Jannert sa for siden:
Fint å være i gang
Jannert sa for siden:
Fint å være i gang
Namba sa for siden:
Vet dere hva? I dag har vi fått godkjent budet vi la inn på huset vi har drømt om! :) Vi har lenge vært i kontakt med dem for å få kjøpe det og det så ut til å gå veien - helt frem til i går. da kom de plutselig med et urimelig krav, men i dag godtok de budet vårt på takst, 100 000 mindre enn det de krevde i går. Det er ikke offisielt enda, vi må gi budet om advokat først, men nå tør jeg nesten si at vi har kjøpt oss hus! :D Endelig! Denne prosessen med å kjøpe hus og tape budkrig (som vi også har gjort) og se hus gå fra oss ser endelig ut til å være over snart. Det skal bli en lettelse, for det har tatt på. Jeg ser sånn frem til å kunne flytte til vårt eget hus og ikke leie dette gamle, kalde huset lenger.:)
Val sa for siden:
hehe gratulerer:) Håper det blir som du har tenkt:) Ja huff, kaldt hus er ikke noe særlig:(
Namba sa for siden:
Ja, nå ser det omsider ut til å gå veien. :) Når det er under -12 grader så fungerer varmepumpa så dårlig at det blir veldig kaldt inne på stua og kjøkkenet. Det er bare 10 og 12 grader når vi står opp om morgenen, og det tar tid å få det varmt. Tre timer når vi fyrer, så vi har fått tak i en gassovn som vi bruker i tillegg for å få opp varmen. Den ene stua og det ene soverommet er ikke isolert i det hele tatt, så det har vi rett og slett kledd igjen med isolasjon for å holde varmen i naborommet. Huset er ikke bare kaldt. Det er også bare 10 ampær på stua og kjøkkenet, doen og gangen, så sikringen går i ett sett (ofte mange ganger daglig). Superirriterende. Nei, det skal bli godt med hus fra midten av nittitallet. Jeg kan nesten ikke tro at vi har kjøpt hus. :) Nå er jeg glad.
Val sa for siden:
Ah ja, da skjønner jeg det blir deilig med nytt hus!! Også synes jeg det er så deilig å flytte for da får man sett ordentlig gjennom alt man har, og kaste alt som er unødvendig:)
I dag veide jeg 84,6. Har lyst til å bli 65 så det er en lang vei å gå
Namba sa for siden:
Vi flyttet jo 11. desember i fjor, så vi har mye stående i kasser enda som vi ikke har pakket ut. Vi visste jo at vi kom til å bo her bare midlertidig, så det er veldig greit å gjøre det sånn, men noen ting skulle vi hatt tak i som vi ikke vet hvor er. Det skal bli veldig godt å pakke ut alt og skaffe seg oversikt igjen. Litt får vi likevel kvitte oss med, for vi hadde to stuer, og nå får vi bare ei stue. Det er godt å kaste litt. I desember flyttet vi 32 mil. Denne gangen skal vi flytte 1,5 km, så det blir noe helt annet.
jeg hadde det samme målet som deg da jeg begynte, på 65 kg. Da jeg begynte, veide jeg 85,7 kg, så vi har ikke så ulikt utgangspunkt. Da jeg gikk på vekten i morges veide jeg 64,2 kg.:) Følelsen av å gå på vekten 8. februar i fjor (da jeg begynte) mot å gå på vekten i dag kan ikke sammenlignes. Det er en lang vei å gå, det er sant, men det er mulig. Jeg heier på deg.
Val sa for siden:
hehe kult! Du blir min inspirasjon da :)
Ja, det blir litt annerledes å flytte 1,5 km hehe:) Det hørtes ut som en litt mer avslappet og ikke så stressende flytting som 32 mil.
Jeg har brukt 4 tabletter natreen i dag, og nå holder det. Nå skal jeg ikke drikke mer kaffe før i morgen. Jeg får heller trappe ned enn å bråslutte, det har aldri fungert når jeg har prøvd det før.
Namba sa for siden:
Ja, det skal bli godt å kunne flytte litt etter litt (rom etter rom) istedenfor å ha alt i et lass.
Håper det løsner for deg når du har fått "avruset" deg fra søtningsmiddel. Siden jeg sliter sånn så begynte jeg på med snus igjen. håper den kan hjelpe meg nå i en overgangsperiode. snus er ikke akkurat sunt (eller søtt å se til), men det er godt.:p
I kveld har jeg vært på zumba og vrikket på rumpa igjen. Snakk om lykkerus!:D I feel crazy good.:D:cool::p
Val sa for siden:
84,7...:(
hehe crazy good ja...:) Morsomt
Val sa for siden:
Nå har jeg lest alle postene jeg selv har skrevet i denne tråden...prøver å få litt oversikt over hva jeg egentlig drev med i fjor, sånn i forhold til at jeg faktisk nå har prøvd ketolyse to ganger og gått opp begge gangene. Jeg ser jo at jeg sprukket ganske ofte...ikke sånne kjempesmeller kanskje, men litt for ofte...:S og at mitt forrige forsøk på å ikke bruke søtstoff var mislykka. Skjønner ikke at det er så vansklig for meg å la være? Spesielt å tenke på at jeg nå kunne veid 65-70 kilo, men at noen små hvite søte tabletter er nok til å holde meg på over 80?
Val sa for siden:
84,3 så riktig vei i dag hvertfall:) Men likevel 1,3 kilo over det jeg starta på
Mellon sa for siden:
Val, er i ganske samme situasjon, har holdt på siden september- da generel lavkarbo, og har de siste 3 ukene gått opp 3 kg- så tickeren er ikke helt rett, men vil ikke endre- skal ned. Jeg hadde håpet å være 75 nå, var 92,7 da jeg startet. Vekta har gått ned og opp og stått stilt siden jeg startet. Reknet på det, å går i snitt ned 400 gram i uka, så ikke så ille. Det beste hadde hvert omnjeg gikk ned 400 hver uke, ikke litt og litt ned, så mye opp, så stilt, så litt ned, så litt opp så litt stilt osv.
Val sa for siden:
84,6....
Ah, håper jeg og snart begynner med tallene som går nedover...:)
Val sa for siden:
84,7....jeg blir gal!
Ana sa for siden:
Jeg er her Val, sliter med det samme som deg. Vi kan jo "trøste" oss med å ikke være alene river meg litt i håret
cathrin09 sa for siden:
Jeg begynte i dag :)
Ikke veid meg for jeg tåler ikke se tallet enda .... Huff :nedfor:
Men skal få funnet fram vekta og veid meg mandag om 1 uke :)
Allerede fått hodepinen, den kom fort sist jeg gikk på lavkarbo/ketolyse, så er på rett kurs.
