< Tilbake til oversikten

Den store felles ED-tråden

Titti sa for siden:

Nei, for store klær gjør at en ser større ut enn en er, Streber. Så unngå det!! Ser du for deg kjole, drakt, bukse?

streber sa for siden:

dongeribukse , topp og eller genser, høres enkelt ut, ikke så greit å finne gitt, uten pølseskinnvarianten...

Ada/80 sa for siden:

Takk for oppmuntring:klem: Jeg synes det var myyye lettere å holde på motivasjonen for 10 kilo siden for å si det sånn:o Men satser på at et lite kilo ikke utgjør all verden:rolleyes: Men ser at jeg har lagt på meg etter jeg var "ferdig", så det er tydelig at jeg må holde fokus for å ikke gå alt opp igjen... Hadde liksom vært så fantastisk hvis man hadde sluppet å tenke på det etterpå! Ferdigslanket en gang for alle liksom:D

streber sa for siden:

drømme...ferdigslanket for ever..sukk...hadde vært noe det Ada!

Monica31 sa for siden:

Hei alle sammen!

Har lest meg opp siden sist....selvom dere skriver om utfordrende dager og dårlig følelse av tynn kropp, blir jeg i godt humør fordi komentarene er fulle av godt humør og god humor.....ser for meg Grotingeling i undertøy under en konferanse.....og Streber i fjorårets mega store badedrakt som henger og slenger rundt kroppen....fordi hun ikke fant en til den nye kroppen!!!! He,he,he! Takk for hjelpen med en god latter.............

Her er jeg skikkelig igang men mangler ennå noen gram på å begynne å endre tickeren min. Det går veldeig fort av igjen...sikkert mye vann fra påske, pluss at mamma kom tre dager etter påske og da var det kake og kaffe daglig om ikke mer......irriterende altså! Nå er jeg i "gamle og gode" modus igjen og er ved godt mot.

Titti: ...jeg er HELT sikker på at du blir drit-lekker, elegant og vakker den dagen du skal gifte deg...det var det å bli glad og førnøyd med hun nye tynne Titti som du er nå.....:rolleyes:

Jeg skjønner alles føflelse om å føle seg tykkere i prøverommet. Jeg ser jo for meg at når jeg er ferdig slanket er det ingen ting som syntes gjennom gensere av bulker og sånn...men ser mange slanke mennesker ser naturlige ut med hvordan kroppen er med bh på, man ser jo tynne som også har hud som buler litt utenfor bh-er, bukser...da mener jeg slik naturelig "buling"....jeg tror det er viktig å tenke at mye med fasong skal være naturlig. Sånne fotomodeller som ikke huden rynker seg på magen når de sitter i lekre bikini'er og lener seg sånn avslappet over knærene er jo bare ikke fornuftig.....eller hva sier dere?!?

Ha en fortreffelig kveld kjære ED venninner:klem:

ADA: ...jeg etterlyser før-og etterbilde....:D...please.....

Streber: Ikke gi opp kles-shopping!

Popp: koselig å se deg igjen.....sammen klarer vi det. Regner med jeg kommer til å henge på forumet lenge jeg også;) Godt å ha det både på oppturer og nedturer:p

streber sa for siden:

Skal fortsette jakten på passe klær ja! Ny sjanse i morgen, skal til astmaspesialist med minsta, skal handle litt når først er der også-pliiis gjør meg tynn inni speilet så jeg kommer hjem MED nye klær denne gangen!!:)

Titti sa for siden:

Takk for det, Monica:klem: er i full gang med treningen her, om ikke dietten gjør meg lettere på vekta så kan jeg hvertfall sørge for å gjøre mitt:ja:

Ada/80 sa for siden:

Hehe skulle gjerne gjort det...men jeg har en litt sær innstilling til bilder av meg på nettet:rolleyes: Meeen hvis det blir et treff i stavangerområdet kan dere se meg live!!:D

Lykke til med shoppingen i morgen Streber! Jeg krysser fingrene for at du finner noe du liker:stortsmil

grotingeling sa for siden:

OPPDATERING!
Da er nest siste undersøkelse i hjerteforskningen gjennomført, og den gikk på å måle elastisitet i blodårene samt hastighet på blodstrømmen.
Begge deler var perfekt! - faktisk har jeg mer elastiske blodårer enn det som er statistisk gjennomsnitt for min aldersgruppe :heia:
Nå gjenstår bare en 24-timers blodstryksmåling, og så er jeg ferdig.

Monica31 sa for siden:

Du verden så flotte nyheter da Gro! Så utrolig godt at du er sunn både på utsiden og innsiden;) Herlig at det når en ende også!

streber sa for siden:

Gode nyheter Gro! Hmmm , fant noen klær men kun EN enser, var møkklei av å lete da, så det ble med det, en bukse, en skjorts og 3 topper. Men jeg fant bare EN genser og jeg MÅ ha gensre..

