Supera sa for siden:
Bare skriv 8 inches to cm i google. ;) Fungerer med de fleste konverteringer av måleenheter.
Supera sa for siden:
Bare skriv 8 inches to cm i google. ;) Fungerer med de fleste konverteringer av måleenheter.
Lava sa for siden:
Aha, lurte på hvordan det der funka, har hørt det kan gjøres men ikke prøvd :) takk
grotingeling sa for siden:
Her er en kalkulator som regner om diverse enheter, bl.a. inch til cm
Den konverterer også matlagingsmåleenheter (oz til ml/dl), så for de som finner oppskrifter på engelske/amerikanske sider så er den kjekk å ha.
Photobscura sa for siden:
Hvor lang er normalt foten på en toåring? Treåring? Fireåring?
Regret sa for siden:
Tenker du lengde som i f.eks skostørrelse? altså hvor lange de er under foten? eller hele beinet, hvor høy de er?
Furine sa for siden:
Reknar med det har med strikkestorleik å gjere, kjenner eg Photo rett! :) Altså tøfler eller liknande, altså storleik på fotbladet.
Eg googla og fann denne, kan den brukast?
Lillemy71 sa for siden:
Noen som har erfaring med å fryse ned supper/sauser o.l som er tyknet med JBK? Holder dette konsistensen ved opptining eller blir det tynt igjen som når man f.eks bruker potetmel? Skal lage rabarbrasyltetøy og fryse ned nemlig.
Regret sa for siden:
hmm der sto det at 0-2 år bruker str. 21-22 i skostørrelse, mens min på 20 måneder bruker str 24, og han er ikke over gjennomsnittet når det gjelder størrelse!
Lillemy71 sa for siden:
Guttungen til venninna mi er under snitt i høyde og vekt , men langt over snitt i skostørrelse. Digre hender har han også, er alltid vanskelig å finne sko som passer uten å ha målt nøyaktig først.
Regret sa for siden:
Merkelig med det, men de er vel normale alle sammen :) Bare merkelig at det skal være såpass forskjell på barn, eller person til person uansett alder egentlig. Normal er nok mye mer enn hva vi tror :)
Jepp jepp!
Det er nok stoooore individuelle forskjeller, har jeg skjønt (og mener jeg å huske sist jeg lurte på dette. Jeg tenderer til å lure på det samme mange ganger, for det synker jo aldri inn. :p).
Jeg strikker opp restegarnet mitt, og lager barnetøfler. De er ganske tøyelige, men greit å vite ca hvilken størrelse de er, da. Tipper de er sånn 2-4 år-ish.
Lava sa for siden:
Hva skjer med en èndagslinse når den blir brukt over lengre tid, feks en uke? Blir linsen svakere i styrke, smuldrer den bort eller virker den like godt?
Jeg tenker her IKKE på hvordan det påvirker øyet, men selve linsen.
Regret sa for siden:
Den tørker vel inn og faller i stykker? ikke 100% sikker, men er det jeg innbilder meg i såfall.. De er ikke så holdbare og kan heller ikke holde øyet ditt fuktig over lengere tid.
Huldr sa for siden:
Man må gnukke på linser for å få dem rene, og det kan man ikke med endagslinser ...
Lava sa for siden:
Nei men atte.. mener jo at om linsen sitter på øyet hele tiden.
(kjenner ei som gjør dette) derfor lurer jeg :P
blåbær sa for siden:
Å herregud, jeg blir litt irritert av sånt! Jeg så at du ikke spurte om hva det gjør med øyet, men jeg må bare få sagt at det er farlig! Jeg kan aldri bruke linser mer, og har hatt MASSE problemer med det ene øyet fordi jeg sovnet med dem på en gang for mye. Jeg fikk et sår midt i pupillen, som var så stort at arret ble lagt merke til av folk jeg prata med som ikke visste om det i over et år etterpå! Det påvirka synet mitt også, lenge måtte jeg lukke det øyet for å kunne lese en tekst, fordi arret ødela for synsfeltet mitt.
Huldr sa for siden:
Er du sikker på at hun ikke bruker en type linse man kan gå med i en uke? For det finnes nemlig.vaskeklut sa for siden:
Eller sånne døgnet-rundt-linser? Jeg har det, og jeg sover med de (de er beregna på det) og tar de kun ut om jeg er tørr på øya eller jeg skal skifte linser.
