< Tilbake til oversikten

Den store felles ED-tråden

#2501

tassa69 sa for siden:

hmmm, er ganske misfornøyd for tiden....(hjelper nok ikke at jeg er super oppblåst, og kjolen jeg hadde på i går var trangere en forrige gang:-(((....men har vært temmelig oppstipert(sorry) siste ukene nå...pluss mye vann i kroppe, vekten står still, nei dvs går litt opp:-(((....og hva gnjør jeg?? joda, siden alt går feil vei, tillater jeg meg mye...tre!!! kakestykker på fest i går, halvannen liter cola zero, en vaffel, ett sjokolade kake stykke, tre doble sjokolade kjeks , to fyllte muffins...og sikkert mer i barneselksap i dag:-(((((((((((((((((((((når jeg ser det skrevet nå, kjenner jeg at jeg blir pissesur...hater mensen, og sukkersuget den gir meg...men vil ikke skylle alt på den....for vannanasamlingene har vært i flere uker nå....noen som har samlet vann over såå lenge??


#2502

Mailin sa for siden:

Huffda!
Prøv å tenke at du ikke kan ha lagt på deg (ved å gå på eurodiett) så det som vekten evt viser økning av er vann og muskler. Hvis det er vanskelig å komme på sånn til hverdags ville jeg kanskje kjøpt meg en ny badevekt om jeg var deg. Her: www.nettavisen.no/hjelperdeg/tester/husoghjem/utstyr/article585980.ece har flere vekter som måler både fettprosent og vannprosent i kroppen blitt testet, og for en ganske billig penge (400,-) får du denne: pub.nettavisen.no/nettavisen/hjelperdeg/tester/husoghjem/utstyr/article584668.ece

I følge testen er den nøyaktig og selv om den kanskje ikke viser nøyaktig fett- og vannprosent så viser den ihvertfall om du har mer eller mindre enn sist gang! Kanskje verdt å prøve?

PS når man har falt av hesten må man bare komme seg opp igjen, ellers blir man liggende og kommer ingen vei! Ta fatt på neste uke med blanke ark og stå på! :-) Lykke til!


#2503

Lovinda123 sa for siden:

Hei,nettopp registret meg på denne siden,vært inne og lest litt tidligere for å finne litt inspirasjon.har tidligere gått på eurodietten og tok av 12kg på 7uker,noe som var en helt surrealistisk opplevelse,etter å ha prøvd "alt",inkludert "sunt norsk kosthold" og flere nær døden opplevelser på tredemølle.dessverre har en del av disse sneket seg på igjen grunnet reise osv så nå er det altså på an igjen. I år SKAL jeg gå på stranda uten å måtte grave et lite hull i bakken først!!godt å vite at jeg ikke er alene, kjempe motiverende å lese tidligere innlegg ( som jeg kan kjenne meg veldig godt igjen i!),veldig inspirerende når kjøleskapet roper på meg! :)tusen takk!


#2504

Lille34 sa for siden:

Du er ikke alene! Har noe innmari sukker sug for tiden, etter bursdagsfeiring med ostekake forrige helg. Var lavkarbo, men den er jo søt likevel og så holdt den jo langt utover uka:o I tillegg ble det altfor mye Mozell light og en porsjon fløtekarameller i helga. Mensen oppi det hele, så det går godt....

Men dette er ingen krise, vet du! Jeg tenker at det er en livsstilsomlegging jeg holder på med, og da må man regne med litt utskeiielser innimellom. Man skal jo leve også, og livet består ikke bare av hverdager. Ny uke og ny giv nå - dette klarer vi!!:):)


#2505

Lille34 sa for siden:

Hehe, nær-døden-opplevelser faktisk:D Kjenner meg godt igjen, selv om det hullet på stranden av og til føltes mer som en vollgrav enn et lite hull...:cool: Lykke til og velkommen skal du være:)


#2506

streber sa for siden:

Velkommen skal du være !:)
[size=3][/size]
Har netopp hatt en planlagt utskeielses helg, mest lavkarbo(ikke ED), men 2 små fyrstekakestykker og30-40 gr youghurt og sjokoladenøtter i løpet av helgen = 1,7 kg opp på 3 dager. SNAKK om å ikke tåle sukker. Rett før mensen her også+at jeg var på tur og ga meg selv lov. PÅ igjen i dag, kjempe videre, det er det man må, hva er alternativet?:rolleyes::)
[size=3][/size]
[size=3][/size]
[size=3][/size]


#2507

Lovinda123 sa for siden:

Vollgrav!fantastisk!:) lurte litt på hvordan dere har gjort det med trening når dere er/ har vært i fase 1?pleier egentlig trene litt spinning og styrke men kjenner at for øyeblikket holder det lenge med en spasertur,blir jo svimmel bare av å ta på meg skoan! Huff,jeg må ærlig talt si at jeg ikke går på vekta bortsett fra når jeg er til kontroll,litt dumt, for det kan jo være både motiverende( og frustrerende!) og greit å ha litt kontroll.men hvis jeg først begynner har det lett for å ta litt overhånd=løper på vekta flere ganger om dagen. Nå er ihvertfall første uka unnagjort,har blitt mye drømming om mat i alle varianter.bl.a fryktelig drøm hvor jeg gikk fullstendig bananas i kjekshylla på butikken og omtrent måtte bli dradd ut derfra med makt!åhåi, da er det bare å komme seg opp av senga og ta seg en sjokoladebar:) ha en fin dag allesammen!her skal det måkes snø!:)


#2508

Elinemor sa for siden:

Streber - kjente meg godt igjen i innlegget ditt gitt. Var på fest på lørdag, resultatet opp 2 kilo. Jeg synes nesten det er fantastisk at det er mulig å gå opp så mye i løpet av et døgn. Hvor mye av dette er vann og hvor mye er fett? Jeg må jo bare konstatere at sukker er rene drepen for meg. Dessverre.
Det var imidlertid sikkert utrolig tåpelig å skeie ut som første jeg gjorde ved endt fase en. Rett fra fase en og over på mange kakestykker og temmelig mye rødvin. Så nå tar jeg rett og slett noen ekstra dager i fase en for å komme i gang igjen.
Men hvor lang tid tar det før man er i ketose igjen, etter en sånn utskeielse?
Til det med trening - jeg forsøker å trene både spinning og litt styrke i fase en. Men jeg tar med meg et ekstra ED-produkt for å gi kroppen litt protein i forbindelse med trening.


#2509

Lovinda123 sa for siden:

Elinemor-takk for tipset!ellers sa min lege forrige gang jeg gikk på ED at det tok ca 1 til 3 dager før man igjen var i ketose etter at man hadde skeiet ut,kom helt an på hvor " lang" utskeielsen var,dvs en dag eller ei hel helg.


#2510

Mailin sa for siden:

Ang å gå opp etter høykarbodager:
Det som tømmes først når man skal i ketose er vel glykogenlageret i kroppen. Glykogenet er i musklene og bidrar til å holde på vannet. Når de tømmes så mister man logisk nok masse vann også. Når du så begynner å spise karber igjen, så vil vel logisk nok glykogenet i musklene komme på igjen, og samle vann, som igjen gjør at du går opp mange kilo, men det er nok mest vann ja....

Som jeg skrev tidligere så kunne det kanskje være interessant å kjøpe en badevekt som måler fettprosenten i tillegg til kg....

