< Tilbake til oversikten

Den store felles ED-tråden

#2601

Mailin sa for siden:

Spiser det samme som deg jeg, vi går vel til samme helsesøster tenker jeg :)

Fantastisk resultat forresten, du må være veldig stolt av det!

Jeg skeiet skikkelig ut i går jeg...:( Begynte med en baguette med ost og skinke på flyplassen. Så når jeg hadde funnet og kjøpt (!) brudekjole så feiret jeg med en øl på den lokale puben sammen med alkisene i Køben kl 11 på en tirsdags formiddag.... Dro til flyplassen igjen og tok meg en burger og en sjokolade. Fikk forferdelig dårlig samvittighet, så startet på ed igjen med en gang jeg kom hjem.. (spiste laks med eggerøre og litt kesam til middag. Litt under kvoten på fisk og et par egg)

Vekten i dag viste svimlende 1,1 kg opp fra i går!! Så jeg tror ikke jeg skal "sprekke" igjen altså... Får se om det bare er vann og om jeg er nede igjen i morgen da...

Ellers så må jeg dele en oppskrift som jeg så på "vis meg ditt kjøleskap" på tv3! Har justert den litt så den passer fase 2 i ed:

Du trenger:
1 kyllingbryst
1 rødløk
1 chili
1-2 fedd hvitløk
1 tomat
sitronsaft
olje
salt og pepper

Del kyllingfileten så den blir dobbel i størrelse (liksom på langs, nesten helt gjennom og brett den ut)
Legg den mellom to lag plastfolie og bank den ut til stor størrelse så den blir helt flat.
Surr 1/2 rødløk, 1/2 chili og hvitløk i litt olje, smak til med salt og pepper og smør ut over kyllingen.
Rull sammen kyllingen vha plasten, og form som en pølse. Knyt endene på plastikken. Den skal være skikkelig stram.
Hele "pølsa" skal trekke (ikke koke!) i 10-15 minutter. Imens lager du salsa:

Hakk tomaten og 1/2 rødløk og resten av chilien. Ha i litt sitronsaft og olivenolje pluss littegranne salt. Dette blir en fin salsa.

Når pølsa er ferdig trukket så tar du av plasten og steker den i panna så den får en fin farge.

Kutt pølsa/rulladen opp i 1cm store biter og dander på salsaen. Nam!! (er sikkert ennå bedre med mangosalsa til, men det får vente til fase 3!)

(PS kan brukes til å imponere middasgjester, som fingermat, eller som hverdagsmiddag, for det er kjempelett og går så fort!)

www.tv3.no/sites/tv3.no/files/imagecache/large/images/stories/kjoleskap_ep2_hovedrett.jpg


#2602

diettmannen sa for siden:

Den oppskriften hørtes god ut! Må nesten teste den ja!
Prøver å variere litt når det gjelder kjøtt, så jeg spiser karbonadedeig, kyllingkjøttdeig (70%kylling,29%kalkun,1%vann), svinnekjøtt og kyllingfilet :)
Er det noen andre som har noen gode oppskrifter til fase 2 er det bare å komme med dem!
Men må ærlig innrømme at jeg er en kresen mann :(
Siden starten har jeg kun spist tomat og salat utenom, liker nesten ingenting annet :p
Fant på en egen oppskrift på en tomatsaus da:
Tomat, løk (til sammen 250 gram da, så jeg bruker 2 tomater å en "skive" med løk)
Hvitløk, 1 fedd
(vårløk)
Salt, pepper, oregano, chillikrydder, sitronpepper

Surr løken til den er gyllen brun, ha oppi oppkuttede tomatene (jeg bruker magic bullet til å lage en slags "suppe"), ha oppi feddet i små biter.
Smak til med krydderet.
Fantastisk godt til pastaen når du er i fase 1, eller omeletten. :D


#2603

Popp sa for siden:

WoW! Flott resultat :)

Selv overlevde jeg barnebursdagen igår, men klarte ikke å holde meg unna pølsene. Var helt utslitt etter 2 timer med herjing av 18 ropende og slåssende apekatter. Klarte ikke å motivere meg til å sette igang med å lage et ED måltid. Men jeg er tilbake på rett spot idag :D

Det finnes en link her inn med oppskrifter for ED fase 2. Skal se om jeg finner den.



#2605

Lille34 sa for siden:

Gratulerer:D Veldig bra!

Her går det sakte men sikkert nedover, og nå er det bare 100 g igjen til det har forsvunnet 20 kg!!:D Går tregere nå på slutten, men om ca 8 kg er jeg ferdig slanket og kan begynne på vedlikeholdet:)


#2606

Popp sa for siden:

Gratulerer med 20 kilo ned!
Så flott! Er det ikke en deilig følelse? Og ikke har du lenge igjen til målet ditt heller ;)


#2607

Lovinda123 sa for siden:

gratulerer med utrolige resultater!!!så gøy og motiverende å se!

i forhold til trening så sleit jeg veldig i begynnelsen,klarte plutselig ingenting,men dette gikk heldigvis over etterhvert. Fulgte råd jeg fikk her inne om å ta det rolig i begynnelsen og kanskje ta et ekstra måltid etter trening. Nå kan jeg til og med trene styrke igjen og det er deilig!

Merker jo på tøyet at det har forsvunnet noen cm her og der. Litt disgusting emne, men alt blir liksom så "saggy":) tar det som et tegn på at det er i ferd med å slippe taket:p håper godt-brukt-sacco-sekk-looken er i ferd med å gi seg til neste veiing som er 18 april...


#2608

Lille34 sa for siden:

Takk dere :) Jo, det føles veldig deilig. Jeg har lett fram høye hæler, dongeribukser og korte skinnjakker igjen og føler meg faktisk ganske ok når jeg er ute. Har savnet den følelsen.

Hihi, "godt-brukt-saccosekk-looken":D Kjenner den følelsen, mykt og bulkete. Det snedige var jo at det alltid fantes en valk å "henge" kleskorga på slik at man fikk en hånd fri til å bære noe annet... Saggy er nok et godt tegn på at saccosekk-looken snart er historie ;)


#2609

Popp sa for siden:

Da har jeg vært på ED i 6 dager, veiedag imorgen. Det har vært 2 kontrollerte utskeielser ( barnebursdager), men jeg kan heldigvis krysse av for at det ikke ble kake på meg :)

Jeg synte det har gått veldig greit, og ingen på jobben har kommentert at jeg kun tar salat med balsamico på. Kanskje fordi vi skravler om så mye annet spennende. Kjeks og soyanøtter har vært kjekke å ha som mellommåltid, eller bare som en rask frokost om jeg har dårlig tid.

