< Tilbake til oversikten

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

slektskap sa for siden:

Nydelig St Hansfeiring igår. Det var salg av pølser og burgere, men jeg sneik meg til et hjørne på grillen til mine to karbo-fri pølser, som sammen med en enkel salat av agurk, avo, fetaost m/pinjekjerner og lavkarbopasta ble et godt måltid. Ikke at jeg fikk nyte det, alene med to som ble trukket mot vannet som av en supermagnet...
Trøtt morgen idag ja, men opp tidlig og til kiro, så skal jeg og gi blod senere idag. Travelt!

Namba sa for siden:

Jeg veide meg likevel i dag, på en annen vekt så jeg er bevisst på at det kan være forskjeller mellom pappas vekt og min, men den viste 70,5 kg - Akkurat det jeg veide da jeg ble gravid med førstemann. 500 gram over normalvektig. :)

Jeg har øvelses shoppet som en gal mens vi har vært i Trondheim og føler omsider at jeg begynner å få teken på det.:D

wevi sa for siden:

trenger viiiiiiiljestyrke!! Jeg driver og lager en diger bryllupskake og det er fryktelig vanskelig å ikke putte en liten bit marsipan i munnen mens man bretter et hav av roser og liljer... :D Vært nesten inni munnen flere ganger før æ klarer å legge det bort.. Vekta mi rusler litt opp og ned om dagen. Tror jeg må ta en veiepause så jeg ikke blir helt tussete.. :)

slektskap sa for siden:

Stillstand her, dvs, nå stemmer tickeren igjen, jeg pleier liksom å gå ned og så spretter jeg litt opp og så ned og så opp... som en ball som dabber. Men nå altså nede der den skal være, og håper den kryper enda lenger ned. Snaaaart.

Vet ikke helt hva helgen bringer, kanskje manne kommer hjem, kanskje tur, eller kanskje bare hjemme og slapper av...

65kgmamma=perfekt sa for siden:

Her er det også ganske stille.... Går ned og opp hele tiden, men kommer ikke under laveste notering ser det ut for.. Hmmm.. Men jeg spiser altfor lite av alt. Spiser 2 egg og 4 baconslicer til frokost og så spiser jeg middag.. Så må vel bli flinkere til å spise mere av alt egentlig..Litt lei av å lage mat.. Savner å slenge en pizza i ovnen og slippe alt styret.. Men men.. Skal snart ha en pause fra ketolyse, så begynner jeg påann igjen med ny engergi og mot ;)

Skal i bryllup i morgen, men vi er bare invitert til kake og kaffi..! Men tenker jeg skal holde meg vekke fra de kakene.. Har ikke lyst på kake heller, men en pizza som laget seg selv hadde vært digg.. :P

nei nok syt ifra meg...

mumfie sa for siden:

Hei folkens, nå har je lest meg gjennom tråden her! Je er en januarstarter, men den tråden = død! :( Kan je få slenge meg på her ? Har nå psyket meg opp litt, for å komme i gang igjen! Vøre litt mye her nå i den siste tida! Dere er kjempe flinke alle sammen :) Vet med meg sjøl, at det er mye lettere å holde det gående hvis je kan lese litt her innimellom. Særlig når je kan gå inn og redigere tickeren min ! ;)
Riktig god hælj alle sammen!

Hei Mumfie :) Selvfølgelig kan du få henge deg på her :) Det er kjekt å ha en skravletråd å ty til :D
Flott vekttap :D

Namba sa for siden:

Det er bare å slenge seg med mumfie.:) Det er alltid kjekt å oppdatere tickeren sin - for så å se på den.;) Det er veldig oppmuntrende med ticker i grunn.

Vi er i gang med pakkingen nå, snart ferdig. I morgen vender vi nesen hjemover igjen. Jeg er så spent på å veie meg hjemme. Vi blir hjemme et par dager før vi tar turen til omegn Gjøvik og fint vær. Vi har fortsatt ikke opplevd varmere enn 17,5 grader i år, så litt sol og varme vil gjøre underverker for sjelen. Jeg kjenner at jeg trenger sommer nå.

Jeg er også lei av matlaging, og som du sier står frossenpizza høyt på lista, for det er null jobb og godt. Jeg spiser så mye rester at det blir så lite variasjon. Jeg er flink til å variere matrettene, men når jeg spiser rester av alt blir det ofte bortimot tre like dager i matveien. Da er det lett å bli lei, men heller matlei enn matlagingslei. Jeg er inne i en periode nå hvor jeg synes kuren går forholdsvis lett. Jeg tror jeg har gått ned 15 kilo nå, og det er jo helt sykt mye! Jeg er megamotivert.:)

Jeg håper du fant nok viljestyrke til å stå imot Wevi. Tenk på det du har oppnådd så langt og hvor flink du ER.:)

Namba sa for siden:

JIPPI!! I dag er jeg jammen glad! Jeg har gått ned 15,5 kg!!!! Jeg kan nesten ikke tro det! Det er ufattelig mye synes jeg. Nå veier jeg mindre enn jeg har gjort på sikkert åtte-ni år!!!

Namba sa for siden:

Nå er jeg enda gladere. Jeg skulle inn bare for å se på tickeren min, og med ett oppdaget jeg at jeg allerede er NORMALVEKTIG!!:D Bedre gledelig overraskelse kunne jeg knapt nok fått altså. Denne dagen har jeg drømt om i årevis. Endelig! :) Da er 60-tallet neste mål.:)

Myrull sa for siden:

Gratulerer! :D

Jeg har vert en uke i Santorini å grudde meg veldig til å gå på vekta, men jeg hadde faktisk gått ned.
Jeg smakte litt på div å var nok ikke i ketose hele turen, så jeg var redd jeg hadde sammlet en del vann.

Straks 11kg ned på meg. :)

Namba sa for siden:

Har dere hatt en fin ferie Myrull? Så flink du har vært som har klart å gå ned i vekt mens du har vært på ferie.

slektskap sa for siden:

En helg sammen med familie er overstått, var riktig så koselig faktisk. Og jeg klarer heve meg over at jeg fremdeles får kommentarer på kostholdet mitt...
Spennende på tirsdag om jeg har vært flink nok.

JA, og velkommen mumfie!!

