< Tilbake til oversikten

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

StegforSteg sa for siden:

Sukk - i dag har jeg spist for lite, drukket for lite og stresset for mye :(

Namba sa for siden:

For meg er det bare blodsukkerstigning og ekte sukker som gjør meg "høy" og tilfredsstilt, så det gjelder vel å ha som mål å holde ut så lenge som det er nødvendig, men det er ikke lett. Jeg håper bare at jeg klarer det.

Elinee sa for siden:

Samme her. Men bare tenk på målet ditt. Når alt er litt kjipt hos dere, så må du prøve å tenke at hvis du spiser dritt, føler du deg enda verre etterpå. Å gå ned i vekt og føle deg bedre fysisk, hjelper nok litt på situasjonen. Jeg føler vekta går sakte her, drikker altfor lite vann og er lei all mat. MEN, vi må tenke på hvorfor vi gjør dette og at det ikke er så lenge før vi ser ut som vi vil. Stå på, Namba. You can do it;)

Elinee sa for siden:

Samme her. Jeg var så flink til å drikke mye vann i begynnelsen, men nå er jeg liksom ikke tørst lenger. Frokost og lunsj i dag har vørt en atkinsbar og cherry tomater. Er så ork å lage lavkarbo, alt må liksom stekes og skjæres. Dritt. Men, fokuserer på målet. Må sjerpe meg.

Namba sa for siden:

La oss håpe du har rett. Jeg mangler liksom overskudd til matlaging også, så det blir en ekstra ulempe med dette kostholdet når livet føles tungt og vanskelig. Jeg tviler på at jeg kommer til å gå ned noe mer mens jeg har så mye stress i kroppen, men det hadde gjort seg med en positiv overraskelse på vekta på mandag. Uten tvil.

Val sa for siden:

Enig! Dvs. jeg har matlyst da, jeg spiste en halv kilo fisk til middag haha. Men er litt vanskelig noen ganger med maten. I dag ble jeg gåendes rundt i butikken i evigheter, frem og tilbake, for å finne noe bra å spise. Til slutt endte jeg opp med en cola zero og vaniljeessens:o Men det ble billig da:D

Jeg skal veie meg på fredag tenkte jeg, fint å gjøre det før helga. Hvis jeg ikke har gått ned noe da, må jeg ta flere drastiske grep.

Namba sa for siden:

Ja, det er den største ulempen med lavkarbo, at det ikke finnes "lettvindt" mat. Jeg liker virkelig ikke lavkarbobrødet jeg. Jeg trykket i meg en skive i morges og mistet matlysten så totalt at jeg klarte ikke tanken på mat på seks timer. Jeg orket bare ikke lage mat. Jeg fryser ned en del middagsporsjoner sånn at jeg skal ha det å velge i (jeg kjøper ikke atkinsbarer fordi jeg innbiller meg at jeg ikke liker dem:p) og det kommer godt med. Da er det et måltid mindre som må lages hver dag.:) Jeg spiser også gjerne rester, så på de lateste dagene lager jeg kun et måltid. Jeg har aldri spist så mye "micromat" som nå jeg, hjemmelaget da vel og merke.;)

Elinee sa for siden:

Ja, det er litt ork. Jeg hadde en dødfødsel i 8. mnd på bittelille julaften og til tider er jeg veldig lei meg og deprimert. Det er først da jeg ser at jeg er en trøstespiser. Men jeg prøver å tenke at det er bedre å prøve å holde fokuset her, for da hjelper det litt på resten. Verre å være tjukk og lei seg, enn tynn og lei seg. For slanker jeg meg litt, blir jeg fort litt mindre lei meg, for noe er i hvert fall bedre :)

Namba sa for siden:

Å, nå fikk jeg veldig vondt av deg. Ikke rart du sliter etter noe sånt. Jeg har et fint sitat i den anledning; Some babies are just too good for this world. Det er en fattig trøst, men en vakker tanke. Jeg håper den kan hjelpe litt.Det hjelper på psyken å gå ned i vekt ja, det merker jeg også. Jeg er en trøstespiser selv, men det ender jo bare opp i onde sirkler med mer overvekt og mer smerte pga overvekten som gjør at man må spise enda mer og legger på seg enda mer. Jeg hater onde sirkler. Jeg håper dette er gangen jeg lykkes i å bryte dem.

Elinee sa for siden:

Ja, det er et fint sitat :) Håper på å bli gravid igjen nå og at det går bra denne gangen!
Jeg er overasket over at jeg klarte å starte på denne kuren egentlig, for jeg er så glad i godteri. Hehe. Men nå skal jeg klare det og det skal du og! Vi må fokusere på å bryte sirkelen og tenke på hvor bra vi kommer til å føle oss :)

65kgmamma=perfekt sa for siden:

Huff da! Du får begynne på nytt i morgen å spise nok og drikke nok så går det så bra skal du se:D Så må du prøve å ikke stresse, selv om det er lettere sagt enn gjort.

Hvis du lager deg noen ostechips så kanskje det hjelper? Jeg pleier å gjøre det, sånn at jeg blir mett for da "glemmer" jeg suget litt:D
(var kanskje litt seint no da, men...)

Nå har jeg vært på volleyball og i morgen er det spinning igjen. Veldig spent på om jeg klarer å sitte på sykkelen..
Og så tror jeg at jeg skal hive meg på en spinning på torsdag også hvis den i morgen går bra:p Da har jeg trent alle dagene siden søndag:D Det må jo bli ett godt resultat på søndag :D

Æsj jeg skal til tannlegen i morgen tidlig å borre to hull:hylgrine:Selvfølelig så er det på hver sin side og ene er oppe og det andre nede! Jippi!!!

Elinee sa for siden:

Så flink du er med treninga. Det er IKKE jeg, men går ned, så sikkert derfor jeg sløver litt.
Hater tannlegen. De har gjort så mye rart med tennene mine, så blitt noe skeptisk. Lykke til da :) Tenk, med vårt nye kosthold, så blir det sikkert ikke mange hullene fremover.:D

Namba sa for siden:

OG SE UT!:D

Jeg er også litt overrasket over at jeg ikke bare klarer å leve lavkarbo, men også at jeg liker det. Ketose er noe av det beste som har skjedd meg, for nå har jeg et tilnærmet normalt forhold til mat. Jeg tenker ikke helt manisk på å spise lenger, og det er nesten like bra som å gå ned i vekt. Jeg spiste mye sjokolade, potetgull og drakk brus daglig, så jeg har all grunn til å være stolt nå som jeg ikke har touchet det på fem uker.

