< Tilbake til oversikten

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

pheona sa for siden:

hihihi

wow Wevi.. jeg er imponert om du klarer no sånnt...

65kgmamma=perfekt sa for siden:

I dag virker det som om de fleste har gode noteringer :) Det er bra det er sånn vi liker det ;) GRATULERER!!

Wevi om du klarer det så blir jeg mektig imponert! Du er tøff altså! :) Lykke til :)

wevi sa for siden:

:rodme: takk takk. Jeg har gått ganske mange to og treukersturer tidligere, så det vet jeg at jeg klarer.. Er bare spent på om jeg klarer å holde lavkarboregimet, for det blir jammen en utfordring. Heldigvis har jeg en superfantastisk mann som synes det høres spennende ut. Vi er jo masse masse på tur og jakt, så vi kunne faktisk spart litt penger hvis jeg lærte meg å lage sånn tørrmat hjemme. Hans mat kan jeg jo bare tilsette litt ris eller potetmos osv. :) Kjenner jeg gleder meg til å begynne.

Tenkte på å tørke løk, sjampinjong, paprika, kjøtt av ymse magert slag(fett harskner), blomkål, broccoli og er veldig spent på jeg klarer å tørke blomkålris. Da tror jeg faktisk jeg er godt på vei til å lage hemsnikra turmat. :) Kanskje man sku selge? ;)
Lurer litt på om det finnes noe melk eller fløtepulver det ikke er så masse karber i. Da kunne man kanskje lage tørr-smørgrøt til frokoster.
:D Merker jeg tar litt av....

JIPPI!! Ned enda 200 gram :) 700 gram på to dager ;) Dette lover godt :D Det kan virke som PM har stoppet litt min vektnedgang..:S :D

StegforSteg sa for siden:

Hmm....opp 300 gram faktisk. Lurer på om det kan være fordi jeg gikk i over en time på asfalt sånn at musklene tviholder på vann.....

wevi sa for siden:

ja her har det krøpet opp de femhundre grammene som hadde gått ned.. Men men. Fikk jo en sånn svoosj i forrige uke, så det er vel ikke rart.

pheona sa for siden:

Jeg er på 100 tallet igjen! 100.5 viste vekta i dag!

Så snart på minste notering!!! :heia:

Mona_K sa for siden:

Aww så bra at det ser ut som om det har gått bra ! Har tenkt masse på deg og hunden. Lever selv for dyra mine. Jeg bor en halvtme inn i skogen uten naboer og er livredd for at gullene mine skal hilse på ormer.. så at kattene hadde fanget å drept en sleve.. (stålorm) velger ihvertfall å tro det var kattene .. Han bikkja mi har bestemt seg for å være livredd rottwailer valpen her oppe den er 10 mnd. Så han springer rundt med en ekkel urolig energi som rottisen reagerer på. Hunden min er også veldig besatt glad i lekene sine så når jeg hiver leker og rottisen også vil bli med hopper yoda(som hannen min heter) rett i strupa på ham. forstår ikke at rottisen veien 30-50kg (vet ikke hvor mye han veer men det er ikke lite.. mer en mn.. min veier 7 kilo tror nok at rottisen ihvertfall veier 40-60 enplass han er diger allerede. En av de støste jeg har sett. Heldivis reagerer rottisen bare med å legge seg oppå yoda og ikke bitte tilbake.. Så her hiver jeg ihvertfall IKKE med leker mer.. Når de sier at boston hunder er mastiff i hodet tuller de ikke ..'

Mona_K sa for siden:

Uff føler med deg... Ja jeg var der og fikk meg en fin ny tattis;)

Mona_K sa for siden:

Jeg slår følge med deg =) Så får vi hjelpe værandre med den dritten ! ;)

Mona_K sa for siden:

jeg vil være med !!!

