< Tilbake til oversikten

Den store felles ED-tråden

#1201

Titti sa for siden:

Grattis med 1 kg ned, Happylady :spent: og :heia: til Mille for 83-tallet. :D

Har faktisk glemt å veie meg siste dagene, det er i grunn litt deilig, for nå merker jeg det så godt på klærne og alle kommentarene jeg får, og da blir liksom ikke bekreftelsen fra vekta såå viktig lenger...

Fredag og helg, gud så deilig. :D Ha en super helg dere, vi snakkes sikkert i helgen også. :klem:


#1202

grotingeling sa for siden:

Grattis med 1kg HapyLady og velkommen til 83-tallet til Mille :heia:
Her er det gudsjelov-fredag så det holder, godt å slenge seg i sofaen etter en uke med høyt fokusnivå.
Ha en flott kveld, stikker garantert innom i løpet av helga :D



#1204

Hapylady sa for siden:

En riktig god helg til alle sammen :D.



#1206

Titti sa for siden:

God helg ja. :) Stille og rolig her, selv om loftstua er full av gutter. Begynner å bli store. :love:

Jeg slapper av med kaffe med litt fløte (lov i helgen. ;)), et glass zero og et par ED-kjeks,leser litt regnskap, sjekker flybilletter og surfer iitt rundt...

Fikk ny forsyning med ED i dag, denne gangen bestilte jeg ikke mye, den minste bestillingen hittil. Bestilte et par pakker frokostblanding, 2 pakker Kjeks, 2 pakker vaniljebar, 1 pakke soyanøtter. Føler at jeg har ganske god kontroll på vanlig mat nå, men synes frokostblandingen er veldig grei til frokosten i travle ukedager og de andre produktene er fine mellommåltider. Tror Sofie vil bli stolt av meg når hun hører at jeg endelig tør å gi slipp på ED-produkter og stoler på meg selv nok til å tillate meg selv vanlig mat i porsjonerte mengder...:ja:

Kom på at jeg skal tilbake dit i begynnelsen av mars en gang...:heia:


#1207

grotingeling sa for siden:

Så flott Titti :heia:, vi må jo før eller siden gi slipp på tryggheten i ED-produktene.


#1208

Titti sa for siden:

:ja: Har begynt som Monica og spise til jeg er mett og bare når jeg er sulten...:)


#1209

grotingeling sa for siden:

Sløve dag i dag - deilig :ja:
Det eneste vettuge jeg har gjort, er å lage grillet laks med grønnsaksmos, hjemmelagd bernaise og stekt rosenkål :sikle: nammmmmmmmmmmmm


#1210

streber sa for siden:

Det tror jeg bare du har godt av flinke Gro, godt med en slik dag!:)


#1211

Titti sa for siden:

Stille rolig søndag her også. Var en liten tur på utsiden og vasket vinduer, ellers bare slappet av. Nå har vi sett på et program om tankefeltterapi og er klare for kvelden...Nattinatt. :klem:


#1212

Monica31 sa for siden:

Velkommen:D

Velkommen :D

Gratulere med nedgang! Superflott!!!!

Håper helgen har vært bra!? Godt å lese seg opp her igjen. Det funker så bra å spise når man er sulten.....virkelig tilfredsstillende! SÅ utrolig bra du får så mye kommentarer. det er verdt ALT!!!!! Virkelig glad på dine vegne!!

Enig med de andre...det trengte du....noen ganger kan det være nok!

Mille: GRattis med nedgang...du raser av....herlig!!!!!!!!!!!!!!!

Og STREBER: GRATTULERE med nedgang! You go'girl!!!!!!!!!!!!!! Ennå har vi god tid til sommeren.
For første gang i livet stresser jeg ikke i forkant av en sommer med slanking. Føles godt og avslappende! Nå skal jeg på trening! Må løpe av litt "godt" fra helgen. Når oldemødre setter frem egne bakte kake MÅ man smake. Hun er 92 og er veldig oppegående, og oldefar er "bare"88. Fantastisk at ungene kan ha et forhold til de! Det er dyrebart syntes jeg. Men har spist lite av karber selv om jeg smakte litt. Har spist når jeg er sulten, så håper onsdag viser samme vekt eller.....
...godt å lese meg opp å være "med" igjen....
Ha en strålende dag alle på ED:D


#1213

Mille89 sa for siden:

hahaha streber det bildet der likte jeg :D

jeg har hatt, tja, en merkelig helg. jobbing fredag lørdag søndag. men også innflyttingsfest for en venninne etter jobb lørdag. Gikk i ganske tettsittende klær, og møtte en del venner ejg ikke har sett på en stund, og fikk så utrolig mange kommentarer på hvor flott ejg så ut. bl.a. en jeg egentlig ikke kjenner men som jeg møter av go til. tror hun sa hvor flott jeg så ut 20 ganger(jeg hadde alltiod sett bra ut men nå STRÅLTE jeg, også håret ditt da, fantastisk!!). og ja jeg synes det er deilig å høre det men tror nok jeg syntes det her ble litt mye--->

igår spiste jeg pizza, chips og sjokolade,,,????? bare for å ødelegge? det var ikke fantastisk gode heller. men jeg sluttet bare ikke. merkelige greier. hvorfor skal jeg ha slike megautskeielser?

jaja idag føler jeg meg utslitt og kom meg aldri på skolen. tror nok jeg skal vurdere å jobbe litt mindre. henger ganske langt bak etterhvert. imorgen er det matteprøve.

frem til legetimen skal jeg:
spise hver 3 time
faktisk bruke ed-produktene igjen
lage meg et skillelig måltid hver dag
drikke masse vann
begynne å trene to ganger i uken, 3 timer til sammen.

om jeg spiser nøtter el.l av og til skal jeg gjøre det. har ikke stoppet meg hittil. så satser jeg på at vannet (deter bare vann, noe annet nekter jeg for) av på null komma svisj.


#1214

Mille89 sa for siden:

og jeg tenkte på en ting til. fordi jeg føler pulsen min har til tider vært helt sinnsyk. altså, jeg SER at hjertet mtt tar helt av. og igår sjekket en venninne av meg pulsen min(øver til prøve i sykepleier) og jeg hadde puls på 106 og 108, og normalen er mellom 60-80? og sist legetime hadde jeg høyt blodtrykk.

jeg vet jeg stresser mye for tiden men dette er vel ganske ille? skal til fastlegen på fredag ang noe andre greier så kan vel spørre da. men vet han ikke er overentusiastisk for dette jeg driver med, og vil ikke få den derre "begyn å spis sunt og variert" greiene.

vi får se. skal begynne terningen idag. merker jeg trenger å gjøre noe idag som kan gjøre meg stolt over meg selv:p


#1215

streber sa for siden:

God treningsøkt Mille, dette går bra!:)Ja ikke sant, absurdgalleriet er så bra jeg hyler når jeg ler:D


#1216

Hapylady sa for siden:

Lykke til hos legen mille - og håper treningsøkten ble bra:).

Lurer litt på rekkefølgen av ED-produktene. MÅ man spise f.eks. pasta/risotto osv. til middag, eller kan man ta en bar? Jeg har ikke lyst på mat i dag, og en middag frister ikke i det hele tatt - men spise må jeg jo... Spiste pannekake til frokost og suppe med grønnsaker til lunsj. Kan jeg da f.eks. ta en bar nå og f.eks. kjeks eller noe til kvelden??? Hvordan fungerer det egentlig?


#1217

Titti sa for siden:

Så koselig å ha oldemødre i live og at barna dine får oppleve de og vise versa. :love: I visse tilfeller må man bare ta et lite kakestykke, men så lenge en klarer å begrense seg er det jo supert, da har vi kommet langt. :ja:

Veldig deilig å slippe og stresse med å slanke seg til sommeren, nå er det bare bonuskiloene som skal av og vi slipper og føle panikken. Dessuten får kroppen tid til å stabilisere seg litt også slik at vi ikke raser opp fem kilo hvis vi unner oss en softis....

