Jeg har enda ikke fått iHerbpakke sendt fra USA 29. april, så kanskje det er litt unormale forhold om dagen?
Idarull, hvordan vondt er det da? Det kan jo være hormonelt, hvis du er pre-mens (for du er vel ikke gravid?). Da kan det bli ømt, til og med veldig ømt ... Men hvis du er bekymret er det vel bedre å gå til legen en ekstra gang kanskje?
De siste 4-5 eggløsningene før befruktning hadde jeg dritvondt i brystene, nesten sånn at det var en gruelse å ta på seg bh eller komme borti de. Jeg tror ikke man skal tenke det aller verste til å begynne med, for det er sikkert bare hormoner som jobber intenst.
Jeg bruker Avent sine "ammekopper"
Skrulokket er helt tett og de tar vel 2 dl
... Og der ser jeg at du skulle ha kjempesmå kopper, jaja, det vet jeg ikke hvor du kan få tak i, men kanskje de har på apoteket (type urinprøveglass - de er jo helt rene).
Oj, såpass! Da er brevet mitt kanskje ikkje kome bort likevel. Da eg budde i New Zealand pla postgangen vere på omlag ei veke, og eg tenkte i mitt enfold at det ville gå mykje fortare til USA i våre dagar enn til oceania for tjue år sidan... Takk for svar!
Jeg lurer på om noen kan gi meg en peke pinne på hva slags filosofi jeg burde peile meg inn på når jeg skal ned 7 kg. Jeg prøver meg i dag på noe ketolyse aktig, men går like mye opp som ned :(
Du må ikke bruke sticks, og 10-15 gram karbo er også ketolyse - men kommer de mest fra grønnsaker? Spiser du i tillegg godt med fett når du spiser så lite karbo? Og det viktigste spørsmålet - har du lest boka;)
Jeg anbefaler STERKT og lese boka et par ganger og følge det som står i den i en mnds tid. Da har du kunnskap og erfaring til å si om akkurat ketolyse er noe for deg. Hvis du skal ned bare 7 kilo - og du allerede er innenfor normal BMI - må du smøre deg med litt tålmod, det kan ta tid siden lavkarbo er vektregulerende og ikke sikkert du og din kropp er enig om mål-vekten :) Lag deg en egen journal evt en tråd under introduksjoner hvor du kan fortelle og spørre litt om ditt eget kosthold - da blir det liksom "din" tråd :) - hvis ikke kan du risikere og "drukne" litt i denne tråden siden det er så enormt mange tema som tas opp.
Jeg vil bare rapportere eventuelle interesserte her om at mine tidligere dataproblemer har løst seg, dvs jeg har funnet årsaken. Da jeg reduserte antall faner på nettleseren (google chrome) ble problemet borte. Og jeg er nå ganske sikker på at krøllet oppsto fordi Firefox ble brukt samme dag. Jeg kom nemlig til å klikke på Firefox-ikonet her en dag, og da jeg åpnet Chrome begynte maskina å jobbe hardt igjen ... Jeg gjorde det samme og reduserte faneantallet, og problemet var borte.
Jeg synes det er litt merkelig at det skal bli problemer av å bruke to nettlesere, men men ...
Er det noen andre enn meg som har sviktet Firefox til fordel for Chrome, forresten? Jeg liker den lille ildreven, men på denne maskina som har det nyeste skjermformatet som er mye lavere enn på den gamle maskina, synes jeg tar Firefox' oppsett stjeler alt for mye av plassen i skjermbildet ... Chrome sin løsning er veldig grei med miniatyrbilder, men ikke like greit på alle måter, og sånn prinsipielt ville jeg heller brukt Firefox :rolleyes:
Jeg har brukt chrome periodevis - og var tidligere svoren Opera-entusiast - men nå går det i Firefox. Kan ikke oppsettet modifiseres til å ta temmelig lite plass, da? Min ser sånn ut, får opp meny med andre ting når jeg trykker på 'alt':
Det går an og rydde i FF for å få færre verktøylinjer. Bruker selv litt forskjellige nettlesere - oppgraderte nyss til IE9, og den har også kun to linjer pt... :)
Fire linjer ... ;) Chrome har to. Nei, nå så jeg feil. Firefox har tre, ja :ja:
Tror ikke det går an å komprimere FF mer enn det 157 har gjort, jeg har i alle fall ikke fått det til. I tillegg er det mindre plass i bunnen også.