Huldr sa for siden:
Å nei, stakkar deg! :eek: :klem: Jeg har også hatt på linser mens jeg har sovet, det begynner å bli mange år siden nå, da ... De klistret seg fast til øyet så jeg nesten ikke fikk dem av noen ganger. Galskap! I fjor fikk jeg tilløp til karinnvekst og arrdannelse pga for mye linsebruk, da fikk jeg meg en vekker og fikk kjøpt meg nye briller. Nå bruker jeg linser bare noen få timer daglig og ikke en gang hver dag.Huldr sa for siden:
Det var det jeg mente :ja: Hvor lenge kan du bruke dem før du skifter dem?blåbær sa for siden:
Hehe, det var det jeg skulle gjort første gangen det skjedde, etter en tur til legevakten ... Først andre gangen tok jeg alvoret, og da var det for seint. Men men, jeg begynner å trives med å bruke briller igjen nå :)
Regner forresten med at hun Lava kjenner må bruke linser som er ment til ikke å tas av, ja. Øynene føles jo som en ørken om man har sovet med vanlige linser på uansett! Det må være helt umulig å ha vanlige linser på en hel uke.
Lava sa for siden:
Veldig synd på dem som opplever skade på øyet sitt! :klem:
men som sagt så lurer jeg på hva som skjer med linsen, men det vet ingen tydeligvis.
Og dama jeg kjenner bruker endagslinser :ja: Kanskje hun ikke har dem på en uke av gangen, men bytter ikke hver dag.
Så da lar vi dette bare ligge, siden alle burde vite at man ikke skal bruke disse mer enn foreskrevet.
Huldr sa for siden:
Vi sa jo at den tørker ut? I alle fall burde det være lett å dra den konklusjonen ut fra hva som ble skrevet over her. Den kan også få sprekker og hakk og støv og ikke minst bakterier på seg. Men jeg skjønner ikke helt interessen for hva som skjer med linsen, og hvorfor spør du ikke hun som bruker dem?
Glorfinia sa for siden:
Jeg leste en plass at hvis man blir dårlig i magen av sukkeralkoholer, så er det et sikkert tegn på at det ikke blir tatt opp i tarmen. Ergo, blir man ikke dårlig, så blir deler av de tatt opp, noen som liksom ikke er så kult da. Noen som veit om dette stemmer?
Forsøkte å søke på forumet, men fant ikke noe i farta.
Supera sa for siden:
Hvilken sukkeralkohol snakker du om? Mange av sukkeralkoholene blir delvis tatt opp i tarmen. Det er få som er GI=0. Sukrin og stevia er blant de få som er GI=0, men dem blir jeg ikke dårlig i magen av i det hele tatt. Maltitol tar vi opp ca 50% av, og jeg blir utrolig dårlig i magen av maltitol. Så det høres ikke ut som at det stemmer det du har lest...
Glorfinia sa for siden:
Ja, det var det da. Jeg tror kanskje det var snakk om maltitol eller xylitol, muligens i forbindelse med sukkerfri sjokolade eller noe, men det blir delvis gjetning fra min side. Jeg tror tanken var at sukkeralkoholene fórer bakteriene lenger i tykktarmen hvis de ikke blir tatt opp tidligere i tynntarmen, og resultatet er luft og sånt, noe som "beviser" at opptaket er minimalt. Får man ikke magetrøbbel, så er det fordi bakteriene ikke har fått mat, fordi de ble tatt opp i tarmen på et tidligere tidspunkt (og dermed påvirker blodsukkeret).
Litt sånn muligens-kanskje-hvis-atte-spørsmål dette her, men jeg ville bare høre allikevel. Synes det var en interessant tanke, og det hadde vært superkjekt om det var riktig, da hadde det jo vært enkelt å vite hva man burde holde seg unna.
Edit: Jeg fant denne tråden, det kan være der jeg har lest det. På side to er det i alle fall en påstand om det jeg lurer på, men jeg veit ikke helt hva jeg skal tro.
vaskeklut sa for siden:
Det varierer litt, men i snitt bruker jeg de mellom tre og fire uker i slengen. Kommer litt an på hvor tørre de begynner å bli mot slutten. Jeg elsker disse linsene, da jeg synes briller er helt fantastisk upraktisk (men akk så pent!). :ja:
Carisma sa for siden:
Jeg leser stadig rundt omkring at folk skal "Bli kvitt baby-kiloene". Hva mener man egentlig med babykilo? Det man gikk opp i graviditeten? Forsvinner ikke mesteparten ved fødselen? Går man opp igjen raskt? Eller spiser man de på seg når man går hjemme?
