Shamu sa for siden:
Hvor selger de lyse jeans med stretch, lave i livet og bootcut?
Jeg hater å shoppe bukser, trenger en ny men håper på å slippe å ta hele runden.
Shamu sa for siden:
Hvor selger de lyse jeans med stretch, lave i livet og bootcut?
Jeg hater å shoppe bukser, trenger en ny men håper på å slippe å ta hele runden.
Regret sa for siden:
høres ut som Cubus og HM varer
Vet Cubus er bra på stretch i såfall.
Zincite sa for siden:
Vi har fått støpt flaggstangfundament, og blir sittende igjen med mye pukk. Hvor kaster man/kvitter man seg med slikt?
Nerthus sa for siden:
Sjekk med den lokale søppelfyllinga?
Kanutten sa for siden:
Da var øyelokkene mine opererte. :D Det var unnagjort på 15 min.
Alt ble lysere med en gang siden synsfeltet ble større. :p
Stingene skal tas neste onsdag og inntil da må jeg bare akseptere både stramming samt blåfarge som trekker nedover kinnene.
Glad jeg gjorde det! :heia:
Kanutten sa for siden:
Hvis henvisningen er på medisinsk grunnlag skal man få det dekket av NAV så fremst denne spesialisten har avtale med NAV. :ja:
Kitt sa for siden:
Grattis med vel overstått! Pass på deg selv og husk at frosne erter kan brukes til så mangt!;)
Kanutten sa for siden:
Har nå ligget en lang stund med frosne erter på og mye av blåfargen er gått tilbake allerede. Kanskje jeg slipper å bli skikkelig blåøyd?? :meditere: Hevelsen er også gått dramatisk tilbake så frosne erter skal jeg absolutt anbefale pasientene når jeg begynner jobbe igjen. :ja:
Kitt sa for siden:
Godt disse ertene kan brukes til noe!:D
Fortsatt god bedring!:suss:
Timona sa for siden:
Har lyst til å gjøre det samme.
Er det vondt? Hvor lenge regner man med å gå med hevelser og blåmerker?
Kanutten sa for siden:
:love: Tusen takk! :suss: Det var faktisk deilig å være innom jobben i dag. Mens jeg ventet på operasjonen steppet jeg likesågodt og jobbet litt. Det sitter i fingrene fremdeles!
Ertene er forresten blitt til erterstuing. :o
Kanutten sa for siden:
Det var ikke vondt. Sprøytene er ala sprøyter i munnen/tenner. Hevelsen forsvinner ikke fullstendig før stingene er fjernet. Og hvor lenge blåmerkene sitter er individuelt. Det ser ut som jeg har klart å redusere blåmerker betraktelig ved disse erterposene jeg har brukt i et par halvtimer etter operasjonen.
Timona sa for siden:
Lurte på å vente til høsten, er endel som skjer fremover m konfirmasjon og andre ting. Og til sommeren vil jeg ikke gå med "blåklokker" :o
Har tenkt lenge på det, så det er vel bare å få bestil en time. Fint å høre om dine erfaringer, virker ikke som det er så ille som jeg trodde.
Kitt sa for siden:
Svigerfar var litt hoven i 10 dager, bloduttredelsene var helt bort etter 14 og det var alt! Lite smerter og ubehag!
Kanutten sa for siden:
Sommern er ikke den beste tiden å bli operert på. Jeg synes selv jeg er i seneste laget grunnet sol etc og må nok regne med at jeg ikke kommer til å bli særlig ansiktsbrun i sommer. Eksponering av sollys gjør at arrene blekner dårligere og må belage meg på solbriller en stund utover.
