< Tilbake til oversikten

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

wevi sa for siden:

hmmm.. fikk ikke helt dreisen på det der med den siteringa og sånn.. :D det e altså mine svar, ikke sitat fra Namba. :D.. bittelitt blond....

Mona_K sa for siden:

ellers leker jeg med gutten min og står å steiker kjøtt:p

Mona_K sa for siden:

Vil være med å fiske! Elsker å fiske=) finner bare ikke stanga mi etter at vi flyttet:(

wevi sa for siden:

hehe!! bare å hive sæ med.. Har sikkert fiskeutstyr til hele februartråden her. :D

Superteddy sa for siden:

Alder: 28 år
Sivilstatus: gift
Antall barn: 2 egne: jente født 18.08.07 og gutt født 16.06.09, og ett bonusbarn på snart 8 år. :)
Hva dere gjør til vanlig: nå bygger vi hus! Fikk akkurat solgt huset vi bor i nå, så det var deilig å bli ferdig med! ;) Nyhuset står klart i juli, så vi gleder oss noe sinnsykt! :D
Evt andre ting: kanskje det over som skulle stått her? :o Jeg er hvertfall utdannet hud og spa terapeut, og jobber som selvstendig næringsdrivende. Får egen salong i nyhuset, så det blir så bra!!

pheona sa for siden:

Alder: 26 år
Sivilstatus: samboer
Antall barn: 1gutt på 3 år :)
Hva dere gjør til vanlig: Akkurat nå jobber jeg som vikar i et stort transport firma. Stortrives og håper jeg kanskje har muligheter for enda mer jobb der etterhvert.
Evt andre ting: Tja,... hva annet... det er bare å spørre meg om det er noe dere lurer på. Jeg har akkurat fått mamman min til å begynne på lavkarbo også :) Håper hun klarer det og går ned masse :D Det fortjener hun!

pheona sa for siden:

Det var hamburgere :) men de har alltid en salatbar også :) Så det blei salat på meg.
De har faktisk ganske bra utvalg... for de som spiser hva de vil! Brødskiver, baguetter, varm mat (gjerne to retter), dagens suppe, salat bar (denne er det veldig varierende kvalitet på... ), kaker, frukt, nøtter osv osv...

65kgmamma=perfekt sa for siden:

Hei hei damer!
Har 3 mnd jubileum på ketolyse i dag :D

I den siste tiden har jeg som jeg har skrevet før gått mye opp og ned i vekt, og stått stille i lang tid. Så jeg tok å regnet ut hvor mye cm jeg har mistet siden jeg begynte å ta mål :)
Må få litt motivasjon igjen! Kommer meg ikke under 77,5 kg, vekta viste det i dag også ..
Men altså her er mine cm som jeg har mista!

Cm mistet siden 14.04.2010 & 01.03.2010:

Bryst ( mål siden 14.04.2010): - 3 cm :eek: Sillikon på meg ja!
Legg h( mål siden 14.04.2010): - 1 cm
Legg v( mål siden 14.04.2010): -0,5 cm
Ankel h( mål siden 14.04.2010): - 0,5 cm
Ankel v( mål siden 14.04.2010): - 1 cm
Navell: - 7 cm
Rumpe: - 4 cm
Lår h: - 3,5 cm
Lår v: - 3 cm
Arm h: - 0 cm
Arm v: +1 cm Sikkert pga av trening og bæring av baby ;)
Kg mistet siden 01.03.2010 : 3,7 kg

Den totale sum jeg har mista : - 22,5 cm :D:D:D

Kanskje flere vil legge ut en slik oversikt? Det er så kjekt å se cm også. Spesielt når vekten står stille :p

Elinee sa for siden:

Åå, så deilig, Namba. Jeg skal også prøve noen små, trange bukser snart.

Jeg tenkte faktisk på å skrive et innlegg om det at vi må fortelle litt mer om oss selv, så dette passet fint. Det med cm var også veldig genialt, 65kg, gøy å følge med. Jeg har ikke målt meg på like mange steder da. Angrer på det og at jeg ikke tok før bilder, men sånn er det bare.

Alder: 21
Sivilstatus: Samboer i to år nå, 9. mai.
Antall barn: Ingen foreløpig...
Hva dere gjør til vanlig: Jobber som daglig leder på et galleri/kafè. Er ellers veldig opptatt av shopping :P og interiør.
Har blondt hår, blå øyne, er 170 høy og forhåpentligvis snart tynn!

Cm jeg har mistet i krig:
midje: 8 cm
lår: 5 cm
navel: 6 cm
rundt hoftene:7 cm

Totalt på de fire stedene: 26 cm!

STEIKE!! Du raser ned i vekt og cm :) Flinkissen vår ;)

Mona_K sa for siden:

Hehe høres bra ut!

wevi sa for siden:

Åh.. det hørtes vondt ut.. ;) Kor ligg Sommerfjord? Kanskje vært deilig med en runde massasje og hudpleie etter ei uke i telt uten dusj eller madrass. :D Stikker innom å må skrubbes ned. :p

Angrer på at æ ikke målte mæ i cm... Kjenner på klærne at noe skjer selv om vekta står stille.. Hadde veldig stor glede av det når æ gikk på GR og trente som en gal. :)

wevi sa for siden:

Kanskje æ sku invitere dæm som vil være med på en minitur i villmarka til Femund til høsten? Trim, kos, nye venner og frisk luft på en gang. :) Trenger ikke ta ei hel uke, men kanskje ei langhelg. Femund ligger godt planta litt sånn midt i væla, sør for Røros.

