< Tilbake til oversikten

Den store felles ED-tråden

#301

lotta85 sa for siden:

hei :)

noen som vet om det er 250 g til sammen av de forskjellige grønnsakene på liste 2 eller om det er 250 g av hver grønnsak, ble plutselig litt usikker på det jeg.


#302

Titti sa for siden:

Jeg mener det er 250 gram totalt. Har liksom ikke aldri veid eller målt, bare passet på å ikke spise så mye av de gr.sakene der.


#303

arkine sa for siden:

det er 250 g, til sammen


#304

Titti sa for siden:

En liten oppdatering her. :)

Det gikk veldig bra å ta samtalen over telefon. Hexenberg syntes resultatene var supre og at seks kilo på seks uker var veldig bra og helt i rute etter planen vår. I følge vekta hos henne når jeg var der kan det se ut som jeg har gått ned enda en kilo, men det får vi evt. ta som et pluss neste gang. ;)

Vi ble enige om å fortsette i fase 2 til jul omtrent, slik jeg har sett for meg. Hun synes det var flott at jeg tenkte å gå på fase 3 i julen og ikke ta pause. Hun virket nesten litt overrasket faktisk.

Vi snakket en del om veien videre og hvordan jeg skal gjøre det når jeg har kommet til fase 3. Hun mente at jeg nok ikke bør gå hele veien til fase 4, det vil bli for mye karbohydrater for meg. Det er jeg veldig enig i, jeg har levd på lavkarbo i fire år nå, så jeg ser ikke helt poenget med å begynne å spise brød og pasta igjen liksom. Så det vi ble enige om er at jeg for hver fase tilføyer et nytt lavkarbo måltid og når jeg nærmer meg mål så begynner jeg gradvis med bær, nøtter, rømme og ost osv.

Ellers gikk vi gjennom blodprøvene og der fikk jeg mye interessant og nyttig informasjon. Jeg har stort sett fine verdier, men kan ta litt mer vitaminer og magnesium, men det beste av alt er at jeg ikke er insulinresistent lenger. :D Verdiene er halvert siden sist jeg testet ut dette, det er vel ca tre år siden.

Kjenner at jeg ble veldig glad og inspirert av samtalen, nå er jeg veldig gira på å begynne å trene!! :ja:


#305

Monica31 sa for siden:

Kjære deg for noen gode nyheter! VIRKELIG GRATULERE MED IKKE INSULINRESISTENS!!!!
Det er jo like bra som å gå ned 5 kilo på en uke!!!!!(...ikke at det går ann vel....)
Det var virkelig god nyheter. Jeg syntes også det var bra du blir i fase 3. Jeg tenker det jeg også. Skal velge lavkarbo-prinsippet i alt jeg kan. Jeg er mer mett, fornøyd og savner ikke pasta, brød og ris. Har smakt et veldig godt lavkarbo brød jeg vet jeg kommer til å bake. Nå syntes jeg det ikke er noe styr å lage salat heller...sånn er min hverdag:)

Takk for at du nevner at jeg ikke er langt unna 70-tallet. For meg virker det milevis til, men sant...litt over 4 kilo nå...så er jeg der! Ja det blir bare helmaks!!!!!

Titti, min lege sa jeg måtte glede meg til å trene i fase 3, fordi jeg blir mye lettere, og mer energi! Han sa jeg kom til å fly over gulvet....kjenner litt av det nå, men gleder meg til ennå mer av det!
Du må nyte å trene. Jeg gjør bare det jeg syntes er gøy, finn noe du liker!

GROTINGELING: Herlig du er oppdatert igjen! Hvordan får du til å sitere så mange på en gang...du er jo "guruen":lesebok: her!?


#306

Mille89 sa for siden:

Gratulerer med nedgang arkine! \o/
Og gratulerer til deg Titti. Må være utrolig deilig å høre det! Jeg gleder meg til jeg har normale verdier.

Ang trening har jeg sett på HOT YOGA. Yoga i 40 varmegrader. :eek:
Virker ganske herlig


#307

Titti sa for siden:

Takk dere. :klem: Ja, det var virkelig godt å høre, særlig siden moren min har fått påvist diabetes 2 og faren min har fått beskjed om at han er i faresonen så er jeg veldig glad for at jeg har fått bukt med det. :ja:

Lurer på om jeg skal melde meg på spents igjen. Det er vel der det er best utvalg slik at jeg kan trene både før og etter jobb og på fridagene....


#308

grotingeling sa for siden:

Dette var jo fantastiske nyheter - grattis med status som ikke-insulinresistent :klem:


#309

grotingeling sa for siden:

Nede til høyre i hvert innlegg er det tre knapper:
Siter, Multi-Quote, Hurtig-svar.
For å sitere fra kun ett innlegg velger en som kjent Siter-knappen, mens Hurtig-svar-knappen er gjør at en får opp kommentarboksen nederst på siden.
Multi-Quote-knappen er den vi bruker når vi ønsker å sitere fra flere innlegg, og måten en gjør det på er som følger;
Klikk på Multi-Quote-knappen for alle de innleggene du ønsker å sitere, bortsett fra det siste innlegget du ønsker å ta med.
For det siste innlegget klikker du på den vanlige Siter-knappen, og dermed overføres alle innleggene som sitater til kommentarfeltet slik jeg gjorde i går.
Var dette forståelig?;)


#310

Mille89 sa for siden:

Jeg var på vekten for første gang idag. 17 dager inn i fase en er det minus ca 6 kilo! (litt usikker på eksakt "startvekt"). Hurra hurra. Jeg har bursdag på søndag og dette er den beste gaven jeg har gitt til meg selv på lenge!

Så nå er det duket for bursdagshelg. Til en venninne på fredag, min egen fest på lørdag og familiemiddag på søndag. Det blir cola zero og soyanøtter på festene, men middagen dristerer jeg meg til å spise sushi (uten ris) og ett glass vin. Jeg FORTJENER det


#311

grotingeling sa for siden:

Grattis :heia:


#312

streber sa for siden:

Det er jo utrolig mye Mille 89:eek:Gratulerer Titti-stilig å ikke vær insulinresistent. Skal du være SÅ flink du da-i julen:oHar så lyst på den tradisjonsmaten som jeg KUN spiser denne uken hvert år...hmmmmm


#313

Monica31 sa for siden:

Ja det var veldig forståelig! Takk for det. Du er alle tiders :D Vurdert å bli lærer....;)


#314

Monica31 sa for siden:

You go girl! Viktig å ha utvalget ellers går jeg fort lei! Vanvittig deilig å kjenne at man blir sterkere og får bedre kondis!!

he,he...dette er testen...skal vi se...:rolleyes:

Wow det er jo svine bra resultat!!!!! Gratulere masse Mille89:D


#315

Mille89 sa for siden:

takk skal dere ha :) regner ikke med å gå ned like fort heretter, men det er helt ok. Gleder meg til å begynne å trene. Og kanskje jeg etterhvert kan gå opp mine 5 etasjer lett som en plett?