Nedtelling fase 1: 3 uker igjen :cool:


#2610

Popp sa for siden:

Fantastisk flott helg med knall vær. Det ble en tur i Frognerparken på søndag, da jeg hadde et håp om at vi skulle få snøfrie stier. Det var ikke så mye sne, men det var VÅTT overalt.

Familiebursdag på lørdag, hvor jeg spiste litt av den amerikanske gryten fra Toro og mye salat men holdt meg langt unna kakene. Tror vi sier at den ble en kontrollert utskeielse :)

Veiedag på lørdag viste en nedgang på 1,6 kg :D


#2611

Lille34 sa for siden:

Gratulerer med nedgang :D

Ikke like flott vær her oppe i Trøndelag. Vind, regn og sludd gir ikke så veldig vårfølelse akkurat... Er meldt regn i mange dager framover, så kanskje snøen forsvinner og vi kan begynne å lukte på våren vi også:)

Går bra på ED her. Begynner å se slutten på selve slankingen nå, og det kjennes veldig godt. Hodet henger ikke helt med, kjenner jeg, men det går seg vel til. Planlegger en liten utskeielse på torsdag. Er bedt i en mat-demo med kokk og greier hos en kamerat, og hadde ikke lyst til å si nei. Skal heldigvis være sunn mat, så får jeg heller prøve å unngå karbene så godt jeg kan.


#2612

Popp sa for siden:

Så deilig at du ser enda på visen :heia: Og det er da den skikkelig tunge jobben begynner, for da skal man ha endret sine kosthold så man ikke går opp igjen. Den oppskriften har ikke jeg funnet enda, så si ifra om noen har den :D Kos deg på torsdagen, det høres veldig hyggelig ut.


#2613

Lille34 sa for siden:

Akk ja, jeg vet:rolleyes: Har jo slanket meg et utall ganger før, men har alltid gått opp i vekt igjen, nettopp fordi jeg ikke endret kostholdet permanent. Dette er derimot første gangen jeg endrer kosthold for helsas skyld, vektnedgangen er bare en etterlengtet bonus. Håper og tror at jeg skal greie å holde det denne gangen. Det må jeg bare, rett og slett, i et forsøk på å bedre min egen helse mest mulig:)

Takk, jeg skal nok kose meg på torsdag:) Spent på hva vi får servert.


#2614

Lovinda123 sa for siden:

åhåi! hadde en liten vinsprekk i helga.funnet en cava(heter Grans Moments eller noe sånt) som inneholder så godt som null sukker og veldig lite karbohydrater så kan ha noen glass uten at ketosen blir ødelagt. fikk ei liste med diverse viner av legen min, men har selvsagt surret den bort så får få en ny en neste gang.
men uansett, ble bittelitt mer vin enn planlagt så tror jeg kom meg ganske godt ut av nevnte ketose ja.. Men men, var i barnebursdag på søndagen(fjerde bursdagen på like mange uker), og klarte å holde meg unna kaker og godis(viktig å fokusere på det positive!!!)Følte meg en smule vanskelig når jeg måtte stå over oppkuttet frukt som var "anskaffet spesielt for meg",men men.. fikk jo kidsa et sunt alternativ;)

merker jeg gruer meg litt til å komme til fase 3 og 4.. Har egentlig aldri hatt et veldig usunt kosthold, men når vekta likevel har bevegd seg feil vei så får jeg rett og slett litt panikk!men kan jo ikke spise ED produkter resten av livet heller, har jeg verken lyst eller råd til:)så må bare være nøye på å gjeninnføre rette karbohydrater saaaaakte!
er det noen som har erfaring med disse fasene?er det vanskelig/lett? føler dere at vekta blir stabilisert? maaaange spørsmål!:)


#2615

Popp sa for siden:

Vinsprekk? :) Du er i Fase 2 og da mener jeg at vi kunne ta ett glass med vin, jeg fikk ingen egen vinliste av min kursleder for ett år siden. Så det går sikkert bra. Flott at du holdt deg unna kakene, det klarte jeg også og det er en deilig følelse :D
Stakkars vertinne som hadde strevd på å finne noe til deg også kunne du ikke spise det allikevel.
Å følge fase 3 er fortsatt enkelt, for du skal fortsatt følge et program og dette programmet er delt opp i 3 forskjellige faser, 3A,3B og 3C.

Jeg er tilbake på jobb igjen etter hodepine seanse igår. Mulig at det er fordi jeg har glemt å tilføre salt i maten. Det må jeg huske å gjøre ;)


#2616

Popp sa for siden:

Fikk ny ladning fra ED igår og stusset litt over ny innpakning på frokostblandingen. Den heter nå "Hot cerial"?!? og jeg håper at jeg har bestilt riktig produkt.

Noen som vet forresten hvor jeg får tak i Omega 6, 350mg? Jeg var på apoteket igår, men de hadde ikke noe med så mye omega 6. :cool:


#2617

Lovinda123 sa for siden:

godt å høre at fase 3 er grei å følge!
jeg så også at den frokostblandingposen hadde hot cereal drink på utsiden, er samme greia men begynte å stusse litt først! trodde jeg hadde fått noe a la den hot chocolate drink greia som jeg hadde fått bestilt en gang og synes var helt grusom!!er definitivt mest glad i barene, frokostblandinga og kjeksene!
den omelettmiksen har ødelagt omelett for meg for evig og alltid tror jeg;)


#2618

Popp sa for siden:

Hehe, det går greit med skinke omeletten så lenge jeg kryddrer opp masse. Ett par ganger har jeg også blandet i ett egg. Men det er ikke favoritten, nei :D
Pasta er også godt når man blander i litt pesto og steker deretter pasta og grønnsaker sammen.

Idag ble det vegetarpai, og den smaker ikke noe godt - i tillegg klarte jeg å salte den altfor mye så da var det bare å spise det opp så fort som mulig og tenke på noe annet mens jeg spiste. ikke gourmet mat, dette her


#2619

Elinemor sa for siden:

Tenkte jeg bare skulle skrive en liten advarsel etter at jeg anbefalte å kjøpe produkter fra iherb.com. Jeg slumsa litt med 200-kronersgrensa sist jeg bestilte, hadde bestilt produkter for 214 kroner. Det kosta meg 176 kroner i toll og moms ... Fortsatt billigere enn ED, men lurt å være påpasselig her altså!


#2620

Opel Svima sa for siden:

Hva kjøper du på iherb som du bruker sammen med ED?


