< Tilbake til oversikten

Den store håndarbeidstråden!

#301

Licota sa for siden:

SSK er "slip slip knit".
www.youtube.com/watch?v=RGwcYW3GG3M

Long tail cast er den klassiske måten å legge opp på, ved at du trekker ut tråden så du sitter igjen med en liten hale.
www.youtube.com/watch?v=8wUPQDYtoy0

Garnstudio [url]www.garnstudio.com[/url] har en fin ordbok og flere strikkevideoer som forklarer/viser hvordan du gjør ting. Lykke til!
Ordliste: www.garnstudio.com/lang/no/ordliste.php
Strikkevideoer: www.garnstudio.com/lang/no/video.php



#303

Zincite sa for siden:

Jeg har sett på en oppskrift med slip, slip knit. Er det forskjell på det og å ta en maske løst av for så å strikke den neste og å trekke den løse masken over den strikkede?
[font=Comic Sans MS][/font]
Edit: Så ikke videoen Licota, den ga svar :)


#304

Huldr sa for siden:

Her kommer hjerteklutene :)


#305

Zincite sa for siden:

Kjempefine hjertekluter :ja:
Jeg får lyst å gjøre så mye om dagen og å kikke på alt andre får til er inspirerende. Har brukt litt tid på ravelry også. Utrolig mye flott.

Vurderer å strikke kuvertbrikker og tove dem. Men skal først bli ferdig med genseren jeg holder på med.


#306

Huldr sa for siden:

Tusen takk, Zincite :klem:

Greit å bli ferdig med genseren først sikkert :ja: Den blir så fin!

Nå skal jeg begynne på denne lua:


#307

Furine sa for siden:

Fine klutane! Må prøve å få tatt bilete av klutane mine etterkvart. Her rir vi ikkje same dag som vi salar, altså.


#308

katten sa for siden:

Kjempeflotte kluter Frøy :D

Vil du dele mønsteret med meg?


#309

Huldr sa for siden:

Ja gjør det, Furine! :heia:

Kan jo legge inn de oppvaskklutene jeg strikka i sommer også, da :)

Og babyjakke til en tøff liten gutt:


#310

Huldr sa for siden:

Javisst :) Men jeg har improvisert, da ... har ikke skrevet ned noe. Men her er utgangspunktet for de to forskjellige formene:

www.knittingonthenet.com/patterns/clothheart.htm

(her la jeg opp 13 masker i stedet for 9)

og

www.colouritgreen.co.uk/heartcloth.htm

Fant begge på Ravelry :) De er små, så derfor eksperimenterte jeg for å få dem større. På den uten øking i midten strikket jeg bare flere rader med øking i sidene for å bestemme hvor stor den skulle bli, og eksperimenterte meg frem til formen på den øverste delen.

Her er det ei som har laget en større versjon av den ene kluten, men jeg fulgte ikke hennes oppskrift.


#311

Photobscura sa for siden:

Fine fine ting, Frøy! :)

Ja, det kan jeg godt, altså. Bare si hvilken str du skal ha. Rapportene må du neste finne selv på nettet, for de blir litt vanskelige å gjengi, men jeg tror de ligger på seksten masker pr.


#312

katten sa for siden:

Åååååå du er no ein knupp Photo :D

Eg skal ha ein i str L :)

Kan eg bruke samme mønster som til vanlege marius-gensere? For dei har eg i bøtter og spann av :D


#313

Photobscura sa for siden:

Det kan du sikkert! Jeg kan telle over hvor mange masker det er i en rapport :). Skal se om jeg ikke får gjort det i løpet av helgen.


#314

katten sa for siden:

Thank you :)


#315

Licota sa for siden:

Kan jo svare jeg og. 1 rapport har 18 masker.


