Furine sa for siden:
Synest også at den pingvindrakta var råstilig! :D
Furine sa for siden:
Synest også at den pingvindrakta var råstilig! :D
Dietta sa for siden:
Pingviner er kule dyr :D
Hvis du bare vil ha pingvinmønster foran på genseren og ikke mønster bak, går det an å strikke ensfarget hele veien rundt, og brodere mønstere på med maskesting etterpå. Jeg gjorde det med et Snowboard-mønster på en genser til junior, og det ble veldig bra.
Da slipper du stramming av tråden rundt hele, og det går mye kjappere å strikke selve genseren :)
Unnbjorg sa for siden:
Ja her gaar det i julestrikking om dagen. Er ferdig med et skjerf i flettemönster til min datter, og naa skal det bli tre par sokker. Har bestilt garn paa Garnstudio (fabel) og er ferdig med det förste paret. Det ble kjempefint.
Rin sa for siden:
Takk takk. :p Jeg har aldri strikket akkurat den typen mønster før, bare typ space invaders-luer og sånt. Skal undersøke nærmere når jeg er ferdig med gensern jeg allerede holder på med!
aatinka sa for siden:
Jeg tror den haigenseren er strikket frem og tilbake. Da kan man bytte farge sånn som det er gjort på den med å tvinne garnet rundt hverandre når man bytter, det kalles vel Intarsia-strikking på norsk? Her er en liten beskrivelse om hvordan man gjør det: Intarsia-strikking
Det ser ut for meg som noe kan være sydd på med maskesting etterpå - som gjellene og tennene kanskje?
Det er nok ikke umulig å lage en sånn genser til en voksen, men det krever nok litt tenking og tegning. Jeg ville funnet et greit mønster til en genser til voksen, og så tegnet av mønsteret til barnegenseren og forstørret det slik at det passet voksengenseren - klønete forklart, men jeg skjønte det :D
Kitt sa for siden:
Forelsket meg helt i disse nissene, men garnet hadde de ikke i noen av butikkene jeg var i.:_oppgitt:
Endte opp med å bestille fra Sparkjøp. Der fører de Cortina garn!:D
Og leveringen er ganske kjapp!
silje21 sa for siden:
Sitter å strikker i cortina nå jeg xD syns det var veldig godt å strikke med jeg :) en av mine tusen prosjekter da hehe
Photobscura sa for siden:
Strikka denne genseren øverst i innlegget i Cortina. Liker garnet veldig veldig godt! :) For de som bor i Oslo, så har de det på Bogerud.
Kitt sa for siden:
Ahh, supert! Vi har Bogerud her ute også. Må bare rett over grensen til Slemmestad!:)
Gleder meg masse til å strikke nisser!:D Flotte julepresanger med innhold tilpasset mottaker!;)
Furine sa for siden:
Eg held ikkje akkurat på med dei største handarbeidprosjekta for tida, tida strekk ikkje heilt til. Men etter å ha måtta kjøpt ny mobiltelefon, fordi den gamle gjekk hen og døde etter eit 30cm fall frå eine hylla i sengegavlen ned til den neste, så måtte eg lage ny mobilsokk, fordi den gamle vart for stor for den nye mobilen. Fancy, ikkje sant? ;) Den er for øvrig strikka med heilpatentteknikk, på strømpepinnar, så den vart vridd/snurra. Om ein har litt fantasi kan den likne på ein ispinne med pistasjis og sjokoladetrekk! (Eg hadde ikkje nok brun bomullstråd, så då vart det litt irrgrønt i tillegg.
