< Tilbake til oversikten

Den store felles ED-tråden

Elinemor sa for siden:

Noen som har prøvd Atkins-barer mens de går på ED?
Synes det er litt kryptisk det som står på dem, nemlig at de inneholder stoffer som kompenserer for karboene, slik at "netto karbohydrat" blir to gram per bar. Men de er jo ganske gode da, jeg har brukt dem litt til kos og som tursjokolade i sommer (ofret Kvikklunsjen, med store kvaler:-)

streber sa for siden:

Ikke prøvd det, men vil tro det er en adskillig bedre utskeielse enn mye annet:)
[size=4][/size]
Veiedag her, ikkeno spennende nei-stått helt stille. Men vannprosenten var litt opp og fett litt ned, det er nå bra:)
[size=4][/size]
God helg godtfolk:)

Titti sa for siden:

Hexenberg sa det var helt greit m atkins, men de er jo større enn eurobarene.

grotingeling sa for siden:

Hei og hopp
Da har jeg tatt steget ut av ED og over på Atkins, men jeg kommer til å følge med i tråden videre uansett.
Her er jo så mange herlige mennesker :klem:, også vil jeg jo gjerne følge med dere og høre hvordan det går :D

Titti sa for siden:

Ja, jeg blir het uansett jeg også:ja:
hvis jeg får lov:)
vet ikke helt hvilken retning jeg tar, mulig jeg må ta noen uker med eurodietten e.l. For å gå ned sommerkiloene, men foreløpig prøver jeg meg på vanlig lavkarbo og ser om det hjelper.

Hvordan går det på Atkins da, Tingeling? Går du ned?

Har ikke veid meg etter oppstart, dessuten kom tante rød 1 uke før tiden - men jeg har i alle fall "mistet" litt vann de siste dagene.
Blir spennende på mandag:spent:

streber sa for siden:

Jaaaa dere må være her ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :eek:Fåkke gåframeinei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tassa69 sa for siden:

Skull egentlig veie meg i dag, men var på nattevakt, pluss er vanvvittig oppblåst mage og full av PMs, men har vel gått ned en kilo til siste uken:-)

Går ingensteder uten deg vettu :klem:

streber sa for siden:

takk:D

tassa69 sa for siden:

Hmmm, ikke helt fornøyd me dagen....dvs fikk mensen, YES, da går vannet snart ut av kroppen igjen....men har vært ganske kvalm, og spiste bare halve omeletten, og tok to barer i løpet av dagen, eneste jeg orket.....men men, i morgen ny dag og nye muligheter:-)))

tassa69 sa for siden:

Hmmm, kjenner jeg er lite sulten i dag, er det vanlig at man ikke blir så veldig sulten etter en stund???...hva gjør dere?:-)

Titti sa for siden:

Ja, etterhvert så blir en litt likegyldig til maten, hvis en kan kalle det mat da;)

tassa69 sa for siden:

Ok, fant en pakke jeg ikke har prøvd før, så nå står coscousen og godgjør seg, takk for svar:-)

Titti sa for siden:

Kos deg. ;)

Titti sa for siden:

Jeg selv har ulvehunger i dag, men sånn går det dagen derpå etter en fuktig fest med mye alkohyler og mat....

tassa69 sa for siden:

hehe, ja det vil jeg tro...men deilig med en fest i blant da:-)

tassa69 sa for siden:

Flere som har hatt det sånn?...ekstremt oppblåst av PMS, en uke etter start på euro, og fått mensen nå, men syns egentlig det går veldig tregt dette...håper på ett vekt fall når mensen er ferdig om noen dager.....har gått på kuren i 17? dager, og gått ned ca tre?...ikke så mye vel?..og føler meg gravid med denne magen:(

Titti sa for siden:

Synes 3 kg høres flott ut jeg:)

streber sa for siden:

Ikke noe galt med minus tre kilo nei !

tassa69 sa for siden:

ok takk:-)...spørsmål, når man kommer i fase 2, og kan spise kjøtt, fisk eller kylling, kan man spise krabbe og reke da????håper:-)

Titti sa for siden:

Det kan du:ja: men det er mye salt i det, så det kan påvirke vektA ett par dager etter.

tassa69 sa for siden:

oo, lovelly, jeg elsker krabbe:-)

streber sa for siden:

Kos deg med krabbe!

tassa69 sa for siden:

Takk, er ikke før om tretten dager:-)

Elinemor sa for siden:

Da skulle det være klar for ny ED-sesong ... Jeg starter på nytt i fase 1 rundt 1. september (venter til da, da jeg skal på en reise med jobben og vil gjerne kunne gå ut og spise og ta et glass vin). I utgangspunktet 30 dager på fase 1, og så 40 på fase 2. Men jeg kan korte ned fase 1 hvis jeg mister motivasjonen.
Målet et 8 kilo ned, tror nok det skal bli atskillig tyngre denne gangen, da jeg ikke har like mye overskuddskilo som da jeg startet opp.
Hva er deres erfaringer med å ga fra fase 3 til fase 1? Kan vel ikke si jeg gleder meg, særlig middagene på ED er kjipe. Men men, det er jo effektivt da.

streber sa for siden:

Det er tøft, jeg synes det jeg altså, men som du sier er den effektiv:)

Titti sa for siden:

Lykke til. Dere er tøffe som går i gang med nye runder:heia:

Bæstemor sa for siden:

Hvor lang tid tar det fra man bestiller til man får varene?

streber sa for siden:

3-5 dager tar det når jeg bestiller:)

tassa69 sa for siden:

Morsomt det der, grønnsaksuppen som jeg nesten brakk meg i kjøkkenvasken av, for noen uker siden, var faktisk ganske god i går:-)......men spørs om jeg tør å prøve meg cappuchinoen igjen:(

Titti sa for siden:

Har du prøvd den kald da? :)

Har fortsatt noen supper igjen tror jeg, kan gjerne få de. :D

tassa69 sa for siden:

HAHAHA, nei jeg tenker jeg skal bare spise opp de jeg har, men ellers takk:D

Metalgirl sa for siden:

Heisann, hyggelig å se at det er liv her :D

Går litt tregere med meg nå, spiste nok LITT mye kjøtt til middag på fase 2 da jeg var på ferie... men men. Har gått ned 2 kg til etter at jeg kom hjem, så nå nærmer det seg 10 kg. Er fantastisk å føle seg LITT fin i klærne sine nå. Fått mange komplimenter på vekttapet, selv om jeg veide 4 kg mindre enn dette bare for 2 år siden.

Prøver å "unngå" festlige anledninger for å få mest mulig ut av dietten. Skulle egentlig på fest på lørdag, men, jeg må være ærlig å si at jeg ikke klarer å gå på fest uten å drikke. I hvert fall ikke holde meg til det ene glasset som er lovlig på fase 2. Da sparer jeg meg heller til neste helg, har funnet ut at det er da jeg skal bli drukket ut... en feilsendt mail avslørte datoen ;) Blir skummelt å skulle på "fylla" uten å ha drukket siden slutten av juni....... billig i drift da ja. Null alkohol og 800 kcal pr dag i 2 mnd... det blir fæst.

Noen som har noen tips til hvordan jeg bør spise i utdrikningslaget?? Jeg klarer ikke å kjøre eurodiett den dagen, og det blir jo uansett masse alkohol. Kanskje jeg skal prøve å spise lavkarbo den dagen? Har ingen planer om å skeie ut med brød, poteter, ris eller annen høykarbo-mat i hvert fall. Regner med å gå opp igjen 2-3 kg etter en sånn dag... litt kjipt. Men, det blir vel fort borte igjen når man går tilbake til ED-hverdagen.

Nå blir det ED for alle penga (bokstavelig talt, må snart handle noe nytt, men, har bestemt meg for å spise opp ALT, selv det som ikke smaker godt, før jeg legger inn ny bestilling) frem til bryllupet. Gifter meg 24. september. Skal ikke sy inn kjolen før 5. september, sånn i tilfelle jeg går ned mye frem til da. Kan jo ikke ha en kjole som henger og slenger... joda. Bedre enn pølseskinnkjole i hvert fall!

Keep up the good work!