Det er jo flere dietter som bevisst legger inn høykarbodager, ofte 2 i uka, dette kalles syklisk ketogen diett, funker antakelig det også! :-)


#2511

tassa69 sa for siden:

Jeg fikk høre at man ikke skulle trene i fase 1... :-)


#2512

Elinemor sa for siden:

Det er vel helt individuelt om man vil og kan trene eller ikke i fase en, vil jeg tro. Noen har ikke overskudd til det, jeg har trent moderat de gangene jeg har vært i den fasen. Men merker at særlig styrketreninga er bedre når jeg er kommet meg i fase 3.
Jeg har egentlig hatt bra med overskudd i fase en. Det eneste er at jeg blir veldig sulten av å trene/fysisk aktivitet. Derfor tar jeg meg et ekstra produkt i/under trening eller på skitur.


#2513

streber sa for siden:

Pga en kropp som ikke tåler noe som helst annet enn trim(ikke hard trening), har jeg ikke merket noe til problemer iforhold til fysisk aktivitet i fase en. Jeg har gjennomført mine trimturer og alle mine andre fysiske aktiviteter uten problemer. Men det er klart jeg har ikke bedrevet hard styrketrening.:rolleyes:


#2514

Lovinda123 sa for siden:

takk for tipsene!!tenker jeg holder meg til litt rusleturer nå i begynnelsen, prøvde meg en tur på elixia igår men holdt meg nærme garderoben pga noe usamarbeidsvillig mage(huff,beklager detaljer!).. Kjenner det hjalp å spise et ekstra måltid også, gikk med en gang mye lettere, deilig å ikke gå helt på sparebluss.
apropos spise ekstra så har jeg pleid å hatt litt innlagte høykarbodager innimellom slagene, deilig å ha noe å glede seg til!har aldri våget meg på vekta "dagen derpå" men merker jo at kroppen får seg et lite sjokk..


#2515

Mailin sa for siden:

I morgen blir en planlagt sprekk for min del. Har vært kjempeflink til nå, har erstattet ekle ed-middager med egg og salat, men bortsett fra det har jeg holdt meg fint til dietten (untatt en del fun light og cola zero). Men i morgen skal jeg ha barselgruppa her på lunch, så da tenker jeg å lage kyllingsalat. Jeg serverer med minibaguetter, smør og en karridressing, pluss safarikjeks, så får vi se om jeg klarer å holde meg.... Skal nok uansett spise kylling, det gleder jeg meg veldig til, kjenner kjøtthungeren kommer snikende nå altså!


#2516

EDlene sa for siden:

Hei Hei,

Da har jeg vært på min første kontroll (etter endt fase 1) og jeg har gått ned 9 kg! Mistet 6 cm rundt livet og 3 cm på hoftene :visemuskl Kjempefornøyd!
Fikk et lite tips som jeg ville dele med dere!
Legen sa at fra fase 2 kunne jeg fint bytte ut et eurodiett måltid til dagen med en Skyr (viktig at det er den smale Skyr'en. De andre inneholder mye sukker, OBS OBS!)
Har allerede vært og handlet inn, syns den med granateple er deilig:)


#2517

Lovinda123 sa for siden:

EDlene:Gratulerer med helt rått resultat!!det er jo helt vilt!kan jeg spørre hvor lenge du var i fase 1..?


#2518

streber sa for siden:

Gratulerer med imponerende resultat EDlene:)


#2519

EDlene sa for siden:

Takk takk:)
Kjenner jeg blir veldig motivert!
Skulle egentlig vært i fase 1 i 30 dager, mn når det hadde gått nøyaktig 3 uker fikk jeg nok:eek:, hehe. Så det ble 21 dager i fase 1! 2 av kiloene var vann og resten fett:D

Resultatet gav meg en ekstra giv på spinning i dag:boxing:


#2520

Mailin sa for siden:

Så utrolige resultater på bare tre uker! Flink! :-)


#2521

Lille34 sa for siden:

Kjempebra, EDlene:D

Her står vekten stille for tiden.... Har fortsatt ikke fått kjøpt meg nye ED-produkter, og har dermed ikke kunnet følge fase 3 helt etter boka. Har blitt generell lavkarbo istedet, og det blir nok litt for mye fett ift til karbene. Har lagt min elsk på kyllingfilet med ost, bacon og fløtesaus nemlig:o
Skal heldigvis snart over i Fase 1 igjen, noe jeg ser veldig fram til! Da blir det kjeks, barer, pannekaker og pasta et par uker før jeg tar 1 mnd i fase 2 og deretter fase 3 og 4. Det gledes:D

Er egentlig i fase 3c nå, og spiser derfor epler. Selv om det er knallgodt, liker jeg absolutt ikke det eplene gjør med blodsukkeret mitt. Før eplenes inntog i Eurodiettlivet mitt, hadde jeg overhodet ikke lyst på noe søtt og det holdt lenge med de planlagte måltidene. Nå er det mye verre... ikke bra.


#2522

streber sa for siden:

Jeg foretrekker at frukt heller er noe jeg år litt amok på som en utskeielse, i ferier-mandariner i julen feks og ikke som endel av hverdagen, netopp pga det du skriver. Sa dette til legen og hun sa at slik måtte jeg bare gjøre det, behøvde ikke den frukten:rolleyes:Så du få helt sikkert slippe du også.


#2523

Lille34 sa for siden:

Det gjør jeg nok, men det smaker jo så godt....:o


#2524

Mailin sa for siden:

Dæsken jeg må slå et slag for knutekålen! Har aldri spist det før, men det smaker jo nesten som kålrabi og kan brukes i moser og stapper, akkurat som potet og kålrabi, men har myyye mindre karber! Kan ha opptil 250g av den i fase 1 og 2! Det var jammen meg bra jeg prøvde den i dag! (koker grønnsakssuppe fra skrætsj og har litt knutekål oppi, håper det blir godt! :-)


#2525

EDlene sa for siden:

Knutekål sier du? Hm... jeg må nesten prøve det da. Er veldig glad i kålrabi.
Jeg må innrømme at jeg ikke har mye peiling på hva som er hva i grønnsaksseksjonen. Det er desverre ikke grønnsaker jeg har fråtset i de siste årene:o Må blli flinkere til å utforske litt... dette skal tross alt bli en livsstil og det er vel en fare for at jeg kan bli lei av å bare spise blomkålstappe og brokkoli:confused:

Laget lavkarbo-karbonader i går som jeg fikk oppskrift på fra legen. Det var faktisk helt nyydelig. Til og med mannen min ga meg beskjed om at dette kunne vi fint ha flere ganger:D
Nyyyter virkelig fase 2!


#2526

Elmira86 sa for siden:

lyst til å dele oppskriften? Sikle etter karbonader :D


#2527

Mailin sa for siden:

Å som jeg gleder meg til fase 2! Er så kjøttsugen at jeg går på veggene snart....
I dag er en kjip dag. Hele kroppen er slapp og geleaktig. Ikke har jeg gått ned de siste dagene heller. 1 kg på en uke. Er jo vanligvis bra, men er skuffet for jeg hadde håpet på mer....
Men jeg skal stå på i 9 dager til, da er det over i fase 2 som jeg tror jeg kan leve med lenge....
Mannen og ungen er på babysvømming, så nå skal jeg bruke noen timer å slappe av, ta en lang dusj og forhåpentligvis bli i bedre form!


