Kanutten sa for siden:
Fordi at AAP er blant annet en fortsettelse av sykepenger... som man også skatter av. Meningen er å få folk ut i arbeid!
Kanutten sa for siden:
Fordi at AAP er blant annet en fortsettelse av sykepenger... som man også skatter av. Meningen er å få folk ut i arbeid!
Imp sa for siden:
Jeg pleier å bruke dette som lørdagssnopet mitt jeg. En sånn liten Maarudspose altså. Er det kanskje ikke helt greit altså?
Imp sa for siden:
Jeg tenkte også det før. SÅ tenkte jeg at hvorfor skal vi kaste noe som kan spises? I en tid hvor vi forbruker helt ekstremt, er det viktig at vi nytter alt som kan nyttes, tenker jeg. Så jeg har lært meg å like baconsvor.
TrillTrall sa for siden:
Sikker på det? Nå lager man biff av bæsj: :eek:
www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10087509
Tror jeg takker nei gitt.
vaskeklut sa for siden:
Men jeg har aldri fått sykepenger, fordi jeg er student uten arbeid.. Jeg har bare fått økonomisk sosialhjelp, fordi det var det eneste jeg hadde krav på. Gjelder det fortsatt?
Kanutten sa for siden:
HER kan du lese mer om AAP. Det er LITE penger å hente på AAP, det er derfor ejg vil tilbake på jobb så snart som mulig.... Eller sagt på en annen måte, AAP tvinger folk tilbake på jobb fordi det er en sum man ikke kan overleve på....
Huldr sa for siden:
Eller gjør folk enda sykere fordi det er et enormt stress å ikke kunne overleve økonomisk ... :ja:Kitt sa for siden:
Vel, regner med at veilederen din trodde alle skjønte såpass!;)
Man har da alltid skattet av så og si alle inntekter i dette landet, så det jeg ikke skjønner, er hvordan du kunne tro at du ikke skulle skatte av AAP!:confused:
Vil samtidig informere deg om at du ikke trenger levere skattekort til NAV. De henter de opplysningene selv. MEN, skatteetaten skjønner ikke helt hva som er hva av NAV- utbetalinger og har år etter år gitt meg for lav skatte% for så å gi meg en durabelig restskatt! Du er herved advart!
Det er skattefritt i juni og halve desember, da!:)
Huldr sa for siden:
Det er vel ikke så rart? Det er jo egentlig helt tåpelig at man skal skatte av det som er en hjelpeordning som er basert på skatteinntekter. Dessuten er sosialstønad skattefritt, så det er vel ikke så rart Vaskeklut ikke visste det når hun ikke har vært i trygdesystemet før ...Kitt sa for siden:
Jo, jeg syns det er rart at man i en alder av 24 år ikke vet at man må betale skatt!
Mulig jeg er rar, men da jeg var 24 år hadde jeg tjent penger og betalt skatt i mange år allerede, også mens jeg var student. Selv min sønn på 17 betaler skatt!
Sjansen for at hun får igjen hvert øre av det hun betaler er stor, da! Kan ikke være stort hun får etter å ha vært student. Samtidig skal hun vel ha penger etter ung-ufør satser, så .......
Ikke vet jeg, men at man må betale skatt i dette landet bør ikk ekomme overraskende på noen!;);)
Huldr sa for siden:
Jeg tror ikke hun sa noe om at hun ikke visste at man må betale skatt. Det jeg påpeker er at det ikke sier seg selv at man skatter av AAP når man ikke gjør det av sosialstønad, og derfor synes jeg er forståelig at hun ikke skjønte det uten videre.Ikke alle har like mye kunnskap om trygdesystemet som du har vet du Kitt :)
blåbær sa for siden:
Altså, jeg har også betalt skatt i mer eller mindre tolv år nå, og syns også egentlig at det er litt rart at det er skatt av aap. Som Frøy sier, så er det jo en hjelpeordning basert på skatteinntekter. Skatten man betaler av disse pengene går jo med andre ord tilbake dit de kom fra. Hvorfor ikke bare ha litt lavere satser?
Regret sa for siden:
Amen!
