Jeg gleder meg også ! Da mamma døde for litt over 2 år siden plantet jeg nærmere 500 løk rundt i hagen min siden tulipaner var min mors favoritt blomst. Jeg har plantet dem i alle verdens farger og størrelser frunste som glatte og fine, spisse og runde.. Gleder meg masse ! Det var nydelig i fjord.
Takk for alle gratulasjonene. Jeg har en goooood dag i dag.:)
Wevi: Jeg elsker også pizza, så det der skal jeg jammen prøve. Første og andre gang jeg laget pizza lavkarbo style så ble den god, men siden den gang har jeg fått pizzabunnen litt i vrangstrupen og blir litt småkvalm. Jeg håper dette kan gjøre susen. Da blir det pizza i morgen eller lørdag. Jeg har kjøpt meg godis til helgen også, så dette blir første gangen jeg skal spise baconcrisp og drikke brus på veldig lenge. Jeg gleder meg!
Ja æ stekte bunnen litt godt uten fyll på og velvet den over på rist, så fikk den luft under også. Da blir den ikke så soggy. :) Smekka på fyllet, stekte til det var gyllent og kosa mæ big time, med masse salat ved siden av. :)
For en nydelig påminnelse om mamman din hver vår. I hagen vår står et kirsebærtre til minne om pappa, jeg gleder meg til det blomstrer der også. Håper det bærer frukt i år.
Og vekten nærmer seg nå laveste notering, det går faktisk nedover igjen :D
Da skal jeg prøve det. Har bare proteinmixboksen jeg da, men det virket som det var ganske like bruksområder for de, så kjøpte bare den ene.
Det ble pannekaker (m/kjøttpølsene) hos oss, og da barna hadde fått sitt så laget jeg til meg selv med egg, fløte og litt soyaprotein. Ble veldig bra, minimal eggesmak også! Skal lages oftere. I tillegg hadde jeg oppi noen dråper stevia med vanilje, nam!!
Kirsebærtrær er nydelig!
Og så bra at det faktisk går nedover igjen!!
Var nedover litt her også idag, det var gjerne en naturlig grunn til stillstanden på denne tiden av mnden. (innbiller jeg meg...)
Jeg har laget meg pizza på måten Wevi tipset oss om, og det ble bedre. Jeg ble ikke kvalm, men jeg er ikke så glad i lav karbo pizzabunn. Konsistensen var bedre på denne ihvf. Jeg drakk cola zero til. OH LORD det var søtt!! Jeg har ikke spist noe søtt på tre måneder jeg, så det var litt av et sjokk. Jeg hadde egentlig planlagt å spise baconcrispen min i dag (en dag før planlagt), men nå er jeg så god og mett at jeg like så greit venter med det til i morgen. Det hadde jeg aldri klart dersom jeg ikke var på ketolyse for da hadde fristelsen blitt for stor. Jeg er så glad i denne kuren.:)
Jeg har hatt en litt lei dag i dag :p Vært generellt lei av jobb og folk rundt meg - men nå har jeg fått shoppet meg litt glad, samla litt krefter her hjemme og generellt kost meg litt i mitt eget selskap - så nå det så mye bedre :D
Jeg er bartender "på si" så jeg skal jobbe som bartender i helga. Sikler på et par sko, så hvis helga er innbringende blir det også nye sko på meg til 17 mai :D
Bra at ivertfall konsistensen ble bedre da. :) Æ begynner også å synes at zero blir for søtt! Å de e kjemperart fordi æ har vært zeroelsker på min hals.. Kosa mæ med farris bris i sted og det va helt topp. Fine greier!
Graaaaaaaatulerer, Namba.
Stegforsteg, jeg drikker bonaqua og bris og alt med smaker jeg. Kanskje ikke bra det da?
Jeg er over 15 kg grensa. Juuuuhu. Men nå har jeg fått i meg litt for lite mat i de siste dagene. Har ikke giddi å lage noe. Har i hvert fall fått et syn på hvordan forhold jeg hadde til mat før. Det var liksom en viktig del av hverdagen, nå syns jeg det bare er kjipt. Men må sjerpe meg og lage ferdig ting på kvelden. (Vet ikke hvor mange gnger jeg har sagt det :p)
I dag har jeg tatt tatovering til minne om datteren vår vi mistet. Noe jeg skulle unne meg når jeg hadde nådd 15 kg (fant jeg ut i stad at var et fint påskudd) Tror jaggu lavkarbo hjelper på smerteterskelen, for det gjorde nesten ikke vondt denne ganen!
