< Tilbake til oversikten

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Val sa for siden:

Jepp, når du minst venter det haha, som kjæm skotuppen!

Åj, jeg leste først 41 kilo ned på to uker i den posten over.....jeg fikk hjertestand et tiendedels sekund hehe

Elinee sa for siden:

Hehe, ja, det hadde vært noe. 41 kg på to uker. Hehehe. Da hadde nok huden min sittet igjen sjokkert og slaskete :p

65kgmamma=perfekt sa for siden:

Ja jeg har lest det jeg også, så derfor jeg begynte med å måtte drikke minst 2 l vann:D
Og fett føler jeg at jeg får i meg. Men jeg veier jo ikke fettet. Men steker baconet til frokost i smør. Og lunsj salat med noe og rømme:D
Midddag så har vi enten rømme eller fløte til. Og hvis jeg er litt fysen på kvelden lager jeg meg ostechips og dypper i rømme:p

Har egentlig veie dag i morgen, men veide meg på fredag og da var jeg 80,5 altså minus 500 gr, men veide meg i dag og da var jeg jaggu 81:eek:, så jeg holder min knapp på at det er mensen som gjør det iallefall.
Har ikke vært flink å trene denne uken pga vinterferie så volleyball treningene er blitt avlyste og jenta har vært syk så har ikke blitt noe turer med vogn heller:o

Men denne uka som kommer blir bra:D

Gratulerer med flott vekttap:D:D

Flott vekttap på kort tid:D:D

Ja jeg satser på at det er pga mensen. I dag hadde tilogmed gått opp 500 gr siden fredag!! Æsj.!
Ja jeg tenker at siden vi har født så vil huden vår følge med ganske greit sjøl om vi går litt mer ned.
Skulle jo allerhelst blitt tynn i løpet av natten:p Neida, vi må bare ha tålmodighet:D

Elinee sa for siden:

Vet hva du mener. Rart at de fleste har gått sånn en stund, men når vi først slanker oss, DA blir vi opptatt av hvordan vi ser ut og vil bli kvitt det så fort som....Men er nok med at det virker, og da blir man gira på at det skal rase av. Håper på å klare en eller to kg i uka, hadde passet meg ypperlig. Men noen ganger stopper den og går gjerne opp litt, så får bare gjøre det jeg gjør og satse på at det bare går nedover i det lange løp :)

Superteddy sa for siden:

NÅ må vekta snart gå litt mer nedover synes jeg!! Kjenner motivasjonen glipper litt, når det tar sååå lang tid! Var nede i 72 for flere dager siden, så gikk vekta opp igjen til 73, og nå i dag var den endelig nede i 72,1 igjen! Er så dritt når man blir kjempeglad for at vekta går nedover, for at man så går opp og må bruke nesten en uke på å få vekten ned igjen til samme... :mad: Blæ!

Ja det viktigste er at man går NED og ikke opp, men blir vel litt ivrige;)

Jeg veier meg alltid mandags morgen, men jeg trener volleyball hver søndag fra 20.00 -21.30 :heia: Er det noe med at man gjerne veier litt mer dagen etter man har trent? ?:confused:
Lure på om jeg skal ha veie dag om fredagen istedenfor ?

Superteddy sa for siden:

Veier meg hver dag jeg... :rolleyes: Greier ikke la være! Nå har jeg tydeligvis spist noe som ga meg skikkelig luft i magen, så nå føler jeg meg skikkelig TUNG! :(

Er jo helt snålt at man skal veie mer når man har trent da... Er liksom vant til det motsatte jeg! Men så er jo ketolyse litt motsatt... :cool:

Huff da, ikke kjekt å føle seg tung, iallefall ikke nå når vi skal bli LETTE:)
Ja jeg er oppå vekta oftere enn ein dag, men har mandagen som utgangspunkt i vekten.

Jeg bare innbiller meg at jeg har lest noe om at kroppen holder på vann etter at man har trent, MEN så leser jeg ikke igjennom alt så kan hende jeg tar feil! hihi:p

Superteddy sa for siden:

Gått OPP igjen en halvkilo i dag... :mad: Nå vet jeg virkelig ikke hva jeg skal gjøre... :( Får begynne å veie alt igjen og være mer obs sånn at jeg ser hvor feilen ligger. Har mest lyst å slutte å spise, men det blir jo også feil.. Har hatt skikkelig vondt i hodet i tre uker også. Tenkte på magnesium-mangel, men er forkjøla og hoster også så tror det er bihulene mine som er problemet. Hjelper ikke akkurat på humøret kan man si, og orker ikke trene heller når det er sånn... :realmad:

Sorry, det var dagens sutreinnlegg fra meg! Får hive meg rundt og få klar ungene slik at jeg kan gå en tur i sola. Det hjelper sikkert! ;)

Ana sa for siden:

Det stemmer det, støle muskler binder vann har jeg lest

En tur ut hjelper sikkert, ikke gi deg, bruk noen dager og vei maten. Dette klarer du!

StegforSteg sa for siden:

Jeeey - jeg har fått tak i batteri til vekta mi, så nå håper jeg på gode resultater ved morgendagens veiing :D

Ja en tur hjelper helt sikkert:D Heldig du som har sol, det hadde vært deilig, her er det tåke regn..

Huff, du er ikke alene om det:( Jeg har også gått opp 500 gr til. Så nå er jeg oppe 81,5 kg:eek: Men jeg tror jeg spiste altfor lite gr.saker i helgen.. Og for mye ost og rømme:o Det var frokost og lunsj og kvelds..

