JAA! Det er så rart. For det studiet han pål gjorde nå i USA, viste jo at lavkarbo og høyfett skal være den beste måten for å bygge muskler og det viste at når man gikk på lavkarbo går man bare ned i fett, og ikke muskler som på lavkalori. Men lurer jaggu på om dette stemmer, for føler meg svak jeg og og jeg har alltid vært veldig sterk!
Men vil heller være litt svakere og tynnere, enn tjukk og sterk :p
Ja leste om det nå i sted, men kanskje det blir bedre etterhvert... Håper det for jeg tror ikke jeg tørr å vise trynet mitt på stram opp timene før jeg klarer å løfte litt vekter altså.!
Huff, det var helt forferdelig altså.. Venninna mi fikk sjokk ho og, for ho brukte tyngre vekter enn meg og ho er tynn og spe, og jeg har allti vært mye sterkere enn ho:confused:
Jaja, heller tynn og svak en feit og sterk ja:D:D
Ja, vi får se framover! Nå er jeg irritert! Den dumme samboeren min ser ikke at jeg har slanket meg. Jeg har gått ned seks kilo for helvete! "Jeg ser deg jo hver dag, da" So?! Seks kilo ser man da for det.
Nå har jeg lyst på kvik lunsj sjokolade :p Men skal være flink.
Samme her. Min samboer sier han ser det, men tror han sier det mest fordi han ikke tørr noe annet:D:D Men det viktigste er jo uansett at vi ser det og føler det:D
Ja den gleder jeg meg til å smake :sikle: Nammenam
Har to stk atkins barer her som jeg kan kose meg med, men vil ikke ha de no.. Sikkert fordi jeg har spist rett:D Har hatt de liggende i 2 uker, UTEN at jeg har spist de.. Redd for at jeg stopper ennå mer opp.
Har ikke veiet meg i dag så tørr ikke kose meg i dag, itillfelle jeg har gått opp! høhø*:eek:
Hehe. Smaboeren min sa han så det når jeg sa det, dummen, det sier han bare fordi jeg kjefta på han :p
Faen at vi begynte å snakke om de atkins barene, har så lyst på. Men føler at jeg kan legge på meg av de, bare fordi jeg psykisk tenker jeg jukser. Eller sprekker da. Merkelig, men er gjort masse undersøkelser som viser at psyken kan spille inn på vektøkning/nedgang.
Så tenker å vente til jeg har gått ned det jeg skal. Som vi snakket om tidligere, at vi spiste mye rart før og ikke gikk opp, men etter vi hadde restaurant i fjor og jeg ble gravid, så ble det nattspising og overspising.
Tror at vi kan holde oss på det vi skal, vhis vi først går ned, selvom vi spiser litt KVIK LUNSJ i helgene :p. For vi tenker nok mer over hva vi stapper i oss da! (satser jeg på)
Hehe, de er lett å gjennomskue disse samboerne.. Hehe..
Ja eg tenker det samme om atkins barene men tenker at det er jo lov, og greit å spise som nødmat og som litt kos hvis man er fysen. Men jeg er redd det er partystopper så tørr ikke før jeg vet at jeg går ned:D
Ja jeg tror nok vi kan spise normal når vi har nådd vekta vi vil ned til. Nattspising er jo noe av det værste man kan holde på med. Men sant man ser det ikke før det er gått for langt! :eek:
Ja vi må kunne kose oss med kvikk lunsj i helgene ja=) Hehe. Greit å ha det som mål da=) Hvis vi er flink å går ned til ønsket vekt så kan vi endelig få smake den nye kvikk lunsjen:D
Stakkars deg, Val. Som du sier så kunne du gått ned mer på lavkalori. Jeg hadde nok byttet over til det hvis jeg var deg. På ketolyse er matutvalget nokså begrenset fra før, og så i tillegg skulle kutte ut enda mer... Jeg krysser fingrene for at det løsner for deg snart. Du har vært tålmodig.
Ja jeg tror at hvis man tror man legger på seg så tror jeg jaggu en kan gjøre det og..
Samme med de som har innbilt svangerskap. Utrolig hva man kan lure kroppen til altså!