#2621

Lille34 sa for siden:

Har plutselig løsnet litt igjen, ser det ut til:) Ned enda et kilo i dag, og som seg hør og bør blir tickeren oppdatert umiddelbart for motivasjonens del;)


#2622

Titti sa for siden:

Så flott, Lille. Ikke langt igjen til målet nå. :klem:


#2623

Titti sa for siden:

Jeg skjønner ikke hvordan de kan kalle den pai. :lol: Min ble ikke som en pai hvertfall. ;)


#2624

Lovinda123 sa for siden:

da har jeg prøvd meg på zumba i heimen!!lastet ned den versjonen som jeg tror er den samme som de selger på gode gamle tvshop:)godt jeg er en tur hjemme hos mamma og de som bor på landet, for hadde virkelig ikke vært komfortabel med å shake rundt til fullt innsyn for naboene i leiligheten.. Ble flau bare av at katten var tilstede. Men funket igrunn like godt som en vanlig zumba time på elixia(og instruktøren på dvden var jo sabla kjekk, skader ikke det heller:)!

har forresten sett at noen skriver det er maks tillatt med et glass fun saft om dagen. Jeg fikk høre at jeg kunne drikke dette ubegrenset, og også drikke light brus(helst ikke solo,mozell o.l da disse har fruktjuice i seg) etc så lenge vann var "hovedkilden" til væskeinntak.. Virker som de sier litt forskjellig disse legene til tider..


#2625

Lille34 sa for siden:

Takk, takk:) Nei, det er jaggu ikke det gitt. Men når jeg ser på den langt ifra oppstrammede kroppen min, så skulle en tro det var et godt stykke igjen. Ser definitivt best ut med klær PÅ:D


#2626

Elinemor sa for siden:

Opel Svima - jeg kjøper barer fra Atkins som jeg tar i stedet for ED-barer. Det er jo ikke 100 prosent korrekt ED, men etter hvert et økonomisk spøprsmål for meg. ED blir veldig dyrt i lengden, og disse barene funker som mellommåltid eller nødmat i farta. Prisen er under en tredel av ED-barene.
Min ernæringsveileder sier at Atkinsbarene er OK. De man får kjøpt i Norge er veldig store, de amerikanske man får på Iherb er mindre - noen ned i 120 kalorier, de fleste mellom 150 og 170.


#2627

Titti sa for siden:

He he, det gjelder nok de fleste av oss som har passert 30 og født barn. :lol: Og hvor ofte går en naken rundt og spreder. ;)


#2628

Titti sa for siden:

Ja, Hexenberg sa også at Atkins var helt grei erstatning, men da en halv bar av det store barene.


#2629

Opel Svima sa for siden:

ED er så absolutt et kraftig innhogg i lønningen, så der kjenner jeg meg igjen.
Jeg sliter med å ha råd til ED samt mat til 2 unger, jeg er enslig mor.

Da skal jeg jammen meg lete frem noen Atkins barer og bestille på IHerg, det er en suverent sted å bestille fra :)

Jeg leser her at flere enn meg har problemer med smak og konsistens på mange av ED produktene.

Jeg bruker en annen protein shake enn ED sin, den jeg drikker er også GENIAL når du trener.
Den gjør at du for 25% bedre utbytte av treningen, og sånn sier man jo ikke nei til :cool:
www.tn.no/butikk/produkt/prozyme-3kg
Jeg synes sjokolade smaker kjempegodt, du får også kjøpt denne i XXL butikker.

Denne shaken fikk jeg GOO på av Hege Hasler Barhaughøgda, kostveileder hos ED.


#2630

Lovinda123 sa for siden:

da har jeg selvfølgelig ventet til siste sekund med å bestille nye varer..føler alltid at jeg har så himla mange esker rundt forbi men nå er det altså bare noen pakker med omelett igjen(grrrøss). vurderer om jeg skal løpe ned på helsekosten før forelesning imorra og kjøpe meg noen atkinsbarer! takk for tips! har alltid lurt på det,men glemmer å spørre veileder hver eneste gang!
noen av dere som vet om de derre fedon-barene er ok i forhold til nødserstatning? har skjønt at kjeksene som er av fedon merke er noe a la det samme som ed kjeksene..?
ser at vekta går nedover,men det gjør liksom resten av kroppen også:) håper at den "tar seg sammen" etterhvert, for er rimelig lite gira på den bukplastikkoperasjonen..
Får bare kjøre på med zumba!funker jo tydeligvis fryyyyktelig bra for de på reklamen(de bytter jo t.o.m hode også innimellom ser det ut til...):p


#2631

Trixiex sa for siden:

Hvordan er det å spise sent? Ser at jeg noen dager ikke kalrer å holde et jevnt intervall på 3-4 timer og da mister jeg på en måte et måltid om jeg ikke skal spise fryktelig sent. Mange mener at å spise etter kl 20 ikke er heldig.

Hva skal jeg prioritere: alle måltider, eller klokkeslett?


#2632

Lovinda123 sa for siden:

jeg har blitt fortalt at det er veldig viktig å ikke kutte ut måltid da dette kan gå ut over forbrenninga. litt forskjellig hva som skrives om det å spise sent, så rimelig vanskelig å forholde seg til akkurat det..Jeg hadde spist alle måltidene, pleier som regel å bli en del sen spising på meg også og har ikke merket at det har hatt noen negativ effekt:)


#2633

Popp sa for siden:

Hei, hei dere
Inn for å rapportere et vekttap på 2,3 kg denne uken :D. Noe jeg superfornøyd med!

Trixi: Iflg min kursleder hadde det ikke noe å si hva klokken var. Det er jo ikke store porsjoner vi kaster i oss ved hvert måltid uansett. Jeg har sitter kl 11 om kvelden og hivd i meg et ED måltid. No problem!


#2634

Popp sa for siden:

Idag gjorde jeg det helt store... glemte å ta med meg ED produkter på jobb :rolleyes:. Så da ble det salat til lunsj og ikke noe før middag 5 timer senere. Skikkelig bommert!

Nå har jeg akkurat kommet hjem etter en times trening. Det var deilig å få svettet litt.

Ellers er jeg enig at det gjør innhog i økonomien, men jeg ser samtidig at jeg bruker ikke lenger penger på godteri, sjokolade, potetgull, brus, etc. Og det er ikke billig det heller. Men det er når man ser totalprisen ved bestilling at man ser hvor mye penger som går ut. Vi har i Januar og Februar sett på hvor mye penger vi har brukt på mat, og det er ikke lite på en familie på 5. Blir spennede å se utslaget på Mars, som er da jeg startet på ED. :)


#2635

Popp sa for siden:

:_punk:Hei du!!! Hyggelig at du tar deg en tur innom..