Jeg har laget meg ostechips ofte den siste uka, både fordi det er godt og fordi jeg ikke har orket å lage meg skikkelig mat hver gang. Jeg sørger for å spise to fullverdige måltider for dag da, med grønnsaker og bra med protein og fett. Satser på at det holder.

Hehe.. Jeg prøver:D Jeg må få ut litt energi. Plutselig har jeg veldig mye energi, og så er jeg så gira på å ned i vekt :D Begynte på treningsenteret forje uke så er nett begynt, men har alltid gått på volleyball 2 ganger i uken.
Går jo og trilleturer og kveldsturer innimellom, men det er mer for kosen sin del enn trim:D

Ja tannlegene er skumle. Men som sagt så bør det ikke komme flere hull mens jeg går på ketolyse=))

Og jeg syns det var utrolig trist å høre at du mista barnet ditt:( Kan ikke fatte hvordan det må være. Har en tante som mista jenta si under fødsel, og jeg fatter ikke hvordan en kommer forbi noe sånt! Håper virkelig at du blir gravid igjen og får et friskt barn uten noen komplikasjoner! Det fortjener du!!:klem:

Namba sa for siden:

Er dere andre forresten flinke til å få i dere nok grønnsaker og (fet) fisk?

Jeg synes faktisk at jeg gjør det bra jeg.

Grønnsakene er ikke noe problem, men fet fisk er det værre med. Men jeg tar omegatre hver dag, så tippe det er godt nok..

Elinee sa for siden:

Bra med treninga, må komme i gang jeg og for at huden skal henge med.
Tusen takk :) Man må bare gjøre det beste ut av det, kan ikke legge meg ned og dø. Har dårige dager, men krysser bare fingrene for at det går bra neste gang. (som forhåpentligvis er snart :))

Mona_K sa for siden:

Jeg har altid hatt ustabil mens og har også :
Polycystic ovary syndrome

som gjør at mensenen mine er veldig ustabil pleide ikke ha det mer en ca 3 ganger i året. Etter at jeg fikk sønnen min, gikk det 6 mnd før jeg fikk min første blødning (på bryllupsdagen min :eek:) hehe i en kjole til 14 000.. blødde igjenom alt utenom kjolen heldigvis. Et halvår etter bløde jeg fortsatt, ble skrapt 2 ganger, og tilslutt så fikk jeg hormonspiral for å ikke blø ihjel, havnet nesten på sykehuset. ca 1 mnd etter det sluttet jeg å blø=) og har ikke blødd siden, 2 1\2 år siden. Så nå når jeg begynte på denne dietten har jeg pluttselig begynt å blø igjen.. jippi :( Hehe nå ble det mye mens prat her ..

Superteddy sa for siden:

Dæven som dere skriver da!! :eek:

Namba og Elinee: Trøstepå!! :klem:

Var så mye her siden sist jeg var logget på (hallooo... Bare noen timer siden liksom!!), at jeg fikk ikke kommentert mer... Nå er det natta! Er spent på vekta i morgen tidlig... :rolleyes:

Mona_K sa for siden:

God natt superteddy vis du forstatt er våken:)

Kondolerer masse Elinee=( garantert ikke lett.. Jeg skal prøve å bli gravid når jeg har gått ned litt til, kansje vi ender opp på barn i magen sammen ? hehe satse på det!

Namba: Vis du stresser sånn for tiden å ikke orker å lage deg nok mat, kan det ikke da være en ide å prøve spis deg slank? mener først for en uke eller noe sånt? Kan jo være en liten "bust" så kan du jo også se der i dietten din om du eventuelt gjør noe galt? Jeg var i begravelse første uken jeg begynte til morfar, og måtte 4 dager vekk fra fetsund til stavanger. Da tok jeg bare menyen min med meg i en kjøle bag og reiste. Var kjempe digg. Og folk var også kjempe behjelpelige å varme opp maten min både på bensin stasjoner og butikker ( vis jeg måtte ha mat der å da) Vis ikke kan det jo være en ide å lage seg en protein shake? når du ikke orker lage mat.. eller atkins ( selv om du ikke tror du liker den) den enne av de barene den med crisp smaker nesten helt likt melkesjokolade kjempegod ;) www.spisdegslank.no

Masse nattaklem til alle :klem:

God morgen :)

Heldigvis har ikke gårsdagen gjort noe utslag på vekta. Var redd for at den skulle vise en kilo opp jeg, men viser akkurat det samme som i går 71,6 :D

Jobba 17 timer i går - det var grunnen til stresset mitt og lite mat, jeg hadde virkelig ikke lyst til å gå på en pizzasmell på overtiden for å si det sånn. Men i dag er treningsbagen pakket, stangseleri og buko ost pakket som ettermiddagsnacks OG jeg har med meg en atkinsbar i alle tilfeller det skal bli en kaosdag uten like igjen ;)

slektskap sa for siden:

Som dere skravler!! :p Men koselig det altså - bare har ikke tid til å henge med... ;)

Igår var jeg på nippet til å sprekke og stappe i meg et par-tre av de deilige wienerbrødene vi fikk levert på jobben. Men jeg klarte å motstå, selv om de luktet himmelsk og jeg elsker sånt. De siste som stod igjen i da jeg kom i dag morges var nesten like fristende. Skal vel også tilstå at mens jeg kjempet igår gikk jeg ut på balkongen og tok tre trekk i stedet, men det er bedre enn den sukkerbomben og ut av ketosen tenker jeg. Er så sjelden jeg røyker nå at jeg ble jo "stein" av en marlboro light!:rolleyes:

Ha en fin dag alle sammen!

Flink du var! :D Altså ikke at du røyka - men at du sto imot!

slektskap sa for siden:

:o Takk.

Elinee sa for siden:

Snakk om uflaks!!!:( Men er jo på en måte bra at du har begynt å blø litt igjen, for da får man byttet ut litt blod. Det som gjør at vi lever lenger enn mennene;) men nå har jo du sikkert blødd nok for hele livet da:P, huff
Men om en mnd eller to, skal jeg prøve igjen.

