< Tilbake til oversikten

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Mona_K sa for siden:

Skulle ønske jeg nærmet meg halveis =( Heldige er dere..
Jeg har endelig klart å ta av meg de 3 kiloene jeg gikk opp av å gå på den turen min 3KILO:confused: what the f***! Jeg har jo spist riktig og drukket MASSE.
Kjempe kjipt...

Men nå er ihvertfall de av, vet jo at det garantert var vann, men utrolig demotiverende ikke bare for spisingen men for å gidde å gå tur. BLÆRH:mad:
Når jeg nå reiste til solstrand så kjøpte jeg meg sånn ferdig revet salat pose med ruccola blanding og ferdig grillet kylling. Så kunne jeg spise litt andre tider og være litt "fri" vis jeg fikk noe jeg ike likte eller kunne ha. likte ikke å ikke ha fulle kontrolen på maten men det gikk greit. Satt å hylgrein på lørdag når de andr fikk DEN fest maten mens jeg fikk et par stk intrefile og en eggekopp med seterøme jeg kunne dippe kjøttet i ... Og ike mist sjokolade dessert.. Da ble det for mye for meg, så måtte ringe gubben å gråte da ja... Stakkars alle jeg var med, de prøvde jo sitt beste for å trøste meg (selv om de ikke vsite at jeg hadde gråt) men er vist ikke verdens beste skuespiller. Jaja..

Beklager måtte bare få det ut!

Mona_K sa for siden:

Takk=)
masse klemmer tilbake

slektskap sa for siden:

Det hørtes tøft ut Mona K. klem

Idag tenker jeg at jeg tar med hunden ut på en gå/løpetur. Og siden jeg nå slipper å dra på 12 halvkiloer med smør så håper jeg det vil kjennes bra ut!:D

65kgmamma=perfekt sa for siden:

Ja tenkte jeg var litt seint med å skrive det.. Hadde jo vært kjempe kjekt å møttest.. Vi får håper vi får muligheten igjen :)
Ja det er lettest å si Bergen, da veit folk kor det ca er ;P Men Os er mye flottere ja:D Kommer neppe til å flytte herfra;)

Elinee sa for siden:

Jeg tror ikke at jeg er gravid :( Tok test for tre dager siden, og den var negativ. Dritt. I går ble jeg matfogiftet i tillegg, så nå er jeg skikkelig deprimert. Vekta går opp og ned, jeg har kastet opp alle innvollene mine og mensen kommer ikke, men er mest sannsynlig ikke gravid.
Jaja, jeg må slutte å alltid være så negativ, men håper i hvert fall at det ikek er en grunn til at vekta er sånn. At den bare stopper litt, for har ingen anelse hva jeg kan endre på, for alt har jo funka bra før.
Jeg forlater dere aldri, damer, skal plage dere selv når jeg blir gravid og har alle sutre og kjefte hormonene mine. Da kan det blir hetede diskusjoner her :p

Elinee sa for siden:

Stakkars Mona. Vet hvordan du har det. Var i bursdag nå og alt var hjemmelaget av kaker, sjokolader, mat etc. Jeg drakk kaffe, jeg!
Ingen skal prøve å komme og si at vi ikke er flinka assa!

Såg ikke denne før nå jeg .. Huff, det er kjipt altså.. Men du var kjempe flink da som stod i mot =)

Det er nok normalt at vi stopper litt opp nå, men det er så sinnsykt kjipt!! Vil jo allerhelst gå ned, men tror de siste kg er ganske vanskelig å bli kvitt!

Så jæ*** typisk å bli matforgiftet da! Huff, det skal søren meg ikke være lett! GOOOOOOD bedring:klem:

Kan hende det var for tidlig å teste da ;) Håper det skjer snart:D
Bra du ikke forlater oss :)

Mona_K sa for siden:

Tror vi må tenke at det faktisk er vi som har tatt mest av.. har stått stille nesten 2 uker her også + 3 kilo og så av med de igjen.. Så vi er ganske like sånn =)

TUSEN TAKK FOR STØTTE FOLKENS BETYR SÅ MYE!!:)

Elinee sa for siden:

65kg mamma, ja, vi får håpe det går snart :)
Ja, Mona, det virker sånn. Men nå bare ligger det og vipper til og fre 500 gram hver dag. Men nå veier jeg meg ikke hver morgen lenger, for blir så deppa, og så bare venter jeg. Når jeg startet på lavkarbo hadde jeg aldri trodd at jeg hadde klart å holde ut så lenge. Nå tenker jeg ikke over det en gang, er bare litt lei av mat...

Mona_K sa for siden:

amen til det:p

slektskap sa for siden:

Åh, det er soooool og jeg har energi og laget meg eggemelk-kaffe til frokost og har sneket meg under neste kilo på vekta! Akkurat i dag er livet SÅ fint!

Og så er jeg glad for at jeg ikke ga bort/bytta den tightsen som svigermor gav meg til jul i en str for liten, for nå passer den helt fint!!!:D

Godt å ha dere her å skryte litt til og få trøst og støtte av. Alle andre rundt oss er gjerne ikke SÅ opptatt av disse tingene...:rolleyes:

Idag vanker det klemmer på hele gjengen!:)

StegforSteg sa for siden:

:heia: Slektskap - flink du er ;)

Men jeg lurer på en ting....nå har jeg gått ned ok i kilo - og det synes på klærne - mens problemområdene har jeg fremdeles såklart ;) Egentlig så syntes jeg ikke at jeg var så feit før jeg da, selv om jeg på BMI og vekt var meget overvektig - så nå tror jeg at jeg er sååå mye slankere enn jeg er :p og får nedtur på nedtur i prøverommet på butikkene.... Hva gjør man med slikt da?

slektskap sa for siden:

Hm. Jeg har ikke hatt tid til å gå i butikker enda, så lite klesprøving på meg utenom det som er i skapet. Men hva med å prøve den str som du var da du begynte, og så heller finne en mindre om den er for stor? I stedet for å bli demotivert når man hopper to str ned fordi man føler seg så slank og fin?

