< Tilbake til oversikten

Den store felles ED-tråden

Elinemor sa for siden:

Hei jenter - en liten melding fra meg, det skjer ikke altfor ofte men ...
Jeg er nå offisielt i fase 3. Merker at jeg er veldig spent på det, og at jeg kvier meg for å spise den frukten jeg skal spise. Er redd for å legge på meg rett og slett! Og så lurer jeg på om det er riktig med 2 eller 3 produkter daglig i fase tre. I brosjyren står det to, men i rekvisisjonen til eurodiet står det tre produkter daglig i to måneder. Noen erfaringer?
Ellers har jeg nådd det målet jeg hadde satt med før sommeren, og er nå under BMI-grensa for fedme. Det er ikke så rent lite! Jeg er glad for det - men altså redd for at det nå vil snu andre veien igjen ...
Ønsker alle lykke til med bryllup, eksamener og vårt felles prosjekt her inne på forumet.
Elinemor

streber sa for siden:

Jeg går ned så sent at jeg har ikke kommet i fase 3m men vi har såvidt snakket om det og jeg spurte legen om jeg MÅTTE spise frukt i fase 3, da lo hun godt av meg, for det var klart jeg ikke måtte sa hun (dr, Hetland)Personlig vil jeg heller ha frukt som en sjelden utskeielse, på lik linje med godteri.

Titti sa for siden:

Så flott, grattis med nådd delmål. :spent:
Og lykke til i fase 3. Ingen som må spise frukt nei, min lege anbefaler meg å stoppe på fase 3 da hun ikke tror kroppen min vil tåle fase fire.
Så for meg blir det som vanlig lavkarbo etter endt kur og heller bær enn frukt og frukt mer som utskeielse/kos en sjelden gang...
Men kjenner jeg meg rett er det vel da ikke frukt jeg unner meg. :lol:

ulvi sa for siden:

Tusen takk for fin velkomst :D
Jeg blir skikkelig motivert og... stolt (hehe) av å lese om dere andre.
Fint å lese om medlemmers vektnedgang men at også dere kan spise snop iblandt (da føler iallefall jeg meg litt bedre, haha) Jeg heier på dere alle sammen, vi er FLINK:D

Monica31 sa for siden:

Du verden Elinemor...jeg er imponert. Du har vært super god og jammen har det gitt resultater!!!!!!! Kjempe gratulere!

Titti; godt du er på beina igjen snart....det er ikke så ofte man gifter seg;)

streber sa for siden:

ulvi, fint bilde !!:)Elinemor-gratulerer med nedgangen ja!!:)

Titti sa for siden:

Ja, vi er veldig menneskelige, Ulvi. :lol:

Jeg spiser vanlig lavkarbomat om dagen, skal se om jeg får bestilt litt produkter i dag. Har trent hver dag denne uka, kun indoor walking, ingen styrke pga halebenet. tror jeg må ha fått meg en brist eller noe. :lol:

Ada/80 sa for siden:

Hei alle sammen!
Velkommen til Ylvi!

Jeg har ikke oppdatert meg på tråden enda. Kom hjem fra syden tiiidlig i morges etter en herlig uke i varmen:) Vekta viser 2.5 kilo opp... Vet ikke når jeg skal få tid til å ta de av igjen, for i kveld er det rett på fest og på mandag reiser jeg bort i ni dager. Satser på at det er litt vann i bildet, men jeg har spist akkurat det jeg har villet heeele tiden, så det er nok mest fett...buksa mi passer hvert fall ikke lenger;) MEN det var det nesten verdt;)

Nå skal jeg prøve å sove litt. Snakkes!

Ada/80 sa for siden:

Beklager, det skulle stå Ulvi;)

Titti sa for siden:

2,5 var ikke så mye, de går fort av når du kommer på rett kjøl og noen ganger er det jo verdt det da:ja:

streber sa for siden:

Velkommen hjem Ada, ferietid for deg for tiden altså:)Kos deg, det er hverdagen som teller!

Ada/80 sa for siden:

Ja det er herlig å være ufornuftig til tider;) Denne ferien har liksom vært målet siden jeg begynte, så jeg har kost meg med god samvittighet, men jeg ser jo at jeg ikke kan fortsette med dessert etter frokost, middag og kvelds=D

Etter neste ferietur er det full skjerpings, så inntill videre står tickeren uforandret;)

Monica31 sa for siden:

Hei alle, håper alle er godt igang med helgen! Ada, ferie må vi ha og så henter vi oss inn igjen.
Etter alt du har klart hittil klarer du det også. Stå på og nyt at du har kost deg på velfortjent ferie!
Her er det lage terasse, male, lage gjesterom, forberede fest og ellers kommer alt i tillegg for en vanlig småbarnsfamilie:D Livet slutter aldri med å bli travelt. Så kjede oss, det gjør vi ihvertfall ikke!!!!

En liten steminingsrapport fra meg;)

God helg alle slanke og deilige jenter!

Titti sa for siden:

Ja, når var det sist vi kjedet oss:lol:
ha en fin helg, jenter.:klem:

grotingeling sa for siden:

Hei, velkommen og lykke til på ferden Ulvi :klem:

Vel overstått fase 2 Elinemor, og som de andre sier - du ikke spise frukt i fase 3, men du kan.
Antall ED-produkter en skal spise i fase 3 er like individuelt som for fase 1 og 2, noen har 2 andre har 3 - kommer vel an på antall måltider også.
Grattis med delmål forresten :heia:

Titti - utdrikningslag går definitivt i kategorien unntakstilstand!