Elinee: Helt fantastisk at du har rast ned over 15 kg! bøyer meg i støvet. For en fin ting å gjøre med den tatoveringen da. <3 Har du lyst til å la oss se? Jeg har så lyst på en tatovering som symboliserer barna våre, men jeg vet ikke helt hva og hvor enda. :) Vil bare ha noe lite og søtt noe liksom, men har så dårlig fantasi... :rolleyes:
Jeg skal gå tur ut til havet, få frisk havluft i nesa. Det er desverre grått her i dag men men....litt antydning til regn er det også - men jeg er krympefri, har støvler og regnjakke så tur skal det nok bli.
Gratulerer Elinee, du er så utrolig flink.
Håper du blir fornøyd med tatoveringen, og hvis du vil, kan du gjerne ta bilde av den så vi får se ;) Elsker tatoveringer.
Jeg også har lyst på en tatto som symboliserer dattera vår, men jeg må finne ut hvor og hvordan det blir med flere slike, skal jo ha to eller tre barn og da må de være i harmoni.. Og klarer ikke vente til jeg er ferdig med å få dem :p
God morgen!
Her stråler solen! Så her er planen å nyte dagen :)
Ellers så har jeg endelig nådd -10 kg. Jippi :) Endelig løsner det for meg og.
Men jeg er kjempe hoven under øyet mitt. Spiste biff i går med aubergine mos i går. nam nam, men merka at det var noe rart under øyet mitt og såg meg i speilet. Fikk sjokk såg ut som et digert blåmerke! Og i dag er jeg kjempe hoven!! Lurer på om jeg ikke tåler aubergine??
Noen som har peiling??
åååååååååå.. å æ som e så glad i farris bris.. Men på flaska står det ikke noen søtningsstoffer? Bare vann, kullsyre og aroma. Dem er vel nødt til å opplyse om det vel? Men æ vet det finnes den der farristypen som smaker søtt. Den smakte jo høgg.. :D
Forresten.. vet dåkker ka? ;)
Æ HAR GÅTT NED TRE HUNDRE GRAM!!!!!!!!! :D:D:D
Ikke all verdens til sum, men når man sto på 94,2 i en mnd så smaker det fantastisk at æ har ramla ned på 93,9. :D Det tretallet e direkte vakkert!
Faktisk første gangen æ kan forandre på tikkern min siden æ lagde den. :)
Men får man blåveis som allergisk reaksjon?? Kan ikke være en øyeinfeksjon du har fått da? Spesielt siden det ikke va under begge øynene? Gubben min e hyperallergiker og har hovna opp både her og der, men aldri blitt blå. :O
I dag skal æ grave ned fundamentet til en ny hundegård og gå en lang tur med vovviser. Henter valpen på torsdag!! :) :spent: Da blir det slutt på nattesøvnen for en stund. Men som man gleder seg!!!
:heia: for vektnedgangen Wevi! Godt når det løsner. Jeg sliter med 100 gram ned til laveste noteringen min - føler meg igrunnen oppblåst igjen. Ikke venter jeg mensen og ikke skal jeg ha eggløsning før neste uke - så jeg vet ikke helt hva det er. Muligens stress faktisk....
Ja stress er ikke vår kompis. Faktisk så har æ gitt litt f.. den her uka og spist det æ har hatt lyst på, bare det ikke va karbohydrater i det. Æ så for mæ dårlige nyheter på vekta i dag så man kan jo si at overraskelsen ble særdeles gledelig. :)
Æ føle mæ sånn som du forklarer det når æ har spist litt for salt mat. Da er hele kroppen misfornøyd og full av vann... Har måttet kutte ut nesten helt å spise bacon bl.a... :( Kan du ha spist noe salt i går feks?
Nei ikke noe mer salt enn jeg pleier igrunnen - men det ble ei øl istedet for rødvin mens vi rydda og stengte baren. Tenkte ikke noe over det igrunnen før jeg hadde drukket den opp :( Men men skal ikke gjøre det i dag da....