Jeg skal lese inn på ipoden: der jeg gjentar at "jeg er tynn, jeg går ned i vekt, jeg er ikke fysen på atkins barer" o.l Også skal jeg sovne med det på øret hver natt:p Hehe.. Kanskje jeg går ned da! thihi :D
Ah takk for alle snille komentarer!:) Jeg ble bare så irritert tidligere på hele greia...Men jeg tror jo på at Ketolyse virker, så jeg vil fortsette, men jeg synes det er så vanskelig å finne ut hva det er som gjør at jeg ikke går ned. Samtidig tenker jeg at hvis partystopperen for meg er meieriprodukter, kan jeg nesten like gjerne gå på lavkalori istedet, fordi hallo?! det å kunne spise så mye jeg vil av rømme (ja ok ikke SÅ mye da) og ost, har jo vært en god del av grunnen til at dette kostholdet har gått bra til nå. Jeg synes ikke bacon og egg er SÅ godt liksom at jeg kan spise det hver dag. Synes det blir vanskelig å få i meg rett mengde fett uten å spise ost og rømme. Jeg kan godt dynke laks i smør, ikke noe problem, men det skal faktisk litt til å få til så mye HVER dag.
Men herregud, samtidig, å leve lavkalori er jo dritkjedelig. Å spise salat til middag og være fysen resten av kvelden helt til jeg sprekker rett før leggetid å spiser en halv pakke knekkebrød er ikke en drømmesituasjon heller.
Hvis jeg ser bort i fra i dag og en dag hvor jeg spiste et stk kake og litt sjokolade har jeg faktisk ikke spist sukker i det hele tatt på seks uker, jeg har sluttet å drikke en liter melk hver dag slik jeg gjorde før, jeg har ikke spist frukt, ja, alle de matvarene som man ikke skal spise. Og jeg hadde nesten forventet at bare det å ikke spise godteri hadde gjort at jeg gikk ned da...
BEKLAGER at jeg ble så negativ nå, men jeg er bare frustrert.
Men uansett....jeg klarte selvfølgelig ikke holde meg til lavkarbo etter 150 gram sjokolade, så det ble litt marsipan også.....så et lite glass melk....så et lite glass juice....så et stort glass melk.....så et stort glass juice....
MEN nå er jeg klar til å starte opp igjen i morgen! Jeg må bare se på dette som en læringsprosess. At noen ganger så går det bare ikke, og da får jeg velge om jeg tillater meg å sprekke en gang i blant eller om jeg klarer å la være. "Forhåpentligvis" så skremmer vekten min i morgen meg fra å sprekke slik som dette igjen. Jeg tenkte å lese av stixen hver dag fremmover nå så jeg får se om når jeg går ut og når jeg går inn igjen i ketose.
Forresten så skjedde det noe morsomt i dag, og det er at jeg for første gang siden jeg startet på ketolyse fikk slike leggkramper som man kan få når man trenger magnesium. Så jeg tok egentelig det som en tegn på at først etter 6 uker har kroppen "gitt etter" for ketosen....noe som er ironisk siden jeg idag hadde denne kjempesmellen som kommer til å sette meg mange skrit tilbake...
Men uansett...Det får bli hardkjør fra nå av, også får jeg fokusere på at jeg faktisk ikke har gått opp i vekt for første gang i hele mitt liv, selv om jeg bare har trent moderat og spist meg mett:D
Hehe, ja. Det er jo gjort undersøkelser på det, men prøver å tenke at det er lov, men så smaker det så godt at eg tenker at det ikke er lov. Spiste en atkins nå, syykt god. Nam, nam. Må kunne kose meg med de i helgene, får se hvordan vekta reagerer.
Det bør jo kunne gå bra så lenge vekta ikke påvirkes:D jeg har ikke spis mine ennå, men vil vente litt å se hvordan vekta blir fremover,om den går ned eller om jeg fortsatt har ett platå.
Veide meg i dag morres, og da veide jeg 80,2:D så har gått ned 800 gr siden man/tirsdag:D men må sjekke på mandag om jeg går opp igjen, slik som forje gang..
Var på mc donalds i dag med mammsen, og fikk ho til¨å bestille kylling salat til meg, men det var jo crispy chicken, så det var jo kjiipt, men spiste den:eek:, skulle nok ikke gjort det, men er ikke så rik at jeg kunne kjøpe ny. Men men.. skal trene mye neste uke, så håper det går greit!
i dag har jeg hatt første dagen uten meieriprodukter. Det var litt vanskelig egentllig. Kjedelig å spise egg til frokost uten ost på. Ikke saus ved siden av kjøtt var også litt sånn...hmm.... Endte med tre kaffe med eggemelk for å døyve "smerten" hehe:)
Hvordan var vekta i dag da Val? Hadde du gått opp mye etter sprekken i går? Flink du er som har vært streng med deg selv i dag. Jeg lurer på om jeg må joine deg på å kutte meieriprodukter... :eek: Jeg har spist masse i dag og ikke skrevet opp noe, så jeg lurer på hvordan vekta mi er i morra... :rolleyes: Avsluttet med ei halv flaske vin sammen med venninna mi, så nå er jeg fin og brisen... :p Spiste til og med en liten bit smågodt... :o Men stixen viste lilla i sted, så tror jeg er i ketose enda.. Tjoho!! :D
Ah så bra hvis du og skal kutte meieriprodukter, da kan vi utveksle frustrasjon hehe. Du, vekta var faktisk ikke ikke så ille som forventet, bare 500 gram opp. Jeg trodde omtrent det skulle være 5 kilo hehe.
