< Tilbake til oversikten

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

arnakristin sa for siden:

Jeg fikk tak i avocadoolje på Meny Brakerøya i Drammen...

Kitt sa for siden:

Og jeg på Meny i Asker!:)

Rin sa for siden:

Bare Meny på Oslo City og Ringnes Park som har udugelige olje-avdelinger, da! :p Takk for svar - skal se om jeg får sendt en speider til sparkjøp etter underskjørt, også...

Anne sa for siden:

Mange såkalte innvandrerbutikker som har avokado-olje....og mye rimeligere enn på Meny:cool:

Kanskje sa for siden:

Noen som vet hvor de selger billige uteblomster? Er f.eks Plantasjen billige? Slike små lokale gartnerier tar vel en del for plantene.

Og noen som vet om noen sommerplanter/stauder som ikke krever så masse vann? har et bedd inntil husvegg hvor taket stikker ut, så det kommer ikke så masse regn til.

På tide å pynte til 17 mai og sommer :) men har ikke så mye å rutte med. Har faktisk vurdert plastplanter lol, ikke trenger de vannes, og de holder mer enn en sesong.

Regret sa for siden:

masse billige stauder på plantasjen for tiden i såfall :ja:

Carisma sa for siden:

Sultan på Sagene har hvertfall. Og tror den store grønnsakssjappa i Smalgangen har også, de har så og si alt.

Oj, det tror jeg jeg ville følt som å gå med andres brukte truser... underkjole=undertøy for meg... :o

Photobscura sa for siden:

Hahahaha. Javel? Det er vel ikke det spøtt annerledes enn å kjøpe en trøye du bruker rett på kroppen, eller et vanlig skjørt, akkurat? Men du kjøper jo ikke brukt uansett, så!

Carisma sa for siden:

Et skjørt bruker man jo truse og evt strømmpebukse under. Underkjole er rett på kroppen (og trøye forsåvidt).

:lol: Har du ikke truse og strømpebukser under underskjort? OMG.

Regret sa for siden:

Dette er jeg helt enig i, kunne aldri i verden tenkt meg å kjøpe, låne eller overta andres underkjoler, underskjørt, undertøy. Samme hvor godt de er vasket og renset..

Kanutten: Too much information. :cool:

Jeg bryr meg fela. Altså, jeg kjøper jo ikka brukte truser, haha. Men seriøst, underkjole? Underskjørt?
Nei takke meg til å tenke litt økologisk og ikke bare kjøpt nytt hele tida. Dessuten ble de lekreste underkjolene laget for minst tredve år siden.

Rin sa for siden:

Handle brukt er ikke så veldig aktuelt for meg heller, men det dreier seg mest om at jeg ikke har energi til å først gå til bruktbutikk i håp om å finne det jeg skal ha, deretter lete gjennom den i ofte påtrengende dufter, og om de har riktig plagg, i tillegg krysse fingrene for at det er en egnet størrelse. Virkelig, det er strevsomt nok å komme seg gjennom en ordinær klessjappe. :o

Huldr sa for siden:

Hva er det egentlig som skjer når PC'en står og jobber hele tiden uten at den har noen oppgaver (som jeg vet om)? :cool: Den har vært treg i hele dag ...

Regret sa for siden:

Prøvd å restarte? slå helt av og så på, ikke velg restartknappen. I verste tilfelle kan det være virus som tar opp cpu, altså prosessoren som er under belasting, eller at du bare har lite ram.
Det vil gå sakte jo mer du har opp av programmer og om du da i tillegg har lite ram så vil det gå skittregt, og da jobber den som fy også.

Huldr sa for siden:

Jeg vet det, men den er ganske ny og jeg har ikke sååå mye på den ...

