Regret sa for siden:
Nei bare en tanke..
Jeg har nå hatt mens i 14 dager og det uroer meg, så da kommer det mange rare tanker i hodet. Vi skal nok prøve på en lillbrøster til småen snart og da er sånt litt kjekt å være obs på.
Regret sa for siden:
Nei bare en tanke..
Jeg har nå hatt mens i 14 dager og det uroer meg, så da kommer det mange rare tanker i hodet. Vi skal nok prøve på en lillbrøster til småen snart og da er sånt litt kjekt å være obs på.
Photobscura sa for siden:
Ah, sånn å forstå. Det er mest sannsynlig ingenting å bekymre seg for, og du er nok ikke den første som opplever forstyrrelser i menstruasjonsyklusen ved kostholdsendring. Det er veldig individuelt hvor lang tid det tar før det retter seg opp, men jeg mener det tok noen måneder før syklusen min var stabil, ikke at jeg blødde konstant fram til da, altså, men det var rot og tull en stund, men så ble alt helt klokkrent, og jeg fikk jevnt over mindre plager med pms og smerter og lange og kraftige blødninger.
Kroppen reagerer veldig fort på hormonendringer, bare nå da jeg slutta med p-piller og satte inn kobberspiral blødde jeg i fire uker. Veldig kjedelig, men nå går det seg til! :)
Regret sa for siden:
Ok, det var da betryggende å høre!
Bare så kjedelig når sånt står på.. Jeg har jo ikke hatt skikkelig mens på over ett år, så dette er jo nesten som å få mens på nytt igjen og da mye mer enn hva jeg er vandt til. Så det er skremmende når det skjer, men vi får håpe det gir seg snart. Nesten som de 6 ukene etter fødsel dette... mye og lenge.
fridr sa for siden:
Jeg lurer på... Kanskje et kjempeteit spørsmål.
Men, er det greit å bo i et hjem uten planter?
Alle plantene mine dauer, fordi jeg glemmer dem når jeg er ute og reiser...
Imp sa for siden:
Hvorfor skulle ikke det være greit? Det er det mange som gjør. Det er ikke plantene i hjemmet ditt som sørger for oksygenet du puster inn. :)
Men det er mange planter som trenger lite vann da, kaktuser kan leve i månedsvis (ja, årevis) uten vann.
Regret sa for siden:
Om du liker å ha litt planter for pynten sin skyld, så finnes det haugevis av plastikkplanter på plantasjen som ser helt ekte ut :ja:
Men der er ingen praktisk grunn til å ha planter, som nevnt her så er det ikke de som sørger for oksygenet, og jeg ser ikke noen feil i å ikke ha planter hjemme.
Supera sa for siden:
Jeg tror vi har tariffavtale. Jeg tror det er en misforståelse, fordi sjefen min er en flott mann og sjef. Det var mye forandringer på de dagene på grunn av kurs. Men jeg føler meg snurt fordi jeg ikke ble spurt eller informert i det hele tatt. Han vet jo at jeg pusser opp hus og at dagskift passer meg dårlig for tiden. Jeg har jo tatt fri de fleste dagskift jeg har jobbet siden 1. november og han vet jo grunnen.
Jeg er medlem av NITO. Jeg er usikker når det skiftet egentlig ble endret, men jeg er rimelig sikker på at det stod kveld da jeg sjekket på torsdag. Pleier ikke å sjekke hvordan JEG skal jobbe fordi sjefen aldri skifter vakter uten å spørre oss. Jeg åpner for å se hvordan de andre jobber, jeg. Jeg synkroniserer kalenderen mellom outlook og mobilen, og har kontroll på hvordan jeg jobber fra mobilen. Oppdaterer alltid kalenderen min med skiftforandringer og overtid som sjefen spør om.
Supera sa for siden:
Les denne f.eks. ;) Det er ikke frukt som er de største vitaminbombene. ;)
Nerthus sa for siden:
Ved tariffavtale må endring i vaktplan varsles i veldig god tid i forveien :) Jeg synes du skal ta en prat med sjefen din jeg - og fortelle hvordan du opplevde dette, og at dere kanskje må ta en gjennomgang av hvordan slikt skal gjøres og ikke minst VARSLES i forveien. Han kan ikke endre vaktplanen uten og drøfte med tillitsvalgte hvis du er under tariffavtale og ikke minst fagorganisert det er jeg overbevist om!