Skal ned ca. 8 kg til mai :) Håpe håpe!!
Val sa for siden:
Namba, hvis du trykker inn på denne tråden, også tar endre på din første post, og så ser ned til høyre i det vinduet som kommer opp, så står det "avansert", hvis du trykker der så kan du endre tittelen på tråden. Tenkte kanskje du kunne putte inn "2010" et sted. Ikke fordi det gjør noe om andre blir med i tråden, men for dems egen del tror jeg det er bra å følge med på de som starter samtidig:)
Val sa for siden:
Jeg har sprukket i dag...Jeg målte meg rundt livet igjen og det var bare økning, så jeg bestemte meg rett og slett for å dra å kjøpe masse sjokolade. Når jeg kom på butikken klarte jeg å styre meg, så jeg kjøpte "bare" en 30 grams sjokolade, så jeg synes egentlig det var ganske ok, kunne lett ha kjøpt en tohundregrams og en potetgullpose og spist alt sammen. Jeg fikk imidlertid to kjeks også av noen som kom innom for å hilse på. Men alt i alt er jeg fornøyd, tror det kunne gått riktig ille i dag, for jeg er så lei av at jeg ikke går ned.
Namba sa for siden:
Forstår godt at du sprekker når vekta ikke går rette veien. Så bra at du klarte å begrense deg. Når det gjelder sprekker... Jeg unnet meg ingenting høykarbo mens jeg slanket meg, men når jeg er fornøyd med vekten og begynner å unne meg lørdagskosen så slutter jeg å gå ned i vekt. Hvis jeg slutter å unne meg lørdagskosen kan jeg gå ned et par kilo til, så det har helt klart en sammenheng for meg. Heldigvis går jeg ikke opp i vekt av å unne meg lørdagskosen når jeg er flink ellers uka. har du hatt lengre perioder der du ikke har sprukket, Val? Jeg leste forresten at dersom man skal spise når man ikke er sulten lenger (på lavkarbo) bør man spise karbofattig og fettfattig mat. Hadde det bare gitt det samme utbyttet.:o
Jeg sliter fortsatt. Spiseforstyrrelsen min gir meg store vanskeligheter for tiden. Det er nok sorgen sin skyld, for nå føles tapet av broren min for tungt til å bære. Jeg håper jeg får en bedre periode igjen snart.
Så kjekt å høre fra deg igjen Ana. Synd at du ikke har fått resultatene du ønsker deg, men du er flink, synes jeg.
Namba sa for siden:
Jeg prøvde forresten å endre tema på tråden, men det var ikke så vellykket. Det ble endret i HI, men står som vanlig alle andre steder...:confused:
Rockabilly sa for siden:
Jeg begynte på mandag så veldig spent på hva vekta viser neste veie dag. Håper den viser iallfall 500g ned. Er så kjedelig om man ikke går ned noke første uka, da forsvinner all motivasjon :(
Så krysser fingrene!!! :D
Val sa for siden:
Jeg har spurt om en administrator eller hva det heter kan endre trådnavn, så da kan det hende de ordner det:)
Val sa for siden:
Nå har jeg levd tre dager på høykrabo og mista 5 cm rundt midjen? hva skjer..
Namba sa for siden:
Jeg håper de kan ordne det. Det er jo greit at andre skriver her, men jeg tror de vil ha mest utbytte av å skrive med andre som starter samtidig som seg selv jeg også. Det er noe helt spesielt i begynnelsen på ketolyse. Jeg husker selv hvor sakte tiden gikk og hvordan jeg nesten ikke var i stand til å tenke på andre ting enn ketolyse, -mat, vekttap og cm. :D Det er rart å tenke på at det er et år siden nå og at jeg har vært slank i et halvt år! I februar i fjor trodde jeg nok egentlig ikke på at det kom til å skje. Selv om jeg fortsatt kan slite med å holde meg til sunn mat, så har jeg fått et mer aktivt liv nå, dvs. et liv som er mer forenelig med en sunn vekt. På torsdag spilte jeg ishockey for aller første gang. Jeg suger med puck og kølle, men det var kjempegøy, så jeg blir nok med på treningene fremover.:)
Val sa for siden:
Haha ishockey, kult:) Det hørtes morro ut!
Gerd har fikset tråden, så nå står det 2010 der:)
Ana sa for siden:
Se det, så bra. Jeg har forresten prøvd meg på Zumba, og selv om det var få i salen og jeg følte meg ganske så klossete så var det skikkelig gøy. Må nok fortsette.
Ellers har jeg hatt en høykarbohelg og magen min tåler det skikkelig dårlig, så mye luft
Namba sa for siden:
Jeg ler av meg selv på zumbaen jeg også, Ana. Jeg er glad for at jeg slipper å se meg selv danse, for jeg kjenner at det ikke ser ut sånn som det skal. Kanskje begynner noe av det å ligne innen påske.:cool:
Det har blitt mye karbo på meg også nå i helgen. Jeg har vært ute og spist og på kino med barndomsvenninnene mine på fredag. Peppes først og kinogodt etterpå. I går ble det også mye godt og denne dagen har fortsatt i samme sporet. Vel, vel. Håpet er ikke ute av den grunn.
Takk for at du fikk ordnet det, Val.:)
Ferskenbeinet sa for siden:
Jeg har og hatt ei høykarbo helg, eller to på rappen egentlig... denne helga var desidert verst, pizza, baguetter, sjokolade, øl etc. Kjente jeg ble dårlig altså, skikkelig oppblåst og ekkel. Jeg følte ingen dårlig samvittighet overhode, ferdig slanka som jeg er så tenker jeg det må være lov. Men føltes helt forferdelig uansett. Vekta fra fredag morgen til mandag morgen økte med 4kg! Ikke rart jeg føler meg uggen og vanndig da vel! Jeg veit jo at disse renner av i dagene som kommer, men ekkel opplevelse!
Namba sa for siden:
jeg tenker sånn som deg jeg også, ferskenbeinet. Jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg koser meg i helgene. Det er når det fortsetter i ukene at den dårlige følelsen kommer. Jeg tror jeg må være ganske heldig, for jeg reagerer ikke noe særlig på karbohydrater, verken med vann eller mye luft i magen. Mer luft i magen får jeg, men ikke plagsomt mye. Det er jeg glad for.
jeg pleier heller ikke å reagere når jeg feks tar meg en sjokolade etc. lurer på om det kommer når det blir endel ting med mel i... eller når det ble en hel helg hehe det kan tenkes! ;)
Ana sa for siden:
Vi bakte kanelboller, mye hvetemel ble litt for hardt for magen min. Vanligvis reagerer jeg ikke.