Monica31 sa for siden:

Streber, det var da noe! Så finner du genserene en annen gang! Da har du noe å glede deg til som du ikke har :D

streber sa for siden:

Jeg elsker shopping men HATER å handle klær til MEG, så mye som er for smått eller som ser feil ut på meg. Så hadde håpet å finne mer, men en er vel litt mer enn ingenting:p

Mille89 sa for siden:

hei. en litt sen melding fra meg, nattdyr som jeg er (studiedag imorgen, ingen skole). Lenge siden jeg har vært her nå. har i det siste prøvd å holde meg til en slags vedlikeholddiett, og det har gått så som så. hadde en fantastisk ferie med min kjære i barcelona, og det gikk nok ned noen drinker og jordbær og øl osv osv. og målene indikerer at jeg har gått opp litt(uten at jeg har noen vekt, siden min er kaputt). men tror mye av det er vann. så lenge jeg skjerper meg litt nå. men noe hardkjør blir det ikke, stresser nok som det er med EKSAMEN. den første er 1. juni, neste 11. og jeg har så masse å lære meg. men jeg SKAL klare det. :visemuskl

masse som har skjedd,,,skal vi se: gratulerer ada med å ha nådd målvekt. ihvertfall med å ha sett tallet, du er der straks permanent;)

titti: tviler ikke et sekund på at du kommer til å bli en strålende brud! slike tykke / tynne dager har vi jo alle sammen. kanskje du kan ta bilde av deg selv, i kjolen kanskje, og kanskje måle med et bilde fra før kiloene ned? ikke vet jeg, men den følelsen der sitter nok i hodet (jeg nekter å si noe annet på mine tykkere dager, selv om det hjelper lite)

streber: det med klær er vanskelig. jeg har brukt mye tid på å prøve å finne en passende stil til form og ønske. det er ikke så lett det der. på min tykkeste periode ga jeg egentlig opp, "gjemte" meg i klær store som telt. fått mange nattkjoler nå:p og hva gjør det forresten om det synes litt "valker"? ofte syns jeg det er sjarmerende, og ser ofte bedre ut med en litt tettsittende genser en , tja, et telt. ihvertfåll når du er blitt så SLANK (du har jo lagt ut bilder! )

gro: gratulerer med fantastiske testresultater!!! og ser ut som de påskekiloene raser av deg, goooode greier, du er flink!

monica: du er herlig som alltid:love:

popp: hei igjen, og lykket til. kjedelig med slikt, men du har jo klart det en gang, så dette må jo bare gå veien(ned)? husker forresten en gang for mange år siden, hadde vel gått opp fra 65 til 70 kilo eller noe da(altså ingenting), kom en bekjent bort til meg og spurte om det gikk bra med meg? magen min hadde jo vokst, så om jeg var gravid så måtte jeg baaaare snakke med henne:høh: får fortsatt kommentarer av en bekjent hver gang jeg møter henne (som regel godt bedugget) om at jeg er såååååå søøøøt, selv om ølmagen min fortsatt vokser, edetmulig:lol:

hadde jeg vært gjennom det meste da?

og da var det vel kanskje på tide å sove snart?

:dulte:

Titti sa for siden:

Så flott med gode resultater, Gro :heia:
og grattis med nye klær streber, sier meg enig med streber, en ser ofte slankere ut i litt inntilsittende klær som fremhever figuren!
Vi skulle nok alle hatt kurs hos Jan Thomas :ja:

Mille, lykke til med alt sammen, du har en sunn og positiv innstilling:klem:

Nå roper jillian på meg, tredje dag med shred og så er det bare å hive seg rundt og lese til eksamen som er i morgen den dag:(

Monica31 sa for siden:

Hei Mille, SÅ koselig å høre fra deg da! Riktig lykke til med eksamen og eksamen. Det er ganske stressende....så ikke tenk slanking, tenk sunt og trening så holder du deg akkurat der du slappsist. Tenk at du har klart 20 kilo, jeg er (fortsatt veldig) imponert! Blir alltid et smil om munnen når jeg leser innleggene dine- herlig!

Leste også på vektklubben idag om noen som har klart å gå ned...vedlig oppmuntrende altså! Hun ene slet med skikkelig sult/søtsug og sånne vekt platåer. Hun trente, spiste sunt, men kroppen hadde kommet i en overlevelses-modus. Hun fikk i seg for lite mat og kroppen tvi-holder på det en har selv om kaloriinntaket tilsier at man skal gå ned.
Så istedenfor å henge seg opp i de normale måltidene til dagen spiste hun fra 6-9 ganger om dagen så hun ikke ble sulten. Små måltider, men ofte. Det gjorde hun de periodene hun var mest sulten. Da gikk kiloene av igjen, selv om hun hadde holdt på lenge.

Jeg ble veldig motivert av å lese det fordi jeg opplever også slike perioder jeg er ekstra sulten. Istedenfor å pine seg selv å være sulten tar jeg heller to salat-lunsjer, to frokoster og opptil fler mellommåltider mellom alt annet. Da går man heller ikke å tenker at jeg er såååååååååå sulten, fordi kroppen får litt hele tiden. I tillegg er man positive i hodet. Kjenner det blir mer og mer viktig for å holde meg motivert og bestemt. Her raser det av men fikk tante rød idag, så da veier jeg meg neste uke heller. Frem til igår hadde jeg klart 1,5 kilo på tre dager...så det lover da noe. Er så digg i begynnelsen at det raser litt av, sikkert masse vann sånn som jeg flyr på do, men herlig lel!!!!!!!!

Ha en fin fin dag alle sammen!:D

streber sa for siden:

HEISANN:cool:Mille, kjekt å høre fra deg!!
[size=4][/size]
Titti, time hos Jan Thomas-helst 1 hel dag med shopping og tips er drømmen, en smule talent til å få folk til se fantastiske ut, uansett kroppsform!
[size=4][/size]
Monica-det med sult har jeg opplevd mange ganger selv, hver gang jeg spiser noen ekstra salat/grønnsaksmåltid+fett eller et ED måltid eller to, ja da har jeg uten unntak gått ned. Kroppen sier fra, jeg blir litt skeptisk fremdeles jeg når kroppen hyler ut den vil ha mer, når den har fått nok etter mitt hode, men gir jeg den det, da går jeg ned.