Ferskenbeinet sa for siden:

Ja, jeg forstår ikke hvorfor alle maser om kostholdet, som "skal du ikke begynne å spise normalt snart?" "du kan jo ikke forsvinne helt for oss!" osv. Når vi har grillfester så sitter jeg og gomler i meg kjøtt og grønnsaker i lang tid. de andre blir plutselig stappmette av potet og brød tilbehøret sitt og går glipp av alt det gode! mmm

Namba sa for siden:

Jeg målte cm i morges, og nå er ATTEN CENTIMETER borte rundt navlen!!:) 12 er borte rundt rumpa, så der er det fortsatt rikelig å ta av.;)

Vi har drevet og pakket i dag, for i morgen drar vi med oss campingvogna mot sommer. Det skal bli så godt å få litt varme. I dag hadde vi årets varmeste dag med 18 grader - og noen regnbyger. Vi skal til en barndomsvenninne av meg et par dager og jeg gleder meg. :)

wevi sa for siden:

halla folkens! hadde en sprekk i helga gett.. men nå er man på lavkarbovogna igjen. :) Ligger flat ut på sofaen med feber og halsbetennelse.. jippi.. ;) Satser på at det gir sæ litt snart.
Har dere forresten lest den tråden som heter karboblokkere? Jeg fikk helt bakoversveis :O Mange hissige sjeler på en plass. :D Godt vi er vennligsinnet her. ;) Gratulere med minus 18 cm namba!!

Namba sa for siden:

Takk, wevi.:)

Ja, det var mange hissige kommentarer i den tråden. Rart hvordan et så simpelt tema kan få folk til å bli så hissige.:)

StegforSteg sa for siden:

Titt tei. Jeg henger med fremdeles, meeeen jeg har ikke så mye å si. Har vært litt slapp med maten i det siste - men skal skjerpe meg nå :p

Namba sa for siden:

Håper det går bra med deg (og venninna di) Stegforsteg. Klem.

Vel, vi vet veldig lite enda. Mye fram og tilbake desverre!

hei igjen :) Jeg var i bryllup i helgen og det gikk kjempe fint det :) Ingen sprekk :D Men står bom stille . . . men spiser fortsatt altfor lite gr.saker og fett.. men no er jeg kommet til ett punkt der matlysten ikke er tilstedet.. Reiser til spania om knappe to uker å da skal jeg over til lavkarbo å se hvordan det går .. Håper jeg får litt matlyst igjen :)

Huff, karboblokker tråden :( Synd at enkelte tråder blir slik....

Kjekt å se deg inne igjen stegforsteg :) Lykke til videre:klem:

slektskap sa for siden:

Haha, nå måtte jeg også lete opp karbo-blokkertråd. Herlighet...:rolleyes:

Slik er det når vi griller også Ferskenbeinet, glad jeg slipper å fylle opp med potetsalat osv...
Bra krympa Namba!
God bedring wevi, eneste plusset jeg ser med halsbetennelse er at man knapt får i seg mat...
Klem til StegforSteg!

Her er det stille, dvs litt over laveste notering, men tenker jeg er gått ned på slutten av uka, som er "uka" også, har iallefall gjort det før.

I dag har jeg prøvd ut en teori.. Leste litt om det å ha en dag i uken der man spiser mye karber.. Så i dag har jeg økt på karbene slik at jeg sikkert er ute av ketosen.. Blir spennende å se om det har noen effekt. De stod blandt annet at man skulle få fart på vektnedgangen igjen..
Jeg hadde egentlig ikke tenkt å gjøre dette før jeg allikevel skulle ut av ketose, i juli, men er så matlei fortiden så fant ut at jeg kunne prøve det i dag.. Håper dette også vil få meg litt ut av denne gropen jeg er i... At matlyst også kommer tilbake igjen :/ Så no blir det spennende å se på vekta fremover.. Håper jeg ikke går opp iallefall :D

slektskap sa for siden:

Blir spennende å høre 65kgmamma!
Svigerinna mi har holdt på slik noen mnd, men hun trener noe enormt også, så jeg har ikke vurdert å gjøre noe lignende siden jeg ikke er så aktiv som henne. Vet ikke helt om hun spiser ketogent, men veldig lavkarbo iallefall, og skeier så ut/øker karbo en dag i helga. Hun har da blitt skrapa nok iallefall iflg resten av familien, jeg synes bare hun er litt slappere i skinnet, og mer trent.

Ja det blir spennende.. Jeg ville bare prøve dette engang for å se om det kanskje har noe for seg.. Men uansett kommer jeg nok ikke til å gjøre dette en gang i uka.. Vil prøve å holde meg til ketolyse (etter stoppen jeg skal ha i juli)til jeg er ferdig slanka, men hvis dette ser ut til å fungere vil jeg gjøre dette når det stopper opp litt... Det var anbefalt å spise mindre enn 50 karber for dagen hvis man skulle gjøre dette...

Da er veiing i juni faktisk over, andre som vil legge inn tall måned for måned?
Februar - 4,6kg
Mars - 2,2kg
April - 0,2kg
Mai - 1,0kg
Juni - 0,0kg (ferie)

Jeg er på bunnplassering nå, så starter med friskt mot på juli måned!

slektskap sa for siden:

Her er mine tall, ferskenbeinet:
(tallene er fra midten av mnd til midten av neste mnd)
feb-mars: 4.3
mar-april: 2
april-mai: 2
mai-juni: 1.8

Og siste to ukene kun -100 g...:eek: Men det er da nedover iallefall!!;)

Snittet blir på 540 g i uka, det er jo OK!

Myrull sa for siden:

Her er mine tall.
Startet opp 23 februar med å notere ser jeg.
Fra 23 februar til 23 mars = -6kg
Fra 23 mars til 23 April = - 600g bare
Fra 23 April til 23 mai= 3,9 kg
Fra 23 mai til nå i slutten av juni = 1,6

Totalt 12,1 kg

Mine tall kommer her :

Februar - 6 kg
Mars - 3,5 kg
April - 1,3 kg
Mai - 1,8 kg
Juni - 0,6 kg :( Håper dette forandrer seg nå!!

Er vel ganske så fornøyd med tallene min ja.. Bare litt kjipt med juni mnd, men men.. Skal hoppe av ketolyse i juli så blir vel noen kg på då..(skal leve lavkarb så lenge det går) Men skal starte opp igjen etter ferien:)

Mona_K sa for siden:

Jeg tenker på å ta en pause nå på ca 1 uke (skal på norway rocken) Jeg lurer på hvor dum ide det er ? Jeg har levd i ketose snart 4 mnd nå. Noen skriver jo at man gjerne går ned fortere igjen etterpå ?
Det er litt vanskelig å bare leve lavkarbo på festival og det varer i hele 5 dager. Kjenner at det er veldig vanskelig å bestemme meg for om jeg tør eller ikke.. Tror ikke det blir store problemet å hoppe tilbake på ketosen og lavkarboen etterpå men det er litt skummelt .. Noen som har noen gode ideer ?

:heia:

Lykke, jeg har kun 200 gram å "ta igjen" før minstenoteringen min. Det har vært mye stress og kav rundt meg, jeg har ikke spist riktig og nok osv - men denne uka har jeg henta meg skikkelig inn - og i dag viste vekta heldigvis 66,6 kilo!

slektskap sa for siden:

Fremdeles på bestenoteringen idag, selv etter en liten melt-down igår, så da får jeg bare ta det som det kommer.

