< Tilbake til oversikten

Den store felles ED-tråden

#1301

Titti sa for siden:

Fit for fight i morgen den dag:D


#1302

Monica31 sa for siden:

Hei hei hei....

Nå om tiden er det så fyllt opp med gjøremål. Får aldri vært her inne å lest. Heldigvis ikke mange sider å lese igjennom;)
Våknet med mensen på mandag...herlig start på uken folkens...:eek:

Men da blir det sikkert bedre til neste mandag! Jeg har endelig begynt å kjenne snue og hoste forsvinne. Ha holdt på en måned med like mye forkjølelse hvar dag! Så jeg klarte motstå fristelsen idag til å trene. Skal vente til helgen så jeg ikke havner i snyte-papirene igjen....nå får det være nok!!! Jeg må bare blir frisk snart så jeg kommer meg i normal gjenge igjen.

Gro; hvordag er formen, blitt syk eller...?!??!?

Mille: Så flott at du klarer deg på lavkarbo da. Det er deilig å leve litt normalt, selv om litt ed produkter er greit å ha i ny og ne.

Titti: ...var det prøving til helgen eller....eh, nå husket jeg plutselig ikke....??!???!?! Ja ja, uansett tenker på deg og kjoleprøving.....

Nå skal jeg bake knekkebrød....må regelrett ta meg selv i nakken, bære meg selv ut på kjøkkenet og komme igang....ork.....:p

Flott kveld til alle, :D


#1303

Monica31 sa for siden:

Veide forresten 80 kilo igjen...ja ja....10 kilo til sommeren skal jeg vel klare...fnis......:o


#1304

grotingeling sa for siden:

Tror vi alle har det travelt for tiden, jeg vet at jeg har det i alle fall..
Godt at du er på bedringens vei Monica, så gjelder det bare å holde seg i skinnet til du er helt frisk :p (vet det er vanskelig når en endelig begynner å føle seg frisk)
Selv ser jeg ut til å ha unngått forkjølelsen denne gangen også :heia:
Holdt meg hjemme i går, og i våknet i dag uten antydning til snufsing :cool:
Har vært hos legen (igjen!!!) og fått på blodtrykksmåler som skal måle blodtrykket mitt i 24 timer - 10,5 time igjen:rolleyes:, og deretter var jeg innom hos øyelegen på min årlige kontroll.
All is well og alt det der, han hadde forøvrig fått beskjed av fastlegen om å se etter tegn på epilepsi = nothing, nada, ingen spor.
Rapport sendt til fylkesmannen!
Er ellers over i fase 1 igjen, må prøve å få igang vektreduksjonen etter 6 ukers stilstand - lei nå.
Men jeg skal fortsette med 4 treningsøkter pr uke, tror jeg faktisk har fått en ny vane :rolleyes:
Og merker at jeg sakte men sikkert får litt mer overskudd :heia:
Så litt mer positiv denne uka, og det jo være bra :D


#1305

streber sa for siden:

Heihei! Jeg har brukt dagen til venindetid først og kjærestetid resten av dagen OG shopping! OH hæppi dei!:DFått handlet meg laaaaange støveletter som mine store legger aldeles ikke var for store til-ser slanke ut YESS!!!


#1306

grotingeling sa for siden:

Så kjekk dag da Streber, og støvletter som passer er verd hver krone!


#1307

streber sa for siden:

jepp, har massemasse støveletter, men kroppen min fikser ikke gå med støveletter lenge av gangen, vært ute etter flate men snaksy støveletter-nå har jeg det!:D


#1308

Titti sa for siden:

Oohhh, grattis. Streber. :D

Monica, travelt her også. :) Jobb, studier og ellers fyker dagene avgårde med mann og barn, bryllupsplanlegging osv....

Var bare på brudeshow i helgen, skal prøve kjolen igjen den 03.mars.
Minner meg om at jeg burde legge meg i hardtrening, bokstavelig talt, og trene litt...:ja: Kommet helt ut av det jeg...men går sånn nogenlunde greit med maten da...:)


#1309

Monica31 sa for siden:

Du er positiv og har fått gode treningsvaner. Høres supert ut! Lykke til i fase 1 igjen. Du er tøff!!!!!!

Fantastisk!!!!!!!! Deilig følelse!!!! Det er velfortjent!!!! Grattis med nye støvler....

Titti; hadde med ditt sitat også, men bare "forsvant"...aner ingen ting jeg....Glemte litt hva jeg skulle skrive...jo, trening, det må jeg komme igang med også. Funker trening, funker kosthold, funker kosthold, går jeg jeg ned i vekt...så da er planen klar.....blæh!!!! Høres så lett ut når jeg skriver det! He, he, he! Godt jeg har dere i samme situasjon, ellers kanskje jeg hadde begynt å bli litt sløv.....men jeg har klart å gjøre mange bra forandringer.
Så nå ser jeg frem til kontroll 18 mars og skal stå på som best frem til da!


#1310

streber sa for siden:

Virker ikke som jeg går ned i vekt nå, men ting passer plutselig og jeg føler meg BRA(veier alt for mye enda, men det føles IKKE slik):D
[size=4][/size]
Stå på Monica!:)


#1311

Titti sa for siden:

Så bra, Streber. :heia:
Sånn var jeg for et par uker siden, nå føler jeg meg litt oppblåst og ikke så slank lenger...sprøtt..nå kommenterer folk det hele tiden, men nå synes jeg det ikke selv...hmmmm....

Tror nok det har sammenheng med treningen....men jeg kommer liksom ikke i gang denne uka heller, men neste uke skal jeg altså!! :)


#1312

Titti sa for siden:

Dumme vekt, går opp og ned hele tiden, men ingen nye tall og se, bare de gamle kjedelige....mulig det er syklusen....føler meg litt oppblåst om dagen...

Men en får bare stå på, nå er samboeren min gått over til lavkarbo også, han er kjempeflink. Baker knekkebrød til han nå. (som ble litt brent;)). :heia:


#1313

Monica31 sa for siden:

Skulle tro jeg kunne skrevet det ordrett selv.
Jeg opplever akkuratt det samme. Folk kommenterer, klærene blir litt og litt større og jeg merker hud og midje, alt blir litt strammere uke for uke. MEN, jeg føler det som om jeg kunne likeså godt veid 17 kilo mer....kanskje kroppen er blitt vant med den størrelsen jeg har. Og i tillegg ser jeg ikke selv alltid forandringen, har blitt vant til dette stadiet nå. Sprøtt altså!!!!!! Da MÅ vi jo bare si til vår egen fornuft at de som kommenterer ser helt riktig og at vi tar feil. Lett å gi litt opp i den fasen jeg er i nå.
Har den tanken at neste uke DA er det bånn gass, men når uken kommer er jeg liksom ikke der.....
...godt vi er i samme båt....alle oss "slankisene"...he he!


