Mona_K sa for siden:
=)`
Mona_K sa for siden:
=)`
65kgmamma=perfekt sa for siden:
Ja det var meg ja :) Såg ikke denne før nå jeg :/ Har ikke lest godt nok :p Men hva innebærer denne tjenesten ? :D
StegforSteg sa for siden:
God morgen :)
Ny uke - nye muligheter folkens :heia:
Planer for uka da?
slektskap sa for siden:
Huhei, her skjer det jo saker når jeg ikke har tid til nett! Baby eller ikke baby, utskeielser og de fleste går fortsatt ned!
Det har vært en helg med mye på programmet her, men har holdt ketosen, om enn ikke med optimal inntak av grønnsaker...:rolleyes: Stille på vekta her, men et par cm har likevel forsvunnet her og der, så jeg er fornøyd likevel. Får til stadighet kommentarer at jeg har tatt av, det synes godt mener jeg. Tror jeg skal lete fram en kjole jeg brukte i desember og ta et par før- og halvveis-bilder. Det får bli kveldens prosjekt.
Ha en strålende dag alle sammen!:)
Namba sa for siden:
:( Dårlig veiedag. Opp 300 uforståelige gram. Det går under tilfeldigheter og legges til side, men ikke uten å legge en liten demper på dagen. Nå har jeg fått på meg bikinien og skal ut på verandaen og satser på at dagen tar seg opp ganske kjapt.
Mona_K sa for siden:
Gå i butikken ? hehe..
Da jeg var på solstrand gikk jeg på biutikken og hanlet mat jeg kunne være sikker på var lavkarbo som jeg hadde i kjøleskapet. Det var en rimibutikk inne i sentrum? rema? der hadde de mangen forskjelige bokser med tunfisk, med MASSE forskjelige smaker .. den ene var med kinesisk saus satay? husker ikk helt .. var kjempego. Finner det ikke noenplass her i øst eller sør. kunne du kjøpt til meg?:o På megaen hadde dere også sånn fleske ribbe greier med krydder ikke salt(var salt også men ikke det jeg vil ha) Vis du en dag var innom der kunne du kjøpt noen pakker med det også til meg? du får selvfølgelig penger:o
Mona_K sa for siden:
Kult go ide!
Ja det kan jeg vel gjøre ;) Tipper det var på Rimien som er midt i sentrum ;) Men Mega butikk har vi ikke her på Os..? Vet ikke helt hvilken butikk du kan mene da...
Mona_K sa for siden:
Tusen takk =)
De tunfisk boksene er geniale når man ikke orker å lage mat =)
Vi kjørte noen minuter tilbake mot bergen? var en litt større butikk.. husker ikke om det var meny eller om det det var en annen stor butikk.. Var ikke langt unna os sentrum ihvertfall=) Ups ikke mega men meny? skrivefeil ;)
Ja da vet vi hvor det er ;) Skal prøve å få kjøpt det i løpet av denne uka ;) Hvor mye av hva?
Mona_K sa for siden:
Du må nok ihvertfall vente til jeg får peng =) den 20 =)
Okei ;) Bare gi meg ett ord du :) Da er jeg i permisjon igjen og ;) Gleder meg :)
Myrull sa for siden:
God morgen :D
Jeg fikk positiv eggløsninsgtest i går så er ganske gira!
Har brukt å gå opp ca en kilo rundt eggløsning, nå har jeg gått opp ca 500g så det er helt greit.
Håper alle har en strålende dag!
Titt tei :)
Hjemme fra jobb i dag, ble regelrett sendt hjem grønn i trynet og svett i går formiddag - så i dag tar jeg en rekreasjonsdag faktisk :ja:
Skal på sommerfest i barnehagen og alle skal lage en rett hver, passer meg bra, for da vet jeg hvertfall en ting jeg kan spise ;) Tenkte jeg skulle lage min "berømte" tunfisksalat. Den er god bare å spise eller til å ha på en skive så da blir det noe for enhver :D
pheona sa for siden:
Hallooooo damer! Da er jeg tilbake igjen! Bryllupet var veldig vellykket, begge parter sa ja og de var så søte sammen så!!!
men det er jaggu langt kjøre fra oslo til stavanger....
Jeg måtte jo te en liten titt på vekta i morges... selvom jeg sa at jeg ikke skulle det... så er jeg veldig gla jeg gjorde det!
Jeg har bare gått opp 1.8kg på fire dager med utskeielse!!!!!
Så deilig Pheona :D
Namba sa for siden:
Lykke til med prøving, Myrull. Håper du også kommer med gode nyheter til oss om et par tre uker.:)
Jeg veide 100 gram mindre i dag enn i går, men fortsatt 200 gram over det jeg veide på torsdag. Men men. Håper det kommer et rykk igjen snart. Jeg vil så gjerne gå ned mest mulig fremover, for nå er det bare 10-12 dager igjen til vi skal på ferie. Jeg gruer meg litt til å leve på mitt kosthold på andres kjøkken, men sånn er det.
Namba sa for siden:
Jeg har forresten vært på kuren i fire måneder nå.:)
slektskap sa for siden:
Jeg har vært hos kiropraktor idag og blitt knekt (? knukket?) på, det må noen behandlinger til før jeg er bra igjen, men så får jeg prøve å trene så jeg slipper mer trøbbel med nakken og skuldrene mine. Fingers crossed!
Orket ikke tilbake på jobb etterpå, så ble litt shopping i stedet. Mest til barna, men et par basisplagg og en skinny jeans og tunika til meg. Og noen nye billige bh-er. Det skal bli godt å få kastet en del av de gamle utvaskede som er for store. Og de slitne ammebhen, ikke minst.
