StegforSteg sa for siden:
Jeg er en energibunt av og til - men jeg tror det har like mye med at det er 13 plussgrader og sol som kostholdet. Ikke har jeg fått så fin hud som alle snakker om eller...
Jeg er en energibunt av og til - men jeg tror det har like mye med at det er 13 plussgrader og sol som kostholdet. Ikke har jeg fått så fin hud som alle snakker om eller...
65kgmamma=perfekt sa for siden:
Velkommen hit og gratulerer med flott vekttap wevi:D
Merker mye til ekstra energi, men huden som skal bli så flott er ikke kommet til synet ennå. Blir mer kvisete og stygg føler jeg, men satser på at det ordner seg :)
Val så flott at du har gått ned litt igjen ;) Masse lykke til videre og jeg krysser fingrene for at du klarer å gå ned på lavkarbo :)
wevi sa for siden:
Jeg opplevde at jeg ble kvisete og ekkel i huden en periode etter oppstarten, men det har rettet på seg nå. Men jeg er jo blitt mye flinkere til å drikke vann, så det kan jo ha noe med saken å gjøre da. :) Kan ikke si at jeg er blitt så himla mye bedre i huden enn jeg var før jeg begynte..
Namba sa for siden:
Så kjekt å høre fra deg igjen. Det er sikkert lurt av deg å prøve noe annet slik at du ikke blir stadig mer demotivert og ender med å gå opp i vekt. Jeg ønsker deg lykke til videre. siden du fortsatt slanker deg så håper jeg du gidder å henge med oss fortsatt, ketolyse eller ikke.:)
Jeg leste boka Bedre uten brød nå, og der nevner de at visse mennesker ikke går ned noe på lkhf, uten at de har noen anelse om hvorfor det er sånn. Jeg håper ihvf at du finner noe som passer deg og som gir deg resultatene du ønsker. En ting skal du ha, du er flink som ikke gir opp.
Namba sa for siden:
Energi? Jeg? Nei. Etter omstendighetene så er det ikke så rart heller da med baby, treåring, stort hus, sykdom osv. men når småbarnsperioden er over kanskje?:p;):cool::)
Jeg har ikke fått noe renere hud jeg heller.
JeanneJ sa for siden:
Grattis til dere som allerede har klart å gå ned så mye !!!!
Ganske veldig misunnelig på dere jeg - for vekta mi står BOM BOM stille --
kjenner nesten ikke på klærne mine det som er forsvunnet engang ..
Har vært syk det meste av påsken ( og er det forts) men har klart å spise,
samt å holde meg til menyen. Men lurer av og til om jeg spiser for lite ??
Går det ann ?? Drikker stort sett 3-3,5 l i døgnet, og 3 måltider.
Men ganske små måltider.............
Velkommen forresten Wevi -- kjekt å ha deg med på laget !!
Mona_K sa for siden:
Håper du finner ut av det val =)
velkommen til den nye ;)
og nei energi uteblir men bedre en tidligere ;)
JeanneJ - ikke sikkert du spiser for lite - men kan hende du får i deg for lite fett ;) Har du prøvd Cocosa? jeg har det i morgenkaffen og i kveldsteen. Får opp fettprosenten masse :p
Namba sa for siden:
Jeg er i alle fall nødt til å ta meg sammen for å få i meg nok fett, men jeg merker det fort fordi jeg får treg mage. Jeg føler at jeg er nødt til å ha på fett på maten minst to ganger for at det skal bli nok. Først overdriver jeg, så har jeg på litt til.
I påska så det som sagt ut som om jeg gikk opp i vekt og mannen så det han også. Han lurte på om vekttapet kanskje stoppet opp fordi jeg spiste for lite. Jeg spiser også lite, men jeg tror jeg spiser nok. Nok fett derimot... ikke alltid like lett.
Ana sa for siden:
Jeg har funnet frem Mat på data igjen og skal registrere alt jeg spiser fremover for å få litt oversikt. Og litt fiberhusk i vann hver morgen skal nok få magen i form igjen håper jeg.
Om du spiser nok fett trenger du ikke det ;) Men så skal det sies at linfrø er bedre for magen enn fiberhusk i vann :)
Ana sa for siden:
Desperate tider :)
Har også spist ren cocosa morgen og kveld noen dager, hjelper litt
slektskap sa for siden:
Tilbake fra påskeferie der selv de i familien som jeg vet spiser lavkarbo til vanlig kuttet det helt ut i ferien. Jeg som hadde håpet på litt støtte i godterikuttet.:rolleyes:
Vel, det endte jo med at jeg også sprakk til slutt en kveld, men det gjorde ikke store utslaget tror jeg.
Stille står det akkurat nå, men håper det ikke varer for lenge.
JeanneJ sa for siden:
Jeg fikser ikke cocosa 'stright', men har laga meg noen 'sjokolader' hvor jeg har brukt 100 g mørk sjokolade ( = 4 kbh) sammen med 400 g av den . Tar 2-4 ss av dette hver dag . Har ikke tatt det til mat, men burde kanskje det ??
