< Tilbake til oversikten

Den store felles ED-tråden

#1101

Titti sa for siden:

Oj. 1000??!!:spent:

God bedring, Mille. Håper det var gøy og verdt det. :D

Krysse fingre for vekta til uka, Monica.
Jeg glemte å veie meg i går og i dag for den saks skyld. ;)

Ha en fin fredag, snart helg...vår første barnefrie helg på ni uker. :)


#1102

Hapylady sa for siden:

Tusen takk for kjempetopp tilbakemelding :). Var og veide meg i går - og snakket med "veilederen". I dag har jeg fått passordet til å få bestilt produktene. Skal sette meg ned med det nå. Har plukket ut endel produkter og håper det blir greit. Blir temmelig dyrt, men det blir sikkert ikke så ille etterhvert som man finner produktene man skal ha og vet hvor lenge de varer og hvor mye man egentlig trenger :).
Bestiller dere hver uke? Eller hvordan gjorde dere det? Hvor lang tid pleier det å ta for å få produktene?

Ønsker alle en knallfin helg:D


#1103

streber sa for siden:

Det tar 3-5 dager før jeg får produktene, bestiller når jeg ser det er 3-5 dager til det er tomt :)
[size=4][/size]
Veiedag kun 100 gram ned. MEN nå er jeg nøyaktig der jeg var den 22.desember, før julefri. (matmessig):DDET synes jeg er digg å ha klart iløpet av under en måned-startet ED igjen 3.januar. Er 76,6 kg nå da.


#1104

Hapylady sa for siden:

Tusen takk :). Bestilte varene nå, og så at det egentlig skulle vært inne før 12. Håper det kommer med allikevel.
Gleder meg til å starte opp og følge dere her inne. Det er så utrolig godt å se motivasjonen, hjelpen og alt som skjer her.

Og topp jobbet Streber:).



#1106

grotingeling sa for siden:

Godt jobbet :heia:


#1107

Titti sa for siden:

Så flott, Streber. :heia:


#1108

streber sa for siden:

Takk er veldig fornøyd i grunn,selv med lite ned de siste to ukene


#1109

grotingeling sa for siden:

Hyyyyyyper!!!!!!!! :eek:
Dette har virkelig vært dagen sin....
Først var jeg innom på Fedon-klinikken og tok blodprøver, så gikk turen til Haukeland for å ta glukosebelastning.
Gjett hvem som har vært og fortsatt er kjempehyper?????!!!!!
Flere år siden sist jeg tok en slik belastning, og det er egentlig helt unødvendig også siden diagnosen allerede er satt.
Men i forbindelse med dette førerkortstyret så vil de kartlegge graden av diabetes, og da kom jeg tydeligvis ikke utenom en glukosebelastning :mad:
Er litt bekymret for at det kom krav om dette, for diabetes i seg selv kan fører til førerkortnekt.
Men testen viste at jeg fortsatt bare er akkurat innenfor "grensen" for diabetes 2, så forhåpentligvis anser de målingsoversikten som er sendt inn med veldig stabile verdier som godkjent i forhold til kravene.
Har jo også dokumentert at jeg tar glucophage hver dag, og at den ikke har hatt noen påvirkning på synet - går til øyelege 1 gang i året.
Så diabetes'en er under kontroll, og jeg har heller ikke mistenkt den får å være årsakt til bevimelsen - stress sier jeg - stress!

Kommer til å kræsje snart kjenner jeg, for migrenen er på vei - dette er noe skikkelig dritt.
Har prøvd å spise meg ned fra dette sukker-kikket i løpet av dagen, så ingen ED-produkter i dag - men mye proteiner og fett.
Usikker på om jeg skal veie meg i morgen, for jeg kjenner på kroppen at det igjen er masse vann.
Ikke kjekt, jeg var jo akkurat i ferd med å komme meg ned på ticker-vekt :(
Manglet faktisk bare 100g på ticker-vekt-nivå i morges.

Ja, ja, det blir nok bra til slutt - bare en liten hump i veien dette.
I morgen er det en ny dag med nye muligheter til å gjøre de riktige valgene.
Skal ta migrenemedisin nå, samt drikke både løvetann-te og 1l vann - seieren skal bli min :boxing:
(ikke noe i veien med motivasjonen i alle fall :D)

Du kan
svartmale
dagene dine.

Du kan
kle dagene dine
i lyse lette farger.

Det fins mange farger.
Det fins ulike nyanser.

Du kan
vrake og velge.

Du har valg

Jeg velger å komme meg utav sukkerhelvetet umiddelbart :boxing:


#1110

streber sa for siden:

Hei hei Grotingeling, håper dagen i morgen er uten migrene! Får jeg spørre om noe, lurer på om jeg fikk migrene i dag skjønner du. Hatt det slik bare en gang før. Var på jobb, fikk plutselig hodepine, tar en paracet, mer hodepine, tar en til, hodepinen forsvinner. Men DA fikk jeg flimringer for øynene, så klart bare midt på, ble helt svimmel-fysj så ekkelt. varte nesten en time, så var jeg fin igjen. Kom hodepine noen timer etter, den gikk bort av nok en paracet. Forskjell fra forrige gang-mange år siden, da ble jeg slått ut, lå på sofaen en dag. Hva tror du?


#1111

Titti sa for siden:

Håper migrenen har gitt seg nå, Gro. Uff, det er forferdelige greier. :(

her er jeg tidlig oppe en barnefri lørdag. Om ca to timer står jeg i brudesalongen og prøver kjoler: spent:

Ha en fin lørdag dere:klem:


#1112

streber sa for siden:

så gøy titti!!! KOSE deg masse!:)


#1113

grotingeling sa for siden:

Migrene kommer i mange former, men det høre ut som om du har hatt et snev av den ja.
Gjenganger-symptomer hos meg er;

  • hodepine på den ene siden av hode som kjennes ut som klør som trykkes inn i hodeskallen
  • hodepine på "baksiden" av øynene, gir tunnelsyn og flimring
  • hodepine (alle varianter) kombinert med kvalme, svimmelhet, økt følsomhet for lys, lukt, lyd og smak

Stort sett havner jeg i horisontalen på et mørkt kaldt rom, men hvis jeg rekker å ta ibux umiddelbart når de første symptomene kommer kan jeg greie å fungere nesten normalt.
Så ibux funker for meg, men da snakker vi om 1200mg i slengen - av og til mer :eek:
Får 600mg-tabletter på resept, og foretrekker dem i stede for konvensjonelle migrenemedisiner - får masse bivirkninger av dem.

Gikk forresten bra med meg etter sukker-galskapen i går.
Tok ibux, drakk masse vann og sov i 12 timer :p
Men sukkersuget er jo der fortsatt, så nå skal jeg ut å gå en tur langs veien.