#1314

streber sa for siden:

Det er supert vi har hverandre, håper vi fortsetter å holde kontakten videre:rolleyes:
Jeg har en kropp nå som er god nok til at jeg passer i mye fint og er i grunnen venner med den!:rolleyes:
MEN og det er et stort MEN, jeg er ikke venner med vekten:mad:Jeg godtar ikke at det skal stå 76,7 -som det gjorde i morges resten av livet, det kan umulig være en sunn vekt for meg som bare er 165 Og jeg MÅ ha slingringsmonn slik at det ikke er krise når jeg går opp noen kg i juletiden, for den utskeielesen bare VIL jeg ha , alltid.
Bare å bite tennen sammen og holde ut!:o


#1315

Titti sa for siden:

Så pussig at vi alle er i samme båt, eller kanskje ikke så rart heller, vi startet jo likt og har jo fulgt hverandre hele veien....men det er nå vi må bite tenna sammen og stå på, samtidig er det nå det er som tøffest, de siste kiloene sitter hardt og en må være ekstra flink med mat og trening når en egentlig begynner å gå litt lei...Altså, helt greit, jeg kan være superflink jeg altså, men da vil jeg gå ned i tillegg!!! :ja:

Stor gruppe:klem:


#1316

Mille89 sa for siden:

Nå ar nettopp jeg og kjæresten bestilt hotell til barcelonaturen, 4stjerners, rett ved stranden!! Nå gleder jeg meg til å reise:love:

og igår var jeg og min mor på kostholdsdebatt. Det var med Trude Hetland (tror hun syntes det vr kjekt å se mor og datter der, så flotte vi er nå!!!), Sofie Hexeberg (streng dame) og en Linda (?) fra Grete Roede. Var en ganske bra og nyansert debatt, men kunne ønske det hadde blitt snakket mer om det helt grunnleggende. HVORFOR skal man redusere karboinntaket. Men det var kjekt og jeg møtte også vimsen85 der, det var hyggelig. Etter debatten sto vi og snakket sammen, og grete roededamen kom bort og spurte hva vi syntes. He he he hun kunne vel vært heldigere ift hvem hun hadde spurt:p Trude var veldig flink, jeg føler hun var flinkest og mest reflektert. Og det at hun har fokus på det individuelle med hver kropp.

Nå er det ca en uke til jeg skal til trude igjen, og jeg satser på at jeg da skal over på fase tre, men uten produkter. merker jeg blir litt dårlig bare av å tenke på de nå. Så får det heller gå litt saktere, men orker ikke få dårlig samvittighet lenger for å spise MAT.


#1317

Mille89 sa for siden:

nå endret jeg på tickeren min også. er mye oftere ender 83 enn over for tiden, NEMLIG. Woho 18 kilo,,,,helsiken.:o


#1318

Titti sa for siden:

Wow. Så flott :heia:



#1320

Monica31 sa for siden:

Fantastisk Mille, 18 kilo, vanvittig bra jobba! Du er flink som står på...OG HERLIG med barcelona tur! Velfortjent etter mye jobbing, skole og vektnedgang:D

Vet jeg kunne vært mye mer standhaftig for tiden, har jo mine grunner- mye sykdom- men går ikke ned for det. Er veldig klar for forandring nå altså:ja:

Titti, du har rett, det er nå det er vanskelig. For vi er jo "ganske" slanke men ikke ferdig. Lurer på hva jeg skal gjøre hver dag for å holde motivasjonen hver dag...noen forslag? Hexenberg sier i boken sin at man aldri skal legge seg FØR man vet hva man skal spise hele neste dag.....uff, vet ikke om jeg er helt der....men kanskje det hadde vært lurt:)
Men en ting jeg VET, ER AT NÅR TRENINGEN ER IGANG IGJEN, ER JEG IGANG IGJEN!


#1321

Hapylady sa for siden:

I dag var det min veiedag igjen. Ikke noe artig i dag:nei:, -200 gram ned. Og jeg som har vært skikkelig flink til å bevege meg denne uka også. Er det normalt at man stopper opp såpass fort ut i fase 1?? Er det noe man kan gjøre? Det blir jo temmelig ensformig det man spiser.
Ser at noen av dere står stille nå også. Er det fase 2 dere er på?? Hva er forskjellen mellom 1 og 2 egentlig?
Er litt redd for å stoppe opp så tidlig ut i dietten:eek:. Det er typisk kroppen min på tidligere dietter jeg har prøvd, så jeg er litt nervøs her nå. Skeier ikke ut, ikke gjort noe "galt" heller:_oppgitt:.
Huff, syting og mange spørsmål her nå. Håper det går bra folkens.
Ønsker dere alle iallefall en flott helg. Nå er det snart mars - og DET er godt:). Snart vår....


#1322

Grubbeline sa for siden:

Begynner med det enkleste spørsmålet jeg Hapylady: Forskjellen på Fase 1 og 2 er at i fase 2 bytter man ut et eurodiet-produkt pr. dag med et kjøtt/fisk/eggemåltid. 150g rent kjøtt, 200g fisk eller 2 egg. Dessuten kan du ta deg et glass vin om dagen i fase 2!!

Det er jo utrolig frustrerende når vektnedgangen bremser opp litt, men med 200g ned har du jo ikke stoppet opp. Tror du kan regne med at det tar seg opp igjen neste uke. Det er mange grunner til at man ikke bør se seg blind på vekta. Kanskje har du bare litt ekstra vann i kroppen i dag? Er mensen på vei? Du har jo vært flink til å trene, så kanskje har du bygd muskler - de veier jo mer enn fett... Og du har jo allerede gått ned 6,5 kg i følge tickeren din - det er jo strålende!!!

Nå har jeg levd på denne dietten i over et år, tilbake i fase 1 for ørtiende gang, og selvfølgelig skulle jeg ønske det var flere produkter å variere med, men det gjelder å være kreativ med det vi kan spise. Smuldre opp müslibarer i melk til frokostblanding, lage gele av fun-light til å ha på pannekakene, blande krydder eller grønnsaksbuljong i kyllingsuppa, og tilsette sellerirot, squash, vårløk og paprika. Både brownies og cappuchino blir gode milkshakes, gjerne med litt ekstra kanel e.l. Jeg woker mye grønnsaker og blander med couscous'en, pastaen er knallgod med enten grønn eller rød pesto, og litt grønnsaker. Lag ratatouille-suppe til middag så får du brukt et dessert-måltid... Og når jeg vil kose meg litt ekstra i helga, kutter jeg opp stangselleri, paprika, squash, blomkål m.m. i biter og kjøper eller lager salsa-dip. Ikke veldig feil det...

