streber sa for siden:
javel(løper ut på badet):D
streber sa for siden:
javel(løper ut på badet):D
Monica31 sa for siden:
Jeg er helt enig! Hatt det likt. Nå når jeg har stått lenge stille føler jeg meg plutselig tykk igjen fordi folk ikke kommenterer like mye.....rart det der. Hjernen og kroppen henger nok tettere sammen enn vi tror. Jeg merker jeg må jobbe både med tanker like mye som dags-menyen.....
Apropos rumpe-deilig.....merker etter kiloene som har gått av så føler jeg at rompa "henger" på bak der! Akkurat som polstringen er forsvunnet så henger det....rart! Dessuten "disser" det utrolig når jeg jogger. Tar meg selv i å le....
Du har treft spikeren på hodet! ...du har gjort et valg, og gjennomfører selv utskeielser og feil.....du har SKJØNT det! Og du er bare positiv...kunne ikke komme på et innlegg som noen gang har endt surt....du avslutter alltid meg å snu flisa på hodet med et stort smiiiiiiiiil.....
Du er best :D
SKAL BEGYNNE Å GEIPE LITT MER PÅ BADET....HE,HE,HE:D
Monica31 sa for siden:
STATUSRAPPORT ETTER KONTROLL:
Jeg er motivert igjen. For en herlig dame, med normalt syn på vekttap!!!! Flink sykepleier med masse erfaring på ED/Lavkarbo og på menneskelig empati! Heldig jeg som møtte henne!
Timen startet med at jeg øste ut all frustrasjon og litt småprat. Deretter sendte hun meg på vekten for å sjekke tingenes tilstand.
Gode nyheter jenter.......
Jeg har ikke gått opp, kunn to kilo vann. Jeg har gått ned nesten 2% i fettmasse mens jeg har stått stille.
Hun så meg rett i øynene og sa: " du har vært så god og tatt alle de riktige valgene med mat, selv om du har vært syk og umotivert". Jeg hadde aldri gått ned i fettmasse om jeg hadde spist feil. Jeg var lettet og kjente stoltheten over meg selv og motivasjonen begynte å strømme på.
Hun forsikret meg om at og dette av med en sjokolade eller brød, eller hva som frister en gang iblandt ikke hadde noe særlig å si i det lange løp.....MED MINDRE jeg selv straffet meg selv for hardt og gav opp og fortsatte å spise snop eller feil mat!
Jeg skulle fokusere på mengden mat, ikke i gram eller være ni-opptatt av gram karbohydrat per 100 gram (selvfølgelig innenfor hva som er anbefalt til hver fase da...). Jeg spurte hvilke nøtter som var best for oss på ED...da så hun bare rart på meg og sa hun aldri leste på pakken, hun tok bare en liten neve. Da ble det 5-10 nøtter, alt etter størrelsen! Hun virket veldig fornuftig og hadde et meget balansert syn på opplegget. Hun sa om og om igjen at det er ikke en diett, men en livsstilsendring. ED-hjelper oss med vektreduksjonen. I enden skal alle over på normal kost.
Derfor skulle jeg jobbe med tankene og ikke tro jeg ble lykkelig bare fordi jeg klarer å gå ned alle kiloene mine. Hun sa når 2 år er gått etter ferdig vekt nedgang kan jeg føle meg ferdig stabilisert og slanket. Mange får løsere hud og kroppen trenger tid for å venne seg til og stramme seg til den nye størrelsen. Også mentalt.
Hun nevnte heller ikke produkter for meg! Om 5-6 uker skal jeg på kontroll og har som mål å gå ned 2,7 kilo til da....jeg tenkte så lite...men tror det er fornuftig. Ikke ha for høye forventninger til meg selv.
Har fått masse tips til mat etter trening, kvelds, ha 5 måltider, planlegge å spise ofte nok så jeg ikke prøver å sulte meg for å gå fortere ned. Da stopper det bare opp. Jeg skal ha kvelds så jeg ikke begynner å fyse på noe på kveldene!
NÅ er jeg veldig bestemt og kjenner jeg fryder meg over fortsettelsen på min "karriere" i å bli mindre.
DA FEIRER JEG AT JEG HAR KOMMET MEG GJENNOM SELVDESTRUKSJON OG NEGATIVE TANKER.....
......HEIA MONICA....HEIA MONICA....OG ALLE DERE ANDRE....:heia::heia::heia:
(...må tilføye at forumet gjør at jeg holder meg litt i skinnet. Kan jo ikke bare slutte å skrive fordi jeg har en dårlig dag eller periode. Pinglete bare å forsvinne hvis jeg ikke får det til. SAMMEN klarer vi å dytte og dra hverandre i mål:))
[size=1][/size]
STOOOOOOOOOOOOOOR klem...:klem:
streber sa for siden:
For et fantastisk innlegg Monica:rolleyes:Kjempeflink er du, klart du greier det! Og så heldig du er som traff et så motiverende menneske!:)
grotingeling sa for siden:
Attitude is everything!!!!
Og jeg har aldri vært i stand til å være hverken sur eller nedstemt over lengre tid - er jo så mye gøy en kan finne på i stedet :D
HELT ENIG;......HEIA MONICA....HEIA MONICA....OG ALLE DERE ANDRE....:heia::heia::heia:
Du gjør jo en kjempejobb, fantastisk resultat selv etter den tøffe perioden du og familien har hatt med diverse sykdommer :klem:
Svipper bare innom for å rapportere om -300g så langt denne uka :heia:, lite men nedover :D
Forventer at dette går opp i morgen, siden jeg om 2 timer skal inn til glukosebelastning ifbm denne hjerteforskningen jeg deltar på.
Skal veie meg for å sjekke i morgen altså, men greit å ha gjort det i dag siden jeg antar i alle fall 1kg opp :rolleyes:
Men dette er jeg jo klar over, og anser eventuell oppgang som en fartsdump.
Blir nok ikk fase 1 i dag nei, men i morgen skal jeg kjøre full fart på fase 1 igjen.
Da må jeg se og komme meg til bussen, ha en fortreffelig dag dere :klem:
Hapylady sa for siden:
Det er flott å lese innleggene her inne. Synes alle er positive jeg - litt knurring fra tid til annen er jo bare normalt. Her får man all støtten, tips og råd man trenger. Takk alle sammen:).
Så flott at du fikk en som var normal og hadde empati Monica. Og for et kjempeflott innlegg. Dette greier du helt klart:D.
Lykke til i dag Grotingeling. :klem:
I dag var det veiedagen for meg igjen. Ned 0.4 denne uka. De to siste ukene har det gått tregt her. Men som dere sier - ned er ned:). Bare jeg som gjerne vil ned 1 kg i uken igjen. Utålmodig jeg??? Neida :D.
Hiver meg på denne - er helt enig;......HEIA MONICA....HEIA MONICA....OG ALLE DERE ANDRE....:heia::heia::heia:
Titti sa for siden:
Herlig dere er. :klem:
Stort sett positiv jeg også, men i går sa Kjæresten min at han ikke kjente meg igjen og ba meg vær så snill om å spise litt og bli meg selv igjen....uff, stakkars...
Merker at jeg bruker mye tid og krefter på dietten og når en ikke får resultater blir en enda mer frustrert....merker at jeg stresser meg opp....
men i dag ser jeg 75 igjen på vekta og humøret stiger automatisk, så nå er jeg innstilt på klare dette og komme meg gjennom helgen på fase 1. :ja:
Men sykt og sprøtt hvor mye vekta skal ha og si altså.