#1114

streber sa for siden:

Takk for svar gro! Var nok bra jeg tok 2 paracet med en gang da-var på jobb og var redd det skulle bli så ille jeg måtte gå, litt krise hos oss det, om noen må det. Her hjemme tar jeg ikke tabeletter før det er riktig ill-men om jeg opplever det der flere ganger må jeg nok begynne å ta hodepinen med det samme hver gang, så det ikke får sjangs å utvikle seg. Håper det var et engans tilfelle...ytterst ubehagelig å ha problem er med synet når du har 100 % ansvar for et menneske uten syn selv +++


#1115

Monica31 sa for siden:

Stakkars deg Streber med den hodepinen. Har hatt noe lignende selv et par ganger, kan ikke sammenlignes med vanlig hodepine.....
...og VELDIG gratulere med -100gr. Alle gram regnes, man blir mer godt humør av at de går av enn at de sitter på til neste uke.....så nå kan du kaste deg over de neste 100 grammene;)

Grotingeling: Syntes du er god i pålagt sukkerkikk...kjipt altså. Men så er det godt å vite hvordan helsen er.....

Anngående bestilling av produkter, bestillte jeg for en måned av gangen noen ganger mer...men så gikk jeg tom for noe! Så du finner fort ut av hvor ofte du må bestille. Blir ca. 4000 i mnd. Ble det for meg ihvetfall i fase 1.

Titti: hvordan gikk prøvingen (fnis....)...fortell.....?!?!?!?!??!?!?!?:D

...her er jeg så irritert....har fått ny hoste og har sånn feberfølelse i kroppen. Var "ferdig" med influensa 6 januar. Nå syntes jeg vi har hatt nok snart.....men får bare ri det av meg.
Digg at vi allerede har bestillt sommerferie til Spania....en gulrot mot sommeren!
God lørdagskveld:D


#1116

Monica31 sa for siden:

Ja....da ble det feber på meg i natt og helt til nå, håper det gir seg snart....skikkelig lei sykdom......:mad:



#1118

Hapylady sa for siden:

Riktig god bedring Monica.


#1119

Monica31 sa for siden:

Takk for all omtanken!

Har sovet det meste av dagen og skal legge meg tidlig! Tror jenta mi har smitta meg, hun hadde feber bare et døgn, men har fortsatt hoste og er veldig forkjølet....
...det er så typisk når man endelig er godt igang med trening:confused:...men men...
Håper helgen har vært bra for dere andre???


#1120

Titti sa for siden:

Uff, god bedring, Monica. Håper virkelig ikke du blir syk nå igjen altså. :klem:

Jeg har hatt en helt super helg.

Herregud så gøy det var og prøve brudekjoler og sååå mye fine kjoler...sukk. Jeg prøvde noen helt fantastiske kjoler. Det var så moro siden alle kjolen passet meg så fint og jeg følte meg faktisk slank og fin i alle sammen. Tror faktisk jeg har funnet drømmekjolen. Har hengt den av og skal bestemme meg til uka....Helt fantastisk service i brudesalongen vi var i, jeg svever litt enda..og selvtilliten steg et par hakk og alt ble så realistisk...tenk at lille meg skal gifte meg og ha på en sånn nydelig brudekjole...sukk. :love:

Her har de også alt av utstyr til mann, brudesvenner og brudepike. Så deilig og finne alt på et sted og i lokalmiljøet...

Hadde med meg forloveren min, vi tok et lite glass vin før prøvingen og etterpå feiret vi med lunsj og mere vin...Hun har laget første utkast til invitasjonen til bryllupet, det blir så bra. Hun jobber i reklamebyrå og skal hjelpe oss med alt fra inivtasjon til bordkort, kirkeprogram osv...

Senere på kvelden dro kjæresten og jeg ut og spiste på Big Horn, nydelig mat og enda mer vin på den vordende brud., og så dro vi på utested hvor vi hørte på et mulig bryllupsband. Hadde det kjempeartig ute på byen, men det blir nok ikke det bandet som skal spille i bryllupet vårt, litt for heavy for oss.

I dag har vi fylt ut kirkepapirene og skal få sendt avgårde til uka, så nå begynner ting og skje igjen.

Ellers har vi bare slappet av i dag, kjæresten disket opp med nydelig frokost, så dro vi til byen og hentet bilen min og gikk en lang tur i skogen før vi avsluttet turen med en liten kaffe latte på kafé. Har spist wok til middag og nå er det snart tid for Åndens makt og litt kvelds.

Har blitt lite ED, men stort sett lavkarbo i helgen, men masse masse vin da..:lol:



#1122

streber sa for siden:

Kjekt med en liten rapport ja Titti:):D:rolleyes:God bedring videre Monica:)


#1123

grotingeling sa for siden:

Da er det på tide å pakke til 3-dagers opphold i Stavanger, skal vi se...;
Joggesko (ikke at jeg jogger altså :p) og treningstøy
Termokopp og skje
ED-kakao, ED-frokostblanding og ED-kjeks
Undertøy, "overtøy" :D og innesko
Mini-toalettsaker
PC (of course)
Siste bok i Millenium-triologien

Tja, da tror jeg jeg har det gitt!
Så da er det vel bare å finne badekaret og deretter sengen.
Natti natti da dere :love:


#1124

streber sa for siden:

God tur til min fødeby:)(ja, er bare det, he he, vi flyttet rett etter jeg kom til)


#1125

Popp sa for siden:

JEg kan virkelig anbefale å ta seg en 25 min på tredemøllen før frokost, GroTL. Det er en skikkelig deilig start på dagen når man er inne hele dagen på kurs. Lykke til på ED-kurs ( blir vel fase 3 på deg - kanskje?)

Titti:; hva med en snikkikk på kjolen din? Legger du et bilde på nettet her? :D

Gått ned 1,2 kg denne uken. Og har nå meldt meg på trening både mandag og torsdag....


#1126

Titti sa for siden:

Wow, kjempebra, Popp. :heia:

I går morges var jeg på vekta før frokost og da så jeg 74-tallet. :spent:
I morges var var jeg oppe på 76-tallet, litt for mye vin og tung biff i går kanskje. :lol:

Men nå er det bar å jobbe på, skal ikke sy ut kjolen rett før bryllupet for å si det sånn.

He he, Popp, jeg legger nok ikke ut bilder av kjolen før etter bryllupet, plutselig er noen kjente innom...men jeg kan legge ut en link til kjolemerket når jeg har bestemt helt sikkert. Det er italiensk design....


#1127

grotingeling sa for siden:

Grattis med flott nedgang Popp :heia:- og takk for tipset om trim på morgenen før kurs.
Har sjekket med hotellet og de har et trimrom med bl.a. tredemølle, så trening blir det uansett i løpet av disse dagene

Ha en flott dag alle sammen


#1128

Titti sa for siden:

Lykke til med kurs og trening. :heia:


#1129

Monica31 sa for siden:

HEIA POPP!!!! Du verden 1,2 kilo....så fort du går ned! Så herlig!!!!!!! Gratulere!

