< Tilbake til oversikten

Den store felles ED-tråden

#2201

Metalgirl sa for siden:

Tjohoo. Får vel oppdatere litt jeg også.

8 dager til bryllup, og 11,6 ned til nå. Har vel mer eller mindre ødelagt for meg selv den siste mnd, så kunne gått ned mer, men, det er begrenset hvor lenge man klarer å følge dietter HELT slavisk.

De første 2 mnd skeiet jeg ikke ut en eneste gang, men, nå lengter jeg virkelig tilbake til 100 % lavkarbo. Har spist 2 lavkarbomåltider om dagen i stedet for ED, og da går jeg jo ikke ned... men, går i det minste ikke opp, og da passer i hvert fall kjolen neste helg ;)

Skal fortsette på ED til jeg har brukt opp de produktene jeg har, men SÅ er det klart for lavkarbo igjen.

Ønsker meg aller mest en hjerne som lar seg motivere av trening. Orker virkelig ikke å komme meg avgårde mer enn en gang i uka. Kjedelig å gå tur. Er rett og slett en skikkelig latsabb. Dumt, ettersom det garantert ville hjulpet masse på nedgangen.

Heia alle sammen! Vi vet jo alle at å følge dietten slavisk fungerer. Men, det er jaggu ikke lett å holde det gående i månedsvis.... :-o


#2202

Titti sa for siden:

Å, så spennende. :hearts: Nå må du lade opp siste uka og spise lavkarbo slik at du har energi. :ja: Siste to ukene før bryllupet så fant jeg ut at det var best å spise lavkarbo og ikke sulte meg, hadde så mye å henge i med og da måtte jeg ha energi. Og kjolen satt jo som et skudd, så det viktigste var å holde vekta og heller bli litt fastere i fisken.

Som Jan Thomas sier; det er bedre med en smilende brud med former enn en brud som svimer av når hun drikker velkomstdrinken. ;)

Så jeg var flink til å trene siste ukene, det ga meg energi og en liten pustepause mellom alt som skulle gjøres.

Lykke til. :D Håper vi får se bilder av den flotte bruden. :spent:


#2203

streber sa for siden:

Signerer titti!!! Lykke til de siste dagene før bryllupet:)


#2204

hallokjelke sa for siden:

Juhei!

Nå er jeg 2 1/2 uke inn i dietten og har gått ned 6 kilo. Vet ikke om dette er mye eller lite i forhold til gjennomsnittet, men jeg er strålende fornøyd i alle fall :)

Hurramegrundt, dettan går veien!


#2205

grotingeling sa for siden:

:heia: for flott resultat :heia:
6 kg på 2,5 uker høres helt normalt ut, stå på videre :boxing:


#2206

tassa69 sa for siden:

Spør igjen jeg....kan man ha noen fase 1 dager inni fase 2=???...og kan man spise fårikål til middag på fase to??...uten poteter selvsagt;-)


#2207

grotingeling sa for siden:

Ja og ja :)
Du kan helt klart ta noen fase 1 dager selv om du egentlig er i fase 2, og fårikål til middag er lov i fase 2 - jeg brukte blomkålmos som erstatning for poteter i fjor :sikle:


#2208

tassa69 sa for siden:

Takk for svar, og ett raskt ett, vel er på jobb, og blir servert fårikål.....tror ikke jeg skal forlange blomkålsmos;-)...men kan spise kål og kjøtt:-)

#2209

Fieldy sa for siden:

Hei alle sammen. Jeg er ny her og har funnet utrolig mye nyttig informasjon. Begynte på Eurodiett forrige torsdag og har allerede gått ned 2 kg. Jeg har vel skeiet ut to ganger ettersom jeg har vært syk den siste uken og slet med å få i meg noe.Det ble til da at jeg spiste en veldig liten porsjon med fullkornspasta med tomat samt spiste en tallerk med nudler.Vondt i halsen så kraften var god å få i seg.
Ellers har jeg kun spist ED produkter både på jobb og hjemme, og har spist masse grønnsaker til lunsj.Syntes også produktene var fæle i starten,men det kom seg etterhvert.Man finner raskt ut hva man liker og hvordan man skal krydre seg frem.Jeg veide 102 kg da jeg begynte å målet mitt er å gå ned 20 kg for å få en bedre og lettere hverdag.Jeg kuttet ut sjokolade for 20 uker siden, bare for å forberede meg samt jeg kuttet ut brus for 1 mnd siden.Jeg har også kun drukket vann siden jeg begynte på dietten.Kjempekjekt at det finnes ett slikt forum da jeg tror det vil hjelpe veldig mye.


#2210

Titti sa for siden:

Så flott. Lykke til videre. :heia:


#2211

streber sa for siden:

Velkommen Fieldy!! Grattis med de første 2 kiloene ned:):D


#2212

Fieldy sa for siden:

Tusen takk. Kan bli spennende dette her.Gleder meg masse til å se framgangen videre.Litt usikker på hva som er forventet vektnedgang i Fase 1, jeg har jo litt å ta av, men skal prøve å ikke fokusere så veldig mye på vekta.