Hei Happylady!
Du kan spise måltidene i hvilken rekkefølge du vil, men i starten skal du helst ha i deg to salte måltider per dag og bare en bar...

Lykke til. :heia:


#1218

Titti sa for siden:

Mille, tror det er lurt at du skal til legen, lykke til. :klem:
Så herlig med komplimenter...du ser sikkert smasing ut. :heia:
Kanskje du følte for å belønne deg selv når du ble så glad og dermed valgte du mat som belønningen? Gammel vane vet du. :)


#1219

Monica31 sa for siden:

Uff Mille, kanksje du lever en smule for travelt?!?!? Bare det å slanske seg og konsentrere seg om det er en stor jobb for kroppen. I tillegg jobber du mye og henger bak i fag, det hørtes ut som MYE pes.....
Når ting er pes er det ikke gøy.
Skjønner kjempe godt reaksjonen din...det er jo ikke vi som er de som er vant til å få mest komplimenter. Hørtes ut for min del som hun ene der tok litt av...he, he, he!
Tror også di er inne på noe veldig viktig- å planlegge måltider og variasjon av de! Det er det jeg jobber med for tiden samtidig som jeg bare spiser når jeg er sulten....

Jeg må ærlig si at jeg aldri har vært så slank som dette i hele mitt liv. Jeg er ikke vant til å være sånn som det her. Men spis sunt og konsentrer deg om det, så glemmer du litt at du er på "kur"......plutselig er du gått ennå mer ned og så blir du mer vant til den du er nå. Kropp og hjerne skal henge med.
Du kommer deg videre, var vel der du er for en måneds tid siden.....for meg psykisk har jeg endret meg nå, jeg rett og slett nyter meg selv litt og den innsatsen jeg har gjort frem til nå. Nyter å handle klær, undertøy (som også er helt nødvendig når ingen ting passer lenger...)

Vi må bruke tid på å bli vant til å være slankere. For jeg skal IKKE tilbake igjen! Aldri i livet...
...men en dag med pizza og attåt renner fort av igjen;) Lykke til hos legen!!!!!!!


#1220

Monica31 sa for siden:

Må bare skrive om en kjempe digg opplevelse...jada...handler om kleskjøp....er litt overfokusert/gira for tiden:D
Passet et skjørt på Noa Noa i medium. Satt litt trangt men behagelig.
Er det noen som bor i Østfold/Oslo område, må dere ta dere en tur, rett av E6 før Vestby. Der ligger det noe så fjongt som NORWEGIAN OUTLET. Høres litt harry ut, men det var flotte butikker på rekke og rad av dyre merker.....nevner: Mexx, Bergans, Norrøna, Hugo Boss, Noa Noa, Triumph osv...osv....det er ikke halvparten en gang. Der har de overskuddslagre fra butikkene. De følger sesongen. Så vårens nyheter hadde kommet inn nå. De var kun til 30% avslag. Resten av butikken var 50%-75% avslag og noen ennå billigere kupp! Jeg sparte masse penger på ting jeg virkelig trengte, samtidig fikk jeg kvalitet. Det er ABSOLUTT verd å ta turen til om det er i nærheten. Mange penger å spare. Masse kule butikker for menn/barn og ungdom også...og egen Le'Crueset (sånn gryter/panner og kjøkken ting)...ikke skrevet det riktig men,men!
Veldig kjekt....jeg skal spare å dra dit til sommer/høst når målene mine er nådd eller veeeeeeeeeeeeeeeldig nærme!!!! Håper som sagt de er nådd til sommeren, men skal ikke være over modig heller...:p

Fantastisk å passe klær jeg vil ha, ikke bare det jeg må ta pga.passformern...jiiiiiiiiiiippppppppppppppppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


#1221

Mille89 sa for siden:

ja jeg har roet meg litt nå. ble litt betuttet av hele opplegget egentlig. vært flink med mat og kjøpt inn egg og mandler og yoplaityoughurt. tenkte å lage omelett i kveld slik at jeg får meg en skikkelig frokost imorgen. ble ikke trening idag men skal møte en venninne imorgen klokken ti. vi snakket også om kanskje å flytte sammen, hun har en hærlig leilighet sammen med en annen, men hun andre flytter snart sammen med kjæresten. den er litt dyr, men tror det kunne blitt bra. må innrømme at det lett blir litt ensomt alene på rommet mitt.

titti: mat som belønning ja, kjenner til den. jeg tror jeg skal begynne å kjøpe sko i stedenfor:p
monica: jeg har tenkt å roe litt ned på jobbingen ja, men trenger å komme meg på fote igjen etter krasjen i julen. imorgen er det matteprøve det kommer ikke til å gå så bra. men er nå gjeldsfri hurra! helt herlig. hadde tilogmed litt til overs etterpå. sååå digg å virkelig kose seg i butikker. du fortjener det så grådig og du vet det vel selv?

jeg og tenker at jeg vil være ferdig til sommeren. men vi får se hvordan det går. tror det viktigste for meg er å bli fornøyd med å være meg. jeg vet ejg trenger å gå ned ti kilo til men de kommer. om de fortsatt er der i sommer skal de ikke hindre meg i noe som helst!!! nemlig :D


#1222

Monica31 sa for siden:

Du Mille, nå hadde det vært gøy med et bilde altså....;)
Lykke til på prøven imorgen, og lykke til med avgjørelse om eventuellt nytt bosted. Er ikke dumt med litt sosial omgang!


#1223

Titti sa for siden:

Så herlig med nye klær, Monica. :spent:


#1224

Pearl sa for siden:

Hei alle sammen
Det er lenge siden jeg har vært her inne nå. Jeg er ganske så ferdig slanket og har vært på leting en stund etter et spisemønster som bevarer den nye vekten. Jeg merker at det ikke skal så mye til før pilen snur oppover igjen, men jeg har greid det. Så fort vekten går opp mer enn en kilo så har jeg strammet inn igjen. Jeg var på ketolyse før jeg begynte på eurodiett. Fordelen med ketolyse for meg var at jeg hadde betydelig mye mer energi enn med eurodiett. Så etter litt prøving og feiling, så er jeg nå tilbake på ketolyse. Det fungerer greit å holde vekten. Men jeg er usikker på hvor lenge jeg kan gå på ketolyse. På Forusakutten som er min eurodiettklinikk sa de noe om at ketolyse ikke har effekt etter tre måneder og at det er derfor vi driver og går frem og tilbake i fasene. Kanskje jeg skal ha to typer vedlikeholdsdiett å veksle mellom. Men iallefall, foreløpig så er jeg på ketolysse og stortrives med å ha fått opp energien igjen.


#1225

Monica31 sa for siden:

Hei Pearl!
Koselig å høre fra deg igjen. Ferdig slanket?!?!? Du verden. Hvordan har størrelsen i kroppen vært etter at du har blitt ferdig?
Jeg lurer på en ting til, hvor mye har du gått ned totalt?

Jeg er selv veldig spent på hvordan jeg ender opp og hva som vil fungere etterpå når man skal stabilisere seg og leve "normalt". Hørtes ut som det var lurt å ikke la deg selv gå opp for mye. Lykke til videre!


#1226

Pearl sa for siden:

Jeg gikk ned ca. 12 kg. Var ferdig i sommer. På Forusakutten fikk jeg høre at jeg kunne forvente å gå opp igjen ihvertfall 1 kg. Denne nye vekten har jeg da satt som en ny normalverdi og tillater meg selv å svinge 1 kg fra den. Vekten har egentlig holdt seg ganske stabilt de siste 6 måneder. Men jeg må som sagt passse ganske nøye på. I boken etter Slankekuren til Torkil Andersen skriver han at ca. 90% går opp igjen etter endt slankekur. Jeg har bestemt at det ikke skal bli meg. Jeg har fremdeles litt mage som jeg kan tenke meg å få bort (alt setter seg der), men jeg kom ikke lengre med eurodiett i denne omgang. Jeg tenker at jeg vil stabilisere vekten der jeg er nå et par år, for så å ta på en runde til for å ta resten. Jeg har nå en BMI på 24,7, noe jeg egentlig synes er ganske bra.