#2528

Elinemor sa for siden:

Lykke til - du klarer det! Det variere jo litt hvor mye man går ned. Selv har jeg hele tiden hatt en fast veiedag en dag i uka - ikke hver dag. Tidvis hardt å holde seg til det, men man slipper i alle fall alle nedturene når det ikke går så fort som man skulle ønske.


#2529

Lovinda123 sa for siden:

her er det litt på samme måte.. Har vært så utrolig slapp og tiltaksløs de siste dagene. gikk en ganske lang tur igår så jeg ihvertfall fikk vært i litt aktivitet men himmel som jeg sleit opp bakkene!(saken ble ikke bedre av at tur selskapet mitt kjørte lettere jogging oppover og deretter fortærte en melkerull "fordi de hadde så lite energi å gå på"... hrmph!!)
Hjelper ikke at det er that time of the month heller tenker jeg,"alt" blir liksom galt.huff nå ble det mye sutring merker jeg, beklager!!får fokusere på det positive som at jeg ikke trenger å "tenke" så mye i denne fasen,på måltidssammensetning osv; jeg får i meg det jeg trenger og jeg vet at det funker!selv om jeg akkurat idag føler meg oppblåst og som ei lefse så er det ihvertfall bedre enn alternativet(dvs håpløsheten av å spise nogenlunde sunt og trene og likevel gå OPP i vekt!!hyyyl!!).
Lykke til alle sammen!! dette klarer vi;)


#2530

Elinemor sa for siden:

Er det en mulig motivasjon å tenke på hvor mye lettere det blir opp den bakken om noen kilo? Det sa min veileder til meg da jeg sleit med motivasjonen. Ta en ryggsekk på med det antall kilo du har mistet og kjenn på forskjellen. Den er ikke liten etter hvert!


#2531

EDlene sa for siden:

Selvfølgelig, her er den:

2 pakker karbonadedeig
1 pakke kyllingkjøttdeig
2 egg
2 ss Santa Maria Tacosaus/salsa (Hot)

Salt, pepper, hvitløkskrydder, evt. spisskummen.
(Jeg hadde ikke i spisskummen)

Blandes sammen og formes til store burgere og stekes i panne. Jeg fikk ca 12-14 burgere av denne oppskriften. Perfekt til å fryse ned.


#2532

EDlene sa for siden:

Nå kjenner jeg at jeg sliter maks med motivasjonen her....

Gutten min på 7 mnd ble i all hast lagt inn på sykehuset lørdagskveld, og når jeg da sendte mannen min hjem for å pakke tingene mine var selvfølgelig ikke eurodietten i tankene mine.
Det siste halvannet døgnet har jeg altså da spist sykehusmat (som har bestått av nesten bare karbohydrater). Nå er jeg hjemme igjen og må inn i ketosen igjen. Jeg er suuuulten:(
Er iallefall glad for at jeg klarte å styre meg fra å gå ned i kiosken på sykehuset å kjøpe "trøstesjokolade" og brus, mn det var på hengende håret!
Gruer meg til å gå på vekten.... ser for meg at jeg har gått opp 3-4 kg!!!


#2533

Mailin sa for siden:

Å herregud, hva skjedde??? Har jo selv en sønn på 7 måneder, og vet at hvis noe sånt skjedde hadde dietten vært det siste jeg hadde tenkt på og regner med det hadde blitt noe snop og sånt ja... Gikk det bra?


#2534

streber sa for siden:

Råd: ikke gå på vekten på en stund-bestem en dato for veiing litt frem i tid. Du var flink som ikke trynte i godteri!!! Sats på å komme inn i det igjen nå og du-er du sulten(noe som er 100% vanlig i noen dager etter å ha fått i deg sukker/høykarbomat) Ta mer grønnsaker eller ekstra eurodiettmåltid. Sulten går over, men kroppen kan forlange litt ekstra mat etter noe slikt. Håper det går bra med barnet ditt!!!


#2535

Lille34 sa for siden:

Huff, hva skjedde? Alt bra med sønnen din nå?

Veldig forståelig at ED ikke ble prioritert når noe sånt skjer, skulle bare mangle. Dette er jo en livsstilsendring, og gjennom livet vil man flere ganger komme opp i situasjoner hvor man av diverse årsaker ikke kan spise like sunt som ønskelig. Innimellom gir man rett og slett blanke i lavkarbo, fordi andre ting er viktigere der og da.
Om du føler for det nå, er det bare å begynne på igjen. Det tar bare et par dager før man er i gjenge igjen :) Lykke til og god bedring til sønnen din :klem:


#2536

EDlene sa for siden:

Takk for støtten:)

Det går bare fint med lillemann nå. Han var syk (forkjølet med feber og mye slimhoste) i et par dager før, og jeg trodde han kanskje var på bedringens vei tidlig lørdags kveld fordi jeg fikk lagt ham uten problem og det hørtes ut som at han sovnet godt. Et par timer etter at han hadde sovnet hørte vi at han hadde problemer med å puste, så da bar det rett til sykehuset.
Han hadde blitt smittet av det vanlige RS viruset og blitt veldig dårlig. Fikk påvist lungebetennelse og falsk krupp. Men nå er han nesten helt frisk, heldigvis!

Har tenkt at jeg ikke vil veie meg før på fredag. Da har jeg forhåpentligvis klart å hente meg litt inn igjen. Kjipt at jeg må inn i ketosen på nytt igjen, men nå ble det bare sånn.
Har aldri likt sykehusmat noe særlig, mn nå syns jeg at det var rene gourmetmåltidene (halvtørre brødskiver med ost og skinke), hehe. Herregud jeg er avhengig av karbohydrater!!!


#2537

streber sa for siden:

Bra det går bra med gutten nå:)


#2538

Lille34 sa for siden:

Godt å høre at sønnen din snart er frisk igjen :) Kan bare tenke meg hvor skremmende det må ha vært for dere.

Jeg var hos min kursveileder i dag. Siden jul har jeg spist vanlig lavkarbo/fase 4-mat av diverse årsaker. Likevel har jeg faktisk gått litt ned i vekt, noe som tyder på at når jeg skal over i stabiliseringsfasen må jeg faktisk spise litt mer for å ikke gå ytterligere ned i vekt. Godt å vite :) Ble enig med veileder om at jeg begynner i fase 1 igjen så fort jeg har fått bestilt produkter, altså sånn ca på mandag til uka. Skal går 4 uker i fase 1 og 8 uker i fase 2 osv. Ser veldig fram til dette, blir godt med fastlagte måltider igjen for meg som er avhengig av lettvint mat flere ganger daglig pga sykdom. Utfordringen blir å få i seg nok mat når jeg skal over i dase 3 og 4 i sommer. Skal vel klare det også :) Da er jeg sannsynligvis ferdig slanket - wohoo:D


#2539

EDlene sa for siden:

Flink du er som klarer å gå ned i vekt ved bare å spise fase 4 mat!

Jeg kjenner at jeg gruer meg litt til jeg skal over i fase 3. Tror det blir mye vanskeligere å "beherske" seg da:confused:
Når man først får lov til å spise litt....så blir det kanskje til at man spiser "bare litt til":)

Veier dere maten dere spiser etter fase 1?
Det står jo at man kan spise så og så mange gram fisk/kjøtt og grønnsaker fra liste 2, men jeg fikk beskjed fra ED legen om at hun ikke ville jeg skulle veie maten i det hele tatt fordi at jeg måtte få et mer avslappet forhold til mat. Enklere sagt enn gjort?


