< Tilbake til oversikten

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

65kgmamma=perfekt sa for siden:

Du trenger jo ikke å slutte med lavkarbo, men kan sikkert være lurt å ta pause fra ketolyse en stund og så heller komme tilbake igjen hvis du vil det. Men det er jo lett for oss å leve lavkarbo etter dette:D

Superteddy sa for siden:

Kveldsmat: 2 stk fiberrik med masse ost og "kakao"! :D Føler meg jo nesten normal... Hehe...
Kakao: 40 gram smeltet smør, 1,5 dl varmt vann, 1 ts kakao, en dæsj splenda og en dæsj fløte! <3 deilig!!
Jeg har vært så flink i dag og gått en times tur med lillegutt i vogna i full fart! :) Etter middag syklet jeg bort og tok sol og syklet tilbake. Har ikke veid eller målt maten i dag da, så håper jeg har spist ca riktig! :p

Mannen min er ikke spesielt støttende gitt... Han stapper i seg sjokkis, potetgull og hvitløksbaguetter sammen med ungene, så jeg er ganske fornøyd med viljestyrken min! :) Men det rareste er at alt det jeg siklet av før ikke frister så mye lenger... Synes bare det er deilig å være i ketose! :)

Namba sa for siden:

jeg også trives i ketose, mest pga nedsatt appetitt og et mer normalt forhold til mat. Jeg gruer meg også til jeg skal over på vanlig lav karbo. Det føles liksom nytt og skummelt. Da er det å finne ny balanse mellom proteiner, fett og karbohydrater.:eek:

Gratulerer så mye med strålende resultater, Eilinee! Du er jammen flink altså. Ni kilo er mye på såpass kort tid.

Superteddy sa for siden:

Du er superflink Elinee!! :heia: Skulle gjerne hatt den oppskrifta jeg også! :D

Superteddy sa for siden:

Nå har jeg også ticker! :D

Superteddy sa for siden:

FYYYYYSEN!!!!!! :eek::eek::eek: Og det eneste jeg fant var feta-ost... Alt for mye salt til å spise så sent på kvelden, men hva skal man gjøre da liksom?? :confused: sukk

Elinee sa for siden:

Men jeg har jo ikke det heller. Har hatt to stopper på fem dager hver etter jeg har drukket og så var det jo de to dagene her om dagen hvor jeg plutselig gikk opp igjen!
I dag har jeg nesten ikke spist, er lei av alt som kan spises som det er og orker ikke lage noe. Spist en atkinsbar, som jeg nå er drittlei av, noen tomater og en liten salat. Problemet da er at man går ned, men går alltid opp litt igjen som regel, når man spiser litt mer dagene etter. Men er fornøyd nå, hvis jeg går ned 900 gram til, så er det 10 kg. Juhu... Nå må jeg gå og steke meg et egg, er så sulten...
Og tusen takk, alle sammen. Er så koselig å ha den lille støttegruppa her :)

Mona_K sa for siden:

Jaja da har jeg feiret at jeg ble et år eldre.. brr ....
Masse god natt folkens =)

Superteddy sa for siden:

Gratulerer med overstått Mona!! :happybday
Noen legger seg mens andre står opp... :D

Gratulerer med overstått Mona K:happybday Håper du hadde en kanon fin feiring:D

Uff, veie dag i dag og jeg har gått opp 500 gram siden forje søndag, pga mensen tipper jeg! Begynne å bli vant til det nå! Gidd ikke stille tickeren opp! Sjekke vekten i morgen!

Superteddy sa for siden:

Kjipt med mensentull 65mamma! :( Vekta går sikkert ned igjen snart! ;) Du har jo gått ned myye!! :D

Superteddy sa for siden:

Svarte! :mad: Hadde skrevet et langt innlegg, og så hadde sønnen min på 9 mnd slått av internett-knappen før jeg posta... :rolleyes:
Anywho... Jeg har visst også fått mensen nå nettopp... Men det er så rart, for jeg merker ingenting før den bare plutselig er her! :eek: Vekta sto på laveste notering i morres, og det har ikke vært en liten murring engang... Er jo greit å merke når den kommer sånn at man slipper ubehagelige overraskelser liksom... :p Har sluttet med prevansjon og sånn da, så er uten ekstra hormoner og tull i kroppen for første gang på 15 år! :) Da skulle det jo normalt komme mer plager vel?? Klager ikke altså, synes bare det er rart... ;)

Mona_K sa for siden:

Takk folkens =)

Mona_K sa for siden:

Er det noen her som bruker natreen ? har fått såkalt slankesukker fra spisdegslank (Erytrithol) men syns det smaker fælt.. skulle seriøst ønske at jeg kan ta flytende natreen for det vet jeg at jeg har brukt før en gangi tiden, når jeg telte kalorier. men leser litt her på forumet så sitter jeg igjen som et spørsmålstegn,,, alle skriver jo forskjellige ting .