Men hadde det bare gått an å bruke dem parallellt uten problemer, så skulle jeg brukt både FF og Chrome ...
Åh, joda! Nyeste oppdateringa til firefox gjorde den mye mindre og mer kompakt! Er bare en verktøylinje på min nå. (Eneste aberet er at jeg savner pimpzilla-plug-in'en min ...) Se her:
Er ikke det oppsettet helt likt mitt da, Photo? :cool:
Ellers så er jo jeg bortskjemt med 27" skjerm og dyrisk oppløsning, da, så dette er egentlig ikke en problemstilling jeg engasjerer meg så mye i lenger...
Hehe, du har fortsatt én linje mer enn 157 da :p Og to mer enn meg!
Nei, skjønner det :p
Med det samme jeg har deg her, 157 ... ;) Eller andre med ME, hvordan reagerer dere på alkohol? Jeg tok én slurk hvitvin her nå og ble helt kake (var ikke helt bra fra før da). Det virker som alkoholtoleransen min bare synker, men det kan jo hende det er fordi jeg er mer bevisst på det nå ...
Jeg kan ikke drikke... får ingen glede ut av det, bare kvalme og hodepine, blir liksom dønn fyllesyk før jeg har fått i meg så mye som et glass vin. :rolleyes: Så det har jeg avstått fra siste året, gitt. Såvidt jeg vet er det et av mange "generelle symptomer" på at noe er muffens i sentralnervesystemet, og ikke helt uvanlig hos ME-syke, æsj.
Jeg har lyst å sende ut "save-the-date"-kort før bryllupet slik at alle kan sette av datoen :smile: Har lest om slike små magnetkort slik at de kan festes på kjøleskap osv.. Så til spørsmålet:
Noen som vet om man kan få bestilt slike på nettet? Eller er det bedre å lage selv, og i så fall hvordan går jeg frem da?
Jeg synes egentlig det gikk bedre å drikke før, men jeg ble fryktelig fyllesyk da ... Men nå er det oftere sånn at jeg merker med én gang at det ikke er bra, selv om jeg på gode dager kan tåle det fint. Sånn sett tenker jeg at det er bra at kroppen sier fra så fort når den ikke tåler det. Når sant skal sies har jeg nok ignorert kroppens signaler på det området mange ganger før i tiden ... Mye pga sosialt press, dessverre.
Men alkohol er jo generelt en stor belastning for kroppen, så det er nok lurt å unngå når man sliter med energinivået uansett. Men det er ikke alltid så lett, nei! :klem:
Skremme? Hehe, sorry, men det har vært "dommedag" så mange ganger nå, så jeg humrer litt i skjegget hver gang jeg hører enda en armagedonspånad. Ikke minst er det dommedag rett før jul neste år også. Om "dommedag" skulle skje, så er det vel lite vi kan gjøre, annet enn å håpe det går fort.
Det er ganske naturlig å bli engstelig av dommedagsspådommer. Det trenger ikke være rasjonelt - det er det jo sjeldent når man blir redd for ting ;):)
Bare hyggelig Egwene - håper du får noe ut av det! :) Det er ikke sikkert du merker noe med en gang, kanskje du må kjøre et par runder. Han har andre videoer mht engstelse og uro også - bare scroll nedover lista eller skriv inn et søkeord i feltet øverst (etter at du har trykket på "opplastinger").
Ja, jeg vet.
Jeg kobler heldigvis ut med å tenke litt på han jeg er småforelsket i og se på en bra film.
Men sånne ting er ikke akkurat hyggelig å få opp når man leser nettavisene.
Det er ren skremselspropaganda.
Jeg vet ikke om du mente meg?:P
Men uansett så tar ikke jeg meg noe nær av sånne ting:P
Jeg blir bare lei, og av og til når jeg føler meg litt.. alene kan man si, så blir man jo redd, desverre.