#316

grotingeling sa for siden:

Så bra :p - og jeg er vel en slags lærer på jobben i og for seg, driver med intens opplæring av diverse personell så og si daglig :D
Voksenopplæring kan man vel si

Glemte vel å nevne at dette med multi-quote også kan gjøres fra flere sider


#317

streber sa for siden:

Heisanns sveisann alle sammen! Nå må jeg inn hit å få opp humøret her!!!Leste netopp en tråd på forumet om 3-4 som er godt innenfor normalen,som bare VIL mange kilo til ned. Skjønner ikke hva de gjør galt, råder hverandre til å kutte enda mer på det lille de spiser:ouffuff, leit å lese...
[size=4][/size]
[size=4][/size]
Jeg har fått Tanita vekt-måtte veie meg på begge vektene i dag nå da for å se om de er synkroniserte. Godt fornøyd-nyvekten er 100 gr mindre enn på min gamle,viste seg jeg hadde gått ned 200 gr på gamlevekten siden onsdag. SÅ- 79 kilo nå og det føles som å ha fått verdens beste gave!:DJuhuuuuu!!!TENK det!
[size=4][/size]
[size=4][/size]
GOD HELG!!!

[img]http://content.sweetim.com/tbsig/sig.asp?img=ad1[/img]


#318

lotta85 sa for siden:

hei :)

så ille å høre at de prøver å tvinge seg ned i vekt når de ikke har behov for det :( er faktisk ganske helseskadelig å være undervektig også, vi får håpe de tar til fornuft :)

så utrolig deilig det må føleses å veie 79 kg, du har jo vært kjempe flink som har klart ca en kg i uka :) hva er en tanita vekt forresten?

jeg tenkte jeg skulle veie meg i dag, siden jeg skal til foreldra mi og vekta mi er ødelagt, men kjenner jeg gruer meg litt, men det burde jo gå bra for jeg har jo fulgt dietten til punkt og prikke :)

god helg til alle sammen :)


#319

streber sa for siden:

Det er mange ulike Tanita vekter-min viser blant annet hvor mange kcal jeg burde innta-for å holde vekt anntar jeg-fettmasse, benmasse,vann etc. Har ikke fått satt meg ordentlig inn i den, startet med den i dag:)
[size=4][/size]
Ut på tur i griiisevær med svigermor nå!


#320

streber sa for siden:

SPØRSMÅL i full fart her: Det er så få oppskrifter jeg finner som ikke har melkeprodukter i seg-begrenser virkelig muligheten til å variere-soya blir eldste syk av(antagelig allergi)-kokmjosmelk fikk jeg ikke bruke av Hetland-men seriøst HVORFOR??Om jeg kan bruke det som erstatning er det MYYYE mer jeg kan fikse til familien og meg som middag. Det er 68 kcal,0,7 protein,2,7 karbo,6 fett-hva er galt med det-1-2 dl delt på 4-6 pers er ikke mye:o


#321

Mille89 sa for siden:

Gratulerer streber! Så deilig å se det tallet :D Det er mitt neste delmål.

Det vil jo alltid være folk som ikke trenger/burde gå ned i vekt som fortsatt vil det. Er et resultat av tiden vi lever i? Det er vannskelig å skulle være fornøyd med seg selv! Men ja de irrirerer meg! Vet ikke hva som er beste måte å gå fra sunn og slank til spinkel på jeg? Trene masse? For min del synes jeg kvinnekroppen skal ha sunne former! :p Noe å ta i skal man jo ha, eller hva?

Apropo irriterende,,,,folk som sier ting som: slanking er ENKELT. TRENING og spise mindre...
X|
Nei takk har ikke tid å trene 6 dager i uken på tom mage!

God helg folkens!


#322

Monica31 sa for siden:

Grotingeling: supert med tilleggs opplysninger!!! Da gjettet jeg riktig da!

Streber: Kan du ikke bare prøve litt kokosmelk og se om det gjør noe utslag?!?! Jeg spiser litt feta-ost av og til, har ingen ting å si for meg! Om jeg går ned 100-300 gram mindre i måneden av det ( noe jeg overhodet ikke tror...det finnes ikke karb. i det! ) gjør det meg ingen verdens ting. Viktig å ha en opplegg som varer og fungerer.
Vi må jo bruke sunn fornuft, uten at vi lurer oss selv av den grunn!
Håper du finner ut av det!
Tragisk med de som skal bli magre...problemet er jo selvfølelsen. den blir jo ikke bedre av å bli mager og underernært:o Får håpe de finner ut av det!
Har også sett noen veldig unge her inne...som ikke er for overvektige akkurat....ja,ja....
God helg alle mann! :D


#323

streber sa for siden:

For å ha muligheten til å lage mange flotte oppskrifter.fra fedon sin oppskriftsamling feks, er det bra greit å kunne ha litt kokos melk i, mulig jeg prøver det. Jeg bruker jarlsbergsost i biter i chilli og hvitløkmarinade 1 gang i uken i salaten som jeg har ved siden av middagen-det går bra det også:)


#324

streber sa for siden:

Ønsker alle ED brukere en fortsatt GOD helg:rolleyes::)


#325

Titti sa for siden:

I like måte alle sammen. God helg. :klem:

Her har jeg akkurat kommet hjem fra en lang tur i skogen med en god venninne. I kveld har vi bedt de nye naboene våre over på besøk. Jeg er i gang med å lage tacosuppe og koser meg med et glass vin. :skål:


#326

tuddelu sa for siden:

God helg til dere alle:)

Kan man velge å være i fase3 og ikke gå til fase4?
Dette har ikke jeg hørt om tidligere nemlig .. men kanskje ikke så dumt i og med at jeg blir dårlig av pasta/ris/hvetemel?

Jeg har prøvd meg på litt pasta og hvetemelholdig mat til middag denne uken. For å teste ut om det fungerer å spise det i begrensede mengder. Men det ender opp med at jeg blir kjempedårlig og ligger på sofaen resten av ettermiddagen/kvelden!!! Kroppen min liker ikke disse karbene altså ..
Har også spist lite denne uken, ikke vært flink nok med lunsjrettene og har gått sulten endel - humøret blir ikke så bra av det. En litt nedtur uke for å si det sånn.


#327

streber sa for siden:

Altså , jeg har ikke lyst å begynne med brød, pasta,ris,poteter igjen, ikke hatt det i kosten på et år-men grovt knekkebrød og et måltid med litt mer karbo som en sjelden utskeielse er noe jeg kunne tenke meg:)


#328

tuddelu sa for siden:

Tenker meg ikke pasta, poteter eller ris hver dag jeg heller, har vendt meg til middag uten disse ingrediensene.
Men har prøvd det ut denne uken for å se hvordan kroppen reagerer .. tror det går bedre uten;)


#329

streber sa for siden:

Tuddelu, om kroppen din har det greiest uten må det da være greit å ikke ende opp med å innføre dette? Jeg har det hvertfall best uten brød-selv om jeg elsker grovbrød på smak-mye magevondt av det-enten er det gjær eller mel-vet ikke hva, slår ikke ut på glutenallergi når jeg har testet.Men jeg tenker som jeg sa tidligere-liker jo alt dette på smak og tåler fint ris,pasta,poteter-så en sjelden utskeielse tar jeg det gjerne som.:rolleyes::)På tur i seng etter en lang og fin dag!


