Nerthus sa for siden:
Okei - Nerthus sjekka førerkortet sitt nå og har du sett ;) C1 faktisk. Går ut 5.desember 2011... ;)
Nerthus sa for siden:
Okei - Nerthus sjekka førerkortet sitt nå og har du sett ;) C1 faktisk. Går ut 5.desember 2011... ;)
Photobscura sa for siden:
Har jeg aldri hørt om.
nellie sa for siden:
Er det normalt å klø i huden pga pollenallergi? Allergien tar jo bare helt av her, om dagen.
Regret sa for siden:
Jeg får ofte tørr hud når jeg har allergiutbrudd, kanskje det er derfor du klør?
nellie sa for siden:
Jeg klør kun i den ene håndflata.. Har klødd og klødd der i 3-4 dager nå. Huden er hel og fin, men ja. Kløkløklø.
Kanskje sa for siden:
gammel og gammel fru blom .... er vel ikke gammel :p, men når alle mine veninner er i begynnelsen av 20 årene, så ser jeg jo at de virkelig har glatt og pen hud. Trodde jeg også hadde det, men ser jo klart en forskjell ! Tar jeg hud mellom fingrene, så blir den skrukkete. og ting henger og disser hehe.
Kan jo høre på apoteket om de har en krem som strammer opp og demper tendensen til rynker.
det er ikke kjekt dette.:(
jeg er liksom så tjukk alle veier, at jeg har prøvd å flytte fokus fra f.eks mage til pupper .... men når ikke de er pene å se på en gang lenger ......... ja da blir man litt oppgitt:rolleyes:
Regret sa for siden:
Jeg står å bretter sammen nyvasket klær her nå og jeg legger merke til at alle buksene mine har hull i nærheten av skrittet :eek: Og jeg lurer på om det er flere som sliter med samme? blitt mye lapping i det siste og jeg går i manko på bukser da veldig få av de passer fortsatt. jeg blir så irritert... hva kommer det av? Kan det være at lårene gnisser så mye at de sliter hull?
Kitt sa for siden:
Velkjent problem, ja!:p
Har blitt megagod til å lappe/reparere bukser akkurat der, gitt! :D
Carisma sa for siden:
Jeg har akkurat det samme! Hatt det et par uker nå i venstre håndflate, aner ikke hva det kommer av. Kan ikke huske å ha hatt det tidligere år i pollensesongen.
vimsen85 sa for siden:
Er det noen som vet om noe slags lavkarbokurs i Oslo? Broren min var flink med lavkarbo en stund og gikk ned 25 kg, men nå har han gått opp igjen disse på bare fire mnd. Han sliter litt med motivasjonen alene. Han er ganske sjenert, men jeg tenker at et kurs kanskje kan hjelpe han med motivasjon.
Finnes noe sånt?
BenteR sa for siden:
Kløing er absolutt ikke unormalt i pollensesongen.
Jeg klør flekkvis, en liten plass på ene kinnet og midt på ribbenina på samme side som kløfleken i ansiktet + en liten flekk på leggen også på samme side. Hudlegen kalte dette hormonflekker....helt ufarlig men fyttikatta som det klør
Jabba sa for siden:
Så kjekt at dere koste dere på bobilferie! Det gjør at jeg får enda mer lyst til å prøve!
silje21 sa for siden:
flere enn meg som av og til
BenteR sa for siden:
Hvis noen svarer blankt nei til det så er de enten helt nygifte eller så lyver de :D
silje21 sa for siden:
hehe og godt er det:p kan ikke være solskinn 24timer i døgnet :D
Kitt sa for siden:
Tror faktisk det er flere forskjellige. Hexeberg&co har kurs i Oslo blant annet, så vidt jeg vet!
Google litt evnt høre med klinikkken til Hexeberg vil nok gi bedre svar!:p
Nerthus sa for siden:
www.spisdegslank.no/index.php?name=1-Kurs
Kursing på skedsmokorset. Kun 300 kr (tror det er bare en kveld). man kan starte med og lage maten selv - eller starte med ferdigmat fra spisdegslank :) jeg regner med nye datoer kommer etter påskeferien.