Titti sa for siden:

Ja, der er dere inne noe, jenter. Så lenge det en spiser er "lovlig", så er det sikkert lurt å lytte til kroppen sin. :ja: Min skriker ekstra i dag, men tror det er fordi den er nervøs pga eksamen i morgen og jeg er av de som spiser når jeg er nervøs, spiser når jeg er syk osv.
Typisk min flaks at kroppen reagerer på den måten i stedet for motsatt . :lol:

Popp sa for siden:

Merker at jeg ikke er så streng med meg selv i denne runden. Igår ble jeg feiret med både kake, vin og restaurant besøk. Ga litt F- i alt og koste meg litt ekstra. Ikke hver dag man har bursdag, og jeg kan tilføye at det er veldig gøy å ha bursdag. :D:D Idag har jeg slitt litt med ekstra søtsug, men har klart å holde meg til ekstra ED måltider i stedet for å fotfølge søtsuget. Håper det snart går over.

milla: søt historie, men litt kjedelig med ølmagen setningen da... :ler:

monica: kroppen er rar, men om man trener mye er det nok lurt å ta litt ekstra mat uansett ville jeg tro. Hvor mange måltider har du på ED?

Gro: Hjerteforskning? Har jeg gått glipp av noe, er det ditt hjerte eller skal du bli hjerteforsker?

Popp sa for siden:

Glemte forresten å skrive at jeg kjenner at jeg er tilbake på ED. Prompingen er helt forferdelig... og så inderlig flaut. :o

Der var jo Mille også jo :klem:

Hjerteforskning ja Popp - joda, de forsker bl.a. på mitt hjerte (jeg har ikke byttet jobb altså :lol: )
Haukeland har et forskningsprosjekt gående på sammenhenger mellom overvekt/kosthold og hjerteproblemer, og jeg fikk i vinter forespørsel av ED-legen min om jeg ville delta.
Klar det!!! Har mange i familien med hjerte-/karsykdom, så en hver sjanse til å få sjekket tilstanden er velkommen.

Har forøvrig vært til auologen i dag og fått satt inn den nye kronen min - gratis!!!
Nå var det de som hadde skadet den gamle da, så det var jo bare rett og rimelig synes jeg.
Ellers går det helt på skinner med maten her, kjipt med tante-besøk men snikveiing tyder på nedgang :heia:

Titti sa for siden:

Så flott gro:heia:

grattis m gårsdagen, popp :klem:

streber sa for siden:

Gratulerer med overstått popp!:)

Mille89 sa for siden:

:love: til alle sammen.

idag har jeg faktisk klart å holde meg unna snop og annet snusk, HELT. :eek: I tillegg har en venninne bedt meg med på yoga, gratis, fordi stemoren driver et sted. så da begynner jeg med det også, og det har jeg jo tenkt lenge på, hurra! Jeg har også drevet å stresset med visning, for bestemte meg for å flytte nå i slutten av mai, i steden for i juni. kommer sikkert til å angre på at jeg ikke venter til etter eksamen, men dobbel husleie har jeg ikke råd til. skal flytte til en nydelig leilighet sammen med en venninne. ikke et kollekvtiv, men ikke så ensomt som det fort blir å bo alene (syns jeg).

titti: LYKKE TIL med eksamen imorgen. Så deilig det blir å få det overstått.

popp: de kommentarene klarer jeg ikke helt å ta inn over meg, tyder bare på at de ikke kjenner meg, og at de ikke er spesielt hyggelige generelt sett:p og gratulerer med overstått!! herlig at du koser deg på bursdagen din!

monica: tror du påpeker noe viktig. man skal ikke sulte seg for å gå ned. de periodene jeg gjorde det på ed, spiste jeg ekstremt lite, og det førte til nedgang ja, 6 kilo muskler,,,,,jeg jobber med å få de tilbake, har fått to kilo tilbake nå, når jeg begynte å spise igjen

og ja, jeg ER stolt av meg selv. 20 kilo, herregud,,,, skal forresten se om jeg finner et bilde fra turen jeg kan legge ut, for jeg vil gjerne VISE hvor fin jeg er, for det ER jeg, uansett hvordan jeg føler meg idag:rolleyes:

Lykke til på eksamen i dag Titti :klem:
Det kommer til å gå strålende bra skal du se :)

Titti sa for siden:

Tusen takk :klem: en time til jeg sitter der og svetter;)

Ada/80 sa for siden:

Lykke til Titti!!

Titti sa for siden:

Du er garantert superfin, Mille. :love:

Puh, vel hjemme etter eksamen, så tung i hodet og vondt i nakken nå, skulle egentlig tatt en runde med Jillian og støvsugeren, men det frister lite altså....
Ødelegger jeg mye ved å hoppe over en dag med Jillian tro?

I dag skal vi prøvesmake på bryllupskake, har vært hos konditoren og hentet en søt liten kake nå og så skal vi skåle i rosa champagne og feire at jeg er ferdig med eksamen.. (tross at vi ikke vet resultatene, hehe), så da får ED være ED, men det er planlagt og da er det lov, tross alt ikke hver dag en gifter seg heller, og vi må jo gå god for kaka! :D

Ha en super helg dere. :klem: Denne helgen blir det bryllupsplanlegging fra A til Å her. :ja: :hearts:

Ada/80 sa for siden:

Hørtes ut som en koselig plan Titti! Jeg tror nok ikke det å stå over en dag gjør noe med sluttresultatet, det er vel mer det mentale- har man først gjort det en gang er det lettere å skippe det en annen dag det ikke passer osv. Kos deg i kveld uansett hva du velger:)

Jeg er også SIKKER på at Mille er fin! ;)

streber sa for siden:

Kos dere i kveld titti!:)

Kos dere med kake og champagne Titti :klem:

Titti sa for siden:

Takk dere:klem:
det ble husvask, men ikke jillian. Jeg glemte det bort litt og når jeg kom på det hadde jeg drukket to glass sprudlevann;)

kaka var god, men veldig mektig!! Tror vi må gjøre litt justeringer der altså.