Får ta meg sammen denne uken og spise ordentlig og trene masse!

Elinee sa for siden:

Jeg har gått ned en hel kg fra i går til i dag. Litt merkelig, men kan nok ha noe med at jeg fikk en slags omgangssjuke i går og tisset ut av feil utgang sju ganger i går! Nå er jeg bare kvalm og vil ikke ha mat og så er jeg redd for at jeg går opp igjen nå når jeg slutter å være kvalm og begynner å spise igjen. Det hadde vært litt kjipt. Omgangssjuke er vel det verste man kan få på ketolyse, for blir jo ekstra kvalm av alt jeg kan spise :(
Dette var mitt sutreinnlegg :p

Det er vann, og kroppen kommer nå til å tviholde på vannet en stund ;)

Superteddy sa for siden:

Tusen takk for oppmuntring! :) Det hjalp med en tur ut, selv om jeg kjenner hodet mitt enda. Har måket tung snø i en halvtime også nå, så det er bra styrketrening! ;) Håper jeg blir frisk snart, sånn at jeg kommer meg på treninga!

65kgmamma: vi får backe hverandre opp og være flinke denne uka begge to! :)

Elinee: god bedring og håper du finner noe å spise som ikke vil ut igjen med en gang! ;) Kokt brokkoli og blomkål er kanskje ikke så kvalmende? Stekt revet brokkoli med smør og litt forsiktig krydder smaker jo nesten ris, så kanskje det går? Lykke til!

Jepp, vi skal backe hverandre opp og være super flinke denne uka:D:D

Namba sa for siden:

Nå er det en måned siden jeg begynte, og jeg har gått ned 4,4 kg og fem cm rundt navlen. Det er bittelitt skuffende (siden 4-10 kg er vanlig), men det er jo kjempebra også. Det er et gjennomsnitt på 157 gram i døgnet, og det kan man jo ikke klage på!! :D

Jeg har vært og kjøpt meg ny vekt i dag, for vekta jeg hadde var veldig ustabil (selv om den var digital). Da jeg veide meg i morges viste den 81,3 kg, 81,7 kg og 81,4 kg. Jeg må veie meg mange ganger for å se hva den viser for det meste. Det er jo ikke store differensene, men den har vist over tre kilo feil også med noen sekunders mellomrom. Nå satser jeg på å få en vekt som er til å stole på. Det er så demotiverende å gå på vekta om morgenen og tenke Yes, ned 700 gram, gå av vekta og på igjen, OPP 400 gram. Det blir jo skuffelsen som blir hengende igjen i kroppen.

Val sa for siden:

Lykke til alle sammen, høres ut som mange er flinke her:) Det går jo litt sånn opp og ned, og noen er fornøyde og andre litt skuffa!

Selv fikk jeg en god følelse i dag fordi jeg har klart å bli såpass godt kjent med lavkarbo kostholdet at det har blitt enklere å kjøpe mat uten å ruinere meg, slik jeg gjorde de første ukene. Det var deilig! Jeg har blitt flink til å kjøpe kjøtt som jeg posjonerer og fryser, pluss at jeg har funnet ut hvilke grønnsaker som passer ved siden og som jeg synes er godt. Så i dag blir det biff og grønnsaksgrateng:D

Superteddy sa for siden:

Jeg har trøsteshoppa i dag! :D Oooog: jeg jeg greide å klemme på meg ei linbukse i str 38!! Den så ikke så verst ut heller gitt... :cool: Bittelitt trang over sideflesket, men de går seg ut! Den var jo stor på nummeret da, jeg bruker egentlig nærmere 42, men det føltes kjempebra bare å se de små tallene altså! :D Nå kan sommeren komme! :heia:

Superteddy: :heia:

Jeg føler meg kjempeflink igjen i dag, har trena og spist bare det jeg skulle :D

Superteddy sa for siden:

Jeg også! Mangler litt fett bare, så må se om jeg finner noe å putte i meg... VI ER SÅ FLINKE!! :D

Namba sa for siden:

Det må ha vært en kjempebra følelse, Superteddy. Jeg tror neppe jeg kommer inn i bukse str 38, selv som ferdig slanket, men overkroppen håper jeg vil bli str 38. Det er en helt uvirkelig tanke.

Namba sa for siden:

Er det forresten noen som kan hjelpe meg med å få laget med vektticker. Jeg får laget den, men jeg får ikke lagt den ut. Jeg har jukset så langt og bare lagt den til som bilde, men det betyr at jeg ikke får trykket på den for å oppdatere. Jeg må hele tiden lage en ny. Jeg orker ikke det i lengden.

Jeg vet at man går inn på endre signatur, men hvilken kode må jeg bruke (fra tickerfactory) og hvor skal den legges. Er jeg nødt til å viske vekk noe av kodeteksten eller f.eks http:www. som står der fra før. Jeg har prøvd så mye forskjellig og ikke kommet noen vei. Please hjelp!

Superteddy sa for siden:

Er ikke str 38 jeg heller altså... Eller kanskje i beina, men ikke over hoftene og rumpa.. :rolleyes: Og tipper jeg kommer på 40 til slutt kanskje.. Drar en del over hoftene, så der problemet sitter! :p Får se hvor mye jeg greier å gå ned! Du kommer nok snart inn i 38 oventil Namba! ;) Vi skal heie deg fram! :heia:

Namba sa for siden:

42 i bukser er drømmen min da, og 40 i bukser og 38 i topper er fantasien.:cool: Jeg bærer mesteparten av vekten min mellom øvre halvdel av lårene og nedre halvdel av magen, så da skal jeg gå ned mye før det monner skikkelig. Jeg kan jo knapt huske hvordan det var å være så tynn lenger. Det er ikke sikkert det er oppnåelig engang, men det hadde vært flott å kunne bli fornøyd med vekten sin igjen altså.