Så bra at du ble motivert etter at du var hos sykepleieren, Monica. Slik det skal være. :heia: Så da blir det ikke fase 1 alikevel? :)
Usj, Streber, jeg er litt tjukk i hodet for tiden jeg også. :lol: Ikke bra, vi får ta oss sammen, som legen min sa, ikke glem de kiloene du faktisk har gått ned og at du er over halvveis. :ja:
Flott at du fortsatt er postiv, Gro. :klem: Er det to år du har holdt på nå? :)
streber sa for siden:
Gro,happylady og titti-GRATULERER med nedgang. Dere er så flinke! Selv er jeg overlykkelig om jeg går ned i det hele tatt, OPP 400 gram denne gangen:mad:Denne uken som jeg følte jeg fortjente å gå ned, til og med kuttet ned på osten doktoren maste om......DE fleste vil nok kalle meg positiv også, men jeg pleier å ta en tur i kjelleren før jeg kaver meg opp og framover igjen. Går videre og gir ikke opp jeg. men kjedelig er det. I helgen skal jeg bake en kake jeg må teste ut(pga konfirmasjonen som er snart)-har ikke prøvd sukrin før nemlig. Det er ED kake altså, men passer dårlig å ha gått opp før jeg skal teste ut kake uansett. Kjenner jeg må spørre om en runde fase 1 igjen neste samtale om en måneds tid.:o
Titti sa for siden:
Takk, Streber. Men her er det bare ned den kiloen jeg gikk opp i Bergen altså (måtte bare trøste deg litt. :klem:).
Kjipt å gå opp, selv om det bare er 400 gram, føler med deg. :ja:
Men neste uke, da er det din tur. :heia:
God helg alle sammen. Her blir det huset fullt av gutter i helgen. Fredag = taco, så det blir litt kjipt med min ED-middag, men men, alt går...det kommer mange fredager etter dette. :ja:
Elinemor sa for siden:
Vil bare ønske alle her en riktig god helg! Jeg har min nest siste dag på fase 1 og veiedag i morgen. Må innrømme at jeg er en smule enspora nå, og ifølge mannen min altfor opphengt i om jeg har fortsatt å ta av. Går og skuler på den vekta og venter på morgendagen . Blir nesten litt paranoid, syntes magen var blitt større igjen og tenkte at nå har jeg sikkert gått opp igjen ,,, men det vil vise seg i morgen. Nesten så jeg gruer meg for fase 2 - paradoksalt nok - fordi jeg synes jeg er så godt i gang nå.
Er nok litt i overkant ivrig etter trening også - må passe på så jeg ikke overdriver og går på en smell. Det har skjedd tidligere, og jeg har jo såpass mange kilo å drasse på at kroppen nok ikke tåler så enorm belastning.
Her i Oslo er det meldt påskevær, og jeg tror vel kanskje det blir siste helga med skitur. Men det blir herlig! Og på ettermiddag blir det stinn brakke her, seriestart i fotball og mannen inviterer kompiser med barn - alle like hjernevaska.
Javel damer - nyt våren!
Det gikk jo (relativt) bra jo :)
Så langt har jeg ikke fått de helt store ettervirkningene, hadde jo fryktet både migrene, svimmelhet og ikke minst skjelvinger...
Var jo litt svimmel i løpet av testen, og hadde antydninger til hodepine, men det var liksom alt.
Nå gikk jeg jo rett på Egon og spiste fajitas, så kanskje rikelig med proteiner, litt fett og den ibux'n jeg tok var nok til å motvirke etterdønningene :rolleyes:
Merker jo at jeg ikke er helt i slag, og søtsug har jeg jo helt klart - ble en Stratos på meg i dag :o
Men bortsett fra å være en smule uvell, så er jeg faktisk i fin form.
Har sovet det meste av dagen, men fortsatt søvnig - så tidlig kveld og heller opp og ut på trimtur i morgen tidlig.
Først mat - tror jeg skal ta et stykke lavkarbo-pizza som jeg lagde til samboeren i går :spisesnak
Trenger nok litt mat selv om jeg ikke er særlig sulten, har jo kun spist 1 gang i dag :rolleyes:
Happy friday :klem:
streber sa for siden:
Bra det har gått bra med deg gro ! Eline , jeg har hatt det slik med fase en jeg også, ikke lyst å sluttrapporten når det går så greit. Men vi får krysse fingrene for at du fortsetter å gå ned !
Monica31 sa for siden:
Bæsje-pc....skrev et langt innlegg med masse ros og skryt...og så datt det vekk....hva skjer'a?????????????? :mad:
Får prøve meg igjen!
Elinemor: Lykke til i Fase2 imorgen. Alltid skummelt og spennende i ny fase. Men gled deg også til å sette tennene i en kyllingbit, laks eller en god kjøttsaus. Alt smaker helt fantastisk etter fase1.
Gro, Hapylady og Titti gratulere med nedgang! All nedgang er utrolig bra, dere vet alle hvor utrolig kjipt det er å stå stille....det kan vi allt om;)
Titti; En kilo er søren meg en kilo....you good girl. Du må ikke stresse deg altfor mye før bryllup, kjole og arrangement skal stå på G. Kanskje mannen din har et godt poeng med å spise litt så humøret kommer seg.
Er det lenge siden du gav deg selv en blomst????? Kjøp en liten påske-potte imorgen, ta deg en deilig kopp te og nyt at du er deilig og ufattelig nærme målet. Du SER slank ut! Jeg er sikker på hvis en slank venninne av deg hadde sagt at hun hadde gått opp 4 kilo, hadde du svart at du ikke hadde lagt merke til det.....så nærme er du nesten!
Gro, jeg beudrer deg for å hente deg så kjapt inn. Etter alle blodsukker-karusell og greier. Bukker og neier.....:)
Riktig god helg til alle deilige damer....for hvordan hadde verden vært uten oss????????????......:_punk::_punk:...jo fryktelig kjedelig....:klem:
Helt enig :ja: - kos deg på fredagskvelden Monica:klem:
Monica31 sa for siden:
....og STREBER: ...glemte at jeg hadde egentlig skrevet til deg også...så her får du et helt eget innlegg.....SPIS OST, SÅ GÅR DU SIKKERT NED....
Et dikt til Streber: (jeg er i veldig godt humør ikveld)
[size=1][/size]
Sure leger stinker
Motivasjonen minker
Spis ost og kos deg i helgen
Tygg den, nyt'n og svelg'en
Monica31 sa for siden:
Du også....vi får late som om vi tar en kaffe/te sammen;) Herlig helg!
streber sa for siden:
:klem: Monica
Veiedag (den offisielle altså), og jeg fikk rett; +900 gram etter glukosebelastningen :rolleyes: i forhold til vekta i går
Men kun 600 g i forhold til forrige lørdag :D
Må jo endre tickeren min, men disse +grammene er forhåpentligvis vekk igjen til neste lørdag
Det skal i alle fall ikke stå på innsatsen :boxing:
streber sa for siden:
Nei, det skal nok ikke stå på innsatsen så flink og motivert som du er gro:)
Monica31 sa for siden:
Gro, jeg tror det bare er vann. Jeg hadde gått opp 3 kilo på torsdag siden sist kontroll. Men viste seg at det var tre kilo vann.....hun sykepleieren sa vi lar ofte humøret styres av kilo. Derfor burde vi ikke veie oss for ofte, som du så idag føyk du opp pga. blodsukkerbelastningen.....
....dette fikser du!!!! Sukkeret gjør at vi binder mer vann og noen holder på mer enn andre!!
Da er det rolig lørdags kveld.....skal lage fløtesaus med pesto og røkt laks.....nam...nam....
