Namba sa for siden:
Så bra, superteddy! Håper nedturen fortsetter.;)
Namba sa for siden:
Så bra, superteddy! Håper nedturen fortsetter.;)
Superteddy sa for siden:
Tusen takk Namba! Håper resten av måneden blir en eneste stor nedtur! :D
Trenger jaggu det nå for å vise dustemannen at det funker det her! :p
Håper du også fortsetter å rase ned! :) Vi fortjener det altså! :):)
Namba sa for siden:
Ja, håper på nedtur her også, en stor en!:D For alle her inne. Tenk så godt det ville vært å bli normalvektig til sommeren... drømmer meg bort fem kilo igjen...
slektskap sa for siden:
Har fått sovet noenlunde ut, og det ser ut til å hjelpe ja!
Ser ut til det går nedover også! Det hjelper visst å ikke stresse/gi litt F. For jeg har spist godt med mat, men innenfor karboantallet altså, har sovet litt varierende, har ikke vært så god på å drikke nok vann osv osv. Men så går jeg ned likvel, mens da jeg drakk mye mer vann, spiste mer grønnsaker, og la meg til rett tid stod jeg stille... Merkelig!
Med fare for å miste min anonymitet her inne så skal dere få se hva jeg liker å pusle med; her var en inn til noen ting jeg har laget når jeg har ekstra tid. Jeg er en av tre da, dere må gjerne titte litt rundt! Fint om dere ikke siterer, jeg sletter gjerne linken senere. Men det er vel kanskje stort sett oss faste februarstartere som er innom denne tråden? Den har fått nok visninger iallefall!
God lørdag alle sammen!
Myrull sa for siden:
Oi så fine ting du har laget! :D
Jeg er strålende fornøyd nå altså har hatt et kjempe hopp nedover på vekta å jeg er helt i hundre!
Har oppdatert med bilder i Jurnalen min, ligger link dit i bloggen.
Noe av det ebste syens jeg er at huden min har fått en helt annen glør av dette kostholde,s er mye friksere ut rett å slett. :)
Bare jeg kan bli gravid snart så hadde alt vert perfekt...prøvd i snart 5 år vi nå så begynner å bli utolmodig.
Å tenkte jo å prøve selv litt nå som jeg er flink å slanker meg før vi starter på med en nye runde med IVF(prøverør)
Snuppa mi blir 8 i år så det blir bra hopp mellom henne og småsøsken. :rolleyes:
StegforSteg sa for siden:
Oi så spennende slektskap :heia: Dere er virkelig kreative :ja:
Siden jeg sliter med +/- 800 gram kan jeg nå si at jeg er midtimellom de 800 grammene.... Altå 400 gram over laveste notering. Jeg skjønner vel ikke helt hva jeg gjør galt selv, men merker også når jeg gir litt mer "faen" at det løsner. Kan ikke stresse med vekta skjønner jeg....da er det opp opp opp
slektskap sa for siden:
Det synes godt i ansiktet Myrull! Lykke til med videre prøving, vi holder det gående her også, men det er ikke så lett å få til å klaffe når mannen ikke holder seg hjemme til rett tid... Vi har to, og vil gjerne ha et par til kanksje? men har ikke så god tid lenger.
Elinee sa for siden:
Åååå, dere har vært såå flinke!! Myrull, det syns veldig godt! Håper på å bli gravid her snart også :( Og at det gå bra!
Slektskap, så fine ting! Vet ikke helt hva du har laget, men alt var jo veldig fint. Fliink.
Jeg har stått på akkurat det samme i tre dager, men er fornøyd med det jeg har gått ned, så tar det ikke så tungt. Merker bare at suget etter "normal" mat er mye større enn før.
Mona, jeg hadde tenkt å dra på oslo tattoo convention. Men når er det, og vet du om koster det noe å komme inn?
Namba sa for siden:
Jeg fikk ikke sett nå-bildet jeg, myrull...:( Skal sjekke igjen neste gang jeg logger på. Håper dere lykkes uten prøverør snart. Dere har sannelig ventet lenge nok.
Så flinke dere er, slektskap. :)
Nå har jeg vært ute og gravd opp et igjengrodd bed og herpet bekkenet mitt, så når barna har lagt seg så blir jeg nok liggende på sofaen resten av dagen. Men jeg og treåringen har fylt på ny jord, sådd erteblomster og stemor og det ble riktig så fint (sammenlignet med hvordan det var). Det er jo ganske så tomt enda. Jeg har aldri gjort noe sånt før, så jeg er veldig fornøyd med meg selv.:)
Elinee sa for siden:
Flink, Namba. Det er jo på en måte "sjult" trening. Men pass på bekkenet ditt da. Mitt gikk jo til helvete når jeg var graivd og med disse prolapsene, ser jeg ikke lyst på hvordan det blir når jeg blir gammel. Er ødelagt som 21 åring :P
I dag skal det drikkes, men skal bare holde meg til lavkarbo øl. Mange her tåler vin, både søte og halvtørre, men ikke denne kroppen, så må passe på. Hvis jeg først skal herpe systemet, vil jeg spise sjokoalde og ikke drikke et glass vin!