Titti sa for siden:

Ingen som vil ha suppene mine altså. :lol:

Titti sa for siden:

Så spennende med bryllup, Metalggirl, akkurat vært der selv. :spent:

tassa69 sa for siden:

Wow, 10 kilo ned er jo kjempebra:D

Metalgirl sa for siden:

Woop woop! Takk for hyggelig respons :D Nøyaktig 9,9 kg idag! VET at man ikke skal veie seg hver dag... men jeg klarer ikke la være... var bortskjemt i fase 1 og gikk ned nesten 300 gram fra dag til dag. Og i fase 2 har det gått betraktelig tregere. Men, plutselig får man en positiv overraskelse, 1 kg ned fra igår :-o Kanskje det er treningen som endelig begynner å kicke positivt inn på vekta... hehe. Skal ha to ganske harde treningsøkter i helgen. 75 min dance step på lørdag og 120 min basketball på søndag. Da MÅ jeg jo spise litt mer enn de 800 kcal... noen forslag?? Rett og slett lage omelett med 2-3 egg til frokost, og litt bacon? Forbrenner jo nesten 1000 kcal på en sånn økt... og jeg vil jo ikke at det skal tære på muskelmassen. Må virkelig si at jeg er positivt overrasket over hvordan kroppen har forandret seg på ED. Jeg er MYE fastere i fisken. Ikke grevinnearmer lenger. Selv om jeg fremdeles er nærmere 100 kg enn 90. Samme sier min mor som er på lavkarbo, kroppen forandrer seg virkelig til det bedre. Hyggelig med en bra start på dagen...... når man endelig får dratt seg ut av senga. Have a good one!

Titti sa for siden:

Så bra:heia: flink du er til å trene:) er du i fase 1 så anbefales et ekstra ed produkt eller et par egg, skinke e.l.

streber sa for siden:

Her sliter man fremdeles med feriekiloene:o, men, men det går av litt og litt, ned 600 gram denne uken. Nå er det 2,8 kg til der jeg var før ferien. Da var jeg 74,1 kg. Det er veldig mye for min høyde(165) men jeg var sanneligg ikke så verst fornøyd altså! Faktisk STOR forskjell på kroppen min NÅ og før ferien, så jeg gleder meg veldig til å nå 74 kg igjen, passer i masse kjekke klær da!

Titti sa for siden:

Helt utrolig bra altså. Du er flink. :heia:

Titti sa for siden:

Jeg må virkelig få kjøpt batteri til vekta og komme i gang med noe opplegg igjen, foreløpig går det bare i vanlig lavkarbo og jeg spiser lite, men føler likevel det blir feil. Har ikke fått trent heller, så det gjør sitt det også...jeg var jo så flink før bryllupet. Forfaller nå som jeg gift vet dere. :lol:
Men jeg skal komme i gang altså, jeg lover, men har ikke økonomi til å bestill ED-produkter enda...men jeg snuser litt på Camp Kilo som har 14 dagers gratis prøve...

streber sa for siden:

:)kan hende det har gått bedre enn du tror, få tak i batteri du og så får du gå i grubleboksen etter hvilket tall som står der, fortsett som nå, eller prøve noe annet:rolleyes:

Titti sa for siden:

Takk for tips, Streber. :klem:
Skal gjøre det. :) Til uka har jeg en middagdate med en venninne pluss vi kanskje skal på sommerfest med jobben på fredag, men uka etter skal jeg ta full skjerpings. Da er det en måned til jeg har noen konkrete planer...

streber sa for siden:

Høres ut som en bra plan:)

Titti sa for siden:

:ja:
Men ang vekta, det pleier aldri å gå bedre enn jeg tror på den. :lol:
Kjenner det på magen også, tipper 5-7 kilo opp...

tassa69 sa for siden:

Sliter litt nå, men har fått kraftig halsbetennelse...og går nå på antibiotika, og da bør man vel drikke biola eller noe??.....pluss nå er alt vondt å svelge:(, men jeg kan jo ikke drikke biola på eurodiet??:confused:

Titti sa for siden:

Er man syk så er man syk, da er det viktigst å bli frisk og ikke minst unngå sopp og slikt. Biola er ikke det verste man kan Skeie ut med heller og ellers finnes det jo tyrkisk yoghurt som jeg vet folk på lavkarbo spiser.

Titti sa for siden:

God bedring forresten :klem:

tassa69 sa for siden:

takk:-)...ok kjøpe noe youghurt i morgen da:-)

tassa69 sa for siden:

Off, nå sliter jeg altså...pga halsbettennelse, er matlysten lik null, og hver gang jeg svelger er enormt ubehagelig...nå kan man kjenne at antibiotikaen virker??:(

tassa69 sa for siden:

Ja ja, da har dagens næringsinntak vært fra i natt en gang, fire saftis..og en av min sønns safari youghurt-..........

seldal23 sa for siden:

Hei.
Jeg er i min første dag i Eurodietten. Hadde nettopp Asparges suppe til middag, synes alle produktene er så luftige, masse skum. Er det noe jeg gjør galt. eller er de bare sånn? Setter prispå svar
Ha en fin dag =)

streber sa for siden:

Opplevde ikke det jeg nei, men jeg brukte ikke shakeren noe, bare rørte sammen med gaffel. Likte egentlig fint lite, så jeg bruker mest kjeks, barer og grønnsaker for min del:)

Metalgirl sa for siden:

Puh. Nå kjenner jeg at jeg er rimelig lei. Savner lavkarbo så tarmene hyyyler... var hos Hexeberg forrige uke, og han var fornøyd. Skal fortsette å gå dit og veie meg hos en ernæringsfysiolog fremover. Litt billigere ;) Har nok gått opp 1 kg igjen. Var i begravelse, og der serverte de tapas. Så jeg spiste lavkarbo. Selvfølgelig mer enn jeg hadde trengt... også begynner jeg så tidlig på jobb for tiden, at 5 måltider på en dag overhodet ikke er nok... OGSÅ har jeg vært sulten heeeeele tiden. Og legg på dårlig samvittighet for at jeg ikke har trent, så har dere humøret mitt om dagen. Pluss PMS. URK!!! Gruer meg til å gå på vekta etter helgen, utdrikningslag på lørdag... har fått utvidet Eurodietten frem til bryllupet, så de neste 4 ukene SKAL jeg være beinhard. Må bruke dietten for alt den er verdt og slutte å "skeie ut" med lavkarbo innimellom. Hexeberg sa at hvis man trener mye, så kan man spise ekstra, men da må det være lavkarbo. Men nå har jeg ikke trent siden søndag, så da blir det ikke noe ekstra på meg... jaja. Får cheere meg opp litt med å glede meg over de kiloene som ER borte :)

streber sa for siden:

ED skal være individuelt tilpasset, om du er sulten hele tiden er det lite tilpasset deg??Bare en tanke. Sier Hexberg det er helt greit å kjenne sult hele tiden??Ta gårsdagen min da :mye fysisk på jobben i 8 timer og husarbeid, møtevirksomhet ++ på kvelden, oppe fra 05.30 til 23.45. Spiser såklart mer en slik dag enn en rolig en, kroppen sier klart ifra om det, at den behøver mer. 6 måltider i går ja, hvorav 4 var ED og 2 lavkarbo(kjøtt og grønnt, ikke så store porsjoner)
[size=4][/size]
MG har du fortalt Hexberg at du alltid er sulten??

Metalgirl sa for siden:

Jeg har ikke vært kjempesulten før jeg begynte å spise MER lavkarbo i stedet for ED. Dvs f.eks to måltider kjøtt/fisk/egg i stedet for 1. Så det er vel min egen skyld tror jeg. Trigget smaksløkene og magesekken til å ville ha mer. Har ikke vanligvis vært så sulten, men jeg skal definitivt spise mer når jeg trener, det er jeg ikke i tvil om. Var nok bare PMS'en som spilte meg et puss. Utdrikningslaget var jo en orgie i vin, øl, cider, irish, punsj og shots... er fremdeles helt shaky i kroppen. Så nå er det vannvogna deluxe hele uka. Så bilder av meg selv på utdrikningslaget, og det var ikke helt heldig antrekk jeg hadde på meg for å si det sånn (måtte kjøpe meg et antrekk på loppemarked). Takk og lov at jeg i det minste hadde gått ned 11 kg før jeg kjøpte det antrekket. For det var jaggu meg stuffet hval så det holdt!!!!! Grøss og gru. Måtte få slettet endel av bildene på facebook bare fordi bilringen ble SÅ sinnssykt påtrengende. Jaja. 11 kg til så snakker vi....

Titti sa for siden:

Så gøy med utdr.lag da:) når skal du gifte deg igjen?:spent:

tassa69 sa for siden:

Da er jeg kommet over i fase 2:-)....har hatt en uke hvor jeg har levd på banan og youghurt, ble smittet av min sønn, Herpes:-((....og det var ekstremt vanskelig å spise dietten etter dette, men nå etter noen dager med tvangsspising, kommer det seg, jeg bare nektet å mislykkes, pga en bitteliten virus inf;-)........uansett, folk ser jeg har tatt av, det er jo veldig kjekt,....skal veie meg hos Trude Hetland på onsdag, spennende:-))...fortsatt lykke til til dere andre:)

hallokjelke sa for siden:

Hei hei alle sammen!