Jeg var på sydentur i to uker nettop, jeg levde enda lavkarbo, men tok meg en øl, en is, litt sjokolade, frukt osv. Greia er vel at jeg klarte å holde det til litt. En trenger jo ikke hoppe på høykarbo for å gå på festival, men det går jo somregel greit å velge bort de verste karbobombene selv om en er på tur!

Ellers hadde jeg gått ned 200g idag, veldig kjekk start på juli siden juni sto på 0,0kg nedgang! :D

Mona_K sa for siden:

hihi 666:_punk: hehe klarte la vær..

Namba sa for siden:

Jeg er så lat at jeg bare tar oversikten jeg har fra før, uke for uke og legger ut den jeg. Dette er oversikten jeg har liggende fra før som jeg oppdaterer hver uke.

Start : 85,7 kg
Uke 1: 84,0 kg, -1,7 kg
Uke 2: 82,4 kg, -3,3 kg.
Uke 3: 82,2 kg, -3,5 kg.
Uke 4: 81,3 kg, -4,4 kg.
Uke 5: 81,2 kg, -4,5 kg.
Uke 6: 79.8 kg, -5,9 kg.
Uke 7: 79,5 kg, -6,2 kg.
Uke 8: 78,7 kg, -7,0 kg.
Uke 9: 77,3 kg, -8,4 kg.
Uke 10: 77,2 kg, -8,5 kg.
Uke 11: 76,0 kg, -9,7 kg.
Uke 12: 76,1 kg, -9,6 kg.
Uke 13: 75,2 kg, -10,5 kg.
Uke 14: 74,6 kg, -11,1 kg.
Uke 15: 74,0 kg, -11,7 kg.
Uke 16: 72,9 kg, -12,8 kg.
Uke 17: 72,4 kg, -13,3 kg.
Uke 18: 71,7 kg, -14,0 kg.
Uke 19: 71,2 kg, -14,5 kg.
Uke 20: 70,1 kg, -15,6 kg.

Dette er oversikten jeg har liggende fra før som jeg oppdaterer hver uke.

Namba sa for siden:

Dette er første gangen jeg er på nett siden vi dro på ferie. Jeg har vært på besøk hos en venninne noen dager, og for moro skyld veide jeg med på vekta hennes for hun har ikke digitalvekt. Dagen før veide jeg 70,0 kg på tom mage. På hennes vekt, etter middag veide jeg 61 kg.:D Snakk om bra vektnedgang på to dager - ni kilo!! :D Babyen vår hadde gått ned et par kilo hun også i følge vekta hennes. Jeg tar det jo ikke alvorlig, men det var veldig gøy å se langt nede på 60 tallet igjen. Det er lenge siden sist for å si det sånn.;)

Vi har det fint på ferie sånn bortsett fra at tre av fire er veldig forkjølet og ikke i form. Endelig fikk vi en smak av sommer vi også. :) Deilig!

Ana sa for siden:

Det var vekta si :)

Her titter sola frem og om dere ikke har forsøk denne oppskriften hos Lena Beatrice så bør dere, nam nam: lenabeatrice.net/generelt/skinkesalat/
Utrolig god både varm og kald

Nå har jeg rota inni kottet på jakt etter gamle klær, fant 6 bukser jeg må ha brukt når jeg var ca 17, 11 år siden. Miss sixty å greier. De passer jo utmerket! Wohooo!!

det kjekke var at de var så gode som nye, (en hadde faktisk enda lapp på, sikkert kjøpt for liten å tenkt at jeg skulle i den) to var dongri med stretch, to vanlige jeans, en linbukse, en lys rosa og en lys blå. Kunne fint ha funnet det samme i butikkene nå! Ble så motivert at jeg hopper på en økt med jillian NU!

Namba sa for siden:

Så kjekt med nye klær, ferskenbeinet.:) GRattis.

Jeg prøvde den salaten du tipset oss om Ana, og den var god. Jeg laget halv porsjon, men selv det er jo en stor porsjon, så denne vil vare noen dager.:) Jeg ble sliten i hendene etter å ha kuttet opp alt med sløv kniv på papptallerken istedenfor skjærefjøl. Sånn er campinglivet. Nå sitter jeg alene i campingvogna og bare nyter kvelden og stillheten med talglys. Herlig!

Mona_K sa for siden:

ÅÅåå jeg gleder meg sånn til tirsdag ! Gruer meg litt også fordi jeg ikke har funnet ut om jeg tør ta pause eller ikke..Syns jeg fortjenner det men samtidig er det skummelt .. vet jo at det er så å si umulig å klare å holde maten min fersk der så det må nok kjøpes vær dag.. arghh Valgets kvaler.. vil, tørikke..vil, tørikke... sukk hodet mitt sprenges snart.. De gamle spiseforstyrelses kontrollene holder meg litt forhardt i tømmene. Hadde liksom vært deilig å gi slipp på kontrollen en gang i blandt og samtidig ikke få dårlig samvitighet...

En dag på vakt igjen så er det ferie :heia: Og i dag kommer barna hjem - etter 3 uker til sin far....dere kan tro det er noen som gleder seg.... :D

Namba sa for siden:

Jeg forstår godt at du gleder deg, stegforsteg. Tre uker uten barn er veldig lenge. De gleder seg nok veldig til å se deg også. Håper gjensynet blir fantastisk.

Jeg skjønner deg godt, Mona K. Jeg hadde nok hatt det på samme måte dersom jeg var deg. Det er utrolig vanskelig å slippe kontrollen. Jeg kjenner selv at nå som jeg bare er fem kilo unna målet så er det ikke fullt så viktig lenger, men samtidig så får jeg alldeles noia bare ved tanken på å ikke kontrollere maten/spise ketolysekost (som faktisk gjør det mulig for meg å kontrollere maten siden jeg er så styrt av blodsukker).

Mona_K sa for siden:

Ja ikke sant ? uff er jo egentlig bare en luksus å kunne velge hva man skal spise=) men uff for en luksus.... hehe

Hei hei :)
Her går det ikke ned. Står bomstille! Men har fått igjen matlysten i hverfall :D Men står helt stille... Og reiser til Spania på lørdag og skulle så gjerne ønske at jeg var gått ned mer.. Men men, kommer til å leve lavkarbo sånn ca i Spania. (kommer sikkert til å skjeie litt ut) Kommer jo til å innta en del rødvin der så blir vel ikke akkurat forbrenning av fett, men alkohol.... :/ men men..

Mona K, har du bestem deg for om du skal ta pause?

Namba sa for siden:

Krysser fingrene for at du går ned litt til før ferien, 65kgmamma.