Velkommen tilbake fra ferie Ada, det har jeg også hatt - kjempedeilig.
Ingen vektendring for min del i følge vekta i dag, så jeg er fornøyd :D
Nå blir det en helg med klesvask og planlegging, for ikke å snakke om at jeg må lese meg opp på forumet :p

Ha en herlig helg :klem:

Titti sa for siden:

Velkommen tilbake :klem: så flott at vekta sto stille :heia:

Det fine med ferie i UK er at jeg overhode ikke liker fish & chips, sjokoladen eller alt annet snop de har der.
Dermed blir det enkelt å velge rene biff-middager eller kylling til middag, samt egg og bacon til frokost :lol:

streber sa for siden:

Velkommen tilbake Grotingeling:)IKKE gått opp, DET er selvdisiplinen sin det!!:eek:
Det er veldig forskjellig hvor mange måltider jeg behøver hver dag hvertfall, en dag med lite grønnt kan det bli mange...I dag hadde jeg bare en ørliten bit isberg og bittelitt paprika til salat, så jeg har spist massssse kjeks og barer, men i dag går jeg over i fase 2, så jeg skal spise indrefilet, grønnsaker, fersk champinong+løk, alt smørstekt mmm:sikle:

Ada/80 sa for siden:

Tusen takk for oppmuntring:klem: Det går nok av når jeg bare går inn for det, men misstenker at det kommer på noen kilo til før jeg snur:D

Hørtes kjekt ut med feiring av bryllupsdag Monica! Vi er så egoistiske at vi heller reiser på en dyr ferie- alene:p Lykke til med forberedelsene!
Samme til deg Titti! Nå er det ikke lenge igjen!! Er nervene under kontroll?:p

Jeg er imponert over at du ikke har gått opp på ferie Gro! Skulle ønske det var meg:rolleyes:

Til alle dere andre også: Gooood helg!!:)

Ps: Har en gutt på 4 (!) år som kom med følgende kommentar nettopp: "Kan jeg si noe stygt? Når man lager barn så mååå man pu.., sant mamma?" Hva i alle dager skjer med verden?? :p Barnehage er ikke bare bare!

Ada/80 sa for siden:

Den maten hørtes forresten fantastisk ut Streber!!

streber sa for siden:

Enkelt og veeeeldig deilig:D

Noe annet som er enkelt og veeeeldig godt; gulasjgryte :sikle:
Det skal jeg lage meg nå, og den er ED-godkjent for fase 2-3-4.
Er i skikkelig kokkeleringshumør i dag, noe som i og for seg passer bra.
Har nemlig tenkt en del på dette med at jeg har spist for lite i vinter, og de siste dagene av kjøreturen hjem fra England har jeg fått brukt til å komme opp med en ukesmeny for kommende uke.
4 måltider pr dag, hvor av 1 skal være ED-måltid.
Går for enkle retter som kan spises både varme og kalde, og passer på at jeg legger inn en del fett helt bevist (må jo høre på legen :o)
Er ferdig med to av rettene (kyllingnuggets og oopsirull), og nå står gulasjgryte for tur :D
Så ut på kjøkkenet med meg

ulvi sa for siden:

Hei igjen alle sammen.
Var hos legen og veide meg idag, og så over "papirene" mine, har gått ned 8 kilo på 8 uker :D Har aldri gått ned så mye så fort, haha. BMI'en min hadde også blitt lavere, OG jeg har bare gått ned 2 kilo muskler, så alt det andre er rent fett! Er veldig fornøyd, legen min ville riktignok at jeg skulle være i fase 1 i 1 måned til, så det er litt kjedelig, hehe.

Men jeg får heldigvis spise kjøtt innimellom, så skal være flink å gjøre det, pluss jeg har Nannahs knekkebrød i ovnen akkurat nå, så skal spise litt av de også, prøve å variere samtidig som jeg er sunn. ED-mat er ikke så veldig godt akkurat. Iallefall så er jeg skikkelig overrasket, jeg har spist snop, hamburger og bolle mens jeg har gått på kuren nå, og allikevel gått ned, hehe. :D Hipp Hipp HURRAA!

Mille89 sa for siden:

hurra for deg ulvi!
igår flyttet jeg, det var digg å få det gjort! og idag har jeg pakket litt ut og regnet så mye matte jeg har orket. så imorgen får det briste eller bære, eksamen klokken ni. IK. Skal få prøve å få gjort littegranne til, men tviler på at jeg vil så så veldig mye utbytte av det. om bare klokken hadde vært ti tidligere idag, nå :rolleyes:

ellers på matfronten regner jeg ed det står på stedet hvil. ed-produktene er solgt, så nå er eg offisielt ferdig med det. orker ikke holde på slik, av/på mer. så skal prøve å holde meg på den sunne (nok) linjen en stund til, så får vi se hva det blir til med de siste kiloene her. det viktigste er at jeg ikke går opp igjen.

:heia: Ulvi - grattis med flott nedgang

Håper eksamen gikk bra Mille :klem:

Titti sa for siden:

Ja, håper eksamen gikk bra, Mille. :klem:

Spisestue sa for siden:

Hei alle!

Jeg er ny her og skal akkurat til å starte på Eurodietten. Venter bare på startpakken som skulle vært her i dag. I mellomtiden øver jeg meg på å kutte ned på brød, pasta o.l.

Jeg har lest endel her inne og det er flott å ha så mange kompetente mennesker på ett sted som har så masse erfaring (og som har hatt så stor suksess). Det var dette underforumet som ga med det siste pushet til å bestille time på Lindbergklinikken. :)

Elinemor sa for siden:

Ønsker deg lykke til Spisestue!

streber sa for siden:

Lykke til spisestue !

Titti sa for siden:

Lykke til:heia:

Velkommen i gjengen Spisestue, og lykke til på ferden :klem:

Mille89 sa for siden:

hei og lykke til! dette kommer til å bli bra :)

eksamen gikk ikke så veldig bra, kommer nok til å måtte ta den igjen i august, men det går greit. var tydligvis mange fler som også stresset med det. nå styrer jeg på med fysikken, det går mye bedre :)

streber sa for siden:

For en fin holdning du har Mille:)ha en flott helg!

Monica31 sa for siden:

Velkommen "Spisestue" og lykke til!

Godt jobba Mille og enig med Streber, fantastisk holdning du har. En eller annen gang klarer du det.