Lykke til med kaken Streber:D
Titti sa for siden:
Herlig innlegg og dikt, Monica, du er fin. :klem:
Så bra at du klarer og hentet deg inn igjen, Gro. :heia:
Og lykke til i fase 2, Elinemor...spennende og så herlig med mat igjen...
Ja, du sier noe, Monica, det har vært mye diskusjoner her i helgen, kjæresten min spør meg om det er verdt det...men jeg vet jo at det er den første helgen som er verst. Hadde jeg visst at jeg hadde gått ned på fase 2/3 så skulle jeg jo bare fortsatt der. :ja: Så jeg biter tenna sammen her, men gudbedre denne lørdagen er lang...;)
streber sa for siden:
Kake med sukrin var helt kjekt det, den ble god, greit å vite da sukrin har 0 karbo og 0 kalorier. Håper jeg ikke ødelegger for mye med å spise kake og lavkarbolasagne i dag. :o
Du hadde nok rett Monica, det var nok mest vann.
Vekta i dag viste 700g ned, så nå er jeg bare 200g unna fredags-vekta :D
Sov maaaaaase i går, var kjempeslapp og ikke særlig sulten heller.
Ble noen kopper løvetann-te og ED-kjeks, samt 1 måltid med ED-frokostblanding.
Men hodepinen har jeg sluppet unna så langt (bank i bordet).
Sukrin ja Streber, det har jeg også prøvd meg på til baking - men for meg blir det en sånn kald ettersmak som jeg bare ikke greier.
Har skaffet meg stevia og yacon sirup men skal foreløpig vente litt med test-baking, selv om begge disse i teorien ikke vil ha noen innvirkning på blodsukkeret.
Det var dette med teori og praksis da :rolleyes:
Kjempesulten nå, på tide med frokost.
Ha en strålende 20.mars da dere :p
Titti sa for siden:
Har enda ikke fått testet ut sukrin, men håper resultatet blir bedre enn med splenda, det gir hvertfall en ekkel bismak i bakverk (synes jeg da).
Kom meg gjennom lørdagen på et vis og nå er det lat og rolig søndag her. Vi har spist sen frokost, gutta leker og spiller oppe på loftstua og vi voksne slapper av i sofaen og tar søndagen helt med ro. Kjenner at søndagene er enklere ED-messig, av en eller annen grunn...nesten godt når det er hverdag igjen. Utrolig rart hvor mye det ene måltidet med mat har og si, merker det når jeg bare spiser ED.
Så flott at vekta går ned igjen, Gro. :heia:
Monica, du har nok rett i det med å veie seg for ofte, vi lar humøret styret altfor mye etter den. Jeg har vært på vekta hver dag denne uka og den varierer faktisk med to kilo...i dag viste den to kg opp, forstå det den som kan, jeg har ikke spist noe som burde påvirke vekta nå, spiser jo bare ED. Siste måltid i går kveld var en pose soyanøtter, mulig saltet i de utgjorde to kg på vekta? Gudene vet...
Ha en fin søndag da dere. :)
streber sa for siden:
Tror også det er veldig lurt å veie seg sjeldent! Ha en god søndag videre!:)
Titti sa for siden:
Ja, synd det er så vanskelig bare. ;)
Monica31 sa for siden:
Titti, du har så rett, det er vanskelig.
Hun sykepleieren gav med et skjema som viste alle verdiene mine siden sept. ifjor. Da viste hun meg linjen som heter TBW-total body water- det viste klart skille på den perioden jeg var i ketose og ikke. Var helt fasinerende å se. Derfor er det farlig å veie seg hver dag fordi det gjør mer med psyken en nødvendig. Jeg trodde jeg hadde gått opp tre kilo, mne hadde gått ned i fett og kiloene var vann. I realiteten hadde jeg ikke gått opp. vann er heller over hodet ikke fett!!!!!!! Derfor skulle vi alle hatt en slik Tanita vekt som til enhver tid viste sammensetningen i kroppen. Vekten hjemme kan lure oss til å tro at vi har gått opp, når faktisk bare er vannet som fyker opp og ned!!!!!!!! Irriterende alikevel......
Du høres ikke så godt humør ut som du pleier Titti, ikke for å være frekk altså! Men ikke la det gå til hodet på deg. Du, jeg og alle andre som har vært overvektige og skal ned, må nok jobbe ekstra med å være fornøyd sånn på veien. Eller er det meget lett å bli i dårlig humør og føle at det er forgjeves.....
Hva sier dere?
Titti sa for siden:
Du har helt rett og er ikke frekk, Monica. Kjæresten min sier han ikke kjenner meg igjen og vil ha tilbake jenta si...så kanskje ikke så rart at det synes litt mellom linjene her også....Vet ikke hvorfor det er så ekstra ille nå, tror det var ille i høst også på fase 1, men da var jeg nok mer motivert og innstilt. Nå føler jeg at det er på'n igjen liksom og synes synd på meg selv osv. Det er jo jeg selv som har tatt valget og da må jeg også ta følgende, men akkkurat denne helgen og forsåvidt uka har vært tøff altså. Jeg håper bare at jeg får resultater på vekta nå, at det er verdt det liksom.
Og oppi alt dette glemmer en jo fort det en faktisk har gått ned i vekt og at en burde være glad for det. Før jeg begynte på fase 1 igjen så følte jeg meg mer vel, mens nå er jeg helt fokusert på vekta igjen. Farlige greier det her. Men jeg holder ut, gir meg ikke altså. Og snart er jeg meg selv igjen, kjenner det begynner å hjelpe. :ja: Gi meg et par dager til så er jeg back to normal. :D
streber sa for siden:
:klem:
Hapylady sa for siden:
Det er ikke like enkelt å holde humøret oppe hele tiden. Dere har jo holdt på mye lenger enn meg, så jeg synes ikke det er så rart at dere kan bli litt irritable og lei alt sammen. Synes dere er kjempeflinke jeg:klem:
Jeg blir jo sur bare jeg går ned bittelitt. Jeg kan ikke si at vekta har stått helt stille heller -så jeg har faktisk ingenting å klage over.:rolleyes: Håper bare vekta vil fortsette å gå nedover. Ikke enkelt å la være å gå på vekta mer enn en gang i uka, men tror vel det er det beste - for å prøve å ikke bli heeeeelt opphengt.
:heia::heia:Dette skal vi klare :heia::heia:
Monica31 sa for siden:
:klem:til Titti!
Godt å høre at du er så bevisst! Håper virkelig du får se det på vekta for denne runden har det kostet deg....jeg beundrer deg for at du klarer fase 1 igjen! Du er tapper!!!!!!!:heia: :heia: :heia:
Jeg er snart nede igjen på 80 kilo...har vel mistet mye vann siden torsdag. Håper jeg ser 80 kilo på min vekt om et par uker om ikke før....mitt mål er å se 70 tallet både morgen og kveld til påske. Hoved målet er 75 kilo til 1.juni. Alt som glir av over det er en skikkelig bonus. Men skal være meget fornøyd om jeg klarer målene mine. Tror de skal være ganske fornuftige. Jeg er så lei av å sette meg for harde mål jeg ikke greier å nå, men dette skal jeg klare:)
Tro det eller ei, men vi hadde jo omgangssyke i forrige uke til og med onsdag. Begge ungene hoster og hoster, har feber og gutten vår hadde øreverk inatt. Så jeg starter uken som sist uke, hjemme med syke barn....men nå begynner det å bli rutine. Så idag er det spill, film, stearinlys og innekos. Hva annet kan man gjøre????
Ha en strålende mandag.......
streber sa for siden:
Kjære vene Monica, dere må da snart få slippe mer sykdom nå!??:o
Titti sa for siden:
Fine dere er. :klem:
Kjapt innom, er på jobb, men måtte bare komme med en gladnyhet.