Nå har jeg vært ute og gått 3 km på roller blades. Jeg har bekkenløsning, så jeg har ikke fått trenet kondisjon på 1,5 år, og kun lett kondisjon de tre årene før der. Men roller blades kan jeg gå på uten å få vondt, og nå har jeg (sett ut som ei ku og) fått skikkelig kondistrening. Herlig!! Gjett hvem som skal hjem og kjøpe roller blades!!:D DET skal være slankepremien min, og den skal jeg få på forskudd, for jeg vet at jeg ikke kommer til å gi meg, og det er nå sesongen er.

Ja det er bra du krysser fingrene, får håpe det hjelper meg ned litt iallefall slik at jeg ikke står heeelt stille :p

Rollerblades stod jeg kjempe mye på når jeg var i tenårene:D Det er kjempe artig, kanskje jeg skulle funnet dem frem igjen...? :D
Ja Namba det syns jeg du skulle gjøre, det fortjener du nå :) Og som du selv sier så er det no det er sessong og det hjelper deg med å trene kondisjon uten at du får vondt :D :D Ser bare positive sider med det jeg ;)

Namba sa for siden:

Jeg også ser bare fordeler ved det, og jeg gleder meg til å komme meg ut på tur igjen. Det var så befriende å kunne suse avgårde (om enn stiv av skrekk til tider) for jeg har savnet å kunne gå fort eller sykle. Jeg har ikke så god kontroll enda siden dette er helt nytt for meg, men jeg merker forbedring bare fra i går så det går seg nok til. Hvis du går på rulleskøyter hver dag frem til du skal til syden så øker du oddsen din for å gå ned i vekt før turen, særlig hvis du bruker staver i tillegg. Mine har stort sett fungert som støttehjul så langt, men jeg har fått staket meg stiv i magen også. ;) Det er artig.

Namba sa for siden:

I dag har jeg forresten egentlig veiedag, men siden vi er på ferie så har jeg ikke fått veid meg. Jeg er så spent på om jeg har kommet meg ned på sekstitallet igjen. Jeg klarer liksom ikke å tro det heller, for jeg klarer ikke å se det for meg. Det er så lenge siden sist at jeg vet ikke hvordan det ser ut hvis dere skjønner hva jeg mener. Da jeg begynte å slanke meg så klarte jeg også bare å se for meg at jeg skulle klare 70,5 kg, på nippet til normalvekt der jeg var da jeg ble gravid for fire år siden, og selv om jeg visste at jeg ville lavere klarte jeg ikke å se det for meg. Jeg tenkte at jeg kanskje ville klare å se det for meg etterhvert, men det har jeg altså ikke klart. Jeg får bare ta det som det kommer.

Mona_K sa for siden:

Nei egentlig ikke men har fristet sjebnen.. hehe uten å være helt klar over det ..
så bak på sjokolade prinsen\s sjokolade at det var noe med 12 karbo men jeg så ikke pr gram så jeg gikk automatisk ut fra at det var 100g..
Men så så jeg i dag at det var pr posjon 25g hehe andre gang på to uker at jeg spiser hele 50 gram(størelsen på platen) så jeg har med andre ord spist nærmere 24 karber bare i sjokolade 2 ganger denne uka..er fortsatt i ketose..hei på med en go bolle med jordbær og et lass med halvpiska krem og kanel.. men har kke sjekka meg.. har vel kommet frem til at jeg skal prøve å kose meg med den maten jeg kommer over.. men helst se etter gode lavkarbo løsninger... men antar at jeg kommer til å havnte av ketosen.. men? det vil tiden vise=):D skal ihvertfall prøve å ta vær en utfordring med så ro jeg bare klarer.. ikke lett.. Men en ting som er 100% sikkert? at nå rykker det i rockefoten :p Dere må kose dere jenter regner vel egentlig ikke med å kome inn her på ca 2-3 uker men vet ikke.. skal først på norway rock så skal jeg til gudvangen å leke viking ;) Håper på å se mangen flinke jenter med bra resultater her inne;) masse klemmer til jeg ser dere igjen ... sukk... det verste er at jeg kommer til å savne dere..

slektskap sa for siden:

Hei-hei dere!
skulle bare si at jeg er såvidt innom, gleder meg til ferie, tror det blir lettere å komme på rett kjøl med maten igjen da jeg. Nå er det mer generell lavkarbo her og stillstand. til og med en liten utskeielse og to. Men jeg skal videre ned altså, må bare få hodet og viljen med meg igjen tror jeg...

Namba sa for siden:

God ferie slektskap, og rocke vilt Mona K. :)

wevi sa for siden:

Hei hopp folkens, og god ferie til slektskap og mona! :D Har vært på tusenfryd i dag og det var kjempegøy! Men det såfryyyktelig godt ut med en is i varmen.. Stod imot, men skulle ønske de hadde en sukkerfri is ett eller annet sted der inne. Spiste buffet, så det gikk fint, men nå begynner jeg virkelig å slite med motivasjonen... må ta et skikkelig tak i nakken! :)

Namba sa for siden:

Huff, nå sliter jeg max altså. Jeg tror aldri jeg har hatt så lyst til å sprekke som det jeg har i dag. Jeg er sliten og deppa og drømmer om alt jeg ikke har godt av. Jeg var på butikken for å kjøpe meg en zero tidligere og vurderte SERIØST om jeg skulle kjøpe meg en liten sjokolade. Men jeg har en avtale med meg selv om at det ikke er verdt det, at jeg skal vente til jeg er ferdig slanket. Så nå freser biffen i stekepanna og jeg venter utålmodig og håper at en bedre middag skal gjøre meg like tilfreds som jeg vet at en sjokolade ville gjort.

God ferie slektskap. Og kos deh kjempe mye Mona :D

Tror vi er kommet til ett punkt der det er vanlig å bli lei og kjenner at motivasjonen forsvinner litt. Jeg gikk i dag og klaga til sambo om at jeg ikke ville leve sånn resten av livet.. Hadde sååååå lyst på mc'n mat i dag!! Ikke spør meg hvorfor.. Kjøpte meg salat mens han kjøpte seg litt mat på mc'n.. Men jeg kommer nok til å tillate meg sånne ting når jeg er ferdig slanka. Hvis ikke så kommer jeg til å sprekke så inn i hel.... og sikkert fråtse vilt, så er nok bedre for meg å heller har dager der jeg får "lov"....