Vi lever kun på 2 aap inntekter, og det med ett barn inn i bildet også. Vi er ikke blitt noe friskere for å si det sånn, jeg har aldri i mitt liv vært så stresset og utbrent som jeg er etter at vi gikk over på denne ordningen!
Kitt sa for siden:
Nei, det håper jeg da ikke, Frøy. Etter mer enn 5 år i systemet denne gangen, vet jeg vel litt mer enn jeg liker!:p
Men det jeg mente var at jeg trodde at alle tenkte at de måtte betale skatt inntil det motsatte var bevist!
Poenget med å betale skatt av AAP er at man da er registrert med skattbar inntekt i forhold til fremtidige ytelser som feks alderspensjon!
Vi må nemlig "spare" oss opp en "konto" med penger som bestemmer hvor mye vi en gang vil få i pensjon når vi blir for gamle til å jobbe. Denne pensjonen er basert på hva man har tjent opp i gjennom livet. Mange er faktisk i NAV- systemet i 10- 12 år før de feks får uføretrygd. Da er det jo trist om inntekten de faktisk har, ikke skal telle med i det store regnskapet!
Heldigvis er det ikke mange som kommer rett fra skolebenken til AAP, men som sagt tror jeg de får litt mer i AAP pga ung-ufør tillegg!
Huldr sa for siden:
Ja, det er jo et poeng så klart. Sånn sett er det jo bedre enn å være henvist til sosialhjelp i mange år og ikke få tilgang til noen rettigheter ...vaskeklut sa for siden:
Det var vel ganske slik det var ja... Jeg har da ingenting i mot å betale skatt, jeg. Jeg har akkurat havna inn i dette og har ikke peiling på noe, derfor spurte jeg her. Jeg føler jeg blir framstilt som dum her, bare fordi jeg ikke visste dette. Jeg har betalt skatt siden jeg begynte å jobbe som 19-åring. Jeg visste ikke ikke at alle slike ytelser fra NAV skattes, men jeg vet veldig mye annet! Man spør faktisk for å få kunnskap...
Av ymse grunner måtte jeg slutte å jobbe for godt over et år siden, har forsøkt å gå skole etc. Nå har jeg endelig fått innvilget AAP så nå slipper jeg heldigvis å få økonomisk sosialhjelp. Jeg blir nok ikke uføretrygdet, jeg har som mål å gjøre ferdig bacheloren jeg driver med nå, ta et ekstra kurs og så komme ut i arbeidslivet.
vaskeklut sa for siden:
Kan man be NAV trekke mer i skatt enn det som skatteetaten oppgir at man skal skatte?
Carisma sa for siden:
Noen som har erfaring med graviditet og uforklarlige blødnigner?
Kitt sa for siden:
Slett ikke meningen å gi inntrykk av at du er dum! Sorry! :klem:
For meg er det bare totalt utenkelig at man skulle slippe å betale skatt av noe som helst i dette skattmegihjel- landet! (Litt oppgitt over systemet, ja)Derfor lurte jeg på hvorfor du trodde at man ikke skulle betale skatt! Så det var vel heller jeg som var litt dum og korttenkt!:p
Som du ser over her er det en fornuftig grunn til å skatte av AAP også.
Kitt sa for siden:
Det skal være mulig, men kan hende du må gjenta deg selv noen ganger!:p
Andre godt råd i din tid som NAV- bruker! Ta kopier av alt du leverer, få alle løfter skriftelig, skaff deg mail- adressen til saksbehandleren din og ta gjerne med deg noen du stoler på på møter som kan bli ubehagelige.
Har desverre mange års dårlig erfaring å vise til med den etaten!:(
Kitt sa for siden:
Ikke så pass sent i svangerskapet!
Er du det minste i tvil, ring Legevakt eller Fødeavdeling! Bør nok sjekkes! Vet du hvor morkaken sitter?
Carisma sa for siden:
Den sitter lavt forran (men ikke over noe). Vært inne til sjekk 3 ganger denne uka. Bare veldig irriterende å ikke finne ut hva det kommer av, så lurte på om noen hadde vært borti lignende. Mer utdypende i bloggen min for de som har lesetilgang der :)
Kitt sa for siden:
Gi meg adgang, da vel! ;)
Regret sa for siden:
Sikker på at det ikke er modning? Jeg blødde noen uker før fødselen var i gang. Slike 'blodtråder' om jeg kan kalle det det..
