Jeg holder fremdeles på med en blanding mellom fase 1 og 2, har gått på det i over 2 månder nå tror jeg :confused:
Jeg er inne i en manisk vektperiode for tiden, haha. Eller den er ikke manisk men jeg har ikke vært så flink å følge opplegget de siste ukene :( Og nå er jeg veldig redd for å legge på meg, så kanskje en vekt vil få meg til å bli flinkere, håper det! Har gått ned 10 kilo til nå, men har fremdeles en liten haug igjen, hehe.
hadde en tøff dag matmessig i går, men klarte å stå han av, ble en lite neve nøtter bare for å stagge den verste sulten.
Fikk tatt meg en treningsrunde med jillian og gikk opp og ned til byen i går, kjøpte en colalight mens ungene fikk is, så jeg synes jeg var flink.
Var klar for en zumbarunde, men våknet med vondt i halsen og litt feber her, hmmm, kjøre på med paraset og satse på det går fort over. En tur skal jeg hvertfall gå i dag!! :ja:
Ha en fin dag videre dere:klem: her skinner sola i dag.
Skal sette meg på trappa og ta en kopp kaffe og nyte synet av mine nyutsprungede rosa roser :hearts:
Håper du har hatt en fin dag titti! Her har d regnet i hele dag. Ganske surt
Har vert å bada med snuppa iformiddag ellers bare vert hjemme.
Sliter med å få i meg nok mat, i dag hadde jeg meg en dessert til frokost (bruker di som shake) en kjeks etter badinga. litt blomkål og brokoli stappe t middag og en bar til kvelds. Tenkte å lage meg en pannekake etter barna er i seng! Nå har jeg gått en uke på ED å vekta viser fra 104,7 til 101,3 altså 3,3 kg ned. Er ganske fornøyd meg det :D
Ja, egg hjelper. :ja:
HAr jeg vært skrubbsulten når kvelden kom så har jeg noen ganger kokt meg et eller to egg og hatt en skje smør og litt salt oppi.
samme her,pleier jeg gjøre også- lurt ja! (bortsett fra at jeg er på feriekosthold uten mer enn et snev av fornuft NÅ da he he, fornuft fra slutten av juli igjen)
Nå har jeg vært i vedlikeholdsmodus i 6 uker faktisk, du verden som tiden flyr.
Merker at motivasjonen til å ta fatt på resten av kiloene holder på og komme tilbake, så i august er jeg nok klar til ny innsats :D:boxing:
Litt oppgang har jeg riktignok hatt denne perioden, noe pga økt vannansamling i kroppen (=tante rød), noe vann pga myyyyyye salt mat (spekemat har vært en favoritt de siste ukene), noe pga blodtrykksmedisinen :( og dessverre noe pga for mange innvilgede unntak fra opplegget.
Det meste er nok min egen feil :cool:, men holder i disse dager på med en innstraming.
Alle eventuelle søknader om unntak må gjennom en ekstra vurdering, noe som vil resultere i færre godkjenninger :p
Ha en fortreffelig fredag alle sammen, nå skal det jobbes ;)
Lurer på hvordan det blir md en liten sprekk om eg holder meg unna karbo? Er nemelig på hyttetur i helgå å syns dette er veldig kjipt! Tenker at jeg har litt kjøtt til middag med masse grønnsaker litt egg å bacon t frokost å ed uten om!! Gjerne litt bacongull me pepsi max mens andre gomler på alt aent godt! Ha en flott helg å stå på :)
Altså, vi skal jo ha vanlige liv mens vi holder på å slanke oss:)Da er det å skeie ut med vanlig lavkarbomat, som du beskriver rette måten å skeie ut på.:) Jeg har noen slike "sprekker" på et år, det kan forsinke nedgang, men gjør ingen annen skade, på meg hvertfall. Må jo innrømme jeg eier ingen selvdisiplin i sommer, jule, påskeferie+ kanskje et par spesielle helger på et år, men ellers er det ED og litt utskeielser med lavkarbo, men det sistnevnte gjør hvertfall ikke kroppen ille. Jeg holdt på med ED flere måneder før 1. høykarbo utskeielse da. Greit å ha kommet godt i gang!
Det anbefales på det sterkeste å holde seg til det avtalet opplegget for fase 1 de ukene dette pågår, da kroppen trenger disse ukene til og omstille seg.
MEN, så lenge du holder deg til rene proteinkilder og grønnsaker i henhold til listene (ingen ferdig sauser/dressinger ol), bør det ha minimal betydning.
Bacon har normalt en del salt i seg, og salt vil hos de fleste binde vann = vekt øktning (eller stillstand).
Det handler om å være besvist på konsekvensene, og du kan oppleve at vektreduksjonen stanser opp en kort periode.
