Det hadde vært kjekt å dele tanker og resultater med noen som startet omtrent samtidig som meg.
Jeg begynte 8. februar, og har gått ned 3,5 kg nå på tre uker. Det er jeg godt fornøyd med, men jeg synes tiden går så sakte når jeg slanker meg. Det er så langt i mellom veiedagene.;) Det går i grunnen lettere enn jeg trodde å leve lkhf.:)
Jeg begynte i februar. Huske ikje heilt dato men har holdt på ca.4uker nå. Jeg veigte meg ikke skikkeligt når jeg begynte. Jeg brukte foreldrene mine sin (en veldi gammel en) og når jeg fikk tak i en selv så viste det heilt merkligt. På den første var jeg 87 kg og når jeg veigte på den andre var jeg 77 kg. Kan ikke stemme helt. Kan ikke ha gått ned 10 kg på et par uker..heh..men nå er jeg 76. Så det går nedover. Skulle bare ønske det gikk fortere :P Har ikke tålmodighet til å vente til at magen er flat og fin :P hehe...
Jeg begynte 02.02. og har gått ned 6,6 kg.
Det er nok ikke representativt da jeg har vært skikkelig magesyk i noen dager, så det kan jo hende jeg går opp igjen.
Er litt i tvil om jeg klarer å holde ut nå, litt fordi jeg er veldig redusert pga mageviruset, men også fordi jeg synes det sagaomsuste overskuddet glittrer med sitt fravær.
:veitikke:
Jeg begynnte også i begynnelsen av februar. Jeg har gått ned 2,5 kilo. Jeg hadde vel litt for store forventninger...Mange sier de gikk ned mest på begynnelsen og så flatet det mer ut, så jeg er litt usikker på hvor mye det kommer til å flate ut hos meg...:(
Forøvrig merker jeg ingen ting til mer engergi, så det er litt dumt.
Men jeg trives veldig godt med maten da, har jo savnet å meske meg med ost og rømme i ti år omtrendt hehe:D
jeg har heller ikke merket noe til mer energi enda. Det er noe jeg virkelig ønsker meg og trenger, så jeg håper det kommer snart. Det er jo ikke sikkert at kroppen er ferdig med tilvenningen enda, så forhåpentligvis kommer det etterhvert. Det, og finere hud. ;)
Ja finere hud har glimtet med sitt fravær her å, men jeg tror nok mine 2 utskeiende helger har skyld i det :(
Overskudd har jeg - men det tror jeg treningen har like mye skyld i som kostholdet.
Hei, Jeg startet 15 februar og har gått ned 4 kg på 2 uker :) er veldig fornøyd så langt. målet er å gå ned 30-35 kg totalt så har en lang vei å gå. Første delmål er 5 kg ned i mars.
Hei:)
Jeg starta 1 februar og har gått ned 6 kg;) Godt fornøyd med det, men de 2 siste ukene har jeg "bare" gått ned 500 gr i uken:confused: Men alt som er minus foran tar vi med ett smil og jobber hardere for å gå mer ned uka etter:D:D
Det er faktisk ikke sunt å gå ned mer enn 500g i uka. Huden skal også strekkes tilbake og man skal være med psykisk. 500g i uka og jeg hadde prist meg lykkelig jeg :D
Jeg har også holdt på i 2 uker og gått ned ca 2,5 kg. Prøvd kuren en gang før for ett par år siden pg gikk da ned 4 kg de første 14 dagene. Men er glad vekta går nedover jeg, enda jeg spiser masse og mye godt. Deilig med et kosthold som smaker godt og slipper å gå sulten. Jeg har energi, men bena er tunge som bly. Blir helt skjelven etter trening og blir fort sliten. De sier det skal gi seg etter 4 uker så jeg satser på det ;) Gubben har gått ned 6 kg og fått mer energi så det er tydelig forskjell på oss. Egentlig urettferdig for han har ikke satt seg inn i noen ting. Han spiser det jeg lager og spør før han putter noe annet inn i munnen ...;)
Ja du sier noe der ja:) Håper jo selvfølgelig at huden følger med. Vil ikke ha en tynn kropp med mye løs hud heller:hylgrine: Er nok bare meg som såg hvor fort vekta sank i begynnelsen og "håpet" den ville fortsette sånn, men ja man skal være med psykisk også:D
Jeg er veldig fornøyd med resultatet så lang:heia:
Heisann,
Jeg begynte helt i slutten av Januar så har snart fullført 5 uker. De første 10 dagene gikk jeg ned 4 Kg, men siden har det stått stille:(
Jeg følger Atkins dietten og skal legge til 5 g karbo i uka etter at induksjonen er fullført og dette har jeg gjort. Jeg burde kanskje ikke legge til mer karbo siden jeg ikke har gått ned noe de siste 3 ukene? Jeg spiser også litt uregelmessig antall g karbo. Feks en dag 20 g en annen 25-35, har dette noe å si? Jeg skal nå egentlig ligge på 35 g i og med at jeg er i uke 5...