Men ang rollerbladesen namba.. Fant dem ikke igjen hos mamma og de.. De trodde kanskje de hadde gitt dem vekk.. Men men jeg sykler en del med tøtto mi bakpå, og går lange og til tider ganske harde turer, så jeg trener jo en del. Så trener jeg litt på treningssenteret også.. Men men, håper pausen hjelper på slik at vekta begynner å tikke ned over igjen :D

Namba sa for siden:

Du har nok rett 65kgmamma. Jeg føler meg samtidig så nært at det ikke er fullt så viktig lenger for jeg føler meg ikke lenger feit og ekkel. Jeg har ikke fått veid meg på en stund heller, og det å se vekta gå nedover hjelper på motivasjonen. De første månedene på ketolyse tenkte jeg veldig på om jeg skulle unne meg en liten sjokolade når jeg kom ned på 70 kilo, men har vel i grunn slått fra meg tanken (fordi jeg har så innmari lyst til å se sekstitallet og nå målet mitt fort som fy), men tanken på sjokoladen har boomerang effekt. Den vender tilbake. Nå er vi på ferie hos svogeren min og familien hans, og det står alltid godteri, potetgull, popcorn fremme og de koser seg med is, pizza, chips, sjokoladekake og alt annet som frister. Jeg motstår, men det blir vanskeligere for hver dag som går merker jeg.:( Jeg har koset meg med ei flaske zero, en god biffmiddag etterfulgt av bacongull i kveld, og nå går det bedre igjen heldigvis. I morgen skal jeg på shopping i Gjøvik. forhåpentligvis finner jeg igjen motivasjonen der når jeg kan handle klær i mindre størrelser. Jeg har tenkt å leve lkhf når jeg er ferdig slanket tror jeg, men jeg kommer til å unne meg å skeie ut en gang i uka (så lenge det ikke påvirker vekta).

Ja det er noe med at man føler seg endelig normalvektig igjen.. Jeg føler at jeg ikke feit lenger og da er det ikke så nøye lenger. Men jeg vet at jeg skal komme ned i 65 kg om ikke litt mindre før jeg sier meg ferdig slanket.. Men tror jeg skal ha en dag i uka, når jeg er ferdig slanket, der jeg kan kose meg med litt ris til maten eller noe, hvis jeg klarer å holde vekten sånn :D For jeg vet jo nå hvor pyton det er å måtte gå den lange veie ned igjen etter man spiser seg opp :(

Det hjelper å spise god mat med fett da forsvinner suget etter noe annet :) Så stortsett går det fort over, men det hender jeg bare vil gi fa** å spise det jeg vil...Men som sagt så tror jeg det har en del med at jeg har holdt på så lenge og føler meg normalvektig...

I tillegg til det, så står jeg bomstille på vekta og det gir jo ikke akkrat noe mere motivasjon det heller, så jeg håper at jeg får litt ekstra boost etter ferie.

Svigermor ville at jeg skulle bake knekkebrødene og a de med til Spania, så det kommer jeg til å gjør. Og jeg har en liten hemmelig plan om å få ho til å spise lowcarb der, slik at ho ser hvor lett det egentlig er.. ( ho har lagt på seg en del kg den siste tiden. Mannen hennes døde 1 sept. 09 og han var bonde, men ikke odelsmann så ho mista huset og gården så ho har ikke fått tid til å tenke så mye på seg selv, så derfor har ho da kjøp mye ferdigmat oppi all flytting og rydding) Ho er generelt veldig skeptisk til denne livvstilen, men ho ser jo virkningen av den så håper jeg kan lure ho litt innpå denne stien :p

Håper du finne masse klær som gir deg ekstra motivasjon :D :D Og dessuten er du utrolig flink som klarer å stå i mot alt snop og pizza som de andre koser seg med!! :klem:

Namba sa for siden:

Du ER jo normalvektig etter bmi du også nå. :) Jeg føler meg ikke normalvektig, men vet at jeg er det og i tillegg tenker jeg at folk som ser meg vil se på meg som normalvektig, og det hjelper.:) Hvor lenge har du stått stille på vekta nå 65kgmamma? Håper som sagt at det kommer et dump på vekta snart og at du får overbevist svigermor om at lavkarbo er tingen. :)

Takk for at du sier at jeg er flink som motstår alt de andre spiser. Jeg tror aldri før jeg har følt meg så flink for så å få så lite kredit for det.:o Jeg sa til mannen tidligere at jeg hadde så lyst til å kjøpe meg en sjokolade. Ikke gjør det, sa han. Det er lett for deg å si!! glefset jeg tilbake.:p Han forsyner seg jo av alt som serveres her. Det er tydelig at han ikke forstår hvor vanskelig det er for meg. Men men, vi får håp dé bli' likar i mårra. :cool:

SE TICKEREN MIN :D JEG HAR GÅTT NED 400 GRAM I DAG =) endelig skjedde det noe. Enda jeg spiste to stk atkins sjokoer i går og drakk to glass vin :p Hehe.. Jaja.. Kan jo hende vekten er feil da.. meeeeeeeeen....

Jeg har stått stille i nesten hele juni... og frem til dag ;)

Jeg håper også at jeg klarer å få svigermor over på lavkarbo :)

Ja det er egentlig utrolig hvor lite folk ser hvor tøft det er. For det er ikke bare sjokolader og digg vi må så i mot, men alt brød og pasta og slik og. Og det er ikke alltid lett det heller..! Så ja vi får håpe det blir bedre i dag :D

Namba sa for siden:

Gratulerer 65kgmamma. Da var det sannelig på tide at det løsnet igjen.

Det er sant som du sier. vi var på besøk hos ei overvektig barndomsvenninne av meg som begynte så smått å slanke seg på forrige mandag. Hun ga uttrykk for at hun syntes det var så urettferdig at jeg kan spise så god mat og gå ned i vekt. Det var som om hun nektet å innse at jeg faktisk velger bort mye (sånn som pizzaene de andre spiste) nettopp for å kunne spise god mat og gå ned i vekt. Og jeg ofrer også mye på mengden jeg spiser. Jeg prøvde å si det til henne, men hun syntes for synd på seg selv til å høre.;)

slektskap sa for siden:

Hurra for nedgang 65kgmamma!

Akkurat som her! For min del har det gjort at jeg tar litt pause nå, det skal ikke være pyton og tvang liksom, jeg har valgt dette selv... :(
Men, derfor skal jeg nok ikke fortelle hva jeg spiste igår, da blir jeg nok jaget ut herfra... :p

Neeeeeesten ferie nå ja!

Det kan jo være at en pause kan hjelpe på litt? Men jeg kommer sikkert til å skjeie ut litt i ferien, men vil prøve å begrense det selvfølgelig.