#330

Vibeke-67 sa for siden:

Gratulerer med dagen Mille89 :klem:
Sniker meg inn og rett ut av tråden, men synes dere er fantastisk flinke alle sammen. Jeg har selv gått på ED, men jeg begynte i fase 3 og uten produkter. Gikk det og, men lang tid. Men vet hvor viktig det er å være standhaftig og bare bestemme seg for at dette skal gå. Jeg har glidd over i fase 4, eller det er egentlig min egen fase. Jeg vet hva jeg kan spise og ikke kan spise, og holder meg til det. Vekta tikker fortsatt nedover.
Så ønsker alle flinke bursdagsjenter og andre ED jenter en fantastisk flott dag :heia:


#331

tuddelu sa for siden:

Du har rett i det Streber.
Tror jeg drømmer litt og har et liiite håp om at jeg kan spise disse tingene igjen :rolleyes: Men fungerer nok best uten:) Tar litt tid å venne seg til tanken, hvertfall når jeg ikke følger ED lenger ..
Har du prøvd Fedon Lindberg sitt brød? Kanskje du kan spise det? Jeg kan heller ikke spise vanlig brød, blir kjempedårlig i magen av det, men dette brødet går fint:) Det er balansert med proteiner og karbohydrater, som ED produktene, og har lav GI.
Det kan man spise 2 skiver daglig når man er ferdig med ED. Bare et lite tips;)


#332

tuddelu sa for siden:

Gratulerer så masse med dagen Mille89:)
Og kjempeflott nedgang!! For en herlig bursdagsgave:) Nyt dagen din!




#335

Monica31 sa for siden:

Hei og hå håper alle har hatt en herlig helg!?

Her har det vært full fart og på middagsbesøk igår...må bare fortelle hva de serverte:
*1-2 strawberry daquri til velkomst
*druer og antonberg konfekt til velkomst drinken
*lefse med laks og grønt til forrett
*salat,ris og gryterett (jeg kunne ha den:)) til hovedrett
*youghurt kake med frukt og sjokolade til dessert
*så kom det anton berg marsipanbrød rett etter middag, mens vi ventet på kaffen.....
*så kom det en gedigen vanilgekremkake i tre lag med melis på toppen
*så var det mer druer konfekt og wisky/cognac....

Herrrrrrrrrrrrrrrrrlighet for et fråtseri....og før i verden ville jeg har storspist og kost meg.
He,he,he...jeg satt åpenlyst å skrapte av laksen, tok bare salat og gryterett til middag og koste meg med vin! Jeg var kjempe god og mett helt til vi gikk hjem kl.02.30. Jeg skjønner bare at ED har hjulpet meg til å få mindre magekapasitet!
DET BESTE AV ALT VAR AT JEG NØT Å VÆRE FORNØYD.

Jeg vil ikke noen gang tilbake til det!!!!!! Jeg er glad i brød med pålegg, sikkert fordi vi er vokst opp i norge med det, men skal holde meg til lindberg-brød og bake lavkarbo brød selv. Så skal jeg stappe på grønt og proteiner og nyte det! Er blitt så glad i salat og mye flinkere å bare lage det som er sunt for meg, selv om det tar litte bitt mer tid!
Jeg blir rar i kroppen av rafinert sukker, hvetemel og mye melk. Skal virkelig velge slikt vekk, også langt inn i fremtiden:D!


#336

Mille89 sa for siden:

takk skal dere ha =) igår ble det feiring med masse venner. var kjekt, jeg drakk cola zero, og koste meg med gode venner, og med å obserevere utver kvelden:p. Ble utrolig sliten da! Men idag var det deilig å ikke være redusert, og det ble trolljegeren på kino med kjæresten. Kjempekjekk


#337

Mille89 sa for siden:

Monica: SÅ mye godt og du holdt deg på matten? Kjempeflink!:D
Deilig å føle seg fornøyd allikevel tipper jeg! Det er jo gjerne sosiale settinger som er det vanskligste synes jeg


#338

Titti sa for siden:

Hei dere, så flinke dere har vært i helgen. :D Og hipp hurra for deg, Mille. :spent:

Her har helgen flydd avgårde. Hadde det utrolig koselig i går, med tacogryte, salat og vin. Litt mer enn et glass da. ;) Men man er billig i drift, så jeg tror kanskje det ble tre totalt. Jeg spiste en sjokoladepudding når de andre spiste is til dessert. Helt greit. :ja:

I dag har jeg vært utrolig sulten. Spiste to egg til frokost siden jeg fyste på skikkelig mat og bare har en omelett igjen (sendt ny bestilling i dag), og så ble det rester av gryta til middag, så da ble det på en måte som fase 3 i dag, men men, får håpe det ikke gjør så stor skade totalt, tror i grunn ikke det.

Ellers ser det ut som de fleste av oss tenker veldig likt når det gjelder fase 4, man må rett og slett teste ut og finne ut hva man tåler. Jeg har jo også en naiv drøm om at man kan spise brød og slik igjen, men vet jo at kroppen ikke tåler det. Og "heldigvis" får jeg vondt i magen av hvetemel og stivelse generelt.

Jeg har heller tro på å spise minst mulig av dette i hverdagen, spise litt knekkebrød/klibrød og lavkarbobrød og så heller skeie ut en sjelden gang med pizza og slike ting en helg nå og da.

Men en får ta en fase av gangen, foreløpig får jeg konse om fase 2 her, selv om jeg jukset litt og tok en fase 3 i dag. ;)

Ha en fin kveld videre, dere er kjempeflnke!! :heia:


#339

tuddelu sa for siden:

Kjempebra jobbet Monica!!! Fantastiske fristelser som du klarte å motstå, det er en herlig følelse det!:)

Jeg var ikke like flink i middagsbesøk idag ..
Spiste masse grønnsaker og svinekoteletter til middag, holdt meg unna potet og ferdigsaus.
Men så kom den vanskelige desserten hvor vertinnen hadde laget creme brulee porsjoner til alle og jeg klarte ikke si nei! Følte jeg måtte spise den for å være snill... FRUSTRERENDE!!! Det er jo dette jeg har lovet meg selv å slutte med;) Er bare meg det går utover likevel ..
Spiste sjokoladebiter til kaffen, klarte å holde meg unna pai og is ..
Også ble det pizza til kveldsmat .. Uff og uff, føler nesten jeg har gjort noe ulovlig! Hehe


#340

tuddelu sa for siden:

Du trenger ikke bekymre deg for dette, jeg hadde noen sånne dager i fase2 jeg også og det hadde ingen innvirkning på vekten. Det går så fint skal du se:)


#341

tuddelu sa for siden:

Så kjekk bursdag og feiring:)
Kan filmen anbefales?