Ja, jeg obsesser litt med dette for tida... :o
Regret sa for siden:
Det man går ned under fødsel er kun hva babyen veier, morkake, fostervann og alt som skal ut, DU veier fortsatt like mye. Babykiloene er gjerne det fettet man får på kroppen ved overspising eller ved hormonforstyrrelsene, dette må slankes bort, det forsvinner ikke av seg selv altså. Jeg gikk kun ned under svangerskapet og veide knappe 57kg når alt var ute (bmi på 19), men i løpet av de første 18 månedene (fram til jeg begynte med lavkarbo) så la jeg på meg 16 kg, så babykiloene mine kom etter svangerskapet. Forbrenningen min var helt på bærtur og hormonene, samt stress rundt den nyfødte gjorde at vekta føyk opp.
Kanutten sa for siden:
Babykilo kan også være vann.... :( Jeg gikk opp 30 kilo bare i vann!
Gikk ned 40 kilo på to-tre måneder. :o
Kanutten sa for siden:
Eksen skal ha ungene med seg til syden i to uker. Etter at de er kommet hjem skal vi reise med dem til Irland. Jeg har grunn til å mistenke eksen for å somle med passene slik at ungene ikke får dem med seg hjem igjen og grunnet postgang vil vi ikke klare få dem tilbake før vår avreise. Dermed kan Irlandsturen bli spolert. Vil det gagne at jeg fyker til politistasjonen i morgen tidlig og viser dem at ungene allerede har pass og ev få tatt kopi av dem slik at vi kan få utstedt nødpass i full fart hvis eksen skulle slå seg vrang??
Furine sa for siden:
Kan vel ikkje skade, nei. Få dei til å ta kopi og få stempla med rett kopi, så kanskje det ordnar seg kjapt om "uløkka" skulle vere ute.
Kanutten sa for siden:
Klarte ikke vente på svar herifra så jeg ringte politistasjonen! Kjekkemannen derifra sa det samme som deg . :ja:
Furine sa for siden:
Ok, såg spørsmålet ditt først no, nemlig. Men bra du fekk svar! :ja: Håper vel og merke at du slepp å måtte bruke dei.
Kanutten sa for siden:
INGENTING overrasker meg når det gjelder den mannen.. Jeg har lært..
Det som bekymrer meg nå er at ungene ikke har lært ennå.. Eldstepoden har lært litt og spør derfor etter bursdagsgave og får det. Minstepoden har ikke lært og får aldri gave.. Og ikke vil han spør heller for han mener gaver skal komme av seg selv..(som også jeg mener..)
Carisma sa for siden:
www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7663649 NRK tok opp dette nå nettopp....
Kanutten sa for siden:
Det er heldigvis kommet nye regler! Den som IKKE vil underskrive papirene må nå dokumentere at det er fare for ting og tang ved å utstede pass. Tidligere var det forsørgeren som ønsket pass som måtte dokumentere at det IKKE var noen fare ved å utstede pass. Eksen min fikk tre uker på seg til å komme med gode grunner til hvorfor politiet ikke skulle utstede pass. Kunne han ikke det så ble passet utstedt, og det ble det. han kom aldri med noen grunn, men ville heller ikke underskrive. Nå er han glad fordi at han skal ha ungene med seg på sydentur! :rolleyes: med et pass jeg tvang gjennom... :p
Kanutten sa for siden:
Ser at den regelen kanskje ikke gjelder??? Var det bare politiet som var snill mot mine?
Regret sa for siden:
Ah tror jeg inkluderte det litt i hva som skal ut :o my bad. Selvsagt trenger det ikke å være fett som har skylden i vektoppgang!
Lava sa for siden:
Jeg kom bare til å tenke på hva som skjer med en linse over tid, om virkningen av den forsvant osv. Jeg har spurt henne, og hun sa at hun ikke merket forskjell utenom at linsene begynte å irritere etter noen dager. Ren nysgjerrighet :ja:
vaskeklut sa for siden:
Når jeg tenker meg om så ser jeg pittelitt dårligere på slutten av en linseperiode. :) Men det kan sikkert ha noe med at linsene begynner å bli litt tørre å gjøre.