Mona_K sa for siden:

TAKK elsker klemmer
:klem:

Mona_K sa for siden:

hmm prøver du en str for stor vil klærne virke for store ? hihi

:heia: meg

69,7 - ned 200 gram igjen....

Myrull sa for siden:

Størreslene på klær blir jo bare mindre og mindre, ikke bare fordi jeg har blitt større å større. :p
Jeg brukte XS før jeg.
Hører jo normalvektige folk også sier at L f.eks ikke er L skit det var før.
Mne jeg har ikke vert å prøvd klær enda, redd for å bli skuffa.

Å nå går det endover på vekta igjenn!!!! :D
Pluttselig, så nå veier jeg mindre en noen gang etter garviditeten.

slektskap sa for siden:

Så flott at det går nedover igjen!!

Min erfaring er ellers at størrelsene blir større. F.eks. så var "M" hos H&M 38/40 før, og nå er "M" 40/42. Tror det er ganske kjent at bl.a. i USA har størrelsen på klærne økt, såkallt "vanity sizing", og tror ikke det er så ulikt her altså.

mette1961 sa for siden:

Hei
Jeg og mannen min startet 100210 og vi har også stått still noen uker innimellom men det begynner å røre på seg igjen. veldig fint å følge med andre som startet samtidig. jeg har funnet mange fine tips til oppskriftet på ketolyse.no og lenabeatrice.net. :goodluck::goodluck:

wevi sa for siden:

Ja det står stille på tredje uka her nå. Virker som det er gjengs at det går litt i rykk og napp. Men nå sliter jeg skikkelig med motivasjonen. Jeg har ingen lyst til å sprekke, men gidder ikke anstrenge meg med å lage nye ting og variere noe.. å da blir man matlei.. Men som sagt, en sprekk e uaktuelt. Jeg har ikke vært i så god form på flere år. Hele kroppen maler fornøyd. .. men den vekta.. skulle prøve å komme meg ned ti kg til et bryllup i Mai, men det ser dårlig ut.. :/

Mona_K sa for siden:

Jeg har stått stille i uker nå selv men pluttselig ! 1 kilo! jippi
Bare å være tolmodige så går det, men det er ikke lett.. Men takk å pris jeg ikke sprakk i helga ...
Dette klarer vi folkens alle sammen!

Elinee sa for siden:

Så flink slektskap! :heia: Sol her og, jeg blir såå glad. Kan gå uten jakke og blir snart brum.
Steg for steg, er lik jeg og. Men jeg tror det har noe med at man aldri blir fornøyd og i prøveromspeil ser man jævelig ut uansett. Vi ser oss selv hver dag, så merker det ikke så mye når vi prøver klær og sånn. Men, det som er, er at hvis du prøver noe du mener burde ha passet, så kan den være feil fasong eller liten i str og sikkert sett heelt jævelig ut før :)
Wevi, jeg er snart på tredje stillstående uka jeg og. Dritt. Eller har ikke vært stillestående, men har av en eller annen grunn gått opp tre kilo og er først nå nede på minste igjen. Men nå går det treigt og skjer ikke stort :( :(
:heia: Mona, så bra. Håper det løsner her også snart, for hvis ikke tenker jeg at jeg kunne jo spist vanlig og sitti på samme sted. Men skal holde ut!
Mette, velkommen hit og gratulerer med flott vekttap! :)

Jeg har funnet min partystopper nr 1 - det er nemlig stress - slankestress. Kan det være en partystopper for dere å? Synes i grunnen vi stresser ganske mye med vekta når den står litt stille....

Samme her! Stått stille i en uke eller 2 no. Har gått opp en kilo, og den sitter grodd fast altså :( Men men regner med at jeg plutselig går ned igjen. Pleier som regel det, men merker jo at motivasjonen visner litt når vekta står stille :(
Vi får håpe det løsner igjen.!
Men det kan jo virke som at når man når ca 10 kg så stopper det litt opp for de fleste!
Jeg tenkte jeg skulle drikke litt vin i helgen å se om det hjelper :p Pleier nemlig alltid å gå ned en del dagen derpå :D Hehe

Velkommen hit Mette og gratulerer med flott vektap!

Elinee sa for siden:

Stegforsteg, kanskje det er derfor det står stille? Helvete altså, jeg gjør jo alt jeg skal. Hledig du, 65kg, jeg bare går opp av vin. I morgen skal egentlig jeg og en venninne spise sushi, vet dere hvor mange karbo det er i ca seks sushi? Vet at det ikke er noe i fisken, men er jo litt ris der og. Får vel bare drite i det. Vil ikke ødelegge mer enn nødvendig. Ååå, Da er det oss igjen da, ella. Løsnet seg for Mona. Kjiiipt å sitte sånn her. Hadde vært sååå mye mer motivert hvis jeg hadde gått nedover :(

Aner ikke hvor mye det er i risen jeg.. Men det er det sikkert noen andre som vet :)

Ja det er oss igjen. Men føler vi alltid stopper opp for å så gå ned igjen, men denne ganger har det stått stille lenge :( Satser på det løsner snart:) Hadde egentlig funnet roen jeg da, men nå begynner jeg å stresse med det igjen.. Har ikke veid meg på lenge og når jeg veide meg så hadde jeg gått opp en kilo og da forsvant roen :p

Men får vel bare prøve å tenke at sånn er det bare, og etterhvert vil vekta bevege seg ned igjen.. Men ikke så enkelt i praksis..!