Mona_K sa for siden:
flink du er=)
wevi sa for siden:
Er egentlig litt usikker på datoen når jeg begynte jeg. :D Men det er vel noe rundt fire måneder her også. Ble forresten kjempeglad i går, for da var det allerede rosa tissepinne, enda æ hadde MONSTERsprekk i helga.
Kunne drept for at sånne cheezballs va lov på ketolysen. ;) Hadde helt glemt hvor godt det var...
slektskap sa for siden:
4 mnd her også! Og jammen såg jeg ikke snurten av et nytt tall på vekta idag, selv om den endte på beint kiloen. Så endelig fått justere tickeren littegranne!
Og har på nye skinny-jeans og tunika på jobben - føler meg fiiiiin!
Så bra at du er tilbake i ketose Wevi, og signerer cheezeballs-ønsket!
pheona sa for siden:
Jeg skjønner ingenting jeg.. spiste rekesmørbrød, suppe og kakestykke på jobb i går, drakk også en litago... Når jeg kom hjem spiste jeg lavkarbo taco..
Og jeg hadde gått ned 300gram frai går...
Skjønner ingenting.. men er superhappy ;)
slektskap sa for siden:
Er så fornøyd med meg selv idag at jeg må slenge inn et bilde til dere synes jeg... Ja, jeg trakk en hatt over hode for jeg laget en grimase da bildet ble tatt, men her er jeg med nye klær og litt dårlig holdning (og sokker i crocsene...)!
[url="http://www.facebook.com/photo.php?pid=4732705&id=560781764"][/url]
poff - bilde borte!
De der etter/halvveisbildene jeg skulle ta i den kjolen ble jo SÅ lite vellykka, så de får dere ikke se, men ellers får dere nyte utsikten på jobben min...
Namba sa for siden:
Jeg synes du ser slank og fin ut jeg, slektskap!:) Du ser jo slank og velproposjonert ut på bildet, så jeg hadde aldri gjettet at du ikke var ferdig slanket. :)
I dag har jeg vært på shoppingrunde, men egentlig var det øvelse-gjør-mester-prøverunde!:p Jeg har vært overvektig så lenge at jeg har handlet 1) så lite som mulig 2) levd i kosebukse 3) brukt så store størrelser at jeg har slitt med å finne meg fine klær som passet. Nå begynner jeg endelig å komme ned på normale størrelser, og det betyr at jeg kan handle i hele butikken og i alle butikkene!! Dette er en ny og fremmed verden som jeg skal prøve å komme meg tilbake inn i, og i dag gjorde jeg mitt første forsøk. Jeg vil ikke kjøpe så mye enda siden jeg langt i fra er fornøyd med kroppen min, men jeg vil finne ut av hvilken stil jeg har. Til nå har jeg jo stort sett kjøpt klær som passet. Nå vil jeg kjøpe klær jeg også liker godt, men som tykk så har jeg falt helt av moten og aner ikke hvor jeg skal begynne hen.;) Jeg har prøvd vilt mye i dag, selv kjoler som jeg visste at jeg ikke kom til å kjøpe, bare for å prøve. Jeg har faktisk hatt det ganske så kjekt. :) Jeg så meg selv i speilene fra alle vinkler og kunne med glede slå fast at dobbelthaka mi nesten er vekk. :D Jeg endte opp med ei t-skjorte i størrelse 40 (!:) jeg begynte med 44) og en pirat tights som passet til. Jeg fant også "drømmebeltet". jeg kjøpte det for lite og har planer om å ha det på "drømmebuksa" som jeg kjøpte for en stund tilbake. Nå er det bare å glede seg, og det gjør jeg. Jeg gleder meg til å ha på meg drømmebeltet på drømmebuksa og beseire alle klesbutikkene med min nye slanke kropp. :) Kan ikke den dagen komme snaaaaaaaart?!!
Slektskap så fin du var ;) Sier det samme som Namba det ser ikke ut som du er på slanker'n. Du er så tynn og flott :)
Så kjekt Namba:) Jeg har lovet meg selv at jeg ikke skal kjøpe meg klær før jeg er nede i ca 70 kg, men må nok krype til korset å kjøpe litt klær til å ha i spania for jeg var høygravid i fjor sommer så ikke noen av de klærne som passer.. ;p
Namba sa for siden:
Ja, litt klær trenger man. Det er nesten så det er dessverre.;) Man føler jo seg bedre også når man går i klær som passer. Buksene mine i størrelse 44 kunne godt ha blitt byttet ut med størrelse 42 snart, men målet mitt er jo 40(38) så da frister det ikke å bruke penger på bukser i str 42. Jeg har bestemt meg for å gå i de to buksene jeg har i 42 så får jeg heller bruke tights og litt for store bukser i mellomtiden. Dessverre føles det som om denne "mellomtiden" blir veldig lang. ler
Ja mellomtiden går litt tregt her og :p Men ser endelig lyset i den andre enden :) Stresser ikke så mye lenger med å bli fort tynn for nå er jeg snart der jeg var før jeg ble gravid og da føler jeg meg normal og ikke tjukk ;) Men vil bli litt tynn før jeg er fornøyd :D
Namba sa for siden:
Jeg nærmer meg vekten jeg hadde da jeg ble gravid jeg også, og i prøverommet i dag bestemte jeg meg for at jeg skal tørre å gå i tights uten å ha en genser utenpå for å dekke rumpa. Det ser ikke bra ut, men det er innenfor grensen for hva som er greit nå. Det er neppe noen som gransker rumpa mi så nøye likevel.;) Selv om jeg heller mer og mer mot å leve lkhf når jeg blir slank så kan jeg liksom ikke vente med å være ferdig med å slanke meg likevel. Jeg begynner å føle meg normal jeg også, men lårene mine gnisser sammen fortsatt, og det kan jeg ikke fordra. Det legger en demper for hvor normal jeg føler meg det også.
slektskap sa for siden:
Den kommer for oss alle håper jeg!!