Jeg begynte 19.02 og har gått ned 3,1 ca. Gikk ned til det på fredag, men vekta har gått opp og ned frem til i dag, og ligger nå fortsatt på 3,1. Irriterende at det gikk så fint, og så fem dager med tullevekt. Men, nå går det bare nedover...(satser vi på)
Jeg har ikke peiling, for lchf er helt nytt for meg og jeg er på ketolyse. Jeg håper du finner ut av det og at vekten begynner å gå nedover igjen. det er lite motiverende når vekten ikke rikker på seg (eller går opp), men tenkt på gjennomsnittet ditt. Det er fortsatt bra. I uke tre har det vært mye opp og ned her, men jeg tror det endte med 0,2 kg ned til slutt. Nå har jeg sluttet å veie meg så ofte for jeg ble så demotivert av det, så det er seks dager igjen til jeg vet hvordan det går. Utålmodig jeg? Aldri!:cool:
Tror nok bare vi er litt ivrige etter å merke alle fordelene med en gang jeg :D Kroppen skal jo igjennom en renselsesprosess, og slikt. Energien kommer i bølgedaler til meg å - men jeg tror energien jeg har fått kommer av treningen jeg har hatt. Ingen livstilsomlegging ramler ned i hodet på oss med forbedringene med EN gang liksom - så jeg håper at til sommeren skal både energi og hud være på plass :D
Nei, det som er rart. Eller eggløsning kan det være. Jeg har så uregelmessig mensen, så vet liksom ikke. Fikk mensen 8.feb, så kan jo være eggløsning hvis jeg plutselig får regelmessig.
Fødte i desember, og fikk mensen (noe som lignet mensen, bittelitt blod i sju dager 8. feb) Så vet da søren jeg.
Jeg har blødd i 14 dager nå til tross for p-piller ;) og leser at menstruasjonsforstyrrelser kan forekomme i begynnelsen....så vi får se hva som skjer nå når jeg egentlig skal ha den.
Jeg syns det er så kjipt at man helst skal gå ned en halv kilo i uka. Da tar det jo hundre år når man har litt man skal ned. Men vil jo selvfølgelig ikke slepe huden min etter meg når jeg går heller.
Tror det kan være vanskelig hvis man går ned mer og så må øke inntaket med karbo for å bremse litt. Vet ikke om jeg hadde klart det, for man vil jo gjerne ned fort.
Men det beste er vel å gjøre det som er best for hud og mind også ;)
Ser at jeg hadde mye å si her, står jo Eline nedover hele her :p
Jeg ser vi ikke følger de samme diettene, men jeg er også i ketose - men prøver og feiler litt mht antall karber og fett osv. Jeg vil også svært gjerne bli slank over natta ;) men med tanke på hvor lenge jeg har vært overvektig så er det absolutt ikke lenge å vente på å gå ned. 5 kilo på 10 uker feks er jo egentlig fantastisk - og det beste er, vi forbrenner fett med fett :D
Ja, sant. Merkelig egentlig. Jeg har gått rundt og sett sånn ut lenge, men nå når jeg slanker meg, tenker jeg at jeg ikke skjønner hvordan jeg har klart å gå rundt og se sånn ut. Jeg er ikke ekstremt overvektig, men jeg ser på bilder som er tatt uten at jeg vet det og tenker "hvem er det flesket der?" Jeg vil nesten ikke gå ut av huset før jeg har gått ned litt. Rart at det er nå jeg tenker sånn, nå når jeg veier mindre enn jeg har gjort de siste to åra :p
Det er sant det der altså! Jeg er sånn som vil være slank den dagen jeg begynte å slanke meg, men som du sier så gjør jo ikke noen måneder som overvektig noe fra eller til. Jeg har jo slitt med vekten i rundt åtte år allerede. Om jeg blir slank nå eller om jeg blir slank til jul går jo tross alt ut på ett - men det har jeg ikke tid til å vente på.;)
Heisann og hoppsan!