Namba sa for siden:
Jippi! På januar- eller februarsalget kjøpte jeg meg ei dongeribukse i str 44 som var for lita. Jeg fikk så vidt skviset meg inn i den, magen hang over kanten og det var litt av en jobb å få kneppet den igjen. Dette var før jeg begynte å slanke meg, men etter at valget var tatt. For et par uker siden var den fortsatt trang, men det nærmet seg. I dag prøvde jeg den igjen og den var akkurat passe.:) Endelig skjer det ting her. Jeg har enda noen kilo igjen før jeg går ned i buksestørrelse sånn egentlig. Jeg har andre bukser i 44 som har passet helt siden jeg var på det tyngste, men nå fikk jeg enda ei. Sånne ting betyr så mye for motivasjonen. Men tenk så mye større det blir å komme inn i str 42! For ikke å snakke om 40, men det er for fjernt enda.;)
:heia: Namba.. Det er bare den beste motivasjonen :D
Jeg aner ikke. Jeg spiser ikke ekstra fett egentlig. Føler jeg bruker så mye i maten at jeg ikke trenger mer. Jeg har heller aldri veiet eller telt ordentlig slik som man skal på ketolyse, men jeg har jo hele tiden sjekket at jeg er i ketose og det er jeg.
Men har vurdert å se om jeg får litt lite fett i meg, men har tross alt gått mye ned allerede så tror jeg får i meg nok. Men stopper det opp så skal jeg prøve å se hvor mye jeg får i meg.
Det er jo helt supert Namba;) Har en del bukser som jeg ikke har kommet inni etter graviditeten, men venter litt med å prøve de, for jeg la på meg ca 10 kg etter fødsel så må nok av med litt mere før jeg kommer inn i de. Men jeg er iallefall tilbake der jeg var rett etter fødsel:D Bare så kjipt å tenke at hvis jeg hadde hatt litt vett og tenkt over hva jeg putta i trynet etter fødselen så hadde jeg nå nesten vært ferdig med slankingen:rolleyes: Men men, er på rett vei da!:p
Forresten så har jeg en vennine som aldri veier seg nå når ho slanker seg, ho bruker de gamle buksene sine som "vekt" Og det er jo egentlig super måte å klare å holde motivasjonen oppe! Jeg tenker hele tiden at jeg skal være flott i bikinien til sommeren uten å måtte se ut som en hvalross:D:p:):rolleyes::eek: Får ikke mye lyst på sjokolade og annet usunt når jeg tenker sånn:p
Namba sa for siden:
Lurt å bruke buksene som vekt, men jeg har ikke tålmodighet til det. :o
Jeg har skrevet opp resultatene mine fra uke til uke. de har jeg begynt å se på når jeg er veldig sugen på en sprekk.:D
Det er jo også en super måte å klare å styre unna sprekker på:D
wevi sa for siden:
Så godt å se! Jeg trodde jeg var den eneste her på forumet som ikke telte nøyaktige karbohudrater.. sjekker hver kveld, å er i ketose.. Men nå står det litt stille, så kanskje jeg skulle begynne..:rolleyes:
Elinee sa for siden:
Velkommen Wevi og gratulerer med vektap :heia: Så flink, Namba :heia: Det er så gøy når man merker det på klærne! Så bra at du har gått ned, Val, det fortjener du :)
Jeg har vært litt utenfor, for jobbet såå mye. Men nå er jeg her og jeg er deprimert. Opp 1,5 kg. Helvetes dritt. Visste jeg ikke skulle drikke alkohol, skjer hver jævla gang. Håper bare jeg går ned igjen snart. Venter på ny vekt nå, for tror heller ikke på den dritten vi har.
Ellers fint. Hvordan er ståa hos dere, damer?
Huff, det er jo utrolig kjedelig å gå opp etter å ha drukket vin da! Jeg går alltid ned! Men kroppene er jo veldig forskjellige då, noen tåler det, og andre ikke:( Men du kan helt sikkert trøste deg med at det er vann! Prøv å drikke godt med vann og spis grønnsaker og salat;) Så går det ned igjen tenker jeg:D
Her går det bare bra. Har ikke veid meg i dag så tenkte jeg skulle på vekta i morgen. Håper på 10 kg ned, men blir vel ikke skuffa hvis ikke, for jeg går plutselig myye ned en uke, etter at jeg står stille i en uke eller 2, så jeg har endelig klart å slå meg litt til ro med at kroppen min fungerer slik:)
Elinee sa for siden:
Ja, vet ikke om det er vann når det var på lørdag jeg drakk :( Får prøve å få i meg mer salat, men spiser mye salat
Hmm.. men det må jo være vann hvis du bare drakk vin vel...?!?:confused: Det går vel ikke ann å legge på 1,5 kg uten at mesteparten er vann:eek:...På så kort tid tenker jeg.. Men jeg skal ikke påstå at jeg har peiling:( Men kan hende kroppen ikke vil gi slipp på vannet da...Satse på at det forsvinner igjen fort!!:D
Kan jo hende det kan være lurt å telle bare for å sjekke.. Men jeg har ikke gjort det selv, men neste gang jeg står stille tenkte jeg å sjekke hvor mye fett jeg får i meg, og kanskje jeg skal telle karbene i samme slengen da!:p
Mona_K sa for siden:
Jeg syns det er en kjempe ting å hive cocous oppå kokte\stekte grønnsaker.. blir liksom litt asiatisk. Også vis jeg har kjøttdeig wok. ikke for mye for blir fort kvalmende
slektskap sa for siden:
Haha, der leste jeg "hive couscous oppå..." og fikk litt :eek: og "DET går jo ikke på lavkarbo", men heldigvis det var snakk om cocosa, eller hva? :p
Det ser ellers ikke ut til at det gikk mer enn et lite døgn før jeg var i ketose igjen etter mini-sprekken, så da skal det vel gå bra denne uken også. Men tør ikke veie meg på et par dager da i frykt for å bli veldig demotivert. Det er forresten ganske gøy at jeg tenker jeg må sy inn kjolen jeg har på meg, den henger som en sekk jo!:D
Elinee sa for siden:
Ååå, nå er jeg glad igjen! Hadde en venninne på beøk i dag som veide seg på vekta vår, og hun veide 6 kg mer enn hun gjorde i går. Da må det jo være noe feil med vekta vår!!! Gleder meg til den nye kommer i posten. Håper den viser noe myye lavere.