Elinee sa for siden:

65kg, Tusen takk :) Vi er flinke alle sammen. Glad jeg ikke målte over puppene, hadde sikkert blitt deprimerende....
Men ser jaggu ut som om kroppen min ikek var så gira på kokostopper. Opp 100 g til i dag. Helvetes kokostopper. Sikkert fordi jeg psykisk tenkte at dette ikke var lov og psyken har mye å si på hva kroppen tar opp!
Wevi, ja, det er så irriterende når man tenker tilbake på ting man burde ha gjort! Jeg burde ha målt armer og legger og så angrer jeg sååå mye på at jeg sletta de bildene jeg tok av meg. Var så redd for at samboeren min skulle se dem (men han så jo meg sånn hver dag, så skjønner ikke helt hvorfor :p)

Mona_K sa for siden:

Mmmm en stor kopp kakao med pisket krem ! Nam nam!:D

Namba sa for siden:

Alder: 31 år
Sivilstatus: Gift
Antall barn: To jenter, ei på 6 mnd og ei på 3,5 år.
Hva dere gjør til vanlig: Jeg er hjemmemamma.
Evt andre ting: Tja, hva skal man si? Jeg liker å trene, men helsa gjør det vanskeligere enn jeg skulle ønske. Jeg har slitt med vekta i omtrent siden 2001-2. Jeg er liksom den der standard pakken med mann og barn, hund, hus og bil og campingvogn og lån. ;) Lever familielivet.

slektskap sa for siden:

Kan ikke alle sammen fortelle litt om seg selv sånn at vi blir bedre kjent?

Alder: trettifire
Sivilstatus: evig samboer
Antall barn: to + en hund
Hva dere gjør til vanlig: kontorslave
Evt andre ting: holder også på og bygge hus nå, det tar mye tid!

Vet du, det høres helt topp ut!!!:D

Namba sa for siden:

Gratulerer med tre måneder på ketolyse uten sprekk! Det er noe å være stolt av. Om ei uke er jeg like stolt jeg også.:D Da skal jeg ta meg en grundig cm måling jeg også.:)

Wevi: Det hadde vært kjekt å møttes i naturen sånn. Nok en gang blir jeg stoppet av helsa. Gud som jeg hater bekkenløsning!:mad:

wevi sa for siden:

:klem:hoff.. Søstra mi var også kjempeplaga med bekkenløsning. Stabeisen fikk beskjed om at ho ikke burde få mer enn en unge, men kjørte på allikevel.. og ble sengeliggende i nesten åtte måneder av svangerskapet!! Rene prevensjonsmiddelet for mæ som lillesøster...

Men ho kom seg da til slutt. Til neste år skal ho gå tjeivasan!! (halve vasaloppet) Imponert av den gamle søstra mi som gikk ned 20 kilo og ble skifantast. :D

Namba sa for siden:

Imponerende. jeg har ikke vært riktig så dårlig jeg selv om det ikke var stort mer jeg klarte, men jeg har ikke blitt bra mellom svangerskapene heller. Jeg fungerer, men må være forsiktig og unngå ting som sykling, dansing, mye bæring osv osv osv. Jeg kunne nok gjort meg selv avhengig av krykker på et par måneder dersom jeg levde sånn som jeg ønsker.

Myrull sa for siden:

God morgen damer :) Eller god dag nå kanskje. :p

Alder: 27
Sivilstatus: om 6 dager har jeg vert gift i 7år.
Antall barn: jente på 7,5, to hunder, to katter og hønsehus/ender
Hva dere gjør til vanlig:husmor om dagen, egentlig barne og ungdoms arbeider
Evt andre ting: Kommer ikke på noe jeg :o

I dag viste vekta 66,9 :spent:

Namba sa for siden:

Gratulerer så mye, myrull. Jeg drømmer om nettene at jeg har blitt 66 kg jeg, og så tenker jeg "men det kan da ikke stemme jeg var jo 76 kg forrige uke. eller var det 86? Jeg husker ikke, men jeg tror det må ha vært 76. Eller er jeg 66?":D Jeg synes det er flere her inne som begynner å nærme seg ferdig slanket jeg.

wevi sa for siden:

her viser vekta fyttirakkern enda, så æ e ivertfall ikke ferdigslanka.. Blir sikkert hengende her i mange år. Vekta har ikke rikka sæ siden påske, så no må æ begynne å finne ut ka æ gjør galt... Kan ikke tenke mæ at det e vanlig å ha et så langt platå? Så en dame som begynte å spise mindre porsjoner. Skal prøve det æ å. Får håpe æ ikke blir gående sulten da. Spiser mæ ikke mett nå heller..
Å så må æ prøve å trimme enda mer tenker æ. Går jo vanvittig mye og sykler med bikkjer, men da trår æ jo nesten ikke rundt en eneste gang.. :D Det e jo hele poenget med trekkhunder. Lurer på om æ skal prøve en runde med sånn 30 days shred. Blir litt inspirert av dere andre som gjør det :)

StegforSteg sa for siden:

Presentasjon ja :D

Alder: 31 (32 om 29 dager ;) )
Sivilstand: Dater
Barn: 2 stk, en gutt født 170104 og en jente født 270805 (jupp - to tette og en badehette :D )
Hva gjør jeg til vanlig: Jobber som logistikk koordinator for et stort Subseafirma. Vi produserer og vedlikeholder, styrer logistikk osv for verdensledende oljefirma i hele verden. En travel men givende jobb. Vært der siden 2001
Ellers så prøver jeg å trene når jeg har barnefrie uker, jeg lærte meg å strikke i vinter, så det har blitt litt tovede tøfler liksom på folk :p Digger interiør - men så synd at lommeboka rett og slett ikke strekker til ;)

