Superteddy, vi skal jo ha en del salt. Men på meg så hjelper det å bare drikke to store glass vann ekstra, så tisset du ut saltet ;)
Mona, Mary Kay er gøy, har solgt en stund. Men nå har jeg en liten pause. Må liksom ha en del kurs for å virkelig tjene! Og her er det en del som selger, men veldig gøy når man har tid og drivkraft! :)
Å ?
Så gøy ! hihi en slankenede medsøster! Jeger ikke ute etter å tjene stort egentlig mest det med de ekstra 3-4 tusen i mnd. Ved siden av uføren..
og ikke minst pga alle medkonsulentene:D jeg kjenner ikke så mangen på østlandet så er en kjempefin måtte å få venner på =)
Ja, er litt koselig. Blir en liten Mary Kay familie. Hun som er hovedjsefen min holder aldri kjeft og maser i ett sett. "Hvis dere selger så så mye, så skal dere få.......ET SKJERF!" Juhu, er skjerf liksom. Men ellers er det koselig. Får man seg bare et kurs i uka, så har man jo tjent inn en del. Det er bare å komme i gang, for første pakka man taper litt på fordi man ikke helt vet hva man skal bestille. Men man får jo mye hjelp av de som er hakket over deg.
Nå er jeg irritert på vekta mi! Jeg veide meg i dag morges, vekta var det samme, så veide jeg meg en gang til, rett etterpå, og så var det 300 g mindre. Så veide jeg meg en tredje gang og så var det 100g over det igjen!!!!!!! Hva skjer med drittvekta. Nå vet jeg jo ikke hva jeg egentlig veier :(
Lykke til Val. Jeg har ikke "koset" meg siden jeg begynte på kuren jeg. Det nærmeste må være microstekte hvitostskiver, og det er det eneste. Savnet er der selvfølgelig, men siden jeg har som mål å endre gamle spisemønstre så synes jeg det er best sånn. Jeg er innstilt på det, og det hjelper, men jeg skal ikke nekte på at jeg har tenkt tanken på å slikke på potetgull!! Desperasjonen er stor til tider. :o
Min vekt var som din, eilinee, så jeg kjøpte meg ny vekt. Det var virkelig verdt pengene siden man slipper de demotiverende opp-tallene (til tross for at totalen er 200g ned).
Den er jo nesten ny :( Men kjøpte den på claes olson til 200 kr, var tilbud. Men den er så kjekk, for den merker de forskjellige som veier seg og så viser den hvor mye du har gått ned siden sist du veide deg. Den merker forskjell på meg og samboeren min, selvom vi ikke er såå langt unna hverandre i vekt.
Men, skal kjøpe ny i dag tenkte jeg. Bruker den jo hver dag, så er verdt investeringa :p
Jeg mener noe søtt! :) Jeg pleier jo å drikke kaffe med søtningsstoff, og nå ble det bare kaffe og eggemelk. Det ble liksom ikke helt det samme. Ellers bruker jeg søtningsstoff når jeg lager linfrø og rømmemix...jeg prøve i går uten søtstoff, og det var tvilsomt hehe...
MEN jeg har gått ned 500 gram siden i går! WHOHOOOO! hehe:) Det er jo bare vann som "slipper" nå som jeg er tilbake på lavkarbo, men det var godt å se. Veier jo fremdeles 500 gram mer enn jeg gjorde når jeg startet.
Men jeg har forresten et tips til dere som...vil høre et: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30214 Disse knekkebrødene er kjempegode! Skikkelig enkle å lage. Jeg prøvde meg først med oppskriften akkurat som den er, og det ble gode. Neste omgang byttet jeg ut 25 gram kli med 25 gram linfrø, da ble det litt mindre karbo, og egentlig var de ENNÅ bedre da. Putt dem i en isboks eller noe annet og sett det på kjøkkenbordet. TATA! Deilig. Det står forresten at man skal ha oppi litt søtt, men jeg synes ikke det trengtes. Neste omgang skal jeg lage med forskjellige krydder i også, blir spennende.
Haha slikke potetgull:) Nei jeg trenger egentlig ikke noe kos sånn sett, men jeg ble helt småtullete når jeg ikke fikk søtt i kaffen! Jeg studerer jo, og driver med en SVÆR oppgave nå. Så kaffe det må jeg ha...