Har fått råd om å google for å finne ut hva som kan være virus evt. Har restartet, men skal gjøre det helt også som du foreslår :ja:

Nerthus sa for siden:

Har du antivirus og brannmur installert? Si fra - jeg har gratis begge deler som jeg har brukt siden 2000 og har aldri hatt virus eller dritt på pcn enda jeg er "på" hele tiden ;) Programmene er små og enkle og laste ned om du trenger veiledning (jeg er litt over snittet dataopptatt... og en hel del over da :p)

Min henger seg også av og til opp - uten at jeg helt skjønner hva den driver med... det kan hjelpe og oppdatere den - veiledning her update.microsoft.com/windowsupdate/v6/thanks.aspx?ln=no&&thankspage=5.

Camomilla sa for siden:

Nå vet vi det også :D

Huldr sa for siden:

Jada, har Avast antivirus og har vært fornøyd med det, byttet fra AVG for et par år siden eller noe.

Har oppdatert med en sikkerhetspakke nå :ja:. Takk for påminnelsen. Microsoft har prøvd å prakke på meg IE en stund nå, men jeg gidder ikke installere den, men det kan vel ikke by på problemer? :cool:

Har scannet systemet, installert TuneUp som Photo anbefalte for en stund siden og ryddet opp, men det var ikke så mye å rydde opp i ... Fjernet noen programmer (prøveversjoner av spill). Men maskina jobber likevel høres det ut som - det er godt å høre at det henger seg opp hos flere enn meg innimellom da :) Har forsåvidt opplevd det før på forrige maskin, men det gikk vel over av seg selv tror jeg ...

Men nettet er ikke like tregt - det kan hende det var tregt fra leverandørens side tidligere i dag også da. Har ikke all verdens hastighet (gidder ikke betale for det nemlig), men det holder til surfing :)

Jeg pleier fikse det meste selv, og googler og skaffer meg de kunnskapene jeg trenger der og da, men i dag var jeg sliten, og jeg husker ikke dataterminologien fra gang til gang og dermed virker jeg sikkert litt mer n00b enn jeg er :p

Takk ikke desto mindre :)

157, skjønner det altså! :)

Ja, nå har jeg et dataproblem. I dag morgest da jeg skulle slå på pc-en så konfigurerte den seg. Og da jeg åpnet nettleseren min så oppdaget jeg at jeg ikke kan bruke scroll-effekten på touch-paden! Altså den stripa (for mitt vedkommende) som er til høyre hvor man drar fingeren nedover. Er det mulig at det er noen knapp jeg har kommet bort i?
Innmari irriterende, for det er jo den knappen jeg stort sett bruker når jeg skal nedover ei nettside ... :(

Haha, glem det. En reebot fiksa biffen! :p

Gracella sa for siden:

Enig meg deg, Photo. Finner alltid noe "unikt" eller noe jeg kan sy om. Bortsett fra klær som tydeligvis kommer fra dødsbo, så tenker jeg at dette er plagg som noen har likt godt, men av ulike grunner ikke kan bruke lengre. Siden det letteste hadde vært å kaste plagget, så regner jeg med at de synes at plagget er verd å bruke en stund til.
Dessuten var det kjekt å ha fretex i nærheten da buksene begynte å bli for store!
Bruk-og-kast-mentaliteten er altfor utbredt i Norge

Er alltid innom second-hand butikker i utlandet, utrolig mye artige saker og klær :)

Ja, samme her. Jeg har jo vokst opp 2. hand! Var så heldig å arve klær fra søstre som var født åtte og ni år før meg. Mens alle gikk i pasteller så var jeg kledd opp i okergult og brunt, nylon og cord. Haha!
Men jeg har respekt for at noen ikke holder ut tanken på å gå i brukte klær selv om jeg synes det er dumt, men så klart i 157cm sitt tilfelle så stiller det seg absolutt i et helt annet lys.
Om noen synes det er ekkelt å tenke på at jeg kjøper brukte underkjoler, så får det være deres problem. Jeg vasker dem, og som mine egne opprinnelig nye klær som jeg har brukt mer enn en gang, så er de da rene.

Huldr sa for siden:

Hva er de beste antispywareprogrammene nå til dags?

