< Tilbake til oversikten

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Egwene sa for siden:

Til uken har jeg som mål å skaffe meg en rockering!
Tror noen her det er mulig å krympe litt og komme meg ned fra 79kg til 75 til Mai-Juni da?
Med skikkelig Skaldeman, zumba, corebar og rockering?:P

Jabba sa for siden:

OK - takk!

Kitsu sa for siden:

Kan man se på ketostix om de har blitt "dårlige"? Synes mine oppfører seg litt rart i forhold til forrige batchen jeg hadde, de blir på en måte flekkete og det tar lengre tid før de viser fargeforandringer. Pakken er helt nyåpnet og går ikke ut på dato før om lenge.

vimsen85 sa for siden:

Hvorfor er kjærligheten så damn vanskelig!

langaard sa for siden:

Hadde jeg hatt svaret på det Vimsen, da hadde jeg vært rik:)

vimsen85 sa for siden:

:D Jeg vil både finne svaret og bli rik! :D

Catwoman sa for siden:

Hvorfor er søndager forferdelige nedtursdager... :(

langaard sa for siden:

:lol:

Babycherry sa for siden:

:klem:

Babycherry sa for siden:

Forbered deg på smerte!! :lol:
Jeg har nettopp kjøpt selv, og det er f.. hakke meg så vondt å lære seg å bruke den at jeg håper virkelig den har noe effekt etterhvert!
Men gøøøy!! :D

kthxbye sa for siden:

Kan man spille ps2-spill på en ps3?

Anarko sa for siden:

I alle fall på de første utgavene av ps3. De nyeste har jeg hørt rykter om ikke går an å bruke ps2 spill på.

kthxbye sa for siden:

Da satser jeg på at det går fint, spillern er sånn 3 år gammel eller noe.

Oh man, jeg elsker ps3. Den kan brukes til alt jo! :D

Kanskje sa for siden:

De har nok gått ut på dato .... Fikk dem for rundt 5 år siden, og har spart på dem i tilfelle krise. I dag måtte jeg ta en veldig trist avgjørelse, og taklet det rett og slett ikke. Håpte at valiumen skulle lulle meg inn og dempe på smerten, men det hjalp ikke. Så var nok kanskje litt lite med en. vet det ikke er en varig løsning, og tar sjelden dem.

Idarull sa for siden:

Jeg skal bestille fra iherb også har jeg fått rewards for 22 dollar. Summen min bli da bare 11 dollar. MEN jeg lurte på om jeg skal bestille mer eller vil de skrive verdien av 22+11+det jeg legger til nå eller om de vil skrive 11 dollar. Noen som vet?

Huldr sa for siden:

Spør dem :) De svarer raskt! Jeg vil tro at de vil skrive den summen du faktisk betaler, altså ikke inkludert rewarden. Supert at du har fått samlet så mye, da! Du er liksom iherbprinsessa her inne du :D

Idarull sa for siden:

Haha, er jeg? Jeg har hvertfall bestilt en del ganger, kanskje litt for ofte :p skal høre med de jeg. MÅ jo ikke bestille med en gang. Eller? hihi

Egwene sa for siden:

Jeg er det! :p
Ene bestevenninna mi sa hun nesten la seg ned i fosterstilling og gråt etter de første gangene med rockering XD

vimsen85 sa for siden:

Når jeg bestilte første gang trakk de iallefall fra de 5$ på det de skrev utenpå pakken.. Så da er det kanskje sannsynlig at de gjør det med reward også?

Egwene sa for siden:

Er bringebær og camembertost noe godt å ha sammen?

Kitsu sa for siden:

Noen som vet om det er greit å drikke Friele sin Chocolate Flavoured Coffee eller Irish Cream Coffee på ketolyse? Vet det er sukker i den siste, men står som siste ingrediens i listen.

