< Tilbake til oversikten

Den store felles ED-tråden

#801

grotingeling sa for siden:

Fase 1 er godt i gang her i huset, men trening har det så langt blitt lite av.
Ble en ca 1 time i går, hvis jeg kan telle det å lete etter nye støvletter som trim - ble både svett og sliten
Fant noen flotte støvletter med snøring bak slik at jeg kunne tilpasse dem til mine tykke legger, så jeg er uansett fornøyd :D


#802

Titti sa for siden:

He he. Grattis med nye støvlet


#803

streber sa for siden:

Supert med nye støveletter da!:D


#804

valkerut sa for siden:

Gratulerer med nye støvletter ! :)


#805

valkerut sa for siden:

Bare lurer litt her...kan en spise tomatpurre ?? Er det ikke sukker i det ??


#806

grotingeling sa for siden:

Litt tomatpuré går greit, bruker den fra Landlord (Rema) siden den har færrest karber.


#807

Monica31 sa for siden:

Ja klart...det er jo både fysisk trim og hjerne trim....man skal jo se og vurdere alle sko-objektene i tillegg til å gå/løpe rundt etter det beste tilbudet...he,he!

Her går det bra i fase 2....fortsatt ikke sugen etter noe annet. Det er en seier i seg selv!


#808

Titti sa for siden:

Så flott, Monica. Hittil bare spist ed i dag, og mer energi. Så dette lover bra:) lurer på kyllingwok til middag i dag:)


#809

Popp sa for siden:

Fikk e-mail idag på min forespørsel om de nye produktene, men syntes det var så tamt svar at jeg sendte ny mail for å høre om er planlagt noen nye produkter i 2011.

:(


#810

Grubbeline sa for siden:

Jeg har også tatt kontakt tidligere ang. produkter du får kjøpt i andre land, og da fikk jeg til svar at noen av dem inneholder konserveringsmidler etc. som ikke er tillatt i Norge. Typisk... Er så lei de gamle produktene, så hadde virkelig vært godt med litt nytt! Regner med 6-7 mnd til før jeg er i mål... Men vi får heller være kreative med det vi har, og tipse hverandre om evt. nye måter å tilberede maten på.


#811

streber sa for siden:

hadde vært så kjekt med nye produkter altså....æsje...:o


#812

grotingeling sa for siden:

Merkelig at de ikke en gang virker interessert i å vurdere nye produkter :confused:
Spesielt når vi er flere som har spurt......
Skal ta det opp med legen på neste kontroll i slutten av januar, kanskje Dr. Hetland kan øve press for oss :p


#813

Monica31 sa for siden:

Idag er det en skikkelig god morgen!

Har følt lenge på kroppen at jeg er blitt mindre og har ikke skjønt hvorfor jeg ikke har sett det på vekten...så siden søndag har jeg gått ned 2,3 kilo!!!!!!!!!!!!!!!!
Jiiiipi! Jeg ser 70-tallet. Det er bare super gøy! DET var ihvertfall motivasjon til videre innsats! Yes!!!!! Om 300 gram skal jeg sende før og etterbildet...sa jeg skulle gjøre det når jeg hadde gått ned 15 kilo! Men det kan jo ta en stund siden jeg går sånn i rykk og napp!


#814

Popp sa for siden:

Sendte ny mail igår hvor jeg spurte om de hadde planlagt noen nye produkter i 2011. (men regner ikke med noe positivt svar).

WoW! Monica, Superbra :heia: :heia: 2,3 kilo er helt fenomenalt!

Idag blir det hvertfall måking som trimpoeng. Det tar sikkert en time å få tatt unna gårdsplassen! Kanskje jeg skulle ta på pulsklokken å sjekke resultatet :lol:


#815

streber sa for siden:

Flott om du spørr Hetland om hjelp, hun er "min" lege også, så du kan si vi er flere som er ivrige på dette;)


#816

streber sa for siden:

Monica-DET er jo fantastisk, så herlig!:DGratulerer!



#818

Titti sa for siden:

Gratulerer, Monica. Så fantastisk. :heia:

Jeg fikk også en god nedgang etter sykdom, kom heldigvis ikke gikk på igjen.

I dag fikk jeg derimot ikke noe godt møte med vekta. Den viste fortsatt en kilo opp siden minstenotering før jul. Men jeg gadd ikke å deppe av den grunn, antagelig gikk jeg opp en ekstra kilo i nyttårshelgen (orket ikke veie meg på mandagen) og uansett har jeg aldri gått opp så lite som en-to kilo en jul før, så det er jo en seier i seg selv. :D

Jeg håper kiloen er over til neste veiedag, onsdag eller torsdag neste uke. Og skal ikke opp på vekta før den tid. Det går stort sett i fase 2/3 her. Kjente at fase 1 ble for drøy overgang etter jul, med konstant hodepine og sug, så jeg har tillatt meg et vanlig måltid eller to. En litt sånn overgangsuke, så får vi se neste uke om jeg drar til med fase 1 eller 2, litt avhengig av antall produkter jeg har igjen også. Akkurat betalt forrige faktura og har ikke råd til noe mer produkter på denne lønningen. (Januar = dårlig råd. ;)).

