< Tilbake til oversikten

Den store felles ED-tråden

#1001

Monica31 sa for siden:

Idag var det veiedag for meg: ned 400 gram siden sist uke! Jeg er fornøyd med det!
Dermed har jeg rundet 15 kilo ned og skal (kan ikke love) prøve å få satt inn før og etter bilde idag....har masse unger her og har full rulle i hele kveld....eller så gjør jeg det imorgen;)...gruer meg litt......føler meg virkelig ikke SÅ tynn ennå....15 kilo høres så mye ut! Ja ja dere får se selv......he,he,he!


#1002

Titti sa for siden:

Streber, har du forsøkt linfrø? :)

Wow, Monica, så flott, tenk 15 kilo. :heia:

Gleder oss til og se bilder! :) :D :)


#1003

streber sa for siden:

15 kilo da gitt Monica ,det er fanken meg MYE! Vært stolt av deg selv!:D
Titti, nei, ikke prøvd linfrø, men fått ut litt nå og håper på å være skikkelig i gang snart. Linfrø går vel bare rett igjennom de-kanskje jeg tørr å prøve litt da???Føler jeg "synder"nok med tyggis , pastiller og cloetta sjokolade og litt ost i ny og ne,så jeg tørr liksom ikke borti så mye annet.
[size=4][/size]


#1004

Monica31 sa for siden:

Ja det er mye....men jeg føler selv det ikke er den store revolusjonen. Men jeg er virkelig fornøyd med at jeg har jobbet meg dit jeg har idag.....kanskje jeg har trodd at kroppen min blir en annen som jeg har sett for meg. Jeg ser meg selv hver dag i speilet, men ser fortsatt mage og valker på ryggen som er "hovedproblemet. Tror et før/etter bildet kan hjelpe meg selv å se litt forskjell, for jeg merker godt forskjellen!

Apropos linfrø....de har ennå bedre effekt hvis du knuser de før du svelger de. Det er ikke store karbohydratene i de vel....kan vel ikke kalles å skeie ut å hjelpe mage/tarm med litt frø.
Det er så utrolig ubehagelig når det stopper opp. Jeg hadde det sånn langt ut i fase 2...derfor eter jeg de knekkebrødene. Har ikke hatt problemer siden jeg begynte med de:o


#1005

Monica31 sa for siden:

Vi hadde gjester igår kveld...istedenfor at de skulle spise godt og kaker, laget jeg noe jeg også tillot meg...

Jordbær suppe med vaniljekesam! Helt utrolig godt!

Helte et par dl.vann i en liten kjele, tok en pose med jordbær (frosne) begynte å røre til de smeltet seg myke, deretter tok jeg og moste alt til suppe med en stavmikser. Lot det koke et par minutter, tilsatte chili og splenda til jeg syntes det var passe søtt...bare et lite streif av søtt! Serverte det i hver sin skål og tok noen klatter veniljekesam oppi. Det så skikkelig kult ut også med den sterke rødfargen og det hvite. En fullverdig og kul dessert! Karbene ble vel per porsjon...vi var 5 som delte...skal vi se 7-8 karbohydrater på hver. Det er ikke verst. ALLE syntes det smakte super godt! Jeg liker egentlig ikke supper sånn, men super digg! Jeg tok det istedenfor kvelds igår.


#1006

Becky sa for siden:

15 kilo er jo kjempebra! Om du ikke ser det så godt selv, så merker du det sikkert selv. Og tenk på mye det utgjør for helsa!:)

Den jordbærsuppa ga meg vann i munn... :sikle:

I dag er jeg ikke i noe særlig form... Skikkelig svimmel og rar, og liksom hjertet langt oppe i halsen. Har drukket to liter vann, så det er ikke det i allefall. Men det skal sikkert være sånn?


#1007

Monica31 sa for siden:

Jeg hadde det sånn i nesten 3 uker. Veldig vondt i muskler og ledd. Mye hodepine på og av. Vi har mye avfalsstoffer liggende rundt i systemet. Fettceller binder vann og avfallsstoffer til seg før de kapsles på magen vår...derfor når de forbrennes frigjøres disse avfallsstoffene i tillegg! Etter et langt feil kosthold er det mye rart kroppen går å bærer på.....

....snart er det over.....det er virkelig de to/tre første ukene av alt som er mest overveldende og utfordrende!
Ikke gi deg.....;)


#1008

Becky sa for siden:

Takk, godt å høre det er fler:)
Men, nå har jeg hovnet opp litt på halsen, rett under øret og enden av kjevebeinet. Gjør vondt litt bortover kjeven og, men kan ikke akkurat kjenne en hoven kjertel eller noe. Noen som har opplevd DET da??


#1009

Titti sa for siden:

Hmmm, kan huske jeg følte det som jeg skulle ha influensa første gangen jeg var i ketose, det verket i HELE kroppen, var sikker på jeg ble syk, så godt mulig det bare er ketosen:ja:

Den jordbærsuppa hørtes digg ut, Monica, gleder meg til å prøve. :sikle:

Skjønner hva du mener med at en ikke føler nedgangen så revolusjonerende enda, for min del er det vel mye pga at jeg har vært tynnere før. Første gang jeg meldte meg på Grete Roede veide jeg 70 kg. Og før jeg ble gravid veide jeg 74 kilo og hadde akkurat meldt meg på slankekurs. ;) Men kroppen forrandrer seg, dette er jo noen år siden nå...så jeg setter ikke uoppnålige krav lenger, men føler meg ikke helt slank enda nei....


#1010

grotingeling sa for siden:

I'm back!!! :D
Turen var herlig, bare avslappende og masse kjærestetid :love:
Relativt lite passasjerer, så vi slapp å stå i kø i restauranten/buffeten og showet.
Dette betydde også at vi hadde badelandet nesten for oss selv, så da fikk jeg jo brukt den nye badedrakten min :p
Deilig å koble ut alle hverdagsproblemer, og bare leve i nuet..... dette skal gjentas (om enn ikke på Kiel-ferga) flere ganger!
Fikk faktisk lagt inn en lett trimtur også, tok meg rett og slette en rask spasertur rund i Kiel.
Fant igjen den butikken som solgte lavkarbo-vennlig sjokolademousse og kakao, og dette ble faktisk den eneste shoppingen i Kiel.
Kunne sikkert funnet meg noe klær, men sparer heller til New York-tur i november.
Dietten ble det ikke tenkt noe særlig på, men jeg hold meg til lavkarbo-prinsippene og hadde ED-kjeks som lunch/mellommåltid begge dagene ombord.
Hadde på forhånd bestemt meg for at jeg skulle ha bringebærsorbet til dessert, så det ble det!
Ikke den store utskjeielsen altså, og sansynligvis ikke noe utslag på vekta.
Blir nok en veiing i morgen tidlig tenker jeg, just checking :cool:

Har lest meg opp på postingene de sistedagene - skal si dere er aktive :D

Nope - er fra Fosen (Åfjord kommune), men flyttet til Trondheim da jeg var 15 for å gå på videregående. Har masse familie der siden mamma er fra Trondheim, og har vært der myyyye i oppvektsen som følge av det. Trondheim er helt klart Byen!!!

:heia:- alt teller, ned er ned!!!!

Grattis Monica31 - detta går vegen :D


#1011

Titti sa for siden:

Hørtes herlig ut med en slik kosetur. En trenger det:ja: vi har surfet og googlet litt på bryllupsreise. Mulig det går mot middelhavscruise:love:


#1012

streber sa for siden:

Velkommen hjem Grotingeling:), høres ut som en fin tur og at dietten gikk fint! Jeg visste du var trønder, men hadde ikke fått med meg du var fosning, det er jeg også. Dvs familien min flyttet hit da jeg var 5 år , jeg bodde borte fra jeg var 16 til 17, hjemme fra 17 til 18 år og borte fra 18 til 24 år, her hjemme fra da til nå.