Elinee sa for siden:

Gratulerer med overstått Mona! Håper du hadde en suuper dag.
Superteddy, her detter internetten ut fra tid til annen, så når jeg trykker skriv svar, så plutselig går der ikke og alt må skrives på nytt.
I dag har jeg gått opp 200g. Faen i helvete. Så på forumsregler at man skal prøve å holde seg til et pent språk, men fuck it, jeg er sur.
Jeg lurer på om kanskje mongomensen kommer igjen? I og med at man har mensen hele tiden her? For vært veldig kvalm de siste dagene, kastet opp i dag morges og greier. Har ikke hatt sånne mensensymtopmer før, men tok gravi test og den var negativ:(, så er vel ikke det heller. Mulig jeg er gravid, men tok testen for tidlig, men tviler....

Elinee sa for siden:

Mona, for noen funker det og andre ikke. Er nesten umulig å finne ut uten å prøve selv. Jeg har ikke turt å bruke noe kunstig sukker enda, men vet mange det fungerer helt fint for :)

Ja jeg får mensen uten noe smerte eller forvarsel. Den er der bare plutselig:confused: Jeg går på minipillen,, men jeg tror nok det er kostholdet som gjør at jeg får mensen hele tiden, men det stabiliserer seg nok tenker jeg:) Så lenge jeg går ned er jeg fornøyd, men det stopper jo litt opp og sånn da,men men..

Vi har brukt natreen, men kun når mannen lager mat. Ikke til desserter eller sånt.! Ser ut som det går bra, men tørr ikke bruke mye av det...

Superteddy sa for siden:

Skal ikke si til noen at du "synder" mot forumsreglene! ;):p Skal mensen bli mer regelmessig etterhvert eller?? Jeg har bare hatt den to ganger hittil, så jeg skal ikke klage, men gud jeg hadde blitt SUR om den kom en gang i uka altså! :eek: Internetten detter ut her når lillebølla mi står og hamrer nevene på tastaturet... :D Flaks for han at han er så søt! :p

65mamma: Da sier vi at det er helt normalt med mensen som kommer som troll i eske! ;) Jeg også bruker litt flytende natreen, men det er jo så lite at jeg tror jeg ikke bryr meg om det! :)

Ja jeg har ikke veid meg på flere uker uten at jeg har hatt mensen.. Kommer og går nett som den vil:( Nå er den nesten borte igjen, så håper på bedre resultat i morgen, men har vært sløv med å drikke nok vann både i går og i dag. Mest pepsi max=( Og så har jeg ikke spist nok gr.saker i dag, sikkert ikke fått i meg nok karbs. Men men får starte opp med nytt mot i morgen:)

Lagde meg noen knekkebrød eller brød/kjeks i dag og de var kjempe god=) Men de minnet veldig om sandkaker eller hva det heter:pSmaker sikkert dødsgodt med hvit ost på=)

Mona_K sa for siden:

skal si folkens legger seg tidlig hehe=) takk til alle som gratulerte meg som jeg ikke fikk svart =):D

StegforSteg sa for siden:

Da har vekta mi konka igjen (for**** billigbatterier)

Lurer på om jeg ikke skal sette i nytt og bare "nyte" en lavkarbo påske uten veiing.

Elinee sa for siden:

65kgmamma, du har forbannet meg! Etter at du sa jeg bare raser ned i vekt, så har det stoppa i to dager :p Helvete. Gikk opp 200 g i går, som sagt, og nå er det akkurat samme vekta. Men merker jeg har blitt litt sløv i det siste. Spiser ikke mye fett og heller nesten ikke karber. Noen dager er jeg kjempeflink med vann, men noen dager er det gode gamle Pepsi Max som titter innom. Irriterende...Jeg vil ikke at vekta skal stoppe. Men er det bare når dere har mensen at vekta blir dum, eller når dere har eggløsning også? (Ikke snakk om å være diskret her) For dere som vet når dere har det da...For tror jeg har det nå, og kanskje derfor den har blitt sånn?
StegforSteg, ikke kjøp nye batterier! Man blir jo helt avhengig og kan ødelegge hele dagen. Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å veie meg hver morgen, men klarer ikke holde meg til en gang i uka...La påsken bli litt veiefri ;)
Og Mona, hvorfor er du oppe og leker hele natta? :p

Oi da, det var ikke meningen:p Men det går jo seg alltid til med deg=) Du stopper også raser du ned igjen:D Men hvilken dag har du som den egentlige veiedagen? og har du gått opp siden den? For du har tross alt gått ned 9 kg så virker jo som du ikke har gått opp egentlig. Eller stått stille. Hvis du skjønner hva jeg mener. :confused:

Men som du selv nevner så drikker du lite vann innimellom og spiser for lite karber og fett. Da er nok det grunnen til at det står stille eller at du går opp. Jeg merker det spesielt når jeg har slurvet med for lite vann og karber! Og den dumme pepsi max'n skulle jeg ønske jeg kunne sluttet med, men det er ikke lett!

Tror noen er så uheldig at de også går litt opp under eggløsning, men jeg tenker du må drikke nok og spise mer karber og fett så kommer vekten til å gå ned også:D

Elinee sa for siden:

Hehe...Ja, har jo egentlig fredag som veiedag og har ikke gått opp siden da, men veier meg hver dag, så ser hver dag hvor mye jeg går opp eller ned. Skal drikke mye vann i dag, og passe på å spise nok. Bare 900 gram igjen. Når jeg har gått ned 10 kg, har jeg lyst på en sjokolade, men får se når jeg kommer dit. Er ikke sikker tjeg har lyst til å stoppe i flere dager da....