#316

aatinka sa for siden:

Jeg strikker sokker i bøtter og spann nå frem mot jul. Kjekke julegaver å gi bort :-) Jeg bruker en egenkomponert oppskrift som strikkes fra tåen og opp med forsterket hæl, og de ser sånn ut:

Morsomt med to tråder Fabel fra Garnstudio, kan få mange fine effekter av det - to ulike farger kan bli sånn, dette er en tråd av den grønne og en tråd av den rosa i bildet over:

Og så har jeg strikket tre sånne sjal i det siste, alle av egenspunnet garn:

Jeg syns de er perfekte som skjerf nå når det er surt ute, surrer de rundt halsen med den bredeste delen foran lissom... Oppskrift på Ravelry, det heter Traveling Woman.


#317

Zincite sa for siden:

Nå ble jeg nesten misunnelig :) tror at det er vanskelig å spinne garn :ja:


#318

Kanutten sa for siden:

Neida!!! Jeg har rokk hjemme, det er knallkos og greitt! Men jeg kan ikke strikke så det stopper der, liksom... :o


#319

CosiFanTutta sa for siden:

Noen som har et hespetre til salgs. Jeg har kjøpt meg noen nyyydelige hesper - [url="www.tull-iball.blogspot.com"]herifra[/url]


#320

Imp sa for siden:

Mener du garnvinde? Hespetre er slikt man lager hesper og garnrenning på. Garnvinde nøster et hespe til et garnnøste. Men sjekk finn.no! Der kjøpte jeg min garnvinde.


#321

CosiFanTutta sa for siden:

Jeg er tydelig amatørstrikker :) takk for hjelpen!


#322

aatinka sa for siden:

Det er ikke så vanskelig som det høres ut - og Youtube er din venn når du lurer på hvordan man gjør ting... Jeg startet med håndtein - en rimelig måte å finne ut om dette er noe man gidder før man anskaffer rokk :)

Wow - da bør du begynne å strikke eller hekle, det er en stor tilfredsstillelse å ha noe man har spunnet og strikket selv syns jeg! Og så får man tak i utrolig mange fine fiberblandinger og farger på f.eks etsy.com :love:


#323

CosiFanTutta sa for siden:

Har strikket meg en hals som går to ganger rundt halsen. Veldig fornøyd, god, varm og lett :) Oppskrift
Strikket i tynn alpakka fra Drops


#324

TrillTrall sa for siden:

To ganger som i dobbel? Eller som i snurret rundt? Så deilig ut!


#325

Huldr sa for siden:

Så fin :) Takk for oppskrift!

aatinka, imponerende at du har spunnet alt det garnet selv :ja: Er det ikke vanskelig å få det jevnt, da?

Vi både kardet og spant ull på håndtein på barneskolen :) Og på ungdomsskolen var det plantefarging av garn. Ute, med skylling i iskaldt vann ... Ikke egentlig så gøy :p Men det ble en syklus, der man fikk strikke med garnet 9. klassingene hadde laget på småskolen, og så farget man selv når man kom opp i 9. klasse. Lurer på om noen gjetter hvilken skole jeg gikk på :D


#326

aatinka sa for siden:

Neida, med litt trening så blir det jevnt nok til sånne sjal - der er det jo egentlig litt sjarmerende at garnet ikke er helt jevnt. Folk betaler faktisk ekstra på garnbutikkene for ujevnt garn :D

Du har jo vært heldig med (Steiner?)skolen din, de fleste barn lærer jo knapt å strikke på skolen i dag, det er nesten så jeg lurer på om de vet at ull kommer fra sauen...


#327

aatinka sa for siden:

Så fin! Og nydelig farge!! Tror det var den jeg startet på for en stund siden, men jeg hadde ikke nok garn, så det ble et Moebius-skjerf i stedet.


#328

Huldr sa for siden:

Hehe :p Ja, det er sant, det er fint med det håndlagde preget :ja: Kanskje det blir spinning på meg også en gang i fremtiden ...