Mona_K sa for siden:

Hihi ble mangen innlgg her nå.. men har jo ikke skrevet på en stund så går vel bra ? hihi.. Wevi nå ble jeg inspirert til å ta med fiskestanga og dra til skogs, hihi er tl skogs men ut av gårdspassen. Og fiske ltt=) ørrettene her oppe fås på mangen kilo. Den største min var ikke på mer en 2 kilo men vet folk har fanget større.. Være med? :p:D gjett om jeg sattser på egenfiska ørret ? jepp du gjettet riktig.. det eneste dumme er at jeg ikke kan bruke hvetemel med salt og pepper til fisken når jeg skal steike den .. snufs:(

slektskap sa for siden:

Ser jeg henger litt etter her ja - dere er så flinke!!! Men jeg får ta tiden til hjelp, klarer ikke være superstreng for tiden, det blir for mye fokus på det da. Så jeg holder meg i ketose, men sklir litt ut med diverse lovlige ting for å overleve.

wevi sa for siden:

Hehe Mona! jeg misunner deg å kunne rusle ut å hente ørrett kunne det når jeg bodde nordpå, men ikke her i østfold gett. :)
Her er det også litt kaotisk med valp og tre voksne. Den største hannen min har gravd ned bein i hele hundegården og blir idiot hvis valpen kommer i nærheten.. Å jeg vet jo ikke hvor det ligger bein, så den store hundegården er delt i to med jakthund og stor polarhund på ene siden og sutrete valp på andre siden. :D

Ana sa for siden:

Jeg kommer til å fortsette av den grunn, over halve livet mitt har jeg slitt med maten og nå ha r jeg endelig funnet ett kosthold jeg kan leve med og som ikke trigger etegilder der jeg veksler mellom salt og søtt for å takle ting.

Og jeg tror det endelig har løsnet her også, har begynt å følge med på kalori inntaket litt, det nytter ikke å gumle jarlsbergost som snacks når det spiser opp energiunderskuddet jeg helst burde hatt for å gå ned :rolleyes:

Ana sa for siden:

Men nystekt egenfisket ørret med masse smør og rømme, åhh, det høres jo bare utrolig deilig ut.

JIPPI!! Jeg er gått ned enda 500 gram siden i går!! Har gått ned 1,2 på tre fire dager!! PM NEVER AGAIN!! OG jeg er under 75 kg ;)

wevi sa for siden:

graaaaattttiiisssss!!!! 65kgmamma!!!!!!!

Wish me luck... Skal i bryllup i dag og lurer på hvordan jeg skal klare å holde lavkarbon. :) Men jeg skal klare det. Neste helg har vi både sommerfest med jobben og utdrikningslag.. Vurderer faktisk åsprekke litt, men ikke ta helt av.. men vi får se om det er vertd det. :)
Ha en fin lørdag damer!!!

Grattis 65kgmamma :heia:

Jeg har nådd en milepæl i dag - jeg har nemlig bikket 10 kilos grensa :heia: :heia: :heia:

I dag skal det bakes kaker og div, familietragedien (:p) kommer på besøk / bursdagsfeiring i morgen klokken 14 og jeg skal stå i baren igjen i natt, så jeg orker ikke stresse noe særlig i morra :D

Så jeg skal avgårde til butikken nuh - den ligger ca 1 minutts gange fra meg, handle inn det jeg trenger og så lage litt div lavkarbosaker som jeg skal servere i morra.

Namba sa for siden:

Gratulerer så mye!! Helt vilt hvor du går ned om dagen. Håper for din del at det varer en stund. Det må være kjempeherlig.

Wevi: lykke til i dag.:)

Mona_K sa for siden:

hihi så bra. hunder er rare..fisket i evgheter i går men fikk bare en.. ikke var den stor heller stor nok til magen mn det var den;)er så irritterrende å se at de vager alle andre plasser en kroken mn ..grr! folk kan si hva de vil men fisker er smarte! Fikk den ene fsken år det rente men med en gang det sluttet skulle jeg bare ha gidt opp. tror je sto fra 14 til 20.. jaja bedre lykke neste gang.. skrev begynnelsen med en hånd så ble ikke så mye av små og store bokstaver..:o

Mona_K sa for siden:

Gralla!!:D

Mona_K sa for siden:

Good luck ;)

Mona_K sa for siden:

GRATULERER!!:heia:

pheona sa for siden:

:heia: gratulerer så mye!!!

Jeg selv har faktisk en super nyhet!!!! flirer

99.4!!!!!!!!!!! (det er jo 500gr under minstenotering!!!)

Myrull sa for siden:

Gratulerer!!!!!!