Superteddy sa for siden:

Jeg mistenker sterkt at stress er en stor partystopper for meg også... :rolleyes: Har stressa så fælt i det siste at jeg har fått eksem i ansiktet liksom, så ikke rart at vekta ikke går nedover... :mad: Stresser nok også med slankinga, kjenner jeg blir supersur og irritabel når jeg veier meg og vekta ikke går ned, og av og til opp... :(

Mona_K sa for siden:

Jeg gikk jo opp nesten 3 kilo etter den gå turen min husker dere, og jeg brukte hele uka på å gå ned de igjen.. på tirsdag begynte jeg sakte med 200.. så 100g.. og pluttselig vips til i dag\går 600g så ikke gi opp jenter ! og før det sto jeg stille i ca 2 uker vis jeg husker riktig ? ihvertfall 1...:p

DETTE KLARER VI SELV OM MATEN BEGYNNER Å BLI VELDIG ENSIDIG..!:D

VI ER KJEMPEFLINKE! ALLE SAMMEN!:syklubb::D

Mona_K sa for siden:

velkommen =)=)

Myrull sa for siden:

Velkommen Mette1961 :)

Jeg tar det hele helt med ro jeg nå fordi om det står stille innimellom.
Det går jo nedover, over 7kg siden februar er jo helt utrolig.
Ser andre som har trimmet å prøvd å kutte kalorier ol har gått ned 3 kg siden januar å sånn.

Å alle her inne har jo utrolig flotte resultater om man tenker på at all denne vekten faktisk er borte siden februar :eek:
Om vi holder ut å er like superflinke så går det bare en veg, nedover uansett om det går litt tregt.
Å tenk at vi har greid å holde oss nesten helt unna karnohydrater så lenge da! Det er en utrolig bragd skal jeg si dere flinke, flike damer!!
jeg er så utrolig motivert denne gangen jeg, skal klare det altså!!!
Jeg er helt på grensa nå til å faktisk tippe inn i normalvektig om man regner BMI. Det er jo helt fantastisk.:D

Tenk på resultatene til sommeren om vi abre biter tenna sammen, eller på denen tiden enste år!!!!
Heia oss!!!!

Flott innlegg Myrull!

Ja, for jeg legger også merke til de som ikke går ned noe særlig - og gjennomsnittet på oss februarstartere er vel over 8 kilo. Og det er helt i tråd med det som er anbefalt vektnedgang pr uke.

Kroppen er ganske finurlig merker jeg - i går kveld hadde jeg bare en sofakveld, var egentlig ganske utslått etter uka, og denne uka har det i grunnen vært litt for lite mat på meg, så magen hadde stoppa litt opp. Så jeg lagde Nannahs vafler og koste meg med en hel ring. :sikle: Og i dag var magen igang igjen :D

Forventer ikke noe vektnedgang i helga, og i begynnelsen av neste uke. Jeg kommer nok til å gå opp litt - pga eggløsning, jentetur og kos i helga - men jeg må skru hodet dit at jeg skal også leve. Jeg er 31 år, og har ikke tenkt å sette hele livet mitt tilsides fordi jeg skal legge om livsstilen min. Jeg vil være med på ting når anledningen byr seg - og dermed vil det nok ta litt lengre tid - men så får det bli det da. Målet mitt er å være så lett som tickeren min tilsier til jula 2010 - så får vi se om det går.

slektskap sa for siden:

Velkommen Mette! Og kjempefin pep-talk Myrull! :)

Idag stod jeg opp littegrann før og satte Nannahs knekkebrød i ovnen før jeg startet på morgenens rutiner. De ble ganske gode, men litt pirk å få fine. Har tatt 2/3 med meg på jobb nå, blir bra med noe nytt under pålegget til lunsj.

Namba sa for siden:

Hallo damer.:)

Nå er jeg vel hjemme igjen etter metallica konserten på onsdag. Utrolig bra konsert og verdt 114 mil alene i bilen med vondt bekken.:) Jeg fikk holdt meg til planen med tanke på mat også, og det er jeg stolt over. Ensformig ble det, men lettvindt også og det teller mest. Når jeg bare får spekematen ut av systemet igjen (saltet rettere sagt) så tipper jeg det går riktig vei igjen også. Vekten er bare 100 gram opp så jeg er optimistisk. Jeg merker at jeg begynner å få et bedre forhold til kroppen min nå, og selv om det er et stykke igjen enda så er jeg glad for det jeg har oppnådd.

Velkommen til oss, Mette.

Namba sa for siden:

Hvordan smaker egentlig nannahs knekkebrød? Jeg synes lavkarbo brødene smaker jævlig så jeg er så skeptisk til knekkebrødet også. Er det bedre enn brødene og smaker det mat, ikke bare frø av det?

Det desidert beste jeg har laget fra oppskrifter herfra er Gerds ostekake og Nannahs vafler - og jeg har fremdeles røre igjen - så jeg gleder meg til å steke en ring når jeg kommer hjem fra jobb!

Elizabeth sa for siden:

Var der jeg også! Fantastisk konsert!! :D

Jeg syns de knekkebrødene er gode :) Men jeg syns også at lavkarbobrødene er gode og jeg da .. Men jeg ELSKER frø, så sikkert derfor=) Hehe.. Men knekkebrødene er enkle å lage og kjekke å ha under pålegget =)

slektskap sa for siden:

Det er bare ett brød jeg liker; dette som Trinush har lagt ut.

Knekkebrødene smaker ikke så frø synes jeg, brukte knuste linfrø i stdet for hele for det var det jeg hadde. Tenker jeg skal eksperimentere litt med ulike frø oppi osv. Kollegaen min likte det veldig godt, men hun synes Fiberrik Solsikke er nam også da. (Jeg har lært meg å like Fiberrik, men velger det helst ikke.)