wevi sa for siden:
No er det lille vidunderet i hus og holder muttern våken med ekte polarhundul hver tredje time. ;) Tydeligvis noe som ikke er blitt bortavlet siden de var ulver. :D
Har ikke veid mæ siden æ oppdaga at æ hadde gått opp, men no er tante rød her, så æ vente ei stund til trur æ. Kjenner mæ skikkelig opplbåst og smellfeit.. Forfeeeerdelig lei av at vekta ikke samarbeider. Satt et sekund og vurderte den NOKA dietten når det var reklame på tv.. Kan godt tenke mæ å legge om kostholdet til lavkarbo for resten av livet.. men da må æ jo gå ned i vekt, ellers er det jo ikke vits. :)
Sitter en smule radbrekt i sofaen etter å ha bygd en hundegård i dag. :) Litt stolt. Den ble veldig proff og gubben har vært på utdrikningslag i hele dag, så han blir forhåpentligvis fornøyd i mårra når han våkner sånn utpå ettermiddagen engang. ;D :D
Namba sa for siden:
Flinke Wevi.:)
Er det alle her som har drukket alkohol siden dere begynte på kur? Jeg har ikke drukket siden en gang i 2008 jeg... I fjor var jeg gravid og nybakt mamma. Jeg mistet lysten på alkohol etter at jeg ble mamma i 2006, så det har vært veldig lite alkohol de siste årene. Folk drikker sikkert mer på ei uke i syden enn jeg gjør på et år.Eller to.;) Nå er det i grunn veldig greit da, for jeg vil heller slanke meg strengt nå og ta få sjanser som kan forlenge slankekuren. Når jeg når 70 kg så kan det hende at jeg unner meg litt mer. vi får se.:)
slektskap sa for siden:
Jeg har ikke hatt noen ordentlig fest etter jeg startet på ketolysekuren, men har hatt meg et par glass vin et par ganger. En gang jeg ble småfull, men har ikek vært ute av ketose utenom den miniutskeielsen på slutten av påsken.
Var meningen det skulle bli en liten tur på pub/konsert ikveld, hadde barnevakt klar osv, så sloknet minsten på sofaen til feil tid, og alt ble feil og våknet før ni igjen. Nå er største likevel på overnatting og jeg skal omsider legge meg med minsten som ikke var trøtt igjen før nå.
wevi sa for siden:
Æ har bare vært godt og vel brisen en gang. (god og full)
Men æ tar et glass vin i ny og ned. Har passa på å ha en vin som æ sjekka på vinmonopolets sider hadde lite karb.
pheona sa for siden:
Jenter!!!!!!
Jeg fikk på meg buuuuuuuunaden min i dag!!!! Vet ikke hvor lenge det er siden jeg brukte den sist... men det er i allefall 5 år siden.. om ikke mer!!!
SUUUPER happy!
Skal se om jeg ikke kan klare å få lagt ut et bilde av meg fra 17mai her senere... Og kanskje med et før bilde også... :)
Elinee sa for siden:
Jeg har drukket flere ganger. Merker ikke noe til at man skal bli fullere når man er i ketose. Flink wevi og så bra pheona! Gratulerer.
I dag har jeg spist pizza og den nye kvikk lunsj sjokoladen. En skeie ut dag. Angrer ikke, eller litt, men er begrenset hvor mye man kan legge på seg av en dag vel
Namba sa for siden:
Grattis Pheona! Det må være godt. Gleder meg til å se bilder.:)
Jeg er nødt til å ha på meg joggesko i morgen for å slippe å få så vondt i bekkenet, så jeg er nødt til å ha på meg bukse for å skjule dem.:p:cool:
slektskap sa for siden:
Bunaden passer igjen her også - så var det bare å finne ut hvor sølvet osv osv er...
Namba sa for siden:
God 17. mai damer!:)
Jeg har gått ned 600 gram siste uka, så jeg er godt fornøyd. Nå blir det spennende å se neste uke om det har løsnet igjen eller om det er for godt til å være sant. Som jeg håper det har løsnet!
wevi sa for siden:
Æ e den gladeste WEVI`en dåkker kjenner!! Ned to kilo siden før mensen:w00t:!!!! Gikk nesten i dørken.. :roert:
[size=3][/size]
No blir det jammen en fin 17 Mai! :D :happybday:heia:
Gratulere damer!!!
[size=3][/size]
Regner med at det kryper opp noen gram til neste telling, men det har æ råd til akkurat no kjenne æ.
Namba sa for siden:
Gratulerer så mye Wevi!! Det kan nesten virke som om alle har stått rolig/-ere den siste tiden, men at det endelig er i ferd med å løsne for oss igjen.:)
Gratulerer med alt og hurra for 17 mai :D
Jeg har funnet ut at kroppen min ikke takler å leve på minimum av karber. Da står jeg helt bom stille. Vi baka boller i går og jeg fallt for fristelsen og spiste en....og faktisk 800 gram ned :heia:
Så tror jeg skal legge meg på et litt høyere karb-tall enn jeg vanligvis ligger.
I dag har det vært høykarbo dag for meg igrunnen. Bolle til frokost, sodd (dog uten potet) til lunch og vi skal ringe å bestille pizza litt senere her nå....
Myrull sa for siden:
Håper dere har hatt en kjempe fin 17 mai i dag. :)
Mona_K sa for siden:
Håper dere hadde en fin dag =) GRatulerer dere som har gått ned;)
Namba sa for siden:
Da var det tilbake til hverdagen igjen. Endelig om jeg skal være helt ærlig. Huff så sliten jeg er. Treåringen var syk forrige uke og har vært hjemme 9 av de 10 siste dagene og mannen og jeg har heller ikke vært friske så det har tatt på. hun har vært vanskelig i tillegg til å være syk, så nå puster jeg lettet ut. endelig hverdag.
Jeg gikk i tog i går for første gang siden russetoget i 98.:cool: Vi hadde en fin feiring, synes jeg. Det beste for meg var likevel å få se hva jeg har oppnådd. Jeg har ikke et helt realistisk kroppsbilde, men i går så jeg at jeg begynner å se normal ut og det var kjempedeilig. Jeg ser det i dag også når jeg har klær på.:) Jeg håper det varer. Det er et stykke igjen til jeg begynner å bli fornøyd med kroppen min enda, men det er godt å se at det nærmer seg om ikke annet.
wevi sa for siden:
Ja det er litt merkelig. Jeg kjenner jo at blant annet jakkene henger og slenger. Og rompa stikker liksom ikke rett ut under jakka. ;) Men allikevel så ser jeg ei kjempedundre innimellom i speilet... Andre ganger synes jeg det ser helt greit ut, sånn i forhold til at jeg enda har 20 kg å gå ned vel og merke.. Men ni kilo merkes. :)
slektskap sa for siden:
Så bra Namba! Det tar tid å se det andre ser altså, Wevi!