Bra du ikke tok deg nær av det! Jeg kan nok være i overkant sarkastisk. :cool:
Man, ja, dårlig gjort av kristenfolket å snyte mayaene for den store dagen! ;)
Huff, er det noen som vet hvor disse ekle små billene inni huset kommer fra? De er ca en cm lang, svarte, og med et orange felt midt på. Her har de dukket opp bla i en kjøkkenskuff, på gulvet på kjøkkenet, på badet .... Hvor kommer de fra? Jeg HATER å finne insekter inne, takler det ikke, jeg vil ikke bo med slikt rundt meg. Hvordan får jeg dem bort, og hvorfor er de her???
Æsj, ja det er nok dem. Men de jeg finner har liksom et oransj bånd.
Huff, jeg orker ikke ha slikt i huset. Kommer til å kaste all hundematen og kjøpe ny, sånn i tilfelle, og så blir det å vaske i skuffer og skap. kanskje jeg sprayer med Radar også. Har liksom bare funnet en nå og da, men jeg tanker bare ikke ha slikt i huset . :eek:
For flere timer siden visstnok. Jeg har en tendens til å gå glipp av sånt. Kan hende verdens undergang var buekorpsene jeg hørte i bakgrunnen... I såfall så kan jeg melde om at det er verdens undergang hvert år på 17.mai i Bergen.
Joda, litt stas er det. Tradisjon og greier. Men når de går forbi vinduet ditt både grytidlig på morgenen, og til tider ganske så sent på kvelden (for ikke å glemme ellers på dagen) så blir man litt lei. Dette skjer selvsagt ikke hver dag. Men det virker ikke for at de tar noen lengre ferier heller :)
Jeg har også funnet noen fleskebiller i år og det begynner faktisk å bli et par, tre år siden sist jeg så noe til de så det er tydeligvis at iår er året. Har ikke funnet mange og det er på denne tida de kommer, akkurat som bananflua kommer uti august. Er enig at det er ekkelt, men fjerner bare de jeg finner med litt papir. Har all mat i tette bokser, så de kommer ikke bortpå det uansett. Pass på at du har maten i tette bokser, inkludert hundefor, hiv ut søppel og vær nøye med hygienen og at det ikke ligge matrester på kjøkkenet, så skulle det ikke bli noe stort problem. En og annen kan non dukke opp for det dessverre. Dessuten vær forsiktig med radar dersom du har dyr i huset, det er ikke noe bra vherken for tobente eller firbente.
Fikk brev fra legen i går om at jeg er allergisk mot katt...
Men saken er at jeg reagerer veldig sterkt om sommeren, men ikke noe særlig resten av året...
Kan man reagere på andre ting selv om man egentlig ikke er allergisk mot det??
Ja, det kalles kryssreaksjon og er ganske normalt :)
Jeg er allergisk mot diverse pollen, og i sesongen kan jeg heller ikke spise jordbær, plomme, kirsebær osv, ei heller nøtter eller sjokolade med litt nøtter i.
Etter en kikke i siste scrapbok, så ser jeg at det er ett år siden jeg fremkalte bilder sist måpe
Så det sier seg selv at jeg må sende inn en hel MASSE bilder til fremkalling. Dette er en laaaaang omstendelig prosess, og midtveis så kan jeg miste alt og måtte begynne på nytt, det har hendt før. Eller jeg kan tro at alt er gått som det skal men så får jeg ingen bilder i posten. Og så har det hendt en feil i prosessen.
[color=deepskyblue][/color]
har noen tips til hvordan jeg på en trygg og enkel måte kan plukke ut de bildene jeg trenger ?
[color=deepskyblue][/color]
husker ikke om det er fotoknudsen eller leftdal jeg bruker.
Jeg pleier å sortere ut de bildene jeg vil fremkalle på dataen. Legger kopier av de ønskede bildene i en mappe og etter jeg har fremkallt de sletter jeg mappen... Enkelt og greit. Pleier også å redigere de på dataen så slipper jeg å gjøre det på nett - mye større sjans for å miste allt arbeidet da...
Jeg vil gjerne anbefale japan photo!
