Har funnet meg godt til rette i fase 2, hvor jeg kjører en variant med 2 ED-produkt-måltider og 2 fase2-måltider.
Noen vil kanskje si at dette er fase 3a, men i følge legen kan jeg regne dette som fase 2 siden jeg ikke har tatt inn matvarer som er tillatt i fase 3.
Vekta har som forventet stått stille, noe den jo stort sett gjør i fase 2.
Siden uka dessuten har inneholdt tante-rød-besøk :rolleyes:, er jeg kjempehappy med stillstand.
Normalt ville vekta nå vist opp 1-2 kg :cool:
Etter en dag fylt med kjøring og diverse ærender, har jeg nå planer om å tilbringe kvelden i go-stolen :D
Må bare ta med en siste runde med hurra'er og jippi'er for førerkortet, siden jeg i dag har kjørt min første lengre tur :heia: hurra, hurra, hurra, jippi, jippi, jippi!!! HERLIG!!!! Er bare såååååååååååå fantastisk!
Turen gikk til Voss - ca 12 mil hjemmefra
Ikke fordi jeg hadde nødvendig æren der, men fordi jeg fant ut at jeg hadde lyst på en liten kjøretur :p
Men nå skal dere slippe mer mas om førerkort.... blir jo slitsom til slutt :o
Hei, det krever litt planlegging ja! De ukene jeg får trent 4 ganger tar jeg en runde hjemme også, enten jogger, sykler eller går ca.en time på inlines med staver.
Ellers er jeg så heldig å ikke begynne så tidlig på jobb så jeg trener mye kl.9 om morgenen og om onsdager eller fredager på kveldstid drar jeg og mannen min sammen på spinning, de har barnepass frem til 19.30!
Men det er faktisk er prioritering som koster litt. For meg er trening så viktig og avgjørende for selvfølelsen og motivasjonen min.
I det siste har det ikke blitt så mye pga. all sykdom av og på i fler måneder, men snart er jeg skikkelig tilbake. Gleder meg til mandag er så utrolig mye på planen for tiden, da blir det ikke alltid så mye til meg. Man får gi og ta...om hverandre:rolleyes:
Godt å høre det går bra Gro!!!!!!!!!!! Du er tøff som gjennomgår alle prøver og forskjellige belastninger....
Gratulerer sååå mye!! Det må være en fantastisk følelse! Nyt den:D
For min del har jeg ikke mye å skryte av for tiden... kjenner det er vanskelig å holde motivasjonen oppe når jeg er så tett på målet. Ble indisk mat i går og litt rester i dag (med ris og nanbrød...):( Hva skjer??:eek:
Jeg vil tilbake i modusen jeg var i før de O-store karbodagene sist helg!!!:D:D Synes faktisk det er mye vanskeligere nå i fase 3a enn det var i både fase 1 og 2:rolleyes:
Jaja, nok klaging fra meg;) Ønsker dere alle ei god natt!
Synes du har all mulig grunn til å "mase" om førerkortet jeg:D Det må føles veeeldig godt å ha fått det tilbake!
Godt at du står stille på tross av tante rød! Gratulerer!:)
Hei jenter -
Hadde en aldri så liten nedtur da jeg var på kontroll i dag. Vekta viste 300 gram over de magiske 100 ... Og jeg som veide 98,8 lørdag morgen - etter det tre treningsøkter og full aktivitet i hagen hele helga, og ingen ulovligheter på matfronten. Skjønner ingenting jeg. Var uansett litt skuff.
Målet for nedgang før sommeren (1. juli) er ned 8 kilo til - altså til 92. Hadde en interessant samtale om dette med vektmål. Jeg kommenterte at målvekten hun har satt opp på meg gir en bmi over 25, som jo er definert som overvekt. Hun sa at bmi ikke nødvendigvis var det beste målet, da det ikke tar hensyn til muskelmasse og beinmasse (noe jeg visstnok har mye av).
"Hvis du får en bmi på 22 må du legges inn" sa hun. Et stykke dit, uansett ...
Ellers er hun sterk tilhenger av treningssenter. For variasjon og veiledning, først og fremst. Så nå må jeg og mannen sette oss ned og se hvordan vi kan få det til å gå opp.
Good girl....hvert år inneholder så fantastisk mange anledninger hvor det "hør seg og bør seg" å spise kaker, kaffe og maaaaaaaaaaaaaat......
Det er virkelig en utfordring å gå ned i vekt. Mat er ikke et giftstoff vi har gjort oss avhengige av og må kutte ut, men den er livsnødvendig for eksistensen vår og vi må lære oss å begrense den og spise riktig av den for å gå ned i vekt og så bli der.
Vektreduksjon er både en mental og fysisk utfordring. Det er en kraftig anstrengelse som koster oss prioriteringer og enormt fokus kontinuerlig.
.....om det av og til hoppes av sporet...finnes det sidespor som fører tilbake til hovedsporet hvor karbohydrater ikke er interessante;)
....jeg er på vei fra et sidespor og mot hovedsporet...har ca....bare noen meter igjen.....