Du blir nok ikke jaget ut, men skjønner hva du mener :p hehe, håper du får fortgang på vekta di snart :D

Takk takk :D

Ja mange som bare tenker at dette er enkelt, men jeg må jo si at det er flott vei å slanke seg på når man kan ete alt vi kan, men det er fortsatt vanskelig å stå i mot pizza og slike enkle ting.. Men ikke alle som klarer å sette seg inn i andres promblemstillinger:rolleyes:
Har en venn som også bare klager over hvor mye fett jeg spiser, og ikke kan forstå at dette kan være sundt. Har prøvd å forklare det 100 ganger, men det vil ikke inn! Hehe, men men kunne nok trengt en liten runde selv med lavkarbo ;):rolleyes:

Lagde meg lasagne i går, med dreamfields lasagne plater. Smakte jo akkurat som vanlig jo! Føltes nesten ulovlig å spise det! fnis Savner egentlig ikke så mange ting, får liksom erstatninger for det meste en har lyst på. Når jeg nå er sugen tar jeg meg en t-skje med peanøttsmør. Det hjelper mye!
Hm hvitløksbaguetter er en ting jeg kjenner jeg har lyst på av og til foresten...

Jippi :D SPANIA vant :) Det kommer til å bli helt vilt i Spania på søndag når finalen spilles og DA er vi der :) Gleder meg ennå mer no,(hvis det er mulig ) Tar kveld no å håper på en aldri så liten vektnedgang i morgen tidlig og ;)

Namba sa for siden:

I dag har jeg gått fem måneder på ketolyse (uten så mye som en smakebit av andre ting). Stolt ja! Siden vi er på ferie så får jeg jo ikke veid meg, så nå har jeg ikke veid meg på ei og ei halv uke!! Det hadde vært artig å visst hvor mye jeg har gått ned på nøyaktig fem måneder, men jeg fikk målt meg med målebånd i det minste.
Navle: - 20 cm!!!!
Hofter: - 13 cm.
Lår: - 9 cm
Jeg synes kiloene rundt hoftene sitter vel fast, men jeg håper de løsner om ikke lenge altså. Jeg er veldig fornøyd med å ha gått inn 20 cm rundt navlen, og det på bare 5 måneder.

Slekstap: du er like velkommen uansett hva du spiser. Jeg tror de fleste av oss begynner å bli lei og det er annerledes nå som det er sommer og ferietider. Det er ikke like lett nå.

slektskap sa for siden:

Snilt av deg! :o Men du er jo så fantastisk viljesterk!!!:eek: Grattis med god "krymp" både på mage og rumpe og lår! Når jeg ikke synes jeg har minket så mye selv så stiller jeg bare målebandet på det største jeg var og ser hvor vidt det er. Visualisering er bra!

Namba sa for siden:

En kombinasjon av viljesterk og drittlei av å være tykk eller på slankern tror jeg vi kan si. Jeg har rett og slett fått nok av å være tykk. Jeg har slanket meg så mange år, gått opp og ned i vekt i år etter år, så det er bare det at jeg ser på dette som siste gang jeg slanker meg. Jeg har ikke vært slank på sikkert ti år, og jeg lengter så innmari etter å være slank og ikke skamfull av kroppen min. Det motiverer meg til å fortsette selv når jeg har mest lyst til å gi opp. Jeg ser ikke bort i fra at jeg kommer til å unne meg en Min Daim før jeg når målet mitt, for jeg tror kanskje at det vil gjøre meg godt. Faktisk. Vi får se. Jeg må få veid meg først. Vi skal i bryllup den 31. juli også, så da blir det en planlagt sprekk i alle tilfelle.:)

Jeg bruker også å måte på meg målbåndet med målene jeg hadde før. Jeg blir overrasket hver eneste gang.;)

wevi sa for siden:

Kvitterer på den!
Har slitt litt med motivasjonen etter at jeg spiste marsipankake i brylluyp forrige helg, men nå når man er skikkelig i gang igjen så går det fint igjen. På vekta i mårrest var jeg minstenotering, så da setter man noen kluter til og ser fremover, ikke bakover. :) Skal være halvannen måned på ferie i år, så her må man bare hive seg i baking av Nannah-knekkebrød. :) Er så kjempeglad for den tråden her, selv om jeg ikke skravler så fælt her for tida, så er det trivelig og stikke innom å lese om fremgangen. Gir et puff i den digre rompa. :)

Kjempe bra namba:) Flotte resultater :)) Ja tror det er godt å unne seg litt innimellom både for psyken og for motivasjonen :)
Wevi, det er bra du hiver deg på igjen :)
Det er flott å se at de fleste fortsatt henger med:) Det hjelper å ha denne tråden fordi de gir ekstra motivasjon å lese om de som fortsetter å gå ned og holder ut, når en selv ofte kunne tenkt seg å gi opp, eller ta en laaaaang pause :)
Nannah's knekkiser skal jeg også ha med meg og så tar jeg med meg noen sånne solsikker fiberrik. Jeg syns de er gode jeg da ... :p

Namba sa for siden:

Ja, det er godt å ha denne tråden. :) Jeg håper alle blir mer aktive igjen etterhvert.

Vi er på ferie på ubestemt tid vi (skulle egentlig hjem igjen på søndag som var), vi tar det som det kommer. Men jeg merker at jeg begynner å bli helt på tuppa av å ikke få veid meg. Det føles så bortkastet nå som jeg ikke får SE resultatet av innsatsen jeg gjør. Hadde jeg visst at jeg føler at jeg ikke har kontroll når jeg ikke får fulgt med på vekta så hadde jeg tatt den med meg på ferie. Jeg har slitt med en atypisk spiseforstyrrelse i flere år og jeg har blitt mye bedre de siste månedene, men i dag ble kroppsbildet mitt forvridd igjen og jeg føler meg tykk. Vekta bidrar til at jeg har et mer realistisk bilde av hvordan jeg ser ut.

wevi sa for siden:

mange karber er det i sånne fiberriker da? Vært lit okei å hatt noe å variere med. Begynner å bli inderlig lei av oopsier, selv om de er veldig kjekke.

Det er 2,7 g mener jeg pr plate i de med solsikker :) Jeg har spist mye av de når jeg ikke har orket å lage knekkisene til nannah.. Hiver på med masse pålegg så holder jeg lenge på en sånn ;)

I morgen reiser vi til Spania :) Gleder oss utrolig masse no :) Kommer sikkert ikke til å være aktiv her inne de 16 dagene vi skal være borte.. Sååååååååå dere må kose dere masse videre og miste masse kg :D Jeg går sikkert opp, men jeg hiver meg på en ny runde med ketolyse etter ferien :)

Hasta la vista :X

masse god tur!

