< Tilbake til oversikten

Den store felles ED-tråden

#2901

Cyan sa for siden:

Altså, jeg har ikke fått så mye mer gass. Den har bare begynt å lukte. Veldig :p
Såh, nok TMI fra meg tenker jeg ;)


#2902

Popp sa for siden:

Skriver under på det Cyan skriver. I tillegg står det på ED sidene at om man føler seg sulten, så er det helt ok å ta en måltid til (men fortsatt bare 1 sjokoladebar ;) )


#2903

Popp sa for siden:

Cyan går bare rundt å

:lol:


#2904

Carisma sa for siden:

Å.... Hmmm, jeg burde lese litt bedre skjønner jeg. Jeg gikk i kantina og kjøpte agurkskiver i stedet jeg. :rolleyes: jeg er nærmest fanatisk opptatt av å spise etter klokka heller enn antall og mengde. :o


#2905

Cyan sa for siden:

Noen som har prøvd å steke pannekaken i vaffeljern?


#2906

Popp sa for siden:

Jeg gjorde det, men det ble ganske mislykket. Fordi jeg hadde for mye røre i, og det rant over. Men grotingeling mener jeg gjorde dette med mer suksess enn meg.


#2907

Popp sa for siden:

Her fant jeg et gammelt innlegg om vaffelsteke pannekaken + litt annet.


#2908

Cyan sa for siden:

Aha, men da skader det jo ikke å prøve i hvert fall, og være litt forsiktig med mengden røre :). Tenkte kanskje det kunne bli vanskelig å få den til å henge sammen i vaffeljern.


#2909

grotingeling sa for siden:

Går helt fint å steke pannekakerøren som vaffler, må bare prøve seg fram med mengde - forskjellige vafflejern = forskjellig mengde.
På mitt kan jeg regulere varmen, og fant tidlig ut at ca medium varme gav det beste resultatet.
Ikke noe problem med konsistensen forøvrig ;)


#2910

Lille34 sa for siden:

For min del har ED kun virket positivt på sf'n. Sf-tankene roer seg og blir så og si borte, noe som er ei fantastisk deilig følelse:)


#2911

Carisma sa for siden:

Jeg har et gammelt jern, og det gikk det definitivt ikke å steke i! Alt satt fast og jeg måtte vaske jernet med zalo 3 ganger for å få det vekk. :eek:


#2912

Cyan sa for siden:

Pannekakene har uansett blitt min favoritt. Det er vel det eneste produktet jeg syns er genuint godt. I dag dristet jeg meg til å smøre et tynt lag ekstra lett rømme (maks 1 ts) + litt sukkerfritt syltetøy på :sikle:


#2913

Wowo sa for siden:

Så bra at du har funnet noe du liker! Jeg tror det er veldig viktig for å holde ut hele løpet. Godt de har såpass mye forskjellig, pannekakene fallt nemlig ikke i min smak. :)


#2914

Carisma sa for siden:

Hva koster de vanlige timene på fedonklinikken? Jeg har så langt bare gått på kurs med pakkepris for både individuelle timer og gruppesamtaler, men til høsten må jeg følge opp med timer selv.


#2915

Cyan sa for siden:

Oslo? Mener det sto 650,- for 30 minutter.


#2916

Popp sa for siden:

Jeg kjøpte et klippekort på 6 á 30 min til ca. kr. 3.500,-. Det er litt billigere enn å betale for hver time du er der. Da bestemmer jeg selv når jeg vil komme og det passer meg ypperlig.


#2917

Popp sa for siden:

Noen som har prøvd Pasta Bolognes? og likte den?
Jeg holder på å bestille nye runder før ferien og lurer på om jeg skal kjøpr en eller flere av den.


#2918

grotingeling sa for siden:

Jepp, helt ok men jeg foretrekker faktisk å bare kjøpe pastaskruene og lage saus selv ;)


#2919

Cyan sa for siden:

Noen ganger er jeg helt bevisstløs. Poden fikk en is i varmen her i dag, men han ville ikke ha hele og kom og ga meg resten. Så i vanvare så spiste jeg en god bit av den før jeg kom på at jeg jo ikke skal ha sånt :rolleyes:


#2920

Popp sa for siden:

Og der har du vanene våre som er vanskelig å omstille... :rolleyes:
Hender jeg tar meg selv i å tatt noe inn i munnen for så å spytte det rett ut i søpla :D


#2921

Popp sa for siden:

Idag har jeg vært på fotball banen med gutta i hele dag. Det har vært en lokal turnering og i det flotte været vi hadde idag, så har det bare vært DELILIG! De fikk kaker og pølser, scoret masse mål - jeg fikk ED kjeks og vann.

Imorgen skal vi i konfirmasjon og vet ikke hva de skal servere, håper på salat som tilbehør. Da kan jeg bare koke opp litt pasta hjemme, ta med meg soyanøtter og noen ekstra pakker med ED kjeks. Noen som har andre tips?


