Tusen takk Grotingeling!:) Jeg klarte ikke vente så nå er jeg god og mett på kylling og grønnsaker, men skal teste den i morgen:D
En annen ting; I går var jeg i familieselskap og fikk servert kjøttkaker...jeg spiste tre (små) kjøttkaker, litt gulerot, en potet (:eek:), litt brun saus og en "dæsj" tyttebærsyltetøy. Burde ikke dette ført meg ut av ketose?? Ble litt overrasket når jeg sjekket i dag og den var svak rosa! Er det normalt?? ( i tillegg til dette drakk jeg visst litt for mye vin på lørdag...:D)
Er redd dette kan føre meg på ville veier altså, for nå kommer jeg sikkert til å begynne å eksperimentere med hvor mye ulovlig jeg kan spise og likevel være i ketose:p Hvilke erfaringer har dere med ketose?
Pisk eggeplommene med vips og tilsett gr.sakene og krydder.
Stivpisk eggehvitene og vend de forsiktig inn i egg-gr.saksmassen.
(jeg brukte silikonformer, sikkert lurt å pendsle med litt olje hvis du bruker papirformer).
Stekes midt i ovnen i ca 20 minutter.
Avkjøles litt før du tar de ut av formene.
Variasjon: Bytt ut brokkolien med spinat. Stekt bacon eller biter av skinke kan tilsettes i røren. Sopp smaker også bra. Det hadde jeg oppi.
Ååååååå nuffins (du vet at muffins lagd i silikonform heter nuffins???)
Disse høres jo herlige ut, kopierte oppskriften over i fase2-oppskriftstråden jeg :)
Du vet muffins tilsvarer det amerikanske ordet cupcake, altså kake i "kopp".
Når en lager muffins i en slik form for mange muffins, blir de jo uten papir-formen - altså nakne.
Så nuffins = nakne muffins:stuart::lol:
dere er så flinke alle sammen, spesielt deg elinemor, herlig jobb på ferie (var på ferie i fase to jeg falt av ed første gang). Jeg har vært flink med maten siden eh...mandag. Men det går greit. Og jeg har faktisk gått ned to cm i midje og hofte (mage er jeg alltid så usikker på, vanskelig å måle samme sted hver gang). Så hurra for det. har også gått litt ned i vekt igjen, så da er det ca 400gr fra minstenotering:D. og har en litt deilig gangsperr etter en hard treningsøkt igår.
livet er fint, akkuratt som været (ja gro, merker våren utrolig godt). Ha en deilig dag alle sammen. Nå skal jeg på kafe med en venninne.
Streber for meg høres det ut som om du tar de rette valgenen når det gjelder mat, for du går jo ned....gled deg over 75:D
Titti, har jo kikket i boken på de muffinsene men bare ikke prøvd verken de eller så mange andre oppskrifter. Nå skal jeg IHVERTFALL lage de...sikkert gode etter trening ja! Mmmmmm;)
Skal prøves ikveld når ungene snorker.....
Bra du går ned Mille, centimeterene er jo best! Tenkte på en ting du sa her for en stund siden, at det er viktig å kose seg med maten, lage noe godt, planlegge middag, lunsj osv....for mat skal ikke være en belastning!
Skal trene ikveld....gleder meg til å føle meg litt støl:D
Heihei! Venter på veiedagen jeg og tørr ikke helt tro på at jeg går ned, men er inne i en ulvehungerperiode igjen nå(hvor det må til ekstra grønnsaker, mye vann og et ekstra ed måltid kanskje pr dag), dette har tidligere betydd at nedgang er på veg-behøver ikke bety det NÅ da selvsagt, men lov å håpe:rolleyes:
[size=4][/size]
Her er det endelig en solskinnsdag!!!:D
Fikk brev fra onkel fylkesmannen i går - jeg får tilbake førerkortet!!!!!!!
Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
[color=#000000][/color]
Skal ringe trafikkstasjonen i dag og høre hva jeg nå må gjøre, for i brevet sto det bare at jeg er fritatt fra helsekravet om "anfallsfri i 12 mnd" og en antydning om at jeg må søke om førerkort slik vi gjorde ifbm oppkjøringen.
Så kl 8 åpner de, da er jeg på tråden tenker jeg.
Og siden de allerede har mottatt kopi av brevet fra fylkesmannen, håper jeg at jeg i det minste får midlertidig kjøretillatelse allerede i dag
YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ENDELIG GRO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D
Jeg er kjempe glad på dine vegne!!!!:p
Titti; ikke noe støl her i gården, fikk igjen litt av det jeg hadde i helgen igår og la meg kl 21! Men deilig det også! Få trene i morgen tenker jeg hvis helsa er normal:o
Så godt å få tilbake lappen Grotingeling!!:) Det vil nok gjøre hverdagen din mye lettere!
Jeg har brukt formiddagen inne på forumet og lest meg tilbake på denne tråden (veeeldig produktiv dag mao:D). Jeg kom over en "diskusjon" som dere har hatt, om slankere som ikke var særlig overvektig. Flere av dere skrev dere ble provosert over dette, og det kjenner jeg provoserer meg litt... (Jeg har jo skrevet før at jeg begynte slanking i januar med en BMI på 25,2, så da rekner jeg med dere har satt meg i samme bås.)
