Skal ta en tur på "baderombutikken" i morgen og høre med dem. Det er veldig tynne rør fra vasken på vaskerommet, og siden jeg ikke vet hvordan de går videre, så spør jeg dem også.
Har brukt stakefjør i en sluk før, men ikke i vask.
Takk for tips! :klem:
Nå nærmer påsken seg, og jeg VIL ikke skjeie ut med snop og slikt, men det er jo nesten terror å gå i butikker for å handle nå om dagene. den ene stabelen etter den andre med SNOP og påskemasripan, og sjokolade ....:p Og jeg kjenner det er SÅ vanskelig å gå forbi !!!! :eek: Får så sinnsykt lyst på !! for alle andre koser seg jo i påsken .
[color=orange][/color] Hva kan jeg finne på å lage/kjøpe til å kose meg med for å få litt påskefølelse jeg også?
Det er vanlig å unne seg litt ekstra snop i påsken, og av den grunn lurer jeg på hvor mange karber det er i en atkins bar?
Mener å huske at sjokoladene er 60g og det er 2kh i en hel sjokolade. Stemmer dette?
Til Kanskje og Anos: Sjekk ut oppskriftsforumet her inne. Det er mange oppskrifter på hjemmelaget marsipan som dere kan spise. Kjøp litt sukkerfri sjokolade eller (minst) 70% sjokolade og lag påskegodteret selv.
Lag et par kaker som dere deler opp i konfektbiter eller lag konfekt av sjokolade smeltet i cocosa og ha oppi nøtter/mandler/cognacmarinerte tørkede aprikoser....
Da har de trukket fra maltitol helt. Men når maltitol påvirker blodsukkeret ca halvparten så mye som sukker, og det er vel ca 20g maltitol i, så ville jeg heller regnet sånn ca 10g kh i en atkinsbar.
Jeg kokte irsk suppe til familien i dag.
Det er suppe kokt på salt lammekjøtt (jeg brukte uvannet pinnekjøtt), ymse grønnsaker (omtrent ALT de har i grønnsaksdisken) og div urter.
Suppa er knallgod!! :sikle: Ungene MINE elsker den (og venner av ungene, jeg får ofte beskjed om å lage litt ekstra som de kan ta med seg hjem), men sambo og sambos sønn sa..:"Suppa er god, men den holder ikke lenge.. blir snart sulten igjen.. og hva skal vi spise DA?" :mad:
Tusen takk!! :_prikk:Så derfor lurer jeg på, hva i all verden kan jeg lage som gjør sambo og stesønn langtidsmette!?? Jeg har kjøttdeig og creme fraiche. Har lyst til å lage noe knallfettmektig og samt holde et lite foredrag om hva som metter og hvorfor. Noen ideer om hva jeg kan lage??
Hvis du har facebook-konto, så kan du koble spotify til facebook-kontoen og spille av spillelistene som dine facebook-venner har delt.
Ellers så finner du spotify-spillelister på nettet. Google er din venn. ;) Og så finner du topp-lista på "what's new" -> "top lists". Og så har du en radio-funksjon også hvor du velger hvilke tiår og hvilke sjangre du vil høre.
"Hvordan vinne venner" av Dale Carnegie :) (denne fant jeg faktisk lokalt på biblioteket her)
Banal tittel - men jeg likte boka kjempegodt. Jeg har lest mange bøker om mellommenneskelig kommunikasjon, denne gjør det "folkelig" og er i tillegg underholdende med mange eksempler og historier :) Den handler blant annet om hvordan du kan få andre til å skifte mening uten at det blir konflikt utav det - KJEMPEinteressant!