Harddisken jobber like jevnt og trutt i dag den :cool:

Jeg synes ad aware er genialt! Aldri hatt noen problemer med spyware.
Den har også en fullgod gratisversjon! Last ned, last ned! :D

Nerthus sa for siden:

Du kan først kjøre en ctrl+alt+delete og sjekke hvilke prosesser som tar opp mest kapasitet. Velg fanen "prosesser" og klikk en gang på overskriften prosessor så får du sortert etter hva som er mest aktivt. Ofte vil du finne at nettleseren din ligger øverst... hvis du bruker internet explorer, sjekk at det ikke finnes en nyere versjon, og oppdater. Er det en eller flere andre prosesser som har HØYE tall under prosessor, kan du google de for å se hva de er for noe.

Antispyware - der kan jeg anbefale ad-aware som jeg bruker.

Hvis du fikk med brannmur/antivirus med på kjøpet når du kjøpte pc'n - så KAN den være synderen. Ofte er Norton bla (husker ikke hva den andre typiske heter i farten) kjent for å ta opp MYE prosessorkapasitet, og lage kluss. Du kan bytte Norton ut med gode gratisalternativer som zonealarm og avg antivirus (nb husk og velg FREE versjon, du vil bli forsøkt ledet i retning av betalingsversjonen). Du vil ikke være den første noenlunde datakyndige som fjerner pre-installerte sikkerhetsprogramer på pc'n sin.... Jeg jobber med datamaskiner - dog litt mer avanserte systemer enn vanlig pc - men har kolleger som er it-ansvarlig på jobb og vi har stadig vekk samtaler vedrørende privat pc :) Ingen av mine it-nerde venner bruker feks Norton... de bruker knapt windows men det er en helt annen diskusjon ;)

Du kan gjerne PM meg om temaet om du vil :)

Nerthus sa for siden:

Jeg må bare avklare - er det harddisken eller vifta på pc'n som står og går hele tiden? Hvor ny er pc'n - innenfor et halvt år eller noe? Er den i tillegg varmere under enn den var i starten?

kennygirl sa for siden:

Jeg har dette problemet!! Den blir kjempevarm under og slår seg av etter ca 10 min om jeg ikke har laptopbord med vifte eller setter den oppå noe så den får luft...
Den var ikke sånn i starten.
Hva er grunnen til at dette skjer? Og er det noe jeg kan gjøre for å fjerne problemet?

Nerthus sa for siden:

Jepp - det koster et par hundrelapper og få den blåst ren for støv... nå gjør jeg det selv fordi det enkelt og fjerne lokket og sånt på min acer - men på sambo sin ser jeg ikke noe enkelt lokk man kan ta av så der tør jeg ikke skru selv ;) - jeg anbefaler at du bare snakker med nærmeste databutikk eller der du kjøpte den så fikser de det på null komma niks :) For min pc tar det dessverre bare noen få mnd så må jeg gjøre det igjen - minst to ganger i året... men du vil merke enorm forskjell etterpå!

kennygirl sa for siden:

Ikke værre nei! Da skal jeg få gjort det! Den blir utsatt for endel støv ja :o

vimsen85 sa for siden:

Mener broren min fortalte meg en gang at man kan kjøpe type luft-på-boks og blåse selv. Men jeg vet ikke helt hva det heter eller hvor du får den..

Nerthus sa for siden:

Clas Ohlson selvfølgelig ;) Men jeg synes ikke den fungerer så bra - jeg plukker heller ut støvdottene med fingrene... utfordringen er jo at om du åpner pc'n så gjelder ofte ikke garantien lengre - så for uerfarne er det greit og betale litt for å få det gjort :)

vimsen85 sa for siden:

Tror garantien min går ut om en mnd eller noe. Så da kan jeg vel bare gjøre det da? Men er litt skeptisk til å skru den opp og sånn. Kan man ødelegge noe? Hadde den inne til reprasjon når den sluttet å lade og da tror jeg de fiksa det også, for den ble ikke så varm etter det. Men nå bråker vifta og den blir varm. Men ikke så varm at den slår seg av..