Da jeg var ute et ærend så stakk jeg innom en butikk og kjøpte meg epilator, så nå kan sommerkjolene komme fram fra skapet!

Det er det brødet jeg også lager :) Har ikke prøvd annet for jeg likte det :)
Jeg liker fiberrik også:) Hehe, bare så hæppi jeg bare jeg får noe under pålegget :D

Elinee sa for siden:

Jeg tror jeg har funnet ut noe interessant. Hver dag har jeg veid meg i sju tia når jeg skal på jobb, jeg har ofte lagt meg rundt 23-24, så har ikke blitt mye søvn. MEN, i dag hadde jeg fri, stod opp klokken ti og nå hadde jeg plutselig gått ned 600g. Det kan enten være at det har løsnet nå, eller så er ikke kroppen min i vanlig morgning modus når jeg sover så lite. For var nesten rett etter jeg begynte å jobbe igjen, at ting stoppet. Hååååper bare at det fortsetter nå, for 2,5 jævla uke med opp 3 kg og så litt ned etc..har vært døden.
Jeg spiste ikke sushi i dag, flink, og håper nå at ting raser nedover. JEG ER DRITT LEI DENNE MATEN! Men, skal holde ut hvis det går nedover, da er det verdt det. Savner faktisk mer allsidig mat, mer enn godteri etc. Og jeg syns ikke atkinsbar funker som mellommåltid, for hvis jeg er sulten, klarer jeg ikke spise noe søtt. Så må finne meg noen kjekke mellommåltid erstatninger....

Elinee sa for siden:

Noen som har noen bra mellommåltider å slenge i veska? Nå ser det ut som det har løsnet litt her, har gått ned 11 kg akkurat i dag :) Men lurer på hva dette kommer av. Lurer på om det bare har stoppet og startet av seg selv, eller om det har noe med søvn å gjøre? Det er så vanskelig når man stopper så lenge som jeg har gjort, for aner jo ikke hvorfor :S
Hvordan går det ellers med dere damer da? Jeg var forresten på loppemarked i dag og fant seks søte, små mocca skjeer som jeg så det stod david andersen bakpå. Det er jo ofte dyre ting, så jeg kjøpte de. Betalte 45 kroner for de seks, men når jeg kom hjem så jeg også at det stod 925 s norway sterling bakpå og så så det ut som det var ekte gull utenpå. Så jeg dro opp gullsmeden her og spurte hva de var verdt, og hun sa de var verdt minst 500 kr per skje! Ha! Hun mente at jeg fikk i hvert fall 3000 for alle. Gøy med loppemarked! :)

Namba sa for siden:

Gratulerer med bra vekttap og kupp på loppemarked, eilinee.:) Da er du i gang igjen.

Jeg er så skeptisk til å prøve disse knekkebrødene jeg, for det er jo akkurat de samme nøttene de består av som brødene gjør.:-S

Jeg er stolt av meg selv i dag. Jeg har bursdag og svigersene har vært her på besøk. For ei tynn dame, sa svigermor da hun så meg.:D Hun spurte om jeg kan spise brød/knekkebrød nå, og jeg sa at jeg kan spise knekkebrød når jeg er ferdig slanket. Hun sa at jeg skal vel ikke ned så mye til. Jeg sa at jeg har tross alt sju kilo igjen til der jeg var før jeg ble gravid med førstemann enda. Da ble hun tydelig overrasket. Det var kjekt å se. De har koset seg med kake, skolebrød og jaffa cakes (mums...), men jeg klarte å stå imot. Jeg var forresten til legen på tirsdag og hun sa at jeg har blitt fin og smekker siden fødselen. Det var virkelig kjekt å høre.:) Komplimenter fra andre enn mannen gjør godt merker jeg. Han er veldig fornøyd med meg han også da, og det er godt.

Elinee sa for siden:

Ååå, så bra Namba! Flink! Og gratulerer sååå mye med dagen :heia: :heia: :heia:
Ja, vet. Det hjelper når folk som IKKE trenger å si noe, gjør det. Syns det har vært lite respons fra venninner...De må da se forskjell. Hun ene sa hun så stort forskjell fra rett etter jeg hadde født, vel, det håper jeg da virkelig! Men jeg vil at folk skal syns jeg er tynnere sånn generelt, ikke bare med tanke på at jeg nettopp var myye større da jeg var gravid!

Mona_K sa for siden:

Gralla med dagen !:happybday Og bedre gave en masse komplimenter det kan man jo ikke få ?;)

Elinee sa for siden:

Guten morgen, damer. Nå har jeg gått ned 12 kg! Juhu. Skjønner ingenting. Nå går jeg ned over 600 g om dagen plutselig, etter 2,5 uke med stillestående :S
Krysser alt som krysses kan for at dette holder seg sånn!