Jeg har svært god erfaring med spisdegslank, maten smaker godt, man slipper og lage den, og den er VELDIG variert (litt avhengig av hvilke menyer man velger selvsagt).
Jeg har regnet litt på næringsfordeling siden det har blitt nevnt at det er mindre fett enn ellers - men de ligger faktisk på 5% karbo - ca 20% protein og 70+ % fett :)
Jeg ble (helt utrolig) fri for allergi etter at jeg la om kostholdet. Men jeg klødde på håndbakene, og klødde meg gjerne til blods og fikk en haug med små klumper. Det samme på brystet. Men håndflata, den var ny!
Det eneste jeg brukte mot det var sånn ... antikløkrem. Husker ikke hva det heter, men det begynner på 'e', er en lilla tube og fåes kjøpt på apoteket. Hjelper helt greit. På det verste smørte jeg også hendene med aloe vera, og putta på bomullshansker. Men det hendte jeg våkna opp uten de hanskene ... Trangen til å klø kan være helt overmannende! Glad jeg slipper det der, altså.
Imp sa for siden:
Regret: Sliter med det her og, prøver å lappe litt fra innsiden men det varer sjelden. Bare å kassere buksene til noe annet, og kjøpe seg nye....
Dere som klør i håndflata: Det er også et symptom på skabb....ikke at det betyr at dere har det, men jeg husker godt at det var mange som klødde i hendene da det gikk skabb på et sykehjem jeg jobbet på i Oslo.
Regret sa for siden:
Skulle ha gjort det om jeg hadde den slags penger ;) Her er klær nærmest luksusvarer, så de blir nok lappet til de kun er én stor lapp :)
Om det er skabb, så klør man mer mellom fingrene, tærne og ... ja, andre steder der hud møter hud, og det tar ikke lang tid før man får sjarmerende pussfylte blemmer. Og det klør helt sinnsykt!!!
Kitt sa for siden:
Eurax!
[img]http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQxWM9XzufGZz4tJdBwfpadoW73-l64P1-AVAN08kUewRbve1plwQ[/img]
Ja! Jeg visste vel at du visste! :D
Kitt sa for siden:
Utrolig hva slag info som kan lagres!:p
Selv foretrekker vi denne:
[img]http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQS7RWZvzFmoMrbn-KsVwHOiAXWswDTa3v-XPDbOV-W0Pl4Gn6mfA[/img]
Ah, takk for tips! Nå har jeg ikke allergiplager lenger, men myggen er særdeles glad i meg, og eurax funker sånn passe, liksom.
Kitt sa for siden:
Xylocain er vidundermiddel her i huset. Begge ungene reagerer enormt på mygg/klegg og det hjelper lite på hevelse etc om det klør mye i tillegg. Det ligger sånne små tuber i alle vesker, toalettmapper, hanskerom etc. Virker kjapt og virker BRA!:)
blåbær sa for siden:
Ville bare si at Kitt har helt rett. Mygg og meg er en ikke så heldig kombinasjon, noe mange stygge arr på leggen kan vitne om. Men xylocain funker! Har inntrykk av at eurax er mer vanlig å bruke, og jeg har ofte lurt på hvorfor.
Så bra!
I forfjorsommer sovna jeg i et telt rett i nærheten av Trysil med beina utenfor teltduken, fordi det var så varmt. Dagen etter kunne jeg telle seksti myggstikk ... på den ene leggen! :eek:
Kitt sa for siden:
Eurac er bare et kløstillende middel, xylocain er faktisk et medisinsk bedøvelsesmiddel som kan brukes mot alle smerter som ikke krever at man skal smøre på et stort område!
Brukes som lokalbedøvelse ved småkirurgi feks, eller som Embla- plaster til små barn som skal ta blodprøver/legge inn veneflon!