Riktig gjettet :p Ja, er takknemlig for det jeg lærte av håndarbeid der :)

Har tenkt litt på å farge garn selv, vet Elisabeth Doherty (amigurumi-skaper) gjør det. Det er vanskelig å få tak i riktige farger noen ganger, f eks virker det som om det er umulig å oppdrive bomullsgarn med gyldne/brune toner, det er bare gråaktige å få tak i.


#329

Zincite sa for siden:

Den så veldig god ut. Jeg har en kåpe som har en litt høy ståkrave, og jeg har sett meg ut denne halsen som jeg tror kommer til å være god og passe veldig godt inni. Sånn at det ikke blir så klumpete som med skjerf :) Og så tenkte jeg på disse pulsvarmerne sammen med halsen :)

Det er lov å planlegge :p


#330

Huldr sa for siden:

Hvor fant du pulsvarmerne, Zincite? :)


#331

Zillah sa for siden:

OK. Spørsmål.
Utgangspunkt: har ein hals eg strikkar som er heilt ufancy, rette masker på rundpinne. Var veldig nøgd med det (enda det eigentleg skulle bli lue, men den blei for vid) og begynte å bli klar for å felle av. Men så kjøpte eg meg ei jakke som ikkje er kneppa heilt opp i halsen (går i v-form m jakkeslag øverst).
Behov: Altså ville det vore veldig kjekt om eg kunne strikke denne halsen slik at den gikk litt ned over bringa i tillegg til kun halspartiet (evt over skuldrene).
Problem: Eg kan kun strikke rett. Eg kan ikkje lese oppskrifter. (Og det hjelper uansett så lite ettersom eg ikkje kan strikke avanserte masker.) Basically like flink som da eg var 6 år.

Lar det seg gjere vha enkel auking av maskevidden, og vil det gi god nok passform? Tips, råd?


#332

Zincite sa for siden:

Hadde tenkt å legge med linken, men den forsvant visst :)
Felisis blogg
Ser at det kanskje er en feil i oppskriften på pinne 7 i mønsterB, men tror jeg skal klare å se gangen i det -tenkte prøvestrikke en liten lapp.


#333

Huldr sa for siden:

Tusen takk, Zincite :suss:


#334

CosiFanTutta sa for siden:

En sånn mobius har jeg også lager i mye tkkere garn, og litt lettere mønster :) kjempefin


#335

CosiFanTutta sa for siden:

Kjempeflott hals og pulsvarmere!!


#336

CosiFanTutta sa for siden:

Surret rundt :)


#337

Photobscura sa for siden:

Frøy; Vi lærte også å kare garn, tove, spinne, farge etc, men så var det noe steinerskolersk med min skole også. Men det er mye sauer i Engerdærn, så kanskje det bare var snakk om lokalarv.


#338

Huldr sa for siden:

Så bra da! :ja:

Ja, tove! Det glemte jeg. Vi strikket votter og tovet dem for hånd :)


#339

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Nok et kjapt nybegynner-spørsmål - På engelsk - "Row" - er det en pinne, eller er det fram og tilbake?

Edit - fant ut av det =)


#340

katten sa for siden:

Tenkte eg skulle legge ut litt bilder av noko av det eg har strikka i sommar og haust :)
Genser til veslejenta, ein juleduk i kunststrikk og ein Mariusgenser til nevøen min.


#341

Licota sa for siden:

Så utrolig flotte ting du har laget, katten! Kred til deg. :) Kunststrikk ser så vanskelig ut, men jeg tror jeg må prøve meg en gang. Hehe.


#342

jegerjenta sa for siden:

Den genseren din var jammen fin Katten :o Ja duken og mariusgenseren også, men den genseren var ekstra fin:).