Namba sa for siden:

Er du sikker på at du får i deg nok fett da wevi? Jeg merker at jeg blir veldig fort mett når det er mye fett og bra med protein i maten.

wevi sa for siden:

Ja det trur æ no. Æ spiser vanvittige mengda med meierismør. :D Æ mente ikke at æ går sulten no altså, men æ spiser mæ ikke god å mett. Det gjorde æ før.... Hvorav æ havna her lammi dåkker. ;)
Men æ lure på om det går ann å spise for mye grønnsaker? Æ spiser masse salat og en del blomkål til middagen. Hmm.. må forske litt på det her no. Hadde håpe æ skulle slippe å sitte å regne ut alt æ spiser.. :/ Ble spylei av det på GR.. men æ må vel snart krype til korset. :)

Namba sa for siden:

jeg spiser meg stort sett alltid god og mett, men mengdene er likevel små. Kan det være at du spiser for mye fett da, sånn at kcal innholdet blir litt i høyeste laget? Det er så vanskelig å vite hva (og om) man gjør galt på ketolyse, synes jeg. Det kan jo være at du spiser for mye grønnsaker og salat som du skriver. Jeg tipper at jeg vanligvis spiser omtrent lite mye grønnsaker/salat som kjøtt. Hundre gram kjøtt og hundre gram grønt. Jeg har ikke veid så det er bare gjetning. For alt vi vet så kan det jo hende at du ikke gjør noe som helst som skulle tilsi at vekta skal stå stille. I den platå-tråden står det jo at vekta ikke skal rikke seg opp eller ned på en måned før man skal tenke på det. Lettere sagt enn gjort.

Wevi eller noen andre, kan dere tipse meg om hva jeg kan ha til kjøttkaker/karbonader er dere snille? Jeg er glad i blomkålssuppe, så jeg bruker å snavle litt kjøtt før jeg spiser suppa mi for å få nok protein, men jeg vil gjerne ha tips om måltider med kjøttkaker/karbonader nå som den gode, gamle potet og brun saus utgår.

Elinee sa for siden:

Ja, glemte helt å gratulere deg, 65kg. Jeg tenker "åå, så flinke de er", men glemmer å si det her :p Fliink med tre mnd uten sprekk!
Og :heia: Myrull. Veldig bra.
Namba, det er litt trist faktisk på en måte, at vi nærmer oss ferdig slanket, for har det så koselig her :) Men kanskje jef finner ut at jeg vil ned en kilo eller to til, når jeg er ferdig. Får se når den tid kommer :)

Namba sa for siden:

Hvis dere andre blir her (og det håper jeg jo) så kommer jeg fortsatt til å henge i denne tråden jeg. Den er det kjekkeste med hele lavkarboen.:) Vi må jo ha en plass å skryte over oss selv for at vi holder vekta også!:D

Elinee sa for siden:

Enig. lm staying! Vi har jo blitt venninner, så må fortsette å snakke sammen :) En ting som egentlig er positivt, men som har blitt litt negativt, er at de fleste av klærne mine ikke er så fine på lenger. Litt dumt, for har myye klær. Dette blir jo faktisk dyrt! Har brukt en jakke i beg som nå er for stor, så kjøpte jeg en til for en tre uker siden og nå er den for stor også. Men det er jo egentlig gøy :)

Superteddy sa for siden:

Ingen fare for at jeg blir ferdigslanket med det første... :rolleyes:
I dag veide jeg 100 gram mindre enn jeg gjorde før påske! Hurra liksom... :p

Er så SUR på mannen nå altså!! Jeg har tusen ganger forklart hvordan denne kuren virker, man han vil bare ikke få det inn i et tjukke hodet sitt!! Har spist litt lite fett i dag, så i sted laget jeg meg to stk fiberrik med 4 osteskiver på hver. Han bare så på dem og sa: det er ikke rart at du ikke går ned i vekt når du spiser sånn! :mad: Jeg blir såååå oppgitt!! Han har nemlig gått ned 6 kg på tre uker på GR, så han har gått ned det samme som meg på 3 uker, mens jeg har brukt 3 mnd... Jeg stresser egentlig ikke så mye med det lenger siden jeg går inn i cm og jeg trener en del styrke. Men blit så sint når han må komme med sånne kommentarer! Han har nemlig gått toppidrettslinja han, så han VET at det ikke går an å slanke seg med å spise fett han! :rolleyes:

Wevi: sommerfjord = Sandefjord! ;)

wevi sa for siden:

å.. sandefjord blir litt omvei. :D
Hmm tilbehør til kjøttkaker. Kunne tenkt mæ en kålstuing og gode gamle gratinerte blomkål og broccoli og en god brunsaus hvis æ skulle lage det. :) Lagde viltsaus her for litt siden, med nestargel, og det gikk strålende. Lagd brunsaus flere ganger å gubben merker ikke forskjell, så da blir det vel ok.
:) Innbille mæ at kålstuing kan lages ved å koke kålen i litt vann og så tilsette en del fløte. Jevne med JBKM og krydre med muskat og pepper.

wevi sa for siden:

Æ vil forresten ikke slutte å henge her selv om æ plutselig skulle begynne å gå ned i vekt. :D Vi må som sagt motivere hverandre til å holde vekta.

Elinee sa for siden:

åå, så irriterende, Superteddy. Har det likt her i huset. Han ser nesten litt på meg med avsky når jeg dypper maten i creme fraiche. Hallo! Det virker jo. Smaboeren min har bokset profesjonellt og vært norgesmester i boksing, så han må liksom gni det inn at han kan alt. "Går ikke an å leve sånn. Man trenger karbohydrater bla bla bla" Shut the fuck up og spis lavkalori maten din!