Lava sa for siden:
Jeg klør på øyelokkene, fint med rosa/rød øyenskygge :p
Jeg dro til syden ett år, og kjøpte en fin hudlotion (lDb) på flyet, 3 for nesten ingen kroner.. smurte meg hver kveld i noen dager før jeg forstod at DEN var grunnen til at jeg ble bitt av noen dyr hver natt... våknet med stadig flere bitt som klødde godt. Kasta kremen i kofferten og brukte den opp hjemme.
Regret sa for siden:
Huff jeg savner ikke å klø i øynene altså! Jeg reagerer mindre og mindre for hvert år på pollen nå. Jeg er allergisk mot timotei (gresspollen) og jeg bodde ved en stor skog når jeg fikk vite at jeg var allergisk.. da ble det noen sommere innendørs, men herlighet som jeg klødde.. Jeg kunne klø øynene mine til blods, uten at det hjalp det minste gram. Merker nå at jeg reagerer mer og mer på bjørkepollen :( så jeg forbereder meg vår / tidlig sommer med å stacke opp zyrtec og fuktighetskrem. Pollen KLØR!
nellie sa for siden:
Jeg er bare allergisk mot bjørkepollen, så det går over etter en måneds tid, takke gudene! Det begynte faktisk for et par år siden. De første dagene i denne omgangen var ille greier! Skjønte sesongen var i gang da jeg våknet med et øyenlokk som var hovent ut av en annen verden. Men nå er det mye bedre, altså. Bortsett fra litt kløe i håndflaten og litt i øynene innimellom.
Tror ikke jeg har skabb:p
Lillemy71 sa for siden:
Jeg var i Japan en liten tur og besøkte bl.a. en nydelig japansk hage en dag, det duskregna litt og de japanske myggene hadde sin beste dag ever, er jeg sikker på. Det satt tett i tett nedover leggene mine. Neste dag talte jeg 72 myggstikk på den ene leggen, orka ikke å telle på den andre som tilsynelatende hadde fler :eek: Det verste var at over natta hadde de blitt skikkelig betente også. Gikk på apoteket på hotellet og fikk et vidundermiddel som jeg smørte på. De sa at det var 100% naturlig, uten kjemikalier og jeg har aldri opplevd makan. I løpet av timer gikk hevelsen ned og neste dag var det bare røde felter igjen på leggene. Tok jo selvfølgelig med meg hjem av dette vidundermiddelet, men dessverre var det kort holdbarhet på det. Skulle ønske jeg kunne fått tak i en ny ladning av den salva der, for venner og familie bruker meg som sin "myggspray". Ingen andre som blir stukket så lenge jeg er i nærheten :(
Kanskje sa for siden:
Jeg har xylokain som flytende i flaske visste ikke det fantes i krem, så det skal jeg sannelig kjøpe !!
jeg sliter med kleggen som sommeren, den spiser meg opp, og jeg hovner opp og blir rød og fæl og det klør sinnsykt !! har da brukt xylokain, mentolatum, og masse annet, men det hjelper ikke. mener å huske å ha tatt allergimedisin, har det noen kjent efekt på slik reaksjon?
Kanskje sa for siden:
Jeg driver og prøver å få min gamle laptop litt raskere, og tenkte at jeg skulle ta bort programvare som jeg ikke bruker, men aner jo ikke hva som er hva.
Har lest at man skal kunne sortere alt etter når man brukte det, og se hva man ikke bruker, men jeg finner ikke denne funksjonen. Noen som kan hjelpe meg?
vimsen85 sa for siden:
Takker :) Skal sjekke og så spørre han om han er interessert i noen av disse.
Jeg hadde egentlig et spørsmål. Men nå kommer jeg ikke på det :( Det var da teit :p
Ha en nydelig søndag alle sammen! <3
Kitt sa for siden:
Som sagt, begge mine har brukt allergimedisin fast om sommeren pga ekstrem eaksjon på mygg og klegg!
Loratadin fås kjøpt uten resept, men er jo billigere å få det på resept/kjøpe deg i Sverge!!