#2540

streber sa for siden:

Jeg har ikke veid nei, men brukt mest av grønnsakene fra liste 1 og minst fra liste 2. Men grønnsaker er noe av det sunneste vi kan få i oss, så det er ikke blånøye:)


#2541

Lovinda123 sa for siden:

godt å høre at alt står bra til med den lille!selvfølgelig kommer ED laaaangt ned på prioriteringslista når slike ting skjer. men synes du var utrolig god som klarte å holde deg unna sjokolade og diverse!!

skal definitivt slenge på meg en ryggsekk med antall (forhåpentligvis) forsvunne kilo!har ikke hatt nerver til å gå på vekta ennå (dette blir vel uke 3 i fase 1) så får se hva legen sier jeg kan stappe oppi den 1 mars:) satser på å få fylt den gamle backpackersekken min til sommeren;)

gøy å høre om hvordan det er å være i fase 3 og 4 (jeg kom meg jo aldri dit forrige gang...kremt) og at det fungerer. kjenner også på den følelsen at jeg er redd jeg skal miste kontrollen når jeg kommer over i de fasene. det er noe av det mest positive med fase 1 og 2 synes jeg, at det ikke trengs så mye "tenking".. Har også fått beskjed om at jeg har et anstrengt forhold til mat (eller som hun sa: det virker som om du er litt redd for mat rett og slett!:)så må nok jobbe litt med det også i denne prosessen.


#2542

Mailin sa for siden:

woho jeg går ned i vekt igjen! Fikk på meg en bukse i dag som jeg kjøpte for liten (str 48) så har aldri fått brukt den før, men i dag passet den!

MEN.... jeg sliter litt for tiden, får ikke i meg alle måltidene. Har rett og slett ikke apetitt, og jeg klarer ikke lenger smaken, konsistensen osv av måltidene.... Jeg spiser frokostblandingen og en bar, og så middag av grønnsaker og egg som regel, men så får jeg ikke i meg mer.... Av og til en pakke kjeks men kommer aldri opp i 5 måltider om dagen lenger.... Skjønner ikke hvordan jeg skal greie det heller. Må prøve å skjerpe meg nå, men det er jammen meg ikke så lett....
Men vekten går ihvertfall riktig vei! 9 kg nå, på nesten 4 uker, storfornøyd med det!


#2543

EDlene sa for siden:

Så bra!!!
Det er hærlig når man ser resultatene, og ikke bare på vekten:D
Har selv en bukse som jeg passet fint når jeg startet. Nå trenger jeg ikke kneppe opp buksa en gang når jeg skal ta den av meg, og bør helst ikke bruke den ute blant folk for den siger ganske fort ned:p

Du er i fase 1? Hvor lenge har du igjen?
Jeg var også ufattelig matlei på slutten! Men det hjalp veldig når jeg kom over i fase 2 og fikk spise kjøtt + en skyr til dagen.

Har du prøvd å kutte opp litt kinakål (eller annen salat), ha oppi litt snackagurk og hvitløk + en pose bbq soyanøtter + 1 ss olje og litt salt og pepper? Jeg syns det var kjempegodt (frem til jeg hadde hatt det hver dag i 3 uker, hehe). Jeg er veldig glad i cottage cheese også, så av og litt unnet jeg meg 1/2 ss cc oppi salaten i tillegg.

Stå på!


#2544

Lovinda123 sa for siden:

Gratulerer med 9kg på 4 uker!!er jo fantastisk bra! Her er det litt dagen derpå(...),hadde en planlagt sprekk igår.var ute og spiste middag med venninner og da ble det raskt litt mye vin..men holdt meg ihvertfall unna brød,poteter og dessert så satser på at det ikke blir altfor galt.satt og kjente litt på den dårlige samvittigheten men bestemte meg for å gi litt blaffen for en kveld,og heller ta det som en liten seier at ikke den sjokoladefondanten klarte å overmanne meg:) jeg har også sett meg litt lei på produktene for tida,synes frokost blandingen og kjeksene er veldig ok,derfor forsvinner de gjerne først også sitter jeg igjen med en haug m supper og diverse.har sikkert spist blomkålmos/pute hver dag i tre uker nå,så er heller ikke så god på den varieringa.. Skal faktisk av å prøve meg på yoga for første gang imorra..En smule nervøs da jeg ser for meg et lokale fult av snertne små bøyelige snupper,men har fått med meg ei venninne som moralsk støtte så satser på at det går greit(eventuelt får hun hjelpe til å trille meg ut hvis jeg skulle gå helt i vranglås:). Ha en fortsatt god søndag!!


#2545

Lovinda123 sa for siden:

Blomkåls pure var det meningen at det skulle stå:)ikke bare med denne elektronikken..


#2546

Mailin sa for siden:

bruker du smør i blomkålmosen? Synes ikke det er noe særlig uten smør så derfor har jeg ikke laget meg det...

Prøver å variere litt men orker liksom ikke, blir mye salat og egg her i gården.... I går lagde jeg meg blomkålpopcorn, det var godt! Men tar jo litt tid....

Nå har jeg ihvertfall spist salat med soyanøtter, litt cottage cheese med gressløk eller hva det er (ny variant, kjempegod!) og et speilegg oppå, så regner det som to måltider.... Så skal jeg ha en creme brulee senere, så i dag har jeg vært flink og spise!

Er i fase 1 ja, men nå er det bare mandag og tirsdag igjen, så har det gått 30 dager! Onsdag får jeg altså spise kjøtt. Da skal jeg også på kontroll igjen, hurra!

Gubben har bestilt seg pizza i dag han.... Er ute og henter nå. Dæsken skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom kvelden med pizzalukt i hele huset og jeg får ikke en liten bit en gang.... (kanskje hvis han har kjøpt med biffstrimler, tar jeg meg en strimmel!)


#2547

EDlene sa for siden:

Jeg var også litt skeptisk til blomkålmos uten smør, men med litt hvitløk, godt med salt og litt muskat synes jeg at den blir helt topp:)

Lovinda123, Yoga er slettes ikke bare for sylfider! Vi har yoga en gang i uken på jobb, og alle får det til. Yoga er deilig, men det er også tungt!! Ikke gi deg etter første gangen. Jeg måtte gå 2-3 ganger før jeg kjente at dette faktisk var noe for meg. Jeg ble mye mer bevegelig og hadde mye mindre spenninger i kroppen!

For dere som sliter med inspirasjonen og det å variere med grønnsakene. Jeg fant en helt fantastisk suppe i Hexeberg sin kokebok. Det er en litt spicy tomatsuppe. Etter at jeg prøvde den har jeg sverget på at jeg aldri mer skal ha Toro tomatsuppe!