Jeg begynte 1. februar, og har til nå gått ned 6.5kg. Er super happy!
Samboern min spurte meg i går; om vi skulle skeiet ut nå... hva ville du ha spist da?
Jeg måtte faktisk tenke lenge... og svarte tilslutt indisk! Da sa han til meg: ja.. Indisk tror jeg ville vært mitt valg også. kunen godt droppa risen. men ikke Nan... Hehe..
Litt morsomt at jeg faktisk måtte tenke etter så lenge før jeg kom på hva jeg ville ha skeiet ut med! Tror det er en bra indikator på at dette er det rette for meg :D
Ny her jeg og, begynte ca 15. februar og har gått ned snart 3 kg. Jeg stortrives med maten, for første gang er jeg ikke sulten hele tiden eller drømmer om neste måltid og hva jeg skal lage som snacks.
Indisk er forresten utrolig digg, og klarer du deg uten ris og nan så er det lett å lage lavkarbo tikka masala.
Heia å gratulere med gode resultater allerede :D Jeg starta selv på ketolyse den 8 februar og har til nå tatt av 6 kg:D Er suuper fornøyd :)
Men jeg henger meg på at når jeg er på slanker`n så er jeg mye mer opptatt av kropp og vekt (i negativ forstand)
Jeg tror å bli opphengt i vekt er ganske naturlig, men legg merke til at stress kan være en partystopper. Gjem vekta en stund, finn heller fram målebåndet :D
Jeg er faktisk overrasket over hva jeg savner mest. Jeg trodde at det kom til å bli cola, potetgull, sjokolade og pizza, men faktisk så er det tyggis! Jeg fant jo ut etterhvert at jeg kan lage lavkarbopizza, men det er faktisk ikke så om å gjøre som jeg hadde trodd. Oppturen er jo at jeg kan lage hvitløks rømmedressing og lesse på med god samvittighet da.
Tandoori kan du også lage med creme fraishe og tandoorikrydder. Kjempegodt. Jeg bruker kylling så klart, paprika, purre og minimais til og gratinerer det i ovnen med ost på. Fikk tipset fra Almyrida her inne. enkelt og veldig godt.
Jeg visste ikke at vi ikke kunne spise tyggis :o Jeg spiser extra white greia nesten hver morgen. Ikke noe problem å slutte med, men visste ikke at det gjorde noe.
Jeg savner sjokolade og ris mest. Og grovt brød. Men jeg gidder ikke ta en dag og kose meg med det, for tar jo en del dager før man er inne igjen. Jeg drakk noen glass vin fredagen som var og spiste et par sånne små kjeks med bittelitt karbo, selvom jeg ikke gikk så mye over på karbo, så tok fem dager før vkta begynte å gå ned igjen. Så anbefaler ikke å ta sånne dager.
Men når jeg har gått ned det jeg skal, så skal jeg unne meg litt sjokolade og sånn i ny og ned. Jeg vil heller veie litt mer og spise noe jeg har lyst på innimellom. Mange sier jo her at det er en livsstilendring, og selvfølgelig er det det, men jeg vil faktisk ikke gi opp alt sånt for alltid.
Men skal ned mine kilo først og så kan jeg ta meg noe på lørdagene etter det, tenker jeg.