#2213

streber sa for siden:

Bra! Fokuser på dietten og trening -om trening er noe du har muligheten til å holde på med:)(endel kan jo ikke det pga sykdommer etc, derfor jeg skriver det på denne måten):)


#2214

hallokjelke sa for siden:

Hei, hei! Da leder jeg bare med litt over en uke på deg. Jeg startet også på litt over hundre kilo, så det skal bli moro å se fremgangen vår. Lykke til! :)


#2215

Fieldy sa for siden:

Spennende.Ja,gleder meg veldig.Jeg går en time til dagen samt sykler til og fra jobb.Håper at jeg får syklet litt mer når jeg blir frisk.Heldgvis er hodeverken borte og jeg kjenner meg ikke så sulten lenger.Nå mottok jeg akkurat ny ladning med produkter så nå er det å planlegge ukens måltider


#2216

Titti sa for siden:

Lykke til begge to.:heia:


#2217

streber sa for siden:

Lykke til ja, begge to:)


#2218

Fieldy sa for siden:

Takk takk. Gått ned enda ett kg så det går rette veien


#2219

streber sa for siden:

Skulle hatt liker knapp som på facebook:rolleyes:Gratulerer Fieldy:)


#2220

tassa69 sa for siden:

Sukk altså, føler det går veldig tregt dette, startet 27juli, ingen problem å gå på måltidene(bortsett fra slankingen av lommeboken)....men har bare gått ned 6, 5 kilo på litt under to mndr...syns det ikke er så mye å skryte av gitt....:mad:....sånn da har jeg lettet hjertet, legger meg og sover mens jeg håper på supert resultat på vekten i morgen:-)


#2221

streber sa for siden:

ca 10 på 1 år her, så ditt resultat er temmelig bra, spørr du meg:rolleyes:


#2222

Vibeke-67 sa for siden:

Synes det er kjempebra jeg! Jeg gikk ned 1 kg i måneden, i begynnelsen altså. etterhvert dabbet det jo litt av ;) Husk at kroppen skal henge med, og hodet. Tenk om du er heldig så fortsetter det slik, da har du gått ned ca 15 kg til jul! :heia:


#2223

Titti sa for siden:

6,5 kg etter to mnd var mitt resultat også. :ja: vet det er frustrende, men fra aug til juli ble det neste 15 kg totalt, så det hjelper jo på. Lykke til videre. :heia: Skal du ned mye til da?


#2224

tassa69 sa for siden:

Takk for svar , og støtte:-)....altså veier nå89,3(har jeg ikke gjordt på 16 år), og tenke å legge meg på tja, 82 -83, er 180 høy, men har IKKE råd å gå på ED i ti mndr til:confused:....jaja. satser på at jeg bygger mye muskler for tiden;-)


#2225

Elinemor sa for siden:

  1. dager ut i andre runde med fase 1, og jegtar meg selv i å sitte og surfe etter oppskrifter og drømme stadig mer om mat ... skikkelig mat. Må bare innrømme at nå er jeg drittlei. I dag skal familien på komlemiddag, jeg har med en pannekake og litt grønnsaker, på søndag kommer det gjester på lammesteik... Temmelig selvmedlidende her merker jeg .... Men synes ikke jeg kan melde meg ut av alt sosialt heller, de åtte dagene som er igjen. OG jeg vil ikke gi opp, liker å gjennomføre det jeg nå tross alt helt frivillig har satt meg fore.
    Har oppnådd ca 5 kilo nedgang (4 dager siden forrige veiedag), så det går jo endel saktere enn i første runde. Men det går framover! Ser bare så utrolig fram til å få i meg noe annet enn grønnsaker og ED-produkter.
    Det var dagens lille hjertesukk.

#2226

streber sa for siden:

Skjønner deg godt og det er lov med hjertesukk her inne:rolleyes:
Jeg greier bare 3-4 dager med fase 1 nå jeg så holder jeg på å dø på meg:plengter slik etter vanlig mat da at da må jeg over på fase 2.


#2227

hallokjelke sa for siden:

Det virker som om vektnedgangen varierer veldig fra person til person ja.

Har nå gått på kuren i 3 uker, og var på mitt første møte med veiing her forleden dag. Hadde gått ned 7 kilo og ble hoppende glad for det! Likevel er det en liten djevel som sitter på skuldra og sier at dette ikke kommer til å gå bra, at jeg kommer til å gå lei, at målet er så fjernt og uoverkommelig ( ned 26 kilo til) at jeg like godt kan gi opp. Foreløpig har vektnedgangen vært jevn, men jeg tenker med gru på den dagen den stanser opp noen uker eller måneder. Det er da man trenger jernviljen!

En får vel bare prøve være tålmodig, finne støtte i hverandre og tenke positivt. Ikke minst innse at vektalternativet ved å ikke gå på kuren sannsynligvis ville være mye verre.