#1227

grotingeling sa for siden:

Hei Pearl - kjekt å "se" deg igjen :klem:
Og så flott at det går bra med deg etter endt nedgang, høres ut som om du har et godt grep om kostholdet.


#1228

Pearl sa for siden:

Kjekt å stikke innom å se at det fremdeles er noen gamle kjente her ennå. :klem:Jeg tror forresten aldri jeg kommer til å bli ferdig med dette forumet. Tar bare noen pauser i ny og ne. Jeg fikk høre på Forusakutten at jeg hadde veldig mye kunnskaper om kosthold og kropp. Det skyldes ene og alene alle her inne på Forumet som så villig deler med sine kunnskaper og erfaringer. Ellers hadde jeg vært ganske så forvirret når eurodietten var over.


#1229

grotingeling sa for siden:

Enig:ja: - blir nok aldri ferdig med forumet selv etter endt vektreduksjon.
Her er så masse herlige folk, for ikke å snakke om alle de deilige oppskriftene som publiseres her :sikle:


#1230

Titti sa for siden:

Så flott at du fortsatt holder vekta, Pearl. :D
Jeg er blitt tipset av legen min og veie meg hver mandag resten av livet, da skjerper man seg fort inn igjen hvis det har sklidd litt ut i helgen...

Enig med dere, har lært utrolig mye her inne, legen min anbefalte meg disse sidene også, men jeg visste jo om de forlengst. ;)

Mille, JA til nye sko! :spent:

Ha en fin dag dere, jeg skal egentlig gå løs på studiene....men skulle bare først. ;)


#1231

Mille89 sa for siden:

hei pearl. høres ut som du har en smart plan fremover. jeg har sagt til meg selv at når jeg er ferdig, altså bmi under 25, SKAL jeg være fornøyd. så skal jeg heller jobbe med å holde vekten og være glad i meg selv.

IDAG begynte jeg å trene. fikk litt kick av det, styrke er ikke så aller værst, og så flink jeg føler meg. trengte det etter helgen, og etter matteprøven dag, den gikk ikke supert nei:o(den har heldigvis ikke noe å si, den er bare veiledende)
fikk litt veiledning på treningen av en venninne men skal på veiledningstime på torsdag for å snakke om målene mine og hvordan nå de. tror det er smart. tenker i utgangspunktet to ganger i uken, og mer hvis jeg føler for det.

monica: neste gang jeg føler meg ekstra fin skal jeg huske å ta bilde ;)

titti: ble ikke noen sko idag, men det ble treningsBH. minipupper!


#1232

Titti sa for siden:

Høres ut som en god plan. :heia:


#1233

Monica31 sa for siden:

Samme her;) Signerer på den!

Mandag som veiedag...kjempe forslag. Liker egentlig ikke mandager, men sikkert lettere å få full skjerpings når man har kost seg i helgen! Skal begynne med det jeg:) Godt forslag! Men må ha en aldri så liten veiengs imorgen tidlig...apropos det...natta alle. Trøtt ja....


#1234

grotingeling sa for siden:

Mandag er absolutt den beste dagen for veiing, nettopp fordi helgen er den største utfordringen :rolleyes:
Hadde mandag som veiedag helt til oktober i fjor, da ble den flyttet til lørdag.
Ikke våken nok kl 5 på morgenen til å huske å svinge innom vekta :p
Skal tilbake til mandagsveiinger når jeg får tilbake førerkortet og kan stå opp til litt mer normalt tidspunkt.....

Btw;
Fikk brev fra fylkesmannen hvor de ber om en ytterligere forklaring fra meg på hvorfor jeg mener jeg skal få tilbake førerkortet før det er gått 1 år.
Så nå har jeg fått sjefen til å skrive en attest på de tiltak jobben har iverksatt, og så får jeg vel skrive noen velvalgte ord om hvordan jeg oppfatter det som skjedde.
Stress folkens, det var bare stress!!!
Ja da, og sånn går no dagan


#1235

Titti sa for siden:

Jeg hadde dødd uten førerkort. :ja:
Håper du snart får det tilbake. :ja:

Jeg liker å ha mandagen som en kontroll på hvordan helgen har gått og særlig når man skal stabilisere vekta og holde et øye med den, men synes nedgangen synes best midt i uka, så derfor holder jeg en knapp på veiing for nedgang på onsdager fortsatt. :) (glemte det i morges...så da ble det torsdag denne uka. :p)


#1236

Monica31 sa for siden:

Så kjipt med den lappen Gro! mannen min hadde samme greie for 4 år siden. Han klarte å få den igjen etter 9 mnd, med mye masing....det er virkelig stress for hele familien....jeg krysser fingrene for at du må få den igjen!!!!

Jeg er skikkelig IKKE-NOT motivert idag. Har gått rundt å hatt lyst på crossaint og baguette hele dagen....er det mulig altså! Men har mot alle odds stått imot å holdt meg til planen. Er bare så utrolig demotiverende og håpløst å kjenne på den følelsen av at man ikke gidder, at det ikke er verdt å bli slank....idag ville jeg bare drite i alt.....æsj å':eek:!
Får håpe jeg kommer meg....har blitt endel smågodt (sukkerfritt vel og merke:rolleyes:) og mørk sjokolade i det siste, men må bare si gang på gang at nå må jeg kutte på en stund. Jeg bare vil ha mer når jeg tar litt. Samt stillestand på vekten.
Så det var veldig gledelig å klare å være konsekvent idag tross det dårlige odds i hodet mitt idag....
Skal starte med veiedag på mandag for da er fredag for nærme, jeg vil merke avsporing i helgen fort og da er det ikke verdt det.

Jeg må bare ikke lure meg selv, men heller lure meg selv med nye metoder så jeg holder kursen rett frem mot bikini målet mitt:D


#1237

Pearl sa for siden:

Jeg ser dere er flinke og har en veiedag i uken. Selv har jeg vært "uskikkelig" i flere år og stort sett veid meg hver dag. Det fungerer fint for meg da. Blir ikke stresset av det. :_plystre:


#1238

Titti sa for siden:

Hipp hurra for deg, Monica, som klarte å stå i mot. :heia: Det er de dagene man forbrenner mest.Det er jeg overbevist om:D



#1240

Mille89 sa for siden:

haha titti den likte jeg. jeg tror også det er de dagene man forbrenner mest!!

Og monica, neste gang du har en lite motiverende dag idag, litt tilbake i denne tråden. Og les hva DU har skrevet. Du har vært en av mine største motivatører nå i min litt "NOT" periode! Og tenk på hvor godt det føltes å få på seg det fine skjørtet, og tenk på at det er faktisk DU som har gjort dette. For deg selv. Tenk på hvor fantastisk flink du er nå. Og om du spiser litt sukkerfri sjokolade så er det vel greit, men ikke tenk at det ikke er verd det, for du vet jo at det er det. DU er verdt det. (heia heia!!!):heia::heia::heia: Og jøsses godt gjort å stå imot sllike dager, jeg er ikke så flink på det.

Jeg tenkte kanskje å lage noe lavkarbo (ikke nødvendigvis helt ED-vennlig) snop til helgen. Drittlei sukkerfri sjokolade:p Og idag smakte jeg skyr av blåbær. Fysj!! (men allikevel grei krisemat)


#1241

Monica31 sa for siden:

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ...tusen takk alle sammen! Titti, hvis det er fakta forbrente jeg UTROLIG mye igår! Tror også motivasjonen ikke er på topp fordi jeg er veldig forkjølet og trøtt for tiden. Slipper ikke helt taket den hosten og nesa. Men snart er det mars....første vår måneden.

MILLE: Idag motiverte du meg, TUSEN TAKK!!!!!!!!!!!!!!!
Man blir liksom ikke motivert av seg selv når man er i "skyggedalen"....men det klarte du med meg idag.....kanskje jeg skal gjøre som deg, lage noe annet godt av lavkarbo til helgen. Så har jeg også noe å se frem til...ikke bare alle andre;) Vafler kanskje....har fått oppskriften av Gro:D Er spent på om barna liker de også.....sunt for de og å slippe alt sukkeret.
OG helt enig.....jeg fikser heller ikke helt de Skyrene....æsj, men grei nødproviant.
Her pøser regner det og det var herlig å stå opp med alle positive tilbakemeldinger.....