Har ellers minket i cm:
Overarm: 3.5 cm
Liv: 9 cm
Magen v/navlen: 12 cm
Rumpe/hofter: 8 cm
Rundt låret: 5 cm (!!)
Over kne: 3,5 cm
Rundt halsen: 1 cm
slektskap sa for siden:
Takk, takk, men det er bare et bra bilde.
Kjenner meg igjen ja, jeg veier nå det samme som jeg gjorde sist jeg ble gravid, og et par kg mer enn første gangen. så nå føler jeg meg rimelig "normal". Men jeg var jo egentlig ikke fornøyd med vekta og fasongen den gangen heller så har nok litt igjen. I tillegg så var jeg altså nesten fem kg lettere enn jeg er idag, sommeren for to år siden, inkludert ammepupper. Det er litt surt altså, at jeg faktisk ble kvitt alle kiloene etter sist fødsel, men så satt og spiste på meg nærmere 15 kg sjokolade (satt på spissen).:eek:
Jeg vet vel at det som må til for at jeg skal få den fasongen/formen jeg ønsker er å trene, men det har jeg bare ikke særlig overskudd og tid/konsentrasjon til nå. Håper det blir bedre når huset er ferdig osv.
Bruker dere journal og blogg her inne forresten?
Namba sa for siden:
Det er nesten litt godt å høre at det var et flatterende bilde og klær, for jeg oppdaget at jeg har nøyaktig samme bmi som deg, og jeg ser ikke sånn ut!:o ;)
Jeg har endelig gått ned det jeg gikk opp og 100 gram til på ei uke. Nå håper jeg at det fortsetter nedover i god fart frem mot ferien.
pheona sa for siden:
Jeg synes du ser helt fantastisk ut jeg... Og håper at jeg kommer til å se like bra ut når jeg er nærmere målet... Jeg liker spesiellt godt den flotte hatten din!!!!
Ser ikke sånn ut jeg heller med nesten samme bmi ..! :p
Mona_K sa for siden:
Som om jeg skulle skrevet nesten alt selv! Så amen til det!
Jeg begynte på 48-50 så jeg har ennå et lite stykke til jeg kan kalle meg normal størrelse og kan hanle alt =( men er vel nede i 46 enkelte ting til og med 44:p usj 400g igjen til 17 kilo..
slektskap sa for siden:
Puh! I dag såg jeg 73-tallet! Og igår var jeg jammen innom en tidligere favorittklesbutikk. Og kom ut igjen med en bukse som passet! :D
I str. 38!!!! Yiiiiha! Måtte få min 14 år yngre søster til å prøve den og den satt bare bittelitt strammere på meg, jeg er nå i samme klasse som en passe slank 20-åring!! Ble mye ego-skryt dette, men det er jo ingen som forstår så godt som dere og kan sette pris på det på samme måte.
Idag drog mannen på jobb, så får vi klare oss alene noen uker. Like greit for meg, da lager jeg noe middag barna liker, og så noe ketolysevennlig til meg selv.
Namba sa for siden:
Det er virkelig deilig med en ny verden av klær. :) Jeg skulle bare ønske at jeg ikke var så lenge borte fra den... ;) Den føles så fremmed. Jeg gleder meg til neste gang jeg skal på en sånn bli-kjent-runde. Jeg har ingen slanke, shoppegale venninner rundt meg som kan introdusere meg heller, så det blir litt ekstra vanskelig. Jeg føler meg så på fremmed territorie.
Så var det helg igjen da. Hva skal dere gjøre for noe i helgen? Her er det dårlig vær så det begrenser seg litt. Jeg tror nesten at jeg tør håpe på at svigersene kan passe barna våre en kveld/natt i helga så mannen og jeg får litt tid alene og får kommet oss ut blandt folk. Det er så lenge siden sist at jeg kan ikke huske det engang. Det hadde vært godt. Kryss fingrene for at de sier ja.
God helg!
slektskap sa for siden:
Krysser i vei! Tror vi har vært "ute" på noe sammen, uten barn hele to ganger det siste året. Siste gang i februar tror jeg det var... Takk og pris for nettvenner og klubbvenninnene mine.
Jeg har tenkt meg på et loppemarked i morgen, en nabojente er hyret inn til å passe barna. Det er litt luksus for meg altså, å kunne gå alene på noe slikt eller gå på butikken uten to små trøtte eller utålmodige. Ellers blir det vel å prøve å få hodet over vannet med husarbeidet, det har virkelig blitt neglisjert nå som det har vært så bra vær.
Namba sa for siden:
Svigers har sagt ja, så i morgen blir den store dagen. :) Minstejenta er sju måneder nå, og på den tiden har vi ikke vært ute sammen. Da jeg var gravid hadde jeg konstante smerter og plagdes med å gå, så jeg lå på sofaen når jeg kunne for det var ikke verdt det å være sosial, så det er veldig, veldig lenge siden vi hadde muligheten til noe sånt.:)
slektskap sa for siden:
Så flott Namba! Har du noe å ha på deg?! knis Kanksje du må ut og shoppe...