#342

Mille89 sa for siden:

Så absolutt! Den var veldig artig. Møtte også fetteren g kusinen min der, han yngste er vel 11(?) så passer tydligvis for litt store barn også (ble nå litt klam i hendene selv jeg da).

Ang middagsbesøk, kan du ikke bare late som det var en planlagt utskeielse? Man må jo ha lov, så lenge det er avgtil! ;)


#343

Monica31 sa for siden:

Det var mer fasinerende å se på hvor mye jeg faktisk klarte å dytte i meg før. De andre klagde over så mette de var og hadde vondt i magen. Jeg misunte de ikke. men jeg hadde bestemt meg FØR jeg gikk inn. Ellers kunne jeg lett falt for fristelsen. sa også til vertinnen før maten at jeg fulgte lavkarbo opplegg og kom til å bare velge ting jeg kunne ha! Da ble hun ikke "fornærmet" fordi jeg ikke tok dessert. Viktig å informere vertene så forstår de!!!!

Neste gang bestemmer du deg før du drar...og du er jo i mål. Må vel være lov å gjøre det av og til da. det skal jeg når jeg er i mål!!!!

Helt enig med deg! Prøve oss frem i fase 4, ingen regel! Dessuten kan vi vel ikke jukse med fase 3...vi er jo i så og si ketose for det om! Syntes vi er super flinke som holder oss til kun ED! Før ville skeie ut for meg være å dette helt av, men nå er jeg helt trofast mot ED....de dagene vi er ekstra sultne kan vi spise litt ekstra også! Kroppen er jo forskjellig fra dag til dag...:rolleyes:


#344

arkine sa for siden:

så er mandagen her igjen ,å på leting etter oppskrifter vi kan spise
fant denne her ,det kan vel være noe

1 løk
2 ss olje
2 ts karri
1 blomkål
400 g hakkede tomater i boks (i) gjerne med chili og basilikum

3 dl vann
100 g frisk spinat

Hakk løk.
Stek løken myk i olje - 5-6 minutter.
Rør inn karri og stek videre i 1-2 minutter.
Tilsett blomkålbuketter, vann og tomater og kok retten videre til blomkålen så vidt er mør, 5-7 minutter.
Rør inn spinatbladene til slutt. Bruk gjerne småbladet spinat/babyspinat.


#345

arkine sa for siden:

skulle vel lagt den inn på oppskriftdelen ,men fant den ikke


#346

Titti sa for siden:

Veldig lurt å bestemme seg på forhånd. :ja: Da er mye gjort! Og veldig greit å ha alternativer. Og når man er på vedlikehold er det ikke lov å ha dårlig samvittighet, men viktig å hente seg inn igjen! :)


#347

Titti sa for siden:

Og litt tullete nå man føler at man har skeiet ut når man spiser to egg liksom. :lol:



#349

arkine sa for siden:

der var den ja

fint du kopierte den over


#350

Monica31 sa for siden:

He he he..jeg må le! Men herlig at jeg endelig ikke syntes det er et alternativ å velge om jeg skal spise karbomat eller ikke!

Jeg er i min syvende uke nå...vet ikke hva som har gått av meg, men siden lørdag har motivasjonen dalt, dvs. jeg er lei produktene for tiden....men alle kommer vel i en sånn fase...
...har ikke vært et problem før...men nå, spesiellt idag var jeg dritt lei altså. :eek:..sånn så jeg ut da jeg tygde pannekakene foran mannen min idag til middag....grøss og gru...
...jeg har hatt 5 ED måltider idag- 3 av de barer- og en salat med egg. Det er jo ikke farlig, men de barene gir meg ikke noe god følelse at jeg er flink. Dessuten ble de helt tykke og grøtete i halsen til slutt! Ikke skal jeg ha tante rød heller, så jeg hadde ikke noe å skylde på heller....

..men fant ut at jeg har sovet lite i det siste. Blitt veldig sene kvelder og tidlig opp. Sånn har jeg opplevd før også med underskudd av søvn. Jeg blir lite motivert og fysen på noe hele tiden...ikke sulten...bare fysen...RART OG FRYKTELIG IRRITERENDE!! :mad:

FANT UT AT NÅ MÅ JEG JOBBE MED MOTIVASJONEN MIN. Dro på trening isted for å se litt slanke, sunne mennesker og minne meg på at det er derfor jeg vil dette og bli sunn! Så trente jeg også da....(hadde tatt seg fint ut om jeg bare satt å glodde).
Imorgen har jeg planen klar for hvilke måltider og når...inn i rutinene igjen! Jeg skal ikke spise etter 20.00 om kvelden. Harblitt endel sene måltider de siste uken.
Ja ja, derfor har jeg forumet, for å få fornybar energi! Takk for at dere er aktive :syklubb: :goodluck: :klem:


#351

Mille89 sa for siden:

Jeg har hadde det slik i forrige uke, etter bare 2 og en halv uke,,,slet med å få i meg nok rett og slett. Endte med å småspise på kjeks og nøtter og barer hele dagen. Synes selv at barene kan bli et belegg i hele munnen nesten. Kanskje jeg skal prøve å planlegge litt mer, godt tips. Koriander i salaten var forresten kjempegodt!

Idag var jeg på en vekt igjen og jeg har ihvertfall ikke godt opp etter busdagshelgen, var vel minus 500 gram til ca :D

Fikk i tillegg høstkosepakke av min stemor og lillesøster på tre, med masse deilige ting som te og kremer og badesalt. så nå blir det fotbad og en film før kvelden.

Forresten noen som vet hva sukkeralkoholer er for noe? Er det lov?


#352

streber sa for siden:

Jeg er SKIKKELIG sulten OG fysen i dag- men min tante rød kommer i morgen eller onsdag. Så da får det bare bli litt mer ED mat nå, ikke sikkert det er like ille i morgen, tar det som et kommer:)Kroppen min er veldig forskjellig fra dag til dag og helt tullete rundt mens. Håper motivasjonen kommer til deg Monica-tror nok den gjør det;):)


#353

grotingeling sa for siden:

Hei og hopp folkens, føler jeg er litt lite aktiv her for tiden - men har altså tatt konsekvensen av at jeg jobber foran PC hele dagen med å ikke sitte forran hjemme-pc'n hele kvelden :p
Prøver imidlertid å lese alle innleggene, er jo så nyskjerrig på hvordan det går med dere andre :D
Mange som har hatt en del sosialeutfordringer i helgen, og jeg berømmer dere for fantastisk gjennomføring :heia:
De utskeielsene på søndag Tuddelu, de skal du ikke tenke mer på - spist er spist og gjort er gjort.
Nå går du videre i riktig retning:klem:
Motivasjon ja, det er en kompleks sak gitt :rolleyes: - den kommer og går, og varierer hele tiden.
Min er heldigvis tilbake, og det kommer nok mye av nok søvn, nok mat og mindre stress, men også fordi jeg i helgen har lest gjennom hele MUP'en min.
Det gir en del aha-opplevelser å se hva en selv har oppnådd, og jeg ser jo tydelige sammenhenger mellom ulike situasjoner og økende/dalende motivasjon underveis.
Kan absolutt anbefale dere å skrive ned opp og nedturer i en dagbok/journal/ukesdagbok eller lignende.
Dessuten var jeg i dag igjen nede på minstenoteringen på 83,1kg :_punk:, så nå øyner jeg håp om 82-et-eller-annet på lørdagens veiing :p
Ha en fantastisk tirsdag alle sammen


#354

Monica31 sa for siden:

Mille89, du verden -500 gram er jo supert. Snikveide meg igår, opp et halvt kilo fra sist uke, men offisielle veiedag er i morgen...så får vi se!
Det er ihvertfall veldig godt å se at det går nedover. Man blir litt bortkjemt i fase 1 når kiloene raser av!