Så greit å høre at det ikke bare er meg ! jeg har hormonspiral og har vel egentlig ike blød mer en at jeg bare tørket meg på do. Men bare 1 ukes tid eter at jeg startet blødde jeg masse i en uke så fri det gik en uke og nå er jeg på an igjen,,, usj..
Ellers så begynte jeg 20 februar.
Og har gått på spis deg slank dietten, har gått ned 7 kilo på 20 dager så klager ikke på det:D Jeg har definetivt ikke hatt energi tvert om. Måtte til og med ringelegevakta da jeg har gått hele dagen å holdt på å svime av.
Fra og med i dag skal jeg begynne å lage min egen mat, så er kjempespent på om jeg karer å gå ned for egen maskin! :p Dette blir bra folkens, tror bare vi må være litt tålmodige... kremt .. prøve ihvertfall =)
dumme meg la ikke merke til at dere har kommet så langt .. hehe så føler meg litt dum som tok opp denne. men var bare så greit å se at det ikke bare var meg =) håper jeg også selv om jeg er treig kan være med ?:p
Det går fiiiint vettu:D Denne tråden er til for at vi kan utveksle informasjon og erfaringer og sånt så den passet nett fint:)
Har vært ut på "byn" i dag. Drakk ca en flaske med ken creek og kun det. :full:og har hatt kjempe kjekt:D
Veide meg nå når jeg kom hjem. Vekta samme som i dag morres så det er jo bra. Kan iallfall drikke vin uten å legge på meg:D
Natta folkens!:sove:
Kansje du egentlig har gåt ned i dag da ? man skal jo altid veie seg om morgenen når man har vært på do=) hørt noe om at man kan lege til 1 kilo på kvelden? Så bra du har kost deg! Erviktig å kunne kose seg til tider=)
Takk for koselig motagelse:p sove søtt
Åååå, jeg var ute i går og var så flink, men vinen vi fikk på restauranten hadde jeg ingen kontroll over og så spiste jeg litt ris. Ble veldig dårlig etterpå, så glad for at jeg gjorde det. Da har jeg ikke det suget lenger. Men nå har jeg gått opp 1,1 kg fra i går!!!!
Pga bittelitt ris og vin? Jaja, får komme meg tilbake i tøylene i dag. Nå skal jeg til Sverige og der skal det kjøpes atkinsbarer!
Velkommen hit Mona K og gratulerer med bra resultat. Kjempesøt avartar forresten.
Jeg er veldig spent på veiedagen i morgen for jeg føler ikke at jeg går ned noe lenger. Jeg synes jeg går på do for sjelden også, men jeg har heldivis ikke forstoppelse så jeg får vel bare venne meg til det sikkert.
Det er visst vanlig å gå sjeldnere på do når man spiser følger Ketolyse, så det er ikke noe å tenke på:)
Velkommen Mona K:)
Jeg klarte meg i hele går uten meieriprodukter, men i dag måtte jeg ha litt h-melk i kaffen. Brukte kanskje 0,3 dl så ble ikke så mye. Håper ikke det ødelegger? Jeg mener, hvis det er en partystopper for meg, må jeg liksom ikke spise et eneste gram av det?
Takk folkens=) avataren er valpen min, hun var vel 3 mnd på det bildet.
Jeg har lest så å si alle komentarene deres så føler jeg kjenner dere alle hehe, dere virker så goe=) Og så sinnsykt masse flinke folk!
Siden det i dag er min første dag uten (spis deg slank )dietten er jeg veldig nyskjerrig på hva folk spiser til frokost? og ellers i løpen av en "typisk" dag?
Etter at jeg spiste kotellettene mine i går har jeg ikke gått ned noe som helst.. sukk.. Til nå har jeg gått ned noe vær dag. :hest:jepp crap...hehe
Jupp jeg hadde gått ned:D Jeg er endelig under 80 tallet:D 79,5 i dag tidlig:D
Er så fornøyd no, har fått skikkelig motivasjon boost:stortsmil Har booket meg spinningstime i morgen og på onsdag, så er det volleyball i dag og på tirsdag og så lurer jeg på om jeg skal trene litt enten torsdag eller fredag, eller kanskje begge? hehe..