Jeg ekspresstrikker for å få ferdig siste sokken på dressen til bestemorungen min. Han skal ha den på seg når han reisser hjem fra sykehuset:D Er snart et døgn gammel nå:D:D:D


#343

katten sa for siden:

Tusen takk. Den skulle eigentlig ha vore einsfarga, men eg fant eit sånt fint garn på Voss. Veslejenta elsker den genseren :D

Igår var eg på Dalegarn, og fant såå mykje fine mønstere der. Både julemønstere og andre. Gjekk heimatt med mønstre for 150 kr :D


#344

Rin sa for siden:

Jeg har strikket min aller første genser og må selvsagt sporenstreks lage skrytebilde :p Det er dette mønsteret. Og så er jeg ennå bittelitt sjenert for å legge bilder her på forumet, så ansiktet mitt er foreløpig en rosa flekk, hehe.

Akrobatikk for å få tatt et mobil-bilde, på badet, selvfølgelig...


#345

jegerjenta sa for siden:

Gratulerer med din første genser 157cm :D Den så jammen god ut :)


#346

jegerjenta sa for siden:

Tror det skulle la seg gjøre det :) Hvis du øker jevnt fordelt f.eks seks ganger på en omgang. Så gjentar du økningen på samme plassen hver andre eller tredje omgang. Da vil du få halsen vid nok til å gå utover skuldre og nedover rygg/bringe :) Tror jeg:rolleyes:

OG når du har gjørt det, så vet du at det er ikke så veldig vanskelig å følge et mønster:D For mønstrene er ikke verre enn den beskrivelsen du har fått nå:D

Lykke til:D


#347

Huldr sa for siden:

Heyhey! :heia: Kjempetøff! Og snerten snelle inni, da! :dulte:

#348

Petit Fleur sa for siden:

157: Stilig genser! Var den vanskelig? Har kjempelyst å strikke meg en genser, men er ganske nybegynner og trenger et mønster som ikke er super-vanskelig....;)


#349

Rin sa for siden:

Den kommer nok til å hjelpe godt med å holde varmen, ja :)

:o :D

Mjaa, jeg tror ikke den er den aller enkleste førstegangs-genseren, på grunn av den overlappende kragen - registrerte veldig mange frustrerte spørsmål om den på forskjellige forum. Men det er ikke så problematisk hvis du bruker litt tid på DROPS sine instruksjonsvideoer, de er veldig hjelpsomme. :) Det verste for meg med hele prosjektet var ermene, jeg hadde aldri brukt settpinner før... stresset nesten på meg ryggkink i starten da jeg prøvde å sjonglere dem, hehe.


#350

Furine sa for siden:

Snerta dame, 157cm! Og veldig fin genser!!

Eg lurer på, er det nokon som har ide om kor mange maskar ein må legge opp om ein skal lage ei lue til ein vaksen person i heilpatent? Eg kunne vel ha googla, men...


#351

Huldr sa for siden:

Kan denne hjelpe, Furine? Ellers kommer det jo an på garn og hodestørrelse ...


#352

Furine sa for siden:

Takk Frøy! Er ikkje du grei da! Går det ikkje an å strikke ei lue i heilpatent på rundpinne forresten? Eg spør sidan dei seier strikk fram og tilbake, og sy saman til slutt.


#353

Huldr sa for siden:

Hmmm ... har googlet litt nå, og alle patentoppskrifter er frem og tilbake. Er usikker på om det går an å få til patent uten å strikke både for- og bakside?

Her er en lue til (den er også frem og tilbake) :)


#354

Furine sa for siden:

Ser for meg at det burde gå an.... Jaja, får sjekke det ut! Takk for oppskrifter! Tenkte patent fordi det då er så stretchy, praktisk om ein skulle ha hestehale etc


#355

Petit Fleur sa for siden:

Hmm. kanskje jeg burde prøvd meg på noe annet da. Har lurt litt på å starte med en vest, så slipper jeg armene... :p Er ikke lett med settpinner, nei! Holder akkurat på med mitt første par sokker, og jeg knoter veldig. Men det går nå på et vis, og det er veldig gøy å få det til!! :D


#356

Dilly sa for siden:

Så fin genseren din ble :D Godt jobba!