Val sa for siden:
Veide 83,5 i dag så hvertfall ikke noe mer opp:)
nisse sa for siden:
hei, jeg må bare si at dere er flinke! jeg begynte i januar i fjor og sluttet i begynelse av march... gikk ned 8kg. men da jeg sluttet gikk jeg alt opp og 10 til :eek::eek::eek:. Nå holder jeg på siden 3.1 og har gått ned 8 kg. denne gangen gir jeg meg ikke. Jeg heier på dere.og på meg selv hvis det er lov ;)
Val sa for siden:
Det er lov hehe:)
Nå når jeg veide meg i dag veide jeg 85,3 kilo. Opp 1,7 kilo fra en dag til en annen, uten å ha spist mer salt/trent/mer karber....ush! Rare greier
Ana sa for siden:
Hei Nisse, så flott at du har startet opp igjen og gått ned så mye alt!
Og opp 1,7 kg fra en dag til en annen, merkelige greier, det må jo bare forsvinne raskt igjen.
I dag er det forresten Zumbadagen min igjen, gleder meg.
Mona_K sa for siden:
Im back =) Jeg klarte det heller ikke ( Easy Life mener jeg) =( Ble for vanskelig å gå å være sulten i 5 dager. Men jeg er tilbake på lavkarbo igjen så håper det går litt lettere denne gang er fortsatt veldig sukkeravhengi..
Etter at jeg nådde målet mitt har jeg plutselig i løpet av ca 5 uker gått opp 5 kg! Syklusen er og heeeelt på bærtur nå... (dette skjer etter 1 år på lavkarbo) Kosten har ikke endret seg, men noen andre ting har. Kan dette spille inn å gi vektoppgang såpass kraftig?
Kaffe, har plutselig fått for meg at det er kjekt, noe som jeg aldri har drukket før. (vanlig svart, eller ofte med litt fløte...)
Søvn, har vel ikke sovet mer en gjennomsnittlig 5 timer i døgnet de siste 2 mnd, ikke særlig bra veit jeg
Trivsel, flytta fra hus og hjem og har det helt fantastisk!
Noe av dette som gir meg oppgangen? Kjenner jeg ikke trives med det overhode, føler meg som en stappa pølse! Grrr så irriterende når jeg ENDELIG var fornøyd!
Namba sa for siden:
Hei damer! Her har det vært sykdom, sykdom og atter sykdom. :( Barna har vært syke (forkjølelse og omgangssyke), mannen har vært syk (det samme som barna), og jeg har vært så syk som jeg ikke har vært på 18 år. Jeg er ferdig med omgangssyken og penicillinkuren etter halsbetennelsen, men formen er fortsatt ikke bra. Og nå har minstejenta fått feber IGJEN, halsbetennelse hun også. Vi har ikke hatt en dag der alle har vært friske på flere uker og jeg er helt ferdig. Sunt kosthold har vært det siste på prioriteringslista og å komme seg igjennom dagene har vært det første på lista. Det har blitt mye sjokolade og potetgull. Det har vært tøffe tider og selv om jeg gikk ned i vekt den første uka med sykdom så har jeg nok begynt å legge på meg nå. Jeg har ikke vært på vekten enda og går nok ikke på den før alle er friske igjen. Jeg gruer meg, for jeg regner med at det blir et par kilo i pluss innen den tid. Akkurat nå orker jeg ikke tanken på å være flink og lage mat.
Ana sa for siden:
God bedring, håper dere snart er friske igjen alle sammen!
Namba sa for siden:
Takk for det, Ana. Minstejenta er fortsatt veldig dårlig og gråter mye stakkar. Nå håper jeg bare at neste uke blir sykdomsfri og at vi alle får kreftene tilbake. Det hadde vært kjempefint om vi alle kunne vært friske og hatt overskudd når vi skal pusse opp det nye huset og flytte i april. 31. mars overtar vi huset. Jeg ser sånn frem til å flytte, blant annet for å se om det er sopp eller noe i huset vi leier som gjør oss syke. Jeg håper på friskere tider fremover.
Mona_K sa for siden:
Høres kjipt ut..
vet ikke hva det kan være.. Har hørt at kaffe kan senke forbrenningen men vet ikke om det stemmer.. lite søvn? vis jeg ikke sover nok legger jeg på meg.. trifsel ville jeg tro hjalp andre veien ihvertfall på samme meny.. Ikke godt å vite.. Lavkarbo for meg er i seg selv et mysterie..
Mona_K sa for siden:
usj kjipt når tickeren min viser 6 kilo mer en før jeg tok pause.. men har allerede tatt av meg 5 kilo på ca 20 dager
Ana sa for siden:
Bare 10 dager igjen nå, så deilig! Lykke til med flyttingen og håper dere friskner godt til nå snart alle sammen.
5 kg på 20 dager er jo kjempebra, da er du straks tilbake der du var før pausen. Jeg har ikke helt klart å komme inn i riktig matspising igjen, litt sånn "åja, litt mais i salaten, det går vel", "ups, en kjeks eller 3 til skituren", "åja, litt lapskaus hadde vært deilig"....
Mona_K sa for siden:
Ingenting går fort når du allerede har tatt de av og egentlig skulle vært sikkert 10-20 kilo mindre vis jeg bare hadde fortsatt på lavkarbo .. =( og ike tatt pause.. uff ja ikke lett å endre vaner
Namba sa for siden:
Nei, det er ikke lett å endre vaner/ bryte uvaner. Det er ikke til å komme bort ifra at det er en (mange) grunn(er) til at jeg har blitt overvektig, og mange av de årsakene er fortsatt tilstede selv om kiloene er borte... Det er ikke lett. Den siste tiden har jeg FØLT meg akkurat som den samme som jeg var for over 20 kilo siden. Det gjør det veldig vanskelig å ikke legge på seg igjen.
Mona_K sa for siden:
=( jepp
Namba sa for siden:
Hvordan går det med dere? her går det fortsatt ikke bra, men jeg spiser litt bedre enn på det verste. Jeg tenker mye på å komme meg tilbake til lav karbo for å føle at jeg har kontroll over maten igjen, men så klarer jeg liksom ikke ta valget helhjertet fordi jeg ikke egentlig tror at jeg klarer det akkurat nå. Men på den lyse siden så overtar vi nyhuset om to dager. Nå nærmer det seg virkelig og jeg gleder meg. Om tre uker flytter vi kanskje. :)
Oppgangen min fortsatte den uten at jeg fatter hvorfor. Alt skjedde så plutselig! Hadde liksom vedlikeholdt og spist likt flere måneder før det plutselig BANG går 6kg oppover! Har hevet meg tilbake i ketose nå og går ned igjen, får se hvor lenge det varer...