Ble gitt ut første gang i 1936 (!) - men er modernisert opp gjennom årene :)
En dypere, mer detaljert og grundig bok er "vekst og endring" av John Berglund, norsk psykolog/diverse innen atferd mm. (Denne kan jeg vurdere og låne bort til deg om du vil se om den har noe for seg - koster 380 på nett om jeg husker korrekt). Han sier mye om hvordan du kan påvirke andres atferd ved og justere din egen, han sier en del om hvorfor mennesker reagerer slik de gjør og hva du kan gjøre med det utifra deg selv, han sier også mye om hvordan du faktisk kan få gehør for dine ideer om du bare finner ut hva som er VIKTIG for den andre parten. Her har Dale Carnegie hentet mye av sine triks og tips som er en del mer praktiske enn i Berglunds bok. Jeg ser den ene som "teorien i detalj" - og den andre mer som "hvordan gjør jeg det" :)
Kult, takk! Jeg hadde faktisk håpet på at du skulle svare på dette, ettersom jeg har inntrykk av at du har lest en del bøker av denne typen.
Fant den første du nevner på Deichmanske sine sider, og har reservert den. Men den siste fant jeg ikke, men en lydbok av samme forfatter som heter "Det emosjonelle språket", så jeg reserverte like godt den også.
Hadde vært kjempeålreit å få låne den boka! :)
PM'er deg :) Lydboka har mye av det samme innholdet som boka så den har jeg faktisk gitt vekk til mamman min hehe. Liker bøker jeg da, slå opp, gå tilbake, streke under osv ;)
Noen tips om en god solkrem (hovedsaklig til ansikt) som trekker inn raskt, og ikke blir liggende oppå huden og være blank og klissete? :cool: Jeg vet jeg trenger solfaktor når sola kommer for fullt, men vanligvis blir jeg brent istedet, siden jeg hater å ha gøgg på huden...
Jeg bruker L'Oreal Solar Expertise for ansiktet SPF 15, nettopp for det at jeg ikke synes den er så klissete. Kjøper den på Vita, rundt en 100-lapp, men det er kanskje på tilbud?? Piz Buin sin ansiktskrem går ann, men er noe mer klissete, men det betyr at den også er mer vannfast så det spørs jo i hvilke anledninger du skal bruke den.
Til dere gifte:
noen som har peiling på hva det koster sånn ca. å gifte seg i kirka? Det koster vel noe, ikke sant?
Driver og lager budsjett, nemlig... :)
Ringe til kirka og spør kanskje, eller rettere sagt menighetskontoret :D Veit venninna mi betalte 12-1500 til kirka, men det var for det at hun ikke hørte til i den kirka. Men prisen varierer vel kanskje fra kirke til kirke.
MD Formulations Moisture Defens Antioxidant SPF 20?!:D
Fuktighetskrem og solkrem i ETT!
Jeg skal skaffe meg denne når jeg får lønning.
Kan skaffes på www.feelunique.com
Hvis dere bor i kommunen der kirken er, trenger dere ikke betale noe. Ellers er det en avgift som varierer fra kirke til kirke, men ca 1000-2000 ligger det nok på. ELlers er jeg usikker på hvordan det er med kirke der man er født, om du for eksempel har flyttet fra kommunen du er oppvokst i, men likevel ønsker å gifte deg der, jeg tror kanskje ikke du trenger å betale noe da heller.
Stemmer ikke helt, du betaler ikke (eller svært lite) til den kirken du hører til. Jeg har 4 (!!!) kirker innen 5 minutters gange rundt meg, men jeg hører bare til en av dem.
Det beste er å ringe til den kirken du har tenkt å gifte deg i og spør, da får du ihvertfall et skikkelig svar.
Jeg husker å ha lest om et fotoalbumprogram som kunne gjenkjenne ansikter og tagge dem. Klarer visst ikke å google rett nå, fordi jeg finner det ikke. Noen som vet hvilket program jeg sikter til? Jeg fant noe som er laget av det onde fruktselskapet, men det var IKKE det.
Tror jeg begynner å bli litt trøtt gitt og at det gikk utover googleskills. Hm, fant endelig ut hvordan man skulle søke på dette og fant flere programmer. Blant annet Picasa har visst den funksjonen. Så jeg prøver det. :snill:
Jeg har en venninne som er en travel dame. Hun jobber lange dager, trener og er "sunnheten" selv.