Vi er gode....selv om vi koser oss med indisk, litt kake, har mensen-sjokolade-sug-chips-øl-eller hva som helst.....det er eldgamle, inngrodde vaner som skal endres og slettes....det tar bare ikke 3 måneder......vi må gi oss selv tid, uten å være skuffet hvis ikke alt går etter planen. Roma ble ikke bygd på en dag:D
Heia alle som faktisk gjør noe med overvekten og helsen sin...:heia::heia::heia:
Ja...eh...gikk på vekten etter helgen! Mensen kom idag og helgen ble utrolig travel og ikke helt som planlagt. Så nå har jeg endret tickere'n min så den er HELT ÆRLIG OPPDATERT. Føles godt!
Men tenker at jeg snart har holdt på med ED-opplegg i 6,5 mnd. Og litt over 14 kilo er slettes ikke verst. Nå skal jeg, etter råd fra en som har vært 25 kilo overvektig og har klart å holde seg i 10 år (!)- være å ta 2 kilo av gangen, de siste 10 kiloene eller rettere sagt 12,3....må gå ned 2,3 på nytt igjen. Men hvem har vel ikke gjort det?!!?!?!?!?!?!??!?
Hun sa de siste 10 sitter hardt og er venskeligere å få av. Derfor er det kjempe demotiverende å tenke 5 eller 10 kilo av til sommeren/ferien. Hun sa jeg må ta to kilo og så en uke eller to pause hvor jeg stabiliserer disse- skal selvfølgelig følge opplegget, men ikke forvente nedgang. Kroppen gjør veldig ofte slik i en sånn sluttfase.
Så det så, er nemlig min plan!!!!!!! To kilo skal av. Så konsentrerer jeg meg KUN om de:D Godt å få råd av noen som har "vært" der og er et levende eksempel på at det går ann å komme i mål......klarer hun, kan jeg.....
Imorgen tidlig er det 1 time pilates og så 30 min. step!!!!!!!!!!!!!! Blåser i mensen vondt og "gravid"-mage.....her skal det trenes!
Fornuftig plan Monica, den tror jeg nok flere av oss (ialle fall jeg) med fordel kan adoptere :)
Selv har jeg vært kjempesliten i noen dager, og veldig trøtt - har fått tilnavnet sovedyret her hjemme
Kan det være vårslapphet, eller kanskje jeg trener for hardt?
Håper uansett det er forbigående, for jeg jobber med å komme meg i vektreduksjonsmodus igjen.
Finner nok utav det, og i mellomtiden er det kjekt å lese om dere andre flotte damer:klem:
Det samme skjedde med meg Elinemor. Jeg danser masse og var på kurs - etter helga veide jeg mer. Det jeg fikk beskjed om var at til det treningsopplegget jeg hadde da så spise jeg for lite. Begynte å spise litt mer de dagene jeg hadde hardtrening, og jeg raste nedover igjen. Håper du er under de tre magiske tallene igjen fort. Kjempebra jobbet :).
Lykke til med planen framover Monica. Du står på - synes du er flink jeg.
Riktig god bedring Grotingeling. Håper du snart er i full fart igjen.
Jeg har ennå klart å holde meg til maten jeg skal, men var temmelig fristet her i helga. De grillet og stekte vafler ute i gården (bor i borettslag med to rekkehus). Her er det veldig sosialt hele våren og sommeren. Heldigvis klarte jeg meg, men fy og vanskelig det er til tider. I tillegg synes jeg vel litt synn på meg selv. Hatt brannkopper (av alle ting) og pøst på med antibiotika. Heldigvis er det på retur nå, men æsj. Blir spennende å se om jeg har gått ned noe til fredag.
Ekstra trening betyr også at kroppen samler litt ekstra vann, siden musklene består av en del vann.
Så litt vektoppgang ifbm trening er faktisk ikke unormalt i følge legen min.
Til deg Gro, sånn trøtthet er viktig å ta hensyn til. Du trenger sikkert mer søvn. Har lagt meg tidlig i det siste jeg også. Hvis jeg ikke får nok søvn...blir jeg jo helt "frynsete i kantene". Trening og nok søvn for meg er super viktig!
For meg er det en trøst ihvertfall å se at alle glir inn og ut av faser hvor motivasjonen ikke alltid er på topp. Men ingen av oss har ennå mistet lysten til å fortsette.
Hapylady....skjønner UTROLIG godt følelsen av å syntes synd på seg selv. Jeg har alltid gitt meg selv kos, belønninger og trøst i snop, kaker......ikke rart følelsen kommer igjen. Men nå er vi bedre rustet til å takle følelsen og komme oss videre. Du tok jo ingen ting. DU ER superflink:D
Idag skl jeg bake brokkolimuffins...nuffins....he,he! Prøvde noen andre her om dagen, scones laget av mandler, valnøtter egg og smør....utolig gode med pålegg og grønt på. De var salte og gode og fantastisk enkle å ta med som mellommåltid, lunsj og kvelds! Skal sende oppskrift senere, må bare få igjen boka av venninna mi! :p
"Jakten på 70-tallet"- fortsetter....he he....koden på oppdraget har jeg jo, må bare bruke den...he,he,he;)
elinemor: grtulerer med tosiffret!!!! :heia: at du gikk litt opp igjen har nok bare med stress å gjøre. det gjør ikke noe, de ramler av i en fei, såh, gratulerer:D
monica: du er så smart. er overbevist om at du kommer i mål, og at du kommer til å BLI der. jeg prøver å tenke slik som deg. 2 kilo av gangen. igrunn tenker jeg nå "holde vekten til etter sommeren" ellerno, og så hvordan det går seg til, og da tenker jeg å ta fatt på resterende. jeg merker jeg må passe meg for ikke å falle helt av. så slik har jeg tenkt i det siste da. så lenge vekten holder seg stabil, skal jeg jobbe med å bli kjent med "nye" meg, og bli glad i henne:)
igår var jeg hod legen igjen. to kilo ned i fett, og to kilo OPP i muskler :D (alle de andre gangene har jeg jo gått ned i muskler). Og ikke bare det. Jeg fikk svarene fra blodprøven, og jeg kan nå kalles FRISK!!!! Alle verdier som ble målt var innenfor normalen HURRA.