Noen som har en god oppskrift på indiske sauser? Alle tørr sausene jeg ser er fulle av karbo
Kan med glede faktisk meddele at jeg er inn i ketosen igjen, og vekta har begynt nedover :D Ikke til laveste notering men minus 1,3 kilo fra i går (jada...vet at det bare er vann ;) )
Du er heldig, steg for steg. Vekta mi har så og si stått stille siden forrige fredag! Hva er det for no tull?! Spiser akkurat det samme, så og si, som jeg gjorde første uke. Startet forrige fredag, fikk ned 3,1 kg, og i morgen er det fredag igjen og har ikke gått ned noe mer :(
Vet at man kan gå ned i cm, men jeg har målt meg og føler at jeg måler litt forskjellig hver gang, så vanskelig å si. Noen ganger kanskje jeg strammer litt mer eller litt mindre eller måler noen mm forskjell. Så det er til ingen nytte. Nå er jeg litt oppgitt :(
Ja, hehe, akkurat sånn tenker jeg om å bruke målebånd også. Jeg vil jo bli mindre fra gang til gang så tenker det er lett å ta av noen cm bare fordi man trekker inn magen litt:)
Jeg har ikke skeiet ut, men likevel har jeg bare gått ned 300 gram siden forrige helg, så det har begynt å gå sakte nå. Selv om jeg egentlig tror at jeg får i meg nok fett (rundt 150 gr) så tror jeg at jeg skal prøve å øke litt, for jeg plages med å holde magen i gang. Mange skriver jo at vekttapet går veldig i rykk og napp, så vi får vel bare smøre oss med tålmodighet og håpe at det kommer et rykk om ikke lenge.
Jeg har stått stille på vekta i 2 uker før jeg registrerte laveste vekt forige lørdag - men jeg har også målt så jeg ser hvor mange cm jeg går ned fra uke til uke.
Mht vektnedgang kan det være at musklene holder igjen litt vann. Hvor du er ihht mens syklus osv osv. Så fortvil ikke :D
300 g er jo kjempebra på en uke. Husk nå på kjære medfebruarstartere at det anbefales faktisk ikke å ha mer enn 0,5 kg i vekttap pr uke ( i gjennomsnitt) Huden og psyken skal også følge etter vet dere :)
Hehe. Tror min har gitt opp litt og, den ga opp når jeg var gravid. Målebåndet skal jeg kaste, kan måle meg på samme sted to tre ganger og er forskjellig hver gang. Burde merke meg med sprittusj der jeg måler, så jeg er sikker på å måle på samme sted. Låret mitt er 2 cm mindre enn i går. Haha. Tviler på at det stemmer.
Hehe ja tror huden min også er blitt vant til denne slankingen min...:)
Kan eg være med her foresten?? Startet 25 jan...men ser ingen tråd for Januar... Hadde en gedigen sprekk 1 helga(samboerens 40 års dag) masse øl og pizza.......OPP HELE 2 KG..Men tok det igjen i uka som kom...MEN STÅR NÅ HELT TYDELIG FOR MEG AT EG IKKE TÅLER KARBO............
6 UKER NÅ OG HELE 9 KG LETTERE...Ikke til å tro..:heia:
Jeg bruker å ta målebåndet feks med "nedsiden" inntil kanten til en føflekk eller noe. Tror ikke føflekker beveger på seg, så da måler jeg jo samme plass hver gang:p
0,5-1 kg er "anbefalt" tempo. Jeg brukte å ligge på en halvkilo da jeg trente og spiste lavkalori. Jeg synes det må være såpass for å føle at det nytter. Grunnen til at jeg valgte lavkarbo denne gangen var rett og slett fordi jeg ikke får trent nok. Jeg kan trene, men jeg har bekkenløsning, så det blir bare skånsom trening og ingenting som gjør meg anpusten.:( Jeg hadde nok håpet å ligge på minimum 0,5 kg på lkhf og helst et kilo i uka i begynnelsen. Det hadde gjort seg med en pangstart for å få opp selvtilliten til våren.
Jeg merket det tydelig på vekten at jeg fikk mensen ja. Gikk opp den uka, men totalen ble ned 200 gram, så jeg er spent hva vekten sier på mandag når jeg har offisiell veiedag. Det føles ikke som om det går særlig nedover nå. Heldigvis hender det at jeg tar feil.
Hvor mange cm har dere gått inn rundt navlen/midjen? Jeg har gått inn 3-4 cm rundt navlen. Jeg måler der fordi det er det tykkeste punktet.