HVIS det var noe ubehag i det hele tatt må det være da kroppen oppdaget adrenalinet som er i xylocainen. Bedøvelsen av øyelokkene virket jo tvert, men etter ca 10 min fikk jeg kraftig hjertebank som varte ca 1-2 min. Det er helt normalt. Jeg visste at det ville komme, men var kanskje ikke helt forberedet på ubehaget. For å si det sånn, hjertebank i ketose kan ikke måle seg med denne hjertebanken. Men heldigvis varte den en veldig kort stund. Anbefaler deg å få tatt en slik operasjon hvis du er plaget med tunge øyelokk. Allerede nå mens jeg fremdeles er hoven og tung av bedøvelsen merker jeg forskjell! Jeg er faktisk også spent på om endel av nakkesmertene vil forsvinne for det har flere fortalt av nakkesmertene har blitt helt borte etter øyelokkoperasjon!
Timona sa for siden:
Hos oss er det arvelig, og jeg har faktisk tenkt på å gjøre noe med det i flere år. Har ikke bare med det rent kosmetiske å gjøre, men det er faktisk slitsomt å føle at man må "sperre" opp øynene for å se skikkelig :o
Kanutten sa for siden:
Det er arvelig hos oss også. Jeg ser at guttene mine i tenårene allerede har øyelokk vel så tunge som mine!
Og det med å SPERRE opp øynene er årsaken til mang en nakkeslitasje. Samt rynker i panna... Be om henvisning grunnet medisinske årsaker. Det er da øyelegen som avgjør om det er berettiget og ikke fastlegen.
Camomilla sa for siden:
Så flott :D Et lite obs på erteposene - jeg pådro meg en øyekatarr fordi jeg var litt for ivrig med isposer i etterkant. Bedre å være litt blå en stund enn den kjipe katarren, pass på så du ikke overdriver nedkjølingen.
Grattis med lettere syn (på livet? ;) ) :D
Kanutten sa for siden:
Isposen ligger oppå sterile kompresser. Jeg passer på jeg.
Anarko sa for siden:
De siste par dagene har det vært nydelig vær, og jeg har vært mye ute, gått mye osv, og har da merket en intens matlyst når jeg har kommet i hus igjen. Er det her normalt? Det er litt plagsomt for samvittigheten også... Og hva er det som gjør det om noen vet sånt?
knh sa for siden:
Noen som har en fin direkte oversettelse av "drug delivery systems" (medisin) uten å forklare det med mange ord.... ;) (og uten at det høres rart ut på norsk :p )
vaskeklut sa for siden:
medisindosering? medisindosetter? Nei? det er kanskje ikke det du tenker på...
Anne sa for siden:
Leveringssystem for medisiner....?
Medisinutsalg?
knh sa for siden:
Takk :) har vært inne på det første, men synes fortsatt det høres litt rart ut... hehe.. men sånn er det ofte med fornorskning av begreper da ;)
Jeg skal forklare at hydrogeler kan brukes i "drug delivery systems" og "gene delivery systems". Synes ofte det er så vanskelig å finne gode norske oversettelser :p
Huldr sa for siden:
Det er nok veldig naturlig :). Når du får mer mosjon øker forbrenningen og dermed kroppens behov for mat også. Ikke ha dårlig samvittighet for det! Slapp av og ikke stress, men kos deg både med maten og det fine været. Det som gjør godt for sjelen gjør godt for kroppen også, og sannsynligheten er større for at den slipper overflødige kilo :)PS: Det er ikke sikkert du fortsetter å være så sulten over tid - det varierer hvor mye mat kroppen vil ha. Og - kroppen har alltid rett! Så lenge det er ekte, sunn sult du opplever, og det høres det absolutt ut som - så lytt til det og spis deg passe mett :ja:
Anne sa for siden:
Er hydrogeler en ingrediens i medisiner?knh sa for siden:
Hydrogeler kan absorbere vann eller bioaktive stoffer, som senere kan frigjøres ved diffusjon. Så de kan brukes til å avlevere medisiner til ulike steder i kroppen (hvis jeg har forstått det rett ;) )
Anne sa for siden:
Ok...transportør av virkestoffene mao?