Ellers hadde jeg planer om å trene i morges, men våknet opp med DEN hodepinen, samboeren min kom med et glass vann og to paracet og ba meg holde senga. Jeg satte klokken på åtte og tenkte jeg skulle se om hodepinen var borte, i stedet våknet jeg da samboeren min skulle på jobb kl halv åtte, han fikk ikke opp utgangsdøra pga snø!!!! Da skjønte jeg at trening ble utelukket og trakk dyna godt over hodet igjen og sov til kl 11. ;)

Har tatt helgevasken og puslet rundt i heimen i stedet, sendt ut et par søknader til jobb, bestilt jentetur til Bergen og litt sånn og bestemte meg for å droppe trening i dag. Skal snart ut og handle og prøve å måke frem bilen min under der et sted, tipper det blir trening nok for i dag. ;) Satser heller på to treningsøkter neste uke. Fikk streng beskjed av samboeren min :love: om å ikke starte for hardt den første uka, han blir så engstelig når jeg har så mye vondt i hodet...selv om jeg prøver å forklare han at det ikke er farlig og bare abstinenser etter julen. ;)

Ha en fin dag videre, alle sammen. :klem:


#819

grotingeling sa for siden:

Wiiiii - så kjekt!!!!!!:heia:


#820

Monica31 sa for siden:

Hei Titti! Så fantastisk samboer du har. Det var virkelig kjærlighet....så deilig når de er litt bekymret for oss....
Jeg syntes alle som har kost seg i jula ikke har gått opp særlig mange kilo. Det er en seier i seg selv! Så er det et helt år til neste gang!
Så er det min tur...idag er jeg sulten!!!! Men spiser bare litt ekstra og det hjelper. Sliter med vondt i hodet, har fått det etter jobb hver dag nå. Vi hoster endel også, influensaen henger vel litt i.

Hørtes ut som en herlig dag Titti. Skulle gjerne hatt en slik snart!
Dagen jeg handlet til barna på salg, fant jeg meg en fin klassisk bomullskjole i god kvalitet- svart! Den satt som en skudd i L!!!!!!!!!!! Det har aldri skjedd meg før, det var gøy! Gleder meg til å bruke den snart!
Jeg har vel gått litt ned pga. sykdom, men jeg tror også kroppen har sluppet taket på noen til....føles herlig! Da er det så typisk å bli sulten idag.....


#821

Monica31 sa for siden:

Ja....kjempe kjekt. Nå har jeg stått stille i 4-6 uker.....det var kjempe gøy!


#822

Titti sa for siden:

Ja, godt å bli tatt vare på. :love: ikke bortskjemt fra før , så setter veldig pris på det:ja:
Monica, jeg mente egentlig ikke at det bare var pga sykdom, men tror kanskje at kroppen endelig
slipper kiloene når kroppen får tid og mulighet til å slappe av og hvile?!:) Så gøy med kjole på salg som satt som støpt og bare str L da gitt:) gleder oss til bilde :spent:


#823

Monica31 sa for siden:

Ja jeg skjønte det:D, men det er sikkert litt sykdommen sin skyld at jeg ikke har hatt så matlyst. Men nå når jeg var dårlig spiste jeg pizza, kinamat, indisk mat med ris og litt snop, selv om det var lite av hvert. Så jeg var litt spent på vekten kan du si!
Etter tre dager på ed fase 2 skjedde det store vekttapet. På søndag veide jeg faktisk 82,9, mandag 82,2 og så nå 79,9 igår! Idag veide jeg 79,8...men nå skal jeg ha offisiell veiedag onsdag neste uke...er det da du veier deg Titti?
Men du har sikkert rett i at kiloene slipper når en slapper av?!?!?! Jeg har sovet utrolig mye i det siste og lagt meg tidlig. Når jeg legger meg tidlig blir jeg heller ikke fysen på noe....kanskje en god rutine egentlig. Merker jeg trenger mye mer søvn enn normalt. Er bare fælt å sitte lenge oppe, blir utrolig trøtt dagen derpå.
En annen ting; jeg syntes det er bare koselig å få tilbakemeldinger av dere på hva som skjer med meg. Jeg tar det bare som omsorg og engasjement! Dere er herlige hele gjengen! Dere har masse erfaring og kunnskap om akkuratt det vi holder på med!
Ha en fin fin dag alle sammen :klem:


#824

streber sa for siden:

Heisann ED gjengen;)Har ENDA ikke turt å veie meg på morgenen som er det jeg pleier, "sjekket" litt på kveldstid, s¨å har en viss peiling på at jeg ligger et par kilo over minstenoteringen før jul enda. Men jeg sover ikke for tiden-flyr på do i et kjør, så her holder man på å slippe vann kan man si:p
[size=4][/size]
Ha en fin fredag!


#825

Titti sa for siden:

Enig, Monica. Utrolig god støtte her inne. :klem: jeg har faktisk som nyttårsforsett å komme meg i seng tidligere. Tror det hjelper på forbrenningen også og ikke minst å slippe å fyse på kvelden!:)

Et par kg er ingenting, Streber, det tisse vi fort av oss:D


#826

streber sa for siden:

Titti-jeg håper å tror du har rett i det. På mandag er det en uke siden oppstart etter jul, kanskje jeg tørr veie meg da?


#827

Mille89 sa for siden:

gratulerer monica, så herlig med nedgang!!! og fint for oss for snart kommer jo bilde! :D
burde nesten lagt inn bilde av meg selv her i min nye blomsterkjole, føler meg så fjong, det er deilig. litt vår i dette snølandskapet.
titti: jentetur til bergen synes jeg høres herlig ut! bærgen e jo bæst ;)

på mandag begynner jeg på skole, og skal på intervju til en muligens ny jobb. fikk bedskjed om at EDproduktene har kommet så på tirsdag begynner jeg påan igjen. NÅ begynner det nye året føler jeg.