Idag har jeg handlet nye grønnsaker og fylt opp kjøleskapet. Nå gleder jeg meg til digg salat idag! Skal koke et egg også å ha i, nam,nam.

Grotingeling; kanskje jeg skal prøve å journalføre opplegget mitt...har liksom hatt nok med å komme meg inn her og skrive resymè av dagene, men får se om jeg får rablet ned noe, kanskje bare i en vanlig bok...hmmm...god ide!
Fantastisk med nedgang og kanskje øyne et nytt tall. Det er alltid STORT!
Nå skal jeg melde meg på til pilates imorgen, her skal motivasjonen jobbes opp, opp og opp!

Ha en strålende dag :w00t:


#355

streber sa for siden:

Mille, sukkeralkoholer kan trekkers fra karbohydratinnholdet i varen.:)Husker ikke hvorfor, men lærte det for lenge siden her inne på forumet.
[size=4][/size]
[size=4][/size]
Venter tante rød i dag eller i morgen, så magen er oppblåst og "flott" og jeg forventer ikke noe gøyalt på vekten i morgen:oFøler jeg kaster bor en uke hver måned..
[size=4][/size]
men,men-ha en fin tirsdag alle sammen:)


#356

Titti sa for siden:

Hei hei. :)

Jeg har funnet ut at jeg skal veie meg og ha den offisielle veiedagen på onsdager nå, bare smugkikket litt i dag og da skimtet jeg såvidt 78-tallet, men neste gang jeg gikk på igjen så var jeg ikke så heldig og da gikk vekta langt under skapet igjen. ;)

Har lite produkter igjen her nå, venter på ny ordre, håper den kommer i morgen, men jeg klarer meg, har noen barer, nøtter, pudding og pannekaker igjen. (som jeg liker vel og merke. ;).

Til middag blir det chicken. Det går mye i fisk og fugl her i gården. :)


#357

Mille89 sa for siden:

Høres ut som folk er ved godt mot igjen. og ja monica, jeg må passe meg i fase to, bli litt bortskjemt nå :eek::p Men på en måte er det vel greit at det roer seg litt i fase 2, resten av kroppen skal jo også følge med! (prøver å forberede meg)

Da stoler jeg på deg streber, jeg fikk nemlig noen sukkerfrie drops i høstkosepakken min, og de er 97% karbohydrater, men alt dette er altså sukkeralkoholer. Men tror jeg skal holde meg til en eller to av og til, er sikkert ikke sunt. Men det er utrolig kos med bare litt snop:o

Var forresten noen som linket til denne siden på forumet ett sted: frkskrump.dk/shop/default.aspx Jeg som jo ha PCOS synes dette høres fantastisk ut. Skal spørre hva hetland mener om dette. Jeg sendte de en mail og de sender altså produkter til norge! Denne rugpastaen må jo bare smake helt heslig? Noen som har smakt noe slikt?

Nå skal jeg en tur på fretex, holder på å lage julekalender til min kjære, og her er det jo ofte en del skulte skatter. Ha en fortsatt fin tirsdag! Klem Mille


#358

Monica31 sa for siden:

HVA ER PCOS? Henger bare ikke helt med!!!
Legger ved en link hvor det stod litt info om sukkealkoholer, interessant!

vgd.no/helse-sex-og-livsstil/helse/tema/1397196/tittel/sukkeralkoholer

...ellers går det masse i kylling og reker! Kanskje jeg skulle laget meg litt fisk snart! Har bare laget taco en gang av karbonadedeig, krydder og taco saus du får kjøpt uten sukker i!! Det må jeg også lage igjen snart!

Idag har jeg vært mett og gladere. Har laget salat både til lunsj og middag + at jeg har litt igjen til ikveld! Det er nok det som har manglet! La meg tidligere i går også, skal prøve ennå tidligere idag :p


#359

Solange sa for siden:

Sukkeralkoholene skal i teorien gå rett igjennom kroppen uten å bli tatt opp. Svært mange av de søte produktene på ED er tilsatt sukkeralkoholer, slik som maltitol. F.eks. skjokoladebaren. Noen tåler endel av dette, andre ikke.


#360

grotingeling sa for siden:

Bare en liten advarsel ang. sukkeralkoholer - en kan reagere med løs mage og/eller mye tarmgass.
Jeg tåler veldig lite maltitol, skal bare 2 små drops til før magen begynner å romle

PCOS er forøvrig polycystisk ovarie syndrom, og kan medføre redusert fruktbarhet, overvekt, økt behåring og insulinresistens (eller insulinresistens kan trigge PCOS - de lærde strides)
De vanligste symptomene er;
Syster på eggstokkene
Uregelmessig eller fraværende mens
Hårvekst i ansiktet og på ryggen/magen
Forhøyet androgennivå (testosteron-lignende hormon)

Noen har også syster på eggstokkene uten de øvrige symptomene, da kalles tilstanden PCO = Polycystisk ovarie


#361

arkine sa for siden:

gratulerer til alle dere flinke ,,jeg henger med så godt jeg kan , skjærer seg litt noen ganger ,helga var fæl ,men er i gang igjen
laget den karriiblomkålen i dag ,, kjempegod ,men er nå litt i tvil om den tomatboksen da ,,laget med en kvart blomkål og en liten løk pluss en hel boks med med krøsta tomater,,og det har gått ned på høykant i dag

noen som vet noe om tomater på boks,,

å til deg solange , hvordan går det på lavkarbo


#362

Solange sa for siden:

Hei:) Ja, her går det opp og ned. Jeg har det problemet at jeg går på en smell hver gang det er ferie eller fridager:mad: Jeg har gått greit ned på ketolyse, men går stadig opp igjen, så nå har jeg gått opp og ned de samme kiloene ørten ganger....Er dog fornøyd med at jeg har holdt meg på minus 25, men ville jo gjerne en gang bli kvitt de siste 10-15 kiloene! Lurer litt på om jeg skal ta en runde med ED igjen, derfor har jeg begynt å luske rundt på ED-tråden for å få litt motivasjon! Det er jo et litt mer strikt regime, og kanskje det er det som skal til for at jeg ikke skal skli ut hele tida?