Det stemmer jeg for! Nyt påsken uten veing:D:D

slektskap sa for siden:

Åh, det kryper sakte nå, selv om jeg er bra flink synes jeg. Vel, skal vel ikke klage før det stopper heeelt opp eller at jeg får mensen hele tiden.

Håper dere får en fin påske alle sammen!

Fy søren, føler meg kjempeflink. Har gått intenst i 2 timer og har hatt 30 min styrketrening :heia:

Mona_K sa for siden:

Uff ikke spør:p Laster ned masse serier og sånnt og så begynner maratonet .. klarer ikke gå å lege meg. Er så stille å rolig rundt meg. LOVE IT!

Ang vekta.. er en historie for seg selv.
Jeg står stille kjempelenge om gangen 1-2 uker og så pluttselig vips så fyker den ned 500 -1 kilo en dag eller 2 og så stopper det igjen.. Har vært sånn siden jeg vegynte å lage maten selv vet jeg ligger under 20 karber om dagen. Det er litt bæsj! Når jeg gikk på spis deg slank føyk jeg nedover alt fra 200-600 g om dagen. Synd den er så dyr og at man blir så forbaska lei den manten.. har i frysen for ca 1 uke til så får vel psyke meg opp til å ta et krafttak med den maten..

Elinee sa for siden:

Ja, det er så irriterende når vekta står stille. For det kan enten være at du gjør noe feil eller så bare stopper det til tider. Det er så dumt, for vet jo aldri om det er noe jeg spiser/ikke spiser eller om den bare har pausa seg for en periode...

KristineR-S sa for siden:

Etter å ha truffet Mona K på helsekosten på Metro senteret i dag, meller jeg meg inn i tråen her. Vi kom tilfeldig i snakk og fant ut at vi begge går på ketolyse og at vi starta i Februar begge to. Ganske morro å møte på noen i samme situasjon som man aldri har kjent fra før av. Vi utveksla erfaring og ga hverandre tips og råd.
Det var kjempe koselig å møte deg Mona. Ser du bor i Fetsund du også. Jeg bor i Hovinbakken. Hvis du ikke bor langt unna, kunne vi jo tatt oss en gå tur sammen i ny og ned..

Jeg starta på ketolyse 22 februar, har gått ned 5 kg til nå, og gleder meg til fortsettelsen.

Lykke til videre alle sammen :)

Kristine

Hmmm.. Ja det er noe dritt når en ikke vet om det er kroppen som stopper litt eller om det er noe man spiser som er partystopper! Jeg for min del, tror rett og slett at jeg går opp og ned pga av den forbaskade mensen som alltid kommer..
Men mener å ha lest her inne at det er vanlig at det stopper opp litt etter noen uker. Vi må bare ikke gi oss!
Og de første kiloene raser jo av de første ukene, men da er det også mye vann. Nå er det jo fett som vi mister og det er nok vanskeligere å bli kvitt ja! :rolleyes:

Elinee fy søren så flink du har vært altså! Tenk snart 10 kg:D Jeg er skikkelig misunnelig altså! Men jeg er selvfølgelig kjempe glad på dine vegne;), og krysser fingrer og tær for at vi andre også kommer dit snaaart!

Huff, i dag har jeg ikke vært flink å spise grønnsaker, men er fortsatt i ketose så får spise rett i morgen! Har drukket mye vann i dag og trent så håper vekta er på vei ned igjen! (Veide meg i dag morres og da var jeg tilbake på 79 kg igjen så er ikke gått opp lenger:p)

Hei og hjertlig velkommen hit Kristine:)

Så kult da!! Det var jo vittig:D Det viser jo bare hvor populær ketolyse/lavkarbo er blitt da!

Selv så har ett vennepar av oss også blitt en del av ketolyse gjengen:p

Og grattis med flott vektap;)

Mona_K sa for siden:

Wow du bor på fetsund du også ? hihi det er jo bare sprøt! så gøy !
Koselig å få deg inn her, syns du virket som en kjempekoselig jente =) Og jeg sier gjerne ja til en tur. Savner noen å gå med så det hadde vært kjempegøy=) hehe håper du liker hunder.. trenger mosjon de også ;) har to boston terriere:D VELKOMMEN !

slektskap sa for siden:

Velkommen i februar-gjengen KristineR-S! Så morsomt å treffe en likesinnet sånn tilfeldig da!

Laget brød i går kveld, måtte bare bytte ut et par ingredienser, ble like bra for det. (creme fraiche ble byttett ut med cottage cheese most med stavmixer sammen med litt olje, og hele linfrø med knuste). Så idag ble jeg stappmett til frokost! Liker egg og bacon altså, men det er greit å spise noe som er likt det barna spiser enkelte måltider.

Senere idag skal vi i en familiesammenkomst der det blir servert lasagne. Lurer på hva jeg skal ta med... Noen forslag?
Har ricotta og spinat som bør brukes opp forresten.