Gratulerer Wevi :D Kjempe flott at det endelig løsner :)
Jeg er ikke blå i dag, det var i går etter jeg hadde spist. I dag er jeg bare kjempe hoven. Men ikke på øyet, men rett under så det er ikke en øyeinfeksjon.
Tror det er noe på gang i kroppen min, for de siste dagene har jeg fått utslett på hendene og armene. Kommer bare helt plutselig .. Kanskje det er noe med de ketolyse tab. dem har jeg nettopp begynt å ta....
Gratulerer med ti og femten kilo ned 65kgmamma og eilinee.:) Så bra at vekta har begynt å røre på seg igjen Wevi.
Tre måneder på ketolyse i dag. Jeg er kjempestolt. Status på vekta er 10,5 kg ned. Jeg har gått inn en del cm også.
Overarm: - 1,5 cm
Bryst: - 9 cm...
Navle: -13 cm
Hofter: - 10 cm
Lår: - 5 cm
Tenk at vi har holdt på et kvart år nå folkens!:) Vi er flinke. I kveld blir det baconcrisp. Jeg gleder meg.
Ah - jeg har laget vafler og spist - og det er sååå godt som helgakos :D Siden jeg skal på jobb i kveld igjen bør jeg lage middagen ganske sent og disse vaflene metter godt et par timer ;)
Litt glinsete, for er full av krem. Men dere ser i hvert fall hvordan den ser ut :)
[url="http://picasaweb.google.no/lh/photo/Uz6vdg5mw84U8OTBjf0y1cfxwZHcb7jOuf0UnHcyE5E?feat=directlink"][/url]
ÅÅååå, i dag bakte jeg den ostekaken til Gerd og den ble ikke god! De har selvfølgelig ikke heistad gele i noen butikker her, så måtte bruke gelatinplater og fun. Men de skulle hatt fun sitron, for sitron ostekake er best. Lagde den med fun bringebær og det ble jævelig. Smakte som en dritkjip yoghurt...åå, bortkasta penger...Hvilken funsaft har dere brukt, hvis dere har bakt og brukt fun?
Tusen takk, 65kg, hadde en anne skrift, men endret den, sånn at jeg har skrevet det selv. Da blir det mer personlig :)
Men hvis du skulle hatt, kunne du jo hatt noe lignende, for da omfatter det alle barna og ikke bare ett...Eller ville du hatt et motiv?
åå. Den tatoveringa var fin :) Hvor tok du den da? Har tre sjøl å trenger å få pussa opp den ene.. Men e vanvittig kresen på artisten. Det va litt av en nedtur å vente i tre måneder på en artist som e kjempepopulær, å så klarte ho ikke å lage tre små tåra engang.. Må seriøst fikses på før capribukseseongen. :D
Jeg vet ikke helt hva jeg vil. Har veldig lyst å ha navn, men da er igjen spm hvor jeg skal plassere det første navnet slik at det passer med evt to elller tre navn. Har veldig mange forskjellige tanker rundt hvor jeg skal ha, og evt hvordan jeg skal plassere det slik at jeg kan ha kun to navn eller flere... Men har ikke kommet dit henn at jeg har bestemt meg. Men jeg har veldig lyst på en liten tattovering på innsiden av håndleddet ;) Så kanskje det blir ett lite stjerne tegn der med fødselsdato, eller navnet.. For da kan jeg jo bare fortsette nedover .. Hehe
Nei, jeg må visst tenke mer på dette merker jeg. ..
Wevi, jeg tar de i Drøbak. Jeg har tre selv, den første tok jeg hos en kjent gjesteartist som var på besøk her og den andre av en annen gjesteartist. Jeg leser meg nøye opp om dem først. Den siste tok jeg hos han som eier tattoo greia her i Drøbak. De er veldig flinke, og så kjenner jeg han eieren, så betaler nesten ikke noe. Hvis du er gira på å fikse på, så kan jeg ordne det billig for deg hvis du kommer hit :)
65kg, jeg har snakket en del med han som driver her og han sier at nederst på håndleddet ofte er dumt, fordi det fortere kan flyte utover med åra. Noe jeg syns er veldig fint, er stjernetengnene. Da kan du ha flere og de er fine. Da mener jeg ikke de vanlige figurene, men de "bokstavene" som folk har. Er ikke helt bokstaver, men enkle tegn for hvert stjernetegn.