#2922

Popp sa for siden:

SItter her å drikker Farris Bris med sitron og sitrongress....og så nå lurer jeg på om dette ødeligger ketosen eller ei ???


#2923

Cyan sa for siden:

Farris skal være greit. Men Olden eller Bonaqua (Husker ikke om det var begge eller bare en av dem) med smak bør man styre unna.


#2924

Cyan sa for siden:

Den kyllingsuppa er virkelig god altså, når den krydres med karri og muskat. En favoritt. :)


#2925

Carisma sa for siden:

Kyllingsuppa er helt ok uten krydder også. Får stadig kommentarer på jobb om hva som lukter så godt. :rolleyes:


#2926

Popp sa for siden:

Tips:
Kutt opp selleri og litt purre hvis du vil ha noe å tygge på i suppen.


#2927

Popp sa for siden:

Det er stille her for tiden, også fra min side ;)
Lørdag skal jeg på stor fest med jobben. Vi skal feire oss selv og at selskapet er 150 år. Så selv om jeg er på fase 1 så har jeg bestemt meg for å følge fase 2 den dagen. Gleder meg skikkelig.

Kan noen minne meg på regelene for alkohol?
Hvitvin, rødvin, champagne??


#2928

Popp sa for siden:

:syklubb:
Er det her det er party?


#2929

Pearl sa for siden:

Ganske rolig fest i grunnen, men det slenger innom en og annen gjest av og til. :p


#2930

Cyan sa for siden:

Typisk på sommeren at det er stille på forumet. Det er nok ikke her partyet er :p


#2931

Wowo sa for siden:

Heisann og hoppsann kjære ED-venner! Jeg er litt i det filosofiske hjørnet i dag, kjenner jeg. Om to dager har jeg gått kontinuerlig på ED i ett år! (Noen har tjent litt penger på meg ;)) Veiedag er i morgen, men jeg regner med at det blir ca +/- -38 kg. Jeg er ikke helt i mål enda, men er fornøyd med resultatet og trives med kroppen min nå.

Driver å lurer på hvordan jeg skal få has på de siste kiloene....skal jeg ta en runde med fase 1, 2 og 3, eller skal jeg begynne på fase 2? Bør jeg kanskje ta en pause og holde meg i fase 3c - 4? Jeg er åpen for gode råd! :) Har ca 9 kilo jeg gjerne kunne bli kvitt. Jeg er ca 175 cm høy og kunne tenke meg å stabilisere meg på 70 - 73 kg, nå er jeg ca 79 kg.

Men det har vært et godt år. Ikke minst pga av mestringsfølelsen og alle de gode tilbakemeldingene jeg har fått i løpet av våren. Jeg kjenner at det er deilig å få komplimenter etter mange år som "usynlig". Pussig at man er grå og usynlig når man er feit......

For ett år siden satt jeg å leste denne tråden fra begynnelsen til slutt og sugde alle gode råd til meg. Det ga gode resultater :).


#2932

Carisma sa for siden:

Jeg har helt motsatt erfering, føler man skiller seg ut og er alt for synlig i enhver sammenheng... :o


#2933

Wowo sa for siden:

Hmm, kanskje jeg har gjort meg usynlig....


#2934

Cyan sa for siden:

Så utrolig bra jobba, wowo! :heia: Hvilken fase er du i nå? Og går du fortsatt ned? Hvis det er sånn at du fortsatt går ned, om enn sakte, tror jeg bare jeg ville ha fortsatt som før.
Jeg har jo ikke holdt på så lenge, men fedondama mi sier at når det stopper opp (eller begynner å gå veldig sakte ned) kan man prøve å gå opp en fase noen uker for så å gå tilbake igjen.


#2935

Wowo sa for siden:

Jeg er i face 3 c og har vel egentlig ikke gått nevneverdig ned i fase 3b eller c, det vil si de to siste månedene. Kanskje jeg skulle prøve fase 3 a eller kanskje 2.... da skjer det jo litt mer. Hvor lenge har du vært i fase 2? Jeg har begge gangene vært 60 dager i fase 2.