:_punk: Samme som deg. tør ikke sjeie ut.. er redd at vis jeg gjør det så er det gjort.. tar en atkins av og til for det sa kurslederen at jeg kunne. Hehe og i går hadde jeg sinsykt lyst å slikke på potetgull.. hehe er jo bare salt å fet utpå tenkte jeg .. men gjorde det ikke! :D til belønning har jeg endelig gått ned 600g valgte å ikke gå på vekta i gjen for min gjør det samme som deres derfor velger jeg å stole på den første gang på godt å vondt..
Jeg har også en ikke fult så grei "ESSD" som oppfører seg som en rasshpiiiiiip.
Hun har blitt skikkelig kjerring i det siste så er veldig lei meg for det. Hun har blitt skikkelig høyt på strå og forskjellsbehandler oss noe sinnsykt.
Godt å høre at jeg ikke er den eneste desperate her inne. ler
Det høres ut som om du har samme vekt som meg, eilinee. Jeg kjøpte meg en ny av samme typen og håper den holder lenger. For å være helt ærlig så har jeg planer om å bytte den gamle vekta med kvitteringen og esken på den nye, for den er langt fra gammel. Jeg mener at en vekt bør holde noen år som et mimimum.
Det syns jeg du skal gjøre namba! Håper jeg finner en ny i dag og så blir det spennende å se hva jeg veier i morgen!
Jeg er så dårlig til å samle på kvitteriger! Men kostet jo ikke så mye, så det får jeg overleve. Je er sulten! Sitter på sykehuset og spiste bare en liten ketolysebrødskive til frokost. Kantina her har jo bare brød og PASTAsalater :(
Jeg har og prøvd å holde meg unna utskeielser,tenker som flere av dere at det er lurest å ikke starte enda. Men planlegger enten vafler eller noe en til to ganger i påsken. Har gått ned 300 g til, så nå håper jeg at det er cocosa'en og masse vann som er trikset....yohoo
Klarer heller ikke å la være å veie meg hver dag. Men vi har ikke vekt på hytta, så det skal bli spennende å se om ikke det skal være et litt større 'beløp' over påske ..... Har allerede laga menyer for alle måltider, og laga liste for handling.
Har ikke tenkt å bli satt fast på noe vis...
Eilinee: Jeg har heller ikke kvitteringen på den gamle vekten. Jeg kommer til å bytte den som om den var den nye. De kan jo ikke fortsette å selge slike vekter som er så dårlige, så jo fler som klager på dem jo bedre. Da er de nødt til å ta inn bedre kvalitet.
JeanneJ: Så flink du er som planlegger påska så godt. Det er mulig at vi skal på besøk til pappa neste uke, så da er jeg nødt til å planlegge godt jeg også. Jeg tror jeg skal gjøre som deg, lage meg en skriftlig plan. Da er det lettere å holde seg til den.:)
OOPS! Jeg har glemt at det er påske snart...da får vi jo besøk av slekta! De elsker godterier og spiser det hele tiden....shit, hvordan skal jeg klare å la være? og nå som jeg ikke skal spise søtningsstoff heller så er det jo ingen alternativer...bacongull da...Ah, nå gruer jeg meg nesten til de kommer..
Ikke lett det der nei. Det går jo an å spørre om de kan være så snill å ta litt hensyn. f.eks bare ha godteri framme en time for dag. Da rekker de å ha i seg mye godt, og du trenger kun å være sterk i en time. går du en halvtimes tur, så må du bare være sterk en halvtime for dagen. Tar du en dusj når du har vært på tur så trenger du faktisk ikke se noe til godteriet heller. Folk flest er villige til å gjøre sånt bare de blir spurt. Hvis det er barn med så kan jo de ha påskeegg. Vi voksne spiser jo ikke påskegodtet til barna uansett, selv om vi er fristet. Du får fokusere på å kose deg i hyggelig selskap i steden for å trykke i deg. Det er jo så klart ikke like enkelt når du (enda) ikke har noe resultat å bevare, men hvis du bestemmer deg så klarer du det sikkert - hvis ikke godteriet står fremme hele tiden da. Da blir det verre.
Mannen slanker seg ikke, så han tar hensyn med å spise godteri når jeg ikke er der. På lørdager synes jeg at det er greit at han spiser foran meg sammen med jenta vår, men at han pakker det vekk når han er ferdig og tar det frem når han har lyst på. De aktive spiseperiodene er jo ikke så lange, så da trenger ikke jeg være sterk for å motstå mer enn bare en stund eller to.