#2636

Titti sa for siden:

Ja, det er ikke noe billig-kur akkurat. ;) Det blir spennende å høre hva mars utgjør totalt. :ja:


#2637

Popp sa for siden:

Da har jeg snart gått på ED i 3 uker og bare en uke igjen til jeg skal over til Fase 2. Gleder meg til å kunne spise et skikkelig proteinmåltid.
Fikk endelig tak i Omega 6 - bedre sent enn aldri :lol:

Merker at buksene ikke er så stramme lenger. Det føles deilig :D

Hvordan går det med dere andre, får dere i dere den deilig maten? ironisk


#2638

Lovinda123 sa for siden:

Gratulerer med snart gjennomført fase1!her går det litt i miksing av fase1 og 2 fremdeles,de siste dagene har jeg vært konstant sulten,utrolig plagsomt!blitt litt lei av å lage salater og wok'e så har blitt heftig mye blomkålstappe.har sikkert økt omsetninga opptil flere ganger.. Ellers er det gøy å få tilbakemeldinger på at jeg har gått nedi vekt,klarer ikke helt å se det selv ennå, men merker det jo på klærne!det er stas!:) og der kokte blomkålen over gitt!


#2639

Trixiex sa for siden:

Hvordan lager du blomkålstappe? Bare koker og moser, salt og pepper?


#2640

Lille34 sa for siden:

Jeg er faktisk veldig glad i noen av ED-produktene. Bringebærkjeks, barer med sjokoladetrekk, brownies og pasta går ned på høykant her og jeg ønsker å fortsette med ihvertfall kjeks og barer når jeg er ferdig slanket:)

Var på min nest siste time hos min kursleder i dag. Hun mente at jeg kun hadde 5 kilo igjen til min idealvekt, og ikke 8 kilo som jeg hadde tenkt. Et sted midt i mellom er kanskje passende, tror jeg. Det er jaggu ikke lenge igjen, gitt. Herlig:D Skal fortsette med noen oppfølgingstimer hos kursleder, da dette tross alt er en livsstilsendring og ikke først og fremst en slankekur. Selv om det går bra nå, kommer jo den største utfordringen når jeg skal over på vedlikehold.


#2641

Mailin sa for siden:

ørst må jeg beklage at jeg manger noen bokstaver så det blir kanskje litt vanskelig å lese innlegget... Men jeg røver. Jeg koierer bokstavene jeg mangler så kan dere sette de inn der de asser... altså de bokstavene jeg mangler er:
f-h-p

Jeg var å min tredje kontroll denne uken, det gikk bra! adde gått ned totalt 16,5 kg vorav 13,5 var ett. det er jammen meg 27 smørakker det!

Så ikk jeg et oskritsete (dæsken det ble uleselig... men altså en blokk med vordan man lager orskjellig mat i ase 2)
Der var det mye godt! Bl.a. en ai og en sjokoladesule.

Etter kontrollen ar jeg gått ned ytterligere en kilo! å bare 3 dager! Så dette går så det suser og neste gang jeg er å kontroll er jeg ikke et bare overvektig urra!


#2642

Popp sa for siden:

Tror jeg har klart det!
Morsom oppgave
:lol:


#2643

Popp sa for siden:

Ja, jeg kjenner til det med å bli dritlei woking....urk. Men forløpig så går det bra. Den blomkål greie har jeg ikke prøvd. Kanskje skulle jeg ha lagd det til helgen?


#2644

Lovinda123 sa for siden:

blomkålmosen jeg lager er meeeget lettlagd, kan sikkert sprites opp på mange måter,men ja,bare koker,moser(helst med stavmikser) og slenger oppi litt krydder av ymse slag:) er det helg så unner jeg meg litt smør oppi!...huff det hørtes da stakkarslig ut..

ellers er jeg også nesten litt for glad i noen av ed produktene,synes barene,kjeksene og browniesen er skremmende gode!ihvertfall nå når det er så lenge siden jeg har hatt noe annet.hadde en bit sjokolade i helga og det var rett og slett ikke særlig godt!merkelig opplevelse, varer sikkert ikke altfor lenge...:)

gratulerer til dere begge med strålende resultater!!kjempeinspirerende!!


#2645

Trixiex sa for siden:

Takk for oppskrift, hihi.
Jeg har foreløpig bare dampet grønnsakene da jeg synes det tar knekken på "det bitre". Men jeg skal prøve mosen i helgen for variasjonens skyld. Takk for tips!


#2646

Popp sa for siden:

Her var det hvertfall en del tips, selv om streber hadde fått beskjed om å bruke smør i sin diett. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke skulle bruke det, men litt smør skader sikkert ikke.

ED sjokoladene tør jeg nesten ikke røre. De er så søte men akk så små! Jeg blir nesten sulten igjen med engang. Hender jeg tar den sent på kvelden hvis jeg kommer sent hjem fra treningen ( for da skal jeg snart hoppe i sengen ;) )
Jeg er glad i soyanøttene. Ellers er alt annet tåelig, bortsett fra grønnsakssuppen som var helt forderdelig.


#2647

Popp sa for siden:

Idag har jeg bevilget meg selv en hjemme dag, og sitter med en deilig kopp ED Cappucino :) En grei erstatning for morgenkaffen.


#2648

Popp sa for siden:

Veiing:
Ned 0,3 kg - og det er jeg fornøyd med. Merker at buksene ikke så stramme som før.


#2649

Lovinda123 sa for siden:

så deilig med bukser som slipper taket!deilig følelse:)
har vært så utrolig sulten/sugen på noe de siste dagene at det er til å bli lettere sprø av. drikker veldig mye vann,men må jo derfor løpe på do 500 ganger om dagen så litt upraktisk. Kjenner at det av og til er litt tungt å holde på med dette, men har laget meg en liten liste som ligger som notis på laptopen om grunner for hvorfor jeg ikke skal gi meg! lånte den livstilsboka(husker ikke helt hva den heter) av dr beck av ei venninne..en del gode tips men mye pjatt også synes jeg. noen av dere som har lest den?


#2650

Popp sa for siden:

Har ikke lest noen livvstilbøker, men har innkjøpt Dr Hexelberg. Har kun lest 5 sider av den, men den omhandler mye av det helsemessige aspektet.

Når jeg går rundt og er sulten/sugen på noe, så tenker jeg at det er da kroppen virkelig går ned i vekt. For da "spiser" den opp av alle fettlagrene mine :D

Nå er jeg inne i min siste uke av Fase 1, syns ukene har gått veldig fort. Og neste uke er det både Påske og Fase 2. Gleder meg til å drikke vin.


#2651

Trixiex sa for siden:

Til helgen har jeg fullført andre uke av fase 1. Jeg gikk ned to kg med en gang, men så sto det stille. De siste dagene har jeg gått ned 2 kg til. Det trengte jeg virkelig, for trodde kroppen min var totalt håpløs. Jeg har vært helt nazi på måltider, og jeg ser dere bruker smør osv. Det har jeg ikke turt. Følger bare det som står oppført som tillatt.