Jeg kopierer hele linjen under bbcode..
Og limer inn under signatur. Det funket på meg:D

Så flinke dere er å være positive i dag:D Bare jeg som sutrer ennå over at jeg har gått opp 1 kg siden fredag:o Jaja får sjekke vekta i morgen å håpe på at den er på vei ned. Har drukket mye vann i dag og vært mye på do å tissa så håper at jeg har fått litt av vannet ut:D
Jeg har også vært flink å spise rett i dag.

Skulle ønske jeg også kom inn i 38, da hadde jeg vært kjempe fornøyd, nå er jeg hæppi hvis eg kan bruke 40-42. hehe.

Jaja natta alle sammen!

Tribal sa for siden:

Anbefaler å ha veiedagen på fredag....Dette funker kjempebra for meg iallefall siden eg spiser litt mere karbo i helgene nå til å begynne med..
Må ha noe for å klare å fortsette...men synd å gå opp i helgene for å måtte bruke hele uka som kommer å gå ned igjen...:cool:

Jeg har ingen magisk tirsdag å komme med hvertfall - opp 1,1 kilo fra laveste notering :(

Men jeg får trøste meg med at jeg har mensen og at det bare er vann....

Huff da, men som du selv sier trøst deg med at det bare er vann!:D

Jeg har heldigvis gått ned 500 gr fra i går, så er hæppi i dag og har fått ny motivasjon til å stå på denne uka:) Drakk mye vann i går og tror det hjalp, i tillegg til at jeg spiste rett:D

Val sa for siden:

Jeg har gått opp 200000000000000000000000kilo!

Nei ok, 200 gram da, men det var så dumt. Nå har jeg gått opp 700gram fra laveste vekt disse ukene. :nedfor:

Nå skal jeg sitte her å sutre litt, så drar jeg til treningssenteret for å løpe fra kiloene

:boxing:

Namba sa for siden:

Så demotiverende å gå opp i vekt, selv om det bare er "ubetydelig" opp. Opp er uansett nok til å bli deppa når man slanker seg.

Val: Run! Run like the wind!:)

Tribal: Hva spiser du i helgene som du ikke spiser resten av uka?

Namba sa for siden:

Jeg får FORTSATT ikke til å trykke på signaturen min jeg... Nå begynner jeg å bli litt irritert her altså. Det spiller jo ingen trille om jeg har på public eller private data heller.:mad: Har dere andre visket vekk den url-linja som er over tickeren min?

Hmmm.. :confused:
nei den url - linja ser jeg også..
Aner ikke hva som er gale jeg. tror du må be noen av disse expertene om hjelp:D:D

Elinee sa for siden:

Du skriver inn infoen din, så trykker du next til du kommer dit du skal kopiere, så kopierer du det som står i bbc code feltet. Så går du inn på signatur og limer den inn der. Så trykker du lagre og da skal det være i orden. Hvis du forhåndsviser signaturen og fortsatt ser den linja, så prøver du å ta bort den i koden. Men jeg gjorde som jeg sa over, og det funket fint :)

Elinee sa for siden:

Og jeg trengte ikke viske ut noenting, men kan være det kan hjelpe. Men skal holde å gjøre som jeg sa, altså :)

Akkurat det jeg også gjør:D Prøvde å forklare det, men ikke så grundig som deg:D

Namba sa for siden:

Det er akkurat det jeg har gjort jo. :confused: Skjønner ingenting jeg. Orker liksom ikke lage ny ticker hver eneste uke i mange måneder heller. Jeg skal få mannen til å gjøre et forsøk og går det ikke da så gidder jeg ikke prøve mer.

De forrige signaturene jeg har laget har jeg visket vekk den koden fra (og trodd at det kunne være årsaken til at jeg ikke fikk til å trykke på den for å oppdatere, men det var det tydeligvis ikke).

Nå har jeg prøvd en gang til og fortsatt får jeg ikke til å trykke på den...:-S

Superteddy sa for siden:

Har du prøvd å kutte ut noe da Val? Melkeprodukter el noe? Jeg har også gått opp 500 gram fra laveste.. :( Håper du greide å løpe fra noen kilo! :D

Elinee sa for siden:

Du kan sende meg info og passordet ditt så kan jeg prøve å ordne det for deg, så kan du bare endre passord etterpå. Eller vil du kanskje ikke dele det?
Rart at det ikke går for deg, Namba...Hmm..

Val sa for siden:

Jeg har kuttet fløten, en dag med det og jeg bare BOOOM: feit! Jeg har også spist mindre rømme.

Ellers har jeg kuttet drastisk på søtningsstoffene, kjøpt sukrin istedet. Har drukket mye mindre cola zero også.

Så...hmm.....:mad:

Jeg trente litt styrke i dag også, så i morra veier jeg vel ennå mer:eek: men men, det er jo vann da...

I dag har jeg dessuten driti meg ut og spist mer enn jeg trenger, bare fordi jeg var sur! Og da hjelper det jo ikke noe...

Har du funnet noen partystoppere eller ikke kommet så langt ennå?