#828

Titti sa for siden:

Lykke til med helg, jenter. Straks taco her:) i dag fant jeg en lekker jakke til bare 300krde hadde to igjen da jeg gikk forbi første gang. En i xl og en i l. Jeg måtte sjekke kontoen først og da jeg kom tilbake var xl borte. Dama i butikken ba meg prøve l, men jeg hadde lite tro på det, siden jeg prøvde jakka i xl i høst og ikke fikk knept den igjen da. Men str l satt som et skudd:) :) juhu:) god helg:klem:


#829

Monica31 sa for siden:

Mille: riktig lykke til med alt du har fore. Digg at året er startet, en god følelse....

....og enda bedre følelse er det når klær i mindre størrelser passer! Grattis Titti, er det ikke herlig?!? Nå må vi bare fortsette!

Gå på vekta Streber....jeg er jo kjempe spent...nå har jeg ventet en uke! :D
God helg! Lykke til videre jenter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


#830

Popp sa for siden:

Yuhu! Titti, er det ikke en deilig følelse når man må inn i mindre str. enn man tror. Og Mille; du får ha lykke til på interj mandag :krysser fingrer:. Monica: Godt å høre at det endelig har sluppet tak i hos deg :heia:

Jeg skal på vekten igjen i morgen, da er det en uke siden sist :brrrr: Men det søtsuget som jeg har klart å komme meg unna - så fortjener jeg at det går nedover! :D

God helg, alle sammen.


#831

Titti sa for siden:

Dere er kjempeflinke, jenter. Jeg har ikke vært så streng med dietten som jeg trodde skulle klare å være, men jeg kjenner jeg er i ferd med å hente meg inn og komme i ed-modus:ja:

Monica, jeg veier meg onsdager eller torsdager alt etter som. Neste uke skal jeg trene tirsdag og torsdag. Har allerede merket meg ut timer og satt opp i kalenderen:)


#832

Titti sa for siden:

Lykk til på vekta i morgen, Popp, jeg er nesten like spent som deg;)


#833

Titti sa for siden:

Så spennende med jobb og skole, Mille. lykke til:klem: jeg er ute etter ny jobb og vurderer også og begynne studere igjen. :)


#834

streber sa for siden:

Jeg er glad jeg bare skal være i fase 1 i 2 uker denne gangen-gørre kjedelig:(Nope Monica , ingen veiing før jeg har holdt på minst en uke på ED igjen. Jeg la på meg MYE i julen, det kjenner jeg, kjenner også at mye er borte igjen nå ja, men venter litt til .


#835

Titti sa for siden:

Synes du er superflink til å gå rett på fase 1 etter jul. :heia:



#837

Monica31 sa for siden:

Streber du er virkelig flink....sliter selv med litt søtsug! Må nok være helt avholds......etter to uker pleier det å være borte! Blir spennende når du veier deg Streber, vi heier på deg. Man kjenner ofte kroppen sin godt selv!
Idag skal jeg på skøyter med barna på sånn inne-skøyte-bane! Ny svær hall her i Stavanger....blir gøy, så skal jeg hjelpe svigerinnen min som akkuratt har fått baby, hun har feber stakkars mens mannen er borte idag. Hun har hatt keisersnitt og er blitt syk rett etter fødsel stakkars! Gleder meg til å kose med babyen....de er jo så bitte-små!

God helg!


#838

Monica31 sa for siden:

Lykke til på veiing Popp!!!!!!!!!!!!!!!!!!


#839

grotingeling sa for siden:

Hei flinke damer
Da har jeg vært i fase 1 en hele uke, og kan rapportere en nedgang på... 900g
Ultra-fornøyd!!!!! Vet jo jeg kvittet meg med noe overskuddsvann i romjula, så jeg antar at dette er reell vektnedgang i form av fett


#840

streber sa for siden:

Gratulerer med nedganen grotingeling-supert!!:DKULE gruppeklemme smileys du har :)
Jeg startet den 03. med ED, så det har bare gått 5 dager, men jeg kjenner at masse vann er borte fra kroppen og klær går på igjen , så jeg sjekket i dag-77,6kg, dvs 1,1 MER enn før jul-men TRO meg det har vært MYYE mer, men å gå på vekten å finne et kilo mer får meg ikke til å miste motivasjonen, slik mange kilo ville gjort.Det gjelder å ta innersvingen på seg selv he he:p
[size=4][/size]
[size=4][/size]
Ble tante for første gang på tirsdag jeg- vil dere se bilder??


#841

Titti sa for siden:

Grattis til Gro og Streber. :heia:

Jeg holdt på å gå på vekta i morges, men kom på at jeg bare skulle veie meg en gang per uke, så jeg klarte å besinne meg. ;)

Ja, selvfølgelig vil vi se bilder, Streber. :spent:

Nå skal jeg ut og måke, det blir dagens trim! :D


#842

streber sa for siden:

Hei, er på jobb, skal legge ut så fort jeg kan. Dårlig tlf, får ikke det til med den.



#844

streber sa for siden:

til venstre min eldste datter, midten meg og lille David Johan, høyre minstedatter


#845

grotingeling sa for siden:

Skjønningen David Johan :love: - ja og tante og søskenbarna er flotte de også :klem:


#846

streber sa for siden:

Tusen takk Groteling, kjenner jeg svever helt på skyer etter jeg traff godingen:)Og jentene mine er skjønne de også og jeg..ja jeg ser nå mye bedre ut nå enn for 10 kilo siden, ble ikke helt rar på det bildet der heller faktisk.:):pFikk skryt for vektnedgang igjen i dag, hele tiden nå-supergøy!