Namba sa for siden:
Ja, jeg har faktisk mye å ha på meg. Jeg har handlet inn til slankere tider på salget jeg, skjønner du.:D
slektskap sa for siden:
Sjekk tickeren da jenter! Trodde vekta var ødelagt idag!!!:eek: -0,8 kg siden igår og omsider passert -10 kg!!!!! :D
Nå håper jeg jeg finner noen skatter på loppis - snakkes alle sammen!
Namba sa for siden:
Gratulerer så mye med minus ti kilo slektskap! Det er så godt å endelig ha klart det.
Jeg har justert tickeren min i dag jeg også, men ikke sånn som deg. Jeg har justert opp hvor mye jeg skal ned. Jeg har bestemt meg for å ikke gå ned 20 kg, men å ende opp på 65 kg, 20,7 kg. Jeg har gått ned 13,9 kg nå (så nært så nært 14), men skal ikke justere tickeren før på mandag. Jeg håper jeg går ned enda mer innen den tid, men man vet jo aldri på ketolyse.:cool:
wevi sa for siden:
gratulere slektskap!! :)
slektskap sa for siden:
Da har vi samme mål jo! Og du leder! :p
Takk - du er da jammen ikke langt unna?!:D
wevi sa for siden:
hehe, nei ikke på tickeren ivertfall. :) Men jeg hadde o store skeieuthelg forrige helg og fikk tante rød her om dagen, så jeg har ikke turt å veie meg.. Kjennes ikke så verst ut... :)
Har forresten en utrolig forståelsesfull gubbe. Vi er bedt i 30-årslag, og der serveres det lapskaus.. Det er jo helt håpløst å sitte å pille i den.. Jeg ble ganske fortvila, jeg skal på jobb imorgen og skal heller ikke drikke og kjente meg som en megasær krondust... Så han foreslo at han kan si at jeg måtte jobbe litt lenge i dag å sende meg en melding når de er ferdige å spise. ;) Litt sånn feig løsning, men jeg orker ikke å forklare hvorfor jeg sitter å sutter på et glass cola zero til femti fremmede mennesker. Bursdagsparet er heller ikke så nære venner av meg, så jeg tok den lettvindte løsninga i dag...
don`t judge me... :D
slektskap sa for siden:
Det var en helt tilgivelig liten hvit en du, Wevi! Høres ut som du har en utrolig grei mann!
Namba sa for siden:
Jeg skjønner deg godt, Wevi. Vi skulle egentlig ut å spise med to par i dag, men jeg feiga ut og bestemte meg for å spise hjemme så møter vi dem ute etterpå. Jeg vil heller ha kontrollen over hva jeg putter i meg og slippe å forklare meg for at jeg bestiller utenom menyen og plukker ut mat. Så da blir det biff her hjemme med ei venninne langveisfra på besøk. :)
wevi sa for siden:
Godt å høre at det ikke bare er meg da. :)
Kos deg i kveld, så skal jeg gomle litt på kjøttedeig og salat med masse bearnaisesaus. :D Herlige slankekuren.
Namba sa for siden:
Da har jeg stått opp igjen etter min første tur på byen siden oktober 08. Det var kjekt. Jeg kjøpte meg ei flaske cola zero ute, men jeg klarte ikke drikke halve en gang for jeg drakk et par dl før vi dro også.;) Det er helt merkelig. Jeg fikk mange komplimenter i går, bl. a av en god kompis av mannen og jeg som spurte mannen om jeg er ledig på markedet nå. Litt senere spurte han meg om jeg ville bli med han hjem.:D Da måtte jeg le.
wevi sa for siden:
jippijaj!! nede på minstenotering igjen i dag. Da håper vi det rusler videre så jeg kan forandre enda mer på tickeren min snart!!!
Namba sa for siden:
Nå vil jeg dele en oppskrift med dere damer. Kjapt og godt. :)
Lag eggerøre (med fordel smågrynete) av fire egg og legg til siden. Stek en boks med bogskinke som du har strimlet på forhånd. Jeg brukte en blanding av olje og smør. Mens kjøttet steker så rasper du kjapt en liten blomkål og hiver den oppi panna sammen med skinka. Krydre med ganske mye grillkrydder og paprikapulver så retten blir fin og oransje. Bland i eggerøren og nyt.
Denne retten høres litt rar ut, men den ble overraskende god. Et godt alternativ til pytt i panne, synes jeg. :)
Jeg er litt utenfor for tiden, for dere som vil vite hvorfor les jorunalen min, orker ikke forklare en gang til....
wevi sa for siden:
Jeg leste journalen din nå. Det er knalltøft når sånt skjer, men vi er her når du har overskudd og lyst til å hive deg med igjen. :klem:
takk Wevi :klem:
Jeg leste akkurat journalen din stegforsteg! :klem: Det er så utrolig trist når sånt skjer!
Håper alt ordner seg slik at ikke du blir helt utbrent også.! Og som wevi sier, vi er her når du er klar for det igjen!
Masse lykke ønskninger sendes ! :klem:
Namba sa for siden:
Trist å høre om venninna di, steg for steg. Jeg håper du klarer å ta vare på deg selv også oppi alt dette, at du stiller opp for venninna di og lar andre ta seg av barna så mye som mulig. Krysser fingrene for at det går bra med henne.
slektskap sa for siden:
Stille nå, men jeg er så fornøyd med å ha passert 10-kg grensa at det gjør ingenting om jeg står stille en stund.
Sånn ellers så håper jeg at magevalken kan forsvinne når jeg kommer ned dit jeg vil, den ahr jo minket, men det er litt slappt synes jeg. For klarer jeg å få bort magevalken (ok, må vel trening til der da), så får jeg kanskje mamma til å ta "dette greiene mine" seriøst også.