Så hold motet oppe, det blir lettere med tiden!! Og gled deg til Fase 2 - da blir det så mye hyggeligere å gå ut og spise, eller ha venner på middagsbesøk!


#1323

streber sa for siden:

Vær hilset ED damer:pGrubbeline har svart Happylady bra ser jeg! Signerer! Jeg har en slik kropp som tviholder på vekten jeg også happylady, før lavkarbo var det Ingers rugbrød i mange år for meg- jeg holdt på et års tid med 6 kilo, mens alle andre raste ned, ketolyse og generell lavkarbo gikk jeg opp og ned samme 4 kiloene på-ikke gøy med så mye overvekt.
Jeg stopper opp i perioder på denne dietten også, men har nå pinadø greid å gå ned nesten 12 kilo siden i august da jeg startet med et for opplegg jeg fikk før ED. Ikke akkurat mye i forhold til mange andre her men 22 smørpakker er supert å ha kvittet seg med! Det er bare å fortsette happylady, så slipper vekten!


#1324

Hapylady sa for siden:

Tusen takk Grubbeline og Streber for svarene:). Det er vel kanskje litt for enkelt å bli deppet så fort det ikke skjer noe. Angsten for igjen å kanskje stoppe opp tar litt vel overhånd, og da kan det jo også gjøre det. Mye sitter mellom ørene har jeg også hørt:). Er bare superredd for igjen å stoppe og bli der. Men som du sier Grubbeline - 100-200 gram er jo ned det også.
Tusen takk for støtten og kjempefine svar. Da er det bare å brette opp armene og igjen gå på. Kjempebra jobbet Streber. Det er ikke enkelt når kroppen tviholder på alt, men da ser jeg at det er håp:). Kjempebra jobbet å klare så mange kilo da.
Og toppers med noen oppskrifter. Takker igjen:D.


#1325

Titti sa for siden:

Vi er som du ser, flere som deg, Happylady. Og vi har vært like frustrerte til tider vi også, men når du ser på tickerene våre, så ser du at det går jo faktisk nedover selv om vi i perioder har trodd at alt håp var ute og bom stopp, så plutselig løsner det igjen...
Jeg er inne i en slik stagneringsperiode nå og jeg blir like frustrert hver gang, man føler liksom ikke man får lønn for strevet og da er det ekstra vanskelig og følge opplegget, men så løsner det igjen og da eier man verden og er superoptimist igjen.:D Satser på at neste uke er ED-gjengen sin uke og at vi ser nye tall på vekta hele gjengen. :spent:

Ha en super helg alle sammen. :klem:


#1326

Mille89 sa for siden:

stå på hapylady! ikke gi deg. jeg har fått mange tips om å bruke målebånd når vekten stopper. spesielt om du er mye aktiv;)

barcelona er ikke før april, men det er noe å se frem til!

monica: for å holde motivasjonen oppe. hmmm. sette av tid til å prøve ut de herlige oppskriftene som er her inne? og faktisk kose seg med mate. jeg er glad i mat, og er fortsatt glad i mat selv om jeg er i vektreduksjon. jeg vet at flere her inne snakker om at mat ikke blir så viktig, og jeg ser hva de mener. mat bør ikke være trøst, belønning og alt det der. men det å lage god mat håper jeg alltid at jeg kommer til å like, og at det kommer til å være kos. nekter at mat bare skal være "noe nødvendig". nemlig!


#1327

Monica31 sa for siden:

Super god helg alle mann! Jeg er såååååååååååååå enig med Titti! Neste uke er ED'enes uke! Tid for forandring:D Skal på tapas kveld idag og får ta kvelden som den kommer. Jeg skal ha med lett-brus og tapas regner jeg med jeg kan velge bort karboene!

Supert tips Mille, faktisk er jeg og min mat det som blir sist prioritert. Kanskje det er derfor jeg blir litt lei, det blir alltid så travelt med min mat.
Tror kombinasjonen planlegging, tid til lage mat og lage nye ting blir bra! Takk for godt tips. Jeg skal kose meg med maten og nyte den. Jeg slepper litt opp for ideer i hevrdagen. Skal sette meg ned å planlegge en uke frem imorgen og handle inn litt så skal jeg prioritere MEG.
Har sagt til mannen min at jeg må få tid til meg og maten min....men lettere sagt enn gjort med unger, skole, barnehage, lekser osv......må nok bare TA meg tid!
Takk for at dere er her.....sukk....:D

...og happy lady.....jeg hadde jublet for 200 gram nå for tiden. Har vært stille i fem uker nå......kan huske jeg var litt stille i fase en, men det renner snart av igjen. I fase 2 også går det fortere, nå i fase 3 er det vanskeligere...men så er det mer normalt og godt med mat også.

Vi gir oss aldri, livet skal jo leves, ikke bare utholdes.

Da er jeg glad jeg har stått stille og stabilisert meg om ikke annet!


#1328

Titti sa for siden:

Veldig sant, Monica, tenk om vi ga opp og gikk opp i denne perioden....

Skjønner hva du mener med å nedprioritere sin egen mat, er så mye annet som skal planlegges og taes hensyn til og så kommer gjerne vi mammaen litt i siste rekke, og det er vår egen skyld....men Mille er inne på noe viktig her ja, vi må ta oss tid til å planlegge og kose oss med maten. Jeg har jo begynt å lage knekkebrødene i Hexenberg-boka, de ble jo kjempegode....kanskje jeg skal bla litt i boka og se om jeg finner på noe godt vi kan kose oss med i helgen...:ja:

Kos deg med tapas, det går nok fint Lavkarbomessig. :)


#1329

Ada/80 sa for siden:

Et lite spørsmål, er de kjeksene til Fedon som man får kjøpt på helsekost tilsvarende et EDmåltid? (ikke hele esken altså;))Ser det er litt sukker i de... Jeg har ikke gått ned like mye etter jeg begynte å kose meg med de i helgene, så lurer på om de kan være årsaken?