#847

Titti sa for siden:

Så søt og så gyllen og fint. :love:
Dere var så fine alle sammen. :ja: Og du ser jo veldig slank ut nå Streber!!!! :D :D :D


#848

Titti sa for siden:

TJa, hva skal jeg si om min første uke på ED etter jul igjen da?? Det ble hvertfall ikke fase 1, det kan vi slå fast. ;) Mer enn kombi av fase 2/3, men fikk hvertfal avvent meg med karbo igjen og de siste to dagene har vært uten hodepine. :)

I går ble vi bedt til et vennepar med barn, der fikk vi servert pizza, jeg spiste så diskre jeg kunne bare fyllet og prøvde å plukke ut maisen som var i pizzaen, det gikk greit. Masse kaker og snacks og godis på bordet etterpå, men jeg spiste bare et par cashewnøtter, men jeg drakk to bokser med smirnof ice da...ja ja, stemingen ble hvertfall god og skravla gikk. :lol:

I dag fikk jeg (nok en gang) kommentert at skravla går i ett her, så nå har jeg holdt munn i en time og 35 min. Samboeren min går rundt og ler høyt her, men nå skal vi nå se hvor kjedelig det blir her etterhvert. ;)

Ha en super søndag dere, innevær her i dag. :D :D



#850

streber sa for siden:

Mannen min også blir sprø av bablingen min når han er oppslukt i fagprogram/filmer som han elsker(ang brannvesen, feiervesen, tredreiing-for å nevne noe), men som krever konsentrasjon:oJeg VET han har rett-jeg trenger ikke si alt som dukker opp i hodet mitt he he-prøver å skjerpe meg, men glemmer det ofte:p;)
[size=4][/size]
Takk Titti, ser ikke så verst slank ut på endel bilder, endel ser jeg stor ut på enda, i speilet er jeg helt ok:DMEN har noen kg igjen før idealvekt ja:)


#851

streber sa for siden:

Som du sier Titti, så fikk du vendt deg av karboene denne uken, det er flott. Jeg har ikke hatt hodepine faktisk-men var kvalm og slapp de første dagen OG det er KJEDELIG!!!!Fase 2 er 1000 ganger bedre!


#852

Titti sa for siden:

Ja, det er som natt og dag  tror jeg må få bestilt litt nye produkter i morgen. Omtrent bare pasta og brownies igjen her. Legen min vil jo helst ha meg på normalt lavkarbo kosthold, men jeg vet jo hva som funke best på min kropp og uten ed går jeg dessverre ikke ned.


#853

streber sa for siden:

Samme her titti, dvs jeg gikk ned noe på et standardføropplegg jeg fikk utdelt på klinikken for å gå på før produktene kom-ellers har det fungert dårlig for nedgang ja.:o


#854

Titti sa for siden:

Ja, og på en måte er ed enklere å følge også, du vet hva du skal spise og ferdig med det. Uff, gullet mitt syk her med feber og vond hals, så da må vi nok bli hjemme fra skole og jobb i morgen. Litt kjedelig, vanskeligere å følge ed da, men det går nok på et vis!


#855

streber sa for siden:

god bedring til gullet ditt:)


#856

Titti sa for siden:

Takk:) ligger med bena i fanget mitt stakkars. Kok varm under dyna, men sier han fryser. Vi ser på barnetv:)


#857

Titti sa for siden:

Jobben din virker veldig interessant, Streber. Krevende og givende på samme tid. :ja:


#858

streber sa for siden:

Den ER det, elsker den, men den tar mye energi også,GODT med fri innimellom:)


#859

Titti sa for siden:

Det skjønner jeg, men må være så deilig å ha en jobb en brenne for:)



#861

Popp sa for siden:

Deilig at du slapp bivirkningene. Og jeg er så enig, fase 2 er 1000 ganger bedre. Jeg har min siste dag i fase 1 idag - men ble invitert på svigermors kyllingrett med grønnsaker og den er så deilig at jeg koste meg med det.

Men jeg har lurt litt på om jeg skal fortsette med fase 1 ut uken. Neste uke skal jeg på hotell i 5 dager. Et kurs som varer fra morgen til kveld og jeg regner med at det ikke er så lett å bare spise 1 vanlig måltid og resten ED produkter når de andre gafler i seg med alt mulig av deilig mat.
Grotingeling- dette har du vært gjennom. Noen tips til en stakkars sjel?

God bedring til gullet, titti :suss:


#862

Popp sa for siden:

Jeg har gått ned 2,2 kg!!


#863

streber sa for siden:

GRATULERER Popp!


#864

Titti sa for siden:

Så flott, Popp:heia: nå må jeg også komme skikkelig i gang her. Tre uker til jeg skal på kjoleprøving med forloveden min. :)


#865

Popp sa for siden:

åååhhhhh----:love: Så koselig....Jeg husker jeg var veldig fornøyd med min br.kjole. (mimre, mimre)


#866

grotingeling sa for siden:

Ahhhh hotell-livet på ED ja, det er jo litt utfordrende til tider.
Men jeg har nå kjørt fase 2 ved 3-4 anledninger, og har løst det på følgende måte:

Frokost; ED produkt (gjerne kakao eller frokostblandingen, har med egen kopp i tilfelle hotellet kun har små kopper)

Lunch; Salat med lovlige grønnsaker, kjøtt, fisk, fugl, egg alt etter hva som serveres - ofte er det buffet, og da har jeg også ofte valgt varmmat
Hvis det er organisert lunch med servering ved bordet må du nesten forhøre deg om hva som skal serveres. Jeg har ofte tatt kontakt med den som er ansvarlig for arrangementet uka før ankomst eller ved ankomst, og da har de alltid kommet fram til gode alternativer (allergi er en god unnskyldning, det samme er diabetes.....)

Middag; Det meste går greit i hotellrestaurantene, enten er det buffet eller så har de meny som en bestiller fra. Skal dere ut og spise, så gå for rene kjøtt- eller fiskeretter, eller retter som f.eks. fajitas (bare la være lefsene), taco (uten skjell) eller tapas.