Samme her! Drit kjipt at det er påske nå. Jeg vil ha marsipan med sjokolade, nam, nam. Og jeg kommer til å få påskeegg av samboeren min. Men, det får ligge i skapet. Nå må vi være flinke, damer!!! Jeg hadde så lyst på sjokolade i dag at jeg holdt på å dø, men klarte meg....
Ok, Namba. Da skjønner jeg. Skal gjøre det samme, men da må jeg finne samme vekta. Smart du, Namba!
Min er under et år og nå veier jeg tre fire forskjellige ting. Fikk ikke kjøpt ny i dag, for var på sykehuset heeele dagen, men i morgen skal den kjøpes :)
Ja får vel spørre om de ikke vil være litt sunne de også.
I dag spiste jeg sjokolade faktisk. En som veide kanskje ti gram. Men det er jo....40 karber eller noe haha. Så det ble visst ikke ketose denne uka heller. Men men, kan jo gå ned på lavkarbo forhåpentligvis så får jeg komme inn i ketosen så fort jeg makter. Det er rart med slanking, det må likesom "passe" inn i hverdagen. Så nå som jeg er midt mellom en kjempesprekk og påsken ble det lett å tenke at jaja, men jeg holder vel ikke ut hele påsken uansett.
Men jeg har tro på dette med å kutte søtningsstoffer! Så jeg får bare holde meg i skinnet fremover!
Jeg kom til å tenke på en ting. Nå har jeg gått ned 6 kilo. Det er det samme som en firepakning med brus! Det er tungt det. Det er i grunnen rart at jeg ikke kjenner meg lettere, for om jeg skulle drasset rundt med en sånn en hele dagen så ville jeg blitt mer sliten enn det jeg er uten. ;)
Val, du har vært så flink så lenge uten store resultater, så ta det litt som det kommer. Flink e rdu i hvert fall. I dag spiste jeg to skjeer med ris, for var på resturant med svigers. Men kunne ikke bare slurpe i meg sausen. To skjeer sender meg vel ikke rett ut av ketose?
Namba, tenkt på det samme selv. Ser, men merker ingen, forskjell. Sju kilo er mye. Det er en stoor baby, det!
Jeg fikser ikke cocosa'en 'strigh't, og med enten litt bakekakao ( eller
86% sjokolad i samt litt sukrin , føler jeg at jeg får nyte 'sjokolade'
selv om den er litt anderledes i smaken... Idag laga jeg ny porsjon, fikk
30 biter på 8,5 kbh tror jeg det var.. 2-3 biter til dagen blir godt under 1 kbh,
og fettet er i boks...
Var så dum idag : for første gang i mitt liv kjøpte jeg godteri i løs vekt :
skulle liksom være som en oppmuntring til mann min. Han kommer hjem og spør om hva det er, og sier : Når begynte vi å spise sånt ??.... Satser på å finne et 'veldedig formål ' å gi det til nå, hahha
Ja, babyen min nærmer seg åtte kilo nå. Skal jeg være helt ærlig så merker jeg jo godt på armene at jeg bærer henne, men å gå opp trappa med henne føles ikke spesielt tungt. Det er ganske merkelig. Sju kilo er tungt!
Min baby er litt over 8 kilo, så jeg har snart tatt hun igjen:D Eller jeg vet ikke helt hvor mye hun veier nå for det er 1 mnd siden sist vi veide hun. Men tenkte jeg skulle på helsestasjonen å veie hun:D Vil være foran henne i vekt:D Hehe
Nei det bør det ikke gjøre, du har vel vært i ketose en stund nå, og da kan man jo øke kh uten at det gjør noe stor forskjell. Kanskje du opplever å ikke ha gått ned så mye til i morgen men det er i såfall bare litt vann:)
Ah jeg prøvde også å lage slike sjokoldade dingser. Jeg synes ikke det var så godt. Ganske ekkelt faktisk. Men jeg har den cocosan med smak, og jeg har aldri vært noe fan av kokos og sjokolade. Kanskje det hadde fungert bedre med den uten smak for meg.