...klemmer til Gro, Titti og Mille :klem:... :stortsmil


#1242

Titti sa for siden:

Stoooor klem tilbake, Monica. :klem:
Vi har alle slike dager. :ja: Da har jeg en tendens til å sky litt unna forumet her, rare greier, det er jo egentlig da man trenger støtte...hmmm...

Var på vekta i morges og det står på stedet hvil, trodde liksom det skulle rase nedover jeg...hehe, vet jo det går sakte, men blir alikevel skuffet, opp og ned på vekta hundre ganger, håper jeg får glimt av et nytt tall. Helt håpløs.:lol:

I dag skulle jeg egentlig på trening før jeg satte meg ned med studiene, men fikk sånn mageknip på vei til SFO at jeg bare måtte snu etter at jeg hadde levert gutten på skolen. Men det gikk seg til etter en tur på do og to paracet. Så nå har jeg fått trent litt zumba (dvd), støvsuget og ryddet og levert inn ukesoppgaven.

Om en måned har jeg time på Hexenbergklinikken, sitter og tenker at jeg håper jeg har gått ned en kilo til da, det er jo mulig, men hva hvis ikke, det er jo ikke min feil, men alikevel føler jeg liksom på det. Vil så gjerne vise til gode resultater....og har lyst til å avlyse timen hvis jeg ikke har gått ned noe siden sist liksom. Håpløs, ja jeg vet. :ja:

Ha en fin dag da, dere, må springe videre her. :)

:klem:


#1243

Becky sa for siden:

Hei dere! Tenkte bare å tipse om at jeg nå har lagt ut produkter i salgstråden med en del produkter til halv pris.:)

Jeg skrev jo litt her inne tidligere, men etter bare ti dager på eurodietten gikk jeg over på lvkarbokosthold/lchf.
Har foreløpig ikke hatt noen vektnedgang, noe som er ganske nedslående...:rolleyes: Men kan kanskje ha noe med at jeg levde litt "ekstremt" på eurodietten? Gikk jo ned 6,3 kg da. Etter det har det først gått litt opp, så litt ned, og så litt opp igjen... Men håper det er bare det at det tar litt tid for kroppen og stabilisere seg... Har fortsatt masse kviseutbrudd og er mye trøtt, og det betyr kanskje nettopp det. I tillegg trener jeg mer nå. Ikke vet jeg, har holdt på to uker til, og skal gi det litt tid enda. Hvis ikke kommer jeg vel tilbake hit igjen.

Lykke til allesammen, dere er noen kjempeflinke flotte damer!:)


#1244

Monica31 sa for siden:

AKKURAT sånn har jeg det også. Men veldig greit at jeg var frustrert her inne igår for jeg fikk så mye god støtte idag!
Rart man bare vil være for seg selv når ting går litt skeis.....
Skal egentlig ha kontroll neste uke, men kommer til å flytte timen til om en mnd. jeg. har vært så mye syk og litt av og på, så da vil jeg heller vente! Det er jo ikke vits å betale nesten 600,- for å se at jeg ikke har gått ned....selv om jeg vet det er oppmuntrende å gå på kontroll. Tror denne gangen jeg trenger litt mer tid før neste veiing på klinikken.

Har vært like kjesken og sulten idag, men idag orker jeg ikke bry meg om det dumme suget. Men er så sulten.....har spist når jeg har blitt sulten, men blir jo det etter bare 2 timer idag. Drikker vann og te for å holde ut en time ekstra. Jeg får spise mye fisk og brokkoli til middag, så håper jeg å være mett for kvelden. Skal trene ikveld...så vi får se!

Lykke til Eurojente, høres ut som kroppen din jobber på! Bare la den få tid. Har lest om andre på ditt opplegg at det kan gå opp til en måned før det "løsner" og kroppen lar seg selv kvitte seg med fettet....


#1245

Titti sa for siden:

Tenk på meg som betaler 900 kr timen pluss kjøring en drøy halvannen time. :lol:

Lykke til, håper du kommer deg gjennom dagen...sulten her selv jeg...;)

OG lykke til til deg også, Eurojenta, koselig du stikker innom. :ja:


#1246

Mille89 sa for siden:

hei eurojente! kjekt at du stikker innom. jeg tror at hvis du er tålmodig kommer dette til å løsne seg. det er jo litt av en omveltning fra eurodiett til lchf. kroppen din hadde sikkert akkuratt vendt seg til lite kalorier. men gi den litt mer tid så skal du se at det får fart på sakene. Drikker du nok vann? så vidt jeg har fått med meg bør man ha myyye mer vann på lchf enn på eurodiett? uansett, lykke til! og stikk innom her så mye du vil :)

monica og titti: jeg er jo sik selv, skyr forumet når jeg er nede. apropo sist time jeg hadde, hvor jeg fant ut av det samme dag som timen var, hadde jeg egentlig ikke lyst å gå. men det var en skikkelig motivasjonsboost. Så det kommer kanskje litt ann på hva man trenger? og monica, om du er sulten, så synes jeg du skal spise. du trenger jo gjerne ikke så mye, men en bar eller brownie er jo ingenting uansett. litt tullete og måtte gå rundt sulten tenker jeg? husk at vi skal holde ut en stund ;) og om du vet at du spiser de rette tingene er jo sulten reel og at kroppen faktisk trenger næring.


#1247

Mille89 sa for siden:

jeg var på treningsveiledning idag, og har fått et opplegg som jeg nå skal følge. gikk gjennom opplegget to ganger (det er tre ganger jeg skal gå gjennom det) og jeg har sååååå vondt i hele kroppen:eek: skjelver i bena når jeg går i trappene. herregud så sprek jeg kommer til å bli når jeg følger dette. er styrke og kondis i ett. tenker å gjøre det to ganger i uken, pluss en trening i helgen de dagene jeg har tid, gjerne da en "kosetrening" som spinning eller noe. herregud, så hardt har jeg ikke kjørt kroppen min på år og dag, og gjennomførte ikke hele en gang. heldigvis var det en sympatisk muskelmann som gikk gjennom opplegget med meg, tror forresten han trodde jeg var ltt sterkere enn jeg er :p det fislegreiene jeg holdt på med på tirsdag på apparatene var tydligvis bare tull.

fuuuuh, kjekt var det da. men jeg gruer meg til imorgen, håper jeg klarer å gå til skolen i det hele tatt:rolleyes:

ps: skyr jordbær var slett ikke værst, greit etter trening tenker jeg


#1248

Titti sa for siden:

Så flink du er som er har kommet så godt i gang med treningen, Mille. Det er jo så deilig....etterpå hvertfall. :lol:

Ja, det er ofte når en ikke har gått ned at en faktisk trenger det piffet, det erfarte jeg selv i høst. :ja:


#1249

Monica31 sa for siden:

Idag har jeg spist når jeg er sulten. Så får vi se på mandag hva vekten er! Det er sant at man skal holde ut i det lange løp....men som Titti sa vil man gjerne at det skal rase av....he, he! Men kjenner at huden skal følge med, den er ganske "krøllete" for tiden.

Herlig trening Mille, og om to tre uker merker du at det som var bly tungt føles helt ok! bare gled deg- og musklene kommer til å bli mer definerte:D

Titti; 900,- så dyrt......ja,ja en dag skal vi være ferdige...får trøste oss med det!

Jeg er helt gåen etter Pilates med stor ball....klarte å sitte på knærene idag, oppe på ballen...helt av meg selv...:eek:...gøy å klare det:)


#1250

Hapylady sa for siden:

Det var sånn jeg holdt på Eurojente - så jeg er veldig spent på hvordan det går med denne dietten - og ikke minst etterpå når man skal tilbake til annen kost :). Lenge til jeg er der da :). Lykke til. Håper virkelig det løsner for deg.