Jeg MÅ få si - jeg er kjempestolt av meg selv i dag! Vi hadde snitter på jobb - jeg spiste bare pålegget. Så var det tid for romkake og jeg sto over!
Nå skal vi på en bedre middag og jeg er kjempespent på hva vi får servert - men vet at jeg ikke trenger å spise poteter osv hvis vi får det.... Men jeg håper at vi får servert tapas - for da kan jeg velge selv :p
Elinee sa for siden:
:heia: Fliiiink, StegforSteg.
Jeg teller verken karbo eller fett. Bare spiser. Og det har jo funka fint hittil. Har uansett ikke helt skjønt hvor mye fett jeg skal ha i meg. Så en sånn formel her med smør som eksempel, men skjønte ikke en dritt...
Jeg har forresten funnet en olje som har hjulpet på strekkmerkene, hvis noen er interesserte.
Clarins sin 100% naturlig olje. Den som heter strengthning and conturing. Juhu!
Så bra at du er tilbake i ketose:) Kjekt når klærne begynner å bli store og posete! :D
Hohoho! Så kjekt, da er du nok myyye lettere:) Gleder meg også til du får vekta di, er spent no:D
Kjempe flott at du klarte det. DA vet du at du er på rett vei:)
Ja det samme tenker jeg, at så lenge det funker så gidd ikke jeg stresse mer med å telle!
Jeg fikk ikke strekk merke under graviditeten så er veldig heldig der. Men har noen på hoftene som jeg har hatt siden puberteten så dem bryr jeg meg ikke om lenger..=) De er så lyse og at den kremen hjelper sikkert ikke allikevel. Men skal skrive ned navnet til neste svangerskap. Kommer helt sikkert noen da ;)
Namba sa for siden:
Så flink du er steg for steg. :)
Heldig du, slektskap som får posete klær.:p Det er veldig verdt det.:D Jeg gleder meg veldig til alle de store klærne skal pakkes i poser og gis til veledighet. Det blir en god dag!
I morgen er det nøyaktig to måneder siden jeg begynte på kuren. Det er nok det lengste jeg har gått uten godteri på så lenge jeg kan huske, kanskje til og med for første gang (siden jeg er oppvokst med lørdagsgodt). Jeg er ganske så stolt kjenner jeg. For meg som spiste godteri daglig så er det lang tid uten. Det har ikke vært enkelt, men det har gått bedre enn forventet faktisk.
så flink du har vært namba:) Jeg er også vokst opp på lørdagssnop, men jeg spiste ikke snop så ofte før denne kuren, bare mye annet usunt! Hehe:D
Namba sa for siden:
To måneder på ketolyse.:) Totalt vekttap: 7,2 kg. Det er jeg fornøyd med. Det blir spennende å se hvor mye det blir etter enda to måneder til.
:heia:
Det er jo kjempebra!
Mona_K sa for siden:
LOL ups.. jepp du har rett!:D
Sliten i dag jeg kjenner jeg....har kanskje ikke fått i meg nok fett desverre :( Men nå har jeg nakkekoteletter i ovnen så jeg håper at det kan booste energinivået litt....Skulle gjerne ha vaska i dag - sånn at det er ordentlig helg i morra ;)
Namba sa for siden:
Hva har du til kotelettene, StegforSteg?
Her er det fireårs bryllupsdag i dag, og i morgen har mannen bursdag. Derfor har jeg laget moccafromasj, for det liker ikke jeg.;) Så da kan mannen og treåringen kose seg uten at jeg blir fristet. Det jeg ikke var forberedt på da var at det for det meste er kokesjokolade i moccafromasjen, og DET liker jeg...:o Men jeg motsto til og med å slikke meg på fingrene etter å ha hakket den slik at jeg ikke skulle få smaken på det, så det gikk bra. Det er litt igjen i skapet, men den frister ikke så mye. Hvis jeg skulle unne meg sjokolade, så skulle det vært favorittsjokoladen min. Det må i såfall være verdt det, og det er ikke kokesjokolade for meg. Heldigvis.
Hva skal dere i helgen da?