#1330

streber sa for siden:

Om jeg ikke tar mye feil er det adskillig mer kalorier i dem, eller ganske like som ED, sjekket det en gang for lenge siden, så ta det med en klype salt-sjekk på forpakningen opp mot ED produkter.:)


#1331

Ada/80 sa for siden:

Takk for svar Streber :) Problemet er at jeg ikke har ED produkter å sammenligne med ;) Jeg går på Allevo kombinert med EDopplegget. Men tror jeg kutter de ut og ser om det hjelper :)


#1332

streber sa for siden:

Skal vi se.. ED kjeks: pr pk-med 6 kjeks- er det 189 kcal, 14,9 gr protein, 7,9 gr karbo, 1,82 gr sukker2,88 mettet fett, 10 gr lipider, 0,48 gr lilolsyre, fiber 6,5 gr. hvete fiber 4,08gr


#1333

Ada/80 sa for siden:

Takk :) Jeg har kjeksene, men ingen andre ED produkter å sammenligne de med ;) Er det andre som har opplevd at de hemmer vektnedgangen? Hååååper ikke, for de er en kjærkommen kos i helgene når resten av uka er pulver ;)


#1334

Titti sa for siden:

Jeg mener bestemt det er samme kjeksen, men jeg kan dobbeltsjekke i morgen:)


#1335

Grubbeline sa for siden:

Da har jeg sjekket de opplysningene om Fedonkjeksene som ligger på nettet mot ED-pakkene, og det ser ut til å være nøyaktig de samme kjeksene.


#1336

streber sa for siden:

ok, da husker nok jeg feil, var sikkert pr 100 gr jeg så på fedonkjeksen og pr pakke på ED, som sagt lenge siden jeg tittet etter.
[size=4][/size]
Ha en god lørdag alle sammen, på tur til tidligvakt nå.:)


#1337

Ada/80 sa for siden:

Tusen takk folkens!! Da skal jeg kose meg med kjeks og et glass vin i kveld ;) Goood helg til dere alle!!


#1338

grotingeling sa for siden:

Sitter her og nikker så jeg nesten får nakkesleng, mens jeg mumler; enig, enig, enig, ja jeg også, enig, jepp osv......

Denne uka ble ikke helt som planlagt, men for de som er interesserte så skriver jeg mer om dette i MUP'en min.
Nå er fokuset tilbake, og avsukring pågår.
For å unngå lammende migrene (igjen) så kjører jeg fase 4 i dag, fase 3 i morgen, fase 2 mandag og tirsdag og forhåpentligvis fase 1 fra onsdag.
NO giving up!, har alle intensjoner om at jeg skal være langt nede på 70-tallet til høsten. :cool::boxing:


#1339

Titti sa for siden:

Så bra at det var samme kjeks:)

ikke alltid ting går som planlagt, Gro. Men til uka er det ingen bønn, da er det full skjerping på hele gjengen her. Er dere med? : heia:


#1340

Hapylady sa for siden:

Helt klart Titti. Er med. Denne uka håper jeg vi alle sammen går ned :)


#1341

grotingeling sa for siden:

JEG ER MED!!! skjerper, spisser, kvesser motivasjonen og innsatsviljen


#1342

streber sa for siden:

Klart jeg er med!:)
Er inne på en tråd og leser innimellom om hvor mye kcal man bør ligge på for å gå ned, det diskuteres mye, men noen skikkelige svar vet jeg ikke om de kommer fram til-eller vi-la igjen "min historie" jeg også. Men det er seriøst interresant og en smule irriterende det der-at mange kan kjøre ivei, spise det de vil,med lite karbo selvsagt, å gå ned. Mens mange, som meg, må ned i kcal OG i karbo...regner med jeg alltid må "passe meg" jeg, tenker dere på tiden etterpå??Jeg gjør, har egentlig ikke lyst å ende opp med fedon,jeg vil heller holde meg så lavt i karbo at det tillates å bruke godt med smør til stekingen feks, det er det jeg drømmer om , men må ha noe å følge for å klare det.....
[size=4][/size]
masse tanker fra strebern i dag-GOD søndag folkens!


#1343

grotingeling sa for siden:

Søndag er en fin dag å tenke på - gjør det masse jeg, for da er det lite annet som krever min oppmerksomhet :)
Og livet etter ED er et tilbakevennende tema, det - også dette med energiforbruk ved trening.
Har dere tenkt på det? Ser flere her på forumet ønsker å benytte en form for kalkulator som gir svar på hvor mye en forbrenner ved trening.....
Men nå er det jo sånn at vi alle forbrenner ulikt og energiforbruket styres jo også av intensitet i treningen, så da blir det vel umulig å sette opp en kalkulator som gir oss et fasitsvar på energiforbruk???
Har diskutert temaet litt med en venninne som går på GR, og hun er hellig overbevist om at det er mulig å beregne energiforbruk ut fra type trening, antall minutter og hva det når var hun ramset opp.
I think not! En slik utregning betinger at kroppen er en maskin, og at det ikke finnes individuelle påvirkninger som f.eks. hormoner...
Men for all del, what ever works sier jeg bare.
For meg er det godt nok å vite at trening booster forbrenningen min, jeg får bedre stresskontroll og sover myyye bedre siden kroppen fungerer bedre.

Og når det gjelder livet uten ED, så havner nok heller ikke jeg helt på Fedon-kost - det blir formye stivelse for meg.
Men lavkarbo blir det!
Hadde jo en 3-måneders-test-periode i fjor sommer, hvor jeg spiste generelt etter lavkarboprinsippet og på den måten holdt vekta stabil.
Var veldig flink til å skrive ned hva jeg spiste, så jeg har allerede et godt utgangspunkt for livet etter ED føler jeg.
Apropo det; kan det være at jeg fokuserer for mye på det som kommer etter ED - kanskje det er med på å stresse meg slik at vekta står stille
Får skru fokuset over på nuet, for det er jo det som teller :cool:
Og nuet sier at nu skal jeg gå på loftet og hente fram min kjære hobby hekling!
Fortsatt god søndag dere


#1344

streber sa for siden:

bra vi er flere som spekulerer litt en søndag formiddag:pMen du har rett i at man bør fokuserer på nuet, hvilket jeg gjør 95% av tiden, men føler jeg må innom disse tankene, føler jeg mangler enn plan-annet enn at jeg vet jeg ikke har lyst å følge fedon som virker som for mye karbo og litt for komplisert for meg i hverdagen. Enig i det der med utregning av hva kroppen forbrenner, føler det blir en smule søkt, jeg vet at trim gir meg en positiv energi og en fastere kropp, bra nok for meg:)


#1345

grotingeling sa for siden:

:klem:
Vi får organisere et skikkelig livet-etter-ED-treff og sette opp en PLAN :D
ja da, her hekles det samtidig som jeg surfer på forumet......