#363

arkine sa for siden:

ja ferie og fridager er vansklige , går stadig på en smell jeg også
og veldig frustrende og gå opp å ned de samme kiloene ja , blir liksom på stedet vil
så fort gjort å få på et parr kilo ,men tar borti ei uke å bli kvitt dem igjen,

men en vakker dag er vi alle slanke å lekre


#364

Monica31 sa for siden:

Det syntes jeg var ganske alvorlig. Mange komplikasjoner på en gang! Da ønsker jeg virkelig de som har dette ekstra lykke til! Alle overvektige har godt av å bli kvitt ekstra bagasje, men ekstra godt når man har en diagnose i tillegg!
Masse lykke til fra meg, dere fortjener dette virkelig! :goodluck:


#365

streber sa for siden:

Neinei Monica, nå går vi å legger oss! :p:D


#366

Monica31 sa for siden:

vet du hva...sitter å venter på mannen min som er på SHOPPING av alle ting......
..ny sportsforretning som åpner i natt 00.01....må vente å se hva han fikk grabbet tak i...he he he!
Ble et ekstra måltid nå gitt, ble så sent! Får legge meg tidlig imorgen....;)


#367

Monica31 sa for siden:

God morgen!:eek:
Jeg tror ikke mine egne øyne!!!!!!!!!!!!!
[size=4][/size]
Jeg har gått ned 1,8 kilo siden forrige uke!!!! Jeg bare skjønner det ikke, veide meg om og om igjen...jeg har vært sulten helt siden forrige onsdag og bare spist masse mat- uten karbohydrater men dog mye! Har også tatt noen ekstra måltider og sovet lite.....inkludert i natt!!!!

Nei nå ble jeg veldig glad! Der var motivasjonen på plass :_punk:


#368

arkine sa for siden:

gratulerer monica ,, sånt er morro ,da får en enda bedre motivasjon


#369

streber sa for siden:

Det bare bekrefter det vi har snakket om før, at det virker ikke som det er galt å spise når man blir sulten, at det er verre for kroppen å komme i kriseberedskap. Nei dette var morro Monica-gratulerer!!! Jeg har også veiedag, kun 100 gr ned her i gården-men min tante rød er SVÆRT nær forestående sånn ca når som helst nå:pSå jeg er faktisk fornøyd-vekten viste opp 300 gr med vann. Gjør ikke så mye med en uke uten resultater, mn håper jo selvsagt det løsner til neste uke. Blitt flink å ikke tråkke på vekten nå! Skal greie det til neste onsdag denne gangen også:)


#370

Monica31 sa for siden:

Tusen takk Streber og Arkine!
Så herlig med tilbakemelding...Streber, du og jeg har rett. Jeg har prøvd sulte meg metoden før, funket ikke. Så lenge vi spiser mat uten så og si karbohydrater er det veldig bra! Man må lytte til kroppen. Jeg trener også endel så det er vel opp og ned med hva kroppen trenger...

Anngående mensen så legger jeg på meg to-tre dager før jeg får den. Den uka gidder jeg ikke veie meg i det hele tatt. Da venter jeg heller til dagen jeg er ferdig eller dagen etter. Kan da kjenne at kroppen daler ned og mister mye av vesken. Er mye mindre oppblåst.
Nå håper jeg at jeg når delmålet mitt til 15.des om å komme ned på 80 kg. Det store med det er at jeg da har gått ned mer enn det jeg har i rest! Det blir stort! Kan ikke tro at jeg noen gang skal se 70 tallet!!!!!?!?!?!?!
Men det skal jeg søren meg jobbe for å få til!

Fin,fin dag til alle! (sitter på jobben til mannen min og skal snart ha lunsj. Her er det tre kokker som lager alt selv og alt smaker fantastisk. Mye salat og noe deilig kjøtt skal jeg ha!
God lunsj:D

:spisesnak


#371

Monica31 sa for siden:

Eh...en annen god nyhet som jeg kom på er at min BMI er nå på 29! Da er jeg "bare" overvektig da!!!!


#372

Mille89 sa for siden:

gratulerer monica, for en deilig dag du må ha! det fortjener du :cool:
Gratulerer til deg og streber!
Ang

pcos er det "ikke en sykdom, men et syndrom". Min medisin er å gå ned i vekt, og jeg pleier å si at jeg ikke tåler karbohydrater:p
I tillegg tar jeg noe som heter metformin, som skal hjelpe på nedgangen.

Nå er det en uke til legetime, jeg er så spent. Etterpå har kjæresten lovet å lage BIFF til meg, for da er jeg i fase toooo:rolleyes:


#373

Monica31 sa for siden:

Jeg mente heller ikke at det var en sykdom, men en tilstand som kan ha mange plager/symptomer med seg. Som du selv sier er "kuren" å gå ned i vekt. Har en venninne som har den delen bare med cyster eggestokkene. Det var ikke farlig, men ubehagelig for henne og en del bekymringer...
...kanskje du bare har en ekstra motivasjon får å gå ned i vekt også! Ønsker dere bare lykke til! ;)


#374

Mille89 sa for siden:

Jada, jeg husker bare legen var veldig tydelig på at det IKKE er en sykdom, og jeg skal ikke gå rundt å synes synd på meg selv. det gjør jeg heller ikke. Spesielt nå som jeg er "vist den rette vei" :p
Den nettsiden jeg linket til har en bok som heter "spis deg gravid". Synes det var en fin tittel. Nå er det enda en stund til jeg kommer begynt å tenke på slikt, men det er jo absolutt en motivasjon at hva jeg spiser kan påvirke meg såpass,,,,,

Nå skal jeg på kafe og drikke kaffe og dyppe kjeks i, er jo ikke en ille kvelds det.


#375

Monica31 sa for siden:

Helt enig med deg, viktig å ikke bryte seg ned fordi kroppen har en liten hindring! Alle har vi vel et eller annet vi får. Ingen som har sluppet unna noen plager i menneskers historie så langt. Men det som er fantastisk er at vi kan spise oss optimalt friske, gravide, slanke, sunne og glade. Tror kosthold har enormt mye å si både for miljøet i kroppen og psyken! Mannen min kommenterer at jeg er veldig stabil for tiden og energien min er så jevn(ikke det at jeg var en humørsyk ku før...he,he,he!). Han syntes jeg aldri blir så trøtt om kveldene som jeg ble før. Jeg merker også selv at jeg føler meg jevnt glad og fornøyd!

Når jeg hadde sukker-trippene mine VET jeg at jeg ble påvirket av det. Det siste året merket jeg også hjertebank de gangene jeg hadde inntatt for mye søtt. Det syntes jeg var skummelt.
Nå- nå skjønner jeg bare ikke hvorfor jeg ikke har gjort dette her før! Men så var det nå jeg var motivert og klarte og betemme meg!