Carisma sa for siden:

Det er desverre en del av livet å ta vanskelige avgjørelser, og å fosøke å dempe det med medikamenter tror jeg bare gjør ting verre. Før eller senere må man jo face det uten kunstig stimuli :o Ville du gitt barna dine en pille før eksamen e.l? (Bare en påminnelse om at vi ikke skal være slemmere mot oss selv enn vi ville vært mot andre.)

Jabba sa for siden:

Opparbeider en seg "rewards" på iHerb når man handler selv også? Eller er det kun hvis andre bruker koden "min" ?

LineJM sa for siden:

Hmm, det vil jeg tro.Har ikke prøvd da men det burde være godt.
Tyttebær er godt sammen med camembert. Synes jeg da.

Egwene sa for siden:

Det var veldig godt!:D

Lava sa for siden:

Hvorfor er det så mye lengre holdbarhet på matfløte kontra kremfløte?
De hadde ikke vanlig fløte etter fastelaveshelgen :p og da kjøpte jeg en boks matfløte. Brukte det i omeletten..

Kitsu sa for siden:

Kunne noen sett over om jeg har regnet rett her? Tenkte å bestille noen greier fra iHerb og siden de oppgir karbo per serving så prøvde jeg å regne det om til per 100g. Har trykket fra dietary fibre, siden det er amerikanske varer.

Bob's Red Mill:

Almond Flour: 10.71g karbo/100g.
Coconut Flour: 21.43g karbo/100g.
Gluten Flour: 20g karbo/100g.

NOW Foods:
Almond Flour: 4.17g karbo/100g.
Gluten Flour: 15.15g karbo/100g.

Lurer på hvorfor kokosmelet til Red Mill har såpass med karbo?

I tillegg lurte jeg på om noen vet hvor lenge fløte kan holde seg i frysen? Hadde kremfløte til 10kr på lokalbutikken i dag.:D

langaard sa for siden:

Kan iallefall svare deg på fløtespm. Frys i isterningsposer, holder seg veldig lenge i fryseren:) perfekt til sauser:)

Kitsu sa for siden:

Var det jeg gjorde. 10kr pakken siden de går ut på dato i morgen. Kjøpte et par og frøs. Gikk akkurat en pakke fløte i en sånn isbitpose.

Og takker så mye for svar!

Ferskenbeinet sa for siden:

Etter at jeg nådde målet mitt har jeg plutselig i løpet av ca 5 uker gått opp 5 kg! Syklusen er og heeeelt på bærtur nå... (dette skjer etter 1 år på lavkarbo) Kosten har ikke endret seg, men noen andre ting har. Kan dette spille inn å gi vektoppgang såpass kraftig?
Kaffe, har plutselig fått for meg at det er kjekt, noe som jeg aldri har drukket før. (vanlig svart, eller ofte med litt fløte...)
Søvn, har vel ikke sovet mer en gjennomsnittlig 5 timer i døgnet de siste 2 mnd, ikke særlig bra veit jeg
Trivsel, flytta fra hus og hjem og har det helt fantastisk!

Noe av dette som gir meg oppgangen? Kjenner jeg ikke trives med det overhode, føler meg som en stappa pølse! Grrr så irriterende når jeg ENDELIG var fornøyd!

Huldr sa for siden:

Søvnmangel kan ihvertfall gi økning i stresshormoner, adrenalin og kortisol. Det er veldig fettlagrende - vet alt om det selv :cool:

Kaffe kan øke stresshormonnivået det også (forskjellig fra person til person).

Store livsomveltninger gir vel gjerne litt krøll på hormoner og annet også :ja:

Flott at du har det fantastisk da! :heia:

Zillah sa for siden:

Dei er pasteuriserte med ulike metodar. Vanleg mjølk og kremfløte er lett pasteuriserte ved 72° C i 15 sekund, mens langtidshaldbare produkt er ultrapasteuriserte (høgare temperatur, lengre tid). I utlandet er ofte vanleg mjølk ultrapasteurisert også, og da merker du gjerne at den har litt annleis smak enn norsk mjølk.