Hehe.. Midt på nittitallet tok æ ei løve gitt.. ;) En svær hannløve.. I dag skulle æ gjerne sett at den va en sånn fin, enkel en.. Men no e den no der.
Slett ikke umulig at æ kommer til drøbak altså. Det e jo ikke så fælt langt å kjøre fra ferga i horten det eller? litt ukjent finnmarking..
Ja, Wevi, fergen fra Horten kan du ta....hvis den går...hm...
Han her er så flink til å freshe opp gamle tatoveringer, og jeg mener at det er bedre å ha en fresh "stygg" en, enn å bare la den forfalle fordi man er misfornøyd. Det jeg innså med den ene jeg hadde. Kom hit du, her kan de gjøre mye bra :)
GRATULERER DERE SOM HAR GÅTT NED!! DERE ER KJEMPEFLINE!!
DET ER DERE ANDRE OGSÅ=) ikke lett å holde motivasjonen oppe når ting går treeeegt.. Har vel ikke rett til å si det for har gått ned mye:o Men i det siste har jeg gårtt opp noen kilo og så går det saaakte ned..300 gram igjen så er jeg nede på 14 =) sikkert uker til..:p
e livredd for at de 300 gramman æ hadde gått ned har sneket sæ på igjen, så æ tørr ikke veie mæ på ivertfall ei uke. :D Men dobbelhaketesten gir nesten ikke utslag i det hele tatt lenger!
I dag har jeg vært kjempe aktiv ;) Først gikk jeg en times trille tur med vesla, så rett på 60 min spinning og rett fra spinning til 1,5 t volleyball trening :D Skikkelig energi bunt i dag :)
Så har jeg gått ned 700 gram siden onsdag/torsdag :D Kjempe hæppi ;)
Det va ei fin tatovering. :) Æ vil gjerne også ha et bilde av en av hundene, men æ har jo så mange og har hatt så mange hunder. :D Har såklart en eller to som e ekstra spesielle og som har satt dype spor.. men æ lure på å ta ei som e litt mer generell. Altså bilde av en polarhund som trekker en slede eller lignende, og da bruke et bilde av en av mine egne såklart. Men det blir ikke enda.. :) får pusse opp dæm man har først. :)
God mårran folkens!
I dag er en ny dag, en ny mulighet!
Gikk på vekta i morges.. ikke et vakkert syn... men det må man vel bare regne med etter en helg med masse masse masse drikke.... hufser
ikke no sol er det i dag heller... :( grått og kjedelig... regn i lufta... kaldt.... OG jeg har glemt igjen kortet mitt hjemme... hadde heller ingen penger i lommeboka...
MEN!!! Jeg sitter innendørs, med varme i kroppen, det er strøm her, så lamper lyser opp... Håper det klarner til litt ute seinere... er lov å håpe ikke sant? og snille snille schærsten min lånte meg 200kr, så da har jeg til lunsj!
Og fra i dag skal jeg være flink å holde dietten... Nå SKAL jeg ned i vekt!!!! under 100!!! HERE I COME!
Her smelter nysnøen fra i går. Jeg er så lei av snø og vintertemperaturer!!:mad: Tror snart jeg verver meg som trekkfugl jeg altså! Det har vært litt av ei helg også. Alle fire i familien har vært i dårlig form og sur, så det har vært noe dårlig stemning her. Det var nære på at vi holdte treåringen hjemme fra barnehagen i dag, men etter litt nesespray så kom formen seg og hun ville i barnehagen. Heldigvis om jeg skal være helt ærlig. Det er nok med en sutrete baby som får tenner akkurat nå. Det blir kort dag på treåringen så det går nok bra.
Vet dere? Jeg har jo veiedag på mandager, men tror dere ikke at jeg GLEMTE å veie meg?!! Det ser jeg på som et godt tegn. Da blir det veiedag i morgen i steden. Pytt pytt.
Tiddelibom sier jeg bare. Det SNØDDE jammen her også i dag morges, skulle ikke skrytt for mye om vår og sommer her likevel. Er vel best å skaffe ny ull til å ha under bunaden for både liten og stor...