Endelig nedgang på vekta og nå ser jeg 74-tallet og alt ser lysere ut igjen. :heia:
Så flott at du er på vei nedover igjen du også, Monica. Uff, stakkars dere har virkelig fått deres dose med sykdom nå. Det er perioder en tror aldri skal gå over, men en kommer seg gjennom det. God bedring til de små.:klem:
Happylady, håper vi (les jeg) ikke skremmer deg bort. :lol:
Titti sa for siden:
Endret tickeren og der var jeg over delmålet på tolv kilo jo. Hurra. :D
Da må jeg sette nytt mål, bare tenke litt realistisk her først...en kan jo fort bli litt revet med når en endelig får nedgang på vekta. ;)
Hapylady sa for siden:
Gratulerer så mye Titti :D.
Skremmer meg bort nei, synes det er hyggelig her inne sammen med dere jeg:).
Riktig god bedring til de små Monica.
Ada/80 sa for siden:
Gratulerer med nedgang Titti!:D Så herlig følelse å se den vekta gå nedover!
Jeg har også gått på fase 1 i en uke nå, noe som har gått greit, meeen jeg har gått ned mindre enn jeg pleier i fase 2!?!:confused: Forstå det den som kan! Så nå er jeg tilbake på fase to igjen:p Tror dere det er "skadelig" å bare ta ei uke eller to i fase 2, for så å begynne på fase 3 etterpå? Eller må man gå så og så lenge på hver av fasene??
Jaja, finner nok ut av det;)
Ønsker alle en strålende fin uke! Håper barna blir fort friske igjen Monica:)
streber sa for siden:
fase 2 skal vare dobbelt så lenge som fase 1:)OG gratulerer med nedgang titti og Monica, dere fortjener det!
Gratulere med flott nedgang Titti og Monica, veldig fortjent til begge to:klem:
Tror forøvrig vi må legge ned sykdomsforbud hjemme hos dere Monica, kan ikke forstå annet enn at det nå må være nok!!! :p
Monica31 sa for siden:
...ja gidder noen å si ifra til Fylkeslegen, statsministeren eller noen som kan få oss til å slippe!
Men nå skal de på skole/barnehage imorgen, så får vi håpe det er over. Nå blir jeg ikke overrasket lenger om det kommer noe mer. Men jeg velger å være positiv
FANTASTISK Titti, da har "helvetesuka" vært verd det da!!!!!!!!!!!!! You go'girl!!!!!! 74....det er jo en drøm....som innen sommeren skal være innen synsvidde....
Takk for alle go'bedringene:D Tror de hjelper.....for her springer ungene glade omkring, endog hostende....
Dermed er forbudet lagt ned. Ikke mere sykdom her i gården!
Takk for all oppmuntring og go'bedring. dere er ultra herlige å ha....alle sammen selv om ikke alle alltid nevnes!!!!!!!!!!!!!!!!1
Titti sa for siden:
Så bra, Moncia, da satser vi på at dere har fått deres nå (og mere til). :klem:
Jeg har som dere kanskje ser endret tickeren min bittelitt, ikke mye, men jeg vet hvor sent det kan gå ned, så jeg vil ikke ha for høye forhåpninger og dessuten er alt jeg går ned nå bonuskilo, så da tar vi en om gangen. :)
I dag har jeg vært på indoor walking, puh det var hardt mens det sto på, men verdt det etterpå. :ja:
Nå skal jeg sette meg litt ut med kaffekoppen før sola forsvinner...:D
Monica31 sa for siden:
Det hørtes bare herlige ut! Jeg syntes du er lur som endrer ticker'n din sånn. herlig med trening, ekstra bra er det når man kjenner det. Jeg har klart å trene 4 ganger forrige uke, og er godt igang med to ganger denne uken. Idag ble det 55 min. Pilates og en halv time kjempe kul step! Derfor er jeg nok så positiv for tiden også. Men du så hardt det er å komme igang når det er en stund siden. Imorgen skal jeg ta røntgen av den vonde armen og se om de finner noen herlige betennelser eller bruskansamlinger på knokene! Ja,ja får ta en dag av gangen!
streber sa for siden:
[ATTACH]8178[/ATTACH] noen dager før ED oppstart.[ATTACH][ATTACH]8180[/ATTACH][/ATTACH]disse ble tatt i går. Mange som nok så disse inne hos meg, men, men:p
Vibeke-67 sa for siden:
Streber, for en fantastisk stor forskjell! Hvor mange størrelser har du gått ned? utrolig hvor mye 12 kg utgjør altså.
Jeg må innrømme at jeg stadig er inne og leser her, det er så koselig her inne;) Men så er dette liksom Mille sin tråd....
Men jeg synes denne tråden er et glimrende eksempel på hvordan man kan gi hverandre støtte og motivasjon i en prosess som til tider er vanskelig og tøff. Jeg har lest forskning som viser at den største faktoren for å lykkes med slanking og omlegging av kosten, er å ha en gruppe med likesinnede. Da klarer man aller best å holde vekta etter nådd mål. For meg er lavkarbo denne gruppen.
Selv har jeg avsluttet amming og gikk raskt opp 3kg.... Jeg gikk jo ned 25 kg på ED før graviditeten. Så nå er jeg i gang igjen, men jeg orket ikke tanken på ED fase 3. Så jeg prøver meg på LCHF, med ca 50-60 gram karbohydrater om dagen, samt mye mer fett enn på ED. Ost, fløte, smør etc. Ikke noe frukt, brød, knekkebrød eller andre c-måltider. Og det funker som bare det! På 3 uker har jeg gått ned fra 78 kg - 76.5. (Jeg har normal BMI ved 75 kg)
Jeg bruker oppskrifter fra boka til Hexeberg, og synes det er mye enklere enn ED fase 3c. Man er mett i lengre perioder og mindre fysen.
Så det er faktisk et alternativ når man er ferdig slanket å bevege seg i de retninger i stedet for i en Fedon retning. Greit med litt variasjon tenker jeg. Hadde bare lyst til å fortelle dette til dere, siden jeg sniker meg inn her både titt og ofte for å få med meg hvordan det går med dere alle :klem:
Lykke til videre!
streber sa for siden:
Tusen takk for fine ord Vibeke! Jeg skjønner så lite av slike størrelser, virker som det er helt forskjellig fra merke til merke?? Men i kappahl bukser brukte jeg 48-har ikke noe derifra nå, men det står 44 i en bukse og 42 i en og 34 i en -sannelig om jeg vet hva det betyr:pHar tro det eller ei GLEMT å kjøpe målebånd , det SKAL jeg gjøre en dag, vet hva jeg startet med.
Og JA-her er det en kjempefin gjeng som støtter hverandre:)
Titti sa for siden:
Så bra at det funker for deg, Vibeke. :)
Jeg går jo til Hexenberg og hun anbefaler lavkarbo etter endt ED, hun mener Lindberg blir for mye karbo for meg.
Koselig å se deg her inne. :klem:
Vibeke-67 sa for siden:
Interessant Titti! Det er i alle fall mye lettere nå, kjenner meg mer mett :ja:
Vibeke-67 sa for siden:
Når en bukse har størrelse 34 betyr det 34 tommer ;)
Elinemor sa for siden:
Hei alle sammen -
Jeg er ofte inne her og leser, men føler ikke alltid at jeg har så mye å bidra med ... Dere er jo så erfarne og dessuten virker det som alle har kommet mye nærmere målet enn jeg er nå. Synes dere er flinke til å støtte og oppmuntre hverandre. Jeg for min del er fortsatt over 100 kilo - selv om jeg nærmer meg 100-streken. Målet er å passere den innen utgangen av påsken. Men dere har jo også vært der jeg er en gang i verden, full av spørsmål og spent på om denne diettmetoden er noe for dere.