Endelig kvitt feberen, men det går unna med snytepapir, kanskje brukt en hel sånn pakke med 12 i snart...:o

TITTI: For en fantastisk helg....skulle tro du het Askepott til mellomnavn....sukk!!!!
Skulle gjerne vært i dine "sko" i helgen! Hørtes helt perfekt ut, fra første glasset med vin og til det siste!!!!! Skulle gjerne giftet meg igjen ja....men det må bli med samme mannen...:D:D Vi har 10 års bryllupsdag til juni, vi holder på å gjøre klar invitasjonene. Viktig å feire og markere og ta vare på familie og gode venner.

Grotingeling, jeg bor jo i Stavanger!!! Bare det at vi reiser til Oslo på onsdag etter jobb. Skulle jammen meg fått til en kaffe....er du på kurs hele dagen alle dagene...eller?!??


#1130

Hapylady sa for siden:

Det skal bli spennende å begynne med dette. Venter og venter :). Helt utrolig å se vektnedgangen deres. Gratulerer. Flinke er dere.
Fortsatt riktig god bedring Monica.

Lurte på tips på vri og krydder av maten dere bruker i fase 1. Har dere en tråd på det :)?


#1131

streber sa for siden:

heihei, måtte bare innom å kvitre litt, det er ikke veiedag så tallet er ikke offesielt-men hadde gått ned til 76 blan i dag-etter selskap i går, overqaskende-men det kan forandre seg til fredag da, men i dag er jeg glaaaad:D Enn du da titti-74,dæsken det er lenge siden jeg har sett det tallet!


#1132

Monica31 sa for siden:

Streber...så kult da, gleder meg til å høre på fredag:D:D:D Ja tenk å se 74...fortsatt en drøm her.....

Hapylady: Her er en link til oppskrifts tråd til eurodietten. forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28606 Mye er til fase 2 men sløyf kjøtt, fisk og fugl så har du mye godt å lage grønnsaker på! Mitt tips er å huske hvitløk, løk og karri ( er jeg spesielt glad i..), eller er det smak og behag om man liker indiske krydder, provance osv..... Det finnes også sukkerfri buljong. Jeg tok av og til 1/2 terning og løste opp i en tekopp med kokende vann. Hadde dette enten i suppene for litt ekstra god smak eller tilsatt i wookede grønnsaker . Ble en slags gryterett lignende ting! Veldig godt! Både mann og barn også likte det masse.

Håper du snart får komme igang;)


#1133

Hapylady sa for siden:

Tusen takk for at du orker masingen min og svarer meg :). Fikk melding i stad fra posten og har nå vært og hentet produktene. I morgen tidlig går startskuddet. Skal bli spennende å se om jeg kan gå ned på dette. Er kjempe spent:).
Takk for linken også. Skal gå inn og lese der:). Regner med at det kan bli litt kjedelig med de samme produktene hele tiden -og det er godt å se hva man kan gjøre utav det. Er også veldig glad i karri, løk og hvitløk, så da skal jeg prøve det. Pluss buljongen - får se i butikken neste gang...:). Håper jeg ikke ødelegger masse med å bruke lettmelk isteden for skummet:confused:.


#1134

Monica31 sa for siden:

Bare hyggelig! Den linken er forresten under oppskrifter på øverste svarte linjen! Bare scroll ned forbi alt som heter frokost, lunsj...osv ganske langt ned på siden finner du tråden som er startet. Finnes også noen tips under Eurodietten, bare les deg nedover på alle trådene å se om du finner noe interessant!
Om du kommer til å gå ned????? JAAAAAAAAAAA det gjør du! Spørsmålet er bare hvor mye!?!?!?!!?
Det blir kjempe spennende, kan huske hvor forventningsfull jeg var. Jeg er forsåvidt det ennå bare det at ting er blitt mer rutine og at jeg ikke går like fort ned;)
Det viktigste er jo at vi går ned!

Imorgen er den store dagen:D Kjempe lykke til!!
:heia::heia::klem::heia::heia:


#1135

Monica31 sa for siden:

...apropos lettmelk kontra skummet....tror ikke det store utslaget! I fase1 er det faktisk for kaloriene sin skyld!Du skal ha i deg ca.800 kcal. per dag i fase 1. Jeg gjorde det når jeg var tom for skummet.....har du spurt klinikken din forresten?
Vet ikke hva de andre har erfart, men tror virkelig ikke det gjør det store utslaget.....


#1136

arkine sa for siden:

når jeg gikk på ED, brukte jeg kunn lettmelk og raste ned i vekt ,


#1137

Hapylady sa for siden:

Takk Monica og Arkine:). Har sendt mail til klinikken ang melka også for å være sikker, men det ser da ikke ut til å være et problem da heldigvis. Jeg begynner med den iallefall. Hvis jeg må ta skummet kan jeg likesågodt ta vann. Klarer ikke skummet melk dessverre.
Skal lese igjennom alt jeg finner av tråder igjen. Husker det lå endel ang pannekaka og hva man kunne gjøre, supper osv.... Så får jeg notere denne gangen - så jeg finner det igjen :).
Ja, jeg er skikkelig forventningsfull -ler-. Nesten ingenting som har hjulpet meg tidligere dessverre, men på ED dietten er det jo også hjelp og oppfølging underveis. Og dere her inne. Det MÅ jo bare gå bra da:).
Takk igjen:)


#1138

Titti sa for siden:

Godt å høre du er i bedre form. :klem:

Ja, jeg må si jeg følte meg virkelig som askepott på lørdag..:love:.
I dag har jeg hatt sånn rastløs følelse i meg og veid for i og i mot, så sendte forloveren min meg et bilde av meg i kjolen og da ble jeg sikker med en gang. Kan ikke fatte at det er meg på bildet....og at jeg skulle kle en slik kjole :eek:

Så koselig med 10 års bryllupsdag, det er så hyggelig med en fest da, det er så fint å gjøre litt ekstra ut av det synes jeg...

He he, 74-tallet var der bare lørdag, ikke sett noe til det i dag gitt. ;)
Så gøy at vekta går nedover, STreber. Det er sååå fortjent. :heia:

Jeg har brukt både lett og skummet alt ettersom hva vi hadde, vann går også fint. :ja:


#1139

streber sa for siden:

Happylady, jeg ble så inni granskauen så lei av å hive og hive skummet melken flere dager før utgangsdatoen, ble surt lenge før tiden hele tiden her, det ble litt frustrerende gitt. Jeg gikk over til det resten av familien bruker-ekstralettmelk. Bruker den fremdeles, men har hele tiden blandet halvt om halvt med vann-for å få ned kaloriene. Fungerer utmerket!! vi trenger jo ikke nevne at jeg får opp kaloriene igjen med jarlsberg ost i marinade oppi salaten og noen biter sukkerfrisjokolade...kremt..rødme...


#1140

Monica31 sa for siden:

De bildene MÅ vi bare få se engang! Har litt den følelsen jeg også når jeg ser meg i speil eller i vinduet, da ser jeg at jeg har blitt mye mindre. Men i mitt indre opplever jeg ikke meg selv slik!
Tar nok tid før vi føler oss slanke i enhver situasjon. Ofte i sosiale ting....da føler jeg meg som store Monica, kanskje fordi det er så mange av mine slanke venninner der som alltid har vært slanke, så er det som om jeg ikke klarer å se at jeg nærmer meg det jeg også. Man inntar vel sin "rolle" i vennekretsen gjennom årene som går.