Carisma sa for siden:
Det er nok i forbindelse med modning. Men det kommer en runde med mye blod (som kraftig mens) for så å bli mindre et par dager, før det samme skjer igjen... :rolleyes:
Kitt sa for siden:
Høres jo ut som dere er godt passet på, men det er ikke ok å ha det slik! Er ikke uvanlig med blødninger man ikke finner ut av, men dette var litt mye, syns jeg!
Håper det gir seg fort!:suss:
Regret sa for siden:
Føler jeg svikter forumet ved å spørre :p men er det noen som vet om et annet forum eller nettside som hovedsaklig dreier seg om lavkalori og ikke lavkarbo? Eller kan man bruke dette til det også? Føler lavkalori er så fyfy her, men er veeeldig glad i forumet også. Aldri fått så mye hjelp og støtte på et forum som jeg har her!
Glorfinia sa for siden:
Du kan logge deg inn på din side på nav, gå via pensjon (tror jeg), så profil, og der kan du fastsette et beløp i kroner de trekker deg ekstra for hver måned.
Glorfinia sa for siden:
Får igjen penger? Hvordan da egentlig? Jeg går på AAP, og får minstesats ettersom jeg var student da jeg ble syk og derfor hadde liten inntekt å beregne ut fra. Jeg betaler rett over 20% skatt, og har aldri fått igjen noe. :)
Og for å pirke enda litt, så får man ikke ung ufør-sats før man er bevist ufør, og det ikke er noe håp om bedring. Veldig høy terskel med andre ord. AAP får man når utsikten for bedring, enten delvis eller helt, er tilstede. Så vaskeklut får nok utbetalt AAP etter vanlige satser.
Lillemy71 sa for siden:
Vektklubb, Grete Rode har vel begge diskusjonsforum?
Rin sa for siden:
Er det noe ung-ufør-tillegg på AAP? :eek: Det har jeg aldri blitt informert om - mine utbetalinger er på ca 3500 kr, jeg aner ikke om det er mer eller mindre enn "voksne uføre" får. Jeg trodde ikke det var noe sånt tillegg, siden jeg aldri hørte om "ung"-tillegg for yrkesrettet attføring eller TUF, som nå heter AAP. At det bare var en faktor når man snakket om en varig uføretrygd, altså.
Regret sa for siden:
Er ikke begge betalte forum?
vaskeklut sa for siden:
Det stemmer, jeg kommer til å få utbetalt minstesats etter vanlige satser i følge veilederen min. Men kan jeg spørre om hvor mye du får? Jeg antar jeg kommer til å få ca det samme.
Zillah sa for siden:
Det ordnar skatteetaten. Gå til likningskontoret og be dei sette opp skattetrekket ditt, ad blir det utskrive nytt skattekort som du skal gi til NAV så blir du trekt ein høgare sum. Kan også gjere det på skatteetaten sine nettsider, men det syns eg har vore litt tungvint og omstendeleg så ... oj, no vart eg påmint om at eg faktisk må endre skattekortet mitt. Eg har feil skatteklasse.
Zillah sa for siden:
Eg fikk trygd som ung ufør da eg hadde TUF, og eg får det same no i AAP - muligens på grunn av overgangsreglane for oss som var på TUF da det gikk over til AAP. Tidspunkt for uførhet (dvs da du først blei sjuk av det du no er arbeidsudyktig av) måtte vere sett til før du fylte 26 år.
Rin sa for siden:
Ah, ja. Jeg hadde søknaden inne for TUF, men i de sju månedene de brukte på å behandle søknaden ble alt til AAP. Så da gikk jeg vel glipp av den fordelen. :rolleyes: Jeg har jo vært syk i mange år - så jeg bør få ung ufør nå, om det blir varig ufør for meg, blah!
vaskeklut sa for siden:
Takk :) Da skal jeg dra dit en dag og få ordna det :)
Regret sa for siden:
Hvor strengt er det ang grilling i offentlig park hvor grillingen skjer på asfalt med lik null sjangs for brann?