Elinee sa for siden:

Velkommen, Kristine. Morsomt hvordan ting skjer så tilfeldig!
Jeg vil også møte noen på helskosten :p
65kgmamma, tuusen takk, men du ligger jo ikke mer enn litt over en kilo bak meg! Jeg blir litt frustrert nå når jeg gjør alt jeg skal og så lever vekten sitt eget liv...Føler jeg ofrer alt jeg liker for ingenting, men godteri savnet mitt er nesten borte. Har litt lyst på smågodt til tider, men er faktisk ris jeg savner mest. Merkelig, egentlig, jeg som er såå glad i sjokolade etc. Skal kjøpe meg ny vekt i morgen, nå stoler jeg ikke på min mer alikevel...Den hopper sånn selvom den står rett!

Så langt gikk veiefri påske :p Var å kjøpte nytt batteri i dag. Kom på at jeg rett og slett ikke orka å legge på meg sååå mye i påska så jeg vil heller følge litt med ;)

Elinee sa for siden:

Hehe, det skjønner jeg, men hadde vært deilig om vi klarte å holde oss unna vekta! Men også greit for å følge med om man overspiser. Gleder meg til å kjøpe ny vekt i morgen, håper den funker bedre!

Jeg tror nok jeg kunnet drept for en sjokolade for tiden, men det har vel noe med at det er kombinasjonen påske og mensen :(

Elinee sa for siden:

Hehehe. Ja, men tror at siden jeg har atkins barene, så hjelper det. Nå har jeg såååå lyst på sjokolade, jeg og, så tar tilbake det jeg sa. Var nok ikke i sjokolademodus når jeg skrev sist. Men, trodde jeg skulle savne det mye mer, sånn som i begynnelsen. Men ris har jeg lyst på nå...Og smågodt...Huff da...

Elinee: Neida er ikke langt unna ;p Satse på denne uken gir litt resultater, men jeg merker at jeg er blitt kjempe sløv med å spise salat! Det er dumt for det er som regel for lite grønnsaker og salat som er grunnen til at vi stopper opp! Får skjerpe meg!

Jeg frykter ikke påsken og hva den bringer med seg, for jeg må jo bare si at jeg er ikke snope syk eller noe! Har vært i to bursdagsbesøk desse to siste ukene og jeg har ikke rørt noe!! Har heller ikke laget eget og tatt med! Så mitt sug etter snop er egentlig nesten vekke! Blir jo litt fysen om kvelden og sånn, men da spiser jeg noe mat slik at jeg ikke er sulten for det er da jeg blir fysen !:spisesnak
Så samboeren min skal få ett svæææææært påskeegg fylt med masse DiGg og SjOkOlAdE, fordi at jeg VET at jeg klarer å holde meg unna og siden han er så flink å hjelper meg:hearts::suss: Det som sagt han som lager middager her i hjemmet:sikle:
Gleder meg til å gi det til ham, for han tror ikke at han får lov å spise snop i påsken(som jeg ser)

Da har jeg gått meg kveldstur, godt var det :)

slektskap sa for siden:

Kveldstur hørtes godt ut, og det skal jeg legge inn i rutinene når bare mannebeinet kommer hjem igjen. Litt feil å gå fra sovende barn.

Apropos vekter som svinger: jeg gikk på min mors vekt da vi var der idag; og den er jo bare SÅ "snill" (les: feil!). Den påstod jeg var en halvkilo letter med klær, og etter et par måltider, enn ejg var i dag tidlig. I think not. Men det vil ikke mor høre på nei. :p

Myrull sa for siden:

Så flinke vi er da stegforsteg som har gått ned 6,4 begge to :p

Mona_K sa for siden:

Grrr sukk snufs arghhh...

jeg har holdt det hemmelig for svigers at jeg har begynt på diett, vi er ganske nære så tenkte det vill evære gøy når de så meg. Møtte de i dag for første gang på 6-7 uker ? eller mer.. La de merke til at jeg hadde tatt av ? :( nei...
jeg har ringt svigermor så mangen ganger å vært lei meg pga vekten å sagt at jeg skal sjerpe meg. Nå har jeg jo gjort det,,, og så la de ikke merke til det... BUUUUHUUUUUUUUu:hylgrine::_prikk: Bæsj.... skuffa.... mista masse motivasjon..

Myrull sa for siden:

8kg er jo masse!! Kjempeflink har du vert!
Klart man ser det.:)

Mona_K sa for siden:

Ja syns jeg har vært flink. Men de så det ikke =(

Mona_K sa for siden:

glemte å si god natt =) Måtte en tur inn til oslo å hente gubben (husredd) så nå kan jeg sove trygt å godt i natt =)

:heia: meg!!! Ned 800 gram til tross for mensen.

Ny laveste notering i dag. 70,2

:heia:

Elinee sa for siden:

Jeg og, 65kg mamma, tror det er derfor det går litt treigt her nå. Dårlig med både grønnsaker og salat. Skal handle nå, så får sjerpe meg. Jeg skal også gi et stooort påskeegg til kjæresten min. Blir en liten styrkeprøve for meg og. Men det går nok fint.