Elinee sa for siden:

Bra:D

Elinee sa for siden:

Ja, her kan man ikke være logget av lenge, da er det tjue tråder mer på kort tid. Man detter nesten helt ut hvis man er borte litt, men jeg slenger meg bare på igjen og prater om noe annet :p

Ja her var det skjedd mye:D Hehe.

Har gått ned 100 gram i dag også=) Så nå er jeg hæppi. At jeg går ned selv om jeg har mensen:D Og denne ganger tror jeg virkelig at jeg har fått den tilbake. Blør mye mer i dag enn de andre gangene:) Så kanskje det går ca en mnd mellom mensen no da:confused:

Elinee sa for siden:

Ja, kanskje det er ordentlig mensen. Bra du har gått ned :D
Jeg har gått ned 300 g siden i går. Jeg gikk ned når jeg hadde mensen nå også, ferdig i dag, jess. Nå har jeg gått ned 6,5 kg. Juuhu.
Angrer på at jeg ikke tok bilder før jeg begynte å slanke meg, men ville ikke ha det på pc eller kamera så samboeren min ser det. Han har jo sett meg hver dag for 6,5 kg siden, men ikke på den måten, blir liksom ikke så flatterende. Fillern. Målebåndet er helt ubrukelig. Syns ikke cm går ned annet enn i midjen. Vil ned rundt navlen også. Men nå kan jeg se at jeg har blitt smalere.

Så bra du har gått ned hele veien:D Det er jo kanon bra.
Ja jeg også angrer på at jeg ikke tok bilder, jeg hadde bilder men sletta de fordi jeg var redd noen andre skulle se de. Men tenkte å ta nye i dag sånn at jeg har noe å se etter. Jeg også ser jeg er blitt smalere og så får jeg på meg buksene mine igjen:D
Har prøvd målebånd, men føler ikke at jeg får det til. Vanskelig å måle samme plassene. På søndag tenkte jeg at jeg skulle ta nye mål. Da er det tre uker siden jeg målte. tenker at jeg ikke kan måle ofte, for da ser en ikke så lett at man faktisk har mista cm...?

Namba sa for siden:

Jeg snikveide meg i dag og fikk meg en gledelig overraskelse, ned 0,5 kg siden mandag.:) Det var kjempemotiverende. Det betyr at jeg endelig har gått ned fem kilo (men må vente til veiedagen før vekten teller. Jeg har en sånn uoffisiell lek der jeg prøver å gå ned minst like mye som babyen min legger på seg slik at belastningen på bekkenet ikke skal bli større (jeg har bekkenløsning enda), og nå har jeg endelig tatt henne igjen. Det var veldig artig. Nå er vi totalt sett noen hundre gram mindre enn vi var på sykehuset.:D

Jeg sørger for alltid å ha rester og planlegge slik at jeg kan bruke mindre tid på matlaging enn når jeg har mer overskudd. Jeg lager gjerne store grønnsaksporsjoner som jeg har stående i kjøleskapet noen dager, så trenger jeg bare steke fisk, løvstek eller noe og ha sammen med det. Det er jo stort sett tilbehøret/grønnsakene som tar tid og energi å tilberede. Jeg steker også ekstra kjøttdeig/bacon når jeg først lager det, så er det lett å bruke senere. Og når selv det virker for mye så har jeg porsjoner med ferdig middag i fryseren som jeg tar opp. det går stort sett bra, men visse dager er ekstra slitsomme, og da er det vanskeligere å planlegge også. Men i dag går det bedre enn i går. :)

Elinee sa for siden:

Ja, jeg måler for ofte, så blir bare usikker på om jeg holder det like stramt/løst som første gang. Men midjen er 5 cm mindre, så der har jeg gi hvert fall gått ned noe.
Resten er 1-2 cm, så der vet jeg jaggu ikke.
Vekta går jo nedover, så blir jo mindre, men er de dagene man ikke går ned så mye, at det hadde vært greit å se om målebåndet gikk nedover...
Blir spennende når du skal måle deg!!!!

Namba sa for siden:

Et lite knep jeg bruker når jeg måler cm er å gjøre det foran speilet slik at jeg kan sørge for at målebåndet er vannrett. Da blir det lett å få likt navlemål. I midjen bruker jeg å sikte på det tynneste punktet. det kommer forhåpentligvis lenger ned med tiden etterhvert som jeg får midje.;) Rundt rumpa og på låret sikter jeg på det tykkeste punktet.

Jeg har ikke snik målt mer enn en gang og da ble jeg ikke mere klok=/ Hehe, tror jeg var altfor tidlig å snik målte=) Hehe. Klart du har mista rundt midjen. 6,5 kg må jo vises:D
Ja det var derfor jeg ville begynne å bruke målebånd pga av at jeg kunne sjekke det, hvis vekta stod stille=) men det funka jo heller ikke. Kanskje annen hver uke?

Elinee sa for siden:

Så bra, Namba! :D
Ja, lønner seg å lage mat på forhånd. Jeg lagde salat i går, men den smakte ikke godt i dag. Må finne på noe nytt snart, går i det samme hele tiden og mistet total inspirasjon her...

Elinee sa for siden:

Ja, det tror jeg blir bra. Annehver uke. I morgen har jeg gått på ketolyse i fire uker og da skal jeg måle ordentlig.

Gratulerer med 5kg:D

Jeg må bare si at jeg er så utrolig heldig at mannen lage all middag,jeg kan ikke lage mat, er helt håpløs, men han er utrolig flink så jeg slipper å tenkte på middagen selv. Eller jeg skriver ned ukeplaner med middager og han lager=) Veldig greit, ellers hadde jeg ikke klart å holde meg tror jeg., jeg hadde nok hatt sprekker hele tiden.