#357

LineJM sa for siden:

Jeg har kjøpt de aller korteste rundpinnene og bruker 3 sånne i stedet for vanlige settpinner.


#358

aatinka sa for siden:

Denne er kjekk for oss med langt hår og hestehale:

www.knitty.com/ISSUEwinter06/PATTcalorimetry.html

Kjempeenkel å strikke, og varmer der den skal :)


#359

Zincite sa for siden:

Du kan jo sjekke denne videoen som viser hvordan du kan strikke på rundpinne i stedet for settpinner :) (eller google magic loop). Jeg har ikke prøvd selv, for jeg har vært vant med flere pinner. Men jeg lurer på å prøve og se hvordan jeg liker det :)


#360

Kanutten sa for siden:

Nyyydelig genser! Og nydelig fasong på deg. :ja: Vakkert rosa ansikte også. :p Men jeg så også monn i denne tannbørstebeskytteren?? Hvor får man kjøpt slikt?? Tenker på julegaver til smånaboene..


#361

katten sa for siden:

Nydelig genser :D


#362

Rin sa for siden:

Hehe, den der er fra Lucky Duck, den kjedebutikken med såpe og baderomseffekter. Jeg har også sett lignende tannbørstedyr på en del apotek. :) Apotekene har faktisk massevis av små søte gave-greier, har også observert en hello kitty-tannbørste der. :p


#363

Photobscura sa for siden:

Wow, det er jo akkurat den genseren jeg skal strikke meg, men som det alltid kommer noe i veien for :rolleyes:. Men jeg skal strikke den i svart, da.
Og, enig med Frøy. Du har skikkelig fine former, altså!


#364

aatinka sa for siden:

Drops har vel tre ulike bomullskvaliteter med både brune og gyldne toner, har du sjekket de?

Drops Safran i 100% Egyptisk bomull
Drops Paris i 100% kjemmet bomull
Drops Muskat i 100% merc. egyptisk maco bomull


#365

Rin sa for siden:

Takk! :o Og, spennende! Den var veldig rask å strikke, i alle fall med hensyn til at jeg nybegynner-plundret en del.


#366

Photobscura sa for siden:

Ja, det er jo temmelig tjukt garn. Hvilken størrelse strikket du den i?


#367

Lava sa for siden:

Fikk bare lyst å si at du kan jo dele plagget i to, og strikke hver del videre så lang du ønsker den, både fremme og bak. Evt felle noen masker der hvor skuldrene skal være. Ser for meg at det kan bli litt klumpete med en hals som skal dekke så mye på kroppen under en jakke.

Lykke til. :)


#368

Rin sa for siden:

Brystmålet mitt er ca midt mellom det oppskriften oppga for S og M, så jeg valgte S... jeg har jo ikke tenkt å bli større. :cool: Den ble ikke for liten heller, så.


#369

Photobscura sa for siden:

Ah, ok. Den ser jo også best ut når den sitter litt etter. Nå gleder jeg meg til å strikke den :D.


#370

Zillah sa for siden:

Takk!!
Ja, det er nok lurt. Det har eg gjort no. Det blir vel enda meir endring i mønsteret da, ettersom eg strikkar med mangefarga garn og først auka med nokre maskar, men pyttsann, det blir nok berre spennande.

MEN om eg deler opp, må eg strikke annakvar omgang vrangt da, for at alt skal bli glatt? For viss eg fortsetter rundt på rundpinnen så... No blir eg litt svett her, for eg kan berre strikke rett. Uff så vanskeleg eg skal gjere det for meg sjølv, da!


#371

Photobscura sa for siden:

Ja, apropos marius slim fit, jeg har så lyst til å strikke meg en lusekofte, helt åpen som jakke, altså, med samme prinsipp som den!
Har lyst på noe a la det Hans Børli har på seg her:

Klassisk lusekofte, altså. I to farger; svart og hvitt :). Noen som har oppskrift på denne i typ slim fit? Litt kort (typ over hoftene) og rett i formen, ettersittende og med rund sal/bole, altså der man strikker ermer og kropp sammen? Hadde også vært gøy å gjøre denne med space invaders-mønsteret, btw :).
Jeg må vel strikke ferdig mariusgenseren min, og den genseren som 157cm strikka, som jeg har ruga på siden tidlig i høst, først, forsåvidt.