#1013

Titti sa for siden:

God morgen, jenter:)

Her har alarmen ringt og nå er det opp og hoppe og inn i treningstøyet. :heia:
trening kl ni. Så hjem og dusje og ta litt husarbeid før lunsj med en vennine. :)

ha en fin dag:)


#1014

grotingeling sa for siden:

Bryllupsreise ja, da må det planlegges litt:ja:
Kjenner flere som har vært på middelhavscruise, og alle anbefaler dette.
Flere har også anbefalt at en går for en litt større lugar (gjerne med balkong), da det gjør at en kan oppholde seg på lugaren og ha mer privatliv på turen.

Selv planlegger vi jordarundt-reise som en form for bryllupsreise, og der inngår et cruise gjennom pannamakanalen.
Turen vi hadde nå var vel en mini-test-tur i forhold til det å oppføre seg som cruise-passasjerer, for normalt så tar vi bare båt til Danmark/Tyskland som del i det å komme seg ut av Norge :p


#1015

grotingeling sa for siden:

Jo da - fosning er vel rette betegnelsen siden jeg er oppvokst der og min fars familie er derfra, men ellers så er jeg en blanding av trondhjemmer, levangerbygd, nordlending og gausdøling :D
Flyttet altså til Trondheim som 15-åring og bodde der til jeg var 26 (videregående + ingenørhøyskolen ++), deretter flyttet jeg til Stavanger hvor jeg bodde i 6 år før jeg flyttet til Bergen. Der bodde jeg vel i nesten 2 år, men fikk avslag på pass-søknaden :cool: - heldigvis fant jeg samboeren samtidig med avslaget, og flyttet ut på Askøy til ham :p
Så nå har jeg bodd på vestlandet i 12 1/2 år faktisk :eek:
MEN EiN GONG TRØNDER ALLTID TRØNDER - og æ greie itj å lægg om t bergens-dialækt uansett!!!


#1016

streber sa for siden:

Gro-neeei e D rart da?Lægg om t bergensk e itj heilt naturli ferr åss kainn du sei:p
[size=4][/size]
[size=4][/size]
Jeg har en oppblåst mage i dag, å har fått svært lite ut bak, fikser ikke det seg til veiedag i morgen utsetter jeg veiedagen til søndag. Venter ikke mensen, rart magen er så "ekkel", kjennes ut som jeg har lagt på meg en haug med kilo-noe jeg tviler på, hadde vært irriterende å gjøre ETTER jul.


#1017

grotingeling sa for siden:

Nei da nei da - ingen fare, trønderdialækta e mi for alltid :p
Rart med denne magen som av og til bare tar av i sin egen retning - løs eller fast.....
Jeg har akkurat hatt en 4-5 dager med helt stopp, så da ble det sukkerfri sjokolade i litt større mengder på meg i går = problem solved i dag :D


#1018

streber sa for siden:

Samme gjorde jeg i går kveld, men problem not solved-enda hverfall, men håpet er der:p


#1019

Titti sa for siden:

Ooooh, høres spennende ut! Vi kommer til å reise masse masse etterhvert så jeg suger til meg alt, men det er dette tiden og pengene strekker til nå og vil gjerne reise på bryllupsreise rett etter brullypet og så vil vi også ha en koseferie til Danmark en ukes tid med guttene våre til sommeren.

Likte dere å cruise litt da? Har lyst til å prøve meg på Kielferjen jeg også, kanskje en liten overraskelse tur til kjæresten...:love:
Men først må vi betale strømregningen. :rolleyes:

Skal dere gifte dere i år forresten? :spent:


#1020

Monica31 sa for siden:

Ja denne tråden blir bare mer og mer aktiv. Tar jo lang tid bare å lese fra en dag til neste.....men du så herlig!

Velkommen hjem...hørtes herlig ut, skal si dere planlegger mange reiser fremover...New York, jorden -rundt. Hørtes bare utrolig spennende ut!

Halvparten av morroa er vel nettopp planleggingen:D

Her er det så travelt idag og igår, imorgen skal vi ha murer her for å sette inn ny vedovn og fikse veggen bak fin! jeg skal klargjøre mat til lørdag, vi skal ha noen på pinnekjøtt!!!!! Fikk ikke hatt det i ferien fordi vi var syke. Så jeg gleder meg. Blir nok jordbær suppe på lørdag også...med god samvittighet:p

Håper trening gjorde godt Titti og Streber nå må magen begynne virke.. Det er rart hvor altoverskyggende det kan blir når magen ikke funker normalt. Skikkelig plage altså:eek:

Nå må jeg springe til behandling igjen...MÅ bare innom å se hav dere skriver...er helt avhengig jeg....:ja:
Ha en god dag videre....(spiser bra her, men får ikke skrevet ned på spise-tråden Titti. Begynner på søndag eller mandag igjen!) :blomster:


#1021

Titti sa for siden:

Jeg var på vekta i morges og endelig litt nedgang her. :ja: Veide meg et par-tre ganger, føler vekta er litt ustabil, den svingte mellom 75,5 og 76,5. Men da noterer jeg meg det høyeste og sparer 75-tallet til neste uke. ;)
Det som var litt pussig var at da jeg veide meg etter frokost, trening og en halv liter vann så veide jeg mindre enn i morgen tidlig....

Samme det. Det går nedover og det er bare såååå deilig og har kommet i gang med treningen. Indoor walking anbefales virkelig. :heia:

Uff, stakkars deg, STreber, det er no drit (!) og være hard i magen. Det kommer kanskje av at du har gått tilbake til fase 1/2 og at kroppen bare må stabilisere seg litt, tviler på at du har gått opp hvertfall. :klem:
Pass på å få deg i masse væske, det tror jeg er det som funker aller best. Ellers pleier jeg å få fart på sakene når jeg drikker en shake eller lignende....Viktig å få i seg fiber o.l., men da er det også viktig med rikelig med drikke.
Det løsner seg til slutt uansett, kanskje ta en joggetur? :)

Ha en super dag dere, her har jeg hatt en skikkelig effektiv start på fridagen, har trent, vasket huset og nå skal jeg på en kafe med en venninne. :D


#1022

Titti sa for siden:

Koselig å se deg, Monica. :klem: Spring pent videre. :)


#1023

grotingeling sa for siden:

Vi er to stykk reisegale mennesker, og har reist myyye både før vi møttes og ikke minst etterpå.
Allerede på andre date'en startet planlegging av en 5-ukers USA-biltur, og den ble gjennomført året etter :D
Var ok å cruise litt, det gav faktisk mer smak - så jeg mener bestemt at det panamakanal-cruiset blir gjennomført.
Fordelen med et litt større cruise er at måltidene gjerne er en del av billetten, for det er ikke spesielt billig på Kielferga.
Men de har veldig god mat der, både i tapasbaren og ikke minst i ala carte restauranten.
Buffeten vil jeg faktisk si er litt sånn midt på treet, og i forhold til ala carte så koster den for mye.
For to voksne kostet middag i buffeten ca 700kr (med vin), mens i restauranten betalte vi rundt 200kr mer for middag med vin og dessert.
Så hvis vi skal ta båten flere ganger blir det kun middag i restauranten!

Gifte oss ja.... tja jo nei ja veeeel.....
Nå har det seg slik at vi har erklært oss selv som gift, og vi har ordnet med alt av felleseie/særeie/testament osv - det eneste vi mangler er seremonien hos byfogd eller i kirke.
Men vi er ikke så opptatte av den delen, og har derfor ingen planer om å gjennomføre den "offisisielle" delen av et giftemål.
Bryllupsreise derimot - det skal vi ha!
Høres kanskje rart ut, men for meg har bryllup aldri vært noe tema - så lenge jeg får være sammen med han jeg elsker, er livet forøvrig en dans på roser :love:


#1024

grotingeling sa for siden:

Kos deg med pinnekjøttet Monica - det har du fortjent vet du;)


#1025

Titti sa for siden:

Bryllupsreisen må dere bare ha da ja, og da kan dere jo bruke litt ekstra på reisen, for et bryllup koster...:ja:

Puh, har vært på koselig kafédate med en venninne, spiste deilig salat og unnet meg en kaffe latte suketter. Ble sittende i fire timer. :sjokk: Nå har jeg skiftet på sengene her og støvsuget oppe. Straks middag. Kylling og salat og så blir det sofaen og kvalitetstid med kjæresten i sofakroken. :love:


#1026

Becky sa for siden:

Da er jeg i gang med dag 6 og har fortært en pakke sjokoladekjekst til frokost.:)
Har vært i skikkelig dårlig form de siste dagene, og da frister mat generelt lite, men prøver å få i meg det meste. Klarer bare ikke å presse i meg de minst velsmakende og masse grønnsaker.

