Nerthus sa for siden:
Kjøp ferdigmodnede avokadoer - de kommer i to-pk :)
Nerthus sa for siden:
Kjøp ferdigmodnede avokadoer - de kommer i to-pk :)
Furine sa for siden:
I følge Bosch på deira side så:
Når du plukker frukt fra disken i butikken er den ofte ikke tilstrekkelig moden. Men det finnes noen knep du kan bruke for å få dem til å nå toppen nøyaktig når du vil. Banan, avokado og tomat avgir en ufarlig gass som kalles etylengass, som har en evne til å få andre frukter og grønnsaker til å modne raskere.
Prøv å legge en umoden avokado eller mango ved siden av en klase bananer, så går modningsprosessen raskere, men hold øye med dem, så de ikke blir overmodne. Kjenn på avokadoen - hvis den gir lett etter når du klemmer på den, er den klar til å spises. Skulle den likevel ikke være moden, kan du la kjernen bli sittende og dekke den med aluminiumfolie til den er klar. Presser du en skvett sitron over den oppskårne avokadoen mørkner den langsommere.
Supera sa for siden:
Jeg vil nå heller si at det betyr alt det er vanskelig (umulig) å lese personen. Det motsatte av åpen bok som jo er ett utrykk om en som er lett å lese. Som en kollega av meg for eksempel. Han er en åpen bok. Kroppsspråket hans er så tydelig at han kan si en ting, men jeg vil se det på ham at han mener noe annet.
knh sa for siden:
Sånn oppfatter jeg det også :)
Og et avsluttet kapittel er vel mer sånn at man har lagt noe bak seg og/eller ikke vil snakke om det?:)
Synes lukket kapittel høres litt rart ut, men det er kanskje bare meg da :p
Carisma sa for siden:
Dere som har barn, hva slags barnevogn har/hadde dere? Kan dere anbefale den? Hvorfor?
KarMa40 sa for siden:
Denne trenger en egen tråd!!
Easywalker sky til førstemann. Dengang måtte vogn demonteres og bæres opp halvannen etasje.
Veldig lett
Lett å styre
Bare glidelåshodet på sittedelen gikk i stykker.
Må kjøpe en annen for heisdøren er smal her vi bor nå
Photobscura sa for siden:
Hvor stor andel av kyllinvinger utgjør nettovekt? Altså vekt uten bein?
Imp sa for siden:
Carisma: Bare IKKE kjøp noe Babytravel...vi er ikke fornøyd, for å si det sånn.
Sørg for god fjæring
Lett å styre/snu
God plass i bagen, er altfor mange små bager nå. Vi måtte bytte tidlig, og kan ikke bruke sittedelen til soving engang....
Regret sa for siden:
Emmaljunga City Cross. Vi har hatt den samme vognen siden han var nyfødt (bagdel ble kjøpt til) til nå og vi skal ha den til han ikke trenger vogn lengere. Den er kjempelett, lett å styre, veldig veldig praktisk, den tar liten plass i bil, hjulene er punkteringsfri og kan taes av om nødvendig. Stor 'bagasjeplass' under. Vi har ikke bil, og denne vogna har vært reddningen for oss til større handleturer osv, pga plassen under.
Anbefales på det sterkeste!
Lava sa for siden:
Det betyr at noe er forbi, noe er over og man snakker ikke mer om det :ja:
Litt rar måte å si det på, men slik tolker jeg det.
Som et lukket kapittel, liksom.
"en lukket bok" er noe(n) som er vanskelige å lese, forstå seg på.
Vel sånn tolkes det når det kommer til Ford!
Regret sa for siden:
Er det ok å ha en dæsj med fløte i teen? Ble litt usikker her, men det er vel det? Det er melk man bør bytte ut, sant?
vimsen85 sa for siden:
Med mindre man reagerer negativt på meieriprodukter er fløte i kaffen bare bra. Kremfløte riktignok :D
Regret sa for siden:
i te dette, ikke kaffe ;) hehe men da har jeg gjort det rett :P Reagerer ikke på fløte, og jeg spiser tilbehør til middagen som er kokt i fløte nesten hver dag uten å hindre vektnedgang eller får andre bivirkninger, så da regner jeg med at jeg tåler meieriprodukter :)
Ost spiser jeg også hver dag...