Georgine sa for siden:
Jeg opplever at myggen ikke liker meg om jeg er i ketose og da får jeg kanskje 1 eller 2 myggstikk på en uke. Utenfor ketose så er jeg favorittmåltidet til enhver mygg i området.
Har hørt om andre som opplever det samme. :)
Et godt tips er å laste ned Tune Up Utilities. Du har femten dagers gratis prøvetid, men utrolig hva du kan utrette på den tiden. Det er enkelt å bruke både til det du skisserer, og ellers rydde opp i ting som f.eks Windows sine egne programmer ikke makter, defragmentere, fjerne unødvendige oppstartsprogrammer, og diagnostisere diverse feil. Jeg har kjøpt programmet, for det er helt uunnværlig for meg nå!
Anarko sa for siden:
Jeg skulle lage noen rundstykker jeg fant oppskrift på innpå her, jeg har laget de før, og de er veldig gode. Man skal stivpiske eggehviter med bakepulver, men denne gangen her så ville det ikke bli så stivt som det skulle. Jeg har sjekket datoen på eggene og det står best før 15.5.2011... Så de skal være fine. Hva kan det være som gjør dette?
Furine sa for siden:
Om bollen du har hatt eggekvitane i, ikkje var 100% rein, kan det ha innverknad, det samme om du har fått eggeplomme i, det skal ikkje mykje til.
Regret sa for siden:
Om du har fått plomme i røren, selv bare en liiiiiten mengde, så blir det ikke stivt.
Anarko sa for siden:
Den ene plommen gikk hull på, og selv om jeg ikke såg noe plomme oppi, så tror jeg nå at mysteriet er løst. Eventuelt at bollen ikke var ren. :) Takk!
Carisma sa for siden:
[quote=silje21;1088402]flere enn meg som av og til
Lillemy71 sa for siden:
Nei det er en bedøvelseskrem der virkestoffet er lidokain. Lidokain blir brukt som lokalbedøvelse når man f.eks skal fjerne en føflekk hos legen. En slik krem blir også brukt som bedøvelse når man skal sette f.eks venflon på små barn.
Se f.eks her
nellie sa for siden:
Akk... I dag våknet jeg med ødemer i venstre håndflate og i øverste ledd på høyre tommel, igjen. Hva skjeeeer a?
(Det er ødemene som klør)
Supera sa for siden:
Kan skrive under på at det klør noe helt sinnsykt. Jeg klødde meg til blods i søvne... Da det var godt og varmt under dyna så likte skabben seg veldig godt og var aktiv. Men pussfylte blemmer fikk jeg ikke som jeg kan huske. Det var bare veldig rødt og så ut som et ganske vanlig utsett rett og slett. Slik som dette:
Jeg driver og prøver å få min gamle laptop litt raskere, og tenkte at jeg skulle ta bort programvare som jeg ikke bruker, men aner jo ikke hva som er hva. Har lest at man skal kunne sortere alt etter når man brukte det, og se hva man ikke bruker, men jeg finner ikke denne funksjonen. Noen som kan hjelpe meg?
Ser at Photobscura har anbefalt tune-up, og jeg har også prøvd det og var veldig fornøyd. Men den forteller deg jo fortsatt ikke hvilke program du vil fjerne og hvilke du ikke vil fjerne. Du kan jo f.eks. legge ut en liste her, og så kan jeg eller noen andre fortelle deg hvilke jeg/vi tror du kan fjerne?
Carisma sa for siden:
Merkelig, min far fikk slik salve av hudlege mot eksem for mange år siden, med beskjed om at det var kortisonsalve og dermed fare for de forskjellige bivirkningene av kortison. Derfor har jeg skydd denne i årevis!
nellie sa for siden:
Hei Nellie! Dette står på SML.no
Just f*****googleit.com
Ah, en medskabbete! :p Jeg fikk blemmer mellom fingrene, bl.a i tillegg til masse prikker. Men det har nok med at det tok lang tid før jeg fant det ut, kanskje. Ikke SÅ vanlig å få skabb. Og ikke noe man kanskje skryter av. Med det sagt var det ei venninne som smitta meg, da vi lå andføttes i senga mi et par netter mens hun var husløs. Skal tydeligvis ikke så mye til. Og det var et svare hel**te å bli kvitt det, vaske alt av klær, slenge alle puter og dyner på taket (jeg bodde i loftetasje med takvindu), og fryse ned tøfler og sko og så videre. Og den motbydelige kremen som man måtte smøre over hele seg, og stå i en liten evighet som en annen DaVincies vitruvian man til det hadde trukket inn ... Men men, jeg ble jo kvitt det.