Jeg sier kan med trykk, for vi er alle forskjellige med kropper som reagerer forskjellig.
Du kan jo velge å følge fase 2 på hytteturen, dvs ha 1 måltid pr dag med kjøtt/fisk+grønnsaker og de resterende med ED-produkter.
Hvilket måltid du velger å spise "normalt" er valgfritt ;)
Håper du får en fantastisk helg og en koselig hyttetur, uansett hvilket opplegg du går for :klem:
Jeg stilte et spørsmål for en tid tilbake, og kan ikke se at noen svarte, hadde vært veldig greit å bli "opplyst":
"etter å ha lest endel om ED, skjønner ikke helt opplegget med å introdusere frukt og karbohydrater gradvis. Jeg har jo ikke tenkt til å spise noe særlig av det i fremtiden, en lavkarbolivsstil var jo planen. Hva har egentlig ED med lavkarbo å gjøre?"
Hei Metalgirl, ser at Streber allerede har lagt inn info-posten om eurodietten
Kort fortalt er dette med å gjenninnføre karbohydrater med utgangspunkt i at en skal følge et kosthold tilsvarende Fedon - men det er ikke dermed ensbetydende med at vi må innføre frukt, brød osv.
Selv har jeg testet ut hvor mye karbohydrater jeg "tåler" før jeg går opp i vekt, og for meg blir regelmessig inntak av f.eks. frukt for mye.
Takk for det Grotingeling, jeg følte ikke at jeg fant svaret på den linken, men, nå som du ga meg inn med teskje så føler jeg at jeg er klar for Eurodiet :) Gruer meg som en hund. Jeg er ganske kresen på hva jeg gidder å spise, og lavkarbo har vært genialt for meg, rent bortsett fra at kroppen min produserer sukker pga stress, og jeg sluttet å gå ned etter 6 kg. Jeg vet ikke om noen annen måte å leve på, jeg er ikke så glad i å slappe av, samt har en veldig stressende jobb, så jeg er jo egentlig fornøyd med livet som det er, er om mulig blitt enda mer stressa av å få vite at jeg stresser for mye..... Ironisk. Håper uansett at eurodiet kan få meg ned på et akseptabelt nivå, og at jeg kan fortsette å leve på lavkarbo etter det. Krysser alle fingre og tær... takk for raskt svar :)
????Mener du Eurodiet? Da må du ha din egen lege erklæring og kode. Her er link til forsiden til Eurodiet. eurodiet.no/i/login.aspx
[size=4][/size]
[size=4][/size]
[size=4][/size]
Beklager om jeg har feiltolket spørsmålet ditt, ble usikker på hva du spurte etter:o
ikke vet jeg hvem denne Hulda er å hva hun har å gjøre med bestillingene, men samma det, som min mor sier, arkine har fått svar og det er jo poenget:D:p
Sånn. Mottatt varer for 3000 spenn i posten idag. Imorgen, hive i seg en shake på morgenkvisten, også ut og handle lovlige grønnsaker.
Klar for å kvitte meg med F-cup og kunne sy inn brudekjolen i størrelse hest som jeg skal bruke når vi gifter oss 24. september. Eurodiet, rescue me!!!
Jeg er ikke noe flink til å slanke meg. Så å holde ut med pulverhælvete blir en enorm utfordring. Men, hvis man klarer å styre hjernen inn på det sporet at det ikke er et alternativ å sprekke, så må man vel klare det vel :-o
Jeg må stille noen spørsmål som sikkert er besvart tidligere jeg da, som rookie på fase 1.
Har egentlig vært en helt grei første dag (bare 59 dager igjen av planlagt diett..... let the countdown begin). Pannekake til frokost. Praline-bar til lunsj. Pasta med en laksefilet og masse grønnsaker til middag idag. Det var SYKT mye pasta, er jo faktisk mettere enn jeg pleier å være... det sto serveringsforslag med en laksefilet + en spiseskje fløte. Er det ok?? Ble veldg mye mat. Kanskje man kan dele den middagen i to og spise resten senere? Skal jo ha 5 måltider pr dag, kanskje dumt å dele opp middagen i 2 hvis jeg da får i meg for lite.
Også lurte jeg på dette med å gå på café, er det greit å ta seg en kaffe latte? Er jo med lettmelk, men ødelegger det dagens kaloriinntak? Hvis man bytter ut et måltid med det?
Og SÅ lurte jeg på om det er greit å steke pannekaken med litt cocosa, prøvde å steke uten noe, og da ble pannekaken sittende fast i stekepannen så jeg ikke fikk snudd den... kjipt å måtte kjøpe en bedre stekepanne i tillegg til de pengene jeg nå har brukt på produkter og ikke minst grønnsaker for endel hundrelapper.
Også disse fantastiske soyanøttene. Er en pose et måltid?