Synes det går greit og synes produktene er helt ok. Har et par ting jeg ikke bestiller opp igjen, men mest fordi det var noen ting som falt mer i smak enn andre ting. Også drikker jeg ikke kaffe, så de to cappucinoproduktene som kom i startpakken er de eneste koppene med kaffe denne kroppen har fått i seg i hele sitt liv, og forhåpentligvis skal jeg unngå flere ;)

jeg har vært og tatt blodprøver i dag, for å være klar til legesjekk i morgen. blir spennedne å se hva den magiske vekten til legen måler i morgen. Men alt i alt er jeg fornøyd, og jeg ser selv i speilet at det er mindre av meg....snart er det jo en hel klesstørrelse så det må jo synes.


#2652

Popp sa for siden:

Gratulerer med flott nedgang! Kroppen stopper opp litt annenhver uke hos meg, så jeg gikk ned 0,3 kilo forrige uke men 2,3 kg uken før der igjen. Du går ned så lenge du følger dietten.
Jeg bruker lite smør, og jeg er ikke så nazi som jeg var første gang jeg gikk på ED (2010). Det anbefaler jeg nok også at man er slik at man blir kjent med opplegget.

Igår var jeg på basket igjen, og denne gangen var vi færre innbyttere så jeg løp og løp og løp til jeg kjente blodsmaken i munnen. Bare vent, til sommeren er jeg i superform! :cool:


#2653

Popp sa for siden:

:heia: :heia:
Ned 1,3 kg denne uken og da har jeg gått ned nesten 5 kg på 4 uker!

Jeg trodde jeg skulle over på fase 2 idag, men ser av tickeren min at jeg fortsatt har 2 dager igjen.:rolleyes: Da er det mandag som er siste dagen i fase 1. Passer bra for onsdag stikker vi på ferie.

Jeg må planlegge veldig hva jeg skal kunne skeie ut med i påsken, jeg skal hvertfall holde meg unna godteri. Det kommer jeg ikke til å klare å bare spise litt av eller enda verre; klare å slutte når påskeferien er over :o

Lovinda: hvordan går det med suget? Har du klart å komme deg forbi det uten de store utskeielsene?


#2654

Titti sa for siden:

Grattis med fem kg. :heia:


#2655

Popp sa for siden:

Takk, Titti :)

Gikk over på fase 2 igår, men starter påskeferien idag. Planen er å spise mest mulig lavkarbo, noen ED måltider, ikke røre godteri og ta noen dager i Fase 1 etter ferien hvis det har blitt for store og mange utskeielser ;)

Ønsker dere alle en flott påske.


#2656

Mailin sa for siden:

Jeg spiser ingen ed måltider lenger, kun "erstatninger". Det er deilig, kunne levd sånn som dette veldig lenge. Kjenner jo på påskesnopsuget, men tenkte kanskje å dra innom dropsen og kjøpe noe sukkerfritt snop til påske.... Ikke mye for de sjokoladene der blir man jaggu dårlig i magen av....hehe

Ellers så går det jevnt og trutt nedover, selv om jeg var ute i helgen og drakk MYE hvitvin så går vekten fortsatt nedover. Og, en milepæl er nådd:

JEG ER IKKE LENGER FEIT, BARE OVERVEKTIG!!! (BMI < 30!)


#2657

Lovinda123 sa for siden:

god påske og gratulerer med flotte resultater!!
jeg har da klart å gå fra halvparten av ed maten jeg trenger i påska så da blir det litt improvisering med ketogen kost som det så fint heter:)
ellers har faktisk søtsuget gitt seg,yeayh!! sitter og skriver litt på bacheloroppgaven i påskeferien så var redd jeg skulle miste helt kontrollen(merkelig hvor fristende det er å sitte å mumse på noe når jeg holder på å skrive!), men det har faktisk gått veldig greit.
den ene dagen bestemte jeg meg for å ha bittegrann påskekos og lagde sjokoladekaken fra funksjonell mat(samme merke som har sukrin etc). var faktisk utrolig god(også de som spiste "vanlig" påskegodt likte den,ikke bare jeg som synes ed barene er helt fantastiske for tiden:))

ha en super påske videre!!


#2658

Trixiex sa for siden:

Jeg har klart meg hele påskeferien. Fulgte opplegget slavisk, men passet på å ha sjokoladepudding klar på kvelden når marsipan og andre godsaker stod på bordet på hytta. Det gikk helt fint.

Jeg hadde ikke vekt eller stort speil på hytta, og det var en stor forandring som møtte meg da jeg kom hjem. Etter starten 17. mars har jeg nå gått ned snart 6 kg. Er så fornøyd!

Jeg startet fase 2 på lørdag, og koste meg med et glass vin og litt kjøtt. nam


#2659

EDlene sa for siden:

Hei alle sammen,

Nå er det jammen en stund siden jeg var her inne sist!
Jeg begynte på fase 3 nå på fredag og har hittil (på 3 mnd) gått ned 20 kg :) Har mistet 17 cm rundt livet og 12 rundt baken (hvis jeg husker rett)!!!

Men nå kjenner jeg at jeg begynner å slite max! Jeg er sååå matlei.... og jeg kjenner at søtsuget har vært sterkt tilstedeværende nå i påsken. Kombinasjon av alt godteriet som har stått fremme over alt og det at jeg ikke lenger er i ketose....:(
Det er mest middagen og lunsjen jeg sliter med. De måltidene jeg bruker ED går faktisk helt fint, men jeg gruer meg til middag/lunsj hver dag. Er det noen som har noen gode tips????
Jeg er drittlei brokkoli og blomkål.
Har lagt min elsk på chilisuppe med litt ost og kesam oppi + taco i hjertesalat med hjemmelaget tacokrydder og guacamole (??), men prøver å kun ha disse rettene toppen en gang i uken for å ikke gå lei.

Akkurat nå føles resten av eurodietten helt uovervinnelig og jeg tenker med skrekk og gru på hvordan de neste månedene skal gå... og kommer jeg til å klare å opprettholde vekten når jeg er ferdig?!
I tillegg er det en del som skjer nå på vårhalvåret som jeg ikke vil gå glipp av og hvor jeg har lysst til å "være med på moroa", men er redd for at disse "sprekkene" kan sette skikkelige bremser for vektnedgangen i tillegg.
Noen med samme problem? Hvordan prioriterer dere?