Namba sa for siden:
Pappa har faktisk vært veldig oppmuntrende nå mens jeg har slanket meg (de tre gangene eller så jeg har snakket med han). Han har slanket seg på vektklubb, så han er veldig imponert over resultatet jeg har oppnådd på ketolyse. Jeg har gått ned 14 kg nå, 700 gram siste uka.:)
Namba sa for siden:
Det er så stille her denne uka. Har dere fint vær eller?
Ana sa for siden:
Nydelig vær her, skulle ønske jeg hadde ferie så jeg kunne nyte det ordentlig i stedet for å bare se det gjennom kontorvinduet :)
Du da?
slektskap sa for siden:
Laget meg eggemelk til frokost idag, det er lenge siden sist.
-2 eggeplommer
-kokende vann
-en stor teskje av favorittpulverkaffen
-6-7 dråper stevia m/vanilje
Mixet med stavmixeren.
NAM!
Ellers er det soool og fin dag her i syd-vest. Travel uke!
Ana sa for siden:
Mmm, eggemelklatte er kjempegodt.
Her har jeg hatt svart kaffe med kremfløte, ingenting annet som fristet. Men til lunsj blir det tacosalat. Tenker jeg lager meg noen ostechips til.
Namba sa for siden:
Er det bare her det ikke er sommer? holder på å fryser på meg lausunger jeg. Det er 12 grader bare og ingen sol. Barnehagen inviterer til grillparty i ettermiddag, og da skal jeg ha på meg longs! Brrr
Namba sa for siden:
har dere forresten begynt å få kommentarer på at dere ikke må gå ned mer i vekt nå? Da folk først begynte å gi uttrykk for at de trodde jeg var ferdig slanket så ble jeg litt glad. Nå som folk sier rett ut at jeg ikke må gå ned mer så blir jeg nesten litt småirritert og går i forsvarsposisjon. Jeg tror folk rett og slett er så vant til å se meg som tjukk at overgangen blir for stor for dem mer enn at jeg er for tynn. Jeg er jo ikke tynn, men jeg ser ganske normal ut.
Jupp ;) I begynnelsen så syns jeg det var kjekt å høre..Men nå syns jeg bare det er litt kjipt fordi jeg ikke er fornøyd selv, og ønsker å gå ned i en vekt som JEG trives med. Og som jeg kan holde der...
Men noen ganger føler jeg at de som sier jeg ikke må gå mer ned i vekt fordi jeg er tynn no, sier det litt fordi de er misunnelige fordi jeg går ned i vekt og ikke de selv.. Men jeg vet og at noen sier det fordi de syns jeg er tynn nok.. Men som sagt så er det jo opp til meg hvor tynn jeg vil bli og ikke andre. :D
Var nede i 74.1 kg i dag , og jeg er kjempe fornøyd :) Håper jeg klarer å komme ned på iallefall 72 kg tallet til vi reiser til Spania i Juli :) Helst mindre da, men det tviler jeg på! :p
Namba sa for siden:
Ja, det er akkurat det jeg også tenker. JEG trives ikke nå. Jeg ser passe slank ut i ansiktet nå (som jeg fikk påpekt i dag, altså faren for å se skrapa ut hvis jeg går ned mer), det synes jeg selv også, men jeg er ikke fornøyd med rumpa, hoftene og lårene, for det er jo der resten av kiloene mine sitter.
Samme her.! Men jeg håper rumpen, hoftene og lårene kommer snart ! Og magen min, men den er babymagen ennå, så den trenger nok litt tid ennå, men skal begynne å trene på appartene på treningssenteret. Der har de sånt situps apparat. Slik at jeg gjør det rett og det er mye enklere å trene magen slik;) Då blir det vel bra får vi håpe :)
Snik veide meg nå i sted og da var vekta på 74,6 så tipper jeg er ca 73,8 i morgen tidlig :D Wiii! Sover godt i natt ja :p
Mona_K sa for siden:
Til og med jeg som nå veier 88 kilo og er 1,67 får beskjed om at jeg snart må stoppe.... Lol.. Legen min sier jo også at vekten min skal ned over 20 kilo til.
Heisann
Livet og slankingen står litt på hold for meg som dere sikkert har forstått ;) Men jeg går ikke opp i vekt, og det er bra. Jeg prøver å spise normal LCHF men jeg får i meg alt for lite fett vet jeg. Men men - så lenge jeg ikke går opp i vekt så skal jeg vel være fornøyd!
slektskap sa for siden:
Namba og 65kgmamma: Det er akkurat likt her.
Nå sier flere slikt som "nå må du ikke gå ned mer altså" og "er du ikke ferdig nå da" eller "nå må du passe deg" osv. Nå er jeg der jeg var i vekt og ca der jeg var i kropp i 2003-2007 og sommeren 2008. DA var det jammen ingen som kom med slike kommentarer nei!!! :rolleyes: I tillegg er jeg jo nå en del lausere i skinnet pga svangerskapene (og alderen?), så jeg ser liksom ikke akkurat SÅ hot ut nei. Hrmpft! :(
Godt du klarer holde stillstand i det minste Stegforsteg. Det skal noe til å klare holde stort fokus på kosten også midt oppi alt du har akkurat nå. Klem!