Men, hun koser seg med 2-3 glass vin hver kveld, hun sier dette er hennes lille kos. Hun har ikke mann eller barn.
Vi pratet litt om dette, og ble ikke enige om man kan bli avhengig av alkohol uten å være alkoholiker..
Hun mener selvsagt at hun ikke er avhengig, men jeg tror hun er det. Hun vil helst ikke gå på besøk hvor hun må bruke bilen, siden hun skal ha sine vinglass uansett hvor hun er. Må hun kjøre, er hun snar til å kjøre hjem, for hun skal roe ned for kvelden med sine glass.
Siden hun fungerer bra og styrer jobben, og ikke drikker mye, så er hun ikke alkoholiker, og ikke avhengig. Sier hun.
Jeg lurer derfor på om man kan bli avhengig, selv om man ikke drikker så mye man innbiller seg en alkoholiker gjør?
Har vært gift med en alkoholiker, så jeg vet hvordan en "ordentilg en" oppfører seg...
Vanskelig spørsmål, og vanskelig å forklare dette skikkelig.
Det der er helt klart alkoholisme.
Nå får jeg ikke høre hennes side av saken, men om hun offrer tid for glassene sine slik du sier at hun reiser hjem tidlig bare for å drikke, så er det noe galt. Jeg har flere medlemmer i familien min som er under sterk alkoholisme, narko og all annen dritt og jeg vet hvordan de er. Både hvordan de startet og hvordan de endte, og det der høres ut som et tidlig stadie,men fortsatt et stadie.
2-3 glass i løpet av en hel helg bare for kosen, kan være normalt, men ikke 2-3 HVER kveld.
Vil også si at å være alkoholiker har ikke nødvendigvis noe med mengden de drikker å gjøre, men hvilket forhold de har til drikken sin.
Om en av dere sogner til denne kirka er det vel gratis? Kanskje med unntak av Nidarosdomen om jeg ikke husker helt feil (en del år siden jeg sto brud...). Vi giftet oss i en kirke ingen av oss sognet til og betalte en femhundrings eller noe tror jeg, men dette er 13 år siden. Ring kirkekontoret og spør. :)
Disse punktene viser med all mulig tydelighet at hun er inne på en meget farlig vei. Hun er avhengig av vinglassene sine og om hun ikke kan kalles alkoholiker riktig ennå så er hun der ganske snart. Jeg mener hun allerede er der.
Så på en annen nettside (lavkarbobutikk) noe som het KETOSTIX. Tydeligvis en urintest. Noen som kjenner til den og kan forklare meg verdien/hensikten?
Mens vi er inne på temaet:
er det slik at alle har en mye kraftigere lukt av urinen når man er på lavkarbo (eller ketose)? Jeg har veldig klart den erfaringen.
Ketostix brukes av mange for å sjekke hvorvidt det er ketoner i urinen - mange "nybegynnere" synes det er betryggende å ha et sånt bevis, men det er lett å henge seg for mye opp i dem også. Det er jo ikke sånn at stixen bestemmer om du spiser riktig eller ikke, i tillegg kan utslag påvirkes av høyt vanninntak og andre faktorer.
Og nei, ikke alle får kraftig lukt av urinen, men mange gjør. Jeg får det ikke - alle mine toalettbesøk er aldeles odørfrie - men det blir veldig grønt, da. Neongrønt. :p
Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt vide bukser i str 48/50?
Alle buksene er jo så smale nå for tiden... Har ikke all verden til utvalg i butikker her heller. Har vært innom noen nettbutikker, men finner ikke mange som fører store størrelser...
Hvor vil du at de skal være vide? Lårene eller leggene? Klesshopping er satt på vent for meg, så jeg kan ikke svare på det. Men jeg har fått med meg at sleng er på vei inn igjen. Gode nyheter for pæreformede mennesker som meg som ikke passer å gå med noe som går inn nederst på beinet. Ikke får jeg på meg bukser som går innover på leggene en gang... Det er såvidt jeg får på meg bukser som verken går ut eller inn i leggene. :geip:
hvis du finner en butikk som foerer nicole jeans, saa har de en modell som heter sara, den har vidde i baade legg og laar, samt hoyt liv. for meg som har lymfeoedem i leggene er smale bukser et sant helvete, men disse sitter som stopt :p koster ca 400kr der jeg kjoeper de.