Jeg har vært tynn hele livet frem til jeg fikk barn, noe som førte til mange kilo opp. Jeg kjente ikke kroppen min igjen:( Det var tungt, jeg følte meg stygg osv. Skal jeg da bare gå sånn resten av livet pga at det er mange som er tjukkere? Har ikke jeg like stor "rett" til å finne tilbake til min trivselsvekt som de som må ned 40 kilo? Hører ikke jeg like mye hjemme her som de som skal ta av mer enn meg?
Sånn jeg føler det: Jeg har vært veldig konsekvent med maten og kan telle på èn hånd de unntakene jeg har hatt på disse 12 ukene (som forøvrig har kommet ute, i situasjoner som jeg ikke rår over). Jeg har gått ned 13 kilo siden 6. januar, men likevel har jeg en følelse av at det vanker mer skryt til den som tar litt ost her og litt nøtter der. Ikke missforstå- det er ikke skryt jeg er ute etter, men jeg opplever at for å passe inn i denne tråden er det nesten er forutsetning at man ikke er så "flink" med dietten? ( leste om ei her inne som skrev at hun hadde vært medlem i vektklubben, men der var alle så "flinke", at hun mistet motivasjonen.)Jeg mener ikke at det er bare en måte å gjøre dette på- selvsagt må man finne en måte man kan leve med, og hvis det betyr litt utskeielser så er ikke det dumt, MEN det må være lov å følge opplegget slavisk og få den samme anerkjennelsen som resten! Det er hard jobbing og mange forsakelser som ligger bak mine kilo også, så jeg er nok like stolt over min nedgang som dere er over hverandres. Må presisere at jeg har stor beundring for alle som står på og det bare går "sakte" likevel- den jeg ser mest opp til på dette forumet er Streber, som har en viljestyrke og utholdenhet jeg bare kan drømme om:)
Sånn, da har jeg fått sagt det jeg har følt på en stund:o Ønsker dere ALLE en fin dag- slavisk eller ei:D
Målet må vel være at alle kan bruke dette diettopplegget til å nå den vekta de trives med og som er bra for helsa! Jeg synes ikke det er noen grunn til å mene at dine kilo er mindre verdt enn andres - det er vel heller vanskelig å miste et betydelig antall kilo når startvekta er mindre ekstrem.
Selv er jeg nå i fase to på tredje uka. Det går i grunn ganske bra, føler meg helt totalstappa etter "frimåltidet" uten produkter. Kanskje jeg spiser for mye grønnsaker.
Jeg har to spørsmål til dere som er mer erfarne.
Det ene gjelder karbonadedeig. Jeg trodde det var ganske OK som kjøtt/proteinkilde, men min sykepleier har gitt beskjed om at det ikke er greit (med mindre jeg kverner mitt eget kjøtt).
Det andre gjelder rødvin ... Kommer man ut av ketose med et par glass rødvin en kveld?
Ha en fortsatt god kveld - her i Oslo laver snøen ned ...
Hei Ada. :)
Signerer Elinemor her. :ja:
Husk at vi har holdt på siden tidlig høst 2010, vi var rimelig slaviske vi også de første månedene, men det er forskjell på forbrenningen til folk og noen av oss, særlig Streber og jeg bruker veldig lang tid på å gå ned de første 10 kiloene før jul.
Nå etter jul har jeg fulgt dietten slavisk hele januar, et par utskeielser i februar og ellers tilbake dietten og alikevel bare tatt av 3 kilo....så det er vel derfor vi backer og skryter av hverandre, rett og slett fordi vi holder ut på denne dietten fordi vi holder ut tross sen nedgang.
Men all ros til deg for at du har gått ned så mye og følgt dietten slavisk i de ukene du har holdt på , det er helt supert. :heia:
Elinemor, farsemat kan du spise en gang i blandt, en gang i uka f.eks., men helst rene proteinkilder som ren fisk, kylling, kjøtt osv.
Alkohol inneholder lite karbohydrater, men mye kcal, før kroppen forbrenner fettet forbrenner den alkhol, dvs at man ofte kan få en stopper i nedgangen når man unner seg litt vin. Ikke alle gjør det, men hos meg stopper vekta opp når jeg drikker vin. Dessverre...
På fase 2 står det at man kan drikke et glass vin per dag, men legen min anbefalte meg ikke det...men en gang i ny og ne går bra, og det finnes vin på polet som har mindre kcalorier og sukker i seg enn annen...
Hei,hei damer! Takk for fine ord til meg Ada:) Det er nok som titti sier, at vi som har mange kilo som skal av vi heier veldig ivrig på hverandre fordi dette er tøft OG lanvarig for slike som meg og titti. 1 1/2 år på å gå ned 2,5 kg, 1 år for å (mot mine sterkeste intensjoner) gå OPP 1.3 før ED som har tatt meg ned 12 kg til nå. Titti har også "sirupsforbrenning":p, det går altså ikke kjapt, vi begynte i fjor høst med DENNE kuren. Personlig gleder jeg meg veldig til å kunne spise vanlig lavkarbo/stabilisere:rolleyes:drømmedrømme:)
Takk for hyggelige hilsner alle sammen :klem:
Har nå hatt min første kjøretur på 6 mnd og 11 dager - kjempeherlig!!!!!
Men nå er det slutt på sutringen, for nå har jeg all mulig anledning til å få døgnet på rett kjør igjen og dermed også få bedre måltidskontroll.
Skal bli herlig, men jeg fortsetter uansett i fase 2 fram til neste kontroll altså.
Små steg.....