I morgen skal jeg trene med jillian igjen, før frokost :ja:

streber sa for siden:

Hverken jeg eller mannen tenkte på at det kunne være lurt å smake kaken først, vi var bare så glade for at vi kunne bestille alle kakene hos hotellets egen konditor, vi hadde bare ønsker om utseendet og sort til bryllupskaken. Og vi kjøpte en (dyr og )gøyal pynt til å ha på selv. Men alt ble bare supergodt og fint!Men hører det er veldig vanlig å prøve kakene først ja:)Helt sikkert lurt:)

Mille89 sa for siden:

For en DEILIG dag det er. I bergen er det hvertfall strålende sol, og snart skal jeg i parken i min fine blomsterkjole (har alt for mange av de etterhvert). Har hatt visning og tror jeg har funnet noen til å ta over rommet nå. Deilig å få det unnagjort. Har du flere eksamner titti er er du ferdig nå? Den "etter eksamen"-følelsen er herlig, syns jeg. Uansett om jeg gjorde det bra eller ikke er man FERDIG. Og så kjekt med kakesmaking. Og så flink du er med jillian oppi det hele.

Mille89 sa for siden:

Det var faktisk det beste helfigurbilde jeg fant, men dere får en kirke med på kjøpet! i barcelona :)
ha en deilig dag alle

streber sa for siden:

Mille , du ser superfantastisk ut!:)

Titti sa for siden:

Enig. Nydelig. :love:

Streber, det har nok blitt mer vanlig ja, men litt styr det også egentlig, kaka var veldig god, men ikke helt som vi så for oss, så da er det mulig vi bytter og nok et valg som skal taes, hehe, har blitt for påvirket av trebryllup tror jeg. ;)

Ellers var jeg i gang med Jillian i dag, gud det var tungt i morges....

streber sa for siden:

Hva feiler det meg egentlig , greier bare ikke å være 100 % ED i mer enn noen dager i strekk, flink til å holde det lavkarbo ja, men jeg har jo MER som skal av og det blir det nok dårlig med på dette viset:oI går ble det 8-10 mandler og 45 gram baconsvor utenom planen...I dag har det blitt egg, smør, litt majones, salat til frokost med ungene og ostelapper(hexbergoppskrift, skulle lage det til å ha sammen med middag, det passet de nok dårlig til fant jeg ut, men gode som et lite måltid istedet) midt på dagen, det blir en lavkarbomiddag(hexbergoppskrift) til kvelds.:)Lengter nok veeeldig etter vanlig lavkarbomat, men vet jo det må mye ed til for å få vekt tap-skjerpings!

[img]http://www.smileycentral.com/sig.jsp?pc=ZSzeb113&amp;pp=[/img]

Elinemor sa for siden:

Lenge siden sist jeg har meldt inn noe her - vil bare si at jeg synes det er en fin gjeng med tøffe damer her!
For egen del går det ganske bra, har snart nådd målet mitt før sommeren, men det er vel i grevens tid, bare en drøy uke igjen på fase to.
Hva er deres erfaringer med fase tre, man kan vel ikke regne med særlig nedgang da? Skal på ny kontroll om en uke, men ut fra det sykepleieren sa da skal jeg ha mål om å holde vekta gjennom sommeren, og så gå på ny runde med fase 1 fra høsten av.
Deilig å gå væren i møte mer enn 20 kilo lettere må jeg si. Har ennå ikke kjøpt inn noe særlig nytt på klesfronten, merker at motviljen mot å gå i klesbutikker sitter i.... Det har jo vært en temmelig umorsom aktivitet de siste åra.
Nå er det sommer ute, og helt herlig. Ønsker dere alle en riktig god helg!
Elinemor

Hei Elinmor, kjekt å høre at det går bra med deg :klem:
Du har jo gjort en kjempejobb, vær stolt av den!!!!

Fase 3 er like ulik som de 2 foregående i forhold til vektendring, noen går fortsatt ned mens andre begynner stablisering/vedlikehold av vekten.
Høres ut som sykepleieren din er veldig fornuftig, vedlikehold (fase 3 eller 4) på sommeren gir deg stor frihet i forhold til grilling, ferie og andre sommeraktiviteter.

Den motviljen du snakker om har jeg fått bryne meg på i dag.
Vi skal på ferie om noen uker, og jeg har ingen sommerklær - og da mener jeg ingen!
Så det ble noen timer på ulike butikker i dag, før jeg endelig fant 1 bukse og 2 topper som jeg er sånn noenlunde fornøyd med :rolleyes:
Måtte prøve forran speilet her hjemme da jeg kom hjem, og var fortsatt fornøyd - men 5 timers innsats stemmer liksom ikke helt med utbyttet :(
Nå må jeg bare finne noen sommersko som jeg kan bruke til, og så er jeg klar til tur :lol:

streber sa for siden:

Gratulere med nye klær Gro! Må ha meg noen økter til før ferien jeg også, bør det hvertfall, ikke lyst:o

Titti sa for siden:

Blitt litt tull her i helgen også. Ble så stresset med bordplassering og styr i forbindelse med bryllupsplanleggingen så måtte bare ha litt vin å styrke meg på, og da ble det litt baconsnacks og mer kake og lite ed. Men i morgen blir det ed!! Fase 1! :heia:

Herlig med sommervær, varme og alt det der, men jeg blir helt ubrukelig når temperaturen passerer 24-25 grader.
Merket det godt i går, at det var blitt varmt altså - hodet funket ikke, kroppen ble slapp og tung, ble dårlig med matinntaket (tror jeg fikk i meg frokost og en sen middag) og migrenen truet med å komme på besøk.
Unngikk heldigvis den ved å emigrere til kjelleren hvor det er kaldt.