Mona_K sa for siden:
Jeg har gått ned 7 kilo på nøyaktig en mnd, av de 10 som jeg la på meg i "pausen" min.. =) og jeg har funnet masse sukkerfri sjokolade som jeg kan kose meg med en gang i blandt. Har aldri satt meg inn i sukkeralkoholer før. trodde karbo var karbo. Så selv om det står like mye karbo på sukkerfrie så er det jo ike det. Meste av de karboene der er jo snille og GI lave. Jei.. Ikke det at det er lurt å spise vær dag men kan ihvertfall kose meg litt av og til =)
Val sa for siden:
Jeg har fallt av igjen, tilbake på "vanlig" kost. Etter å ha laget en tråd om at jeg ikke gikk ned ble konklusjonen av tråden at jeg burde spise mindre kalorier. Jeg gikk to dager med kalorier på ca. 1200-1400. Det gikk jo veldig fint og jeg ble drastisk smalere (vann selvfølgelig), så det hadde sikkert fungert om jeg hadde fortsatt. Men jeg ble bare så utrolig gal etter mat når det ble så lite kalorier så jeg sprakk selvfølgelig. Også er det litt sånn at det føles så lite nyttig å leve lavkarbo, hvis man uansett må leve lavkalori. Spesielt siden jeg ikke merker noe spesielt annet positivt med lavkarbo, som bedre hud eller noe...Så akkurat nå lever jeg lavkarbo, men prøver å være flink til å ikke spise så voldsomt mange kalorier.
Men jeg har tenkt litt på om jeg skulle oppsøke en slags kostholdsveileder eller ernæringsfysiolog eller hva det heter. Kunne kanskje vært en fin måte å bli holdt litt i øra..
Mona_K sa for siden:
Jippi oppdatert ticker =) Det er det som holder motivasjonen min oppe =)
Mona_K sa for siden:
Gubban så stille det er her
Namba sa for siden:
Her er det familieliv, oppussing og godteri for alle penga... Jeg er helt tilbake på karbokjøret. :( Det er spisingen som holder meg oppe. skamfull Jeg er så sliten og barna krever sitt, og da er det så lett å gi etter for fristelse. Jeg merker at jeg ikke får så lyst til å skrive her når jeg skammer meg over meg selv og spiser som jeg gjorde da vekten viste 20 kilo mer.
Namba sa for siden:
Er det noen her? Hvordan går det med dere? Det er veldig lenge siden sist gang det ble skrevet noe her inne, ser jeg. Jeg har vært opptatt med flytting og ukontrollert spising, men nå begynner vi endelig å komme oss litt i orden og hverdagen er mindre slitsom. Vi trives godt i det nye huset, og det er så godt med vår etter den lange, kalde vinteren. Jeg har blåst støvet av roller bladesene mine, og de siste to dagene har jeg sust avgårde. :)Jeg har nesten ikke trenet de siste fire månedene, og det merkes på konsistensen. :o Jeg har lagt litt på meg også, men jeg vet ikke riktig hvor mye for vekta er tom for batteri. det er ikke så ille. Jeg vil gjette at jeg veier 1,5-2 kg mer enn målvekten min. Jeg er fortsatt slank og klærne passer enda, men de er ikke like fine på. Nå som vi har flyttet, solen skinner, fuglene synger, barna stort sett er friske og jeg har begynt å trene på roller blades er det på tide å gjenvinne kontrollen og kvitte seg med vinterkiloene. Jeg kjenner at jeg gleder meg til å komme i form og spise lkhf igjen. Jeg gruer meg til avvenningen. Den blir nok tøff. Men jeg vet at det er til mitt eget beste. Nå blir det nok mye god lav karbo grillmat fremover, og det er godt å vite at man kan kose seg med god samvittighet. Så gjelder det bare å være sterk og variere kosten da, så blir dette bra. Hvis jeg går ned ca tre kilo, kan jeg nok føle meg ok i bikini i sommer. Å slanke seg tre kilo burde være enkelt.
Superteddy sa for siden:
Hei folkens! Da var jeg tilbake... :) Siden sist er jeg blitt skilt, har flyttet med ungene og er nå en litt mer lykkelig alenemamma til to viltre småtroll! MEN kan dessverre ikke si at jeg har rast ned i vekt pga skilsmisse fra helvete... :rolleyes: 10 kg++ to go! Etter ei påske med masse drittmat så er jeg tilbake på ketose! Skal begynne å vanke her inne igjen tenkte jeg, er ikke som om jeg har noe annet fornuftig å finne på om kveldene akkurat.. :p
Superteddy sa for siden:
Oh god.. :eek: Jeg har bakt lavkarbobrød for første gang, og det ble bare IKKE bra!! Kjøkkenvekta mi streika, så jeg måtte bruke den gram-målegreiene som er på litermålet.. Resultat: brød som er 2 cm høyt! Nedreste cm er bare egg, og øverste cm er alt kornet.. :rolleyes: WHY??
Namba sa for siden:
Så synd å høre at ekteskapet ditt ikke fungerte, men godt å høre at du er mer lykkelig. :) Hvor gamle er dine to viltre småtroll? :)Jeg har fylt opp kjøleskapet med snadder lav karbo mat nå, og det skal bli godt, men tøft å komme i gang igjen. Jeg har gjort meg avhengig av sjokolade og potetgull igjen. Jeg er ikke like styrt av maten som jeg var da vi begynte i februar i fjor, da det var alt jeg tenkte på, men maten eier meg nå også. Det skal bli godt å ta tilbake kontrollen igjen, når jeg har kommet meg igjennom de første 3 ukene. Jeg kommer nok til å følge mai-tråden også fremover, for å motivere meg selv. Bli med dit også da vel!:) Det er ikke som om det er noe annet fornuftig å finne på om kveldene likevel.;)
:D Nå måtte jeg bare le!:D sorry... Det hørtes liiiite nice ut!