Kanutten sa for siden:
Det kan også skyldes at det kommer et proteinbelegg på linsene samt at linsene blir ropte. Og blir de ripete kan de begynne irritere øyet som igjen kan gi betennelser.
Furine sa for siden:
Blir ikkje dei mindre "tøyelege" på eit vis også? Sambu seier han merkar at dei verkar dårlegare når månaden snart er over, han har månadslinser vel og merke.
Regret sa for siden:
Kan jeg fortsatt si at jeg går på lavkarbo dersom jeg fokuserer mest på kaloriene, men også holder meg under 70-100g karbo pr. døgn?
Lillemy71 sa for siden:
Ja det vil jeg si, lavkarbo blir ofte definert som 0-150 g kh daglig også er et jo alle retninger innen det. Det du beskriver er vel sånn Fedon-ish og husk bare at du må kutte på fettet.:)
Regret sa for siden:
Wohoo!
Kroppen min er sta, nemlig! Den tror jeg er ferdigslanket nå, så jeg må trå til med litt lavkalori for å få litt mer reaksjon, men jeg vil ikke gi opp lavkarboen fordi, så prøver å finne en balanse. Får en så god kropp på lavkarbo og jeg vil ikke tilbake til å være tung og oppblåst.. men desverre så må man jo litt opp på karbene på lavkalori. Har prøvd ketolyse i tillegg til lavkalori og da blir man sulten! veldig sulten, så det fungerte ikke..
Lillemy71 sa for siden:
Ok det beviser bare nok en gang hvor forskjellige vi er. Jeg spiser 30-50 g kh daglig og rundt 1600 kcal, ca 60% av dette er fett. Jeg spiser det fordelt i ca 5 små måltider. Holder meg mett og god jeg, men ser at dess mer jeg spiser dess mer sulten blir jeg. Mat avler sult hos meg rett og slett. trening derimot får bort sultfølelsen. Så for meg er det ingen grunn til å gå opp mye på karber for å kunne leve lavkalori. Er jo de som også spiser 75-80% fett daglig og holder seg under 1500 kcal daglig. men hva som passer deg er det bare du som kan finne ut av, har prøvd å feilet mye jeg også.
Lykke til :)
Regret sa for siden:
Jeg drev med periodevis fasting en stund, og da var jeg under 15g karbo, gjerne mellom 5 og 10g om dagen, 75% fett, 20% protein. Da lå jeg gjerne på 800-1500 kcal om dagen, men jeg ble bare slapp og uvel og kroppen skrek etter karbohydrater, så jeg droppet det. Men vekta smilte da, vekten raste. Så om jeg finner en bra balanse hvor jeg føler meg vel fortsatt så vil vekten mest sannsynlig synke også! Mat avler sult for meg også, så ved å kutte ett og annet måltid så gikk det bedre for meg. Så det holder med 3 måltider hvertfall, når jeg var oppe i 5 så gikk jeg stadig å letet etter noe spennende i skapene.. Jeg går raskere ned i vekt på lavkarbo når karbene ligger oppe mot 20-30g, så jeg tror det vil gå bra om jeg ikke har for mye karber og lav kalori. I teorien i såfall så høres det bra ut!
Vet du hvilke prosenter jeg bør satse på når jeg skal opp mot 70-100g karbo? Fettet må vel ned fra 75% i såfall, men hvor mye..? og proteiner?
Lillemy71 sa for siden:
Det vet jeg dessverre lite om, var jeg deg ville jeg prøvd å fått tak i boka til Fedon og sjekke litt mengder og sånn der. I bedre uten brød av Lutz skriver han at inntil ca 70 g kh daglig kan man spise mye fett, men over det må man redusere hvor mye vet jeg ikke.
Jeg blir også slapp og uvel med for mye fett og for lite kh. Jeg holder meg fint i ketose inntil 50 g kh daglig. Ligger på rundt 60% fett for det passer med kcal daglig. Dette har jeg bare prøvd meg frem til og det føles veldig bra, men jeg går dessverre inne noe mer ned i vekt. Har hatt stillstand i over et år nå men så litt bevegelse i vekta da jeg kutte cola z og atkins, det er tydeligvis en partystopper for meg. Håper å få gang på ting nå for jeg teller alt veldig nøye. Jeg driver vel også med periodisk faste og spsier kun mellom 11 og 19, i itlleg trener jeg 5 dager i uka.