Men hvis du kjøpte godteri i løsvekt, og IKKE spiste noe, vil jeg si det var en seier! :)
Nei...haha. Men graturlerer med vektnedgang. Du vet når du bærer en firepakning brus så bruker du bare armmusklene og all vekten er på en side. Når du bærer fett så er det fordelt rundt i alle fellcellene dine. Så det er ikke så rart egentlig. Men ja, det er kjempefint å sammenligne med slike ting, da går det opp for en hvor mye som er borte:D
Jeg oppdaget først nå hvordan man multi-siterer...duh....og jeg skal liksom være barn av teknologialderen. Men jeg har ihvertfall gått ned til 77,7 i dag, så 300 gram under startvekt....så det er hvertfall en begynnelse!
Også har jeg visst stjelt hele denne siden til bare mine egne kommentarer...
Så bra, Mona! :heia:
Jeg fant ut at vekta mi kanskje ikke har klikket alikevel. Fordi vekta har stått på badet, og der heller jo gulvet litt mot sluket. Når jeg satt den i gangen, på rett underlag, så virket den normal. Kanskje disse dagene hvor den har gått så opp og så ned, har vært fordi den har stått litt skeivt?
Har i hvert fall nå gått ned 8 kilo jeg og på 34 dager :) Nå er jeg litt gladere :)
Haha:) er ikke helt sikker på om du var morsom, men for de som ikke vet det:
Det er til høyre for "siter"....det står "multi-quote". Så trykker du bare på den første du skal multisitere, så den vanlige siterknappen på den andre posten du skal sitere. Så har du begge to i en :)
Folkens, nå har jeg sjekket ut selvangivelsen min! Og det viser seg der at jeg får baksmell på over 8000 kr.!!:eek::eek::eek:
Men, så ser jeg har jeg likssom har tjent mer enn jeg egentlig har. De har tatt med noen ferie penger fra 2008, men som jeg ikke fikk før i 2009 pga av konkurs greier! Og de er ikke trekt i fra det beløpet som jeg skal ha tjent i 2009, for jeg skal vel ikke skatte for de pengene! Fikk de utbetalt etter januar. Men på "navnet" på disse pengene er: lønnsutbetalig fra konkursbo .... MEN det er der jeg tror feilen er. Dette er ikke lønn, men feriepenger! Og da skal jeg vel ikke skatte for de og jeg tror derfor at det er det som er grunnen til baksmellen!
Huff, ikke så lett å forklare! For jeg har klart å sperre kontoen min på altinn så jeg kan ikke forklare hvilke poster jeg mener!!!
Håper det er noen som kan skjønne dette rotet mitt og kan svare meg:D:D
jeg vil anbefale deg å ta en tur inn til likningskontoret eller ringe å spørre dem. Det burde jo være enkelt å forklare ..... Håper på det beste for deg !!!!
Grattis til dere som har gått ned så mye :D, og enda mer til deg Val som står på til tross for 'motstand' !!!
Jeg har bestemt meg for at dette er min nye livsstil, så det får ta den tiden det tar å komme i mål... Ska prøve å bare veie meg den dagen vi drar på hytta, og når vi kommer tilbake.... Håpte det fjerna litt stress....
Jeg har en bestemt flis på badet vekta alltid står på. Der er det flatt, og det er vel litt av cluet
Jeg synes heller ikke de cocosa'ene er det helt store, men det er liksom den eneste måten jeg får det i meg på. Prøvde i kaffen, og det likte jeg ikke:eek:. Neste gang tenkte jeg å prøve med appelsin eller lime essens om det er mulig å få tak i noe sånnt. Evt rom -for det har jeg ihvertfall. Litt hakka nøtter er vel og et alternativ hvis en ikke liker kokus. Sammen med mørk sjokolade. Fant en idag med bare 4 kbh pr 100 g. Litt sukrin melis i gjorde de lettere å takle og:) Tenke seg : spise sjokolade og si 'takle det' ;)
Jeg fikk baksmell på 10 000, så juuhuuu. Du må skrive et brev til skatteetaten og si: Jeg klager herved (de er veldig opptatt av at du har med ordene klager, hvis ikke tar de det ikke som en klage) på selvangivelsen min. Mine feriepenger fra 2008 som ble utbetalt fra konkursbo, har jeg nå fått oppført som en inntekt. Dette stemmer ikke, da dette er feriepenger.