Gratulerer med overstått Namba :) Og Elinee grattis med loppemarked kupp og flott vekttap! :D

Jeg har mista all motivasjon no, Jeg gikk på vekta i dag og var FAEN (sorry) meg gått opp til 81 kg!!! :hylgrine:Jeg var 77,5 kg.:_ohmy: Aner ikke hva som er gått gale! Vekta bare går oppover og oppover! Forbaska dritt! Er flink å spise grønnsaker og salat og ok flink å drikke nok vann! Så kan likssom ikke forstå hvorfor jeg går opp så jæ**** MYE no..! :forvirretKanskje jeg må sjekke om jeg får i meg nok fett da! Men så drit å veie og styre på, spes siden jeg skal begynne å jobbe igjen om en uke!!! Da kommer det sikkert å gå til H pga av jobben. Har ikke tilgang på noe oppvarmings ting!
Æsj, kjenner verden holder på å gå under no :(

Huff det var mitt syte innlegg ! :nedfor:

p,s NEKTER å stille tickeren min tilbake:mad:

Elinee sa for siden:

65kg mamma, huff da...Jeg stilte ikke tickeren jeg heller, no chance in hell! Men så rart når du ikke har reagert på noe før. Har du kanskje mensen på vei eller eggløsning? Det som er rart med meg er at jeg faktisk har mensen nå, og det er nå jeg går ned, håper ikke det går opp etterpå da. Den er så uforutsigbar denne kuren.
Lag deg salater til å ta med på jobb. Det gjør jeg, funker fint. Håper det bare er vann som har bundet seg, helt sikkert, for det var mye opp. Jeg har ikke veid noe noengang på denne kuren, orker ikke. Har uansett ikke helt skjønt hvor mye jeg skal ha i meg, men prøv å øk med fett, litt mer vann og fortsett med mye grønt. Og sikker på at vekta er riktig? Min var jo helt mongo. Hååååper det løsner for deg nå :)

Jeg har jo alltid mensen jeg. Men har ikke hatt mensen på en stund no så tror den er blitt normal igjen. Men det kan jo være eggløsning.

Jeg kom forresten på at jeg kjente i går at jeg var veldig hoven i beina og fingrene, så det er sikkert vann ja.. Får vel bare bli flinkere med vannet. Den pepsi max'n har en tendens til å overta litt innimellom.! :(
Og fett får jeg vel prøve å veie sånn ca slik at jeg vet ca hvor mye jeg får i meg :) Har tenkt på det lenge, så no får jeg vel bare begynne .. Jeg har ikke veiet noe annet på denne kuren jeg heller. Det har jo gått greit uten, men må vel kanskje prøve å få en liten oversikt på fettet iallefall..

Kjenner at jeg letta litt no når jeg kom på at jeg var hoven i går kveld..! :p Men uansett så var det jo sinnsykt mye jeg har gått opp den siste uka, men men HÅPER det ordner seg igjen. Så sinnsykt demotiverende å komme over 80 kg grensen igjen!! :mad:

Gruer meg litt til å begynne på jobb igjen og, så det hjelper jo ikke heller. Stresser vel litt for mye med det tenker jeg.. Men satser på at når jeg er kommet tilbake på jobb så ordner det seg vel :_oppgitt: Men må vel lage meg noe brød og knekkebrød som jeg kan ta med meg på jobb.. Vi får egentlig mat på jobb, men det er jo brød og knekkebrød som jeg ikke kan ete, men jeg kan jo spise pålegget :) Betaler jo for det! (men er litt redd for at disse erstatningene ødelegger)

Vekta mi skal være i orden. Fikk samboeren til å sjekke sin vekt og da var det rett, så kan ikke skylde på den ;)

Mona_K sa for siden:

Hei jenter er deppa selv i dag.. ser jo ut som en bulldoser jo.. ja har sett bilder fra solstrand av megselv.. hvær gang jeg begynner å føle meg normal så får jeg set meg selv.. sukk..

Men en ting vil jeg si.. Vi må slutte å henge oss opp i når vi går opp igjen en liten stund, er TYDELIGVIS normalt, selv om vi ikke liker det .. Pluttselig fyker vi ned igjen ..:)

Huff da, Mona du har jo gått ned mye:) Må jo se på det positive i det:) Men jeg skjønner hva du mener. Men bare tenkt på at når du er der du ønsker, DA blir det kjekt å se på gamle bilder ;)

Nei vi kan ikke henge oss opp i alt, men jeg gikk så kraftig opp at jeg ble skremt! MEN veide meg nettopp og har tatt av 1,3 kg allerede så var nok bare mye vann :) Heldigvis :)

Namba sa for siden:

takk for gratulasjonene alle sammen.

Gratulerer med 12 (!!) kg, eilinee.Det går jo så det suser hos deg. Kjedelig med vektoppgang ja, men det er jo innlysende at det er vann og ikke fett som kommer så mye og så fort. Men demotiverende ja.

I morgen er det veiedag igjen. Jeg aner ikke hva jeg skal forvente meg. Jeg er usikker på om det har blitt litt for lite fett den siste delen av uka, men etter å ha spist for mye noen dager så måtte jeg trappe ned for å få orden på magen.

wevi sa for siden:

Var sikker på at jeg hadde gått ned litt i helga og hopper på vekta i mårrest med stor iver... :/ det var bare tull. Lurer på om digitalvekta mi har hengt seg opp? :D Den rikker jo ikke på seg. Skulle jo tru den varierte litt opp og ned i løpet av tre-fire uker, men nei.. ikke et gram i forskjell! Synes det er rart. :)

Prøver å drukne det meste jeg spiser i meierismør, men jeg tror ikke jeg får i meg nok allikevel.. Tror jeg må gå til innkjøp av sånn cocosa eller noe for å få tilført litt til. Har kjøpt avocadoolje for å ha på salaten og tenkte jeg skulle ta ei skje, men grrrrøss så ekkelt å drikke olje. :D

I dag ble jeg litt desperat og kobla trekkbikkjene mine foran meg i selene og løp som en gal i skogen. Hehe.. man henger bak dem som et slips når man skal prøve å holde dem igjen med bare kroppsvekta. :D Egner seg best til slede og vogn de beista mine, men jeg fikk ivertfall pulsen opp på full guffe og er skjelven i lårene.. Håper at mere trim kan sette fart på sakene.. da nytter ikke en liten rusletur tror jeg.

wevi sa for siden:

Føler så inderlig med deg.:klem: Det er grisefrustrerende!! Gikk litt opp i starten å ble nesten hysterisk.:nedfor: Her står det bare helt stille.. stiiiiiiiiiiiilllllllleee!!!!!
Vi må bite tenna sammen og holde ut. Andre går jo ned i søkk og kav på denna kuren? Klemmer og klemmer!