Huldr sa for siden:
Den var tøff :D
Så du fant ut av det å strikke rundt med patent da :heia: Husker du at vi snakket om det i fjor? Fant en lueoppskrift med patent en dag på Drops, kan finne den igjen hvis du er interessert :)
Jeg er sørgelig lite strikkemotivert for tida, kunne godt strikket, men orker ikke tenke på å skaffe garn og sette i gang med noe :o Vet jeg skal strikke en hals til lillesøstra mi i julegave (når jeg kan få tak i garn), men utover det blir det nok ikke noen strikkejulegaver fra meg i år. Får heller begynne å tenke på babysett til den nye niesen min som kommer i slutten av januar, Nøstebarnboka ligger og venter på meg på biblioteket :)
Furine sa for siden:
Det går heilt fint å strikke med den teknikken på rundpinne, men resultatet blir annleis enn vanleg fram og tilbake patent, altså vridd i staden. Ganske stilig eigentleg. Baksida får eit anna mønster. Ja, vil gjerne ha oppskrift! :blomster:
TigerTove sa for siden:
Denne holder jeg på med om dagen, julegave til min lille niese på 1 år i hvitt og rosa :)
Huldr sa for siden:
Åh, jeg lot meg lure av første linje i oppskriften jeg ... denne er også strikket frem og tilbake. Men veldig fint sett, synes jeg. Kan sikkert tilpasses annet garn (mer mandig kanskje ;)) om man vil :) Så søt :love:Photobscura sa for siden:
Finnes det noen alternativ/lur måte å felle av på hvor det blir mer elastisk? Har nettopp lært meg å strikke raglan fra halslinninga, og synes det var genialt, men litt kjedelig at det blir såpass stramt nederst ... (Ikke veldig stramt, men stramt nok).
Zincite sa for siden:
Bare en tanke. Jeg legger alltid opp på tykkere (eller doble) pinner. Om du feller av med en tykkere pinne vil det trolig gi litt løsere kant :)
Camomilla sa for siden:
Husker jeg fant en youtube-sak når jeg søkte på bind-off (tror det var når jeg skulle lære meg i-cord-fellingen) - kanskje verdt å prøve? Sitter på jobb, så jeg kan ikke søke nå :D
Ja, tenkte også på det. Jeg så også en oppskrift, som forsåvidt er vanlig -der man begynner nederst, der vrangborden nederst hadde flere masker. Altså eksempel vis 3 r 3vr, og så feller man av etter noen runder til 3 r 2vr. Det kan jo også funke.
Krøllerellerei sa for siden:
Jepp, du kan felle av på dette viset:
Zincite sa for siden:
Jeg fant denne som påstår å bli elastisk :)
Ah, takk for tips, begge to! Skal sjekkes ut!. :)
Trolltika sa for siden:
Ikke noe problem, det:
todamer.wordpress.com/2010/03/02/vi-g%C3%A6rne-har-det-godt/
aatinka sa for siden:
Jeg har prøvd noen forskjellige sånne for å felle av øverst på sokker (ja, jeg strikker sokkene fra tåa og opp). Den jeg er mest fornøyd med er denne:
Jeny's surprisingly stretchy bind off
Den er enkel og blir pen. Hvis noen vil ha den oversatt så kan jeg sikkert forklare med norske strikkeuttrykk :)
Hahaha! SÅ søt! Men det blir nok med tanken. Jeg er muligens hakket litt for selhøytidelig til å rusle rundt på Løkka i en sånn en. :cool:
Flott! Jeg må bare begynne på den genseren først (og det blir først etter ferdigstilling av alle julegaver), men da har jeg flere metoder å gå etter!
sistegang sa for siden:
Jeg strikker og sokker fra tåa og opp, og bruker den avfellinga.
Er snart ferdig med lua og skjegget til svigersønnen. Da er jeg i mål med alle julegavene i år.
Mest fornøyd blei jeg med juletreteppet til oss sjøl.PS det er reinsdyr med horn, sjøl om det ikke ligner.PS
aatinka sa for siden:
DET var kult juletreteppe! misunnelig
KarMa40 sa for siden:
Å supert!
Men en dævel å fjerne barnåler fra?
sistegang sa for siden:
Det gikk mye raskere å strikke det enn det jeg trodde.
Fikk et tips om å legge gjennomsiktig plast over, skal sjekke ut det.
aatinka sa for siden:
Hvor har du funnet oppskrift hen? Spørs om jeg må prøve meg på et sånt et...
Klara sa for siden:
:lol:
Cyan sa for siden:
Jeg har lyst til å lære meg å hekle. Er det noen som har en meget enkel hekleoppskrift å dele som kan være et fint førsteprosjekt?
sistegang sa for siden:
Mønsteret er kjøpt her. Har sendt deg PM.
Grytekluter av bestemorruter Dropsdesign. Der finner du og instruksjonsvideoer.
Jepp! Bestemorruter er et perfekt sted å begynne!