Nerthus sa for siden:

Ta ut strømkontakten, og vær forsiktig så du ikke får støt eller noe. Skru av lokket som du ser er nærmest lufteutgangen på pcn' (gjerne bak eller på siden). Du vil nok ganske kjapt se mest støv akkurat i utgangen, det er ofte ikke så mye støv på selve vifta. Disse kan du plukke ut med fingrene gjerne :) Bruk gjerne en sånn plastklype du bruker i stekepanna om du har noe sånt til å plukke ut støvet hvis du finner noe :) Du kan ikke ødelegge noe ved og bare skru ut skruene og se inn i den :)

Som sagt så har både jeg og sambo acer, men jeg har et lite lokk akkurat over vifta - og til han ser det ut som om jeg må skru av ALT og da ble jeg mer skeptisk hehe :)

Jeg bare åpner ventilen på støvsugermunnstykket og støvsuger på rillene på pc-en der vifta er hver gang jeg ellers støvsuger. Null problemer med at den går varm! :)

kennygirl sa for siden:

Så smart! får prøve det på laptopen :D

Nerthus sa for siden:

Det går også an om man har litt futt i sugingen på støvsugeren ;) Godt tips!

Min gir sugermerker på få sekunder (erfart ... :flau:), så den får bort det som er å få bort! Men jeg har likevel ventilen oppe, ellers er jeg redd jeg suger ut all innmaten! :lol:

Nerthus sa for siden:

Holy crap - du må nesten fortelle hva slags støvsuger du har snuppa! ;)

Legg merke til at jeg ikke kommenterer at du har laget sugemerker på deg selv med støvsugeren.... :P

Huldr sa for siden:

Hehe. Det var den (bl a) jeg hadde på den gamle maskina. Da blir det den igjen :ja: Det var dette jeg gjorde i går. Men jeg kom ikke så langt med det egentlig. Googlet den første jeg kom til etter nettleseren min (Google Chrome, har avinstallert IE :cool:), csrss.exe, og det sto at det kunne være et virus dersom den hadde feil filplassering. Jeg fikk ikke tilgang til filplasseringen da jeg prøvde. Spørsmålet er hvordan jeg finner ut om det er et virus? Jeg har scannet og antivirusprogrammet fant ingenting. Ble litt lost akkurat her må jeg innrømme ... Takk :) Tusen takk for tilbudet, det dumme er at jeg har ustyrtelig liten tid egentlig, skal reise i konfirmasjon i morgen og har hundre ting å gjøre. Så dette kom litt ubeleilig, men jeg får bare la det ligge til jeg kommer hjem igjen. Har brukt altfor mye tid på det allerede i grunnen :o

Norton var det første jeg fjernet. Har Avast (brukte AVG tidligere, men syntes det ble mye styr med den da jeg oppdaterte til ny versjon. Er fornøyd med Avast :ja:)

Harddisken. PC'en er tre måneder gammel. Vifta går vel litt oftere enn før og den blir noe varmere, men ikke mye.

Haha! Det var ikke verre enn at jeg glapp den mens jeg lå på magen og støvsugde under senga, og så sugde den seg fast til armen min. Så lurt ut, vettu. Et helt rundt rødt merke på armen, som ikke forsvant før det hadde gått mange dager ... :rulleøyne

Jeg har en Volta. Ingen over, ingen ved siden! :D

Huldr sa for siden:

Nå er den forresten noenlunde stille :) La oss håpe den har jobbet fra seg for en stund!

Angående vifta, så er den ganske stillegående :) Ville ha det sånn ... ;)

Carisma sa for siden:

Dette er en veldig bra online-scan jeg kjører med jevne mellomrom. Alltid helt oppdatert.