Noe i den duren
Jeg har laget maten min selv og er 90% sikker på at jeg ikke har tatt for mye av noe.. Ihvertfall ikke i dag, det eneste det kan være er den fløtegratinerte brokolien jeg hadde sammen med en kotelett i går. Jeg tok en ketostick og den var på det lyseste rosa som det står lite på..?? forstår ikke det. Den har jo vært på det mørkeste eller nest mørkeste i over 1 mnd nå. Jeg er blitt mye flinkere å drikke så av og til er den på midten på moderat, men nå er den som sagt under.. betyr det at jeg er på grensen av å miste ketosen ? tør jeg i det hele tatt å spise noe mer i dag? har bare spist en omelet med bogskinke med en biteliten sjei med selleriblader (fra stilkene) og en spisdegslank tomatsuppe. Er jo somregel aldri mer en 4-5 karber i maten til S.D.S... eneste jeg har spist i dag utenom fun light og vann...
Må jeg skrive til de? Trodde jeg kunne endre dette selv, men jeg er så usikker så jeg må vel sikkert ned å snakke med dem.. Huff, de er sikkert like blide som nav ansatte er!!
Men altså de pengene er feriepenger som jeg skulle fått i juni/juli 2009, men vi fikk dem to mnd før mener jeg å huske! Men skal vel allikevel ikke skatte for dem? Dem er jo allerede blitt skattet for. Jeg vet at hvis du får utbetalt feriepenger før januar så må en skatte for de, men trodde ikke jeg måtte det!
Eller er det jeg som er helt på bærtur? Har lest litt om det, men blir ikke klokere jeg.
Jeg har en konkurranse med bebissen min jeg også, om å gå forbi henne i vekttap/-økning. Det er litt gøy.
Grattis! Flinke mona k!!
[quote=Val;853067] Men jeg har ihvertfall gått ned til 77,7 i dag, så 300 gram under startvekt....så det er hvertfall en begynnelse!
quote]
Så bra VAl. Da er du i gang igjen.:) Håper der fortsetter sånn fremover.
De ketostixen fra apotektet? Mener å ha lest noe om at så lenge du har utslag så er du i ketose. Mener også å huske at de ikke spilte noen rolle hvor mørk eller lys fargen var. Men at det hadde noe med at jo mørkere den var så drakk en kanskje for lite vann?!?! Jeg er ikke 100 % men som sagt, mener å huske å ha lest det her inne en plass!
Jeg har stressa hele uka i grunnen, drukket alt for lite vann - og er ikke overrasket over at jeg ikke har vektnedgang. Gleder meg til mandag for da skal det trenes igjen :heia:
Det er mye bedre å skrive til dem, for da slipper du at du korrigerer og så kanskje får den sendt tilbake med feil etc.
Får du feriepenger før du skal, skal du skatte av dem. Men i og med at det ikke var frivillig, så får du dem skattefritt, i og med at de allerede er skattet av. Samme som hvis du slutter i en jobb. Da skal du få opptjente feriepenger utbetalt. Ring de først 800 80 000 og spør hva de mener du skal gjøre/skrive og så ser du da :)
Øsj, nå spiste jeg en slik 10 grams sjokolade igjen. Lurer på om kroppen min har gitt opp uten å fortelle meg det?! Det er liksom en kraft større en meg selv, hvis dere skjønner:o
Og ja, utslag er utslag. Det er bare bra som den er lys, det betyr at du drikker nok væske!:) Bare vær glad for den lyse fargen du:)
Mona, så lenge den er farget, så er det det samme. Riktig som Ella:p sier, er den for mørk er det for lite veske i kroppen. Det beste er om den er lys rosa. Da har du riktig mengde vann :)
Men kan man kjøpe de på apoteket også? Trodde det bare var på ketolyse.no?
Hadde vært veldig kjekt å bare stikke ned på apoteket
Jeg kuttet jo meieriprodukter en uke, og gikk opp i vekt den uka. Tilfeldigvis var den uka sammenfallende med at vi fikk besøk i helga. Besøk = kos. Jeg trøstespiste godteri fordi jeg hadde gått opp igjen, og da gikk jeg opp ennå mer. Da hadde jeg vært mer eller mindre foruten sukker i sju uker, men når jeg først "åpna krana"....alt er jo en vane...
Men nå skal jeg spise litt sunn lavkarbo kveldsmat, så jeg ikke lurer til meg en sjokoladebit som jeg vet ligger her et sted...
tror de har det de fleste plasser jeg for vis jeg vet riktig så sjekker diabetikere seg også? eller er det en sjans for at jeg er litt ute på jordet hehe
Stemmer det, var det apotekaren trodde jeg skulle ha det til, å lot henne tro det... :rolleyes: Måtte spør etter det da, de har det oftest bak disken.