Mona, samme her. Folk jeg ikke har sett på lenge, sier ingenting. Frekke jævler. Men vi vet jo at vi har gått ned, så samme hva de sier, eller ikke sier ;)

:heia: StegforSteg!! Så fliink. Jeg skal kjøpe meg ny vekt nå, nå har jeg sagt det hundre ganger, men nå skal det skje!!

Namba sa for siden:

Gratulerer med overstått bursdag, Mona K.

Velkommen hit, Kristine RS.

Jeg har fått positive kommentarer på at jeg har gått ned fra noen, men pappa og svigers har ikke sagt noe som helst. Jeg tror nok likevel at de fleste ser forskjell nå, men velger å ikke si noe. Det er ikke alle som er like flinke på sånt.

Jeg og familien er på ferie i Trondheim nå, men vi har stort sett hatt huset til pappa for oss selv siden vi kom, så det har ikke vært så mye påskegodt. Jenta mi har påskeegg, mannen også forresten men han tok det ikke med seg på ferie, men det går greit nok å motstå. Jeg sliter en del med sug etter noe godt og ikke nødvendigvis godteri, men jeg skal motstå. Jeg har lagt merke til at porsjonene mine har blitt litt større disse siste ukene der livet har vært ekstra slitsomt og suget har vært der, men nå er jeg obs på det og skal prøve å holde meg i skinnet. jeg tok ikke med meg vekta på ferie, så det blir spennende på mandag. Jeg håper det går nedover. Bare 300 gram ned på hele forrige uke.

Elinee sa for siden:

Jeg har nå spist en salat, hjalp litt. Tror jeg har vært veldig slapp og sånn i det siste fordi jeg nesten ikke har fått i meg grønnsaker. Håper dette gir utlag på vekta.
Ja, Namba,mange som ikke liker å si at noen har slanket seg. Men mamma ser det, og hun er den verste kritikeren jeg har, så da regner jeg med at det syns..
Jeg har funnet ut at cottage cheese med mandler og kanel er ganske godt når man har lyst på noe godt ;)

Høh..! Det var jo kjipt altså, men jeg tror nok de ser det, men kanskje ikke helt tørr å si noe?
Faktisk en del som sier at de ser at jeg har tatt av, så det er jo klart at det hjelper på motivasjonen! Men Mona 8 kg synes bare så det er sagt! :D

:heia: Gratulerer!!

Har nettopp laget meg litt taco salat. Spiste litt kylling og salat før i dag og så i dag har jeg vært flink=)

Jeg har laget med heistad bringebær gele som jeg skulle få kose meg med i kveld. Samboer er ute på fest så tenkte jeg skulle kose meg litt. Hvis jeg har lyst på da=)
Og jeg fortalte samboer at jeg skulle kjøpe ett stort egg å fylle det med snop til han, MEN han takket nei, og sa at han ikke ville ha det! Han ville ikke sitte å spise snop foran meg og han hadde egentlig ikke lyst på heller!! Så han støtter meg virkelig 100%. :D

Mona_K sa for siden:

dere er stille i dag =):p

Mona_K sa for siden:

Jaja da var det natta =)
håper dere sover mangen kiloer av i løpet av natta ;)

Ja her var det rolig. Går jo faktisk ann å få med seg alt ;p

Jeg har heldigvis begynt å bevege meg nedover igjen:) 500 gram ned i dag=D
Drakk ett glass vin i går, og av en eller annen merkelig grunn virker det som jeg alltid går ned dagen etter jeg har drukket vin;p Og i påsken skal det bli en del vin så hvis jeg går ned hver dag så lover jo det godt :) Hehe

Mona_K sa for siden:

Hehe ja det var jo litt av en teori;)
Får jo håpe det stemmer da =) Jeg tror jeg har gått ned 2 kilo siden jeg var hos legen min, i følge min egen vekt. Men den er ikke pålitelig, så får bare tørre å håpe det stemmer :D Tror det stemmer men skifter ikke på tickeren før jeg har vært hos legen min:o

Elinee sa for siden:

Heldig du, Ella. Hver gang jeg drikker, så tar det mange dager før jeg går ned igjen.
Nå er jeg litt irritert, for alle disse dagene jeg har sliti i det siste, så er det jo fordi jeg ikke har spist nok grønnsaker og salat. I går spiste jeg mye salat og grønnsaker, og ned 300 gram til i dag. Irriterende at jeg ikke har tenkt på det litt før. Men til i morgen så har jeg forhååååpentligvis gått ned 10 kg. Håper det:D
På lørsdag skal jeg ut, og polet er jo stengt, så tenkte å kjøpe meg sånn tuborg lite øl i morgen. Men hvis jeg drikker seks sånn halvlitere, så går jeg garantert ut av ketose. Torkil sier lavkarbo øl går bra, men en venninne av meg som jobber i butikk sier at det er sammen dritten i de som i vanlig øl. For bak står det *mindre enn mange andre øl. Det er jo en grunn til at alle ølmerkene plutselig kom med lavkarbo øl. Huff, ikke lett...

Elinee - du har ingen som kan låne deg en flaske vin da? For det er lettere å fortsette på vin eventuelt ute hvis du har drukket vin tidligere. For om dere skal ut, bør du ikke drikke normalt øl.