Jeg spiser vanligvis bare egg og bacon til frokost. Har hatt det hver dag utenom en gang. Men jeg er blitt sånn at jeg ikke blir matlei til frokost:eek:
Men jeg har funnet mange gode oppskrifter her: lenabeatrice.net/kategori/lavkarbomat/pannekake/
Tok meg den frihet å endre tickeren min i dag, selv om jeg har veiedag i morgen. Vurdere å bytte dag, men håper jeg må endre den ned over i morgen også:D
Jeg sliter også litt med frokosten, synes det er litt vanskelig. Det finnes flere oppskrifter på forumet hvor folk har laget lapper, knekkebrød og brøderstatninger. Du kan jo se litt på de. Men for noen kan dette trigge hungeren etter "vanlig" karber i form av nettopp knekkebrød og brød. For noen kan det også være en partystopper. Og andre synes det smaker vondt....;) Så for meg er det litt for mange risikofaktorer for at jeg tørr hehe. Men hvis du prøver så skriv hva du synes her:)
Ellers er det vel alle former for egg som er en slager. Stekt egg, kokt egg, eggehakke....you name it.
Noen ganger har jeg laget omelett på kvelden, som jeg varierer med kyllingkjøtt, bacon eller salami. Putter det i en boks og spiser til frokost.
Hehe, gratulerer!! Det er rart, det er noe spesielt når man kommer under ett slikt rundt tall. Hvis jeg går ned fra 78 til 76 spiller det liksom ikke SÅ stor rolle, men å gå ned fra 71 til 69 ville vært helt hæla i taket! :)
Hei Mona, ja, velkommen til oss og gratulerer med vekttap! Vi har det så koselig her, så. Jeg har vært dårlig til å finne på noe nytt å spise. Frokostene mine er egg og bacon eller salat med kylling og ost eller noe sånt. Må finne på noen nye ting, for nå er jeg lei det samme gamle.
Sååå flink du har vært 65kg mamma! Suupert!
Håper jeg går nedover nå også, har gått så bra i det siste, men etter i går er jeg redd det tar litt tid.
Bra du går ned Val, håper det plutselig løsner og så kommer alle de kiloene du skulle ha gått ned i de seks ukene rennende av!!
Takk Elinee, ja jeg har lest alle innleggene deres å ser dere begynner å bli en herlig sammensatt gruppe =):syklubb:
Har sitte mye i dag å sett etter mat forslag, og fant ihvertfall en ting jeg skal prøve håper ikke det gjør noe at jeg sjeller linken ..:o:kadetgaar lenabeatrice.net/generelt/crispy-ostekjeks/ så kjempegodt ut :D hun har masse annet også som ser helt fantastisk godt ut :spisesnak hihi morsome disse ikonene .. klarer ikke la være ..
Hehe, ja, vet, men jeg svarer alltid på hurtigsvar nedenfor, og husker ikke noen av tegnene i hodet.
Er mange gode oppskrifter, men er så mye rart man skal ha i. Og er så dårlig utvalg rundt her, syns jeg. Helsekosten har ikke en dritt og lite på matbutikkene. Men, må sjerpe meg. Før jeg går lei og spiser atkins barer til alle måltider!
Jeg har overnatta til en venninde i natt, og der ble det vel et par glass med brus....altså ligth brus så det KAN være årsaken. Men det er litt rart i grunnen - for jeg har tålt mindre mengder av sånt før uten å bli oppblåst.
Merkelig, Stegforsteg, hvor ligger du i syklusen din da? Kan ha noe med det å gjøre. Nå har jeg spist to atkinsbarer de to siste dagene. Håper det går bra. Det er jo ikke mange karbo, men ser at mange reagerer på kunstige ting. Hm..Noen som har prøvd og ser at det ikke går så bra?
Kom på en annen frokost også, som jeg har brukt noen ganger: avocado med reker....det er så godt. Men ikke så mettende som egg og bacon da.
Jeg skal prøve ny frokost i morgen, kylling og bacon strimler, med hakkede tomater. Kanskje ikke så kreativt men jeg sliter uten meieriprodukter hehe.
Apropos, meieriprodukter....Jeg har lest flere steder at de som har meieriprodukter som partystopper som oftes kan spise meierismør for det....er ikke det veldig rart? Hvorfor er det sånn?