Noen suser skikkelig ned i vekt (og gratulerer med det Tribal!), men etter å ha lest her inne så må jeg innrømme at lkhf ikke er en så enkel slankemetode som jeg trodde. Jeg synes det er for tidlig å si hvor effektivt det er for meg selv enda siden ihvf 3 kg av de 3,5 jeg har gått ned er vann, men jeg kjenner at jeg begynner å tvile litt på at 10-12 kilo er realistisk på tre måneders tid for meg. Samtidig så vet jeg jo ikke, og jeg har i grunnen alltid følt at tanken på å gå ned så mye så raskt var både uoppnåelig og urealistisk. Man blir likevel i tvil når man leser om alle andre som gjør det. Det blir veldig spennende å se. Jeg gleder meg ihvf STORT til de første åtte kiloene er borte, for da er jeg tilbake til før-graviditetsvekt for svangerskap nr to. Så er det åtte igjen før jeg er tilbake til før-graviditetsvekt punktum.:p
Heia! Jeg startet 1.februar og har gått ned 4 kg og 5 cm rundt magen! :D
Har to små barn på 8 mnd og 2,5 år, så her må det jobbes litt... :rolleyes:
Startet på 76 kg, og tenkte jeg skulle ned til 65 eller kanskje enda lavere...? Det ser jeg når jeg kommer dit! :) Startet på 70 kg før graviditetene, men har i flere år prøvd å komme meg ned til på 60-tallet et sted. Nå har jeg hvertfall funnet noe som fungerer!! :D
Skulle ønske jeg målte meg før jeg startet, men hadde ikke sånn mykt målebånd. Men får se nå om noen dager om målene fra i går har minket noe.
Håper jeg har gått ned fire kg til i morgen. Da er det fire kg på to uker, og i starten syns jeg det er fint :) Bra at man ofte går ned litt mer i beg, hvis ikke tror jeg det er lett å gi opp. En halv kilo i uka, som anbefalt etter hvert, tar jo ti uker for fem kg. Litt demotiverende, men vil ikke ha sandposehud. Hååper den j**** vekta er nede i morgen!
Selvfølgelig Tribal, koselig å ha deg her med oss ferskisene. Flink med slankinga har du vært :D
Og Superteddy, 5 cm rundt magen, det er mye på en mnd! Grstulerer. Får se om jeg får no ordnings på denne målinga mi jeg og.
Hei=) Kjempe flott resultat da:heia: Har nett begynt å måle med bånd.
Jeg også starta 1.feb har gått ned 6 kg og er kjempe fornøyd:D Har dratt på meg en del svangerskapskilo som jeg vil ha vekk:o
Før graviditeten så var jeg normal vektig med en bmi på ca 23, tror jeg. Så jeg håper det vil gå fort.
Jenta mi er 6 mnd så har ikke vært overvektig lenge, men etter jeg fødte så gikk jeg ikke ned, men OPP!!:eek: Huff, ble jo nesten like tung som når jeg var høygravid
Flere som har gått opp i vekt etter fødsel?:confused:
Jeg gikk fra 78 som var vekten min etter fødsel, til 87 og DA bestemte jeg meg for at no var det nok:hylgrine:
Jeg er 167 høy. Har vært på InBody Analyse på treningssenteret mitt for to år siden, og fikk fram at jeg skulle helst veie noen og 60 kg. Der tar man jo hensyn til fett, muskler, vann i kroppen, beinbygning osv. ;)
okay:) Jeg begynnte på sånn ca. 78kilo men jeg synes det går så sakte. Så jeg lurte på om vi var samme høyde og isåfall hva du gjorde for å gå ned så bra. men jeg er altså 6 cm høyere enn deg så det blir ikke helt samme. Jeg tenkte også at jeg skal ned til 65 kilo, etterhvert ivhertfall. Men jeg må se litt på det, kan hende jeg trives best på 70!
Jepp, jeg har også gått opp etter fødsel...:mad: Etter begge to faktisk. Men, nå er det slutt på alle mammakiloene her. Nå skal de bort alle 16 - og forhåpentligvis enda noen til.
Hei,
Cream Cheese Muffins er veldig godt.