4 porsjoner: (Og det er snakk om store porsjoner her)

500 gr friske tomater
1 løk
1/2 chili
1 ss olje (til steking)
2 bokser hakkede tomater med hvitløk og basilikum (Jeg fant ikke det, så jeg hev bare oppi hvitløk og basilikum selv. Obs! Sjekk at det ikke er tilsatt sukker i de hakkede tomatene)
1 liter grønnsaksbuljong (Jeg brukte Maggi sin puljerbuljong. Den inneholdt veldig lite av både karber og kalorier)
salt
pepper
1 ss basilikum

Skjær tomatene i biter, løken i skiver og finhakk chili.
Fres løk og chili i en gryte og tilsett de friske tomatene.
Tilsett de hakkede tomatene og grønnsaksbuljongen. La det koke i 15 min.
Kjør blandingen jevn med stavmikser. (Eventuelt kan du sile den til slutt hvis du vil være sikker på at den er helt jevn, men jeg fikk ikke problemer med det). Tilsett salt, pepper og basilikum.

Her kan man jo selvfølgelig hive oppi 2 kokte egg også på tallerkenen, det er kjempegodt. Men sist gang jeg lagde denne suppen stekte jeg svinestrimler og hev oppi. Nyyyydelig!
Mannen min synes jo at man må ha makaroni til tomatsuppen, så til ham kokte jeg makaroni ved siden av.

Denne suppen når jo grensen over liste 2 grønnsaker, så bare prøv å være nøye med målingen og se til at de ikke sprenger grensen.


#2548

EDlene sa for siden:

Forresten, lagde denne i en minimal dose også en gang og brukte den som tomatsaus:) Så ble middagen med en gang mye mer spennende!


#2549

Lovinda123 sa for siden:

Å det var godt å høre!ble jeg litt beroliget med tanke på morgendagen..
Jeg har avogtil sneket oppi bittelittegrann smør i blomkålsmosen men det blir ikke mer enn en gang i uka(les: min ed-versjon av lørdagsgodt). pøser på med urtesalt og diverse for å prøve å få det litt mer spennende. blir mye grønnsakslasagne også (bruker squash skjært på langs som "pasta"plater), men gleder meg til jeg kan smelle på litt ost på toppen.
tror jeg må legge inn en liten treningsinnsats de siste ukene før kontroll.. Holder på å skrive bacheloroppgave så blir mye sitting(regner ikke med at turene til kaffemaskinen kan kvalifisere som trening), og hatt litt lite energi de første ukene så blitt mye tusle turer og bittelitt svømming. hvem vet,kanskje yoga blir min nye dille?:)


#2550

Lille34 sa for siden:

I dag begynner på nytt i fase 1:D Har avtalt med kursleder at jeg skal gå 4 nye uker i fase 1, 8 uker i fase 2 osv. Håper og tror at de siste 12 kiloene forsvinner da, slik at jeg kan konsentrere meg om stabiliseringen. Blir så godt å slippe å tenke så hardt på hva jeg skal spise, det er så mye enklere med ED-produktene. Pga sykdom har jeg ikke energi til å lage 2 proteinmåltider pr dag. Vet jeg må i gang med det igjen i fase 3, men den tid den sorg. Kanskje jeg har pønsket ut noe lurt innen den tid... Skal bli deilig å få et jevnere blodsukker igjen, slik at jeg blir kvitt søtsuget jeg får av epler etc :)


#2551

Opel Svima sa for siden:

Hva er blomkål popkorn? Ble kjempe nyskjerrig :)


#2552

Mailin sa for siden:

rett og slett blomkålbuketter skåret opp i popcornstørrelse, lagt i stekeplate med olje og salt, og stekt på høy varme til de er gyldne. Veldig godt altså!

Aller helst skal man visst steke dem på 50 grader i sånn 10 timer, men hvem orker det...?


#2553

Opel Svima sa for siden:

Dette skal jeg teste ut, fikk lyst til å prøve den i ovnen også, bare å sette den på når jeg skal legge meg :)

Men skal man da bare legge det på bakepapir uten olje og salt?


#2554

Lovinda123 sa for siden:

ja da har jeg endelig kommet meg på spinning for første gang siden jeg begynte, gikk faktisk tålig greit. måtte ikke bæres ut ihvertfall:) jeg har rett og slett måtte kutte ut treninga de første ukene av fase 1, ble helt pudding i formen i begynnelsen. så deilig å være i gang igjen!har ikke motet meg til å gå på vekta men håper og tror at det går rette veien. fingers crossed!!

tror jeg skal satse på å mekke meg no blomkål popcorn neste gang jeg skal på kino:)


#2555

Mailin sa for siden:

Aner ikke, men regner med det.... Fikk først tips av en venninne. Hun sa bare "putt blomkål i ovnen, ha på olje og salt...."
Så gikk jeg hjem og googlet det, og fant bare denne oppskriften: mjuuugly.blogg.no/1302291151_raw_og_cheesy_popcorn.html

Der har de en slags gjær i, men det trengs jo ikke... Der står 50 grader med døren på gløtt.... ikke vet jeg! Men regner med du må ha det på bakepapir eller noe ja


#2556

Opel Svima sa for siden:

Det er visst vegitarenes svar på ost:
mjuuugly.blogg.no/1286814445_nringsgjr_planteriket.html

Det skal jeg shoppe neste gang jeg er i sverige.

Tusen takk for super link, det så kjempegodt ut :D


#2557

Mailin sa for siden:

Værsågod! Var jo flere oppskrifter på den siden også som kan prøves!

I dag har jeg vært på kontroll. Det gikk strålende! Borte er 10 kg, 7 kg fett, 2 kg vann og 1 kg muskler. Og borte er 12 cm rundt livet, og 7 cm rundt rompa! Woho! Pluss, i dag har jeg spist kjøtt og skyr og greier! Fikk også en del fase 2 oppskrifter, siden jeg ikke er så glad i produktene lenger.... Tror jeg kan leve lenge på fase 2 altså! :-)

Så i dag var det ytrefilet av svin pluss blomkålmos og en kokt brokkoli til middag, mmmmmmm!! :-)


#2558

Lille34 sa for siden:

Så flink du har vært! Gratulerer :D


#2559

Opel Svima sa for siden:

Det er jo kjempebra :stortsmil

Men kan vi spise skyr i fase 2?
Kjøtt vet jeg at vi kan spise 1 gang pr dag, men visste ikke noe mer. Jeg har ikke muligheten
til å reise til Oslo, og får derfor kun oppfølgingen som er på nettet.
Jeg ble henvist av Gørli en hyggelig dame å¨Eurodiett til en som heter Svein, men han ville ikke si noe til meg uteom at jeg betalte kr.500,- pr halvtime til en av de andre på Euridiett.

Kunne du lagt ut noe av de vi har lov til å spise i fase 2? Jeg er rimelig desperat etter andre
ting en bare litt kjøtt og diett produkter :(


#2560

Elinemor sa for siden:

Du kan spise andre proteinkilder - som fisk og egg. Kylling og annen fugl er også greit!
Jeg har ikke hatt melkeprotein i fase to, så ingen skur her i gården.
Gå inn på eurodiett sin side og les brosjyrene for de ulike fasene, mange tips å få der!


#2561

Mailin sa for siden:

Ja, Skyr blir nesten regnet som et ed produkt, pga ingen fett, lite sukker og masse proteiner. Det er kun de smale begerene altså (4 smaker).

Fikk noen oppskrifter, f.eks. et tredjedels beger cottage cheese, en neve bringebær og litt linfrø. Og en oppskrift på blomkålmos uten smør men med kesam eller lettrømme i, pluss hvitløk, pepperrot, salt og pepper. Så fikk jeg oppskriften til karbonadene som ble lagt ut her tidligere, pluss en chili/kyllingsuppe som jeg kan dele med dere i morgen... (lang oppskrift)

Ellers fikk jeg lov å bruke ost som "krydder", dvs strø litt over maten....