#2936

Cyan sa for siden:

En måned i fase 2, skulle egentlig være 60 dager, men jeg trener for mye og ble helt energiløs av det så vi ble enige om fase 3 på treningsdager og fase 2 på treningsfrie dager. Nå er jeg en drøy uke uti i ferien og har falt litt av av lasset :rolleyes:


#2937

Wowo sa for siden:

Hvor mye har du gått ned i fase 2 da? Jeg tror kroppen kan ha godt av litt ferie (med måte). :)


#2938

Cyan sa for siden:

Gikk ned 5.7 kilo på den måneden, hvorav 3.8 var fett, så ikke veldig mye (men hadde gått ned en del i forkant også). Og jeg har stort sett levd på veldig lite mat forrige uke (men mye og feil de siste 2 dagene), så har nok ikke gått opp i (fett)vekt. Tar det litt som det kommer nå, skal en tur til Køben og sånt, så satser jeg på å komme 100% i gjenge de siste 6 dagene av ferien. Da skal vi bare være hjemme så burde gå greit. Satser på å komme ut på andre siden av ferien med samme vekt som før ferien. Evt. nedgang tar jeg som bonus :)


#2939

Pearl sa for siden:

Ned 5,7 kg på en måned høres mye ut for meg Cyan. Jeg har aldri gått så fort ned noengang. :)
Wowo, jeg tror det kan være lurt å stoppe opp litt og la kroppen få stabilisere seg litt. Du har gått ned utrolig mange kilo. Men jeg skjønner at det er fristende å bare kjøre på når en først er så godt igang. :) Men uansett, det er nå den vanskelige jobben begynner. Så lykke til. Håper du blir værende her inne så vi kan fortsette å lære av hverandre. :klem:


#2940

Carisma sa for siden:

3.8 på en mnd er jo nesten 1 kg fett i uka! Det er jo langt fra lite.

Og jeg skulle ønske jeg klarte å være så avslappet ift feriekostholdet :o


#2941

Cyan sa for siden:

Ja herregud, misforstå meg rett, jeg var strålende fornøyd med å gå ned så mye på bare en måned når jeg begynte rett i fase 2 og hadde hatt et ganske bra fedonsk kosthold i forkant ;) Mente bare at det ikke var så mange kilo totalt sett før jeg bevegde meg halvveis over i neste fase.


#2942

Wowo sa for siden:

Da er det fest og feiring her i gården!

Ett år på Eurodiett og pr i dag ca 37 kg ned!! :D

Planen var å feire med å legge ut et etterbilde, men det ble dessverre alt for teknisk komplisert for meg og jeg fikk det ikke til. :confused:

Ingen behøver å bekymre seg for at jeg skal forsvinne ut av forumet. Jeg henter veldig mye motivasjon herfra og har fått mange gode råd. Så alle dere EDfolk: Hold dere her, jeg trenger dere, jobben er så langt fra ferdig!


#2943

grotingeling sa for siden:

FANTASTISK!!!!! :heia: :heia: :heia: :heia: :heia:
Dette er jo bare helt herlig, gratulere med resultatet så langt :klem:


#2944

Wowo sa for siden:

Tusen takk! Det er faktisk den første ordentlige gratulasjonen jeg har fått og jeg synes at jeg fortjener det litt. Har nevnt at jeg holdt på i ett år til både mann og barn og mor og egentlig fått litt liten respons (synes jeg da ;)) Så kanskje det må litt likesinnede til for å forstå at det er noe å feire. Så igjen, Grotingeling, tusen takk, jeg trengte den. :)


#2945

Cyan sa for siden:

Gratulerer! :heia:
Jeg føler også at jeg får lite oppmuntring og oppbacking hjemme (utover å få et klapp på skuldra i ny og ne liksom) fra f.eks. mannen min.


#2946

Pearl sa for siden:

Da fester :syklubb: vi og feirer :full: med deg Wowo:spisesnak. Jeg er utrolig glad for å ha deg her :love: så det fint at du ikke forsvinner ut av forumet.

Jeg vil gjerne være med i heiagjengen din Cyan.:goodluck:
:heia::heia::heia:


#2947

Popp sa for siden:

Noen som kan fortelle meg hvor lenge man skulle ta vitaminene? Er det kun fase 1 eller også gjennom hele fase 2 - husker ikke dette her


#2948

grotingeling sa for siden:

Har aldri sett eller hørt noe spesielt om hvor lange en tar vitaminer og mineraler, tar dem nesten hele tiden uansett jeg :p


#2949

andreas sa for siden:

Veldig bra jobbet! 😁😁
Lurker mye i bakgrunnen her selvom jeg ikke er så aktiv :o


#2950

Pearl sa for siden:

Jeg fikk beskjed om at det var viktigst i fase 1 og 2. :)


#2951

nissemor sa for siden:

Hva har dere fått beskjed om å ta av vitaminer og mineraler? Jeg fikk kun beskjed om å ta vitamin D.
Har et lite sår som ikke vil gro noe særlig, kanskje jeg skulle fylle på med litt mere tilskudd:)


#2952

grotingeling sa for siden:

Jeg fikk beskjed om å ta C, D og E samt magnesium


#2953

Carisma sa for siden:

B-stress, d, magnesium, nattlysolje og omega 3. Men jeg er skikkelig dårlig til å ta det... :(


#2954

Wowo sa for siden:

Hei kjære ED-venner, jeg trenger litt hjelp.