Har problemer med å la være å veie meg hver dag... MÅ liksom bare se etter om det har skjedd noe. Har gått ned 4 kilo disse dagene, og synes jeg merker det på halsen. Men det er kanskje bare ønsketenkning?


#1027

Titti sa for siden:

Klart du merker 4 kilo. :spent:

God bedring med halsen, høres ut som det er mer enn ketose. :(


#1028

streber sa for siden:

God bedring Eurojente!
Her i gården snakker vi ikke kilovis i uken, denne uken ble det 200 gr ned og jeg takker og bukker for det! Så lenge det går ned er det helt greit!:)


#1029

Becky sa for siden:

Takk begge to!:) Føler meg litt bedre i dag.

Tror jeg har begynt å gi opp varmmaten, prøvde meg på risottoen nå, og klarte ikke få ned en bit. Det er noe så pyton med den bismkaen/lukta den maten har. Men tror jeg skal klare meg bra med barer, soyanøtter, kjeks, pannekake og til nød brownies, om jeg spiser masse grønnsaker til to av måltidene. Skal prøve å få til et varmt grønnsaksmåltid til middag. I dag blir det blomkålsuppe:)

Og Streber, når du har gått ned så mye som du har gjort skal en vel være fornøyd med 200 gram ja. Bra jobba!:)


#1030

streber sa for siden:

Eurojente-jaja, er godt fornøyd jeg!Alt er lettere med 11 kg mindre!:)Er ikke glad i varm maten jeg heller! Men har du prøvd semolina med grønnsaker? DEN synes jeg er skikkelig god, med grønnsaks stappe feks til. Tilsett et egg og kanel i pannekakerøren og du får flere pannekaker, metter mer og smaker nyydelig! Ellers klarer jeg meg bra på kjeks, soyanøtter, prailinebarer og brownies. Tar noen rene grønnsaksmåltid innimellom for å fylle på med det. Browniesen synes jeg personlig er best varmet et min i mikso istedet for å steke den, blir litt rennende i midten og "vanlig"rundt.mmm:rolleyes:


#1031

Titti sa for siden:

Hipp Hurra for 200 gram ned, Streber. Så lenge vekta går riktige vei er vi glad. :D Og alle monner drar. (sa kjerringa, hu pissa i havet. ;;) :spent:

Ingen klare favoritter blandt middagene her heller, Eurojente, men den Semolinaen er ganske god og pasta liker jeg godt! :ja:


#1032

Mille89 sa for siden:

gratulerer med 4 kilo!! jeg merket det også godt i ansiktet veldig k,apt, garantert ikke ønsketenkning ;)
håper du blir frisk, nok å streve med maten gitt.

og gratulerer streber. i mål kommer vi!

liker også pasta. med tomatsaus med masse godt i. sopp og aubergine og squash. jeg synes stekt sopp og aubergine er gode erstattere når man ikke spiser kjøtt.

jeg fikk barcelonatur av kjæresten til jul. i april. gleder meg:rolleyes:


#1033

Monica31 sa for siden:

Her er et før bildet og to nå bilder. litt vanskelig å ta, men lovt er lovt;)

Ha en strålende kveld alle mann!

Gratulere med nedgang STREBER....du er super-duper!!!!

Grattis Eurojente....


#1034

grotingeling sa for siden:

Så flott du er Monica - skikkelig babe jo :klem:


#1035

Titti sa for siden:

Så skjønn du er:love: veldig fin på alle bildene, men ser du har gått ned ja. Synes du ser ferdigslanket ut jeg:ja:


#1036

Mille89 sa for siden:

hurraaa! så fin du er :love:
du var fin på alle bildene. men spesielt det siste der du smiler. og ikke kom her å si at du ikke merker 15 kg?
gratulerer:D


#1037

streber sa for siden:

OI Monica, SÅ stor forskjell på 15 kilo ! Stor forskjell! Gratulerer og jeg er enig, du ser jo ferdigslanket ut:)


#1038

Titti sa for siden:

Hei hei. Håper dere har en fin lørdag. :klem:

Her har jeg handlet meg tre fine kjoler/tunikaer etter frokost i dag. :spent:
Det var halv pris og jeg hadde et gavekort på 1000 kr og betalte bare 100 kr i mellomlegg for alle tre. Sååå fornøyd, moro å kjøpe klær igjen nå som de sitter litt penere. :ja:


#1039

~Buble~ sa for siden:

Wow Monica.....slenger meg på resten av jentene her. Du er jo kjempe flott ut - og en ser stoooooor forskjell:):)

For en flott inspirasjon for en nybegynner som meg:p

Etter noen pausedager etter en streptokokkinfeksjon er jeg igang igjen. Heldigvis stoppet i vektnedgangen veldig opp ved sykdom, heller på vei ned.
Kan notere meg - 6 kg nå på snart tre uker....det er jeg glad for.
Eurojente - du er jo kjempe godt igang....


#1040

Titti sa for siden:

Så fantastisk, Buble. :spent:

Her er jeg tvunget ned i sofaen med et glass rødt, gutta lager kyllingwok etter eldstemann sin skolebok. Hører de snakker både sukker og ananas der ute på kjøkkenet, men jeg får heller bare forsyne meg med en liten porsjon og plukke ut maisen. Har visst blandet meg nok inn nå. ;)


#1041

Ada/80 sa for siden:

Så utrolig fiiin du er Monica! De kiloene viser utrolig godt! Gleder meg til det blir min tur!! ;)


#1042

Becky sa for siden:

Enig med alle her - du ser både kjempefin ut og ferdigslanket, Monica!:ja: Det så inspirerende å få se slike bilder!:)
Og dere andre også, så artig å høre om nedgangen deres, kjempeflinke er dere! Samtidig, må jeg si at det er godt å høre om andres utfordringer i forhold til dette i hverdagen også, da føler man både at man ikke er alene om det, men også at det faktisk er mulig å komme videre til tross for noen tilbakefall osv. SÅ heia for oss alle!:boxing::heia:



#1044

grotingeling sa for siden:

Så bra at du er kvitt streptokokkene - de er ikke til å spøke med......
Og 6kg på 3 uker er jo knallbra - keep up the good work :heia:


#1045

grotingeling sa for siden:

Søndag morgen og jeg har allerede vært ut og trimmet!! :D
Denne ferieuken min ser ut til å ha trigget en hel masse greier, for ikke bare har jeg greid å koble bort alle tanker på jobb - jeg har også trimmet litt de fleste dager (aktivt trimmet altså, ikke bare gått små turer til og fra bussen).
Fantastisk mot stress, og ikke minst så har jeg sovet myyye bedre disse dagene.
Dessuten har jeg lagd meg en liste med oppgaver jeg ønsker å gjennomføre her hjemme, og målet er å greie 1 oppgave hver dag.
Det kan være så enkle oppgaver som å vaske 2 maskiner med klær, finn musikk til MP3-spilleren, til større oppgaver som å gå gjennom klærne som ligger pakket bort på loftet :rolleyes:
I går startet jeg på den av oppgavene som nok kommer til å strekke seg over noen uker - rydde/kaste/innrede loftet.
Vi bruker ikke loftet til noe annet enn oppbevaring akkurat nå, men jeg har et ønske om å innrede det ene soverommet til hobbyrom - men da må jeg altså først grave det fram :p
Skal snart gå opp og fortsette gravingen.....

Ha en fantastisk søndag da dere


#1046

Monica31 sa for siden:

GOD MORGEN OG TAKK FOR ALLE SKJØNNE OG GODE TILBAKEMELDINGER.....
Det varmer og inspirerer til å fortsette!!!! jeg er enig i at jeg ser forskjell, men uten klær er det fortsatt mage og de valkene bak på ryggen er der fortsatt. Men jeg føler meg veldig annerledes og nyter å slippe å drasse på 15 kilo ekstra hver dag.....DET ER EN GOD FØLELSE!