Men nå blir livet så mye lettere, med sjokoladefrokostblanding til frokost, en Skyr til lunch, en bar, kjøtt-/fiskemiddag og så kjeks om kvelden. Blir bra dette her altså! :-)


#2562

Opel Svima sa for siden:

Jeg synes det ikke er så mye tips om fase 2 utenom, 200g fisk, skalldyr osv og 150g kjøtt, fugl osv.

Blande dette isammen også er det et protein måltid måltid?
et tredjedels beger cottage cheese, en neve bringebær og litt linfrø

WOW kan man ha spise litt ost? Hvordan ost? Blir osten da regnet som 1 protein måltid?
Ahh blomkålseng med litt ost på toppen :D


#2563

Mailin sa for siden:

Ja hun sa det.
Ost kun som krydder, er nok for å få mer fett og energi inn i dietten sakte men sikkert, men det vet jeg ikke....

Hun anbefalte meg bl.a. å lage taco (uten skjell/lefser selvfølgelig) og da kunne jeg bruke både ost og rømme... Så regner ikke med ost er et eget måltid akkurat nei...


#2564

Mailin sa for siden:

Opel Svima, synes du skal ta en telefon til klinikken og snakke med dem om dette jeg!


#2565

Lille34 sa for siden:

Jeg spiste ikke melkeprodukter i fase 2, da det normalt ikke skal komme før i fase 3. Vet noen har fått beskjed om at de kan ta en Skyr i blant, men min kursleder så aldri noe om det. Grunnen til at det ikke er flere tips enn å spise 150 g kjøtt, fisk osv i fase 2, er jo fordi dette er det eneste man skal legge til i denne fasen. Et slikt proteinmåltid erstatter da et ED-måltid.

Kan hende det funker å begynne med melkeprodukter allerede i fase 2, og om noen får beskjed av sin veileder at dette er greit, er det nok en individuell anbefaling. Jeg holder meg til standardanbefalingene, da det er det som fungerer for meg. Men det er jo bedre å endre litt på dette i samråd med veileder, enn å evt ramla av Eurodiett-lasset fordi man ikke greier å få i seg det man skal :) Lykke til :)


#2566

Mailin sa for siden:

Men du blander vel ut noen av produktene med melk? (skummet da altså)


#2567

Lille34 sa for siden:

Ja, det gjør jeg, men jeg fikk beskjed om at det var det eneste som var tillatt å gjøre. Samtidig, om man ikke liker det produktet man evt skulle blandet i melk, og derfor tar et annet melkeprodukt som erstatning for melk + ED, så utgjør sikkert ikke det noen forskjell. Når man ser det på den måten, liksom:o:)


#2568

Lovinda123 sa for siden:

gratulerer med helt fantastisk resultat!! gir meg litt ekstra driv når jeg ser det går så bra for andre.føler det står på stedet hvil (kan jo bare veie meg men det tørr jeg ikke!:) men hadde akkurat samme følelsen forrige gang og fikk jo resultater så er bare å keep it up! vurderte om jeg skulle prøve den derre 500kcal timen på elixia igår men så fikk jeg sett instruktøren og han så beinhard ut så tror jeg holder meg til spinninga og yoga inntil videre;)

ang meieriprodukter så har vel min veileder sagt noe sånt som at jeg kunne bruke litt cottage cheese, bittelitt ost og kesam for å "piffe opp" maten i fase 2. gikk ned like mange kilo dom i fase 1 så hadde ikke noen negativ påvirkning for min del, men dette kan jo selvsagt være individuelt. Ble så lei produktene etterhvert så synes det var himmelsk med litt cottage cheese m kanel til frokost innimellom:)

ellers har jeg kjøpt inn en pakke med de ED browniesene. mener å huske å ha lest på forumet at noen tilberedte dem i mikroen, men har ikke klart å finne igjen innlegget. Noen som har peiling på dette?


#2569

Mailin sa for siden:

1-1,5 min i mikroen på full guffe så er den ferdig! :-)


#2570

Lovinda123 sa for siden:

sweet!takk for kjapt svar, da blir det brownie m på kino!søtsugen!!


#2571

Mailin sa for siden:

Æsj jeg har blitt syk. :-( Har foreløpig 38 i feber. Legen min sa at dersom jeg ble syk så skulle jeg slutte med ed med det samme, men har liksom ikke klart å gjøre det.... Har i dag spist en pakke kjeks, en skyr og en karbonade med salat og blomkålmos. Skal ha en bar senere i kveld tenkte jeg. Har jo ikke appetitt men tvinger i meg noe.

Noen av dere som har tips til hva jeg bør gjøre? Vanlig høykarbokosthold til jeg er frisk eller skal jeg bare fortsette....?


#2572

Opel Svima sa for siden:

Først så vil jeg ønsker deg god bedring :)

Jeg synes du har klart å spise bra i dag, kan ikke si jeg er enig med legen din om at du skal
slutte med ED mens du er syk.
Sålenge du ikke er alvorlig syk, så hold ED dietten så godt du klarer.

Jeg har ME/CFS og startet opp med ED i starten av desember 2011 så hadde jeg:
konstant 39 i feber over flere år
infeksjoner i kroppen
influensa symptomer
osv :)
Og jeg ble ikke sykere, heller tvert om.

Jeg mener at sålenge du føler det er greit: så TUT OG KJØR ED :D


#2573

EDlene sa for siden:

Det med at du måtte slutte hvis du fikk feber mener jeg legen sa til meg at var på grunn av at ketosen er vanndrivende og når man er syk, trenger man veske. Trodde ikke man måtte slutte helt på ED, men heller at man måtte avbryte ketosen (skal ikke si det helt sikkert, men det var sånn jeg oppfattet det)

Hvis jeg hadde hatt 38 i feber, hadde jeg nok ikke hoppet ut av ketosen øyeblikkelig, men hvis det hadde begynt å nærme seg 40, tror jeg jeg hadde blitt litt mer forsiktig.

God bedring!


#2574

EDlene sa for siden:

Jeg prøvde denne i går, men jeg prøvde heller å ha oppi kylling stekt i karri istedenfor reker (Jeg liker reker, men ikke såååå godt at jeg vil ha 200 gr av det til middag). Syyykt godt! Liker når man kan finne middager som gjør at man glemmer at man er på Eurodiett:D


#2575

Lovinda123 sa for siden:

Masse god bedring!! Pass på å drikke masse hvis du velger å fortsette på ED. Idag har jeg vært så vanvittig sugen på noe godt,kom hjem fra svømming og gikk rett i gang med halvmanisk leting i alle skap og skuffer.fant til slutt en ben&jerrys boks med no super chocolate fudge greier(mmmm) og var på nippet til å hive i meg hele.var kommet så langt som til sofaen m skjea i hånda og alt men fikk heldigvis vettet tilbake i siste sekund:) yeayh! Tok meg en ekstra pakke kjeks isteden.. Ikke helt det samme,men men. Kjenner jeg er litt lei av produktene nå så ser VELDIG frem til å komme til fase 2 etterhvert. Har ikke våget meg på vekta ennå,men merker at alt er blitt litt "slappere"(deilig..). Ennå noen dager til første kontroll så får legge inn litt ekstra trening..sukk


#2576

Lille34 sa for siden:

Godt kjempa!;) Vet faktisk ikke om jeg hadde greid det om jeg hadde kommet så langt at jeg satt med isen i hånda. Jeg bør helst ikke ha sånt i hus. Går greit med barnas godteri, det rører jeg ikke, men stoler ikke helt på meg selv når det kommer til ting jeg elsker å spise. Nå har det jo godt bra så langt da, så kanskje jeg er blitt flinkere enn jeg tror? Har tross alt gått 5 mnd :)

Om jeg er veldig fysen en dag, pleier jeg å ta et ekstra ED-måltid. Da blir det enter kjeks eller bar, ettersom det er det jeg liker best. I går stekte jeg blomkålpopcorn da lysten på noe godt meldte seg, men det hjalp ikke så veldig... Ble vel ikke søtt nok :)

Stå på og lykke til videre!