Spennende.
knh sa for siden:
jupp :)
Kan ikke altfor mye om det, skal i utgangspunktet skrive om kitosan, og det å danne hydrogeler er en av de mange egenskapene kitosan har, så da må det nevnes ;)
Anne sa for siden:
Jeg kan ikke noe om dette.....:p
Lykke til med "oppgaven":klem:
Regret sa for siden:
Hvordan merker man at man har for lite magnesium? Og hvordan merker man at man har fått for mye? jeg har begynt å fått litt vonde ledd når jeg drikker mye vann, og jeg får til tider kramper i leggene, men ikke så mye at jeg blir hindret av det, eller at jeg blir sengeliggenede eller noe i den dur.. Har kjøpt magnesium, men usikker på om jeg skal ta de eller ikke.
Kitt sa for siden:
Det skal mye til å få for mye, for det skylles ut om det blir overskudd (for det meste).
Foreslår at du prøver en liten dose(300mg) i 2-3 uker før du øker til 600mg om du ikke har effekt. Har du ingen effekt etter nye 2-3 uker, er det ikke magnesium som er problemet!;)
Husk at de bør tas om kvelden da de til en viss grad er søvndyssende og muskelavsalppende!:)
Shamu sa for siden:
Hvor mange gram fett bør man ligge på hver dag?
I dag har jeg hatt ett inntak på:
1733 kalorier
155 gr fett
66 gr proteiner
13 gr kh
Er det OK, eller er det for mye fett?
Regret sa for siden:
antall gram kommer helt an på hvor mye annet du spiser. Tenk fordelingen 75% fett, 20% protein og 5% karber.
Idarull sa for siden:
Jeg får ofte vondt midt i magen i det siste. På størrElsen med en knyttneve og murrende. Opplevde det for en stund siden, og da rapet jeg to sure raper. Trodde nesten jeg skulle spy men da ble smerten borte. Er det magesyre som er sånn altså? Hva kan jeg ta for å få rapt?
Shamu sa for siden:
Ehm... hvordan regner jeg mine tall om til prosenter? :blond:
Regret sa for siden:
Høres ut som reflux, prøv gaviscon som fåes kjøpt på apoteket hvis det ikke gir seg. Det som er vondt, er magesyre som kommer opp igjen og irriterer spiserøret, og det kan komme av mye fett i maten.
Regret sa for siden:
Prøvd Diett.no? Der kan du fylle inn alt du spiser, og da får du opp prosentvis hvor mye du får av alt også :)
Shamu sa for siden:
Det er på diett.no jeg har fått tallene ja, men jeg ser ikke en sånn oversikt prosentvis som du skriver.
Men hey, nå rotet jeg litt mer og nå ser jeg den jo.. hmm.. 81% fett, 15 % protein og 3% karbo. Med andre ord, for mye fett?
Sol-Angelica sa for siden:
Kan man trygt "spise" bipollen på ketolyse? Ble annbefalt dette pga allergi men tok en titt å det var jo horvelig mye kh i det :O Men, nå har jeg null peiiling på hvor mye karber det er i den mengden man skal ha pr dag.. Aner jo ikke hvor mye det veier.
Regret sa for siden:
Det er litt mer enn foreslått ja, men hvis du går ned i vekt på dette så er det ingen grunn til å endre det.
Du kan spise mer karber og protein.
vimsen85 sa for siden:
Det er mange som mener 80% fett er best. Kommer an på hvem du spør tror jeg. Mener å huske at Dag Viljen P. anbefalte ca 80%. Kroppen regulerer som oftest selv. Stol på den du ;)
vimsen85 sa for siden:
Egentlig tror jeg tallene dine er ganske bra jeg. Mener å huske du skulle ha mellom 1/2-1 gram med proteiner pr kg målvekt (altså dersom du vil bli 66 kg, er 66g protein ganske passelig).
Noen må arrestere meg dersom jeg er helt på bærtur!
Shamu sa for siden:
Takk! Det var bra! :)
Meg nå vet jeg ihvertfall hvordan jeg kan kontrollere dette litt bedre. Mindre porsjon med grønnsaksmos i morgen vil redusere fettet akkurat det jeg trenger vil jeg tro. Eventuelt rene grønnsaker og en ekstra pannekake.. hihi...