Superteddy sa for siden:

Jeg har "bare" stått stille i ei uke eller noe, så ikke testet ut ev partystoppere.. Men ble skikkelig gassy (:p) etter tre extra drops, og etter den dagen at vekta gikk opp... Så jeg tror jeg prøver med minimalt kunstig søtning hvertfall... Om jeg må kutte meieriprodukter så sliiiter jeg! :rolleyes: Du greier ikke kutte brusen helt bare for å prøve da? Jeg fikk ikke i meg nok fett i går, så i dag tok jeg i så heftig at jeg ikke kunne spise noe etter middag kl 16.. Huff! ler litt av meg selv

Jeg må kutte noe ned på meieriprodukter fikk jeg tips om....spiser litt vel mye ;)

Men jeg er altså minus 700 gram fra i går, og har kun 400 gram til laveste notering....og offisiell veiedag er fredag :)

Val sa for siden:

Hehe, ja sånne drops kan vel være litt vansklige....:D Ok, men ei uke er vel sånn man må regne med nesten?

Ja jeg og, hater tanken på å kutte meiriprodukter, det er nesten hele grunnen til at jeg er på ketolyse, nettopp fordi jeg tenkte at her kan jeg meske meg med rømme og ost, som jeg elsker, og ikke har spist siden jeg var 12 omtrent! Jo ok jeg har det, men typisk sånn: en liten t-skje og EN osteskive....redd for å bli feit (ere)....(nei det er ikke hele grunnen altså)

I dag hadde jeg gått opp 400 gram igjen, men jeg tar det ikke SÅ hard, for jeg trente styrke i går, og sånt skjer.

Joa, jeg drikker ikke brus hver dag, kanskje en-to ganger i uka nå om dagen. Jeg synes ikke det er såååååå ille...også har jeg kjøpt den lille flaska istedet for den store. Før hente det jeg kjøpte den store flaska både tre og fire ganger i uka...:o

majanne8 sa for siden:

Har vært syk 4 dager nå, og ikke spist lavkarbo.. Har så lite energi nå, og gått opp 2 kilo (sikkert bare vann?? ) Er enda ikke frisk, men nå vil jeg ikke ha mer karbo!!:mad: blir skikkelig treg i magen også:o så nå er det virkelig tilbake til ketolyse :D

Men, i og meg at jeg ikke har gått noe særlig ned siden 1.februar ( var vel 3,8 kg, på 5 uker! ) så kutter jeg nå ut kunstig søtning og i allefall brus! Samt meieriprodukter. Så får jeg se om det kan hjelpe litt ;) Unnet meg 2 suketter fra canderell eller hva det heter, i teen. Lurer på om det er greit?

Val sa for siden:

Samme problem som jeg har....det er så lett å tenke: jeg skal kutte ut, men to sukketer gjør vel ikke noe? :D (ikke for å le av deg, men jeg kjente meg godt igjen i den, vet ikke om det var akkurat sånn du mente det)

Jeg aner ikke om man må kutte ut noe helt og fullstendig, eller om det holder å trappe ned. Kommer vel an på individet.

Namba sa for siden:

Takk for tipset om tråden. Da fikk jeg bekreftet at jeg gjør akkurat som jeg skal gjøre, MEN DENNE GANGEN FUNGERTE DET!! Jeg fikk ikke den ekstrakoden engang og tickeren min er trykkbar!!! HAPPY!!:D

Har dere merket noen positive "bivirkninger" av lkhf kostholdet nå? De siste to dagene har jeg merket at jeg har fått litt finere hud. Jeg fikk svangerskapskviser da jeg var gravid første gangen i 2006 som enda ikke har forsvunnet, men ellers ser huden min friskere og glattere ut. Jeg krysser fingrene for at kvisene forsvinner også, for det er ikke kult å ha kviser når man er 30 år. Jeg sover bedre når jeg tar magnesium før leggetid, men det gjorde jeg før også så det har ingenting med selve kostholdet å gjøre. Ellers har jeg fortsatt ikke merket noe til energien enda.

majanne8 sa for siden:

Hehe, skjønner hva du mener :D Men er ganske viljesterk da, klarer å kutte alt annet kunstig søtt, men har drukket te uten suketter noen dager nå, og synes det er så kjedelig vann-smak av teen da. Så, når jeg kutter alt annet kunstig søtning, men bruker 2 suketter om dagen, da har det kanskje ikke så mye å si? :o

Når det gjelder meierprodukter så kutter jeg ikke ut smør da selvfølgelig. Og skal lage en kjøttdeig-gryte til middag, og blir nok å ha pittelitt ost på. Men skal holde meg unna fløte, seterrømme osv en stund, for merker at det har blitt mye av det i det siste :o

Val sa for siden:

Nei jeg er enig, kan ikke skjønne at to sukketter kan ha så mye å si. Spesielt jeg som pleide å bruke kanskje....15-20 i løpet av en dag haha:D

Ja, det blir fort mye av sånne gode greier som fløte og rømme. Jeg driver kutter ost en stund for å se om det gjør noe forskjell, men samtidig når jeg ser bakover i journalen min ser jeg at jeg spiste masse ost når jeg faktisk gikk ned...så kanskje det ikke er noe problem med ost for meg, får se...