C-peptid-nivå halvvert, insuln over halvvert, blodsukker redusert, noe greier (som har med PCOS å gjøre) er nå fordoblet, og er såvidt innenfor normalen. B-12 litt i lavere skiktet, så jeg har nå kjøpt meg B-kompleks.
Fikk i tillegg måleutstyr, og livvidden er nå under grensen for å være farlig.
Etter timen igår svevde jeg på en rosa sky resten av dagen og feiret med studentteateret og rødvin. Rett og slett en herlig dag.
Som hun sa: det er tydlig at din maskin kroppen fungerer best på drivstoffet lavkarbo:D
Hei dere. :klem:
Er litt travel om dagen, med studier og bryllupsplanlegging, men vekta går heldigvis litt nedover. Hurra :D
Høres ut som en veldig fornuftig plan, Monica. Der er jeg også, dvs, jeg tar jo en halv kilo av gangen. :lol:
Ser at jeg har tatt av 13,5 kilo siden i høst, så jøss, det går jo sakte, men sikkert nedover.
Nå er det 73-tallet som vises på vekta, så nå blir neste delmål og se 72-tallet.
Så supert at du er erklært frisk, Mille. Godt jobba. :klem:
Og til alle dere er andre, dere er superflinke som holder ut gjennom påskelunsjer, dåp osv.
Hatten av for dere!! :D :D :D
Heiiii, jeg er litt happy! Er som dere vet ikke bortskjemt med nedgang jeg heller, hadde ikke veiedag forrige uke, mensenuke-pleier å opp og ned igjen mye den uken, så den hopper jeg alltid over. Denne uken hadde jeg gått ned 500 gram igjen, fettprosent var gått ned enda mer også!:DTitti, du leder med 400 gram nå;)Gått ned 13,1 siden i høst jeg. Dette går sannelig sent, men det går ned.:DDette behøvde jeg nå!
[size=4][/size]
Rare greier det der med at så lenge utskeielsene er lavkarbo(dåpen) Så er det liksom greit for kroppen min, det har jeg testet ut mange ganger på min lavkarbotid. Veldig godt å vite!
[size=4][/size]
[size=4][/size]
Går inn i full arbeishelg, skal for første gang ha noen som skal "skygge" meg fra psykiatristudie i kveld, gruer meg bittelitt ja...
[size=4][/size]
[size=4][/size]
[size=4][/size]
Ha en fin påske dere, jeg stikker garantert innom, vi blir hjemme-snart konfirmasjon her og lite med penger, jeg skal jobbe noen dager og mannen har brannvakt noen dager:)
[size=4][/size]
[size=4][/size]
Det var flott å høre Mille. Forstår godt at du er glad nå. Gratulerer:).
Gratulerer med nedgangen Streber:).
Veiedagen gikk bra denne gangen også heldigvis. Ned 0.8 kg denne uka. Var litt usikker pga jeg fortsatt er på heavy antibiotikakur. Er superfornøyd. :D
Ønsker dere alle en riktig god helg og påske. Håper på fint vær:D. Det hadde vært godt.
Takk alle sammen. Det er veldig veldig deilig. Hetland sa at om jeg hadde kommet til henne første gang med de tallene jeg har nå, ville hun sagt at alt var i skjønneste orden. Jeg spiser nå moderat lkhf, så skal vi se om en stund, hvordan kolesterolet reagerer på det. Deilig å ha en lege som følger meg.
Gratulerer Streber!! Så herlig :D Og lykke til meg "skyggen" din, kan ikke tro noe annet enn at det vil gå bra.
Gratulerer med nedgang hapylady, tross kur.
Håper alle får en herlig helg og påske. Jeg jobber hele helgen, men det blir korte vakter.
Ikveld blir det alenedate med meg selv, og imorgen jentekveld med coctailkjoler. Før ville jeg bare skippet slike ting, men nå gleder jeg meg til å dulle meg opp. DEILIG er det.
Jenter, hva tror dere om den nye dietten fra 30-days?
Jeg snakket litt med ei i helsekosten om denne dietten og hun sa den var lavkarbo. Jeg fikk en prøvesmak på sjokoladeshaken, den smakte veldig godt og barene er visst himmelske.