#2228

Titti sa for siden:

Typiske tanker det her, men ta en dag og en uke av gangen. :klem:


#2229

Fieldy sa for siden:

Er veldig varierende dager.Jeg har gått 2 uker med feber og vond hals, så har ikke fått i meg noe særlig mat.Frustrerende med tanke på at jeg ikke orker å trene skikkelig heller.Jeg tror bare man må innse at det av og til ikke kommer på egeninnsatsen,men også på kroppen sin form..ikke alltid den følger med på hva vi selv ønsker


#2230

tassa69 sa for siden:

Da har vekten begynt å bevege seg litt...ENDELIG!!!...hatt noen fase 1 dager:), så vekten stoppet på 88, 7 i dag, kan ikke huske når jeg var under 90 sist:Dså da har jeg vel gått ned litt over 7kg, lege time neste onsdag......og løper på 8.0 på tredemøllen, YES!!! for meg er det en bragd:p




#2233

Fieldy sa for siden:

Gratulerer,veldig bra. Håper det skjer med meg også.Stoppet litt opp her pga sykdom.Skal ut på lørdag,så har vennene mine planlagt å gå ut og spise.Kan jo ikke forvente at de husker meg,men lurer veldig på hvordan jeg skal løse det med maten.Spise før jeg går...og sitte å se på at de spiser...eller bare ikke være med.Noen tanker?


#2234

streber sa for siden:

Bli med å spis, bare sørg for at måltidet er lavkarbo:)Man skal jo ikke melde seg helt ut av samfunnet heller:);)


#2235

tassa69 sa for siden:

Usj, esj og huff...har skeiet ut i dag, for første gang.....var i barselbesøk og de hadde bakt rundstykker til jeg kom, så da ble det ett rundstykke....og ett sjokolade kake stykke:mad:....men , velger å gå videre, og tenke gjordt er gjordt og spist er spist:rolleyes:


#2236

streber sa for siden:

Helt rett, børst det av deg og gå videre:)


#2237

Titti sa for siden:

Sånn blir det bare innimellom. Keep on the good work. :D


#2238

Lille34 sa for siden:

Hei:)

Spennende å lese om hvordan dere opplever Eurodietten. Jeg skal begynne på den iløpet av neste uke, så fort jeg får produktene i posten. Har bestilt meg startpakken i første omgang. Går på kurs i tillegg, gjør alle det? Jeg føler at jeg virkelig har behov for veiledning da jeg har dårlig erfaring med å klare å følge et slikt kosthold alene. Er veldig spent på dette og gleder meg veldig:D Har ca 25 kilo som skal av, og VIL og SKAL greie dette!

Jeg har MR, så jeg kan ikke trave avgårde i full fart bortetter veien eller svette skjorta av meg på SATS. Men jeg har fått lagt opp et individuelt treningsopplegg sammen med min kursleder, og selv om det ikke er noe å bli svett av, så er det i det minste noe jeg kan greie å gjennomføre. Et sted må man jo begynne. Gleder meg til å gå i gang med en sunnere livsstil, som forhåpentligvis skal gjøre meg både lettere i vekt og gi meg en litt friskere hverdag:)

Ser fram til å bli bedre kjent med dere, og ønsker alle sammen ei god helg :)


#2239

streber sa for siden:

Velkommen hit! Alle går ikke på kurs nei, jeg feks bor i en bygd og har ingen tilbud om noe slikt. Kjekt for deg at du kan gjøre det, ekstra inspirerende på den måten:)


#2240

tassa69 sa for siden:

JAJA......har hatt kollege på besøk....og før jeg sier noe mer om kveldens utskeielser....går jeg rett og slett og legger meg:(


#2241

Lille34 sa for siden:

Takk, takk:) Er ingen kurs her jeg bor heller, men fant en kursholder i en by 8 mil unna. Et stykke å kjøre, men det er jo bare 7 ganger på 7 måneder, så det lar seg gjennomføre. Føler at jeg trenger den ekstra oppbackingen, og tenker at det er lettere å gjennomføre alle fasene når jeg har noen som følger meg opp i tillegg til flere "medsammensvorne" på kurset :)

Koster jo en god del, men jeg rettferdiggjør det med å tenke at det koster jaggu meg en god del å spise seg opp i vekt også. I tillegg hadde jeg måttet kjøpe nye klær for vinteren om jeg ikke hadde begynt på dette kurset. Nå er planen å komme seg inn i fjorårets vinterklær slik at jeg ikke trenger å kjøpe noe nytt. Har litt anstrengt økonomi, så jeg må ofre endel goder for å få til dette. Men skriver det av på skatten neste år uansett. Dessuten er det en invistering i min egen helse, og da er det jaggu verdt det:D


#2242

streber sa for siden:

Så lenge man går ned i vekt og bedrer helsen er det verdt det ja, så enig, så enig:)