Håper dere har tid til å gi meg noen tilbakemeldinger på deres erfaringer, kjente idag at jeg var veldig glad for dette forumet! Mange tanker som oppstår når man skal prøve noe nytt.
Hei Metalgirl!
Kan i alle fall prøve å svare på noen av spørsmålene dine...
Du skal ikke ha laks eller kjøtt i fase 1 (det kommer først i fase 2), så pastaen er et eget måltid. Jeg spiser den med wokede grønnsaker eller rød pesto, evt i en pastasalat. I fase 2 kan du godt ta en halv porsjon kjøtt eller fisk og en halv pose av pastaen til et måltid...
Vet ikke om du kan steke pannekaka i coscosa, for aner ikke hva det er, men du kan iallefall steke i olje, margarin eller smør.
Soyanøttene er et måltid. De kan godt blandes i en salat f.eks.
Håper noen andre har svaret på de andre spørsmålene... Og ikke vær redd for å komme med alt du lurer på, her er det alltid hjelp å få.
Lykke til videre, og velkommen hit!
Bare spør, det er jo slik vi lærer alle sammen :p
Kjekt å høre at dag 1 har gått så bra :heia:
Grubbeline har jo svart på det meste, så jeg tilføyer bare følgende;);
Først dette med pannekakene - JA, du kan gjerne steke i cocosa (kokosfett)
Ikke vær redd for fett, som det står i informasjonsfolderen så skal vi bruke f.eks. olje på grønnsakene/salaten = vi skal ha fett som en del av opplegget.
Pannekakene kan forøvrig også stekes i vaffeljern ;)
Kaffelatte på kafé derimot bør unngås, kaffe i seg selv er ok men da helst koffeinfri.
Te eller litt sukkerfri brus/saft er også ok, men helst bør drikke bestå av vann (kan bruke litt lime/sitron som smak)
Ellers vil jeg bare gjennta mitt faste mantra om krydder i alle former, det kan redde mange av rettene du kanskje ikke liker første gang du prøver dem.
Kanel, vanilje (ekte), kardemomme, kakao og allehånde kan være gode smakestilsetninger i alle sjokoladeprodukter samt dessertene.
Alle vanlige "middagskrydder" inkludert chilli og hvitløk kan brukes i alle middagsproduktene, men unngå krydderblandinger da de ofte inneholder sukker i en eller annen form.
Har prøvd å drikke koffeinfri kaffe, også da jeg gikk på lavkarbo, men, merker at jeg ikke fungerer om morgenen hvis jeg ikke får i meg et par kopper... kjipt å sitte uvirksom på jobb i 2 timer :)
Men tilbake til kaffe latte - hva hvis man velger soyamelk? :D
Foreløpig ned 1 kg på 4 dager. Hadde egentlig ikke tenkt til å veie meg før det hadde gått en uke, er jo mye psykisk som spiller inn også på om man klarer å holde seg til måltidene eller ei, og da bør man jo ikke veie seg før man egentlig har fått noen effekt. Så lørdag morgen blir avgjørende for videre motivasjon ;)
Synes uansett at dette går rimelig greit. Det er jo ikke akkurat MAT man spiser..... næring vil jeg kalle det. Men, lager gode salater og føler egentlig at jeg er helt greit mett. Og det er faktisk litt stas å kalle sjokoladepudding for et "måltid". Gleder meg faktisk til kveldens dessert hver dag. Barene er jo også kjempegode. Men, middagene er stusselige. Spiste den med "semolina" igår, wannabe-couscous. Smakte greit, men, nok en gang - det føles ikke som MAT. Pasta er vinneren så langt.
Hmmm, latte med soyamelk er jeg ikke sikker på - kanskje du kan sende en epost til Eurodiet-gjengen og spørre??
Jeg drikker ingen form for kaffe, så jeg har egentlig ikke noe forhold til dette :p
Keep up the good work, her er det full vedlikeholdsfase som gjelder :cool:
Hei, nysgjerrig eg...
Har veldig lyst å prøve Eurodiett. Har 25-30 kg som burde vore vekk om BMI skulle bli fin, 25 kg holder for meg da...
Har lest en del om dietten, og hatt lyst å prøve lenge. Sendte mail og spurte om det fantes leger her i området som kunne skrive det ut til meg, men da måtte eg enten snakke med fastlegen min om han ville gjere det, eller reise til Stord eller Bergen.
Synes det er litt skummelt å spør fastlegen min, siden det sannsynligvis betyr ekstraarbeid for han, er det mange som får Eurodiett fra fastlegen sin her??? Må somle meg til å få legetime så eg kan spør han (så kjedelig å måtte ha time for å spør et spørsmål...), om han ikkje vil trur eg at eg tar kontakt i Bergen med Fedon-klinikken der. Nokon her som har erfaring med dei???