Namba sa for siden:
Det er det samme til meg også, slektskap. Sist gang jeg gikk ned til den vekta jeg har nå var det ingen som sa noe, annet enn ga komplimenter. før jeg la på meg veide jeg 11 kg mindre, og da fikk jeg aldri høre at jeg var for tynn (unntatt fra farmor som trodde at jeg frøs fordi jeg var for tynn, noe jeg i ettertid har fått motbevist siden jeg fryser uansett). Ja, ikke sant, Mona K? Mannen min støtter meg også i at jeg skal gå ned enda mer (for min del, han er godt fornøyd uansett), for han forstår at jeg ønsker å føle meg slank igjen. Nei, folk får passe sine egne saker, så får vi slanke oss ned til den sunne vekten vi ønsker oss.:)
Jeg har gått ned 14,5 kg nå!:D
Jeg synes det er bra av deg å holde vekten jeg, stegforsteg. Hvis du er flink til å spise nok fett så kan det jo hende at du går ned i vekt selv om du ikke slanker deg også. Jeg håper at du tar vare på deg selv oppi alt dette.
Pilates og andre treningsformer for kjernemuskulaturen er super magetrening, 65kgmamma, og det gir finere mage og slankere midje enn trening av sit ups muskulaturen gir. Det er også veldig lett å trene hjemme, for du trenger ingen apparater. Jeg er helt overbevist.
wevi sa for siden:
heh.. jeg får mange kommentarer på hvor mye jeg har gått ned, men ingen protesterer før jeg sier at jeg skal ned 20 kg til.. Men jeg veier altså 91 kilo.. det er klart jeg kan gå ned til 70 før jeg blir for slank! :D
En dustekollega av meg sa forresten "vi er jo glad i deg sånn som du er nå"! Tror hun vil ha meg tykk så hun er slank å lekker alene. ;)
slektskap sa for siden:
Haha, skulle de liksom bli mindre glad i deg fordi det "er mindre å være glad i" da liksom?!? :p Så teit, i stedet for å glede seg med deg!
Ferskenbeinet sa for siden:
Heia!
Jeg har vel aldri sagt noe i denne tråden før, men det er hvertfall her jeg hører hjemme. Jeg trappa først ned på synlige karbs, altså brød, poteter etc. Men minska fort inntaket mer og mer etter at jeg prøvde oppskriftene her inne.
Før jeg visste ordet av det var ketose et faktum uten at jeg egentlig hadde prøvd på det. Jeg holdt meg der i noen måneder uten særlig fremgang, og har nå en stund prøvd meg med litt flere karber.
Kroppen min er nok litt rar, jeg går mer ned i vekt om jeg lever litt fritt ser det ut til. Nå spiser jeg det jeg føler for egentlig, av og til en bit av noen ulovligheter også. Men jeg ser jo nå at denne måten jeg nå lever på er absolutt en måte jeg trives med som jeg kan leve etter resten av livet, jeg føler ikke jeg unngår noen ting jeg har lyst på egentlig og vekta går bedre ned nå en i ketose.
Etter to uker i tyrkia på all inclusive vister vekta + 800g fra laveste notering. Det er jeg veldig fornøyd med altså, i og med at jeg der nede drakk litt øl og hadde litt søte ting daglig.
Namba sa for siden:
Så hyggelig at du stakk innom Ferskenbeinet. Håper vi ser mer til deg fremover. :) Det er ikke alle her som lever på ketolyse heller lenger, som går ned mer med litt mer karbo sånn som du gjør. Det er ikke lenge igjen til du er i mål heller, ser jeg.:)
Ferskenbeinet sa for siden:
det er nok lenge til jeg er ferdig selv om kiloene ikke er mange! Det er kun litt hver uke som går ned, mens andre her går ned kilovis på samme tid. Men jeg veit jo at jeg er så nær målet mitt nå og at det er årsaken. Jeg følger uansett et kosthold jeg er fornøyd med og skal leve med resten av livet, så når jeg er der jeg vil være er egentlig ikke såååå farlig for meg! ;)
Namba sa for siden:
Vet du hvor mye du har gått ned siste måneden for eksempel? Den siste måneden har jeg gått ned 3 kg, måneden før gikk jeg ned lite, og de to første månedene gikk jeg ned mest. Jeg er glad hvis jeg får tre kilo i måneden videre.krysser fingrene
Namba ; Ja jeg har lurt litt på pilates. Vet de har det på treningssenteret mitt, men kun på dagtid så kanskje jeg skulle begynt på det no når jeg skal ut i permisjon igjen ;) Må nesten lære litt for at jeg skal kunne klare noe sånt hjemme. Pluss at jeg liker å gå på saltimer. Vi må booke time på forhånd for å få plass og da er det mye lettere for at en ikke avlyse for da må en ringe å avbooke :P
Siste dagen min i jobb i dag :D Skal ut i permisjon igjen og har perm frem til 01 aug og så 4 uker ferie!! DEILIG!! :D :D
Jeg vil gjerne meddele dette med dere damer:
Jeg kjøpte meg nytt belte i går - 90 cm - har tidligere kjøpt 105 :heia:
Ny jeans - med livvidde 28 tommer :heia: (brukte 32 før jeg la om kostholdet)
Livet er hærlig :D
slektskap sa for siden:
Wow, stegforsteg! Imponert. Tror ikke jeg har hatt 28" i jeans siden ungdomsskolen... Er du ikke så høy? Eller har du H-cup eller noe som tilsier at kiloene er annerledes fordelt?