#2243

Titti sa for siden:

Lykke til, Lille. :heia:


#2244

Titti sa for siden:

Sove godt, ny dag i morgen. :klem:


#2245

Fieldy sa for siden:

Masse lykke til. Det gikk greit for min del å gå ut, jeg spiste en liten porsjon med kyllingbiter og salat.
Verre å gå på byen i edru tilstand


#2246

streber sa for siden:

Fieldy, er kanskje ikke rette til å tipse siden jeg nesten aldri drikker. Men de fleste som går på lavkarbo-også på Eurodietten-drikker av og til. Hvitvin eller sukkerfri irish coffe feks. man får ta det som er minst sukker i, så går det som regel bra. Det bør jo selvsagt ikke skje for ofte, men det går ann av og til ja:)


#2247

Lille34 sa for siden:

Takk, Titti :)

Ser jeg har skrevet at jeg har MR, noe jeg overhodet ikke har. Ikke for det, det hadde jo absolutt gjort seg med røntgenblikk innimellom :p Det skulle stå ME.

Håper pakken min fra Eurodiett kommer på tirsdag, så jeg får kommet i gang! Litt kjedelig at man må vente på leveransen, og er litt redd for å planlegge dårlig slik at jeg ender opp uten ED-mat en dag eller to. Har lagt av penger, slik at jeg kan bestille mer etter en 3-4 dager, når jeg vet hva jeg liker og ikke. Venner meg vel til slik mathandling etterhvert også :) Har handlet inn endel grønt da, slik at jeg er klar for dag en.

Hvordan foretrekker dere å tilberede grønnskane?


#2248

streber sa for siden:

ME ja, da skjønner jeg, stusset på det der med MR , mente det var det man kalte det å ta røntgenbilder ja:)
Grønnsaksmos namnam! Koser opp grønnsakene, salt ogg pepper på, smør i = mos. Enkelt og DIGG!
Kokte grønnsaker, med litt smør over de ferdigkokte grønnsakene, litt salt og pepper.
Vanlig kokte grønnsaker
kokte grønnsaker, som stekes på slutten
salater med marinade over (hjemmelaget eller fra osteboksene, jarlsberg og norvegia)
etc etc
[size=3][/size]


#2249

Fieldy sa for siden:

Jeg har hatt mye hvitløk i når jeg steker f.eks blomkål og brokkoli. Kjempegodt!!!
Når det kommer til drikking og alkohol, så går det greit..jeg har egentlig ikke behov for det samt jeg sparer penger, men litt stusselig var det. Jeg skal til oppfølgingstime hos lege om 2 uker så håper jeg kanskje har klart 8 kg til da.


#2250

Lille34 sa for siden:

Takk for gode tips :) Fikk nettopp sms fra Posten om at pakken min ligger og venter på meg på butikken, så i morgen kan jeg omsider starte på Eurodietten:D:D Gleder meg:D


#2251

Titti sa for siden:

Lykke til, Lille :heia: Håper (noen) produktene faller i smak. :D


#2252

Lille34 sa for siden:

Takk, Titti :) Spent på hva jeg liker og ikke av produktene, ja. Skal vente 3-4 dager før jeg bestiller mer, slik at jeg kun bestiller det jeg greier å få i meg og slipper å kaste penger utav vinduet.. Krydder er tingen, har jeg skjønt;)

Skal sette meg å lese litt gjennom trådene her nå, slik at jeg kan snappe opp felre tips før jeg starter i morgen tidlig :)


#2253

Titti sa for siden:

Krydder er tingen og ikke gi opp etter første forsøk:)



#2255

tassa69 sa for siden:

Hva gjør dere når dere er PMS???.....altså jeg er tom for barer og kjeks, og har behov for å trøkke noe i tryne hele tiden......så i dag er det blitt ett eple(guuu kor eg savner eple)....og noen håndfull bacon gull, som har fått lagt i fred siden forrige fredag....noen flere som har det sånn? suuper fysen rett og slett....


#2256

streber sa for siden:

Gjett om jeg er like pms godtesyk nå som før, blir litt sukkerfri sjokolade, sukkerfri gele eller litt baconsvor ja, løser problemet for min del. Veiing venter jeg som regel med til mensen er ferdig igjen.