Vekta var snill idag, nå er jeg tilbake på tickeren igjen, selv etter et par sjokoladebiter og litt ekstra lavkarbokos igår. Og slapp til å drikke vann har jeg også vært i helga. Og sovet litt lite. Rart...
Det har begynt å snø igjen her også, men det legger seg ikke. Ikke enda ihvf. :mad: Kjenner jeg gjør noe så uhensiktsmessig som å bli sur jeg nå. Jeg er så lei! Jenta mi er et halvt år og har enda ikke opplevd pluss femten ute!
Hehe stegforsteg. Det er en test æ begynte med når æ starta slankinga. Æ kan egentlig bli ganske rund før det vises på ansiktet. (men herregud den rompa.. ) Men no når æ ble på mitt største så hadde æ fått rundere ansikt!!:eek:
Æ legger fingeren under haka og sjekker hvor langt ned æ kan ta den uten at det blir dobbelthake. :D Og nå er det nesten ikke dobbelthake igjen. Har jo ikke gådd ned kjempemasse, men det hjelper fælt på humøret og æ snur ikke hodet den andre veien når æ går forbi speilet i gangen... ;)
Har litt sånn sprettrumpetest også.. men der e det en vei å gå merke æ :D
Leste nemlig et sted at når man kan legge en blyant under rumpa og den ikke blir hengende.. da har man sprettrumpe. :D
I går hadde jeg og samboeren min 2 års-dag og i var ute og spiste. Jeg gikk nok litt over i karboer, men det ga jeg fint faen i. Eneste som gjorde at jeg bikka over, var nok at jeg spiste noen friterte scampi og noen av susene var ganske søte. Spiste ingen dessert el. , MEN i dag hadde jeg gått opp 1 kg! Det er litt sykt. Sikkert bare vann, men hva skjer når vi er ferdige og skal begynne å venne kroppen til litt karbo igjen? Gå opp en kilo om dagen?
Skjønner ikke hvorfor jeg gikk opp så mye, for skulle ikke tro at det lille ville gjøre det. Frityr er jo nesten bare fett....:confused:
Elinee? Kanskje dere spiste litt seint og det var en del salt i maten? Det merker jeg fort hvertfall...
Men jeg også var opp en kg i dag!! :mad: Helvete!! Jeg var så optimistisk og tenkte at NÅ har jeg komme meg under 70! Men neida...:( Var ikke mange millimeter om å gjøre at jeg bare droppa hele dietten og gikk over på GR med 1300 kcal om dagen... :rolleyes: Derfor så syntes jeg liksom jeg fortjente resten av posen med bacongull nå... :( BØR vise mindre i morra altså, ellers ryker vekta ut av vinduet!!
Det står at vi bør gå ned 2-3 kg mer enn vi faktisk vil ned fordi vil vil gå opp et par kilo når karbolagrene fylles med vann etter endt kur.
Superteddy: Jeg føler med deg altså. Kanskje du skal vente en dag eller to med å veie deg dersom du har spist bacongull for det er ganske salt og det virker som om du er på kanten til å gi opp i utgangspunktet. Da er det kanskje lurere å vente et par dager for å øke oddsen for å få følelsen av å lykkes? Trøsteklem
Hoff ja... Det e ingen andre enn de som har prøvd lenge som skjønner kor inderlig fælt det e å se større tall på vekta.. :klem: Hvilket gjør at æ ikke vil gå på vekta på lang tid i tilfelle æ har gådd opp de tre hundre gramman æ klora mæ ned i forrige uke. Tanken på GR datt faktisk innom mæ også.. Æ gikk fortere ned med det.. Men så tenke æ på det konstante matfokuset æ hadde da. Tvangsspiste hver tredje time for å holde på forbrenninga og sånt. Sulten støtt og fysen hver bidige kveld.. Så æ kliper mæ fast og håpe The Swoosh-fairy kommer hit snart.. :)
Ah, det har visst løsnet litt! Likevel når jeg nok ikke delmål 1 før mandag (17.mai), men bunaden passer veldig bra iår iallefall! Satser på at den må syes inn til neste år!!:p
Vekta er så merkelig her også. Den siste måneden (pluss) har jeg stått stille 1,5 uke i strekk for så å gå ned rundt en kilo for så å stå stille i nye 1,5 uke. Hvis dette tempoet fortsetter vil jeg jo ikke nå målet mitt på fem måneder! Jeg håper det tar seg opp igjen jeg altså, og det snart. Forhåpentligvis kommer jo sommeren, men hvem vet. Jeg skulle ønske at jeg hadde gått ned minst fem kilo til innen den tid, men det virker som om sommeren kommer like sakte som vekta går ned for tiden så du skal se det ikke blir noe med noe. Jeg kjenner motivasjonen er lav for tiden her også.