Jeg "bor" i dongeribuksa mi jeg nå, med magevalk og det hele (takk og pris for tunikaer), det er deilig å se i speilet og på klærne også at man har faktisk minket litt!
Elinee sa for siden:
Min lille høykarbo dag, kosta meg nesten to kg. Huff da...Men i dag skal jeg spise masse brokkoli, virker som brokkoli gjør at jeg går ned mer, og så ser jeg i morgen. Slektskap, tror det er litt samme med meg, må spise litt mer karbo enn jeg gjør noen ganger, for å gå ned. Kanskje det er derfor jeg tror det er brokkolien.
Jeg har det på samme måte med det å føle meg bra en dag, men neste ser jeg ut som et flesk! Men er på bedringens vei, merker jo forskjell. Skulle bare så inderlig ønske at jeg kunne spise det jeg ville når jeg hadde gått ned det jeg skulle, uten å legge på meg :(
Dere har vært veldig flinke, damer :heia:
Nå skal jeg pedikyre negelene mine og nyte sommerværet!
Namba sa for siden:
Ja, det er helt merkelig hvor stor forskjell det kan være mellom den man ser i speilet og den som faktisk titter i speilet. I morges før jeg fikk på meg klærne var jeg like stor igjen, men etter å ha kledd på meg mistet jeg plutselig 11 kg igjen. Jeg vet jo at kroppen min har forandret seg mye allerede, men det føles som regel ikke sånn for selvtilliten er jo ikke tilsvarende bedre.
Namba sa for siden:
Jeg snikveide meg i morges, ned 200 gram på to dager. Happy! Da ser det jammen ut til at det har løsnet igjen på ordentlig. Jeg har hatt et gjennomsnitt på 700 gram i uka de siste to, og det kan jeg jammen leve med.:D Måtte det bare fortsette sånn.
pheona sa for siden:
æsj.... jeg ligger fortsatt å vaker mellom 99.9kg og 100 kg... JEG VIL LENGRE NEEEEED hylgriner
Jeg synes forsåvidt det også er rart hvordan bilder påvirker selvbildet.. I bunaden min syntes jeg at jeg så ganske ålreit ut.. hadde nesten en timeglassfigur og var veldig fornøyd... SÅ så jeg bilder av megselv i bunaden.. og syns jeg ser skikkelig feit ut... Ikke no hyggelig i det hele tatt...
wevi sa for siden:
Ja fotografier har en tendens til å få mæ ned på jorda med et smell... :/
Går forresten rundt her å er kjemperedd. Den ene hunden min ligger hos dyrlegen med intravenøst etter å ha sloss med en hoggorm.. Å da mener æ sloss.. Han blei lynanes forbanna når han ble bitt i nesa og angrep gang på gang og ble jo da bitt gang på gang. Ekkelt med orm i hundegården! Takk og pris at æ var hjemme..
pheona sa for siden:
JEG velger å tro at bildene lyver :D
trøste kos
Heldigvis har ikke høykarbodagen kostet meg noe på vekta :heia:
Elinee sa for siden:
Å, du er heldig stegforsteg! Med en gang jeg lever litt høykarbo, går det max opp og ikke ned før over en uke!
Jeg hater bilder. Det verste jeg vet. Jeg ser alltid ut som en stranda hval.
Huff, Wevi. Håper alt går bra med hunden din!
I dag har jeg tre mnd jubileum på ketolyse! Juhu. Over 15 kg på 3 mnd, fornøyd, men litt lei. Men nå står det stille med vekta, gitt.
Namba sa for siden:
Wevi: Jeg håper det går bra med hunden din.
Eilinee: Gratulerer med tre måneder og 15 kilo mistet.:)
Myrull: Nå har jeg endelig sett før og nå bilder av deg.:) Du har forandret deg mye. Jeg synes du ser slank ut nå jeg.:) Du er kjempefin.
slektskap sa for siden:
Oj, god bedring til hunden din Wevi! :eek:
Bittesmå utskeielser her i gården også de siste dagene, men ikke så store at jeg gikk ut av ketose tror jeg. Tror egentlig jeg kan gå opp litt på karber og fremdeles være i ketose, men da går jeg ikke ned i vekt altså. Men har ikke merket det ellers på kroppen liksom, at jeg evt har gått ut. Har ikke testa heller nå, men gjorde det tidligere ett par ganger, og var fremdeles svakt rosa.
Sånn ellers så bor jeg nå i mine gode, gamle jeans, og har fått mannen hjem fra jobb!:D
Namba sa for siden:
Lite liv her om dagen gitt. Hva driver dere med? Er dere opptatt eller er det bare ikke noe som skjer på vekta? Jeg er bra sikker på at det faktisk har løsnet her, så jeg er glad. 500 gram ned siden mandag. I luv it! Babyen min var så grinete fordi hun var trøtt litt før seks. Jeg ville helst tyne henne en halvtimes tid før hun fikk legge seg, så jeg bestemte meg for å ta henne med ut en tur til storesøsteren. Jeg satte henne i babydissa og hun roet seg. hun sovnet! Vops! Jeg merket det fort da, så hun fikk legge seg litt tidligere i kveld.
Har dere kommet over noen spesielt gode oppskrifter disse 3 månedene vi har holdt på? Jeg er veldig glad i carbonara med squash tagliatelle, kylling med tandoorikrydder i creme fraishe og Ostelasagnen til Hyper. Mmmums.
Mona_K sa for siden:
UFFFF !! blir helt på gråten jeg.. dakar vovve og mammaen =(
Mona_K sa for siden:
Hvordan gikk det med hunden ??