Da kommer forhåpentligvis postmannen med mine Eurodiet-produkter i morgen, så da er jeg klar som ett egg for posefestival i noen måneder fremover.
Skal ned over 30 kilo, så den største utfordringen blir å holde ut og etterhvert forhåpentligvis finne en eller annen form for treningsform som jeg liker.

Glad for at det er andre her inne som jeg håper jeg kan høste litt erfaringer fra
:D

tudelu

streber sa for siden:

masse lykke til hallokjelke:):):)

Titti sa for siden:

Lykke til dere. :heia:

Lykke til på ferden :klem: :heia:

tassa69 sa for siden:

Da har jeg vært hos Hetland, på første kontroll:-)
Startvekt : 94,8 26/7
89,3 31/8 -5,5 altså:-)

Skal fortsette på fase to frem til 5 oktober som er neste kontroll:-)

tassa69 sa for siden:

Da har jeg vært hos Hetland, på første kontroll:-)
Startvekt : 94,8 26/7

89,3    31/8   -5,5 altså:-)

Skal fortsette på fase to frem til 5 oktober som er neste kontroll:-)

Titti sa for siden:

Så flott :heia:

Elinemor sa for siden:

Hei!
Da er jeg 2,5 timer inne i 30 nye dager på fase 1 ...:-) Har kjent de siste dagen at jeg har gruet meg for å sette i gang, men nå er jeg altså i farta. Målet er ned 7-8 kilo totalt, inkludert 40 dager i fase 2. Spent på vektutslagene denne gangen, da jeg jo har gått ned rundt 30 kilo allerede og ikke kan regne med at det går av like fort nå.
Men er det noen som har samlet noen "oppskrifter" på mat man kan lage i fase 1? Trenger litt inspirasjon, merker jeg.
Ha en god dag alle på forumet!

streber sa for siden:

ggrotingeling har laget en tråd med oppskrifter til fase2, tror ikke det finnes noe slikt til fase 1. Lykke til med denne runden Elinemor:)

Hei alle sammen!

Takk for søte lykke-til-meldinger! :)

Har nå overlevd tre dager på denne dietten og synes i grunnen at det går ganske greit. Har prøvd pannekake og grønnsakssuppe en av dagene, og seriøst....aldri mer! Kort oppsummert: BLÆH!
Men omelett, kyllingsuppe, barer, soyanøtter, kjeks og kakaodrikk går brillefint :)
Har ikke vært sulten i det hele tatt, så foreløpig går alt etter planen. En ting jeg lurer på med disse grønnsakene. Ser i papirene jeg har fått fra Eurodiet at jeg bør spise fem porsjoner grønnsaker daglig. Men hvor stor er en porsjon? Spiser en monstertallerken (middagstallerken med flott topping i pyramideform:) med salat til lunsj, er det nok?

Tudelu

streber sa for siden:

Jeg spiser så mye grønnsaker som er naturlig hver dag. Har jeg rester etter blomkålmosen til middag, blir det gjerne et måltid med det, er det salatrester etter middag, spiser jeg det. Jeg har familie og prøver å få dietten til å fungere i vår hverdag, har aldri talt etter om det blir 5 gr.saks måltider på en dag.

Og med det samme jeg er her inne....

Ser av det som er blitt skrevet her tidligere at noen av dere har begynt å trene kombinert med denne kuren. "30 days Shred" eller hva den heter? Har den stor effekt? Er det stor forskjell i vektnedgang på de som trener og ikke?

Har vært støttmedlem på både Elexia og Sats og tar gjerne imot tips om hva som har fungert for andre for å komme i gang. Kan nevne at jeg er småbarnsmor, så det avgrenser seg litt :)

Ja, det må jo passe inn i familierytmen på en eller annen måte og sånn sett er jo salat genialt. Bare litt redd for at jeg spiser for lite :)

tassa69 sa for siden:

Ja da har jeg vært i fase 2 siden mandag forrige uke ca, og vekten har stått så og si stille:(...litt frustrerende, noen som har hatt det på samme måte, og når løsnet det for dere?:)

:ja: dette kjenner jeg godt til, hadde veeeeeeldig liten vektnedgang i fase 2.
Måtte være veldig nøye med porsjonsstørrelsene for at det skulle skje noe som helst, så kanskje du også må ta en titt på porsjonene evt. om det har sneket seg inn noe som ikke hører hjemme i fase 2?
Ingen beskyldinger altså, snakker bare av erfaring :o

tassa69 sa for siden:

Altså, jeg spiser fire euromåltid, og ett kjøtt/fisk/ kylling måltid med grønt, og maks 150 gram proteiner? er vel som det skal....drikker kaffe med melk, og det gjorde jeg i fase 1, men....har kagt meg til en halvliter solopluss om dagen, er vel kaaaanskje ikke så veldig bra:rolleyes:

Hm, det kan være solopluss'en...
Men jeg tror du bare må teste ut litt i forhold til antall måltider og porsjonsstørrelser.