Fra midt på lårene. Jeg har store lår og de ser bare større ut om jeg bruker smale bukser eller bukser med sleng eller bootbut :mad:
Har også mye mindre overkropp enn underkropp, så buser er alltid vide i livet når de passer i lårene :rolleyes:
Trooor jeg har sett både slengbukser og sånne vide "dressbukser" i stor-avdelingene på Kappahl og/eller Lindex, men jeg husker denne problematikken godt... helt utrolig at det er så vanskelig å finne flatterende bukser over str 44. :mad: Ellers så ville jeg anbefalt Zizzi, men jeg er usikker på om de har nettbutikk, eller avdeling i nærheten av deg. Det var i alle fall der jeg gjorde all buksehandelen min for noenogtjue kilo siden...
Noen som pleier å handle f.eks hos Ellos?
Jeg har gjort det et par ganger, og måttet sende tilbake nesten alt fordi det ikke er pent på meg, eller ikke passer.
Skal det være så vanskelig å handle over postordre?? Eller er det bare meg som er håpløs når jeg velger klær? Flere enn meg som får klær som slett ikke blir bra på?
Jeg handler endel basisplagg (+badetøy) på Ellos, og det passer stort sett alltid.Men jeg vet veldig godt hvilke fasonger jeg ikke passer i, så jeg gidder ikke teste nye ting der. Det tar jeg heller i butikken. Men som sagt, basisting fungerer fint. Desstuen har de endel bukser som er rette i hoftene, noe som nesten er umulig å finne ellers.
Definisjonen på avhengighet er jo når man begynner å ofre tid med familie eller omngangskrets for å pleie vanen sin (gjelder alt fra spill, alkohol, internett, jobben osv). Og det høres det jo ut som hun gjør :ja:
Jeg lurte på om det er viktig å passe på kaloriene? Jeg er i startgropa her å bekymrer meg litt for om jeg spiser for mange kacl og for mye fett? Noen som kan hjelpe??
Nei, det er i utgangspunktet ikke viktig og passe kaloriene når du starter på et lavkarbokosthold. Det viktigste er å spise det antall karbo man har bestemt seg for - avhengig av retning man følger - og nok fett. Mer fett jo mindre karbo :)
En del mer erfarne lavkarbere opplever at de ikke finner "sin" naturlige mengde mat pr dag på et lavkarbokosthold (som meg :) ). De spiser for lite eller for mye generelt sett for å oppnå vektnedgang. Dette er INDIVIDUELT og vil ikke gjelde alle.
Jeg anbefaler deg og konsentrere deg om å sette deg inn i lavkarbokostholdet, og ha kontroll på karbohydratinntaket :) Det tar uansett noen uker før fettforbrenning er optimal, så konsentrer deg om å bli komfortabel med kostholdet først.
Har du holdt på 6-8 uker uten å oppleve vektnedgang - kan det være en ide og bruke www.diett.no for å ha kontroll på om du spiser nok fett, eller om det er andre ting du spiser som kan stanse en vektnedgang. (Søk på partystoppere for nærmere forklaring).
Husk også at lavkarbo er vektregulerende, og er du innen normalBMI - er det ikke sikkert du vil få særlig vektnedgang :)
Jeg har mange fine bukser fra Kappahl. De har bukser som er rette i bena (kanskje ikke sleng). Men de satt pent på meg da jeg brukte 44/46 og 48/50. Jeg likte de veldig godt. Om de har dem fortsatt vet jeg ikke sikkert. Men de har hatt ca samme modellen de siste fire åra.