Elinee sa for siden:

Bortskjemt er du :p Hehe. Skulle ønske det var sånn her i huset og. Sambo slanker seg han og, han har jo egentlig bare muskler, men fått det for seg at six packen skal synes hele tiden. Glad jeg også slanker meg, hadde ikke følt meg helt på topp når han går topptrent ved siden av meg. Men han tror ikke på å kutte karbo, han har sin egen måte som han holdt på med når han boksa profesjonelt, så må liksom tilpasse middagen til begge deler. Styr. Og han vil ha masse frukt, så jeg må se på all den gode frukten og ikke spise noe

Namba sa for siden:

Eilinee: Du må jo bare si fra om du trenger tips, for vi har nok veldig forskjellige spisevaner selv om vi tar utgangspunkt i de samme matvarene. Bare si hva du vil ha forslag til. Det kan bli inspirerende for oss alle det. Jeg har spist meg skikkelig dobbelt-svelg-lei på omelett og sopp, og salat ble det også for mye av en periode, men nå kjenner jeg meg snart klar for det igjen.Jeg synes salat med kylling i karrimajones (sånn som på big bite, bare mye mer kylling) er kjempegodt.

Elinee sa for siden:

Ja, tusen takk. Spiste og bacon til frokost hele tiden, dritt lei. Spiser salat ved siden av kjøtt til middagen, så vil helst ha noe godt til frokost/lunsj utenom egg og salat.
Spist atkins barer til frokost de to siste dagene og bare litt tomater til lunsj, blir både kvalm og lei.
Har du noen gode forslag til forkost/lunsj som ikke er egg eller salat? :)

Namba sa for siden:

jeg har sjelden salat til middagen. Jeg har heller mer grønnsaker til (stekt paprika, løk, squash, purre, minimais) ofte sammen med kokt brokkoli moset med smør eller blomkål moset med smør og kremost med hvitløk. Det siste der synes jeg er veldig godt. Det blir sikkert godt hvis man bruker hvitløkssmør i steden for kremost med hvitløk også, bare litt sterkere smak.

Til frokost har jeg spist brød med tykt lag smør, salami og agurk eller gräddost og paprika. Jeg har også laget ostekjeks av taffelost og hatt pålegg på. Ingen av delene synes jeg er veldig godt (ostekjeks er best uten pålegg), så etter at jeg ble lei av omelett så har jeg gått mer og mer over til egg og bacon eller middagsrester (da venter jeg litt lenger sånn at jeg blir skikkelig sulten. For det meste det siste fordi jeg har vært litt matlei, men det har gått seg til igjen etter at jeg har begynt å variere mer. Hvis du kutter ut salaten til middag blir det sikkert mer fristende med salat til lunsj igjen etter hvert. Jeg synes også frokost og lunsj har vært det vanskeligste, men knekkebrød, pannekaker og vafler høres ut til å være nokså populært her inne. "potetsalat" (eggerøre etterhvert) med spekeskinke og morr til er jo fin lunsjmat. Det hadde jeg en gang og det var ikke langt fra like godt som potetsalat.

Namba sa for siden:

Jeg glemte å skrive at jeg ofte har stekt laks med agurksalat m.m til lunsj, for gjør jeg det så kan jeg ha kjøtt til middag hver dag.;)
jeg har funnet de aller fleste ideene på Dreamy og Gerds hjemmesider og lagret oppskriftene jeg vil prøve i en egen mappe. Siden appetitten ikke er den helt store på ketolyse (halleluja) så går jeg gjerne inn i mappa og ser der hva jeg skal spise siden jeg har alle ideene mine samlet der (og i Mat på Data). Da blir det mye lettere å få variasjon.

Val sa for siden:

Skjønnner ikke dette med mindre apetitt, jeg synes jeg spiser like store middager nå som før - høydepunktet på dagen hehe.

I dag skal jeg ha kylling og svinekjøtt i karrysaus med smørdampede aspargies. Deilig!

I dag stod jeg med en 200gram pakke med paranøtter, tok den med meg til kassa, før jeg la den fra meg ved tyggisene og kjøpte bare det andre istedet:) Stolt av meg selv, men klarte ikke legge fra meg Cola Zeroen da...men men...bedre med bare den, enn den OG nøtter. Selv om akkurat nå angrer jeg litt...veldig lyst på nøtter hehe.

Jeg har ikke fått noe engergi ennå. Sårt etterlengtet. Jeg får litt sånn kick innimellom hvor jeg plutselig tar helt av og er i kjempehumør, men det varer som regel bare en halv times tid før jeg er på normalen igjen.

Er det bare meg eller er dere også litt skuffa over ketolyse? Når jeg først leste her inne fikk jeg helt "WOW dette er jo FANTASTISK!!"...men nå tenker jeg at det er litt for mye "halleluja-stemning" rundt ketolyse. Ja, det er mange som har hatt fantastiske resultater, men det ser ut til å være mange som sliter også...jeg har også lest mange steder om folk som er på "kuren" for andre og tredje gang fordi de har gått opp igjen alt. Mmmm...men det er kanskje bare fordi jeg ennå ikke har funnet "formelen" for hva som er riktig....

Mona_K sa for siden:

Koselig vi hadde vel tenkt om 3-4 mnd =) Så vi havner ikke på samme termin dato men kansje alikevel på forumet =) Hadde vært gøy =) Kommer også ann på hvor mye jeg går ned i vekt også =)Orker ikke være stor og tung og gravid en gang til

Akk og ve - tung dag i dag....og nå psyker jeg meg opp til å dra på trening.

Mona_K sa for siden:

Du er flink !

Jeg lurer på om dere har en sånn abstinesns kalender ?
Den er kjempe grei å lærerik og go motivasjon;)

Val sa for siden:

Nei hva er det?

Elinee sa for siden:

Jeg vet jo ikke når/om jeg blir gravid. Bruker ikke noe prevensjon nå, så får se hva som skjer.
Takk for tips, Namba. Spiste grønnsaker til middagen hele tiden før, men siden sambo skal litt ned han og, vil han ha salat og da gidder jeg ikke lage to ting.
Skal lage eggerøre i kveld og kjøpe masse laks i morgen. Så steker jeg opp og har i kjøleskapet.
Kanskje jeg skal prøve disse micro pannekakene. Men for meg er pannekaker søtt og kunne ikke tenke meg å ha pålegg på det. Får se litt. :)

Elinee sa for siden:

Litt enig. Men har gått ned en del, så er veldig fornøyd. Men er mye mer sliten enn jeg var før, faktisk.
Før spiste jeg mye dritt, men holdt meg stabil. Så gikk jeg opp pga jobbing på kvelden etc. Så håper at går jeg ned igjen, så kan jeg holde meg der ved å spise litt mer det jeg vil. Håper det, for er ikke sunt med masse jojo slanking og har faktisk ikke tenkt til å kutte ut alt jeg liker for resten av livet!
Huden er ikke bedre og null energi, men vekta går ned! Jeg tåler tydeligvis ikke å drikke på kuren da, for da stopper det jo i en hel uke!!