Cyan sa for siden:
Virkelig? Jeg har alltid ansett bestemorruter for å være for de viderekommende :rolleyes: Men det er kult da, for det er pga bestemorrutene jeg har lyst til å begynne å hekle, men jeg må bare lære meg å hekle først (jupp, starter heeeelt på scratch her) :p
Men angående heklepinner - Skal jeg bruke pinnestørrelse som er oppgitt på de ulike garntypen eller går man opp eller ned pinnestørrelser når man hekler i forhold til når man strikker?
sistegang sa for siden:
Det er veldig avhengig av hvor fast du hekler, prøv deg fra, se hva som blir pent
Bestemorruter er overraskende enkelt! Da jeg lærte meg å hekle var det dét jeg begynte med.
Jeg bruker alltid tjukkere heklepinne enn anbefalt, for jeg hekler temmelig stramt. På garn hvor man skal bruke strikkepinne 3,5, bruker jeg heklepinne 5, f.eks.
Cyan sa for siden:
Prøvde å lære meg hekling i går, men jeg ga opp til slutt :o
Åh, synd du bor så langt borte, det er egentlig ikke vanskelig, men lettere når en får vist det. Det er sikkert strikkekafe i nærheten av deg? Eller en garnsjappe med oppegående innehavere?
Dietta sa for siden:
Har du sjekket ut videoene på www.Garnstudio.com ? Der har de ganske mange, så kanskje en kan være den du trenger. Det er helt sikkert masse på youtube også :)
Dietta sa for siden:
For øyeblikket holder jeg på med det fjerde settet av disse: www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=739&lang=no
Som vanlig gjort litt forandring på mønsteret, så nå er snart venninnegaver i boks :D
Om du har tid en ettermiddag, Cyan, så kan jeg godt lære deg å hekle bestemorruter, jeg! :)
Echo sa for siden:
De så utrolig flotte ut, men jeg kjente at jeg mistet motet når jeg så den kjempelange oppskriften. Hadde vært veldig gøy og fått det til. Jeg sliter med betennelse i armen og skal absolutt ikke bruke den, men noe MÅ jo bare ble ferdig til jul:D Og armen den blir verre.
Zincite sa for siden:
Cyan, synes et personlig møte med Photo høres best og hyggeligst ut :ja:, men her er også en video som kanskje er grei å lære av :)
sistegang sa for siden:
Du kan også søke på youtube, utrolig hvor mye jeg har lært der av håndarbeidsteknikker.
smgj sa for siden:
Strikker min første engelske oppskrift nå - CanCans fra Ravlery. (Og har allerede rekt opp 10-20 omganger én gang.) De skal bli julegaver til hånda mi hvor to fingerbein tror de fryser hele tiden... www.ravelry.com/patterns/library/cancans
Og jeg har allerede tatt i bruk www.knittinghelp.com/videos/decreases for å skjønne de engelske forkortelsene. Fungerer kjempefint!
Zincite sa for siden:
Ravelry har utrolig mye fint :ja: Flotte vanter.
Jeg holder på med kællingesjalet som jeg fant oppskrift på der. Begynte på den engelske oppskriften (den danske forstod jeg ikke så mye av), men nå har noen oversatt den til norsk :)
Nesten ferdig med den nederste borden, så er ikke så produktiv som mange andre her :)
Mitt blir i sauesvart.
Dilly sa for siden:
Å, det var et flott sjal :)
Zincite sa for siden:
Jeg håper bare mitt blir like fint og passe stort :)
Hadde glemt å legge inn link til oppskriften, så redigerte innlegget nå.
smgj sa for siden:
Nydelig! Et skikkelig selskapssjal det der. :)
Ok, for den som postet denne (fra knitty.com), har jeg forstått det riktig når jeg gjør det sånn? (Feller nå av bare med rettmasker):
Jeg lager omvendt kast, strikker en maske, drar kastet over masken, lager et nytt kast, strikker en og drar kastet over masken, sitter igjen med to masker, og dra den første over den andre. Osv. Blir dette riktig?
KarMa40 sa for siden:
Jeg har en tante som sverger til gull mot frosne ledd...
smgj sa for siden:
:D
Vel - hvitt gull hjelper ikke. Jeg har nettopp byttet hånd for gifteringen av den grunn! :D
KarMa40 sa for siden:
Nei, hun bruker 24 karat gult gull. Hun har leddgikt og er veldig kuldefølsom.
Anyone? :snill:
Skal vi se, jeg må tenke høyt her! Vent litt da!
smgj sa for siden:
henter et par arveringer for å prøve...