Lava sa for siden:
:lol: ok da
Lava sa for siden:
Jeg koser meg med ett krus kaffe, med fløte og cocosa hver morgen.
Og på kvelden om jeg vil ha noe godt :ja:
Går sikkert bra i te også, men den drikker jeg uten noe ekstra i.
Grolla sa for siden:
Noen som har prøvd mandelmelet Now foods fra Iherb?
Jabba sa for siden:
Er Xanthan Gum det samme som JBKM ?
Ingen som vet?
Nerthus sa for siden:
har jeg aldri tenkt over ler. Si fra når du har strippet en vinge og veid kjøttet da ;) :D
Kitt sa for siden:
Aner ikke! Har ikke noen i kjøleskapet akkurat nå heller!:p
Ble bare nysgjerrig på hvorfor du vil vite det!:confused:
Herregud, bra noen har brains! Selvfølgelig! Det skal jeg gjøre, at jeg ikke tenkte på det!
Jeg har, og jeg skal gjøre som Nerthus så åpenbart påpekte! ;)
Nei, altså, jeg har en periode hvor jeg igjen veier og teller. Har en tendens til å spise for lite, så jeg må sånn et par ganger i året passe på at jeg får i meg nok mat og nok fett! :) Og så er jeg temmelig sikker på at varedeklarasjonen på kyllingvingeposen kun gjelder de spisbare delene. Det var jeg smart nok til å tenke, men ikke smart nok til å gnage av en vinge og veie beinet etterpå! :lol:
Kitt sa for siden:
Det er det jeg har gjort! Veide vingene, gnagde så mye jeg klarte av dem og veide beina etterpå!:D
Trodde du mente om det fantes en sånn gylden regel for prosentfordelingen feks, jeg!:p
Ja, det var vel det jeg tenkte! :p Men, så er det jo sånn i blant at det enkleste er det beste ...!
vimsen85 sa for siden:
Hvorfor blir man så usannsynlig lite rasjonell av å være forelska? Jeg er sikker på jeg ville blitt spist av en løve dersom jeg var sånn her og bodde på savannen for noen tusenvis av år siden. Det kan da vel ikkje være noen nytte av det??? :love:
Don't go all Bruno Mars, nå da! :cool:
Da har jeg gnagd av både en drumstick og en undervinge og veid før og etter, og fant ut at det er sånn omtrent 71% kjøtt!
Cherry sa for siden:
Det er fordi det skal være sånn fordi det er godt ;)
Cherry sa for siden:
Hahahaha...fant ingen annen plass åskrive dette, fordi jeg nettopp oppdaga det og må bare dele det NÅ. Tickeren er hysterisk morsom!!:D Hilsen Cherry med SINNSYKT ømme pupper.
vimsen85 sa for siden:
Ææææh. Bruno Mars? Who is that? Enda en populærkulturell referanse jeg ikke tar? :p
Ja, godt er det, men ikke for skolearbeidet mitt :p
:lol: :lol:
vimsen85 sa for siden:
Åååå. Det er jo han der girl, you're amazingduden... Er desverre litt sånn for tida :p Cause she is pretty amazing :p
Jeg tenkte bare på den forferdelig grusomme låta som handler om å ta i mot granater, kuler i hodet, hoppe foran tog, dø og generelt gjøre veldig mange meningsløse og regelrett triste ting for den man er forelska i! Så kan man jo se langsiktig på det og lure på hva hensikten med å dø for noen man har lyst til å være sammen med er! ;)
silje21 sa for siden:
hvertfall i hans tilfelle: for at hu ska slippe "jeg vil dø for deg-maset" HELE tiden? :o:o
Regret sa for siden:
Ikke at jeg gidder å starte en hva betyr sangen- diskusjon, men om man ser videoen så er det jo litt mer i det enn "Jeg vil dø for å være sammen med deg". Han snakker om å gjøre de mest ekstreme ting DERSOM nødvendig. Er hun i fare, så setter han seg foran så hun kan få leve. Han ender med å ta livet sitt i videoen fordi hun er med en annen og der er ikke et håp for at de skal bli sammen, så hva er meningen med å leve da, når han ikke kan gjennomføre sitt livs mening? (å være med henne).