Elinee sa for siden:
Graaatulerer, Namba. Håper dere har kost dere:)
Hm, ny vekt var ikke så morsomt som jeg trodde. Må jo egentlig vente til i morgen tidlig da, da blir det riktig resultat. Men har i hvert fall ikke gått ned noe særlig tror jeg :( Fillern. Skjønner ikke hva som har skjedd, for spiser jo det samme. Til og med kjøpt cocosa. Prøvde å blande det med varmt vann, som en kokos te, men det smakte helvete. Helt jævelig. Som fett vann. Huff. Barn, ikke prøv dette hjemme!
Håper vekta har gått ned i morgen. Greit med platå, men å gå opp er ikke aktuelt!
Namba sa for siden:
ler
Du skal ikke se bort i fra at kroppen din trenger litt tid til å venne seg på at den går ned i vekt. Du har gått ned veldig mye på kort tid må du huske, så det er ikke rart om det stopper litt opp en liten stund. Hvor lenge har du holdt på nå?
Og takk forresten. :)
Mona_K sa for siden:
gratulerer namba =)
Jeg skal på Solstrand Hotel & Bad i bergen :D Gleder meg! Er noe Mary Kay greier.
Jeg står også stille igjen, til og med opp 2 kilo i går (onsdag) Men jeg vet jo at det bare er vann + at vekta mi også lever sitt eget liv. Vet ikke hva jeg gjør gale jeg heller. PIser nok fett, driker nesten 3 liter og holder meg under 20 karbo om dagen.. gikk til og med 6-7 kilometer på søndag.. er fortsatt helt ødelagt å kan nesten ikke gå pga bein skuldrene og sist men ikke minst .. ryggen... JIPPI TRENING ER SUNDT!... my ass farlig sier nå jeg.. Ja såå kan dere si at du må ikke begynne så hard.. da sier jeg.. det har jeg ike tolmodighet til.. Ville teste megselv for å se hvor mye jeg klarte;) hehe jeg klarer da atlså ihvertfall 6-7 km men er ikke i stand til å gå på en uke .:p
OG det var da jeg tok på meg 2 kilo... brrr.. kjipt! Men men jenter nå skal jeg opp om 4 1\2 time... måtte lage et lys som jeg hadde fått bestilling på. Og glemt.. typisk meg .. Ser dere på Søndag eller mandag =):blomster::goodluck:
Gratulerer med gårsdagen :D
Til kottisene i går hadde jeg blomkål og brokoli og fløtesaus med løk og kraften av kottisene. Var veldig godt ;)
Kroppen min tviholder på vannet etter mensen - kjipt - så jeg får vel bare pøse på med enda mer vann. Hadde håpa at jeg skulle få se 60 tallet denne uka - men neeeei desverre ikke :(
slektskap sa for siden:
Opp kl 6 idag og puttet brød i ovnen slik at jeg skulle ha noe å ha under pålegget mitt til lunsj, men tror jeg skal mekke en litt mer spennende salat i stedet. Et par lunkne småskiver til frokost ble det likevel.
Ellers sitter ettervirkningene etter småsprekken på slutten av påsken igjen; det står helt stille her...
Og så får jeg så fine kommentarer fra min mor også; "holder du på med det der enda?!" eller: "det kan ikke være bra med så mye fett, det er garantert skadelig." "Whateva'!!" har jeg bare lyst til å si da, for kroppen min sier iallefall at den liker det: jevnere humør, magen er ikke full av luft, kjenner meg opplagt og fin! så da kan hun bare synse hva hun vil.:rolleyes:
Sånn er det - og sånn vil det alltid være. Besserwissere liksom :rolleyes:
Ana sa for siden:
Stille her også, men jeg fortsetter som før, en gang må jo kroppen min også være med på nedoverturen håper jeg :)
Myrull sa for siden:
Jeg venter også på at vekta skal begynne å gå nedover igjenn. :rolleyes:
Var lissom litt artigere når man så at det var 200g mindre fra dag til dag. :p
Tror det er viktig å holde motivasjonen oppe i disse dager ;)
Myrull sa for siden:
Ja, vi er vel alle kommet over den startfasen der vekten raser av å det er jo vanlig å ha et platå etter det.
Det er vanlig, det er vanlig , det er vanlig, det er vanlig
Prøver å si det mange ganger til meg selv:p
Tror jeg må kjøpe meg et målebånd.
Namba sa for siden:
Høres ut som om det går trått hos dere for tiden. Her har det heldigvis ikke stoppet opp enda. Tror jeg da, for nå er jeg på avvenning fra spekemat for å få vekk alt vannet igjen, så det går nedover. Om det forsvinner fett er en annen sak.;) Jeg er bare 100 gram fra mitt første mål, så jeg er veldig spent nå. det er jo når jeg når 78 at det virkelig begynner. Så langt har jeg jo bare gått fra å være tykk til å fortsatt være tykk. :( Men de neste 7-8 kiloene vil gjøre meg lett overvektig, på grensa til normalvektig. Det ser jeg veldig frem til altså. Det begynner å føles mer oppnåelig å bli normalvektig nå, slank derimot føles like fjernt.