Val sa for siden:

Jeg skal ha mye fri i april, så jeg sitter her å lurer litt på om jeg skal ha et slikt "Prosjekt styrketrening", hvor jeg trener masse styrke. Jeg øker raskt i muskelmasse når jeg først er dedikert så burde vise litt resultater. Noe å tenke på...

Så lurer jeg også på om jeg skal prøve å spise bare ett måltid per dag. Mange sier det er feil men noen har hatt gode resultater med det, og da er det også enklere å beregne måltidets sammensetning. Kunne vært artig å prøve hvertfall.

På fredag har jeg gått på ketolyse i 7 uker. Da skal jeg veie meg O_o

Elinee sa for siden:

Det er ikke bra for forbrenningen i lengden å bare spise et måltid om dagen. Du går jo fort ned som regel, men i lengden så trenger kroppen brensel oftere enn en gang om dagen da.
Men, im no expert :p Blir spennende med veing! Du må si ifra da :)
Jeg må komme i gang med treningen jeg også, ta meg sammen. Men når jeg går ned så lett uten å trene, så gjør det det lettere å legge til side

Namba sa for siden:

Lykke til på fredag, Val! Nå fortjener du noen skikkelige resultater altså!!

:heia:litt for steg for steg. Håper du føler deg bedre etter at du har trenet.

Om ketolyse er oppskrytt for meg? Både ja og nei. Jeg er litt skuffet over vekttapet mitt når jeg sammenligner meg med andre, men så lenge jeg ikke gjør det er jeg veldig fornøyd. 4,5 kg på fem uker er et kjempebra slankeresultat. Energien? Vanskelig å si. det har vært unntakstilstander her helt siden jeg begynte på ketolyse, men jeg merket en liten forbedring etter en måned og to dager. Jeg var utslitt i helgen, men kanskje kommer jeg meg raskere til igjen nå enn tidligere. Jeg tør ikke si det for sikkert. Men den store energien har jeg dessverre ikke sett noe til enda. Huden min ser jevnere ut, men jeg har fortsatt kviser etter svangerskapet. Jeg vet ikke om lk vil få bort kvisene mine etterhvert eller ikke. Jeg sover bedre, men det gjør jeg når jeg tar magnesium før leggetid. det har jeg gjort før.

Så kommer grunnen til at jeg elsker ketolyse - jeg elsker å være i ketose! Jeg var manisk opptatt av mat og spising. Jeg tenkte på det hele tiden, selv mens jeg spiste tenkte jeg på hva jeg skulle spise neste gang. Nå har jeg fått et tilnærmet normalt forhold til mat. Jeg tenker ikke på mat så lenge jeg ikke er sulten eller skriver handleliste, og det er en stor befrielse og en stor overraskelse. Jeg trodde ikke det var mulig. appetitten er redusert, suget etter noe godt er redusert. Jeg elsker middag, og det å kunne spise middag til hvert måltid med god samvittighet er bra. Jeg blir mye raskere mett nå, så jeg har mer enn halvert middagsporsjonene mine. Ikke bare det, men når jeg er mett så føler jeg meg tilfredsstilt. Det gjorde jeg veldig sjelden tidligere uten å ha spist potetgull og sjokolade etter måltidene. Disse grunnene gjør at jeg gruer meg til jeg må ut av ketose igjen. Jeg er redd alt dette går over.

Kan det være porsjonsstørrelsene dine som gjør at du går ned såpass sakte, Val? At det rett og slett blir for mange kalorier?

Superteddy sa for siden:

Val: Jeg er også litt skuffa altså... Trodde liksom jeg skulle fyke ned i vekt med en gang jeg... :rolleyes: Men det går treeeeeeigt!! :mad: Tenker liksom jeg heller skulle sulta meg og gått ned på GR... Er uansett matlei og lei av å tenke fett, proteiner og karber hele tiden... Er jo enklere å tenke bare på kcal... :rolleyes: Men kommer vel til å få tilbake matlysten om jeg kutter ketolysen da. Får prøve litt til! :)

Namba sa for siden:

Hvor mye har du gått ned, superteddy, og på hvor mange uker?

Superteddy sa for siden:

Namba: Det er sant det du sier, det stemmer på meg også. Jeg også har egentlig fått et mer normalt forhold til mat nå. Etter en liten runde med bulimi på ungdomsskolen så har jeg aldri spist med veldig god samvittighet kanskje bortsett fra perioder når jeg var gravid. Jeg som er verste sjokkisaddicten fyser ikke på søtt mer, og når jeg smakte en liten bit sjokolade i helga så smakte den bare rart... Er nok litt glad i ketolyse likevel... :D

Superteddy sa for siden:

4 kg på 7 uker... Men nå har jeg stått stille et par uker, og vekta har gått litt opp igjen... :(

Namba sa for siden:

:D

Hvis man glemmer at det er ketolyse, så er jo 4 kg på 7 uker et helt greit resultat, men man forventer jo i grunn mer på ketolyse. det kjipeste må jo være å se vekta gå oppover når man slanker seg. Jeg måtte slutte å veie meg så ofte nettopp av den grunn, for når jeg veide meg daglig så kunne vekta vise litt mer den ene dagen, mindre den neste og så litt mer igjen. Selv om totalen var ned, var det å se vekten gå opp som hang igjen som inntrykket mitt. Så selv om jeg gikk ned i vekt så føltes det som om jeg gikk opp og bare mislyktes. Det hjelper lite på motivasjonen. Hvis du er matlei så prøv å varier mer. Det hjalp meg igjennom kneika i alle fall.