I dag var jeg på vekta og fikk en aldri så liten "wake up call". Bare på noen få uker har jeg lagt på meg nesten 6 kg. Jeg har skeiet ut, spist meg litt mer enn mett, drukket mer vin enn ett glass, ekstra nøtter o.s.v. Stadig "litt til" hvis dere forstår hva jeg mener? Jeg har hatt et par lite aktive uker også på grunn av ryggvondt og isjasj, men det er over nå.

Hva gjør jeg? Burde jeg gå tilbake til fase 3A eller til fase 2? Jeg er godt i gang med trening så den delen føler jeg er på plass. Men jeg er redd at 3 A ikke holder til å gå ned på? Jeg har også lyst til å vente med fase 2 til jeg skal ta siste rest ( 5 - 10 kg i tillegg til disse seks), men vil egentlig prøve å stabiliere meg før jeg går løs på siste rest. Det ble litt rotete dette, men jeg tenker også at hvis jeg går på 3 A og ikke går ned så ville også ødelegge for fase 2? Hmm håper dette gir litt mening og jeg tar gjerne mot noen gode råd.


#2955

grotingeling sa for siden:

Hei Wowo - der har jeg vært noen ganger må jeg bare erkjenne, så du er definitivt ikke alene.
For min del har det vært nødvendig å kjøre en runde med fase 2 for og få startet nedgangen igjen, jeg har ingen nedgang i fase 3 (hverken a, b eller c).
Så ut fra min erfaring vil jeg anbefale fase 2, og gjerne holde på litt lengre enn den første uken hvor det stort sett er vannet som forsvinner.


#2956

Wowo sa for siden:

Ja, det spørs om du ikke har rett. Jeg har gått to fulle runder med fase 1 til og med fase 3 C. Jeg har begge gangene hatt nedgang i fase 3A, første gang nesten 4 kg på en mnd den andre gangen i overkant av 2 kg på en mnd. Det kan godt hende at min tålmodighet ikke er så lang. Men hvis du skulle gått på fase 2 lenger enn en uke, er 10 dager også i korteste laget? Da hadde det eventuelt blitt 10 dager på fase 2 og så en måned med alle fasene i 3.

Skrekk og gru...håper dette blir en lærepenge for meg..... Heldigvis kjenner jeg at motivasjonen er på plass igjen og det er godt. Rart det der med motivasjon, den er så uberegnelig.

Ps. Den tickeren juger, men jeg er ikke klar for å korrigere den enda...


#2957

andreas sa for siden:

Kjære Wowo,
Fatt mot. Du sier du har vært lite aktiv de siste ukene. Det kan hende du har noe å hente der. Jeg tenker at det er svært viktig å holde motivasjonen og humøret oppe, og ikke falle helt av fordi du strammer kostholdet for mye og for lenge?!

Må de 6 av pronte? Har du tid til å starte trening, kutte ut litt av den "litt til", og se om det justerer seg?

Dette får du til ;)

\ a


#2958

Wowo sa for siden:

Takk for svar, Andreas. :)

Jeg har landet på at jeg strammer inn til 3 A i hvertfall et par uker for å se om det gir noe utslag samtidig som jeg trener. Jeg kjenner at jeg ikke er helt motivert for fase 2 nå, jeg vil gjerne spare den til at jeg skal ta siste rest. Hvis ikke 3 A gir resultater må jeg nok gå hardere til verks. Men jeg har holdt meg helt til dietten i går og i dag, så jeg føler at jeg er godt i gang igjen. Det er rart hvor mye som faktisk sitter mellom ørene. ;)

Men du da, Andreas, hvordan går det med deg? Du har jo vært superflink. Klarer du å holde motivasjonen oppe? Uansett, lykke til videre!


#2959

andreas sa for siden:

Ja, behold livskvaliteten. Det tror jeg du er best tjent med! :)

Her går alt supert, takk som spør. Har stagnert på -noenogfemti og trives godt med det. Er vel på BMI 29 blank. Noe mindre kler meg ikke.
Ligger mellom fase 3c/4. Tenker ikke så mye på hva jeg ikke kan spise, men alt jeg faktisk kan spise. Har hatt to-tre raptuser, men begrenset det til det ene måltidet, og ikke sklidd ut over flere måltider. :)
Sliter litt med å få i meg nok grønt enkelte dager, og får lett "dilla" på ting.
Det største problemet synes jeg, er alle bedreviterne. De som kommer med utfall slik som "nå skal du vel ikke mer ned i vekt?", "når skal du spise normalt igjen?" og den beste "du ser ut som en kreftpasient".

Jatta jatta jatta.