Namba sa for siden:

[quote=Elinee;871339]åå, så irriterende, Superteddy. Har det likt her i huset. Han ser nesten litt på meg med avsky når jeg dypper maten i creme fraiche. Hallo! Det virker jo. Smaboeren min har bokset profesjonellt og vært norgesmester i boksing, så han må liksom gni det inn at han kan alt. "Går ikke an å leve sånn. Man trenger karbohydrater bla bla bla" Shut the fuck up og spis lavkalori maten din![/quote]
LOL!:D

Hvordan lager du brun saus uten mel, wevi? Det er lov å benytte seg av at du er kokk håper jeg, for det ække jæj.;) Hva er nestargel?

Håper det løsner for deg snart, Superteddy.

Jeg bestilte meg tre jakker da det var januarsalg jeg, og den fine regnjakken min har blitt helt telt. Softshelljakken har blitt litt lang i armene, men ellers er den grei. Jeg bruker dem mye nå før jeg krymper ut av dem. Buksa som var litt trang da jeg begynte har blitt litt for vid nå. Jeg synes det er synd med regnjakken min for den var skikkelig fin og veldig praktisk her på sunnmøre, men ellers er jeg bare glad til. Jeg er ikke sånn superhappy med klærne mine så jeg er bare glad til. Jeg har vært jojoslanker så jeg har en del klær liggende som jeg krymper inn i etterhvert. Jeg gleder meg sånn til klesskapet skal tømmes for klær i str L og XL!:) Jeg gleder meg noe innmari til å bytte garderobe og begynne å handle nytt undertøy og nye bukser særlig (når målet er nådd og det skal investeres).Jeg kjenner at det kribler bare jeg tenker på det.

Superteddy sa for siden:

Jeg også sa det til han! Hvordan tror du jeg har gått ned 6 kg?? Han mente det var vann... Jeg bare: hallo, om jeg hadde veid like mye som deg så hadde det kanskje vært 6 kg vann! Han sender meg linker til GR, og tyter i lange baner om at det bare er lavkalori som funker! Jeg sa jeg skulle spørre han om jeg ville ha hans mening, og ellers kunne han klappe igjen! :D Han er jo største jojoslankeren liksom! Har faktisk vurdert å gå over til GR, men nå skal jeg faen meg vise han ja! ;)

Superteddy sa for siden:

Namba: Så utrolig deilig altså! :D Deilig når klærne blir for store! Må jo ha litt klær som passer underveis, så får vi heller dra ut på storshopping når vekta viser det vi vil! ;) Jeg også gleder meg til jeg kan kaste ut de klærne som er for store! Har samlet på en del bukser i 42, men de skal jeg aldri komme inn i igjen, så de kan fretex få! :)

wevi sa for siden:

Jammen glad æ har en gubbe som støtter mæ hundre prosent og ler når han ser ka æ kan spise. :)

bare å spørre ivei det. Æ synes det e artig å kunne svare. Det va det der med at æ ikke bruker oppskrifter da.. :D Men æ skal forsøke å skrive det ned.
Nestargel er det samme som JBKM, bare at man kjøper det på apoteket.

Brunsaus: Æ har kokt kraft av bein eller kjøtt og alle grønnsakene æ har funnet i kjøleskapet den dagen. ( vi er begge jegere og har frysere fulle av div vilt og bein). Da hiver æ bein i en kjele, heller på et par liter vann og grønnsaker og lar det koke lenge.. Gjerne la det stå over natta. Virke det tungvint så kan man jo bruke buljong. Tror det er mange kh i vanlig buljong men æ la merke til at dæm hadde sukkerfri buljong på helsekosten her.
Når krafta/buljongen er kokt smaker æ den til med de krydrene som passer til det æ skal kokkelere da. Til kjøttkaker, mye pepper og bittelitt ingefær og muskat. Så surrer æ løk i ca hundre gram smør i en kjele og heller over ca 1 liter av krafta. Bland JBKM i litt kaldt vann og hiv det oppi med en gang mens du rører godt. Trur æ bruke ca 5-6 ts på den her mengden.
Så e det bare å krydre og kjøre på med rømme og fløte etter smak. Ta ca to ts med søtt oppi. det fjerner litt av vannsmaken. Ikke vær redd for å krydre... :) Det e alfa og omega for en god saus.

Den her sausen kan man variere i det uendelige. :) hvitløk og rødvin istedet for fløte og rømme til lammesteka, sennep til svinekjøtt for eksempel. Æ like at det ser ut som brunsaus,så æ har brukt litt sukkerkulør for fargen. Ane ikke kor mange KH det er i den, men det er jo ikke store mengden å æ har ivertfall ikke ramla ut av ketose. :D

wevi sa for siden:

Har forresten lagd mæ en skikkelig drømmedessert i dag, som æ konstruerte sånn i farta. Knallgodt!
æ smelta fire ruter med cloetta sjokolade med ei god spiseskje meierismør og rørte rundt. Avkjølte det litt i kjøleskap så det såvidt begynte å stivne. Så blanda æ litt sukrinmelis og sitron i et par ss rømme. Hadde det oppå sjokoladen og ei ss bringebær med sukrinmelis oppå der.. Ikke akkurat til hverdagen, men æ lage mæ sjelden sånne søtsaker så æ tok tjangsen.. Den sjokoladeblandinga blir akkurat som den sjokoladesausen som stivner på isen, hvis noen har smakt den. faaarlig god. ;)

pheona sa for siden:

åååhh.. Jeg begynner å nærme meg 100kg grensa med stormskritt!!! neste uke SKAL jeg være tosiffra!!!!!! 100,7kg nå... krysser fingrene faktisk skal jeg være tosiffra før helgen! For atte... da skal jeg nemlig feire med en heidundranes fest i helgen.. flirer
jada... VET at det blir gælii... men vi har et 6års jubileum med et vennskap.. (elsker dere Areola og DM) og det må jo feires på samme måte vi møttes!! (Vi, dvs meg og sambo og DM, møtter på en grillfest for 6 år siden hos en felles bekjent. Og nå skal han ha det årlige grillfesten igjen :) Vi var årntli sølpefulle den gangen.. og skal bli årntli søplefulle denne gangen flirer Heia for spriten :heia:

Neida.. skal prøve å holde meg LITT i skinnet iallefall...