Men fint å tenke at jeg muligens ligger godt an med 80% da, for jeg har følt meg så flink i dag og ketostixen viste max ketose, selv om jeg vet at man ikke kan stole heeelt på den, så har den blitt sterkere for hver dag. :)
Regret sa for siden:
Jeg sitter å skriver på diett.no for å planlegge dagen litt bedre, men jeg får ikke proteinet ned.. Jeg har prøvd å bytte ut middager og kuttet ut snacks og alt sånn, men den ligger ikke lavere enn 26% protein, det er det laveste jeg får den til, er det for mye? Da blir det 71% fett og 3% karbo.. Proteinet kommer av kun noen få skiver laks til frokost, eggene jeg har til og torsken vi skal ha til middag..total karbo inntaket ligger på 6,54g på denne planen.Er det noe jeg kan kompensere med for å få prosenten ned, siden jeg har litt mer karbo å gå på? Jeg har maksgrense på 15g, men kan strekke meg mot 25g om nødvendig.
vimsen85 sa for siden:
Hvor mange gram proteiner er det da? Jeg tror ikke du skal øke på karbene. Men dersom du spiser litt mer fett vil jo fettprosenten gå opp og protein og karbo ned.
Regret sa for siden:
Slik det står nå så er det 49,6g protein. Det hørtes jo mye ut.. men jeg kan ingenting om protein. Fettprosenten er jo allerede på 71%, vil det være lurt å gå særlig mye opp? det er vel 4% igjen å gå på.
nevner også at denne planen inneholder 61,16g fett og som sagt, 6,54g karbohydrat
Rin sa for siden:
Humm, jeg synes heller du bør spise mer protein! "Regelen" er 1-2 gram protein per kilo kroppsvekt, litt avhengig av hvor mye man trener og sånn. Ellers så er det mange som har langt høyere proteininntak uten å ha negative konsekvenser av det. Er glad i kjøtt selv og er vel på 70-80 gram proteiner i dagsinntaket med en normal dag med egg til frokost og kotelett til middag...
Regret sa for siden:
Vi skulle egentlig ha kyllingsalat til middag, men da kunne prosenten kommer helt opp til 40%, pga kyllingen og grønnsakene, så det var derfor jeg byttet til torsk med kokt blomkål til.. Jeg veier nesten 72kg nå, så det vil si at jeg skal spise hvertfall 72g protein? jeg trener lite nå pga skade i kneet, men når det blir bra så trener jeg litt sykkel hjemme hver dag. 15min -2 timer.
Nerthus sa for siden:
Det finnes uttallige anbefalinger når det gjelder proteininntak, staten sier 0.5 - 1 gram pr kilo kroppsvekt, noen sier 0.8 gram pr kilo FETTfri kroppsvekt - VOF snakker om 1 - 1.5 gram pr kilo kroppsvekt, gjerne 2 gram om man trener mye og hardt..
Det aller viktigste i første omgang er å ikke spise for LITE siden protein inneholder essensielle aminosyrer kroppen trenger. Legg deg gjerne på 1 gram pr kilo kroppsvekt og se hvordan det fungerer for deg. Du må ikke redusere proteininntaket fordi prosentandelen blir for stor! Da spiser du for lite fett ;) Det er lettere og trengs mindre økning i fettinntaket for å få en fin prosentfordeling enn å redusere proteinet. Ofte holder det med en ss eller to smeltet smør på grønnsakene :)
Spiser du omtrent like mange gram protein som fett bør du få en noenlunde fin balanse mellom næringstoffene - dette kan jo brukes som en tommelfingerregel så du slipper og sitte og regne ut hele tiden :)
Til syvende og sist altså, ikke spise for LITE protein, ellers kan du prøve deg litt fram og se hva som faller naturlig og som du er komfortabel med i hverdagen. Gjør vi det for vanskelig faller vi fort av.. (er ihvertfall min erfaring ;) )
vimsen85 sa for siden:
Men da blir vel løsningen å spise de proteinene (som nå utgjør 40%) og øke på fettet (da vil proteinprosenten minske), ikke gå ned på proteinene. Du trenger proteiner.