God kveld fra han som leser her ofte, men ikke alltid sier så mye ;)


#2960

Pearl sa for siden:

Det er rimelig urettferdig hvor lite vi EDere tåler av bare litt karbohydrater eller bare litt ekstra annet før nålen peker oppover. Hvis du har gått ned før på fase 3a, så er det kanskje en god ide å prøve det først. Jeg har tro på at det er lurt å stablilisere litt på veien nedover. Jeg tror kroppen trenger å venne seg til et nytt nivå en stund og ikke bare tro det er hungersnød hele tiden :) Jeg føler med deg med skuffelsen. Men ikke mist motet. Dette har du greid før. :klem:


#2961

nissemor sa for siden:

Jeg gikk opp 2 kg på en ukes ferietur, tror det meste skyldes hvitvin HVER dag, i tillegg til smakte både pizza, pommes frites, og noen desærer( Tirramissuen måtte bare prøves). Men, koste meg veldig, og var fornøyd med det, og var tilbake på diett så fort jeg var hjemme igjen. I løpet av 14 dager var jeg faktisk under det jeg startet på før ferien, mange gåturer i brattebakker og høyt tempo hjalp vel også.
Ad fylle på med grønnsaker: fast rutine her med masse salat til lunsj, og grønnsaker-salat til middagen, kluet for meg er å sørge for å ha av alle slag i kjøleskapet.

Tipser som andre her: legg inn aktivitet som du svetter av, dvs får opp pulsen.


#2962

tassa69 sa for siden:

Jeg begynte på Ed igjen, 4 juni, hadde gått opp 6kilo etats forrige gamg. 2011, første fase gikk sakte, men holdt ut i ferien , i fase to, men nå går det nedover, startet på 89,5, nå 81,9!!!
Kjempe fornøyd, har ikke fått trent ennå, starter tirsdag 😆


#2963

andreas sa for siden:

Jaja

Da fikk jeg den store æren av å prydet HELE forsiden av dagens papirutgave av VG. Ble bra da, selvom temaet var diabetes/mat og ikke Eurodiet.


#2964

grotingeling sa for siden:

Hei tassa - kjekt å se at det går nedover :heia:


#2965

grotingeling sa for siden:

Gratulere!


#2966

grotingeling sa for siden:

Etter å ha svingt opp og ned de samme 6-7 kiloene siden november, er det deilig å se at vekta endelig sniker seg under 100-kilos-klassen igjen.
Startet fase 1 forrige mandag etter en periode på fase 3-ish siden starten av juni.
Liten (= ingen) vesentlig vektnedgang på fase 3-ish, men siden forrige mandag er nedgangen på ca 2 kg :heia:
Blir her i fase 1 noen uker til, og deretter et lengre opphold i fase 2.


#2967

nissemor sa for siden:

Så bra!
Måtte ut og kjøpe VG:)

Tenker de ikke hvilke ha med "reklame" for Eurodiet. Uansett bra å få fram hvilket kosthold pre- eller diabetikere kan ha fordel av.

Samboer har type 2 diabetes, og etter at jeg gikk ned i vekt på ED, OG ble i bedre fysisk form en han, så endret han også kostholdet, omtrent som anbefalt i artikkelen i VG. Det han beholdt fra tidligere var brød, men skiftet til hjemmebakt ingers rugbrød: er lik minus 12 kg fra påsken i år til nå. Blodsukker falt fra over 8 til 5, må til lege og høre om endringer i medisiner nå.


#2968

Carisma sa for siden:

Ferien min H ar vært... Tja. Begynte bra og holdt ut på fase 3 (litt blanding på abc), men etter et par dager på den "ordentlige ferien", begynte det å glippe litt. Vi bodde hos sambo sin familie, og jeg hatet å være "den sære" som alltid skal være spesiell og måtte ha spesialtraktering og som ingenting er bra nok for. Jada, jeg vet det ikke er det det handler om, men det føles likevel sånn. Særlig når man ser hvor langt unna lavkarbo vanlige folk egentlig spiser. Jeg satset på å holde meg til proteiner og grønnsaker på ovedmåltidene, men der borte er det nøye målt til porsjoner så om noen tar mer blir andre sittende sultne. (I motsetning til flatbygdene hvor vi lager alt for mye, og så litt til :rolleyes:) og når det er beregnet at ris/poteter er størstedelen av tallerkenen ble det lite med et kyllinglår og noen salatblader :o så jeg begynte å skli ut litt.men holdt meg til de frokost og mellom. Og så fikk jeg panikk for hvor mye jeg spiste og sluttet med mellom. Så det ble ed-frokoster. Men så havnet jeg på sykehus, og etter det bare ga jeg litt opp alt. Og denne uka har vært mye rundt omkring så jeg har ikke orket å begynne på igjen. Så nå skal jeg først feire bursdag og så er det fase 1 igjen fra søndag!
Men det jeg ikke skjønner er at jeg har egentlig ikke gått så mye opp i vekt? :confused: to kg over minste notering, men nesten to kg UNDER da jeg dro (og var full av vann i varmen). Føler meg som en vandrende ballong da, så jeg ville tippet 7-10 kg opp. :rolleyes:


#2969

Pearl sa for siden:

Jeg fikk ikke sett den. Er det mulig å legge ut en link?