Mellommåltid/kvelds; ED-bar eller ED-kjeks

Ha alltid en bar og/eller en pakke kjeks i veska, det kan gå lang tid mellom måltidene når en er på kurs.


#867

Titti sa for siden:

Leide eller kjøpte du? :spent:


#868

streber sa for siden:

Da jeg giftet meg i 08 leide jeg en perfekt kjole-Men i dag hadde jeg leid hos noen med fast butikk i nærheten eller kjøpt. For DAMA som reiser rundt i Norge å leier ut utstyr, var blid og grei, men det var så mye styr-kjolen var direkte skitten nederst, den var ikke sydd ut til min størrelse slik lovet, hun måtte komme på natten til bryllupet fra Brønnøysund der hun bor, for å sy den ut slik at jeg fikk den på:eek:, Kjolen sendte hun med jetpack...men der den var strammest gikk det ikke ann å sy den ut- forteller hun på selve bryllupsdagen(hadde gjort det helt klart hele tiden at den strammet fælt det stedet, noe som ifølge henne ikke var noe problem, den kunne da syes ut:mad:)

Perfekt bryllup utenom det, men det var nervepirrende og frustrerende rundt kjolen en stund. Så om noe virker for billig til å være sant kan det faktisk være noe i det:o

Håper du er 1000 ganger mer heldig mht kjole. En mulighet er jo å kjøpe brukt også-uansett -lykke til:)


#869

Popp sa for siden:

Etter ha prøvd 1000-vis av kjoler (følte hvertfall slik) var det en dag jeg sto å prøvde det i en butikk jeg hadde vært innom flere ganger. Damen kom da bort å spurte om jeg ville prøve en fjorårets modell, og der var den. Den var på salg siden det ikke var årets modell så jeg kjøpte den, den ligger i kjellern fortsatt, med sløret og alt. En gang skal jeg sy den om til en selskapskjole, vet bare ikke når det blir. :D


#870

Monica31 sa for siden:

GRATTIS! Så herlig da.... You go'girl!

Streber....herlig med bare en god kilo på vekta, flinkis du også! Det gjør da heller ingen verdens ting når man får kommentarer på at man blir mindre!!!! Gratulere med søtt tantebarn! Han var skjønn. Så flotte døtre du har, og du så veldig bra ut selv også!

Grotingeling; Gratulere meg nedgang! Fantastisk etter bare en uke!

Titti; lykke til med kjolevalg! Jeg leide meg en på en flott brudesalong, det fungerte veldig bra! De sydde den om til meg og det ble perfekt! Tror det er viktig som Streber sier å bruke en seriøs aktør.

Så over til helgen....ja hva skal jeg si...et eller annet rart med hjernen min....etter å ha et slikt formidabelt vekttap så SKEIER jeg totalt ut!!!!!!! Jeg må desverre bruke det ordet for jeg hadde ikke bestemt meg for det på forhånd....sjokolade, potetsuppe med loff...ja går det ann?!???!!?
Men idag er jeg back on track......av og til virker kroppen som den friker helt ut, uten forvarsel!
Mannen min hadde tenkt å begynne 15.jan på eget lavkarbo-opplegg. Jeg spurte så utrolig pent igår om han kunne begynne idag istedenfor. Jeg syntes det er vanskeligere nå å lage middag til de hver dag og se han godte seg med snop om kveldene. Måtte bare være ærlig å si det er vanskelig. Han ble med idag!!!!!!!!!! Så da er innstillingen min mye bedre, for motivasjonen har jeg faktisk! Han er jo livredd for at jeg skal dette tilbake i gamle tralter, så han var ikke vanskelig å be! Det var godt, for nå vil jeg få has på de siste 9 kiloene mine.....:eek:.....banna bein nå skal de av!
Det er rart man gleder seg sånn til å bli en slank utgave av seg selv, men så forsvinner liksom bildene i hodet de dagene man tar helt av. Nå skal jeg avsukres...regner med jeg er mye bedre allerede til helgen ihvertfall!

Syntes dere andre er super flinke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D


#871

Monica31 sa for siden:

Veide 80,4 kg.....opp 0,5! Så her må det skjerpes!!!!!


#872

Titti sa for siden:

Godt å høre du er menneskelig og akkurat som oss andre, Monica. :klem:
Nesten så jeg ble litt lettet siden alle har vært så flinke her denne uka. :lol:
Neida, men jeg også kjenner igjen den følelsen, en har vært så flink og får gode resultater på vekta og så får man lyst til å feire det på en måte og av gammel vane stapper man i seg mat og godis, for det er jo slik vi ofte er vant til å feire ting...

Men godt å høre at du er back on track og har fått mannen din med deg. :ja:
Der sliter jeg litt, altså jeg er i gang jeg, men forloveden min er vel ikke helt der. Han er veldig enig at lavkarbo er bra og klarer seg fint uten karbotilbehør til middag og slikt, men på jobb spiser han jo brød og han spiser kaker og godis osv. Han sluttet å røyke her i sommer før vi flyttet sammen og det synes jeg er kjempeflott, men da har han nok begynt å spise mer også, jeg ville ikke si for mye i høst, men nå synes jeg snart han må skjerpe inn litt. Her driver jeg og slanker meg og gjør meg fin til bryllupet og så skal han bare ese ut. ;) I tillegg har han begynt å jobbe på kontor og er ikke lenger ute og sjauer....så noe må gjøres. :ja: Men hvordan overtale han, han må jo ville det sjøl, hjelper jo ikke bare å skjerpe seg på hjemmebanen...