Jeg gikk først ned 2,5 kilo men nå har jeg gått opp igjen og er bare 1,4 kilo unna der jeg startet....har holdt på i seks uker på fredag...:(

majanne8 sa for siden:

Ikke sant, faktisk merker jeg ikke hvor mange suketter jeg bruker.. Brukte 3 pr kopp, og kunne drikke flere kopper om dagen! Men det værste som jeg må kutte ut er jo brus. Så det er kutta helt ut nå :D

Men har du prøvd å kutte ned på fløte og rømme? Trenger vel ikke kutte helt ut, kan jo bare bruke litt mindre av det og ost, siden du sier du gikk ned en del når du spiste ost :rolleyes:

Er skikkelig demotiverende å gå opp i vekt igjen, men som de fleste her inne sier handler det vel om vannmengden i kroppen. Og vi får vel bare ha godt mot, og ikke stresse så mye med vekta ;) Jeg skeiet jo ut i 4 dager, pga var syk, og nå er det såvidt jeg klarer å stå opp av senga! 0 energi!! Merket ikke hvor godt jeg har det på lavkarbo før jeg spiste høykarbo igjen :o

Val sa for siden:

Jepp, kutta ut fløten fullstendig, og har halvert rømma - men jeg spiste jo MYE rømme, så selv om det er halvvert må jeg kutte ennå mer.

Har kjøpt meg målebånd i dag, er visst 80 cm rundt midjen...40 cm nederst på låret. Litt morsomt at midjen min er to lår hehe

majanne8 sa for siden:

Hehehe, men bra det skal endres da :D Fint med målebånd, går vel fortere inn i cm enn ned i kg ;)

Elinee sa for siden:

Jeg har ikke fått noen positive bivirkninger. Huden er jævlig og jeg er skikkelig slapp. Hva skjedde med all denne energien man skulle få?
Dette med å kutte ut meieriprodukter for å se om det er en partystopper, kan være et lite problem merker jeg, for hvor skal jeg få alt fettet fra da?
Nå har jeg holdt på å flytte i tre dager, så i hele dag har jeg spist en bit ost. Sikkert kjempebra for forbrenningen, not! Sånn har det vært i tre dager, men har ikke kunnet handle, for vi skulle jo flytte. Misunner sambo som bare kan kjøpe seg en kebab.

Elinee sa for siden:

Jeg hater målebåndet mitt. Det er helt tullete. Jeg husker jo ikke hvor stramt jeg har målt (eller hvor slapt blir det vel) så når vekta står stille er ikke det j**** målebåndet til mye hjelp. Nå har jeg gått ned en del de siste dagene, fordi jeg nesten ikke har spist pga flytting. Tror dere det går fort opp igjen nå når jeg skal begynne på normal ketolyse igjen og få i meg flere måltider.? Håper ikke det.

Val sa for siden:

Du må nok regne med å gå opp litt ja, det er jo vann og mageinnhold.

Jeg har heller ikke merket noe forbedringer egentlig med dette kostholdet....mindre appelsinhud da, men det er bare fordi jeg drikker mer vann nå.

Egentlig føles det ut som om jeg har mistet endel muskelmasse...men jeg har jo nesten ikke gått ned så kan ikke ha mistet så mye. Men føler at armene er litt sånn slappe....:(

Namba sa for siden:

Så kjedelig med såpass lite resultat på seks uker, Val. Håper det kommer et rykk hos deg snart så alt du har gått opp igjen forsvinner sammen med enda noen bonuskilo. SER du forskjell på kroppen din da, at du har gått ned i vekt?

Ser dere andre forskjell på deres kropper? Jeg ser forskjell nå, og mannen min ser at jeg har gått ned, men jeg tror nok ikke andre folk kan se det enda. Det er stort sett magen som har forsvunnet ovenfra og ned.

Edit: forsvunnet var å ta i da. Det er rikelig igjen enda.;)

Val sa for siden:

Nai, ser ikke noe forskjell...bortsett fra at jeg føler meg veldig slapp i fisken!! (Det er vel det det heter....?:)) vet ikke om det kommer av at jeg har mistet fett så jeg ikke er stappa røkt pølse....egentlig føles det mest som om jeg har mistet muskler. Måtte løfte mye mindre vekter her om dagen enn jeg gjorde for 2 måneder siden...:mad:

Namba sa for siden:

Så kjedelig. Har lest om flere som presterer dårligere i ketose (midlertidig), og håper det er grunnen til deg også, at det ikke er muskelsvinn. Jeg har bekkenløsning og tre senebetennelser og kan ikke trene hardt, men jeg trener, men jeg har ikke merket noen spesiell forskjell. Jeg har bygd litt muskler denne måneden faktisk. Jeg skal ikke si at de har blitt større, men sterkere har jeg blitt.

Jeg ser forskjell allerede, og det gjør mannen og de nærmeste vennene mine og. Men hovedsaklig er det mageområde som har minka litt:D Og det liiiika vi:D Men tror jeg stortsett har mista litt "all over"=))

Var på min første spinningtime i dag, siden leeeeenge før jeg ble gravid:eek: det var så utrolig deilig:boxing:Sist jeg gikk røyka jeg, men nå røyker jeg ikke og kunne ta meg ordentlig ut og svetten rant!! Digg:ja:

Så nå bør vekta går ned over altså:heia: ikkeutålmodigidetheletatt

Namba sa for siden:

Et spørsmål til dere alle: Lider dere av slankestress?

Jeg gjorde det de første 4 ukene, men nå har det begynt å avta mye. Nå har ikke mat lenger så stor plass i livet mitt, og parallelt med det har også slankestresset avtatt. Selv om det fortsatt er forholdsvis nytt og ukjent så har jeg så smått begynt å stole på at kroppen min kvitter seg med det overflødige fettet gram for gram. Jeg har fortsatt ingen anelse om hvor mye jeg forventer å gå ned hver uke, men nå er jeg stort sett alltid trygg på at jeg spiser riktig og jeg vet at jeg er flink. Nå bare forsikrer jeg meg om at jeg er i ketose, trener så mye jeg har ork til og håper på det beste. Jeg prøver å veie meg maks to ganger i uka for jo oftere jeg veier meg jo mer stresser jeg med det har jeg lagt merke til. Jeg føler at jeg har kommet langt nå, for dette er veldig lite typisk meg - både det å tenke lite på mat og å ikke stresse så veldig. Måtte det bare vare!