Jeg har gått ned 10kg i dag. :D

Mona_K sa for siden:

gralla!!!:d

Mona_K sa for siden:

Gratulerer!!!!!!:D dere er kjempeflinke

Titt tei

Kikker innom dere inniblandt borddekking, stryking og tining av bringebær :p
Kaffegjester klokka 2, så på fotballkamp, og så er det middag på kinaresturanten i kveld - der jentene skal feire meg hihi :p

Ha en fin dag

wevi sa for siden:

Grattis damer!!!! Har følelsen av at det siste stykket ned til ti kilo blir en ny runde med tålmodighetsprøver. :)

Men jeg synes selv jeg var veldig flink i bryllup i går. :) Spiste bare kjøtt, grsaker og saus. Smakte ei skje av panacottaen som var til dessert og spiste jordbærene som var til. Røsrte ikke kaker og drakk bare to glass vodka med cola light på festen. Meeen.. Jeg drakk den vinen som ble servert til maten og der har jeg jo ikke helt kontroll da.. Vi får se hvor ille det har gått når man tisser på pinnen i kveld ;)
Har forøvrig INGEN planer om å veie meg før uti uka et sted..

Namba sa for siden:

Gratulerer med 10 kg ned Myrull og ny minstenotering pheona.:) Jeg synes du var flink i bryllupet wevi.

wevi sa for siden:

:gator:Rosa pinne!! :) sååååååååå flink synes jeg selv ;)

Lullen sa for siden:

Jiihuu, jeg har tatt av 10 kg siden 1.februar :D

Har 2 kg igjen til målet mitt, 70 kg... Håper jeg klarer de til ferien 18.juni :)

pheona sa for siden:

goooood måååååååååååårran!!!!

her fortsetter det nedover... og jeg får kose meg med di tallene frem til helgen... da jeg skal i bryllup, og har ingen som helst planer med å være lavkarbo der.... Tipper jeg skal veie meg torsdag morgen.. og så veier jeg meg ikke før om mandagen om to uker.... sånn at jeg slipper å bli så veldig deppa som jeg gjorde sist helg da jeg var gått opp 5 kilo.... Men på en annen side... det er jo litt morsomt å faktisk se hvor mye man går opp med utskeielser.... og hvor for tman går ned igjen...

Etter denne utskeielsen, så er det iallefall leeeeeeeeeeeeenge til nest planlagte utskeielse.... er faktisk ingen jeg kan tenke på før i november eller no sånnt...
Så da raser kanskje kiloene av i sommer, og jeg blir smekker til jul... tror dere ikke?

wevi sa for siden:

Å til jul er vi som små alver alle sammen! :D

slektskap sa for siden:

Selvfølgelig!!! (og ikke opp nesten to kilo slik som jeg er i helga...) Det ble nok litt mye grillmat... Og så er det sikkert rette tida på mnden. :(

Hurra! Gratulerer med dagen!! Hvor "stor" blir du da? (litt påvirket av mange barnebursdager i det siste...)

Namba sa for siden:

Gratulerer så mye Lullen! Du er jo straks i mål du!:) Det må være deilig.

Gratulerer med dagen, Steg for Steg! Håper du får en kjempefin dag.

Jeg har gått ned 1,1 kg siste uka. jeg har redusert porsjonsstørrelsene litt og det ser ut til å ha gjort sitt i kombinasjon med litt mer trim. :) Jeg ville motiveres skikkelig i dag, så jeg tok frem manualene mine og fant frem 13 kg. Da gikk det virkelig opp for meg hvor flink jeg har vært. Det var tungt. Hundeforet vi bruker kommer i 13 kilos sekker, og det er helt utrolig å tenke på at jeg har gått ned en hel sånn.

Tjihi - jeg blir så stor at det er 4 året på rad jeg fyller 28 :ja:

Namba sa for siden:

ikke verst! Gratulerer med fireårsjubileet som tjueåtteåring.;)

pheona sa for siden:

:happybdayGratulerer med dagen StegForSteg!!!:full:

wevi sa for siden:

Gratulere med dagen!!!!!

Elinee sa for siden:

Gratulerer med dagen!
Nå er jeg tilbake fra en langhelg i København. De første to dagene levde jeg lavkarbo, men salatene smakte jævelig der og til slutt gadd jeg ikke kaste bort såå mye penger på dritt. Har nå levd høykarbo, og da mener jeg ris og sjokolade og hele pakka, i tre dager. Er tilbake på lavkarbo i dag, ,men har bare gått opp 800g av det. Er noe fristet til å slutte nå, men hvis jeg slutter, blir det ikke bare litt mer karbo, men tilbake til vanlig, har jeg nå merket. Så får vel holde ut litt til, selvom det var veldig godt med sjokolade....