#2970

Wowo sa for siden:

Du har vært utrolig flink og jeg liker den vinklingen å fokuserer på alt det vi faktisk kan spise. Det er mye godt! Selv sliter jeg litt i perioder med å prioritere å lage god mat til meg selv, men uten at jeg gjør det har det lett for å skli litt ut etter en periode med mye av det samme.

Jeg leste ikke dette før det var for sent. :( Skulle gjerne ha sett dette. Prøvde å finne artikkelen på nett, men så bare ingressen (hvis det er det det heter, innledningen prøver jeg å si.) Du så superflott ut og hvis det er 29 i BMI så er jeg helt enig med deg at noe mindre enn dette trenger du virkelig ikke å være! :)


#2971

Wowo sa for siden:

Tusen takk, Pearl!

Ja, jeg må nok være veldig på vakt. Nå er jeg godt i gang med fase 3 A igjen og det føles bra. Jeg er faktisk mer fornøyd nå enn når jeg var på "tur". Jeg har tatt til meg det du formidlet om å ikke ha for lav fettprosent når man skal holde vekta. Derfor har jeg bestemt meg for å stabiliere på ca 80 kg selv om det ikke er det endelige målet mitt. Da har jeg gått ned 35 kg. Og så tar jeg de siste 5 - 8 kg litt senere. Har du noen ide om hvor lenge jeg bør vente?

Det er så godt å ha kunnskapsrike og støttende ED venner. Tusen takk alle sammen! :)


#2972

andreas sa for siden:

Det var behandleren min fra Fedon (side 10) som videreformidlet kontakt. Men du vet, når ut til bredere publikum med fokus på mat fremfor produkt :(

Så flink samboeren din har vært! Du får rose han og oppmuntre til videre innsats 😎


#2973

Pearl sa for siden:

Nei, jeg vet ikke riktig. Men jeg skal snart til ED-rådgiveren min som kom opp med denne informasjonen, så jeg skal ta opp temaet med henne. Jeg har en ide selv, om at jeg ikke bør videre ned før jeg klarer å stabilisere uten at det er for vanskelig. Foreløpig er kroppen min uhyre sensitivfor karbohydrater. Jeg skal ikke langt fra fase 3a før jeg begynner å legge på meg igjen. Jeg har en ide om at jeg bør kunne tåle fase 4 og å være i fase 4 en stund før jeg går videre ned. Jeg skal absolutt diskutere disse tankene med rådgiveren min. Og så kommer jeg tilbake til deg.


#2974

Ada/80 sa for siden:

Hei alle!

Jeg rekner ikke med noen her husker meg, for det er over 3.5 år siden jeg var her sist. Tenkte bare jeg skulle dele hvordan det har gått med meg etter vektnedgangen☺️

Jeg gikk ned ca 20 kg på noen måneder ved å gå alle ed-fasene. Jeg kan huske at jeg var veldig spent på hvordan det skulle gå når jeg var ferdig på dietten, ville jeg legge alt på meg igjen? Svaret er NEI Jeg har stort sett vært stabil på 65 kg, noe jeg er veldig fornøyd med!

Jeg vil ønske dere alle lykke til med vektreduksjonen Hold ut, det blir verd det!

Klem fra meg


#2975

Wowo sa for siden:

Hei! Dette var oppmuntrende Ada! Tusen takk for at du delte det med oss. Føler du at kroppen din har ansett 65 kg som "sin" vekt nå, eller må du fortsatt justere litt med jevne mellomrom? Og hvordan vil du beskrive kostholdet ditt i dag? Har du holdt deg til Fedon og Kost i balanse? Fortell fortell;)....


#2976

grotingeling sa for siden:

Hei Ada/80 - jeg husker deg jeg ;)
Så flott at du har funnet en formel for å vedlikeholde nedgangen, dette bringer håp til oss andre som fortsatt har et stykke igjen før vedlikehold er aktuelt.


#2977

Ada/80 sa for siden:

Så koselig at du husker meg, Gro!😊

Jeg kan godt dele av mine erfaringer, selv om jeg ikke har noen fasit😉 I dag har jeg et avslappet forhold til kosthold. Jeg lever ikke på lavkarbo og følger ikke noe spesiell plan. Når det er sagt, jeg kan ikke spise hva som helst og hvor mye som helst uten å legge på meg... (Det ville selvsagt vært drømmen 😜 ) Men jeg opplever virkelig at kroppen har godtatt 65 som sin idealvekt, for når jeg går opp et par kilo, går de fort av igjen når jeg strammer inn på utskeielsene. Jeg pleier alltid legge på meg MYE på ferie, i sommer; 5 kg etter en uke med all inclusive...men det tok bare en uke å få de av igjen. Jeg måtte være mye mer forsiktig i begynnelsen (etter vektnedgangen) for da var ikke de ekstra kiloene like lette å ta av igjen.