Jeg har så å si spist atkins bar nesten vær dag, og jeg har jo bare rast ned i vekt. men utenom det har jeg heller ikke spist mer en 20-26 karbo. Men gikk ihvertfall bra med meg :geip:
Jeg har faktisk en stor plate Bocca i kjøleskapet kommer jeg på....men jeg har faktisk ikke den søthungeren jeg har hatt før.... Det er deilig synes jeg - selv om jeg savner å ha skåler med smågodt og ting på bordet :p
Jeg spiste ikke så mye godteri før heller, men spiste jo alltid mye mat. Spesielt om kvelden fikk jeg så jæ** lyst på knekkebrød. Merkelig. Var vel bare karbo-hungeren i en annen form.
Jeg spiste seriøst mye sukker.. er sikkert derfor denne karbo greia har vært et så stort sjokk for kroppen min.. er virkelig ikke i form, svimmel, hjertebank og vondt i hodet nesten hele tiden.. hehe men funker bra som sovemedisin.. er vanskelig å vende kroppen min til dette.
Det jeg savner mest er grønnsitron te, med honning og melk. er vel det eneste jeg stadig føler sug etter.. sukk:boxing:
Jeg går på Ketolyse kur og drikker grønn te med Natren sukketter og fløte i, veldig godt. Ser du bort fra honning, trodde jeg ikke det var et problem:)
Jeg har aldri spist mye mat, men alltid mye godteri, sjokolade etc. Merker det veldig på kroppen jeg og. Vondt bak ribbeina, veldig trøtt, vondt i "hjertet" etc. Så sjokk her og, ja. Håper atkins bar går bra for min del, godt sånn på kvelden og sånn syns jeg.
Bra jobba Val! Håper kroppen min er tilbake i morgen etter min lille ris og vin tur.
Så det er ikke mangen av oss som er durasell kaniner ennå .. hehe
Gjett om jeg skal i butikken å kjøpe masse osteprodukter. her skal det bli "lapper" og ostekjeks! høres kjempegodt ut =):_punk:
Klokken er 12 og jeg spiser bacon....jepp du hørte rett. Ble så dødssulten plutselig (etter å ha danset foran speilet i en halvtime) så spiser frokosten jeg hadde tenkt å ha i morra, nå istedet:) Hmmm....
Aner ikke hvorfor men jeg føler at jeg blir så energisk av magnesium tablettene. Men jeg tror det motsatte er den effekten som egentlig skal skje...
Huff, har selvfølgelig begynt å blø igjen:( Det skjer hver mandag virker det som iallefall rundt veiedag.
Men jeg har byttet veiedag til søndagen, for da har jeg ikke trent dagen før.
Var på vekta i dag og da var jeg gått opp 500 gr. Men men. Regner med det er fordi jeg blør:)
Har vært på fest i helgen og spist masse god mat, men ikke drukket så mye vann som jeg burde. Utslaget på ketostixen var veldig mørkt, og ett kilo har sneket seg på. Jeg mistenker at kroppen min holder på det lille vannet den har fått i seg så i dag skal jeg drikke ekstra mye vann.
Når den er veldig mørk kan det bety at du er i ketose men også dehydrert =) hiv inpå vann du =) dere er så flinke atte ! jeg har mensen annenvær uke .. kjipt...bacon høres bra ut .... slafs...
Da var det veiedag igjen. Ned 0,1 kg... Jeg hadde forberedet meg på at vekten kunne stå stille denne uka, for jeg har vært så veldig stresset. Treåringen har testet grenser noe veldig denne uka og mannens farmor ligger for døden så det har vært litt unntakstilstander her. Jeg har jo baby på fire måneder også, så helgen har spesielt vært stressende uten mannen her mye av tiden og med en veldig pågående og krevende treåring. Jeg håper denne uka blir roligere.
Jeg tenkte likevel at jeg ville ta sjansen på å ta frem målebåndet i håp om en positiv overraskelse der, og det var det. Jeg har gått inn tre cm rundt navlen bare denne siste uka, og endelig er navlemålet under metereren!! Nå har jeg endelig begynt å minke rundt rompa også. Der er fem cm borte totalt. Det er ikke så mye (1 cm i uka), men det er en start.
Jeg spiser egg og bacon, salat, ostekjeks med eller uten pålegg eller middagsrester til frokost. Når jeg spiser middagsrester bruker jeg som regel å ikke spise med en gang jeg står opp, men heller vente en times tid eller to til jeg blir sulten. Jeg har laget med brød, men jeg synes det smaker ekkelt så det blir nok liggende lenge i fryseren før det er tomt.