Kanutten sa for siden:
Har fulgt med siden tidlig i morrest og må nok sitte pal en god del timer til skal jeg få med meg de områdene jeg kjenner til. :love:
Photobscura sa for siden:
Ingen regler for grilling i park i Oslo i alle fall. Det er åpen ild som er forbudt mellom april og september.
Regret sa for siden:
ok.. har ikke hørt at det er hverken lov eller ikke lov med grilling i kr.sund, men jeg vet når russen griller og alkohol er inn i bildet så blir de gjerne tatt for det.
vaskeklut sa for siden:
Da er det nok drikking på offentlig sted de blir tatt for. Det er ulovlig. Engangsgriller er lov i Trondheim i alle fall, kan ikke se at det skal være annerledes i Kr.sund.
Furine sa for siden:
Eg ville ha ringt kommuna og spurt, om du kan vente til dei har ope sjølvsagt! :p
Fann nemleg dette då eg googla, der eg kan sitere: "Det er i utgangspunktet ikke lov til å lage bål og grille på offentlig sted, hvis det kan være til brannfare, men mange kommuner har likevel åpnet opp for unntak, ved at det er lov å grille i offentlig parker o.l. Enkelte steder er det også satt opp offentlige griller som alle kan benytte seg av. Bruk av engangsgrill er ikke anbefalt, da dette både er miljøskadelig og øker faren for brann. Reglene er litt ulike i forhold til hvilken kommune man bor i. Kommunene kan selv lage forskrifter om hvilke regler som skal gjelde i de forskjellige kommunene."
Egwene sa for siden:
Jeg fulgte veldig med på i går kveld, når de la til kai på Rørvik!:)
Siden jeg bor i Namsos var det artig å se kjentfolk på tv og se den fine naturen vi har her i trøndelag!
I morgen skulle visst en venn av meg være ved Finnsnes når den kommer forbi og henge en stor plakat for Juvente fra bussen sin, men da er jeg på jobb:/
Så må se det i reprise :P
Kanutten sa for siden:
Ei meget ung svigerdatter, knapt 18 år, har migrene (ekte migrene!). Hva kan jeg gjøre for henne?
Jeg har disket opp med både frosne erter (for å legge på hodet), magnesiumtbletetter og ingefærte av rot.. Pappan hennes er barnelege så jeg vil ikke finne på noe som er humbug, men jeg synes så synd i jenta.. Noen tips??
Regret sa for siden:
La henne være i fred!
Vær stille, gi henne rom, demp all lys og gjør rommet svalt.
Carisma sa for siden:
Og over tid oppfordre henne til å minke karboinntaket... ;)
Kanutten sa for siden:
Demp alle lys og gjør rommet svalt er lettere sagt enn gjort... Det er midnattsol her nord og knallvarme med lite vind! Jeg har sagt jeg kunne sette inn ei vifte, men det vil hun ikke. Den bråker for mye. Synes synd på jenta jeg....:(
Kitsu sa for siden:
Hvilken substans i plasterlim kan være skyld i at jeg nå har to hovne, røde fikanter som klør på overarmen der jeg hadde et plaster på i går?
Carisma sa for siden:
Norgesplaster? Jeg tåler overhodet ikke Norgesplaser, men alle andre merker går helt fint. Blir rød og hoven som du beskriver.
vaskeklut sa for siden:
Om hun ikke har medisiner for det så har du egentlig gjort alt du kan... Har du en øyemaske eller noe du kan låne henne da? Det bruker å hjelpe litt for meg når migrenen min sprenger som verst og det ikke går å få rommet mørkt.
Kanutten sa for siden:
Jeg har laget en "øyemaske " av frosne erter og en kopphåndduk..
Kitsu sa for siden:
Tror faktisk ikke det er Norgesplaster, kom fra førstehjelpsboksen på jobb. Teipen minnet mer om bandasjeteip enn Norgesplaster. Tåler den i alle fall ikke, fy pokker som det klør.