Nerthus: Du kan kjøpe HP, de har løst lokk under beregnet for å kunne ta av hele lokket bl.a for å renske. Med fortsatt gjeldende garanti! ;)

Nerthus sa for siden:

Kjøpte du lokalt i butikk kan du jo ta den med inn og få de til å se på den. Hos meg er det stort sett alltid nettleseren som henger seg opp... og da går disken så det suser! Dette både for IE og FF... har chrome også - men bruker ikke så ofte.

Personlig mener jeg at de nyeste datamaskinene kort tid etter innkjøp henger seg vel ofte - jeg har og har hatt flere maskiner oppgjennom årene og det var lite problemer med dell'n fra 2003.... ;) mens både min og sambo sin som er ganske nye oppfører seg litt "rart". Det blir nok ikke HP neste gang - men noe helt annet, kanskje dell igjen - siden jeg var overimponert over servicen når harddisken røk etter 4 år...ny kom levert på døra dagen etterpå!
Jobber med og få opp formen nok til å avinstallere ALT og installere ubuntu istedet ;)

Carisma sa for siden:

Jeg ville heller skrevet på steintavler enn å forsøke å gjøre noe som helst på en Dell... og det har faktisk ingenting med at jeg jobber for konkurrenten :rolleyes: De er bare alt for sære når det gjelder produksjonen, selv om de heldigvis ikke har så mye properietært som de hadde før.

Huldr sa for siden:

Hrm, glemte du å legge ved en link? ;):D Jeg tror du er inne på noe her :ja: Hadde litt trøbbel med Chrome'n her om dagen, og det var underlig nok etter at Firefox var blitt brukt ... vet ikke om det har noe med saken å gjøre, da, eller om det var tilfeldig ...

Maskina har faktisk slått seg av to ganger også. Helt uten videre ... Kjøpte på nett, så tenkte å sende en mail i første omgang ... Jeg har Packard Bell for øvrig.

Takk for input! :)

Det hele er altså min skyld! :lol:

Huldr sa for siden:

Oh yeah! I blame YOU!

Neei ... :p Kunne like gjerne vært meg som hadde brukt Firefox'en vettu!

(Men det virker som Merkur fortsatt driver med skøyerstrekene sine, gitt :cool: Må vel gi seg snart nå, vel!)

Carisma sa for siden:

Hvorfor har jeg fått så utrolig lav smerteterskel? Jeg pleier å tåle nesten hva som helst, både fysisk og psykisk, men nå klarer jeg ikke pushe meg selv på noen av områdene! Har det med graividteten å gjøre? Kommer det til å forsvinne? Jeg takler nesten ikke akupunktur engang for tida :rolleyes:

Kitt sa for siden:

Hormoner, kjære, bare hormoner!:D
Etter fødselen blir du så tøff igjen. så! Også på mange områder du aldri har vært det og så blir du skikkelig sippemor på mange andre!;)

Carisma sa for siden:

Jeg lurer på hva katten egentlig vil??? Hyling, mjauing og masing i ett kjør... Hun har mat, vann og ren kasse :rolleyes:

Regret sa for siden:

ut? kos? parre? :p
Kjønn? er den kastrert eller sterilisert? Hvor gammel er den? Ute eller innekatt?

Carisma sa for siden:

Innekatt, 8 år, hunnkatt på p-pille.
Tror det er en kombo mellom "et eller annet klør i kroppen på tross av pillene", og at vi passet en annen katt hun kjenner godt i et par uker og nå har levert tilbake så hun kjeder seg.
Hun gjør det bare når jeg er hjemme da, og det driver meg helt fra vettet! :eek:

Haha, Zappa er også sånn i dag. Jeg bare mosekoser tilbake, og ignorerer han etterpå. Akkurat som han pleier å gjøre med meg! :P

Carisma sa for siden:

Å, kanskje det er han hun hører? :D Tror det er mange som er sånn rundt, og det hjelper sikkert ikke på.