Har hatt et par dager jeg har glemt å drikke nok nå, men veiedagen igår viste da litt ned siste uken også, så jeg må si meg relativt fornøyd.
Merker det er vanskeligst å vareiere og spise ordentlig de dagene det er travelt.
Nei, nok søvn hører vel også med for å gå ned i vekt, så selv om jeg sov et par timer da jeg puttet barna til sengs, så er det vel på tide å komme seg under dyna. :o
Håper jeg rekker å titte innom denne koselige skravlegjengen litt oftere!;)
God natt folkens, gikk ihvertfall jeg til sengs =) fortsatt i ketose så deilig å se at det bare var jeg som var panisk og at jeg fra nå av kan slappe litt mer av. Den er mørkere også nå, så får drikke litt mer.
Ja det er en utolig koselig gjeng jeg har bompet borti ;)
Snikveiing her også idag, og jammen enda litt ned så nå lurer jeg på om jeg ikke tåler å drikke kaffe? Stemmer det at det kan være en stopper? Glemt å lage meg kaffe mens jeg var hjemme fra jobb et par dager ser dere, så kan jo være det har hatt noe å si?
Har forresten besluttet å justere tickeren hver gang jeg går ned (men ikke opp), dersom jeg snikveiier, det er mer motiverende enn å gå opp og ned og vente til en hel uke er gått altså!
Vekta viste forresten 777 idag, men det var såpass mye ned at jeg måtte prøve et par ganger til og sette den der den pleier stå, og da endte den til slutt på 78. Men, da er jeg OVER 5 kg ned! Hoooraaaay!!!
Det er kjipt å vente med å oppdatere tickeren til en gang i uka ja, men jeg tør ikke stole på at minstevekt i løpet av uka vil være lavere enn vekta på veiedag. Evig pessimist, vet du.:D
Hehe, det var egentlig et komma inni der da, 77,7 altså. Men med en gang jeg såg det på vekta så trodde jeg batteriet holdt på å ta kvelden eller noe, men det stemte heldigvis ikke!
Fikk besøk på jobben idag, av arbeidsgiver (er vikar for tiden), og da kom den standard posen med "påskeoppmerksomhet" ja! En stor plate kvikklunsj (den nye med biter), en pose minde påskemix, sitteunderlag og yatzy. Yeah, yeah. Får nok skynde meg og gi det bort, for som sagt tidligere; jeg har ikke søtsug, men heller ikke hukommelsestap og VET jo at det er supergodt!!:rolleyes:
Såå flink, slektskap :heia:
Jeg har gått ned 600 g fra i går. Hm, det var litt mye. Men spiste og drakk mye i går. Drakk veldig mye, faktisk. Det var så mye jeg gikk ned om dagen helt i begynnelsen. Samma hvorfor jeg har gått ned, så lenge jeg går ned.
Happy :) Litt under en og en halv kilo igjen, så har jeg gått ned 10 kg! Det er helt sykt. Hvordan så jeg ut før, liksom?!
Haha, samme her. Jeg savner det ikke såå mye, med mindre det er rett foran meg og roper på at jeg skal spise det! Har nougat egg med marsipan og melkesjokolade i skapet. Jeg liker bare marsipan når det er sjokoalde utenpå og de er døøds gode. Men de har ligget i fred. Noen ganger må jeg gå og se litt på dem, men holder meg unna.
Herregud, høres ut som den psychoen...
Jeg er misunnlig på deg, Val, som har spist sjokolade :p Jeg vil også ha. Lurer på om vekta går ned mer fordi jeg har blitt flinkere til å nesten bare drikke vann, og mye vann.
Nå er buksa som satt som et pølseskinn altfor stor. Jess! Men vil liksom ikke bruke penger på bukse nå, jeg skal jo ned mer....
Når vi har gått ned det vi skal, så syns jeg vi fortsatt skal skrive her inne og oppdatere hveradnre. Tror det er da vi VIRKELIG trenger hverandre ;)
Grattis med 600 g på en dag, eilinee.:) Imponerende.