#1346

streber sa for siden:

Det hadde vært veldig trivelig å ha treff ja, dumt vi geografisk er så spredt!:o


#1347

grotingeling sa for siden:

Har jo masse familie både i Trondheim og på Fosen (Åfjord), og har store planer om å komme meg hjem i løpet av sommmeren (i alle fall hvis jeg får tilbake førerkortet)
Da er det jo lett å svippe bortom deg på veien.....


#1348

Mille89 sa for siden:

så vidt jeg har fått med med meg så skal man ikke trene for å gå ned i vekt, men for å vedlikeholde den? (og for det rent estetiske). Men at treningsutbytte ikke skal måles i kalorier brent men muskler bygd? :confused: Jeg mener hvertfall at ejg har hørt snakk om dette. og at da intensiv styrketrening er det beste, ikke å gå timesvis på maskiner.

selv holder jeg nesten på å ende opp på et slags lkhf-kosthold. siden torsdag har jeg skrevet ned alt jeg har spist, og tenker å ta dette med til legen. og da snakke om hvordan jeg skal fortsette videre. tenker det blil en slags fase tre. men jeg er som deg streber. om jeg kan spise ost skipper jeg lett knekkebrødet.



#1350

grotingeling sa for siden:

Ja det er litt forvirrende disse treningsgreiene, men at vi har fordeler av trening tror jeg nok alle er enige i.


#1351

streber sa for siden:

Uten tvil, følelsen etterpå er jo ubeskrivelg god:)


#1352

Titti sa for siden:

Ingen tvil om at trening gjør godt, jeg føler meg mye bedre både psykisk og fysisk når jeg har trent hvertfall. :ja:

Jeg har blitt anbefalt av min lege (Hexenberg) om å ikke gå over til fase 3 b osv, men fortsette på ren lavkarbo, altså rett og slett erstatte ett og ett produkt med protein og gr.saker og minst mulig stivelse. Jeg merker jeg eser ut bare jeg spiser en bolle, et kakestykke e.l. så jeg vet kroppen min ikke tåler så mye karbo, føler meg oppblåst og får vondt i leddene, så for meg er det enkelt å velge lavkarbo resten av livet. Men da selvfølgelig med litt mer fett enn ED tillater.

I helgen har vi koset oss med lavkarbo-rømmegrøt osv, tror ikke jeg går ned når jeg spiser slikt (selv om mange gjøre det, slik Streber nevner). så jeg må nok gå tilbake til helt ED og kutte ut en del av osten og rømmen som jeg har koset meg med siste uka. ble litt inspirert til å lage litt mer fristende middager når samboeren min gikk over til lavkarbo, men må nok innse at det er vedlikehold for meg og fortsette på ED til jeg har gått ned det jeg skal. Tror ED fase 3 er det som gjelder for meg nå fremover, men til uka prøver jeg meg på fase 2, men om jeg velger et ekstra måltid er det greit, men jeg skal unngå osten og rømmen.....og se om det hjelper på vekta.

Enig med deg, Streber, det er blodig urettferdig at vi ikke går ned på vanlig lavkarbo, men men, da har vi noe å se frem til hvertfall. :ja:


#1353

grotingeling sa for siden:

Da er jeg i gang, fase 3 i dag har gått helt greit - i morgen er det fase 2 :D


#1354

grotingeling sa for siden:

Hadde jo nesten glemt hvilken dag der er i dag!!!!!
I dag er det nøyaktig 2 år siden jeg startet på veien til et lettere liv, med utgangsvekt på 117kg.
Og lettere har jeg jo definitivt blitt - 33kg og noe smått :D (litt usikker siden jeg ikke har veid meg denne helga)
Nå gjenstår innspurten, og jeg har bestemt at denne datoen om 1 år er jeg i mål
(Ja altså... jeg har egentlig som mål å være ferdig til november, men jeg har bestemt meg for at 28.februar blir en årlig markeringsdag:p)
Så hva må til;

  • Mer konsekvent med dietten
  • Tøffere til å motstå fristelser.
  • Fortsette trening 4 ganger/uke (er blitt en vane gitt :eek:)
    Men viktigst av alt: LEVE LIVET - og gjøre gøye ting

#1355

Titti sa for siden:

Så flott, Grotingeling. Gratulerer med jubileet. :spent:

Her har det gått fint på fase 2. :ja:
I morgen tidlig er jeg klar for indoor walking. :ja:


#1356

streber sa for siden:

Gratulerer Groteling, for å ha hatt lavkarbo som kosthold i 2 år og gått ned så jæskla mye!:D


#1357

Hapylady sa for siden:

Gratulerer Grotingeling:). Kjempebra :)


#1358

Titti sa for siden:

Jeg har en veldig slem og dum vekt!!! :(
Den går feil vei!! Og viser gamle tall som jeg ikke vil vedkjenne meg!!
Men kampen er i gang, jeg gir meg ikke!! Er i god gang denne uka, med ED og trening...den som gir seg er en dritt!! :ja:


#1359

Hapylady sa for siden:

Huffda Titti. Håper vekta skammer seg og viser riktige tall neste gang du går på. Stå på. Dette SKAL vi klare:).


#1360

Mille89 sa for siden:

hurra for deg gro .:heia: FOR en jobb du har gjort!

titti: har ikke du trent ganske mye i det siste da? da bygger du jo både muskler og holder på vannet(?). bruker du målebånd? teite vekten:o

Jeg kom nettopp tilbake fra trening sammen med vimsen som er her inne. Kjempekjekt. Mye artigere å terne sammen med andre! Deilig nåpr man fåpr slikt kick etterpå. Så akkuratt nå synes jeg livet er fint. imorgen er det legen og jeg vet jo at jeg har gjort en bra jobb så jeg gleder meg jeg :rolleyes: Lurer på om jeg skal få tatt nye blodprøver, men det spørs jo om det er nødvendig, er jo ikke så lenge siden siste. Men mye har skjedd siden den tid gitt! Ha en herlig tirsdag allesammen.

hilsen mille høy på trening:cool:


#1361

Titti sa for siden:

Så bra at du har en god følelse før du skal til legen i morgen, Mille. Lykke til. :klem:

Jeg har ikke trent de siste to ukene pga influensa ene uka og vinterferie forrige uke, så jeg kan dessverre ikke skylde på musklene. :lol:

Men har nok spist litt for mye ost og rømme forrige uke, pluss lite trening og pms. Håper jeg klarer å hente meg inn og føle meg mer vel til torsdag, da skal jeg prøve brudekjolen min. :ja:

Om en uke skal jeg til Sofie Hexenberg igjen, har ikke vært der siden november en gang, men jeg føler heller ikke at det er stort å hente på vekta der siden sist....synes jeg bare har gått opp og ned siden jul....