vimsen85 sa for siden:
Der hadde Nerthus svart godt og utfyllende før meg :D
Regret sa for siden:
Nå har jeg fiklet litt mer her, og byttet ut middagen som nevnt.. Nå er prosentene slik: Fett 63%, Protein 36% og karbo 1%. Da er det snakk om 122g fett, 159g protein og 5g karbo. Det ble da voldsomt mye? kan kutte ut ett produkt og da er protein på 94g i stedenfor da..
Regret sa for siden:
aha! Nå spammer jeg voldsomt her, men jeg ser at om jeg tilsetter mer av dressingen som var planlagt på salaten så synker proteinet og daler fint ned mot 20% :) eller har cocosa i teen min!
Regret sa for siden:
Nytt spørsmål.. Jeg ligger ALLTID under anbefalt dose med sink i følge diett.no, er dette noe som er såpass viktig at jeg burde ta tilskudd?
Søkte litt på det på nett, men finner ingen virkelig god grunn til å ta det..
vimsen85 sa for siden:
www.matoghelse.no/helse/2010/04/25/kan-sinkmangel-bidra-til-diabetes.aspx
Nerthus sa for siden:
Jeg har ikke villet tatt anbefalte dagsdoser på [url]www.diett.no[/url] som regler for å passe deg og ditt kosthold :) Bla får jeg kjempestore utslag på fett ler fordi det ligger så høyt.
Sjekk heller en eller to ganger i året med legen din - få tatt en vitamin- og mineralstatus så vet du hva du reelt bør forholde deg til :)
Lillemy71 sa for siden:
Diett.no er ikke alltid helt korrekt på næringsverdiene i diverse matvarer bare så du er obs på det. Når det er sagt skader det jo ikke å ta en sinktablett daglig, det er jo et av tilskuddene som Torkil anbefaler.
Rin sa for siden:
Diett.no hevder som regel at jeg får i meg lite sink også, men jeg velger å overse det - jeg VET jo at jeg spiser massevis av kjøtt, leverpostei, sesamfrø, mørk sjokolade(!) og nøtter, som såvidt jeg vet går for å være sink-rik mat. :cool:
Jabba sa for siden:
Lurer på om noen vet om Mattilsynet har plikt til å undersøke alle bekymringsmeldinger som kommer inn eller siler de og tar kun de groveste?
Og har de evt. en tidsfrist på seg?
Regret sa for siden:
av erfaring så vet jeg at de går bare ut å kjefter om det er grove saker, men de skal vel egentlig sjekke alle.
vimsen85 sa for siden:
Jeg har veldig kraftige menssmerter i dag og mener jeg har lest tips om noen typer te/mat som kan hjelpe. Noen som har et kjærringråd til meg som dei veit funka?
Anarko sa for siden:
Jeg har hørt at man skal unngå salt og melkeprodukter når man har mensen. Om det er helt sant er jeg usikker på, men tror det kan være noe i det med salt i alle fall.. Og når man har vondt i magen så er det vel heller ikke anbefalt med melk og sånt...?
grotingeling sa for siden:
:ja: dette har jeg i alle fall registret som en "sanhet" for min egen del
Salt fører til økt vannansamling, og melkeprodukter gjør at jeg av en eller annen grunn sliter med magen disse dagene.
Regret sa for siden:
Man blir mer følsom for melkeprodukter under mens da det også gir mer luft, så prøv med amme-te, den er god for magen mot luftsmerter.
Huldr sa for siden:
Bringebærbladte, virker avslappende på livmorkramper og sammentrekkende, så den minsker kraftige blødninger. Og magnesium! Ofte får jeg vondt i hodet også under mens og det virker som magnesiumbehovet øker ganske drastisk.