Det gledelige er at tante-rød nå endelig har pakket og reist, og denne gangen slapp jeg med +800gram :heia:
Nå er det bare å gå på med full innsats (varmen tatt i betraktning)!

Titti sa for siden:

Så bra, Gro! Her er det full skjerpings igjen etter litt ekstra Kos i helgen (stort sett lavkarbo og små mengder, men alikevel!!!)

Drøye fire uker til bryllup,
tenkte å kjøre på med fase 1 så mye som mulig de neste ukene, med litt unntak av 17.mai, muligens et utdrikningslag osv.

Nå er jeg klar for Jillian, En uke siden jeg startet nå! :heia:

streber sa for siden:

Gro, det er en grunn til at jeg IKKE drømmer om syden-hvertfall ikke på sommerstid, virker ikke jeg heller om det blir for varmt. Men vil jo absolutt ønske finværet hjertelig velkommen,godt og fint med lyset, men synes det er tungt å trimme i kraftig varme og søker meg til skyggen, ja det gjør jeg:o
[size=4][/size]
Titti, flink du er med jillian!

E d et trønderfenomen kanskje? D at vi itj virke i varmen mene æ :lol:
Det er godt med litt varme altså, missforstå meg rett, men alt med måte sier jeg.
Husker jeg var med Fedon på helsetur til Kreta i 2005, og da skulle vi få teste gå-staver.
Ikke enkelt å finne tid på dagen siden tempen lå på 25+ allered i 9-tiden, så jeg fikk min instruksjon før frokost husker jeg.
Må ha vært i 7-tida, for frokosten startet 8 :D

streber sa for siden:

Vi e mershomitj nå vannt t tærk varme vi da, så muli det ja:p

Mille89 sa for siden:

takk skal dere ha:) Jeg elsker varmen jeg da. og om jeg ikke funker s ågår det greit, for da slenger jeg meg ned på gresset i en park. som idag. jeg blir helt våryr av all solen og synes menneskene er så vakkre sånn i starten av sommeren. har ikke blir mye eksamensøving idag da, men imorgen skal det regne og ca en uke fremover, så da kan jeg sitte inne hele dagen. :rolleyes:

Monica31 sa for siden:

Elinemor: Først må jeg bare neie og bukke og gretulere med så bra resulteter! Du verden. Hvordan vil du oppsumere det til hit på ED? For det andre vil jeg si: du må ut å nyyyyyyyyyyyyyte å kjøpe klær. Du kommer til å få deg sjokk. jeg fikk sjokk etter 15 kilo. Passet så mye mindre str. og ikke nok med det- kroppen er ikke feil dimensjonert lenger, så jeg er overbevist om at du glir inn i nye størrelser som aldri før. Hadde jeg vært deg ville jeg ha kriblet etter å kommet meg ut for å prøve. De du går i nå må være altfor STORE!!!!!!!!!!!!!!!
Popp: jeg gå ikke på noen produkter, bare følger 3abc. Det har ikke gitt det store utslaget de siste tre mnd. fordi eg ikke har vært tro mot opplegget. Men nå er jeg igang og jeg går ned i fase 3. Opptil 700 gram i uka på det meste. Men jeg spiser mest hjemmelaget knekkebrød av bare frø, vann. Oppskrift skal du få om du ønsker:D
Ellers spiser jeg salat og som ED ellers anbefaler. Målet før sommeren er over er å gå ned til sammen 20 kilo. Så vil jeg gå løs på de siste til neste sommer. Men har bestemt meg for å klare det før nyttår!!!! Det har blitt et mer realistisk mål. Sånn har det blitt for meg:p

Jeg koser meg i varmen, men merker jeg blir litt fortere slapp. Nå ser jeg uværsskyene er på vei- så værmeldingen stemmer!

Titti må bare si at du er ekstremt flink til å være standhaftig, beinhard og viljesterk, opp i all bryllupsplanlegging.....

....og heie oss andre også..;)

Elinemor sa for siden:

Inspirert av Monicas innlegg tråkket jeg ned på Oslo City etter jobb på klesjakt, og sant nok: Det var atskillig bedre å kjøpe nå. Selv om jeg fortsatt må operere i Stor-avdelingene...
Det som verre var, var at kortet ikke hadd dekning for alt jeg la på disken og jeg måtte plukke vekk noe. Men at det er tomt to dager før lønning, der er alt som før ED gitt

Titti sa for siden:

:heia: Så bra . :D Grattis med nye klær. :D

Blakk to dager før lønning, ikke verst, her er jeg gjerne blakk to dager etter lønning. :lol:

Høres ut som en god plan, Monica. Go for it. :klem:

Joda fokuset er her, trener hver dag hvis jeg har mulighet og følger ED så godt det lar seg gjøre. :ja:

Mille89 sa for siden:

Er det ikke deilig elinemor? Legg gjerne ut bilde i nytt outfit? Er blakk jeg også, men der skylder jeg på barcelonatur. og det som verre er, er at min lenge tamme sko-obsession har våknet til live igjen. Lenge siden jeg bare MÅ ha hatt et par sko. men på fredag skal jeg kjøpe da. Bestilt og greier. nydelige skinnsko i grå-lilla, med litt hel og tynn reim. Og helt herlige å gå i. passer perfekt til alle blomsterkjolene jeg har kjøpt for mange av. men det er jo så KJEKT! :rolleyes:

idag har jeg ligget i sengen hele dagen med migrene. jeg skylder på sukker og dårlig søvn. så nå skal jeg prøve å være streng.har forresten tenkt litt gjennom hvorfor jeg driver å skeier ut hele tiden. ikke mye, men litt. hele tiden. skal prøve en periode med masse fett nå, så kanskje det stilner suget? Jeg er ikke helt komfortabel med det ennå. Men siden jeg har tatt blodprøver, og blir fulgt opp med lege, og skal ta nye etter en stund, ser jeg jo hvordan kroppen vil reagere på dette. men frukten er vanskelig å holde seg unna, men det går jo an å spise tre jordbær og ikke 20;)

Titti sa for siden:

Lykke til med strengheten, Mille. :heia:
Hvis du spiser bær er det lurt å spise litt nøtter ved siden av, men det vet du sikkert? :)

Mille89 sa for siden:

ja vet jo egentlig det, men godt å bli påmint det.:o får bli flink å alltid ha nøtter i vesken slik jeg var før

Monica31 sa for siden:

Jeg mimrer jeg har hørt det før...men hvorfor nøtter til bær?