....men ble både kake og litt smågodt igår med gjester, men idag er det en ny dag med bare lavkarbo igjen!
Nå skal vi ut snart å nyte solen....herlig, rolig søndagsvær!

Håper dere andre har hatt en fin helg?!?!?!?

Klemmer.....(gjorde VIRKELIG godt med alle tilbakemeldingene, dere er gode og snille...):klem:


#1047

streber sa for siden:

Ha en god søndag alle flinke mennesker her inne!:)Velkommen hit til Ed tråden Bubble og herlighet for et vekt tap du har hatt!Gratulerer!


#1048

Mille89 sa for siden:

hei bubble. gratulerer med fantastisk start!!

her fortsetter det også å gå nedover. norterte meg - ca 1 kilo (vekten varierer mellom 0.8 og 1,2 såh). Jeg undrer megover at det går så fort. men nyter det! Nå har jeg vel stort sett begynt på fase to. Har spist kylling til middag allerede, og det hadde jeg igår også. men det får så være. nå skal jeg stålsette meg på at ting kommer til å ta lengre tid. Er ikke lenger i kategori fedme, og er over halvveis:D

I helgen har jeg jobbet, og er på jobb nå. Så har blitt rolige kvelder. Imorgen er det 8 timer skole og så skal jeg og kjæresten danse swing boogie woogie! Satser på at han har lyst å fortsette også (jeg SKAL) , tenker dette kan være trening jeg klarer å opprettholde også:) Vil tippe det ikke er hardtrening, men det er noe. Et sted må jeg begynne. Og en slik "nå SKAL jeg løpe på mølle tre ganger uken) funker ikke for meg. Prøver å gå mye da. Blir som regel en time for dagen + -

lykke til med loftet grotingeling! Jeg sliter nok med å finne en bra løsning på mitt 16m2 rom:p noen som har tips til hvor man får tak i sakkosekker? Føler lenestoler og sofa vil ta for stor plass, men pinnestoler blir det IKKE noe av.

kos dere videre resten av helgen. ikveld skal jeg prøve et nytt TV spill som ble innkjøpt igår (byttet en julegave). :D


#1049

Titti sa for siden:

Hei dere. :klem:

Hipp hurra for nedgang! :heia:

Lurt med lister, Grotingeling, jeg og samboeren har laange lister og er blitt ekstra flinke etter at vi ga hverandre Iphone til jul, den har en jo med overalt og slipper alle disse gule lappene overalt. T.o.m. minstegutten min på 8 skriver lister over ting vi må huske. ;)

Her har det vært en fin og rolig søndag, det blir litt fullt i huset når vi alle er samlet og en merker det særlig under måltidene særlig siden min lille prepubertgutt blir fornærmet av det minste og har en tendens til lage litt sur stemning rundt spisebordet, men vi hentet oss inn i dag også. :ja: Matet over 40 svaner i dag, stor stas for både store og små, og så tok vi like godt middagen på gatekjøkkenet i dag .Jeg bestilte biffsnadder med ekstra salat i stedet for pommesfrites og uten mais i salaten, men det ble litt bernaisesaus og dressing da. Men ikke det verste da.
Ellers merker jeg at jeg spiser mer og mer lavkarbo i helgene, og at ED-produktene blir kjeks og barer stort sett. Men nå er omelett laget og jeg er klar for fase 2/3 til uka igjen. :spent:

Satser på mer trening til uka også, tenkte å trene indoor waliking på treningsstudio på tirsdag og torsdag og teste ut nye zumba-dvden på mandag og onsdag etter jobb.

Og så har jeg vi blitt enige om å prøve å gå en kveldstur hver kveld vi er barnefrie, det er en begynnelse hvertfall. Vi var såååå nære på å kjøpe oss en liten hund i helgen, men fornuften tok oss (meg. ;)).

Ellers begynner jeg å studere over nett til uka, det blir spennende og sikker litt slitsomt. Og på lørdag er den o store prøvebrudekjoledagen...:love:

Håper alle får en fantastisk ny uke og husk det er ikke de som lever lengst som nødvendigvis har det beste livet, men de som lever hvert minutt, hver time og hver eneste dag. :ja:


#1050

Monica31 sa for siden:

Heisan...rundet 15 kilo Mille!!!!!!!!!!!! Wow!!!!!!!!!!:heia::heia::heia:
Får vi en aldri så liten før og etter titt til nå.......eller.....håper.....håper.....

Syntes du virker veldig bevisst alle aktiviteter og er flink å tenke lavkarbo uansett! Inspirasjon til meg! Men sikkert fordi jeg ikke har holdt meg helt til opplegget i helgen. Flotte mål dere har satt dere Titti:) Må være en utfordring å ha dine og mine barn også....men bra med aktiviteter som engasjerer alle!
Jeg er mer konsekvent når jeg planlegger.....kanskje det er nøkkelen til å holde ut.....Grotingeling er helt inne på det med planer og lister. Man blir mer effektiv og strukturert. Men av og til må jeg bare får lov å ikke være super-flink-effektiv-mamma!

Imorgen er allerede frokost og lunsj planlagt og resten går av seg selv. Nå er det lavk.mat på oss alle 4. Ungene har ikke spurt etter poteter eller ris eller pasta......virkelig sunt og godt for hele familien!

Ha en strålende uke!


#1051

Titti sa for siden:

Ja, det er en utfordring, Monica, på både godt og vondt, men veien blir til mens vi går. :ja: Det viktigste er at vi prater ut om tingene og at det er rom for å prate om det som blir vondt og sårt også. Det er forloveden min veldig fin. :love:

Så flott at dere alle fire spiser likt til middag nå. Det er jo helt supert.
Så langt har vi ikke kommet her i huset, men det er lov å håpe...


#1052

Becky sa for siden:

Da har jeg etter en uke gått ned 4,5 kg og 4 cm rundt livet!:) Veldig fornøyd med det. Men samtidig litt usikker på hvordna jeg skal gjøre dette framover. Har problemer med å få ned de fleste av produktene, og blir veldig dårlig i magen av dette... burde ikke dette begynne å stabilisere seg snart? Eller tåler jeg ikke produktene? Blander bare i vann, så melka er det ikke...

Har lagt inn et innlegg på generell lavkarbo-forumet, les gjerne: forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1009694#post1009694

Føler meg som veldig lite flink pike om jeg gir opp, men samtidig så har jeg veldig lyst til å se om LCHF kan være noe som funker for meg... Huff...:(


#1053

Monica31 sa for siden:

Hei Eurojente!!!

Skjønner utrolig godt dilemmaet ditt. Men sånn sett er det jo bra du hadde bestemt deg for å ta tak i helsen din uten å ha sett de andre lavkarbo alternativene. LCHF har jeg vært innom og sett på. Virker som et bra opplegg det også.... Må bare si at i nesten 2 måneder slet jeg med treg mage som førte til hemorider...veldig vondt og veldig kjipt tema. Men gav seg etter fase 2.
.....alle opplegg virker, bare at DU må velge opplegg SOM DU ØNSKER Å GJENNOMFØRE. Det er ikke nedtur å hoppe over til et annet opplegg hvis det ikke fungerer med Eurodietten. Det er ikke farlig, men godt for psyken din å bestemme seg, istdenfor å være halveis fornøyd og halvhjertet dedikert til Diett/opplegg. Det vil gjøre deg motløs til slutt.

Det som er helt sikkert er at du må være bestemt, uansett hva du velger, på å gjennomføre. Alle får noen avsporinger...men vi kommer oss som regel raskt tilbake, enten vi har skeiet ut, eller valgt å kose oss en helg!

Det som er forskjellen på oss som er overvektige nå og før, er at vi har bestemt oss......for masse om slanking kan vi, det er bare det å gjennomføre et opplegg som er hardt og utfordrende.....MEN ABSOLUTT MULIG:D:D:D:D:D

HÅPER DU FINNER UT AV HVA SOM BLIR BEST FOR DEG ?!?!?!?!?!?
Her skal du få støtte uansett;)...og best av alt, alle er her for å gå ned i vekt og vi skjønner bedre enn alle andre hvordan du har det!