Superteddy sa for siden:
Størstetrollet er ei snuppe som blir 4 i august, og minstetrollet er en liten herremann som blir 2 i juni. :) Her er det liv! Rai rai.. :rolleyes: KOmmer på mai jeg da! :cool:
Namba sa for siden:
To tette da!! Nok å finne på. Mine er 4,5 og 1,5 år. Livet blir ikke kjedelig med små barn ;)
Superteddy sa for siden:
Hoho... Nei, rekker ikke kjede seg nei! :) Godt det! :D
Koselig med trolla da, selv om de kan være en seriøs utfordring til tider.. :rolleyes:
Er dine to rolige Namba? Gutter, jenter eller en av hver? :)
Namba sa for siden:
Grattis med to kilo ned, Superteddy.:)
Størstejenta var rolig da hun var mindre, men har blitt mer aktiv med årene. Utfordringen med henne er at hun er veldig pågående. Aktivitetsnivået er egentlig perfekt. Minstejenta er veldig aktiv, men nå som hun er i ferd med å lære seg å høre etter så gjør det ikke så mye. Bare når hun bestemmer seg for å stikke av, noe hun ofte gjør.;) Det er gøy med barn, men man blir satt på prøve ja. :cool:
slektskap sa for siden:
Hallå damer! Så morsomt å stikke innom her og se at det er flere som har begynt på 'an igjen da! Det har jeg også - igår! :p La merke til en bekjent som skulle starte en kur og tenkte - omsider, det MÅ jeg også.
Etter en fin nedgang ifjor vår så tok jeg litt pause utpå sommeren. Den pausen tok visst aldri slutt... :o Så av de over 11 kg jeg hadde tatt av så kom 7 av de på igjen. Fikk ganske sjokk da jeg fikk se et filmopptak av meg selv med DEN underhaka og var ganske ugjenkjennelig. I tillegg har jeg fått ny jobb som gir et større fokus på kropp og holde seg i form føler jeg.
Vel, nå er jeg lei.
Det overhengende målet er å få orden på kostholdet fordi lavkarbo passer for meg. Jeg føler meg jo bedre når jeg spiser slik. I tillegg så ønsker jeg å være mer fysisk aktiv, men det er en dørstokkmil som er så uhorvelig lang!
Det store tallmålet er -12 kg, men klarer jeg mer så er det ikke meg imot!
Har gitt meg selv over sommeren til å klare det, og regnet ut at jeg bør ha et vekttap på -0.6 i uka. Det kan holde hardt, men jeg er optimist!
Namba sa for siden:
Hei slektskap! Så kjekt at du også joiner oss igjen.:) Lykke til med slankingen. Jeg håper at du når målet ditt på den tiden du ønsker.
Selv er jeg på dag fem nå. Det går lettere nå, men jeg tenker fortsatt veldig mye på godteri.:( jeg synes kanskje at det går litt bedre for hver dag, og jeg har allerede begynt å merke at magen min har blitt flatere. Det skyldes sikkert ikke vekttap, mer at jeg ikke er like oppblåst lenger, men det er i alle tilfelle kjærkomment. :)
slektskap sa for siden:
Takk for oppmuntringen Namba!
Var faktisk rett i ketose etter 1,5 døgn, og søtsuget er borte, magen er fin og et par kilo (vann ;)) er allerede borte!
Tror det kommer til å gå lettere denne gangen, vet mer hva jeg går til og hvilken fart jeg kan forvente endringer i.
Namba sa for siden:
Så bra! :) Dette er tredje gangen min på ketolyse. Jeg har gått i fella for andre gang etter at jeg var ferdig slanket, men nå er det jo snakk om så få kilo som skal vekk. Jeg synes det har gått bedre både denne gangen og den forrige enn første gangen da alt var nytt og jeg ikke visste hvor mye fett og karbohydrater jeg skulle spise. Men nå har jeg jo helt klart fordelen ved at jeg skal ned 2-3 kilo i motsetning til forrige gang da jeg skulle ned 21 kg. Det går jo så raskt og det er jo så mye lettere. Når det er så få kilo det er snakk om så er jo forskjellen på hvert enkelt kilo ned tydelig også, så belønningen kommer nokså umiddelbart. Det er utrolig godt.
Jeg må bare få fortelle dere noe, fordi jeg er så glad. Vi flyttet i påska, og nå begynner stua å nærme seg ferdig. Vi mangler kun litt som skal opp på veggene, spisestuelampe, å få malet brannmuren, å få satt på plass peisen og noe småtteri. det hørtes ikke så lite ut når jeg ser det på trykk, men det begynner uansett å bli fint på stua nå. :) Jeg er så fornøyd, for i kveld fikk vi hengt opp to lamper, et stort bilde og to hyller. I går kastet vi det gamle, stygge vitrineskapet vårt. For to dager siden fikk vi ny skjenk og nye planter, og alt dette til sammen har utgjort så mye. Jeg begynner å bli fornøyd.:) Mye gjenstår i resten av huset, men det snakker vi ikke om.;)
Superteddy sa for siden:
Så deilig at dere begynner å komme i stand da Namba! :) Kjempebra følelse!
Jeg ER så fyllesjuk i dag... :o Merket virkelig det at man ikke tåler så mye alkohol på ketolyse ja.. :eek: Satt hos noen venner og drakk kanskje 3 glass vin eller noe. Når jeg gikk hjem så følte jeg at formen var sånn passe grei (når jeg tenker etter nå så kan jeg igrunn ikke huske hvilken vei jeg gikk engang... :rolleyes:) Gikk på en supersmell og holdt på å bli dårlig, men reddet meg inn og fikk bikka meg i seng etterhvert. I dag er formen dårlig, og jeg kan ikke engang drikke sjokomelk og spise hamburger! :(
Min egen feil da.. Går seg nok til.. Egg og bacon i sola med mine nye solbriller hjelper nok! :D
Mona_K sa for siden:
Heisan her har det jo skjed ting:D jeg syntes det ble så stille her at jeg joinet vi som begyner i mars gruppe. Siden jeg gikk tilbake i ketose 1 mars. Siden da har jeg gått ned 8 kilo som jeg har lagt påmeg i "pausene" mine.. Så jeg har 1,5kilo igjen til minstenoteringa mi på -17 kilo. Sinnsykt kjipt for jeg klarer ikke være fornøyd med disse kiloene av siden deallerede var av.. og nå har det begynt å stoppe opp noe som irirterer meg noe SINNSYKT! men godt å se det går bra med dere og at dere er tilbake=)
Myrull sa for siden:
Hei hei :)
Jeg har hatt en laaang pause, gikk opp fra 60 til 65 i den perioden :o
Men det er fortsatt - 11kg fra hva jeg var første gang jeg startet.