Ellers en glad dag! Gått ned 1,3 kilo siden forrige mandag. Deilig. Så nå er jeg 900gr. unna vekten på tickeren. Den skal ikke endres før jeg er PASSERT det tallet. En liten sånn motivasjons greie:p

Ha en fin fin dag, sol her i Stavanger:D

Nøtter til bær pga fettet i nøttene mener jeg
Grattis med nedgang Monica :klem: - vi suser avgårde hele gjengen :heia:

Sol i Bergen også, og akkurat passe temperatur med deilig vind.
Jeg har forøvrig i dag avsluttet hjerteforsningen med en 24-timers blodtrykksmåling fra i går til i dag, og nå har jeg så og si perfekt blodtrykk!!!! :D
Snittet lå på 117/77, som er rett under optimalt nivå har jeg blitt fortalt.
Funket med medisin ja :ja:

Uansett, etter ørten blodprøver og 5 undersøkelser har de ikke funnet noe feil med hjerte - noe jeg jo er veldig fornøyd med.:p
(og kanskje det beviser at mer fett i kosten ikke er farlig, siden jeg jo har fulgt ulike lavkarbovarianter siden 2005 ;):cool:)

streber sa for siden:

Hadde vært bra med en LIKER knapp her , da skulle jeg trykket på den til Monica og Gro sine innlegg nå:)

Mille89 sa for siden:

gratulerer monica, og gro, så deilig det må være å vite at man er frisk!

det er vel en regel at man skal ha prtein til hvert måltid, husker hetland forklarte dette til meg. så tipper bær og skinke går fint også, men det er jo ikke like godt:p

streber sa for siden:

hæhæhæ-skinkebær:p

Mille89 sa for siden:

ooo, hørtes plutselig ikke så ille ut allikevel:rolleyes:

Monica31 sa for siden:

He,he...skinkebær....ny påleggsvariant...kanskje du blir en rik oppfinner....:D

Vibeke-67 sa for siden:

Tyttebær og svinekjøtt?:rolleyes:

Titti sa for siden:

Grattis med nedgang, Monica:heia:

Monica31 sa for siden:

Takk, selv om jeg har gått de ned før må jeg glede meg over å ha klart det igjen. Jeg tenker ofte at det ikke er bra nok fordi jeg ikke er på minste notering, men går jeg ikke ned denne kiloen, kommer jeg meg heller ikke ned til neste! Så nå er det godt å være i siget. Hver kilo er en reell kilo!!!!!!
Idag er det skikkelig hjemme-fridag. Vondt i armen-får trykkbølge behandling for å få bort senebetennelsen. Skeikkelig vond å få og tre dager etter er det vondt...men men, vondt skal vondt fordrive....sies det!
Ellers hoster jeg litt og skal nyte en time på sofaen før jeg tar fatt på husarbeidet:D
...en ting mp feires...etter 2 år og 3 mnd. uten oppvask maskin, fikk vi en igår. Herlig!Jeg er megalei av å vaske opp. Jeg liker jobben, men med to barn og masse besøk nå og da, tar det ufattelig masse tid:( Så nå blir vel alt så mye bedre....eller hva?!!?!;)

streber sa for siden:

Gratulerer med ny oppvaskmaskin! Over 2 år uten:eek:Jeg bodde for meg selv i mange år uten maskin jeg også, men da jeg ventet nr 2 var det nok, ikke vært uten siden det nei. Du har sannelig vært tålmodig da ja!:)

Titti sa for siden:

Oj, ja da er du en tålmodig sjel, Monica. :heia:

her har jeg trent med Jillian, vasket huset og nå er slapper jeg litt av foran pcen.
Skal i brudesalongen og prøvekjolen min i ettermiddag. :hearts:

Var litt usikker på om jeg skulle hoppe på vekta i dag, men så gjorde jeg det og ble så glad, nytt tall på vekta. 1,5 kg mindre enn minstenotering før påske.
Så nå er jeg spent på om jeg ser 71-tallet før bryllupet, det er neste delmål. :heia:

streber sa for siden:

Så bra titti:)Gratulerer!

Så herlig Titti, og helt fortjent med all den innsatsen du gjør med Jillian :heia:
Gleder meg til du kan poste bilde av brudekjolen :spent:

Ada/80 sa for siden:

Grattis Streber!! Så godt å være ferdig med påskekiloene:D

Hurra for deg og Jillian Titti!! Du er god!

For min del går det ok. Jeg er så heldig at jeg tåler karbohydrater godt, så jeg holder vekta ved å spise "normalt". Utfordringen er å holde seg borte fra snopeskapet... Jeg syntes det var mye lettere å motivere meg til å gå ned enn det er til å holde vekten. Var ute og skulle kjøpe bikini i går og det var ikke mye gøy... Noen som har tips til hvor de har bikinier som er lik bh'er? (altså uten stropper rundt halsen og MED push up:D) Hater de prøverommene med speil på alle kanter! Det burde hvert fall vært dempet belysning:o Skal til syden på onsdag og synes det er så tåpelig av meg at bikiniskrekken legger en demper på gleden:(
Det som er bra er at jeg har begynt å like å trene!! Det hadde jeg ALDRI trodd!
Nå skal jeg ta meg en kaffe:) Ønsker alle en strålende fredag!