Skal prøve å gå ned mest mulig til nyttår for da skal eg til med mitt siste prøverørsforsøk. Har hatt 2 negative så langt og håper vektnedgang kan bedre sjansene mine!!
Regn og sol om hverandre, håper alle nyter sommeren!
Til deg som vil prøve vil jeg si at det er absolutt topp med eurodiett for å komme igang med vekttapet og lære seg nye gode vaner.
Tror det er fler som har det gjennom fastlegen sin. Er det å mase på legen sin om å ha lyst å få en friskere kropp? Trodde det var det de var interessert i også! Ikke føl at du maser.....bare krev å få den hjelpen som du trenger for å nå målet ditt. Fordelen med ED i forhold til andre lavkarbo-dietter er at man får oppfølging og de undersøker hvordan kroppen har det underveis. Det syntes jeg var bra! Men det viktigste er å være bestemt og ha opparbeidet motivasjon sånn at den dagen du starter da er det ingen vei tilbake:D
Lykke til!!!!!!!!!!!!
Har ikkje sjekka med fastlegen enda, fann ut at han er i permisjon...usikker på kor lenge, skal ringe legekontoret og spørre. Mulig eg kan høre med vikaren hans om ho vil hjelpe meg.
Ellers vurderer eg å bestille time i Bergen, men så kjedelig med 3,5 timers kjøretur til og fra + dyre legetimer...
heisann.. ikke for å være en party pooper, men vær litt forsiktig med ED, den kan slå tilbake på deg.
jeg har gått på eurodietten engang før. aldri igjen sier jeg bare. den funket ja, men funket for gått, så måtte gi meg i 2 fase.. gikk ned 18,9 kg på 2 mnd. jeg svimlet, var kvalm, vondt i hue så å si hele tiden. svimte til å med av her å der.
så jeg måtte kutte tvert.. å etter det la jeg på meg 40 kg å fikk henge mage. så nei.. aldri igjen..
Eg har tenkt å være forsiktig... 18 kg på 2 måneder høres ikkje greit ut, det blir ca 2 kg i uka!
Eg håper på 15-20 kg på 4-5 mnd, dvs ca fram til nyttår...om det går altfor fort ville eg snakka med legen igjen og gjort nokre justeringer, for det trur eg ikkje er så bra for kroppen.
Oi Mizzim - 18,9 kg på 2 mnd er nok litt i tøffeste laget for både kropp og hode.
Selv brukte jeg 4 mnd på 20 kg, og husker at jeg var kjempefornøyd med tallet men at hodet ikke hang med.
Nå er jeg nok i ferd med å avslutte min ferd på ED etter 2.5 år og 30 kg, og heller gå over på Atkins (tror jeg :rolleyes:)
Har vært litt fra og til med både fokus og engasjement for ED det siste året, så det er på tide å ta en ny retning.
Skal ha full kostholdsgjennomgang med legen i august, og etter den timen skal jeg ta et valg.
ja det var nok bare ikke kuren for meg. for det var helt utrolg.. klarte ikke å omstille hode til at jeg var blitt mindre heller. gikk fra str 46 til 40 - 42 i bukser, men gikk jo bare å hentet str 46 når jeg skulle prøve tøy..
jeg gikk ned 4 kg de første 4 dagene på ed liksom.. hehe..
jaja.. det var iallefall skummelt for meg. men jeg fikk jo ikke tatt alle fasene, jeg gikk fra så å si kun ed mat til kun vanlig mat over natta. da kom alle kg på igjen..
Går vel ofte fort opp igjen når det går så fort ned ja, dessverre....vanskeligste delen er jo å holde på vekta....:(
Eg gjekk ned 10 kg på Grethe Roede for ca 20 kg siden....dei kom på ++ og klarte aldri etterpå å gå ned noko, ikkje en gang på Grethe Roede da eg prøvde igjen et år seinere...
Trur ikkje det var veien for meg uansett, lavkarbo passer mykje bedre med hodet mitt og kostholdet vi allerede har.
Mens eg venter på legetime skal eg prøve å legge om kostholdet til meir lavkarbo og sjå om eg klarer noko på egenhånd i 1 mnd, er jo greit å ha en reserveplan :)
Har prøvd før, men denne gang blir det i samarbeid med gubben min og da går det kanskje bedre...
Det er jo ikke meningen at en skal gå rett over til vanlig mat fra ED, det må jo være en gradvis tilvenning, dessuten skal man ikke gå for lenge på fase 1.
Men det er jo inviduelt hva slags diett som passer for hver enkelt, hadde jeg gått ned på vanlig lavkarbo, Lindberg eller lignende så ville jeg heller forsøkt det, men denne kroppen gir ikke fra seg kiloene på slike dietter, så jeg måtte strengere til verks.