Cherry sa for siden:
Har betennelse i det ene hullet i øret mitt. Kjærringråd eller andre tips, anyone?
Carisma sa for siden:
Basimycin-salve
kattungen sa for siden:
Kan kondisjonstrening øke toleransen for karbohydrater?
Haha, jeg skulle akkurat til å svare da jeg så at det var en side til, og skulle akkurat til å si det samme. Jeg har plugger i ørene, og noe arrvev i det ene øret som gjør at det kan bli sårt om jeg slurver med "luftinga", så en eller to ganger i året må jeg ta ut pluggene og kline øret inn i basimycin, da går rødhet og dritt bort over natta!
vimsen85 sa for siden:
Kan jeg frityrsteke i kokosolje (den som er expeller pressed/brun cocosa)?
Kitsu sa for siden:
Jeg har ni hull i ørene, og jepp, må ty til bacimycinen i ny og ne jeg og.
Cherry sa for siden:
Greia er at mitt hull er bare 5 dager gammelt og jeg vil ikke ta ut øredobben riktig enda :p Så jeg bare klinte sånn salve rundtom dobben da...så får jeg vel se i morgen. Klemte ut den gørra som var der og vaska godt.
MAR sa for siden:
Hvor, og til hvilken pris, finner man denne basimycin-salven da? Apotek, antar jeg?
Jeg kjøper sånne femgramstuber på apoteket. De koster vel 30-40 kroner, tror jeg. Holdbarheten er på ett år (mener jeg å huske), og jeg rekker aldri å bruke dem opp.
Kitt sa for siden:
Dersom hullet er helt ferskt, kan du kjøpe flytende klorhexidin eller pyrisept og skylle godt 2-3 ganger om dagen!
Du bør også være helt sikker på at du tåler oredobben som sitter i. Mange får betennelse pga nikkelallergi de ikke visste de hadde!
Er det ikke borte etter en uke, kom deg til legen for mer potente midler!:eek:
God bedring!:)
Carisma sa for siden:
Jeg fikk allergisjokk av plastøredobber da jeg skulle ta nye hull....
Supera sa for siden:
Jepp.
Superdaddy sa for siden:
Heisann.
Jeg sitter og jobber med grunnstønad nå og har kommet til punktet "fordyret kosthold". Datteren min går på ketogen diett. Ser du har laget et regnestykke på hva dietten koster. Selv fikk jeg sats 1 for dietten da jeg søkte sist. Kan jeg spørre deg om å bruke ditt regnestykke? Det hadde spart meg for masse arbeid (som du har gjort..)!
mvh
Stein Ivar
ElisaT sa for siden:
Nyter late dager i Frankrike, og ser i butikkene her at de har endel Stevia: som "sukker", "suketter" ol. Til og med brus søtet med Stevia! Noen som har tips eller kjennskap til hva jeg evt bør kjøpe?
Liten digresjon; frø (solsikke, lin, sesam) får jeg ikke tak i her! Tok med endel hjemmefra, visste det ikke var så vanlig. Har spurt overalt, finnes ikke! Skal prøve på en helsekost senere.
Huldr sa for siden:
Jeg så på profilen til brukeren du spør, og hun har ikke vært aktiv på et år ... du kan evt prøve å sende henne privat melding, mulig hun har epostvarsling.Lillemy71 sa for siden:
Sjekk om Steviaen er blandet ut med noe, sukrin (Erythritol) men pass at de ikke har blandet ut med maltodextrin som er stivelse og mass kh.
Jeg fikk ikke tak i frø da jeg jobba i Frankrike, vi hadde en tysk kollega som alltid hamstra med seg fra Tyskland og delte ut til oss andre. Synes det er litt rart, men håper du får tak i der nede.
Glorfinia sa for siden:
I stedet for å lage en ny tråd om det, så spør jeg her: jeg har måttet betale moms og fortolling for varer fra dialife, til tross for at verdien på varene er satt til 76 kroner. Jeg lurer nå på hvordan jeg skal gå fram for å få tilbake det jeg har betalt uten grunn? Sendte en mail til toll.no, fikk beskjed om å ringe Postens Godssenter. Dama jeg snakka med der sa at jeg måtte betale moms og toll fordi frakt var inkludert i grunnlaget. Da jeg sa at det ikke stemmer, sa hu bare "javel, jeg setter deg over", så ble jeg satt over til den aller første menyen hos postens kundeservice. Da gadd jeg ikke mer, og la på.