Og 3 åring kan jeg alt om.... hehe men har ikke en 4 mnd baby=) Men er ganke stressende bare med en :pnå har jeg spist mine første ostekjeks, ble litt småkvalm men sikkert bare for mye guacamole på de:) var i grunnen helt greit =) himmel spise frokost kl 15.. jaja nå er det home and away jippi. Så skal jeg hente småen og så skal jeg på jobb=) Må få kjøpt magnesium også
I dag hadde jeg masse energi når jeg våknet. Lurer på om det er kostholdet som endelig virker? Jeg håper det. Desverre dalte energien ganske raskt, og nå gidder jeg ikke gå på trening engang:mad: Stod klar med klærne på, men bare tenkte ick!
Men jeg har bestemt meg for å dra i morra istedet, og da MÅ jeg. Men jeg gikk hjem fra skolen i dag da, ca. 30 min. også bar jeg handleposer hehe. Skal prøve leverpostei fra first price i dag, har visst nesten ingen karber. Tenkte jeg kunne spise det til frokost en dag med stekt sopp og baconbiter oppå. Hvis det er godt da.
I dag har jeg spist tunfisk salat til frokost, og 2 kopper kaffe med cocosa i. Er ennå ikke sulten, kl. 19.30.....hmm.....Drikker litt eggemelk da, men jeg synes ikke det metter så veldig, mer kos.
Får vel spise middag likevel, men det er fristene å bare spise litt kveldsmat, så vekten går ned i morra haha. Typisk slanke-stress-tenkning.
Stress ja.. Der har vi nok grunnen til at vekta mi står stille... :rolleyes:
Småen min (som er 9 mnd i morra) har vært syk mer eller mindre siden før jul... Siden jeg begynte på kuren 1. februar så har han hatt halsbetennelse, øyekatarr, virus i luftveiene, virus i munnen, ørebetennelse, øyekatarr igjen og nå har han sannsynligvis den fjerde barnesykdommen og har hylt hele sist natt og halve dagen i dag.. Pluss på en mann som er konstant bortreist og en hyper krevende frøken på 2,5 som insisterer på å slutte med bleie. Vi skal begynne å bygge hus nå og driver og pusser opp gamle huset før det skal selges... going crazyyyy :eek:
Er ganske stolt av at jeg har greid å holde dietten oppi alt det her da.. :D Får vel bare prøve å stresse ned så kanskje det løsner?
Det var mye sykdommer på engang=( Huffa, håper det snart går over og at det er laaaaang tid til neste gang han er syk igjen. GOD BEDRING:helsesjek
Du har jaggu meg GOD grunn til å være stolt over at du har klart dietten oppi alt det:D Følte likssom ikke at jeg har grunn til å klage lengre!:eek: Du har vært utrolig flink:heia:
Hehe.. Tusen takk søtiser! :) Var ikke meiningen å klage sånn altså, men jeg er småsliten av at han er så mye syk nå... I tillegg så jobber jeg litt selv om jeg har permisjon, så det er full rulle.. Har ikke fått trent på tre uker nå pga at jeg ikke kan ta han med på barnepassen og jeg har hatt bihulebetennelse i tre uker.. blæ. Søvn kunne vel også spille inn på vekttapet? Ikke mye søvn med syk unge nei.. Virker som om skjebnen ikke vil at jeg skal få gå ned noe! :rolleyes: Men har greid 4,2 kg da.. Og tror kanskje ketolysekostholdet hjelper meg litt til å få bittelitt ekstra energi oppi alt dette! :) Vet bare at om jeg ikke hadde gått på dette så hadde ikke kostholdet mitt lignet grisen.. :o Veldig lett å ty til sjokkis og rask energi når man er trøtt og sliten! Så velger å tro at ketolyse hjelper meg litt, og derfor greier jeg å holde meg! :D (voldsomt lange usammenhengende innlegg her nå føler jeg, men det tåler dere vel! ;))
Er veldig glad jeg har dere snuppene her inne til å få motivasjon hvertfall! <3 Thank youuu!! :D
Å hjelpe meg, superteddy. Det var ikke småtterier på kort tid. Selv om det ikke er riktig ille her (med barnas helse ihf) så er det likevel nok til at jeg innimellom undres på hva som gjør at jeg ikke blir sprø. Det er visst ikke grenser hva jeg kan tåle. ler Vi har all grunn til å være stolte over å holde oss til dietten når ting er vanskelige og en sjokolade ville gitt deilig blodsukker stigning og en falsk følelse av energi. Et boost. Måtte babyen din bli frisk snart sånn at du om ikke annet får sove godt om natten.
Amen til det ! (selv om jeg ikke er kristen hehe) godt sagt.
Til middag\ lunch spiste jeg i dag: Biff med engelsk cheeder ost oppå, og så stekte jeg kinakål, purre og squash med krydder, og en skje med rømme=) Nam! Masse proteiner=) og fett:) Så ufatelig deilig å ikke spise de spis deg slank måltidene, ble alfor oppsatt på mat og måltider av den..