Æsj - jeg er skikkelig sur i dag! Det snør STORE filler her :(

slektskap sa for siden:

Æsj, SNØ da? Stakkar.

Her er det bare soooool! Men kald vind.

Jeg er IKKE venner med vekta mi, den viser jo bare tull!!! Kan jo ikke gå OPP i løpet av en helg jeg ganske så bra har fulgt dietten selv om vi var i bursdag osv. Er i ketose som vanlig (sjekket igår for første gang på lenge), men har muligens vært litt dårlig på å drikke vann. :mad:

Vel, offisiell veiedag er ikke før i morgen, så da håper jeg kroppen min har tatt seg sammen!:p

slektskap sa for siden:

Herlighet for en snarvei vi tok med middagen idag, ikke særlig imponert over næringsinnholdet i maten som ble servert (av meg altså), men alle spiste jo til en forandring veldig godt da. Barna spiste fiskepinner (neida, ikke noe hjemmelaget her idag, findus er vår beste venn...) og 5-minutters makaroni og litt maiskorn, og jeg spiste to coop chilli-grillpølser (litt mye karb: 3,9 pr gram, så 7,8 totalt bare i pølsene), et par store ss seterrømme og 3/4 avokado. :rolleyes:

Ja, ja. Det er ikke særlig mye mer man rekker enkelte dager når det er totalt 2,5 t fra vi kommer hjem til det er leggetid. :o

Jeg sitter på overtid, de andre rundt meg har spist pizza, kebab og skikkelig junk - jeg kjørte på butikken og fant Fjordland blomkålsuppe gitt. Ganske stolt av meg selv ja ;)

Elinee sa for siden:

Namba, ja er det ikke deilig! Men i dag var jeg i Oslo og tok bare med en topp uten å prøve den, men den var for stor. Det har jeg ikke opplevd så mange ganger. Litt kjipt egentlig, men, men.
:heia: Pheona, krysser fingrene for deg!
Wevi, send en porsjon hit da :D
Superteddy, samme med saboeren min. Han er den verste jojoslankeren. Plutselig finner han ut at han skal bokse profesjonelt igjen, og da er det ned i vekt. Så gidder han ikek det mer og opp igjen. Så jeg bare blokker han ute når han er frekk...
SNØ?!?! Herregud, da hadde jeg blitt skikkelig deppa og spist sjokolade. Men ikke gjør det da. Nå krysser jeg fingrene for at det snart er ikke-jakke-vær her, for jakkene er for store :p Og forresten, i dag når jeg stod i prøverommet, så var det ikke såå fælt med speil på alle kanter. Før begynte jeg neste å grine av det speilet som viser en rett bakfra, men i dag var det ganske greit syn. Det eneste er de jæææævla strekkmerkene mine! Faen i helevete. Kan de ikke bare gå bort?!?! Kjøpte meg en veldig fin badedrakt i dag, som dekket de og var fin på, men føler at folk tenker "hun har noe å sjule" når jeg går i badedrakt :S
Slektskap, går treigt her og. Vied akkurat det samme i tre dager og er så dritt lei mat. Orker ikke lage noe...
Litt deppa nå, men its all good...

Myrull sa for siden:

Innom å ønsker dere alle en flott uke. :D
Å så må jeg si at jeg synes dere alle er helt utrolig flinke!!!
Tenk så mange som ikke greier å endre på kostholde sitt litt engang å her er dere beintøffe å har endret det helt å greier det dag etter dag, uke etter uke!
Jeg heier på dere. :heia::heia:

Elinee sa for siden:

Koselig med heing, myrull. DU er også kjempeflink :) Nå har jeg spist masse grønnsaker og fett i dag, så håper vekta går nedover i morgen...Merker at sommeren nærmer seg med stormskritt...

Ah - lang dag på jobb i dag. 13 timer faktisk - så nå var det deilig å komme hjem, skifte på senga, hoppe i dusjen og slenge rompa på sofaen :D

Namba sa for siden:

Wevi: takk for opplæring i lavkarbo brun saus. Det blir nok ikke selvlagd kjøttkraft her, det blir for avansert, men brun saus skal det bli etterhvert. Jeg skal lagre fremgangsmåten og prøve den etterhvert.

her var det veiedag igjen. Opp 100 gram siste uka. :-S Jeg som bare var 300 gram fra ti kilo. Jeg håper så innmari at jeg når målet mitt på ti kilo innen lørdag, for da har jeg tre måneders jubileum. Det bør gå, men man vet jo ALDRI på ketolyse.

Jeg har likevel hatt en fin dag. En fridag. Jeg har vært på besøk hos en venninne, til soneterapi og til slutt på Aafk-Start kamp. Jeg sa det til hun jeg var på kamp med at hun må kle seg godt, for det blir som å sitte i kjøleskapet et par timer. Det likte hun ikke å høre. Her har det ikke bare snødd i dag. Snøen har lagt seg! I mai!:mad: Jeg er så innmari lei vinter.