Mille, håper cafè besøk var koselig. Idag er det min tur. Skal gjøre husarbeid og så inn til Stavanger by og ta en kaffe! (jeg er opprinnelig Oslo-jente, så mine månedlige cafè doser må jeg ha:p) Mye billigere å gå på cafè også når jeg ikke kjøper mat og kaker:D


#376

streber sa for siden:

Kos deg på cafe Monica:)Stavanger er da e fin by det:)Har overhodet ingen cafeliv eller shoppe erfaring derifra da, har vært familiebesøk og bryllup+fornøyelses park og et havsenter en gang- når jeg har vært der oppigjennom:)
[size=4][/size]
Ha en fin dag alle flinke mennesker her inne:D


#377

Titti sa for siden:

Hei Jenter. :) Her var det mye å lese seg gjennom gitt. :D

Så deilige med gode resultater, Moncia, deilig når det løsner, ser frem til et sånt hopp på vekta jeg også. Hvis det skjer da. ;) Lov å håpe! :)

Denne uka var det ned 500 gram her, alle monner drar, det går sakte men sikker og gøy med nye tall på vekta. :ja: Godt å se det går ned etter helgen hvor jeg koset meg litt ekstra med vin og sånn.

I dag begynner jeg å trene på Spents, håper det kan hjelpe på vektnedgangen og ikke minst på kondisen. :heia:

Ha en super dag videre alle sammen, dere er kjempeflinke!! :)


#378

Titti sa for siden:

Oj, Streber, ser du har gått ned 9 kilo totalt, så flott, har du hatt et skikkelig hopp på vekta du også? :spent:


#379

Monica31 sa for siden:

Så flott at du har meldt deg på treningssenter! GRATULERE!
Nå når vi snart skal over i fase 3 er det trening på menyen! Da oppfordrer de oss til å trø til!
Leste i vg her en dag at man kan trene seg til mange år yngre...det var ikke bare noen år, men mange tiår. Det er vel greit å begynne å forebygge nå når vi ikke er for gamle og skrantete:helsesjek

Ble ikke cafè idag...men alle kom hit istedenfor. Laget sopp suppe og brownies med is til de andre. Jeg koste meg med en bar...her på vestlandet er det kaaaaaaaaaaaaaaaaldt idag og det blåser opp til stiv kuling så nå er det bare å fyre i ovnen og kose seg inne.
Skal hente jenta mi i barnehagen nå, hun går i friluftsb.h. de er ute hele året....men de kler seg godt og har hver dag fantastiske roser i kinnene!

TITTI; grattis med vektnedgang, det er jo kjempe bra med en helt halvt kilo. Jeg drikker litt mer vin enn det jeg skal netsen hver helg og jeg går ned! Tror bare man ikke må ta altfor mye, det meste jeg har tatt er vel tre glass på en hel kveld. Jeg drikker også både rød og hvit!!


#380

streber sa for siden:

Titti, jeg gikk ned litt før ED på et helt enkelt men veldig effektivt opplegg jeg fikk av ED doktoren:)På selve ED opplegget-har vel holdt på 7 uker nå?-har jeg gått ned 6,5kg (kun 100 gr denne uken, pga mensen som gjør seg klar til å komme)


#381

grotingeling sa for siden:

Så hærlig well done!


#382

arkine sa for siden:

du har jo gått ned nesten 7 kilo på 7 uker ,og siden du gikk ned over 3 kilo rett før så er det nok derfor du ikke har gått ned mer på de 7 ukene.

hadde du gått rett på ed så ville nok vektapet vært omtrent det samme .rundt 9 kilo

flott gjort Streber


#383

streber sa for siden:

Takk takk Arkine:D


#384

Monica31 sa for siden:

Åååååå, tusen takk grotingeling...:rodme:


#385

Titti sa for siden:

Da ligger vi faktisk helt likt, Streber. :) Jeg har også gått ned 6,5 kilo på ED på syv uker og gikk ned 2,5 kilo før jeg kom i gang med ED. Så totalt 9 her også. :)

Gud, så godt det var å komme i gang med treningen igjen. :spent: Var på noe som het Indoor Walking, kjenner det godt i armer og ben i dag ja. Blir vel enda verre i morgen. Men det er sånn deiligvondt! :D


#386

Monica31 sa for siden:

Deilig vondt, det er bra! Så får man en veldig god følelse etterpå. Syntes det er flott at alle har gått så mye ned. Jeg gikk ned 3,5 kg.før ED. Men det brukte jeg et år på!!!! Men nå er vi skikkelig inne på rett spor og kontakt med hverandre! Nå har jeg snakket m dere ukentlig i snart to mnd. Dere er en enormt god støtte!!


#387

streber sa for siden:

Liten hilsen fra Sverige her:)Blir nok litt utskeilelser på tur, men får håpe det ikke blir så alt for mye opp og at det går fort av. Ikke noe særlig mer karbo-men det er litt kalorier i sukkerfrigodterier og litt saus på maten blir det.:o


#388

grotingeling sa for siden:

Slækk søndag morgen er bære lækkert , og etter en noe uheldig migrenerunde onsdag/torsdag (begynte vel egentlig på mandag....)
så kjenner jeg nå at overskuddet er på vei tilbake
Sitter her og faktisk har lyst til å gjøre noe :eek:, det er lenge siden sist gitt!!!!
Så skal jeg kaste meg rundt å testbake en julekakesort eller to (sukker- og mel-fri), eller skal jeg heller gå på loftet og begynne på de eskene som gjenstår å sortere????
Bake!!! Det må bli bake, er så lenge siden sist - og rydde kan jeg jo gjøre en annen dag :p
Ellers så er jeg faktisk fra og med i dag over i fase 3a-light.
Dvs at jeg de neste 2 ukene skal bytte ut 2 måltider med "vanlig" mat, men ellers følge fase 2 som en prøve på om vektreduksjonen fortsetter.
Så får vi se hva tallene sier på neste kontroll som er om nettopp 2 uker.

Hadde forresten ny minstenotering på den offisielle uke-veiingen i går; 82.9kg
Så da er alt vannet fra siste tantebesøk endelig borte, og i tillegg har altså 200g til forsvunnet siden forrige minstenotering
Ha en fantastisk søndag alle dere herlige mennesker, husk å leke


#389

Kikkin sa for siden:

Her går det opp og ned for tiden...bokstavelig talt...
Klarer nok å skeie ut litt mer enn nødvendig for tida...vet det er bare meg det går utover, men er så lei for tida...


#390

tinus76 sa for siden:

Hei hei, jeg får vel melde meg inn i denne tråden. Kan ikke huske det var noe slikt for et års tid siden?

Kan fortelle at jeg begynte på ED for ett år siden, gikk ned 17 kg før jeg stoppet helt opp, nå har det gått opp igjen - og jeg skal prøve på nytt. Jeg får bare ikke prioritert meg selv og dietten da vi har bodd i koffert i 3 mnd, er midt i husbygging og har bodd litt her og der.
Nå har vi flytta inn i kjelleren og denn uka skal vi bære inn resten av tinga. OM en god uke flytter vi inn i hoved delen. Etter vi er på plass så skal det bli deiligt å leve et normalt liv igjen.

Denne gangen er det faktisk på jobb jeg sliter mest med å holde meg, er inne i en stresset periode og trenger kvikk energi - spiser hele tiden! Sist gang var det hjemme det var vanskelig å holde seg fra skapene på kvelden.