Kjære Ada, klart du har like stor rett til å være her!!!!
Overvekt i alle størrelser er uansett overvekt, antall kg som skal vekk har ingenting med berettigelse til forumet eller dietten å gjøre.
Jeg for min del synes det er bra at vi har ulikt utgangspunkt og ulike mål, for det betyr at vi kan hente erfaring fra hverandre - selvsagt i forhold til vekttapet, men kanskje enda viktigere; erfaringer vi gjør med hvordan psyken omstiller seg underveis.
For det er i alle fall min største utfordring, få hodet med meg på endringene som skjer fysisk med kroppen.
Derfor er det så flott med dere herlige mennesker som deler opp- og nedturer - lærer masse jeg :klem:
Hei Ada syntes det er flott du blåser ut om det du har på hjertet! Det er veldig bra med denne tråden også, at vi "snakker" sammen om alt!
Bare kom på en ting du nevnte anngående vektklubben...mimrer at kanskje jeg skrev noe sånt (har ikke gått tilbake å sjekket), i MITT tilfelle har jeg vært på vektklubben 2 ganger før. Forumet der ble ingen støtte for meg etter en stund med en "flink" periode. Fikk lite støtte/forståelse når det ikke gikk etter planen. Men et forum inneholder vel det som de mennenskene som er med på det, der og da. Derfor, den gang var det ingen støtte for meg, men om det er det nå for andre- det er det sikkert!!! Min erfaring med slanking og opplevelser på forskjellige kurer/opplegg blir jo min. Derfor skrev jeg det!
Nettopp dette forumet er helt motsatt og jeg digger den gjengen vi er her inne.
Alle er velkommen uansett utgangs BMI...det har jeg aldri sjekket eller tenkt over før......
Jeg er veldig enig med alle de over har at kroppene våre reagerer forskjellig og som Grotingeling skrev at utfordringen etterhvert som månedene går er at psyken følger med kroppens forandringer.
Jeg var HELT konsekvent i 4 måneder før jeg skeiet ut på ED. Hadde ikke trodd jeg kom til å gjøre det heller fordi jeg var så målrettet. For min del tar mine 27 kilo litt mer tid enn 6 mnd, har jeg funnet ut:p......
...nå er jeg kjempe motivert igjen og kjører på for fullt. Jeg visste ikke om de utfordringene jeg møtte i min 4/5 mnd. på ED før de var der.
Jeg for min del har måtte tvinge meg til å justere målene underveis for å komme i mål og ikke bli demotivert. For denne gangen vil jeg ikke gi opp. Dette er en diett som skal få oss over på normal kost og endre livsstilen vår til det bedre.
Du må ikke tro vi har satt deg eller andre i bås.......til mitt forsvar, de JEG har lest om her i andre tråder (jeg vet ikke hvem de andre hadde lest om) var 17-20 år, ikke hadde de hatt barn, de gikk ennå på vgs eller studerte. Måten de skrev på vitnet om at de både var usikre, umodne og hadde urealistiske mål. Men all ære til de som tar tak i helsen sin som unge så lenge det er på et fornuftig vis.
Du ADA er i en helt annen situasjon i livet ditt, du har fått barn osv. Som jeg også kjente på etter to fødsler trivdes jeg ikke og følte meg helt feil.......kroppen forandrer seg ganske mye.
Vi skrev ikke generellt om folk som startet med liten BMI i utgangspunktet! Jeg liker ikke at det blir lagt feil motiver i det jeg har skrevet fra før........derfor blir jeg engasjert!!!!!!!!!:D
Jeg gjentar...jeg har aldri tenkt over hvilken BMI folk har når de starter........
Ja,ja...nok engasjement fra meg...tror vel egentlig vi er enige.....
hehehe, jeg var jo 20 når jeg begynte på dietten monica , og studere gjør jeg fortsatt;) (desto mer kudos til dere. hvordan fÅR DERE DET TIL!!!)
jeg hadde urealistiske mål og giv. feilfritt gikk det, en stund. så sprakk jeg. så på an igjen, så sprakk jeg. så jeg har bestemt meg for å kutte ut produkter, fordi det funker for meg. så får heller resten ta litt lengre tid.
ada: om du har lest i tråden, så er det sikkert lett å tolke en del ting feil, jeg vet ihvertfall at jeg selv glemmer at dette faktisk er en tråd alle på forumet (og utenom) kan lese, rett og slett fordi vi har en så god og åpen tone her. da er det lett å ikke tenke seg helt om mtp hvordan man formulerer seg. Jeg ser hva du mener, men det er nok ikke MENT sånn. ;)
håper du føler at du passer inn her, jeg har ihvertfall aldri tenkt over at du IKKE gjør det.
Heihei! Helt utenom det som har blitt snakket om og over på veiedagen min. Ble ikke så positivt som håpet, men er veldig fornøyd med 500 gr ned. Ser man nedgangen min i sammenheng fra 04.mars snakker vi 300 gr ned på HELE den perioden-pga stillstand en stund og oppang en uke, så dette "suser" avgårde he he. Men DENNE uken er jeg hvertfall fornøyd med da-isolert sett.:) 75,2 står det nå, på vekten min.:)
[size=4][/size]
Blir borte hele dagen i dag, lege for henvisning for nye blodprøver, besøk hos veninde og jobb. Stikker kanskje innom med tlf:)
[size=4][/size]
[size=4][/size]
[size=4][/size]
SØREN nå hadde jeg skrevet et langt innlegg, men det ble borte!!! :mad: Her er hvert fall kortversonen:
Jeg må si jeg hadde gruet meg litt for reaksjonene på det frustrerte innlegget mitt, men dere er jo så gode:klem:
Jeg er helt enig i at de som går ned sakte trenger ekstra oppbakking- jeg kjenner jo også at jeg gleder meg mer med en som har stått lenge stille og plutselig går ned, enn en som raser ned jevnt og trutt.