Snakket med en god kunde her som jeg syntes er slank og flott. Men hun hadde gått opp 10 kilo fra match vekt. det kunne ikke jeg se....så vi ser nok ikke tykke ut lenger når vi nærmer oss målet...men vet jeg ikke føler meg helt ferdig før denne magen og "vingene" (de er til ingen nytte, klarer ikke flakse med de engang...:D) på ryggen er helt borte!!!!!

ENIG MED DEG, Streber fortjener sååååååååååååå nedgang!


#1141

Monica31 sa for siden:

..he,he,he..her kommer betroelsene....syntes du er deilig (deilig humor...)....vi har vel alle våre jarlsberger eller fetaoster på samvittigheten...men jammen har vi gått ned for det;)


#1142

Titti sa for siden:

Veldig sant, Monica. Husker når jeg veide omtrent det samme før jeg ble gravid for ni år siden så følte jeg meg ikke slank, men når jeg ser på bildene fra den gangen (da var jeg forlover for forloveren min) så var jeg jo kjempefin. Men alikevel har man lett for å henge seg opp i vekta og tall og ser seg ikke selv utenfra slik andre gjør.

Og du ser jo virkelig kjempeslank ut på bildene, Monica. :ja:

Og, ja, så klart dere skal få se bilder. :)


#1143

Monica31 sa for siden:

Det var ikke for å fiske etter go'ord altså......
..men takk for det!!!! Tror jeg skal bruke litt tid på å si til meg selv at jeg ser annerledes ut når jeg klarer å gå ned i vekt også. NÅR jeg er ferdig...skal jeg kjøpe klær med den stilen jeg vil gå i, ikke bare til hva kroppen kan passe....tenk så deilig å ikke begrenses av størrelsen! Jeg er ikke vant til å tenke noe særlig på stil.....gleder meg til å bli mer kreativ på det:ja:

MEN...lille prinsesse...du er nesten 5 kilo nærmere målet enn meg...så du ser IHVERTFALL slank ut....og mimre...STREBER er nærme..nærme 75...

...så dere flotte damer, dere er målet og motivasjonen min:D


#1144

Mille89 sa for siden:

hei! føler det er en eeeevighet siden jeg har vært her inne....

hapylady: LYKKE til med start. detta skal gå veien!!! og om du føler for det, mas og klag så mye du vil underveis. derfor vi er her;)

titti: høres ut som en herlig helg. gleder meg til kjolebilder. når er bryllupet?

Jeg har ikke hatt det topp i helgen. mye som har skjedd. og fortsatt, når jeg møter motgang, besvares det med mat. i liten grad i forhold til før, men det er irriterende. og merker jeg lar vær å stikke innom her av en merkelig grunn. men nå er det ny uke.
jeg har vært flink idag, bortsett fra for litt lite vann og for lite mat. men! det har bare vært fase to. jeg venter litt med å gå på vekten. og skal helle fokusere på å komme inn i den gode rutinen jeg følte jeg hadde for en uke siden.

sukk,,,fase to er nesten like vanskelig nå som før jul. men nå er det ingenting som skjer som kan gi meg en unnskydning for å dette helt av. heligvis er det legetime i begynnelsen av mars, og det er ikke lenge til. ellers er jeg skrapa blakk og venter på studielån.

fysikkprøve gikk bra, overraskende bra. i min lille hule i helgen ble det liten plass til lekser og andre oppgaver.:rolleyes:

nå driver jeg og sorterer klærne mine. gud som det trengs. føles godt å ha en litt konstruktiv dag ihvertfall. så satser vi på at dagen imorgen blir like bra:D

skravlefant idag gitt


#1145

streber sa for siden:

Enig med titti, Monica, du ser veldig slank ut på bildet! Mille-du må da for all del bare skravle i vei !:DWE LIKE! Håper det som foregår som ikke er så trivelig går seg til!
[size=4][/size]
Monica-takk for at du synes humoren min er deilig-da er det hvertfall en her inne som kan le litt med meg iblant når jeg kommer med mine utalelser og gjør mine snodige ting. I journalen min har jeg fortalt de som leser der om starten min på denne dagen, kan ta det her også:
[size=4][/size]
Vekket som vanlig ungene, dekket på til dem, satte fram matbokser til skolelunsj, helte opp drikke, ga dagens beskjeder og sa hadetbra og gikk og la meg igjen som jeg alltid gjør om jeg har fri eller senvakt. MEN da klokken ringte kl 09.00 hadde jeg glemt at jeg hadde vært oppe, så jeg spratt opp av sengen og løp rundt i huset i nattkjole og ropte NEEEI,NEEEEI, NEEEEI!! Helt til jeg, etter å ikke ha funnet noen av barna, forstod at JODA de var vekket og alt var i skjønneste orden.:p
[size=4][/size]
[size=4][/size]


#1146

Monica31 sa for siden:

Kjære Mille89

Jammen er det likt, bruke mat for diverse sinnstemninger. Det er jo kjipt å ha det sånn, men godt å høre at fler er i samme båt. Det er den vanen som har fått oss store og utrivelige i egen kropp.

Dermed ennå viktigere å ikke gi opp. Da seirer de gamle vanene. Nå datt du av, hva skjedde og hvordan unngå det eller rette det opp fortere enn sist gang???????? KJEMPE VIKTIG å finne ut av.
Jeg har hatt det sånn litt i det siste etter jul....men har nå funnet ut at jeg føler meg så grei fordi jeg har jo gått ned 15 kilo. Da går vel det meste bra. Men alikevel legger jeg på meg hvis jeg ikke er konsekvent.

Nå har jeg tatt grep om å BARE spise når jeg er sulten.
Jeg har det for meg å finne ut at nå hadde vært godt med noen nøtter, kanskje litt sukkerfri sjokolade....elller kanskje en ekstra bar....sånn går jeg mye å tenker mens jeg EGENTLIG ikke er sulten!!!!!!:mad::mad: Jeg tror hver gang jeg da etterkommer tanken er det ennå lettere neste gang den popper opp.:(
Det er en vane jeg må pelle av.....det er den som gjør at jeg går saktere ned.....
...satt igår å inspirerte meg med vg-vektklubb medlemmer som har klart det! Det hjalp! Der er det før og etter bilder og hva de syntes var viktig. Gjengangeren var vel, bestemme seg og vilje til å gjennømføre...det stod ikke hvor mye de kunne tillate seg av godsaker og likevel gå ned. Jeg måtte riste litt i meg selv å si: "forsake en periode i livet, uten å sulte og uten og lide. Så vil jeg nå mitt mål som er så etterlengtet og velkomment, klarer de, klarer jeg".
Vi trenger hverandre og ny inspirasjon. Det er ikke "lett" å gå ned i vekt. Det at vi går ned, viser at vanene er vendt. Men det er det å holde på de nye som er vanskelige!