Gro: har du oppskriften på den gulasj-suppa?.....har smakt det før og syntes det var digg! utrolig bra å ikke gå opp på ferie, all ære til deg:D

Her er det sinnsykt travelt, flyr bare fra det ene gjøre målet til det andre. Ikveld skulle jeg faktisk male tre vegger, plante ut fem planter men valgte heller å lese meg opp her....mye koseligere!!!!!!!!!!!:)
Her er det stillstand på vekten, men er fornøyd fordi jeg har trent hardt i det siste og stillstand da er bra. Har minsket rundt midjen, det merkes på klær ihvertfall. Så jeg er god og være fornøyd med den nye meg og at jeg holder meg stabil. Sønnen min så meg i bikini idagog sa: det er ihvertfall sikkert at du er noe du ikke var forrige sommer, du er blitt veldig tynn....rett etterpå kommer minstejenta og "knar"den siste delen av "bilringen" jeg har igjen på magen...jeg velger å høre på sønnen min....det er mamma's gutt det!

MEN:.....ser jo at Titti har tatt meg igjen i vekt-reduksjonen...så....blir litt missunelig på det da......:eek:..hadde jo vært gøy å gått ned en kilo til.....vi får se...he,he...kjenner meg liksom ikke sååååååååååååååå gira...he he!

God sommer, her var det 20 grader idag og bare sol......:D Endelig sandaltid!

Monica31 sa for siden:

Sånn...da har jeg gått 1 time på inlines!!! Herlig tur med fantastisk solnedgang og jeg fikk se rådyr ut på et jorde, den hoppet avgårde da jeg kom susende. Skulle ønske jeg kunne sende alt det flotte jeg så ikveld....:rolleyes:

streber sa for siden:

Monica, du forteller så bra, hør på mammas gutt du:)Psst 06.06 nå, bursdagen min, nå er strebern 36 år:)

Spisestue sa for siden:

Gratulerer med dagen, streber! :)

Titti sa for siden:

Ja, hør på gutten din, Monica:klem:

Gratulerer så mye med dagen, Streber:klem:

Her er det fem små dager igjen til bryllup. Jeg prøver å trene hver dag og må få tatt litt sol denne uka. Noen som har god erfaring med spraytan? Tenker da å ta i hudpleiesalong.

Gulasjsuppe/gryte - oppskrift også lagt ut i Fase 2-oppskriftstråden
Dette trenger du til cirka 2-3 personer.

1 paprika
3 ts paprikapulver
ca. 500 g biffkjøtt (mørbrad, grytekjøtt eller flatbiff)
2 ts salt
1 ts pepper
1 fersk chili
3 ss tomatpuré
1/2 purre
1 løk
3 fedd hvitløk
noe tabasco
1 liter kjøttbuljong
smør til steking
Skjær biff i terninger på ca 3X3 cm.
Kutt opp paprika, løk og purre.
Stek løk og hvitløk sammen til det blir fint og stekt.
Sleng biffterningene oppi og brun disse lett.
Tilsett tomatpuré og bland dette godt inn, la dette småkoke i 3-4 minutter
Tilsett kjøttbuljong og krydder, småkok i 1 - 1/2 time
Tilsett grønnsakene, la retten småkoke til kjøttet er helt mørt
For litt mer grautete konsistens kan man la det koke litt lenger.
Smak til med tabasco, krydder og evt. mer chili.
Serveres i dyp tallerken og spises med skje.
For tykker konsistens, bruk halv væskemengde og/eller tilsett johannesbrødkjernemel utrørt i litt kaldt vann.

Opprinnelig sier oppskriften 5 poteter og 1 gulrot i tillegg til paprika, løk og purre.
Jeg har noen ganger brukt 1/2 boks bønner og litt selerirot som erstatning, men da blir den ikke fase 2-venlig nok (passer da i fase 3 og 4)

Elinemor sa for siden:

Hei jenter!
Ja, dette er virkelig en travel tid, med høyt stressnivå! Gleder meg enormt til ferien, men det er enda noen uker igjen ...
Nå er jeg i gang med fase tre, og må si jeg er litt molefunken. Vekta viste to kilo opp da jeg veide meg lørdag, men det var da også etter en del utskeielser i himmelspretthelga. Klarer liksom ikke helt å finne ut av fase tre, hva jeg kan spise i tillegg til fase to. Det blir litt på måfå, litt ost, litt frukt etc. Og så er jeg mye mer sulten enn i fase to! Går og tenker på mat støtt.
Har kvinnet meg opp til å begynne på Elixia, og det håper jeg kan bli en boost for styrketreningen. Har ikke vært så støl som etter første timen på mange år :-)
Ha en fortsatt god dag alle sammen!
Elinemor

Monica31 sa for siden:

TUUUUUUUUUUUUUUSEN takk Gro! Herlig, den skal prøves ut...kanskje allerede imorgen! Her øser regnet ned, da er det ekstra godt med varm suppe, nå er ihvertfall lysene tent på bordet, da er det kos!

Elinemor....nå har jo jeg stått stille i fase 3 for det meste, men det er fordi jeg har spist sukker og for mye karbo mat i helger. Så jeg går verken opp eller ned. Men da jeg hopet av fase 2 og spiste mer karbohydrater, tok kroppen min også på seg mer vann. Min kropp i og ute av ketose er en hel forskjell på 3 kilo, målt det på Fedon klinikken. Ikke la deg lure av vekta etter man har spist litt "ulovlig". Det er som oftest vann. De dagene jeg er veldig lavkarbo, tisser jeg masse og går fort ned 2 kilo på en uke...
Men slik har jeg nå holdt på lenge, men det er vel det som kalles stabil.