Jeg er nå i gang med fase to, og det skal sies: Det var vanvittig deilig med den kyllingfileten jeg koste meg med til middag på søndag. Siden har det blitt kalkunsalat og i går grillet kylling igjen.
Har gått ned 12 kilo på 5 uker, og det er jo egentlig veldig bra. Men jeg synes ikke jeg ser så stor forskjell - jf bildene dine Streber! Det var jo en vanvittig forandring - gratulerer!
Trening går ganske bra, men jeg har ikke så lange økter. Tar en intervalløkt på ellipsemaskin som tar en halvtime (4x4 med tre minutter aktiv hvile mellom) og så styrkeprogrammet fra Fedon. Foreløpig kjører jeg bare en runde. Har fått til morgentrening to ganger i uka, men da har jeg bare tid til en kortere økt (tar en intervalløkt med 4x3 og to minutter aktiv hvile mellom). Hele familien må være ute av døre seinest kvart på åtte, så noe mer rekker jeg ikke hvis jeg ikke skal opp før klokka seks --- og det blir for drøyt!
I morgen setter jeg meg på flyet for en langhelg til Lisboa med mannen min (uten barn!). Det er en gammel drøm å reise dit, og jeg er spent på hvordan det blir å spise ute (vet ikke noe særlig om portugisisk mat, om det er mulig å spise noe uten å få i seg masse karbohydrater). Har uansett tenkt å unne meg noen deilige glass vin! Blir nok billig i drift, etter 5 uker totalavholds.
Ha en fortsatt fin vårdag!
streber sa for siden:
Kjære deg Elinemor, du må bare være aktiv her ja, bare kjekt! Som du sier vi har vært mye støre enn vi er nå vi andre også! Velkommen som aktiv bruker her:)
Elinemor sa for siden:
Takk takk - skal se om jeg ikke føler meg mer meddelsom etterhvert --- pleier ikke å skorte på skrivekløen;-)
Monica31 sa for siden:
FANTASTISK forskjell Streber. Gratulere med god jobb!!! Utrolig bra!!!!!!!!!!!!!:D:D
Kult at du sender inn bilder. Så utrolig gøy for deg også å se forskjellen. Syntes det ser ut som du er mer enn 12 kilo ned, kanskje du har klart å erstatte mye fett med muskler i tillegg...så egentlig tilsvarer det mer i mistet fett?!?!? Uansett, vanvittig bra! Finn målebåndet- du kommer til å bli overrasket!
Jeg er nå 1 cm. unna 88cm. rundt midjen. Da er jeg ikke lenger i den farlige sonen for midjemål. Nå skal det trenes jenter!!!! Deilig å nå ennå et mål mot bedre helse.
Apropos mål....ELINEMOR- tenk på Grotingeling som har holdt på i 2 år....lenge før jeg startet og ennå er hun med!!!! Snart er du en som har like mye erfaring og støtter andre nye. For de kommer hele tiden. Din opplevelse er jo ulik min og andres, så alle bidrag i tråden er like verdifulle:klem:
Jeg veide selv 97 i fjor juli. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle være her idag.....snart er du der også. Ta en kilo og centimeter av gangen. Det er uhyre viktig eller er det så lett å forvente at alt skal rase av i rekordfart...og hvis man ikke er et slikt super-tilfelle som går ned raskest av alle, så er det lett å miste motivasjonen. Jeg har måtte tatt noen runder med tankene mine for å klare å fortsatt være motivert! Derfor klarer jeg det denne gangen fordi jeg ikke vil gi opp. Viljen er tilstede og den er viktig. Endelig har jeg funnet et forum JEG føler meg "hjemme" i og som jeg ikke vil "svikte", selv om jeg heller ikke føler meg forpliktet til noe her inne.
VIBEKE, dette er alle sin tråd. Her sammenligner vi ingen enten det er mor eller datter, bare skravle om du må.....
streber sa for siden:
Monica: Det er veldig mye for min egen del for å virkelig SE selv og få tilbakemeldinger fra andre på at de OGSÅ SER at jeg er finere NÅ. At jeg har vært flink, tross en sen nedgang har det blitt en forskjell! Det har hjulpet veldig synes jeg, å legge ut bildene!
tihi, svigermor holdt på å le seg skakk da vi trimmet isted, hun sa hun og svigerfar hadde sett på bilder fra Riga en kveld jeg var på jobb og da fikk de se et bilde av meg og hun måtte innrømme de begge to hadde glemt at jeg var såpass stor. Jeg fortalte henne at gubben viste meg det bilde og jeg synes det var såpass ille at det la jeg ut på internett:D
Monica31 sa for siden:
Det er superviktig å se det selv....vi glemmer så lett og har lett for å føle oss tykke igjen......you'go girl.....skal lete frem litt tjukka's-bilder av meg selv......bare får å konstantere fakta....nemlig!
streber sa for siden:
Funket bra for meg å se forskjellen ja! Du er superflink Monica!
Ada/80 sa for siden:
Må bare si det her også: Du er flott Streber!
God tur til Lisboa Elinemor! Kos deg med vin du, det er fortjent etter 5 uker uten;) Og velkommen hit!
Ny veiedag for meg i dag, og 0,8 ned. Synes egentlig det er litt merkelig etter en uke på fase 1, siden det er det jeg pleier å gå ned på fase 2...noen som har formeninger om dette? Ikke missforstå- jeg er fornøyd meg 0,8 altså, men synes det er litt rart at det ikke er noen forskjell:confused:
Ellers synes jeg livet er fint! Nyter at våren er på vei:D
Kan noen være snille og fortelle litt om sine erfaringer på fase 3? Jeg er litt usikker på hvor nærme målvekten jeg skal være før jeg begynner der...har dere gått ned veeeldig mye senere enn på fase 2?
Ønsker dere alle en strålende onsdag! Snart skal jeg på Zumba:eek:;)
Vibeke-67 sa for siden:
Jeg begynte jo rett på fase 3a, og fulgte den faktisk uten produkter (i samråd med legen). Så jeg har gått ned 25 kg jeg, i fase 3, så det går an.
Men rask var ikke nedgangen da, vi snakker 1 kg i måneden i snitt ;)
Det positive er at huden rekker å stramme seg opp.
Titti sa for siden:
:ja:
Og goood tur til Lisboa, der har jeg vært mange ganger i min barndom. Det er så fint der. :hearts:
Titti sa for siden:
Tror vi fortsatt er litt tjukke i hue jeg. :lol: Hvis dere skjønner hva jeg mener. ;)
Utrolig hvordan det hjelper og se bilder før og etter, da ser man virkelig forskjell. :ja:
(har kommentert bildene til Streber inne i journalen hennes og kommentert hvor flott hun er altså, så dere ikke tror jeg er misunnelig. ;)).
Målbåndet ja...husker ikke midjemålet mitt fra før, men kan jo uansett være interessant og sjekke!
streber sa for siden:
:klem: til titti:D
[size=4][/size]
Jeg er vanligvis tynn inni hodet mitt jeg, men bilder og speil har jo fortalt meg noe annet:o Vero Moda kan forresten vente lenge før jeg kommer igjen-teite ørsmå størrelser:mad:Endelig skal kjøpe klær etter vektap og ingenting passer....Ble cubus som ble redningen i går:)
Titti sa for siden:
Vero Moda har veldig små størrelser. Cubus, Kappahl o.l. er mye snillere. :ja:
Monica31 sa for siden:
Tjukke i huet....... Godt sagt! Jeg tror det tar litt tid før vi helhetlig føler oss slanke.... Men har dere møtt mange i livet som ikke har noe å klage på??? Ikke jeg!Titti sa for siden:
Nobody is perfect nei. :D
Titti sa for siden:
Streber og Monica, hva spiser dere om dagen, altså hvilken fase er dere på nå? :)
streber sa for siden:
laget en tråd om lykke i dag:)forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=42214
streber sa for siden:
titti, fase 2 egentlig, men bruker litt ost av og til fløte, så egentlig nærmere fase 3.