Bixi sa for siden:
Hm, dette har jeg også fundert på :) Når man kjøper en kotelett på ICA i varmdisken, så veier den for eks 140 gram. Når jeg så legger det inn på diett.no så vil jeg jo ikke da legge inn 140 gram kotelett...for de 140 grammene er jo inkludert bein ol. Noen som har en ca-prosent for andel spisbar del av en kotelett? Jeg kan veie hjemme ja, hvis ingen vet ;)
Nå kan jeg jo gå ut fra at spisbar del av kyllingvinger er 70% :D
vimsen85 sa for siden:
:lol:
Man blir jo ganske irrasjonell av å være forelska da. Men er usikker på om man faktisk ville gjort alle disse meningsløse tingene.. Men jeg har ikke så kjennskap til han. Jeg hørte sangen nå. Men ja. Det jeg mener er mer sånn; hvorfor går jeg rundt i en tåke og bare tenker på hva som muligens kan skje? Det kjennes ikke ut som det er så veldig nyttig for et jeger- og sankersamfunn og ha folk som går rundt sånn hele tiden.. De ville jo heller blitt mat enn å skaffet mat.. Jeg føler meg egentlig ganske patetisk. Jeg forelsker meg IKKE ofte. Men når det skjer er faller jeg på slevja i sørpa/søla og får tåkesyn. Og mister konsentrasjoner. Til hvilken nytte liksom...
Ok. Nå har jeg maset rundt hele forumet om kjærlighetslivet mitt.. :p Beklager. Men som dere skjønner, jeg tenker ikke på så mye annet :eek::rolleyes::D
Catwoman sa for siden:
Slutt og gnag på Bruno Mars da Photo :D:eek:
Ignite sa for siden:
Nyttig for løven :cool:
TrillTrall sa for siden:
Jeg drikker det ikke fordi jeg ikke drikker kjemikalier.
kennygirl sa for siden:
Jeg skal fjerne et stort klistremerke fra butikkvinduet på jobb. Noen som har tips hvordan gjøre dette lettest mulig? Er varmepistol det beste å bruke??
Hehe, joooda. Men låta suger så innmari at det hjelper på å tolke den i verst mulig retning! subjektiv
Det er sikkert derfor mennesker trakk sammen og bygde hus; for å få lov til å bli hodeløse i sine irrasjonelle følelsesliv uten å bekymre seg mer enn nødvendig for å ende opp som enkle byttedyr! ;) Fin teori. Den skal jeg sende inn til Illustrert Vitenskap!
NEI!!!
:p
Lillemy71 sa for siden:
Har sett på den tickeren din og ja den er hysterisk morsom: Spesielt forrige uke da det stod noe sånt som at: "I'm five weeks old and I've got more brain cells than Paris Hilton"
Lillemy71 sa for siden:
Åhh føsj den låta er fæl, stemmen hans er heller ikke noe å skryte av, men teksten tar bare kaka.