Håper det er mensen som kommer jeg, og at det er derfor vekta er mongo... Føler meg skikkelig oppblåst i magen også... :rolleyes: Ikke noe bedre i dag heller nei... Heller noen hundre gram til opp... :mad: Trøtt og sliten av pollen og livet er herlig! :p Er heldigvis ikke sånn at jeg har lyst å trykke i meg sjokkis og sånn da, bare litt smålei... ;)
Og gjett enda en ting jeg klarte igår da? Jeg fikk lårene oppi og knappen igjen på den supertrange jeansen min! (Never mind den digre valken som kom på oversiden, den skal jo bort...:p)
Så da prøver jeg bare å slette fra minnet de dumme tallene på vekta i dag. Vel, det var i det minste bare det bak komma som var litt feil...:rolleyes:
Og jeg er på tur ned igjen!! 100.9 viste vekta i morges... Så en kilo til første store delmål!
Også er et jo nesten ingen fristende utskeielsesdager i næreste fremtid heller.. rister oppgitt på hodet
Skal nok klare meg greit gjennom 17. mai.. men så er det NOK en jentekveld helga etter.. hvor vi skal på matkurs... og lage nyyydelig mat... (indisk) hvordan skal jeg klare å ikke spise no av det? Jeg trenger jo ikke drikke meg snyyyydings.. (fikk på en måte nok alkohyler denne helgen.. ) jeg SKJØNNER jo at det er litt tidlig med utskeielse igjen allered så fort.... men jeg har jo veldig lyst da... også er det bryllup 5. juni... da SKAL jeg skeie ut... men etter det så har jeg faktisk ikke planlagt noe som helst som jeg behøver(jeg vet jo at jeg aldri behøver dette) å skeie ut i..
er litt der jeg er og ja.... huffameg!!!! nei.. vi får nå bare holde ut...
Det ALLER verste.. er vel det at jeg ikke har dårlig samvittighet for å skeie ut heller.....
Slektskap: Så flink du er!! Kjempedeilig å komme inn i de minste klærne igjen! ;)
Om dere ikke har dårlig samvittighet for å skeie ut så synes jeg dere bare skal kooose dere jeg! :) Er jammen glad jeg ikke skal i bryllup denne sommeren... :p
Flinke dere er , damer!
Jeg skal på jentetur til københavn og i to barnedåper. Irriterende når man egentlig ikke vil skeie ut, men så vet man ikke hva man blir servert.
Jeg spiste ikke veldig salt og var heller ikke sent. Så ser litt mørkt på å starte med karboer igjen, men hvis det er sånn at man skal ha et par kg å gå på, så er det vel greit. Håper bare ikke at et par kg blir 10....
I det siste har jeg merket at jeg blir så fristet. Har ikke blitt det før, men er på nippet til å avslutte kuren. Føler liksom at jeg har gått ned en del nå, men dumt å gi seg førman er helt i mål. Vekta er fortsatt tilbakestående etter den bittelille overstigningen i karbo. Dritt. Nå skulle jeg ønsker jeg skeia ut skikkelig, når jeg allikevel gikk opp så mye av det. Men er på vei nedover, så får bare smøre meg med tålmodighet....
Jeg sliter også noe veldig med kuren om dagen. Jeg har konstant lyst på noe å spise. For min del er det ikke så viktig at det er karbomat, bare at jeg har så lyst på veldig store mengder og jeg fikk skikkelig smaken på bacongull her i helgen. Jeg merker at jeg er nødt til å være forsiktig med å kjøpe inn sånne ting hvis jeg skal klare å unngå uvanen med snacks og godis. Mye vil ha mer, mye mer.