Titti sa for siden:

Hurra, Streber. :heia:

Så deilig at du tåler karbo da, Ada.

Bikiniskrekken slipper vel aldri taket tror jeg, samme hvor tynne jeg blir, men det er liksom første dagen på stranda og så er det greit liksom....
God tur til syden. :klem:

I dag ble jeg litt irritert på meg selv, vekta mi er tom for batteri, så jeg veide meg på en gammel vekt i stedet og den viste en kg mer enn den andre gjorde i går og det var nok til at jeg følte meg litt fet med en gang. ;)

Nei, nå er det helg og jeg er i godt humør. Har fått trent i dag også, et par ærend i byen før jeg hentet gullet mitt og nå bare slapper vi av her....
(har jo tusen bryllupstanker i hodet, men bestemt meg for å lande litt i helgen og ikke bekymre meg sånn...).

Hallais alle kjekke ED'ere, nå nærmer det seg for alvor....... neste kontroll hos legen.
Merker jeg gruer meg, noe jeg normalt ikke gjør, for denne gangen vet jeg at vekta er opp siden forrige gang.
Er ikke så redd for hva legen kommer til å si, men heller hva vekta kommer til å vise om fordelingen mellom fettmasse, vann og fettfri masse.
Veide meg i dag selv om det ikke er veiedag, og i tillegg til tante-rød-vannet så har jeg gått opp ca 1kg denne uka :eek:
Vet jeg ikke bør bekymre meg, men kan liksom ikke la vær heller - spørsmålene svirrer;
Er det bare vann? Merker jo at jeg er hoven i beina, så noe vann er det i alle fall
Er det blodtrykksmedisinen som gir vektøkning? Har googlet masse, og finner mange kommentarer om vektøkning med bruk av BT-medisin :(
Spiser jeg feil? Har startet matlogg for å se om jeg sniker meg til mat jeg ikke skal ha = ost er allerede avslørt:o
Spiser jeg for lite? Mange dager blir det 2 kanskje 3 måltider, men jeg er ikke sulten.....
Drikker jeg for mye pepsi max/cola light? JA!!!!

Men alt dette skal tas opp på onsdagens legetime, spesielt dette med BT-medisinen.
Veldig kjipt hvis den faktisk er den største årsaken til oppgangen, for nå har jeg jo helt perfekt blodtrykk.

Først er det imidlertid 17.mai - og da blir det fromasjkake med nøttebunn :sikle:

Monica31 sa for siden:

God kveld alle skjønne ED'ere! Fantastisk nedgang Titti. Jammen meg er du god!!! Kjole prøvingen kommer til å bli gøy, du må merke forskjell fra sist. Til deg Gro, ikke fortvil høres mest ut som vann. Kjipt med medisiner som gjør at kroppen holder på mye vann... Streber: du har vært utrolig god, vær glad det ikke er motsatt!!! God klem til alle, ps; bikini-trivsel finnes vel egentlig ikke, men som Titti skrev, etter første dagen gjør det ikke så mye mer....

Titti sa for siden:

Lykke til, Gro, håper det bare er vann og ikke medisinen.
:klem:

Ja, kjolen satt veldig fint, får veldig fin midje i den og har litt stoff å gå på over hoftene. Men den går fint og justere og jeg skal prøve den en gang til før selve dagen...
Nå skal jeg bare trene masse, særlig armer og mage slik at jeg føler meg ekstra vel den dagen.:ja:

håper alt er bra med deg også, Streber.:klem:

streber sa for siden:

Alt vel her, bare vært travel:)Arrangert konfirmasjon, reist tur-retur Sverige de siste dagene og vært på jobb, trent og gjort husarbeid i dag:)Så tiden flyr:)Vært 3 høykarbodager nå pga konfirmasjon og Sverigetur(17.mai), påan igjen i dag:)

Titti sa for siden:

Litt travel her og litt kake, men moderate mengder...så full kontroll ;) håper eder(!) alle har hatt en fin 17.mai:)

Fase 4 på meg fra i dag dere - legen har beordret meg til å ikke fokusere på vektredukson før tidligst etter sommeren.
Og nei - det var ikke vann....... det var fett :(
Men det skal jeg ikke bekymre meg over, ny plan er lagt for sommeren i MUP'en min.

Nå er det dessuten snart ferie, bare 1 1/2 dag igjen :heia:

streber sa for siden:

God ferietur Grotingeling:)

Monica31 sa for siden:

Kjære Gro! Du har holdt på i fler år, kanskje hjernen din trenger en pause. Du vet jo hvordan du skal holde deg stabil, nyt sommeren og god ferie. Vi er ikke skulpturer, vi er levende mennesker som skal virke og glede oss- helst hver dag! Tror det var en lur plan!

Her ble det litt is og kake i helgen, men er igang igjen. Prøver noen av de Almea- shakene. De er billigere enn ED, så skal gi tilbakemelding. Nå er det 1 mnd. til 10- års bryllupsdagfesten vår, så det er jo noe å stå på for. Kjolen er kjøpt inn, men den kunne godt vært en smule romsligere:o

Begynte på Datakortet idag, kjempe gøy å lære noe nytt! Så blir det lettere å bytte jobb etterhvert.
Imorgen tidlig er det trening, 1 modulprøve på datakortert og så helg!