Heisann, da har jeg gått ned 4,3 på 2 uker. Veldig fornøyd med det! Skal være på fase 1 i 30 dager, fantastisk at jeg er halvveis og ikke har hatt en eneste reell utskeielse (bortsett fra litt kjøttdeig på pastaen igår ;)). Gikk en hel uke før det begynte å skje noe. Dvs at jeg ikke gikk ned noe første uka, men uke to altså 4 kg. Krysser fingrene for at det går veien nå! Lei av å være tjukkest på jobb, basketlaget, familien, venner. Etter at en venninne gikk ned 30 kg på Grete Roede og har klart å bli der, var det liksom bare meg igjen... og pga høyt kortisol ville det aldri skjedd noen endring hvis jeg ikke hadde gått til dr. Erik Hexeberg for å få hjelp. Takk til ham :D
Har ikke hatt hodepine eller følt noe ubehag (bortsett fra det ekstreme psykiske savnet etter herlig lavkarbomat og en flaske vin i ny og ne...). Kjøpte startpakken fra Eurodiet, og har luket ut endel produkter som overhodet ikke er mat... urk! Omelett smakte HELT helvete... og stort sett alle middagsrettene er uaktuelle, bortsett fra pastaen... cappucinoen er super, alle typer barer er supre, pannekakene er ok, soyanøttene helt konge... og sjokoladekjeksene yummey! Så etter at jeg sluttet å spise de produktene jeg ikke likte, så er dette blitt mye enklere.
Jeg gruer på et vis til å bli ferdig med dietten... 30 dager på fase 1. 30 dager på fase 2. Og så skal jeg tilbake på lavkarbo. Frykten for at jeg skal begynne å gå opp igjen etter 2 mnd med dette regimet er definitivt tilstede... noen som har erfaringer rundt dette som kan få meg til å se litt lyst på fremtiden? Hvis jeg er flink og lever strikt på lavkarbo bør jeg jo klare å holde vekten? Føles utrolig snevert å bekymre seg for vekta med alt det grusomme som har skjedd i Norge idag... uff og uff.
Hei:-)
Vært på forumet en stund, skrevet litt og, lest mye, men nå er jeg i er jeg i gang med eurodiet, vært hos legen, alle blodprøvene var fine, bortsett fra at jeg er arvelig disponert for hjerte og kar sykdommer:(...visste jeg vel egentlig...men jhar bestilt startpakke, pluss en del andre måltider...så når det kommer er jeg i gang:)....vekten hos legne viste 94, 6.....
Så hyggelig med en "ny" å dele erfaringer med ;) Håper å høre mer fra deg, når man går på eurodiet, så dreier livet seg stort sett om å holde motet oppe og planlegge matinntaket ;) Samt se på det andre spiser og ønske seg det ;) Derfor er det godt å ha dette forumet hvor man kan skrive om alt man tenker og opplever underveis. Masse lykke til! Det funker!
Ned 5,5 kg på 17 dager for min del nå (begynte ikke å gå ned før det hadde gått 6 dager). Fantastisk å gå på vekta. Det gir motivasjon!
Som en Grete Roede venninne av meg sa, når man vet at man skal gi ALT i 2 mnd, og ikke f.eks gå på kurs i 1 år og har et hav av tid til å skeie ut og hente seg inn igjen, da blir det mye enklere å holde stø kurs. 2 mnd med avholdenhet, og så - nytt og bedre liv! Hurra :D
Velkommen Tassa, tilbake her etter sommerferiepause jeg også-5,5 ekstra kilo å drasse på nå ja+ de 5,2 som var igjen til målet før ferien.:)Men nå er det full fart mot målet!
Sånn, da har jeg inntatt første måltid:-)....sjokoladefrokostblanding, den var jo kjempegod:-))))))))))...så altså, so far so good:-)...har kjlpt inn noen lovlige grønnsaker og, tenker jeg prøver meg på en suppe til lunch:-)
hva kan man spise til pastaen???:-) noe saus eller noe, og er det ett helt måltid pluss salat?, er soyanøttene ett måltid??:-)...og eh ja, vanlig å bli kvalm i starten?? går det over fort??håper....spiste en bar til lunch, for jeg hadde ikke kjøpt inn ost eller skinke til omeletten som egentlig var planen:-)
Jeg har laget grønnsakssaus til pastaen, dvs kokt masse forskjellige "lovlige grønnsaker" i grønnsaksbuljong og brukt stavmikser på den. Veldig godt med litt hvitløk og chilipulvet. Pastaporsjonen er jo kjempestor, jeg pleier å dele den opp i to og spiser litt til middag, og varmer opp resten til kveldsmat.
Tror ikke man skal ha ost og skinke i den forferdelige omeletten i fase 1 og 2? Der får noen erfarne forumeksperter svare...