God helg alle sammen!
tangoto sa for siden:
Hei dere:-) Må bare poppe innom og si at dere har utrolig gode vektnedgangsresultater!:-D Hva er hemmeligheten deres? Kanskje skravla?:-P Lykke til videre!:-)
Superteddy sa for siden:
Tjooohei! Jeg er bare litt passiv her inne for tida jeg... Driver og jobber meg nedover etter min heftige sprekk i påska... Bare 800 gram igjen til jeg er der jeg var før påska nå! Håpehåpehåper jeg går ned litt til etter det sånn at jeg kan komme meg ned på 60-tallet... :D DET hadde gjort meg happy!! Ellers så maler jeg dag og natt og rydder innimellom slagene med ungene... Huset skal legges ut for salg om et par dager og huset må shines og RENSKES før visningene... :eek: Blæ!
Jeg står heeeelt stille på vekta - og mister litt av motivasjonen ser jeg. Leser tråd på tråd om at dette er heeelt vanlig, men jeg vil hvertfall sååå gjerne komme ned til før påskevekten.
Ser også at kroppen har vanskelig for å komme inn i ketose igjen etter endel inn/ut sprekker.
I need a kick in the butt :p
Ana sa for siden:
Står stille jeg også, StegForSteg, har gjort det en stund. Vi klarer dette, det er jeg helt sikker på
Ja, jeg kan jo ikke gi opp nå :p
Jeg bobler forresten over av energi her på morran. Har sortert klesskapet til storegutt - noe som endte i en sekk med klær til fretex, leker er sortert - og en søppelsekk skal på dynga, sengene er skifta på, rommet generellt rydda og støvsugd :D Og det der har ligget som en mare på meg leeeenge :p
Jeg har økt cocosadosen min i morgenkaffen - og lurer på om det kan være grunnen :D
wevi sa for siden:
Virker som det e litt vanlig å stå stille nå.. :/ jeg står også stille.. Må si at motivasjonen får en knekk, men jeg har blitt kvitt så mange småplager og fått mye mere energi så jeg kommer til å fortsette på lavkarbo åkke som.. så satser vi på at vekta kommer etter, pent å pyntelig...
I dag er det så nydelig vær så her blir det vedhugging og raking av gammelt løv i frukthagen.. (fint med enorm tomt, helt til man skal stelle den.. ) ;)
Ana sa for siden:
Ikke sant - men tenk på det som ekstra trim :)
wevi sa for siden:
Ja man får ta det positive ved det. :)
Namba sa for siden:
Steg for steg og Superteddy: Synes dere "sprekken" var verdt det? Eller, det jeg egentlig lurer på er om dere er villige til å gjøre det igjen, om dere tør? Tror dere det er grunnen til at dere står stille på vekta nå?
[font=Arial][/font]
Nå jeg har lyst til å sprekke så ser jeg som sagt på lista mi over hvor mye jeg har gått ned uke for uke og hvor mange cm jeg har mistet. Det motiverer meg til å fortsette som før.
[font=Arial][/font]
Jippi! Jeg veide meg i morges, og da viste vekta 77,7 kg!! Jeg ble så glad.:D Jeg har nådd det første målet mitt. Nå er alle gravidkiloene borte (og jeg har bare et par hundre gram igjen før jeg har gått ned hele vekten til babyen min). Jeg har gått ned åtte kilo så langt. Det er nesten ikke til å tro. Det er så godt å endelig være 78 kg igjen, under 78 kg faktisk. Tenk det, ned åtte kilo på to måneder og to dager. Det er veldig bra altså. Og nå begynner det endelig. Nå begynner veien fra tykk til normalvektig. Nå skal alle mammakiloene vekk! (jeg har 7,2 kg til av dem) Nå er det vår og lett å få gått tur og jeg er toppmotivert. :)
Namba: Vektmessig var nok ikke "sprekken" verd det nei. MEN jeg får bare tenke på det slik at hodet også skal følge med og at dette er en livsstil og om det tar litt lengre tid så gjør det vel det da ;) Har hatt det slik en gang tidligere å. Sto bom stille - helt til det tidligere plutselig gikk fort ned igjen.
Men uansett om jeg har stått stille i en uke - mamma syntes virkelig at jeg hadde gått ned masse siste 2 ukene - så det er mulig jeg går ned i cm og ikke i vekt. Får dra fram målebåndet mitt i morra tenker jeg :D Måtte faktisk låne en bukse av henne i dag - for hun ville ikke gå på byen sammen med meg i en bukse som var så veldig stor som min er :p Litt gøy å da :P
Superteddy sa for siden:
sparker StegforSteg i rumpa! :D
Om sprekken var verdt det? Hmm... Det var deilig å ikke tenke på hva jeg putta i meg i noen dager da, og jeg spiste masse deilig fy-mat... :o Mamma sine sveler var verdt det! :p Skulle nesten ønske jeg hadde følt meg verre, for jeg kjenner det ikke var så avskrekkende som det skulle vært! Men klart jeg angrer når jeg tenker på hva vekta kunne vært nå da... :rolleyes:
Gjort er gjort og spist er spist, så nå må jeg bare jobbe litt ekstra! ;)
Namba sa for siden:
:D Kjekt da!