Jeg er kjempe opptatt, midt i selging av hus. + jeg skal til sørlandet en uke for å være sauemamma til 4-5 koppelam. arggg stressa..
i dag\går den 20 hadde jeg 3 mnd jubileum =)=) Flinke vi har vært har bare 400gr til jeg er nede 15 kilo men de tar en evighet.. har gått mye oppover og brukt lang tid på å ta de av igjen.. og jeg spiser ikke mer karbo .. rare greier..
Masse klemmer vet ikke om jeg får skrevet noe den neste uka
;)
Mornings :)
Det er vel helt naturlig at folk blir litt "stillere" på forum når sommer og sol slår til :D
Jeg kan endelig melde om minus 400 gram fra bestenotering sist, og er nå ned på 68,4 kilo :heia: Ser ut som jeg har knekt koden, og for meg er det liiit mindre fett og liiiit mer av de "bra" karbene :D Da har jeg altså gått ned 9 kilo blank! Jeg har bursdag 31 mai - og håper til da at jeg kan feire "10 kilos jubileum" :heia:
pheona sa for siden:
Jeg står bare helt still på den j*** vekta... blir så sinna atte!! også blir det jo utskeielse i morgen.. da er jeg helt sikkert på over 100 igjen på mandag... sinna
slektskap sa for siden:
Det er travelt med planlegging av barnebursdag to dager i helgen, og forskjellig som skjer med husbyggingen. Står litt stille, men ikke opp, så tar det helt med ro. Nå er jeg jo nede på en vekt som jeg tidligere har hatt i flere år, så kanskje ikke så rart om det henger litt igjen siden kroppen er vant til å ha denne vekta.
Kafe-lunsj med ei venninne idag, håper jeg finner noe jeg kan spise!
wevi sa for siden:
Vovven ser ut til å klare seg greit. Problemet med hoggormen er at gifta kan gi senskader på levra, så vi må inn til full testing om tre uker. Men det e trist å se den spreke polarhunden min rusle rundt som en slappfisk med kroppen stappa full av antibiotika og kortison.. Håper han kvikner til snart. "fine vovven til mammen sin..."
Æ e litt stille her fordi æ synes at æ skreiv så masse og virka frøktelig skravlesjuk. :D
65kgmamma=perfekt sa for siden:
Hei:)
Lenge siden jeg har vært inne å skrevet no, men er inne å leser fort igjennom det om morgningen før jobb ;)
Så bra det gikk fint med lille voven din Wevi!
Jeg har det fryktelig travelt om dagene og så er det så fint vær, så jeg er mye ute og koser meg med familien...
Og ittillegg så står det litt stille på vekta mi, så pprøver å holde fokset vekke fra vekta :p
Gratulerer til alle som har gått ned :)
Elinee sa for siden:
Så flinke dere har vært. Håper på 10 kg Stegforsteg! Jeg har vært litt borte for vekta er liksom ikke med på notene.
Pheona, jeg gikk jo opp nesten to jævla kilo pga en dags utskeielse! Faen tull. Den pizzaen og sjokoladen var faen ikke vært det. Mye banning på en gang, men er irritert. Går nedover nå, men er jo fem dager siden jeg spiste det, så det skulle bare mangle!
Bra at det går bra med hunden din, Wevi.
Namba, jeg er ikke noe flink med maten. Er så lei salat som det går an å bli! Skal prøve meg på squah pasta. Ich bin lei! Men føler meg så feit nå som vekta gikk opp, så skal søren meg holde fast. Lurer på om jeg kanskje spiser litt for mye mat, men Torkil sier jo at man kan spise seg mett hele tiden. Men gikk ned mer når jeg spiste lite.
Jeg håper jeg er gravid nå. For har ikke regelmessig mensen, men man skal vel se på den lengste syklusen når man tenker eggløsning, og det var forrige mnd med 36 dager, så får jeg ikke mensen på mandag, så har jeg håpet. Men tror vi "gjorde det" litt for sent. Eggløsning er nok over :(
Nei, nå skal jeg slutte å deppe for alt. Mulig å syns så synd på seg selv :p Det med maten har jeg jo bedt om selv. Men måtte bare smake på den nye kvikk lunsjen....
Mona, var du på o tattoo convention? Jeg fikk ikke dratt :(
Elinee : Trøst deg med at det bare er vann. Hvis man skeier ut - glem vekta på et par dager, drikk MASSE vann de 2 dagene etterpå og vips så er man på rett kjøl igjen.
Jeg merker også at jeg ikke kan spise meg "helt" mett - men bare passelig. Hvis jeg spiser for masse står vekta bom stille.
Jeg drakk 1 lite øl, 2 glass rosevin og spiste 2 små sjokoladebiter i går - og det vises ikke på vekta engang :heia: Deilig! Men så har jeg jo funnet ut at litt mindre fett og litt mer karber er suksessen for meg :D
Namba sa for siden:
Gratulerer med ny minstenotering, steg for steg. :) Er du fortsatt i ketose nå som du har redusert litt på fettet og økt litt på karbene? Godt at du fikk det til å løsne igjen. Håper du kan feire ti kilo på bursdagen din om ikke lenge.
Pheona: Jeg håper du får deg en positiv overraskelse på mandag og at vekta går nedover, ikke oppover. Drikk masse vann og håp på det beste.
Wevi: Det er bare koselig at du skravler! Har du lyst så gjør det. Jeg kan ikke skravle med meg selv her inne.:D Jeg håper forresten at hunden din kvikner til og blir helt bra igjen.
Eilinee: Du får prøve å variere maten mer. Jeg hadde en periode der jeg spiste meg lei på omelett, salat og sopp i begynnelsen. Nå synes jeg salat går helt greit igjen fordi jeg fikk nok pause. Jeg har også begynt å spise flere typer salat (med reker som rekecoctail, rekesalat, karrimajones og kylling, kylling og bacon i tillegg til salaten til maten), og det hjelper mye.