Her er det stillstand fremdeles, men helt greit. Igår var en rar dag med et uvanlig søtbehov og snackshunger. Gikk et par atkinsbarer jeg hadde liggende på lur da... Bedre enn å brekke opp en sjokoladeplate iallefall? :o
Det er et sosialt arr. i morgen kveld som jeg har sagt jeg skal være med på, men har egentlig mindre lyst nå. I tillegg må barnevakten tidlig hjem, så det blir ingen helaften med hæla i taket iallefall! Får spare det til jeg har bursdag i september kanskje? Håper jeg er nær målet da slik som planlagt.
Namba sa for siden:
Så heldig du er da, stegforsteg. Jeg har sånn pærefasong at jeg aldri kommer ned på 28", selv ikke da jeg veide 60 kg og var tenåring. Jeg bruker 32" nå etter å ha gått ned 14,5 kg jeg, og nå er jeg ikke spesielt overvektig lenger. Grattis med ny bukse og nytt kort belte.:)
I morgen reiser vi på ferie til Trondheim, så denne dagen går med til pakking. Men nå skal jeg slappe av frem til babyen våkner i steden for å begynne nå og vekke henne sånn at jeg virkelig får mye å gjøre. Det er godt med en liten pust i bakken etter å ha levert en trassig treåring i barnehagen.;)
wevi sa for siden:
Herrrrrrrrrrrrrrrlig!!!! Ti kilo er passert!!!
Har forresten prøvd en masse klær som jeg pakket i sekker i fjor. Jeg hadde liksom gitt opp og tenkte at jeg aldri kommer inn i dem. Men nå var det masse klær jeg skled rett inn. Rene shoppinga. :) Fretex får mye mindre klær, å det er i så tilfelle klær som er for store! "oooooh what a wonderful moooooooooooooorning!"
[quote=slektskap;892883]Wow, stegforsteg! Imponert. Tror ikke jeg har hatt 28" i jeans siden ungdomsskolen... Er du ikke så høy? Eller har du H-cup eller noe som tilsier at kiloene er annerledes fordelt?
[quote]
Nei jeg er igrunnen ikke så høy, jeg er 157 faktisk.... H-Cup har jeg ikke, men jeg har C :p
Når det kommer til hvordan kiloene er plassert så er de plassert "overalt". Det er liksom ikke sånn at jeg enten har stor rumpe, eller store lår - de er plassert "rundomkring" :p
Namba sa for siden:
Gratulerer med dine første ti kilo og masse nye (gamle) klær! Det er en kjempegod følelse. Fretex får sikkert klærne likevel, men først når de blir for store.:cool: Jeg hadde en rydderunde i skapet mitt for ikke så lenge siden, men jeg tenker til stadighet at "dette er siste gangen jeg bruker denne" før jeg legger dem i den nye bunken som skal gis bort.
Gratulerer til wevi og stegforsteg :D :D
Jeg var på shopping i går.. Måtte ha nye sommerklær til vi skal på ferie ;) Kjøpte masse klær og måtte ned i str 38 i mange av shortsene og kjolene :D Og fra L til M i toppene :) Så fornøyd med det ja :)
Jeg skulle egentlig ikke kjøpe meg klær før jeg var ferdig slanket, men jeg hadde jo ingenting som passet i skapet mitt lengre. Så ble jo endel nye klær, men det er sånne klær som jeg kan bruke selv om de blir litt for store :P (selvom jeg vet jeg kjøper nye når de er blitt for store ) heller for store klær enn for små ;)
Elinee; Hvordan går det med deg? Lenge siden vi har hørt fra deg ..?! Håper alt står bra til med deg og den lille ;)
slektskap sa for siden:
Kjenner til den shoppetrangen ja, 65kgmamma - evt så får jeg gå en runde hos mine søstre og få tilbake alt det som er for lite som jeg har gitt bort...
Namba sa for siden:
Hallo damer. :) Her har det ikke skjedd stort de siste dagene ser jeg. Jeg er i Trondheim på ferie nå, og i dag var jeg på handlerunde med en gammel venninne. Det ble ikke så jeg kjøpte noe for jeg fant ikke noe særlig jeg likte, men jeg prøvde en del og det er artig å se på størrelsene og tenke på at jeg faktisk har gått ned 4-6 størrelser siden jeg begynte. Jeg tar meg selv i å vandre inn blandt stativene med de store størrelsene fortsatt. Det tar noen sekunder før jeg summer meg og går tilbake til de alminnelige størrelsene. :o Jeg tar meg selv i å si bla bla bla siden jeg er tykk bla bla bla, så må jeg rette på meg selv og si VAR tykk. :p Jeg merker at folk her er veldig opptatt av å høre hvordan jeg har klart å gå ned så mye så fort (fordi de også vil), og jeg forteller villig.:) Jeg blir jo så stolt over meg selv også som har vært så flink.:)
Hvordan går det med dere damer?
slektskap sa for siden:
Litt trøtt og umotivert idag så det ble en sukkerfri redbull til frokost...:rolleyes:
Min mor har invitert på komlemiddag (kompe/raspeball eller hva dere andre nå kaller det...). Var såvidt hun turte gjøre det, for hun vet jo at jeg ikke spiser det. Men barna liker det, jeg lager meg bare noe annet når vi kommer hjem eller noe. Skulle jeg virkelig ha skeia ut så hadde komle vært en av tingene jeg svært gjerne hadde gjort det med. (En gang da jeg var liten spiste jeg 18 (!!) komler, så det er en favoritt kan man trygt si!!)