Jabba sa for siden:
???
vimsen85 sa for siden:
Nei, men begge er fortykningsmiddel. Jeg har ikke prøvd xanthan gum i sauser og sånn, så jeg vet ikke om de har samme bruksmetoder. Jeg har nesten ikke brukt den i det hele tatt. Kjøpte den på grunn av en kakeoppskrift jeg ikke en gang har laget :p
Jabba; google er en fin ting :D
en.wikipedia.org/wiki/Xanthan_gum
KarMa40 sa for siden:
Varmepistol hvis den har forskjellige innstillinger. Eller hårføner. Eller bruk tapetkniv for å løsne litt og rive av biter. Babystompevaskeservietter til limrester, det tar vannfast mascara også :eek:
Pruttilutt sa for siden:
Fjottete spørsmål fra en nokså inngavlet ketolyser som meg selv, men jeg må spørre likevel. Splenda. Er det noe jeg skal trekke fra eller? :P
Nei. Splenda har like mye karbohydrater som sukker, det bare veier 1/10 av hva sukker gjør.
Pruttilutt sa for siden:
Faen. Jeg ville jo bake kake. Så når 250 gram sukker skal erstattes av Splenda, bruker jeg bare 25 gram? løpe og hente pakken for å granske Er så fryktelig dårlig i english!
Carisma sa for siden:
ja :ja: Noenganger litt mindre også, jeg syns den er enda søtere enn det de sier. Begynn med 20g og smak.
silje21 sa for siden:
Jeg var på besøk hos min mor idag, og glemte helt å ta med mat til megselv, og hjemme er det høykarbo som er alternativet.
Hun kunne tilby frokostbl. me melk, brødskiver med kaviar,juice osv osv. Såå jeg lot være å spise, til jeg kom hjem nå. Dvs det gikk over åtte timer fra jeg spiste sist.
Det jeg lurer på, ville det kanskje vært lurere å spise noe karbomat der og da, eller å la være å spise den tiden man var der?
Kitt sa for siden:
Det er jo klart best å spise når man er sulten, men jeg ville ikke ha spist sånn mat bare for å spise, nei!:nei:
Hadde hun ikke noe ost, kjøttpålegg, egg etc?
Har reddet meg i mangt et høykarbo- hus!:p
silje21 sa for siden:
Dessverre
vaskeklut sa for siden:
Har noen en bra og ikke så veldig dyr stavmikser å anbefale? Helst en som det er inkludert "kopp" til å lange blandingen (som f.eks eggemelk :D ) i.. Jeg har bursdag om en måneds tid og tenkte jeg kunne ønske meg en, siden den jeg har er helt elendig og bråker som om dommedag skulle være nær :rolleyes: Men den kan liksom ikke være så dyr ettersom jeg vil ønske meg en!
Carisma sa for siden:
Hva er dyr da? Jeg elsker min wilfa! www.elkjop.no/product/hus-hjem/kjokkenapparater/mikser-og-blender/SM1FP/wilfa-stavmikser
Carisma sa for siden:
Jeg er på desperat leting etter en rundstykkeoppskrift! Den er ikke lavkarbo, men kanskje noen har vært borti den liekvel? Den er veldig enkel, og inneholder stort sett bare gjær, hvetemel og vann. Så lager man røre som står i kjøleskapet, og legger opp rundstykker med skje på morgenen. Ringer noen bjeller?
Jeg vil gjerne teste denne med rugmel, lover å legge ut oppskrift om den blir bra!
vaskeklut sa for siden:
Åh, den så fin ut! Jeg trodde en bra en skulle være mye dyrere :D 379,- i nettpris var jo ikke så aller verst. Men, hvordan er de "koppene"? blir de fort slitte (som i at de blir "grå" og lite gjennomsiktige av at ting går raskt rundt, ser ut som et belegg)? Og tåler de å få noe varmt nedi uten å begynne å sprekke? Koppene til den jeg har nå får nye sprekker hver gang jeg heller nedi varmt vann etc.. :/
Carisma sa for siden:
Jeg har ikke mixet varme ting med den, men jeg skyller den i varmt vann hver gang den er brukt. Går helt fint det. Det er tykk plast.