Hva om du prøver å spise litt mindre noen dager til du er tilbake på minstenotering igjen sånn at du finner tilbake til motivasjonen? Jeg krysser fingrene for deg for at du er gravid. Du får holde oss oppdatert på babyfronten.:)
god helg alle sammen.
Siden jeg ikke går på ketolysekuren og jeg stressa sånn med den ketose greia, så har jeg ikke sjekka på lang lang tid. Så lenge vekta går nedover så stresser jeg ikke med det igjen ;)
Namba sa for siden:
Ja, stemmer det, du er ikke på ketolyse lenger du nei.:)
Jeg har ryddet i klesskapet mitt nå, runde en.:) Jeg har jo vært jojoslanker, så jeg har til og med vært på loftet og hentet ned klær i str M (jeg har tatt vare på en del, så jeg har trodd at jeg ville lykkes, men at det skulle ta sånn tid, det hadde jeg ikke trodd). Det ble så jeg bestemte meg for å gi bort en del av klærne jeg har tatt vare på etter alle disse årene, men det meste jeg kvittet meg med kom fra klesskapet mitt. Sju fulle poser ble det. Det skal bli så godt å bli kvitt dem. Store klær som jeg er så lei av. Jeg har syntes det har vært så deprimerende å handle bukser i store størrelser, så jeg har ikke kjøpt meg flere enn strengt talt nødvendig. Nå har jeg flere bukser enn jeg har hatt på veldig mange år (og ingen kosebukser lenger). :) Noen er litt for trange for selvtilliten min, noen akkurat passe og noen sitter løst på, men alle er fint brukende. Jeg håper jeg skal gå igjennom klesskapet mitt igjen over sommeren. Da skal jeg kaste alle klærne jeg er lei av og kjøpe meg nye, fine klær i størrelser som ikke får meg til å tenke på flagg når jeg skal legge dem sammen. Jeg ser veldig frem til å være ferdig slanket og det å skulle kjøpe meg inn en ny garderobe. Kan ikke tiden gå litt fortere!!;) Jeg vil ha nye klær i M!
wevi sa for siden:
Hehe Namba. Det er deilig å kunne legge vekk flaggene! :) Æ sydda i kleskapet mitt i fjor og skulle sende alt til fretex, men så ble de liggende i kjelleren. Nå tror æ at æ må gå gjennom posene en gang til og fiske ut en del klær som æ aldri trudde æ skulle komme inn i. Hadde gitt litt opp.. :)
Namba sa for siden:
Ja, det er kjekt å komme inn i gamle klær igjen. Håper du finner noe fint i kjelleren Wevi. I dag har jeg gått igjennom undertøy, longser og superundertøy også og har kastet en del. Godt å få ryddet i skapet, men det skal bli enda bedre å renske skapet.:)
Elinee sa for siden:
Jeg har også gått igjennom klærne, og håper at alt det jeg har kvittet meg med, aldri vil passe igjen! Men det er så kjipt ¨å kjøpe klær nå og, for vet jo at jeg skal ned mer, og da blir det for stort. Har gjennom de siste to årene gitt en del klær til søsteren min, og nå angrer jeg, for nå hadde de jo passet!
Jeg plukker med meg litt hver gang jeg er hjemme på besøk. Hihi.
Nå hååååååååper jeg at jeg er gravid. Er kvalm og har litt vondt i magen. Håper bare ikke det er mensen som er på vei, da blir jeg skuffet....
Namba sa for siden:
krysser fingrene for at du er gravid Eilinee Jeg har planer om å bare kjøpe meg noen tightser når buksene mine har blitt for store. Har ikke lyst til å bruke så mye penger på klær før jeg er ferdig slanket. Topper har jeg utrolig mye av, så det blir det nok ikke manko på på sommers tid.
Elinee sa for siden:
Akkurat samme her. Masse topper, to bukser og et par tightser...Nå har jeg bestilt bikini fra victoria secret som jeg skal hente i morgen. Håper den er fin på....
I dag var jeg bare 200g fra laveste notering, så håper jeg er nede i morgen på det jeg var i hvert fall. Vært på lang joggetur i dag, så det burde gjøre susen...
Namba sa for siden:
Ned 600 gram denne uka. Jeg kjenner at jeg begynner å bli veldig utålmodig nå altså. Det går så sakte. Jeg har ikke hatt så mye som en liten utskjeielse, jeg har bare vært flink. Det er som om kroppen ikke vet at det nærmer seg sommer og bikinisesong.:p
Elinee sa for siden:
Så flink, namba! Jeg er nå ned 100 g fra laveste notering. Tok faen meg 8 dager etter min utskeielse! Men, samme kan det være, får skylde meg selv. Ikke verdt det! Men nå er jeg på det minste jeg har veid på over to år. Skål for den!
Jeg har PMS som fy :ja: Har aldri vært plaget med det før - men jeg har værdens korteste lunte for tiden :(
slektskap sa for siden:
Litt mye kake igår, lavkarbokake og pepsi max, det viste på vekta idag, selv om jeg var i ketose fremdeles. Heldigvis kunne jeg putte inn minstenoteringen fra lørdag, så jeg er optimist fremdeles.
Nå skal vi ut å gå tur!
wevi sa for siden:
Har ikke turt å veie mæ siden den store suksessdagen!! :D I går drakk æ litt alkohol og spiste noen cashewnøtter.. Er litt spent på vekta til uka..
Namba sa for siden:
Så deilig å komme seg ned til vekt man ikke har hatt på lenge. Jeg tror det er to år siden jeg var så lett som det jeg er nå, og over fire år siden jeg var mindre enn det jeg er nå.