For å gå ned må jeg ikke tillate meg noe annet enn ja-frukt på ED og generellt lavkarbo-kost. Gjennomfører jeg det går jeg ganske fort ned....opptil 700 gram i uka. Så det var det å gjennomføre da...:o

Men som sykepleieren sa til meg sist at hjernen trenger også en pause fra all fokuset på kosthold. Kropen kan begynne å tviholde på alt om det blir for stramt kosthold og for mye stress sånn mentalt.
Elinemor, nå når du har begynt å trene også, spis for all del nok. Jeg spiser, hvis jeg er sulten en bar før trening, hvis jeg skal trene mer enn 1 time i strekk. Etter trening spiser jeg 1 frukt, gjerne eple, pære og en skyr. Hun sykepleieren sa en skyr har like mye proteiner som en hel kyllingfilet. Så altså en perfekt miks etter trening:D

Nå er jeg også i modus til festen...he,he!

Titti..............IKKE ta selvbruning med mindre det er veldig profft! Ta heller 10-15 min.sol hver dag frem mot brullypet! Har jobbet på brun og blid......
Krise hvis du skulle se ut som barbie fra 80-tallet:eek:

Stor jente Streber....you go girl!!!!!

streber sa for siden:

STOR jente, jeg er da nesten 14 kilo mindre enn forrige bursdag Monica!!!!!! Hæhæhæææ bare MÅTTE tulle litt, skjønner hva du mener , 36 år og ingen ungpike mer, men det gjør ingenting:)Alle perioder i livet, aldersmessig og ellers, har SIN sjarm og positive trekk, so bring it on:D

Monica31 sa for siden:

:DHe,he, ja du er kjapp i replikken Streber:D

En stor jente i en bitte, liten kropp! Tingenes tilstand er definitivt bedre i år enn ifjor. For en fantastisk gave til din egen kropp, lettere å være deg selv. Hva drømte du om at du skulle bli når du ble stor? ....husker ikke helt hva jeg ville, men syntes bare ikke jeg er blitt stor ennå....har du det også sånn?!!?! Går liksom fremdeles å drømmer om hva jeg skal bli....
Jeg har bestemt meg for å toppe hvert år jeg...skal bare bli bedre og bedre med åra:p...akkurat som god vin....

...kanskje jeg skal bli flyvertinne når jeg blir stor.....:lol:

streber sa for siden:

Jeg ville bli barnepleier eller skuespiller, skuespiller turte jeg ikke pga det ikke automatisk betød fast inntekt, barnepleier ble jeg:)Ikke angret interessemessig, men har ødelagt kroppen min på jobben da..DET er ikke så kult, så pga DET driver jeg også å spekulererpå hva jeg skal bli når jeg blir stor, i tilfelle det blir omskolering en gang. Sannelig om jeg vet, alt jeg vet jeg passer til behøver jeg hendene mine friske og raske til.... :oMen "det årdnar sej, det jør det alltid":rolleyes:

Elinemor sa for siden:

Monica - tusen takk for gode råd og støtte! Tenkte ikke på det med vann og ketose, det er rett og slett mye jeg ikke vet om hvordan dette fungerer. Får vel bare slå meg til ro noen måneder nå, med målsetning om å holde vekta.
Fortsatt god kveld til dere alle!
ps - jeg må begynne å legge inn klær nå, bunaden var krisestor på 17. mai. Akkurat det er temmelig deilig!

Monica31 sa for siden:

Elinemor....fytti katta så digg følelse å måtte legge inn bunaden...nyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyt det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så herlig med bunaden da Elinemor, vel fortjent er det (selv om du nå må sy den inn :lol:) :heia:

Har vært en skikkelig ille dag i dag for min del, bare fordi jeg for en gangs skyld ikke gadd ta med mat eller spise salat i lunchen i går.
Kantina serverte kyllingfilet med brokkoli og fløtesaus, så jeg tenkte at "det er jo midt i blinken" - not!!!!!
Merket ingenting før sent i går kveld da jeg følte meg litt oppblåst, men våknet i 4-tiden i dag med seriøse magesmerter.
Lignet veldig på gallesteinsmerter, og oppførte seg omtrent som de gallesteinsanfallene jeg hadde for noen år siden.
Ble mange runder med do-besøk de neste timene, og det endte med migrene med påfølgende fravær fra jobb :_oppgitt:
Må ha vært potet- eller hvetemel i den sausen, for kyllingen var krydret med salt, pepper og basilikum (fersk).
Rart hvor lite som skal til noen ganger.......

Men etter en dag med mye ubehag, merker jeg nå at kroppen er i ferd med å komme i gjenge igjen - har bl.a. lyst på mat og er sulten for første gang i dag :rolleyes:
Og bra er det, for etter jobb i morgen går ferden til London - shoppingtur :cool:
Trenger å være noenlunde oppegående når jeg skal shoppe klær, så nå skal jeg steke vafler for å ha med - tørr nok ikke spise særlig mye ferdigmat de nærmeste dagene.
Ost og skinke kan jeg kjøpe i matbutikker, og sammen med ED-kjeksene har jeg i alle fall mat jeg stoler på med meg.

streber sa for siden:

Stakkar deg, bli så dårlig av litt saus! :o Jeg tåler karbo alt for godt egentlig, bortsett fra når det kommer til å legge på seg, da tåler jeg ikke noeting! Ha en GOD shoppingtur!:)

Takk Streber, det var den værste reaksjonen jeg noen sinne har hatt:eek:
Men så og si 100% bra nå (blir jo aldri helt bra :rolleyes:), og klar til avgang om 2 timer :spent:

ulvi sa for siden:

Så kjekt med shoppingtur :D
Jeg har vært litt dårlig på å følge eurodietten den siste uken :(
Veldig irriterende, for vektnedgangen min er jo bra, og jeg går jo ned, men nå er jeg forkjølet og syk, og det siste jeg vil spise er ED-suppe, hehe.
Skal på veiing igjen i slutten av juli, og ble enig med legen om at jeg skulle klare å gå ned rundt 8 kilo mer til da. Har også måtte begynne å trene, to ganger i uken, skulle helst gå på tur i oppoverbakke, opp ulriken eller løvstakken :eek: Jeg er ingen spreking, for å si det sånn, hehe. Har begynt på treningsstudio, og litt mer rolige turer i begynnelsen. Begynner jeg for fort og for hardt gir jeg lett opp.

