< Tilbake til oversikten

Den store håndarbeidstråden!

aatinka sa for siden:

De er så kule! Syns maskestingene ser veldig tette og fine ut også :)

TigerTove sa for siden:

Slenger meg med jeg også :) Her et utvalg votter til gårdsbutikken som åpner om ca et år.

katten sa for siden:

Dei var kjempetøffe!!!

surflover sa for siden:

Takk :D

De var fine! Gårdsbutikk? fortell!

blåbær sa for siden:

Jeg vil handle hos deg! Kjempefine!

mooia sa for siden:

Jeg henger meg også med :) Jeg holder på å strikke knall rosa marius-dress i str 6 mnd til ei nyfødt jente :)

TigerTove sa for siden:

Tusen takk for komplimenter :)

Skal åpne klinikk på gården om et år (da er jeg ferdig med 5årig studie i nataturmedisin for dyr) og en gårdsbutikk i tilknytning til denne. Planen er å begynne med strikkevarer og andre ting som ikke er mat, for så å utvide når vi har fått alt på plass med egenprodusert, solbær saft, gelè og syltetøy uten sukker og tilsettning. Så får vi se hva vi finner på underveis og hva det er marked for..

mamma87 sa for siden:

Mitt nyeste maleri, et uglebilde som heter "Dont steal my heart"

TigerTove sa for siden:

Nydelig bilde ;)

Fant bilde av en fjorårs-julepressent, er laget etter en meget enkel og hjemmelaga oppskrift som kan legges ut hvis ønskelig. Det er en gryteklut til en kamerat i Bergen som er supporter og matvrak.

Zincite sa for siden:

Fantastisk bilde :ja:

Huldr sa for siden:

Kikket på noen bilder i dag og kom på dukkeklærne jeg strikket for en stund siden.

Bodyen (og vottene forsåvidt) er helt selvkomponert :D

Photobscura sa for siden:

Jøje meg, så nusselig, Frøy! Herlige farger! Flink du er! :ja:

Huldr sa for siden:

Tusen takk! :love:

surflover sa for siden:

å for et nydelig lite dukkesett, Frøy :) Det var jammen søtt!

aatinka sa for siden:

Wow! Heldig dukkemamma som får så fine klær til dukken sin! De var virkelig fine :ja:

Huldr sa for siden:

Så hyggelig sagt av dere, blir skikkelig glad jeg! :)

Dukkemammaen ble visst fornøyd, og en annen dukkemamma (som jeg ikke er tante til, men som er nesten-stesøster av dukkemammaen) ble i fyr og flamme etter å få slike strikkeklær ... :flau: Men hun har en bestemor som kan strikke, da ;)

Det er en stund siden disse her nå, så lurer på en ny runde - sommerklær denne gang. Badekåpe, badedrakt og solhatt, tenkte jeg. Det er morsomt med små plagg :)

Monagh sa for siden:

Hei, så morsomt å se gjennom denne tråden. Jeg er ny her på forumet, skal teste ut lavkarbo seriøst, mens jeg sitter og strikker og maler og diller og hva jeg nå enn driver med :)

Furine sa for siden:

No har eg ikkje vore inne i denne tråden på lenge.

Så fine dokkeklea er, Frøy!

Stilig uglemaleri også!

Det går fortsatt ikke i turbofart med bloggen, men nå har jeg i alle fall publisert et nytt innlegg, her!

Huldr sa for siden:

Så fin genseren ble! :)

Takk! Bestekompis Frode som poserer! :)

Huldr sa for siden:

I gathered as much :ja: Så på tøffelbildet under og la sammen to og to ;)

Tøflene så kjempegode ut forresten. De gjorde seg i grått!

Takk igjen! Tøflene var en gave til akkurat han, og han ble kjempefornøyd! De ser ut som litt enkle hedmarkstøfler, ettersom jeg droppa forskjellige farger som det opprinnelig er i sånne firkanttøfler.

Huldr sa for siden:

Ja, jeg har jo strikket noen sånne :)

TigerTove sa for siden:

Vi skal i bryllup til hælja og i den anledning har jeg strikket et par egendesignede bryllups-kjæreste-votter.

sistegang sa for siden:

De var flotte, det er en fin gave syns jeg.

Bravo sa for siden:

Så bra at vi har en håndarbeidstråd!!
Jeg er hobbysyer og -strikker, og i går fikk jeg sydd en skvett.