Jeg har i grunnen bare slacka i hele dag. Var litt vanskelig til frokost, da jeg hadde frokostgjest som fikk varme rundstykker - men jeg sto imot heldigvis :D

Jeg skal jobbe i min andre jobb i dag. Være bartender - og det skal jeg også fredag og lørdag, så jeg slipper heldigvis å komme unna fester i påska ;)

Elinee sa for siden:

Har vin, men er mye sukker i den :( Jeg tenkte å drikke nok på vors, så jeg ikke drikker noe ute. Så blir nok lavkarbo øl på meg! Håper ikke vekta klikker av det...

Det går nok bra. En må faktisk ikke glemme at man skal leve oppi denne livstilsomleggingen ;) Sånn tenker jeg hvertfall :)

Steike Elinee! Du er flink altså=) Krysser fingrene for 10 kg i morgen=) Håper det går greit selv om du drikke Øl=)

Elinee sa for siden:

Takk 65kg :)
Ja, sant det. Man må ikke bli heelt gal. Skal nyte de ølene tror jeg :)

Mona_K sa for siden:

snufs..,:roert: ingen som så hva jeg skrev lenger oppe?

Elinee sa for siden:

Mooona, jeg så det ikke før nå!! Kommer opp nye innlegg mens man skriver. FLIIIIIIIIINK :heia: :heia: :heia:

Mona_K sa for siden:

Jaaaa den magiske 10 kilo grensen =)=)
jippi ! takk ! =)

Huff, såg ikke denne nei=( BEKLAGER!!!!

Gratulerer med 10 kg:D:D Kanon bra jobba! Og du som ikke trodde du gjorde det rett etter spis deg slank! Noe RETT har du no iallefall gjort:p

Mona_K sa for siden:

Ja ! :D bare går myyyye treigere =)jaja 30 kilo igjen =)
:(

Ja, men det er vel ganske vanlig også, at det går saktere etter de første ukene:confused: Hvor lenge gikk du på spis deg slank og hvor mye gikk du ned da?
Du går iallefall ned og det er jo det som betyr noe nå;)
Jeg håper på å nå 10 kg snart jeg også, men jeg stopper jo opp hele tiden pga mensen som kommer annenhver uke! Jaja, går ned og ikke oppover iallefall:D

Har satte meg treningsmål for april, 1300 min med trening og det må vel være med å hjelpe til:D Har selvfølgelig startet bra med å sløyfe spinningen og volleyball denne uken så må jobbe ekstra hardt for å nå målet!:eek: Men ett par ekstra trille turer med vesla så klarer vi det og:p

Superteddy sa for siden:

Jeg har gått på en smell... :( Er hjemme hos mamma og pappa med mann og to barn, brødrene mine og ei svigerinne, så det ble veldig vanskelig å følge dietten... :o Så jeg har spist det jeg vil siden i går og har møkkdårlig samvittighet... :mad: Har planer om å skjerpe meg igjen, men det er supervanskelig når jeg er her... :( Dritt altså!! Tør ikke veie meg før jeg kommer hjem igjen...

Spist er spist :klem: De ALLER fleste går på en smell - og som det holder. Du samler nok litt vann fremover nå - men det hele er ikke ødelagt. På'n igjen med friskt mot nå :ja:

Enig:D

Mona_K sa for siden:

Jeg gikk 3 uker på spis deg slank.. jeg også har mensen annenvær uke har heldigvis ikke gjort noe for meg =)
jippi gått ned enda 200g i dag =)
pluttselig så stopper det opp og så pluttselig fyker jeg ned igjen..
sikkert fordi kroppen skal etter tenker jeg, han sier jo det han ketolyse fyren. man forbrenner selv om vekta ikke viser det og at man da får muskler (muskler veier mer enn fet)'

Mona_K sa for siden:

Jepp den største krisen er jo bare at du må bruke noen dager på å komme inn igjen :) Det klarer du fint !
Syns dere ale er flinke jeg =)

Superteddy sa for siden:

Takk for støtten jenter! Siden jeg er her til mandag så tror jeg at jeg drøyer med å kjøre på igjen til vi kommer hjem. Mye feil mat her i huset og lite hensyn å spore, så får heller bli superdeppa når jeg går på vekta hjemme til uka... :rolleyes: Jeg er sikkelig sur på meg selv da, siden jeg var så bestemt på at jeg ikke skulle skeie ut i påska.. Sånn kan det gå!

Dere andre er superflinke da! :)

Namba sa for siden:

Gratulerer med 10 kilo og straks 10 kilo Mona K og Eilinee!! Grattis med vekttap dere andre også. Jeg ligger jo langt etter jeg enda så flink jeg er. Den siste uka har det ikke blitt noe trening, så jeg er spent på hva vekta sier på mandag. Tr er på besøk og bekkenet har vært vondt. Jeg håper på en positiv overraskelse for jeg synes magen min ser smågravid ut for tiden.:(

Elinee sa for siden:

Superteddy, drit i det og tenk at du har kost deg! Det kommer sikkert som et sjokk på kroppen uansett, så den klarer ikek reagere før du er tilbake i ketose :)

Jeg har nå gått ned 10 kg! Juuuhu. På nøyaktig 43 dager. Syns det har gått litt treig, men når jeg tenker over det, så er det bare 43 dager av livet mitt og 10 kg mindre.
Nå har kjæresten min fått påskeegg, ikke så veldig lett å sitte og se på, MEN jeg klarer det. Sitter og drøvtygger på atkins baren min!