Men vi gir oss ALDRI Mille: kom igjen....første mann til -17 kg?!?!?!?!? Er du med?
Kanskje får vi litt mer blod på tann? Kanskje jeg kunne trenge litt "konkurranse" for å huske på hvor viktig dette er i alle små hverdags situasjoner......(selv om det bare er de dårlige vanene mine jeg konkurrerer mot...)
Klemmer til alle som står på....:klem:


#1147

Monica31 sa for siden:

Fantastisk......du er bare helten! Godt å se andre mammaer som meg......ser for meg et skikkelig bra uttrykk i fjeset-med snev av panikk/fortvilelse og en herlig morgenkåpe og dragsuget etter løping gjennom huset.....alt er kaos i hodet til man slutt hører at det ingen lyd er i huset i det hele tatt!
Nei....den var fin...godt med en god latter...forlenger visst livet...

Heltinnen STREBER:heia:...du skulle hatt en sånn fast tegneserie stripe....jeg hadde vært "fast" leser:D


#1148

streber sa for siden:

:Dtihi du er nå snill du da, men har faktisk tenkt på det , har en bok ide også, vi får se ,vi får se:rolleyes:


#1149

Titti sa for siden:

Stå på, Mille, dette klarer du. :heia: Kjenner følelsen av å trøste seg med mat når en møter motgang, Rom ble ikke bygd på en dag, men prøv hvertfall å spise "lovlige" ting når du føler for litt ekstra mat...

(bryllupet er 11.juni, så dere må vente bittelitt til med å se bilder ;)).

Monica, jeg er ikke så høy vet du, så jeg tipper du er slankere enn meg selv om jeg veier mindre. OG 74-tallet så jeg bare på lørdag morgen altså, men det var der hvertfall....så får vi se når det dukker opp igjen. ;)

I dag har jeg vært ekstrem sulten, kom på at jeg glemte at jeg har spist sikkert en kjøttpølse til sammen i dag, gått sånn og småskjært meg en pølsebit nå og da. Gutta hadde stekte pølsebiter og potetstappe til middag i dag...og så var det de restene da...

ja ja, det var kalkunpølse og ikke det verste sånn sett. Det var hvertfall ikke sjokolade, som jeg egentlig har lyst på. ;)

Sove godt, jenter, nå skal jeg finne senga mi her, skal bare først. ;)

:klem:


#1150

grotingeling sa for siden:

Herre jemeni så skravlesyke vi er her inne da, blir jo hekta jo - må lese litt til, bare må..... ja også kommentere seff

Signerer - høres helt fantastisk ut.

Jeg er ferdig på kurset kl 17 i morgen - sender deg en PM.

Jeg har alltid brukt lettmelk eller ekstra lettmelk halvt om halvt med vann - funker som bare juling!
(Prøver å unngå ost og sukkerfrisjokolade..... ikke alltid med særlig hell... :o)

Grattis med fysikkprøven, og stoooor klem til deg Mille [img]http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRgS0WbvrqwnmmJh8p0qSNptU90hmXNfKuih6OwuzVEGrEobjV-[/img], og så vil jeg si: les svaret fra Monica - mange ganger!!!!
Du skal vite at du ikke er alene, og at det faktisk er hodet som er den største utfordringen når en legger om kostholdet - ikke kroppens behov.
Vaner tar lang tid å bryte, men du er tydeligvis klar over at du tyr til mat i motgang - det betyr at du allerede nå er i stand til å bryte den vanen.
Stå på Mille, vi er her hvis du trenger å blåse ut mer frustrasjon.
Ja, også er vi her også hvis du bare vil sludre om været :rolleyes:

OK - jeg har en livlig fantasi, og nå har jeg en rekke morsomme bilder på netthinnen av både Streber og Monica
Skulle hatt en USB-utgang slik at jeg kunne printet bildene og postet dem her
Men ja - jeg hadde også blitt fast leser av den tegneserien

Lykke til med oppstart HapyLady, bruk masse krydder.
Mine faste kryddervalg er:
I sjokoladeretter, desserter og pannekaker: kanel, kardemomme, allehånde, muskat og vanlije (ekte vanilje) hver for seg eller kombinert - har også brukt vanlig kakao for å forsterke kakaosmaken, men det kan fort bli for mye

I middagsretter (omelett, pasta, suppe, coscos, osv): chilli, hvitløk, timian, estragon, curry (gjerne curry paste), paprika

Test deg fram til det du liker, og husk olje over grønnsaker/salat og smør til steking av f.eks. pannekaker.
Vi trenger litt fett-tilskudd på denne dietten.
Se forøvrig tipsene som står i info-heftet for fase 1.

Min dag har vært over forventningen avslappende må jeg si.
Startet riktignok med å stå opp kl 5 for å ta fly til Stavanger, men de møtene jeg hadde ble ikke så intense som fryktet - og det siste møte ble faktisk avlyst.
Så da valgte jeg å stikke tidlig fra jobb, sjekke inn på hotellet og trave en tur rundt Mosvannet.
Leeeeenge siden sist jeg gikk der gitt - tror det må være 6 år siden, rett før jeg flyttet til Bergen.
Herlig å kunne gå på uten tanke på glatt underlag og smal vei med mye trafikk - skikkelig turvei.
Kurset i morgen starter ikke før kl 9, så målet er å komme seg opp og ta en kjapp tur i morgen tidlig - eller kanskje trimme på trimrommet....
Men nå er det legge tid kjenner jeg, ha en deilig natt dere


#1151

Monica31 sa for siden:

Når tallet først har dukket opp, er det alltid på vei på ordentlig:p Merker selv om jeg har gått ned kan jeg godt jo-jo litt før jeg veier det både på morgen og kveld. Når jeg da veier det nye tallet på kvelden også, vet jeg at jeg er stabilisert!
Jeg spiser av og til litt kalkunpølser jeg også. Det er vel ikke karbene som er de mest farlige, men all farsen og annet "spennende" de putter i.....jeg syntes de er krydret mye bedre enn vanlige pølser. Vi spiser bare kylling/kalkun her i hus, når vi engang smaker de andre smaker de veldig vannete og "fettete"...

Jeg rekker akkurat ned til gulvet med 1,68 m. Hvor lang er du da?

Elsker den humoren. Digg å møte likesinnete :D Gir du ut noe Streber, skal jeg løpe å kjøpe....sånn usb-utgang skulle vi hatt...billig morro og gratis kino!!!!