#1362

grotingeling sa for siden:

Takk folkens :love: - fikk et ekstra spart bak i går da jeg oppdaget hvilken dato det var.
Nå er det full skjerpings - sikter mot under 80 ved månedsskiftet mars/april.

Lykke til i morgen Mille, det går helt fint tenker jeg
Stå på Titti, du er tøffere en vekta vet du :klem:


#1363

Titti sa for siden:

Satser på det. :D I dag har jeg hvertfall vært aktiv, startet dagen med inndoor walking og avsluttet med svømming sammen med gullet mitt i kveld. :heia:

Ellers har det gått fint med maten, motivert igjen nå! :ja:

Ha en fin kveld dere. :klem: Straks fruene her. :)


#1364

Popp sa for siden:

Gratulerer med 2 års dagen, Gro! :heia:

Selv har jeg vært på en ukes vinterferie. Og det å tro at man trimmer når man går på ski med en 4 åring er: HELT FEIL! Har gått opp 1,5 kg men er tilbake på normalen i løpet av neste uke hvis alt går etter planen. Jeg skulle vært på klinikken igår, men hadde glemt å ta blodprøver ;surrehue; så da må jeg vente i 2 uker til. Det er siste kontroll som jeg har på ED. Etter det er jeg på egen hånd. Hjelp!?


#1365

streber sa for siden:

Her har jeg og størstejenta kost oss med fruene vi også-er så gøy den serien!


#1366

grotingeling sa for siden:

Hei Popp - vurderte å sende ut etterlysning snart, har jo ikke "sett" deg på leeeeenge.
Litt kjipt med oppgang, men det går seg til vet du :klem:
Spennede med siste kontroll da, og kan godt forstå at det er litt skremmende å skal greie seg selv på en måte.
No worries, du har jo et svært forum til å hjelpe deg.
Er jo mange her inne som er normalisert (altså såkalt normalvektig eller ferdig-slanket), så det skulle ikke by på særlig utfordring å få tips til veien videre.
Sjekke ut oppskriftene til Gerd og Nannah f.eks.
Selv digger jeg bloggen til Lena Beatrice, mange herlige oppskrifter der (chicken nuggets :sikle: .......)

Jeg har forøvrig greid det mesterstykke å komme i ketose på fase 2 :eek:
Har vel aldri skjedd meg før..... men nå sitter jeg altså her med ånden fra helvete, og en ikke så rent liten hodepine på gang.
Gjett om jeg har blandet meg masse bringebærsaft da:rolleyes:, for det greier jeg å drikke mengder av når jeg har hodepine.
Rent vann er av en eller annen grunn ikke spesielt fristende.....
Så her sitter jeg og har blitt enig med meg selv om at jeg godt kjører fase 1 allerede i dag, har jo allerede oppstartsplagene:cool:

Nu skal jeg i mål, trallala trallala, er dere med, trallala trallala (har ikke klikket altså, bare kjempemotivert!!!!!)


#1367

streber sa for siden:

Signerer Gro jeg Popp! Vi krysser fingre for at forumet kan hjelpe deg å holde vekten etterpå. Jeg har vært i ketose både i fase 1 og 2 hele tiden Gro, øøø skal man ikke det:confused:(føler meg plutselig litt teit her...)Mine stix er gamle og ingen vits å prøve, men jeg får jo ketoseånden like etter hvert måltid hele tiden-1/2 times tid etter et måltid setter det igang.Ordentlig ekkelt, men har tenkt at det bare er flott kroppen jobber. (Har alltid hatt god ånde før lavkarbo)


#1368

Ada/80 sa for siden:

Så kjekt å lese at du er motivert Grotingeling! Herlig følelse!:D

Jeg er sikker på du blir nydelig i brudekjolen Titti! Lykke til med prøving:)

Må bare dele med dere: I går var jeg på shopping og fant en veldig fin overdel. Den var litt gjennomsiktig men siden den var "fluffy" tenkte jeg at jeg hvert fall kunne prøve den:D Den var knallfin på! Den kunne jeg aldri brukt for 9,2 kilo siden, så det var såååå motiverende!
Nå er det bare 5,8kg igjen og det føles fantastisk!

Det eneste som skremmer meg er at jeg tenker på alt jeg har lyst til å spise igjen når jeg er "ferdig"...:o Pluss jeg skal ut på flere reiser rett etter jeg er i mål med nedgangen, så jeg er redd det går rett opp igjen! Noen som har lagt en god plan for livet etter slanking?


#1369

grotingeling sa for siden:

Jo da, en skal hvis være i ketose også i fase 2 - not me :cool:
Har aldri hatt særlig vektnedgang i fase 2, og veeeeldig sjeldent hatt utslag på ketostixs når jeg har testet.
Fase 1 derimot; fra dag 1.
Så jeg er gledelig overrasket, kanskje den overdådige treningen jeg har holdt på med siden januar kan være årsaken:p


#1370

grotingeling sa for siden:

Kjempeherlig motivasjon å finne nydelige klær som passer!!! Ada:heia:
Se hva jeg skrev til Popp ang. tiden "etterpå".
Tror det viktigste er å være klar over at vi har lagt om kosten - dette er ingen kortvarig endring.
For meg blir det lavkarbo for livet, men jeg har bestemt meg for å vente litt med planleggingen.
Får så lyst til å prøve alle oppskriftene , og det går jo ikke så lenge jeg er på ED (den fella har jeg allerede gått i 2 ganger, så en lærer jo..)
Men i juni derimot, da skal jeg forhåpentligvis være over i fase 3 - og da blir det nok uttesting av oppskrifter ja
For ikke å snakke om grillmat.......:D


#1371

Mille89 sa for siden:

hipp hurra. virker som folk er motiverte her!!! og herlig å være igang igjen gro, lykke til!

jeg var hos legen idag, 80,6 kilo, altså 7 kilo ned fra januar!! men det var en del muskler (igjen!) så nå er jeg vel under ti kilo:mad: men nå har jeg jo begynt å trene og spise igjen så den skal opp litt igjen.