Det blir spennende å prøve kjoler, jeg er åpen for det meste. Håper den lokale brudesalongen i byen har drømmekjolen, hadde vært veldig praktisk, de er kåret til den beste i fylket flere år på rad, så jeg har et håp. Men jeg er villig til å reise langt for å finne KJOLEN altså. :ja:

Her er det syk gutten på sofaen i dag, ligger redd ut med røde feberkinn og vond hals, lurer på om vi skal ta en tur til legen i dag...

Ha en fin dag alle sammen og lykke til på ED andre uke etter jul. :klem:
Her startet jeg dagen med en sjokoladepudding laget om til shake...dårlig utvalg ja, får bestille litt varer!!!


#873

Monica31 sa for siden:

Stakkars gutten! Det er vel bare hvile og ro som hjelper og drikke masse da! Vi har akkurat vært der selv. Har ennå hoste, men kjenner at nå er det virkelig på vei vekk! Håper å få trent igjen i slutten av denne uken.
Kanskje det er derfor jeg fikk det store sprekket også. Jeg har ikke trent på tre uker nå og sitter mye inne. Da kjeder jeg meg...kjede=spise godt og "kose" meg. Ja de gamle vanene sitter nok grodd fast. Men vi får overvinne de kjappere fra gang til gang.....

...nobody is perfect! Helt enig med deg Titti, godt å se at vi alle har de samme utfordringene. Men nå har jeg virkelig lyst å avsukre meg, og være godtefri til 1.april! Så blir det 2 1/2 mnd. uten godteri! Det skal jeg klare. Klarte jo tre måneder før jul nå...så da må jeg klare det igjen!

Håper du finner drømme-kjolen. Det er viktig for oss jenter! Det er en stor dag! Så heldig du er at den brudebutikken er blitt kåret til beste i fylket....
God bedring til lille-gutt!


#874

Monica31 sa for siden:

Anngående det å få med mannen også, var jeg nødt til en forandring nå. Helt frem til nyttår har jeg vært så gira at ingen ting har gjort meg noe. Men nå er det mer en kamp å være konsekvent til tider :utenutryk. Nå har jeg mer behov for støtte. :wacko:
Tror det er viktig at de skjønner at dette er ikke gjort i en fei. Støtte kan de gi på å være med. Men det er viktig at de selv vil og har sin egen motivasjon. Hva kan motivere mannen din tror du? Min gremmes over "god"-tillegget på magen og han er med i nordsjørittet og det er godt å slippe å dra på minst mulig!
Ja, ja hvem har sagt det er en lek å få vekk dårlige, inngrodde vaner....?????? Jeg skal uansett ikke gi meg, samme hvor mange drop-out det blir på veien mot målet....:D


#875

grotingeling sa for siden:

Been there - done that.
Merkelige greier dette, og det er som du sier som om kroppen tar helt av på egen hånd.....
Men du har jo tatt grep og kommet tilbake på sporet, så jeg ville ikke bekymret meg noe særlig.
Spist er spist :rolleyes:

Snille kjekke mannen din :love: - ham kan du beholde, kiloene må du "gi" fra deg :D

Du er jo superflink, så noen små avvik i planen er ikke noe å frykte - dette går så bra så:klem:


#876

grotingeling sa for siden:

BTW - dette søtsuget jeg ikke hadde forrige uke..... jada - er det her!!!
Tante rød fant det for godt å komme en uke før tiden denne gang (sikker pga omleggingen), og dermed ble jeg angrepet - hardt angrepet av søthunger i går :eek:
Gikk greit leeenge, faktisk helt til kvelden - men da ble det noen nøtter og mørksjokolade smeltet og rørt ut med melk :o
Kjenner det ennå, og har nå tillatt meg noen mandler men må nok ta meg et ekstra måltid og 4 liter vann for å unngå flere utskjeielser :p


#877

Titti sa for siden:

Takk. :klem: Vi har vært en tur hos legen nå, det var ikke bakterielt, så da er det bare tiden som hjelper. Det går i is og cola zero her og repsils.
Blir så som så med trening på meg nå, jeg må være hjemme med gutten morgen også, men satser på at han er frisk til torsdag, slik at jeg kan få trent mens han er på skolen.

Jeg er med på avsukring vet du. Synes i grunn det går greit å holde meg unna høykarbo, men det finnes mange sukkerfrie sjokolader som også frister....har som mål å også holde meg unna dette, jeg går ikke ned når jeg unner meg slikt.

Blir spennende å prøve kjoler, jeg har jo en kjole oppi hodet mitt, men om den finnes og om den passer meg, det gjenstår å se. :)

ja, jeg også kjenner jeg trenger mer støtte nå. Jeg stekte vafler her i helgen og så skulle jeg en ED-pannekake tll meg selv i vaffelhjernet slik at jeg også var med liksom. Endte med at alt brant seg fast i hjernet og røra tøyt ut, og det var den siste jeg hadde. da var jeg helt på gråten og dritsur lenge etterpå. Der satt liksom de og gaflet i seg og stakkars meg fikk ikke engang en tørr ED-vaffel. ;)

Siden forloveden min var så flink å slutte å røyke for min skyld, føler jeg at jeg ikke kan vær for kravstor, men han begynner å få en rund fin kosemage nå. ;)

Men vi skal hvertfall få oss hund i 2011 :love: og da får han jo litt trim der.