Tusen takk for svar :D Da skal jeg sette meg godt inn i dette pg fortsette... Jeg har en 10-12 kg overvekt iallefall.. Men merket at første uka gikk jeg ned 3,7kg og denne uka har jeg gått opp 400 gram til nå.
Jeg har strevd med frokost nå lenge, og jeg trodde å faste slik at jeg skippet frokost kom til å hjelpe, men selvsagt - det første måltidet er uansett det første måltidet. Så jeg har vært på jakt etter noe lett å spise da jeg brekker meg omtrendt bare av tanken på en fet frokost ala egg og bacon. For noen dager siden kom jeg over tyrkisk yoghurt og i det store yoghurtsavnet, så ble altså en bøtte på 500g (den minste størrelsen) med meg hjem, sammen med en pakke frosne bringebær, og dagen etter hadde jeg tidenes BESTE frokost!
Men jeg lurer på, hva mener dere andre på ketolyse om tyrkisk yoghurt? Er det så fyfy som de fleste tror?
Vel, du "bruker opp" en tredjedel av karboen du skal ha per dag på 1dl, men det er jo ditt valg hva du spiser. Jeg spiser cottage cheese som et alternativ til yoghurt, med kanel og litt stevia.
har prøvd cc med kanel og sukrin, men det falt ikke i smak som frokost her, alt for søtt og mektig.
Jeg spiser mellom 13 og 22, så det vil si at jeg rekker ikke mer enn den frokosten og middag, og evt litt kos på kvelden før jeg slutter å spise allikevel, så det at jeg bruke 1/3 av kvoten gjør ikke så mye for min del. Det jeg lurte på, var hva dere synes om den type matvare generelt. Vil den gjøre opprør i magen deres f.eks? vil noen av stoffene virke negativt på vektnedgang?
Den innholder jo bare høypasteurisert melk, fløte og yoghurtkultur, så skulle vel ikke påvirke deg noen mer eller annerledes enn andre melkeprodukter. Det beste du kan gjøre er vel bare å teste ut hvordan det fungerer å spise den til frokost FOR DEG.
Har i løpet av dagen følt meg litt "trang" og ekkel i brystet... følte meg litt rar i går kveld óg, men ikke akkurat det samme som i dag, og så regnet jeg med at det kom av den burgeren jeg spiste fra Sesam (med brød og det hele)...
Føler også at jeg har ganske til hjertebank... har egentlig ganske høy hvilepuls sånn til vanlig, så det slår ikke RASKERE enn normalt, akkurat... er bare som om brystet er mer "urolig" og stresset.
Noen som har noen tanker? Fikk så smått et lite angstanfall i dag, da jeg har veldig mye på tankene for tiden... er det kanskje det? Mye stress? Er liksom en sånn type person som blir stresset av å VÆRE stresset, og ser for meg alt mulige slags farlige sykdommer når jeg blir sånn her - og det gjør jo ikke ting bedre, akkurat...
Noen tips til hvordan jeg kan få roet meg litt? Har nesten mest trang til å gråte, men familien er bortreist, så jeg føler meg nokså bekymret og ikke minst ensom her jeg er for meg selv... :hylgrine:
Ringe mamma? Det pleier og hjelpe for meg... både når jeg var 16 som du er og nå når jeg er 40 :)
Hjelper det at jeg er hjemme alene også - og at jeg HATER og være alene i huset om natta? Ligger og lytter konstant... sender deg en klem jeg, og håp om at du finner på noe å pusle med så du ikke tenker for mye (slik jeg også gjør...).
Hilse Trondheim da - jeg har hele familien min der - og sendt sambo til Fosen ;) (Er hjemme pga legetime tirsdag som var og at jeg er ganske dårlig form for tida... MEN koser meg i sola, ser jurassic park på tv og spiser pisket krem med bjørnebær! )
Urolig hjerterytme og flimring er ikke gøy, men det er heller ikke farlig i denne konteksten.
Skjønner godt at du får angst av dette, og resultatet er jo at det oppleves som enda verre - selvforsterkende.
Jeg opplever dette hvis jeg beveger meg inn og ut av ketose. Jeg bruker magnesium for å roe det ned (600-800 mg).