Og soyanøttene er ett måltid. De er veldig gode i salat! Anbefales :)
Til salaten pleier jeg å lage dressing som jeg fant på eurodiet sine hjemmesider, 1 ss eddik, 3 ss olje, dijon sennep, hvitløk og pepper. Er sykt lei av å spise salat nå, men med denne dressingen blir det overkommelig.
De sier at det tar 3-4 dager før man føler seg ok igjen. Hold ut og ta deg noen sjokoladekjeks ;) De er supergode!
Metalgirl har svart deg bra, ser jeg. Når det gjelder ost og skinke i omelett, iflg legen skulle man vente med ost til fase 3, men i brosjyren til ED som var med startpakken, står det man kan krydre, ha i et egg, litt ost, litt skinke, 1 ss cottage cheese, om man vil. Det har jeg testet, men HUSK, LITT bare. Et par skiver hvitost feks:)
Laget pannekaker til frokost idag, hyggelig når man har tid til det på en lørdag morgen. Blandet kanel inn i røren, og dryppet et par dråper med vaniljeessens oppi (hva inneholder egentlig vaniljeessens?? kan vel uansett ikke ha noe å si når man tar sååå lite). Pannekakene ble i hvert fall kjempegode med den lille ekstra "piffen" ;)
Har vært litt fase 2 preg over min siste uke i fase 1... igår spiste jeg 100 gram kalkunpålegg i salaten min (fantastisk godt!), og i forrige uke ble det en 150 grams skinkebiff delt i biter oppi salaten. Og for et par dager siden ble det endel reker i salaten....... uff, ble visst mye utskeielser dette her. Holdt på å gå på veggen av behov for ORDENTLIG mat... men, man skal jo gå ned i fase 2 også, så det kan vel ikke være HELT krise at man dytter inn litt kjøtt i ny og ne, hvis det bare er et par ganger i uka?
Uansett, det har stoppet opp litt de siste dagene, men da er det kanskje pga "utskeielsene"? Jeg har jo overhodet ikke skeiet ut annet enn å tilføre noen proteinrike matvarer da.... Jeg krysser fingrene og håper at det er pga tante rød og at reker fører til at kroppen holder på vannet. Over helgen håper jeg å se vekta under tresifret på et par år............ krysser fingrene
Når det gjelder fase 2, så står det at man kan drikke et glass vin pr dag. Vil man gå ned da altså?? Vurderer frem og tilbake hva jeg skal gjøre, er jo veeeldig glad i vin, men tror ikke at jeg kommer til å klare meg med ett glass hvis jeg først får smaken. Muligens enklere å bare være helt "cold turkey".
Litt skinke og reker er ikke akkurat den store utskeielsen nei:) saltet fra reker kan jo gjøre at kroppen binder vann og vekta stopper opp, men det er bare midlertidig. Det samme er det med vin. Kroppen fotbrenner alkohol før fett, så jeg tror ikke jeg hadde drukket vin hver dag, men går jo an å kose seg med et glass i ny og ne. Menmin erfaring er da at et glass ofte blir til tre og så får man lyst på litt snacks osv. Synes forøvrig du klarer deg kjempefint :ja:
Ok, midt i dag to...og cappuchinoen og grønnsaksuppen var jeg nok ikke så begeistret for, dvs slet faktisk med å holde den nede:-(......går dette over???....ellers er jeg utrolig trøtt.....sjokoladebaren dog var kjempegod,og jeg går og gleder meg til salat med soyanøtter:-))))). lørdagskvelskos:-)
Du er nok bare trøtt fordi kroppen holder på å venne se til et nytt kosthold tenker jeg. Husk å få i deg litt fett, stek i litt smør eller ha olje med krydder over salat.:)
Steke ja, kan jeg steke pannekake i olje eller smør???...hjar ikke smørefri panne;-)
streber sa:
Du er nok bare trøtt fordi kroppen holder på å venne se til et nytt kosthold tenker jeg. Husk å få i deg litt fett, stek i litt smør eller ha olje med krydder over salat.:)
Takk for tips om steking.....til kvelds har jeg spist creme brulet, den var KJEMPEGOD, kjekt med en så god rett når jeg har gått to dager og vært rimelig kvalm...og trøtt, hjelpes så trøtt, reiste opp til min mor så hun kunne passse min sønn en time så jeg fikk sove, sovnet igjen på sofa under barne tv......håper det snart går over:-)....ellers går jeg på med godt mot:-)
Iiiiiiik. Idag har det vært vanskelig å spise pulver gitt. Dagens utskeielse var å spise klippfisk til middag (spiste bare fisken med LITT tomatsaus og løk) samt carpaccio av okse med revet parmesan. Ble invitert både på lunsj og middag, også ble jeg fristet til å teste om dette gikk greit da........... håper å kjenne den "betryggende" aceton-smaken i munnen imorgen også. Var under første delmål idag nemlig... 99,8... dumt å kaste bort resultatene bare fordi man er svak. Men then again, en direkte utskeielse kan man vel ikke kalle det. Mannen og barna spiste bringebær og markjordbær, kake og kjeks, og senere ble det vin og øl. Pepsi max til meg. Håper og tror at dette bare var en liten "fase 2" dag inni siste fase 1 uke. Får vel slenge inn et par fase 1 dager i løpet av fase 2 også tenker jeg. Vært en herlig sommeruke med 4 soldager i båten. Helt greit å ha med seg salat, en sjokoladebar og soyanøtter når man skal på tur. Ser jo ikke ut som man er på slanker'n en gang ;) Ha en fin uke folkens. Onsdag morgen reiser jeg på 1 uke ferie til sørlandet. Håper at jeg klarer å holde kursen. Motivasjonen er der i hvert fall. Og selvfølgelig enda bedre hvis det gikk greit å "skeie ut" idag ;) Men da blir det vel flere kjøtt/fisk utskeielser enn jeg har planlagt...... time will show.