Har tidliger brukt fotoknudsen, men syns kvaliteten ble MYE bedre fra japan photo. Sendte inn noen bilder jeg visste var liten oppløsning på og forventet at de skulle bli veldig kornete, men det ble de ikke :) Hadde tidligere sendt inn de samme bildene til fotoknudsen og der ble de ganske kornete...
takk for svar :-) Å legge kopi i en egen mappe var lurt, for da slipper jeg å miste noe midtveis.
jeg har jo liggende orginalbildene, og det er jo disse jeg sender inn - men ofte har jeg allerede redigert og klippet ut motiver jeg bruker på hjemmesiden min, men vet ikke om disse bildene er av god nok kvalitet til å sende inn til fremkalling. kanskje jeg skulle prøve.
Avocadoolje skal liksom smake så lite... Min kaldpressede avocadoolje smaker mye... Har den harsknet kanskje? Den har ikke gått ut på dato og har blitt lagret i romtemperatur og mørkt som det står på flasken.
Å! Jeg vet ikke, men jeg lurer på det samme når det gjelder Cocosaen min ... akkurat samme situasjon, lenge til den går ut på dato og har stått mørkt og i romtemperatur. Synes ikke den var noe god da jeg skulle bruke den i helga, men vet ikke om det bare er fordi det er lenge siden jeg har smakt Cocosa og er avvent smaken ... Er visst egentlig ikke så glad i mye kokossmak jeg, liker f eks ikke kokoskakao ...
... men jeg husker en gang jeg hadde en omega 3 jeg var sikker på var harsk, jeg klagde til og med til nettbutikken, men gadd ikke begynne å styre med å sende den inn, så jeg prøvde igjen noen dager seinere - og da var den helt fin :o
Så kanskje det er mer det at noen dager smaker ting sterkere eller annerledes. F eks før mensen, kanskje ...
Mamma og pappa feirer 150 årsdag til sommeren. Jeg har for første gang i hele mitt utmerkede gode liv forfattet en tale... Kommer også til å bli siste gang jeg gjør det... :p Alle vet at jeg hater taler etc. Og i allefall vet de at jeg hater å ta ordet i en forsamling. Grunnen til at jeg lager tale og skal fremføre den er at jeg har brukt ganske mye tid på svigermor de siste årene. Hun er dement. Mamma og pappa har ikke vært i nærheten av å få samme oppmerksomhet fra meg. Vet at de kanskje ikke trenger det, men JEG skulle ønske at jeg hadde mulighet til å gi dem like mye av min tid som det svigermor får. Men slik er det ikke. Så derfor. Tror dere at de vil forstå "tegninga" når jeg som er imot alt av taler skal holde en selvlaget tale for dem på dagen deres??
Den har jeg. Har tydeligvis litt problemer med å treffe midt på blomsten, det er så mange av dem. Har ikke skjedd stort etter å ha tatt en runde med den, men vurderer en til i morgen. Vet du hvor hyppig man kan bruke den?
Har brukt denne jeg! Den er megaeffektiv, MEN den skal brukes helst før blomstringa av løvetanna... Så klipp plenen kort. La løvetanna vokse til igjen og ha plenrensen rett i planten FØR blomstring!
Det tror jeg helt sikkert! Og de blir sikkert rørte over en sånn trivelig og personlig tale. :) Og de bør være stolte over å ha en slik datter som deg! :ja:
Bli gravid, det funker! :D
Forøvrig merker jeg at jeg får mindre og mindre lyst til å drikke alkohol ever again jo lenger jeg går uten. Har hatt lange avholdsperioder før også, og må si at etterhvert blir man ganske flau over å se og høre på alle som "må" ha seg en utepils eller et glass vin for enhver pris. Alkohol er jo gift for kroppen, så uansett hvordan man vrir og vender på det MÅ man ikke tylle i seg giftstoffer. Enten man er frisk eller syk.
Nei, men hvis noen finner det ut vil jeg gjerne vite det! Satt en jævel i en av de dype tallerknene her i dag! (og ikke den øverste i stabelen) :eek:
På den andre sida har jeg vært i syden og sett kakkerlakker på str med hundevalper siste uka, så jeg burde kanskje være glad til at det bare er småbiller.... :rolleyes:
Jeg har nettopp kjøpt Graddost, det står at det er 38g fett per 100g. Jeg er litt håpløs og lurer på det er en god fettkilde? 38g er ganske mye, er det ikke?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.