Så flinke dere er til å trene å stå på - moro å følge med her inne. Blir skikkelig innspirert. Takk alle sammen.

I dag var min veiedag. Og jeg er happy:D. 1.2 kg ned denne uken også. Moro å se at vektnålen går nedover. Leeeeeeenge siden jeg så det:). Har 0.8 kg igjen til jeg er på første delmål - jihaaaaaaaaa:).

Er det noen som har gode forslag til "dressing" til salat?? Er ikke så glad i råe grønnsaker uten dressing. Og jeg blir litt lei av de samme kokte/dampede grønnsakene:confused:.


#1251

streber sa for siden:

PÅ min nye tlf er det svært lett-touchskjerm-å komme borti feil ting. Hadde greid å slette abonnementet på denne tråden, glemt at det skjedde og dermed trodd ingenting hadde skjedd her inne siden jeg var her sist, siden den ikke dukket opp på kontrollpanelet:eek:øøøøøø-FEIL! Her hadde skravla gått uten meg:p
[size=4][/size]
[size=4][/size]
Monica, vi må spise når vi er sultne, kroppen min har en "må ha mat hele tiden" dag i dag- fyller på med fett og grønnsaker , så går det greit, sulten tror jeg ikke det er bra å være for lenge!
[size=4][/size]
Happylady, jeg har verdens enkleste forslag til deg: Kjøp disse nye marinerte ostene som har kommet, med tineostebiter i urtemarinade eller jarlsabergost i chilli og hvitløkmarianade. De første månedene brukte jeg kun marinadern over salaten, men nå bruker jeg noen ostebiter også-går helt fint! SÅ godt, SÅ enkelt og SÅ mye mer mettende salaten blir:D


#1252

Mille89 sa for siden:

hehe gjelder å følge med streber ;)

ang dressing på salater: dressing av ex.v. olivenolje, sitron, litt dijonsennep og pepper og salt. nammenam. evt kan du jo steke grønnsaker. jeg fortsetter å spre budskapet om stekt aubergine i tynne skiver (helst i pittelitt smør) med salt og pepper. fantastisk, og veldig grei substitutt for kjøttet man lett kan savne :)
idag skal jeg lage tikka masala og prøve meg på blomkålris for første gang.

og ellers har jeg kjøpt meg nytt (billig) outfit til bursdagfest ikveld, og som helgesnacks ble det dyr spekeskinge og blåmuggost. Har det slett ikke så værst gitt:D

har vondt i hele kroppen da,,,aooo


#1253

Titti sa for siden:

Så bra, Mille:) her må man bruke penger på det som betyr noe;) og klærne blir jo snart for store uansett. Kos deg
den osten høres digg ut, streber. Jeg elsker jarlsberg og ost generelt. Nå er vi straks fremme på hotellet. Skal oss glugg med god mat og rosa sjampis:D


#1254

streber sa for siden:

KOS dere festjentene:)


#1255

grotingeling sa for siden:

Uke 3 på stilstand, men denne uka kom tanten på besøk så det kan jo være en del av forklaringen :rolleyes:
Nå går jeg alltid veeeeeeeeeeldig lite ned i fase 2, og det sammen med at jeg trener er nok hovedgrunnen til at vekta står bom stille :cool:
For jeg krymper!!!! Helt sikkert!!!
Har et favoritt dongeiskjørt som de siste ukene har blitt for stort (str 44/46), så i dag var jeg til by'n for å se om jeg kunne finne meg et nytt.
Det fant jeg, og faktisk var det akkurat samme skjørt men nå i str 42/44.
1 størrelse ned altså :_punk:
Da er jo jeg fornøyd, for muskler tar jo mindre plass enn fett - selv om de veier det samme.
Ha en flott lørdag da dere :klem:


#1256

Mille89 sa for siden:

gratulerer gro! så deilig! hetland kommer til å bli stolt ;):heia:
og flott at du fant samme skjørtet. deilig å ha slike favorittplagg. jeg har gått med min giraffgenser idag også, den kommer til å bli en hit! den kostet 30 kr, og det var bare en igjen, i str 36 ehehehe,,,den er igrunn for liten, stopper ved navlen ca, men med høy bukse eller skjørt under ser det ganske bra ut. og det er en giraff på det:D

ikveld blir det avslapping med en film, kjæresten og god mat. deiliiiiig.

idag er gangsperren helt utrolig. aldri vært med på noe lignende jeg. lårene mine skjelver bare jeg går. men imorgen skal jeg trene igjen, og fikk et tips om å trene litt rolig helt på slutten? litt rask gange eller noe slikt? da skulle det ikke bli så ille med gangsperren? for å gå rundt slik som dette i en mnd før det løsner kan bli en prøvelse:p

litt masing fra meg! god helg alle sammen!:hearts:


#1257

grotingeling sa for siden:

Takk Mille:klem:, dette er skikkelig motiverende!


#1258

grotingeling sa for siden:

Ahhhhh mandag morgen, frisk, rask og våken :D (det er i alle fall det jeg forteller meg selv, og prøver å være positiv:cool:)
Frisk - check
Rask - nja, vel.....
Våken - hæ, hvor, hvem, jeg????
Dette er en sånn blir-ikke-helt-våken-dag tror jeg, har hatt en del av dem i vinter.
Rart med det, men å sitte på en buss og halv-sove er nok en dårlig løsning hvis en ønsker og være opplagt på jobb.
Hadde det vært snakk om 30 minutter så hadde det ikke gjort noe, men 1 og 1/2 time!!!!

Merker jeg er skikkelig lei av dette nå, og at jeg faktisk blir stresset av hele situasjonen noe som absolutt ikke hjelper når jeg forsøker å bli normalvektig.
Spiser frokost på bussen på vei til jobb, og spiser mellommåltid på bussen på vei hjem.
Begge måltider blir ofte kjeks, så de begynner jeg å gå lei kan man si :(
Er ikke alltid jeg blir sulten på middag før jeg legger meg, men da kan jeg våkne rundt midnatt kjempesulten :eek:
Skulle jo tro at faste tidspunkter for buss ville gi meg rimelig faste måltider også, men kroppen funker ikke etter klokka.

Ble litt mye negative tanker her ser jeg(beklager det), men jeg har sovet utrolig dårlig i denne helga - spesielt i natt.
Og det var ikke særlig morsomt å stå opp kl 5 for å komme seg på jobb til 7.

MEN: i morgen er det time hos fastlegen for å fylle ut noen flere skjema som skal sendes til fylkesmannen, og i dag får jeg attesten fra sjefen som skal legges ved ang. stressreduserende tiltak på jobb.
Da gjennstår det for meg å skrive hvorfor jeg mener at jeg bør få tilbake førerkortet.
Skal vi se:

  • Uenig i at det var epilepsi, mener besvimelsen kom som følge av ekstremt høyt stressnivå over tid på jobb. Dette har arbeidsgiver tatt konsekvensen av.
  • Mister 3 timer av dagen hver dag jeg tar buss til jobb i forhold til å kjøre selv. MÅ rekke buss fra Bergen busstasjon senest kl 1708, neste buss går kl 2008
  • Liten(ingen) mulighet til å være sosial utenfor hjemmet (få bussavganger som går på ettermiddag/helg)

Ja dette er litt om hvordan jeg har det i dag, og så håper jeg at jeg ikke ødelegger dagen for dere andre.
Måtte bare blåse ut litt frustrasjon her på morgenen!
Føler meg myyyye bedre allerede, og det førerkortet skal jeg ha tilbake!!!!:boxing:


#1259

streber sa for siden:

til Grotingeling! Blåse ut bittelitt jeg også, fordi om min klageting er veldig liten i forhold til din da-men jeg har tryna matmessig i helgen! Spist endel kransekake, ca 8 biter, 2 små lavkarbokakestykker, 150 gram bacongull og snavlet 4 ostepølser ....:o:eek:Ikke helt stolt kan du si, men lite å få gjort noe med. I seng etter nattevakt nå. Ha en fin mandag folkens!