Stor klem :klem:


#1054

streber sa for siden:

Eurojente-Skift filosofi om dette ikke passer, det er ingen krise overhodet:)
[size=4][/size]
Må innrømme at jeg levde i den villfarelsen at alle som begynte på Eurodietten hadde prøvd alt annet først, slik som jeg hadde. Trodde det var siste utvei for alle som gikk på det. Men flere som går på ED har ikke slanket seg før eller sjeldent slanket seg, faktisk, oppdaget jeg etterhvert. Må bare få legge inn en bitteliten protest på det med at alle opplegg virker om man følger dem, det stemmer ikke, da hadde jeg fortsatt med ketolyse som jeg lærte meg å bli veldig god på opplegget på, men gikk ned og opp de samme 4 kiloene på 5 mnd, opp og ned de samme grammene om jeg husker rett de neste 4 månedene på LCHF, så startvekten på ED var over en kilo mer enn da jeg startet på ketolyse. Og siden jeg lærte bort opplegget til en masse folk som suste ned i vekt, var det bare det at min kropp ikke responderte på det opplegget. Men elsker lavkarbo, så jeg ble svært gad over å finne ED, fordi om det er dødens kjedelig i forhold til det andre lavkarbo oppleggene jeg testet før dette.


#1055

grotingeling sa for siden:

Enig med Monica og Streber - finn det opplegget som passer for deg Eurojente:ja:

Noen som kjenner til om kroppen samler vann når en begynner å trene mer regelmessig???
Litt småsjokkert etter en tur innom vekta som i dag tidlig viste +2kg :eek:
Føler meg ikke særlig "vannfyllt", men kan egentlig ikke være så mye annet - kan vel ikke gått opp 2kg med muskelmasse på 4 dager vel:confused:
Løvetann-te er uansett anskaffet, så får jeg håpe det meste er borte til onsdagens legekontroll.


#1056

Monica31 sa for siden:

Jeg er helt enig i det. Jeg blir faktisk irritert når slanke eksperter sier at det er så enekelt som at man må spise mindre enn man forbruker. Det har faktisk med HVA man spiser også. Som du har erfart er kjemien i kroppen vår unik og virker forskjellig fra person til person. Noe som funker for deg...funker kanskje ikke for en annen...men sånn på generell basis funker noe.....det er vel hemmeligheten å prøve å finne det mest optimale for seg og gjennomføre det!

Ja...tror det! Jeg har vær regelmessig på trening igjen og vips står jeg stille nå. Vet ikke om det er en kombinasjon av vann og muskler. Musklene bygges fort opp og på den annen side merker man hvis man ikke trener at de blir fort slappe igjen:wacko: Jeg føler meg mer markert når jeg er regelmessig på trening. Trener du mye styreketrening? I såfall er det da man "bygger" muskler. Muskler veier mye mer enn fett, men tar tre ganger mindre plass.....
..så lenge du har fulgt riktig kost er det vel ikke noe som du har lagt på deg......hvis du ikke spiser nok når du trener kan kroppen "samle" og ikke ville gi slipp på noe heller....neimen om jeg vet du.....

...jeg har ikke kommet meg etter helgen, men har nå forberedt dagen imorgen og henter meg inn fra da av. Skikkelig sløvt altså.... Skal trene 1 time step imorgen og styrke etterpå så da er jeg tilbake til normalen igjen:D gleder meg!


#1057

Becky sa for siden:

Tusen takk for utrolig trøstende og gode ord! Stor klem til deg også!:klem: Det er så lett å få dårlig samvittighet og føle all denne skammen, som man har sånn i hauger av når man er overvektig...

Det er jo uansett ikke sånn at jeg ikke kan prøve eurodietten igjen senere, om det ikke skulle fungere. Jeg er innstilt på gjøre det som skal til, så da er det bare å komme i gang igjen i så tilfelle.
Skal fortsette disse dagene med de produktene jeg har igjen som er ok å få i seg, men tror nok jeg kommer til å prøve meg på LCHF etter det. Kanskje lurt å ta det litt gradvis?

Takk:)
Lavkarbo passer kanskje ikke for alle nei. Men du synes sikkert det var verdt forsøket? Og siden du nå har gått ned 11 kg, så virker tydeligvis ED!:heia:

Trodde ikke trening gjorde at man samlet vann... Men jeg merker selv at det kan være stor forskjell fra dag til dag. Hvor mye jeg har drukket bruker i allefall å ha en del å si...


#1058

Popp sa for siden:

Da er jeg tilbake igjen etter hotell uken. Det ble som du sa, grotL at det var mer en fase 3 uke. Jeg prøvde virkelig å holde meg til fase 3, men det var noen middager som hadde litt mer kcal enn godt er på lavkarbo. FIkk heldigvis byttet ut noen middager til mer lavkarbo (i stedet for pizza lagde de tapas med kjøtt/dfisk. I tillegg til at jeg smakte på noen av dessertene til middag. ....bare ørlite grann med is - Det smakte deilig :D
Jeg gikk ikke noe opp i vekten, så da er jeg fornøyd. Men nå er jeg tilbake igjen i fase 1 for 10 dager. Imorgen er det veiedag på klinikken, så jeg får høre litt mer om veien videre. Har fortsatt 4-5 kg å gå ned.


#1059

grotingeling sa for siden:

Så kjekt at det har gått greit på hotelloppholdet, og fase 3 er jo ikke å forakte uansett anledning :D
Sikkert greit å kjøre fase 1 en periode for å ta grep igjen, og jeg vil jo anta at kontrollen i dag viser at du fortsatt er på rikitg vei.

Jeg var fortsatt +2kg på vekta i dag...... kan det være at jeg ubevist stresser kanskje?
Er veldig rastløs i alle fall, og det kribler i beina selv om jeg er flink med å ta magnesium.
Kanskje jeg trenger mer kalsium? Gikk tom før ferien, og har rett og slett glemt å kjøpe ny forsyning :rolleyes:
Blir interessant hos legen i morgen tenker jeg, håper jo at vektoppgangen er vann og muskler - time will show!
Skal i alle fall be om at alle blodprøvene tas på nytt - 1 år siden sist nå :p
Men jeg skal uansett forsette med mine daglige små trim-aksjoner, kjenner det hjelper på humør, generell form og ikke minst er jeg mer våken på ettermiddagene :D


#1060

Titti sa for siden:

Hei dere. :klem:

Starten på uka med trening ble ikke helt som planlagt denne uka gitt.

Ble helt slått ut i går da jeg kom hjem, var jo full av energi på dagen og så gikk lufta helt ut liksom, frøys, vondt i hodet, vondt i ørene og føltes som jeg brygget på influensa. Lå på sofaen med teppe og slumret til det var kvelden.
Hadde tenkt meg på trening i morges, men samboeren min fikk overtalt meg til å sove ut og ta det med ro og lytte til kroppen. Så da gjorde jeg det. :) Sov til kl 10 og følte meg mye piggere. Har puslet litt i heimen, ruslet en tur rundt kvartalet og er nå klar for å sette meg ned og studere litt over nett her, men hvor skal jeg begynne, hmmm...