#2257

tassa69 sa for siden:

ÅÅ, takk for svar, nå ble jeg litt glad, og lettet;-)



#2259

Fieldy sa for siden:

Jeg har mensen nå og gjett om jeg var sur i går.Jeg fikk for meg at jeg var bare nødt å ha sjokolade og har tenkt konstant på sjokolade i 12 timer...det har sluppet litt taket,men jammen..helt utrolig hvor opphengt man kan bli i ting man ikke skal ha


#2260

Titti sa for siden:

Hvordan går det, Lille? Er du i gang? :spent:


#2261

Metalgirl sa for siden:

Hei, dere gode støttespillere. Er ikke så ofte innom lenger, ettersom jeg er på vei tilbake på lavkarbo. Kombinerer litt nå, for å få brukt opp ED-produktene mine. ED til frokost og mellommåltid, lavkarbo lunsj og middag. Måtte få av meg de to kiloene som "snek" seg på på bryllupsreisen. Og så håper jeg at lavkarbo kan få meg enda lenger ned. Må si at bryllup hjalp på motivasjonen... hehe, men har jo ikke planer om å "legge meg ut" igjen bare fordi jeg er godt gift. Hehe. Ble 12 kg, som virkelig kom godt med... er glad jeg slapp på gifte meg på mitt største. Hadde ikke vært like gøy å se bilder senere i livet. Men noen ville se bilde, jeg legger ut et morsomt et som fotografen vår tok på en nedlagt tbanestasjon. Det var tagget "sorry" på veggen. Og min kjære klarte dessverre ikke å slutte å røyke før bryllupet... så da var det på sin plass med dette ;) Takk for all hjelp underveis, jeg stikker innom og titter litt i ny og ne. Lykke til til alle!


#2262

streber sa for siden:

Et nydelig par! Kjempestilige begge to! Du ser nå kjempeslank og fin ut MG og for en nydelig kjole og pent hår du har. Skjønner godt du er fornøyd!


#2263

Metalgirl sa for siden:

Tusen takk for superfin kommentar :) Tok noen timer (les: fra 9-14) å bli stylet, og løshår til 1500 spenn for å få litt schwung på håret......... men, definitivt verdt det. Er jo meningen at man bare skal gifte seg en gang ;) Fin, slankende effekt på kjolen også... hirr hirr. FØLTE meg tynn i hvert fall :D


#2264

Lille34 sa for siden:

Takk, Streber :)

Nydelig og knalltøft brudebilde, Metalgirl! Til lykke med bryllupsdagen som har vært og med livet dere har foran dere:)

Titti: Ja, jeg er i gang:D Ferdig med dag 3 nå, og det har egentlig gått bedre enn forventet. Håper jo det kommer til å vises på vekta også.... Har allerede funnet meg noen favoritter. Liker pannekakene, sjokoladebarene, kjeksene, pastaen og kyllingsuppa. "Paien" og risottoen gikk også ned, men kun med masse stekte og krydrete grønnsaker til. Knasker hodekål og sukkererter til de måltidene jeg ikke steker grønnsaker til. Skal egentlig ovnsbake de grønnsakene da, men jeg glemmer alltid å starte i god tid....

Kakaoen og sjokoladefrokostblandingen blir jeg IKKE å prøve mer:eek: Gleder meg til å få brownies i posten. Ser at mange skryter av de, men likevel var de ikke med i Startpakken...

Drikker så mye vann jeg orker, ca 2 liter pr dag, men likevel har jeg hodepine på 3.dagen. Regner med at den gir seg etterhvert. Vil helst ikke drikke så mye mer, da kan jeg like gjerne bli sittende på do...

Spent på resultatet på veiingen neste torsdag:rolleyes:


#2265

grotingeling sa for siden:

Herlig bilde Metalgirl, og gratulere som gift :klem:

Hilser også nye ED'ere velkommen og lykke til på ferden :heia:


#2266

Lille34 sa for siden:

Takk, takk :)

Min første lørdag uten sjokolade og potetgull er snart vel overstått. Spiste frokost noen timer senere enn vanlig, og hadde derfor 2 måltider til gode da kvelden kom. Så det ble både bringebærkjeks, soyanøtter, og et glass Solo Pluss:p


#2267

Titti sa for siden:

Gratulerer som nygift.:hearts: du ser flott ut. Festlig bilde:)

så bra, Lille, da er du jo godt i gang:klem:


#2268

Lille34 sa for siden:

Takk, Titti :klem:

I dag spiste jeg så god middag at en nesten skulle tro at jeg hadde gjort noe feil:p Jeg lagde meg en pose med Semulegryn m/grønnsaker. I tillegg stekte jeg blomkål, brokkoli, grønn paprika, squash + tilsammen 100 g med tomat, rød paprika og løk. Jeg hadde litt kaldpresset rapsolje i panna, og krydret med div krydder: hvitløk, paprika, papper, gastromat og chilli & lime. Jeg blandet så alt sammen, og drakk et stort glass vann til. Det smakte nyyyydelig og ble en klar favoritt for min del:p


#2269

Titti sa for siden:

Å så bra, at du allerede nå har funnet dine favoritter. :klem:Og brownies kan du glede deg til. :ja:


#2270

Lille34 sa for siden:

Jeg synes mange av produktene smaker mye bedre enn forventet, så jeg er veldig optimistisk så langt:D Jeg har liiitt problemer med sjokoladeproduktene, men har ikke prøvd dem kalde enda slik jeg ser mange foretrekker. Har fått brownies nå, og spist en, men den ble ingen favoritt for min del selv om den gikk ned. Sorry, Titti:p