Titti, Streber og Gro....like godt å se at vi etter hver helligdag/ferie er vi tilbake og oppdaterer:D

Monica31 sa for siden:

Vi gir oss aldri......:d

Nei gi seg :_oy: - never I tell you.... NEVER!!!! :lol::boxing::visemuskl

Titti sa for siden:

Enig med dere, stå på Gro, og god tur. :klem:

Ser ut som vi begge har en fest og skjerpe oss mot, Monica. Sikker på du blir smashing i kjolen din. :spent:

Uff, jeg er usikker på om jeg skal ta meg råd til å kjøpe flere ED-produkter, samtidig er jeg redd jeg skal gå opp ved å spise vanlig mat, bare uker igjen til bryllupet nå. Vurderer Nutrilett eller andre shaker som er rimeligere enn ED-produktene...hmmm...

Mille89 sa for siden:

titti, om du har lyst på ed-produkter, men har lite penger, har jeg en eske her, tenker halv pris er ok? det gjeder jo dere andre også. kan lage en liste imorgen og legge det ut på salgstråden.

flott med nedgang titti!

og gro, høres ut som det er smart med en pause. tar mye energi å skulle være streng med seg selv hele tiden. og selvsagt skal du ikke gi opp. kooos deg masse med ferie.

er jo forsåvidt pause jeg har nå, etter bare 6-7 mnd. Var oppe hos min mor på 17. mai. vekten sto så godt som stille, mulig det var noen 100 gr opp eller ned, men det betyr stille. pjuhhh,,,trodde kanskje jeg hadde gått opp mye. så da fortsetter jeg som før, til jeg føler meg engasjert nok til å ta fatt på resten. jeg jobber fortsatt med å bli glad i meg selv, slik jeg er nå. det går bedre og bedre.

ellers driver jeg med eksamenslesing. døgnrytmen er totalt forskøvet, men det er likegreit, for da sover alle når jeg blir fristet til å gjøre noe annet enn matte. var i nærheten av et sammenbrudd tidligere idag, men så skjønte jeg regnestykket, så da feiret jeg med en kopp kaffe :rolleyes:

Lykke til med eksamen Mille, husker godt hvordan slike leseperioder er ja :rolleyes:

Ønsker dere alle en herlig fredag og en strålende helg

Titti sa for siden:

Supert, Mille, blir spennende å se hva du har:)

Så flott at det ikke var oppgang og at du fortsatt er ved godt mot :heia:

Almea, hvordan er de produktene, Monica? lavkarbo?

Her ligger jeg på senga og vurdere om jeg skal trene hjemme m jillian eller trene på senteret. Jeg må uansett en tur til byen for å prøve undertøy, men da må jeg dusje på treningen og det synes jeg er litt pes...hmmm....

Mille89 sa for siden:

Takk gro og titti. nå har jeg blitt syk da. var groggy igår men planen var å være frisk nå. godt gjort å bli syk av å ikke være utenfor døren nesten:o

jeg fant ikke den salgstråden jeg har sett før, så jeg bare legger det inn her:

5 - skinkeomelett
7 - semolina med grønnsaker
4- pasta
6 - brownie
5 - creme brulee
4 - sjokoladepudding
2 - pannekaker

• 5 middager utgått i mars i år som jeg slenger med gratis om ønskelig. Jeg har også noen sjokoladefrokoster, men de gikk ut i mai i fjor, så jeg vet ikke om det er noe å spare på:p
    Om du er intressert i å kjøpe alt tenker jeg 500 kr er en grei pris? litt over halv pris. Pluss porto.

Titti sa for siden:

Supert:) jeg vil gjerne kjøpe:heia:

Titti sa for siden:

Sender deg en pm, Mille. :)

ulvi sa for siden:

Jeg er nesten ferdig med min første måned med ED nå, 8 dager igjen, er utrolig spent på hva vekten vil vise:confused: Jeg merker at alle produktene virkelig ikke har fallt i smak, blandt annet jordbærdesserten som jeg bare måtte le av når jeg spiste den for første gang, fy søren, den var IKKE god!

Noen av dere har skrevet at dere har brukt puddingene som shake? Er det godt? Jeg sliter fremdeles litt med å få i meg 5 produkter om dagen, noen ganger går det fint, noen ganger går det dårlig, som regel orker jeg bare kjeks eller en bar til frokost, også en bar til mellommåltid, suppe til lunsj, og gjerne noen nøtter eller noe til kvelds. Jeg har ikke veiet meg siden sist så jeg merker jeg begynner å bli veldig rastløs etter å vite resultatet, jeg har vært flink, men hatt et par sprekker..
Men jeg blir skikkelig motivert av å lese om vektnedgangen til alle andre her inne :D Jeg vil, og jeg SKAL også, hehe.

Monica31 sa for siden:

Hei Ulvi!

Velkommen hit! Veiingen kommer til å gå strålende! Vi heier på deg. Alt smaker bare ikke like greit , men så går vi ned og samtidig gir vi kroppen det den trenger. DET er jo bra!;)

Titti sa for siden:

Lykke til, UVI. Dette går veien. :heia: Jordbærdesserten er til å gråte av. :lol:
Men som shake blir den ikke så ille, bare passe på å ha iskald melk du blander ut med og gjerne isbiter i en blender...da blir den helt grei.

Jeg er rimelig redusert i dag, ble drukket ut i helgen og klarer knapt å gå i dag. :lol: Føles som jeg har vært med på et maraton eller noe. ;)

I går ble det både potegull og is, men det var virkelig unntakstilstand altså, back to ED og Jillian i dag. :heia:

streber sa for siden:

Dagen etter utdrikkingslaget er unntaks tilstand, så absolutt! :eek:Lykke til!

Titti sa for siden:

Takk. :D Jeg sliter litt i dag...ble litt baconcrips til lunsj ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.