#2660

Mailin sa for siden:

Gratulerer med fantastiske resultater!!
Jeg har også gått ned litt over 20 kg nå, siden 16.januar så snart 3 måneder siden jeg startet. Er usikker på mål rundt liv og hofter da, skal tilbake på kontroll om ikke så lenge så får se hvordan det blir da. Men nå passer alle kjolene mine igjen pluss noen bukser i str 34/34 woho! Og jeg har BMI under 30 endelig, det har jeg ikke hatt på lenge! Er strålende fornøyd, og spiser ingen ED måltider. Men jeg skjønner det med at du er matlei ja. Jeg kjøpte noe som heter Karbolett, av merket Idun (mors hjemmebakte, samme merke som gjær og sånt) som har nesten samme næringsinnhold som ed-produkter. Det lager jeg rundstykker av. Får 6 rundstykker av en sånn pakke. ED veiliederen min sa det var helt greit, tok med forpakningen til henne. Hun ville beholde den for å tipse andre pasienter! De smaker kjempegodt, mye bedre enn andre lavkarbobrød og sånt jeg har smakt. Så har jeg det til frokost med litt makrell-i-tomat eller ost på. Blir veldig mett av bare ett rundstykke for det er så mye proteiner i. Eller så har jeg det til tilbehør til kjøttmiddagen, med litt salat til. F.eks. kylling med salat og rundstykke med smør, det er nam det! Er også veldig lei av blomkål og brokkoli ja.... Ønsker meg ris og pasta.... Ellers kan du jo se om du finner knutekål i butikken og lage mos av det. Evt kålstuing, wokede grønnsaker e.l.

Nå i påsken har jeg laget en lavkarbo ostekake som vi har kost oss med på kveldene, og selv om det er for mye fett i forhold til dietten så har jeg fortsatt å gå ned i vekt. Oppskriften fant jeg på lavkarbo-forumet og heter "frisk ostekake" med mandelbunn istedenfor kjeksbunn. Ellers så har vi laget gele av fun light saft, med litt krem med sukrin som søtning. Det er jo ikke så lurt, men bedre i forholdt til å sprekke helt med høykarbosnop! Men nå er påsken over og jeg må avvennes for søtt igjen..... Men det tar jo bare et par dager.

Vet ikke når jeg skal begynne med fase 3, men det er vel nå om en ukes tid tenker jeg. Har virkelig ikke lyst til det, for da stopper vel vekten opp og jeg har enda 10 kg igjen å ta av! Men det er visst ikke sunt for kroppen å være i ketose lenger enn 3 mnd så jeg må nok..... blæh

I mai skal jeg først til københavn med forloverene mine, da kommer jeg ikke til å holde dietten. Dessuten skal jeg og foloveden min på kakesmaking for å smake på kake til bryllupet, da får vi 3 smaker å teste. Jeg har fortalt alt dette til legen, hun sa at det er jo sånn livet er. Det er ikke bare hverdager i livet, av og til skeier man ut, og det er like bra å venne seg til det. Poenget er å holde seg til sunn mat i hverdagen.....


#2661

Popp sa for siden:

Så flinke dere har vært! Gratulerer med flott nedgang...
EDIene: er du glad i å lage mat, er det mange tips på Oppskrift sidene - hvis du liker det enkelt slik som meg, så har jeg middagstips: wok mye grønnsaker og stek enten fisk- eller kyllingfilet og blander i litt pesto. Meget enkelt! Til lunsj er det veldig enkelt å blande i en salat og blande i enten 2 hardkokte egg eller reker.
Mailin: Takk for tips om karbolett. Det skal jeg ha på minne når jeg går over til fase 3 og 4.Ble gele'en stiv?


#2662

Popp sa for siden:

Godt å være tilbake igjen på diett. Påsken ble ikke helt som planlagt, dvs ikke gjennomført med lavkarbo stil. Ørlittegranne godteri der, en vaffelplate her og litt brød til lunsj og avslutningsvis med en pizza fra Dolly dimples igår :rolleyes:. Men er fornøyd med at det ikke ble overspisning :o

Vekten: +1kg som skal av fort som fy.
Idag var det tilbake igjen på ED, og akkurat nå skal jeg til å spise woket grønnsaker med Risotto.


#2663

EDlene sa for siden:

Tusen takk for flotte tips dere :D
Jeg skal definitivt se om jeg finner de lavkarbo-rundstykkene! Og pesto hadde jeg ikke tenkt på en gang, så det må også prøves:)

Husker ikke hvor jeg fant det, men en dag hadde jeg skikkeli lysst på noe som smaker junk food, og så fant jeg en "oppskrift" som nok går litt over fettgrensen, men som går greit en gang i blandt.

1 stabburets løvstek (stekes først på panne og legges til siden)
1/4-1/2 løk og 1/2 paprika skjæres i strimler og stekes.
Legg løken og paprikaen oppå løvsteken + noen teskjeer med salsa + litt raspet ost.
Holdes som et tacoskjell med fyll i (kan være lurt å ha en serviett/klut under).
Hadde dette til middag i går. Det var deilig. Følte at jeg spiste gatekjøkkenmat!


#2664

Trixiex sa for siden:

Hei, jeg er i fase 2.
Her kan jeg spise 150g rent kjøtt. Jeg tok kontakt med Eurodiet for å høre om jeg kunne spise røkelaks, acon og spekeskinke, men fikk til svar at det kunne jeg ikke. Hvorfor ikke? Vet dere noe om det?

Jeg fikk nemlig ikke noen forklaring. Samme damen svarte også at jeg bare kunne drikke grønn te og vann, men så har jeg hørt at drikkelisten er noe mer nyansert enn som så. Derfor lurer jeg litt på svarene jeg får, og om dere har fått noen mer forklaring enn meg.


#2665

diettmannen sa for siden:

Hei Trixiex!
Jeg har spist røkelaks og spekeskinke, jeg har drukket ganske godt med Pepsi Max, Fun Light og Cola Zero, men jeg har nådd målet mitt :D

Siden jeg begynte på ED 13. januar har jeg gått ned fra 111,1kg til 82,9kg i dag :)
Har vært veldig streng med dietten, men har drukket kanskje 0,5-1 liter med lettbrus og Fun Light mesteparten av halve perioden. ;)

Tror du med god samvittighet kan spise røkelaks og spekeskinke, bare pass på karboinntaket!