Vekta har gått et par hundre gram opp her også. Akkurat det tar jeg ikke så tungt for jeg vet jo at det er tilfeldigheter med sånne småtall, men det er frustrerende når det ikke går ned. Jeg savner å gå kjapt ned i vekt gitt.
Jeg tok meg i nakken og veide maten min i dag. Tror muligens jeg har spist for mye fett i det siste jeg, eller kanskje bare for mye generelt... :rolleyes: Dritkjedelig å veie, men nå må jeg prøve noe for å se om det hjelper. Tenker jeg skal prøve å ligge på 70 g proteiner og ca 150 g fett og så lite kalorier som mulig... Da MÅ det hjelpe! Blir mer salat og eggemelk uten egg igjen nå! :) Stay tuned... ;)
Namba: Sånn føler jeg det også, men nå er det strenge linjer igjen! :p Har mest lyst til å stappe i meg! :o
Elinee: Kos deg litt du, så kanskje du blir mer motivert til å fortsette kuren etter turen din! :)
Ja, mulig jeg kan bli mer motivert av det. Men merker nå at de gangene jeg har gått opp ved å FØLGE kuren, så blir jeg mest demotivert. Hvem hadde trodd at man ikke gikk ned av å slanke seg? Heller ikke nødvendigvis høykarbo jeg vil ha, Namba. Men vil ha muligheten til å spise litt mer variert og det jeg har lyst på. Ååååå....Men, men. Håper bare ting, eller kilo, kommer snikende innpå når jeg begynner å ta inn litt mer kaboer.
Jepp jepp... Nede på laveste notering igjen i dag etter å ha veid maten i går. Satser på det hjelper litt med noen sånne strenge dager da. :) Blir ikke noe kos i helga hvertfall! Muligens ett glass vin da... :D
Æ visste at det va dumt når æ kjente at kroppen va en ballong av vann, men æ gikk altså på vekta... Det måtte jo skjære sæ.. Opp 800 gram.. Men men. No kommer mensen om ei ukes tid, så æ trur æ skal prøve å trimme ekstra mye no og så ikke veie mæ før æ e ferdig med ho der tanta.. Begynner å lure på om æ skal prøve fedon en periode eller no..
Men gledelige nyheter da!!! No har æ pakka telt og min lille, gamle gjeterhund i bilen, klare til å kjøre til hamar for å bo hos en vennine til i mårra. Da henter æ nemlig valpeeeeen!!! Skal prøve å legge inn bilde av ho hvis dåkker vil se. :)
Venninna mi har en annen venninne og hennes familie boende hos seg fordi huset hennes brant ned på påskeaften.. Hoff.. Men da blir ivertfall huset proppfullt av voksne og barn, så æ tok med teltet og camper i hagen ved siden av 16 huskyer istedet, så får æ sove litt mer. ;)
Var forresten hos legen min i går en tur. Mens æ først var der så spurte æ hva han synes om ketolyse, siden det er så mange forskjellige meninger om temaet. Så viser det seg at broren hans går på det og prøver å få ham med. :) Men han visste ikke nok om det, så han ville hverken anbefale eller motråde mæ det. Greit med en ærlig lege ivertfall. :)
God tur Wevi! "tar med meg teltet og..." :D Litt fjernt for meg...
100 g ned på tickeren idag! Godt å runde en ny kilo! Er ganske rart hvor mye det svinger, har visst lite å si hva jeg stapper i meg eller om jeg har vært på do osv. Men, ned er ned og opp er bare midligertidig!
Bra innstilling.:) Jeg er også hyklersk når det gjelder det der. Når vekta går litt opp så er det jo "bare tilfeldigheter" og jeg tar det ikke så tungt, men går jeg ned 100-200 gram så blir jeg glad for da har jeg gått ned i vekt, men jeg legger ikke på meg.;)
God tur Wevi. Det er fjernt for meg også å ta med teltet på tur, men jeg skal prøve å ligge i telt med jenta vår i hagen i sommer (med madrass siden jeg får vondt i bekkenet av å ligge på alt annet en skikkelig kvalitetsmadrasser, så vanlig skumgummi blir smertefullt nok). Jeg grugler meg.
Er det noen av dere som har begynt å bli fornøyd med kroppen sin nå? Noen som føler seg mye bedre?