Jeg begynner å bli litt lei eurodiettproduktene og noen ganger er det liksom like greit å bare ta en shake i full fart enn å steke og koke og styre.
Hva tror dere? Lurer på om jeg skal bestille meg en pakke... www.almea.no/30-days-diet-startpakke.html
...eh...takk for at du sier det....nå for tiden har jeg bestemt meg for å suge til meg alt det positive folk sier om meg...så jeg bygger meg opp og ikke bryter meg ned og gir meg selv dårlig tro på vektfokuset mitt! Så da var det ekstra deilig å lese kommentaren din idag...;)
Jeg likte UTROLIG godt Mille, det du skrev om å bli kjent med ditt nye jeg og bli GLAD i "henne"....kanskje det jeg også holder på med, bare at jeg beskriver det med andre ord!!!!!!!!!! Tenk så viktig.
Jeg kjenner at jeg skal ned tre-fire kilo til før jeg er fornøyd før sommeren. Men da stresser jeg overhodet ikke med resterende. Da får resten være en skikkelig bonus isåfall. Tror det er meget fornuftig å tenke sånn. Jeg har også midjemål nå på under den farlige grensen på 88 cm. Det er digg!!!! Tenk så mye vi i denne gjengen har oppnådd siden ifjor.....Jeg er kjempe imponert over dere alle og meg selv da, og tar hatten av og neier pent! Alle fortjener en stor klapp på skulderen:D
Grattulere masse Mille, Hapylady(spes.med to sifret tall...det er stort!!!!) og Streber....
...da er det helg, ungne i seng og min deilige mann venter i sofaen...nå er det fredagskavalkaden.....gullrekka...eller hva det nå kalles:p
Da har du egentlig gått ned utrolig mye. En kilo muskler tar tre ganger mindre plass enn en kilo fett......tenk så mye du har gått ned....ikke bare har du økt muskelmassen, men i tillegg gått ned to kilo ned ii fett...skal vi se.....mye bra forandring for kroppen din!!!!!!!!!!!!! VÆR STOLT!!!!!!!!!!!!!!
alle sammen :klem:
Her i gården har vi ingen planer, bortsett fra å tilbringe mindre tid inne.
Er seriøst på tide å komme seg mer ut, og da er jo påsken helt perfekt med alle sine fridager.
Blir derfor relativt lite aktiv på forumet denne uka.
Ja her var det påskestille ...
Vi hadde vinterferie på fjellet, og det frister lite å ta fram skiene igjen nå - så vi holder oss i lavlandet og stort sett hjemme. Skal et par dager på hytte ved Strømstad, så da tenkte jeg å benytte anledningen til å bunkre opp med god mat til fryseren i en litt utvidet harryhandel, det går jo ganske mye blant annet kylling nå ...
Ønsker dere alle en framifrå påske, med eller uten egg
Her jobbes det, dvs jeg jobber, nesten alle dagene i påsken. Mannen har vakt så vi ikke kan forlate bygden halve påsken. Men vi koser oss med de stundene vi har sammen. Matmessig er jeg ikke særlig flink. Men full skjerpings etter påske igjen, har tlf time med hetland onsdag. Ble softis i dag , var på handletur i steinkjer med familien i dag. Hentet noe til eldste jenta hos eksen , vi ble der en stund, jentene måtte jo hilse på sin nye lillesøster. Nattevakt nå. Fortsatt god påske folkens.
God påske alle sammen. :klem:
Her går det bare fint, vi koser oss og slapper av med litt fri. Har hatt gutta våre her halve påsken, men i morgen reiser vi på kjærestetur til Tromsø. :hearts:
Jeg har hittil klart å unngå de store utskeielsene, har koset meg litt med nøtter og sukkerfri sjokolade og litt vin. Spent på hvordan påsken blir, da skal vi bo hos familie og det blir mye besøk hit og dit, men jeg skal gjøre så godt jeg kan, om ikke det blir ED blir det hvertfall lavkarbo så mye som mulig. :ja:
Har glemt å bestille produkter også, så det er rimelig tynt i skapene, bare gamle supper igjen. :lol: Så nå går det i egg og kylling, har sendt inn en ny bestilling nå, men sliter litt med dårlig økonomi, så tør ikke bestille så mye om gangen.
God påske damer!!
Her nyter jeg (endelig) påskeferien, og benytter anledningen til å pakke bort vintergarderoben og finne frem vår-klær... Men takket være ED er det mye som (heldigvis) ikke passer lengre. Har kommet meg ned fra en str 58 til 48, og har måttet kjøpe en god del nytt underveis, og mye går til Fretex hver gang jeg rydder. Men noen ting er omtrent ikke brukt, og skulle gjerne solgt dem til noen som jeg vet vil bruke dem. (Vet ikke hva Fretex gjør med store størrelser? Noen som aner?)
Så jeg lurer på om noen av dere har kommet på en smartere måte å kvitte seg med klær dere har "krympet ut av"? Finn blir liksom for generellt...