Nå har jeg startet for fullt igjenn å håper å gå ned til hva tickeren min viser. Har gått ned noen kg igjenn alt så får håpe det går så det suser. :D
Namba sa for siden:
Så kjekt at det begynner å bli så mange av oss her inne igjen. :) Er det noen som vet noe om hvordan det går med Val? Jeg har tenkt så veldig mye på henne, både da vi begynte i fjor og nå i vår. Jeg håper at hun kommer til å lykkes hun også.
Superteddy: Jeg spiser hamburger fortsatt, uten brød vel og merke. Det er godt med cheeseburger med salat, agurk, løk og dressing på. Kanskje kan det hjelpe deg dagen derpå neste gang du er på fylla på tre glass vin.:D Billig i drift, sa du?:D
Mona K: Så fint at du har gått ned åtte kilo igjen. Det er jo et flott resultat siden 1. mars, men forstår godt at du ikke føler at de teller på samme måte siden du har vært enda lenger nede i vekt før. Jeg har vært jojo slanker i mange år, og jeg er sikker på at jeg må ha slanket vekk 100 kilo til sammen over disse årene. Det er jo tragisk å tenke på. Tenk om jeg bare kunne lykkes første gangen isteden.
Myrull: Lykke til. Jeg er sikker på at målet ditt er innen rekkevidde om ikke så lenge.
Superteddy sa for siden:
Eeh.. Etter at jeg snakket med venninna mi så kom vi visst fram til at det var litt mer enn 3 glass... :rolleyes: Hehehe.. Men jeg overlevde dagen da! Litt høyere kaloriinntak enn resten av uka, men det går nok bra! Var fremdeles i ketose også, selv om jeg hadde stappet i meg crabsticks med altfor masse karber pluss majones i natt.. (var nok IKKE et pent syn.. :eek:)
Har generelt ikke lyst på alkohol når jeg er på ketose jeg.. Noen andre som har det sånn? Vanligvis liker jeg å kose meg med et glass rødvin på kveldene, men nå greier jeg ikke drikke opp glasset mitt gitt.. :o
Kjempebra at vi er flere kjente tilbake her igjen! Nå skal vi jammen greie det jenter!! :D
Namba sa for siden:
:D Hehe. Jeg drikker så sjelden at jeg merker ingen forskjell på lysten på alkohol.
I går fikk jeg endelig kjøpt nytt batteri til badevekta, så i morges kunne jeg endelig veie meg! :) Jeg vet jo ikke hva jeg startet på, men jeg gjetter 66,7 kg. I morges var jeg 65,9 kg, så nå er det bare 2,4 kg igjen til vekten jeg ønsker meg aller mest og et kilo igjen til jeg begynner å bli ganske fornøyd.:) Bare konsistensen forandrer seg litt også... I dag skal jeg sykle til barnehagen for å hente størstejenta mi. Jeg håper det hjelper både på konsistensen og vekta. ;) Været er jo fantastisk!
Har dere tenkt noe på sommerferien? Skal dere ut å reise? Skal dere spise ketolysekost hele ferien?
Superteddy sa for siden:
Kjempebra Namba! :) I sommer skal jeg jobbe og flytte etterhvert.. Har veldig store planer om å fortsette å spise lavkarbo i sommer, selv om jeg hadde et lite håp om å komme ned i trivselsvekt så fort som mulig!! :rolleyes: Planen når jeg er ferdigslanket er ketolyse i uka og det jeg vil i helgene. :D
slektskap sa for siden:
Det høres ut som en bra plan Superteddy!
Her har jeg rundet en uke, ingen utskeielser på mengden karber i det minste, men har laget meg en ganske så god erstatningssjokolade som det går å ta seg en bit av innimellom.
Ellers går dagene letter mtp spise rett, særlig i løpet av jobbdagen. Har blitt til at jeg lager meg en stooor skål med salat. Har heldigvis kjøleskap på jobb og ikke minst en Menybutikk i nabobygget. Kutter kjapt opp det jeg skal ha så er det enda mer fristende enn om salaten skulle ha stått det ferdig i flere timer og blitt helt soggy.
Namba sa for siden:
Kan du fortelle litt om den erstatningssjokoladen din, er du snill?..:o Jeg kjenner kanskje noen som er interessert i å prøve...
Jeg har hatt min beste dag på ketolyse for denne gang. Jeg har ikke hatt sug i dag. Jeg har ikke følt at jeg har vært nødt til å fornekte meg noe. Og maten jeg har spist var så god. Grillet løkpølse og kotelett med "potetsalat". For å holde ut til middagen spiste jeg noen skiver spekeskinke med samme potetsalat. Good shit! :) Været har jo vært helt perfekt de siste dagene. Det er så herlig. Mat smaker bedre ute. :)
Mona_K sa for siden:
Endelig bare 1 kilo igjen til der jeg startet på denførste pausen min ==)men bruker vel ihvertfall 1 mnd på den også ..jippi...
Namba sa for siden:
Jeg vil bare tipse dere om denne lenabeatrice.net/kategori/overvekt-og-slanking/darlig-ned-i-vekt/ Når ting føles trått så er det kanskje litt hjelp, motivasjon eller oppmuntring å finne her. I fjor da jeg begynte på ketolyse, spiste jeg sunt. Jeg var veldig bevisst på å gjøre det etter boka og bryte alle uvaner (som feks brusdrikking og overspising). Den siste uka har jeg også spist lavkarbo, men jeg har ikke spist sunt. Karbohydratene jeg har spist har ikke kommet hovedsaklig fra grønnsaker, men pølser og rømme! Jeg har ikke spist variert. Jeg har flere ganger spist mer enn jeg trenger. Jeg har spist mer bacongull og osteships og dipp enn jeg burde. Jeg drikker brus hver dag. Jeg gjør enda flere ukloke valg. Jeg er usikker på om dette utgjør noe for resultatet på vekten eller ikke. Jeg er i ketose. Jeg har ikke oppdaget at jeg har hatt noen partystoppere, men likevel så kan jeg ikke unngå å lure på om resultatet ville vært bedre dersom jeg tok sunnere, klokere valg og spiste bare det jeg trenger istedenfor det jeg har lyst på. Kanskje kunne det mentale resultatet vært bedre da? Jeg er ikke mye stolt av meg selv nå. Jeg spiser ikke mye karbohydrater, men jeg spiser heller ikke sunt. Jeg har ikke slanket meg så lenge, under to uker, men jeg er allerede inne i en periode der jeg er lei, særlig av at det blir så mye mer opprydding og oppvask på kjøkkenet. når jeg kommer meg over kneika så skal jeg bli flinkere til å spise sunt. Da skal jeg gjøre meg selv stolt.