Et knippe fargeglade kleenexfutteraler til markedsdagen på skolen til min eldste datter.
Skal legges i kurver med andre gaver fra foreldrene og loddes ut, tror jeg.

sistegang sa for siden:

Alltid så imponert over de som er venner med en symaskin, for det er i alle fall ikke jeg.

sistegang sa for siden:

Vanligvis er jeg å se med et strikketøy i henda, men nå har jeg utfordra meg sjøl. Jeg hekler genser, etter tyskt mønster og diagram. Tre nye ting på en gang. Har hekla noen små duker for lenge siden, og det var filet-hekling.

sirib sa for siden:

Idag legger jeg siste hånd på verket, 3 nydelige julekuler (Arne/Carlos) i offhwite og beige(gullaktig farge) til svigermor. Hun sa hun ønsket seg det for lenge siden, men hun har sikkert glemt at hun sa det... :-) Håper hun blir glad!

sistegang sa for siden:

Jeg har og laga slike.

Så tenkte jeg at jeg skulle lage noen som jeg skulle tove. Tabbe det blei julehåndballer.

Bravo sa for siden:

Flotte kuler!! Og imponert over heklingen!

Bøtt sa for siden:

Gurri de var flotte:ja:

mamma87 sa for siden:

så søte de ble=)

kjerstiva sa for siden:

Noen som er medlemmer av Trådsnella her inne? Jeg er registrert der inne, så legg meg gjærne til som venn. Hadde vært artig å ha handarbeidslavkarbovenner :D

TigerTove sa for siden:

Tusen takk! De falt i smak og passet flott på begge to :D

Ja, nå går det litt mer unna med garnbloggen min. Har andre ting som snart er klar for å blogges om også!

Her er mitt siste prosjekt, ei strikkejakke! :)

Zillah sa for siden:

Stilig jakke :)

Bøtt sa for siden:

Åh den jakka var drittfin:ja:kunne tenkt meg å strikka en sånn jeg også ,men må vel bli ferdig med strikkeprosjektet jeg har på gang først;)

Kreativ og flink er du Photobscura:heia:Flott blogg!

aatinka sa for siden:

Fiiiin jakke! Jeg har 3 prosjekter på pinnene nå, så jeg må snart få ferdig noe...

Takker!
Har flere prosjekter på gang jeg også. Har nettopp hekla ferdig min trehundrede oldemorrutelapp, så må jeg skaffe mer svart garn og montere. Og så strikker jeg på en kjole til meg selv, hadde noe bomullsgarn liggende som passa. Og så skal jeg begynne på en singletkjole til venninna mi, og en strikkebunad til niesa mi. Puh!

Camomilla sa for siden:

Det går unna hos deg Photo :D Lekker jakke :)

Lava sa for siden:

Kjempefin jakke, Photo! :heia:

Så, Dere som hekler, hva er det enkleste å starte med når jeg vil lære meg å hekle?
Jeg kan lage mange masker, og vet hva de heter :p men har ikke satt dem i system i form av ett arbeid.. har litt lyst å lage bestemorsruter, går det greit som nybegynnerprosjekt tro?

TigerTove sa for siden:

Hårstrikk med blomst, marihøne og humle som var bursdagspressent til søs. Pulsvarmere som ikke har fått noen eiere ennå og kanskje ender opp i gårdsbutikken ;)

Modezty sa for siden:

Bestemorruter er fint nybegynnerprosjekt :)

sistegang sa for siden:

Enig at bestemorruter er en grei start eller kjøkkenkluter i i bomullsgarn.

sistegang sa for siden:

Har funnet en måte å bruke de gamle båtkarta på. Har laminert og lagd spisebrikker, serviettboks og en boks til småting. Skal ha dette i båten.

Licota sa for siden:

Så genialt!!

sistegang sa for siden:

Jeg er ikke medlem der, men i Hobbyboden, Uformelt og på Ravelry. Og alle stedene heter jeg ecco. Her er hjemmesida mi, men det jeg har lagd.

Lava sa for siden:

Takk skal dere ha, da prøver jeg på det neste regnværsdag :)

Wow, kult!

sistegang sa for siden:

Jeg har hekla min første genser, er kjempestolt. Har kun noen oldemorruter på samvittigheten fra før av.

TigerTove sa for siden:

Utrolig stilig sistegang! Hvor har du oppskriften fra?

sistegang sa for siden:

Kjøpte et blad på flyplassen i Tyskland, så bilde på utsida og falt pladask.

sistegang sa for siden:

Har blitt hekta på hekling for tida. En eller annen gang får disse vel en eier. Hekla av bomull sport på nål. 3,5 mm.