Så flott med ti str ned:) men hvorfor ikke Finn?:)
ellers slite jeg litt i påsken jenter. Er jo på tur nordover med kjæresten i påsken<3 og bi har det så fint og blir tatt så godt i mot, men maten er ikke særlig lavkarbovennlig. Jeg gjør så godt jeg kan, men på onsdag måtte jeg ta en minibit med pizza og i går måtte jen bare ta et halvt rundstykke med pålegg hos en gammel tante vi var på besøk hos. Og til middag hos svigerfar var det gele til dessert porsjonert i skåler og til kaffen var det sjokoladekake. Jeg forsynte meg i minimale mengder, men fy søren så vondt jeg fikk etterpå. Smerter i magen og forferdelig verking i leddene. Uff, ikke verdt og hvis jeg først skulle Skeie ut ville jeg jo spist nidar påskeegg eller softis:lol: ja ja, skal prøve å ikke være så høflig og snill i dag;)
Ha en fortsatt fin påske, jenter:klem:
her er det regn i nord, men jeg koser meg med verdens fineste og i dag er det 50 dager igjen til bryllupet :love:
Titti-Høres ut som dere koser dere tross litt mageknip, jeg får desverre ingen plager av høykarbomat annet enn ved gjærbakst-tror jeg er litt intolerant når det kommer til det.:o
Ja, gjærbaksten verst her og, var nok det halve rundstykke jeg spiste. Koset meg litt frukt og is til dessert her og det gikk helt fint. Ellers har det vært lavkarbo i dag og kroppen har det mye bedre. I morgen reiser vi til søsteren min på Finnsnes og de lever lavkarbo, så nå lager hun lavkarbogodis og mannen marinerer lam til vi kommer. Gud, jeg gleder meg til å se storesøster :hearts:
Ikke lett å holde seg på ED når det er varmt ute og påske. Mye grilling, is og greier rundt meg. Enn så lenge har jeg vært flink.
Lurer litt på Fun-light. Er det lov? Har fått beskjed om at light er bare lov sammen med mat. Men - hvis jeg fryser den ned, så får jeg is:D. Ikke like godt som vanlig is - men dog... Noen som vet?
Var også veiedag i dag og det var min første ned-tur siden jeg startet. Opp 100 gram. Gikk over 2,5 timer i går og lurer på om jeg har samlet endel vann. Men moro var det ikke. Ikke mye opp - og ikke noe og syte over - men det er ikke gøy. Får håpe jeg nå "bare" er på ett platå og at det slipper snart igjen:).
Ønsker dere alle en fortsatt riktig god påske:kanin:.
Dette innlegget er ment for å gi alle som har kost seg i påsken bedre samvittighet. Et utdrag av min diett er: pizza, kinamat med ris, fløtegratinerte poteter, mange brødskiver med peanøttsmør og syltetøy, marsipan, smågodt, vafler med syltetøy og rømme, sikkert ti kakestykker, pølser i brød med sprøløk, pølser i lomper med sprøløk, oreokjeks, ris med bearnesaus og for å toppe det hele- lasagne til kveldsmat i dag! Sånn- da kan dere kose dere med hva dere vil den siste påskedagen vell vitende om at det sitter ei Ada som har kjørt fase 50 i over ei uke;)
Du OG jeg har kjørt fase 50 å det blir en da til med det, så er det rett i fase 1, blir drit tøft, men slik må det være skal jeg kunne slippe alle mathemninger, må det foregå innenfor en tidsbegrenset periode og med full skjerping etterpå.:)
Er jo en trøst at vi er flere i samme båt, selv om jeg for min del gjerne skulle vært i en helt annen båt :rolleyes:
Men spist er spist (boller, sjokolade, is, potetgull, brunost), så da får en ta grep og snu skuta rundt (er i det maritime hjørnet i dag gitt :lol:)
Blir nok ingen fase 1 på meg nå, har for lite produkter til det.
Kontrolltimen som var planlagt for onsdag er flyttet til 16. mai, så da kjører jeg fase 2 fram til da.
Går for en full kostholdsgjennomgang på den timen, for jeg skal komme i gang med vektreduksjonen igjen - ED eller ikke :cool:
He he, nesten godt å se det ikke er bare meg;) men jeg er nesteN litt irritert fordi jeg ikke har kunnet velge selv, men jeg har hvertfall holdt meg til små porsjoner. Skullegjerne gått for fase 1 i morgen, men har for lite produkter:( får ny forsyning onsdag tenker jeg...
Jeg har valgt det selv jeg:oKost meg med karboene har jeg gjort også-men du titti-bli med på "fullskjerpingsnåerdetlavkarboforfullemuggerigjen"toget, vi er mange som setter av sted mot et nytt og slankere liv i morgen, avgang:når du står opp:D:p;)
Slutter meg til koret av påskeutskeiere ... De verste eksessene kom etter sist veiing, så jeg gruer meg til lørdag igjen. Nå kommer sosiale evenementer på løpende bånd, det er jammen en nøtt å holde konsumet av mat og drikke (vin/øl) i sjakk, samtidig som det er nesten umulig å finne tid til å trene. Jaja, det er vel bare å brette opp ermene ...
Lykke til med "restarten" til alle som er i samme båt!
Jeg er i gang igjen. :heia:
Dro rett på trening etter å ha levert gullet på skolen.
Har dessverre ingen Eurodiettprodukter liggende, men tipper det er hentelapp i posten i morgen. :ja:
Så i dag spiser jeg stort sett egg, skinke og gr.saker...