#2577

tassa69 sa for siden:

Lenge siden jeg har skrevet her nå, men en liten oppdatering.....vekten har stått stille siden start desember ca 80 kilo, og jeg vil gjerne ned i 77....men jeg holder vekten, litt opp og litt ned....men har trent jevnlig , og ligger på fase tre fremdeles...ca:-).....men skulle bare prøve en mål bukse som har vært altfor trang, i størrelse 42, den satt som ett skudd, og må legge vekk fire dongeri som er blitt altfor store:D....så selv om vekten står stille, gjør ikke kroppen det:rolleyes:.....dette ga en ny giv, det og at det var snøklokker utenfor blokken vår i går:p....og tre måneder til to ukers tur til Kypros for min sønn og meg!!! Nyt våren folkens...og hold ut!!:-))


#2578

Lille34 sa for siden:

Så bra, tassa :D Det er så godt å kjenne når buksene passer igjen, og enda bedre når de blir for store;) Har pakket vekk noen dongeribukser selv i det siste, og innser plutselig at jeg sannsynligvis må kjøpe helt ny garderobe når jeg er ferdig:eek: Hadde liksom tenkt at jeg skulle slanke meg INN I de gamle klærne, ikke UT AV. Sånne luksusproblem kan jeg like:p

Kypros høres utrolig deilig ut!! Holder på å spare opp penger til en sydenferie selv, for meg og datteren min. Satser på å få det til før sommeren


#2579

Mailin sa for siden:

Til de som er søtsugne: jeg har laget meg bringebærdessert noen kvelder, med en neve bringebær, et par ss mager kesam, en ss linfrø og litt vanilje. Av og til har jeg i litt sukrinmelis også, vet ikke om det er godkjent innenfor ed men det har jo GI 0 og er helt naturlig så satser på det er ok..... Det er kanongodt! :-) (alt utenom surinen fikk jeg oppskrift på av helsesøster så det er ihvertfall et godkjent ed måltid)

Om 5 dager drar jeg til københavn for å finne brudekjole. To måneder etter det skal jeg tilbake og hente den. Før den tid satser jeg på å ha gått ned ytterligere minst 10 kg, kanskje 15, så jeg er veldig spent på om de klarer utfordringen med å sy den passelig!! Grugleder meg litt, for jeg har ikke akkurat nådd målet og har ikke sånn kjempelyst å prøve brudekjoler ennå men må nesten for ellers blir det for knapt med tid.... Blir spennende da! :-)

Ang bukser, nå har jeg kun en dongeribukse som passer og den er i vask. De andre er for store woho! Har noen som fortsatt er for trange, fant dem fram fra loftet i går. Gleder meg til favoritten passer igjen!

Snart halvveis jammen!!


#2580

Lille34 sa for siden:

Den bringebærkesamen hørtes veldig god ut! Må prøves når jeg er tilbake i fase 3:)

Spennende med brudekjoleprøving og bryllup:D Jeg skal neppe gifte meg, men jeg kunne jaggu tenkt meg å prøve brudekjoler likevel. Hvem drømmer vel ikke om å ikle seg den perfekte brudekjole og føle seg som en prinsesse:)

God tur til København!


#2581

Lovinda123 sa for siden:

Da var "dommen" kommet!-5kg i pure fett(deilig tanke du..) og flere cm mindre.hadde langt over gjennomsnittet med muskler så det ligger vel en Marit bjørgen der inne et sted;)har levd på en blanding av fase 1 og 2 og hatt en kalkulert sprekk(som jeg liker å kalle det) så må absolutt si meg fornøyd!planen var å ta en liten sprekk imorra men nå vurderer jeg å droppe det bare for å få til et enda bedre resultat neste gang..hmmm.mulig det blir litt lavkarbo-vin for å feire:)


#2582

Mailin sa for siden:

Så bra Lovinda! :) Det er så motiverende når det funker altså!

Jeg driver og ser Slankekrigen for tiden, de driver og går ned sånn 4-5 pounds i uka. Det er vel rundt 2 kg det, og jeg er ikke langt fra deres nivå altså! Er kjempegøy!

Nå er jeg snart halvveis og det er så gøy! Folk sier de ser det på meg i fjeset og på kroppen. Herlig! Og nå er det frem med de gamle vårjakkene som var for trange i fjor da jeg var gravid, håper de passer igjen nå!


#2583

Popp sa for siden:

Hei dere,
Jeg er tilbake på ED etter å ha å gått noen runder med meg selv. ;)
Startet med en litt light versjon i går da vi hadde venner på besøk, så da ble det ED pasta, svenske kjøttboller og grønnsaker.

Jeg startet med ED i 2010 og gikk ned 27 kilo på ca. 1 år. Men akk, så har jeg gått dette opp igjen. Et skikkelig nederlag, men det er aldri forsent å snu ~ tenker nå jeg. Så her jeg tilbake på forumet og håper at jeg sakte men sikkert finner tilbake til str 40 igjen.

Ha en flott søndag!


#2584

Lille34 sa for siden:

Velkommen hit til oss, Popp:D

Denne gangen greier du både å gå ned OG holde vekten - det er jeg helt sikker på:)


#2585

Lovinda123 sa for siden:

velkommen popp!kjenner meg litt igjen i historien din, måtte også ta noen runder før jeg hoppet på ed igjen. var litt sånn årh,orker jeg dette her igjen?men ja det gjør jeg!er så verdt det når en bare kommer i "siget":)
ble litt vel mye feiring igår kan man si, ble både vin og sjokolade..huff. merker at jada det er deilig å skeie ut en gang i blandt ,men føler meg ikke spesielt opplagt etterpå og da er det deilig(..kanskje å ta litt vel hardt i;)) å begynne søndagen med frokostblandinga igjen. back on track! lurte på om jeg skulle prøve meg på en treningstur senere men blir isåfall meeeeeeget lav intensitet(les: rusling på tredemølle).
lurte på hvor mye vann dere drikker i løpet av en dag? prøver å få til ca 2 liter men løper jo på do hvert kvarter!


#2586

Popp sa for siden:

Takk dere,
Jeg gleder meg hvertfall til at magen ikke skal kjennes så oppblåst ut, eller kanskje det er den månedlige som er på vei igjen :o

Har akkurat spist et stk brownie. Spritet det opp med egg og sier til meg selv at ett eller to ikke skader dietten :) Det var ikke så gærnt som jeg husket.