Ana sa for siden:

Gratulerer med dagen, StegForSteg.
Sitter på hotellrom og koser meg, kjøpte en flaske Cola Zero (noe jeg egentlig aldri drikker) og har surfet på nett en times tid.

Namba sa for siden:

Hvorfor er du på hotell, Ana? (Burde jeg visst det kanskje?)

Er du ikke redd for å legge på deg alt sammen igjen da, eilinee? Du er vel så godt som garantert å gå opp igjen alt du har gått ned hvis du går over på høykarbo?

slektskap sa for siden:

Blærgh!! Men ellers går det bra ja!!

Laget ny batch med nannahs knekkebrød idag tidlig, de forsvinner fort på joben - lunsj nå!

Mona_K sa for siden:

Gratulerer alle som har tatt av seg =) og spesielt den magiske 10 grensen ;)
Selv har jeg kommet meg over en veldig magisk grense i dag =)=) 89 kilo!!! himmel jeg er endelig på 80 tallet:confused::eek: YAHOOOOOOOOOOOOOO!! Jeg har stått stille så sinnsykt lenge at jeg begynte å miste håpet men der satt an i sikkringsboksen. Leste det nille skrev om mer grønnsaker og salater og vips!ps er tilbake hjemme;)

wevi sa for siden:

gir egentlig snart opp.. var så inderlig glad når jeg endelig gikk ned noen kg, men nå har de kommet på igjen.. å jeg kan ikke sette fingeren på årsaken.. Er tilbake på påskevekt.. Så jeg kjenner at det virker helt håpløst akkurat nå..

pheona sa for siden:

Jeg har starta meg en blogg i dag, om dere er interreserte... vet ikke helt hva som blir å stå i den, men noe lavkarbo kommer nok. :) www.eastfarm.blogspot.com/

En ting jeg har bestemt meg for... er at det skal være ganske rosa....

Elinee sa for siden:

Damer, grunnen til at jeg vurderer å slutt er fordi JEG ER GRAVID!!!!! Bare fire uker, men gravid er gravid!
Dere er de første som får vite det, har ikke sagt det til mannen min engang. Jeg vil ikke si det enda, for er så redd for å spontanabbortere eller noe de første 12 ukene og han ville blitt så lei seg. Han har hatt nok med de første tre. Så nå må dere krysse fingrene for at på det fjerde skal det skje!!
Lurer litt på hvordan matveien skal bli nå.

GRATULERER SÅ MASSE ELINEE!!! Dette fortjener du/dere altså!!! :heia:
Jeg ville ikke ha stresset for mye mat i tillegg til alt det andre stresset du sikkert føler nå! Bare prøv å spis lavkarbo :D Og ta det som det kommer!

Gratulerer med overstått stegforsteg!
Og gratulerer alle dere som har tatt av, nådd 10 kg grensen og kommet under 90 :D

Jeg raste ned i vekt forje uke, og var i utdrikningslag på lørdag. BANG!!! Opp 3 kg på søndagen! Huff!! Skjeiet ikke ut engang :( Men kjenner jeg er helt rar i magen i dag så lure på om kanskje tante er på vei. Har jo ikke blødd på over 2 uker etter at jeg kutta minipillen! Før det blødde jeg jo 3 dager på, og 2 dager av osv..!
Ned 1 kg fra søndagen da, så det forsvinner vel, men sykt kjipt å først komme ned for å få det på igjen i dobbel hastighet. Men men.."

Superteddy sa for siden:

Elinee. Gratulerer så utrolig mye!!! Krysser fingre og alt jeg har for at det kommer til å gå bra med deg og lille babyen! :)

Jeg er ute av ketose... :( Er forsåvidt planlagt, men kjente jeg ble litt trist i sted når det ikke gjorde utslag på sticksen likevel. Spiste ca 50 gram korbo i går og var likevel i ketose, men i dag vippet jeg ut av mindre.. :rolleyes: Har spist litt lavkalori også, så vekta har jo gått nedover! :) Kommer til å grine i morra når den viser mer igjen... :( Vi har så dårlig råd nå i sommer at jeg har ikke råd til å kjøpe masse ekstra mat til meg selv, og jeg kjente jeg begynte å bli veldig lei også.. Kjente jeg var ute av ketosen i sted siden jeg ble så sulten! Kommer til å savne å ikke kjenne sult gitt... Skal prøve å holde meg til lavkalori lavkarbo så greier ikke forlate dere helt enda. Kryss fingrene for at jeg greier å gå ned mer likevel! Oppdaterer tickeren min til vekta i morres selv om den kommer til å gå opp nå.. Greide nesten 8 kg på ketolyse da, så det er bra! :)

Namba sa for siden:

Gratulerer så mye Eilinee!! Endelig satt den. Så glad jeg ble på dine vegne, for jeg har tenkt ganske mye på det (og har ikke tort å spørre disse dagene tilfelle svaret var nei). Nå håper jeg at du får et fint svangerskap med en lykkelig slutt denne gangen. Klem.