Det jeg skrev var selvsagt min tolkning av det dere har skrevet, og det er jo ikke sikkert den stemmer med hvordan det var ment osv. Det var likevel godt å få sagt det. (og godt at det er rom for å si det:D)
Tusen takk for oppmuntring! Jeg har jo ingen som følger meg opp, så det er stort sett bare her jeg får annerkjennelse for det jeg driver med:p
Ha en strålende helg alle sammen!! Jeg skal kose meg med litt vin i kveld;)
Og så bra at du fikk luftet tankene dine litt, Ada. Kos deg med vin i kveld. :klem:
Til alle dere andre, ha en super helg. :klem:
Her har det endelig vært litt nedgang på vekta her også, ca 400 gram ned.
Så saaakte men sikkert går det nedover her også. :)
Nå skimter jeg 73-tallet...men noterer meg 74.1....
Godt du er fornøyd utluftet ADA;)...det er det som er digg med tråden at her får du "bein å tygge på", både skryt, ros, oppmuntring og tilbakemeldinger. Det å kunne være ærlig er det beste uten å være ufin selv sagt.
Nyt vinen og alle kiloene du har tatt av. Kanskje kan en slurk representere en kilo....så nyter du 12 slurker skikkelig godt!
FANTASTISK Streber og Titti...nå er det dere som raser av gårde. Herlig motiverende for meg! Jeg blir oppriktig glad! Det er så verdt det. Titti er neste tall 73?!?!?!!??!?!?!?!?!!? UUUUUUUUUUUUUUUUUtrolig:D
Jeg er skikkelig i nei til all-lavkarbo humør igjen. Sånn som jeg kjente det da jeg var i Fase 1 og 2. Vanvittig deilig etter utrolig mye sykdom, av og på med trening og denne hersen's senebetennelsen. Det som er fantastisk er at etter hver nedtur går det bare en vei og det er OPPOVER:heia:
Iløpet av tiden med dere ser jeg jo at jeg overlever tider som er tyngre enn andre og det er mentalt en god trening. For da blir jeg kjappere positiv og målrettet dag for dag!
Nå tar jeg valg som gjør at jeg i slutten av April er på 79...om det så er 79,9...he,he,he!
Leste noe flott igår som jeg vil dele med dere og ønsker alle en god helg med det...: Et vennskap bedømmes imidlertid ikke etter hvor ofte vi gjør noen feil mot hverandre, men etter hvor fullstendig vi tilgir når vår venn gjør en feil mot oss...godt å tenke på både om venner, kjæreste og barn. Alle er ufullkomne og kan ikke for at vi av og til feiler...
Gratulerer alle sammen - dette har jo vært en fin uke for oss da:).
Vi sa at denne uken skulle vi alle ned - og det har vi klart. Flinke er vi:D.
Jeg er vel kanskje ikke den som sier mest her, men føler allikevel at jeg hører til:). Dere har alltid vært inkluderende. Backup, hjelp, støtte, ros og råd har jeg fått hele veien - til og med før jeg begynte på ED:). Tror ingen tenker på hvorfor hver enkelt er her inne. ED- er fellesnevneren og det er et godt utgangspunkt det:).
Håper du vil trives her du også Ada :).
I dag var det min veiedag. Jeg fortsetter nedover og er så utrolig glad for at jeg kom igang med ED. Ned 1.1 kg denne uka:D.
:heia: for nedgang til Streber, Titti og Hapylady :heia:
Og :heia: til alle oss andre også, merker at motivasjonen er høy hos alle - herlig :klem:
Her er det full planlegging av fase 2-måltider pågang, skal bl.a. lage de brokkolinuffinsene til Titti :sikle:
Ser for meg at de blir kjekke som nistemat neste uke, for da skal jeg inn til undersøkelse for den hjerteforskningen jeg er med på.
Og Haukeland er ikke akkurat kjent for sitt lavkarbo-lunchtilbud, så kjølebag men egen niste blir nok løsningen.
Var forresten innom der i går og tok hjerteultralyd, EKG, blodtrykk (også i beina) og ørten blodprøver.
Fikk beskjed om at jeg har en bitteliten lekasje på den ene hjerteklaffen, men at den er ufarlig og veldig vanlig (over 80% av befolkningen har denne type lekasje)
Ellers var blodtrykket fortsatt forhøyet, selv etter at jeg hadde tatt medisinen min, og de kunne se på ultralyden at hjerteveggene viste tydelige tegn på høyt blodtrykk over tid.
De var rett og slett blitt fortykket :eek: - er det ikke nok at jeg er overvektig kanskje? må hjerte bli tykt også??? :p
Men de forsikret meg om at dette vil gå tilbake til normalen når blodtrykket senkes, men at det vil ta minimum 3-6 mnd med medisinering før dette skjer.
Nese uke blir det bl.a. tredemølle-test, hvor de måler oksigenopptak, endring i blodtrykk og sikker en hel del annet.
Kommer tilbake med rapport tenker jeg.