Elinee sa for siden:

Namba, jeg trener ikke i det hele tatt, så ikke ha dårlig samvittighet! Tenk dere, nå har vi snart klart oss gjennom påsken. Håååper bare ikke min drikking i morgen ødelegger veldig for meg!

Mona_K sa for siden:

Jeg har ikke trent noe.. på mangen år.. ja av og til tatt meg en tur men det er sjeldent

Mona_K sa for siden:

Gratulerer =)

Superteddy sa for siden:

Elinee: Tusen takk! :)

Og gratulerer så kjempemasse med 10 kg!! Weeee!!!! :D:D:D

Mona_K sa for siden:

jeg lurer egentlig på om jeg har gått ned endamer en de 10 kiloene.. for en gangs skyld skal det være gøy å komme til legen å få veid meg så jeg kan skrive det på trackeren:)

Mona_K sa for siden:

God natta folkens;) Måtte dere drømme av dere mangen hundre gram :D

Jeg har helt glemt å veie meg jeg i påska :D meeen jeg har vært superflink føler jeg selv, så jeg håper at det har gått bra :) Mensen er her for fullt - så jeg skal nok ikke akkurat regne med noen vektnedgang - men så lenge det ikke er så mye opp skal jeg vel være fornøyd ;)

Weehiii:) Har gått ned 1,5 kg så nå har jeg bare 500 gr til jeg også har gått ned 10 kg :heia: Jeg har funnet ut at jeg går ned masse når jeg går ned, men står gjerne stille i en uke eller 2 først. Så nå skal jeg ikke være så fiksert på om jeg ikke går ned for jeg vet at sånn jobber kroppen min tydeligvis:)

Mona_K sa for siden:

gralla mamma=) skal si dere er stille i dag.. hihi påsken har tatt dere for fult:p

Da har jeg sjekka påskevekta, og jeg er i grunnen superfornøyd. Opp 600 gram til tross for styrtmens og en kropp som tviholder på vannet. Det har vært lite mat på meg i påska - og dermed lite fett - men i dag kommer barna hjem så da blir alt så mye mye bedre :p

Elinee sa for siden:

Så flink, 65kg!!
Bra, Steg for steg. Jeg drakk jo i går, drakk bare lavkarbo øl, MEN kjøpte et glass vin ute. Jeg ba om tørr, siden den inneholder minst sukker, men de hadde bare halvtørr. Håper det ikke har ødelagt så mye. Skal veie meg i morgen og se. Syns det går så treigt. Dios mio! Nå vil jeg ha ris og sjokolade :(

Myrull sa for siden:

Så flinke dere er!!

Her står det helt stille om dagen...håper virkleig det begynner å gå nedover igjenn snart.
Var så godt i gang å mister litt piffen når ikke vekta rikker seg, men jeg vet jo at det er normalt å stoppe litt opp innimellom.
Har jo gått ned over 6 kg på kort tid så kroppen må få tenke seg litt om.
Å jeg syne sdets er ut som kroppen forandrer seg fordi om vekta står stille, buksene mine detter av meg.

Men vil jo helst komme meg ned på ønsket vekt i går. :o

Namba sa for siden:

Vi reiste hjem fra påskeferie i dag, så nå kommer jeg nok til å bli mer aktiv igjen. Jeg er veldig spent og lite optimistisk med tanke på veiedag i morgen. Jeg synes det ser ut som om jeg har gått opp litt, men forhåpentligvis er det bare mensen(magen) som gjør det. Jeg håper vekten begynner å gå ned i bra tempo igjen når tr drar sin vei igjen. Jeg merker at jeg er ganske så demotivert nå etter kun 300 gram ned forrige uke og en god del lavere vekttap enn dere andre. gjennomsnittet er jeg vel likevel fornøyd med så lenge jeg ikke sammenligner meg med dere andre, men jeg har jo så innmari lyst til å nå mitt første mål, 78 kg og før graviditetsvekt. Det er jo fra 78 kg og nedover det egentlig begynner, for først da går jeg fra å hate kroppen min til å gradvis bli mer fornøyd. Det føles liksom så uoppnåelig og langt unna fortsatt. Jeg hadde jo hatt en drøm om å gå ned minst ti kilo på tre måneder, men det virker ikke som om det er så oppnåelig lenger. Nok sipping fra meg...:o

Er du her fortsatt, Val? Hvordan går det med DEG (ikke vekten)?