Ada/80 sa for siden:
Tusen takk for svar Vibeke! Da er det håp om videre nedgang altså;) Kjempe prestasjon med 25kg! Du er flink! :)
Monica31 sa for siden:
Jeg er vel i en slags alt mulig fase 3 alt etter dagshumøret....:o
Spiser youghurt til frokost med litt nøtter eller lavkarboknekkebrød med litt pålegg. Tar vitaminer, omega, c-vit, magnesium, e-vit
Lunsj er det salat eller rester fra middag, til nøds knekkebrødene med avocado, tomater, hj.laget tunfisksalat.
Middag er det proteinkilde med grønnsaker.
Kvelds cottage cheese med litt splenda og kanel eller en bar.
Etter trening spiser jeg av og til en frukt og en skyr. Eller en bar.
Dette går jeg faktisk ganske raskt ned på så lenge jeg holder meg unna karbohydratene.
JEG er avhengig av å trene og det gjør meg glad!
Nå er jeg spent på mandag, da skal jeg veie meg.....og en liten smugtitt imorgen tidlig;)
Prøver uansett måltid og dag og tenke dagen som det jeg skal konsentrere meg om. Hvert måltid velger jeg så protein-rikt som mulig. Sånn at jeg unngår å tenke at jeg er flinkere imorgen......virkelig tenke at hvert eneste lille valg havner i det store vektnedgangs-gapet. Det er jo det jeg ønsker meg aller mest:D
Titti sa for siden:
Så flott at du går ned på den type kosthold. (høres ut som en drøm) veldig lurt å tenke at en kommer et skritt nærmere målet for hver dag en klarer å holde seg:ja: tar en smugtur på vekta i morgen jeg også:ja:
WOW Streber - fantastisk endring :klem:
Er så flott resultat du har etter bare 5 uker :heia:, nesten litt missunnelig jeg :o
At du faktisk orker å trene i tillegg gjør er jo helt fantastisk!
Selv begynte jeg ikke å trene før etter at jeg kom meg under 100kg - all ære til deg :klem:
Kos deg masse i Lisboa, det er masse god mat du kan spise der - de har jo også grillet kylling, biff og ikke minst masse god sjømat :sikle:
Er egentlig bare å la vær de værste karbohydratene; brød, potet, ris og pasta
Herlighet dere - her er jeg fullt opptatt med jobb i noen dager, også hagler det med meldinger!!!!
Fantastisk morro altså, selv om jeg nå har måtte lese masse :D
Likte det du sier om tjukk i hode Titti, tror nok det er mye sannhet i det for mange av oss.
Vi er nok ofte den siste som faktisk ser endringene som skjer med oss.
Selv kunne jeg ikke se at jeg hadde gått ned 20kg etter de 4 første månedene, men nå ser jeg tydelig forskjell i speilet og ikke bare på vekta :p
For min del har forøvrig uka vært en eneste lang utfordring.
De bivikningene jeg normalt skulle hatt på fredag og lørdag, de kom først på tirsdag :eek:
Så den som gikk på tryne - det var meg!
Tror kanskje jeg går for hardt ut når jeg forsøker å kjøre fase 1.
Det er vanskelig å gjennomføre med den tidsplanen jeg har, og som jeg har nevnt tidligere så har jeg stort sett bare spist 3 måltider pr dag.
Blir dermed litt demotiverende å bare spise produktene hele tiden, så jeg sendte epost til legen med beskjed om at jeg går tilbake til fase 2.
Trenger den gulroten et "vanlig" måltid gir meg, så da får vektreduksjonen bare ta lenger tid.
Nå trener jeg jo også mer og hardere enn tidligere, så jeg trenger nok litt ekstra mat bare pga av det.
Merker jo at jeg har vært litt ekstra sliten de siste ukene, og håper at litt kylling, fisk og en saftig biff kanskje kan rette på det :cool:
Så fase 2 fra i dag for meg altså :)
Ada/80 sa for siden:
Høres smart ut Grotingeling;) Fase to er mye bedre!
Jeg er litt sur...skulle på et planlagt arrangement hvor jeg har opplyst om at jeg bare kunne spise kjøtt og grønnsaker- grønnsakene var gulerot og erterstuing...:( Jeg spiste ikke så mye av det, så håper det ikke gir så store utskag på vekten. Ville vært mye kjekkere å "sprekke" på kake enn på ERTERSTUING!!!
Bortsett fra det er alt bra:D
streber sa for siden:
Hæhæhihi, må nå le jeg Ada-skjønner GODT det er surt å "sprekke" på ertestuing av alle ting:DHar vært borti slike situasjoner selv, pleier å gå greit vektmessig da:)
Monica31 sa for siden:
Grotingeling: Fase 2 hørtes mye mer fornuftig ut. Fase 1 er beinhardt, ihvertfall hvis du trener masse.....
Tryna selv i sjokoladeskåla igår...brygger på et eller annet og da blir jeg sinnsykt godtesjuk....men idag er jeg ferdig med det!
Nå har jeg holdt på med syke unger i et par uker, så nå er det kanskje min tur!!!!
ADA/80- kjipt å måtte spise ertestuing og gulerot. Folk vet ikke forskjell på karber i grønnsaker...men tenk...det var grønnsaker og ikke sjokolade...som jeg spiste igår! Jeg syntes du er super flink, særlig fordi du sa ifra på forhånd også!!!!!!!!!!! Det kommer ikke til å ha noen verdens ting å si om noen dager;)
Ha en fin dag, her er det deilige solglimt inne imellom:D
Hapylady sa for siden:
Du har blitt kjempefin Streber. Gratulerer:)
12 kg på 5 uker er jo masse Elinemor. Utrolig bra. Kos deg i Lisboa.
Fase 2 synes jeg er knallbra sammen med mye trening Grotingeling. Orket ingenting på fase 1, men nå er det full fart:). Godt å kunne spise litt kjøtt/fisk/kylling også.
Hvis man skal til syden og fortsatt er på fase2/første del fase 3. Hvor mye "ødelegger" man med f.eks. å ta kaffe og baileys på verandaen om kveldene? Spise en middag i ny og ne ute osv?? Noen som har erfaring med dette. Skal til syden om noen uker, og lurer fælt på hvordan jeg skal forholde meg der nede. Tenkte iallefall å ta med barer og kjeks. Kjekke mellom måltider osv...