Han KAN avtale spesifikt med deg om endring, men da må du si deg villig til å endre - noe du ikke MÅ gjøre :) Du skal ikke tape penger på denne endringen - mister du nå kveldstillegget forresten eller har du fastlønn?
Hadde han feks bedt deg jobbe en dag du vanligvis har fri - skal du ha overtidsbetalt for hele denne dagen om den kommer i tillegg til din vanlige vaktliste.
Hilsen også NITO-medlem :)
Ps - er du usikker, ring NITO og snakk med en rådgiver. De er kjempegreie og snakke med og kan veilede deg enkelt og greit :)
Lillemy71 sa for siden:
Til dere som handler på Iherb: hvilken Stevia bruker dere? Jeg vil ha både flytende og fast, og jeg vil helst ha noe som ikke er blandet ut med maltodextrin og alt annet slags ræl. Ser mange av Iherb sine Steviatyper er utblandet men de er ikke så flinek til å oppgi hva de virkelig har oppi.
Edit: never mind jeg fant omsider den tråden der det var noen anbefalinger :D
silje21 sa for siden:
Jeg har drevet å kuttet ut på melken, men så tittet jeg på en pakke med laktosefri melk, og der var det 3,9kh pr 100, så kan det være et alternativ? Nå har jeg aldri smakt på laktosefri melk, men er det noe bedre i forhold til lavkarbo, enn "vanlig" melk?
Supera sa for siden:
Når et skift blir forandret med kortere varsel enn to uker, så får vi fortsatt utbetalt tilleggene vi skulle hatt på det skiftet. Jeg har ikke fastlønn. Jeg skal høre med NITO. Men følte ikke for å ringe NITO på en søndag.
Jeg satte av mobilen og sov til kl 11 med vilje i dag. Jeg "visste" ikke at jeg var satt opp på dagskift. :geip: Jeg tenkte på å dra bort, men syntes det var litt vel slemt. Da jeg kom på jobb (sånn litt over 12) så lurte sjefen på hvorfor jeg ikke kom om morgenen. Og jeg fortalte jo at han må informere om forandringer i skiftplanen og det var flaks at jeg ikke var bortreist eller hadde planer i dag. Han la seg langflat og sa at det var hans feil. :geip:
Supera sa for siden:
Vet ikke helt hva "mix 'n' match lavkarbo" vil si, så det høres egenkomponert ut. Da er det i så fall du som bestemmer hva som skal inkluderes i dietten. 3,9g kh kan høres lite ut, men dette er per 100g som er ca en desiliter. Så drikker du en liter, så er det 39g kh.
Furine sa for siden:
Laktose er jo melkesukker, er ikkje den laktosefri melka tilsett vanleg sukker i staden?
Supera sa for siden:
Men ikke mer sukker enn det var melkesukker vel?
Furine sa for siden:
Nei, det kan godt hende, men det er jo like fullt sukker. Det var vel helst DET eg tenkte på. Ein link til eit innlegg frå 2009
Supera sa for siden:
Laktose er et disakkarid av glukose og galaktose visst. Så da er det vel bare bindingene mellom der som er løsnet?
silje21 sa for siden:
Er denne melken jeg tenker på:
[ATTACH]8253[/ATTACH]
vimsen85 sa for siden:
Hva er formålet ditt med å kutte melken da? Er det fordi det stopper vektnedgang eller får du mageproblemer av den? Jeg bruker ikke laktosefri melk. Men jeg bruker laktosefri fløte. Men det er fordi jeg ikke tåler laktose. Dersom det er fordi du tror melk hindrer vektnedgang tror jeg faktisk ikke at det utgjør så stor forskjell. Med mindre det faktisk er laktose som er partystopperen.
silje21 sa for siden:
Nei rett og slett fordi det var så mye mer sukker i melk enn jeg trodde/visste om:o
Jabba sa for siden:
Gåte....hvor i landet er vi??
Andre påskeharen som du jo vil råke
i flott natur, langt fra storby-bråket
Dyr med horn de passer på...
Glasshytte og lavvo har de óg!