Ja, det er riktig! Nå har jeg testet med egne pinner.
Woho! Hjertelig takk. :)
Sokken min ble noget merkelig med en felling, midt på leggen!
Luftehull? :p
Mmm, kanskje jeg skal lage et eget design. Neida, har strikket baklengs og gasser videre, kanonkjedelig når det bare er selve foten igjen, og alt er glattstrikk. Benytter enhver anledning til å legge det fra meg.
smgj sa for siden:
Min salig mor brukte bestandig ribbestrikk på oversiden av foten helt fram til tåfellingen... Sokken blir litt mer elastisk over foten med det, synes jeg.
Kitt sa for siden:
Der sa du noe! Hadde helt glemt at både mamma og mormor gjorde det sånn! :w00t:
Takk!:)
Det er et godt poeng, men akkurat disse sokkene "måtte bare" være glatte på foten.
aatinka sa for siden:
Beklager sent svar, jeg har vært opptatt med å koke grisehoder og lage sylte i dag...
Men det er riktig som du forklarer over for de to første maskene. Når du har felt av første masken så fortsetter man bare sånn: Ett omvendt kast, strikk en, dra kastet og masken på høyre pinne over. Kastet og masken på høyre pinne kan dras over sammen, går litt raskere da.
Jeg kan jo benytte sjansen til å oppfordre alle som liker å strikke å se litt på de mange teknikkene som amerikanerne bruker i oppskriftene sine. Det er utrolig mange måter å gjøre ting på som gir ulike effekter. Jeg har blitt veldig glad i TechKnitting-bloggen hvor det er utallige tips til alt mulig. Youtube har også masse gode videoer av hvordan man gjør alt mulig, f.eks Jeny's Surprisingly Stretchy Bind off som du lurte på, demonstrert av Cat Bordhi. Hun har også laget et eget opplegg som kan brukes for å lage en Moebius-sjal - altså et sjal som henger sammen, men som har en halv "tvist". Genialt egentlig :-)
aatinka sa for siden:
Og så har jeg endelig fått tatt bilder av dette i dag:
Heklet i deilig myk Drops BabyAlpaca Silk, helt usannsynlig mykt og deilig.
Ravelry-link: www.ravelry.com/projects/aatinka/piquant
Furine sa for siden:
Slik gjer mormora mi det også, så lenge ho ikkje strikkar med mønster. Tjukkesokkane hennar er fantastiske. :love:
aatinka sa for siden:
En av grunnene til at jeg strikker sokker andre veien :-)
Strikker også alltid klassisk raggsokk med vrangbord øverst på foten til tåfellinga. :)
Herregud, for et vakkert skjerf, Aatinka! :_oy: :D
aatinka sa for siden:
Det blir de og min mormor strikket også sokkene sånn, men det spørs også litt hva slags garn man bruker til sokkene. Vanlig raggsokkegarn er lite elastisk, men "moderne" sokkegarn som f.eks. Drops sin Fabel er mer elastisk i garnet og man kan godt ha glattstrikk på foten. Noen (inkludert meg selv) får mønster oppå foten og begynner å klø hvis det er rett/vrangmønster der.
De beste sokkene jeg har strikket er sokker i dobbel Fabel på pinner nr 4. Da blir mønsteret i Fabel-garnet litt mer "fuzzy" og ingen sokker blir like :-)
Sånn:
aatinka sa for siden:
Å, de var fine! Jeg MÅ lære meg å hekle sånn... Holder du kurs? :)
Dietta sa for siden:
JA, selvfølgelig holder jeg kurs ;) Hadde vært flott med et treff på andre siden av nyttår. Da kan vi hekle vet du..... Skylder deg en laaang pm. Vært utrolig opptatt i det siste, har jobbet mye for gubben på jobben, snill som jeg er . Og uten betaling også :mad:
Har ikke vært mye tid til håndarbeid, men det blir litt småtterier nå før jul. Mer eller mindre ferdig med et stort prosjekt, 6 stk heklede trekk til mammas nye utestoler. Laget putene av innmaten på den gamle overmadreassen til gamlesenga :eek: Mangler bare å kjøpe stoff og trekke putene med, så åker de inn i de heklede trekkene.
Dietta sa for siden:
Kan virkelig undertegne på at aatinkas sokkeoppskrift er verdens beste. Jeg bruker bare den når jeg strikker sokker.. :ja:
Woo! Da er det første Kauni-sjalet mitt ferdig! Nydelige nydelige fargene! :hearts: Og dødsenkelt å strikke.