Njaa, mamma og jeg har liksom ikke et slikt forhold... i løpet av årene har hun hatt såpass mye å tenke på selv, at jeg har blitt vant til å takle ting på egen hånd. ;)
Trengte egentlig bare et par trøstende ord herfra... :o Var (er fortsatt litt) bekymret for at det kan være noe farlig... men som sagt så er jo det evige med at jeg bekymrer meg for å være bekymret, og da hoper deg seg liksom opp. :rolleyes:
Men da kan jeg vel egentlig regne med at det er dét som er "problemet", og ikke noe med hjertet? Vil liksom gjerne kunne slå meg til ro med at jeg ikke burde komme meg på sykehus... :o
Og elsker egentlig å være hjemme alene, men akkurat nå fikk jeg litt panikk! Dvs, broren min er hjemme da, men han er litt naiv og uvitende - føler meg mye mer voksen enn ham til tross for at han er to år eldre - så da ville jeg liksom ikke bekymre han når jeg kunne spørre dere her inne. :ja:
Edit - legger inn dette her jeg, så slipper jeg å ha tre innlegg på rad:
Hmm, kanskje dette kan være noe?? Drikker nemlig veldig lite i løpet av dagen - er jo ALDRI tørst. :rolleyes:
Løper inn på kjøkkenet og henter seg en flaske vann
Ja, jeg tenkte at det kanskje kunne være magnesium, så da tenker jeg at jeg skal bli strengere med å ta magnesiumtilskudd, samt passe på å få i meg nok vann. :ja:
Du er bare 16 år snuppa, det er nok ingenting og bekymre seg for! Drikk litt vann og har du magnesium - ta en tablett nå og en når du legger deg :)
Lett angst og tendens til å bekymre seg kan forsterke hva som helst - har du noe du liker og holde på med - eller venner du kan henge litt med? For min del hjelper det mot litt angst om jeg holder meg opptatt med noe, lese en bok, leker med fotoboken jeg holder på og lage over min mors liv (hun fyller snart 60), webdesign, eller henge på forumet og lete etter tråder jeg kan svare på ;)
Et tips som har hjulpet meg mye før - er å jobbe litt med "tilstedeværelsen" eller jordingen min. Legg deg på gulvet med øynene åpne og gjør opp en status: HVOR er jeg, NÅR er jeg her (dato, klokka), kjenn så at gulvet berører ryggen, hælene, albuene, bakhodet osv. Kjenn på hvordan det er å være - bare være - akkurat her og nå :) Tøm hodet for tanker og bare VÆR! Hvis du føler angsten tar litt overhånd igjen - gjenta!
Hold deg opptatt - vær tilstede - og erkjenn at SÅNN er du bare - litt for mye tanker på en gang (sånn er jeg også gitt...). Sorter ut det som ikke er reelt, slik som "what if's". Ingenting annet en her og nå eksisterer til enhver tid.
Og hvis DETTE ikke hjelper - ta på deg gåskoene og GÅ en rask tur! Det er faktisk bevist at man ikke kan være nedstemt samtidig som man er i aktivitet, siden aktivitet så man blir litt varm trigger gode endorfiner og da er det ikke plass til nedstemthet-kjemien ;)
Av og til må jeg faktisk tvinge meg til å være sosial eller gjøre ting jeg vet jeg liker for å komme meg litt utav tankemønsterene mine - kanskje det kan hjelpe deg også?
Håper du får en fin og avslappet GOD påske i det aller beste selskapet - nemlig DEG SELV! ;)
Ja, det går vel nesten litt for mye tid inne på forumet, og ikke nok til å lese til eksamen! :p Men jeg skal se om jeg kan få gjort litt arbeid - føler meg alltid mer "nyttig" da. :ja:
Det er en av tingene jeg sliter mest med... den stemmen i hodet vil bare ikke holde kjeft, hehe!