JeanneJ sa for siden:

Føler veldig med deg 65kgmamma=perfekt ... veldig kjedelig når vekta hopper opp og ned !! Men ikke gi deg da -- det går nedover !!! tilslutt...

Har ikke vært mye lyd fra meg : har både vært syk og litt bortreist...
Vekta står bom stille, - har gjort i 6 uker -- men jeg føler meg vel så lenge
jeg ikke spiser melkeprodukter. Har bestemt meg for at jeg skal VINNE, så jeg
tar det med godt humør og koser meg med maten...

Har og lært at endel prinsipper som gjelder ketotyse ikke gjelder skaldemann,
så det blir nok mer lesing av blogger på meg fremover, og lite her i tråden..
Men lykke til alle sammen, og takk for vandringen sammen så langt...

Tuuuuuuuusen takk for all støtte og gode råd :D Trengte det i dag :(
Men jeg har ikke gitt opp, hjalp veldig på å se at jeg bare noen få timer etterpå var gått ned 1,3 kg :D Sikkert mer også. Grugleder meg til å stå på vekta i morgen.(hadde egentlig veiedag i dag, men nå kommer jeg til å følge vekta dag for dag til den er nede i rett tall igjen.)

Wevi klemmer tilbake til deg :klem: Det er ikke noe kjekt at det står stille!! Håper det løsner igjen snart. Det er så lett å begynne å stresse, men det vet jo vi at ikke er lurt. Men som du sier, Alle andre går jo ned :) Og disse ekspertene sier jo at det er normalt så vi må jo TRO på de. Men gjerne ikke ALLTID like lett:p

Ja skaldemann er vel ikke heeelt det samme.. Men det er no kjekt at du popper innom i blandt :) MASSE lykke til videre, HÅPER det løsner snart igjen :D

Elinee sa for siden:

Så bra, 65kg, da var det nok vann, ja! Kanskje du har spist litt mer salt enn vanlig?
JeanneJ, jeg klagde på å ha stått i ro og opp i 2,5 uke, og du holder ved mot etter 6 uker! Fliiink. Jeg hadde såå lyst på sjokolade og potetgull i dag. Var hos noen venninner og så på film og de spiste og koste seg, litt deprimerende å sitte der med de jævla ifaene. Men jeg merker at nå når jeg nærmer meg målet mitt, så vet jeg ikke om jeg tør å spise sånt igjen, for vil ikke legge på meg :( Men, det tid den sorg.
Wevi, enig at det er litt rart. Den burde ha variert noe...

Mona_K sa for siden:

HIhi trodde jeg hadde lest alt og så poppa du inn =)
koselig å ikke være heelt alene i kvelden =)

Namba sa for siden:

Så bra at vekta er på tur ned igjen allerede 65kgmamma! Håper resten er vekk i morgen tidlig.

JeanneJ: Jeg håper du titter innom oss og legger igjen et spor etter deg selv om du har tenkt å forlate oss til fordel for skaldemenn.:_plystre: Du har jammen vært utholdende som ikke har gitt opp etter å ha stått stille i seks uker. Imponerende! Intet mindre enn imponerende. Stå på videre.

Da er det vel på tide å finne senga og forhåpentligvis blir det et blidt møte med badevekta i morgen tidlig. Natta.

Mona_K sa for siden:

God natt folkens måtte alle kiloer renne av i løpet av natta!:D

God morgen jenter :)

Jentehelga som var sååå godt planlagt skulle være lavkarbo - ble en høykarbohelg desverre :( Så nå sitter jeg her da - proppfull av vann, turde ikke engang gå på vekta i dag tidlig.... Men jeg får være flink denne uka tenker jeg. Det blir lite vektnedgang å melde fra min side de neste ukene tenker jeg...Denne uka streve for å komme på rett kjøl etter helga, og neste uke nærmer det seg med stormskritt mensen igjen. Men men - sånn er det bare, være flink nå - så blir det kanskje nye klær og nye muligheter rundt 17 mai ;)

slektskap sa for siden:

Etter en travel helg uten tid til nett er det så hyggelig å komme inn her! :)

Supert loppisfunn da Elinee! :w00t:Fant noen kupp jeg også på et bruktmarked her i nærheten. Der hadde de ikke priset så nøye nei, så fikk en masse fine saker for ca. 200,-. Alt servise jeg kjøpte var merket Stavanger Flint, Figgjo eller Porsgrund. :D

Gratulerer med vel overstått bursdag Namba! :blomster:

Ellers klemmer og hurra alt ettersom. Det er gøy når det løsner og SÅ slitsomt når det står stille. Her er jeg nå tilbake på det jeg var midt i forrige uke, så litt opp og ned her også. Kom meg gjennom nok en bursdag igår; nå er det liksom ikke noe stress å stå over kakematen synes jeg, så lenge jeg passer på å være passelig mett.

Lykke til denne uka da folkens!

Namba sa for siden:

Ned 100 gram på meg denne uka. Jeg forventet at det ville bli lavt denne uka etter 1,4 kg ned forrige uke. Håper det blir bedre neste uke. Jeg hadde jo en stor drøm (og null tro;)) om å gå ned 10-12 kg på 3 måneder, men nå begynner det å haste hvis jeg skal rekke ti også. Kom igjen, fettet!! La meg være i fred!!:p

Nå har jeg så godt som gått ned 10 % av kroppsvekten min. da heter det seg at jeg har hatt bra helsegevinst.:) La oss håpe at det stemmer.