Bortsett fra litt vondt i ørene og litt småfrossen er jeg hvertfall mye bedre form og har tatt vitaminene mine i dag. (stolt!). Ble ikke helt som planlagt med treningen, kanskje jeg tar meg en runde med zumba i ettermiddag hvis formen er like bra da.
Ser stadig 75-tallet på vekta nå...lykke!
I sta da jeg gikk tur tok jeg på meg en turbukse som jeg ikke fikk knept i høst, den gikk rett på nå, ok litt trang da, str 40 (kjøpte den etter forrige slankerunde, da var jeg vel nede i 72), men jeg fikk den hvertfall på. :D Lover bra. :)

Lykke til med valg av diett, Eurojente, det viktigste er som nevnt her, og gå hundre prosent inn for det du velger. Hadde jeg gått ned på ketolyse o.l. hadde jeg heller gjort det enn ED ja. :ja:

Og Lykke til hos legen i morgen, Grotingeling. :klem:


#1061

grotingeling sa for siden:

Høres ut til at samboeren din vet hva du trenger Titti :klem:
Kjekt å høre at du føler deg bedre, bare ikke start på for hardt igjen etter en "småsyk" runde - det kan fort bli tilbakefall.... (vært der flere ganger jeg ja:engel_ikk)
Kjekt med 75-tallet :heia: og ikke minst bukse som passer igjen ;)
Dette blir så bra atte :klem:


#1062

Monica31 sa for siden:

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ BRAAAA Titti! Drømme, drømme, drømme......75 er mitt neste mål....Utrolig deilig at du fikk på deg den buksa. Tenk...den går igjen. Om de er en smule trange er det en seier.
Jeg er enig med Grotingeling, ikke hopp for tidlig i hard trening hvis du brygger på noe....da blir du dårligere igjen hvis det ikke er ute av systemet! Kjenn godt etter at du er heeeeeeeeelt god før du trener....unner deg virkelig ikke influensa....noe dritt:mad:

Idag har jeg vært kjempe god og spist ritkig! Ikveld skal det trenes....hadde vært digg å nærme seg 75 ja....:D
..har veiedag imorgen. Skal veie meg uansett om helgen ikke ble helt som planlagt:shifty: kanskje jeg kan håpe på stillstand?!?!?!

Lykke til imorgen Grotingeling. Alltid spennende og godt med kontroll. Veier alltid mindre der på tanitavekten!! Kanskje kroppen kjenner at det nærmer seg og beholder litt vann for å skremme deg...?!?!?!? Det renner sikkert av igjen;)


#1063

Mille89 sa for siden:

Hei folkens. da satt jeg på jobb igjen da, i lunchpausen. "kontoret" er to bruskasser forran en data, vedsiden av en frys. idag ble det kyllingsalat til lunch. er offisielt i fase to igjen, og denne gangen skal jeg IKKE falle av!!

jeg merker jeg stresser litt om dagen. 3 uke på skole og ligger allerede bak. sukk,,,men jeg trenger pengene fra jobben etter min lille økonomiske smell, og nå skal jeg også få betalt ned masterkortlånet jeg fikk på meg når jeg måtte betale depositum.

men dansing igår var grådig kjekt, det skal jeg fortsette med. og så blir det mest sannsynlig salsa på onsdager i tillegg. det får holde. boogie woogie swing er faktisk litt slitsomt! (ihvertfall med min lenge dalende kondis:p)


#1064

Mille89 sa for siden:

gi en lyd om hva du bestemmer deg for eurojente! var inne på tanken selv, men da var det så tydelig at kroppen min liker ED at det hadde vært idiotisk å ikke fortsette.

gratulerer med knappen titti! slikt er herlige. har et par slike klær selv. ingen av de er særlig fine, men det er ikke poenget:p hva er det du studerer for noe (mulig du har sagt det før)?

monica: apropo bilde, vi får se om det ikke kommer, men da skal jeg komme på 70-tallet først ;)


#1065

Hapylady sa for siden:

Heisann :)

Håper jeg kan få være med dere her - selvom jeg ennå ikke har begynt - og tydeligvis ligger langt bak de fleste av dere.:rolleyes:

Kan jo fortelle litt om meg.
I morgen skal jeg til legen for å få tatt blodprøver og få med meg erklæringer osv. så jeg kan være med på eurodietten. Har første møte med sykepleieren som har kurset 3. februar. Dette blir kjempespennende. Jeg har før prøvd meg på mange slankekurer og dietter, men ikke vært så heldig dessverre. Ketolysekuren er vel den eneste dietten som har hjulpet mest. Men alle kiloene er på plass igjen:mad:.

Må lære mye mer om kosthold generelt også. Har fibromyalgi og har fått beskjed om at flere av kurene jeg har prøvd, ikke har vært heldig i forhold til sykdommen. Motarbeider hverandre, mer vondt osv.. Denne kostholdsendringen/dietten fikk jeg beskjed om "lå rett i min gate" :D. Både ned i vekt, bli der og mindre vondt. Så jeg er utrolig spent.:)

Har troen på dette faktisk. Skikkelig veiledning og oppfølging er knallbra. Da kan man raskere finne ut av hva man kan og ikke kan spise, og få tips og råd:). Skulle ønske jeg kunne begynt med en gang, men får drøye litt over en uke til :). Har gått på ketolysekuren til nå, så da er jeg iallefall igang uten karbohydrater:).

Hvordan får jeg Ticker fram på profilen min?


#1066

grotingeling sa for siden:

Velkommen i gjengen :klem:
Bare still alt du har av spørsmål, er sikker noen her inne som også har hatt samme spørsmål tidligere og kan svare deg ;)

Oppskrift på å lage Ticker finner du her: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879&highlight=ticker

Gleder meg til å følge deg videre framover :)


#1067

Hapylady sa for siden:

Tusen takk for det, det blir nok endel man lurer på underveis:D. Kjempeflott at jeg kan få være med her :). Har sittet og lest masse i tråden, og bare verker etter å begynne. Dere er en super gjeng - så jeg er glad for at jeg får være en del av gruppen :).


#1068

Titti sa for siden:

Velkommen hit, Happylady og lykke lykke til. :klem:

Og god tur på vekta i morgen, Monica, krysser fingrene for nedgang jeg. :)

Enig, Mille, samme åssen klærne ser ut, bare de passer :D
(Jeg tar et nettstudie innen regnskap gjennom HIST.no. )

Her har vi en rolig kveld uten barn, snart er det Greys. Vi hadde deilig lakseform til middag og mens formen sto i ovnen teste jeg ut Zumba express på 20 minutt, haha, men jeg fikk det til på et vis og var rimelig varm etterpå og nå er jeg støl i hoftene her. :lol: Formen føles veldig bra, kanskje det er vitaminene som virker allerede, flyr på do i ett sett i dag, så kanskje de har satt i gang noe (lov å håpe. :)), hun på helsekostet anbefalte meg et produkt som skulle få balansen i kroppen og var et fullgodt multivitamin, så det blir spennende å se. :ja:

Ha en fin kveld videre dere. :) Livet er nu og inte sen. :love:


#1069

Monica31 sa for siden:

Hjertelig velkommen Hapylady!

Lykke til! Deilig å snart være igang:)

Takker Titti, men har en følelse for litt opp.....morgen dagen vil vise....

Hørtes ut som en deilig kveld! Kos dere videre:p


#1070

Monica31 sa for siden:

Ja,ja ikke akkurat noe sjokk, men en oppgang på 1,2 kilo!
Ikke så rart når jeg ikke spiste riktig før igår! Men jeg tenker det går raskt av igjen....kjenner meg ikke lei for det.
Har litt mye styr i livet for tiden som tar nattesøvnen, og i natt hostet lille jenta vår så enormt, ble litt avbrutt og lite søvn. Det godteriet og annet jeg spiste i helgen var nok mye derfor. Det var slik jeg dynket meg ned i tunge stunder før- ved å dytte i meg sjokolade og godteri.....
Så, det høres kanskje rart ut, men 2 1/2 dag med "bitte-litt" godt er ikke så ille som før. Det er å forandre de negative tankene og vanene. Hjalp å trene godt igår. Koste meg i badstue og nøt alene stund!

Ha en strålende dag, dere gir meg masse motivasjon og energi til å jobbe meg mot 75 kg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D:D:D
:klem:


#1071

Titti sa for siden:

En god :klem: til deg, Monica.

Skjønner følelsen med å trøste seg med litt godt, kanskje lurt å ha litt sukkerfritt liggende til neste gang. Men som du sier 2,5 dager er ikke som før og 1,2 er jo av igjen på kort tid.
Slitsomt å bli vekket om natta, gutten min på 8 er mye urolig for tiden og våkner alltid i tre-tiden med mareritt, ender til slutt med at han får komme opp i senga vår. :love: Men en blir smårar av for lite søvn.
Hvor gammel er minstejenta di?