"Den buktende elva" på det lokale språket...
Lillemy71 sa for siden:
Kárášjohka kan bety den buktende elva, så jeg tipper du er i Karasjok (passer med både reinsdyr o glavvo det :D)
Jabba sa for siden:
Stilig! :D
vimsen85 sa for siden:
Hva med å bytte til fløte. Dersom du vil ha den tynnere kan du tynne med vann..
silje21 sa for siden:
bruker mye fløte^^ men å tynne den med vann er jeg ikke så gla i^^ men bytter gjerne melk mot bedre helse:)
vimsen85 sa for siden:
Hva med å blande melk og fløte?
Idarull sa for siden:
Hva er den aller beste måten å steke koteletter på? Svinekoteletter, ikke nakke. Stekeovnen er egentlig okkupert innvendig av mine sellerirot-fries og gubbens pommes frites. Takk!
Antoinette6 sa for siden:
Jeg pleier å frese dem i pannen slik at de får den litt sprø skorpen jeg vil ha. På begge sider. Så skrur jeg ned varmen og ettersteker til de er gjennomstekt. . .
Men de blir saftigst i stekeovn . . .
littleme sa for siden:
Flaut spørsmål.
Når man har tatt en angrepille etter samleie, også har sex igjen type 8 timer etterpå. Er man sikra da? Eller bør jeg gå til investering av nok en angrepille? Vet det er farlig for kroppen å bruke det ofte, men det er ikke noe jeg gjør.
Hvis dette er totalt upassende, si ifra, så sletter jeg innlegget mitt. Ble ikke så klok av å google gitt.
Lillemy71 sa for siden:
Tja hva med å lese i bruksanvisningen til pillen om det står noe der. Eller hvis du tør kan du jo spørre på apoteket om de vet, samtidig kan du jo investere i en pakke med kondomer? :p
littleme sa for siden:
Hehehe.. Ja, det var det da :p Står ingenting om det på pakningsvedlegget. Lest det et par ganger nå. Har planer om å kjøpe kondomer i fremtiden eller eventuelt lære meg å ta p-pillene mine :p
senorita sa for siden:
Prevensjonsspm herfra og :P
Jeg har nettopp begynt på kobberspiral.. Vet jo at det er fare for å bli gravid med denne. Men det er sånn at man kan være gravid både innenfor og utenfor livmor?
Jeg er en uke over tiden med mens, og det kan jo være bare fordi det er nytt for meg.. Jeg tok en graviditetstest og den var negativ. Er det da noen fare for at jeg er gravid? Om man feks er gravid utenfor livmoren, kan testen da bli negativ likevel? Kjenner jeg blir litt nervøs :P
littleme sa for siden:
Hehe.. måtte ringe noen jeg.. fant denne siden med forskjellig telefonnummer til forskjellige situasjoner, så det var kjekt. Ringte til Telefon for seksuell helse, og kom til SUSS-telefonen. Da kom det endel barndomsminner frem, igrunn. Huff, vi tulleringte dit i hytt og pine. Ikke bra, ikke bra. Men de kunne svare på spørsmålet mitt da;
Dersom du har ubeskyttet samleie ETTER å ha tatt en angrepille. Poengterer det enda en gang, at det er altså samleie igjen etter å ha tatt nødprevansjon for en tidligere "miss", så er angrepillen virksom i 24 timer, MEN angrepillen er jo langt ifra 100% sikker i utgangpunktet, så helt sikker blir du jo ikke. Så vet alle lavkarbere det. Hehehe ;)
vimsen85 sa for siden:
Jeg vet at man bør ta testen om morgenen. Men de skal jo være ganske sikre. Men du kan jo ta en til for sikkerhetsskyld, sånn at du slipper å bekymre deg. Jeg mener at det skal være sikkert resultat når du er der at du skulle hatt mensen..
Kanskje sa for siden:
Jeg var i bokhandelen en dag og spurte etter GI boka til Skaldeman. Men det eneste de hadde var en slik pocketbokutgave. Denne hadde bare masse tekst, og ikke bilder, og var like kjedelig og lite inspirerende som Ketolyseboka.