Carisma sa for siden:
Jeg måtte ta skabbkur engang (forebyggende), fordi jeg hadde sitti i sofaen hos noen kammerater av meg, og han ene hadde dratt med seg ei dame med skabb hjem helga før! :rolleyes: Hvor kjip er den telefonen liksom: "den one-nighten, jeg har visst skabb jeg!" :lol::lol: Mulighetene for videre dating forsvinner vel raskere enn isen på markavannene nå i påska! :lol:
Labomba sa for siden:
Sånn veldig gul ost som de bruker på burgere og over nachos i det store utland, hva heter det? Den smelter lett og smaker veldig godt. :p
Og hvor kjøper man det tru?
nellie sa for siden:
Trooor det er cheddar:) Når du skal kjøpe det må du være veeeldig obs, for der finnes det mye dritt altså.. De fleste du får kjøpt ferdig skivet er full av med alt mulig slags tull. Jeg synes ikke den "rene" er noe særlig, men hver sin smak:p
Kitt sa for siden:
Det heter cheddar og skal finnes i de større matbutikkene som Ultra, Meny og ICA.
Jeg kjøper i Sverige for å ha til sommerens mange grillede hamburgere!:sikle:
Carisma sa for siden:
Den osten man som sies å være cheddar er ofte en type smelteost. Den som ligner mest er visstnok kavli sin tomatost av hva du får tak i her i Norge.
blåbær sa for siden:
Du mener kanskje enten amerikansk ost eller cheddar? Selv syns jeg cheddar (matvareguiden og tine) er en helt super matost!
Supera sa for siden:
Vi vet ikke hvor jeg fikk skabb fra, men legen sa at det var vanlig at katter var smittebærere. Og jeg var den som koste mest med kattene hjemme. Og så smittet jeg hele familien. Vi måtte gjøre ta skabbkuren to ganger til og med. Moren min hadde ikke klart å følge instruksene skikkelig første gang. Hun fikk ikke med seg at alle måtte gjøre samtidig, så hun var ferdig med kuren da vi andre begynte. :rulleøyne Så vi smittet henne og så smittet hun oss igjen. Og den kremen som skulle smøres over hele kroppen, skulle ikke den sitte på i 12 timer eller noe? Jeg mener å huske at jeg sov med skabbkur og hvite hansker på hendene en natt. Men mulig det finnes forskjellige skabbkurer.
Godt at hun hadde nummeret hans da slik at hun kunne advare ham. Og godt at hun sa ifra til ham. Men han mistet nok interessen for henne, ja. :geip:
blåbær sa for siden:
Haha, det var det mange som hadde svar på :)
Labomba sa for siden:
Supert!!! Cheddar handles inn den dag i morgen.
Carisma sa for siden:
Cheddar smaker ikke likt som den osten, så langt jeg har erfart. Som sagt kalles den cheddar, men er fremstilt på en helt annen måte enn "vanlig" cheddar.
Haha, jeg hadde jo på den tiden en greie med en fyr som jeg egentlig ikke likte så godt, og som jeg selvfølgelig presterte å smitte. Sånn sett var det veldig praktisk, det ble ikke noe mer med oss. :p
Sounds about right! Og så var det noe med at den ikke under noen omstendighet skulle sitte på i mer enn tolv timer. Jeg husker jeg lurte veldig på hva som ville skje om jeg hadde drøyan fem minutter før jeg gikk og skrubba av meg dævelskapen i dusjen. Ville huden min falle av? Ville jeg skifte farge, til f.eks noe mer eksotisk som grønn? Men jeg tok aldri sjansen på å finne det ut.