Avsluttet abonnementet pga touch tlf igjen .. håpløse meg he hr. Er på jobb og har avsukring, litt ull i hodet gitt , ellers bra. Stod imot nystekte vafler på jobb nå.
DA er jeg bokstavlig talt på sporet igjen - togsporet:p
Etter 4.6kg opp etter påske, har jeg strammet til helt i dag.
Kun rene produkter og grønnsaker er herved tillatt.
For selv om mye av oppgangen er vann, vil det nok ta litt tid å bli kvitt disse kose-kiloene :o.
Men går på med 100% innsats, og startet med å ha 2 treningsøkter - først på jobb i dag tidlig, og så en tur i skog og mark nå i ettermiddag.
Her har det ikke vært lavkarbo, men har prøvd å begrense meg og velge det beste. Men føyer meg godt inn i rekken for mye høy-karbo!!!!!!!!!!
Likte godt uttrykket til ADA....fase "50"...he,he,he! Lo godt da jeg leste det.
Titti: har lest om den alternative dietten du la ut en link om. Den så temmelig lik ut. Faktisk litt billigere enn ED. Tenkte kanskje å ta et par-tre uker på den. Må bare undersøke litt mer.....
Jeg har også ( Gro) utsatt timen til kontroll en liten stund så jeg skal nå delmålet mitt før sommeren. Nå skal jeg på kontroll i juni...9.tror jeg....
Ellers har påsken vært fantastisk vakker- en blanding av nedsmelting, vårsprett og sommer! Vi hadde opptil 19 grader på fjellet, veldig deilig.
Jeg skal IKKE veie meg før på mandag igjen. Idag har jeg endelig bakt knekkebrødene og imorgen er dagen for meg da jeg er på sporet igjen....lot meg friste av påskemarsipan idag på HALV PRIS......irriterende altså.....har faktisk sånn leddsmerter jeg får når jeg spiser for mye karbohydrater....den skal vekk....var på step idag og er glad jeg er igang med trening igjen, selv om det ble masse langrenn i påsken. Men så var det den øl'en etter turen....
Heisann ! Lenge siden sist...
Jeg også skeiet visst litt for mye ut i Påsken, så nå er det "back on track".. fornøyd med en joggetur i nydelige sola i dag...
Har visst lavt stoffskifte også jeg da...så da har jeg vel enda en unnskyldning for at jeg er som jeg er...;) - med andre ord bare å jobbe på..:0)
Jeg bare lurer litt her nå, Grotingelinn - vet du snakket om det tidligere..og nå har jeg ikke fått oppdatert meg på alle innleggene her så vet ikke om dere har snakket om det nå.. er det sånn at en kan søke om å få fratrekk for EDA kosten i selvangivelsen?...i så fall hvordan går jeg frem da ?? Er ikke flink med skatt....
Godt å se at alle er back in track. :heia:
Jeg har trent tre ganger hittil denne uka og nå har jeg endelig fått ED-produkter i hus, så da er det litt lettere. Blir litt lei egg og skinke. ;)
Monica, det ser ut som barene har mer karbo enn ED sine, men jeg skal dobbeltsjekke.
Tenkte bare det kunne være greit med litt nye smaker....og særlig hvis det er billigere.
Ellers sitter jeg med selvangivelsen her, ugg....er så mye som skjedde i 2010 med salg og boliger, så her er det tunga rett i munn.
flott at du la ut linken til ED og selvangivelsen, Streber, så slapp jeg å lete! :blomster:
UGH her er man på tur inn i ketose gitt, hodet fungerer nærmest bare som pynt i dag, fungerer hvertfall ikke til å tenke med, litt murring og noen har dessuten puttet en varmovn inn i kroppen min-og den står på full styrke-seriøst:p
[size=4][/size]
MEN gått ned 2 kg på 2 dager, så her biter vi tenna sammen, 800 gram til førpåskevekten nå.:)Juhuuuuu:)
Kan melde om at jeg er tilbake på sporet!! Føles veldig godt å legge seg med god samvittiget:) Har ikke veid meg i dag, men i går var jeg 1 kilo fra målet, så nå prøver jeg å motivere meg til ett bonuskilo. Hadde vært fint for da sitter bunaden behageligere på den 17, pluss jeg har et kilo å hå på når jeg reiser til syden den 18 mai:) Blir nok ikke mye lavkarbo der kan jeg tenke meg...
Må bare få gratulere Grotingeling med fantastisk nedgang etter påsken- krysser fingrene for at det fortsetter! :)
God natt alle sammen!
:eek::DBare 1 kilo til målet-jøsses-drømmer om den dagen det skjer med meg, foreløbig 5,5 til målet her, men tenkte å slenge på et "ha å gå på kilo" jeg også, så 6,5 da, men vi får tro jeg kommer dit engang!:rolleyes::)
Så herlig Ada, bare 1kg igjen drømmer seg vekke i flere minutter.....
Merker at det er veldig motiverende med sol og varme, for ikke å snakke om det toget som kjører rundt her inne :D
I dag har dessuten ketose-ånden inntatt meg, så da gjør jeg i alle fall noe riktig :p
Har lovet meg selv å gi vekta fri fram til veiedag på mandag, så får vi se hvordan dag 3-5 har utviklet seg rent vektmessig.