Nå håper jeg at jeg snart blir frisk, og med en gang jeg er blitt frisk igjen så er det total skjerping. Jeg tror ikke jeg har vært i ketose på 8 dager :(

Tror nok du gjør rett i å ikke presse kroppen i ketose når du er syk Ulvi, den har da virkelig nok med og kaste ut basselusker og andre uhumskheter:boxing:
Du kommer jo sterkere tilbake når du er frisk, god bedring :klem:

Metalgirl sa for siden:

Etter å ha funnet ut at stress er en av årsakene til at jeg ikke går ned, så skal jeg forsøke Eurodiett. Etter at blodprøvene ble tatt hos Hexeberg, var det ikke tvil om at det er kroppen min som produserer sukker, og som har stoppet alle mine forsøk på å gå ned i vekt tidligere. Gikk ned 6 kg på min første lavkarbomåned, men så var det stopp og de siste 2 mnd har jeg blitt der. Utrolig kjedelig, for jeg trives så godt med å spise lavkarbo. Men - man mister jo motivasjonen når man ikke får resultater, hadde jeg fått den uttellingen jeg ønsket av å spise lavkarbo, så hadde jeg jo ikke trengt å forsøke Eurodiett... jeg er VELDIG glad i å spise mat som smaker meg godt, så jeg gruer meg til pulver og kjedelig mat i flere uker og måneder... håper jeg har det i meg å være sterk i troen, sånn at jeg kan få tilbake den kroppen jeg en gang hadde.

Men - etter å ha lest endel om ED, skjønner ikke helt opplegget med å introdusere frukt og karbohydrater gradvis. Jeg har jo ikke tenkt til å spise noe særlig av det i fremtiden, en lavkarbolivsstil var jo planen. Hva har egentlig ED med lavkarbo å gjøre?

Hei Metagirl - velkommen i gjengen :klem:

Monica31 sa for siden:

Hei!

Velkommen på ED Metalgirl! Lykke til!:D

Stakkars deg Grotingeling, kjære deg, alt det av saus...stakkar, stakkars! Men nå er det noen dager siden jeg har vært inne...du har vel vært i London allerede og kost deg;)...ble det noe shopping?

Samme med meg som Streber, jeg tåler karbo godt, ikke det store ubehaget, men legger jo selvfølgelig på meg...så DET der jo en stor ULEMPE!
Håper alle koser seg, jeg er spent på om vi får se en snurt av Titti i bryllupsklær.....hadde jo vært storveis.....håper det også ble et vellyllet bryllup!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Her er det masse å gjøre for vår store fest! Feirer 10 års ekteskap på lørdag...skal si at tiden går fort, for nå er det plutselig veldig nærme!!!! Men gøy skal det bli! Har ikke fått rikket meg noe på vekta heller men stortrives med å være en romslig str.44. Så får jeg gå for str. 42 snart! Tror når helgen er over, alt som MÅ gjøres er gjort og hverdagen er litt mer tilbake til normalen...ja da blir det faktisk letter å prioritere meg selv....:p
Fin kveld til alle...:D

Hei Monica - ble en del shopping kan man si :ja:, halvt om halvt klær og bøker tenker jeg :D
Sort belte i shopping får jeg nok ikke, ble ganske raskt lei av all prøvingen.
Er så konservativ når det gjelder farger/mønstre, så det tar en evighet bare å finne overdeler :rolleyes:
Men nå har jeg i alle fall bukser så det holder, og så kan det jo hende at det blir en tur til høsten :cool:

Monica31 sa for siden:

Samme med meg, er ikke noe shoppe-løve! Har ikke den store interessen. Blir så fort lei av å prøve..... Jeg må bare kjøpe det jeg ser passer med en gang, er ikke så glad i masse mønster og altfor sterke farger. Så jeg er ikke den store utgiften når det gjelder klær akkuratt:)
Idag har minstejenta litt feber og er hjemme. Deilig å ikke fyke ut på alt mulig. Rolig morgen hjemme;)

Hørtes ut som om du hadde fått mye fint da! Herlig med tur. Det jeg liker best er kaffebarene og se på verdens-livet....

Ja kaffebarer ol. er kjempekjekt, bare se på alle andre som svirrer forbi liksom:p
Min yndlingsshoppingkategori er forøvrig bøker, og det erDet er og det er mange stooooore bokhandlere i London - med kafé :D
Ble en del bøker denne gang også gitt :cool: - men da har jeg i alle fall lesestoff til over sommeren:D

streber sa for siden:

Bare innom litt for å si jeg lever! :pHolder på med fase 1 noen dager for å få bort slektstreff og bursdagskiloene og det funker som fjell:Dselv om det er grusomt kjedelig! Sommerferien og et tidvis katastrofalt kosthold står for døren, så nå er det bare å stå på, greide ikke å nå målet til denne sommeren gitt(69 kg)men etter sommerkiloene er av igjen i løpet av høsten, rekker jeg forhåpentligvis å komme ned i ønsket vekt til neste sommer da-men, men bare det blir til slutt er det greit!

Pretty sa for siden:

Hei, hei ny her:) jeg har nå gått en uke på fase 1, å synst igrunnen det har gått over all forventning. I går kjøpte jeg sånne stix som skal vise om en er i ketose eller ikke. Tok en i går kveld, den viste ketose men nå i kveld var den helt i grenseland.... Noen som vet hva som kan gjøre dette?? Har fulgt dietten helt til punkt å prikke.

Spisestue sa for siden:

Heisann :)

Jeg er på dag 11 av fase 1. I dag byttet jeg ut et måltid med to speilegg og salat. Var det veldig dumt?:o

Jeg spiste i tillegg vanlig mat (ikke karber) i helgen, men det så ut til å gå fint ifht. vektnedgangen.