[img]http://content.sweetim.com/tbsig/sig.asp?img=ad1[/img]


#1260

grotingeling sa for siden:

Streber - det hjelper å blåse av seg :)
Sov godt


#1261

Hapylady sa for siden:

Høres ut som utrolig laaaange og stressende dager grotingeling. Håper virkelig det fikser seg for deg med "lappen" igjen. Ønsker deg masse lykke til.

Her går det i det samme. Ikke så flink til å finne på ting med grønnsakene, men håper det går seg til. Kan bli laaaaaaaaaaange mnd ellers.

Noen som vet noe om persille og gressløk? Går dette under grønnsaker eller urter? Spør kanskje dumt men...... Og hvite bønner. Er dette noe man kan spise utover i fasene?

Ønsker alle en riktig god uke.


#1262

grotingeling sa for siden:

Takk Hapylady :klem:
Persille og gressløk går under urter/krydder, så de kan du bruke masse av.
Hvite bønner må du nok vente med til fase 3b/c.


#1263

Hapylady sa for siden:

Tusen takk :D. Nå ble jeg glad. Persille og gressløk gir så god smak. Der reddet du uker for meg:D. Jipppiiiii :)


#1264

Mille89 sa for siden:

hapylady: alt av urter og krydder er lov! chili og hvitløk og gressløk og basilikum osv. Viktig å få litt smak på greiene ja ;) bønnespirer er vel også lov? aproppo bønner:p

en stoooor :klem: til deg. det høres ikke greit ut altså. håper du får igjen førerkortet snart ja, utrolig kjedelig når hverdangen skal styres av bussen! evt om vi hadde fått ti ganger så bra busstilbud i bergen sååååh. skulle hatt en bybanen hjem til deg kanskje?:p håper alt ordner seg, og det KJAPT.

selv har jeg gått opp og ned den samme kiloen en stund nå. men men, stresser ikke med det. jeg stresser derimot med skolen. ligger fortsatt et godt stykke bak sukk. men snart er det "studieuke" (vnterferie) og da skal jeg kjøre på og komme meg ajour med alt!


#1265

Titti sa for siden:

Hei dere. :klem:

Back in business her etter en super helg, har koset meg med god mat og litt kaker og dessert, men bare snakk om små porsjoner, så i grunn ganske fornøyd med meg selv totalt sett. :ja:

I dag er jeg helt syltet og nyser og nyser. Sitter godt under teppet og venter på begge guttene mine skal komme hjem og spise Valentinskake som jeg har bakt til de. :love:

Uff, Gro, vet hvordan det er å pendle, man blir utrolig sliten av det, det går for en stund, men det er tøft.

Lykke til med å komme ajour neste uke, Mille. Det klarer du. :heia:

Håper dere ellers har en fin mandag. :klem:


#1266

Hapylady sa for siden:

Ja, helt klart Mille. Ikke alt smaker like godt dessverre, så det er kjempebra at man kan bruke urter og krydder. Takk :).

Riktig god bedring Titti:).


#1267

streber sa for siden:

Kjekt at helgen var velykket titti!:)


#1268

Monica31 sa for siden:

Hei og hå, deilig å få kommet seg inn her igjen. etter en travel uke og en helg full avktiviteter er det digg med en "normal" uke igjen.
...jeg holder på som Mille og går opp og ned samme kilo....men kroppen er lik, kanskje til og med litt mindre. Venner og bekjente kommenterer og kommenterer...så det er koselig og motiverende.
Men akkurat nå om dagen hadde det passet meg perfekt å vært ferdig slanket så jeg ikke måtte være så veldig bevisst hele tiden.
...er det lov å si at jeg er en liten smule lei....ikke av å spise sunt altså, men leve litt mer "vanlig"....føyer meg vel inn i rekken av litt klaging....he, he:)
Gleder meg til å trene ikveld, en hel klokketime med Step. Masse kondisjon og litt koordinasjon- passer meg perfekt!

Kjipt med det pendler-styret ditt. Virkelig unødvendig. Håper virkelig det løser seg snart!
Igår strøk jeg de nye Noa Noa klærene mine, så innen februar er omme, er målet at de skal sitte en smule romslig, så blåser jeg i vekten:confused:...nemlig! Syntes det er en god plan. I det siste har jeg hoppet opp og ned uten mål og mening.....
Snakket med en sykepleier idag, hun fortalte at når man nesten ikke spiser karber, vil kroppen NÅR man spiser de samle mye mengder med vann. Hvor mye vet jeg ikke, men det var en reaksjon, hørtes logisk ut for meg. ( ..må innrømme å si at det har blitt noe karbo mat, men som Titti sier, ikke de store mengdene)

Ha en strålende dag folkens:D


#1269

streber sa for siden:

Hei hei, jeg er uten data, den ville ikke virke etter jeg slapp den i gulvet schø .....er innom å leser litt og skriver litt likevel. Monica, det er lov å si man er lei, er det jeg også. Ikke av lavkarbo, ikke i det hele tatt, men av å leve såpass strengt.


#1270

Titti sa for siden:

Samme her jenter, bittelitt lei av ED jeg også, selv om jeg nå bare spiser ED til frokost, mellommåltid og kvelds...

Lei lavkarbo blir jeg aldri, det er min livsstil! :ja:

Men nå som jeg er forkjølet har jeg lyst på noe og kose meg hele tiden og siden jeg smakte litt søtt i helgen så fikk jeg smaken på det og har lyst på noe....

Har gått greit med maten foreløpig i dag, men går sånn og småspiser og småfyser...


#1271

grotingeling sa for siden:

Takk for alle hilsninger, utrolig herlig gjeng her altså :love:
Flott at du ikke lar deg stresse Mille, det går nedover igjen skal du se :)
Kjedelig med data'n Streber, hadde ikke greid meg uten særlig lenge tror jeg - da kan jeg heller avstå tv'n :p
Monica - det høres ut som en god plan, bruk klær i stede for vekt som måleenhet. Me like ;)
Det er lov å være lei ED Titti, vi snakker jo ikke om gourmet mat akkurat :rolleyes:.
Og jeg har det som du når jeg er syk, vil ha noe å kose meg med.
Rart med denne inngrodde tillærte vanen dere.....

Etter en relativt rolig helg, har denne uken min startet med full fart.
I går dro jeg rett fra jobb til sentrum for å kjøpe meg trenings-BH, eller i alle fall gjøre nok et forsøk på å finne en - trenger skikkelig treningstøy når jeg nå skal starte trening med fysioterapaut om 2-3 uker.
Hadde sjekket nettet, og Löplabbet hadde i alle fall et merke som har størrelser opp til H/I-cup - men hadde de dette i butikken??? Neida!
What else is new?! var den umiddelbare tanken.
Så jeg tuslet slukøret ut, men så kom jeg på Netty - undertøysbutikken som mener de har BH til alle størrelser (yea right, har ikke hatt noe som passer meg tidligere)
Trasket ned på Kløverhuset hvor den ene butikken er, og tror dere ikke at de hadde en trenings-BH som passer???
KJØPE KJØPE KJØPE!!!!
Litt i sjokk gikk jeg så til busstasjonen for å finne bussen til Frekhaug (nord for Bergen)
Grunnen til denne utflukten var at jeg hadde meldt meg på lavkarbo-brød-bake-kurs med fylkeslaget av KOS, og det må jeg si var en positiv opplevelse.
24 deltakere bakte 2 typer brød og 2 typer pizza, nyyyydelig begge deler - og kjempelett å lage også.
Kjekt å møte så mange engasjerte lavkarb'ere, og det ble selvsagt utvekslet erfaringer og tips.
Kurset var ferdig ca kl 21, så samboeren måtte hente meg (buss derfra og hjem ville betydd at jeg hadde vært hjemme ca kl 0000 :eek:)
Ble sent nok, for da jeg kom hjem måtte jeg skrive ferdig begrunnelsen for hvorfor jeg har behov for førerkort.
Så kom meg vel til sengs i halv-1-tiden, og var oppe igjen kl 6.
Siden jeg skulle til legen kl 8, kunne samboeren kjøre meg.
Gikk greit hos legen, hun fylte ut de nødvendige skjemaene, jeg hadde med mitt brev samt brev fra leder på jobb.
Nå er alt på vei i posten til fylkesmannen, så nå er det bare å vente igjen....
Tok langtidsblodsukker når jeg nå først var hos legen, tallet i dag var 4,9!!!
YES, under 5 er jo kjempebra! Se på dama med stålkontrol :D
Så var det bare å komme seg på jobb, gjennomføre arbeidsdagen og bruke 2,5 time på å komme meg hjem.
Slokna som et lys på sofa'n, og har nettopp våknet - ble jo lite søvn natt til i dag.
Får håpe jeg blir trøtt igjen snart og kan legge meg, for i morgen må jeg på jobb selv om det egentlig er hjemmekontordagen min.
Skal snakke med fysioterapauten som skal trene meg (og noen andre), slik at han vet hva jeg eventuelt trenger av tilpassing i treningen.