Noen som veit hvor jeg f.eks. kan maile faktura/følgeseddel og kvittering for å få gjort dette enkelt og greit? Jeg har skikkelig lav toleransegrense når det kommer til slikt og gir opp lett. Siden det er snakk om nesten 200 kroner har jeg egentlig ikke råd til å droppe det. :o
Kanskje sa for siden:
Hva er forskjellen på bodylotion og aftersun lotion? Gir ikke begge deler fuktighet til kroppen?
[color=magenta][/color]
Kanskje bare et salgstriks, for å selge mer og tjene mer penger.:rolleyes:
kattungen sa for siden:
ksutland@posten.no :)
Kanutten sa for siden:
Kanskje du finner noe HER?
kattungen sa for siden:
After sun har som regel beroligende og nedkjølende effekt, og er laget for å gi ekstra mye fuktighet og hjelpe kroppen med å hele seg selv etter solskadene :) Jeg sier skader rett og slett fordi huden blir skadet selv om den ikke blir solbrent ;)
Lillemy71 sa for siden:
Aftersun er ofte tilsatt noe (menthol, eucalyptus osv) for å virke kjølende og gjerne aloe vera, men det er som oftest i så forsvinnende små mengder at det ikke utgjør noe særlig forskjell.
I følge min hudpleier har det ikke så mye for seg med aftersun, hun mener at man skal bruke sin vanlige bodylotion evt en litt feitere. Det som er viktigs i følge henne er at det ikke er parfyme i den, helst ikke parabener og andre stoffer som kan irritere huden. Det viktgste er altså å smøre seg godt etter endt solig og etter at all solkrem er fjernet.
Kanutten sa for siden:
Hvorfor er lavkarbo med et jafs blitt så rar?? Jeg har mistet alle abonnerte tråder uten at jeg har gjort noe?
ElisaT sa for siden:
Takk! Fant flere varianter, bla en med maltodextrin, ventet derfor med å kjøpe.
Har du tips til andre lavkarboprodukter (eller andre spennende ting) jeg bør ha med i kofferten hjem? Vin og gode, lokale pølser pleier jeg alltid å ta med, kanskje litt ost.
Kanskje sa for siden:
Ryggen min er brent, og full av blemmer tror jeg, får ikke sett der bak, men det er ruglete å ta på. Har bare bodylotion, men jeg kommer jo ikke til der likevel for å smørre :-(
Og så er jeg veldig irritert på Ellos !!!:mad:
Akuratt de to produktene jeg skulle ha, hadde de ikke i min størrelse i rett farge, og da jeg da selvsagt må velge annen farge, så dobler de prisen !! For DEN er det selvsagt ikke tilbud på ! Så isteden for at det kommer på ca 170 kroner, så må jeg betale 350 !! bare fordi jeg trenger stor størrelse, og de har solgt lite av ensfarget:mad:
Rin sa for siden:
Det er en av grunnene til at jeg ennå ikke har benyttet meg av noen av tilbudene hos Ellos. :cool: Kan "trøste" med at det er akkurat like problematisk uansett hvilken størrelse man er ute etter...
Cardio sa for siden:
Ser at Ost blir brukt mye i maten deres, i flere varianter..Er det slik at ost fks Norvegia,Parmesan har lite karbs?
Furine sa for siden:
Generelt har rein ost så godt som null karbohydrat, ja. Berre les på pakken. Eg har merka at somme smelteostar ("hamburgerost", pakka i skiver i plast) har høgare karbohydratinnhald.
Kitt sa for siden:
Helt ned til ingen faktisk!:D
Vanlig Norvegia har 0, rekeost fra Kavli 5. Men jevnt over er ost ganske trygt!
Dog advarer nå lavkarbo- lege Hexeberg feks at det har kommet frem at ost som i vanlig gul-/hvitost kan var den ultimate partystopper for noen. Om man opplever at vekttapet uteblir, er altså slik ost det først man bør droppe for å finne årsaken.