Jeg kommer forøvrig til å kjøre 2 fase2-måltider framover, for jeg har rett og slett gått fullstendig i metning på kjeksene - ble myyyyye kjeks på bussen i vinter.....
Nå kan jeg imidlertid spise mellommåltid før jeg går fra jobb, så da kan jeg jo tilberede kakao, suppe eller frokostblanding som mellommåltid.
Fase2-måltidene blir i hovedsak lunch og middag/kvelds tenker jeg.
Men nå er det helg, og i morgen skal jeg kjøre til et fantastisk turområde og ha en 2-timers tur i skog og mark.
Ha en fantastisk helg alle dere vakre mennesker :klem:
(var ikke helt ferdig jeg gitt......)
Må bare fortelle litt mer....
For jeg var i går kveld oppe til etter kl 23, da jeg jo endelig skulle kjøre til jobb og dermed ikke hadde behov for å stå opp før kl 5 slik jeg har gjort i vinter.
Men hvem våknet til "vanlig tid" kl 0445 da??? Jo det var meg :p
Liten vits i å prøve og sove mer, for da hadde jeg nok forsovet meg.
Så den som stilte på jobb kl 0545 i dag det var meg
Blir nok ingen vane, for jeg har store planer om å bruke helgen til å forsyve døgnrytmen.
Jeg er jo allerede på overtid i kveld
Å kan bare tenke meg hvor godt det må være å ha fått tilbake lappen altså!! Nyyyyt det:)
Jeg han melde om at "slaviske meg" (nesten som filmen "Grusomme meg":D)spiste taco med alt ulovlig tilbehør i går, ooog skal på besøk og spise kyllingsuppe i kveld;) Jaja, det er jo fortsatt lenge til bunaden skal på:rolleyes:
Jeg synes det er kjekt å se hvordan dere her inne backer hverandre opp. Veldig bra!
Jeg hadde min offisielle veiedag i dag, og var veldig spent. Har følt meg så oppblåst og rar, og tenkte at jeg sikkert ikke har gått ned noe. Men det hadde jeg! Nå er jeg bare 800 gram unna målet om tosifra vekt innen utgangen av påsken. Tror jeg skriver fram målet til neste kontroll, som er mandag om 9 dager. Det må jeg da klare!
Ønsker alle ellers en fin helg!
Elinemor
Grattis med nedgang Elinemor :klem:
Jeg har også veiedag på lørdag, men for min del ble det ingen nedgang denne uka.
Var forøvrig ikke ventet heller, siden jeg nå har lagt om til fase 2 og har fått mensen.
Den planlagte 2-timersturen måtte imidlertid utgå, forkjølelse i full blomst i morges :_ohmy:
Men jeg måtte på butikken, så jeg fikk meg en liten times gåtur der :D
Titti: de grønnsaksnuffinsene var bare fantastiske!!!!
Hadde dem til lunch sammen med røket laks og eggerøre i dag :sikle:
Har lagt et par i fryser'n for å se hvordan de blir opptint, men regner med at det går helt fint.
Skal uansett lage flere i morgen, slik at jeg har til neste uke :p
ja, er ikke de gode, Gro:) jeg skal lage nye i morgen, lurer på å bare lage hele røra i en ildfast form og ha ved siden av røkt svineskinke som vi ska ha til middag i morgen...:)
Jeg kan love deg at jeg er menneskelig:D For å bekrefte det: Fredag: Taco med lefse og alt annet ulovlig, Lørdag: To posjoner med kyllingsuppe og masse hvitløksbaguetter, Søndag: Kalkun med fløtegratinerte poteter og tilbehør, på kvelden: smågodt og potetgull.
Fra i morgen er jeg tilbake og skal holde meg på den smale sti til jeg er i mål;)
Håper dere andre har bedre samvittighet etter helgen enn jeg har:o
Jeg er så møkke lei for tiden, lyst på smågodt og potetgull, så alternativet har blitt sukkerfri ifa, sukkerfri sjokolade og bacongull i helgen og det var godt-selv om jeg nok tenker litt på det potetgullet enda.. tenkte liksom å vente med det til jul igjen.
Jeg fyser sånn på nybakt brød for tiden, helst baguette med masse meierismør som smelter...og ost og kjeks, har så lyst på ost og kjeks. :)
Men alt i alt går det greit, holder meg i skinnet. :)
Til helgen skal jeg på jentekveld til Oslo, så da blir det vin og litt kos, men så lavkarbo som mulig, så frem til det får jeg være ekstra flink og følge fase 1/2....
Ja det er virkelig bortkastet energi, men kan ikke akkurat si jeg gleder meg til veiedag på onsdag;)
Uff Streber- så kommer jeg her å frister:( Synes du er veldig flink jeg:) Trøst deg med at det var ikke sååå godt. Sjokoladen var SUPERSØT!!! Kan virkelig ikke huske at det var sånn det smakte altså! Akkurat nå kan jeg ikke se for meg at den skal bli en del av hverdagen igjen:D
ingen fare Ada, så lenge det finnes sukkerfri sjokolade er det ingen fristelse, synes den smaaker nyydelig- men det er sånne skumtingsebomser og vingummi jeg vil ha, litt smågodt en dag i sommer kanskje, men potetgulllet skal jeg prøve å ha bare til jul. Vi får se:rolleyes:
De selger vel sånne skumdingser med svært lite kcal i butikkene? Det kunne jo kanskje vært et alternativ hvis trangen blir for stor. For min del har sjokolade alltid vært en svakhet, og jeg har ikke forstått at folk kunne bli kvalm etter noen biter- før i går;)
Nå prøver jeg mitt beste på å psyke meg opp til 20 min med 30 day shred... Det er så VONDT!!