Lillemy71 sa for siden:

TINE Matfløte er ultrapasteurisert, og blir tappet på steril emballasje. Med ultrapasteurisering menes at produktet er varmebehandlet ved 140-150 °C i 2-4 sekunder. Dette er årsaken til at produktet får lenger holdbarhet enn for eksempel TINE Kremfløte. TINE Kremfløte blir pasteurisert ved 72°C i 15 sekunder. Dette er det samme som vanlig melk.

Kanutten sa for siden:

Upasteurisert øl er godt. :sikle: :lol:

Kanskje sa for siden:

Jeg har siden fredag vært helt av lavkarbo og fråtset i alt mulig annet. Jeg er skikkelig deprimert om dagene, og orker ikke mat, bare snop, riskrem med syltetøy, kaker og annet snadder som bare er dritt å spise .... jeg vet det jo .... Men klarer ikke ta tak i det. Huset flyter og jeg klarer ikke ta tak i det heller ......

Men håper jo at jeg en dag skal klare å komme ovenpå igjen, og komme i gang med lavkarbo igjen ... Vet bare ikke når. Vil det da bli vanskeligere for meg å komme i ketose - å få kroppen til å komme i gang igjen?

:(

Ignite sa for siden:

Neppe. Det vil nok arte seg som forrige gang.

vaskeklut sa for siden:

I lavkarbomarsipan. Kan man bytte ut sukrinmelisen med splenda eller noe annet? Jeg er lite begeistra for den "kalde" følelsen man får av sukrin..

Photobscura sa for siden:

Jeg kjørte splenda i boksen som hører til stavmikseren min en gang i tiden jeg skulle lage kremostglasur til en squashkake, det ble helt melisaktig, og i dét tillfellet funka det fint! Prøv! :)

vaskeklut sa for siden:

Det hørtes ikke ut som et alt for dumt forslag! Får håpe stavmikseren min er bra nok da, den er superbillig og ikke av den beste kvaliteten :o

Photobscura sa for siden:

Men det funker dårlig uten boks, tror jeg. Da tror jeg du kommer til å bli dekka i splendamelis! :p
Ellers går det sikkert an å legge det mellom to lag gladpack og meie over med en kjevle! ;)

vaskeklut sa for siden:

Hahaha, det tenkte jeg ikke på en gang :o Får prøve kjevlemåten i stedet kanskje...

camryn sa for siden:

Eg bruker litt sukrinmelis og litt splenda, for å unngå den kalde følelsen. Men eg gjør ingenting med splendaen først, kanskje blir enda bedre med splendamelis ja!

vaskeklut sa for siden:

Får man kjøpt ferdig oppmalte mandler?

Mvh frøken tennisalbue med god gammeldags kvern

Kitsu sa for siden:

Er vel i så tilfelle mandelmel?

Hoh, har laget kransekake ved hjelp av en sånn kvern mange ganger, tar litt muskelkraft å kverne 1kg mandler ja.

Jabba sa for siden:

Er det noen mulighet å finne årmodell på en bil ut fra registreringsnummeret? Og hvor gjør jeg det evt. ? (på nettet)

grotingeling sa for siden:

Legg inn registreringsnummeret i på denne siden hos Vegvesenet, så får du bl.a. årsmodell.

Siden er egentlig for å finne ut når en bil skal på EU-kontroll :)

EDIT: er vel registreringsår som oppgis der....

Ignite sa for siden:

Bare en kommentar: Dette er første gang registrert i Norge, så det sier deg ikke mye om bilen er importert.

KarMa40 sa for siden:

Nei, da trenger du tilgang til min samboers nerde-hjerne; han samler på bilmodeller - i hodet....

Han har altså oversikt over bruk av bokstaver i alle distrikter i norge og jeg har full tillit til at han også vil kjenne igjen en modell som ikke har vært i salg i her. Eller at bilmodellen og og nummerskiltet ikke stemmer overens.