Te som hjelper på mageplager o.l. er også fennikel, peppermynte, lakrisrot og kamille, Sistnevnte kan også lindre menssmerter pga krampeløsende virkning, er beroligende og betennelsesdempende.
vimsen85 sa for siden:
Haha, fint at jeg nettopp spiste bacon med hvitløksdressing ;)
Oj, bringebærbladte hørtes ut som noe jeg burde skaffe meg! Mindre blødning hadde virkelig ikke gjort noe. Fenikkelteen min er på lesesalen desverre (den er jo nam). Men jeg har noe kamillete tror jeg. Kanskje en three mint og. Har vondt i hodet. Skal prøve med litt magnesium. Tusen takk for utfyllende svar :D
(nå har jeg døyvet det verste med paracet og 70% sjokkis som jeg er femhundre prosent sikker på hjelper. Kanskje ikke på smerten, men på et eller annet :lol:)
Carisma sa for siden:
Noen som trenger en veldig pent brukt sovesofa?
www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28248991
(vi må tømme barnerommet, så om den ikke er solgt om et par-tre dager er prisen diskuterbar :D)
Huldr sa for siden:
Spennende tider, Carisma! :heia: Trenger dessverre ikke sovesofa ...
Haha, fint at jeg nettopp spiste bacon med hvitløksdressing ;)Jepp, det hjelper med sjokkis! :DOj, bringebærbladte hørtes ut som noe jeg burde skaffe meg! Mindre blødning hadde virkelig ikke gjort noe. Fenikkelteen min er på lesesalen desverre (den er jo nam). Men jeg har noe kamillete tror jeg. Kanskje en three mint og. Har vondt i hodet. Skal prøve med litt magnesium. Tusen takk for utfyllende svar :D
(nå har jeg døyvet det verste med paracet og 70% sjokkis som jeg er femhundre prosent sikker på hjelper. Kanskje ikke på smerten, men på et eller annet :lol:)
Jeg tar smertestillende også, hvis det blir for ille (ibux+paracet). Men magnesiumen gir jo virkning som gjør at man ikke trenger å ta så mye av det, eller så ofte. Neste gang skal jeg prøve å få tatt enda litt mer magnesium tror jeg.
Bringebærblad er ganske dyrt i Norge, men du får en kjempepose på iHerb for ni dollar. Jeg bestilte med DHL for at det skulle rekke frem til jeg skulle ha mensen nå ...
Du kan med fordel også øke omega 3-inntaket under mens - det leste jeg ganske nylig, og det virker som det hjelper :ja:
Regret sa for siden:
Når jeg gikk høygravid så tok jeg bringebærblad kapsler i stedenfor å drikke te, og de fungerer minst like bra. Billig er de også.
For eksempel denne
vimsen85 sa for siden:
Skal ta litt ekstra tabletter og spise litt makrell ;) Iherb er litt skummelt akkurat nå.. ;) Men skal ta å bestille når stipendet kommer :) Takk for tips!
vimsen85 sa for siden:
Takk for tips :D
Huldr sa for siden:
Jeg liker best te jeg da :) Det er noe terapeutisk ved å gi seg selv en kosestund med hendene rundt en kopp rykende varm te ... og så er den god :)
Jah, forresten Vimsen, de har poseteer med bringebærblad også, både Alvita og Yogi. Når du får stipend, altså :D
Zillah sa for siden:
Ja, bringebærblad skal ha god virkning på livmormuskulaturen. Snart får ein vel ikkje tak i slikt lenger, ettersom Det Store Stygge Farmamonsteret har pressa EU til å forby naturmiddel frå 1. mai i år. Eg syns det er godt med varmepose på magen også, og i mine yngre dagar var det nokre av oss som brukte tigerbalsam og smurde over magen. Luktar sterkt, men det hjelpte no for meg i alle fall. På smertene da. Ikkje så mykje på kvalmen og sånt. Ein gong var eg så dårleg at eg måtte heim frå skolen fordi eg heldt på å svime av av smerter, da fikk eg stesolid med far min som slo meg ut, så eg fikk sove det bort. Men betre å ikkje måtte til med slike bomber.