Jeg har var på oppfølging på Forusakutten på fredag, nok en fredag den 13. :p
Så nå har jeg godt over på fase 3B, eller, har vel tenkt og begynne en av de nærmeste dagene :p Liker meg godt i fase 2 :rolleyes:


#2666

Lille34 sa for siden:

Gratulerer med et fantastisk resultat, diettmannen:blomster:


#2667

Titti sa for siden:

Wow for et resultat. :D


#2668

EDlene sa for siden:

[quote=Trixiex;1331481]Hei, jeg er i fase 2.
Her kan jeg spise 150g rent kjøtt. Jeg tok kontakt med Eurodiet for å høre om jeg kunne spise røkelaks, acon og spekeskinke, men fikk til svar at det kunne jeg ikke. Hvorfor ikke? Vet dere noe om det?
quote]

Hørtes rart ut!! Jeg har til og meg fått en liste med "oppskrifter" på "mat i farten" av min ED lege, og to av oppskriftene inneholder røkelaks og spekeskinke :)


#2669

EDlene sa for siden:

Mailin:
Hvor lenge stekte du Idun Karbolett rundstykkene dine????

Sitter her og undres om det kanskje hadde vært mulig å brukt samme deigen til pizzabunn.... sugen på pizza til helgen :D


#2670

Lovinda123 sa for siden:

Heihei,nå er det lenge siden jeg har vært her inne!håper alle har hatt ei fin påske!merket det var ekstra vanskelig med alt godteri og kos fokuset,var til "måling" idag og var kjempenervøs før jeg gikk på vekta(ble et par glipper..kremt) men - 10 kg siden oppstart så er kjempefornøyd!det er så deilig å få bekreftet at det fungerer,også på meg:)gratulerer allesammen med fantastiske resultater!helt utrolig!stormende applaus


#2671

Trixiex sa for siden:

Nytt spm fra meg, og tusen takk for svar. Da vet jeg at jeg i hvertfall en gang i blandt kan "skeie" ut med litt røkelaks. Er jå så godt med noe med skikkelig smak på...

Men så til det nye spm. Jeg skal til det store utlandet på tur med jobben. Det er jo en utfordring når man er i fase 2. Jeg takker disse franskmennene som står bak dietten å legge inn et glass vin hver dag. Det er jo greit når man skal ut med jobben... Men så kommer jeg til mat. Jeg har bestilt masse kjeks, soyanøtter, barer og sjokolade-frokostblanding, slik at jeg klarer meg litt sånn "på farten" de fire dagene jeg er borte. Så tenkte jeg å ha middagen med mine kollegaer, men unngå poteter og ris, og selvsagt dessert. Det kan jo tenkes at jeg vil få andre grønnsaker enn de som står på listen. Tror dere det vil ødelegge mye for meg? Og er det i såfall lett å komme tilbake i tralten igjen om jeg skulle ramle ut av ketose?

Noen andre som har vært på tur og vært sosial? hvordan har dere løst det? Bor på hotell, så all annen matlaging enn litt røring i melk er utelukket....


#2672

Vivven sa for siden:

..jeg har gått på ed i tre uker,og har tatt av 1,ETT kilo...
Har god samvittighet,men kjenner det er litt kjipt at det ike har forsvunnet noe ,er..
Jaja..har ikke mistet motet,så går på med krummet hals.


#2673

Shadow40 sa for siden:

[quote=Trixiex;1334514]Nytt spm fra meg, og tusen takk for svar. Da vet jeg at jeg i hvertfall en gang i blandt kan "skeie" ut med litt røkelaks. Er jå så godt med noe med skikkelig smak på...

Men så til det nye spm. Jeg skal til det store utlandet på tur med jobben. Det er jo en utfordring når man er i fase 2. Jeg takker disse franskmennene som står bak dietten å legge inn et glass vin hver dag. Det er jo greit når man skal ut med jobben... Men så kommer jeg til mat. Jeg har bestilt masse kjeks, soyanøtter, barer og sjokolade-frokostblanding, slik at jeg klarer meg litt sånn "på farten" de fire dagene jeg er borte. Så tenkte jeg å ha middagen med mine kollegaer, men unngå poteter og ris, og selvsagt dessert. Det kan jo tenkes at jeg vil få andre grønnsaker enn de som står på listen. Tror dere det vil ødelegge mye for meg? Og er det i såfall lett å komme tilbake i tralten igjen om jeg skulle ramle ut av ketose?

Hei. :)
Jeg har gått på eurodietten i et halvt år nå og har vært på flere utenlandsturer. Det har gått kjempefint, har ikke gått ned noe særlig, men har ihvertfall ikke gått noe opp. Jeg har hatt med meg kjeks, nøtter og barer og spist middag med grønnsaker. Har drukket mer enn et glass vin pr dag, og spist de grønnsakene jeg har fått servert, unntatt gulrøtter. Den frokostblandingen var ikke noe kjekk å ha med på hotell, var ikke mulig å få vasket begeret skikkelig, så etter et par gangers bruk luktet det veldig surt....

God tur og lykke til! ;)


#2674

EDlene sa for siden:

Har du nettopp startet på ED??? Det hørtes veldig rart ut....
Synes du er flink som står :D Plutselig raser nok vekten av deg også skal du se!

Jeg har nettopp gått over i fase 3, og har gått ned i underkant av et kilo på 2 uker... synes DET er ufattelig seint... men trøster meg med at det går nå sakte men SIKKERT nedover....


#2675

Popp sa for siden:

Da står Idun lavkarbo lett brødet til avkjølning på benken. Jeg er spent på smaken...


#2676

Mailin sa for siden:

Hei!

De stekes i 12-15 minutter på 225 grader.

Har prøvd de som pizzabunn (og som burgerbrød) men det var ikke særlig vellykket dessverre....

Ellers, har nå begynt på fase 3. Dvs det er det samme som fase to, men i tillegg får jeg spise en frukt til dagen. Det skal visstnok være nok til å få meg ut av ketose. Jeg fortsetter å gå ned likevel, så det er jo bra! Og i dag begynte jeg på et nytt 10-tall, i dag var jeg 89,9 kg hurra! :-)

Men jeg er meget søtsugen for tiden. Har kjøpt noen sukkerfrie sjokolader av og til, ellers har jeg spist litt lavkarbokake (både egenkomponert og ferdig lavkarbokake kjøpt på helsekost som koster skjorta.... Det hjelper, og som sagt så fortsetter jeg å gå ned i vekt så jeg ser ikke det store problemet med det egentlig.... Får prøve å kvitte meg med søtsuget til uka (har fortsatt litt kake igjen i kjøleskapet og skal kose meg med den i kveld)

Helsesøster sa til meg på siste kontroll at fremover kan jeg forvente et vekttap på ca 0,5 kg i uka. Det synes jeg hørtes veldig lite ut! Hvordan er det med dere andre som har startet fase 3? Går det virkelig så sakte framover? (PS har mistet 1 kg siste uken, i fase 3, så det kan jo hende hun tok feil da... krysser fingrene for det! Har fortsatt 10 kg igjen å gå ned....)