Mona_K sa for siden:

Ikke gi opp det er sånn jeg også har holdt på noen nesten en mnd nå... så fort de var av føyk de på igjen.. men så forsvinner det alikevel litt å litt spesielt i klessveien..
;)

Mona_K sa for siden:

Gratulerer så mye mye snuppa ! Vet det betyr mye for deg. Tror du burde si det til gubben jeg .. Tenk vis du mister(håper det ikke sjer) men hvem skal da støtte deg ? Siden det er en risiko der burde du jo tenke på deg selv også ?
Dette klarer du ;)

wevi sa for siden:

Å Gratulere Elinee!!! Krysser fingre og tær!! synes du er knalltøff!! Jeg har mistet tre ganger og har bestemt meg for å ta en lengre pause fra prøvinga... Krysser fingre og tær for deg!!! Skal trene opp alle bikkjene til å krysse tærne også ;) Detr blir mange lykketær!!

pheona sa for siden:

Gratulerer så mye!!!! Jeg skal krysse fingrene mine for deg!
Du må ikke forsvinne HELT fra oss fordet om du er gravid da... Vi må jo få oppdateringer på magestørrelse og baby bilder og allt sånnt spennende ;)
Det hadde jo vært litt deilig å faktisk ha en mage som vokser her i tillegg til alle magene som minker ;)

Elinee sa for siden:

Tusen takk, alle sammen :)
Jeg har ikke tenkt å stikke herfra, men merker jeg et sulten hele tiden og orker ikke tanken på fett. Så blir nok ikke brød, pasta og sånn og så skal jeg prøve å holde meg til salater etc. Får se hva som skjer.
Magebilder skal dere få se. Jeg har jo blogg, som jeg startet sist jeg ble grvid, så etter jeg har vært på sykehuset og forhåpentligvis får se hjertelyd, så skal jeg legge ut link så dere kan sr hvordan jeg ser ut!

slektskap sa for siden:

Gratulerer Elinee!! Så godt at noen lykkes! ;) Krysser alt som kan krysses!

Lullen sa for siden:

Gratulerer så mye Elinee :D
Masse lykke til med baby i magen!

pheona sa for siden:

æsj æsj æsj OG æsj!!!! vekta har fader meg gått opp igjen... sikkert fordi jeg har tenkt så mye på bryllupet jeg skal i... nå er den på såvidt over 100.... og jeg som var helt nede på 99.3....

jaja... blir nok en stund til jeg er der nede igjen også. men nå skal ikke veie meg på to uker! Jeg blir også borte fra denne tråden til mandag kveld... håper jeg har masse å lese gjennom da.. ;)

(huff... jeg har satt på negler... og derfor tar det dobbelt så lang tid å skrive et innlegg her.. jeg må jo tilbake å rette alle feila som neglene mine skriver ;) )

Gratulerer elinee :heia:

Jeg sliter med bursdagskilo :D Men håper at over helga skal de være borte ;)

slektskap sa for siden:

Puh, halvparten av mens&formyemat-kiloene borte. Nå er det back on track altså. Får prøve noen superstrenge uker og håper det gjelder.

Var på besøk hos ei venninne igår som hadde veldig snille speil på badet. Jeg vil også ha snille speil på badet, men har bare slike tivoli-speil som gjør at man ser feit ut i stedet... Blærgh!

Spiste forresten veldig gode hamburgere her om dagen: med hamburgerbrød! Oppskift fant jeg hos LenaBeatice, det minnet mye om oopsies bare med kli i. Smakte mindre egg heldigvis. Jeg hadde litt mye kli i, så de fløt ikke så utover og jeg kunne dele de som brød.

wevi sa for siden:

ja jeg lager oopsier at par ganger i uka og hiver oppi litt kli, sesamfrø og linfrø.. Får liksom litt mer tyggemotstand. :) Har brukt dem til det meste. Har tilogmed lagd lomper av dem. Bare smurte dem tynt utover og stekte litt kortere. MMMM.. Pølse og lompe med rå løk og rekesalat.. ;)

Namba sa for siden:

Jippi! Ned 700 gram!:)

Æsj - stillstans....