Jeg tror nok de fleste lider av / har hatt et snev av slankestress. Jeg stressa fryktelig de første ukene, og i tilegg når vekta sto stille stressa jeg litt til. Men etter den fryktelige sprekken min, og jeg så vekta gikk nedover igjen så visste jeg at dette var min nye livsstil, og at jeg rett og slett måtte senke skuldrene, spise sånn som jeg hadde lært og kose meg med maten jeg faktisk kunne spise. Det har hjulpet meg for å si det sånn. Når det gjelder å sjekke stixen for om jeg er i ketose eller ikke, har jeg gjort dette igrunnen hver dag - selv om jeg kjenner det både på kroppstemperaturen min som har økt, og på ånden min:D

Og så dagens gladmelding fra meg :D Minus 1,2 kilo fra i går (mensen er over for denne gang....) og minus 800 gram fra laveste notering.

Jeg har endra tickeren og har fått en salig torsdagsmorgen :heia:

Namba sa for siden:

Så utrolig bra, steg for steg! Da er du i gang igjen.:)

Elinee sa for siden:

Jeg ser forskjell på kroppen min nå! Og det er deilig, men det slankestresset kjenner jeg meg igjen på. Jeg klarer fint å leve som jeg gjør nå, men nå har det gått tre uker og jeg er allerede lei av alt jeg kan spise. Jeg har ikke lyst til å spise, men gjør det jo for forbrenningens skyld og alt annet egentlig. Men må prøve å finne på nye ting å lage nå.
Noe annet jeg er litt bekymret for, er jo det at jeg ikke har tenkt til å kutte ut alt jeg liker for alltid. Som jeg har skrevet her før. Og er så redd for å gå opp igjen. Er jo ikke bra med sånn jojo slanking. Men før, når jeg veide det jeg trivdes med, spiste jeg like mye dritt, men gikk ikke opp. Gikk opp først når jeg og samboeren min kjøpte restaurant og spiste alle måltider om natta. Kanskje hvis jeg går ned til trivseslvekten nå, så holder jeg meg der selvom jeg øker karboene og minker fettet?
Irriterende at det ikke er et fasit svar, for jeg vil ikke leggge på meg alt igjen. Men vil samtidig spise en sjokolade i ny og ne og litt ris:P

Elinee sa for siden:

Fliiiiink :D

Elinee sa for siden:

Merker det samme selv. Jeg har jo nettopp født også, og fikk melk og puppene ble gigantiske, nå er melka ute og jeg har gått ned så kan ta tak i huden på puppene. Æsj. Hva er det for no tull? Men tror det er fordi vi mister fettet og huden henger litt etter, at vi tror vi mister muskler. Når vi har holdt på en stund og går ned mindre i uka, så catcher sikkert huden opp.
Er litt rart det med muskler, for det var jo en studie gjort nå med ketolyse at når man slansker seg på den måten røres ikke musklene OG det er lettere å bygge muskler på et lavkarbo kosthold. (den studien gjort av han Pål)

Val sa for siden:

Jeg tror ikke du må tenke sånn Elinee, for det blir jo blant annet poengtert i boka til torkil at når man har nådd målet kan man sakte men sikkert introdusere "gamle" matvarer, men med måte. Og når du er på det nivået du vil være, så skader ikke litt ris:D Du skal jo uansett ikke være i ketose etter 6 måneder (vet mange gjør det likevel, men det står i boka). Problemet er vel heller å ikke falle for fristelsen til å spise MYE av de "gamle" matvarene. Men jeg tror kanskje jeg ville tatt de bekymringene når du har nådd målet...kanskje konsentere seg om å nå dit du vil, i første omgang:)

Val sa for siden:

Ja, puppene er en bekymring! Hvordan kommer de til å se ut når jeg er ferdig:eek: Kanskje jeg må få sånn brystløft...:)

Men jeg har jo ikke gått ned så mye, bare et sted mellom 1 og 2 kilo...synes det er rart at jeg er helt....løs og fleskete etter så lite...:confused:

Og JA, jeg lider av slankestress...men det har jeg gjort siden jeg var liten så ikke noe nytt der:) Neida, stresser egentlig ikke så mye med det, tenker mest på de positive tingene jeg gleder meg til, men akkurat når jeg er her inne skriver jeg jo de største frustrasjonene så det blir litt mye stress akkurat når jeg sitter her og skriver...

Elinee sa for siden:

Ja, det går liksom to veier. Hadde denne slankinga bare vært fryd og gammen, hadde jeg aldri sluttet. Men det med huden er et problem. Vil heller ha et par kg for mye (ikke 20, men et par) enn å være veldig tynn og magen og puppene krøller seg når jeg sitter, bare huden. Jeg som alltid har hatt så stramma pupper og nå kan jeg dra i de!!!
Men det er ofte puppene det går fra først hos oss jenter, så sikkert derfor du merker det etter bare to kg. Typisk! Hva med magen og armene mine, ta de!