#2677

Popp sa for siden:

Prøvde du å steke bunnen først?


#2678

Mailin sa for siden:

Vet ikke, det var mannen som lagde... Men tror ikke det. Problemet var at den ble for sprø og grov, men fyllet var jo godt da.... hehe


#2679

Trixiex sa for siden:

Kroppen min var vedig treg. Jeg gikk ned en kilo litt brått, så stod jeg stille i nesten to uker før det smalt av tre kilo på rappen. Nå har jeg mer sånn trappetrinnsteg. Vekttapet har roet seg veldig, men det er bare å holde ut. Ned går man så lenge man følger dietten.

Har du prøvd å kjøpe deg ketosestix? Er du i ketose, så går det av seg selv. Kan være kroppen bare må vende seg litt før den slipper.


#2680

Trixiex sa for siden:

[quote=Shadow40;1335433]

Du er super som svarer så flott! Tusen takk! Begeret har jeg aldri brukt, bare rører det ut med skje i en kopp med melk. Tror jeg derfor skal klare meg bra med blanding. Ellers skal jeg gjøre som du sier ang maten, tenkte også å spørre om jeg kan få salat i stedet for poteter. tipper de er vant til det i disse dager ;) Gleder meg enormt til tur i hvertfallm og tror nok det skal gå helt fint!


#2681

Vivven sa for siden:

har kjøpt slike ja,og det viser utslag på lavt og medium....
Skal til legen nå på tirsdag,så vi får se hva hun sier...


#2682

Vivven sa for siden:

Da har jeg vært hos legen:)
Før jeg begynte på ed"gikk" jeg to uker på lavkarbo i påvente av resultatene av blodprøvene.
Da gikk jeg ned 5 kilo...nå har jeg veid meg,og det viser seg at i fase 1 gikk jeg ned 2,9kg fett..og opp 1 kg muskler...
-Legen var veldig fornøyd,sa da er jeg også det:)

For meg var det beste av alt de 11 cm som har forsvunnet fra livvidden min:D


#2683

Popp sa for siden:

Kjempebra! Det skal du være superfornøyd med! Gratulerer med nedgang av 6 smørpakker.


#2684

Trixiex sa for siden:

Jeg lærte av en som er god på dette, at lavt eller medium ikke spiller noen rolle. Enten er du i ketose, eller så er du ikke, og variasjonen kommer an på hvor mye veske du har drukket.


#2685

Trixiex sa for siden:

Ellers har vært i det store utland, og kommet hjem en kilo lettere. Juhu!!!!!


#2686

tassa69 sa for siden:

Her har det vært stille...hvordan går det med dere?...jeg er jo på vedlikehold, har vel gått opp mellom 1-2 kg igjen, men prøver å trene og holde formen....Trude Hetland var uansett fornøyd:-)...holder meg fremldees på klesstørrelse 42-44:D...men det er en utfordring, det er vanskelig, vanskelig å si nei til alle fristelsene:o


#2687

Mailin sa for siden:

Hei hei

ja lenge siden noen har skrevet her nå!
Jeg går fortsatt ned jevnt og trutt, og har nådd målet mitt til bryllupet som skal være neste lørdag, er under 85 kg! (Er faktisk under 84 også) så jeg skal bare holde meg der til etter bryllupet (kjolen passer meg akkurat på 85 kg hehe...) Neste mål er 80, men etter det kommer jeg sikkert til å gå opp igjen til 85, men er egentlig helt fornøyd med det.

Nå spiser jeg fullkornspaghetti, en potet i ny og ne, all den frukten jeg vil ha og så unner jeg meg popcorn på fredagene til og med! Og fortsatt går jeg ned littegranne hver uke... Så jeg må si meg strålende fornøyd med både dietten, med oppfølgingen og ikke minst, strålende fornøyd med meg selv og kjempestolt! Tenk, nesten 30 kg er borte (23 kg fett!) Magefettet (det farlige innvendige fettet) er borte og kolesterolet og alt er kjempefint! Så, nå gjenstår bryllup, flytting til nytt hus, og så er det å prøve å bli gravid igjen, så er jeg fornøyd hehe! :-)

Hvordan går det med dere andre da?


#2688

Titti sa for siden:

Så flott!:) gratulerer m nådd mål og lykke til med bryllupet neste helg!:)


#2689

streber sa for siden:

Gratulerer med oppnådde mål og lykke til fremover:)


#2690

randigj3 sa for siden:

har endel mat som jeg ikke liker og vil bli kvitt...har masse desserter og barer og supper...ta kontakt på PM så blir vi enig om pris...:-=


#2691

Sentrifuge sa for siden:

Hei!
Det kan godt være at det er noen som har skrevet noe om dette tidligere i tråden, men det er så mange innlegg og jeg har ikke tålmodighet til å lese alle hehe..

Det jeg lurte på var om noen av dere hadde noen tips eller oppskrifter til noe snacks eller bakverk? Det finnes endel lavkarbo kaker og snop/godteri, men kroppen min er veldig følsom, og reagerer (dvs jeg går opp i vekt eller står stille) på selv den minste utskeielse (50g for mye protein, en lavkarboskive, eller et fiberrikknekkebrød). Reagerer også på malitol, som blir brukt mye i sukkerfritt snop/godteri.


#2692

randigj3 sa for siden:

noen som selger eurodiett kjeksene eller vil bytte??:-) Send PM!


#2693

randigj3 sa for siden:

noen som går på eurodietten her,og som vil bytte produkter med meg?:-)


#2694

Supersissel sa for siden:

Hei!
Jeg har akkurat begynt på ED og begynte rett på fase 3a. Det vil si at jeg ikke har så mange produkter, men har sånn sjokoladefrokostgreier som jeg gjerne vil bli kvitt om du er interessert? :-) de ble litt for søte for meg!


#2695

Kikkin sa for siden:

Da skal jeg tilbake på Eurodiet!


#2696

Bøtt sa for siden:

Jeg var nettopp i bergen,skal tilbake om 14 dager å få svar på blodprøvene.Så da starter jeg også opp på Eurodietten.:-)


#2697

Bøtt sa for siden:

Da er jeg begynt ED i dag ,noen andre som starter i disse dager eller er igang med ED??


#2698

Kikkin sa for siden:

Jepp, jeg startet den 7.oktober! :)


#2699

Bøtt sa for siden:

:heia: jeg var inni journalen din i går:D


#2700

tassa69 sa for siden:

Hei...lenge siden, har gått opp igjen litt siden sist...og begynt igjen på fase 2...flere her som har opplevd at det står bom stille når man begynner igjen??....holdt på halvannen uke nå....ikke ned, bare litt opp....føler jegsamler muye vann gitt...


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.