Mønster på Järbo garn

Mosepjusk sa for siden:

Så kule de er, sistegang!
Takk for link, jeg må teste ut oppskrifta :smile:

Mosepjusk sa for siden:

Bomull Sport, er det fra Europris?

sistegang sa for siden:

Nei det er fra Sparkjøp. Det på Europris heter Tuva

Mosepjusk sa for siden:

Åja, takk. Var på Europris akkurat, fant ikke Bomull Sport... naturlig nok :smile:
Kan jeg bruke Tuva til denne oppskriften da? Trodde det var 100 % ull i Tuva?

Pirill sa for siden:

Jeg har nettopp begynt på Mariusdress til minstemann :) Storebror har fått tynn Mariusgenser (Lanett) i lys grå så nå får minsten dress i samme farger :):)

frkfräken sa for siden:

Tuva fra Europris er halvblanding bomull og akryl...

Mosepjusk sa for siden:

Åja :D Takk for svar :smile:
Jeg fant Bomull Sport på Bogerud Tekstil, og har nå begynt på min første Baby Converse :heia:

Har strikka en haug bosniatøfler i trefargemønster i barnestørrelser. Artig og fin måte å bruke opp restegarn på! :)

Rin sa for siden:

Photo, strikket ikke du en lusekofte for en stund siden? Jeg driver og leter etter mønster til en "dameformet" lusekofte, aller helst med typ setesdal/fana-mønster - tenkte jeg kunne konsultere kjente kilder først. :p

Huldr sa for siden:

Artig at du postet dem nå, jeg snoket i bloggen din sent i går kveld. Kjempefine! Masse fine fargekombo'er :)

Mosepjusk sa for siden:

Så fine!!

Nei, men jeg strikka en mariusgenser. Du får kjøpt mønster fra Sandes garn. :) Ellers finnes det noen koftemønstre på garnstudio også.

Ah, takker! :)

Takk! :)

TrillTrall sa for siden:

Se her!

www.prosjektmalawi.no/ - klikk på lenka "Babytøy og babyluer" til venstre. Det er helt sikkert mange av dere her inne som har restegarn liggende - strikk en lue eller 5 for de små nyfødte i Malawi! Jeg strikket to luer i går kveld, men oppjusterte størrelsen til pinne 4, for den første jeg strikket ble knøtteliten. Men det spiller sikkert ingen rolle hva slags luer man lager. :)

TigerTove sa for siden:

Så flott initsiativ :)

Klara sa for siden:

Dere er skikkelig flinke, altså! Har scrollet fort gjennom noen sider her nå, og allerede plukket opp en mengde nye prosjekter jeg har lyst til å prøve :o

Bl.a. den piratvesken i dobbeltstrikk som Camomilla lager, perfekt julegave til en venninne av meg! Og de utrolig søte Bosniatøflene til Photo, og en hel del annet!

For et flott prosjekt! Jeg elsker å strikke små, enkle luer, og har mengder med restegarn! Veldig koselig å kunne lage noe til noen som trenger det, når jeg ikke har noen små å lage til! Denne lua fra Drops er veldig rask og enkel :)

Mariann S sa for siden:

Heisann :) Eg er ganske ny her på forumet, og er veldig glad i håndarbeid av alle mulige slag.
Ta gjerne en titt innom bloggen min :)

Da har jeg begått litt blogging igjen! Endelig ferdig med mitt evighetsprosjekt.
Se her! :)

Camomilla sa for siden:

Sånne tepper er så koselige nostalgisk. Kjempefint :)

Kanutten sa for siden:

Ja :love: Jeg husket vi pleide hekle slike i barneskolen. Restgarnet måte jo brukes til noe! :lol: Men fine tepper ble det... Har lenge vurdert hekle et selv, nå.

Mosepjusk sa for siden:

Fytti hengane, det var utrolig kult!
Det er meget fristende å starte på noe sånt, for det er så tilfredsstillende å se resultatet!
Har 7 hekleprosjekter og 5 strikkeprosjekter liggende... har avtalt med meg selv å få ferdig ett prosjekt før jeg begynner på noe nytt.. vanskelig avtale!

Veldig gøy å ha som prosjekt å falle litt tilbake på nå og da! Det begynte som et restegarnprosjekt, og samtidig for å lære meg å hekle. Jeg regna tidlig ut at jeg trengte trehundre lapper, så posen har nå ligget der i fem år, stadig blitt påfylt litt og litt! Det er nesten absurd at jeg er ferdig. :p

sistegang sa for siden:

Teppet blei flott, har kjøpt meg ei bok med 101 forskjellige bestemorruter i. Så en eller annen gang skal det bli teppe her og.