Man blander sammen ca 200 gram cream cheese,2 egg, ca 2ss søtningsstoff og en 'kork' mandel essens. Baker det så i ovnen i ca 20 min. Server gjerne med litt bær ved siden av.
Det blir min helgekos:)
Jeg var i Oslo i dag på shopping med en venninne, og ikke lett å finne steder å spise lunsj etc. Men ble en salat man kunne komponere selv. Hadde veldig lyst på sushi eller noe kinesisk, men kjipt uten ris og er nok mye karbo i sausene,.
Hadde så lyst til å sprekke litt i dag, i og med at min venninne satt og spiste godteri foran meg :O (hun kunne ikke dy seg =%&¤#&!)!))
MEN, jeg har holdt ut. Det har bare gått to uker og jeg er allerede på nippet til å sprekke. Men, jeg klarer meg fint. Det jeg er redd for, er at når jeg har gått ned det jeg skal og begynner å kunne unne meg noe godt igjen, så går alt opp på nytt. Jeg vet jeg burde holde meg til denne livsstilen for alltid, men jeg syns faktisk ikke at det er verdt å gi opp alt jeg liker så godt. Da får jeg sikkert en annen sykdom og dør kvalm på creme fraiche og sukkerlysten :p
Passende innlegg for å motivere alle her inne. Hehe. Men jeg vil faktisk spise litt det jeg har lyst på etter hvert. Tanta mi har slanket seg hele livet og hun har det ganske kjipt. Vil heller veie to kg for mye og kunne spise en sjokolade.
MEN IKKE NÅ. Nå er det tjue kg som skal vekk, så får jeg se om jeg syns det er verdt det da. Sånn, nå måtte dere høre på alle mine tanker :P
Jeg tror ikke det blir mye kos i helgen. Litt pepsi max og litt bacongull kanskje :D
Jeg tror det er noe galt med meg jeg... :rolleyes: Hadde nettopp mensen for første gang på 1,5 år... Var kanonfornøyd fordi vekta gikk så fint nedover likevel. -MEN når mensen var over gikk jeg opp 600 gram igjen!!?? Ikke normalt det vel!? :mad: BLÆ!
Val: ikke sikkert du trenger så mye ned når du er 172 cm, men det kommer jo litt an på kroppsbygning også da. :)
Jeg har også gått opp etter siste fødsel, merker veldig godt at det er verre å gå ned denne gangen ja. :eek: Sist greide jeg å komme meg ned på 66 kg før vekta gikk oppover igjen. Nå ble vekta 10 kg over før jeg tok meg sammen.
Det er sant, har store hofter og tung benbygning så må ikke bli for liten heller:) Men sist jeg veide 70 kilo synes jeg likevel jeg hadde litt stor mage, så kanskje jeg skal teste livet på 65. Så får jeg heller gå opp igjen hvis det føles rart:)
Noen går opp etter mensen fordi de får mer vann i kroppen rundt mensen, og kan ta noen dager før vannet er ute igjen. Det samme skjedde med en venninne av meg som gikk på ketolyse. Hun gikk opp en kilo siste dag av mens, og tok ter dager før hun gikk ned igjen. Mensen er ikke vår gode venn på ketolyse. Forsåvidt ikke eggløsning heller :p I hvert fall noen av oss kan gå opp da, men det er som regel bare vann :)
jupp jeg har gått opp to ganger under ketolyse, i forbinnelse med mensen. Også har jeg jo ikke gått ned så mye heller så det var temmelig frustrerende når det sto på! Som i går f. eks. Men i dag så det bedre ut:)
Jeg hadde jo en stopp på fem dager, med økning til og med, etter akkurat en uke på ketolyse. Men i dag har det gått to uker og en dag og jeg har gått ned 4,1 kg! Nå er jeg glad og glad jeg holdt meg når jeg var godterisugen i går. Var deprimert fordi vekta ikke gikk ned, men nå er den i gang igjen, så nå blir det rekesalat til lunsj og et stort glass van. Skål!