Det er min måte å "sprekke" på, men vil jo ikke gjøre det om det er noen virkninger jeg ikke har tenkt på. Tenker at så lenge jeg tenker på både karber og kalorier og det er få måltider så blir det ikke den store forskjellen?

Spisestue sa for siden:

Jeg har forresten ikke sjekket om jeg er i ketose (har bare regnet ut karbnivået på summen av ED-produktene). Hvor får jeg kjøpt slike stix (og hva sier man)?

Spør etter ketostix på apoteket (tror det finnes 2 typer, den holder med den enkle/billigste hvis apoteket har begge)

hegemjos sa for siden:

hei

Har dere noen tips for å friske opp produktene i ED?? er utrolig kresen på mat at jeg ser for meg at det skal bli vanskelig:o

Men gleder meg til å komme skikkelig igang! Startet egentlig på tirsdag, men da hadde jeg bare sjokoladebaren, sjokoladekjeksene og soyanøttene i hus. Ikke lurt å starte slik.

Så etter å ha prøvd å tvinge i meg noen av disse tingene måtte jeg bare gi opp.. bare brakk meg, selv når jeg bare kjente lukten..
Så nå har jeg bestilt produketene og håper de kommer raskt. Har bare spsit lavkarbomat siden tirsdag kveld slik at jeg ihvertfall nonlunne er inne i det(kylling, salat, kjøtt og slikt) max 20 g karbo pr dag..
Funker det altså, men når jeg skal ned så mye som jeg skal bør jeg nok følge ED....

streber sa for siden:

Heisann! Jeg har funnet ut at jeg holder meg til de produktene som ikke smaker fisjamei he he, så jeg varierer bare på 4 produkter+grønnsaker og når jeg er i fase 2 blir det 1-2 lavkarbomåltider. Men krydder er et godt tips for å få smakene bedre. Kanel i pannekakene ogg browniesen feks.

Ada/80 sa for siden:

Jeg vil bare ønske nye og gamle ED'ere en goood helg! :)

Spisestue sa for siden:

Jeg har spist produktene i 14 dager nå og de smaker meg bedre etterhvert. Jeg tilsetter alltid en del salt, pepper og timian i supper og omeletter, da blir de passe gode synes jeg. Sjokoladebarene smaker veldig godt som de er, der er det kanskje konsistensen du må venne deg til?
Spis en salat med tomat og sprø salat til de fleste måltidene, jeg tar i tillegg brokkoli, blomkål og/eller rosenkål til middagsmåltidet.

Jeg synes forresten omeletten med ost og gressløk blir MYE bedre enn skinkeomletten.

Monica31 sa for siden:

Hei, innom en tur etter fest-helg!
Ble en herlig og vellykket fest med famile venner og alle barna! Herlig!
Så nå er jeg faktisk lei godteri og kaker....:o
...Streber så bra du kjører fase 1...nå skal jeg i skapet, telle over produkter og ta en tre ukers oppstramming på meg selv jeg også. 5 uker til ferie....da er det godt å være i trivsels-modus:D
Jeg tar også tak på de siste kiloene etter ferie og sånt. Godt å ha et mål for da er det mye lettere å planlegge og gjennomføre. det var jo det jeg gjorde ifjor og nå i år, 15 kilo lettere enn ifjor. Så klart det funker!!! Har også vært utrolig godt med mindre intense måneder med ed-tenking. kjenner jeg nå er klar for litt mer fokus OG det er jo BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
LYKKE TIL VIDERE STREBER:D ...:heia:....da er det bare å fokusere.....:meditere:..jeg tar en dag av gangen;)

Lykke til ALLE ed'ere:)

streber sa for siden:

Heisann, er ikke her altså.....fase to i helgen, fase en i dag og i morgen igjen, for det blir endel selskap hvor jeg ligger to dager i fase to / tre. Blir bare noen krampetrekninger nå for ferien, håpet er liksom å få av det fra slektstreffet før ferien, men det som er igjen og det som kommer på i ferien får jeg bruke det kommende året på. Vi skal da "leve " litt, ikke bare være flinke :)

Monica31 sa for siden:

Samme her Streber...blir en blanding av 1-3 produkter hver dag. Hadde ganske mange når jeg begynte å finne frem i skapene. Har nok til ca. to uker:D
Blir deilig å få av den verste oppblåstheten:)

Ada/80 sa for siden:

Hei alle sammen!

Det er en stund siden jeg har vært aktiv her inne nå. Mye har skjedd i livet mitt siden sist:rolleyes: Jeg er bl.a. ferdig som student, og har feiret det med to ferieturer på rappen:D Matmessig har jeg også hatt ferie. Jeg hadde planer om å prøve å leve mest mulig lavkarbo, men det har gått heller dårlig:o Jeg legger ikke lett på meg av karbo, men kjenner meg mer oppblåst og har mer vann i kroppen når jeg spiser det ubegrenset. Jeg har altså ikke vært flink med maten, men er stolt over at jeg har fått gode treningsrutiner:) Det er første gang på maaange år at jeg synes trening er gøy, og jeg føler meg mye bedre:)

Nå skal jeg se i kjøleskapet om jeg finner noe som ligner på lavkarbo;)

Ønsker alle en fiiiiin sommer!!:)

hegemjos sa for siden:

Så gøy!! Kjekt å se at de funker da;-)

Spisestue sa for siden:

Da er jeg over på fase 2 etter å ha vært på fase 1 i ca 14 dager. Siden jeg i praksis har spist som i fase 2 allikevel (:o) og har hatt fin vektnedgang (7 kg på to uker) sa ernæringsfysiologen at jeg like gjerne kunne fortsette med fase 2 nå i 2, mnd. Jeg håper det funker like bra, og gleder meg til matmåltidet hver dag (nå uten dårlig samvittiget). ;)
Vekttapet var halvparten fett og halvparten vann, det var jo bra.