Eller, ferdig, det må håndvaskes og vaskes, forsåvidt.
Dietta sa for siden:
Rålekkert Photo. Skulle gjerne vært søsteren din den 24 altså :D
Men det beste av alt er jo at det er superenkelt! Fant oppskrift her, og kjøpte garnet for en hundrings nøstet på todamer.no, og det veier like mye som tre nøster. Løp og kjøp! :D
Cyan sa for siden:
Nydelig sjal, Photo! Vurderer å strikke et slikt et selv etter jeg er ferdig med ullbuksa jeg holder på med nå ... og genseren (jupp, må ha flere prosjekter samtidig for å ikke gå lei :p)
Jeg så på videoene på garnstudio og tenkte "Ja, selvsagt, kjempeenkelt!", men når det kom så langt at jeg skulle prøve selv ble det bare plundrete. Får til å hekle en remse med luftmasker, that's it :p Tror muligens jeg burde prøve med et tykkere garn når jeg skal lære meg for å se maskene bedre. Rart at jeg skal slite sånn med å lære meg det hekling da. Tar gjerne et kurs hos Photo når det passer seg :)
Just say the word! :)
aatinka sa for siden:
Åja, Kauni har flotte farger! Og det der var nydelig :-)
Jeg vil absolutt anbefale deg å blokke sjalet hvis du har plass til det. Det gjør MYE med garnet, det blir mykere og kommer mer til sin rett...
aatinka sa for siden:
Sånn er det i perioder, vi får ta det igjen etter jul og etter gubben sin 50-årsdag i januar...
Blokke? Nå må du nesten utdype ... :o
Much to learn, still I have. Det er liksom aldri slutt på ny lærdom når det kommer til strikking! :lol:
smgj sa for siden:
Vasking og utstrekking av et strikket eller heklet (eller nupereller) håndarbeide mens det ennå er fuktig kalles strekking eller blokking. Denne bloggen beskriver prosessen fint. Jeg har bare strukket med nåler og da mest heklede eller strikkede duker. Men alt får mer fasong av det. www.bentemor.com/blogg/?p=1059
Arbeidet må sitte på i blokka til det er gjennomtørt og eventuelt stivet. Jeg har brukt et tykt golvteppe eller en stor isoporplate å blokke på.
Ah, jeg kunne sikkert ha søkt det opp selv. ;) Jeg har ellers bare dampa klær, om noe. Jeg tror vel jeg skal klare å få til plass til det der. Kanskje jeg kan nåle den opp i den gigantiske sofaen min?!
Carisma sa for siden:
eller heklenål? :p
Denne har jeg alltid åpen: www.strikkeoppskrift.com/engelske-ord-og-uttrykk
LineJM sa for siden:
Nei, nei, nei. Det er heklekrok! :p
Jeg kjøpte puslematter på Biltema, kostet ikke allverden. Lager puslespill på golvet og blokker ivei.
aatinka sa for siden:
Som smgj forklarte så bruker man blokking for å strekke ut håndarbeidet og få frem mønsteret i det etter at det er vasket.
Du kan bruke hva du vil, og knappenåler funker helt greit. Hvis man damper strikketøy så blir de flate, man tar bort litt av "fluffen" i garnet. Her er f.eks bilder av det blå sjalet jeg hadde bilder av lenger oppe mens det ligger og tørker. Jeg har her satt en knappenål i hver "spiss" i sjalet.
Jeg bruker sånne lekematter man får kjøpt på lekebutikker eller Nille. De er lette å feste nåler i, og er også lette å flytte. Hva som helst hvor man kan feste nåler egentlig.
Større plagg kan også vaskes og legges til tørk på samme måte - man må ikke strekke alt, men kan strekke deler av plagget for å få riktig fasong. Jeg har sluttet å dampe strikketøy for jeg syns de de får ser så mye bedre ut når de får tørke i fasong.
Jeg skjønner! Da tror jeg vel egentlig ikke jeg behøver å blokke sjalet, da det ikker er nos spesielt mønster i det, og ikke er det krøllete eller noe. Med mindre det virkelig blir mykere av det? Jeg pleier å vaske ull med Milo og utvannet hårbalsam i skyllekammeret. Og som sagt fikk jeg tips om å også håndvaske det først, og gnikke litt på det i vannet. Vil jo gjerne ha det mykest mulig!