Jeg har heller ikke hukommelsestap, så jeg husker også at godteri er godt og gir en herlig opptur. Kan vi være så snill å ikke skrive så veldig mye om godis bare fordi det snart er påske? (dere skriver selvsagt det dere vil)
De siste to ukene har vært tøffe, så trøstespiseren i meg roper og skriker for å få komme ut. Nå er det ikke lett å slanke seg og tankene kretser ofte rundt hva som helst av nei-mat og godteri, så jeg prøver å tenke hakket mer på de seks kiloene jeg allerede har gått ned, men det er ikke lett. Seks kilo! Seks kilo! Seks kilo! Seks kilo! Seks kilo! Seks kilo! Seks kilo! Seks kilo!
Prøv å tenk sånn: hvis dette gjør at jeg stopper opp, eller legger på meg så er det FAEN meg ikke verdt! Og er dette noe jeg virkelig trenger? Noe kroppen min trenger? Jeg tenker sånn nå og jeg har ikke sprukket ennå og det er fordi jeg syns det er så jæ**** kjipt å miste flere dager med ketose pga litt snop som ikke hjelper meg i det hele tatt!
Og vi som skal tilbake til "gamle" synder kan jo tenke at vi kan vente med det til vi er ferdige med disse kiloen.Iallefall så kan vi smake litt:p
Helt enig, skal holde kjeft om ting som frister for mye.
Jeg synes det er vanskelig å huske å drikke nok, idag har jeg ikke gjort det vet jeg.
Burde legge meg, men etter å nok en gang ha sovnet med barna så er jeg litt trassig og insisterer på et par timer egentid "på kvelden". :o
Er storfonøyd så langt jeg.
Begynnte veldig sent ut i februar å har snart gått ned 6kg...200g igjenn. :D
Håpet på å komme meg ned på 69kg i dag, men jeg greide det ensten å er fornøyd med det.
Håper å få se et glimt av 68 i løpet av neste uke. :spent:
Da har jeg greid å ta av like mye som jeg greide sist runde før jeg droppet hele greia.
Men denne gangen er jeg utrolig motivert. :)
Jeg har selvfølgelig, som vanlig fått mensen igjen. Det skjer hver jævla uke! Har ikke hatt en veien uten mensen på 5-6 uker?!?! Men men, har gått opp igjen til 79 så er der jeg var, men håper jeg går ned igjen til søndag..Har lyst å stille tickeren min ned =D
I dag er jeg plutselig opp 200 g igjen. Ned 600 i går og opp 200 i dag. Syns det er så rart...Spiser jo det samme. En dag går jeg ned så mye og neste opp?
Selvom jeg nå har vekta på rett underlag, så stoler jeg ikke helt på den....
Håååper ikke jeg får mensen nå igjen. Typisk. Nå vil jeg ha det regelmessig. En gang i mnd er mer enn nok...Men, når vi får flere mensen, får vi da også oftere eggløsning? Altså flere sjanser i mnd for å bli gravid, enn da jeg bare hadde en gang i mnd?
Så i dag har jeg fått i meg null næring. Jeg eier ikke energi til å stå påkjøkkenet å lage mat, og hele kroppen verker så lysten til å stå å lage noe er heller ikke der.
Grattis til dere andre med vekttap da !!! Kjekt når en lykkes !!
Vi drar på hytta imorgen, så nå er alt handla inn og menyen klar for hele påsken. 3-4 måltider pr dag ! Mann min hadde for høyt blodsukker ved sjekk nylig, så jeg håper å få han til å prøve 'dette livet' - for det er litt slitsomt å tenke 'dobbelt 'hele tiden : altså hans mat og min mat ;)
Hvordan gjør dere det ?? Altså mht til familien ? Spiser de det samme, eller lager dere noe annet til de ??
Tror jeg har stått nokså stille på vekta : har klart å la være å veie meg hver dag. Prøver å tenke på at dette er en livsstil og ikke en diett, og at jeg derfor tar tiden til hjelp. Koser meg med maten, og nyter dagene som de kommer. Så deilig at det er vår, og at dagene blir lysere og lysere.. Har ikke fått gått mye denne uka, for ryggen er vond. men har gjort det jeg klarer.
Ønsker dere alle en god påske !!! ( er ikke på nett på hytta ;) )
God bedring! Jeg har nettopp lagd kaker og cupcakes. Får besøk av familie i morgen, og er ikke så veldig gøy å stå oppi alt det gode. Men, en bra selvkontrolltest ;)
Irriterer meg over disse strekkmerkene. Det virker som om desto mer jeg går ned, desto mer syns de! Tull...