har knappe 8 kilo igjen til målet. men nå er kunngjøringen her: jeg er ferdig med eurodiett for godt. hetland var helt enig. når det går så langt at jeg ikke klarer å spise, er det riktig å fortsette en annen vei.

jeg fikk et opplegg alla frase 3 uten produkter, men vi snakket også litt om at jeg kanskje prøver lkhf, og og da skipper et "karbo" måltid (havregrøt e.l.) og spiser mer fett. jeg skal ta blodprøver (de forrige viste vakre kolesterolverdier som hun sa) og tilbake om 6 uker, og da om et halvår komme tilbake igjen for å se hvordan kroppen reagerer på hvordan jeg nå velger å leve da. jeg er fortsatt usikker på hvilken retning jeg velger å følge, tenker jeg skal lese litt.

men nå føler jeg at jeg har begynt å finne hvilken kost som passer best for MEG, ikke bare i et vektnedgangsperspektiv, og det er ganske spennende. og det at det ikke skjer på "egenhånd" er ganske betryggende.

årh, sommer og grillmat <3


#1372

Mille89 sa for siden:

jaok 9 kilo, men det er jo ikkeno (valgte å oppdatere tickeren min, grådig motiverende såh!)


#1373

Mille89 sa for siden:

forresten så er jeg 26,7% overvektig og "metabolic age" er fortsatt 36! (da jeg startet var jeg 35. Så, tror ikke man skal ta alle tallene fra tanitavekten for god fisk, men en bra indikator er det jo.


#1374

Vibeke-67 sa for siden:

Du er bare fantastisk flink, Mille! :heia:
Jeg er så utrolig stolt av deg :ja:
Du kommer til å blakke meg helt på Londontur!
(Jeg er moren som har lovet shopping av nye klær i London til sommeren. 100 kr pr kilo som er borte, og nå er vi oppe i 2000. tror vi må shoppe for 3000 jeg :ja:)


#1375

streber sa for siden:

Jeg har vært 50( er 35 år) år hele tiden jeg gått ned nesten 12 kilo dumme vekt:mad:


#1376

grotingeling sa for siden:

Gratulere med flott resultat Mille :heia:- og de musklene kommer tilbake nå når du trener vet du :klem:


#1377

Titti sa for siden:

Wow, så flotte resultater, Mille. Respekt!! :klem:
Så koselig med shoppingtur, Vibeke. :ja: Snill mamma. :)

Nå ble jeg litt nysgjerrig på min alder på vekta, det må jeg huske å sjekke. ;)


#1378

grotingeling sa for siden:

Alder på vekta ja.... er vel fortsatt 50 tenker jeg :rolleyes:
Her er hodepinen endelig på retur, men ketose-ånden holder stand.
Blir spennende å se hvor vekta stanser på lørdag, men har ikke de helt store forventningene etter forrige ukes brød-kalas :o


#1379

streber sa for siden:

Synes det er helt på trynet at jeg skal ha alder på 50 år når jeg veier 87,8 OG når jeg veier 75,5:mad:Hvordan kommer vekten fram til det...?Men, jeg er ihvertfall superfornøyd med å ha gått ned 500 gr denne uken(tok veiedag i dag av praktiske årsaker), nå ser jeg 75 tallet igjen!


#1380

Mille89 sa for siden:

takk alle dere:love: håper det er greit jeg henger her litt likevel?

streber: gratulerer med nedgang! og for å si det sånn, jeg var 35 år på 100kilo, og nå 20 kilo senere er jeg 36. såh. legen sa det hadde noe med sammensetningen i kroppen, ikke størrelsen (egentlig tror jeg det er noe du enkelt kan drite i, tror ikke det er vitenskap akkuratt;))


#1381

streber sa for siden:

Takk Mille og JA, du kan være her så mye du vil!:D


#1382

Ada/80 sa for siden:

Hei jenter!

Noen prøver brudekjole, andre har flott nedgang og jeg gleder meg til jentetur neste uke:D
Meeeen hvordan skal jeg gripe dette an matmessig?? Planen var egentlig å glemme dietten noen dager, men har jo ikke lyst til å legge på meg mange kilo heller... Hva kan man forvente av oppgang ved å spise "normal" mat i fire dager og ca hvor lang tid vil det ta å få de av igjen? (vet at dette er individuelt, men hvilke erfaringer har dere?) Har ikke så lyst å spise pulver heller, men det er jo litt drøyt for kroppen å gå rett fra fase 2 til plutselig masse mat:eek:

Hva ville dere gjort?:confused:


#1383

streber sa for siden:

Jeg har spist Ed lettvindt produkter(kjeks feks), kjøpt meg salater og spist så lavkarbo som mulig til restaurantmåltider etc, litt småsprekker blir det på slike turer, men det kommer jo raskt på og er man flink å hive seg igang med dietten igjen med det samme, har det pleid å ta en til to uker før det er ok igjen hos meg!


#1384

Ada/80 sa for siden:

Tusen takk for svar Streber! :klem:

Jeg hadde helt glemt at jeg kan ta med kjeks! Det var en lur plan;) Da får jeg bare vurdere om jeg synes det er verdt å bruke et par uker på å få av oppgangen eller om jeg er streng med meg selv:rolleyes: Jeg er bare litt nervøs for at jeg faller av vannvogna fullstendig hvis jeg ikke følger opplegget! Hmm...ikke lett:o
Det skal uansett bli fantastisk med tur! Viktig å leve selv om man er på diett:D


#1385

Titti sa for siden:

Kjekser og barer er kjempekjekt, Ada. :ja:
Lykke til på tur, det er så koselig med jentetur. Jeg skal på jentetur neste helg. :D

Så supert med nedgang, Streber. Nå er du i gang igjen :heia:

Mille, du kan være her så lenge du vil, er jo her du hører til . :klem:
Og vi skal jo alle samme vei....

Her sitter jeg spent og gleder meg til brudekjoleprøving om halvannen time. :love:

Jeg har bevist ikke veid meg i dag, tar det i morgen, er så redd for å bli skuffet når jeg har vært så flink og føler meg vel og så kan et dumt tall på vekta ta selvtillliten fra meg, det gidder jeg ikke i dag. ;)

I dag har jeg trent, tatt sol, vasket huset, ryddet, handlet inn til helgen og gjort siste finish på regnskapsoppgaven...nå bare slapper jeg av til jeg skal møte venninnen min i byen..:spent:


#1386

grotingeling sa for siden:

Klart du kan henge med oss :love:

Barer, og kjeks Ada - det kommer du langt med på tur.