Glorfinia sa for siden:
Jeg får før skatt 5800,- pr. to uker, ca 4500,- etter skatt. Jeg får i tillegg bostøtte på litt over 2000,- i måneden. Om du oppfyller kravene til det, så vil jeg råde deg til å søke. Det er ikke fett å leve på AAP som du ser, jeg hadde ikke hatt råd til å spise lavkarbo hadde det ikke vært for bostøtta.
vaskeklut sa for siden:
Aha, skjønner. Jeg skal høre med veileder i morra om jeg oppfyller kravene til bostøtte :) Tusen takk for svar og råd!
BenteR sa for siden:
Her i huset klarer vi å stoppe eller begrense migrene-anfallene med å drikke Rooibush-te.
Nevnte det for øyenlegen en gang, og han sa han hadde hørt det samme fra andre også.....
Det fine med Rooibush-te er at det smaker godt og ikke har uheldige bivirkninger, noe medisinene vi tok før hadde.
Kanskje sa for siden:
Jeg lurer på en ting.
Finnes det noe man kan kjøpe og ha utenpå brusflasker, for å holde innholdet avkjølt?
[color=purple][/color]
Skal til syden i sommer, og da drar vi jo med oss masse flasker med vann på stranden. Men det vannet blir jo bare varmere og varmere etter som timene går selv om det ligger i skyggen.
[color=purple][/color]
Så om jeg hadde noe jeg kunne trukket utenpå flaskene, så hadde de kanskje holdt seg litt svalere litt lengre. Det er bare så ekkelt å drikke vann som har gått over grensen fra å være pisselunka til å bli for varmt.
Supera sa for siden:
Ta ett vått håndkle rundt og legg det i sola. ;)
Jeg pleier å fryse ned halvannenliters flasker med vann i, da både holder det seg kaldt mens det smelter, og det funker også som elementer i kjølebag! :)
Batillip sa for siden:
I syden henger det slike beholdere ved hver kiosk.
Kanskje sa for siden:
Fryse var en god ide, men jeg tror ikke det er fryseboks i leiligheten på hotellet.
Ser for meg at det finnes noe til å ha utenpå vannkarafler ... noe slikt til falsker kanskje?
Supera sa for siden:
Ja, men hvis du ligger på stranda har du så god tilgang på vann at det funker minst like bra å ta et vått håndkle rundt flaska og legge det i sola. Vannet i håndkleet fordamper og stjeler varme fra flaska slik at flaska blir kaldere. Ikke like greit med vått håndkle hvis du skal ha flaska i sekken, men du skrev at du skulle være på stranda.
BenteR sa for siden:
Noen som kan forklare meg hva fil er i svensk matoppskrift? TROR det er et meieriprodukt, men er ikke sikker.....
Kitt sa for siden:
Gräddfil er i hvert fall rømme!:)
Batillip sa for siden:
Rømme.
Fil er syrna melkeprodukt, f.eks er gräddfil rømme, filmjölk er noe tilsvarende kulturmelk.
BenteR sa for siden:
Takk skal dere ha!
Kjøpte meg to svenske kokebøker (LCHF og GI/GB) og klarte ikke helt finne ut hva fil er......
Har etterhvert en anseelig haug kokebøker, men altfor få lavkarbo-nøker, så jeg måtte jo bare ha noen nye:p
Siden gubben og guttene liker like godt å spise mat, som jeg liker å lage mat, blir det ingen protester på den lange hylla med kokebøker.
smgj sa for siden:
GR sitt var ikke betal i fjor iallfall. (Men teknisk sett uhyre dårlig...)
Kanskje sa for siden:
Bruker dere sminke på standen når dere skal bade?
Nei. Bruker nesten ikke sminke på sommeren i det hele tatt. Ikke har jeg noe vannfast heller, og så glad jeg er i å bade hadde jeg riskiert å bli ufrivillig seende ut som Robert Smith. :cool:
vaskeklut sa for siden:
Nei, i alle dager. Jeg ser ingen grunn til at jeg skal gjøre det! ;)
Kitsu sa for siden:
Kanskje bittelitt foundation i kinnene - rett og slett fordi jeg har rosacea, og føler meg ukomfortabel uten sminke. Men jeg er jo klar over at det forsvinner om jeg bader, så er ikke kjempeviktig.
Batillip sa for siden:
Kan jeg spise ketolysepillene samlet? Hvis ikke, blir de visst ikke spist.