#2589

Elinemor sa for siden:

Hei alle sammen - jeg er så smått i gang med fast tre, og prøver å finne en balansegang. Er rett og slett en del plaget med sult!
Uansett, tenkte jeg skulle dele et tips med dere. ER ikke eurodiett, men for dere som er litt langt ute i fasene kan kanskje dette være noe ... hvis man ikke er helt ortodokg da ;-).
Jeg har begynt å bestille Atkins-barer fra [url]www.iherb.com[/url]. Holder man det under 200 kroner slipper man toll. Da får man barer til 8 norske kroner stykket, inkludert porto. Ganske lang forsendelsestid da. Men også en firedel av hva en bar fra eurodiett koster. Jeg begynner å bli ganske blakk av eurodiett-opplegget, og ser etter alternativer. Disse barene er mindre enn de jeg har fått kjøpt i norske butikker, og har også færre kcal. Nede i 130-150. Og mye protein. Det var dagens tips!


#2590

Lille34 sa for siden:

Takk for tipset! Vet noen reagerer på barene, men jeg er heldigvis ikke en av dem. Pleier å kjøpe slike barer ganske ofte, selv om jeg synes de er altfor dyre. Nå kan jeg jo handle de billigere :)

Lykke til videre i fase 3, og gratulerer med et fantastisk resultat så langt! Synes selv den fasen er ganske tung, da blodsukkeret mitt svinger mer med flere karbs innabords. Trives godt i fase 1 og 2 jeg, men må vel venne meg til mer karbs etterhvert. Vi finner vel en balansegang etterhvert, både i fase 3 og 4:)


#2591

Mailin sa for siden:

I morgen skal jeg altså til København. Det er en dagstur, så det er ikke så lenge, men blir jo fort en 10-12 timer.... Så har jeg egentlig planlagt å ha en liten sprekk i morgen da.
Dvs jeg har ikke (og liker ikke) kjeks. Kunne tatt med meg en bar. Men jeg må jo ha mer enn en bar...
Så jeg tenkte altså å kjøpe meg mat på flyplassen og i byen. Hva bør man kjøpe? Jeg dør etter å få meg en skikkelig baguett, grovt med roastbiff, majones/remulade, løk og sylteagurk..... mmmm det kan vel ikke være det aller verste å spise vel? Ihvertfall hvis man tar av toppbrødet....?


#2592

Lovinda123 sa for siden:

god tur til københavn!!du må kose deg masse!årh,du må ta en tur på cafe europa og spise frokosten der,heelt fantastisk! jeg snakket litt om det å ta seg en sprekk innimellom med legen min nr jeg var der til "måling". så lenge man kommer seg tilbake på sporet dagen etter er det bare "sunt" å ta seg en sprekk av og til.kjenner litt mestringsfølelse..Kan jo gå litt tregere med vektnedgangen et par dager men men..Jeg synes det er så verdt det innimellom!


#2593

Elinemor sa for siden:

Jeg har også oppdaget etter hvert at en sprekk i ny og ne er ok for den mentale helsa. I hvert fall funker det sånn for meg, jeg blir litt mindre opphengt i alt jeg går glipp av (er fortsatt sugen på karbs, etter et år på ED). Og god følelse å sette i gang igjen dagen derpå ...
Nå er jeg altså i gang med fase tre. Sist gikk ikke det så veldig bra, endte med en mild vektoppgang selv om jeg prøvde å legge meg på veldig lavt karbonivå og var flink til å trene. Så denne gangen må jeg være mer forsiktig - introduserer karbene mer gradvis. Er det noen som har noen tips til god mestring av fase tre? Kan jo ikke drive med nye fase 1 og 2-runder i all evighet - verken gøy, sunt eller økonomisk bærekraftig.
Ellers er jeg en hyppig leser av diverse oppskriftsbøker med LCHF (Skaldemann og Hexeberg), og sikler på denne maten. Noen som har noen erfaringer, ED er jo mer LCLF .... Blir takknemlig for råd!


#2594

Lille34 sa for siden:

Jeg har ikke turt å prøve meg på planlagte sprekker enda, er så redd for å ikke komme meg på rett spor igjen. Kanskje jeg skal prøve likevel... :)

Fase 3 er jo delt inn i a, b og c nettopp for å innføre karbohydrater gradvis. Har du prøvd å være i hver delfase lenger, slik at kroppen får mer tid til å venne seg til karbene? Hva sier kursveilederen/legen du går til?


#2595

Popp sa for siden:

En liten sprekk må da klassifiseres som en test for å prøve seg ut i det virkelige liv uten ED produkter og klare å innhente seg igjen. :)

Dag 4 på ED og idag er det mellomste som fyller 7 år. Vi skal ha barnebursdag imorgen, og jeg må bare huske å spise nok ED slik at jeg ikke propper i meg en pølse fordi jeg er så sulten. Kakene skal jeg nok holde meg langt unna.... ;)

Merket på tennistreningen igår at jeg hadde skikkelig problemer, jeg ble så utrolig fort sliten. Dette er et kurs for voksne mennesker som aldri har tatt i en racket før og er ikke så veldig krevende med løping og annet. Andre som merker dette? Forrige gang jeg gikk på ED så trente jeg ikke i det hele tatt, så jeg har ikke noe å sammenligne det med.

Er det forresten noe av dere som vet om denne balsamico'n er ok i ED? Den heter Balsamico creme, se bilde.


#2596

Elinemor sa for siden:

Jeg har også lurt litt på de balsamico cremene. Kjenner ikke denne spesifikke, men andre inneholder druemost og en del karbo. På den andre siden, det er jo ikke mange grammene man har på en salat.
Selv har jeg tatt sjansen, og brukt slik eddik ganske mye på lunsjsalater på jobben. Tror det har gått greit mtp ketosen.


#2597

Popp sa for siden:

Jeg tror jeg satser på det, jeg også :)

Idag skal vi ha 18 gutter i 7 års dagen og jeg gruer meg..... Vi har laget skattekart og jeg har vært å kjøpt ballonger på balloon company. Det blir kult med heliumsballonger :-)


#2598

diettmannen sa for siden:

Lenge siden jeg har oppdatert mine resultater her inne, men nå har jeg gått på ED i 55 dager :)
Startvekt 13.1.12: 111,1kg
7.3.12: 91,0kg
Kun 6kg igjen til det som var målet mitt og jeg er kun 25 dager inn i fase 2 som skal vare 60 dager :p
Noen som vet om jeg skal fortsette på 600kcal til dagen når jeg nå når målet mitt, eller bør jeg gå til Forusakutten og muligens begynne på 3a?
Har hatt en enorm viljestyrke og ikke hatt en utskeielse siden jeg begynte!
Hvordan går det med dere andre?


#2599

Elinemor sa for siden:

For et vanvittig bra resultat, Diettmannen! Godt jobba.
Jeg ville tatt kontakt med veileder for råd videre. 600 kcal om dagen er jonveldig lite!
Min egen erfaring er imidlertid at jeg ikke går ned i fase tre, kun i fase en og og to.


#2600

diettmannen sa for siden:

Jeg synes også 600kcal er lite :p
I fase 1 spiste jeg 5 ED-produkter,
nå spiser jeg 3 ED + kjøtt, eller 2 ED, skyr + kjøtt.
Merker at jeg er mer sulten enn i fase 1, men det går bra :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.