I går var jeg å skrev inn størstemann på skolen :) Guri som tiden flyr....synes ikke det er lenge siden han lå i vogna si.

slektskap sa for siden:

Jeg har også førsteklassing til høsten, Stegforsteg! Det er spennende, selv om jeg synes tiden har gått veldig fort! At minsten skal over på stor avdeling i bhgen allerede om to mnd synes jeg er enda mer skummelt, fyller sent på året så er jo så liten enda synes jeg...

Mannfolket stod og stekte pannekaker da vi kom hjem igår, så selv om han ikke hadde laget de lavkarbovennlige så var det jo superkjapt for meg å mekke sammen en røre til meg selv og spise samme tilbehøret som resten.
Fordi jeg ikke er så superglad i å lage mat, dvs jeg liker det når jeg har tid og inspirasjon men ikke når jeg MÅ og er ikke så god til å planlegge på forhånd hva vi skal spise, så sklir det ofte litt ut for meg med middagene. Dvs, de blir alltids lavkarbo på et vis, men ikke så balanserte og riktig sammensatte som jeg skulle ønske...:o
Noen som lager ukemenyer el.l.? Favorittmiddagene deres? Trenger litt inspirasjon! (og har ikke tid til å lete rundt i forumet rett og slett, men håper dere skravlene på samme nivå kan kome med et par gode tips!)

Namba sa for siden:

Jeg skriver meg en ideliste, men ikke ukeplan. På den siste idelista mi sto det pizza med ostebunn, pannekaker, tacoform med blomkål, stekt torsk, biff med brokkoli og sopp- og baconsaus, jegergryte, stroganoff, salatblader fylt med kjøttdeig og bacon, tikka masala. Jeg spiser veldig mye rester.

Noen av mine favoritter her inne er carbonara med squash tagliatelle og hypers ostelasagne. Jeg er også glad i strimlet svinekjøtt, stekt paprika og kinakål, 1-2 ts revet fersk ingefær i fløtesaus. Og biff med brokkoli og peppersaus med bacon. Kylling krydret med tandoorikrydder med grønnsaker i creme fraishe saus gratinert med ost er også kjempegodt.

Mona_K sa for siden:

Dæven for en fantasi du har ...:eek::sikle:
hva bruker du i oste lasagnen din ?

Selv har jeg slått rekorden min i dag =)=) jippi 16kilo:D funka å spise mer grønt gidt. Jeg var sånn som begynte å få karbo panikk så spisete mest rent kjøtt den siste mnd.. men med en gang jeg begynte å spise litt mer grønt. så wips...

Mona_K sa for siden:

Takk =)=) Er så glad=)

slektskap sa for siden:

Takk for inspirerende liste Namba!

Og gratulerer MonaK!! Wow, nesten dobbelt så mye som meg det jo...:o

Namba sa for siden:

Oppskriften på ostelasagnen finner du på oppskriftsforumet, hyper sin. :) Hvis du ikke er vant til å lage lasagne selv så bør du være obs på at det trengs mye pepper, mer enn til spagettisaus.

Gratulerer så mye med 16 kg! håper det løsner skikkelig for deg nå som du har begynt å spise mer grønt. :)

Namba sa for siden:

Har du gitt deg med ketolyse nå du? Du er jo bare tre kilo unna målet ditt du din heldiggris.:D

Lullen, du er jo bare to små kilo unna! har du lagt ut bilder? Noen andre som har lagt ut bilder?

wevi sa for siden:

Jep!! da var den store utskeiehelga begynt! :) Skal rett og slett gi litt f... og bare kose meg, så får jeg heller vente ei uke eller to med å veie meg. Nå skal jeg ikke sprekke før bursdagen min i august. :)

Mona_K sa for siden:

Takk =)

Mona_K sa for siden:

Kos deg MASSE =)

Namba sa for siden:

Oisann, det hørtes deilig ut. Håper du gjør det med god samvittighet og at du koser deg masse.