Nå siden kl er 02 åper jeg dere sover de søteste drømmer (inkluder babyer)
Så er alle i storform når dere våkner i dag tidlig!:sove::syklubb::klem:
Jeg er ikke så glad i nettbutikker egentlig....men jeg har også sett at det finnes mye godt der ;) Kanskje jeg drister meg ut å bestiller når jeg blir skikkelig matlei :)
Jesus... Startet dagen kl 5.50 med en skikkelig diarèbleie fra minsten... :eek: Hørte det bobla godt, så da var det bare å stå opp! Vekta viste 700 gram mer enn i går, så alt i alt en kjip start på dagen.. :rolleyes: Spiste sikkert litt lite i går selv om det er lavkarbo, så kjører på med kyllingsalat til frokost. Skal være flink å spise ordentlig i dag, så håper det ordner seg til i
morra! ;)
Teddy har du en vekt som er digital ? jeg gikk på min 3 ganger etterværandre i går.. alle gangene viste det forskjellig først hadde jeg gått ned å så vips hadde jeg lagt på meg 500 g
Hurra - veiedag på tirsdagen jeg, og den viste 0,4 ned. Jeg har følt jeg har stått stille denne uka, men det ble visst litt de siste par dagene likevel. (jada, jeg klarer ikke la være å snik-veie meg innimellom, derfor jeg syntes det stod så stille). Puh. Ikke mye, men ned er ned. :D
Det er smørbrød til lunsj på jobben idag, har skrapa pålegget av to og gått i skapet og funnet en fibberrik solsikke med et usannsynlig tjukt lag med philadephia på.
Igår laget jeg som tilbehør til svinekotelettene en god brokkoli og blomkål-mos med en stor klatt smør og en god dæsj fløte oppi. Brukte blenderen, det ble jo kjempegodt, og jeg som ikke er så glad i kokt blomkål engang! Barna fikk potet og gulrot-mos, så fikk de bittelitt grønnsaker i seg de også. Ville ikke smake min lysegrønne nei... Skal jammen bruke den gode blenderen min oftere!
Digitalvekt ja. Må ha den stående på nøyaktig samme plass hver gang, for det er bittelitt høydeforskjell mellom flisene på badet vårt. Den bruker å vise likt, så det stemmer nok.. :(
Takker og bukker:p Jeg er kjempe fornøyd siden jeg har mensen i tillegg..
Gratulerer:heia: Ned er ned:D
Jeg også snik veier meg, det er fordi jeg liker å ha litt kontroll:stortsmil hehe
Jeg har egentlig veiedag mandag, men tror jeg bytter til søndag:D
Nå tenkte jeg skulle ha litt lunsj, Tenkte å lage noen oste chips. Er ikke så veeldig sulten så gidd ikke lage meg noe salat.
Jeg kan ikke veie meg bare en gang i uka. Det skaper alt for høye forventninger, og hvis jeg har lagt på meg, eller gått ned mindre enn jeg trodde, blir jeg kjempeskuffa, å får lyst på sjokkis...:o
Helt enig:D Like greit å veie litt ofte sånn at vi får ett reelt syn på vektapet. Blir ikke fullt så skuffa hvis en allerede har mistanke om det som kommer;)
haha det var visst et gigantisk bilde....sorry:) Skikkelig badass, uten å være sånn harry-harry. jepp....hmm.....lurer på hva som skal til hehe. Har allerede langt svart hår og brune øyne. Må bare miste 20 kilo, trene i et år, på et mystisk vis få store kysse-lepper. Ja også den brystløftet vi snakket om tidligere hehe. Ja også må jeg få meg litt mer attitude.
Hehe:)
De 20 kiloene kommer snart til å forsvinne:D Og trent kropp får du i løpet av de 20 kiloene:D ( hvis du trener i tillegg) Og resten kan du bare kjøpe:p
Jeg vil gjerne ha kroppen til Angelina Jolie jeg da=) Og gjerne øynene hennes:love: Og kanskje lippene også:hearts: Eller så kan jeg jo også få kroppen til jessica alba, eller Megan Fox, Cheryl Cole , Kelly Brook , Beyonce Knowles, Jennifer Aniston, Jennifer Lopez , Katie Price , Rihanna
hoho.. Fant en liste om hvem kvinner ville ha kroppen til:geip:
Jeg veier meg hver morgen, ikke sjans i h***** at jeg klarer å vente seks dager mellom hver gang. Nå er endelig vekta på vei ned igjen. Syns ikke vinene og risen var verdt tre dager med oppgang. Er i hvert fall 200 gram mindre enn det minste jeg har veid på kuren. Bedre enn ingenting.