Ja, Carisma, vi har absolutt bruk for sovesofa, eg har kikka på Finn ei stund no etter den perfekte nye sofaen. Men kanskje ørlittegranne upraktisk for meg å måtte til Oslo etter ein, da. (Ellers hadde eg nok alt handla...)
Kanutten sa for siden:
føler jeg meg helt ok, til og med sexy med både vekt, fasong og størrelse i alle sammenhenger bortsett fra når jeg er hos manuellputten??
Da føler jeg meg bare stor, klumsete, uhåndteerlig og hvalaktig. :(
Han masserer ryggen min med tanke på å manipulere ryggsøylen etterpå og jeg ligger der og forestiller meg at han ikke kommer i nærheten av ryggsøylen fordi det ligger en meter spekk utenpå. :(
Jeg ler det bort og sier at jeg "synes synd i ham som ikke klarer komme ned til materien" grunnet min store kropp.. :(
Vet ikke om jeg skal le eller gråte, men i dag avsluttet han timen litt tidligere fordi han ble så svett og sliten av å holde på med meg!! :lol: Jeg ler tydeligvis av det.. men jeg tenker jo mitt. :(
Jeg synes egentlig synd på ham... Håndtere en hvalross som meg..:(
Sanney sa for siden:
noen eggspesialister her? i påska var vi innom en dyrebutikk i jersey, de selger også gårdsegg. og 3 DIGRE egg av ukjent fugl. dvs, vi skjønte ikke helt hva fyren sa egget var for noe, eneste vi fikk med oss er at det er en mindre strutsefugl.
skallet er perlehvitt og tykt, ser nesten ut som om det er lagd av plastikk, makt måtte til for å slå høl i skallet..
kennygirl sa for siden:
Jeg har fått hvitløksolje på noen klær og lukten går ikke bort!
Har vasket klærne en gang, men de lukter veldig av hvitløk enda...
Noen som vet hvordan jeg får bort lukten?
Kanutten sa for siden:
I morgen skal jeg fjerne stinga på øyelokkene!!! :heia:
Jeg tar dem selv... Har utstyr til det. Nå strammer det noe forferdelig, men det ser meget bra ut. :ja:
Dette blir bra!! :heia:
Kanutten sa for siden:
Depper fremdeles over den delen jeg... Men depping har jo ingen effekt! Bedre å motivere seg ekstra for ytterlige handlinger! :heia:
MEN på en måte er det rart... Sambo rører overhodet ikke fedmen min på samme måte som pytten gjør.. Sambo rører ved formene mine..:love: pytten prøver røre det som er langt INNENFOR formene mine.. Og han strever med det... Fedmen stenger.. Sikkert derfor jeg føler meg matt.. :mad:
Supera sa for siden:
Etter litt googling tror jeg det er egg fra en fugl som kalles Rhea på engelsk. På norsk ser den ut til å hete nandu. Aldri hørt om før.
Eddik er god på å fjerne lukt.
kennygirl sa for siden:
Det jeg også tenkte på... men legges jeg klærne i bløt i eddik eller tar jeg eddik i vaskemaskina?
vimsen85 sa for siden:
Han hjelper nok alle mulige folk i alle mulig fasonger. Ikke tenk på det Kanutten! Og så har jeg hørt at man kan frigjøre litt gamelt emosjonelt stress ved sånne behandlinger. Jeg har gått til en som holder på med noe a la en manuellterapeut, noe kinesisk sjelettmanipuleringsgreier med massasje og akupunktur. Og etter en av de behandlingene jeg hadde bare brøt jeg sammen i gråt. Han sa det ikke var uvanlig og at spente muskler ofte bar mye emosjonelt stress i seg. Eller noe sånt.
Er manuellterapeut foresten noe man kan få dekt?