Regret sa for siden:

Høres ut som den leter etter den andre pusen om jeg forsto det riktig :ja: Hvis ikke så er det nok bare oppmerksomhet hun er ute etter :)

Carisma sa for siden:

Oppmerksomhet og tunfisk..... :p

Tror det er tilfellet her også. :cool:

Regret sa for siden:

Kan dere anbefale en god champagne? Det finnes vel ikke noen som er ok med lavkarbo vel? Vurderer å ta meg en 'skam deg dag' på bursdagen min og jeg har i ukesvis hatt skikkelig lyst på sjamis med jordbær i. Jeg har bursdag 27.juli så det hadde passet så bra :p Aldri smakt det før heller, så aner ikke hvorfor jeg har sånn monsteraktig lyst på akkurat det...

Carisma sa for siden:

Jeg syns prosecco er bedre enn champagne. Og billigere. :o

Cava! Grans Moments har nesten ikke restsukker, men er frisk og god! Både Cava og Proscesso er det samme som Champagne, det er bare forskjellige distrikter.

Labomba sa for siden:

Oi så bra. Er det møe karber, og er den dyr? :p

Tror Grans Moments har enten 0,2 eller 2 gram restsukker. Sjekk på polets nettsider!
Jeg liker sprudlevannet mitt tørt! :D Men friskt.

Furine sa for siden:

Sjekk eventuelt etter Cremant de Bourgogne, det er samme druer som i ekte champagne, men dei har ikkje lov til å kalle det det, sidan dei er utanfor Champagnedistriktet.

Dekker innboforsikring normalt musinvasjon med påfølgende hærverk i kjellerbod ..? :o

Anne sa for siden:

Ring forsikringsselskapet og hør!
Dumme mus!:mad:

Sitter i telefon med dem nå.

vimsen85 sa for siden:

Kan man frityrkoke i cocosa? Og kan man i såfall spare oljen og bruke den flere ganger?

Supah sa for siden:

Den koster 100 kr, og har 1,8 gram sukker per liter.. :)

Vel, egenandelen var på 4000 kroner, så vinninga går opp i spinninga, og vel så det ... Jaja ...

vimsen85 sa for siden:

Kan man lage karamellpudding som er lavkarbo? For det er vel vanskelig å karamellisere sukrin eller noe annet. Men kanskje toffeestevia i? Noen som har laget/har en ide om hvordan man kan lage det?

Carisma sa for siden:

Forskjellige land. Cava er spansk og Prosecco er italiensk.

Som panna cotta med toffeestevia i kanskje?

vimsen85 sa for siden:

Kanskje det ja :D Panna cotta er jo godt da. Kanskje jeg bare skal lage det.

Carisma sa for siden:

Panna cotta, creme brulee, karamellpudding, creme catalan osv er egentlig bare varianter av samme prinsippet

vimsen85 sa for siden:

Men er ikke panna cotta laget med gelatin, mens karamellpudding blir bakt i ovnen i vannbad? Men det går jo an å lage melkepudding uten karamellisert sukker og. NÅ fikk jeg lyst på kalvedans. Jeg får fortsatt søtsug når jeg har mensen selv om jeg ikke har det til vanlig :p

Kanskje sa for siden:

Noen som vet hvordan jeg får kjøkkenvasken blank og fin? Jeg vasker og vasker, men den ser like slitt og sørgelig ut etterpå. Gammel vask, sånn type vanlig i stål.

vimsen85 sa for siden:

Hell litt bakepulver i vasken (når den er litt våt/eller ha litt vann på). Den vil boble litt (etse). Skyll med vann etter noen minutter og den er blank og fin :)

Kanskje sa for siden:

Det skal jeg prøve :-) Kan jeg gjøre det på det avrenningsbrettet også, det er stor og dekker nesten hele benken for det er en gammel vask, og skulle gjerne kunne speilet meg i det , hehe. Frustrerende å vaske og vaske, og så ser det bare slitt ut.

langaard sa for siden:

Jif skurekrem og stålull:) Gammel vask blir som ny:)

Kitt sa for siden:

Stålull???:eek::eek::eek:

Lager masse mikroriper som gjør at det ser fint ut med en gang, men som samler en masse dritt og gjør at det på sikt blir verre og verre å holde det rent!