#1152

streber sa for siden:

Bra vi er flere som har et hodet fullt av gæærn fantasi :D


#1153

Mille89 sa for siden:

God morgen og stooooor :klem:er så deilig å få kommentarer som dette. for en deilig morgen det er idag:D

og :blomster: til deg monica. eg e med! men mitt neste delmål er jo å komme dit du er idag monica, under 80!!! hvor lenge er det til påske? det kan gå? :boxing: er herlig å ha dere her altså. jeg føler jeg er på fote igjen. igår gikk ganske greit på de fleste plan. untatt att jeg mast internett hele kvelden!!

jeg glemte enn ting. typisk meg. i helgen møtte jeg en venninne som jeg ikke har sett på en stund, og når hun så meg stoppet hun opp og bare så helt rart på meg. og så sa hun "så fantastisk bra du ser ut!!!". vil tippe hun så meg for 5 kilo siden, men hun mente jeg hadde en helt ny "utstråling" (selvom hun påpekte at jeg aaaallltid hadde vært fin:p) Men ja jeg ble glad. Det virket så genuint.

Og idag morges ble jeg vekket av en febrilsk mann banke på døren og jeg spratt opp og der hadde han åpnet døren og jeg står der trøtt og naken!!! Han gikk ut igjen men helsiken da. Han lurte på om de lakk fra vinduet mitt, noe det ikke gjorde. Dette er ANDRE gang jeg vekkes av menn som ser meg nakne i dette rommet:o sist gang jobbet de på taket (bor i øverste med skråvindu) leeenge. turde knapt stå opp jo. vanligvis blir jeg vekket av måkene. kanskje jeg skal begynne å sove med pysj?:p


#1154

streber sa for siden:

mille-du er bra altså!! ha en god dag videre alle herlige damer! Jeg er 3,6 kilo mer enn da jeg giftet meg i 08, kom jeg plutselig på i dag:eek:(hadde akkurat fått betennelsene i kroppen og begynt å gå opp den gangen) DET er digg å tenke på-vil dere se bilde fra da jeg giftet meg stikk innom journalen min. (strebers journal) Æsj ble tull med skriften, men jeg må straks fly på jobben, så det får bare være!

[img]http://content.sweetim.com/tbsig/sig.asp?img=ad1[/img]


#1155

Titti sa for siden:

Sant det, men først vil jeg notere meg 75-tallet ;) Er 163 høy, så vi er nok ganske like på BMI nå da vil jeg tro. :ja:

Så herlig å få slike kommentarer, Mille. :D

Jeg iler inn for å se, Streber. :spent:


#1156

grotingeling sa for siden:

Ååååh så fine dere er på bildet Streber :love:
Og så må jeg jo hilse til Monica - kjempekjekt å møte deg live, du er bare herlig :klem:


#1157

Titti sa for siden:

Å , så koselig har dere møttes? :misunnelig:


#1158

Monica31 sa for siden:

Her er jentene-girls!!!! Etter to kopper te og kaffe og masse skravling, skulle det egentlig vart mye lenger. Kjempe koselig å treffe deg. Skulle tro vi hadde kjent hverandre i åresvis ;)
...sånn er det når en har felles erfaring og interesser. Håper vi kan gjøre dette med "alle" en gang!
Takk for en kjempe koselig kveld GRO!!!! Fikk ikke sagt det, men digg'a dialekten din!
STOOOOOR klem fra meg:D


#1159

Titti sa for siden:

Så koselig. :)


#1160

streber sa for siden:

Så kjekt dere fikk møttest! Hadde vært så kjekt å fått samlet ED gjengen, kanskje vi får det til en gang!:)


#1161

streber sa for siden:

OOOG bildet var veldig koselig, 2 flotte damer!


#1162

Ada/80 sa for siden:

Hei alle sammen!

Jeg har jo sagt tidligere at jeg skal bli mer aktiv her inne, noe som ikke har skjedd...tenkte jeg kunne dele litt tanker jeg har rundt dette:)
Jeg kjenner nemlig at jeg har et litt ambivalent forhold til dette forumet. På den ene siden synes jeg det er en super plass for å gi og motta motivasjon, råd, trøst osv. Det er jo ikke tvil om at det er en gjeng fantastiske damer (og menn) her inne;) For å forklare den andre siden bedre vil jeg gi et eksempel;) Sist jeg gikk på ED (i 2004) visste jeg ikke om noen andre som gjorde det. Jeg hadde lest meg opp på brosjyrene, og det var alt jeg hadde å forholde meg til. Dette gjorde at jeg ikke så på det å ha en sprekk som en mulighet. Jeg visste ikke hva konsekvensene ville være, og gikk derfor 3,5mnd uten en eneste liten glipp. Ikke fordi jeg var spesielt viljesterk, men rett og slett fordi jeg ikke visste at det gikk an...(dette hørtes meget teit ut;))
Denne gangen har jeg vært en del inne her og lest, og en ny verden har åpnet seg på både godt og vondt ;) Jeg merker jeg er mye mer fristet til små utskeielser når jeg leser om andre som gjør det. Ingen tvil om at dette er en fantastisk plass å komme hvis sprekken allerede har skjedd, men jeg har så lyst å klare meg uten! Gir dette noe mening eller...? Nå skal det sies at det er stor forskjell på de som skal holde på i mange måneder og kanskje år, og meg som er ferdig i april/mai. Jeg ville helt sikkert også lagt inn noen utskeielser hvis jeg skulle gått på det veldig lenge;)
Dette er bare et forslag ut i lufta, men kanskje det hadde gått an å ha en egen tråd for planlagte og uplanlagte sprekker? På den måten ville man fortsatt hatt et sted å blåse ut frustrasjon, gi trøst uten å risikere å "friste" andre?

En siste ting: Jeg synes ikke de som går utenfor dietten i ny og ne er noe dårligere enn de som ikke gjør det, nesten tvert imot, det krever nok en god del å hanke seg inn igjen:) ( noe jeg ikke er sikker på om jeg ville klart)
Dette ble langt og rotete så bær over med meg;) Jeg kan forresten skylde på nesten 39 i feber... God natt alle sammen!


#1163

Monica31 sa for siden:

God morgen!
-700 gr. ned siden forrige onsdag!!!!! Kjempe deilig. Da funker "prosjektet" mitt om å spise når jeg er sulten og ikke ellers. Herlig!
Ser ut som om jeg har gått ned veldig mye altså, men klarte å gå ned 2,5 kilo selv fra maks vekt før jeg begynte på ED ifjor september. Så siden Juli ifjor har jeg gått ned det som står på tickeren. Jeg syntes det er viktig å ta med ALT JEG HAR KLART!!!!!

ADA: Jeg vet ikke helt hva jeg skal si.....skjønner på en måte poenget ditt med at man kan fristes til utskeielse hvis man vet hva andre gjør....MEN...jeg gikk tre måneder på ED uten å gjøre noe "galt". Jeg var bare så motivert og bestemt. Men utpå nyåret var det mer fristende med andre ting. Jeg skeiet ikke ut for det om andre gjorde det, kun fordi jeg ville selv. Men det er nå meg....
...for meg er forumet en støtte fordi det er her BÅDE på oppturer og nedturer. Mitt inntrykk er ihvertfall at det er mindretall som går gjennom en stor vektreduksjon uten å avspore en liten smule. For meg har det å avspore også lært meg nye verdifulle ting om mine svake og negative sider. Kanskje det er et poeng, at vi er alle forskjellige og vi har alle vår individuelle måte å tilnærme oss vårt eget mål på. Det som funker for meg, funker ikke for andre.