I dag var det veiedag igjen. Ned 1.2 kg denne uka. Kjempedeilig:D. Nå er jeg omtrent halvveis. Jihaaaaaaaaaaaaa:D
tuddelu sa for siden:
streber - så flott du ser ut!
man kan virkelig ser forskjell på før og etter bildet! utrolig hva 12 kilo gjør:)
tror det er viktig med bilder før og etter - lett å glemme forskjellen når det går en stund og man blir vant med det nye speilbildet sitt:)
Ada/80 sa for siden:
Takk for oppmuntring Streber og Monica!:) Meeeen 400gr opp fra i går...jaja ny dag og nye gevinster:D En dag uten erterstuing;)
Monica: Det er jo uansett bedre å gå opp litt pga noe godt ulovlig enn noe man egentlig ikke liker, men som man må spise for å ikke sitte sulten resten av kvelden;) Jeg ville byttet erterstuing i sjokolade any time! :D
Ønsker alle en strålende helg!:cool:
Monica31 sa for siden:
He,he! Ja der sa du det godt!! Må bare si så flinke dere er og positive....flotte vekttap altså. Deilig med helg bortsett fra at nå er det min tur med feber, forkjølelse og hode vondt. Håper jeg er over det verste etter helgen?!? Riktig god helg til alle, stor klem....
streber sa for siden:
Takk for skryt happylady og tuddelu, jeg trenger det så sårt nå, stått bra stille siden 04.mars nå. Veiedag i dag , forrige uke opp 400 gr, denne uken ble tidspunktet 5 timer senere på dagen(pga soving til vakt)så ned 200 gr er ned ingenting i virkeligheten. ER utrolig taknemlig for at ED har fått meg over den verste kneiken og at jeg ikke lengre har fedme, men det begynner å bli penger ut vinduet om det ikke skjer noe nedover snart nå. :oHardt å holde seg unna fristelser når det ikke ser ut til å være noen nytte i det man gjør. Skulle så gjerne vært i mål før Riga turen i slutten av juni, slik at jeg med kunne kose meg-mest mulig lavkarbo selvsagt, med god samvittighet- men det kan jeg bare se laaangt etter:oTror det må en fase 1 til om noen uker, når neste doktortime på tlf er. Hater den fasen, men må man så må man.
[size=4][/size]
NOK sutter no streber-ønske aillihop på herre flåtte tråån ei go hælg! ( oversatt : nok sutring nå streber, -ønsker alle sammen på denne flotte tråden, en god helg)
Mille89 sa for siden:
åh streber. for en flott dame du er! du er så flink og det har lønnet seg, TYDLIGVIS:D. Inspirerende er det det er!
Og flott resultat elinemor. HURRA!
ADA: den ertestuingen har sikkert bidratt med 400gr vann, men ikke noe mer enn det. superflink er du!
Jeg har ikke klart å ta meg selv i skinnet egentlig. har ungått vekten, og ungått å skrive her (har lest) og spist mer og mindre ulovlige ting nesten hver dag (en appelsin en dag, sjokolade den neste). Det er skummelt, og jeg må skjerpe meg, hvis ikke kommer jeg ikke til å holde den vekten jeg har idag heller. Men det skal gå bra dette. Må bare ta noen runder med meg selv her, og jeg tror faktisk at å veie mer er noe jeg må gjøre. for ikke å falle enda mer utav det.
på lørdag skal jeg passe lillesøsteren min, og da før jeg lønn i middag (sant mamma?) Jeg gledermeg. det blir første gang hun og jeg skal være alene. Og da skal jeg også lese masse i hexebergboken som hun har. Og bruke kvelden på å legge opp en ukesmeny. det må til bare. for jeg SKAL klare det. selvsagt skal jeg det. Noe annet er jo uaktuelt.
Skolen går bedre da, og det er deilig. Og røykeslutt går nesten helt bra. Bra nok. Jeg tror det er på grunn av våren at jeg tar ting bedre. Komme seg ut av vinterdvalen og slikt. Føler det er på tide nå.
Håper alle får en deilig helg. Jeg har frihelg og det er herlig. Ikke fikk jeg restskatt heller. :heia:
streber sa for siden:
Snille Mille, takk for fine ord!:)Så bra du ikke fikk rest skatt, jeg venter enda på svaret i posten-GRUEGRUE!!
Vil minne alle ED'ere om at vi kan søke om skattefradrag for utgiftene forbundet med dietten og legetimene, har skrevet litt om det her
Sliten etter 2 skikkelig tøffe arbeidsuker, og jeg tror faktisk at jeg som Monica har pådratt meg forkjølelse/influensa.
Snufser og nyser om en annen her, så det blir nok mye soving de neste dagene
Har lagd en stooooor porsjon tomatsuppe, så jeg har noe enkelt å spise hvis halsen blir enda mer sår enn den allerede er.
Skal steke opp litt kylling, og har kjøttboller liggende klar som proteinkilde.
Tror faktisk jeg skal tine en laksefilet også, for jeg trenger noen alternativer til egg i tomatsuppe liksom.
Ha en fortreffelig helg alle sammen :klem:
Monica31 sa for siden:
Kjære Mille. Det er akkurat sånn jeg hadde det i nesten 2mnd. nå! Trodde aldri jeg skulle komme ut av det-mentalt. Hadde også noe kos av ting som ikke var lov nesten hver dag. Den lysten gikk heller ikke over............men nå er den det.
Jeg gjorde som du skal- nemlig leste i bøker, bl.a.Hexenberg sin og annet. Jeg begynte også å trene regelmessig samtidig, da økte motivasjonen. Det som toppet det hele var jo den timen med sykepleieren...
Men det rare er at jeg aldri har vært så "tynn" som nå på mange år. men de siste 10 kiloene sitter godt, særlig mellom ørene. Så jeg tror hemmeligheten for min del, er at jeg må trene for å stramme opp huden, bytte fett med muskler og klare å være positiv mot meg selv. For de siste 10 skal av de også. Jeg har vel også måtte revurdere målene mine for de jeg må bruke lenger tid. Men istedenfor å se det som et nederlag, er det en fornuftig og sunn måte å gå ned på!!! Jeg er mer tilhenger av det.
Tilbake til det gamle skal vi nå aldri.....uansett hvor godt sjokolade smaker:eek:
Jeg gleder meg faktisk til en sommer i bikini med 17 kilo mindre...håper i juni at jeg kan si 20 kilo....drømme...jobbe...jobbe...trene....
Tenk så annerledes vi er blitt siden ifjor sommer.....
Streber; jeg skjønner deg så godt. Men du har sannelig stabilisert deg også på veien. Tror som jeg at du ikke må henge deg opp i et tall på vekta. Vi har jo lært å hente oss inn etter litt kos.....ingen av oss er gått opp mange kilo igjen. 2-4 kilo sa hun sykepleieren til meg er normal forandring av vektforskjell fordi vi kan holde på vann og det er før og etter do-besøk om morgenen.....ikke la oss lure av det og tro vi har lagt på oss fett igjen! En kropp i ketose er mye mindre vannrik enn en som spiser karbohydrater:D
Nei sjokolade eller ei.....dette skal vi klare...om det så tar litt lenger tid enn forventet. Sånn er det med prosjekter i hus og heim også...alt blir dyrere enn vi tror og tar lenger tid....;)
GOD helg alle skjønnheter!
Monica31 sa for siden:
MASSE god bedring kjære du! Vi får snufse og tenke på hverandre;)
:klem:
Monica31 sa for siden:
God morgen alle sammen....:)
Her har det vært rolig i helgen! Jeg har klart å sove av meg den verste feber-følelsen i kroppen i helgen og er mye bedre idag!
MEN jeg har spist snop...ikke noe jeg er veldig lei for, fordi jeg har spist lite og ikke vært sulten ellers og vært dårlig. Så idag starter jeg med friskt mot og skal klare å nå målet mitt til neste kontroll.
Regnet ut igår at det er 17 uker til vi skal på ferie...så nå...hvis jeg velger riktige valg hele den tiden er jeg 2 kilo unna målet mitt i juli om jeg går ned 0,5 kilo i uka. Så det har jeg VELDIG lyst til........er skikkelig sugen og gira på nye nedgangstider (positivt ment). Syntes det også hørtes veldig fornuftig ut!!!
Her skinner solen og fuglene kvitrer. Jeg er 100% sykemeldt og venter på beskjed om jeg skal operere noe eller ei.....håper jeg får vite det snart. Skal være flink å fylle dagene med gjøremål som ikke går utover armen, men som holder meg aktiv og positiv!