Finnes ikke denne boken også i en hard variant, og er denne mer artig og fargerik enn pocketboken?
kan ikke forstå at de lager bøker som ser så kjedelige ut. Bilder og farger gjør alt litt lettere synes jeg, og så er det jo kjekt med flotte bilder av maten de lager.:)
De hadde forøvrig en ren kokebok av ham, men kjøpte den ikke siden jeg har blitt anbefalt GI boka.
Kobberspiral er 98-99 prosent sikkert, så sjansen er innmari liten. Den er altså sikrere enn p-piller, som med normalt bruk, altså med en gjennomsnittlig menneskelig feilmargin er 93% sikker. Så, for å si det sånn, det KAN skje, men det er ikke særlig sannsynlig.
grotingeling sa for siden:
Han har en GI kokebok
Lava sa for siden:
Er det ikke slik at man i teorien kan bli "gravid hver mnd" med kobberspiral, men at det ikke kan feste seg?
Tror nok det slår ut på en test uansett hvor det ligger, for kroppen vil vel produsere det som får testen posititiv liksom.
Og om man er gravid utenfor livmoren vil man etter en tid få store smerter siden det ikke er plass til ett foster i egglederen feks.
Lava sa for siden:
Hvilken fotfil benytter du, og hvorfor?
Fikk en fin en i gave men den begynner å bli slitt.
langaard sa for siden:
La de putre på svak varme i stekepanne m/lokk:)(etterstekes)
Moxie sa for siden:
Ca 4 dager på lavkarbo, har hatt mye hodepine, bittelitt kvalme, og kjempetørr munn, er det flere som får sån hvitt belegg på tunga hele tiden? blir det borte etterhvert?
Og så lurer jeg på økonomien, råvarene er jo dyre, men samtidig er det masse annet jeg ikke lengre behøver å kjøpe. Dere som har holdt på lenge, er dette dyrere?
Nope! Matbudsettet mitt (for en person) ligger stort sett aldri over 500 kroner uka.
langaard sa for siden:
Etter at vi slutta og handle halvfabrikata, lever vi billigere og bedre:)
vaskeklut sa for siden:
Jeg bruker denne :) Er veldig fornøyd med at det er en bøy på den og at den tåler litt.
Lillemy71 sa for siden:
Pocketutgaven og hardback utgavene er alltid de samme og er like når det er snakk om samme bok(tittel/forfatter). Det er ikke forskjell på innholdet for det om omslaget er mykt eller hardt :rolleyes:
Grunnen til at du ble anbefalt GI-boka og ikke oppskriftsboka, er for at GI-boka forklarer alle prinsippene og hvordan det virker. Den forklarer i detalj hva du skal gjøre og har mange bra oppskrifter. Gi-boka er ganske morsom synes jeg for han tar til tider ganske krasse oppgjør med samfunnets matvaner. Tror du vil finne den både underholdene og lærerik dersom du bare gir den en sjanse.
Må bare spørre; leser du aldri bøker som ikke har fargeglade bilder??Noen av de beste bøkene som finnes har jo ikke akkurat bilder?? :cool:
Minnepinna sa for siden:
Har fått et spørsmål av en medlavkarboist: Linser, er det lov?
Kitt sa for siden:
Linser inneholder ganske mye karber, men Fedon tillater noe!
Røde linser inneholder faktisk 60g pr 100!
Kanskje sa for siden:
Hehe joda jeg leser bøker uten bilder.
Men ble så skuffet over ketolyseboken, fordi den var så tørr og kjedelig. og så såg jeg liksom for meg at denne andre boken var litt mer fargerik og interessant, men så var den like kjedelig.. hehe. Men det er jo mulig innholdet er bra.
Anne sa for siden:
Og linser har middels+ til høy GI, mener jeg å huske. Hans filosofi er mest opptatt av GI:) Høy GI, bare en gang om dagen og en fjerdedels tallerken bare:)Lava sa for siden:
Takk for tips, den så grei ut :ja:
Lillemy71 sa for siden:
Jeg synes også at Ketolyseboka er mer "klinisk", kanskje ikke så rart siden det er en lege som har skrevet den. Skaldeman skriver mer personlig og gir, synes jeg, en del gode sammenligninger og historier. Synes du skal gi den en sjanse jeg, dersom du tror det kan være til hjel å prøve fakirmetoden. Du kan jo evt se om de har den biblioteket først?
littleme sa for siden:
Spørsmål;
Er det koffein i te? Spesielt lurer jeg på Earl Grey ? Det er vel ikke det? Gir ikke noe mening for meg at det skal være koffein i te..men så var det noen som så bastant påstod det isted, også fant jeg ikke ut noe på nettet eller pakka. Noen som vet?