Har akkurat laga meg lavkarbo oreo kake, fytti grisen så dårlig samvittighet jeg har! Men den var jo LOV! wohooo

ned 200g, etter masse lavkarbo oreo igår! blush Men det betyr at jeg har gått ned 9kg totalt! wohooo

wevi sa for siden:

Gratulererererererer med ni kilo!! fikk flytta litt på tickeren min her om dagen og har ikke så mye igjen til 11 kilo.. Å som jeg håååper. :) Veier 90.7 kg nå.. så utroli deilig det hadde vært å sett 80-tallet før ferien, men det når jeg vel ikke.. å så inderlig glad jeg skal være den dagen det står et 7 tall fremst. Om hundre år kan det tilogmed hende det står et 6 tall.. :)
Men jeg er fornøyd allikevel. Skal forresten kjøre 260 mil alene neste mandag.. Må bake mange nannahknekkebrød til veimat. Lurer på om jeg skal kjøpe en sånn kjølebag med strømuttak så jeg slipper å spise knekkis og tubeost i tre dager. :D

Namba sa for siden:

På lørdag mistet jeg min kjære bror Øyvind i flyulykken på Oppdal. Han ble bare 23 år gammel...[:(] Han hadde hele livet foran seg, og nå er han død. Han døde bare tre uker før sitt eget bryllup, og han ble brått tatt i fra oss. Istedenfor bryllup blir det begravelse.[:(] Det er helt uvirkelig. I dag satt vi her og skrev dødsannonsen hans og planla begravelsen. Det finnes ikke ord som beskriver det bedre enn at det er helt uvirkelig. Selv om jeg vet det så klarer jeg ikke tro det. Det er så grusomt. Vi var fem i familien, nå er vi bare tre igjen...[:(] Jeg savner broren min![:(]

slektskap sa for siden:

Åh Namba! Kondolerer!!! Det var så ufattelig tragisk for en på vei inn i sitt nye liv! Kan ikke forestille meg hvor tungt det er for deg! Stor, stor klem!

wevi sa for siden:

Hoff.. jeg har ikke ord... Stakkar stakkar dere. Og ikke minst hun som skulle gifte seg med ham. Sender uendelig varme klemmer til deg og dine. Jeg klarer ikke engang å forestille meg hvordan det er å miste en av mine søsken.

Ana sa for siden:

Åh kjære deg, Namba, så utrolig leit å lese om broren din, så alt for ung til å bli revet bort :klem: Skulle ønske jeg hadde noen trøstende ord, men tenker på dere alle sammen oppi det helt uvirkelige.

Så utrolig trist Namba! Kondolerer så mye!!!

Ah Namba :klem:

Ord blir fattige! Piloten var fra Kristiansund - men jeg kjente han (heldigvis) ikke.

Elinee sa for siden:

Hei. Lenge siden jeg har vært her nå, ikke akkurat blitt lavkarbo høy fett når jeg nå er gravid. Konstant kvalm, så fett er det siste jeg kan tenke meg. Men, kommer tilbake etter fødsel!
Jeg blogger jo (har ingenting med lavkarbo å gjøre), så hvis dere vil se hvordan jeg ser ut etc., så kan dere det. www.elineogbaby.blogg.no

Namba, så det ikke før nå. Kondolerer så mye. Er helt forjævelig å miste familie sånn. Det eneste jeg kan si er at tiden leger alle sår, men det hjelper jo ikke deg nå. Sender masse varme tanker herfra. Helt forferdelig at sånt skjer :( :( Stooor klem

Namba sa for siden:

Takk. Dere trenger ikke la være å skrive for min del altså. Jeg trenger å se at livet går videre. Det er det nødt til. Jeg håper dere skriver som vanlig.

Jeg har gått ned mye i vekt i ferien, frivillig, men i litt høyere tempo enn jeg hadde tenkt meg. Jeg sliter med å få i meg mat, men det begynner å gå litt bedre heldigvis. Siden 28. juni har jeg gått ned nesten tre kilo og er godt nede på sekstitallet. 67,1 på det minste, men da spiste jeg veldig lite dagene i forveien så det bidro nok en del.

Den 28. juni reiste vi på ferie og pakket kofferten for å være bortreist i 5-6 dager. Siden har vi ikke vært hjemme. Nå er jeg livredd for å reise fra pappa og broren min (vi bor seks timer fra hverandre) fordi jeg trenger dem sånn. Pappa reiser på hytta i Nordland over helga fordi han trenger å komme seg vekk, så vi dilter etter vi også. Å være vekke så lenge med såpass lite klær har bydd på noen utfordringer, så i dag dro jeg inn til Trondheim sentrum for å kjøpe meg noen nye klær. Det var godt å endelig få noen klær som passer. Jeg kjøpte meg fire bukser, tre gensere og to kortarmaer. Jeg holdt på å få sjokk da det gikk opp for meg at buksene i størrelse 40 passet. Jeg er jammen i ferd med å bli slank.

Ana sa for siden:

Namba: Godt du har muligheten til å bli sammen med familie nå, kan ikke forestille meg situasjonen der dere i utgangspunktet skulle feiret bryllup. Utrolig tragisk.
Og størrelse 40 - wow, du er jo blitt den hotte baben jo!

Her sitter jeg og overfører noen nye cder til Ipoden, må ha litt musikk på tur. Og så er jeg sinnsykt mett etter pizzaen vi laget i går kveld. Jeg brukte Lena Beatrice sine tekaker men byttet ut litt kli med soyaprotein og la til salt og litt ekstra olje. Perfekt pizzabunn, tilogmed mannen min synes den var bedre enn vanlig pizza stolt

wevi sa for siden:

Ja da var bilen pakka og bare kofferten min gjenstår i mårratidlig. Så bærer det avgårde 260 mil alene i bilen med fire hunder. :D har lagd meg noen nannahknekkebrød, men tenker å kjøpe meg litt salater på butikker på veien. Har kjølebag, så den skal stappes med kald drikke og div mat jeg kan gomle på. :) Stikker sikkert innom her en gang eller to, men jeg er ikke hjemme før 3 september, så dere får ha en veldig god sommer alle sammen! :)

Mona_K sa for siden:

Kos deg wevi =)
kondolerer så masse Namba=( Jeg har mistet min mor og morfar på 2 år. Det er vanskelig med lettere pr dag som går.

Jeg har har hatt min første pause og jeg syns det har gått bra=) lagt på meg bare 3 kilo men kjenner at det er mye vann. Så i dag eller i morgen så er det på ann igjen..
Kjenner at kroppen min er mer energisk og happy på lavkarb. Men jeg føler selv at det å ta en pause nå er det lureste jeg har gjordt på lenge.. Rett å slett fordi jeg ser at verden ikke raser sammen fordi jeg tok meg litt "vanlig" mat..
Jeg har tatt den heeeelt ut og ettervært med goood samvittghet. Det er jo som de fleste sier : jeg skal leve på lavkarbo resten av livet mitt og da må man jo lære seg å balansere hva man vil. Tar dere et valg så stå for det valget. Det beste visdoms ordet jeg har hørt på lenge og så sant..

slektskap sa for siden:

God tur Wevi!