Namba sa for siden:

Så kjekt at vi er så mange skravlehøner som begynte i februar!!:D Det gjør det litt kjekkere å slanke seg.;)

Mona_K sa for siden:

abstinens spiral mente jeg =)
Det var noe vi fikk på spis deg slank kurset det er en spisral med mangen sirkler som representerer vær dag.. fra starten av er det en farge "husker ikke hvem " så står det under hva den står for. 4 dager abstinesn med hodepine. 20 dager deprimert å søtsyk, 40 dager går bedre etc var ikke ordrett=) så krysser dere av for vær dag.=)

Val sa for siden:

Jeg trodde det med at forbrenningen ikke tåler ett måltid om dagen var litt utdatert? At man har funnet at det ikke spiller noen rolle? Men vet ikke jeg da, ville jo uansett bare vært for en periode tenkte jeg.

Ja, jeg spiser jo store middager, det gjør jeg. Men jeg tror ikke jeg kommer for mye opp i kcal...ikke i forhold til de som shotter olje og spiser bacon til frokost hver dag - som jo går ned i vekt. Hvis jeg skulle kutte ned på kcal ville jeg måtte kuttet fettet...og det ligger jeg på anbefalt mengde nå.

Det er så rart det med magnesium, at noen blir trøtte av det. Et par ganger har jeg merket at jeg får enorm energi en times tid etter at jeg tok magnesium. Noe som er dumt ettersom jeg leste man skulle ta det på kvelden - det har nemmelig blir dansing foran speilet og hopping i senga her pga. kicket. Jepp....helt alene står jeg med ipoden i øra, synger og danser mens jeg hopper i senga. Hold på å tryne no værre også...:eek::D
Men det er kanskje bare innbildning:)

Superteddy sa for siden:

knis ser for meg Val hoppe og sprette i senga sent på kvelden... :D

Nå skal hvertfall denne teddyen gå å legge seg! Var på legevakta med lillegutt i sted og han er dehydrert. (Diarè i tre dager nå) Så med en gang han piper i natt så skal jeg stå klar med ei flaske melk! :p

Superteddy sa for siden:

Har vært lei og ikke giddet å føre opp hva jeg har hatt i meg, så mistenker at jeg har spist for lite fett hvertfall... Har ført opp i dag igjen, så får se hva vekta sier i morra! Greier ikke la være å veie meg hver dag, for det er jo det mest spennende på morran det! :D Variere mer med hva da?? Vet det finnes hundre tusen oppskrifter, men jeg må ha noe enkelt! Har mest lyst å drikke eggemelk til hvert måltid jeg... :p

Mona_K sa for siden:

pannekaker å bacon her kjempe godt =) søt salt

Namba sa for siden:

Nå aner ikke jeg hvor mye eller hvor mange kcal du spiser på en dag, men jeg synes å huske noe ang. det der med porsjonsstørrelse og antall kalorier. Du skal jo ha 70-80 % av energien du spiser på en dag fra fett, så det kan du ikke redusere på, men det kan jo være verdt et forsøk å redusere på måltidsstørrelsen. Du skriver jo at du fortsatt har appetitt også, og da er det jo ikke rart om du spiser mer enn oss andre som har nedsatt appetitt. Det tok en måned før jeg oppdaget hvor mye jeg kunne redusere på porsjonene og fortsatt bli mett, for jeg er i alle fall et vanedyr. jeg forsynte meg som før i begynnelsen, men kun en gang fordi jeg ble mett. Deretter spiste jeg ikke opp alt. Deretter forsynte jeg meg mindre, men ble like tilfredsstilt. Det er jo så klart lett å gjøre det når man blir fornøyd. Der er du uheldig. det kan jo være verdt et forsøk dersom det ikke løsner for deg snart. Jeg håper virkelig ikke at du gir opp og begynner med noe annet og forsvinner herfra, for jeg vil helst ha deg her - men jeg vil at du skal føle at du lykkes. Jeg dømmer deg ikke altså, jeg vil bare hjelpe og komme med forslag.

Mona_K sa for siden:

Kan det være at du spiser for lite fett? spiser du sukkerfri tygis? eller andre sånne sukkerfire ting ? mangen av de inneholder mye harb..

Namba sa for siden:

Jeg tok utgangspunkt i ting jeg liker fra mitt gamle liv og sanket oppskrifter. Jeg lager som sagt mye rester slik at det blir enklest mulig. Det kan mikses og matches veldig mye hvis man lager store porsjoner tilbehør, så er det bare å steke/koke/varme noe å ha sammen med det. Kjøttdeig/kylling(/bacon) kan stekes i forveien, deles i middagsporsjoner og krydres med forskjellige krydder til forskjellige retter, så er det bare å lage saus/dressing når det skal brukes. Det har vært redningen for meg. Blomkål koker jeg og legger i en boks i kjøleskapet, så er det anvendelig og tilgjengelig på kort tid. det kan spises as is, moses med smør/ fløte /kremost med hvitløk og/eller gratineres med ost. Det er enkelt, men åpner for mye variasjon med enkle grep. Planlegger du litt kan du velge å ha en type kjøtt eller tilbehør to dager på rad, men ha forskjellig middag. En dag med fisk, en dag med kjøtt.:)

Mona_K sa for siden:

Jeg tror det er viktig å spise mindre å jevnli, var ihvertfall det vi fikk beskjed om på spisdegslank. . Fikk beskjed om at vis vi misset et måltis så skulle vi ta en protein shake eller en atkins bar. 1 stor måltid til dagen er ihvertfall en av de største grunnene til at jeg sitter her..

Mona_K sa for siden:

I morgen skal ihvertfall jeg ha taco =) skal ha taco kjøttdeig og annet taco snadder og i stedet for skjell så bruker jeg et salatblad=) nam! I dag stekte jeg bare en ørret med salat til.. til frokost i morgen skal jeg ha rekecoctail! har færske reker som jeg har skrelt å så legger jeg den i et glass (rødvinglass) er opptatt av at maten gjerne skal se litt fin ut å så lager jeg meg en guakamole med litt store avokado biter i. så pynter jeg med en liten sitron båt på toppen som jeg kan dryppe nedi rekene vis jeg vil. Det er kjempegodt! Litt greit med litt mer "staselig " mat når man begynner å gå lei..:p

Mona_K sa for siden:

ps er kjempegodt med litt ostekjeks å dippe oppi oxo =)

Namba sa for siden:

Ostechips er godt til taco også.:)

Val sa for siden:

Ja, jeg leste også det om at det skulle være mindre enn 2000 kcal. Men før når jeg spiste sunt og trente, gikk jeg aldri ned selv om jeg la unner 2000 kcal. Jo mer jeg tenker på det ser jeg at jeg bare har gått ned i vekt 3 ganger i mitt liv, ellers oppover, alltid:

1. En gang jeg ble skikkelig forelska, da glemte jeg å spise, så ble plutselig veldig tynn.
  2. Bestemte meg for å leve på salat og kylling gikk ned 7 kilo som jeg gikk opp igjen etter kanskje 1 uka på normal kost igjen.
  3. En gang jeg var skikkelig deprimert, kasta opp bare jeg så mat. Gikk ned 20 kilo:eek:

Bortsett fra det har det vært jamt oppover. Veide 90 kilo siste året på ungdomskolen. Ellers var det en stund for et år siden hvor jeg trente mye, da la jeg hvertfall ikke på meg. Men spiste bare salat og fisk.