Lillemy71 sa for siden:
Usj jeg husker en ekle illeluktende kremen jeg fikk da jeg hadde skabb, også måtte alt sengtøy, klær håndduker osv, fryses og vaskes. Husker det var et jækla styr.
Jeg fikk dette da jeg gikk på videregående og jeg ble mest sannsynlig smittet i garderoben i forbindelse med svømmingen. Var vist ikke noe uvanlig fenomen i følge min lege, at slike offentlige garderober kunne gi smitte av litt av hvert. Ellers er jeg veldig forsiktig med å klappe dyr i syden, de er ofte fulle av skabb og det er ikke alltid like enkelt å se. Sørger ihvertfall for en grundig håndvask umiddelbart dersom jeg er i nærheten av dyr jeg ikke kjenner.
Regret sa for siden:
Jeg lurer på hvordan palmeolje er for lavkarboere jeg. Jeg har i mitt tidligere liv fått høre at palmeolje skal man holde seg LANGT unna, mens på lavkarbo ser jeg at noe som inneholder palmeolje, kan ha lite karbo, f.eks europshopper sin baconsnacks. 0,2g karbo pr 100g, men palmeolje. Skal man holde seg unna, eller går det greit?
Supera sa for siden:
Palmeolje har mye mettet fett og tåler derfor varmebehandling mye bedre enn oljer med mye umettet fett. Men den palmeoljen de bruker oppi der er vel ganske ødelagt a la delfiafett (vs Cocosa) vil jeg tro. Kaldpresset palmeolje er bra. Varmpressede oljer er aldri bra. Men det er jo ikke som at man blir syk av litt av det. Jeg ville ikke brydd meg om det i baconsnacksen. Det er ikke som at du spiser en pose til dagen vel? Det er vel bare snakk om snacks en gang i blant?
Ignite sa for siden:
Grorudpalmeolje var veldig populært på åttitallet :)
Regret sa for siden:
å neida, det er ikke en sånn pose daglig nei, kanskje 1 i ei helg, men ikke hver helg heller. Så da kan jeg konkludere med at det er helt greit og ikke noe å tenke på? vekta reagerer ikke på nevnt vare heller..
Carisma sa for siden:
Litt slitne damer med veldig fett hår? :D
Ignite sa for siden:
Mettet fett :ja:
Supera sa for siden:
Hvis det var noe du ville bruke daglig i matlagingen din, så ville jeg styrt unna. Men litt nå og da hadde jeg ikke brydd meg om.
Rin sa for siden:
Ja, hvis det er årsak til uro/bekymring for den som besvimer - alltid best å få det undersøkt, vel. (Sier "hvis" siden noen av oss svimer av litt i hytt og pine - men lavt blodtrykk er ikke så veldig krise når man først har skjønt hvorfor det svartner hvis man prøver en varm dusj uten å ha spist/drukket et stort glass vann først... :cool:)
Rin sa for siden:
Jeg lurer litt på hvordan-hvorfor min venstre fot (og ikke høyre) hovner opp så voldsomt de gangene jeg har fått i meg noe sukker. Saltinntak fremprovoserer ikke denne hevelsen, men den der kula med krokan-is som ble inntatt lørdag kveld, derimot... Har blitt fraktet avgårde til akutt og legevakt med denne hevelsen når den har forekommet tidligere, siden den liksom ikke er symmetrisk og dermed visstnok kan se ut som en blodpropp, men siden det har vært falsk alarm hver gang, så greier jeg ikke helt å få dén panikken. Jeg bare lurer på, om observasjonen min er korrekt, hvorfor sukker = fotballfot? :cool:
vimsen85 sa for siden:
Blir majones godt med olivenolje, eller skal man bruke smaksnøytral olje som rapsolje?