Ja, jeg skjønner godt følelsen av å fyse på noe. Da jeg startet med ED tenkte jeg at jeg blir sikkert mindre opphengt i mat etter hvert, altså tenker mindre på det. Men jeg kan vel ikke helt si at det er tilfellet. Jeg tenker veldig mye mer på mat enn tidligere, og føler meg faktisk mer sulten nå i fase 2 enn i fase 1. Kan det være fordi jeg har begynt å trene mer? I går kveld måtte jeg ta kvelds nummer to, stangselleristenger med eddikdressing på, i halv ti tida, da jeg var utrolig sulten. Uvanlig.
Overgangen til å drikke mye har vært lærerik. Jeg er jo sikker på at det er bra for meg, men du verden - så mye flying til et visst rom ...
Vet noen hvordan det er med lettbrus og fase to? Ikke i stedet for vann, men for å kunne variere litt på lørdagskvelden ...
Jeg tenker også mye på mat, men det er jo egentlig naturlig når man gjør så store endringer. Tror det blir litt som å slutte å røyke- veldig opptatt av det lenge etter man har tatt den siste røyken;)
Når det gjelder pepsi max er det litt skummelt å skulle gi noen fasit på det, for jeg har lest at det kan være en partystopper for noen. For meg funker det helt fint å ta noen glass i helgene:) Det er vel som med alt annet- man må bare prøve seg frem og se om det har noen innvirkning på nedgangen. Eneste minuset for min del er at jeg får mer søtsug av det, så da blir det en liten vurdering om det er verdt det- noe det som regel er:D
Jeg drikker litt lettbrus hver dag-gjort siden jeg var tenåring, ikke sundt, men det får da være måte på alt jeg skal slutte med:( nei, der er IKKE jeg flink, mengden varierer, men minst 2 glass hver dag( røyk-sluttet helt i 05,alkohol- drikker ca 1 -2 store flasker vin pr ÅR nå de siste årene, sukkerrgodteri og kaker med sukker-nesten aldri)
ed tillater vel litt lettbrus på alle fasene, men dette er vel noe du må finne ut av selv. jeg drikker nok litt for mye cola zero. jeg vet det ikke er bra, men vektnedgangen stopper ikke opp ihvertfall.
titti: jeg var også utrolig fysen på ost og kjeks en av dagene. da spiste jeg ost oppe tynne skiver med eple. namM! det må jo være bedre enn kjeksene?
streber: chips er noe av det beste jeg et. og har lurt på om det ikke er mulig å lage sin egen chips? av aubergine og slikt? kunne jo vært spennende å prøve.
helgen min har vært ganske herlig. bursdagbesøk på fredagen, hvor det ble litt mye rødvin og alt for mye dansing:rolleyes:. og lørdagskveld passet jeg min lillesøster på farsiden, hun er helt herlig, 4 år. syk stakkars, så vi lå på sofaen og så på prinsessefilm helt til klokken halv elleve:eek: hun hadde pyntet muffins til meg, med paraply, og når jeg tok en slik i håret sa hun at jeg var nesten like fin som en prinsesse selv:love:
i tillegg har jeg hatt en par "tynne" dager. skvetter til når jeg ser meg selv i speilet. herregud er hodet mitt så stort? og innser at jeg begynner rett og slett å bli ganske slank. herlig med slike dager! vekten er kaputt (dustevekt), så jeg får brke målebånd frem til jeg får råd til å kjøpe ny. men det er like greit, har ikke vondt av å få fokuset litt vekk fra tallet på vekten en stund.
idag tenker jeg forresten å prøve nannahs knekkebrød.
Skal jeg fortelle noe kjemperart! Pepsi max OG cola light blir jeg søtsyk OG sulten av, det drikker jeg aldri annet enn i besøk. MEN first price sin lett cola er for det første kjempegod-beste lett brusen jeg vet, den smaker MYE OG jeg blir ikke sulten eller godtesyk:eek:DET er rart! Cola zero blir jeg bittelitt fysen av men ikke mye.
Selvfølgelig måtte var det du Streber som drikker litt lettbrus hver dag som meg og selvfølgelig har du også funnet at FP sin er den beste og ikke minst billigste lettbrusen...:lol:
jadda først diskutert brus her, så får jeg servert pepsi max hos veninden min i kveld = ekstra ED måltid i kveld, da jeg ble suuuupersulten etter kun 2 timer siden sist måltid:):oEr med andre ord gode grunner til at den brusen så odt som aldri kjøpes her(2-3 ganger i året pga supertilbud eventuelt)
Lett/light/sukkerfri-brus ja..... ekke særlig flink der jeg heller.
Vel i perioder holder jeg meg helt unna - greide 3 mnd nå etter jul faktisk :D
Men jeg blir ikke sulten eller får søtsug, men tørst - kjempetørst!!!!
Nå i det siste har det gått i 1-2 glass Solo Super pr dag, har hatt så lyst på appelsin :p
Merker forresten at jeg endelig har kommet tilbake i noenlunde normal rytme, og ikke minst spiser jeg nå minimum 4 måltider pr dag igjen.