#878

Titti sa for siden:

Kjedelig når en blir så sugen, fant ut det var nok det som var mitt problem forrige uke også. Det der hørtes forresten veldig godt. :D

Lykke til med å komme deg gjennom dagen, føler med deg, prøv å få den til å gå så fort som mulig og legg deg tidlig. :)


#879

Popp sa for siden:

Det er akkurat dette jeg selv opplevde i oktober, og jeg brukte enda lenger tid på å skjønne at det ikke kunne fortsette. Men jeg har lært av å gå gjennom den prosessen og det antar jeg du også har? Det 0,5 kiloet er nok bare vann (mer karbohydrater binder visst mer på vann). Godt å høre at det var flere som fikk søtsuget som jeg opplevde for fullt igår. Skikkelig jobbi har det vært.. løste det ved noen ekstra barer og kjeks..

Har meldt meg på trening til ikveld. Titti: blir det trening imorgen, tirsdag? God bedring med gullet


#880

Titti sa for siden:

Takk for det, Popp. :klem:

Ser ut som det blir en dag til på sofaen i morgen, så det blir nok ikke noe trening dessverre....men torsdag satser jeg på trening jaffal! :heia:

Vi lærer underveis ja. :ja:


#881

Monica31 sa for siden:

Takk for alle velmenende ord! Du og alle dere andre er virkelig støttende når det trengs! Det er godt å høre at dere har og er igjennom det samme selv!
Selv om det er naturlig kanskje er det utrolig irriterende!!!!!!!!!!!

Bra du er med....det er lett å bestemme seg etter en skikkelig sjokolade, men dagen etter kan suget være der igjen selv om man vil noe helt annet! Syntes fryktelig synd på deg med den vaffel-episoden. Da er livet hardt å leve.....du verden, de tårene var trengende! Jammen meg er du god! Nikk og bukk....:D
For meg blir all sjokolade en kose vane...til og med de sukkerfrie. De er så gode at jeg går å knasker på de hele tiden. Det jeg vet funker på meg er total avholds. Så nå er målet til 1.april. Det vil jeg klare!

Man skjønner jo at det ikke kan fortsette...men hvorfor i all verden gjør jeg det alikevel...det er det som føles så crazy!!!!!!!!!!!!! Men utrolig godt å høre at du også har vært der! Jeg er skikkelig oppmuntret. Tusen takk! Lykke til på trening. Skal prøve meg en tur på fredag tenkte jeg...hvis jeg ikke hoster for mye....

Takk for alle støttende ord...dere er til å "spise opp" alle mann...:blomster:


#882

Titti sa for siden:

:klem: det er du også, Monica.

I sta dro forloveden min frem en diger melkesjokolafe, da fortalte jeg om den forståelsefulle mannen din og da forsvant sjokoladen fort tilbake i skapet igjen :Då


#883

grotingeling sa for siden:

Kjekke mannen som tar hensyn Titti :klem:
Selv er jeg i den "heldige" situasjon at det er jeg som handler inn, og da blir det lite sjokolade og annet snop gitt :rolleyes:

Ellers så har tante rød virkelig gjort sitt inntog, vekta i dag var 1kg opp siden lørdag.
Er jo vanlig med litt ekstra vann, så jeg blir ikke demotivert en gang :p
Men det forklarer jo hvorfor jeg våknet med hovne fingre i dag...
Nå skal jeg booke bord på Kiel-ferga til neste uke, for da skal vi på kjærestetur (bestilte turen før jul) - skal bli deilig med noen dager fri etter å ha jobbet hele romjula.


#884

streber sa for siden:

Høres kjekt ut med tur grotingeling:)Gjør så GODT med slike turer:rolleyes:(sukker hun som gleder seg til ED er over så hun har råd til flere kjæresteturer igjen):)
[size=4][/size]
Mailen min er fikset-fått svar fra ED-samme intetsigende greia dere andre har fått, høres ikke ut som de vurderer å ta inn noe nytt-er ikke det i deres interesse at VI er fornøyde?


#885

Titti sa for siden:

Så koselig med kjærestetur. :love:

Her har det vært lite kjæresteturer i det siste, ble et par Osloturer i høst med overnatting på hotell og håper vi får til en liten Tromsøtur på vårparten, men først og fremst må vi spare til bryllupsreisen i juni. :love: Og så har vi et par rom oppe som ikke er ferdige enda, så nok å bruke pengene til!
Men enig med deg, Streber, ED går hardt på budsjettet, blir bedre når en kommer over til fase 3 igjen. :ja:

Grotingeling, det er stort sett jeg også som handler her, men vi har jo tre gutter her innimellom som skal ha litt lørdagskos og masse rester etter jul, så det er litt igjen i skapene her. ;) Men jeg tror jeg skal begynne å gjemme det litt bedre. ;)
Blir også lettere når jeg skal over på stabilisering og mer vanlig lavkarbomat, da kan jeg lage sukkerfrie alternativer og sunnere ting han kan kose seg med. :ja:

Her er det dag 2 på sofaen med lillegull, vi er ved godt mot og det går bra med dietten, klarte å holde meg til fase 1 i hele går, satse på det går fint i dag også! :)
Tenkte å starte en ny tråd her med hva man har spist i dag, så kan en rapportere der? Jeg kjenner det blir lettere å følge diettene da hvis jeg må føre opp hva jeg har spist og kanksje jeg blir litt bevisst på hva jeg har puttet i meg også. Bli med de som vil. :D


#886

Monica31 sa for siden:

Så bra da! Ingen ting er bedre enn at de forstår! Mannen min sliter heller ikke med overvekt. Så når han skal ned i vekt...de få kiloene som skal av....har han et veldig avslappet forhold til....virker som mange menn setter full fokus på det, så bare er det sånn! Bra vi kan få motivert hverandre av hver vår livssituasjon!

Hørtes herlig ut med fri med kjæresten! Kanskje vi er i samme "syklus"...vi snakket om det igår og idag.....sikkert årstiden og behovet for alene/kjæreste tid!!!!!
Eller når det gjelder tante rød...pleier jeg å gå opp til nesten 2,5 kg. noen ganger. men de går jo heldigvis av igjen når uken er over.