Da var dagens siste måltid inntatt:-)).....bare lurte på en ting, noen som har laget cappuchinoen kald?? og er det evt bedre enn den varme, sliter nemlig veldig med den varme....
da er jeg på dag ti, buksen sittter like stramt om ikke stramt, har vært på hyttetur fra i går, men holder meg til kuren, og spiser mye grønt.....føler faktisk jeg går opp:-((....noen som har hatt samme følelse i beggynnelsen??
Nei, ED var det 1.lavkarboalternativet hvor jeg gikk ned rasende fort-i starten. Om du har vekt er det vel bare å ta en liten titt der, så ser du hvordan det går. 1 dag i uken veier jeg meg.:)
Javisst er det bra!:)Helt supert!Gratulerer!
[size=4][/size]
[size=4][/size]
1.veiedag etter ferien for meg, gikk jo opp 5,5-dvs 5,6 så jeg på skjema mitt i dag. Veide da 79,7. Nå etter 11 dager på ED igjen viste vekten 77,5 kg, 2,2kg ned på disse 11 dagene altså. Ettersom dette var kilo som kom fort på, håper jeg at det ikke tar så veldig lang tid å få det av igjen.
[size=4][/size]
[size=4][/size]
Ha en god helg!!:)
Så flott, STreber. :heia:
JEg er foreløpig ikke så flink, men spiser lavkarbo da...men skal ta en runde med ED på høsten igjen og kvitte meg med det som har kommet på.
Takk takk:-)...dag ti, og det beste av alt....sliter med reumatiske smerter daglig, tar jevnlig smertestillende, dette er redusert kraftig siste uken, noen dager ikke tatt noe:-))))) YESSSS!!!:D
og ja, koser meg med dietten og måltidene....:-)
Så bra tassa!!:D Titti: kom igjen, forbered deg mentalt på litt opp og trø på vekten, greit å vite hva man har å "kjempe med", tenk på det som noe praktisk som trengs å gjøres, ikke som noe nederlag(om du skulle ha gått opp)
Sant det, Streber. Men det er det berømte batteriet i vekta også skjønner du, tror ikke de har sånne batterier på Rema. ;) Og da husker man jo aldri på det når en er i byen. Men jeg skal gå på vekta og jeg har hentet meg inn etter ferien altså, spiser bare lavkarbo nå og så fort jeg får lønn skal jeg få kjøpt litt ED-produkter igjen, men det er dessverre vært veldig skralt økonmisk nå og da har det rett og slett ikke vært kr til slike spesialprodukter. Men jeg har lovet meg selv og ikke stresse eller bli skuffet, vet at vekta har gått opp. Tipper fem kg siden minstenotering og vet da at jeg vil bruke ca tre-fire uker på å gå det ned igjen, og det er helt greit, men vet at jeg blir stressa hvis jeg ser tallet lyse mot meg før jeg har penger til å gjøre noe med det. På vanlig lavkarbo som jeg spiser nå så holder jeg vel sånn ca vekta, men ned går jeg jo som kjent ikke.
Mmmmmm...er lite jeg ikke liker på denne dietten, sitter nå og koser meg me en brownie:-)...dagene går kjempelett, bortsett fra jobb hvor jeg skal spise i ett felleskap..det byr på litt styr, men stort sett...har det utmerket:D
Hei alle ED-ere!