#372

Licota sa for siden:

Hei Photobscura! Om du ser i denne tråden fra trådsnella så er det ei som har strikket og laget mønsteret til en kofte med rundfelling som er vist i Himmelblå. Hun selger visst også mønsteret. Det er bilder av kofta der også, slik den er i filmen. Den kan nok bli kjempefin i svart/hvitt!


#373

Photobscura sa for siden:

Hjertelig! Jeg tenker også litt at dersom jeg fint får til mariusgenseren, så kan det hende jeg kan improvisere litt også ;). Mener også at mamma har en oppskrift på klassisk lusekofte, og det er kanskje bare å kombinere den med en rundboleoppskrift, og ikke bruke tynnere pinner på vrangbordene, sånn at den blir rettere :). Jeg tror også det blir kjempefint! Og så har jeg SÅ lyst på å bruke noen sølvfargede knapper med hodeskallemotiv på som jeg så på Elna for noen uker siden :D.


#374

Licota sa for siden:

Jeg er ferdig med Mariusen min, den ligger til tørk nå. Ble kjempefin! :) Bilder kommer!


#375

Lava sa for siden:

Du bør nok strikke annen hver omgang rett og vrang, men om delene blir skjult av jakken, og du bare sier til dem som måtte lure, at den skal være slik, så gjør det jo ingenting om det blir litt rart :)


#376

Licota sa for siden:

Genseren din satt jo kjempefint på deg! :)


#377

Zincite sa for siden:

Jeg får helt dilla her. Søkte på oppskrift på muffe (selv om det jo er noe som man lett kan lage selv). Kansje en tovet variant? Uansett, jeg fant denne:

Jeg synes jakka er kjempefin, så jeg slipper visst ikke opp for prosjekter...
Selges som garnpakke, med fløyelsbånd og oppskrift. Bare lurer på den er stor nok...
Har en mor som liker strikkebøker, så jeg skal sjekke om hun har boken den er hentet fra - "Dikt i masker" - ellers er nok det en flott julepresang til henne.


#378

CosiFanTutta sa for siden:

Utrolig stilig, og kleeedelig :)


#379

CosiFanTutta sa for siden:

Dikt i masker er en nydelig strikkebok. For viderekommende :)


#380

Rin sa for siden:

Jeg ble venner med settpinnene til slutt (men takk for gode tips til alternativer!) - og strikket meg et par superblå ullsokker, også :p


#381

Dilly sa for siden:

Åh, så deilige de ullsokkene dine ser ut, 157cm :) Det ser ut til at føttene dine koser seg i alle fall!


#382

Ferskenbeinet sa for siden:

Jeg ble jammen meg ferdig med både rødnissegenser og lue til 1. desember! stolt


#383

katten sa for siden:

Så er Marius-genserne str 2 år ferdige, og på veg til to heldige gutter. Det er ikkje eg som har strikka luene, berre genserene :)


#384

Photobscura sa for siden:

Du skulle vel ikke tilfeldigvis ha oppskrift på mariuslue i voksenstørrelse, Katten? :snill:

Jeg har strikket mine første selbuvotter :w00t:! Herregud, jeg er så innmari stolt, altså, helt på egenhånd til og med :D. Strikket en prøvevott, og nå er jeg snart ferdig med den første til et par som søstra mi skal få til jul. Legger ut bilder når de er ferdige :D.
Monsterbuksa til nevø er også snart ferdig!


#385

senorita sa for siden:

jippi i dag fikk jeg pakke.. :D

Jeg kan jo ikke strikke da, så jeg spurte Photobscura om hun ville ;D såg hun hadde noen tøffe strømper på bloggen sin..