Nerthus sa for siden:
Jeg ville absolutt brukt smaksnøytral olje om du da ikke er veldig glad i olivenoljesmaken ;)
blåbær sa for siden:
Rapsolje syns jeg ikke er noe godt i majones. Har prøvd det flere ganger, og trodde det var evnene mine det stod på, helt til jeg prøvde avocadoolje, og det ble kjempegodt! Nå sist lagde jeg av en blanding av valnøttolje og solsikkeolje, og det funka også bra. Har aldri prøvd med olivenolje, men kan tenke meg at det blir litt for mye smak.
Zillah sa for siden:
Eg syns det blir ALTFOR sterk smak på majonesen med olivenolje, så da lagar eg heller ikkje majones enn om eg berre har det. Det bør vere ein med så nøytral smak som mogleg. Rapsolje syns eg også smakar litt mykje, eg skal prøve avocadoolje når eg får tak i det.
Nerthus sa for siden:
Jeg har vokst opp med og bruke soyaolje i majonesen - og SE hvor skrudd kroppen min har blitt! tuller bare litt Pappa laget mye hjemmelaget majones, og ikke minst fantastiske italienske-salater/coleslaws.... mhmmmm
vimsen85 sa for siden:
Jeg har bare olivenolje og rapsolje :( Og ikke mye penger heller. Da får jeg nok bare vente med majonesprosjektet mitt..
Rin sa for siden:
Jeg har akkurat prøvd meg på å lage en slump majones selv, med rapsolje. Jeg teoriserer at det bør gå fint hvis man klarer å trikse til riktig smakstilsetning av sennep/sitron eller hvitvinseddik eller hva det nå er som må til. :p Den jeg lagde har en sånn... besk oljesmak, men jeg trooor det skal gå an å gjemme den under andre smaker.
Kanutten sa for siden:
Noen her som har operert sine tunge øyelokk? Jeg skal det i morgen. I tilfelle, ble du fornøyd?
arnakristin sa for siden:
Hei,
Jeg bare sniker meg inn for å minne alle deltakerne i majonesdiskusjonen om Den store majonestråden!
Carisma sa for siden:
Ei veninne har. Hun ble storfornøyd, men desverre hekta på plastiske operasjoner... :(
Kanutten sa for siden:
Jeg gjør det fordi lokkene er så tunge at de dytter på kontaktlinsene slik at de ikke funker optimalt.
Carisma sa for siden:
Hun fikk det dekket pga redusert syn :ja: Men hun var bare atten, og fikk en eller annen ide om at alt som ikke funker i livet sikkert skyldes en ytre defekt man kan rette på... :rolleyes:
Camomilla sa for siden:
Jeg har gjort det, og det ble startsparket for meg på lavkarboprosjektet mitt (av alle ting). Jeg gikk ned to kg mens jeg lå til sengs med isposer over øynene - og bestemte meg tvert for at de aldri skulle på igjen. Så brukte jeg to uker på å planlegge og fjorten dager etter operasjonen kuttet jeg karbene. Men det var jo ikke dét du spurte om :o
Ja, jeg er veldig fornøyd :) Lokkene mine har alltid vært litt tunge, men har blitt verre med åra og overvekt. Jeg sliter også med ødemer rundt øynene, og dette ble også verre av de tunge øyelokkene. Nå føler jeg at blikket er åpnere og jeg slipper den anstrengte følelsen i hodebunnen siden jeg slipper å heise på pannen hele tiden. Natt- og sidesyn er veldig mye bedre, og jeg blir ikke så fort sliten når jeg kjører. Kosmetisk har det også blitt fint, selv om det var veldig uvant til å begynne med. Mye morsommere med øyesminke nå, altså :p
Cherry sa for siden:
Jeg kommer til å bli svært svært sint ganske snart.
Kjøpte en 40 kgsplasmatv i går på 42 tommer. Baksta den inn døra selv. DEN TAR FAEN IKKE INN SIGNALER. Jeg plages. Jeg blir vred, arg og vil grine. Det er like før den går ut vinduet.
HJEELP! Det er en panasonic TX- P42C3E og er heeelt ny. Neida, det er ikke problem med verken ledninger eller dekodere, den tar ganske enkelt ikke inn signaler.