Blir nok flere turer i skog og mark i helga, så det burde jo hjelpe også:lol:
Vet ikke om dette kan stemme men i dag viste vekta at målet er nådd!!!!!! Det er en fantastisk følelse som jeg unner dere alle! Hold motivasjonen oppe så er dere snart der dere også!
Jeg kommer nok til å henge her en del likevel;) Både fordi dere er kjekke mennesker som jeg har lyst til å "følge" til målet og for å minne meg selv på at jeg ikke kan gå tilbake til gamle synder;) Nå satser jeg på bonuskiloet før 17mai, men det kjennes ut som det sitter langt inne- faktisk tok jeg meg selv i å ville feire med kake!!! Jaja, jeg finner nok balansen etterhvert:)
Gratulerer Ada. Må være en utrolig herlig følelse. En stund dit ennå for min del, men man jobber på:).
Hadde en nedtur forrige uke, men opptur igjen nå heldigvis. Denne uka var det ned 1.5 kg. Helt enormt deilig:D. Litt blæh i forhold til maten, lei det meste - men det går nok over. Jeg har faktisk alt å vinne med å fortsette :). Veileder skulle ringe meg i helga, så da er nok motivasjonen på topp igjen neste uke. Heldigvis ingen sprekker ennå, så jeg karrer meg fast ennå :D.
Flott å se at vi alle er tilbake igjen :).
Gratulerer Ada, så fantastisk!!!!:D
[size=4][/size]
Er flau i dag jeg for min del, ble fase 2/3 på handletur med kjæresten i dag, bestemt meg for en ekstra dag fase 1 til uken, uff...håper det ikke gjør for stor skade..
Ada, supergratulere! Så utrolig herlig følelse da, gleder meg til det blir min tur.....:D
Titti, 1 kilo unna minstenotering er jo ikke det verste! You go girl! Ble litt i bryllupsmodus i går jeg også...ble sittende å se litt på prinse-bryllupet.....ja,ja....litt andre dimensjoner på vielse, gjesteliste og pomp og prakt i forhold ril oss vanlige borgere....men herlig å drømme om å ha vært askepott....he,he!
Ha en fin helg alle ED'ere!!!
Jeg synes alle bryllup er romantiske, men er nok ingen royalist, men så et par reportasjer på senkvelden i går og må si kjolen var lekker!!!! Helt vanvittig bra til henne! Jeg så Chand Torsvik stod og snakket med en gammel dame på Steinkjer i går, DET synes JEG var stas da. :)Snakkes-her må det plantes på verandaen!
Har bare sett noen korte innslag på nyhetene fra vielsen, men den kjolen var jo bare fantastisk :love:
Har vært kjempeflink med mat og trim hele denne uka, og har bestemt meg for at belønningen blir 2 sommerantrekk når neste lønning kommer.
Er faktisk helt uten sommerklær som er i nærheten av riktig størrelse, så noe må jeg jo anskaffe :p
Blir litt upraktisk å sprade rundt i bare undertøyet på jobb kan man si, spesielt siden jeg stadig frekventerer store forsamlinger og videokonferanser :cool:
Bare kjapt innom. Ja, bruden var nydelig, og med en sånn kropp hadde man vel vært flott uansett. ;)
Jeg har så bryllupsnerver selv om dagen, føler alt bare er kaos (selv om jeg vet det ikke er det), jeg skal ha eksamen neste uke, jeg vet det nærmer seg et utdrikningslag og jeg føler at jeg ikke kommer til å føle meg ferdigslanket til bryllupet. :(
titti! Går nok helt sikkert bra, du virker til å ha alt under kontroll! Normalt med mye nerver i forkant-husker liksom det-sov 2 timer før bryllupet, noe som gjorde at jeg følte me snyda full hele dagen, uten å være det og sov meget godt neste natt:p
Vekten får man gjort så lite med annet enn sitt beste, så får det bli som det blir og jeg er sikker på du blir superfin:)
Takk, Streber. :klem: Vært helt på gråten her i hele dag, mulig en er litt premenstruell...
Hadde en lang peptalk med kjæresten min og han blir så lei seg når jeg er i sånt deppehumør, han synes det er så synd at jeg ikke føler meg fin nå, men han synes jo jeg er fin uansett om jeg veier 100 eller 50. ;) Det som gjør meg så frustrert er at selv om jeg vil aldri så mye ned i vekt og følger kuren til punkt og prikke, så virker det som om den ikke skal rikke seg nedover og det er så utrolig demotiverende og jeg blir helt desperat, særlig når kuren koster så mye penger og man har andre ting å bruke pengene på, da føles det så bortkastet liksom. ja ja...satser på likarhumør i morgen!! :ja:
med ett ekstra påheng av +10kg. Klarte ikke å holde meg til målet mitt om max 2kg. Men i helgen bestemte jeg meg for å hoppe på fase 1 igjen. Jeg har fortsatt en del poser igjen i kjelleren så jeg satser forløpig på å ikke gå til en lege. Og det var på tide å starte. Idag fikk jeg spm fra en kollega om jeg var GRAVID? :eek::eek: ''ehhh.....nei, har bare lagt på meg litt''
Men jeg er fit for fight!