Det hadde vært godt med en sånn helg/dag, men for meg er det ikke verdt det føler jeg. Jeg er så gira på å bare bli ferdig som jeg aldri har vært før. Jeg heller nok mot å fortsette på lkhf etter endt kur med en dag i uka hvor jeg spiser det jeg har lyst på. Så gjenstår det bare å se om det fungerer i praksis da.:)

Hei jenter :)

I dag når jeg stod opp viste vekta bare 300 gram fra laveste notering. Så jeg har fått av ca 2,7 kg denne uken med alt vannet som følger fra utdrikningslaget i helgen :D Kjempe fornøyd med det :)

Meeeeeeeeeeeeen, tok også en graviditetstest fordi jeg blødde jo konstant når jeg gikk på minipillen, men når jeg kuttet den ut stoppet jeg å blø, så ville bare sjekke at jeg ikke er gravid. Men jeg syns jeg kan se en strek som er meget svak, men testen var gått ut på dato ..
Ei venninne sa at den ville ikke vist positivt viss ikke en er gravid...? At den heller ville ikke vist noen strek selv om man er gravid..?! Vi har alltid vært flink å bruke prev. Men jeg vet at engang var kondomen nesten av og litt vridd, men trodde ikke det var lekket noe ut :rolleyes:

Huff jeg blir kjempe stressa, jeg har jo en datter som akkurat er fylt 9 mnd så var vel ikke helt klar for dette igjen, men viss det er tilfellet så blir jeg jo glad. Men ville jo helst ha klart å nå målet mitt først ...

Noen som har noen tanker eller råd ??

Kos deg masse Wevi :D

Gratulerer Mona K!!!! ;) Og Namba!! :D

Mona_K sa for siden:

Da jeg fant ut at jeg var gravid var streke svak svak blå 3 ganger.. hehe
Ja kan jo være du er gravid kan du ikke bare kjøpe en ny test og så ta den i morgen tidlig ? Nå ble jeg spent her! Blir jo skikelig baby boom her nå hhihi

Ja jeg hadde svak svak strek forrige gang også :p Jeg har kjøpte inn flere tester :)

Ana sa for siden:

Spennnede!

Og jeg har nettopp kommet fra butikken der de hadde kremfløte til 50% pga datoen.

Mona_K sa for siden:

nam! jordbær med halvpisket krem med litt søtning og en dert kanel;)
Kjempegodt!
Jeg skal nå gå å lage rabarbra kompott med en dert krem i ;)

Det er kun 18 mnd mellom mine å - og det er nesten perfekt ;) Så hvis du er gravid :heia:

Namba sa for siden:

Jeg håper du får svaret du ønsker deg, 65kgmamma. :) Du trenger ikke lure på hva du skal bruke tiden din til hvis du er gravid igjen i alle fall.;) Er det en du har fra før?

Ana sa for siden:

Og jeg tar Irish coffee med en masse krem (nevnte jeg hvordan jeg elsker denne livsstilen :) )

Jeg har alltid sagt at jeg vil ha to tette, men hadde tenkt at det skulle være planlagt (kontrollfreak) Hehe. Men om jeg er gravid så blir jeg glad, for jeg ønsker jo flere ;) Men hvis ikke så venter vi nok til målet mitt er i boks tenker jeg .

Ja tror nok uansett hva resultatet blir blir jeg glad. Men kanskje litt mer stressa hvis den er positiv, men som sagt ønsker jo å ha flere barn :) Ja for nok å henge fingrene i da ja :) Og så deilig å vite at jeg spiser sunt og rett denne gangen iallefall. Tenker jeg går over på noe ala fedon da.
Ja jeg har en datter fra før :)

Elsker denne livsstilen jeg og. Jordbær med fløte og litt splenda! NAM!!

Mona_K sa for siden:

Mamma var det du som bodde ved solstrand ? hvis ikke hvem var det ? Vil be om en tjeneste;)

Mona_K sa for siden:

jøss ingen som har skrevet noe i hele dag...

Mona_K sa for siden:

I like!

Utskeielser
Lavkarbohydratkosthold er det perfekte kosthold å skeie ut på. Grunnen er at lavkarbohydratkosthold fører til en økt fettforbrenning, som ikke går ned før etter flere dager med høykarbohydratkosthold. Det betyr at man kan opprettholde en stor fettforbrenning selv om man innimellom tar en dag med høyere karbohydratinntak. I idrettsfysiologien har man forsøkt å utnytte dette i håp om å forbedre prestasjoner i utholdenhetsidretter. Man har laget en type ”fat loading” regime.