Carisma sa for siden:
Noen flere enn meg som er hekta på ordspill.no?
Kanutten sa for siden:
åhh?? må sjekke!!
Ignite sa for siden:
Litt lite informasjon her. Antar at du bruker HDMI. Er det via en receiver eller rett inn i fjernsynet?
Hvis rett inn i fjernsynet på HDMI1 skal HDMI1 velges på Panasonicen.
Ignite sa for siden:
Du kan få hjelp her:
Carisma sa for siden:
Trenger reisetips til Palma! Drar 17. mai og blir en uke. jeg har bare vært der en dag før, så gleder meg stort til å se mer.
Noen som har kjennskap til forstaden Illetas også? Vi skal bo der.
Nerthus sa for siden:
Hvis det fremdeles går - ta gamletoget fra Palma til Puerto de Soller! Fantastisk sted og flott tur!
Lillemy71 sa for siden:
Er bare nysgjerrig, betaler du det selv eller får du det dekket og hvor mye betaler du i isåfall?
har tunge øyelokk selv og det blir ikke bedre med åra, har tenkt å få gjort noe men veit ikke om jeg har pengene til det. Tenkt å høre litt med legen først, men han er et gammalt stabeis som sikkert synes det er tåpelig, dessuten kan man vel ikke velge kirurg derom man får det dekka og er prisgitt en elle annen slakter :eek:
Camomilla sa for siden:
Nå spurte du Lillemy71, men jeg kan vel svare jeg også :p Jeg fikk det dekket. Det var øyelegen som tok vurderingen om jeg kvalifiserte til å få operasjonen dekket, og øyelegen jeg ble henvist til holdt nesten utelukkende på med slike operasjoner. Man kan vel velge lege på slike ting også, tror jeg, men det må være spesialist med avtale med NAV (andre som har bedre peiling får korrigere meg om jeg tar feil). Man kan nok ikke shoppe fritt på private klinikker og få staten til å dekke det :)
Lillemy71 sa for siden:
Trodde det var slik ja at spesialist skal ha avtale med NAV (skrekk og gru) og har hørt at det ikke alltid er de beste som har disse avtalene. Jobba med ei som fikk en slik operasjon og fader som hu så ut. Men jeg får vel få meg en time hos legen, vet han har en vikar et par dager i uka som er litt yngre og kanskje litt mer åpen for slikt for det er jo uansett han som må henvise meg.
Noen som vet hva en slik prosedyre koster på en privatklinikk forresten?
Kitt sa for siden:
Dersom du leter på Frittsykehusvalg.no ser du hvor du kan få det gjort!
Jeg gikk inn på Fysisk helse, så Øyesykdommer, så Lavthengende øyelokk og til slutt kan du velge hvor i landet du vil ha det gjort.
Du kan henvises til alle disse stedene og kan godt velge noe langt borte om de har kortest ventetid eller om du kjenner til at en spes kirurg er ekstra flink!
Lillemy71 sa for siden:
Takker for svar dere, men må nok innom legen min for å få en henvisning. Er jo ikke sikkert jeg får dekket det heller.
Kommer nok til å gjøre nøye undersøkelser før jeg får noe gjort. Vet at det er ulike måter og gjøre inngrepet på og ikke minst er det jo ulik grad av dyktighet hos spesialistene. Vil ikke risikere store arr ved øynene, dessuten er det jo greit at inngrepet er så lite som mulig. Veit tanta mi fikk gjort det i Tromsø (?) og på henne kunne man ikke se at noe var blitt gjort, utenom løftet da. Kanskje ta en tlf til henne?
fant forøvrig denne siden her og den forklarer det meste også priser.
Moxie sa for siden:
Jeg finner ikke ut av hvordan jeg kan linke til min journal i signaturen min? Eller legge inn linker generellt?
Hjelp!
Kitt sa for siden:
Prøv sånn:
Moxie sa for siden:
Tusen takk :):)
Lillemy71 sa for siden:
Dette er ikke et spørsmål, men jeg måtte bare dele dette :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.