Derosm man da ikke ganske fort opplever vektnedgang, er det ikke osten som er synderen og man kan spise det igjen!:)
Batillip sa for siden:
Jeg ser rundt omkring at folk koser seg med baconcrisp i helgene. Er i ketose, og skal derfor spise mye fett. Hvorfor bør jeg ikke kose meg med en pose baconcrisp (eller to) hver dag?
Kitt sa for siden:
Fordi det også inneholder mye salt og proteiner!
Og enten man teller dem eller ikke, svært mange kalorier!:eek:
Furine sa for siden:
Ein heil pose kvar dag? :eek: Det er ganske mykje! Det er vel mest protein i desse posane, i forhold til feitt.
Cardio sa for siden:
Føler meg ganske blond:D Takk for alle svar, i Norvegiaen jeg sjekka var det selvsagt 0 karbs:D Så nå skal jeg spise myyye smeltet ost:P
Cardio sa for siden:
Baconcrisp har jo 0,2G Karbohydrater pr 100g, det må jo være den smarteste snacksen?
Furine sa for siden:
Lite karb ja, men mykje protein og salt. Det KAN faktisk bli for mykje protein... Litt til fest og spesielle anledningar, jepp, men ikkje ein pakke dagleg i helgane..
Lillemy71 sa for siden:
Jeg var ikke i lavkarboverdenen da jeg jobba i Frankrike så jeg så ikke så mye på det. Men er det noen oster du liker ta med det og gjerne sånne salamilignende pølser, det er jo deilig snacks også er det jo så dyrt her hjemme. Har reist mye til Italia denne våren og da har jeg tatt med meg hjem gorgonzola ost i kilosvis, deler det bare i passe biter og hiver i fryseren. Det samme har jeg gjort med diverse pølser. Det går veldig fint det.
Kanskje sa for siden:
Bare synd at baconcrisp er laget av grise hud .:eek: Klarer bare ikke å like det.
Furine sa for siden:
Synest det er heilt OK. Det er jo det samme som sprø svor på svineribba. Det er reint, naturleg... Så eg ser ikkje heilt problemet.
Kanskje sa for siden:
Hehe, sikkert bare jeg som er kresen, spiser ikke svoren på ribba heller, og skjærer den vekk fra bacon.:rolleyes:
Batillip sa for siden:
HAH! Det var det jeg visste! :mad:
Glorfinia sa for siden:
Jeg fant det faktisk selv etter litt intens leiting. Men takk, da veit jeg i alle fall at jeg er på rett spor. :)
Regret sa for siden:
DU ER IKKE ALENE!
Jeg hæler ikke grisehud. Spiser ikke hud/fettrand på bacon, ikke baconsnacks, ikke svoren på ribba, ingenting som har noe med hud å gjøre! Det er ALT for likt menneskehud og er bare ekkelt å tenke på :( æsj, ble kvalm av tanken....
Jeg spiser ikke huden av kylling eller andre dyr heller for å nevne det.. det er ikke bare svin jeg er kresen på.
Kanskje sa for siden:
nei jeg spiser faktisk ikke skinnet på kyllingen heller.
Kanutten sa for siden:
Noen som følger med HER?? Hurtigruten minutt for minutt?
Kanutten sa for siden:
:lol: Jeg så de råååsa bokstavene dine! :p
Dessuten så er basoon bare godt i små mengder og ikke så ofte. :ja:
Kanutten sa for siden:
Jeg spiser både kyllingskinn og grisehud. Men da er det kun snakk om den delen av skinnet som er på kyllingbrystet (dvs uten antydning til fjær.. :p) og grisehuden som kommer fra ryggen. Grisehud fra buken er pføy, især hvis den er hårete. :o
TrillTrall sa for siden:
Ja! :) Vi har hatt det stående på i hele dag (kom hjem fra ferie i går kveld) og har kost oss godt med Trondheimsfjorden og mine barndoms sommer-steder. :) Et flott program synes jeg! Og deilig i grunnen at det ikke er musikk hele tiden.
Kanutten sa for siden:
Synes det er herlig! Fikk lyst til å ta en tur selv. :ja:
Glorfinia sa for siden:
Tommel opp. Elsker å kjøre båt. :)
vaskeklut sa for siden:
Må man skatte av arbeidsavklaringspenger? Og i tilfelle, hvorfor har ikke veilederen min på NAV informert meg om det?
Ignite sa for siden:
Jepp, det må du. Den andre delen av spørsmålet ditt kan jeg ikke svare på.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.