Mona_K sa for siden:
Ostechips?? Nam hva type er lavkarbo?
Jeg har gått ned en kilo på 1 mnd nå. Jeg var i danmark og la på meg 3 kilo på tross av at jeg spiste merriktig lavkarbo der en her.. Fly forbanna og forstår ikke hvor det gik galt men har nå tatt av meg de + en kilo=)
Men jeg også spiser mye dritt denne gangen akkuratt som jeg har gidt litt opp og begynt å bli deppa
Namba sa for siden:
Er du opprinnelig dansk? Synes du skriver litt dansk denne gangen.;) Så kjedelig at du ikke får de resultatene du ønsker. det er lett å unne seg mer enn man burde når man er deppa eller veldig sliten. Det blir på en måte litt selvsabotasje. Jeg håper vi slutter å sabotere oss selv og at vi får de resultatene vi vil ha.
Ostechips er ikke noe mer spennende enn osteskiver freset sprø i micro (nb! bruk bakepapir). Jeg foretrekker norvegia som snacks, men jeg vet at mange bruker taffelost og forskjellige oppskjærte oster med smak fra kavli (?) til ulike formål. Jeg brukte stekt taffelost til å legge pålegg på, men jeg ble så kvalm av det etter en kort stund, for det er ikke særlig godt.
slektskap sa for siden:
Kjenner igjen den med å spise lavkarbo men ikke sunt. Det gjorde jeg sist. Og når jeg tok lang pause da så snek det seg jo SÅ bra på igjen fordi vanene var de samme. Denne gangen spiser jeg bedre, massiv salat hver lunsj på jobb, og lite erstatninger. Utenom Nannahs knekkebrød-varianten min da, men den hjelper for magen syns jeg, med alt det linfrø i. Og så bittelitt sjokkiserstatning har det blitt, men det er lite i forhold til det jeg tidsvis stappet i meg før av vanlig sjokolade.
Omsider somlet meg til å notere ned blandingen av "sjokoladen":
NB: du må like kokos!
Variant I:
100 g cocosa virgin
100 g kokos (coop sin har bare 6,5 karber)
100 g kokosmelk (hender melken har "skilt seg", så tok det som var hvitt og fast.
40 g økologisk kakao
60 g sukrin
Smelt cokosaen og ha i resten. Blir beinhard i kjøleskap og passelig i romptemp, da kan man ta ei teskje. Smelter på tunga!
Variant II:
80 g cocosa virgin
100 g kokos
100 g mascarpone
30 g kakao
50 g sukrin
Smelt cocosa, ha i resten, kokosen til slutt. Del røra i to og lag to pølser inni plastfolie. Del så hver i 10-12 biter/skiver som rulles i kokos. Evt kan du ha kanel og eller chilli i kokosen det rulles i. Sett kaldt. Må stå i kjøleskap pga mascarponen. Mer tyggmotstand i denne, ganske god! Ca en karb pr stk.
Mona_K sa for siden:
Nope orginalt rogalending =)
Aa ikke mer spennende en det.. Sukk nå håpet jeg på en ostepop eller noe..
Mona_K sa for siden:
Er ikke dette sinnsykt kvalmende?
Namba sa for siden:
Hvis det er kokossmak og ikke sjokoladesmak, da hopper jeg lett over.;) kokos er ikke favoritten min. Jeg har faktisk enda ikke smakt lavkarbo sjokolade. Jeg vet ikke engang hvor man får kjøpt det eller om det smaker sjokolade. Jeg prøvde en atkinsbar en gang, men det holdt med det ene tygget. YUK! Jeg har faktisk ikke spist så mye alternativer til verken mat (brød ol.) eller søtt (godteri, dessert og kaker). Jeg må nok våge meg til å prøve med tiden, men det er ikke så viktig enda. Det er favorittsjokoladen min som er viktig, og den er ekte vare.:p Jeg liker ikke sånn 70% sjokolade heller (og det er kanskje like greit når jeg tenker på det).
Mona_K sa for siden:
Arrghhh jeg er blitt helt avhengi av pepsi max og sukkerfri sjokolade.. Klarte ikke holde meg unna en dag engang.. ungikk maxen men ikke sjokoladen.. grrr.. Vet jo at jeg ikke går ned av det men er så lett å tenke at jeg ikke går ut av ketose av det.. ARGHH:mad:
Superteddy sa for siden:
Jeg har funnet ut hva som er partystopper for meg! :) Leste tråden om stagnasjon i vekttapet, og så at fløte kunne stoppe opp. Det brukte jeg ganske mye, og nå har jeg kuttet det helt ut i et par dager! Merker magen funker mye bedre og vekta har såvidt bevegd seg i riktig retning! :) Begynte på cipralex i dag da, så håper ikke den virker negativt... :(
Namba sa for siden:
Hallo damer. :)
Her går bare vekta litt opp, litt ned, litt opp. kommer ikke under 65 kg denne gangen.:mad: Vet ikke hva jeg skal gjøre for å komme ned i vekt heller og motivasjonen er veldig laber. På mandag bestemte jeg meg for å ha fråtsedag, spise akkurat det jeg hadde lyst på. Jeg spiste lite mat og veldig mye godteri. Det var kjempegodt og befriende. men så kom tirsdagen... da klarte jeg heller ikke stoppe. I går klarte jeg bare så vidt å styre meg. Jeg kjørte mot butikken, stoppet og tenkte meg om et minutt og kjørte hjem igjen. Jeg sliter så stort. Nå slanker jeg meg, men jeg kjenner at det er stor sjanse for at jeg kommer til å legge på meg. Igjen....:(
Mona_K sa for siden:
Uff føler med deg..Har hatt sånne dager jeg også heldigvis så klarer jeg å skjeie ut med sukkerfri sjokolade, cloetta som har en sinnsykt go en..:o
det går nok ikke en dag uten at jeg spiser noe søt men sunnere en godter. Det som ofte har reddet meg er "riskrem" med blåbær eller jordbær. Du visper krem og blander inn litt cottage cheese. Av og til visper jeg bare litt krem med kanel som litt "is" eller så har jeg funnet lavkarbo kakao som jeg også har kanel krem i. Jeg får det søte jeg vil ha og jeg blir mett pga fettet.. Kansje verd å prøve på sånne dager? bruker også sitron fromage som er lagd på 5-6 min vet ikke om jeg har lagt ut opskriften min her men kan altids finne den vis noen lurer. perfekt når det er litt varmt ute;) Lykke til dette klarer du!