Tror det blir tur oppover til hytta i morgen, for vi skal ha påskerenn på lørdag (med hele slekta) - så da får jeg nok tankene over på noe annet! Er nok bare humøret som er på bærtur nå som jeg har vært ut av ketose en stund. :ja:
Jeg har selv hatt en trang følelse i brystet i lang tid.
Den sitter liksom oppe til venstre hos meg så jeg trodde jo at jeg hadde hjertetrøbbel. Eller lungetrøbbel. Jeg har nå gått i over to måneder hos manuellterapaut og har fått bekreftet at sykdommen min skyldes stress..
Anbefaler deg time hos manuellterapaut, som bedriver både massasje og leddknekk, ting blir bedre veldig kjapt.
Jeg er helt ny på dette og begynte med lavkarbo for to dager siden...
Bare lurer på; hvor lang tid tar det før kroppen kommer i ketolyse?
Og hvor langt tid tar det før karbosuget gir seg.. :sikle:
En tur til manuellterapeut i så ung alder an være god forebygging uansett :ja: Kunne spart nakken min for mye om jeg hadde gjort det selv.
Ellers pleier trang i brystet og ekstra sliten på denne tida av året ofte å bety at pollenet er på vei for endel av oss.... :o (jeg ble pollenallergisk første året på vgs)
Sjekk ut nybegynnertråden til arnakristin først. Ketolyse er en lavkarbo-retning, ketose er tilstanden kroppen kommer i når den inntar lite karbohydrater - bare så du vet forskjellen :)
Søk opp ketose øverst til venstre så finner du mange tråder med samme tema. Det er inviduelt hvor lang tid det tar - avhengig av hvor mange karbohydrater du spiser hver dag. Suget kan ta fra 3 dager til et par uker - sørg for å spise NOK fett om du spiser lite karbo, det vil ofte avhjelpe.
For meg tok det under et døgn å komme i ketose, men alle er forskjellige, noen trenger flere dager.
For karbosuget å forsvinne er nok delvis når det psykiske er innstilt på at sånt trenger man ikke, og når du har lagt inn de nye vanene. Igjen så er det forskjell fra person til person.
Jeg holder på med EFT (finnes masse om det på nettet om du søker). Tenker at det kan være verdt å prøve for deg - og siden du er god i engelsk legger jeg ved en link til en hel haug med videoer med forskjellige temaer du kan prøve det på. Sjekk det gjerne ut - det funker! :ja:
Hvis du ikke allerede har sjekket så finnes det mange tråder om karboblokkere om du søker litt på forumet :)
Personlig ser jeg ikke poenget - jeg spiser så lite karbo uansett - og alle sånne fancy ting som andre tjener masse penger på og som sjeldent er særlig effektivt holder jeg meg unna. Visste du at alle helsekostprodukter som faktisk HAR effekt ender opp som legemiddel istedet? ;)
I dag har jeg en sånn jeg blir ikke mett dag, har spist 3 egg og en del bacon i dag siden det var det som var lett tilgjengelig, for ikke snakke om litt lavkarbo oreo kake som jeg fant oppskriften på her, men er det noen som har noe gode tips til hva jeg kan kose meg med så dette suget roer seg??? skal ha ribbe til middag men aner ikke hva jeg skal ha ved siden av, har en blomkål jeg lurte på om jeg skulle mose, men er redd jeg allerede pga oreokaka er oppi min karbo for i dag :O
Vi gjorde det i fjor - BESTE ferien EVER! Kjørte til Sverige og sørover (etter varmen og sola), endte opp på ei strand/camping et par dager, før vi dro til sørDanmark og traff på noen kjente vi visste ferierte der. Hadde ingen planer og reiste på måfå (skulle egentlig til sørlandet men det var kaldt og pissregnet...) - jeg kunne tenkt jeg og gjøre det om igjen! Vi betalte 10 000 for en veeeeldig stor og fancy bil (og det var nesten fælt og levere den tilbake ler).
De største bilene må du ha opptil 7500 kg - men de fleste som kjørte opp da jeg gjorde det - fikk dette med i sertifikatet... stemmer ikke det mon tro?