Carisma sa for siden:
Hvorfor gir ikke det mening? De fleste te-typer inneholder koffein i større eller mindre grad. Det skal stå oppgitt på pakken.
stockfleths.as/TE/Hva_er_te+/Kitsu sa for siden:
Koffein:
"Caffeine is found in varying quantities in the seeds, leaves, and fruit of some plants, where it acts as a natural pesticide that paralyzes and kills certain insects feeding on the plants. It is most commonly consumed by humans in infusions extracted from the bean of the coffee plant and the leaves of the tea bush, as well as from various foods and drinks containing products derived from the kola nut. Other sources include yerba maté, guarana berries, and the yaupon holly. Chocolate derived from cocoa beans also contains a small amount of caffeine."
Ganske så mange ting som inneholder koffein, ja. Traktekaffe har 555–845mg koffein/l, svart te rundt 280mg/l, cola rundt 100mg/l.
TrillTrall sa for siden:
Ta en bit paprika, den inneholder myyyyye mer c-vitaminer enn appelsiner og juice. :)
Jabba sa for siden:
Ny gåte: hvor er vi hen i dag?
Mellom to store byer, høyt over havet
Sommer, vinter, her er vidder man kan trave
Tre hundre rom har dette sted
og påskeharen, nummer tre...
hvor 1001 er meter-kravet!
Minnepinna sa for siden:
Jeg har en KNUTTEloff til heving, men lurer på: Skal den bare stå på benken eller skal den stå varmt? har aldri bakt loff før...
blåbær sa for siden:
Apropos tespørsmål, så lurer jeg på om noen vet om en te som minner om svart, nøytral te på smak, gjerne noe lignende Earl Gray, men som er koffein/teinfri? Jeg elsker de fleste yogi- og celestial season-teene, men prøver å hjelpe faren min til å finne en han liker, noe som ikke er så lett. Han liker verken frukt-, urte- eller krydderte ... Han kan til nød drikke peppermyntete, men det er den eneste som går på kvelden.
Kitsu sa for siden:
Kanutten sa for siden:
Jeg satte deigen min i steikovnen. Steikovnen stod da på ca 40 grader.
blåbær sa for siden:
Selvfølgelig! Tenkte ikke at slikt finnes :) Takk!
Minnepinna sa for siden:
Takktakk... :suss:
Kitt sa for siden:
Jabba sa for siden:
Juhu!!!:D
Kitsu sa for siden:
Her er flere svarte decaf teer. Kanskje noe smaker?
Minnepinna sa for siden:
Håer det ikke er for seint, jeg hadde satt ovnen på max for jeg skulle steke knekkebrød mens den hevet, men nå er den inne - på ca. 40 g. tvitvi
Kanutten sa for siden:
Ikke sant denne dama er vakker??! :heia:
Kanutten sa for siden:
Jeg har jo vært pusk ganske lenge..
Men etter at jeg begynte med manuellterapibehandling har jeg blitt MYE bedre! :heia: MEN det er liksom andre ting som har overtatt nå.. Jeg har hittil lagt på meg 5 kilo på en måned etter at jeg begynte med denne terapien! :eek: Jeg spiser jo samme maten som jeg gjorde og har jo blitt mer aktiv?? Skjønner ikke.. :confused: Jeg har dessuten vært hos optiker, synet mitt har endret seg den siste tiden og han bad meg få sjekket blodsukkeret.. Jeg HAR jo sjekket blodsukkeret mange ganger og det har vært strålende hver gang. Men kan det hende at lavkarbo med tilsvarende lavt stabilt blodsukker "kamuflerer" et blodsukkerproblem?? Jeg har liksom bare fjernet symptomene ved å spise lavkarbo, ikke selve et ev sykdomsforløp?? Noen som vet??