Blitt litt slitt, men ikke så veldig grå syns jeg. Jeg bruker den i snitt to ganger pr dag :ja:
BicceDale sa for siden:
Kan man si at det er totalforbud mot å drikke et glass melk til frokost ? Hva kan man drikke til måltider? :)
Kanutten sa for siden:
Vann. Te. Kaffe. Jeg drikker grønn te! :ja:
Supera sa for siden:
Vel, siden du har satt kostholdsfilosofi egenkomponert, så er det du selv som velger hva som skal være lov og ikke lov. Men Skaldemann har sagt det fint: Ingenting er ulovlig, men resultatet blir deretter.
Jeg trodde at jeg skulle savne melk, men jeg ble fort vant med å leve uten melk. Men siden melken var min jod-kilde (spiser ikke fisk eller sjømat), så fikk jeg lavt stoffskifte... Så nå tar jeg tangpiller hver morgen for å få i meg jod.
silje21 sa for siden:
Har skjønt hvordan jeg regner hvor mye kbh en vare har når jeg skal bruke den, men regner jeg fett og proteiner med samme regnemåte?
Nerthus sa for siden:
Hmm... skjønner ikke helt spørsmålet ditt jeg? All mat har en viss mengde gram karbo, protein og fett pr 100 gram (vanligvis) oppgitt.
Hvis du mener at du tar antall gram protein (feks) pr 100 gram og deler på 100 og ganger med det antall gram du skal spise, så stemmer det på en prikk.
Var det det du mente?
Grolla sa for siden:
Lurer fortsatt på om det er noen som har prøvd mandelmelet fra Iherb og om det er noe annerledes enne det fra funksjonellmat?
langaard sa for siden:
Cherry er hormonell i dag ja:lol:
Se å gi dama en avocado!!(gratis og uten kalorier):stortsmil
Regret sa for siden:
Kan man bestille sjokoladeprinsen lilla noen plass? Vi har ikke meny i denne byen eller andre butikker som selger den og da håper jeg at jeg kan ty til nettet? evt. om noen er villige til å leke nettbutikk da?
grotingeling sa for siden:
Her er en nettbutikk som har sjokoladeprinsen:
www.almea.no/sjokoladeprinsen-frihet.html?id=254&___store=enkel&___from_store=almea
Regret sa for siden:
å takker og bukker! :D Supert!
Hvordan er erfaringen deres med denne sjokoladen med tanke på ketosen? Kan dere spise hele og fortsatt være i ketose?
Jabba sa for siden:
Det er helt opp til den enkelte...... jeg tror ikke jeg ville spist en hel plate ....
Regret sa for siden:
Joda, vet jo at det er forskjell fra en til annen, men lurer litt på hvordan dere reagerer. Det gir meg jo en pekepinn på hva jeg kan ende med å oppleve også :) Bare lurer jeg, mens jeg leter etter noe å fylle egget med hehe.
Jabba sa for siden:
Hva er Johannesbrødkjernemel på engelsk ?
Beurre sa for siden:
Locust Bean Gum eller Carob Gum?
Edit: Carob Gum var feil iflg. Jabba.
Jabba sa for siden:
Carob gum er det ikke - for det er visst en det som er inni frøene...
Beurre sa for siden:
Ok, beklager - jeg bare googlet kjapt og så på andre svar her på forumet.
arnakristin sa for siden:
Hei,
Har ikke hørt om akkurat den oppskriften, men kaldheving kan man vel gjøre med hvilken som helst gjærdeig – satt å fulgte med på Camilla Plum – Boller av stål forrige uke! Hun sa at for best smak på brød/rundstykker så var det best å kaldheve første heving og varmheving den andre hevingen.
Catwoman sa for siden:
Her leste jeg " Baller av stål "..... på tide å gå og legge seg eller :rolleyes:
langaard sa for siden:
:nei::lol:
silje21 sa for siden:
Var akkurat det jeg mente ja:D Takk skal du ha :D
Supera sa for siden:
Jeg skulle egentlig jobbe kveld man-fre neste uke. Så ser jeg tilfeldigvis på turnusplanen, og så har han plutselig satt meg opp på dagskift mandag og tirsdag. Det har han ikke spurt meg om. Ble litt irritert nå. Han har vel ikke lov til å gjøre det uten å spørre meg?