Jeg har satt grensa på 2 UFO'er (uferdige objekter). Har ikke gjort noe håndarbeid i hele sommer, fordi jeg har ikke hatt lyst til å jobbe på de to genserne jeg er i gang med. :(

TigerTove sa for siden:

Hørtes kjent ut :lol:

Jeg tok med meg alle de uferdige prosjektene på hyttetur i skogen uten strøm, vann og andre fasiliteter. Da fikk jeg gjort mye da :D Så nå er det bare et uferdig og et nypåbegynt..

Klara sa for siden:

Så fint teppet ble (og for en nydelig katt!). Jeg har også begynt på et sånt teppe, med litt andre farger, og regner med at det kommer til å ta noen år før det blir ferdig. Men godt å se at det er verdt det til slutt!

Ja, fargene er litt random. Begynte som sagt som et restegarnprosjekt, etter at jeg oppdaget at jeg hadde et tjuetalls diverse påbegynte østlandsgarnnøster.
Og katta er selvfølgelig den vakreste i verden! Han heter Zappa, er halvt skogskatt, fyller tre år om en drøy uke, og er sin pusemors øyensten! :hearts:

Lillemy71 sa for siden:

Fantastisk flott, sånn vil jeg også ha :o men jeg kan jo hverken hekle eller strikke selv. Er helt ubrukelig, gi meg en symaskin derimot... :D

Akkurat nå prøver jeg å finne noens om kan strikke en poncho/cape til meg men alle har alt for mye å gjøre eller tar seg alt for godt betalt.

Edit: Ja også katta da, han var jo helt nydelig. vet du har nevnt han i noen tråder så det var gøy å se bilde.

Takk takk! Jeg har selv hatt lyst på et sånt teppe i evigheter. Stort å endelig ha mitt, eget, faktisk! :D

Carisma sa for siden:

Lillemy: mamma strikker på oppdrag og sender over hele landet. Sender deg en pm med mailen hennes.

Lillemy71 sa for siden:

Tusen hjertelig takk for den Carisma. :)

Mamma har tilbudt seg å strikke til meg, men da er den nok ikke ferdig før til neste sommer, hvis jeg er heldig :D Har et par venninner som også er dyktige på å strikke så jeg har sendt forespørsel til noen av de for å høre om det er noen som har tid/lyst osv og kan ha det ferdig i rimelig tid.

Er denne jeg vil ha, har sett bilde av den ferdig strikka og den ser veldig flott ut.

Klara sa for siden:

Nå har jeg begynt på sikkert 5 forskjellige prosjekter som jeg har forkastet i tur og orden. I ren frustrasjon begynte jeg i går på (enda) en lue til samboer, med restene etter de flotte nikkersstrømpene jeg aldri ble ferdig med.

Når den er ferdig, er planen å begynne på en genser til meg selv, noe jeg aldri har laget før. Veldig spent på hvordan det kommer til å gå!

Hva er deres prosjekter om dagen?

Camomilla sa for siden:

Jeg har fremdeles hodeskallevesken i dobbeltstrikk :) Jeg er blitt skikkelig nazi på at jeg ikke får begynne på et nytt prosjekt før jeg er ferdig med det jeg holder på med - det har reddet i land mye hos meg ;) Sliter med arm/skulder, så det tar ofte laaaaang tid ... Har veldig lyst til å hekle noe etter strikkeprosjektet er ferdig, har sett på et tøft spiderman-teppe, men det er jo stooooort, da. Spørs om ikke sønnen min blir for gammel til spidermanstæsj før det er ferdig :p Fant det her: www.lises.net/blogg/?p=405

katten sa for siden:

Wow!! Det var kjempeflott! Og fargerikt! Likte det veldig godt. Skulle ønske eg var like flink til å hekle.

Carisma sa for siden:

jeg begynte å strikke babyteppe i februar... Det ble ikke ferdig til babyen kom for å si det mildt! Ca en tredel ferdig, og nå kommer jeg ikke i gang igjen....

Camomilla sa for siden:

Da får det bli koseteppe, eller teppe til neste baby ;) Ser gjerne bilde, selv om det ikke er ferdig :)

TigerTove sa for siden:

Akkurat nå driver jeg å gjør ferdig en bikini til meg selv :D

aatinka sa for siden:

Hardangerløper, sjal i egenspunnet garn, topp, babykjole og leggvarmere :D

Ingen prinsipper om å ikke begynne nye prosjekter her i gården nei... Og jeg har gitt meg selv fri fra å strikke julegaver i år - så da kan jeg lage det jeg har lyst på i stedet.

Carisma sa for siden:

I dette tempoet blir det vel til jeg evt får barnebarn! :rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.