Elinee sa for siden:
Håper jeg er nede 16 kg i morgen. Bare 200g om å gjøre og så skal jeg også kjøpe en graviditetstest i morgen, selv om jeg i bakhodet har en følelse av at det bare er forsinket mensen :(
Lurer på hvordan jeg skal spise hvis jeg er gravid? Er ikke anbefalt ketose, som vi alle vet, men heller ikke mye fett. Jeg personlig tror faktisk at ekte fett er viktig og alle disse lightproduktene vi putter i oss, har vi ikke godt av. Men hva vet jeg....
Må lese meg litt frem hvis jeg er gravid. Blir vel lav karbo lav fett. Kjiiipt...
Hei hei jenter!
Elinee: Krysser fingrene for at du er gravid;) Og tror du kan spise fedon når du er gravid, men jeg ville ha lest om det ja:)
Her går vekt nedganger så utrolig tregt at i dag har jeg betemt meg for å kutte ut pepsi max helt!
Vi har bestilt oss tur til Spania no:D og der skal vi være i 16 dager! Og målet mitt er å komme meg ned til ca 70 kg .. Dvs at jeg må gå ned ca 6 kg:eek: Og da må nok pepsien vekk.. Men jeg kjenner jeg kvir meg. Er totalt avhengig av den dritten!!:mad:
Men jeg må kutte tvert ellers glir det bare ut igjen!:p
Er det noen av dere som har kuttet ut Pepsi max eller lignede? Og har vekta da gått raskere nedover?
Jeg kutta ut PM på hverdager en stund, men det er liksom kveldsredningen min da....så jeg har startet "opp" igjen.... Men kun ett glass med masse isbiter :p Hadde ikke noe å si på vekta for min del ;)
Opp kun 300 gram med mensen - jeg er superfornøyd.... Å endelig er den kommet - så da håper jeg at pms'en slipper litt taket ;)
wevi sa for siden:
Æ har drukket cola zero hele veien.. Skulle kutte ut, men så begynte plutselig vekta å rusle litt nedover igjen, så det blir litt cola i ny å ne enda. Men betraktelig redusert mengde..
Forresten trivelig å se at vekta mi har gått litt ned selv om æ drakk litt cognac og åt litt nøtter på lørdagen. :)
pheona sa for siden:
PAH!!!
5 kilo.... :hylgrine:
wevi sa for siden:
:klem:hoff hoff.. stakkar pheona. Æ skal i bryllup til helga og vurderte å sprekke, men nå har det endelig begynt å bevege sæ på vekta igjen, så æ trur jammen at æ kjører lavkarbo, så får man bare jobbe med viljestyrken...
pheona sa for siden:
jeg skal i bryllup neste helg.... og har planlagt sprekk... spennende å se om jeg da kanskje er tilbake på startvekta mi.... 113.3.....
Ana sa for siden:
Jeg har sprukket med ett realt smell i helgen. Kake med krem, kjeks og friske bær. Mye rødvin, smågodt og potetgull...
Ajj ajj ajj, her blir det skjerpings fra nuh!
slektskap sa for siden:
Jeg improviserte en god kake på søndag - og kunne spise med god samvittighet! :D
Bunn av mandler, valnøtter, litt søtt og smør, marengs på eggehviter og sukrin i midten, og bringebærkrem på toppen. Bringebærkrem laget av stivpisket fløte med bringebæressens, sukrin (bruk sukrinmelis), og litt wilton-farge i så de ble rosa. Kunne nok brukt ekte bringebær, men hadde ikke. Nam! Og såpass kjapt og greit at jeg klarte lage den... Det var bare et bittelite stykke igjen da gjestene dro, og de hadde også sjokoladekake, muffins, vafler, og gele å velge i til kaffen!
Ana sa for siden:
Høres deilig ut. Jeg har forresten brukt vaniljeessens i kremfløten når jeg pisker den uten annet søtstoff, fungerer fint, men om jeg har en liten dæsj natreen i så blir det enda bedre.
pheona sa for siden:
Gleder meg til bryllupet er over... da det er leeeeeeenge til jeg skal "sprekke" igjen...
det har blitt litt VEL mye av det i det siste...
Namba sa for siden:
65kgmamma: Jeg har ikke drukket brus på de tre første månedene mine på ketolyse, men jeg har begynt å unne meg ei lita flaske hver helg nå, og jeg har ikke merket noe på vekta (det går like sent nå som før;)).
Så kjedelig å gå opp fem kilo pheona. Skjønner at du er lei deg, men pøs på med vann og håp vannet i kroppen forsvinner kjapt. Jeg hadde nok ikke tort en ny sprekk så fort igjen, men jeg har det veldig travelt med å bli ferdig med slankingen en gang for alle denne gangen. Jeg er så lei av å slanke meg etter å ha holdt på så mange år med å gå opp og ned i vekt. Nå skal det skje! Jeg skjønner jo at andre kan ha bedre tid enn meg.:)
Ah straks ferdig med arbeidsdagen :D Skal bli godt!!
Hjem å lage chillisuppe da tenker jeg, deilig middag + lunch i morgen :heia:
Huff da Pheona. Får håpe de går raskt av igjen :)
Den kaka hørtes god ut!:sikle:
Jeg har ikke spukket og jeg kommer nok ikke til å gjøre det heller. Skal reise til Spania i Juli og da tenkte jeg å hoppe av ketolyse for da har jeg gått i over 5 mnd. (skal ha pause etter 6mnd) Så da valgte jeg å ta pause når vi skal på ferie. Men kommer nok til å holde det så lav karbo som jeg klarer! Og starte på igjen etter en liten pause, for jeg regner ikke med jeg er ferdig slanka til sommeren! :p
Jeg håper vekta beveger seg litt fortere ned uten PM! Jeg har jo drukket det hver dag, og har vel gått bra, helt til påske da jeg stoppa opp.. Og nå bare går det tregt ned!