Namba sa for siden:
Vi er bedd på middag hos farmor i dag - mitt største mareritt. hun fikk oppskrift på ostelasagnen jeg lagde i helgen og har da laget den til seg selv, så jeg skal få det når vi kommer. Tingen er bare det at farmor er ekstrem til å "gjøre forbedringer" på oppskrifter, så jeg er veldig redd for at lavkarbo lasagnen ikke er lavkarbo i det hele tatt. Jeg kjenner at kontrollfreaken i meg ikke har det godt med tanken på å ikke vite hva som er i maten, for farmor har ikke peiling på at det er forskjell på melk og fløte, at det er forskjell på ost, at paprika ikke kan brukes i store mengder og sånnt. Noia!:eek: Jeg er virkelig ikke villig til å gå ut av ketose for en middag. Nevnte jeg at jeg har skikkelig noia?!!!!!:eek::eek::eek:
Namba sa for siden:
NOIA!!!!!:eek:
Mona_K sa for siden:
Hehe det går nok bra namba =) kjempeflink frøkena med minus 10;) gralla=)
Og velkommen hit Ferskenbeinet bra du er fornøyd :p
Jeg er litt mer bekymret har fått for lavt blodtrykk og driver å svimer av..
Bare heldig jeg ikke kuttet opp ansiktet mitt her for noen dager siden. Miss piggy (valpen min) spydde på sofaen og jeg skulle reise meg opp og sette fra meg vannglasset mitt da jeg svimte av, gubben min vekket meg når han fant meg og jeg lå i en stor vanndam med masse glass i både ansikt og resten av kroppen.. grøss
slektskap sa for siden:
Oj, så skummelt MonaK! Få det sjekket opp!
Mona K ; Jeg har også hatt litt sånne svimebyer i forje uke. Kom aldri så langt at jeg svimte av, men det var like før flere ganger. Men jeg aner ikke hva som gjorde det. Nå er jeg helt fin igjen. Men hva som gjorde det fant jeg ikke ut. Men det er lurt å få sjekket det slik at du kan unngå det.!
Namba; Kan du ikke bare spørre hva som er i den`?:o og hvis det er noe fy fy i så si i fra? Det er klart at det ikke er kjekt:rolleyes:, men hvis det står mellom å gi beskjed og holde deg i ketose, eller å falle ut av ketose pga "forbedringer" ?
Jeg liker ikke å si ifra om sånne ting, men er det en ting jeg har lært på denne "kuren" så er det viljestyrke og hvis jeg klarer å la være å spise ditt og datt så må jeg også klare å si i fra .. Men det er lettere sagt enn gjort! ;)
Jeg begynte å røyke igjen:o når jeg gikk ut i arbeid igjen.. Og trodde jeg var begynt igjen, men bestemte meg for at når jeg skulle ut i permisjon igjen så var det null røyk uten om på fest! Og det klarer jeg helt fint :D Så viljestyrken min er noe helt annet enn det den var før "kuren" ..
Namba sa for siden:
Så ekkelt MonaK. Jeg har også slitt med at det svartner for meg når jeg reiser meg den siste uka eller så, men jeg har ikke gått i bakken eller svimt av sånn som deg. Kan det skyldes kuren tro?
Jeg spurte ut farmor om oppskriften. visst hadde hun gjort forandringer, men heldigvis ingen som hevet karbo innholdet så jeg kunne spise den. Fettinnholdet var nok litt lavt, men det går bra. Jeg må spørre så mange spørsmål for å få svarene jeg trenger ut av henne, for hun er helt clueless. Nå går hun rundt og innbiller seg at hun spiser lav karbo selv også, og det er langt fra sannheten. Hun om det. Jeg skal gi henne noen oppskrifter så får hun styre på som hun selv vil. Jeg håper hun greier å slanke seg, for jeg har aldri sett henne så rund som det hun er nå og hun er 80 år gammel.
Så bra at du har klart å slutte å røyke igjen 65kg mamma.:) Det blir faktisk lettere å ta smarte valg nå som man har fått litt øvelse. Det har du veldig rett i.
slektskap sa for siden:
Signerer!
Sooool men litt kaldt i dag, håper det blir hyggelig St Hans-feiring ikveld.
Så bra det fortsatt var lavkarbo sjøl med forbedringene :)
Ja merker viljestyrken er på topp! Og godt er det ;)
Solen var her, men den er for øyeblikket forsvunnet bak mange skyer, men varmen er her ennå så håper den holder seg utover kvelden så man kan få grilla litt i varmen ;)
Kos dere i dag/kveld:D
Mona_K sa for siden:
jeg har tatt alle verdens blodprøver og prøvene mine er kjempefine=)
Er fortsatt svimmel men tror det er det at jeg sliter med å drikke mer en 1,5- 2 liter væske i døgnet. Kropen min holder ikke på vann like mye som den gjorde før=) det er jo en bra ting. Blodtrykket mitt er for lavt så tyder ihvertfall på for lite vann:) går nok bra skal vi se=) Flink som sluttet å røyke=)
Namba sa for siden:
Håper blodtrykket ditt normaliserer seg igjen, MonaK. Det er ikke greit å være konstant svimmel og dårlig.
I dag har treåringen og jeg vært på besøk hos barndomsvenninna mi og hatt en fin dag. Jeg har ikke veid meg på snart en uke (noe som IKKE er vanlig), så jeg aner ikke om jeg går ned i vekt eller ikke. Jeg får ikke veid meg før på søndag sikkert, så jeg er veldig nysgjerrig. Jeg begynner å nærme meg normalvektig etter bmi og før graviditetsvekt, og begge er mål jeg ser frem til å nå. Før graviditetsvekt burde være innen rekkevidde innen mandag, og så er det et halvt kilo til igjen til jeg er normalvektig etter det. Jeg gleder meg. Jeg ser veldig frem til å bare ha de fem siste kiloene igjen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.