Jeg har vært i begravelse i dag, og det var ikke lett å sitte i selskapet etterpå i matlukta og se på at alle de andre spiste (ikke minst å skille seg ut), og det ble ikke lettere da kakene kom på bordet heller for de luktet jammen godt de også. Men jeg var flink, og det er jeg glad for nå. Vi grillet da vi kom hjem i kveld. Det var godt med grillmat igjen! "potetsalat" med blomkål, løk og purre (creme fraishe osv også da) er nesten like godt som ekte vare. I dag fikk jeg mitt første kompliment for vekttapet mitt, så nå begynner det faktisk å bli tydelig for andre også.:D
Jenta vår er ikke så glad i middag, så jeg har sagt til mannen at han får ordne seg selv til jeg kommer inn i dette kostholdet og lærer meg å leve med det, for jeg orker ikke lage to middager hver dag. Det blir alt for mye matlaging. Han har alltid tilbudet om å spise det samme som meg, men han velger sjelden å gjøre det. Innimellom lager jeg noe til jenta mi når det er noen dager siden sist hun fikk middag. Da hender det at jeg lager nok til mannen også. Taco lager jeg til oss begge, bare at jeg bruker ikke skjell og har litt ekstra olje på min. Det er mere vi kan lage lav- og høykarbo versjon av, så det hender det at jeg gjør.
Jeg vet godt hva du mener, jeg var i begravelsen til min morfar 5 dager etter at jeg begynte på dietten. Var kjempevanskelig og spess når kakene kom, hehe måtte til og med hente et kake stykke til min sønn, og atpåtil sitte å høre på tanta mi (som på pur F) skrøytet veldig av sjokoladekaka mens hun gliste av meg... grrr Men jeg klarte det! hadde gått ned 3 kilo på bare noen dager selv og lillebror kom bort å skrøytet av meg for at jeg begynte å "forsvinne" hehe.. Mistenker pappa for å ha tystet om at jeg slanket meg men han blånektet for det, så vet ikke:D Deilig å høre uansett:D
Håper dere får en kjempefin påske dere som skal bort!
Titt tei - formen er heldigvis bedre i dag. Fikk stekt meg opp litt grillribbe i går - istedet for å tryne i påskeegget mitt. Trodde jeg hadde samla my vann - men jeg er på aller laveste notering. 71,0 :heia:
Mona K: Her var det mannen som var ekkel, men han tenkte ikke over det tror jeg. Men han måtte bare passe på å fortelle meg at han skulle forsyne seg med enda mer, "spurte" meg om han skulle våge seg til å smake på enda en kake osv. Jeg ble sur, og han fikk høre det i bilen på tur hjem. da var det en som angret seg gitt. For i det ene øyeblikket forteller han meg hva han skal spise mens han forsyner seg omtrent, at det han spiser ikke er så godt, når vi begge VET at han lyger, og i det neste roser han meg for at jeg er så flink. Ikke rart han synes jeg er flink som ikke gir etter hver gang han frister meg. Han lovde å slutte med det, for jeg syntes det er nok. Jeg får trøste meg med at om en halvårs tid så vil jeg være den slankeste av oss.:)
Helt enig i det namba =) mannen min har heldigvis vært en kjempestøtte og spiser mye lavkarbo med meg selv om han ikke går på diett. Men han er en klippe for meg i alt dette! Han spiser fortsatt masse karbo mat men spør meg om lov først hehe så ikke jeg trenger å være tilstede når hansteker seg herlige ostesmørbrød osv.. ofte venter hn noen ekstra minutter vis han vet jeg skal ut på jobbe eller butikken:rolleyes: Han er go å ha
Grattis, steg for steg.
Namba, samme her i gården. Har lyst til å slå han noen ganger. Han vil nok innerst inne at jeg skal slanke meg litt, så da får han faen meg bidra på sin måte. Trenger ikek høre på alt det gode han får spise.
Nå har jeg snaaart gått ned 10 kg. Er så happy. Men jeg vet ikke om jeg tør å slutte på ketolyse når jeg er ferdig, for er så redd for at alt kommer sakte, men sikkert, tilbake..
Og Elinee ka f*** gjør du siden du bare RASER NED i vekt?? Jeg stopper jo annenhver uke.. Du har jo bare rast ned og rast ned=) Kjempe bra:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.