Namba sa for siden:
Hvor får man kjøpt denne sukkerfri sjokoladen? Tror jeg må prøve den jeg også. Det er sjokolade og potetgull som er mine største laster. Dessert, kaker ol. er ikke så viktig for meg, for det gir meg ikke det samme utbyttet. Da tar jeg like gjerne en porsjon med middag istedenfor, men det er jo heller ikke bra når man slanker seg... Nei, det skal ikke være lett... Jeg håper at jeg får tilbake kontrollen igjen jeg altså... Long time no see.
Jeg får vel bare få ut fingeren å gjøre noe fornuftig her. Jeg er hjemme alene noen timer, og har fått gjort unna mye husarbeid. Nå skal jeg legge siste hånd på verket på soverommet, så er det faktisk helt ferdig! Bare resten igjen da. ;) To måneder har gått siden vi overtok huset. vi har fått gjort det meste, men det gjenstår en del listing, bilder og andre ting som gjør helhetsinntrykket. Heldigvis begynner det å komme innen rekkevidde.
pheona sa for siden:
Jeg hoppa litt ut av forumet jeg... etter den ene mld min i januar...
Nå er jeg iallefall i gang... og Da jeg begynte på lavkarbo denne gangen..... så veide jeg 123kg tror jeg... Nå er jeg på 118! Så det går nedover iallefall! Går langt i fra like fort som første gangen på "diett". I morgen skal jeg lage "snickerskake" for vi skal i "Velkommen til verden"-fest til schnuppa til Areola. Der er det visst en 8-9 stykker som er på lavkarbo. Og da var en LAvkarbo kake en bra ting å ha med :)
Mona_K sa for siden:
Jeg kjøper den på rema 1000 heter melkesjokolade på svensk huker ikke hvordan det staves:D står sukkerfri i hjørnet av pakken.. cloetta sin.
ketolyseprinsessa.blogg.no/1285100492_cloetta_sukkerfri_sjo.html
Mona_K sa for siden:
OPSKRIFT PLEASE:p
Namba sa for siden:
Takk for tipset om sjokoladen. Den var ikke sånn kjempegod, men VELDIG MYE BEDRE enn å ikke spise sjokolade.:p;):cool::D Jeg har allerede klart å spise to... Laget meg is for første gang, og da ble det litt sjokolade i isen også. Det ble ikke så aller verst. Veldig greit å kunne spise is i sommer ihvf. OG SJOKOLADE!!;) Den ble bedre og bedre etter hvert som man spiser den. Vet dere om andre typer og hvor de fås kjøpt også, så rop ut! Jeg liker ikke sånn 70%s, men jeg er ute etter både melkesjokolade og mørk sjokolade. Har planer om å kjøpe mintdråper og mørk sjokolade og eksperimentere litt med is fremover. Er så lite innstilt på å slanke meg (siden jeg ikke får til å gå ned mer) akkurat nå, men har som mål å leve lkhf uten å legge på meg en stund. Hvem vet, kanskje er jeg klar for å gi slankingen et nytt forsøk om ikke så lenge? Jeg skulle ønske at jeg var akkurat like flink og dedikert som "guruene" her inne.
Så flink du har vært som har gått ned 5 kg, pheona. :)
Mona_K sa for siden:
I dag var jeg på indisk matlagningskurs, og det andbefales på det varmeste!
Jeg har vært på mangen resturanger i mitt liv men steike det var noe av det beste jeg har spist av indisk. Det var i regi av KOS men man kan gå på kurs uten det også og maten vi laget var lavkarbo. Vi laget til og med hvitløk "Nan"
Namba sa for siden:
Det kunne jeg også tenkt meg å prøve. Indisk mat er kjempegodt!
Mona_K sa for siden:
Jaa det var sinnsykt godt!
Namba sa for siden:
Hva skal dere i pinsen? Vi får besøk av mannens onkel og dama hans (som jeg er god venn med). De slanker seg også, på lav karbo light, så da blir det ikke for vanskelig å forene kosthold. Det blir en rolig pinse med barna og besøk her hjemme. Jeg ser frem til det.
Nå har vekten endelig begynt å gå nedover igjen. :) Jeg har spist små porsjoner, men ikke gått sulten, og det har fått vekten til å løsne igjen. Endelig. Jeg er så drittlei av å slanke meg etter å ha slanket meg av og på i 9-10 år. 800 gram igjen. Jeg håper de forsvinner fort sånn at jeg slipper å slanke meg mer. Jeg hater å slanke meg! Jeg har også eksperimentert med maten og kommet over flere gode retter, og det har gitt meg et løft fordi kosten ikke har vært ensidig. Det trengte jeg.
God pinse damer!:)
Mona_K sa for siden:
HALLELUJA!
ENDELIG er jeg tilbake på 89 tallet der jeg begynte på min første pause i juli i fjord som ettervært ble +10 kilo..sukk.. Men NÅ kan jeg endelig begynne å telle nedover=)=) Nå har jeg gått ned over 17 kilo! Jippi Nå er jeg glad =)
Mona_K sa for siden:
Neeesten 1 ny kilo .. :p
Mona_K sa for siden:
Jeg har ENDELIG klart det! er kommet en kilo ned fra fø jeg begynte på pausen min =) Så ny rekord med 18,5 kilo i minus! Jippi:)
Namba sa for siden:
gratulerer Mona K! Så flink du er. :)
jeg har vært på karbokjøret og overspist veldig i nesten en uke nå. Jeg har følt at sprekken har ligget i luften i flere uker allerede og at oddsen for at jeg skulle legge på meg når jeg egentlig slanket meg har vært stor. Jeg er bra sikker på at jeg har fått rett nå. jeg vil ikke gå på vekta. Jeg har så dårlig forhold til kroppen min og vekt for tiden at jeg unngår både vekt og speil. Jeg har som mål å komme meg tilbake på den rette vei i morgen. Jeg håper at jeg klarer det, men jeg føler meg ikke trygg på å lykkes nå heller. Roller bladesen min gikk i stykker på fredag og er inne på reparasjon, så nå blir det ikke like kjekt å trene heller.Kryss fingrene for meg. Jeg trenger det.
Mona_K sa for siden:
Det jeg har funnet ut når jeg sprekker er at vis jeg bare sprekker på godter å ikke spiser stivelse så blir skaden mindre =) Dette klarer du =) Jeg har fortsatt ikke begynt å trene jeg .. Burde nok gjordt det men e veldig lat..
Skal krysse alt som kan krysses;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.