Fikk akkurat telefon fra min kursleder om at første gruppemøte er framskyndet to dager, til i morgen allerede! Litt kjedelig egentlig, jeg skulle gjerne gått på kuren 2 dager til før jeg veies ettersom man går ned mest den første uka:rulleøyne Tror ikke det blir store utslaget på vekta til kursleder denne gangen, ettersom jeg veide meg en uke FØR jeg begynte på Eurodiett. Jeg spiste meg nok opp et kilo eller to ila den uka fordi jeg fikk for meg at jeg skulle spise alt jeg lystet på fram til kursstart... Det ble MYE sjokolade og potetgull, gitt:_plystre:men det har jo egentlig ingen betydning om det blir kortere tid mellom de to første veiingene, for dette er ikke et slankekurs men en varig kostholdsomlegging!


#2271

Titti sa for siden:

Veldig sant, Lille :ja: Lykke til i morgen. Vi heier på deg. :heia:
Men hvordan laget du brownies da? :)


#2272

Lille34 sa for siden:

Takk, takk:)

Jeg lagde brownies i mikroen, slik jeg så at du foreslo. Tenkte jeg skulle prøve med litt kardemomme i neste gang, og se om det blir litt bedre da. Var forsåvidt det beste sjokoladeproduktet så langt, men likevel...


#2273

Titti sa for siden:

Ok, godt når det er litt bløtt inni liksom. :) Har aldri prøvd med kardemomme i da...


#2274

tassa69 sa for siden:

JA, da har jeg hatt min største utfordring til nå på denne kuren:-)...vært i oslo med tog til og fra, borte i fire dager..og ser ut som jeg ikke har gått opp, men heller litt ned:-)))....skeiet en del ut, med bacon snacks, mørk sjokolade, og litt rømme, men klarte å holde meg unna de største synderne...gleder meg til neste besøk hos Trude Hetland om en uke!!:-)


#2275

streber sa for siden:

Flink du er tassa!!! Lille,- prøv med kanel i yummiiii:D


#2276

Lille34 sa for siden:

Godt gjort, Tassa:) Grei måte å gjøre det på når du først skeiet litt ut.

Skal ha brownie til lunsj i dag, så da skal jeg prøve med litt kanel i:) Vet dere om pannekaker regnes som et søtt produkt? Man skal vel helst ikke ha mer enn 2 søte produkter pr dag på Fase 1, og om pannekaker regnes som søtt har je gnok vært oppe i 3 noen dager...:confused:


#2277

Titti sa for siden:

Jeg mener det var to salte produkter om dagen som var minimum jeg. :)


#2278

tassa69 sa for siden:

Hmmm, tror ikke det er noen grense for det??? jaltså sjokolade frokostblanding er jo søt?, barene? og div annet???...i tilfelle har jeeg overskredet den regelen heftig, husker bare at man skulle ha max en bar, og hvertfall to middager:-)


#2279

Titti sa for siden:

Ja, slik jeg også gjorde det. :ja:


#2280

Lille34 sa for siden:

Da har jeg vært på mitt første gruppemøte på Eurodiett. Jeg var redd jeg lå langt etter de andre, men de hadde faktisk ikke startet enda. Litt usikker på hvor mye jeg har gått ned, ettersom jeg ikke veide meg på startdagen, men nesten 3 kg på 6 dager sannsynligvis:D Ift vekten jeg hadde da jeg veide meg der inne sist, hadde jeg mistet 1,1 kg fett allerede! WOW! Jeg trodde det bare ville være vann den første uka. Hadde desverre også mistet et halvkilo muskelmasse, og det var ikke så bra. Pga sykdom kan jeg ikke trene så mye, men jeg skal prøve å trene litt styrke hver dag.

Synes fortsatt dette kostholdet er overraskende enkelt og godt å følge, og jeg ser virkelig ikke mørkt på disse 3 månedene jeg skal være i ketose:) Er så spent på fortsettelsen. Jeg var visstnok så motivert og sprudlende at kursleder takket meg for å hjelpe til med å "dra lasset", hehe:D

Pannekakene blir ikke regnet som et søtt produkt, ifølge kursleder, så jeg har gjort det riktig disse dagene. Puh!


#2281

tassa69 sa for siden:

Takk:-)


#2282

tassa69 sa for siden:

Takk:-)


#2283

tassa69 sa for siden:

DU var råfin, lekkersmekker;-)


#2284

Lille34 sa for siden:

Her var det stille, gitt...:confused:

Da er min andre lørdag på Eurodiett kommet, og jeg synes fortsatt det går veldig greit :) Skal lage hjemmelaget pizza til ungene i kveld, kjenner det blir litt rart å ikke kunne spise favorittmaten min selv. Men det er så verdt det!
Jeg skal kose meg med bringebærkjeks og soyanøtter jeg:D