Uansett...i morra skal jeg banke kroppen min med skikkelig styrketrening!

Val sa for siden:

Klokken er 02.14 og jeg skal ta meg to magnesium tabletter. Så skal jeg se om det blir noe action:D

slektskap sa for siden:

Galne damer! ;)
Jeg sliter litt med å ha tid til å spise frokost og variere den nok. Det skjer jo fordi jeg har et par barn jeg skal ha med meg ut av huset om morgenen, og TTT altså! Og mat laget klar dagen før frister ikke stort synes jeg, men må bare være flink til å bake en eller annen variant av ketolysebrød. Når jeg gjør det så varer det jo lenge, og jeg har iallefall noe kjapt å ty til.

Pga at vi smører vår egen lunsj på jobben så er det vanskelig å variere til lunsj også. Har ikke stekeplate osv, så blir gjerne at halvpartten av dagens karber brli brukt opp på et par fiberrik solsikkemed hauger med pålegg og noe paprika og agurk oppskåret ved siden av. Evt tar jeg med et par opsie-rolls eller skiver hjemmefra.

Elinee sa for siden:

Ja, det er ikke en lett slankemetode, egentlig. Matlaging krever mye planlegging, skjæring og steking. Men for meg er det verdt det, merker jeg. Går ned 200-300 gram om dagen, men så fort jeg drikker litt vin eller spiser noe som inneholder lite karber, men som er fy mat, tar det en uke å komme i gang igjen.

Val, det er nok ikke utdatert det med at det ikke er bra med bare et måltid om dagen. Hører det stadig av spis deg slank folk. Kroppen ternger ofte og lite for å holde forbrenningen i gang hele dagen. Men nå har jo du vært så flink til å gjøre det du skal, og det har ikek funket optimalt, så da må du prøve deg litt frem.
Håper det ordner seg for deg. Er så irriterende når man ofrer alt man liker og så går det ikke for det!
Jeg håper bare at jeg holder meg der jeg skal når jeg har gått ned og slutter på ketolyse. Kjipt hvis alt går opp igjen med en gang....

Namba sa for siden:

Uff da, Val. Før jeg begynte på ketolyse prøvde jeg å slanke meg og gikk ned en-en og en halv kilo raskt. Jeg hadde totalt godteriforbud og spiste både mindre og sunt. Men jeg gikk ikke ned noe mer. Jeg måtte kjempe for å holde vekten på 84 kg, mens når jeg spiste det jeg hadde lyst på veide jeg et kilo mer. Gjett om jeg sprakk da?! Kroppen er ikke like sammarbeidsvillig alltid.

Elinee: Så utrolige bra resultater du oppnår som går ned så mye hver dag! For meg ser det ut til å ha avtatt litt nå, men da jeg regnet det ut var daglig gjennomsnitt 157 g for dagen. jeg syntes det var bra jeg, men du har jo nesten det dobbelte.:) Jeg har aldri gått ned så raskt i vekt før,selv om jeg trenet mye mer da jeg ikke hadde bekkenløsning.

Elinee sa for siden:

Ja, er veldig fornøyd. Men får se hvor lenge det holder. Virker som om alle kiloene har kommet fra puppene, huden der har blitt mye løsere. Men sikkert noe med at jeg nettopp hadde melk i de og.
Jeg har også fortsatt bekkenløsning, så blir ikke mye trening, blir ikke noe trening faktisk, men er så greit når jeg går ned bare ved å endre matvaner :) Men burde trene også, huden skal jo med!!

Val sa for siden:

Gruer meg til veiing i morra!

Har trent styrke i dag, ble kjempesliten!:)

Myrull sa for siden:

Har veid meg vær dag jeg. :o
Sto stille en liten periode å så begynnte det å gå veldig fort her.
Håper det fortsetter slik. :D
Har brukt mye meierismør, lurer på om det er det som har gjort susen.

Mona_K sa for siden:

Som om jeg skulle sagt det selv ! hehe:p

Mona_K sa for siden:

Val vet ikke om det stemmer men jeg har ofte hørt at muskeler veier mer en fett? Så kan jo kansje være derfor du ikke går ned så mye ? Men at du alikevel kansje forbrenner fett ? Har jo også hørt at muskler øker forbrenningen:)

Superteddy sa for siden:

Spiser minimum 150 gram fett, og ingen tyggis eller sukkerfrie drops. Av og til bittelitt natreen, men max en ts pr dag..

Mona_K sa for siden:

Ja da vet ikke jeg =( hehe er så fersk selv.

Namba sa for siden:

Har du kilosvis med pupp?!! Jeg hadde melk inntil en måned siden jeg også, så krympet har de gjort, men det er ikke så mye å ta av i utgangspunktet men de ble mindre enn før jeg ble gravid.