Titti sa for siden:

Jeg gikk lite og nesten ingenting ned i fase 2 jeg heller...det gikk hvertfall veldig veldig sakte.

tassa69 sa for siden:

Men er jo merkelig da? fordi det er så lite kalori inntak?...trente dere og?, jeg har begynt trene denne uken.....:)

Nja trening kan det nok ikke kalles, men jeg gikk mye tur i raskt tempo

tassa69 sa for siden:

:-)....gikk du tilbake til fase 1 da, siden du ikke gikk ned på fase 2???....jaja, er super PMS og oppblåst, får vente til den er over og se om resultatet bedre seg:-))):)

Ja jeg har kjørt flere runder med fase 1, selvsagt med fase 2 runder mellom - og disse fase 2 rundene har vært på 8 - 12 uker før ny fase 1 runde.
Kroppen (og hodet) trenger pause fra fase 1, også er fase 1 ikke særlig sosial-vennlig.

Men du bør forsette ut den avtalte tiden for fase 2 før du evt. går tilbake til fase 1, det kan nemlig være at vekt-stansen skyldes musklene du nå bygger.
Ikke ha det travelt (ja jeg vet det er tøft), gi deg selv og kroppen tid :klem:

tassa69 sa for siden:

He he, har trent en gang...usikker på hvor mange muskler jeg bygget på den gangen....jeg skal bare ned 8 kilo til ca...og det behøver ikke gå superfort....men tenkte på en ting, kroppen min har ikke vært under 90 kilo på eh ja, nesten tyve år? kan det være den stritter litt i mot og nekter å forlate dette platået...fordi det er kjent og kjært for den???....

Åja da, kroppen stritter nok litt imot (hodet også), også er det nå en gang sånn at jo nærmere målet en kommer dess saktere ser vektrekuksjonen ut til å gå.

streber sa for siden:

Signerer Grotingeling:):)
[size=3][/size]

Titti sa for siden:

Har hørt det at kroppen alltid vil hige tilbake til høyeste vekttall og vekten stagnerer innimellom, men ikke gi opp og hør på Tingeling og Streber så kommer resultatene sakte, men sikkert. OG det er bra for kroppen å stabilisere seg også...:ja:

Monica31 sa for siden:

Hei og hå...så altfor leeeeeeenge siden!

Håper alle har hatt en god sommer og hatt en deilig ferie! Vi har hatt en sommer fullt av gjester, reise og ferie! helt herlig!

Har gått opp 5 kilo siden minste notering i Desember 2011. De har jeg begynt på idag. Har ikke vært klar før nå. Men nå er målet 8- 10 kilo innen mars 2012!Syntes det har gått greit selv om jeg har gått opp litt, har jo holdt meg i samme nye klærene jeg kjøpte i våres:D Ellers sliter jeg fortsatt med senebetennelsen i armen og er fortsatt sykemeldt. Skal de neste tre mnd. trene eksentrisk trening med armen og da skal betennelsen gi seg, og så må jeg være forsiktig etterpå så det ikke blusser opp igjen. Nå vil jeg bli kvitt det:mad:

Jeg kommer ikke til å være i ren fase 1 eller 2 men kanskje en blanding av tre og av og til to! Litt digg med høst og så er det så bra at det er 1 helt år til neste sommer!!!!
Hvordan går det med dere da?!!?!?!?!!???????????????