Og Elinee - du er vel søt! Håper du får et fint og trygt svangerskap denne gangen.
Jeg har ferie og det gjelder maten også, helt greit det.

Namba sa for siden:

Hvordan går det med dere damer?

Vi har kommet oss til Velfjord utenfor Brønnøysund nå. Det har vært fryktelig tungt, men nå går det endelig litt bedre. Jeg har fått kjøpt meg roller blades og synes at jeg blir flinkere for hver tur. Jeg har kommet så nært målet mitt vektmessig nå at jeg ikke har det så travelt lenger. Samtidig så har jeg jo så lyst til å bli ferdig slanket også, så jeg vet ikke helt om jeg tillater meg noe ekstra i sommer eller ikke. Jeg har blitt en vinglepetter.

wevi sa for siden:

hei hei folkens! Du er en tøffing Namba. Stå på. Klem!

Jeg har endelig landa i Honningsvåg hos ho mamma. Det var lange 260 mil når den digre bilen, smekkfull av bikkjer, bestemte seg for å ryke 20-30 sikringer så automatgirkassa ikke rikka på seg. På et fergeleie!! Jeg måtte sitte å se fem ferger gå fra meg før Viking klarte å få meg i gang.. Men på Bardufoss var det stopp igjen.. Så nå kan jeg ikke parkere på vanlig vis, men må jukse litt med bilen i nøytral og håndbrekket på. :D

På denne turen var det ikke så enkelt å finne lavkarbomat, så det ble stort sett sånne ferdigposer med salat og grillet kylling fra diverse ferskvaredisker oppver langs E6. Men det var ivertfall gledelige nyheter her når jeg veide meg i mårrest!! Ifølge mamma sin kokko vekt så har jeg gått ned 5 kilo!!!:eek: Men jeg vet at den viser to-tre kilo for lite, så jeg vet ikke nøyaktig hvor mye jeg har gått ned!! Så frustrert!! Har jo såååå lyst til å fikse på tickeren.. må spørre noen venninner om de har en vekt som man kan stole på. :D Jeg kjenner skikkelig på klærne at svoosjfairy har vært her!

Jeg kjøpte meg to Hagløfs turbukser til 1000 kroner stykket her for ett halvt år siden. En i xxl som egentlig var i største laget allerede da, og en i xl som satt som et pølseskinn.. Men nå har jeg altså ikke en eneste turbukse som passer! Jeg har nok sju-åtte stykker og alle henger å slenger, å det skal jo liksom være stretch. :D Gode nyheter så klart!! Selv om man må investere i en ny bukse før to ukers teltturen. Man får gnagsår hvis man går fryktelig langt i slaskete bukser. Men heeeerrreeeggguuud hvor jeg gleder meg til å kjøpe en turbukse hvor det IKKE er en eneste X foran L`en!!! Kan nesten ikke huske sist!!

Er forresten gledelig overraska over mamman min. :) Hun har bestandig hengt seg opp i vekta vår (har en lubben søster) men nå kommenterte hun bare en gang at jeg hadde gått ned og at jeg hadde noen kilo igjen.. ;) Så nå spiser hun bare fisk og grønnsaker sammen med meg. Det må sies at hun er bitteliten og syltynn, så hun trenger ikke å slanke seg, men synes det så godt og sunt ut. Jeg har jo masse smør og rømme på, men hun kommenterer ikke det engang. :D

Å det ble et laangt innlegg, men jeg var litt skravlesjuk.:o

Ned 400g idag! Det ser ut som juli blir en bra måned for meg!

Så flinke dere er. Jeg har en kilo vann igjen til laveste notering. Det er ung, dum og på fylla kilo :p

Ned 400g idag også! Wohooo Det vil si at jeg akkurat 10kg mindre en jeg var når jeg starta! For en seier!

wevi sa for siden:

Hipp hurra ferskenbeinet! Så flink du er! :) Jeg har fortsatt ikke fått veid meg på en vekt som jeg stoler på å er sååå frustert. :D Jeg kjenner jo at jeg har gått ned en god del de siste ukene, men kan ikke stille på tickeren før jeg vet sånn noenlunde nøyaktig. :D Tror jeg må stikke bort til en venninne i mårratidlig før jeg har spist frokost. :D

Huff, så utrolig trist å lese :( Kondolerer så mye og mine tanker går til dere og resten av pårørende.!
Kan bare si som andre har sagt, at tiden leger sår, selv om det er vanskelig å fatte midt oppi det, så vil det etterhvert bli lettere, men man vil aldri glemme. Det er heller ikke meningen å glemme... Men det blir lettere....
Mange gode og varme :klem: til deg :klem:

Jeg er tilbake fra Spania og har ikke hatt mulighet til å fått veiet meg, for batteriene på vekta var tom når vi kom tilbake... Kjøpte nye i dag og tok en snik titt nå i sted med klær og mett og god og den viste BARE 74,5 kg
Veide meg før vi reiste og vekta stod da 74,1kg, SÅ jeg er kjempe happy nå:)
Levde for det meste lowcarb der, men var på kinarestaurant to tre ganger og da blåste jeg i alt som het lowcarb og koste meg med maten (les, ikke desserten) Har spist noen baguetter når vi har vært på stranden, da det var vanskelig å få tak i noe annet.
Drakk en del rødvin og alkohol ble inntatt så å si hver dag.. Drakk kaffi med baylays også :s
Har også spist pizza etter at vi kom hjem og litt annet høykarb mat, men er tilbake nå og spiser lavkarb, ikke helt ketolyse ennå fordi jeg vil trappe rolig ned slik at jeg kanskje slipper unna alt ubehaget... :/

Anyway over til noe jeg lurer/funderer litt på:

Drakk en cider hinn dagen; somersby lite, og fikk så sinnsykt skallbank!!
Drakk en del vin når vi var i bryllup for en mnd tid siden og fikk samme skallebanken da og, har funnet ut at kanskje det er pga sukkersjokk??

Noen andre som har merket det når de har fått i seg sukker igjen?
Jeg er bare glad til jeg, for jeg vil ikke spise slikt hvis det er slik det blir når jeg får i meg sukker. For det er virkelig den værste skallebanken jeg noen gang har følt før..

Ups; litt tyte syk ja :p

Jeeeeeeeej :) :) :) :)
I dag viste vekta 73,4 kg :D Så nå er vekt og ticker rett ;)
Deilig å se at det går ann å spise litt kinamat uten å ødelegge alt! Elsker innbakte scampi:cool:

Mona_K sa for siden:

Så bra! Gralla=)

Da kommer nye tall etter at juli måned er over, noen som er med?
Februar - 4,6kg
Mars - 2,2kg
April - 0,2kg
Mai - 1,0kg
Juni - 0,0kg (ferie)
Juli - 2,0kg

:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.