Han er altså høy, kjekk, utadvendt og snakker sammenhengende, også med gamle tanter, fremmede og små barn. Helt sant! :D

Jabba sa for siden:

Supert! Da fant jeg årsmodell - takk for hjelpen!

vaskeklut sa for siden:

Er det sant at hvitløk hjelper på å øke forbrenningen, eller er det bare BS?

Cherry sa for siden:

All løk øker (visstnok) forbrenningen.

Den desidert mest plausible forklaringen jeg har sett på dette er at løken hjelper på å omdanne energi til varme i kroppen grunnet mikronæringsstoffer, til sammenlikning med grønne grønnsaker. Samt at det koster kroppen mer å omsette løken enn det gjør å spise den.

Idarull sa for siden:

gir sukrin en isende følelse i munnen og halsen? synes natreen er grusomt på den måten! Samme med erythritol og xylitol. Sukrinmelisen er veldig isende!

Kitsu sa for siden:

Sukrin er erythritol, så du har vel svaret ditt der. :D

vaskeklut sa for siden:

Jepp, det er derfor jeg er på jakt etter noe annet lurt til å bruke i marsipan :o

Idarull sa for siden:

hmm. jeg synes flytende natreen er godt, kanskje det går an i marsipan? lurer på om jeg KUN skal bruke det heretter. Og Splenda da. For det var faktisk ganske godt i peanøttkjeksene jeg laget en gang.

Kitsu sa for siden:

En blanding av Splenda og flytende Natreen synes jeg egentlig funker bra til det meste.

Kitsu sa for siden:

Lurer litt på denne jeg og, spesielt siden yaconsirup skal være et probiotikum.

Idarull sa for siden:

Yacon smaker veldig godt synes jeg! Har laget snickers sjokolade og brukt det som karamellen.

j88 sa for siden:

jeg bruker yacon sirup mye, og den smaker veldig godt, smaker som karamell. Den skal være bra for magen, men akkurat det vet jeg ikke.

Kitsu sa for siden:

Påvirker polydextrose blodsukkeret?

Kan ikke spise maltitolsøtede ting lengre, faller rett ut av ketose - så null Atkinsbarer på meg - men fant en fra HealthSmart som er polydextrose, oligofructose, erytritol og sucralose. Lurer på om den funker bedre.

Og jada, vet de barene ikke er spesielt bra for oss, men jeg liker å ha noen som nødproviant.

Egwene sa for siden:

Er det mulig å gjøre kaniner husrene?
Sånn at istedet for å skaffe meg en katt, kan jeg la en kanin gå rundt i huset?:P
At den har egen kanindo etc.

langaard sa for siden:

kanin.org/renslig_kanin Ser sånn ut ja:) Kaniner er søte da:)

Egwene sa for siden:

Takk!:)
Ja, kaniner er kjempeskjønne!
Når jeg bor for meg selv og kan ha kjæledyr, blir vel valget vanskelig vil jeg tro:P

langaard sa for siden:

Jeg har en liten dvergpuddel:) Et utrolig skjønt lite vesen:)

Engledans sa for siden:

Pass på ledninger og sånt. De elsker å gnage på plast. Kaninen vår gnagde over ledningen til skriveren.

Cherry sa for siden:

Er det dårlig viljestyrke, eller er det rare cravings som får meg til å lange innpå med bringebær og løk (ikke sammen;) hele dagen? Spiser løk, løk, løk.