Deilig å kjenne at kroppen fungerer, er som om den har forstått av vinterens krise (les buss-stress) er over.
Skal se kiloene også tar hintet og forsvinner :geip:
Da er det morgentrening på programmet, strekk tøy bøy også litt styrke.
Ha en toppers dag jenter :klem:
Er det noen her som har lyst til å være med på 30 day shred?? Har dere trent til den før? Den er veldig effektiv og man får resultater fort, men jeg klarer ikke motivere meg til å gjøre den alene;) Kom an!!!! ;)
Det er en dvd som man får kjøpt på feks. play.com. Den er inndelt i 3 faser, hvor man trener de tre fasene 10 dager hver. Det er kun 20 min pr. treningsøkt, så det er overkommelig tidsmessig:)
Det er enkle øvelser, men veldig effektive (og tøffe!!) og man ser resultatene fort:D Jeg har sett folk som har trent denne 20 min hver dag i en måned og det er motiverende!! Den er inndelt i 3min kondisjon, 2min styrke og 1min mageøvelser- dette gjentas 3 ganger + 2min uttøying. Kan være smart med noen lette manualer, men man kan også bruke flasker med vann ol.
Håper du og dere andre henger dere på:) Det er jo snart sommer og det hadde vært greit å stramme opp rumpa litt:D
jeg har lastet ned denne, og har planer om å gjennomføre det. men slik hverdagen min er nå så har jeg ikke tid. ofte har jeg dager jeg ikke er hjemme i det hele tatt fra morgen til kveld. men når jeg er ferdig med eksamen, og kun jobber så er planen å gå igjennom det!
du er tøff hvis du får det til ada, og jeg tror det er en herlig motivator (for slike som meg som har problemer med å opprettholde faste treningsrutiner) for resultatene blir så tydelig!
gro: herlig at du føler deg mindre stresset. det fortjener du! og er overbevist om at kroppen din merker det også:D (nå tok jeg meg en solo super)
jeg merker at disse jobbhelgene tar på, er aldri klar når mandagen igjen kommer, og pleier ikke å få det skikkelig med meg før det plutselig er onsdag. sukk,,,
men nå er det ikke lenge til barcelonaturen til meg og kjæresten, det blir heeeerlig:rolleyes:
Være med på trening hadde vært noe det. Jeg danser flere dager i uka, men kunne tenkt meg litt annen trening også. Ikke hver dag, men iallefall et par dager i tillegg til dansedagene kanskje?. Holdt på med Zumba - og synes det var en topp treningsmetode. Men - der har dere meg og dans igjen da :D. Kan jo ta opp det igjen når jeg har blitt frisk.
Jeg har ikke drukket noe lettbrus i år, men det høres utrolig godt ut med appelsinbrus. Kanskje det hadde vært noe:rolleyes:. Savner frukt noe veldig.
Noen som vet noe om antibiotika (temmelig heavy dose) gjør noe med vektnedgangen?
Dere er flinke alle dere som trener så mye!:rolleyes: Selv holder jeg meg til gåturer/tredemølla og sykkelturer, det er ting jeg trives med og som hendene mine tåler.
[size=4][/size]
[size=4][/size]
Men til noe annet-får mensperioden når som helst nå- og du store kineser som jeg er sulten i dag og fysen:eek:BRA det ikke er SÅ ille hver gang! Spist noen mandler og brukte for en gans skyld fløtesaus på middagsmaten for å stagge fysenhet-hjalp ingenting:o
Hadde en runde med 30 day shred level 1 i februar/mars - kjempetøff trening, men også veldig effektiv.
Kunne godt tenkt meg å begynne på en ny runde, men er frarådet av både fysioterapaut og hjertespesialist å kjøre veldig tøff trenig de første månedene med blodtrykksmedisin.
Så rolige øvelser og lett styrke på meg til over påske i alle fall.
Ellers så krashet pc'n min skikkelig i går, og er nå levert inn på jobb for re-innstallering.
Bruker derfor en eldgammel pc som er ultratreg.....................zzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Enkelte taster funker ikke helt heller, så hvis jeg skriver ord som mangler bokstaver så vet dere hvorfor:p (dyslektisk pc :D)
Så herlig at alle er i trenings modus!! Jeg trener på Elixia og er strålende fornøyd med det! Trener 3-4 ganger i uka når jeg ikke er syk eller er for travel. Samtidig er det herlig å bevege seg i frisk luft!! Lykke til alle som skal svettes og formes!!!
Monica 31 - jeg har jo lest at du har barn - hvordan klarer du å presse inn 3-4 økter på treningssenter i uka? Gi meg tips!!!
Jeg har jo vært medlem på Sats ørten ganger, men det har alltid kokt bort i kålen og endt med støttemedlemskap. Nå er jeg imidlertid mer motivert enn noen gang!
Akkurat dette synes jeg er litt vanskelig - mannen min har jo også trening og annet program, så noe særlig mer enn en økt i løpet av ukedagene og en i helga synes jeg er vanskelig.
Ada - jeg må tygge litt på den 30 Days Shred. Føler at jeg er ganske godt i gang med det styrkeprogrammet som følger med eurodiet og med kardiotrening på ellipsemaskin hjemme. SÅ er planen å bevege seg mer utendørs når det blir skikkelig vår, og å ta en tur på Løplabbet og skaffe skikkelige sko med god støtte og demping. Vurderer også medlemskap i Elixia eller noe sånt, men skal snart skifte jobb og har hørt at det er trimrom der. Vil sjekke det ut før jeg punger ut - treningssenter er jo ikke akkurat gratis ...