Har lest gjennom mange sider med skravleri for å oppdatere meg, velkommen til alle dere "nye" som har kommet til. Titti: Lykke til med eksamen og bryllup. Husker ikke når dagen din er?
Streber: Skjønner godt at du ble skuffet over legen din, mener at det kun er deg som "pasient" som evt har lov til å bli skuffet. Rart at din lege i det hele tatt sier at hun ikke er fornøyd. Høres ut som vedk trenger et kommunikasjonskurs for slankere.
GTL: Var i USA før påske for første gang, starbucks kaffe var godt! Cinnamon Dolce Latte var supergod, men ikke ED. Kanskje bra at vi ikke har dette i norge enda ;)
Velkommen tilbake Popp, selv om det ikke er gøy å måtte starte igjen, det forstår jeg godt!:oLivredd for at vekten skal gå oppover igjen etterpå for meg også, det er vi vel alle bekymret for. Lykke til Popp:)
Lykke til, Popp, fort gjort å gå på en smell. :klem:
Bryllupet er 11.juni.
Humøret er bedre i dag, folkens. :D Og jeg føler meg tynnere enn i går. :lol:
Startet dagen med halvannen time trening. :heia:
Nå leser jeg til eksamen. Dvs, akkurat nå har jeg en liten pause. ;)
Jeg var også tykk fredag ettermiddag, da skulle jeg nemlig handle meg klær... kom hjem uten en eneste genseren og jeg MÅ ha klær snart. Var forresten slank og fin inni hodet mitt før jeg dro, det er noe med prøverommene. Har aldri likt å handle klær, føler meg svær da, alltid vært slik.
Hei vennen, kjekt å se deg igjen :klem:
Har jo lurt på hvordan våren har vært for deg, og jeg forstår godt at det er tøft å måtte på'an igjen.
Men du fikser jo dette du! :heia:
Ang. USA/Starbucks så drikker jo jeg ikke kaffe, så det var aldri noe problem - men ser jo dilemaet :p
Har hatt løpe-på-do-dag i dag, så forhåpentligvis slipper restene av påske-vannet denne uka :D
Er strålende fornøyd med at 2,7 av de 4,6 ekstra vann-kg'ene allerede er forsvunnet.
Hvis jeg greier 1,9 denne uka, kan jeg ta fatt på de resterende kg allerede neste uke :stuart:
Skal uansett ikke foregripe begivenhetens gang, for tante-rød står og banker på døra.....
Og vi vet jo alle hva det kan bety :(
Men her brettes ermene ytterligere opp, for jeg gir meg ikke uten kamp :boxing:
Håper du finner noen fine klær snart, Streber. Hva ser du for deg da? :)
Gro, så flott, da er du snart back on track. :D :spent:
Her har det vært trening og bare ED-produkter i dag. Ikke vært på vekta siden forrige fredag, men drøyer til helgen igjen, vet hvor lett jeg lar meg skuffe, så best å holde seg unna den, bare trene og spise Ed, så burde det jo gå nedover.
Hmm, hva jeg ser for meg??:rolleyes:At klærne ikke får meg til se valkete ut,at de framhver det beste med kroppen. Det er så mye RART i butikkene nå og det jeg finner som jeg liker på hengeren, får meg til se tykk ut, faktisk følte jeg meg akkurat like tykk som når jeg 13 kg tyngre skulle kjøpe sommerklær i fjor:oJAAAAN THOMAS hvor er du???? HEEELP!
Ja, er ikke det rart, tenk når vi veide så mye mer i høst, alikevel finner man ikke klær. Kanskje man setter større krav nå? Lykke til hvertfall. Skal si fra hvis jeg ser noe lekkert i butikkene.
Jan Thomas er sikkert hos den daglige skjønnhetspleieren og får pusset vekk ting og tang :lol: Mener forresten at det var et IT program hvor man kunne velge kroppsform, hårfarge og alt for deretter å kle seg selv opp elektronisk. Kanskje en ide for deg, streber?
Her går det unna, glemt å ta med ED produkter på jobb - så da ble det en tallerken salat istedet. Får ta det igjen senere idag.
Kjenner meg igjen i problemet Streber. Det som jo er litt trist er at jeg nå er ferdigslanket og føler meg fortsatt tjukk når jeg prøver klær...det er noe dritt med alle de speilene som viser alle ugunstige vinkler!!!:p Det sitter jo bare i hodet, for når jeg ser bilder av deg ser jeg ei flott dame! Det er stoooor forskjell på før og etterbildene:)
For min del var jeg 1kilo over målvekt i dag...Kan en av dere komme å hjelpe meg inn i bunaden den 17??:eek:
Jeg hadde virkelig trengt Jan Thomas sin hjelp,sukk.. han er nå spesiell, men skikkelig flink å kle opp, sminke og klippe folk, det synes jeg han er! Hva jeg passer i, er je ikke sikker på, Jeg ser jo bare hva jeg absolutt ikke passer i-feks de samme klærne som for 13 kg siden, det er IKKE så pent(har det i dag)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.