Ganske deilig denne livsstilen.... Nyter et glass rødvin nå - og noen ruter med mørk sjokolade :D
Namba sa for siden:
Høres bra ut ja. Jeg har ikke begynt på livsstilen enda jeg. diett først, livsstil etterpå.;) Jeg har forresten bestilt meg boka om vektstabilisering etter slankekuren nå. jeg gjorde det i samme slengen da jeg bestilte meg flere vitaminer. Jeg kan jo ingenting om generell lav karbo, kun ketolyse, så det blir spennende. Jeg håper tanken på å slutte på ketolyse ikke føles like skremmende etter å ha lest den.
jeg følger jo ikke ketolysekuren - men LCHF (lavkarbo) og er i ketose. Det passer meg mye bedre enn en kur har jeg funnet ut ;)
Namba sa for siden:
Ok.:) Man må gjøre det som passer for seg. Da blir kanskje ikke overgangen fra å slanke deg til å vedlikeholde vekttapet så stort for deg heller? jeg er veldig spent på overgangen, særlig å skulle ut av ketose. Jeg er så redd for at appetitten skal komme tilbake for fullt igjen.
Jeg er i ketose, selv om jeg ikke lever like strikt som dere ;)
Superteddy sa for siden:
Hva spiser du da steg? Er vel litt mer begrenset hva du kan spise eller?
Tja - jeg spiser vel alt dere kan spise og litt til ;) Jeg nyter et glass vin og litt mørk sjokolade i blandt, ellers så spiser jeg rene produker og minimalt med halvfabrikata. Hvis jeg kjøper noe på butikken er det maks 5 karber pr 100gram. Derimot spiser jeg litt skyr med fløte hvis det er fryktelig travelt til meg, og ikke lett tilgjengelig til et kjøkken.
Jeg kjører litt strengere enn Fedon som min søster går på, for jeg spiser bla annet ikke frukt ;)
Ana sa for siden:
Sånt er jo kjempeflott, skikkelig boost for selvtilitten.
Mannen så jeg har gått ned og inn masse, så nå håper jeg snart vekten er med på det også. Men at andre ser det hjelper masse :)
Namba sa for siden:
Ja, du har vært nødt til å være veldig tålmodig med tanke på vekta. Men så lenge rumpa og magen forsvinner likevel så er jo det det viktigste. Det er jo mindre motiverende å gå ned på vekta men å se like feit ut.ler;)
Har vært litt opptatt etter påsken så har ikke vært så mye inne å skrevet. Bare lest litt;)
Menne ville bare si at det er så utrolig kjekt å se at vektapet på de fleste no, er ganske høye og faktisk ikke så mye forskjell på hver enkelt heller :)
Jeg har egentlig også bare sett på dette som en diett, men føler mer og mer at dette er min nye livsstil. Har ikke lest boken som handler om etter vi er ferdig med ketolyse.
Tenkte jeg skulle lese den snart:lesebok:, sånn at hodet er klart og veit hvordan livet skal bli.
Eller så er jo det en fantastisk dag i dag. Solen stråler, ikke en sky på himmelen og gradestokken har ikke vært under 10, siden jeg stod opp i dag :cool: Har vaska hus og luftet godt ;) Skal vaske bil innvendig og utvendig også =) Og kanskje polere den =)
Mona K:Jeg bor 5 min fra Solstrand Hotel og Bad:w00t: Det er ikke i Bergen, men på OS:p Stoooor forskjell.. Hahah.. Men kos deg, det er kjempe fiiint.
Håper alle har like fint vær, og ønsker dere alle en flott dag videre:stortsmil
Superteddy sa for siden:
Da ser jeg ikke helt forskjellen egentlig... Jeg også tar meg et glass vin av og til, og kan ta en liten bit bocca. Kanskje jeg egentlig går på LCHF?? :confused::p Teller du karber og sånn? Hva spiser du på en dag f.eks?
Hmmmm.. Her inne var det stille gitt ;) Får satse på det er det fine været som gjør at dere ikke er så aktive her i dag :)
Men tenkte jeg skulle spørre her inne før jeg evt. starter en tråd selv. Jeg har helt siden jeg begynte på ketolyse fått mange små (str med en fingerneil - fingertupp) blåmerker! Og innimellom finner jeg store blåmerker. Og jeg får veldig sjeldent blåmerker. Og disse kommer av seg selv, det er jeg heeelt sikker på! Det gjør vondt å trykke midt på dem, de kommer uten at jeg har vært borti noe eller slått meg! De små blåmerkene kommer stortsett på beina, men finner dem også på armene. De stor er på lår, legger, armer og rygg!!
Og det ser ut som at når de forsvinner så er det mange små blodårer som kommer til synet! Disse forsvinner da ikke! (dette er spesielt på beina)
Er det flere som opplever dette, eller er dette bare tilfeldig???
Namba sa for siden:
Hmmm, dette kan jeg dessverre ikke svare på 65kgmamma. :confused: Det hørtes rart ut. Håper du får svar på det og at det ikke er noe alvorlig/varig.
I morgen er det veiedag. Jeg har jo snikveid meg, så jeg vet jo hva jeg kan forvente, men jeg ser frem til offisiell veiing og å oppdatere tickeren og statestikken min.:)
Nei jeg teller ikke karber og sånt. Jeg kjenner vel på kroppen når jeg har fått for lite fett (og ser det på vekta....)