Namba sa for siden:

Krysser fingrene for at du når målet ditt innen helgen. Det blir sikkert kjempegodt å komme under 100 igjen.

God morgen damer :)

Status etter mens er opp 500 gram. 69,3 i dag og laveste notering før mens var 68,8. Det er jo kjempebra :D Var ferdig i går da - så det er nok enda litt vann som kroppen tviholder på :)

Elinee sa for siden:

Så bra superteddy!
Namba, vet du hva?! I gr når du sa det snødde og jeg sa at da hadde jeg blitt drit lei meg, her snør det som bare det i dag! Litt skummelt at det skjedde rett etter jeg sa det til deg, for her har det vært ikke-jakkevær i flere uker nå! Helvete!

Namba sa for siden:

Vi har hatt det kaldt lenge vi. Kaldt og sunnmørsk høst og vintervær. :mad: Kaldt, regn, vind og de siste dagene har vi hatt litt sol sammen med regn-, hagl-, sludd- og snøbyger. Nå har vi i det minste sol, men snøen er ikke borte enda. Jeg har så lyst på vår! Naturen innbiller seg at det er vår altså, men jeg er ikke så lettlurt bare for at kalenderen viser mai måned. Den varmeste dagen vi har hatt var det 13 grader!

Jeg er skikkelig forkjølet og er fortsatt 400 gram fra 10 kilo ned bare fire dager før jeg har vært på ketolyse i 3 måneder... Nå er jeg redd for at jeg ikke rekker det altså.

pheona sa for siden:

I dag veide jeg 100,3.... næææærmer seg nå gitt!
Siste jeg veide under 100kg var før jeg fikk sønnen min for 3 år siden. så det er vel 4 år siden jeg var under 100 kg.. blir godt ja!

er jo litt morsomt å tenke på hvor mye man faktisk har gått ned... i dag har jeg gått ned 13 kg :)

Elinee sa for siden:

Håper du kommer ned på 10 kg snart, namba! Krysser fingrene!
Gratulerer, Pheona :heia:

Oi....jeg har faktisk 3 mnd jubileum i dag jeg :D

Elinee sa for siden:

Gratulerer med 3 mnd Stegforsteg.
I dag har jeg drukket kakao med krem. Mmmmm. Lagde med 70 % sjokolade og fløte. Litt kvalmende, men når fløten var steama, var det faktisk ganske godt :)

wevi sa for siden:

Har akkurat spist en hjemmelaga hjortehamburger med bacon, ost, salat og rømmedressing! Blir enda så glad når æ kan spise sånt med god samvittighet. :D YUMMI!!! Kongediett. :)

slektskap sa for siden:

Det høres kjempegodt ut!! Her ble det ost og Nannahs knekkebrød m.m. da min onkel og tante plutselig kom på besøk. Fint å kose seg med brie, camembert, philadelphiaost osv. Og oppskriften på knekkebrødene måtte deles ja.

Namba sa for siden:

Gratulerer så mye med 13 kg ned. Nå er du jammen nært 90 tallet.:) Tipper det er spennende å gå på vekta om dagen.

Gratulerer med 3 måneder på ketolyse!:)

Ja, det kan du si. :) Det er helt merkelig at hamburger, bacon og rømmedressing er ja-mat. Og veldig godt.:)

Namba sa for siden:

:D Det er tydeligvis begrenset hvor glad man får lov til å være. Jeg hadde brukt for mange smileyer i innlegget over, så jeg måtte fjerne to og begrense meg til åtte.;):p:cool::):p;):cool:

Mona_K sa for siden:

Så flink du er !
Er helt magisk når man kommer under den 100kg grensen..
Ikke lenge siden jeg var der jeg heller..

Ps dere er flinke alle sammen!
Jeg er så oppatt om dagen at jeg får ikke fulgt med.. :o

Hei hei ;)

Huff, klarer ikke lenger å henge med her inne.. Jobber så mye nå. Men ville bare gratulerer alle som har gjort det bra denne uka :)

Selv så står jeg stille eller går opp og ned annenhver dag:(... Men orker ikke stresse med det for da blir det vel værre :rolleyes:...

Ha en fin dag! :D:):p

pheona sa for siden:

GOOOOOOOOOOOOOOOOD morning ladies... (and possibly men???)

Goood morgen :)

Null snø og sola skinner i dag :heia:

pheona sa for siden:

Er det ikke DEILIG!!!!

Det er fantastisk :heia:

Superteddy sa for siden:

God morgen!! Sola skinner fra blå himmel i sommerfjord og jeg har trent, levert snuppa i bhg og vært og kikka på huset vårt. :D Nå er det frokost og så er det full fres resten av dagen. :)

Jeg har drevet og fundert fælt på om det kanskje ikke er mulig å gå ned i vekt når jeg trener 30 days shred hver dag (støl og styrketrening), men nå ser jeg jo at andre trener hard styrke flere ganger i uka og fremdeles raser ned. :( Vekta mi vil bare ikke nedover!! Nå ligger jeg på den vekta som jeg har vært på ca de ti siste årene da, så mulig kroppen min bare synes den skal være sånn. :mad: Tenker og tenker på at jeg kanskje hadde gått ned på lavkalori siden jeg er så flink å trene, men det er jo helt umulig å gjette seg til da... :rolleyes: What to do???

Ana sa for siden:

Gooood morning alle sammen. Null snø og strålende sol her også i dag. Gleder meg til å se de nye tulipanene jeg plantet i fjor åpne seg, de er i svak mintgrønn nede, rosa oppe på bladet og hvitt mellom.