Namba sa for siden:

Myrull: Jeg gleder meg så innmari til jeg også begynner å merke at buksene blir for store. Jeg har gått ned en størrelse jeg, og det er en bh størrelse!!! ...:( Der har jeg jo nesten ingenting fra før av, mens rundt hoftene har jeg nesten alt. :-S

Mona_K sa for siden:

Du skal nok ikke se på så mye vi andre har gått ned, men på deg selv. Jeg veide godt over hundre når jeg begynte så er nok lettere for meg å forbrenne fortere også den første tiden =) jeg har ikke gått ned noen kless størrelser ennå selv om jeg er ned 10 kilo
:(

Jeg irriterer meg litt at vekta kan variere med pluss minus 1 kilo fra dag til dag. Jeg vet jo at det er vann - men allikevell. Plutselig opp en kilo fra i går liksom :( Og jeg har ikke engang gjort noe annerledes enn å spist litt baconcrisp i går kveld. Jeg har mensen - men at det er så stor innvirkning er jo demotiverende til tusen. Så da har jeg faktisk 1,5 kilo ned til laveste notering fra forige tirsdag.

Namba sa for siden:

Ja, det er kjipt at vekten er så varierende. Jeg har fortsatt mensen og håper at det forsvinner enda noen hundre gram når jeg er ferdig med den. Jeg ble glad da jeg så at jeg har gått ned siden forrige uke selv om jeg ikke ser det, så nå har jeg gått ned sju kilo totalt på åtte uker. det er ikke så ille likevel det. :) Da kan jeg faktisk ha et lite håp om ihvf ti kilo på tre måneder likevel, håper jeg. Det er rart å tenke på at den 8. februar så veide jeg 85,7 kg og den 5. april veier jeg 78,7 kg. Det er ganske utrolig når jeg tenker på det, for det er ikke lenge siden.

Ja det er kjempebra Namba :)

Nå har vi spist en posjon med fløtegrøt her - jeg måtte dele min, for barna ville også ha :D

Ana sa for siden:

Her har det egentlig stått litt stille, men jeg er tålmodig (prøver jeg å overbevise meg selv om). Men, jeg fortsetter fra før og satser på at det løsner snart. Er kommet til det nivået der det alltid tidligere har stanset tidligere, så jeg får bare smøre meg med tålmodighet.

wevi sa for siden:

hei hei. Jeg begynte også i februar, men oppdaget ikke denne siden før i mars. Men jeg håper jeg kan hive meg med her. Fint å se hvordan fremgang andre får på omtrent samme tida. Å ett spark i rompa til meg. :)
Begynte egentlig i november, men ble gravid i jula. Mistet babyen i februar, så da begynte jeg igjen. Det går frrrøktelig stille med meg nå. Har ikke skjedd stort på flere uker å motivasjonen henger i en tynn tråd gitt... Blir så imponert av alle som har nådd tikilosgrensa! gleder meg så fælt til det sjøl. :) Grattis folkens! Ti kilo er egentlig helt vilt på et par måneder...

10 kilo er helt villt ja :D Jeg for min del synes 7 kilo å er ganske villt :D
Gleder meg til hverdag igjen jeg da. Det er i grunnen lettere å være på denne livsstilen på hverdagene - med rutiner og slikt.

Val sa for siden:

Joa, jeg titter innom nå og da:) Har egentlig lagt ketolysen litt på hylla. Det fungerte jo ikke noe særlig uansett. Så har latt det stå til i påska egentlig. Ikke spist poteter, ris eller brød og bakst da, men har spist litt godteri. Men jeg har vært flink til å ikke spise så store posjoner mat, så jeg har faktisk gått ned litt i vekt:) Jeg tenker på om jeg skal begynne litt mer seriøst igjen i morra, med lav-karbo. Vet ikke om det er så mye vits for meg å starte katolyse igjen, føler at det ikke gjorde så mye for meg. Jeg tenker ihvertfall å ikke være så super-nøye, så jeg kan spise pølser og ha melk i kaffen osv. Jeg har så mange fester og selskaper jeg skal i denne våren at det er viktig for meg å gå ned raskt i vekt (jeg vet det er ikkke sunt etc, men hvem vil ikke se bra ut i kjole?:)) og det skjedde ikke på ketolyse. Så da får jeg holde ut lavkalori/lavkarbo en stund, som jeg vet at funker, hvertfall en stund.

Og her ser jeg det er mye bra resultatet ja, 10 kilo det er jo fantastisk for dere som har gått ned så mye!:) Dere er så heldige!

Namba sa for siden:

Ana: kan skjønne at du begynner å bli utålmodig, men hvis du vet at det bruker å være sånn og at det fortsetter videre nedover så vet du ihvf at det lønner seg å holde ut.

Wevi: Velkommen hit til oss og gratulerer med over sju kilo ned. Trist å høre at du mistet i februar. Håper spiren sitter kjapt igjen og at det går bra neste gang.

Ti kilo på et par måneder er vilt ja. Jeg synes ti kilo på tre måneder er bra vilt også jeg. Å gå ned ti kilo kommer til å bli herlig. Da vil jeg være halvveis. Jeg driver og klemmer og kliper i flesket mitt for å kjenne at kroppen minker for at det skal gå ordentlig opp for meg siden kroppsbildet mitt er ganske så forvridd.

Hvordan er forresten energinivået deres nå? Noen som har fått duracell energien enda? Her har den uteblitt så langt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.