I kveld skal jeg på Aafk-RBK kamp. Jeg lovde meg selv at jeg aldri skulle sitte på hjemmetribunen igjen fordi jeg er trønder og heier på Rosenborg, og det var så kjipt forrige gang å være den eneste på hele tribunen som feiret rosenborgs scoringer og seier... men nå skal jeg altså gjøre det igjen fordi jeg fikk gratis billett. Jeg er visst ikke så lur, men det blir uansett godt å komme seg vekk en stund.

God morgen :)
Her er jeg nede i 79 kg så er 1,5 kg igjen til der jeg var, men er heldigvis på rett vei iallefall.. MEEEEEn, jeg har fått mensen i dag igjen, så kanskje det var det som gjorde det?! Da er jeg fornøyd at jeg går ned midt oppi det :)

Tok visst feil der ja gitt:p

StegforSteg: Hmm.. Så kjipt at det ble høykarbo.. Men det er jo bare sånt som kan skje. Får håpe det går greit uansett om det ble litt høykarb.

Slektskap: Ja så lenge man holder seg mett når man skal i selskap der en veit at det er mye kaker og sånn, så blir iallefall jeg ikke frista =)

Jeg syns 100 gram ned er bra, for jeg pleier å stå stille eller gå litt opp, etter et sånt kraftig vektap ene uken.. Håper du klarer 10 kg og kanskje 12 også. Men du har uansett vært flink, 10% er jo dødsbra:)

Kos deg på kampen og gi F*** i de andre :p hehe

Glemte å skrife om min kanon gode frokost!!
Lagde omelett med 4 egg en dæsj med fløte, en stor champion og en liten pølsesnapp med chorizo skine/pølse og litt hvitløk! Og litt salt, pepper.. Stekte soppen i lag med chorizo'en med hvitløk og helte eggeogfløte over..!! NAM!! Kommer til å bli frokosten min no når jeg skal begynne å jobbe igjen:) Kan sikkert lager den kvelden før og varme den om morningen:)

Namba sa for siden:

Jeg tenkte jeg skulle holde meg low key på kampen i kveld. Mye greiere å utbryte et lite yess på RBK scoring enn å være den eneste på hele tribunen som reiser seg og jubler. Det lærte jeg forrige gang. :D Håper jeg klarer å styre meg mer denne gangen så jeg slipper så mye glaning og sinte blikk.:cool: Hun jeg skal på kamp med har lovet at hun kan reise seg sammen med meg når RBK scorer, men jeg tror hun skal slippe det hun som er fra Ålesund og har sesongkort.:D

Superteddy sa for siden:

Hurra! Etter glippen min på mange dager i påska, så viste vekta i dag endelig det samme som den gjorde før påske! Koster dyrt å skeie ut ja... :rolleyes: Håper det fortsetter litt nedover nå da! :)

Ana sa for siden:

Jeg har igjen klart å gå opp, men nå er jeg tilbake igjen og har tilogmed funnet frem "bibelen" så jeg leser meg litt opp igjen. På tide å bestille nye vitaminer også, begynner å nærme seg tomt.

Elinee sa for siden:

Steg for steg, ikke tenk på det. Tenk at du har kost deg, og så tar vi en ordentlig kjøring nå frem mot sommeren :)
Namba, jeg er halvt trønder og heier med deg!!! Å, Rosenborg, Å rosenborg... :D Og 100g ned, er 100g ned! Alt som går bort, er bra!
Slektskap, det er så gøy med sånt! Folk vet ikke hva de har....
Superteddy, ja, dyrt å skjeie ut. Jeg tør ikke, selv om jeg har såå lyst på sushi nå.
65kg, så bra det bare var vann eller mensen da. Jeg går visst ned selvom jeg har mensen, eller har gjort det hittil. Nå når jeg sier det, stopper det sikkert, men virker som om jeg stopper FØR jeg får mensen, og når jeg får mensen, løsner det. Rart...
Stå på Ana! :)

Ja jeg er kjempe hæppi for det, og håper jo resten forsvinner i løpet av uken iallefall;)

Huff, dette er flaut,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

men jeg er blitt totalt avhengig av Paradise hotel..! Forstår ikke hvordan det skjedde.. Hehe :D Flere som er det eller??

Superteddy sa for siden:

Jeg er avhengig av paradise hotell!! :D
-OG stolt av det!! :lol:

Damer - har dere meldt dere på forumtreffet i sommer?

slektskap sa for siden:

Nannahs knekkebrød er nå spredd til resten av kontoret, og det faller i smak! Må vel lage oftere nå ja.

Idag tok jeg på et fint skjørt jeg kjøpte i desember som jeg liker så godt. Det er jo nå selvfølgelig altfor vidt og henger som en sekk...:( Jeg vil at det skal krympe! Men det gjorde det ikke i tørketrommelen en gang...

Vel, da kan jeg kanskje bryte nyttårsfortsettet om å la være å kkjøpe nye klær? Ellr får prøve å sy det inn først.

EDIT: ikke meldt meg på treff nei. Denne vestlendingen har det litt for travelt desverre.

Namba sa for siden:

Jeg har ikke fått med meg at det skal være treff en gang jeg, men dersom det ikke er her i området så er jeg nødt til å stå over uansett.

Jeg gremmes over å si at jeg ser innom paradise hotell innimellom. Bimbofakoren (også på de mannlige deltakerne) og sexfaktoren er for høy, synes jeg, men når kvelden kommer er jeg så sliten at det gjør godt med litt hjernedød underholdning og få se "hvem som klina med hvem" rister oppgitt på hodetJeg bryr meg jo egentlig ikke, så jeg kan fint hoppe over en uke uten at det gjør noe.