Men Jif skurekrem og en myk klut kombinert med sterke hender og litt tålmodighet, bør gå bra!;)

vimsen85 sa for siden:

Det funker helt sikker på det også :)

Det burde da virkelilig klassifisere som forskjellige distrikter!

Anos sa for siden:

Kan noen svare meg på hvor mange gram en rødløk er? Eventuelt hvor mye kh den inneholder?
Jeg er klar over at størrelsen varierer litt, men sånn ca ca?

Zillah sa for siden:

Ein middels stor rødløk veg ca 100 gram. Om kjøkkenvekta mi er det minste påliteleg da.

Supera sa for siden:

Jeg vet ikke helt hvordan jeg gjorde det, men jeg har klart å krystallisere sukrin. Jeg skulle lage sukkerfri shave ice-sirup, og så samlet sukrinet seg som krystaller. De hadde også trukket til seg litt av smaken til shave ice-sirupkonsentratet, så det var faktisk drops. :snill: Ikke det at det var det du spurte etter da...

Kanskje sa for siden:

vasken er vasket med joff skurekrem, og en sånn skrubbesak. Ble kjempefin , men måtte ta i, og gjøre det flere ganger, og så polere :-)

Regret sa for siden:

Takk for tips til dere begge!
Jeg kjøpte meg 2 flasker i dag, og måtte bare smake allerede i dag. Akkurat nå har jeg Cava Condornìu med ei jordbær oppi i glasset mitt. trolig den beste alkoholholdige drikken jeg noen gang har smakt!

Zillah sa for siden:

:::noterer på ein lapp::: Må ta meg ein tur på Polet over helga da, forstår eg. Ikkje det at eg nokonsinne får ein anledning til å drikke sånt... :rolleyes:

Og eg lurer på når det blir eit nytt innlegg i Tretusenfemhundretråden. Eller har eg drept han? :eek: Eg meinte det ikkje :hylgrine:

Regret sa for siden:

Bare litt obsobs den vina jeg nevnte er IKKE sukkerfri eller lavkarbovennlig! Så jeg ikke lurer vekk noen. Men den var sabla god da, ett glass ble til 2,5 og jeg var blank i øynene og pling i bollen, skal si man tåler lite på lavkarbo! Flaska ble tom den gitt (vi er 2 stk da).

Den andre vina jeg kjøpte heter Cava Castellblanch og den tok jeg bare en sup av. Den var ikke så god, alt for sur for meg! Selv med jordbær i.

langaard sa for siden:

Ja jeg vet at stålull lager små riper, men siden det ver en gammel vask, tok jeg sjangsen:D

blåbær sa for siden:

Blir storhandel på polet for min del neste helg! :) Slikt noe har ikke vi her på landet ... Men man må jo ha noe musserende til 17. mai :)

Godt du fikk tretusenfemhundretråden i gang igjen. Jeg bruker bare uleste innlegg-knappen, så det blir litt sånn ute av syne, ute av sinn.

Carisma sa for siden:

:Forvirra: Det står Oslo på sted hos deg? :)

blåbær sa for siden:

Hehe, ja :) Bor egentlig der, men har migrert hjem til foreldrene mine for noen måneder.

Furine sa for siden:

Er det noko vits å ta kontakt med Kims til dømes for å spørje om produkta deira? Eg lurer nemlig, sidan eg fann Kims Gammeldags Flæskesvær i Danmark som bestod av svinehud og salt, og var steikt i svinefeitt. (+ At det var eit par e-ar, som eg ikkje hugsar i farta, det står i linken). Kvifor finst ikkje desse i Noreg, skal tru?

Kitt sa for siden:

Dersom ingen sier i fra at det er noe som kan interessere norske forbrukere, får de jo ikke vite det heller!;)

Furine sa for siden:

Jau, ser den. Men var vel meir på jakt etter å høyre om nokon hadde erfaring med å ta kontakt med dei. ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.