Sier hver helg at jeg skal prøve på nytt på mandagen, og nå er det søndag igjen...

Så da skal jeg atter en gang prøve og håper jeg motiverer meg selv med å være her inne. Merker det hjelper på, så det skal bli godt at vi får bredbånd igjen denne uken og jeg kan gå inn på forumet litt oftere!!

Premien er satt til mai 2011 - og jeg MÅ komme i mål til det.

Må KLARE DETTE NÅ!

Gleder meg til å bli kjent med dere :)


#391

Solange sa for siden:

Hei Tinus, velkommen tilbake du også!! Jeg har også strevd med å holde ting på plass etter at jeg hadde første runde på ED. Har gått på ketolyse en stund, og det funker jo, men jeg har en lei tendens til å spise litt for mye mat, samt skeie ut for mye, slik at det går litt vel sakte. Har startet opp med fase 2 jeg da, for se om jeg får mannet meg opp til å ta en runde med fase1 etterhvert.....Lurt med en felles tråd,forressten!


#392

Mille89 sa for siden:

Så deilig! Jeg føler meg sliten hele tiden jeg, men jeg er jo på fase 1. i 3 dager til! og GRATULERER med nedgang =)

Jeg har de siste dagene, siste uken??, vært ganske lei. Har spist litt for lite, og litt for mye tomat. Og alt for masse lettbrus. Og jeg irriterer meg over at jeg blir så deppet av å spise tomat! Har vært skikkelig fysen på alt, men holdt meg unna det meste. utrnom tomaten. veldig unødvendig, det er jo ikke SÅ godt....

Igår hadde jeg en skikkelig utskeielse. Jeg var på teater, og etterpå var det tapasrestaurant, og da pappa og min onkel sa de spanderte alt, klarte jeg bare ikke sitte det med salat og soyanøtter. Jeg holdt meg unna poteter og alt slikt, det værste var vel den ostebollen jeg spiste! Og når pappa trår til med vin for 200kroner glasset :O :O sier jeg heller ikke nei. Ble et par glass

MEN, det var verdt det! Eller, hvis jeg ikke har gått opp igjen på onsdag hos leegn da,,,,kanskje jeg tar et par ekstra dager på fase en? Uansett!

Nå føler jeg at jeg er igang, er godt fornøyd med pangstart, men nå SKAL jeg være fornøyd så lenge det går riktig vei. Nå er jeg på jobb og lukter nystekte boller,,,men har igrunn ikke lyst på. Fortsatt godt fornøyd etter gårsdagen:p

Og HEI til alle jeg ikke har sett her før. Fortsatt god søndag alle sammen :cool:


#393

grotingeling sa for siden:

Velkommen tilbake Solange og Tinus76:klem:


#394

tinus76 sa for siden:

Hei Solange, kjekt å se andre "kjente" her. Du og Grote - var jo her sist du og :klem:

Ja, syns denne tråden var kjekk :)


#395

arkine sa for siden:

i dag hadde jeg en rar opplevelse
var på middag hos min søster ,,kyling i karri med ris og desert ,vel det gikk ned på høykant ,
men det som var det rare var at jeg fikk så inderlig vondt i venstre skulder

leste det at noen andre også fikk det ,etter å ha vært på lavkarbo i lengre tid ,og så kjørte på med et karbomåltid,
det varte en times tid

og desuten så takler jeg ikke ED mer , så jeg har gått over til spis degslank,,
den funker jeg går ned ,,men sprakk jo på middagen i dag.

men ser nok innom her alikevel det hender jeg har spist litt ED kjeks og caramellbar


#396

grotingeling sa for siden:

Kjedelig at du ikke fant deg til rette på ED Arkine, men håper du nå har funnet løsningen for deg.
Titt gjerne innom oss, du vet jo hvor vi er :D
Lykke til videre:klem:


#397

Monica31 sa for siden:

Mille89; rart at man føler tomater er å "skeie" ut!!!!!! Før kastet jeg meg over sjokolade, hadde vi kaker i helgen gikk jeg å småspiste hele dagene og snop på lørdag var hele lørdag med goooood mat på kvelden. Skal nok gå bra med noen ekstra tomater skal du se....
..jeg spiste litt kylling og fetaost i fase1, var på tur i Oslo, møtte gamle venner på cafe! Jeg hadde gått ned litt over 8 kilo på kontrollen. Tok heller ingen ekstra dager på fase1 fordi jeg spiste litt kjøtt og ost!
Syntes du var flink jeg som holdt deg til lavkarbo mat. Du tok ikke dessert og annet snask!....

Lykke til Arkine! Stikk innom, som jeg har sagt før, vi må ha før og etter bilder når kroppen er i mål :D

Gratulere med minstenotering og energi nivå tilbake! Måtte smile :) når jeg leste meldingen din! Blir godt humør av alle de morsomme figurene!
Helt enig med deg, man må huske å leke og bevege seg!
Lykke til i 3a!!!!!!!

Fint med alle "nye"/"gamle" ED, lettere å følge hverandre når vi har en felles tråd! For min del er det mer og oftere oppmuntrende!


#398

arkine sa for siden:

har jo gått på ED fler ganger ,syns jo produktene er greie ,men føler at jeg må være helt asosial for å få det til,,å motivasjonen sank etter tre uker når jeg skjeiet ut litt i to dager å fire kilo opp,og tok meg inn igjen og nesten en uke å ingeting ned ,,

så fant ut at det er enklere med spisdegslank, maten er god ,og jeg går ned ,
den middagen hos min søster i dag var en strek i regninga ,,ho har i all tid servert noe stek av noe slag ,og grønnsaker , så regnet med at det skulle gå bra ,,vel i dag kyllinggryte i karrisaus og ris ,,og ikke en grønnsak å se
hadde ikke lyst til å være sær , så spiste ,mer enn jeg skulle også, tok snaut med desert da
og ble kvalm å uvel og vondt i skuldra
men veien går vidre


#399

Monica31 sa for siden:

Ingen er like og ED funker sikkert ikke for alle! Jeg har prøvd ekstremt mye forskjellig før....derfor fungerer dette for meg! Jeg bare må være helt konsekvent ellers virker det ikke. Dessuten er det dyrt så vår økonomi kan ikke ha meg av og på det her. Så på en positiv måte, tvinger jeg meg selv til å gjennomføre dette. Jeg har aldri vært så langt nede siden jeg giftet meg....snart 10 år siden!!!! Tror egentlig jeg veide mer den gang også.....

...men det beste Arkine er å finne noe som funker for deg! Har hørt om spis deg slank, hørtes genialt ut!!!!


#400

grotingeling sa for siden:

Morn folkens, må bare rapportere fra julekakebakeforsøket i helga - det gikk ikke bra!!!
Prøvde meg på en sukkerfri variant av kolakaker (svenske julekjeks som smaker karamell), men å bruke natreen var ingen sukess
Men... det betyr jo bare at jeg må prøve igjen, ny rapport når neste forsøk er gjennomført


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.