Det gjør det ganske lett med grilling i sommer, gleder meg.:)

streber sa for siden:

Positiv lesning! Gratulerer med vekt tapet!:):D

Minsa sa for siden:

Heisann!!
Er helt fersk her å er på min andre dag på ed!
Litt om meg, er samboer 2 barn på 1 og snart 4 år. Bor i stavanger omrd. Har 3 uker igjen av permisjonen min før jeg begynner på jobb igjen.
Har en start vekt på 104 å målet mitt er 75 kg. Har virkelig troen på dette:):)
Har sett noen fantastiske resultater på en bekjent av meg!
Lurer på hvilken produkter som ikke er noe særlig gode. Har til nå prøvd sjokolade drikken, jordbær deserten, soyanøttene, bringebær kjeks å bar.
Syns d smakte greit, fikk det jallefall ned. Hvordan er d med å drikke pepsi max? Prøver å prøve å kutte den ut, men d har blitt et glass å to til kvelden.
Ha en fin dag alle sammen! Gleder meg til å bli kjent med gjengen her inne å følge med på hvordan det går :)

streber sa for siden:

Heisann, velkommen skal du være til et, synes jeg, flott forum og kanskje spesielt til oss ED folk i denne tråden, her får du støtte,råd og oppmuntring:)

Angående hva som smaker greit må du bare prøve deg fram, krydder gjør underverker med smakene på de produktene som ikke er så gode i seg selv. Selv har jeg landet på noen få jeg varierer på, samt mye grønnsaker. Er du lei av ED produkter en dag, ta et par egg med litt smør med salat til, helt greit, helt ok i fase 1 også:)

Lykke til!

Gratulere med flott resultat Spisestue, og lykke til videre i fase 2 :heia:

Hei og velkommen Minsa :)
Dette med gode og mindre gode produkter er som Streber sier helt individuelt, det gjelder å prøve seg fram.
Et av hovedtipsene er imidlertid å benytte seg av alt tilgjengelig krydder. Ikke de ferdigblannede kryddermixene (de inneholder gjerne sukker i en eller annen form), men alle ferske/tørkede krydder er lovlig og hjelper veldig på smaken på de fleste produktene.
F.eks. er kanel, kardemumme, vanilje (pulver eller frø fra stang) gode krydder for alt med sjokoladesmak, vanilje er også å anbefale for både jordbær og vanilje dessertene.

Pepsi max/tab extra/solo super og andre "sukkerfrie" drikker anbefales holdt til et minimum, da de kan føre til at søtsuget vedlikeholdes.

Husk også fett - vi skal ha fett hver dag også, selv om ingen av produktene trenger dette tilsatt.
Bruk f.eks. olivenolje på salaten, stek pannekakene i smør (meierismør), ha smør eller olje i suppene.
Er ikke mye som skal til, men fett må vi ha!

Lykke til videre på ferden :heia:

Minsa sa for siden:

Har så masse spørsmål jeg!!
Lurer på om dere balnder produktene med med vann, melk eller laktolight (eller hva d heter)
Kan man spise pastaen i fase 1? Noen sier ja, mens andre sier nei. Glemte å spør om d. I dag det fredag å kjempe trist å tenke på at jeg ikke kan kose meg med snop, cola å chips:mad::mad:. Kjenner det blir en tidlig kveld. Lettere å legge seg enn å site oppe å tenke på alt man ikke kan spise.
Håper det går snart over. Tanken på å veie 30 kg mindre neste år hjelper meg med å holde fokuset!
Ellers har jeg tenkt mye på å begynne å røyke igjen bare mens jeg går på ed. Men er jo egentlig ganske dumt å ikke minst dyrt. Vet ikke om vi hadde hatt råd til å gå på ed vis jeg røykte endå. Men tror det hadde vert med å holde humøret oppe. Før føler meg som en sur sur kjærring siden jeg begynte på onsdag.
Syns også der er vanskelig å få i meg produktene med barna springenes rund. Har en gutt på 4 og en jente på 1. Di begge to tigger av meg mens jeg spiser. Er det farlig å dele litt med seg? Di spiser jo vanlig mat uten om. Sønnen elsker nøttene. Eneste posetive er at han spiser mer grønnsaker nå siden han ser jeg spiser vil han også ha:):)
På søndag skal vi feire 1års dagen til snuppa, lurer litt på å lage gele av fun ligthen for selv å kunne spise litt. Er vel det samme som et glass saft??
Blei langt tullete innlegg dette her!!!

Ha en flott fredagskveld :)

streber sa for siden:

Eldorado har gelepulver med 0 karbo-selges bla på noen Menybutikker. Jeg ville latt ungene smake littegrann en og annen gang, men forklart at dette er mamma sitt , vet de er små, med det er utrolig hva de forstår om man gjenntar og er konsekvent med hensyn til at det er ditt og at de får bare SMAKE litt.
[size=4][/size]
[size=4][/size]
Og du, ikke beynn å røyke igjen da pliiis, jeg har slitt med vekten etter røykeslutt, men ikke pokker om jeg starter igjen, da må jeg jo slutte igjen senere og det å slutte å røyke er sannelig ikke morsomt!!!!:eek:
[size=4][/size]
[size=4][/size]
[size=4][/size]

Minsa sa for siden:

Har heldigvis kalart å styre unna røyken:D

Lange "tullete" innlegg er vi gode på alle her inne :D:ja: - du er med andre ord i godt selskap.
Når det gjelder pastaskruene så er de lovlig i alle faser!
Det er imidlertid riktig at de tidligere ikke var tillatt i fase 1, men dette gikk de bort fra i 2009 (eller tidlig 2010).
Det er pr i dag kun 2 produkter du ikke skal (kan) spise før i fase 3; Krispi sjokoladebar og Musli.
Dette med hva en blander ut produktene med tror jeg nok er like individuelt som det meste annet.
For meg har det hele tiden vært avgjørende om jeg er hjemme eller på jobb, om det er helg eller arbeidsdag - men stort sett har jeg brukt vann.
Unntaket er produktene hvor det står at en skal bruke skummet melk eller Laktolight, da har jeg brukt melk (lettmelk for det meste faktisk :rolleyes:).