Det begynner og bli bra utleid så jeg ville fått ut fingeren og sjekket allerede nå.... jeg sendte sikkert 50 epost til bobilutleiere i nærområdet i fjor - i mars.... og da fant jeg EN bil ledig - pga sykdom og avbestilling ;)
Hvor er tråden med mange fine iHerbtips?? Leter meg gul og blå og googler og det som er, men enten er jeg blind, eller så gjemmer den seg ekstremt godt.
Hvis du har førerkort fra før 1.januar 2005 og fikk med tillegget som jeg var inne og gjorde , var det før 1.jan 2005 tro? - kan du føre bil opptil 7500 kg. Nei, dette må ikke fornyes - ikke som jeg vet om ihvertfall :)
Du skal kunne kjøre opptil 7500 kg om du tok førerkortet før 1.jan 2005 - MEN jeg husker jeg (som tok kortet i 1988) måtte innom biltilsynet (som det het den gangen) og få innført i førerkortet og få et nytt et før endringene tredde i kraft (det var LAAANG kø den siste dagen husker jeg...). Sjekk med biltilsynet du - se av linken min at dette skal gjelde før 1.jan 2005 :)
Jeg oppdager at jeg begynner å bli gammel :-c
Satt i solen i dag og oppdaget at puppene henger, og huden er ikke er like stram og sprek som før . Virkelig et sørgelig syn.
Noen tips til hva jeg kan smørre meg med? Det finnes ikke noe vidundermiddel som kan gi meg spenstige struttende pupper, men det hadde virkelig hjulpet om huden såg litt strammere og fastere ut ...... ikke løs og skrukket .... :-(
Må nok bare innse at jeg har rundet 30 ......... men blir misunnelig når jeg ser veninner med glatt fin hud på puppene .... mens her disser alt, til og med huden .. Jeg vil rett og slett ikke bli gammel enda. Når kiloene er borte (hvis til slutt ...) så skal det strammes opp er ....
men finnes noe jeg kan gjøre i mellomtiden?
passer ¨på å smørre brystet med solkrem ... kanskje det hjelper litt på
Ikke sitt i solen, det eldrer huden. ellers bruk solkrem hver dag.
Om du trenger oppstrammende kremer så søk råd på apotek eller spa, de har gjerne bra varer framfor hva du finner på f.eks vita og cubus.
Tren brystmuskler, det kan stramme litt det også :)
Hvis man begynner å bli gammel ved 30 - hva er jeg da? ;) Hvis du har gått ned noen kilo siden du startet - trenger ikke være mye - vil du oppleve at ting er "løsere" enn før... det var faktisk en av grunnene til at jeg fikk hetta da jeg gikk ned masse i en alder av 25... og gikk opp igjen og ble strammere ler!
Raske daglige gåturer strammer faktisk opp en del. Drikk godt med vann og få i deg de vitaminer og mineraler du trenger :) LITT sol er bare bra - men ikke sitt til du blir svidd og brent. Du trenger ikke vente til du er ferdig gått ned i vekt - begynn nå! Muskler fyller opp - brystene kan du faktisk løfte noe ved å trene brystmuskulatur :)
Ellers anbefaler jeg å holde seg opptatt og ikke se seg selv så mye i speilet ler. SMIL mye - det drar alltid oppmerksomheten vekk fra andre ting, livet skal nytes, løse hengende kroppsdeler eller ikke ;)
Ja, vi som har tillegg for lett lastebil fordi vi køyrde opp før endringane kom, må fornye førerkortet for å framleis førarrett i kl C1 som det teknisk sett er. Eg køyrde opp i 1991, måtte fornye utvidelsen i 2001, det er gyldig til desember i år sjølv om førerretten i klasse B er gyldig til 2073. Så i år må eg få meg nytt førarkort igjen om eg vil behalde retten til å køyre bil inntil 7500. Ifølge informasjonen frå statens vegvesen vil retten vanlegvis bli gitt for 5 år:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.