Oi - dette ble langt
Men dette var vel egentlig en kort-versjon av de siste to dagene for min del :stuart:


#1272

Titti sa for siden:

Oj, litt av en dag, Gro. :klem:

Her er jeg syk på andre dagen, sov til kl 14 i dag...:sjokk:
Har fått i meg litt sjokofrokost og ED-kjeks.

Vekta går opp og ned samme kiloen her også, nå er det to uker siden noe skjedde på vekta...men har jo ikke vært superflink heller da når sant skal sies. Denne uka skulle jeg jo satse for fullt med mat og trening og så måtte jeg selvfølgelig bli syk. Det blir dårlig med trening, men jeg prøver hvertfall og spise riktig så godt det lar seg gjøre...To uker til jeg skal prøve brudekjolen min igjen og tre uker til jeg skal til legen og fire uker til jeg skal på jentetur til Bergen. Så nå må det bare bli full skjerpings her. :ja:


#1273

streber sa for siden:

Jeg var ikke flink matmessig i helgen, så denne veiedagen gleder jeg meg ikke til. Men MYE verre enn det er det at bunad sølv til masse penger er borte vekk :eek: det er helt utrolig at det går kommet bort på turen tur retur min mor på søndag.....æsj! God bedring titti!


#1274

grotingeling sa for siden:

God bedring Titti :klem:, også håper jeg budnadssølvet kommer til rette Streber :klem:


#1275

Titti sa for siden:

Takk, jenter, formen er mye bedre nå i kveld. Satser på frisk og opplagt i morgen. :ja:
Sov godt og lykke til med jakten på sølvet, Streber. :)


#1276

streber sa for siden:

Takk søte dere , men foreløbig er vi to familier som har lett og ikke funnet....


#1277

Titti sa for siden:

Håper det dukker opp, Streber. Noe så kjedelig. :klem:

Da er jeg på plass foran pcen her. Skal levere inn oppgave til regnskapstudiet i løpet av morgendagen og jeg sliter skikkelig med oppgaven. :( Har vært så syltet de siste to dagen og har ikke klart å gjøre stort eller konsentrere meg, men nå må jeg bare ta rev i seiliene her. Har vasket bad og tørket støv og ryddet på kjøkkenet, alt for å utsette det, hehe.
Ellers viste vekta 200 gram ned, så da justerte jeg tickeren min i dag jeg. Alle monner drar!!
Har jo satt mål på tolv kilo ned, klarer jeg å nå målet i løpet av de neste to ukene tro?? En halv kilo igjen, 500 gram delt på to uker = 250 gram i uka, det burde jo gå. :heia:

Ha en fin dag dere, snart helg. :klem:


#1278

streber sa for siden:

Steike, så nærme målet du er ! Så kjekt !


#1279

Titti sa for siden:

Delmål, Streber. Husk det. :) Jeg, vil ned enda noen kilo, men har sagt at alt over 10 kilo er bonus....så derfor setter jeg små delmål nå fremover slik at det ikke virker helt uoppnålig. Jeg føler meg fin nå og har funnet drømmekjolen, men det skader ikke ned noen kilo til, jeg har fortatt BMI over 25 for å si det sånn (men vi driter i den altså...).:)


#1280

streber sa for siden:

Ja sånn var det ja, sorry ! Jeg er egentlig bra fornøyd med slik jeg ser ut nå jeg, men veier for mye til at jeg kan gå over til stabilisering, bør veie sytti kilo, for i ferier etc legger jeg på meg fort og mye , da er det greit å ha litt slingrings monn.


#1281

Titti sa for siden:

Ja, sånn det er her også....:ja: Men jeg orker ikke at tickeren skal være så uendelig lang, da blir jeg litt motløst, særlig nå mot slutten hvor det går så sakte...da er det kjekkere å endre på den underveis. Synes jeg da. ;)


#1282

Monica31 sa for siden:

Så kjipt å miste sølvet.....let overalt, hanskerommet, under setene, under mattene, bak og inni seterygger, mellom setene foran.....

Titti, GRATTIS med nedgang! Det skal feires HVER gang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:heia::heia::heia:

Lurt å ikke ha for stort mål, delmål er nok bedre, det er jeg selv dårlig på å sette meg og hvis jeg setter meg det, vet jeg liksom hvor ende-målet er så blir det ikke spennende nok å strebe etter delmålet....ja,ja komplisert er jeg:eek:
Jeg er god om dagen men venter tante rød....så da gidder jeg ikke veie meg!
Kjenner som deg Titti, at det er kjipt å ikke få vært så aktiv som jeg vil fordi jeg fortsatt er veldig forkjølet hver dag....helt likt! Jeg går på trening men føler meg bare verre. Jeg må la det få gå over. Sikkert derfor jeg ikke er like gira for tiden fordi jeg egentlig går på halv maskin, og det har jeg ikke tid til så kjører jeg på full gass alikevel. Legen sa det var virus for tiden som kunne henge i i to mnd.!!!! Bare hoste og forkjølelse....sånn at man ikke er syk nok for sengen, men egentlig ikke frisk nok for full hverdag....er til å bli smågal av!
Nå vil jeg bruke tiden på å blir friskere og holde fokus på meg og gå ned i vekt. Lett å bli så opptatt med andre ting at det nesten blir plagsomt å måtte følge et opplegg. Blir vel bedre når jeg kan trene nok igjen også!

En god ting, pakket bort to esker med klær igår. Blir bare kjedelig å ha de i skapet når jeg ikke kan bruke de. Vi ikke ha de tilfelle jeg går opp. Nei, sånn gidder jeg ikke tenke!!!!!! Vekk med de...føles befriende:D
Ha en strålende dag videre alle strålende jenter:D


#1283

tuddelu sa for siden:

Titter innom og hilser på, lenge siden sist ser jeg;) Her går det unna med skravlingen, har ikke fått lest alle sidene, men oppdaterer meg litt etter litt.

Prøver meg på livet i fase4 - det går sånn passe for tiden. Merker at jeg spiser for lite om dagene .. og det blir lett litt for mange karber! Prøver å balansere det, men karbene er utrolig farlig for meg - er så lett å havne på karbokjøret!!!
Stress og samlivsbrudd har nok hatt sin innvirkning på dette, selv om dette ikke er noen unnskyldning ..
Et pluss er at jeg har begynt å trene, begynte på mandag hehe, så er såvidt igang. Men det føles godt!


#1284

Titti sa for siden:

Kjenner følelsen, Monica, slitsomt å småhangle....usj...
:klem: Jeg er som deg, prøver å rekke over alt, ikke like lett bestandig og blir det for mye stress er det ofte en selv om dietten som går litt i glemmeboka...ikke bra. Så nå er det full skjerpings her. :heia:

Koselig å se deg, Tuddelu. Høres ut som du har hatt litt å slite med i det siste, ikke alltid like lett å spise fornuftig da. :klem:


#1285

Hapylady sa for siden:

Håper du finner sølvet streber. Sånt er utrolig leit. Lykke til.

Gratulerer med nedgangen Titti.

Gå sånn og hangle er slitsomt Monica. Ønsker deg riktig god bedring.