Pcn var nede i går, og ser at er man borte en dag, kommer det hundre nye innlegg. Lønner seg å følge med hele tiden! Ser at dere har oftere mensen? Er det vnlig på ketolyse?
Jeg har aldri hatt regelmessig mensen, men nå, andre mens etter fødsel, fikk jeg 29 dager etter første dag av forrige, kanskje det endelig er på vei til å bli en normal syklus her. Men vil ikke ha mensen annenhver uke som jeg ser noen har her, er det pg ketolyse eller har du alltid hatt det mona?
Hadde vært no å få disse kroppene, ja. Men uansett om jeg blir så tynn, så er strekkmerkene og en litt løs hud på puppene noe i veien. Faen ass, syns puppene mine er skikkelig posete nå. De peker liksom ikke helt rett frem når jeg sitter uten bh feks. Dritt. Håper huden snart kan innse at vi er på vei nedover og at den må henge med!!!
Jeg tror jeg blør mye pga at mensen er på vei tilbake etter fødsel. Men jeg blødde ikke noen ting før jeg begynte på ketolyse.. Men håper jeg slipper å blø hver j**** uke.
Var på spinning i går og er helt øm i dag pga bindet! :mad:Skal på onsdag også og håper jeg kan bruke truseinnlegg da. Kan ikke bruke tampong pga jeg blør for lite.. Kjempe kjiipt!! :_oppgitt:
Ja. Min første mens, om man kan kalle det det, etter fødsel var kjempe kjempe lite i åtte dager, og nå har jeg hatt mensen i syv dager og blødd som om jeg spontanabborterte. Helt sykt. Jeg har alltid blødd normalt/lite men denne gangen måtte jeg bruke de grønne tampongene. De er jo som en penis! :p
Håper ikke det fortsetter sånn. Men da har kanskje ikke ketolyse en påvirkning, det ville jo vært rart uansett. Men en gang i mnd holder for meg, i hvert fall hvis det blir en sånn flom!
Kan du ikke bruke de minste da, de gule?
ja jeg har blødd i snart 4 uker hvis jeg ikke husker feil... men ikke hver dag.. bare i ett par dager i uken:eek:
Ja herregud, kan jo selvfølgelig bruke de:rolleyes: Har helt glemt at det finnes flere typer.. har bare brukt first price sine. Det er vært passe før. Off ja de grønne er vel store ja. Hehe:p
Hehe:) Hun er fantastisk. Men jeg synes hun var litt for tynn da. Dama mi hadde jo forsåvidt det også. Men angelina er vel litt høyere. Jeg hadde ikke tenkt på det før men når jeg fant det bilde til morgenen i dag tenkte jeg at kanskje jeg kan lage en bakgrunn til dataen, av kropper jeg vil ha:) Som en motivasjon liksom...
Jeg og har mensen mye mer, har lest at syklusen blir litt rar på begynnelsen av ketolyse. Jeg har hatt mensen 3 ganger på 6 uker. Fikk i dag tidlig igjen, ble litt sjokkert. Forresten, lurer på om det er noen menn som leser denne tråden...mye snakk om mensen og hengepupper haha.
Hehe, det gjør ikke noe Val, for de vet ikke hvem vi er :) Det som er så greit. Og vi gjør jo noe med det! Så de bare stay tuned :) Hengepupper bli vel ikke bedre med vektnedgang, men holder motet oppe!
Nå er det vanskelig å være på diett...:( Det er mye som skjer på en gang, bl.a går vi bare og venter på at farmora til mannen skal dø og det er en skikkelig påkjenning. Jeg klarer ikke slappe av, strammer magen og kjenner at jeg er stressa konstant. Jeg er tom for krefter og lengter etter å dytte innpå masse sjokolade og få meg et blodsukkerboost, bare sånn at jeg kan føle meg litt bedre, bare en liten stund... Jeg går jo ikke ned i vekt heller når jeg stresser sånn, og det tar motivasjonen min. :( Sukk.
Ush, så dumt. det er lett å snu seg til gamle vaner når noe er vanskelig. Og at du ikke går ned er jo kjempedumt i seg selv, det vet jeg. Kanskje du kan spise noe som demper lysten litt? Lag noe godt og karbovennelig, noe som passer som lørdagsgodt. Litt bacongull, eller lag gele av fun saft og gelantin og putt krem oppå, eller sterk kakao med krem? Vet at det ikke er det samme som en god plate med sjokkis da, men det kanskje hjelper litt?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.