Gratulerer Pheona :) Kjempe flott :D
Gratulerer til dere andre også!
Jeg er veldig fornøyd for tiden :) Har begynt å gå ned igjen jeg, og alle klerne mine henger og slenger på meg.. Men har bestemt meg for å ikke kjøpe klær før jeg er i mål :D Men jeg skal kjøpe meg en ny bikini til sommeren og jeg gleder meg faktisk :) Det må vel være positivt at en gleder seg til å kjøpe bikini ;)
Jeg ønsker at jeg er gått ned 15-16 kg til sammen til bikini sessongen, men det er nok kanskje for mye å håpe på ....:rolleyes:
Jeg er bare 4 kg igjen til normalvekten jeg stortsett har hatt i de siste årene, så det blir sikker tøft å komme seg under, men er fast bestemt for å klare det :)
Jeg føler meg utrolig mye bedre i vert fall, gleder meg til å ha på meg bunaden på 17 mai.
Den har ikke passet på noen år.
Har bare 1,5kg til mitt neste mål.
Vekta har stått litt stille i det siste egentlig, går ned men sakte.
MEN klærne blir løsere så, hurra!! :stortsmil
Tror ikke bunaden min passer i år heller... men til neste år!!! skal den passe ;)
Forhåpentligvis får jeg brukt min mamma sin bunad. uten at det ser allt for j***** ut....
Jeg er sulten!!!! Men jeg har spist det jeg skal i dag (ferdigspist for mange timer siden... :rolleyes:), så nå er jeg spent på vekta i morgen tidlig... Krysser fingrene!!! :D
:D Ned 200 gram fra i går, og våger forsiktig å tro at det kanskje løsner litt nå... :) Kan hvertfall stille ned tickeren min for første gang siden før påske, og det er deilig!! Fikk nesten hjertestopp når jeg gikk på vekta, for den viste 69,6!! Men de to neste gangene var jeg 70 akkurat.. :rolleyes: Kanskje kanskje jeg går under 70 i morra?? Kjenner jeg ble litt mer motivert til å være flink å veie maten min igjen hvertfall! :)
jaja... ikke no sol idag.. Skikkelig rart å være på jobb også... Men det er vel ofte sånn på inneklemte dager... Hadde skikkelig søndags følelse i går. Litt digg det også. Lurer på om jeg skal prøve å reise til lillestrøm etter jobb, for å se om det er noen kjoler å leie/ kjøpe...
Hva synes dere? Jeg skal ikke i bryllup før 5. Juni... Er det for tidlig å se på kjoler nå da? (med tanke på at jeg sannsynligvis/forhåpentligvis går ned kilosvis ( :P ) til den datoen?
Det går jo an å kikke litt på kjoler da. Du ser vel sånn ca hvor du har gått inn hittil, sånn at det går an å forestille seg hvordan du blir om 3 uker. :) Ville vel kanskje ventet litt med å kjøpe, ev legge av i to størrelser en liten stund om du får lov? ;)
Jeg undres på om vekta har løsnet litt her igjen også. Jeg håper det. Etter å ha gått ned den siste måneden har jeg blitt stående stille i 1,5 uke. Nå har jeg så smått begynt å gå ned igjen etter kun fire dager med stillstand. Krysser fingrene for at dette betyr at det vil gå fortere fremover.
Da er det snart langhelg og jeg har trålet oppskriftsdelen for å finne inspirasjon til litt ny mat. Jeg trives egentlig bare bedre og bedre på ketolyse fordi jeg blir flinkere til å variere jo lenger jeg holder på. Det blir jo ofte det samme likevel, fordi man kan spise ting man liker kjempegodt med god samvittighet.:p Forrige lørdag laget mannen og jeg oss rekecoctail til frokost. Det var kjempekoselig, så det blir det i morgen også. Ostelasagne skal jeg også prøve om ikke så lenge. Den har fått veldig mye skryt, så jeg er spent. :)
Tør nesten ikke å tro det, men etter en kopp kaffe, en halvliter vann og en tur på do i morres, så viste vekta 69,7!!! :eek: Tør ikke stille ned tickeren mer før jeg ser hva den viser i morra, men jeg ble skikkelig glad altså!! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.