Laktolight anbefales spesielt for de som ikke tåler laktose (melkesukker), eller hvis en ønsker å unngå laktose generelt pga at dette av kroppen oppfattes som sukker, alternativt kan en benytte laktoseredusert melk.
Laktose finnes forøvrig i like store mengder i skummet melk som i H-melk, forskjellen er at melkefettet er fjernet.

Dette med å la barna smake er i utgangspunktet ikke noe problem, det er ingen ingredienser som er farlige for barn på noen måte.
Men; du trenger faktisk all maten selv, dette er tross alt en diett beregnet på å gå ned i vekt med et antall måltider tilpasset nettopp ditt behov.
Mitt råd er derfor å ikke dele med andre, heller ikke "bare smake på"

Flott at du har holdt deg unna røykingen forresten :heia:
Den innledende perioden med dårlig/svingende humør går over, det er bare kroppen som trenger tid på å venne seg til den nye dietten.

Keep up the good work :boxing:

Titti sa for siden:

Hei dere. :klem: Tilbake fra bryllupsreise og i ferd med å lande etter noen fantastiske uker. :love: Skal prøve å oppdatere meg her etterhvert, men ser det har etterlyst bilde av meg i brudekjole, har ikke så mange bilder selv enda, men kan legge ut et par bilder jeg har fått tak i...Ellers har jeg oppdatert journalen min nå.

Titti sa for siden:

Et par bilder fra vårt eventyrbryllup. :hearts:

Titti sa for siden:

Limer inn litt fra journalen min jeg, tilfelle ikke alle leser den.

Dette skrev jeg vel en tre-fire dager etter bryllupet tror jeg:

Litt vemodig Titti i dag... Er det over alt liksom, det var en eventyrlig dag som gikk så altfor altfor fort. Men alt gikk så fint og jeg svevde i flere dager etterpå. En helt vidunderlig følelse. Alt føltes så riktig og fint. Dagen startet så fint og jeg virkelig koset meg hos frisøren sammen med to av mine beste venninner. Brudebilen var en positiv overraskelse, gud så gøy. En rosa Caddilac. :hyper: Vielsen var nydelig og brudesvennene og brudepiken var så flinke. Duoen vi hadde leid for hele dagen spilte nydelig musikk. Presten var koselig og morsom. Vi svarte begge ja og det er en så god følelse å vite at nå er vi gift og at jeg kalle gutten min for mannen min. Vi cruiset rundt i den rosa caddien på vei til fotograferingen, jeg følte meg som en filmstjerne. Fotograferingen var kjempegøyal og bildene ser ut til å bli kjempefine.

Middagen, maten, drikke, taler...sukk, timene føyk av gårde og alt var så fint og koselig. Ungene oppførte seg helt eksemplarisk. Helt objektivt sett selvfølgelig. Brudevalsen gikk fint, og kaka var som en drøm. OG så sang mannen min for meg. Frank Sinatra sin Tina... mens det ble vist bilder av meg på storskjerm. Sukk...

Resten av kvelden var det åpen bar og dans og ungene holdt ut til langt på natt. Jeg ville aldri at kvelden skulle ende og da vi skulle legge oss nektet jeg å ta av meg kjolen min.

Det var en så utrolig fin dag og vi kommer til å leve på minnene, lenge lenge. Jeg er så utrolig lykkelig og glad for at vi valgte å gifte oss og at det ble det bryllupet jeg alltid har drømt om.

Herlig Titti, og nydelig brudepar og brudefølge :love:

Titti sa for siden:

Eurodietten har som dere sikkert skjønner vært fraværende noen uker. ;) Ble enig med Sofie om at jeg var ferdigslanket før bryllupet, men jeg må nok ta et par hvite uker nå fremover, ble veeeldig mye god mat på bryllupscruiset....men jeg unngikk stort sett brød/pasta osv, men koset meg med drinker og kaker/dessert, heldigvis hadde de mye sukkerfritt på båten...

Titti sa for siden:

Er de ikke søte, de følger meg på do....;)
Han i midten er nevøen min og ikke brudesvenn da, han eldste er ikke med på bildet.

De var så skjønne og snille og sønnen min begynte nesten å gråte da vi møttes på kirketrappa før vi gikk inn i kirken. :happycry:

Naaaaah :love: - disse gutta blir skikkelige damemagneter skal du se ;)

streber sa for siden:

velkommen tilbake titti vår:D FIN du var!!!

Monica31 sa for siden:

Titti, der er du jo!!!!! Så fiiiiiiiiiin du var og erklært ferdig slanket!
Det var mange gode nyheter på en gang! Du så helt fantastisk ut og helt slank så du også ut. Vær stolt av deg selv og du har jo nådd målet. For en inspirasjon for meg...og sikkert mange andre også!
Tusen takk for at du la ut bilder:D

Dagen hørtes ut som en drøm, og det beste av alt er at DU OG KJÆRESTEN fikk en dag som ble som planlagt...og litt til hørtes det ut som;)
Det var vel ikke populert å legge seg med kjolen på...:lol:...men skjønner godt følelsen!!!
Jeg må alltid hente meg inn etter turer ferier uansett, du er vel intet unntak. Så standhaftig som du er går vel det greit.

Velkommen nye ed'ere...sorry har vært sløv med kommentarene! Men skal være litt mer med heretter:p
God sommer alle, litt sommer-stemning her, selv om det er meldt nedbørsrekord!!!!!!!!!!! Holder på med datakortet og syntes det er gøy. Ferdig neste uke:)

Minsa sa for siden:

Kjempe fine bilder Titti :)

Titti sa for siden:

Så koselig, tusen takk :klem:

og velkommen til nye Ed'ere, håper det går bra med dere :)

Spisestue sa for siden:

Kjempeflott brudepar, Titti! :)

Titti sa for siden:

Tusen takk:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.