Jeg trener litt nå og da jeg, nesten daglig. Jeg bruker treningsball og bozu ball. Begge deler er lette å gjøre foran tven, styrker de rette musklene (balanse og kjernemuskulatur) og gir omtrent null belastning på bekkenet. Helt supert. :)

Mona_K sa for siden:

Uff jeg er så lei av å være sliten å svimmel.Når jeg sitter føler jeg meg helt ok, men med en gang jeg prøver å reise meg blir jeg kjempesliten å svimmel.. sitter å gråter nå for orker snart ikke mer av denne følelsen av å være syk:_oppgitt::hylgrine: Eneste jeg har lyst til er å orke å rydde huset mitt og holde kurs, er det så mye forlangt liksom ? grrr

Myrull sa for siden:

Var sånn de første to ukene jeg å nå har jeg utrolig mye energi, bobbler over her.
Har vasket ned hele huset å alt mulig rart. :p

Mona_K sa for siden:

jeg har hold på i 4 uker på lørdag som kommer

Myrull sa for siden:

Håper det gir seg snart til deg.
Er utrolig slitsomt når det står på.
Sist jeg prøvde så var jeg sånn lenge jeg også, men ikke denne gangen...vet ikke hva det kommer av jeg.:rolleyes:

Namba sa for siden:

Jeg merket at formen bedret seg etter en måned og to dager. Jeg er fortsatt litt småkvalm og svimmel innimellom, men det er sjeldnere. Den første måneden var det så å si konstant. Håper det gir seg snart.

Superteddy sa for siden:

Det svartner for meg bare jeg ser opp i taket... Men så har jeg hatt bihulebetennelse i tre uker også da... :rolleyes: Er det mulig å få lavt blodtrykk av dette? Har aldri hatt det før altså...

Oiii.. Jeg har ikke hatt det sånn.. Men jeg husker at jeg ble veldig lett svimmell når jeg gjorde litt bråe bevegelser, men jeg klarer ikke huske når det skjedde. Men tror det var rundt om uke 3-4.. Det går nok over, men hvis ikke så hadde det kanskje vært en idê å snakke med legen?!?

Det har skjedd litt siden jeg var inne ja.
Har vært rundt om i hele dag. Vært på babysvømming med vesla og handlet litt rundt om. Jeg har også vært på spinning:D Så har ikke fått tid til å henge meg på diskusjonene deres. Starter ny jeg:geip:
I dag har jeg som nevnt vært på spinning, for 3. gang denne uken. Og så har jeg vært på volleyball trening 2 ganger, så jeg håper virkelig det gir litt resultater=) Men spiste 2 stk atkins barer i dag, fordi jeg ikke hadde tilgang på noe annet! Så håper ikke det ødelagte. Kom meg ikke oppå vekta i dag, så aner ikke om jeg fortsatt går ned, men satse på det. Tar en snik-veiing i morgen jeg:geip:

Jeg har i de siste dagene merka at jeg får vondt i siden. Under ribbebeina på en måte. Det kjennes ut som om jeg sliter noe i to hvis jeg beveger meg. Men sitter jeg i ro i 2-3 min er det over..? Noen som har peiling? Kjent det selv?:confused:

Namba sa for siden:

Det hørtes ikke bra ut, superteddy. Har du sjekket blodtrykket ditt?

Jeg var noen uker plaget med noe som kjentes ut som hold/sting/vokstral, bare på en annen plass inni brystkassen. Jeg kjente det hele tiden, men når jeg lå på den siden det var på ble det vondere. Det gikk over uten at jeg merket det, men det varte en god stund.

Elinee sa for siden:

Nei, namba, kilosvis med pupper hadde jeg ikke. Men har brutk 80e og nå er det litt for stort. Huden tar liksom plass, ikke puppene. Æsj, det hørtes ekkelt ut. Er ikke så ille da :p

65kg mamma, jeg har hatt akkurat det samme. Har det fortsatt, vondt bak ribbeina. Jeg hadde det når jeg hadde svangerskapsforgiftning og, men det var fordi levern svikta, den skal jo være snart bra igjen. Har lurt på dette jeg og, men legen bare kimser av det. Er jo lever og galle som ligger der...Irriterende.
Mona, merker også at jeg blir veldig svimmel. Kan plutselig dette et skritt til siden og kan ikke reise meg brått. Har gått fire uker i morgen, så får se om det blir bedre med tiden. Og ja, muskler veier mer enn fett. Derfor bodybuildere veier masse, med bare 1-2% kropsfett, mens vanlige mennensker på samme str med fett, veier ofte mindre enn de.

Elinee sa for siden:

Og, 65 kg mamma, jeg spiser atkins bar hver dag, og det går heeeelt fint. Thank god for that.

Ja, eg lurte på om det kunne ha noe med at vi drikke mye vann og skyller ut viktige stoffer som kroppen trenger. Eg tar ikke de tilskuddene pga amming. Har ikke vært til lege siden 6 ukers kontrollen etter fødselen så min vet ikke at jeg går på ketolyse.. Men håper det går over=)

Ja jeg håper det går fint her og, men forje gang jeg spsite følte jeg at det stoppet opp. Men kan og være pga mensen. Eller at jeg rett og slett bare stod litt stille. Tror jo det bare er meg som lurer meg selv til å tro at de barene er FYFY! Hehe.. Får se i morgen om vekta står stille elr om den fortsetter å gå ned. I teorien skulle jeg gått ned 100 gr i dag og 100 gram i morgen, fordi jeg har gått ned 100 gr hverdag denne uka, etter at jeg gikk opp 500gr=/

Val sa for siden:

Fa*** en uke uten meieriprodukter, og jeg har gått opp! Nå har jeg ikke engang gått ned 2 kilo, nå er jeg 300 gram unna startvekt. grrrrrrr nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre

Namba sa for siden:

Nei! Huff, jeg synes synd på deg jeg altså. Det er ille nok å slite med vekta om man ikke skal slite med slankingen også. Jeg håper bare ikke at du forlater oss selv om du velger å prøve noe annet.

Fy søren Val, dette er for kjipt altså!! Huff, det er kanskje ikke rette kuren for din kropp?!? Kanskje du må spørre disse ekspertene om de kan se igjennom matinntaket ditt og evt finne feil elr mangler?? Gi dem eksakt liste over alt du spiser så kanskje de klarer å finne ut av det?

Huff, uansett så håper jeg virkelig at det ordner seg for deg!!! :klem:

Mona_K sa for siden:

Hei superteddy det er akkuratt sånn jeg har+ det føles som om jeg skal besvime så å si vær gang jeg reiser meg. Var hos legen i går og tok masse blodprøver så blir spennende å se hva de sier=) Hadde vært greit om de sier jeg mangler noe, sånn at jeg ikke får (nei alt er kjempefin!) og så sitter jeg videre å lurer på hva som feiler meg hehe. mangler jeg noe er det jo bare å spise det jeg mangler. Skal si fra hvordan det går;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.