Det begynner å bli litt vanskelig å få i seg nok mat pr dag, da sultfølelsen så og si er borte. Jeg må nok begrense inntaket av grønnskaer litt om jeg skal greie å få i meg 5 produkter hver dag. Går ikke ned så fort som jeg hadde håpet på innerst inne, men det er kanskje ikke så rart ettersom jeg får trent såpass lite pga sykdommen. Men så lenge det går nedover er jeg fornøyd :) Dessuten vet jeg jo at jeg spiser rett og at jeg dermed gjør kroppen min en kjempetjeneste. Jeg kan se for meg at jeg kommer til å fortsette med noen av produktene etter endt kurset er over, ettersom noe av det smaker såpass godt og er i tråd med hvordan jeg ønsker å spise resten av livet. Karamell - og vaniljebaren er den beste "slanke"baren jeg noensinne har smakt. Ypperlig mellommåltid når jeg er ferdig med slankingen. Samme med kjeksene, pannekakene, brownies, couscous og pasta. De to siste blir nok brukt som middager i Fase 2 også, som variasjon til "vanlig" middag:ja:


#2285

tassa69 sa for siden:

Jeg syntes det gikk tregt og i starten, mange raser ned......men så trøstet jeg meg med, at da går det jo ikke fort på igjen;-)..uansett.....nå har jeg holdt på i ca 2, 5 mndr, og ser ut som jeg har gått ned ti kilo, tok ett bilde av meg selv på mobilen i går...og DA kunne jeg se det gitt;-)....så plutselig løsnet det her og:-)....kos deg med kjeks og soya nøtter:-)...jeg er på jobb i helgen, og lager alt mulig til de som bor her(kake, chips, snop, pizza, desserter)....kamp første gangen, nå går det helt fint:-)

#2286

Lille34 sa for siden:

Jeg tenker sånn jeg også, har jo alltid lært at det er bedre om man går litt sent ned i vekt enn veldig raskt. Det hadde bare vært så moro å rast ned :o Satser på at det løsner litt etterhvert, men jeg vet jo at jojo-slankingen min kan være skyld i at det går saktere. Smører meg med tålmpdighet og står på videre :)

Nå lukter det deilig nystekt pizza i huset, men det går heldigvis helt fint å spise kjeks og nøtter i stedet for. Puh!


#2287

Titti sa for siden:

Du er flink og sterk, Lille:klem:


#2288

Lille34 sa for siden:

Tusen takk, Titti :klem:

Ble et ekstra måltid på meg i går kveld. Jeg var så sulten utpå kvelden at jeg forsynte meg med en ekstra bar. Ifølge min kursleder er det helt greit å gjøre dette iblant, og heller det enn å sprekke. Hadde uansett ikke gjort det, men det er så ubehagelig å legge seg når jeg er så sulten. Hadde spist altfor lite grønnsaker i går, i tillegg til at jeg var oppe et par timer lenger enn vanlig.

Litt redd for at jeg skal gå tom for mat før jeg får en ny sending fra Eurodiett. Fortsatt litt nytt dette, og jeg har ikke vært flink nok til å beregne hvor mye jeg trenger fram til neste bestilling. Får ikke penger før tidligst mandag kveld, og dermed kommer ikke varene før onsdag eller torsdag. Blir å tyne siste rest av startpakken, og i verste fall spise et måltid for lite pr dag ellerflere søte måltider enn anbefalt (og mat jeg ikke liker - æsj!). Og masse grønnsaker :) Skal bestille masse mat neste gang, så jeg ikke havner i en slik situasjon igjen:o


#2289

Titti sa for siden:

Er ikke så lett å beregne nei, men du får varer selv om du ikke har betalt, de sender jo regning?:)


#2290

Titti sa for siden:

Kanskje jeg har noe liggende som du liker. Skal sjekke hva jeg har. :)


#2291

Lille34 sa for siden:

Prøvde meg på bestilling nå, men det stoppet da de kun har én betalingsmåte: Visa/Mastercard. Litt dumt egentlig, ettersom men jo er avhengig av uavbrutt diett. Men jeg har jo bare meg selv å takke når jeg ikke planla bedre:o

Hadde vært supert om du hadde noen produkter, Titti:) Bruker du ingen av produktene lenger? Isåfall kjøper jeg gjerne av deg det du evt har som jeg liker. Om du fortsatt pruker noen av produktene, har jeg noen til overs som jeg gjerne skulle byttet bort (legger dem muligens i salgstråden hvis jeg ikke må tvinge dem i meg selv...):

2 cocoa custard
2 vanilla custard
2 creme brulee
2 cappucino drink
1 hot chokolate
1 cacao cereals

Planen var å tyne dette i meg mens jeg trosser brekningstendensene, fram til jeg får mer mat:rolleyes:


#2292

streber sa for siden:

Hei!Håper du får ordnet deg med varer lille, om du vil kan jeg også se hva jeg har, har masse varer jeg ikke liker, de blir bare liggende:o


#2293

Metalgirl sa for siden:

Hei folkens :)

Merker at jeg savner Eurodiet fase 1... sammensetningen i produktene gjorde jo at man ikke var sulten, og ikke hadde søtsug. På fase 2 syntes jeg at man ble mer sulten, ved å spise ett måltid med "vanlig" mat. Også savner jeg selvfølgelig å gå på vekta hver morgen og se et lavere tall...