Hadde vært greit å ført opp alt man spiser...en liten periode ihvertfall...så får man et visst inntrykk.....bra initiativ Titti!


#887

Monica31 sa for siden:

Du har helt rett. Min mann er verd å ta vare på. Verdens beste venn og kjæreste :ja:
Å ja....kiloene skal vekk...de er bare i veien.....


#888

Titti sa for siden:

:heia:

Da er dag 2 i andre uke snart over og endelig er det greit å følge ED igjen, sleit forrige uke, men glad jeg klarte å hente meg så kjapt inn. Spennende å se om det blir noe endring på vekta denne uka, veier meg i morgen eller torsdag. Har en tendens til å glemme det hvis det blir stress om morgenen, og det blir det ofte her i huset. :ja:


#889

grotingeling sa for siden:

Så flott at du er back on track Titti


#890

Ada/80 sa for siden:

Hei!
Jeg er ny her og har akkurat opprettet profil:) Kan noen være snille å fortelle meg hvordan jeg får den ticker-tingen over på profilen min?

Gleder meg til å bli kjent med dere!



#892

Ada/80 sa for siden:

Tusen takk:)
Jeg blir nok mer rutinert etterhvert:D


#893

Ada/80 sa for siden:

Må bare teste om det gikk;)


#894

Mille89 sa for siden:

Hei Ada og velkommen! Har du begynt på ED nå?

Jeg har endelig kommet igang med ED igjen. og selv om det er vannskelig, merker jeg at jeg slapper litt mer av også. for nå vet jeg at jeg gjør det riktige. Jeg er ganske uggen i kroppen, men det har jeg vært siden søndag, hvor jeg også hadde en dag jeg bare spiste ALT. pizza og chips,,,,HVORFOR???
Ja det er godt men jeg følte meg jo syk etterpå. det værste var at jeg spiste litt mer chips på mandag:(

MEN, jeg begynte på ed tirsdag, som planlagt, og jeg har holdt meg til det! Nesten som jeg ikke tror det selv. Jeg har spist litt for lite, men nå har jeg kjøpt inn til deilig pastasaus, så idag skal bli bra. Har ikke gått på vekten ennå, venter en liten stund.

Forresten, det er vel noen her som bor i bergen? ihvertfall du grotingeling? forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=999801#post999801


#895

Mille89 sa for siden:

wææ,,,sjekket den lille lappen min i lommeboken nå nettopp, og har visst time hos legen om tre timer :eek: det er så fint å alltid ha kontroll på ting.
har hverken lyst eller råd, men det er nok for sent å avbestille. ønsk meg lykke til :_oy:


#896

Titti sa for siden:

Hei mille:klem: så flott at du er i gang igjenhåper det gikk bra hos legen i dag.

Snakk om å surre, jeg finner ikke pakkelappen fra Ed, jeg får høre med de om jeg kan få sendingsnummeret slik at jeg får hentet pakka i morgen.


#897

grotingeling sa for siden:

Treff i Bergen ja, det høres ut som et godt tiltak.
Har meldt meg på tråden, men er på kjærestetur neste uke så kan ikke delta da.
Håper det blir flere anledninger utover våren....

Håper det går greit hos legen Mille, er det Dr Hetland du også går til? (Mulig du har nevnt det tidligere, men har litt teflonhjerne for tiden...)
Skal til kontroll hos henne om 2 uker, og håper å være nede på minstenotering igjen innen da (82,9)


#898

Titti sa for siden:

glemte å veie meg i morges, Snikveide meg i kveld med klær, ser ut som jeg har gått ned den siste kiloen fra jul, får se helt sikkert i morgen. Hvis jeg husker å veie meg;)


#899

grotingeling sa for siden:

Høres bra ut Titti - da er du back on track for fullt da :blomster:
Jeg svippa innom vekta i dag, og til alt overmål var jeg nede på samme vekt som på lørdag :eek:
Helt uvanlig midt i tante-perioden, så det blir spennede å se hva resultatet er på neste offisielle veiing på lørdag :p
Kanskje 5 liter vann/dag + 4-5 kopper te faktisk er løsningen??!!!
Ja - også mandler.
Har blitt litt mye av det så langt denne uka, men det stagger i alle fall søtsuget!


#900

Mille89 sa for siden:

ja grotingeling, tenk så kjekt om man kunne få (mer eller mindre) fast møte en gang i mnd? og kjærestetur, så kos. og så nå midt i mørket. kos deg masse! Og bli med neste gang:love:

Takk titti, deet gikk faktisk veldig bra. Jippi, ny minstenotering:eek: Jeg vet ikke hvordan det har skjedd, men nå er jeg nede på 87,8. på vekten her hjemme var jeg på 90. noe jeg var storfornøyd med, jeg trodde jeg hadde gått opp 10 00000 kilo. minst. det føles fortsatt sånn igrunn. fine fettforbrenningen. nå er det jo faktisk ikke mange kiloen igjen før jeg går vekk fra "helseskadelig fedme".

SÅH. jeg og hetland (ja det er henne jeg har, virker som hele bergen går til henne:)) lagde en plan. to uker med fase en (fra igår av) og så 30 dager med fase to (siden jeg falt av sist gang, mener hun det er bedre å ha en kontrollert overgang til fase 3). så da blir det ny time i begynnelsen av mars.

STOR :klem:til dere alle. Det hjelper sånn på. Følte jeg holdt på ramle av der en liten stund, men nå er det BACK ON TRACK. :boxing:

En slik matplan-tråd hadde ikke vært så dumt nei.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.