Carisma sa for siden:
Jo, jeg tror det, men de må i det minste informere deg så du har mulighet til å gjøre endringer ellers og evt komme med innsigelser (som de kan velge å etterkomme eller overse). Men som sagt, de har informasjonsplikt når det skjer endringer! :ja:
Supera sa for siden:
Det eneste jeg finner i arbeidsmiljøloven om dette er § 10-3. Arbeidsplan:
Dersom arbeidstakerne arbeider til ulike tider på døgnet, skal det utarbeides en arbeidsplan som viser hvilke uker, dager og tider den enkelte arbeidstaker skal arbeide. Arbeidsplanen skal utarbeides i samarbeid med arbeidstakernes tillitsvalgte. Dersom ikke annet fremgår av tariffavtale, skal arbeidsplanen drøftes med arbeidstakernes tillitsvalgte så tidlig som mulig og senest to uker før iverksettelsen. Arbeidsplanen skal være lett tilgjengelig for arbeidstakerne.
Gjelder dette engangs-endringer også? Ikke at man det skal tas opp med de tillitsvalgte, men jeg ville nå tro at han måtte spørre meg og at jeg måtte godta altså. Av prinsipp nå, så tror jeg at jeg ikke kommer til å møte opp på mandag morgen. Og late som at jeg trodde jeg skulle jobbe kveld. Fordi det var det det stod på planen for noen dager siden.
Nerthus sa for siden:
Det stemmer det som du siterer fra AML. Har arbeidsplassen din tariffavtale?
Det gjelder ALLE endringer. Vanlig høflighet uansett er jo og spørre først...
Carisma sa for siden:
Er du organisert? I såfall vile jeg sjekket med dem. Man plikter å sette seg inn i vaktplanen, og sjekke med visse mellomrom. Jeg har vært borti krangling om det en plass, hvor det ble byttet mens en var på ferie. Det ble til at han slapp unna siden han hadde vært på ferie, men hadde han vært på jobb hadde det vært annerledes. Men mulig jobben sliter om de har endret dette fredag også.
Cherry sa for siden:
Finnes det en tråd her som forklarer HVORFOR rikelig med væske er viktig, ikke bare på lavkarbo? Skal skrive på min nye blogg serru.
Kanutten sa for siden:
HER står kanskje noe? Men det er kanskje mer rettet mot lavkarbo?
Carisma sa for siden:
www.kvinneguiden.no/artikler/derfor_er_vann_viktig/55880
forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=248418&postcount=85
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9104
Shamu sa for siden:
Hvorfor må man ta vitamintilskudd når man går på lavkarbo? Hvilke vitaminer er det man ikke får i seg nårr det eneste man unngår er karbohydrater?
Jeg spiser veldig variert og kan ikke helt se at jeg skal mangle noe etterhvert?
Men har allikevel startet på magnesium da, etter å ha lest her inne. Samtidig går jeg på jern pga jernmangelanemi som kom lenge før jeg startet på lavkarbo.
Det er veldig delte meninger om dette. Jeg går selv på d-vitamin, men det er fordi jeg har mangel, noe som dessverre ikke er så uvanlig verken som nordmann, eller som hypothyerid.
Noe av grunnen til at det er smart å ta kosttilskudd BÅDE på lav- og høykarbokosthold er at vi i dag ikke dyrker grønnsaker på samme måte som før, de blir ofte hurtigdyrket i utarmet jord, og har ikke det samme næringsinnholdet det en gang hadde. Dette kan nok til en viss grad gjelde fõret vi gir dyra våre også.
Men det er veldig mye av det du trenger i både kjøtt, og særlig innmat, fete meiriprodukter, og litt i grønnsaker også. Om du føler deg ok, så MÅ du jo ikke ta kosttilskudd. Det er vel mer føre var. Men det er lurt å tenke på at alle vitaminer, bortsett fra b og c, er fettløselige, derfor er det også essensielt med en viss megnde fett i kosten.