Til de som ikke synes de går kjapt ned, det er bare å være tålmodig. Noen uker gikk jeg ned null og niks, også plutselig kom det uker hvor det tok HELT av og jeg gikk ned flere kilo på en uke.

Nå er jeg på lavkarbo, men merker at jeg sliter med å planlegge. Holder meg stabilt der jeg var på slutten av ED, men må virkelig skjerpe meg ved å handle riktig, i forkant, og ha en "plan" for uka når det kommer til spising. Derfor det var så greit at det bare var ETT skap jeg skulle forholde meg til, en hylle på kjøkkenet med ED-produkter, og det var det eneste jeg trengte å tenke på, hehe.

Lurer på å vurdere en runde med ED etter jul igjen, bare for å få et ekstra "boost" på vekta. Målet frem til jul er bare å holde meg stabil, og prøve å trene mer. Vil gjerne stabilisere meg der jeg er nå.

Nesten så jeg "savner" den dårlige smaken i munnen når jeg våknet om morgenen på ED, den bekreftet at alt gikk riktig for seg. Hadde aldri trodd jeg skulle si det nå... hehe. Det hender at jeg fremdeles drikker Cappucino shake til frokost, og spiser en ED-bar til lunsj, men jeg synes ikke det funker å kombinere det med lavkarbo, for nå blir jeg SYKT sulten etter å ha inntatt et ED-måltid. Mye enklere når alt man spiser er fra ED, og kroppen venner seg til det lave kaloriinntaket.


#2294

Lille34 sa for siden:

Jeg ringte Eurodiett i dag og forklarte situasjonen. De var kjempegreie og lot meg bestille matvarer som de skulle sende i dag. Måtte betale litt ekstra for faktura, men det er jo helt greit bare jeg ikke går tom for mat. Glad og lettet nå:D

Vekten min står fortsatt ganske stille, har faktisk litt opp:eek: Riktignok bare siden i går, men... Har spist helt riktig og drukket masse vann. Skal prøve å øke trenings- og vannmengden enda litt, men tenker at så lenge jeg spiser riktig går jeg nok ned etterhvert. Tror kanskje jeg skal droppe denne veiingen hver dag. Er bare stressende å se at jeg ikke går ned, og stress pleier jo å få vekten til å stagnere. Greit å høre at det er flere som står stille innimellom, Metalgirl. Håper du finner trivselen også på Fase 2:)

Takk for tilbudet, Streber:)


#2295

Dronningå sa for siden:

Jeg hiver meg inn her jeg og. Har gått på ED - fase 2 i en uke nå (hoppet over fase 1) og synes det går strålende. De første 3 dagene var helt forferdelige, holdt på å gå i bakken, men nå har jeg fått masse energi og koser meg med div produkter:)



#2297

tassa69 sa for siden:

Må bare si: Jeg har kjøpt en kjole i dag, I NORMAL STØRRELSE AVDELING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, kjempefornøyd, den er tight, rød og lekkersmekker:D(skal sansynlig ikke så mye ut framover, men jeg bare måtte, hvertfall siden den passet)


#2298

Lille34 sa for siden:

Velkommen hit, Dronningå :)

Gratulerer, tassa69:D Må føles helt herlig, gleder meg til det blir min tur!!!:D


#2299

Dronningå sa for siden:

Da har jeg vært på vekta etter første uken, ned 4,3!!!! Veeeldig fornøyd med det. Jeg har tidligere gått ned 10 kg med lavkarbo, synes Eurodiett er mye lettere.

Er det forresten noen som vil kjøpe middagsproduktene fom fulgte med startpakken. Jeg synes ikke de er noe gode, så har jeg ikke behov for dem siden jeg har begynt rett på fase 2 og spiser "vanlig" middag.

Spent å høre hvordan det går med andre på ED:)


#2300

hallokjelke sa for siden:

Hei, hei alle sammen!

Jeg er nå inne i 3. uke i fase 2 på Eurodiett. Fase 2 har hittill vært preget av utskeielser og atter utskeielser. Først en uke i Hellas med alskens frityrstekt mat som ble dyttet i det store hullet, deretter potetgull og hjemmelaget pizza, vin og smågodt helga etter det og nå kronet jeg det hele med tapas og taco tre dager til ende denne helga. Har vært relativt flink i ukedagene, men i helgene har godteritrollet danset på bordet! Ikkje bra!
Resultatet lar selvsagt vente på seg, og vekta står bom stille (heldigvis kan jeg kanskje konkludere:)
Veiing nærmer seg, og håper at møtet på Eurodiett sine lokaler kan få kampspiriten opp igjen.

:)

Håper det går supert med alle sammen!


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.