Namba sa for siden:
Vi har ligget ganske likt i løypa vi, 65kgmamma, likt utgangspunkt, likt mål, likt vekttap. Det virker som om de aller fleste merket forskjell på vekttapet rundt omkring påske. Hvis jeg fortsetter å ligge på 500-600 gram i uka fortsatt fremover så er jeg ikke ferdig før i midten av september... Jeg har prøvd å være flink med trening igjen i fire dager nå, og har allerede vondere i bekkenet, så jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å få fortgang i dette her.:-S
wevi sa for siden:
Men er det ikke en fordel å gå ned ca halvkiloet i uka? Sånn for at hud og kropp skal henge med? Jeg er også veldig utålmodig på å bli "ferdig" men er så redd for å fyke like fort opp igjen, så jeg synes ivertfall 5-600 gram er ok. :)
Men som sagt.. skulle gjerne tordna ned 2 kg i uka. ;)
Myrull sa for siden:
Så artig at så mange henger med enda i februartråden:D
Merker at det går litt saktere nå, men jeg er ganske overasket over meg selv for tar det helt med ro jeg.
Kunne jo ønske man bare kunne knipse med fingrene å bli ferdig, men jeg tror det er greit at hode greier å følge med også.
Ja Namba vi har ett ganske likt løp. Men jeg føler ikke jeg går ned noe. Tror jeg veier meg for mye :p Klarer ikke å se helheten tror jeg :( Men håper pm gjør at jeg kommer i forbrenningsformen igjen:p
Jeg kom på en annen ting som helt sikkert ødelegger og det er rødvin. Jeg drikker rødvin hver helg stortsett.. Ikke på fylla altså, men koser meg med rødvin når vi griller eller lignende... Kan jo hende det gjør at det går så treigt også..!
Namba sa for siden:
Jeg får ikke med meg hodet ned i vekt uansett jeg, for jeg har få forvridd kroppsbilde (jeg har vel en atypisk spiseforstyrrelse). To dager har jeg faktisk SETT hva jeg har oppnådd, sett at jeg begynner å nærme meg normalvekt, men utenom de to dagene så føler jeg meg feit. Så jeg er uansett nødt til å bruke intellekt for å vite hvordan jeg ser ut. Men sånn helt objektivt sett er 0,5-1 kg det mest optimale for ukentlig vekttap. Det hadde ikke vært meg i mot å gå ned 800 gram-en kilo i uka. Jeg har også bestemt meg for å veie meg skjeldnere igjen, for jeg har samme følelsen jeg også, at jeg ikke går ned noe. Jeg har en tendens til å gå ned i fire dager i strekk for så å stå stille alt fra 3-11 dager. Det er lange dager mens jeg står stille.;)
Huff, hodet mitt følger heller ikke med :( Men jeg håper det kommer etter snart:p Hihi
Ja, hadde jeg gått ned 1 kg i uka hadde jeg vært kjempe happy! Men må lære meg å kun veie meg en dag i uka, for da først klarer jeg å se helheten av uka. Jeg går gjerne ned og opp litt og ned litt og opp litt osv.. Så føler jo at jeg ikke går noe særlig ned. Men har jo iallefall begynt å gå nedover igjen etter påsken:)
Krysser fingrene for at å kutte pm hjelper og ikke drikke vin hvis jeg ikke skal noe. Har en del utdrikningslag jeg skal i og bryllup så der blir det sikkert nok vin ;)
Da var første dag uten Pepsi max over, har lidd av intens skallebank og en ekkel følelse i kroppen.
Nå er det dag to som gjelder, og utenom hodepinene og følelsen i kroppen så har det gått helt fint. Savner den ikke! Men tror det blir værre til helgen.. Men håper det også går fint :)
I dag skal jeg på jobbintervju rett etter jobb.! Kjempe spent for denne jobben har jeg virkelig lyst på :D Wish me luck! ;)
Ha en flott dag alle sammen!
Lykke til :heia:
Ned 200 gram under bestenotering for min del :heia: Og det MED mensen :D Dette har endelig løsna igjen!
wevi sa for siden:
Lykke til på jobbintervju!
pheona sa for siden:
Lykke til med intervjuet! :heia:
Jeg var klar over at mai kom til å bli en helvetes mnd med tanke på utskeielsene.. to utdrikknings lag og bryllup... Så jeg har forberedt meg lissom... jeg har allerede tatt av 3 av de 5 kiloene. også kommer jeg jo sterkere tilbake etter bryllupet! Da skal jeg bli veldig streng, ikke spise så mye "snop" og holde meg på 15g grensa! (snakka med Torkil og han fortalte at man etterhvert kunne gå litt høyere på karbegrensa). Kanskje jeg til og med skal prøev å holde melke produktene på et minimum? tja... hvem vet hva fremtiden bringer...
Jeg har jo gått ned 13.4kg (på minste notering) syns ikke det er så himla mye selv (egentlig) ... men for å sette det i perspektiv... jeg har gått fra 52 til 44/46 i bukse og topp! (som jeg syns er kjempe bra!!!!)
OG jeg har gått fra å grine i prøve rommet fordi ingenting passer, til å kunne gå inn i nye butikker å smile når jeg ser i speilet i de fine klærne som passer!
Myrull sa for siden:
Har slitt med bulimi tidligere jeg så har brukt mange år på å kunne se meg selv i speile, kunne ikke ha vekt i huset før.
Jeg står også stille lenge å så pluttselig går det ned, går ofte litt opp før det raser nedover å så stopper det opp igjenn.
Men ned går det. :D
Namba sa for siden:
WOW! Du har jo gått ned mange størrelser! Jeg har gått ned en jeg...
Gratulerer! :)
Jeg håper jobbintervjuet går bra og at du får jobben.:)
Det er litt sykt å tenke på at man får abstinenser av å slutte med brus, seriøse abstinenser og ikke bare sug. Tenk at vi har i oss ting som faktisk påvirker oss så mye, ting som selges i dagligvarebutikker i den mengde man måtte ønske, som er tillatt for både liten og stor. Det er sykt å tenke på.