Evigheter siden jeg sist skrev noe her, juni var stress de luxe, juli det stikk motsatte med stort sett offline tilværelse:-)
Jeg har lyst til å skrive litt om hvordan sommeren på bilferie har vært - som dere sikkert alle vet kan det være en prøvelse å holde seg på lavkarbo/ED. Menyen på veikroer etc er ikke direkte i tråd med det anbefalte, og hvor sær skal man være mens familien sitter der og koser seg med lasagnaen, pølsene etc? Prøvde å kjøpe mest mulig grønnsaker og ha med i bilen, og så gikk det mye i eurodiet muslibarer og kjeks - samt at jeg kjøpte inn noen Atkins-barer. Har dere noen erfaring med eller synspunkter på dem? Men jeg spiste også hamburgere minus brødet og fisk der det var mulig (minus potetene ...)
Trimmingen var det også så som så med, litt jogging innimellom (skrekk og gru) og noen runder på Elixia da vi var i Stavanger.
Derfor var spenningen stor da jeg motvillig gikk på vekten etter fire uker. Men så viste det seg at jeg faktisk hadde gått ned to kilo! Det kan jo være innenfor variasjoner for vann i kroppen, syklus etc - men likevel positivt.
Nå på mandag skal jeg på ny kontroll, og igangsette en ny runde med fase 1 og 2. Er motivert for selve vektnedgangen, litt mindre for det noe kjedeligere kosten :-) Kommer til å vente noen uker med å sette i gang med fase 1, til etter en sosial tur til København med kollegaer i slutten av august. Akkurat den fasen er jo temmelig strikt, ikke engang et lite glass rødvin...
Ellers, til oppmuntring, håper jeg, vil jeg nevne det jeg har opplevd som de største milepælene etter at jeg begynte med ED for et halvt års tid siden. Jeg har mistet ca 30 kilo! Den første var å ikke lenger ha tresifret vekt. Neste å gå fra fedme til bare vanlig overvekt på bmi-skalaen. Og den siste store var å kunne gå i klesbutikk og kjøpe tøy i vanlige størrelser, ikke bare i store klær-avdelingen. Utrolig motiverende!
Dere vil nok se mer til meg her inne framover. Ha en deilig sensommerdag!
Hei igjen, da er jeg ferdig med 1 uke på ferie. Var ikke all verden med nedgang, men, er fornøyd med 0,5 kg ned på min første uke i fase 2. Var litt bortskjemt i slutten av fase 1, for da gikk jeg ned 300 gram om dagen. De siste dagene har det stått helt stille, faktisk litt opp... :-o Var på spinning 40 minutter for første gang på 4 mnd (...) på tirsdag, gikk kjempebra, men det kan jo ha noe med at musklene har fått masse protein, ikke noe melkesyre, men, kondisen er jo på bånn. Kanskje det var pga treningen at jeg gikk litt opp?? Vokst på meg 0,5 kg muskler på en spinningøkt... hah!
Men, jeg blir så bekymret når jeg hører om alle som vender tilbake til Eurodietten. Jeg håper jo at jeg kan gå over på lavkarbo når jeg er ferdig med ED, og at jeg da skal holde vekten. Men, man går vel bare opp igjen hvis man skeier ut?? Eller er det sånn at jeg en gang i året skal ha en ED-måned, og så gå opp igjen?
Det er godt å endelig få spise litt kjøtt og fisk igjen. Har nok spist litt for mye av det til middag noen ganger, men prøvd å kompensere med å spise mindre til kvelds. Sikkert ingen god idé. Nå skal jeg i hvert fall kjøre på med alle produktene jeg har, er ikke alle jeg liker, men, jeg har ikke tenkt til å kaste noen av dem. Må bruke produktene for alt de er verdt, og det er brudekjolekroppen. Venter i spenning på utdrikningslaget. Regner med å gå på en schmell der, har ikke drukket alkohol siden begynnelsen av juli. Og levd på 800 ED-kalorier pr dag. Blir nok ganske billig i drift den dagen... og deppa den neste uka pga kiloene som kommer til å renne på pga utskeielsen... vel vel, får satse på å drikke vin med lite sukker, og irish coffee med suketter. Og ikke spise brød/ris/pasta/potet den dagen heller. Gjøre det beste ut av det uten å freake helt ut. So far so good, 8 kg ned. Hyggelig når folk begynner å legge merke til nedgangen, men, så har jo de fleste sett meg opp og ned 10-15 kg flere ganger de siste årene. Puh! Godt å få skrevet litt her, lei av å snakke med folk om slanking og diverse dietter. Men i det minste FUNKER dette. Og da er det litt morsommere å snakke om det... hehe. Ha en fortreffelig dag.
Gratulere med 30-kg-milepæl Elinemor :heia: :klem:
Kjenner meg veldig godt igjen i dine beskrivelser av både veikromat og opplevelsen i klesbutikken.
Stå på videre.
:heia: til deg også Metalgirl, og ja - du kan faktisk få litt vektoppgang hvis du trener :ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.