#1072

streber sa for siden:

Velkommen hit Happylady! Lykke til :)


#1073

Monica31 sa for siden:

Kanskje rett i å ha noe sukker fritt. Har tenkt at hvis jeg har det i hus, går jeg å snoker etter det hele tiden, men det er jo mye bedre å ta litt sånt enn de ordentlige dumme karboene. Skal gjøres imorgen :ja: De dagene jeg er nøkteren er det ikke noe lyst på søtt uansett. Igår og idag er det helt ok igjen....kjipt at det går så opp og ned mange ganger!

Typisk meg før også når jeg fulgte andre opplegg. Så var feks. frukt fy fy ifølge kuren...men hvis jeg sprakk, tok jeg meg ikke en banan, nei for det var jo fy fy. Men hev meg istedenfor over sjokoladen.....er fasinert over hvor mye jeg har klart å lure meg selv mange ganger.....:confused::rolleyes:;)

Men det er vel selvinnsikt som får meg videre og nedover...:o

Uansett...igjen...godt å være helt ærlig med meg selv ved at jeg skriver det her i forumet!


#1074

Titti sa for siden:

He he. Kjenner meg godt igjen der. Men nå er det slutt på lureriet:ja:


#1075

Monica31 sa for siden:

OH...yes!!!!!!!!!!!!!

Nå skal vi heller lure oss inn i en O'neill bikini...:p


#1076

Titti sa for siden:

He he, helt klart! :spent:

Kom på en episode en annen gang jeg var på diett (som vanlig. ;)), vi hadde hatt gjester og jeg hadde vært flink og ikke tatt et eneste kakestykker, det var bare litt rester igjen på fatet og exen min skulle til og kaste det og jeg ba han la være. Han skjønte ikke helt vet hvorfor siden jeg ikke skulle ha, men jeg så nok for meg at jeg skulle smugspise det når gjestene var gått. ;)

Nå er jeg litt imponert over meg selv her, har tatt 20 minutt med Zumba Express i dag også. :heia: I morgen blir det indoor walking på treningsenteret. :heia:


#1077

Hapylady sa for siden:

Tusen takk alle sammen:). Kjempekos å bli tatt i mot på denne måten :).
Jeg fikk telefon i dag og skal allerede i morgen inn til samtale. Da får jeg begynt raskere. Så snart jeg har mottatt produktene. Jippppiiiiiiii:).

Hvor lang tid pleier det å ta å få disse produktene? Er ikke helt sikker på hva som skal spises og ikke ennå, men det får jeg vel beskjed om i morgen.

Jeg har forstått at mange av produktene ikke er så gode :confused:. Noe tips før jeg skal bestille?


#1078

~Buble~ sa for siden:

Så koselig at det kommer flere inn på forumet Happylady.... Jentene her er en flott gjeng som alltid har en god kommentar eller tilbakemelding.

75 kilo...........jeg drømmer!! Var der for 5 år siden, og jeg skal jammen meg komme meg dit igjen. Titti, jeg kjenner meg så igjen i "drukne mine sorger". De x-tra kiloene forsvinner raskt skal du se..
Kjemper hardt inninellom for å ikke havne på karbokjøret igjen, men innrømmer at jeg gikk på en smell i går. Og unnskyldningen ligger på rekke og rad..... Slitsomt med syke barn, mye å gjøre på jobb, trist å være alene....selv om det er selvvalgt - you name it! Det verste er at det ikke var noe godt en gang, hva er poenget da?:rolleyes:

Kan tro jeg angret mine synder når jeg våknet opp på natten og oppdaget at jeg hadde dratt på meg omgangssyken......:(:( Er ikke overrasket siden begge mine to små har hatt det nå de siste dagene, men jeg hadde glemt hvor ekkelt det er..... I morgen skal jeg på Lindberg klinikken og jeg grugleder meg. Føler jeg ikke har fått til opplegget 100%, med to sykdomsperioder. Henter meg alltid inn igjen og jeg går nedover....kan notere meg - 7,8 kilo siden 3. januar :D MEN, jeg vil så gjerne klare 30 dager sammenhengende - uten noe lurerier fra meg selv...noen som skjønner hva jeg mener?


#1079

Mille89 sa for siden:

skjønner godt hva du mener. men tenk heller at fet er bedre å følge opplegget helt ut med noen blundere, enn å holde det 100% og falle av. sist gang falt jeg av i begynnelsen av fase 2, men denne gangen unner jeg meg noe ekstra (som regel ganske lavkarbo, men gjerne litt ost og smør til steking osv). det hjelper meg til å holde fokus og denne gangen er jeg ikke drita lei produktene. virker nå som du har vært kjempeflink bubble? gratulerer med en fantasisk nedgang!

nå er jeg klar for klassefest! sitter her småbrisen på mitt lille glass rødt og hold-in strømpebukse. lårkort kjole og midjebelte (?). joda jeg jukser jo, men ser nå ikke så aller værst ut? :D

noterte 84 kilo på vekten isted men venter litt for tror ikke helt mine egne øyne:rolleyes: tjohei skal prøve å være forsiktig med vinen kjenner jeg:p


#1080

~Buble~ sa for siden:

Du har egentlig veldig rett Mille89. Det gjelder å endre på tankegangen her. Føler alltid veldig nederlag når jeg glipper, og som regel ender det med at alt sklir ut....det har skjedd så mange ganger før og det er vel de erfaringene der som gjøre at jeg føler jeg må være "nazi" på opplegget. Ikke tillate feil. Ser jo at jeg faktisk de gangene jeg har sklidd ut, har klart å hente meg inn igjen.....Krysser fingrene for at det ikke bare er omgangssyken som er skyld i vektnedgangen, selvom jeg kjenner litt på at det er faktisk tilfellet nå:rolleyes::rolleyes:

Ja ja, får bruke det som en kickstart:p

Kan tenke meg du ser smashing ut jeg Mille89 - du har jo en fantastisk vektnedgang selv:)


#1081

streber sa for siden:

Småtabber og noen utskeielser er ikke til å unngå, kunsten er å børste det av seg å gå vidrer og IKKE la det bli et nederlag som blir så vanskelig å takle at man gir opp, som dere snakker om bubble og Mille:)
[size=4][/size]
Var på bytur i går , opp halv sju, fullt kjør hele dagen, så da ble det en ostebaconpølse uten brød på bensinstasjonen på tur hjem-de 2 andre kjøpte boller som jeg hadde sykt lyst på... Så JA da ble det et ekstra kjøttmåltid i går, men ikke så verst til å være bytur tenker jeg, børster det av meg å går videre!


#1082

Monica31 sa for siden:

...glemte jo helt å svare på det ser jeg. Hun er 5 år og gutten vår blir 8 år nå i februar! De blir så fort store:)

Jeg ville rådet deg til ikke å bestille start pakken. Jeg fikk selv det tipset av en som inspirerte meg til å begynne på ED. Var så mye hun aldri endte opp med å spise=penger ut vinduet:(
Klinikken kommer helt sikkert til å anbefale det på det sterkeste.....
Jeg sa jeg bare ville bestille ut fra listen selv.....jeg liker:
prailine bar, karamell og vaniljebar, har hørt at den nye sviske-baren er saftig og god, men ikke prøvd selv,
har alltid hatt sjokoladefrokostblanding til frokost-spist med skje for å få "frokost følelsen", jeg likte osteomeletten, men vet det er veldig smak og behag så mitt råd er å ikke bestille for mye av hver pakke av den varme maten.
Ellers spiste jeg bringebærkjeks, sjokoladekjeks (jeg syntes bringebær var best), creme brulee, pasta(sjekk ut egneoppskrifter i forumet til ED pastaen), soyanøtter er gode og salte for å erstatte chips eller salt snack, kyllingsuppen var den jeg likte best av suppene. Men i fase 2 blir det ikke så mange varme måltider..ikke for min del....så jeg kjøpte heller inn mye av det andre!
Håper du finner ut av det.....:D...og masse lykke til! det er "bare" litt over 4 mnd. siden mange av oss var der, SÅ BARE GLED DEG TIL Å RASE NED I VEKT OG VIPS ER DU SNART MYYYYYYE MINDRE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


#1083

grotingeling sa for siden:

Bare innom med en kjapp status etter legebesøket nå i kveld, før jeg må gå å legge meg....
Endringer siden forrige kontroll i slutten av november:
Totalvekt: + 2.2kg
Muskelmasse: + 1.3 kg
Fettmasse: +0.8kg
Benmasse: +0.1

Likte ikke helt at fettmassen var litt opp, men ok greit nok for jeg har jo tross alt lagt på meg mest muskler :cool:
Planen framover blir omtrent slik jeg selv har skissert den, men det blir kun 3 uker fase 2 før jeg går tilbake på fase 1.
Denne våren skal fettet vekk! :p


#1084

Monica31 sa for siden:

Glemte å si MILLE: kos deg ikveld, du ser nok helt smashing ut:_punk:

...og jeg booket meg akkurat på Zumba imorgen tidlig kl.09:D nå vil jeg se 78 snart.......bare et glimt...78,99, så er jeg fornøyd....kanskje slutten av neste uke!