Supera sa for siden:
Jeg velger forvask i vaskemaskinen og tar kun eddik i forvasken og vasker ellers som normalt. Mengden avhenger av hvor mye det lukter... Lufting av plagget hjelper jo også.
vimsen85 sa for siden:
Denne tråden har 300 sider :D
Regret sa for siden:
Ikke for meg ;) 188 her, men det er nok fordi jeg har fler innlegg pr side. Blir så irritert om jeg må bla side etter side for å henge med :p
Kanutten sa for siden:
Jeg har fått frikort II nå. Det dekker fysioterapi, manuellterapauter etc. Taket på det frikortet er 2460 kr, eller noe sånt. Kommer i tillegg til vanlig frikort.
Putten min sa også at det er stress som har forankret seg i musklene mine... Han skulle bare ha visst....:(
kennygirl sa for siden:
Det var det jeg syns var logisk også, men tenkte å høre med ekspertene her inne før jeg gjorde noe :p
Takk for svar :)
rregi sa for siden:
Hei dere :) Nå har jeg levd lavkarbo i fire dager, og har følt meg sååå fresh - men i dag gikk jeg på en smell - og sovnet på sofaen med en gang jeg kom hjem fra jobb. Sov i tre timer! Jeg som ikke pleier å sove middag til vanlig.. Kan det ha noe med kostomleggingen å gjøre?
Fikk også et skikkelig svimmel-anfall under en liten fjelltur i går. Kan det også være en begynner-tabbe fra meg?
Supera sa for siden:
Jeg tenker på at kroppen trenger litt tid til å omstille seg fra å bruke sukker som energi til fett. Så ta det rolig noen dager hvis du kan. Det tar 3-4 uker før kroppen har lært seg å bruke fett like effektivt som den før brukte sukker. Og det tar ca ett år før fettforbrenningen er på topp. Det var en rar følelse i starten av kostomleggingen. Jeg kunne være god og mett, men kjente at jeg var helt tom for energi likevel.
kennygirl sa for siden:
Nå har jeg lett etter usalta smør på alle butikkene i byen og når jeg først fant står det på pakken at det er laget av syrnet fløte... Noen som har prøvd dette smøret? Er det stor forskjell i smak i forhold til vanlig smør?
Tenkte å bruke det til eggemelk...
rregi sa for siden:
Takk for raskt svar :)
Det skal bli spennende å se hvordan dette går. Jeg prøver hovedsaklig for å se om det kan hjelpe på psoriasisen jeg sliter med - men hadde ikke hatt vondt av å gå ned 10 kilo heller.
Nå gleder jeg meg bare til å få på plass ny-kjøkkenet slik at jeg kan lage skikkelig mat. Går mest i salater og ostepletter, hehe.
Kitt sa for siden:
Syns det er akkurat det samme, med litt mindre smak, bare! :)
Rema her har alltid hatt usaltet smør, så jeg har ikke tenkt på at det kan være vanskelig å få tak i!
kennygirl sa for siden:
Takk for svar Kitt! Får prøve det i eggemelken :)
Rin sa for siden:
Hvor får jeg med stor sikkerhet kjøpt underskjørt (har ikke funnet på lindex/kappahl eller undertøysjappa på byporten) og avocadoolje (ikke funnet på meny/centra)?
kennygirl sa for siden:
De selger underskjørt på Sparkjøp og jeg er nesten sikker på at Ellos selger det...
vaskeklut sa for siden:
Triumph selger underskjørt :)
Huldr sa for siden:
De har avocadoolje på Kinsarvik :)Anarko sa for siden:
Er det sannhet eller myte at man blir lettere full når man har mensen?
Nerthus sa for siden:
Litt sannhet for min del - jeg kan bli infam og vanskelig og ha med å gjøre. Legg til fullmåne OG mens så har vi det gående ;)
Photobscura sa for siden:
Underskjørt/kjoler kjøper jeg på Fretex/UFF eller andre bruktbutikker.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.