Og ellers er vekten min som før, har begynt med mer fett og håper det kan få ting til å løsne snart.

slektskap sa for siden:

Her står det fremdeles stille, og jeg er suuuur og har lyst til å slutte, men er jo ganske sta heldigvis. Gleder meg til hyggelig besøk i kveld, og så får jeg gi den dumme vekta mi en pause og håpe det ser bedre ut om et par dager...

Men altså - du skal ned 11 kilo, og har gått ned nesten 6. De sier jo at de 5 siste er de vanskeligste ;) Tror det er viktig å holde ut jeg. Det er jo tydelig at så langt har det du gjør funka ;)

Namba sa for siden:

Jeg er glad i dag. Jeg har gått ned litt, og nå er jeg på 9,9 kg ned og jeg øyner håpet om 10 kg innen lørdag (3 mnd jubileet på ketolyse) likevel. krysser fingrene De to siste dagene så er det tre stykker som har påpekt at jeg har gått ned i vekt, og det er kjempekjekt å høre at det vises. :)

superteddy: jeg forstår at du er skuffa, men husk at du totalt sett ikke har så mange kilo som skal av (selv om du selvfølgelig mistrives like mye med de kiloene du har for mye som alle oss andre). Kanskje vil du ha like mye utbytte av generell lavkarbo som ketolyse? og du må jo huske at du sikkert bygger litt muskler også når du trener så hardt, så konsistensen på kroppen din blir nok bedre uansett. det er ikke fint å være tynn når det vises at man er slapp i fisken. Man kan ha finere kropp med noen ekstra kilo dersom man er veltrent.

Jeg står også stille og har gjordt det siden uka etter påsken mener jeg å huske. Går gjerne opp og ned en til to kilo innimellom, men aldri under laveste notering på 77,5 kg. Sinnsykt irriterende, men jeg tror det er dels fordi jeg trener mye og dels fordi jeg ikke er flink nok å spise grønnsaker og nok fett... Jeg ville fortsatt hadde jeg vært deg. Du skal ikke ned så mye så de siste kg sitter nok litt hardt :(

Krysser fingrer og tær for deg :)
Når jeg begynte å jobbe igjen så fikk jeg MANGE kommentarer på hvor tynn jeg var blitt. :) Kjempe gøy :)

Elllers så har jeg fått ketolyse tab. i dag :) Håper det skal hjelpe på vektnedgangen!! Hvis ikke, så må jeg gå i sømmene å finne ut hva jeg gjør gale eller om evt partystoppere.. Men tipper det er grønnsakene og fett som gjør det!

Ana sa for siden:

Nye ketolysetabletter i posten i dag her også, har tenkt på å bestille dem lenge uten å ha fått gjort noe mer enn bare å tenke. Det står at de øker fettforbrenningen, så jeg håper det løsner snart. Ikke gått ned siden påske, nå er det min tur

DA får vi håpe at de funker ;) Jeg har ikke gått ned noe mer etter påsken jeg heller :( Får håpe at de hjelper oss ;)

Elinee sa for siden:

Superteddy, når du nærmer deg slutten er det det verste. Men jeg tror på det at kroppen bare vil ned til et bestemt punkt. Jeg er litt lei nå, jeg og. Går såå sakte, i begynnelsen var det 2-3 kg i uka, nå går det på grammene. Men, men. Skal ikke gi meg før je ghar gått ned det jeg skal.
Slektskap, det løsner sikkert snart. Det er jo de vi etterhvert har lært med denne kuren, at vi stopper leeeenge og så løsner det :)
Jeg har verken stix eller tar tablettene, jeg. Aldri gjort det, så ingen aning om jeg noengang har vært i ketose :p

Superteddy sa for siden:

Øh? Hva var det som skjedde i påska da, siden tre av oss har stått stille siden da?? :rolleyes:

Dere er så snille jenter! Er så godt å få litt støtte her når ting stopper opp. Jeg tenker jeg skal holde på så lenge jeg har ketolysevitaminer, så får vi se da. Som dere sier så har jeg jo ikke såå mange kg, men er nok like motivert for å få dem bort som de som har mye mer. Merker heldigvis at jeg går inn i cm når jeg trener, men det er liksom det psykiske med den fordømte vekta da... :rolleyes:

Namba: Gratulerer med 9.9! Skal heie på deg sånn at du greier 10 snart! ;)

65kgmamma: Høres ut som vi stiller litt likt der. Jeg er nok litt for dårlig på grønnsaker jeg også... Føler jeg spiser en del fett, men tror jeg drikker litt for lite vann. Trener 30DS hver dag nå, og prøver å komme meg på studio når jeg har tid. Det må da løsne snart siden andre går ned når de trener mye. ;)

Elinee: Spørs om det er fordi det ikke er så mange kg igjen ja. Håper det går litt kjappere for deg igjen snart da! :)

Namba sa for siden:

Du får tenke som så superteddy, at nå bygger du muskler, mister fett og muskler forbrenner mer enn fett.:)

Håper det løsner snart for dere som har stått stille en stund.

Superteddy sa for siden:

Prøver prøver prøver! :) Men av og til så tenker jeg at jeg DRITER i muskler så lenge vekta bare ville røre seg litt!!!!! :rolleyes::o:D

Elinee sa for siden:

Skjønner hva du tenker, Superteddy. Men hvis du tenker hvordan kroppen din vil se ut, så blir det finere med 4 kg feks mer og en trent tynn kropp, enn en tynn litt dvask-i-huden kropp! Du kommer til å være hot på stranda med toned kropp :)

wevi sa for siden:

æ har gådd på ketolysetablettene hele veien.. har stått like forb.. stille siden påske allikevel.. :/ Men æ har bremsa lit på stixene litt og prøver å legge vekk fokuset og bare fortsette jevnt og trutt.