Grattis med nedgang Streber :heia: - 75-tallet :dulte:

Spent på hvordan kjoleprøvingen til Titti gikk:spent:

Selv er jeg forhåpentligvis ferdig med innkjøringsdagene til fase 1, for i dag har jeg hatt alle oppstartsplagene som finnes tror jeg - hodepine, kvalm, mageknipe, svimmel.... you name it.
Men nå kjennes alt veldig bra, og jeg hadde ingen problemer med å innta pasta med hjemmelagd tacosaus til kvelds.


#1387

streber sa for siden:

Heia GRO, godt igang med fase 1!:D


#1388

Titti sa for siden:

Så bra, Gro. Du gir deg ikke. :spent:

Det gikk så fint i brudesalongen, det er virkelig styrke for selvtilliten...følte meg virkelig som en prinsesse...:hearts: Nå er kjolen kjøpt og betalt og levert til sydamene som skal gjøre de siste justeringene slik at den sitter helt perfekt...og jeg har fortsatt litt stoff og gå på hvis jeg mot formodning skulle måtte sy den ut, men det skal jeg jo ikke, håper heller jeg må sy den inn, hi hi. :D
Størrelse 8...hva tilsvarer det tro? Noen som vet...


#1389

Hapylady sa for siden:

Gratulerer med nedgangen streber. Nå forsvinner resten:).
Lykke til på jentetur Ada. Kjeksen og bar koser jeg meg med når andre spiser kake og andre ting jeg ikke skal ha. Går helt greit. Kose deg uansett på turen da.
Håper fase 1 setter fart på systemet igjen Grotingeling. Er det greit å komme seg tilbake dit igjen etter at man har hatt lov og spise andre ting? Sterk er du iallefall:). Lykke til til deg også.
Så flott at det gikk bra med brudekjolen titti. En sånn dag blir man prinsesse. Nyt det:).
Jeg er også fornøyd i dag. Var jo litt "down" forrige fredag på veiedagen - men det er jeg ikke i dag. 1.7 kg ned denne uka:D. Jihaaaaaaaaaa:).
Skal på første gruppesamling på torsdag. Det blir spennende. Skal vel over på fase 2 da tror jeg. Da får jeg se hva det er også:).
Ønsker dere alle en riktig god helg.


#1390

grotingeling sa for siden:

Takk Hapylady, men sterk og sterk.... sta i alle fall - jeg skal skal skal bli normalvektig!!!!
Og har jeg førts bestemt meg så blir det sånn, det kan imidlertid ta litt tid før jeg kommer i mål :cool:
Det er tøft å gå tilbake på fase 1 igjen, det er det alltid nettopp fordi en har hatt en periode med litt friere valg i matveien.
Men jeg har jo dere som heiagjeng, så jeg føler dette går riktig så bra :love:

:heia:Kjempebra ukesresultat, kjempegodt jobbet :heia:
Kos deg i helga


#1391

grotingeling sa for siden:

Nope - har all grunn til å fortsett :p

HERLIG lesing :klem:- og klar du må sy den inn!!!!
Størrelse 8 ja, kommer litt an på om det er amerikansk (US) eller engelsk (UK) størrelse:

US 8 = UK 10 = EU 38 (tilsvarer det vi har i Norge)
UK 8 = US 6 = EU 36

Her finner du overgangstabell for størrelser


#1392

streber sa for siden:

Sender en stor GOD HELG klem til alle flotte jenter her inne:):)


#1393

Titti sa for siden:

Hmmm, neimen om jeg vet, den er Italiensk design...
Men uansett må det i såfall være en stor 38 da...tror jeg har lest et sted at brudekjoler går over to størrelser og da er sikkert denne 38-40. Jeg bruker 40/42 i klær ellers, men kjoler blir ofte litt anderledes, snillere former, og her blir man jo snøret og surret inn etter alle kunstens regler. :knegg:
Men uansett morsomt at de slapp å bestille en større kjole, hadde aldri trodd jeg skulle kunne kjøpe en av butikk-kjolene....:)

Uansett, ha en strålende helg dere. :klem:


#1394

grotingeling sa for siden:

Oppgangen på dagens veiing kom ikke som noe sjokk, selv om det selvfølgelig er kjedelig å se økning....
Det er min egen feil, det var jeg som spiste kjøpebrød i flere dager
At tante rød også har kommet innom på besøk gjør jo ikke saken noe bedre.
Men pyttettipyttpytt, jeg er på riktig vei igjen - og det er det jeg har fokus på nå.


#1395

streber sa for siden:

Blir nok oppgang her også på fredag, men,men. Du har fokus nå gro, dette fikser du.:)


#1396

grotingeling sa for siden:

Fikset!!!! Eller i alle fall på rett vei - ned 700g fra i går faktisk :D


#1397

Hapylady sa for siden:

Det er jo knallbra grotingeling:). Gratulerer:)


#1398

Titti sa for siden:

Grattis med flott nedgang, Happylady og Grotingeling. :heia:
Jeg er litt slækk etter i går, var på jentefest i 40-års-lag...
Det ble både vin, velkomstdrink og dessert og bayles.jeje, men jeg holdt meg unna risen da og danset halve kvelden. :lol:


#1399

Monica31 sa for siden:

Hei kjære damer!!!!!

ENDELIG får jeg satt meg ned og skrevet til dere!

Herlighet som dagene flyr....har hatt så lyst å skrevet, men har ikke hatt lyst (ikke gått noe ned, bare stillstand og fil mat), travle dager og dårlige nyheter.
MEN når klagene er lagt inn har jeg vært god å trene om ikke annet! Jeg jogget med mannen min en halv time igår!!!!!!!!!! Det hadde jeg aldri trodd jeg skulle klare, du verden for en herlig og tilfreds følelse etterpå.

Hare lest meg opp og jeg er IMPONERT over dere alle. MILLE du er jo rå!!!!!! Du er gått ned 20 kilo, her tar jeg hatten av....fantastisk:)
Dere er noen seige og beinharde go'inger!!!

Nå kan jeg vel med godt humør og smil om munnen, erklære meg for litt ferdig med en pause-periode. Har ikke vært motivert for å være "flink". Men er kommet meg godt siste uken etter all forkjølelse.

Satser på at imorgen er fortsettelsen på der jeg slapp sist(snart fem uker siden....)....;)

Stor kvelds klem fra moi:klem:


#1400

Titti sa for siden:

Hei, Monica. Der var du jo. :klem:
Nå gir vi full guff mot påske!!! :spent:


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.