Namba sa for siden:
Hvordan går det nå med tanke på spiseforstyrrelsen din? Har du et realistisk kroppsbilde? Et greit forhold til mat og kroppen din?
Jeg merker at når ting er vanskelige så føler jeg veldig for å takle det med mat, men jeg kan ikke huske å ha hatt et så sunt forhold til mat siden ungdomsskolen. Jeg vurderer å fortsette på lkhf/ketolyse etter endt kur i håp om å kunne beholde det "avslappede" forholdet mitt til mat lenge.
Så bra:) Det er kjipt når vi står stille, men det er utrolig deilig når det endelig løsner.
Så mange str du har gått ned :) Kjempe flott!!
Ja det er helt sykt!! Kan ikke fatte at det er tillatt å selge slike produkter! Men nå er jeg fast bestemt på å kvitte med med PM, men jeg kommer nok til å drikke light brus innimellom, men ikke PM, jeg må ha noe annet enn vann, og saft er jeg ikke noe særlig glad i, men håper jeg klarer meg mest mulig uten:)
Jobb intervjuet gikk kjempe flott, men det var mange søkerer og mange som skal på intervju så er litt usikker, men HÅPER virkelig jeg får den. Det hadde vært helt perfekt i min plan videre .. Hehe:)
Namba sa for siden:
Jeg drikker en halvliter zero på ei helg, ellers kun vann. Jeg liker ikke kaffe, te og synes heller ikke saft er godt, så det gjør seg med noe annet to dager i uka.
Krysser fingrene for at jobben blir din.:)
Jippi:) Ned 500 gram :D
Nei jeg drikker ikke noe annet enn vann eller brus .. Liker ikke kaffe eller te noe særlig...! Men men, det skal nok gå bra, bare ¨begrense inntaket.. Det har gått litt vell over styr..!
Takk jeg også håper jobben er min ;)
Ha en flott dag alle sammen:)
Ned nye 300g og ny bestenotering og nytt tall på vekta :heia: 67,9
Nå gjør jeg endelig noe rett igjen :D
pheona sa for siden:
Flink du er!!!!!
jeg glemte å gå på vekta i dag, men har jo egentlig veiedag på mandager... bare så innmari spennende å følge vekta at jeg vanligvis ikek klarer å holde meg borte...
ÆSJ!!! tror dere ikke jeg har blitt sørpe forkjøla... kjempe morsomt å site i telefonen hele dagen og være kundeservice... NOT!!! halsen er på tur til å streike, og æsj æsj æsj!!!
Takk Pheona :)
Har stått stille en stund, og vippet opp og ned 300 gram liksom - men nå er det ned hver dag og det er deilig :heia:
pheona sa for siden:
det var da så lite!!! Syns det er greit at du ikke går ned jeg.. for når du er ferdig slanka ( 7.9kg er jo nesten ingenting så fort som du går ned nå... ) Kommer du vel til å forlate oss hylgriner
;)
slektskap sa for siden:
Det er litt travelt her - rekker nesten ikke å "henge" med dere jo!
Så flott å høre om minkende klesstr., bra jobbintervjuer og bestenoteringer!
Bittelitt ned igjen idag, det var bra etter et par dager opp og ned.
Igår kveld var jeg på byens beste restaurant sammen med jobben, dvs de jeg er utleid av, ikke der jeg jobber daglig. Veldig hyggelig og fantastisk god mat! Droppet en del av tilbehøret, og sjokoladefondanten lå pent igjen på tallerken, men måtte smake på alt, det er så altdor sjelden jeg har mulighet til å spise så herlig mat! Hadde hyret inn sjåfør og alt, så to glass vin til maten og en southern comfort gikk rett i hodet! :p Snakk om å være billig i drift!! :D
Ellers har snekkerne begynt å bygge huset vårt, jeg håper jeg er ferdigslanket til det er ferdig - så kan vi ha en heidundrende innflyttingsfest!!!:D
Er du gal - forlate dere nei..... Det er vel da jobben virkelig starter - nemlig med å holde vekta :eek:
wevi sa for siden:
Halla damer! Jeg har et prosjekt gående. :) Jeg skal på en toukerstur over finnmarksvidda til høsten.. Å har tenkt å prøve å være lavkarbo hele veien. :O Det vanlige når man må tenkte vekt er jo å ha med seg Real turmat og havregryn.. Å det kan jeg jo da ikke spise. Så jeg er i full gang med å planlegge tørking og vakuumpakking av egen turmat.. Vet ikke helt hvordan jeg skal få i meg fett siden det ikke lar seg tørke og det er uaktuelt å bære med seg smør og fløte osv.. Men jeg skal i vertfall holde meg til selvfisket ørrett, tørkede grønnsaker og tørket reinkjøtt.. Er kjempespent på om jeg klarer å lage noen gode retter på denne måten. :D
Namba sa for siden:
Grattis med mer ned steg for steg, 65kgmamma og slektskap.:) Jeg har også noe å rapportere. Jeg har bestemt meg for å ha veiedag to ganger i uka og ikke veie meg i mellom dem, og i dag viste vekta 73,3 kg. Ned 700 gram siden mandag! Nå er jeg det letteste jeg har vært på fire år, så nå er jeg glad.:D Nå er jeg 3,3 kg unna normalvekt etter bmi og jeg har gått ned 12,4 kg! Jeg kan nesten ikke tro det.
Namba sa for siden:
Du er sprek altså.:) Tøffa! Du får spise masse ørret. Jeg har så lite peiling på sånt. Morrpølse? Du vil sikkert gå ned i vekt uansett på turen så lenge du lever lavkarbo, for du vil sikkert røre mer på deg enn vanlig.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.