Se bort i fra de bleikfeite beina mine, hihi, og se på de tøffe strømpene!!


#386

Zillah sa for siden:

Det blei jo stilig :)


#387

katten sa for siden:

Joda snart. Venter den i posten ein av dagene :D
Har scanner, så eg kan sende den til deg når eg fer den :D


#388

Photobscura sa for siden:

Hoho, se der! Gratulerer med nye strømper ;)

Åååh, så bra! Jeg fant et bilde som forsåvidt kan være lett å lese av, da. Er den noe sånn omtrent som dette?:


#389

Rin sa for siden:

Åh, de strømpene var veldig kule! Har lyst til å lage noe sånt selv, når jeg er ferdig med julegaveprosjekt. :)


#390

senorita sa for siden:

ja de var rålekre :) Ser bedre ut på photo da, hun har bilde på bloggen sin. Jeg må nok ned noen kg til før dem ser så bra ut på meg.. men strømpene er jo så kule :D


#391

Rin sa for siden:

Synes det var en velformet legg du postet bilde av, jeg! Misunnelig. :p



#393

Photobscura sa for siden:

Nå har jo jeg tannpirkerlår, så ingen over 50 kg burde sammenligne seg med meg :p.
Synes det så dødsbra ut, jeg! Og effekten av hullmønsteret kommer jo godt fram når du ikke har noe under! Sikkert aller finest å ha en kontrastfarge på strømpebuksa.
Morsomt nok, jeg har strikket og solgt sikkert ti par av disse, men jeg har ingen selv :rolleyes:


#394

vimsen85 sa for siden:

Hvor mye tar du for dem?


#395

senorita sa for siden:

ja jeg prøvde dem bare på meg for å ta bilde og teste dem.. når jeg skal bruke dem blir det nok strømpebukse ja, hehe :) Fine lår du syns jeg... :)


#396

Photobscura sa for siden:

Jeg har sendt deg PM :)

Aaaw, takk for det! Og nå står de jo langt bedre til resten av kroppen også :).

Ja, nå er det på tide å skryte, for jeg er temmelig stolt av å ha klart å strikke selbuvotter helt på egenhånd, det er ikke minst det første jeg har strikka med diagram, ever (bortsett fra ei jordbærlue, da. Men det er jo bare polkadotter)! :D. Nå har jeg snart strikket et par ferdig til søstra mi, men jeg måtte jo strikke en prøvevott først, og her er den:


#397

Licota sa for siden:

Flotte selbuvotter! Det er akkurat slike jeg laget meg. :D Den lua du linka til med Mariusmønster er også veldig fin, jeg tror jeg må lage meg en slik...


#398

Photobscura sa for siden:

Ja, og den ser veldig lett ut å lese diagram av.
I dag har jeg forresten mekka et diagram med selbuvotten som utgangspunkt med hodeskaller i stedet for selburoser! Skal strikke et par til venninna mi til jul, tenkte jeg. Ser bra ut på diagrammet, blir spennende å se resultatet :). Både hun og jeg synes hodeskaller er hot shit, så jeg kommer sikkert til å lage et par til meg selv også :).


#399

katten sa for siden:

Ja, ser veldig lik ut :)
Sender det så fort det er her. Håper på imørgo :D


#400

Photobscura sa for siden:

Så stas! Endevendte huset etter en blokk med rutemønster jeg var sikker på at jeg hadde sånn at jeg kunne lage mitt eget diagram, men fant ikke. Kjempegreier, altså! Gleder meg til å strikke den :).

Ja, nå har jeg begynt på mine egenkomponerte/insiprerte selbuhodeskallevotter! Håper på å få såpass mye ferdig i kveld til at jeg får lagt ut bilde har snart :). Men jeg skal se litt serier i kveld, så det spørs. Det er dessverre, i hvert fall foreløbig, vanskelig å se film og lese diagram samtidig :p.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.