Namba sa for siden:

huff, akkurat nå så er jeg så innmari lei av å lage mat og lei av maten. Det er jo så innmari mye matlaging. Matlysten er (heldigvis) ikke den store, og da føles det så bortkastet å bruke så mye tid på matlaging også. Det går bra å være på ketolysedietten altså, men akkurat nå i dag så er jeg veldig lei- særlig av matlaging. Jeg spiser jo for det meste rester, men likevel så hadde det vært utrolig godt å bare falle tilbake til gamle vaner og bare spise det jeg har lyst på på sånne dager. Jeg føler meg litt småsyk, og da frister det mest å bare spise litt potetskruer og en halv grandis med et glass brus til. Alt annet er liksom så tiltak. Det var dagens klaging fra meg.

Jeg får vel bare prøve å lage knekkebrød i håp om at jeg liker dem slik at jeg får litt mer variasjon og ikke minst ikke trenger å lage varm mat til hvert måltid. Jeg klarer bare ikke det brødet.

Nannahs knekkebrød er kjempegode :D

Mona_K sa for siden:

jippi 12 kilo =) 3 kilo til så er jeg ENDELIG på 80 tallet igjen .. =)
:D

GRATULERER!!! Dødsbra :D

Namba: Skulle ønske jeg også kunne gå glipp av en episode, men det går ikke. Er helt hekta.. Skjønner ikke hvorfor.? hehe

Elinee sa for siden:

Sååå bra Mona :heia:
65kg, jeg ser på hver dag. Og ble så irritert når Karoline måtte dra og hora ble igjen! Men skal ikke diskutere det her :P
Jeg har ikke hørt om noe treff. Hadde vært såå koselig å se dere, føler jeg kjenner dere så godt :P
Namba, samme her. Spiser jordbæs og mandler for øyeblikket!

Huff ja, den episoden var helt syk! :eek::eek: Gleder meg til episoden i kveld :D Men den må jeg se på webtv, for Fruene går jo samtidig! Hehe.. Tv slave?? JA!

Treff hadde vært kjekt ja, men hvor skal det være egentlig?

Elinee sa for siden:

tv-slave her og! Jeg laster ned frustrerte, jeg. Men hvilkens sesong går egentlig nå?
Men vi bor alle skikkelig langt fra hverandre! Hadde vært veldig gøy om vi hadde truffet hverandre alle sammen. Lurer sånn på hvordan dere ser ut, har liksom laget meg et bilde av alle i hodet mitt :p Så kunne vi spist melkesjokolade med kvick lunsj :D Neeeeeida, vi skal spise egg og bacon og salat :(

Ja jeg lasta også ned det før, men har visst slutta nå.. :p hehe. Tror det er sesong 6 som går. Jeg har falt litt vekk og kommet inn i det igjen nå..

Ja jeg har også laget egne bilder om hvordan dere ser ut:) Kanskje når jeg har nådd vekta jeg er fornøyd med så kan jeg legge ut før og etter bilder. Men jeg vil ikke legge ut før jeg har nådd trivselsvekta ;) hihi

Elinee sa for siden:

Samme her. Jeg så på noen bilder fra julen nå og jeg så ut som en hval som noen hadde trøkka en kjole på! Herre jesus. Hadde akkurat født, men var ikke bare fødselsvekt det der...Huff og huff...

Namba sa for siden:

Gratulerer med 12 kg Mona!! :)

Rart at dere skulle si det, for jeg har jo bilder i hodet mitt om hvordan dere ser ut alle sammen (men jeg tror nok omtrent alle av dere er tykkere i virkeligheten, for dere trenger ikke å slanke dere:D) og det er jo først nå at det gikk opp for meg at det kun er fantasier. ler Det hadde vært gøy å møte dere. Hvor i landet bor dere? Jeg bor utenfor Ålesund.

Elinee sa for siden:

Hahah, Namba, samme her. Dere er alle tynne!
Jeg bor i Frogn

wevi sa for siden:

æ bor et kvarter fra rygge og har god plass til gjester. ;)

Elinee sa for siden:

Halvsøteren min bor utenfor Ålesund og skal snart opp og besøke henne, så ser kanskje deg da? :)

wevi sa for siden:

æ e vel forresten ikke så spennende å lure på .. har jo bilde av mæ sjøl med ruunde tjaker.. å dåkker skulle sett resten.. himmel... :D

Elinee sa for siden:

Wevi, jeg har hytte på fuglevik, så er jo ikke så alngt det heller. Hehe, jeg har en connection til alle stedene dere bor! Nå blir det mye besøk av Eline hos dere! Nå angrer dere nok!

Superteddy sa for siden:

Jeg bor i sandefjord! :) Hvor skulle det store treffet være og når??

Vet ikke hvor eller når treffet skulle være. Men noen må vel vite det ;)

Elinee sa for siden:

Har faktisk en "tante" i bergen, men tror hun hadde fått sjokk hvis jeg dukka opp der :p Remeber me? Tjue år siden jeg så deg sist

Har nå sjekka litt og har funnet ut at det må være det som Kitt har tatt intiativ til:), 25 juni i Asker. Her kan ein lese mer om det hvis en vil :D

Bare synd at jeg ikke har mulighet til å reise dit. Men det kommer nok flere anledninger :D

Herre jesus så connection's du ha da ;) Hihi.. Har visst "connection working" å gjøre jeg :p hihi

Mona_K sa for siden:

LOL du bor jo ikke akkuratt langt fra meg heller ;)

wevi sa for siden:

du er hjertelig velkommen elinee. :)

Mona_K sa for siden:

uff skulle jo ha fått hilst når jeg var der =(

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.