Superteddy sa for siden:

Jeg vet jo det innerst inne, og jeg begynner (faktisk) å bli ganske fornøyd med fasongen nå etterhvert. :) I starten når jeg hadde gått ned noen kg
så følte jeg meg ganske kvapsete... :rolleyes: Burde kaste vekta mi, men er avhengig... :o

Elinee sa for siden:

Samme her! Blitt litt sykt. Hvis jeg våkner om morgningen og er veldig trøtt og ikke har lyst til å stå opp, så tenker jeg bare på at jeg må jo veie meg og se om jeg har gått ned, så da kommer jeg meg opp...Håper jeg er nede på -15 kg i morgen!! I dag har jeg gått en laang tur på over to timer i oppoverbakker, så det burde hjelpe litt.

Namba sa for siden:

ler:D Den gjør nok det også når all muskelmassen du har bygd bruker energi.

Du raser jo ned i vekt i supertempo du!! Jeg blir bare sittende å måpe jeg! Du har jo gått ned omtrent dobbelt så mye som flere her. Jeg klarer bare ikke å se hvor det går tregt hen med deg jeg altså. Jeg bytter gjerne tempo hvis du ikke er fornøyd med ditt.;):D

God morgen!
Jippi ned 200 gram :) Så no er jeg endelig kommet i gang igjen :) Så no er ny laveste notering 77,3 kg :D Var flink med grønnsakene mine i går :)

Lenge siden jeg har blitt så glad for å gå ned 200 gram ;) Hehe
Tok en spiseskje med olje i dag og svelgte ned før frokost! Usj, men håper det hjelper :)

Superteddy, wevi, Ana og slektskap; Håper det løsner for dere også :) (håper ikke jeg glemte noen nå)

Elinee; Krysser fingrene for at du når - 15 kg i dag ;)

Jeeey - ned 300 gram fra i går :heia:

Da mangler jeg bare 200 gram fra laveste notering på 68,8 :D

Superteddy sa for siden:

Hmm... Folket fyker nedover ser jeg... :) Her var vekta den samme gitt... sjokk. Men jeg knasket diverse nøtter i går og tjuvsmakte på lavkarbokake som jeg skal servere barselgruppa mi i dag. :o Fikk ikke trent nå på morran pga TRASS på frøkena på 2,5... Huff! Det gikk heldigvis over da! ;)

pheona sa for siden:

Jeg hadde gått opp i morges... (klarte ikke å holde meg unna forbanna vekta...)
bare 100gram da.. men kjedelig uansett.... Må nok se langt etter 90-tallet!

Namba sa for siden:

jaaaaaaaaaaaaa!!!!!

Namba sa for siden:

Jeg skjønner at det er lett å tenke det. Jeg tenkte det selv (om å nå ti kg innen lørdag) senest på tirsdag. Siden mandag (og tirsdag også) har jeg gått ned 700 gram og i dag nådde jeg målet mitt med litt margin.Jeg håper du også får deg en positiv overraskelse i morgen. Go Pheona!:)

Jeg er halvveis folkens!:D

Ana sa for siden:

Gratulerer Namba.

pheona sa for siden:

huuuuuuurraaaaaaaaaaaa!!!!! :d

wevi sa for siden:

graaaaaaaaaaaaaatttttttttttttiiiiiiiissssssssssss til namba!!! :d

slektskap sa for siden:

Så flott Namba!

Her kom mensen tre-fire dager før tiden, så jeg får skylde på det siden det står stille/opp den siste uken, ikke vet jeg.

Hadde besøk igår som fikk deilig salat med avo og panerte kyllingstrimler og nannahs knekkebrød (og vanlig brød), og gerds ostekake etterpå. Ostekaken ble litt rar synes jeg, skal justere litt på enkelte ting i oppskriften til neste anledning. Så nå har jeg bare 3/4 kake i kjøleskapet som skal spises opp...:rolleyes:

pheona sa for siden:

Yay! Jeg vet hvorfor vekta gikk opp i morges!
Jeg har nå fått besøk av Tante Rød....
Da var det iallefall ikke noe jeg spiste i går... :D

men USJ! Jeg liker ikke den dama!

wevi sa for siden:

Tante rød er en biaaaatch! ;)

Æ funderte jo her tidligere i tråden på om æ spiste for mye, da spesielt fett. Men nå når æ har kutta ut litt så har æ begynt å bli litt sånn fysen på kveldene igjen.. Så svaret gav sæ vel sjøl. Mere fett igjen. :)

Ah - det er et fantastisk vær her i dag. Har lovet hodet mitt at jeg ikke skal være her et minutt lengre enn klokka 16 i dag, så det håper jeg at jeg greier å holde :p

slektskap sa for siden:

Hi-hi, "Tante Rød". Det er et uttrykk som jeg ikke hørte før jeg var voksen, men forstod jo kjapt hva det var snakk om. Het bare "vondt i magen" hjemme. Noe som var enda mer uforståelig, for jeg fikk bare vondt i ryggen...

Jeg pønsker på hva vi skal ha til middag, men har enda ikke bestemt meg om det blir panert fisk eller kjøttpølser, og noe annet til meg. Eller ostesmørbrød... Får se an form og humør på både unger og meg selv når vi kommer oss hjem.

wevi sa for siden:

Pizzasuksess her i huset. :D Tok bare litt fiberhusk, hvitløk og kruskakli i den pizzabunnen som står på bakemixboksen. :) Ble så likt en ordentlig bunn at den kunne holdes i hånda uten å ramle sammen. lykkelig Elsker pizza.... ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.