I dag var det min veiedag igjen. Ned 1 kg denne gangen også. Nå har jeg nådd mitt første delmål:D. Er såååååååååå glad:). Merkelig nervøs hver gang jeg skal gå på vekta på fredager, er så redd dette ikke skal fungere - men det gjør jo tydeligvis det:).

Noen som har gode forslag på hva man kan ta med seg når man skal være borte over 2 - 3 av måltidene både lørdag og søndag:confused: Skal på boogie woogie videregående, og det krever energi. Har ikke muligheter til å varme noe der. Holder det med å ta med en bar og f.eks. en ferdigstekt pannekake? Eller må jeg ha noe med grønnsaker?


#1286

streber sa for siden:

Happylady-bar, kjeks og pannekake er supert det! PÅ travle dager lager jeg grønnsaker før jeg fyker ut dørene, eller etter man lander hjemme om kvelden, har ofte rene grønnsaksmåltider, med olje eller smør på, godt og mettende.:)
[size=4][/size]
[size=4][/size]
Streber tryna som kjent i verdens beste kransekake i helgen som var + alt for mye lavkarbodigg, vi er i en feire alle slags dager periode, gøy, men fristelsene står i kø!!! Så VEIEDAGEN...ja den var jo "morro" det ble 400 gr OPP denne uken......isjåæsj, tror det er kransekakebitene,karbohydrater binder så mye vann at det er sykt hos meg:oFlere feiringer i vente, men krysser fingrene for at oppgangen stopper likevel, neste uke...
[size=4][/size]
[size=4][/size]
Sølvet er heeelt borte enda:oJeg har full arbeidshelg +mandagen...
[size=4][/size]
[size=4][/size]
Nok "sutter"-god helg alle sammen!:)


#1287

Mille89 sa for siden:

streber: gi det ett par dager, det er GARANTERT vekke igjen da :) jeg var i 4årsbursdag igår til min lillesøster, og da ble det litt pizza og kake ja. en KILO opp her :p men jeg ser 83-tallet da. så jeg tror det går nedover allikevel? håper du finner sølvet. men dersom du har reiseforsikring vil vel det dekke tapet?

grotingeling: FOR noen dager du har. :eek: håper dette med førerkosrtet order seg snart altså. det fortjener du.

hapylady: gratulerer med nedgang! er det ikke deilig? :)

tuddelu: høres ut som du har det vannskelig for tiden, men virker også som du takler det bra! lett å bare gi faen. jeg har lett for å tenke at når jeg spist en sjokolade vil ikke den neste gjørew vondt verre uansett:o og tror det er lurt å begynne å trene. deilig med kicket man får etterpå!

monica: håper det ikke er dette viruset du har fått. hørtes utrolig kjedelig ut. men om det er det, kanskje det er lurt å ikke kjøe på med trening? heller ta noen turer i rask gange og slikt? er jo lett å gjøre vondt verre:o

puh...var det alle? sånn går det når man venter noen dager med å svare!
jeg har så godt som sluttet helt med produkter jeg. er vel en slags fase tre, blir gjerne en bar om dagen, kanskje noe mer eurodiett. ellers går det i ja-grønnsaker og kjøtt og ost og maaaassse egg og litt nøtter og skyr(utenom den blåbær), men ikke frukt eller knekkebrød. jeg koser meg med det, og stresser lite med mat (prøver).men nei, fase to er ikke helt min greie virker det som. men jeg går jo fortsatt ned, har sånn passe med energi. prøver å passe på kaloriinntaket da. jeg har mer kontroll nå enn sist gang syns jeg. nå gleder ejg meg til å være ferdig på jobb, da skal jeg hjem i armkroken til kjæresten og se film og bare slappe av. så er det ti timer jobb imorgen.

ha en fin helg alle sammen. :D


#1288

Titti sa for siden:

Ha en fin helg, alle sammen. :klem:

Håper 400 grammmene forsvinner fort, Streber. :heia:
Og hipp hurra for en kilo ned, Happy Lady. :heia:

Så flott at du fortsatt går ned uten produkter, Mille. Er jo det som er meningen. :ja:


#1289

Hapylady sa for siden:

Tusen takk:D. Er kjempeglad. Blir spennende å se hvor lenge det fortsetter sånn. Håper det iallefall holder på en stund til. Mye å gå ned - så det er godt å se at noen kilo forsvinner radig :).
Skal på kurs igjen den 10 mars. Så jeg skal holde på med fase 1 til da iallefall. Er ikke helt sikker på hva fase 2 innebærer, men det får jeg vite etterhvert:).

Riktig god helg alle sammen


#1290

Titti sa for siden:

Så bra. :D Det er deilig å gå ned i starten og få motivasjon til å fortsette.
Jeg har gått på noen kurs opp gjennom årene hvor jeg ikke har gått ned et gram, utrolig frustrerende (Type Grete Roede).

Herregud, så rart, jeg pleier sjelden å veie meg på lørdager, men i dag følte jeg meg litt slank og tok en tur på vekta, ha ha, opp to kilo siden torsdag. Spiste sent i går og det var tacosalat, har hørt før at kjøttdeig med krydder binder vann i kroppen og vises på vekta, men såå tydelig da???
Er ikke lei meg altså, vet at det er ingenting som burde tilsi at jeg har gått opp to kilo, men det var rart å se...

God lørdag. :klem:


#1291

streber sa for siden:

Heihei! Tacosalat kan jeg ikke tenke meg skulle føre til 2 kg opp, henger ikke igjen noe fra helgen da?Eller perioden som venter?
[size=4][/size]
Skal snart trimme jeg nå, så får jeg fortsette arbeidshelgen min. GOD helg videre folkens!


#1292

Titti sa for siden:

Hmm, ikke godt å si...Flyr hvertfall på do i ett sett i dag, så er nok noe vann i kroppen hvertfall. Nå har vi gått en tur i finværet, jeg har lest litt regnskap og nå lager vi knekkebrød. Kyllingfilet i form til kvelden....

God treningsøkt og arbeidsøkt. :heia:


#1293

grotingeling sa for siden:

Etter en uke med litt vel høyt tempo, sitter jeg her og er litt snufs.
Håper det bare er forbigående, og at en rolig søndag med middagslur tar knekken på symptomene.
.......eller kanskje jeg skal gå for full runde med influensa? :rolleyes:
Neida, bare tuller - vil jo helst være frisk, spesielt nå når jeg starter opp med fase 1 igjen i morgen.
Har alle motivasjonsfaktorer mobilisert, her skal det kjempes - ding ding ding, runde 2 i 2011 :boxing:


#1294

Titti sa for siden:

Lykke til med fase 1 i morgen, Gro. :heia: Og tvi tvi for at det bare er litt snufs og at influensaen forsvinner...

En dag på sofaen hjalp hvertfall her, nå er jeg like fin her...:)

Samboeren min prøver å legge om til lavkarbo han også nå, stakkars, han sliter her han sitter og gumler på mine tørre kjeks. :lol:

Jeg skal snart på brudeshow med en venninne. :spent:


#1295

grotingeling sa for siden:

Har sovet 2 timer nå, og føler meg litt bedre.
Blir nok hjemmekontor i morgen just in case, og da blir det jo enklere å starte fase 1 også.
Kos deg på brudeshow :klem:


#1296

Ada/80 sa for siden:

Hei!

Ville bare tipse dere ED'ere om å gå inn på YouTube og søke på Eurodiettv:)Der kan dere kanskje få tips til nye måter å tilberede "maten" på:)

God søndag til dere alle!



#1298

streber sa for siden:

Oi, må sjekkes!


#1299

Titti sa for siden:

Må sjekkes. :ja:

Må innrømme at jeg bare måtte smake på litt bryllupskake på brudeshowet i dag, bare en liten kakebit, gud så god da. :sikle:


#1300

streber sa for siden:

Spennende med brudeshow da titti:rolleyes:Blitt utskeielser i dag, i selskapet, men kun lavkarbogodis! Håper det ikke gjør så mye!:o


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.