Dette er dagsmenyen min:
Frokost 0600: 1 kopp kaffe med cocosa
Frokost II 0900: En halv skyr (skogsbær for den har minst karber) med fløte
Lunch 1130: Salat med spekemat, egg og bacon, fløtegrøt, middagsrester... Kommer helt ann på hva jeg vil ha :)
Ca klokka 14: 1 grønn te med cocosa
Mellom klokken 16 og 18 er jeg som regel på trening
Middag: Minstens Chillisuppe, laks med blomkål og seterrømme, currygryte, biff :D med asparges - brokoli - sopp mm og fjordlands bernaise.
Og om jeg er fysen på kveld: En fruktte med cocosa.
Innimellom der drikker jeg ca 3 liter vann, og så blir det nok desverre noen glass med pepsi max å gitt :p
:heia: meg :D
69,9 på vekta i dag tidlig..... ENDELIG!!
Ana sa for siden:
:heia::heia:Gratulerer - du er på 60-tallet! :heia::heia:
slektskap sa for siden:
Hurra Stegforsteg!! Gleder meg også til jeg når 60-tallet, men det er en stund til tenker jeg. Vel, har omsider komt tilbake til før-påskevekt, og jeg vil si det IKKE var verdt det den lille sprekken jeg hadde. Kanskje hadde det stått stille likevel, men jeg tenker nok det er pga sprekken jeg.
Mannfolket har bursdag idag, så da blir det litt kakekalas i ettermiddag ja. Laget sjoko-bananmuffins med barna igår, var rett før jeg dykka ned i røra... Ellers går det greit. Men tror ikke jeg skal begi meg ut på noe lavkarbokaker eller noe, hadde vel kommet til å spise alt selv!
Namba sa for siden:
Gratulerer med å nå 60 tallet, steg for steg!! Skikkelig bra!
jeg har også noe å feire. :) Jeg har gått ned 1,4 kg den siste uka! 8,4 kg på 9 uker, det synes jeg er bra altså. Jeg satt og kikket på bilder fra dåpsdagen til babyen min som var 14. februar, og det er ikke til å tro at jeg så sånn ut for bare to måneder siden. Jeg håper forskjellen etter de neste to månedene er like dramatisk.:cool:
:heia:
Så deilig da Namba :D
Namba sa for siden:
Er det noen av dere som har vært på tur mens dere har vært på diett forresten? Hvordan var det? I morgen reiser jeg til ei venninne på østlandet og blir til torsdag, og på onsdag skal vi på metallica konsert. Jeg vil så gjerne holde meg til dietten mens jeg er der. Hun jeg skal bo hos lar meg helt sikkert låne kjøkkenet, men jeg synes det er litt flaut å styre for mye. Jeg trenger nok en plan. Har dere forresten forslag til veiamat jeg kan ha med meg?
Er det bare jeg som ofte drømmer at jeg spiser høykarbo før det plutselig går opp for meg "å herregud, hva har jeg gjort?!!" og slutter å spise med en gang. Men etter å ha spist i drømmen så er jeg jo tørst, så drikker jeg høykarbo drikke før det demrer igjen "å herregud, hva er det jeg gjør?!!":p Jeg blir jo så lettet hver gang jeg våkner. ;)
Lag oppsieruller, lollipopbrød feks. (Er ikke så glad i oppvarma omeletter osv jeg - så det foreslår jeg ikke til deg....) Minstens Chillisuppe var også god oppvarmet, og kunne lett puttes i "porsjonsbokser" (bruk creme fresh istedet for rømme)
wevi sa for siden:
Har faktisk tenkt på det samme. Gubben har fått en ukestur i Riga sammen med jobben som feirer ti år.. Vi jentene skal også være med. Å da blir det jammen en utfordring å skulle holde lavkarbon. Og så skal æ være to måneder bortreist i sommer. Nå er det heldigvis nordover til mamma, så ho lar mæ nok dirigere på kjøkkenet.. Men det blir rart å være på hytta med hele slekta i ukesvis.. Meeen, det får bare gå på et vis. Styre unna potet og så videre og ikke gi opp.. :)
Når æ e ute på farten opp til Hamar (er mye der) så lager æ mæ en skikkelig dose med salat med masse godt oppi som tåler å ligge litt i romtemp. Har det oppi en isboks og knasker i ny og ne.
Namba sa for siden:
Wevi: hva slags protein har du oppi da? som tåler romtemperatur?
Superteddy sa for siden:
Steg for steg: Gratulerer!!! Så deilig altså! :) Kjempeflink har du vært! :) Teller du ikke hvor mye fett du får i deg heller? Hmm... Ligner jo veldig på det kostholdet jeg har da egentlig... Kommer sjelden opp i 15 karber på en dag... Burde jeg spise mer enn 150 g fett da kanskje?