Håper dere andre har hatt en herlig helg og ønsker dere en herlig dag:D
Titti sa for siden:
En super dag til deg også, Monica. :klem:
Dette klarer du. Vi heier på deg vet du. :heia:
Her ble det litt ekstra kos i helgen. Ble vel fem glass vin til sammen på lørdagen og et lavkarbomåltid og litt nøtter.
Men ellers klarte jeg meg bra og er klar for ny EDuke. :D
Elinemor sa for siden:
Hei alle sammen -
tenkte jeg skulle skrive litt om å være på ferie med fase to - har akkurat lagt bak meg fire deilige dager i Lisboa. Det anbefales veldig som en langhelgtur, flott by!
Dersom vekta mi viser riktig kom jeg tilbake med nøyaktig samme vekt som da jeg dro (målte om morgenen før jeg dro og igjen i dag morges), men så har jeg jo gått ganske mye ned ellers etter at jeg begynte på ED.
Kanskje dette er litt til hjelp for deg også, Hapylady?
Til frokost kjørte jeg ED-cappuchino, det gikk greit selv om det ikke var så lett å få den uten klumper i en liten kopp...
Jeg holdt meg unna de mest opplagte karbokildene som brød og poteter (går mye i chips til både lunsj og middagsretter), og spiste salat (tunfisksalat var godt) og fisk/reker ute på restaurant. De serverer ofte salat ved siden av hovedrettene, så da gjaldt det å finne en rett uten masse feit saus på - ellers småspiste jeg på kjeks og barer samt soyanøtter fra ED. Tok meg også en tur på supermarkedet oghamstret inn litt squash og blomkål som jeg hadde i veska. Det ble til gjengjeld ganske mye mer vin enn de tilmålte to glassene ... Og en del mer kaffe. Jeg lot joggeskoene bli igjen hjemme, og det er jeg egentlig glad for.
Så da blir det spennende å se i dag å se hvordan formen er og om jeg kan komme inn i vektnedgangen igjen. Jeg er to kilo unna målet om tosifra vekt i løpet av påsken ...
Ha en god dag alle sammen!
Hapylady sa for siden:
Tusen takk Elinemor :). Høres jo ok ut det da. Blir sikkert å spise litt annerledes grønnsaker enn det man gjør til daglig. Kan ikke plukke ut alt når man evt spiser på restaurant heller - men det er sikkert bedre enn å spise masse man ikke skal (brød, pasta osv). Vet ikke helt hvilken fase jeg er på når jeg drar - men det finner jeg ut av etterhvert:). Takk igjen...
Godt å høre at du er bedre Monica. Og lykke til med evt operasjon. Håper du får svar snart. Heldigvis har vi lyse dager framover - så prøv å nyte de:).
Ønsker dere alle en riktig god uke:D
Høres ut som en vel gjennomført tur med tanke på mat Elinemor, ingenting å utsette der slik jeg ser det.
Godt å høre at du lot joggeskoene få ferie også :) - en skal ikke overdrive heller.
Titti er kampklar ser jeg, flotte greier (suger til meg all motivasjon jeg kan finne :D)
Og Monica også.
Flott å lese at du er snart frisk, håper jeg også blir det snart.
Har som du sovet masse i helgen, men har vært plaget av søtsug kombinert med neseblod av alle ting :eek: (ender alltid opp med neseblod når jeg blir forkjølet altså, så ingen fare :p)
Søtsuget gir seg liksom ikke, men jeg skal nok få has på det skal dere se :boxing:
Var flink i går - spiste 90% riktig og kastet alt snopet til samboeren.
Kan bare ikke ha slike fristelser i hus akkurat nå, han får gå andre steder hvis han vil ha sjokolade!
For det går tilslutt utover ham uansett, jeg blir nemlig i skikkelig krigshumør når jeg er i avsukringsfasen :cool:
Ellers så gikk det hardt utover den ene jekselen min i helgen, kronen sprakk!
Gjør ikke vondt i tannen heldigvis, men de skarpe kantene har lagd sår i kinnet.
Så nå blir det ny runde på odontologen, siden det var de som i utgangspunktet skadet kronen da de opererte ut visdomtannen som satt rett bak.
Ja da - her går det for seg :p, bare tygge på høyre side for meg de neste 2-3 ukene.
Forøvrig er det herlig å være i fase 2 igjen, for det ble for tøft med fase 1 for meg akkurat nå.
Har lagt tilside målene om vektreduksjon for en stund, for jeg merket at stressnivået var på full fart oppover igjen.
Nå er det viktigst å holde vekten stabil, øke til 4 måltider pr dag og stresse ned.
Ha en fantastisk mandag ettermiddag :klem:
(PS! Kan dere merke at våren er her? Jeg er i alle fall rastløs etter å komme meg ut for tiden)
Monica31 sa for siden:
Du har jo vært skikkelig flink i helgen.....litt mer vin enn vanlig og nøtter...herlighet, super god er du!
Hørtes herlig ut med Lisboa, hvis ikke du har gått opp noe som helst er det en kjempe jobb du har gjort i mange dager på ferie. Bare riktige valg:D
Lykke til videre...for klare det skal vi, søtsug eller ikke;)
streber sa for siden:
Haloooo damer! Jobbet natt i helgen og hatt familieselskap lørdagskvelden da jeg hadde fri, så her var det litt å lese se opp på! Kom fra nattevakt i morges og etter jeg hadde sovet mine tilmålte 6 timer, SNUBLET jeg opp på vekten:eek:(;)) 4 dager før VEIEDAG, skulle ikke gjort det, for nå blir jeg jo veldig skuffet om jeg ikke har gått ned på fredag. Vekten lyste 75blank i dag-har så lyst å slippe gleden løs, men det er jo ikke veiedag og kanskje er det "forbigående"
[size=4][/size]
Helgens synder-maks godtesyk i helgen-bacongull 2 kvelder+ca 30 mandler lørdagskvelden og ost på pizzaen. Men KUN lavkarbo hvertfall, bedre det også.
[size=4][/size]
Elinemor, du har taklet turen supert!
Titti sa for siden:
Å, så bra, Streber, nå er du på gli igjen. :spent:
Lisboa hørtes helt supert ut, Elinemor. Ser ut som du klarte deg bra også, så flott at vekta ikke gikk opp. :heia:
Stå på, Grotingeling, dette klarer du, lurt å gå over til Fase 2 nå. Jeg heller over på fase 2 jeg også, men passer på å spise mest egg og skinke og slike ting.
Nå har jeg akkurat laget brokkolimuffins, skal legge ut oppskrift.
Ada/80 sa for siden:
Grotingeling er du her??? ;) Jeg er sulten og tenkte å lage blomkålstappe, men finner ikke oppskrifta!! ;) Kan du please hjelpe meg?
Ada/80 sa for siden:
Blomkålmos heter det kanskje;)
Hei Ada - blomkålmos slik jeg lager det er veldig enkelt:
Koker blomkåltopper, og damper dem litt "tørre"
Moser dem med potetstapper/stavmikser (beste med god gammeldags stapper faktisk)
Tilsetter så salt, pepper, muskat og smør til jeg får den konsistensen og smaken jeg ønsker.
Veldig på slump altså, bruker aldri veie/måle når jeg lager denne.
Hvis jeg skal variere så koker jeg litt selerirot og/eller brokkoli sammen med blomkålen.
Titti sa for siden:
Brokkolimuffins var snadder og veldig ED-vennlig. :ja:
Oppskrift Titti?
Titti sa for siden:
Ja, skal hente boka med en gang jeg. :)
:spent:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.