Og tusen takk til dere andre også.. :) Jeg tenker stadig på ett utrykk jeg har hørt: At inni en hver overvektig dame,så sitter det en tynn dame å gråter....Å det stemmer iallefall for min del,har aldri klart å trives med meg selv eller slå meg til ro med at eg bare er stor..
så tusen takk til dere alle her inne...hadde ikke klart det uten dere og ikke minst oppskrifter å alle før og etter bildene her inne.. :)
Så ha en super helg...blir litt mørk sjokolade på meg i helga :D
Da skal jeg vente i spenning på at vekta sklir nedover igjen! :cool: Har vært å gått lang tur i dag med en unge i vogn og en unge på magen i bæresjal, så bør vises på vekta i morra ja! :p
Jeg laget lavkarbo pizza i kveld, men den ble litt for mye stekt og smakte omelett med pizzafyll.:_oppgitt: Blærk! De andre jeg har laget har vært ganske gode.
Jeg har enda ikke tort å unne meg lightbrus eller baconcrisp jeg. Tenkte å vente 4-6 uker først så får vi se. Er litt redd for at det er partystoppere for meg og at brusen skal gjøre meg sugen, for det har jeg merket mye til tidligere. Jeg vet ikke hvordan det er nå som jeg er vant til å ha stabilt blodsukker.
Hold deg unna, hvis du klarer. For meg har det gått helt fint med begge deler, men jeg passer på å drikke myyye vann de dagene jeg drikker pepsi max. Da renser jeg litt. Jeg syns faktisk at det hjelper, og ikke omvendt, for noen ganger har jeg såå lyst på sjokolade, godteri etc og da hjelper det med et lite glass papsi max. Men når du har vært så flink å latt være, så er nok det det beste. Kunstig søtning er jo bare dritt..But I just cant help it :p
Melder meg herved inn i febbisklubben! :D
Startet 11. februar på LCHF, og har fått mye mindre mage og det er så deilig!
Er 39 år, har to barn, minste på 2 1/2. Gikk aldri ned kiloene mine etter fødslene. Var 68 kg før første graviditet, og fornøyd da. Vil gjerne ned på det igjen.
Da jeg startet på lavkarbo/ketolyse var jeg rundt 79 kg (ville aldri vedkjenne meg 80-tallet), og hovedproblemet har alltid vært magefettet. Flere har spurt meg om jeg var gravid opp igjennom åra. Så det er ganske tydelig at jeg har hatt altfor mye karboer i mitt liv. Men allerede nå føler jeg meg altså mer normal.
Vekten min er ødelagt, så jeg vet ikke hvor mye jeg har gått ned på disse 3 ukene, men jeg merker (og ser) iallefall at jeg har mindre mage og mer humør og energi. :)
Hvor måler dere egentlig over magen? Ser en skriver på det tykkeste punktet, jeg mener å ha lest at det skal være over navlen? Jeg er rundt 95-100 rundt navlen. Ikke helt sunt ennå.
Blir spennende å veie seg etterhvert. Skal få en vekt av naboen, de har to. De har nettopp fått baby, så de har visst glemt det og jeg vil ikke mase. Men det er litt spennende å ikke ha en vekt å henge seg opp i også.
Jeg er også av den som bare MÅ ha pepsi max.. Jeg kunne drikke over 1,5 om dagen:eek: og ikke noe vann i det hele tatt:o
Og siden det er viktig å drikke minst 2 l vann om dagen når en går på ketolyse bestemte jeg meg for at før jeg får "lov" å drikke pepsi max, må jeg ha drukket iallefall 2 l vann.
Og i uke dagene får jeg kun drikke etter 2 l vann, men da bare til måltider. Ikke utenom måltidene. (Tannlegen som sa at det var bedre for tenna):D
Men i helgene kan jeg kose meg med glass uten om måltid, men ikke før jeg altså da har drukket minst 2 l vann:D:D
Jeg som deg Elinee, syns det hjelper med ett glass pepsi max på søtsuget. Men har bestemt meg for å prøve å kutte ut pepsi max i uke dagene. Føler kanskje det vil hjelpe på vektnedgangen..?
De 3 siste ukene har jeg "bare" gått ned ca 500 gr i uken.