Namba: Gratulerer med fantastisk bra vekttap!! :) Kjempebra! Deilig å se stor forskjell på bilder altså! :)
Når vi skal kjøre langt så lager jeg meg en heftig kyllingsalat med masse snadder oppi! Spiser den som regel etter max 4 timer eller noe, og det går helt fint det altså! ;)
slektskap sa for siden:
Hey, Namba!!! Så bra at noen har fått uttelling denne uka! Jeg fikk mensen nettopp nå, så jeg innbiller meg at det har noe å si for stillstanden og generell oppblpåsthet.:rolleyes:
Ellers så var det en på kontoret her som sa jeg måtte passe på så jeg ikke forsvant helt nå! :p Det var jo et flott kompliment, selv om det er liten fare for at jeg forsvinner helt selv om mer skal forsvinne.:D
Nei teller ikke fett. Hvis man får i seg for mye fett - kommer det ut igjen iform av "fettdiare" - og siden insulinet ikke er så "aktivt" lengre blir det heller ikke lagret fett på kroppen....
Elinee sa for siden:
Såå flinke dere har vært! Jeg har ikke vært så aktiv i det siste, men har liksom ikke vært så gøy når drittvekta har stått stille. Namba, du sourte hvor lenge jeg hadde holdt på, jeg husker ikke helt datoen her og nå, men hadde gått ned 10 kg på litt over sju uker. Så har det stoppet i ca to uker, men nå tusler det nedover igjen. Når det står stille såå lenge, og tilogmed gå OPP, så blir man skikkelig demotivert. Skulle hatt mensen for to uker siden også, men den er jo ikke kommet. Hadde håpet det vat det som gjorde det, men fikk jo ikke mensen, så kan jo ikke være det heller...
Ah - jeg har vært på Zumba i dag :D Det var kjempegøy!!
Elinee sa for siden:
Namba, jeg har vært ¨på tur. Går greit, for spiser så mye ute. Bestiller mer grønnsaker i stedenfor potet,ris etc og salater til frokost...Men siden dere skal på østlandet, er det til noen dere kjenner eller blir det utespising? Lettere når man spiser ute, for jeg liker ikke si at jeg slanker meg, og vil ikke være til bry, og da kan middag bli vanskelig...
Elinee sa for siden:
Ja, Steg for Steg, det er kjempemorro. Føler jeg får litt mer rytme av det også. Det trenger jeg...Men har vel bare trent to ganger siden jeg startet på kuren, så burde nok sjerpe meg litt...
Grattis StegforSteg!
Flinkis'n =) Våre dåpsbilder tørr jeg ikke se på engang .. Urrrgh!
Kjekt å få den beskjeden også da;)
Nå er jeg der. Mista litt motet nå.. Går opp igjen no som jeg endelig hadde gått ned neste 10 kg.. Men men, sånn har det vel egentlig gått hele veien, men blir så deppa når vekta går opp. Å stå stille er ille nok, men men må vel bare smøre oss med tålmodighet..
Du er vel ikke gravid da Elinee?? Men isåfall tror jeg IKKE du bør gå på ketolyse i hvertfall.. Mener jeg leste at det kunne være farlig eller ikke bra for fosteret..!?
Men skal ikke si det 100 % sikkert, men ville iallefall sjekket opp i det hvis du er gravid. ;)
Namba sa for siden:
krysser fingrene for at Eilinee er gravid :)
For en kjekk beskjed å få Slektskap.:)
Jeg kommer ikke til å spise på restaurant mens jeg er vekke, kun i bilen tur-retur og hos de jeg skal bo hos. Jeg får bare be om at de lar meg låne kjøkkenet og lage en plan for hva jeg skal spise. tenke tenke Jeg gleder meg skikkelig nå. Tenk i morgen reiser jeg, og i overmorgen skal jeg på konsert med Metallica. :D
Ja vi får krysse fingrer og tær ;) Men ho får ikke lov å forsvinne vekk herifra fordi om :p (hvis ho ikke kan gå på ketolyse)
Så misunnelig på deg namba:) Men sånne atkins barer er kjekke å ha i tilfelle du er langt fra mat eller muligheter for å lage mat. De metter godt syns jeg :) Og du får nok lov å låne kjøkkenet tenker jeg :)
slektskap sa for siden:
God tur Namba! Høres gøy ut med Metallicakonsert, selv om jeg ikke er noen superfan av de. Live musikk er noe helt annet!
Juhu, nå har jeg mistet en tredjedel av det jeg skal ha av! Gjør at det kjennes verdt det å ha stått over alle kakene osv igår. :D
Det er deilig å tenke sånn slektskap ;) Herlig å se at det går nedover :D
Jeg er også snart halveis - og det er fantastisk å tenke på :D
Mona_K sa for siden:
Åå skulle sett hva du hadde skrevet før .. kunne vi tatt en kopp te sammen =) Jeg fikk beskjed om at det var begrgen men nei det var det jo ikke:p MYE finere =) minnet mye om Lysekloster. Du bor på en vakker plass ;)
Mona_K sa for siden:
Hihi lavkarbon...
Akuratt Riga er ikke et problem rett ved den lille parken som ligger midt i sentrum er det en resturant, der de selger all maten sånn at du plukker hva du vil ha, koldtbor bare det er varmt ;) Nam kjempegodt og ganske rimelig og det er garantert noe for alle. Ellers er det jo bare å gå i butikken å handle:rolleyes: Misunnelig noe av den beste maten jeg har fått i mitt liv ...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.