Jeg må bare være ærlig å si at jeg syntes vi skal fortsette med en tråd.....(siden temaet ble tatt opp)

GOD bedring Ada;)


#1164

streber sa for siden:

Signerer deg rett og slett Monica. Støtter å fortsette med denne tråden for ED. Det blir, etter MIN mening,unaturlig å sensurere seg selv, slik at når man har en innrømmelse angående utskeielse/planlegger en utskeielse/ har lyst på noe-må det ikke taes opp i denne tråden, men i en egen, for å ikke friste noen. Fristelser har man over alt, hver eneste dag i det "virkelige liv" også, så DE må man takle og for det meste greie å stå imot , uansett, skal man gå ned i vekt. Dette mener jeg.
[size=4][/size]
God bedring Ada!:)


#1165

Catha72 sa for siden:

Hei!

Jeg har funnet masse nytig info og ikke minst oppmuntring her på forumet, og nå har jeg også meldt meg inn. :) Jeg har gått på Ed siden 3.januar og begynner fase 2 i morgen. Gått ned 6 kilo så langt og har ca 15 igjen før jeg blir helt fornøyd. Det funker veldig fint for meg så langt selv om jeg skulle ønske det gikk litt fortere. ;)


#1166

Titti sa for siden:

Må bare signere Monica og Streber her, blir veldig unaturlig å legge bånd på seg i den ene tråden og ikke i den andre liksom...det som er så herlig med denne tråden synes jeg...vi hadde jo en periode en tråd for hver fase, men det ble til slutt litt mye tråder å holde styr på....

Og hipp hurra, Monica, så flott at det funker. 700 gram ned er helt fantastisk, det er så herlig å se vi rykker oss nedover alle sammen i rykk og napp. :spent: Og det som er hele meningen er jo at vi skal spise mer og mer naturlig mat som vi også skal leve med etter endt kur. :ja:


#1167

streber sa for siden:

Glemte å si gratulerer til Monica:eek:sorrysorry! Du er knallflink-gratulerer!


#1168

Monica31 sa for siden:

Velkommen!!! Så bra at det funker:D Blir spennende å følge deg fremover!

:ja: Super enig....og det er veldig oppmuntrende å se at vi alle er i riktig retning. Vi er virkelig en gjeng som gjør det vi sier.....nemlig!!!!!!!!!!!

He,he,he...takk!! Da får jeg gyve løs på de neste!

Blir litt off-line i helgen, må nok ta meg en dag fri for å lese meg opp tenker jeg...:p


#1169

streber sa for siden:

Litt offline jeg også tror jeg, oppi hodet, glemte jo å ønske Catha72 hjertelig velkommen og si at 6 kilo på en måned ER raskt, det ER mye, vært stolt og vær tålmodig!:);)


#1170

Monica31 sa for siden:

STREBER:
Var inne på journalen din....kjempe fin og slank brud var du!!!!!!!!!!! Du er ikke langt unna nå!!! Knall bra!
Var Gortingeling som fortalte om journalene igår...er ikke den data-bab'en jeg skulle ønske at jeg var:D....


#1171

Titti sa for siden:

He he, hva skal man med en journal når man kan skrive i denne tråden, hehe. Jeg prøver å ikke være så privat her, men det sklir fort ut.
Har egen journal jeg også (Tittis lille verden).


#1172

streber sa for siden:

Takk skal du ha Monica! La ut bilde litt for å sjekke om jeg var helt på jordet når jeg mener jeg kler 70 kilo-stemmer jo ikke med bmi som doktordamen snakker om. Men når dere-og jeg synes jeg var bra nok som 73 kilo tung er jeg f...meg bra nok som 70 kilo. Trener jo mye, er ikke slapp denne kroppen-det tar bmi lite hensyn til.


#1173

Titti sa for siden:

Helt enig i, Streber. :ja:
Har alltid fått beskjed om at jeg bærer kiloene mine godt. Og BMI er vi blitt for gamle til å bry oss om. :D



#1175

grotingeling sa for siden:

Hei og velkommen i gjengen Catha72:klem: - og hipp hurra for flott resultat i fase 1

Jeg er nå hjemme fra mitt 3-dagers opphold i Stavanger.
Alltid kjekt å være noe dager i Stavanger, bodde jo der i 6 år, men denne gangen ble det ekstra kjekt siden jeg fikk møte Monica :klem:
(Vaffel-oppskriften finner du forresten her: forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=993779)

Signerer forøvrig dere andre som stemmer for å beholde kun 1 tråd, er så kjekt å følge alle uansette fase - og det er jo myyyye enklere når vi er samlet :)


#1176

Hapylady sa for siden:

Velkommen Catha72. Da er vi to nye her inne:). Jeg begynte å mase på denne fine gjengen for ca en uke siden. Er helt ny på ED-dietten.

Synes det er topp å lese om vektnedganger, frustrasjoner, glede og alt som følger med. Håper dere fortsetter å skrive her inne som dere gjør. Det gir iallefall meg utrolig mye støtte, glede og gjør at man ikke føler at man er alene om dette. Dere viser og deler med dere - at også dere kan slite en dag og være i taket den andre:D.

Jeg vil iallefall si at jeg er veldig glad for at dere også tar så godt imot oss nye. Jeg håper jeg etterhvert kan klare å følge med dere og delta som dere gjør, men det kommer vel forhåpentligvis når jeg blir litt mer "varm i trøya":). Tusen takk iallefall for støtten og for at jeg får delta.


#1177

Titti sa for siden:

Dere blir fort varme i trøya her:ja: jeg var litt stille i starten jeg også, men snart er det dere som skravler mest her tenker jeg:D synes også det er en veldig hyggelig og åpen tone her inne som gjør at det blir lettere å delta selv også:)

Jeg har akkurat vært på trening, indoor walking, nå er jeg på verksted med bilen og har en time å slå ihjel. Hjemme venter studier og husvask, tror vi skal få denne dagen til å gå også;)


#1178

streber sa for siden:

juhuuuuu Jeg SER 75 tallet-bare såvidt, men skit i det-jeg seeeer 75 tallet
[size=4][/size]
[size=4][/size]
Tok veiedagen min denne uken i dag, da det er tidligvakt og superlite søvn i morgen, nekter å veie meg slike tidligvaktdager. Ned 900 gram denne uka:DFor meg er det kjempebra:DVeier nå 75,7 kg!!!Happyhappyhappyyyyy:)
Har nå gått ned akkurat 12 kilo, ingen reserfart, men bra nok for meg. Kjekt med en slik nyhet når resten av dagen går med til husarbeid(blæblæblæblæ, streber er Svært voksen noen ganger...)
[size=4][/size]
[size=4][/size]
Datteren min reiste til Nederland nå i morgest, spent jente og spent vi her hjemme også, studietur.
[size=4][/size]
Håper alle får en flott dag:)