Det starter med at utøverne inntar høyfettkosthold i en periode, slik at fettforbrenningen øker. Når man skal prestere ønsker man å ha så mye energi tilgjengelig som mulig. Derfor er en økt fettforbrenning svært viktig. Aberet med slike høyfettperioder er at de tømmer glykogenlagrene også, som også er en viktig energikilde under fysisk aktivitet. Løsningen har vært å følge opp høyfettperioden med noen dager med høykarbohydratkosthold. Dette fører til en høyere fettforbrenning sammen med fulle glykogenlagre. Man bruker altså en type karbohydratutskeielse etter en høyfettdiett, fordi det ikke påvirker fettforbrenningen så mye. Idrettsutøverne ønsker høyere fettforbrenning for å øke prestasjon, mens overvektige ofte ønsker høyere fettforbrenning for å gå ned i vekt, men mekanismene er de samme.
Man er ikke fortapt om man skal ned i vekt på et lavkarbohydratkosthold, og spiser litt mye karbohydrater en dag. Ketose er egentlig ikke en tilstand selv om vi ofte kaller det det. Det er ikke en magisk grense vi kan krysse for å enten være eller ikke være i ketose. Det er bare snakk om en produksjon av stoffer som er større eller mindre. Dessuten så er det å måle ketonlegemer i urinen bare en indikasjon på hvor mye som bli skilt ut av nyrene, ikke på hvor mye som er i blodet eller hvor mye som blir produsert og brukt.

Jeg oppfordrer ikke her til å gå bananas med karbohydrater annen hver dag, men jeg synes det er viktig å huske at helse er mye mer enn vekt, og et for restriktivt kosthold kan være både tungt og stressende, uten at det gir større vektnedgang. Det verste vi kan gjøre etter en ”sprekk” er å stresse og å få dårlig samvittighet. Det gjør ting bare verre. En sprekk har så lite å si rent fysiologisk at det ikke er noe å bry seg om.

Hilsen Pål
:D

Ana sa for siden:

I like too!

Oh ja....jeg liker også :D

Sitter her å er forbanna på nabon. Våkna i halv 4 tiden i natt at jeg klorte meg fast i taket....musikken nede var så høy at det var uholbart. Sendte en sms til han som bor under meg da - og musikken ble skrudd ned, men allikevell ikke slått av og jeg har ligget å hørt på dette skrålet i hele natt! Enda har de ikke gitt seg....

Namba sa for siden:

Så kjekt det var å lese om utskjeielser. Jeg har ikke planer om å skeie ut mens jeg slanker meg, men når jeg blir slank så har jeg lyst til å unne meg lørdagskveldskosen. Jeg håper det går bra.

Mona_K sa for siden:

jeg snakket med en som var ferdig slanket i natt. Han hadde tatt av 30 kilo og holdt fortsatt vekta. Han lever stort sett i ketose men somregel i helgene sjeiet han ut med en godtepose sa han. Han fortalte også at når han hadde tatt av 20 kilo hadde han dratt til berlin og levd på ekstrem høykarbo i 3 dager. mecen øl godter. Når han kom hjem hadde han tatta enda 900g.
Han sa også at det virket som at når han sjeiet ut så ble han full av vann og ble sulten, men etter noen dager når det gikk over så gikk han enda fortere ned. Men det var han.. Jeg har ikke sjeiet ut ennå jeg heller men planleger å gjøre det når norway rock festivalen er 7-11 juli. Vet ennå ikke om jeg tør men da er det ihvertfall greit å vite disse tingene i forskudd=) 600 g igjen så har jeg tattav meg 17 kilo =) har gått ned noen 100g hvær dag=) lurer på hvor lenge den lykken varer... somregel ikke lenge.. sukk

Mona_K sa for siden:

Mamma er du gravid?:D hihi hørtes litt morsomt ut =) venter i spenning

wevi sa for siden:

Jeg ble i vertfall kjempeglad!!! Jeg har gomlet pottis og godis og loff i hele går! mmmmmmmmmm.. Men i dag er det tilbake til lavkarbo, og det er helt greit. :) Skal droppe å veie meg på en stund tenker jeg. I dag blir det grillings med coleslaw og spear ribs :)

Hei:)

Har vært opptatt i helgen! Men tok test på lørdag og begge var negative så da tror jeg det var pga datoen på den andre som gjorde at den var positiv.

Kjenner at det var litt godt at det gikk den veien, men hadde egentlig vendt meg til tanken på å være gravid igjen. Men det kommer jo til å skje en gang ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.