Minnepinna sa for siden:
WOW for ei dame!!! :hearts:
Minnepinna sa for siden:
Loffen min hever ikke... :hylgrine:
Minnepinna sa for siden:
Bygger du muskler? Har du blitt smalere? Måle, ikke veie!:rolleyes:
Kanutten sa for siden:
Jeg er blitt større... :(
Regret sa for siden:
haha off.. Jeg hopper midt inn i tråden, og er sykt sliten i hodet.. Så man kan tenke seg at denne sammenhengen ble helt grusom haha off. På tide å legge seg snart kjenner jeg!
Om ikke noen forsto den, så ikke vær redd, jeg har sykt dårlig humor når jeg blir sånn sliten :p
Minnepinna sa for siden:
Kanutten sa for siden:
:lol: :klem:
Kanskje sa for siden:
Flott dame ! Hvor mange KG veier hun?
Leser på sjampinjongboksene at de inneholder rundt 3 gram karber - er dette i væsken eller i selve soppene? Bør man da ikke bruke hermetiske sjampinjonger?
17 stone=ca 107 kilo. Skal jeg være ærlig, så synes jeg ikke det var lett å se om hun var verken vakker eller flott. MEN, om hun er en god rollemodell, så er hun det like mye som radmagre jenter. Det kan være like lite sunt å være såpass overvektig, som det er å være undervektig, selv om de muligens kunne trenge litt motvekt.
Med det sagt, så synes jeg alle spektre av typer og fasonger kan være flotte, det handler ikke nødvendigvis om størrelse på kroppen, men jeg vet ikke hva jeg synes om hennes agenda om å være rollemodell, akkurat. Kan det ikke også finnes en gjennomsnittlig normal sunn mellomting, da?
Zillah sa for siden:
Eg syntes ho var fin, men ikkje heilt min type.
Og med tanke på rollemodell, så vil eg nok seie jo - det kan ho vere i forhold til det å ikkje skjemmest over kroppen sin sjølv om han er over normalen. Det å vere stolt over den ein er og glad i kroppen sin er eit godt og viktig steg for mange i forhold også til å kunne gå ned i vekt. Frigjering kjem mest innafrå, meiner eg.
Jeg har et billig smykke fra H&M som jeg har tatt lenka av for å bruke til et annet smykke. Men nå ser jeg at lenka har errodert (eller hva det nå heter) og er nesten kull svart. Jeg har prøvd å vaske av det verste med såpe og vann, med et litt halvveis resultat. Hva dette metallet er, ettersom det sånn billig juggelgreie (tror det knapt kosta en hundrings), vet jeg ikke. Mulig det er tinn eller noe, sånt har jeg ikke peiling på, men det er ca like hardt som tinn, forsåvidt. Det jeg skal frem til er i alle fall, hvordan får jeg rengjort det best mulig?
Furine sa for siden:
Sølv blir i alle fall reint med tannkrem og børste. Prøv det? Zalo er vel også eit tips.
Det kan jeg prøve. Jeg tviler på at det er sølv. Stål, kanskje? :p
Hah! Det funka med tannkrem! Fett! Tok det bare på en klut og dro kjedet et par ganger igjennom, gnikka litt på låsen og sånn -som nytt! Takk takk!
Minnepinna sa for siden:
Takk takk for tips fra meg også...
Furine sa for siden:
Værsågod! :D Praktisk, ikkje sant? Eg har eit handlaga sølvsmykke frå Afrika som var nesten kolsvart, det vart så fint og blankt med tannkrem. Er jo berre glitrande sidan ein alltid har tannkrem i hus. :ja:
Kjempelurt! Da slipper jeg å bli svart i nakken! :D
Kanskje sa for siden:
Leser på sjampinjongboksene at de inneholder rundt 3 gram karber - er dette i væsken eller i selve soppene? Bør man da ikke bruke hermetiske sjampinjonger?
Catwoman sa for siden:
Finnes det noe marked for ferdig tygd mat til voksne tro?
Nå selges jo ferdig piskede egg mener jeg.. :rolleyes: Er`re mulig :eek:
Carisma sa for siden:
De eggene ble kåret til historiens dummeste produkt på radio her om dagen :D
Kitsu sa for siden:
Jeg så de i butikken og holdt på å daue. Seriøst, hvor vanskelig er det å vispe sammen en omelett?
langaard sa for siden:
Ha ha:D helt utrolig!!