[img]http://content.sweetim.com/tbsig/sig.asp?img=ad1[/img]


#1179

Catha72 sa for siden:

Takk for velkomsten! :) I dag er det over på fase 2 og det er litt skummelt syntes jeg..jeg har kopiert masse oppskrifter som jeg fant innpå her, tusen takk for det. :) Jeg har fulgt fase 1 slavisk (med unntak av min avhengighet til Pepsi-Max) og tror nok jeg kommer til å veksle mellom fase 1 og 2 sånn etter behov en stund fremover. I morgen er det en ørliten fest på gang og jeg planlegger mat som også jeg kan spise samt endelig litt alkohol-inntak. Weeeeiii!!! Håper ikke jeg gjør for stor skade, men dette har jeg gledet meg til en stund nå. I følge legen min kunne en fest under ketose omtrent ta livet av meg...men jeg velger og tro at hun overdriver her. ;) Jeg har ikke tenkt å bli helt kake akkurat, men det blir nok litt mer enn et lite galss med rødt er jeg redd. Vi må jo leve litt innimellom sant? :)
Ha en strålende dag alle sammen!


#1180

streber sa for siden:

Lykke til i fase 2, personlig tåler jeg lite alkohol i ketose, vet mange blir fort på en snurr i forhold til vanlig, bare vær obs på det, at du raskere kan bli full. Ellers går det vel greit:)Kos deg!


#1181

Bloggersynne sa for siden:

Jadaaa <3
Men hvordan fikser man slik teller?
Sånn som flytter seg når du opdaterer hvor mye man har gått ned
og sånt??
HJEEELP !!
Trenger hjelp er ny her :)



#1183

Marie201 sa for siden:

Hei!
Jeg er på 3. uka med eurodiett. Går egentlig ganske bra syns jeg, selv om vekttapet ikke er d helt store.. -5 kg på 3 uker liksom! :/ men har "mister" 21,5 cm rundt om på kroppen(!), så d er vel noe d da. :)
Vel, det er bare én ting jeg ikke får til... Og det er å bestille produkter fra nett..! Jeg har brukernavn/passord, og alt skal være i orden ifølge de på kundebehandling. Likevel får jeg IKKE til..!
Hvor trykker jeg for å få bestillt mat?! De sa jeg skulle trykke på "produktbrosjyre", men der er jo bare informasjon om produktene!
Kan noen "guide" meg litt, slik at jeg slipper å ringe inn bestillingen hele tiden..?


#1184

streber sa for siden:

Velkommen hit Marie201!!!:)Jeg kan nok ikke hjelpe deg , da ikke forstår hva du ikke forstår, om du skjønner hva jeg mener:o. Man logger inn og følger anvisningene. PÅ venstre side står det Produkter, trykk på det du vil ta en titt på, feks varmretter, bla til du funner noe du vil ha,trykk på bildet først- og trykk på bestill om det er noe du vil ha.


#1185

streber sa for siden:

Marie201- å miste 5 kg er IKKE lite på 3 uker, bare måtte få si det, jeg har aldri vært med på en kur jeg har mistet mer enn det på. Dette VIRKER og man går ned uten å miste muskelmasse. Så stå på og vær så flink som du allerede har vært, dette blir bra!


#1186

Marie201 sa for siden:

Takk dere! :) Ja, 5 kg er jo en del..
Vel, de eneste produktene jeg kan bestille når jeg trykker på "vis" på produktene, er sjokolade! Jeg trykker på f.x. varmretter på venstre side, velger evt "paella", og "vis", men kan ikke bestille! Den ruta hvor det står antall/legg i handlekurv er ikke der! Den er kun på sjokolade og ett par sjokolade-barer..
Kanskje det er noe galt med maskinen min..? Ifølge kundebehandleren skal alt være i skjønneste orden, og jeg kan bestille 250 produkter.


#1187

grotingeling sa for siden:

Wohuuu, wihiii, yes yes yes - 75-tallet Streber


#1188

grotingeling sa for siden:

Velkommen i gjengen Bloggersynne og Marie201, her inne blir dere raskt varme i trøya


#1189

Marie201 sa for siden:

Juhu!! :D Fikk til med bestillingen!! Var jo egentlig ikke noe hokus pokus, bare jeg og min travle hjerne som ikke hang helt med... ;)


#1190

streber sa for siden:

Grotingeling-takk!! Og-bra du fikk bestilt Marie:)


#1191

Titti sa for siden:

Så bra, Streber. :spent: Vi følger hverandre....:ja:


#1192

streber sa for siden:

Takk titti, ja vi har liksom gjort det vi:)


#1193

Hapylady sa for siden:

Velkommen til Bloggersynne og Marie201.:)
Jeg skal være storfornøyd hvis jeg går ned 5 kg på 3 uker:). Det er jo kjempebra.
Har min første veiedag i morgen. Så dette er spennende. Har jo ikke gått mange dagene på eurodietten, men forsatt over fra ketolysekuren. Ikke sikkert det har sjedd noe, men får holde på mine fredagsveiinger allikevel:).


#1194

streber sa for siden:

Lykke til med veiedag i morgen happylady.:)


#1195

Mille89 sa for siden:

gratulerer streber!!! (jeg så 83-tallet idag :eek:) streber, jeg finner ikke denne journalen din igjen,,,link (til bilde)?

åååh så fine dere er på bilde grotingeling og monica :love:

velkommen dere nye! 5 kilo på tre uker er dødsbra! :heia: (men jeg skjønner at det er lett å bli utålmodig)


#1196

Mille89 sa for siden:

vekten min er forresten litt syk. nesten ny jo. så kanskje den mener ikke egentlig mener 83? jeg spiser jo egentlig alt for lite for tiden. prøver mitt beste, men jeg synes det er vannskelig. kanskje alt jeg har mistet i det siste er muskelmasse? det er vel lett for når man får for lite mat? går en del, men fikk ikke kommet skikkelig igang med treningen.

så på puls-programmet med yngvar. han sier 3 timer trening i uken. 2 timer kondis og en time styrke,,,kanskje jeg må bite i det sure epplet og kjøpe kort på treningssenter?? jeg liker jo svømming,,,

åh ja! lykke til på veiedag hapylady!!


#1197

streber sa for siden:

Hei ville, er på jobb schø, ikke her nei, hysj, he he . Får ikke til link med tlf. Er på farten til sent i kveld. Ordner med link senere, om du ikke finner den. Bruk søk knappen. Skriv streber journal så finner du det. Bla noen sider tilbake for bilde .


#1198

Hapylady sa for siden:

Tusen takk :). Hadde egentlig ikke regnet med noe denne uken i og med at jeg gikk fra ketolysekuren og over på ED på tirsdag. Trodde kroppen kanskje trengte litt tid på å omstille seg. Stått stille de to siste ukene hadde jeg også. MEN 1 kg ned - jippppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiii:D



#1200

Titti sa for siden:

Samme elendige forbrenninga.:lol:


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.