Hmm..prøver å tenke om det er noe mer som kan være interessant å vite, men kommer ikke på noe selv. Bare spørr hvis det er noe mer dere lurer på 😃

Klem


#2978

Cyan sa for siden:

Det var oppmuntrende å høre. Må si det bekymrer meg litt, tiden etter ED, selv om det for mitt vedkommende er så lenge til at jeg ikke har tenkt mye på det enda.

For tiden sliter jeg med å finne den rette balansen mellom inntak og trening. Jeg trener mye nå, og jeg merker at jeg ikke får den energien jeg trenger for å gjennomføre treningen med fase 2/3. Samtidig går jeg ikke ned i vekt når jeg spiser mer enn det heller, så her har det stått stille i over en måned. Så jeg sliter litt med å finne den rette balansen nå altså. Heldigvis ikke så lenge til jeg skal på neste kontroll på klinikken, så får vi se da.


#2979

Pearl sa for siden:

Så spennende og inspirerende å lese. Hvor lenge etter nedgangen måtte du være forsiktig? Jeg opplever at jeg begynner å gå opp igjen før jeg kommer til fase 4, hvordan var det for deg? Kom du deg greit gjennom alle fasene?

Jeg lurer litt på om det er greit å spørre om hvor langt ned du gikk før du stoppet, altså BMI? Du trenger ikke svare hvis det var for nærgående :uskyldig:


#2980

Ada/80 sa for siden:

Hei Pearl!

Jeg husker ikke nøyaktig hvor lang tid det gikk, men over et år..jeg hadde utskeielser før den tid også, men jeg strevde med å få det av igjen, så jeg prøvde å være flinkest mulig. Jeg strevde (og strever fortsatt) med selvdisiplinen når det kommer til trening, men med kosten var jeg ganske slavisk. Jeg fulgte alle fasene nesten uten unntak fra opplegget. Det gikk greit fordi jeg visste at det ikke skulle vare i flere år, sånn sett var det vanskeligere å finne balansen etter nedgangen.

Det gjør meg ikke noe å svare på bmi-spørsmål I dag hadde vekta gått ned til 64 ( jeg har ukentlige veiinger nå, i motsetning til daglige, som jeg hadde tidligere. Jeg ble sprø av det!) Min bmi i dag er 20,1. Det er litt lavt, men jeg har spinkel benbygning, så jeg ser ikke helt skrapa ut

Nå høres jeg ut som den reneste suksesshistorien her, men jeg er fult klar over at jeg må fortsette å ta noen små skippertak for å holde vekta under kontroll, hvis ikke er det fort som jeg blir aktiv medlem her igjen

Håper du finner en løsning som passer for deg, Pearl! Mitt beste råd er nok å være lenge nok på hver fase, for å stabilisere seg det før man går videre på neste. Jeg heier på dere!


#2981

Carisma sa for siden:

Jeg må gå tilbake noen faser nå etter sommeren. Må jeg gå helt i fase 1 for å få noe effekt eller kan jeg gå på fase 2?


#2982

Pearl sa for siden:

Det er virkelig oppmuntrende å lese om deg Ada. Jeg har på en måte sett for meg at jeg skal slite i årevis her mellom fase 3 og 4. Det å holde det veldig strengt ett år høres ikke så ille ut. Det skal jeg klare :)
Spennede å lese at du har gått så langt ned i BMIen og likevel klarer å holde vekten nede. Det er altså håp.


#2983

Pearl sa for siden:

Er det noen som vet om frie ED produkter selges i noen helsekostbutikker i London, f.eks bringebærkjeksene? :)
Isåfall, hva heter det, merke og sånn? Hjemme er det jo Lindberg, men det må være noe annet her borte.


#2984

ulvi sa for siden:

Er det noen som går på fase 1 her nå? :)

Jeg er på dag 25 nå, har gått ned 6,5 kg, noe jeg er veldig glad for, men litt skuffet, da 4 av kiloene er muskler :(:(. Var hos legen min i går og fikk vite at jeg har veldig mye B-vitamin mangel, så nå blir det sprøyte hver uke fremover og masse vitaminer og tilskudd. Forhåpentligvis får jeg mer energi, for det er noe jeg ikke har så veldig mye av nå. Er veldig motivert, så ønsker å gjøre så godt jeg kan, men jeg håper jeg får litt mer energi og overskudd når sprøytene begynner å virke, da blir det turgåing og litt trening :):)

På onsdag kan jeg forresten endelig begynne å spise kjøtt igjen, haha. Har aldri hatt så lyst på kjøtt før, har heldigvis ingen snop/sukker-cravings, bare kjøtt :D
Jeg kan også innrømme at det er ikke sånn superlett å spise minimum 500gram grønnsaker om dagen :confused: Håper det blir lettere når jeg kan spise kjøtt igjen. God helg! :)


#2985

Carisma sa for siden:

Fantastisk god lunsj i dag! Ferdigrundstykkene ristet i tynne skiver med tapenade :sikle:


#2986

Elinemor sa for siden:

Noen som vet i hvilken fase kokosmelk er greit? Og har dere noen formening om vanlig kokosmelk versus light?