Val sa for siden:

Har ikke merket noe på puppene ennå, merker det jeg tror er muskelsvinn i lårene og i armene. Men jeg er bekymret for puppene om 10 kilo! hehe:)

slektskap sa for siden:

Hei, jeg hører til her hos dere altså, men har vært uten pc noen uker så jeg har ikke fått skravla med dere før nå.
Jeg begynte i uke 6 så smått, og har gått ned 3.7 (egentlig 4 men litt opp igjen de siste dagene), og har et delmål til bunaden skal på, og et til i september en gang. Spørs vel om det går så kjapt, men det er greit å være optimist!:)
Tror jeg må øke inntaket av grønnsaker, og sjekke litt noen dager hvro mye fett jeg egentlig får i meg, så håper jeg det fortsetter nedover.

Elinee sa for siden:

Velkommen til oss, slektskap. Jeg har lyst på sjokolade nå:p Hehe

Elinee sa for siden:

Det hjelper å høre. Jeg må få spise litt jeg har lyst på etterhvert, men tenke mer over det enn det jeg gjorde før. Holde meg til helgene og sånn :)

Namba sa for siden:

Velkommen hit, slektskap.:)

Jeg merker godt at det siste svangerskapet har tatt sitt av puppene mine også. Når jeg er slank er jeg a-cup i utgangspunktet, så jeg er nok nødt til å sverge til push up fremover.Men heller slank med små pupper enn tykk med små pupper.;)

Val sa for siden:

hehe ja:D

Elinee sa for siden:

Jeg var normal med store pupper, så litt for mye av det gode med store pupper og nå er jeg på vei ned igjen med halvstore slapp-pupper!

Superteddy sa for siden:

Slankestress: JA! Roa seg litt når jeg gikk ned til laveste notering igjen, men er utålmodig og småsur til tider.. :rolleyes:

De 4 kg jeg har gått ned er vann og siste triste rest av puppene mine... :hylgrine: Har ammet to barn og de var ikke superspenstige i utgangspunktet heller... :nedfor: Så... Jeg har bestemt at til sommeren skal jeg under kniven.. :eek: En ting er resten av kroppen som kan bli mindre og strammet opp med vektnedgang og trening, men fint lite å gjøre med boobsa... :p

Har merket at magen har blitt mindre da, så jeg ser ikke gravid ut lenger! weee. Lurer også på at det har blitt litt mindre cellulitter, og huden har blitt finere. Men føler meg også slapp i fisken altså... Merkelige greier! Håper det strammer seg litt igjen! :)

Val sa for siden:

Under kniven? Mener du brystløft?

Jeg har også mindre celullitter, mener det er pga. alt vannet. Så når jeg skal til syden skal jeg drikke MASSe vann to uker før jeg drar hehe

Namba sa for siden:

Er det bare jeg som ikke føler meg slappere i fisken enn vanlig eller? Huden min har beholdt spensten bra etter svangerskapene heldigvis, men det begynner så smått å merkes at jeg ikke er i tjueårene lenger.

I dag har jeg forresten kjøpt meg bozu ball som jeg har balansert på en fot på. Det skulle ikke mer enn et par minutter til før jeg var helt gåen i anklene. Jeg ble ganske så overrasket over hvor dårlig stelt det faktisk var med dem, for resten av kroppen er sterk. Men det varer ikke lenge nå før balansen er i orden.:) det er ikke bare et bra trenings"apparat", men også en morsom leke for treåringen har vi funnet ut og en fin stol når babyen skal mates.:) Virkelig anvendelig.

Superteddy sa for siden:

Tenker det blir både løft og litt "påfyll". Må høre med kirurgen først, men tror han vil anbefale løft også.. :p

Elinee sa for siden:

Brystløft blir vel alternativ her snart og. Irritrende, vil at de skal naturlig stå rett ut :p
Etter jeg var gravid, så har forskjellen på de to blitt ganske mye større og. Var en liten forskjell før, men nå kan jeg se det i speilet at høyre ser ut som den har tatt seg en høykarbo jafs av venstre!

Superteddy sa for siden:

:lol: Hahaha!! Tenkte jeg skulle legge inn så mye at jeg fikk sånne ballongpupper som hun Tine i Paradise jeg... :D ler meg ihjel!!

Huff, ja puppene er litt slappe her og. Men jeg ammer litt ennå, men har nesten ikke melk igjen, men tenker at de vil trekke seg litt "inn" igjen etterhvert som melken forsvinner.. De sier iallefall venninene mine som har født at det har skjedd med dem:D

Men jeg lurer på om det er noen av dere som "pleier" å spise atkins barer? Jeg har, og digger de, men er det engentlig lurt å spise de?? Sikkert ikke, men tenker hvis en er virkelig snopesyk??:confused: Bedre med en sånn enn vanlig..

Elinee sa for siden:

Hehe, ser på det nå jeg og. Ser ut som hun skal tippe fremover hvert øyeblikk.

Elinee sa for siden:

Mine ble ikke bedre etter at melken ble borte, men er bare en mnd siden melken ble borte, så kanskje det blir bedre. Tror ikke det hjelper huden å slanke seg rett etter fødsel, men her er vi!
Atkinsbar er bedre enn sjokolade, ja. Jeg har holdt meg unna helt og drikker pepsi max når jeg har lyst på noe søtt. Begynner å bli DRITT lei, vil ha den nye kvik lunsjen!!!!

Superteddy sa for siden:

Puppesmurfen var et bra navn! :D

Skal teste ut den atkinsbaren jeg også! :)

Det tar sikkert litt lengre tid før de er tilbake, men er jo ikke sikkert det skjer heller, men håper det:D

Jeg var så dum å smakte sånn aktins bar og det var jo bare driiiit godt.! Så sikkert derfor jeg er litt fysen på det.
Ja jeg drikker pepsi max, men nå i det siste er jeg veldig fysen på sjokolade.. blæææ.
Men vil prøve å holde meg unna, prøve å kutte ned på pepsi max i ukedagene, men det er ikke lett.. Er så redd jeg går på flere smell da.. Føler den hjelper for suget.