Magnesium er særlig lurt i starten da spesielt ketogene kosthold er vanndrivende og skyller mineraler ut av kroppen ved økt væskeinntak og vannlatning, og da spesielt de første ukene, ettersom karbohydrater holder på fire ganger sin egen vekt i vann. Jeg trenger bare magnesium i enkelte perioder, mens andre tar det daglig. Du kjenner fort om du har magnesiummangel.
Forhåpentligvis kan du kanskje få bedre blodprosent på lavkarbokosthold, da du får mye jern via animalsk mat. Med mindre det er snakk om en malapsorbasjon.
Regret sa for siden:
Man spiser ikke frukt og så mye grønt når man er på lavkarbo, i hvertfall ikke ketolyse. Så da går man glipp av mange viktige vitaminer og mineraler. Det er mye annet man går glipp av også, selv om man føler at man spiser mye igjennom en dag.
Carisma sa for siden:
Dette er en villfarelse som desverre har festet seg,. Frukt inneholder nesten ikke vitaminer lenger, og grønnsaker spiser man masse av. Dessuten innheolder f.eks rødt kjøtt mer vitaminer og mineraler enn de fleste grønnsaker.
Cherry sa for siden:
Velvel, får ikke i meg så mye grønnsaker uten ketolyseish kost jeg da.
Jeg har aldri i mitt liv spist så mye grønnsaker som etter jeg begynte på Atkins i 07, og fortsatt med et ketogent kosthold etter det (ca 10-30 gram karbohydrater om dagen), og jeg var veggis i åtte år! Just saying! ;)
Kitsu sa for siden:
Jeg får problemer med hår og negler om jeg ikke tar vitaminer, men det holder med ekstra B-vitaminer for meg. Jern og div. annet er helt fint. Fikk noe kramper i beina til å begynne med, men det har stoppet etter hvert, selv uten magnesiumtilskudd etc.
Shamu sa for siden:
Takk for oppklarende svar. Da tror jeg at jeg er på god vei med de 2 vitaminene jeg tar.
Men, jeg skal jo helst ta jern til appelsinjuice eller appelsin. Men nå rører jeg jo ikke frukt bortsett fra cantaloupemelonen som er under den magiske 5-grensen.
Hvor finner jeg C-vitaminer? Kanskje jeg burde ta det som tilskudd også?
Regret sa for siden:
Tenkte i forhold til hva som er 'sunt' for allmenn folk. Mange spiser nok ikke 5 om dagen,men i forhold til det, så er det så og si ingenting grønt og særlig frukt i et ketogent kosthold.
Jeg spiste gjerne en hel klase bananer, noen epler, en haug druer, gulerøtter, sitron og kiwi på kun 1 dag, så for meg så er det en stor forskjell. Og jeg kunne drikke 2L frukt og grønnsaks juice i tillegg til dette.
Kitsu sa for siden:
Paprika har 200 mg C-vitamin per 100g. Appelsin har 51mg per 100g. XD 4 ganger så mye i paprika.
Shamu sa for siden:
Takk, det spiser jeg stort sett hver dag.
Regret sa for siden:
Spørsmål
Kan man pådra seg fetilitetsproblemer av lavkarbo?
Jeg vet man kan bli mer fruktbar,eller forbedre sykdommer som PCOS, men kan det gå andre veien? at man ikke lengere får eggløsning f.eks?
Det har jeg aldri hørt om! Er det bare en tanke, eller har du hørt det et sted?
Beatrixie sa for siden:
Prøv å gå en liten tur og se om ikke ryggen løser seg opp. Bevegelse er oftest det beste ved ryggplager.
Jeg har en prolaps i korsryggen som kommer og går, jeg blir værre jo mer jeg er i ro, så jeg beveger meg mest mulig.:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.