Kanutten sa for siden:

Gravid? :spent:

Cherry sa for siden:

Skulle vel ikke være helt umulig ;)

Nå har jeg ett brett muffins i ovnen. Jeg har sånn muffinsbrett, men nå tenker jeg, wtf, hva om jeg ikke får muffinsene ut av forma. Tips?

ninagronn sa for siden:

Jeg brukte slikkepotten for å løsne de, og masse zalo for å få de rein :D

Kitsu sa for siden:

Strikkepinne midt i en og vippe de ut? Snu hele greia på hodet? :D

Cherry sa for siden:

De løsna faktisk helt av seg selv :D

Kanutten sa for siden:

Jeg er nå mer spent på hvorfor du har løkdilla om dagen.. :p

Kanskje sa for siden:

Noen som vet om Lady Gaga egentlig er en MANN?? Eller har vært mann?? fikk nemlig høre den påstanden her om dagen

Kanutten sa for siden:

Den påstanden har versert lenge og har blitt avkreftet. :p

nellie sa for siden:

Det finner du vel svaret på lenger oppe her, hvor du spurte om det samme, ista:p

Kanutten sa for siden:

Muffins i ovnen er ikke det samme som bolle i ovnen!!! :lol:

Fikk ikke skikkelig svar.. syntes jeg da.. :p

Kanutten sa for siden:

Er du sånn skikkelig gravid da?? :spent:

nellie sa for siden:

"Det skulle vel ikke være umulig;)" og Tickeren sier vel sitt:p

Kanutten sa for siden:

Åhh, den har ikke jeg sett... :rodme:

vimsen85 sa for siden:

:lol: Jeg var fortsatt på bolle i ovnen når det kom til muffinsene. Og tenkte litt sånn; spre beina og puuuush så går det bra. Skjønte etterhvert at det var snakk om vanlige muffins :p

Egwene sa for siden:

Noen som har peiling på Skaldeman og om fløtepannekakene til Gerd er okey på det kostholdet?:P
For er litt smålei av kjøtt for tiden..

Engledans sa for siden:

Hva slags "sukker" bruker dere i teen? Jeg er tom for splenda, og funderer på om jeg skal kjøpe en til eller noe annet? Har bestilt en Stevia, men må ha noe i mellomtiden.

Carisma sa for siden:

Også et helt brett da gitt! :lol: Kommentarene som kom etterpå var vel i overkant bissare i sammenhengen. Slikkepott eller strikkepinne i midten og vipp ut... :rolleyes::lol::lol:

Jabba sa for siden:

Selvangivelses spørsmål.....man kan få fradrag hvis en har lang kjørevei.
Men er det 19,8 km en vei som gjelder? Eller frem og tilbake?

Kanutten sa for siden:

Tenkte det jeg også, men ville ikke si noe.. Var bare strikkepinnen som manglet!!

Carisma sa for siden:

Hvorfor har jeg ikke lyst på skinkestek lenger nå når jeg skal lage middag, når det var det eneste jeg hadde lyst på på butikken? :confused:

Cherry sa for siden:

Å hærregud kor æ flire av det her! :D (sorry dialekten:p)

Kanutten sa for siden:

Fordi at fordi!

Kanutten sa for siden:

Du e jo knapt påforn!
Har kompisen trokke snoppen ut?
Grattis!!! :love:

Cherry sa for siden:

fnis

Har visst det i sånn nesten to uke allerede, så det her kommer til å bli laaaaangdryyygt :/

Kanutten sa for siden:

Liker langdryge ting jeg. :love:

silje21 sa for siden:

noen som har en ide til "nødgave"?! moren min har bursdag imorgen, og jeg har totalt glemt det :((
Har slengt sammen en ostekake, med gelelokk, vet hun liker ostekake (Gerds^^) hehe, så håper det blir et lite plaster på såret
Må legge til at man er nærmest blakk fram til neste tirsdag, så er ikke mye jeg kan få tak i. kanskje kake er nok hehe

Carisma sa for siden:

Gi "gavekort" på middag, kino, teater eller noe annet du vet hun liker. Altså at du lover å bli med og spandere på noe hun ønsker senere når det passer dere begge. Reddet meg i mange blakke situasjoner :D

silje21 sa for siden:

hey kjempeide:D
Tusen takk:)

nellie sa for siden:

En vei, ja.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.