#2987

ulvi sa for siden:

Hei! Dette er kanskje ett litt teit spørsmål, men jeg sliter med å spise alle grønnsakene, så jeg lurer; er det greit å lage grønnsaksjuice i tillegg til den daglige salaten? Er det noen som har noen tips? Eventuellt oppskrifter? :) Jeg har nå gått på Ed i 45 dager og har gått ned 8,5 kg.. Gleder meg til å gå ned mer! Håper på -20kg innen året er ferdig! :D
God helg!


#2988

Cyan sa for siden:

Grønnsaksjuice burde jo gå greit, men mister vel litt av fibrene da, så jeg ville blandet inn avfallet (nå antar jeg at du bruker juicer) i en av varmrettene. Jeg sliter for øvrig også med å få i meg mye grønnsaker, tipper jeg bare ligger på 3-400 gram om dagen :o

Jeg har hatt en pause fra ED i drøyt en måned og vel så det. Jeg sleit jo sånn med energien når jeg løpetrente så mye, og så har jeg liksom ikke kommet inn i sporet igjen etter løpet (som nå er 2 uker siden). Men nå tar jeg meg i nakkeskinnet og tar en total reboot. Kjører fase 1 noen dager for å komme skikkelig inn i ED modus før jeg går over til fase 2. Mosjonen begrenser jeg til gåturer og lett styrketrening inntil videre.


#2989

TrillTrall sa for siden:

Det var jo en knakende god ide! Å bruke grønnsaksrestene fra juicepressa i en suppe f.eks. :)


#2990

Cyan sa for siden:

Fya, fase 1 er trasig. Går over til fase 2 i dag, jeg :p


#2991

Carisma sa for siden:

Så sykt sulten jeg er for tida! :eek: Jeg kunne spist en hest nå, og det er rett før jeg går på post it-blokka som er det nærmeste her nå! I vår var jeg jo nesten aldri sulten? :confused: Men mulig jeg var litt flinkere med grønnsakene da. Jeg raser jo selvfølgelig opp i vekt også da, neste to kg siden i går. (Hadde det vært praktisk mulig hadde jeg nesten trodd jeg var gravid! :_oy:)


#2992

Carisma sa for siden:

ENDELIG ketose! Selv om det nok har like mye med at jeg spiste minimalt i helga som at jeg er på ED. :rolleyes: jeg skjønner ikke hvorfor helgene alltid skal være så vanskelige.


#2993

grotingeling sa for siden:

Da prøver jeg igjen - startet fase 2 på mandag, skal spise meg ut av sukkergalskapen og gå over til fase 1 på søndag.


#2994

Cyan sa for siden:

Finnes det noen som helst måte å få den der vegetariske paien til å bli såpass spiselig at man ikke brekker seg? Har prøvd med alle mulige slags krydre, og nå sitter jeg og tvinger den i meg med salat, rømme og salsa. Det er jo ikke akkurat helt etter boka, men jeg klarer altså ikke å få den ned uten "ulovligheter" på siden :o


#2995

Carisma sa for siden:

Er det den som ser ut som en burger? Jeg har ikke kjøpt den på lenge, men lurte på å kjøpe den og smuldre oppi tomat- eller chilisuppe.


#2996

TrillTrall sa for siden:

Hvorfor spise den om den smaker så jævlig?


#2997

Cyan sa for siden:

Nei, det er den cottage paien, eller franske potetstuing eller hva de nå kaller den. Fordi jeg har betalt for den :p

Jeg syns nesten alle produktene smaker ekkelt nå, bortsett fra pannekakene, rundstykkene (dersom ristet i ovn), og pastaen. Så nå prøver jeg egentlig bare å tvinge meg gjennom alt jeg har liggende, for så å gradvis slutte med dette opplegget. Motivasjonen er virkelig helt på bånn når maten bare vokser i munnen på meg :o


#2998

Carisma sa for siden:

Å, det er jo en av de to varmrettene som er spiselig. :D bare den og kyllingsuppa jeg klarer. Syns den er kjempegod som den er jeg.


#2999

andreas sa for siden:

Den som er så god? Digger den :D


#3000

Carisma sa for siden:

:ja: Men det er vitkig å la den stå lenge nok før man spiser den har jeg oppdaget... De grønnsakene er IKKE gode når de er små og knudrete :rolleyes:


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.