Jeg fødte for 6 mnd siden, og for 3 uker siden fikk jeg blødninger for første gang etter fødselen, og det har vært litt blødninger i noen dager inni mellom disse tre ukene..Mensen i en-to dager, så pause i noen dager og så mensen i en-to dager. Mensen som er på vei igjen etter fødsel. (Har ikke peiling, føste gang jeg har født)
Tenker kanskje at det er grunnen til disse "bare" 500 gr i uken. (Vil så inderlig være en av de som går ned i allefall 1 kg i uken:p)
Oii.. Ble langt dette, men dere som gidd å lese, kan gjerne komme innspill og råd:D
Kan forresten legge til at jeg ikke tar noen av vitaminene eller tilskuddene fordi jeg amme litt ennå.:confused:Kan jo være en grunn til at jeg går litt "lite" ned i uken.
Men leste i boka og flere steder at det ikke var tilstrekkelig forska på hva de ketolyse tilleggene gjorde mht amming, så en skulle la vær å ta de.
Tenkte å begynne å ta de når jeg ikke ammer lenger:D
Hei og velkommen Karla - vi koser oss i febbisklubben :D
Da jeg startet 4 februar var jeg 94,5 rundt midjen og jeg er pr i dag 86. Det er faktisk nesten 10 cm det :D Det er heldigvis der jeg har hatt mest cm tap å. 3 cm minus på brystene, og 5 cm rundt hoftene. Desverre konka vekta mi på lørdagen - så nå vet jeg ikke hvordan denne helga har slått ut på vekta - men jeg føler at jeg har vært superflink, så da får jeg tro på det :p
Jeg har i grunnen alltid vært "lita og kompakt" - så all cm og vekt nedgang mottas med takk!
Kan ikke skylde på noen graviditetskiloer eller jeg da... for jeg var 64 kilo når jeg ble gravid med førstemann, og fødte i 04 og 05, og nede på 68 kilo i oktober 08. Det er vel heller livsstilen min som gjør meg feit :(
Nå skal ikke jeg kalle meg noen ekspert :D men jeg leste her i et innlegg skrevet av en av de mer erfarne ketolyse folka - at "feilen" de fleste nybegynnere gjør - er for lite vann og for lite fett :D
Så heldig dere er, dere som har gått ned så mye. Jeg har holdt på i 5 uker og bare gått ned 2 kilo, som vel høyst sannsynlig er vann:confused:
Jeg hadde egentlig tenkt å gå ned 8 kilo før mai, men det ser jo veldig urealistisk ut nå:( men jeg hadde vel ikke klart det på en lav-kalori diett heller da, så får vel være glad for at jeg hvertfall får spise god mat uten å gå OPP:)
Men i journalen min har jeg skrevet om mulige feil jeg gjør da, og tatt dem for meg. Som det står over er det jo mange som sier at nybegynnere ofte gjør den feilen at de får i seg for lite fett, og det trodde jeg kanskje jeg gjorde, helt til jeg regnet på det å fant ut at jeg noen dager har vært oppe i 213 gram fett!!! Haha....:p Så nå skal jeg kutte ned på det da, forhåpentligvis løsner det litt fra nå av...Ønsker så veldig å føle meg fin i bikini en sommer:)
Nai, jeg mener å ha lest at det har løsnet for noen når de spiste litt mindre fett. Men kanskje jeg tar feil...jeg var nesten sikker på det. Skal jaggu se litt rundt omkring med en gang
Jeg fødte for tre mnd siden. Fikk igjen mensen etter 7 uker og da var det samme som deg, 7 dager frem og tilbake med bittelitt. De fleste av oss får noe tull rundt mensen og/eller eggløsning, men det tar bare et par dager som regel før det er i orden.
Jeg har gått ned 4,1 kg på to uker, men nå tror jeg det begynner å stoppe opp. Ligger på ca 100 gram om dagen (klarer ikke bare veie meg en gang i uka), så får se hva som skjer. Du går jo ned veldig riktig i forhold til huden etc., men skjønner frustrasjonene. Er akkurat samme selv.
Det er litt samme hvor du måler, tenker jeg, for du går jo ikke bare ned bestemte steder. Jeg måler i midjen, rundt det bredeste på¨hoftene, rett under navlen der magen er tjukkest og på det tjukkeste på låret. Syns det er litt vanskelig, for vet ikke om jeg kan strammer litt mer en dag eller holder det noen mm forskjellig. Men når det har blitt noen cm, så ser jeg det nok :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.