Stor klem Monica

Herlig bilde Titti, bryllupskjole er jammen tingen.

streber sa for siden:

Heisann Monica, kjekt å høre fra deg igjen!!!
Jeg har nettop gjennomført styrkeøvelsene jeg fikk på klinikken for første gang hjeeeelp sier jeg bare. Men det blir vel enklere etterhvert, eier ikke balanse så jeg holder på å falle av den bosuballgreien hele tiden:o

streber sa for siden:

TIME PÅ :rolleyes:ALFAHELSE mandag 05.september

1.Det ble det tatt blodprøver og jeg ble veid: 75,6 kg:confused: (vi bare MÅ få en spørsmåls smileys som smiler he he)var jo 77,1 på fredag.Dr Hetland sammenlignet de andre tallene fra min tanitavekt og noen er nøyaktig like, andre nesten helt like, så jeg kunne nok ta det kg tallet for god fisk også mente hun!

2. ventetid

3. Legetime med Hetland. Målte midjen min 12 cm inn på et år er vel ikke så galt, hun var meget begeistret og enda mer over blodtrykket, det var rene babyblodtrykket sa hun:pDumt jeg ikke fikk henne til å skrive ned tallene der, var visst noe veldig mye bedre enn for et år siden. Kan 90 over 70 stemme? (Dette kan jeg lite om altså)Snakket om veien videre, skal ha en slags fase 3a, 2 lavkarbo måltider pr dag, ettersom jeg noe veldig lei av ED, så ser vi hvordan det går.

4. Dr hetland mente jeg burde trene styrketrening for å gi kroppen sjangse til å ikke legge så fort på seg ved sjeldne utskeielser, var hos klinikkens fysioterapeut, hun var et sprudlende, inspirerende menneske. Gruer litt for å lære meg alle de øvelsene, det vanskeligste blir å styre pusten rett, det var faktisk litt vanskelig:o. Men jeg skal gi dette en god sjangse.:)

5. litt ventetid

6. fysioterapeuten kom med opplegg til meg

Har glemt og glemt at jeg mente å kopierer klinikkmøte og klistre det inn her, men her er det, sent men "godt":)

Titti sa for siden:

Så koselig å se deg, Monica. :klem: Ser du er fit for fight igjen. Så bra. :D
Lykke til med armen din og trening, høres slitsomt ut. :(

Monica :heia:!!!!
Kjekt å høre fra deg igjen, har lurt på hvordan det gikk med deg i sommer.
Høres ut som om innsatsviljen er på plass - BRA!
Selv har jeg avsluttet ED og gått over på Atkins induksjon sammen med Titti, men vi følger med her uansett altså :klem:

Titti sa for siden:

:ja: Kanskje vi kan verve flere her. :D Billigere og bedre mat. ;)
Foreløpig går det veldig bra med meg, men er jo bare på andre uka da...

Elinemor sa for siden:

Tolv dager ut i ny fase 1, og jeg merker at det er utrolig mye tyngre denne gangen. Jeg overvurderte nok motivasjonen min en god del, og går rundt og føler meg mye mer sulten og opptatt av mat enn sist. Kjørte hjem fra hytta forleden, og hver gang jeg så en sau begynte jeg å fantasere om fårikål :-)
Har heller ikke den samme "sjokkeffekten" vektmessig - ned ca 3 kilo men tipper det meste av dette er vann. Har i alle fall merket lite på livlinjen.
Det skal holde hardt å stå løpet ut i 30 dager merker jeg. Mulig jeg går til fase 2 litt raskere.
Det begynner jo også å merkes på finansene at eurodiet ikke er direkte billig. Dere som har gått over til Atkins - hva er deres erfaringer så langt? Det er kanskje noe mer familievennlig enn eurodiet?
Da jeg gikk i fase 3 og var tom for eurodietprodukter holdt jeg det gående med en del atkinsbarer som supplement - de er jo også bedre enn eurodiet sine.
Fortsatt god dag!
Elinemor

Titti sa for siden:

Hexenberg sa at jeg fint kunne spise Atkins i stedet for barene på ED, men husk at disse er større, så en halv tilsvarer kanskje en hel Eurobar.

Jeg har bare fulgt induksjonen en halvannen uke nå, så litt tidlig og gi tilbakemelding, men føler meg veldig vel og stabil og jevnt blodsukker.

streber sa for siden:

titti, det var faktisk gode nyheter for meg også-som variasjon og ved tom lommebok:)

tassa69 sa for siden:

Tusen takk for gode ssvar har jeg helt glemt å si:-)...nå er mensen godt i gang, og vekten litt på vei ned:-)))

Titti sa for siden:

Så bra. :heia:

tassa69 sa for siden:

Hei:-)...er det ok å ha fase 1 periode på to tre dager i fase to tiden?....si ja da:-).....trener to ganger uken.....GOD HELG:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.