Nei, dampe gjør jeg bare med spesielle plagg. Som f.eks. bunaden jeg strikker til niesen min, den kommer jeg til å dampe for få plagget flatt og jevnt. :)
aatinka sa for siden:
Jeg ville vasket det og strukket det ut selv om det ikke er noe spesielt mønster i det for det vil uansett bli penere, det er litt vanskelig å forklare :-) Vær litt forsiktig med å bruke for mye makt på Kaunien, da kan du risikere at den tover. Legg heller sjalet i bløt i ca en halvtime i Milo og skyll godt. Jeg har aldri brukt balsam eller skyllemiddel på ulltøy, men vet ikke helt hvorfor. Trykk ut så mye vann du klarer, rull inn i et håndkle og press ut litt mer før du strekker det i fasong og evt. fester med nåler og lar det tørke. Kauni-garnet kan være litt stikkete, men blir mykere ved bruk.
Selv om sjalet ikke er krøllete nå så vil det jo komme litt ut av fasong når det blir vasket. Det eneste strikketøyet jeg ikke vasker når det er ferdig er sokker - for uansett hvor mye man vasker seg på hendene så vil strikketøyet bli skittent mens man strikker. Det ser jeg veldig godt på garn jeg har spunnet selv, for det har jeg allerede vasket rent etter spinning, og det er møkkete igjen etter å ha bli strikket - sikkert fettstoff fra fingrene og støv... Jeg driver jo ikke akkurat å sleper strikketøyet langs gulvet her :-)
Så morsomt med strikket bunad! Hvilken er det du strikker? Jeg har sett på noen av de og de er så fine :-)
Skjønner! Takk for tips. :) Morsomt at jeg fortsatt føler meg som en novise etter å ha strikker i godt over tjue år. :p
Jeg strikker en bunad fra et Coats-hefte jeg kjøpte på Bogerud, helt enkel med svart skjørt med rød taggekant nederst, og rød vest, som jeg skal sy på bunadsbånd og hemper. :)
aatinka sa for siden:
Det er vel med strikking som med alt annet, hvis du tror du er ferdig utlært så er du ikke utlært, men ferdig :-) Jeg lærer også stadig nye ting, mye er ting jeg ikke visste at jeg burde vite, men som jeg ser er utrolig nyttig når jeg først har lært det :-)
Gleder meg til å se bilde! :-)
Klara sa for siden:
Tipser om drops sin julekalender ;)
Mange fine oppskrifter!
smgj sa for siden:
De strikkede julekulene er så ... kule :p:D
Så en hel bok med ulike julekuler på coop mega. Må innrømme at den fristet, men med 5 uåpnede håndarbeider i kurven ... :eek: så får jeg bremse litt med nye prosjekter, tror jeg.
Klara sa for siden:
:ja:
Så mye å strikke, så liten tid sukk
Dilly sa for siden:
Jeg har strikket en nisse meed vin og tøfler med whisky :) Kanskje han burde få en flaske i hver tøffel for balansens skyld?
Rin sa for siden:
Fnis, whiskytøfler! :)
Føler meg litt inspirert av dette snakket om bestemorruter og lære-å-hekle, jeg. Kanskje et juleprosjekt for meg også. :cool:
aatinka sa for siden:
De tøflene ville mannen min likt også - spesielt den med Whisky i... Sikkert lurt å legge en flaske i den andre også (Cognac kanskje) sånn at eieren ikke tipper over. :cool:
De nissene der er kule! :D
sistegang sa for siden:
Lekkert, der var mønsteret lagra.
Gleder meg til å se det neste sjalet ditt. Jeg skal kjøpe meg "regnbuefarge" jeg også.
Jeg blokker på gjestesenga
... men nå tror jeg skal kjøpe meg slike.
Ikke så mange steder å blokke i en 30 m2 ettroms leilighet, assa. :p Men jeg har en enååårm bokhylle, og tenkte å bruke den. :) Eventuelt sofaen (som vel er det nærmeste jeg kommer gjesteseng her, med mindre jeg rer opp i gangen. :p) som tar omtrent en tredjedel av rommet mitt. Tørker sikkert i løpet av natta?!
Camomilla sa for siden:
Dersom eieren drikker begge to er vel sjansene for å tippe ganske store :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.