Apropos treningsprogrammet fra eurodiet - noen andre her som følger eller har fulgt det? Det er et par øvelser jeg lurer på.
Det ene er planken. Tar jeg den "ordentlig" holder jeg jo bare ut noen (7?) sekunder, mens står jeg på knærne betraktelig lenger. Men hva er egentlig best trening?
Og så er det denne øvelsen Utfall. Fordi jeg har en dårlig ankel (gammelt, komplisert beinbrudd) så er jeg for stiv til å få den til. Sliter med å finne et OK alternativ til den øvelsen.
Så bra at flerer kanskje henger seg på etterhvert!:) Jeg har bestemt meg for å begynne på mandag:D Det blir nok ikke hver dag, men har som mål å gjøre den 3-4 ganger i uken frem til sydentur den 18 mai. Da må jeg jo inn i den fryktede bikinien, så trenger å stramme opp kroppen før den tid:cool: Må si jeg gruer meg altså... Jeg går på zumba (som varer over dobbelt så lenge)på onsdager og det er INGEN TING i forhold! Pleier ikke være særlig stiv og støl etterpå heller, men etter denne treninga klarer jeg knapt å gå:eek: Men fy søren det hjelper!
Jaja nok om det- men dere får nok høre litt "uffing og akking" fra meg fremover;)
Del 2 av hjerteforskningen er i dag gjennomført for min del, og besto av ultralyd av blodårene i halsen og i lysken samt utåndingstest og tredemølle/oksigenopptakstest.
Besto alle :D:D
Ingen røde varsellys hverken for blodgjennomstrømning eller blodårene generelt, og ingen tegn til forkalkniger
Ganske tidkrevende disse undersøkelsene, men bortsett fra tredemøllen så er de ikke særlig fysisk utfordrende.
Nå gjenstår 24-timers blodtrykksmåling og en undersøkelse jeg ikke husker hva er akkurat nå :rolleyes:
Veldig greit å være med på denne forskningen synnes jeg, for jeg får jo sjekket myyyye hjerterelatert som en normalt ikke får tilbud om hvis en ikke har en kjent hjertesykdom eller at legene har sterke mistanker i den retning.
Forøvrig har døgnrytmen nå normalisert seg helt - flere dager med 4 måltider og minst 8 timer søvn etter hverandre :p
Gleder meg derfor til tante rød drar, for jeg lurer jo på om vekta begynner å bevege seg nedover igjen :spent:
Så bra at alt er i orden! Veldig greit å få det sjekket ordentlig ja! :)
Du skal se vekta går ned nå når døgnrytmen er på plass igjen:D Det har hvert fall mye å bety for min vektnedgang:rolleyes: Krysser fingrene!
Jeg får ikke til å trene i hverdagen med jobb og små barn. Men har kjøpt meg sykkel nå, så nå sykler jeg tur-retur hver dag. Helt herlig! Bruker omtrent 20 minutter til jobb (kontra 30 min - minst - med buss). Men det er KUN nedoverbakke og en helrig og frisk strat på dagen.
Hjemover er det trening.... vet enda ikke hvor lang tid jeg bruker hjem, 40 minutter ca? Men det er så ufattelig herlig å bruke kroppen på denne måten, og samtidig få det bakt inn i dagsrutinen! Samtidig går jeg på tur med hunden vår hver dag, så det blir nok av bevegelse...
Håper dette gir utslag på vekta også. Jeg jobber med å finne en balanse i kostholdet som for meg egentlig er på et vedlikeholdsnivå. Men om jeg kommer i ketose blir jeg så dåerlig at jeg ikke fungerer, mens om jeg får i meg nok karber til ikke å være i ketose, så går jeg opp i vekt! I høst var jeg nede i 75 kg, og BMI på 25 kg. Nå i dag veide jeg 79! Men opp 2 kg på 3 dager, det var da jeg fikk sykkelen. Kanskje det har noe med muskler/vann å gjøre? Men håper uansett at løsningen er høyere forbrenning pga sykling.
Greide nok en gang å avslutte en tråd pga mobiltlf... håpløs he he. Skal snart hjem til min syke jente. Største jenta har vært sykepasser og pakket til ukm i kveld. Jeg er på jobb, snart ferdig og mannen på kvelds skole. :o ikke ideelt , men største er 14 da.
I går var jeg hos veilederen igjen. Hun satte meg nå på fase 3a, men fikk ikke lov å spise frukten som sto på lista:(. Er visst kun litt flere grønnsaker jeg har lov til i denne delen av fasen. Men godt skal det bli med litt mer å velge i:D. Ellers var det veiedag i dag. -1 kg til:D. Storfornøyd.
Ønsker dere alle en riktig god helg. Her er sola framme og det ser ut til å bli en knallfin dag:D.
Elinemor: Det er helt individuelt (og selvsagt etter avklaring med lege) om en fortsetter til fase 3a etter fase 2, eller om en går tilbake i fase 1 (evt. også viderefører fase 2).
Hurra! Jeg er offisielt under 100! 98,8 faktisk. Mange år siden sist jeg var todsifra, ikke siden før barn nummer 1.
Går ut i den herlige vårdagen med masse entusiasme!
Nyt våren dere også jenter.
Gratulere Elinemor :heia: kjempeherlig følelse ikke sant :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.