Legger meg tidlig idag.....natti, natt, snakkes imorgen! Mannen min begynner å bli litt småsjalu på dere....."skal du blogge igjen nå eller...?" He,he....bare vit at dere har høy prioritet:D


#1085

Popp sa for siden:

Signerer... ( men jeg ville nok anbefalt startpakken. Det er bare 2 av hvert produkt slik at man kan teste ut flere varianter innenfor ED) Men smaken er så baken - alle har vi forskjellig.

  • Jeg er elsker forresten Cappucino'en. Har den hver morgen...

#1086

Popp sa for siden:

Så flott med > 1 kg i muskler (Pyttsan, de 0,8kg - jeg gikk opp 3kg fett etter å ha gått ned til 67kg :mad::mad:) Du går det nok fort av deg igjen med den treningsintensiteten din.


#1087

Popp sa for siden:

Så plustelig at det var den 26. januar idag.

Det er idag 1 år siden jeg startet på ED
Helt ukjent med lavkarbo så måtte jeg google litt rundt tema'et og fant veien til dette forumet hvor jeg har funnet personer i samme situasjon som meg selv, og som har motivert og støttet - og for å ikke nevne alle tipsene til matlaging. Som alle andre slankesteder, så forsvinner folk men jeg må bare nevne Grotingeling som var her da jeg startet. Det er ikke lett å slanke seg - men enda være er det å holde seg slank. Måtte le da jeg så Monicas helt enkle oppskrift. Du er herlig, Monica :klem:

Jeg har lært mye om lavkarbo, mye om meg selv og veien videre er det ingen som kjenner. Bortsett fra at jeg skal kvitte meg med de ekstra kiloene som snek seg på igjen etter at jeg var ferdig slanket :D

Dette har jeg oppnådd
Jeg har gått ned fra 95 kilo til 67 kg ( og gått opp igjen :rødme:
Gått fra str. 48 til 38/40
Jeg trener 2 ganger i uken
Hodepinene mine er blitt kraftig redusert i hyppighet
Spiser masse grønnsaker
Fått meg en lærepenge om at jeg ikke kan vende tilbake til gamle vaner igjen bare fordi jeg var ferdigslanket.

Sånn - da fikk også jeg slengt inn et lengre skravle innlegg. Imorgen er det 1 år + 1 dag...


#1088

Titti sa for siden:

Skravlejentene:klem: Sove godt alle sammen, dere er kjempeflinke, er så trøtt her nå at jeg ikke orker og kommentere alle innleggene, men lest de, det har jeg. :ja:
Har en lit småsjalu mann her jeg også, Monica, så er vel best å krype til køys. :lol:

I morgen er det trenings kl 0900, indoor walking. :heia:


#1089

streber sa for siden:

Ha en fiiin dag i dag alle sammen:rolleyes::)


#1090

grotingeling sa for siden:

1 år går kjapt ja Popp:klem: , det gjør 2 også :p
Og, uavhengig av disse snike-kiloene før jul, så har du jo gjort en formidabel innsats.
Den erfaringen du har i perioden oktober-januar er jo kjempeviktig for veien videre, da den gjør at du nå vet hva som er ok og ikke i forhold til "vanlig norsk kosthold".

Jeg har jo snart 2-års-markering for ED, men vet jo at jeg kommer til å holde på hele 2011 med vektreduksjon.
Min erfaring fra fjor sommer sier meg at det blir lavkarbo resten av livet for min del, og det er livets realitet for meg :D
Det betyr jo bare at jeg har masse god mat i vente..... ribbe, rømme, ost, fisk, grønnsaker, egg, vafler, sjokoladekake - ja da, dette blir bra :stuart:


#1091

Titti sa for siden:

Signerer Grotingeling her, Popp. Kjempeinnsats på begge to og nei, det er ikke synd på oss. Vi er faktisk heldige.:ja: hilsen Titti på indoor walking, timen begynner om tres minutos:heia:


#1092

grotingeling sa for siden:

Ja - og så litt mer fra gårdagens legebesøk:
Nevnte disse nye produktene som er kommet, og Dr. Hetland skal ta det opp med hun som er leder hos Eurodiet i Oslo
Ellers så var blodtrykket mitt litt vel høy igjen!
Tredje kontrollen med dårlig resultat, så jeg må få tak i en blodtrykksmåler jeg kan ha på meg i noen dager for å se om dette er generelt eller bare i-øyeblikket-målinger....
Så time hos fastlegen igjen da :rolleyes:


#1093

Monica31 sa for siden:

Herlig jeg fikk deg til å le da...en god latter forlenger livet...og det skader heller ikke å være positiv...he,he!
Men fra spøk til alvor er dette virkelig en kamp mot dårlige vaner. Det skal ikke undervuderes å gå ned i vekt, de som har klart det fortjener all ros og applaus!!!!!!! :heia::heia::heia:
Syntes du er et flott forbilde Popp! Igjen klarer du å hente deg inn til trivsels vekt.
Har tenkt.....for jeg vet jo ikke....men hørt av andre som også er ferdig slanket, at de er ofte på vekten for å passe på....føler kanskje jeg kommer til å være i den kategorien!
Ja,ja, herlig med Zumba idag tidlig! Er ikke helt meg, men gøy og morsom trening. Får løsnet litt på hofte bevegelsene:D


#1094

Popp sa for siden:

Jeg har hvertfall ingen planer om å gi meg før de er vekk igjen! :D
Kos det på Indoor walking, titti
GroTL: Husker godt at du skrev innlegg da du hadde 1 års jubileum. Akkurat nå føltes det veldig leeeeenge siden. Kjedelig med blodtrykket ditt - ikke glem å bruke tiden på deg selv, det er nemlig du som skal bli frisk. :klem:


#1095

Popp sa for siden:

Så koselig sagt, Monica. :klem:

Ikke bare hoftene; puppene, rompa, lårene, leggene og armene, håret etc. :lol: En artig time.


#1096

Monica31 sa for siden:

Jeg syntes det var flott med all muskelmassen!!!!! Den forbrenner fettet ditt også, så fortsett trening!


#1097

grotingeling sa for siden:

Takk Monica, jeg er veldig fornøyd med mer muskelmasse :ja:
Og nå ser det ut til at ekstra-vannet er i ferd med å sildre ut, for i dag var jeg bare 1 kg over ticker-vekt :heia:
Hatt 2 dager treningspause nå, men i morgen er det zumba på planen :p



#1099

Monica31 sa for siden:

God kveld alle mann. Ble litt glad på mine vegne da jeg fikk mensen idag morges...kanskje ikke jeg har gått opp 1,2 kilo alikevel da?!?!?!!?! Ja ja neste onsdag vil vise;)

Nå er det litt scampi og rødvin:D


#1100

Mille89 sa for siden:

Innlegg nr 1000 :eek:

titter bare innom for å si godnatt. ble nok litt drinker og slikt igår, og mye dansing. idag har det vært matte og prøve å komme seg etter gårdsdagen. sukk,,,,fortsatt dååårlig :o


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.