Ja den kvik lunsj ser jekla god ut:sikle:
Jeg er som du, som vil tilbake til "gamle" vaner etter jeg har nådd trivsels vekt.
Jeg veit hvorfor jeg ble feit og det er ikke grunna kostholdet mitt til vanlig, men det jeg proppa i meg mnd'ne etter fødsel, itillegg til minipillen gjør at jeg alltid legger på meg:mad: Bare jeg som var i ammetåke og ikke tenkte på det. Og proppa i meg mye søtt!
Så jeg tror jeg kan gå tilbake å spise og kose meg slik som før, men jeg vil nok aldri ete så mye poteter og ris.. Kommer nok å ha lavkarbo i bakhodet:D

Den er goood, men sikkert litt greit å holde seg unna :sikle: Har veldig lyst på sånn nå:sikle: hehe men det er jo ikke noe i veien for det hvis den ikke er partystopper da

Elinee sa for siden:

Hvor får man kjøpt de? Huff, typisk hvis jeg får smaken på noe nytt som jeg har klart meg uten hittil, og så er det partystopper.

Jeg har kjøpt på safari, vet de selger de på coop prix, og spar butikker, og helt sikkert på meny.

Namba sa for siden:

Jeg har ikke spist noe som er kunstig søtet (eller søtt for den del) siden jeg begynte på ketolyse, og jeg har ikke søtsug lenger. Jeg spiste sjokolade og drakk brus hver eneste dag før jeg begynte. Etter en måned og en dag så fikk jeg det mye bedre. Jeg tenker ikke lenger på noe å putte i munnen annet enn når jeg er sulten, og det er ikke mer enn en måned siden jeg tenkte på mat og godis hele tiden. selv mens jeg spiste tenkte jeg på hva jeg skulle spise neste gang og når jeg kunne spise det. For meg har målet vært å bryte gamle mønstre nesten like mye som å gå ned i vekt, og det føles ubeskrivelig deilig å ha en normalt forhold til mat igjen. Nå styrer jeg over maten, ikke motsatt. Det er befriende.:) Jeg kommer til å styre unna "godis" en stund enda.

Så flink du er! :heia:

slektskap sa for siden:

Jeg klarte å gå forbi atkins-barene på Meny igår, heldigvis høres det ut for? Kan ikke bli hekta på noe annet "søtt" nå, når jeg har noenlunde klart å bli kvitt søtsuget.

Laget meg eggemelk til frokost idag, med en ts bakekakao og en ts splenda. Det var kjempegodt! MEN, det trigget søtsuget mitt altså, så får prøve å holde meg til pulverkaffe oppi om jeg behøver noe mer smak på den.:rolleyes:

ja det er sikkert like greit:D Jeg tror de trigget mitt søtsug, men har bare smakt to stk for å smake, så har klart å holde meg unna enda jeg har to stk i hus:p Har alltid med meg som nød mat:D

Har ikke prøvd den eggemelken ennå, høres ikke noe godt ut, men alle skryter av den;) Får kjøpe litt usalta smør og kakao.. er det best karb messig med bakekakao eller?:confused:

Superteddy sa for siden:

Eggemelk høres dritkvalmt ut, men er ikke så verst altså! :)

Val sa for siden:

Jeg ble skikkelig forbanna i dag. Etter 6 uker på ketolyse har jeg gått ned 1,5 kilo. Jeg kunne gått ned mer på lavkalori. Så det hele endte med at jeg i raseri spise 150 gram melkesjokolade. Faen!:mad:

Nå har jeg heldigvis kommet ned på landjorda igjen etter 6 timers raseri, så nå skal jeg på butikken for å kjøpe lavkarbo mat...jaja...hvis jeg veier meg i morra har jeg vel gått opp de 1,5 kiloene i vann, så det blir en utfordring å ikke glippe i morra.

Superteddy sa for siden:

Trøstepå Val!! Skjønner godt du blir frustrert altså! Håper virkelig det løsner for deg snart! Du fortjener det nå! :klem:
Kutte melkeprodukter helt og følge introduksjonen til atkins??

Huff da:( Håper virkelig det løsner for deg snart. Må sei at jeg misunne deg vilje styrken din, for jeg tror jeg hadde sikkert gått på flere sprekker og sikkert gi f*** til slutt. Men du er så FLINK så fortsatt står på.!

Glem den lille sjokoladen og start på igjen med nytt MOT!

Men folkens er det flere som har trent styrke og fått sjokk???
Jeg var på en stram opp time i dag, og jeg må sei at jeg aldri har vært flau!! Jeg var så utrolig svak at jeg måtte gi meg lenge før alle andre?? Skjønner ikke det.. Har alltid vært sterk i armer og sånn, men i dag ble jeg rett og slett tatt på senga!!
Huff...

Elinee sa for siden:

Så kjipt! Du har jo vært så flink! Jeg stoppet opp i forigårs og gikk opp 300 gram til i dag, så er ikke bare fryd og gammen her heller. Men 1,5 kg på 6 uker når du har gjort som du skal?! Det er sikkert noe som henger igjen på deg, noe som ødelegger vektnedgangen. Prøv å kutte noe meieriprodukter som andre sier her. Stå på! Drit i den sjokoladen, kroppen ble sikkert så sjokkert at den bare kasta den videre ut!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.