Lett og være husmor for tida:D
Brimstone sa for siden:
Veldig, i følge samboern min :lol:
Huldr sa for siden:
Er det virkelig sant at noen har lagd dette?! :w00t:
Jeg måtte google ...
Som om det ikke er den enkleste retten i verden å smekke sammen fra før av :rulleøyne
Zillah sa for siden:
OK, det der er eit suuuuuupert ferdigprodukt for dei dagane da du absolutt MÅ ha omelett, men du har berre ei kokeplate og ikkje ein bolle og ein visp !!!
Totalt.
Det skjer heile tida det, vettu, og Prior reddar lunsjen! Ja no kan eg sove godt om natta, når eg veit at eg kan kjøpe ferdigpiska egg, altså.
Men kor kan ein få kjøpt fint og forholdsvis rimeleg kvitt blondestoff på nett? Her i byen er vel alt av bekledningsstoff-forretningar lagt ned, berre lappestoff å få no for tida. Eg treng "single edged scalloped lace" (kva kallar vi det på norsk?) og akkurat det med enkeltsidig kant har heller ikkje vore lett å avstedkomme. Eg treng det - helst i går - for å kunne sy kjolen nederst til høgre på dette bildet: voguepatterns.mccall.com/v7845-products-23.php?page_id=179 , den må vere ferdig til i slutten av mai og eg begynner å bli litt småstressa.
stoffogstil.no ser ikkje ut til å ha noko som passar - andre tips?
Minnepinna sa for siden:
Er jeg fullstendig blåst i hodet, eller finnes det en [img][/img] knapp her som jeg ikke ser?
Lillemy71 sa for siden:
Jeg har bestilt en del stoffer her i fra Cheapfabrics og vært veldig fornøyd med det. Har vel bestillt vareprøver av de fleste stoffene før jeg har bestilt metervare. problemet her er vel at det fort kan bli moms å betale (på varer over 200 kr), men det vi som oftest bli mye billigere enn her hjemme uansett.
Kitt sa for siden:
er det dette tegnet du finner over Svar- boksen du mener?
Lava sa for siden:
Det er ett eller annet rart med rørene her i leiligheten.
Når vi dusjer, så plopper det vann opp i vasken, ikke mye, og noen ganger kommer det noe vann opp i sluken på gulvet.
På kjøkkenet "gurgler" vasken lenge etter at vi har stengt av vannet.
Påvaskerommet er det en utslagsvask som kun brues til vannet fra vaskemaskinen.
Jeg har kjøpt avløpsåpner, en JIF, og tenkte å helle det i vasken på vaskerommet, men det er ikke vannlås der! :eek:
Da lurer jeg på, HVOR er det lurest å helle dette middelet i?
Altså, i hvilken sluk?
Man skal la det stå ca 15 minutter og så helle i kokende vann.
Furine sa for siden:
Eg ville heller ha kjøpt stakefjør, og gått inn i røret etter eventuell vasslås. Snakkar av erfaring. Vi har sikkert putta i Plumbo for minst 100euro i røra her, alt frå kjøkkenet kom opp i badekaret, omtrent samme kva vi gjorde. Etter at vi tok ei dugeleg runde med denne stakefjøra var problemet borte.
Lava sa for siden:
Kjøpte ikke Plumbo etter at noen sa det gav farlige gasser i huset.. (?)
Hm, stakefjør ja, det har jo ikke jeg, og jeg vil helst ikke mase på huseiger som bor i Dubai (!)
Det er flere kontor i samme etasje, og kontorer i underetasjen, så jeg vet liksom ikke hvor det evt sitter.
Virket fint i alle rør da vi flyttet inn da.. :flau: så det kan kanskje være oss..
Furine sa for siden:
Stakefjør kostar under hundrelappen trur eg. I alle fall ikkje meir enn 200kr. Plumbo eller liknande gjorde ingenting godt her. Vi fekk fullstendig stopp i røra her etter eit halvtår (truleg tidlegare leigebuar som har hjelpt til der). Etter det har vi vore totalt paranoide ang. alt som går ned i røra. Men tett vart det til slutt, stakefjøra løyste problemet.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.