Kitsu sa for siden:
Bump, bump, noen som vet?
I tillegg; den minste skrape jeg får i huden blir betent. Kan det være en spesiell grunn for dette?
Kitt sa for siden:
Jeg vet ikke hvilken substans det er, men den brukes i de aller fleste plaster/strips og jeg er allergisk mot dem nesten alle!:p
Lærte en gang at om man får reaksjoner på selv den minste skramme, har man anlegg for mye allergi!
Diabetikere har også lett for å få slike raksjoner pga dårlig grokjøtt.
Hvorfor bruker du sminke når du har rosacea? Da blir det jo bare verre på sikt! Det gjør i hvert fall min! Har akkurat vært å sprengt noen blodårer i ansiktet og lege var veldig streng på akkurat det. Rosex eller ikke noe!:)
Kitsu sa for siden:
Jeg kan bruke de fleste plaster, men det var tydeligvis noe i disse jeg ikke tålte. Er fortsatt rød og hoven, på tredje dagen.
Jeg har mye allergier, er vel kanskje det som gjør at jeg alltid får små betennelser da. Dårlig grokjøtt har jeg ikke, jeg har nesten ikke arr i det hele tatt, det meste gror helt fint uten å lage merker. Takk for svar! Lurte litt på det.
Og jeg bruker sminke fordi jeg er forfengelig, føler meg ukomfortabel uten, og fordi det ikke er så ille i utgangspunktet, og heller ikke blir verre av sminken. Jeg har bare tendenser til å få røde "T"-er i kinnene, og det går helt greit å bare sminke over de lett.
Regret sa for siden:
Jeg også reagerer på plaster, og jeg er ikke allergisk. Men jeg har både atopisk og generell sensitiv hud, så den blir fort irritert. Plaster blir for klamt og fuktig, samt skittent (særlig på hender) og da får jeg mye utslett og rødhet. Så jeg bruker ikke plaster i det hele tatt, tørker av blod om det er det, men lar ingenting sitte på. Gror mye raskere (og finere!) om jeg bare vasker og renser såret ofte..
Lillemy71 sa for siden:
Kolofonium
Glorfinia sa for siden:
Det kan være dermografisme. Har det selv, og i følge legen min er det ikke noe farlig. Til vanlig blir jeg bare rød der huden er borti noe skarpt, men har jeg en infeksjon i kroppen så hovner det opp. Legen skreiv et fint, stort "HEI" på armen min for å demonstrere, det sto der i en liten halvtime eller noe, hehe.
Veit ikke det stemmer at man har mer anlegg for allergi, jeg har i alle fall ingen til tross for at jeg har dermografisme. Men jeg fikk forklart det som at dermografisme er en bitteliten allergisk reaksjon i huden. Ser doktoronline skriver at det ikke er allergi, men at de ikke er helt sikre på hva som forårsaker det.
Regret sa for siden:
Jeg har en guttunge på 20 måneder som sier ca 25 ord, men jeg har lest at i perioden mellom 1-2 år så skal de kunne si rundt 50 ord. Ligger gutten min etter? De ordene han kan si er gjerne ord omtrendt kun jeg og sambo forstår, en fremmed spør oss om hva han sier hver gang han snakker.. Vi skal på kontroll på torsdag, men jeg vil gjerne vite om dette er noe jeg burde ta opp?
nellie sa for siden:
Jeg har også ei på 20 måneder. 50 ord?. Hmm. Hun sier kanskje 25-30. Har ikke tella egentlig. Hater det der normaltgreiene når det gjelder små barn. Noen utvikler seg den veien, andre den andre. I noen perioder veldig mye fysisk i andre veldig mye på andre områder. Hadde ikke bekymret meg what so ever.
nellie sa for siden:
Hmmmm. Er det mulig at et lite barn slipper veldig billig unna vannkopper?? Det går vannkommer i barnehagen til Emma og hun hadde feber på fredag og lørdag. I går var hun frisk og rask og i dag har hun fått tre små prikker, som ligner veldig på vannkopper, etter som jeg kan se på bilder fra google. Både faren og jeg slapp veldig billig unna med bare noen få prikker, kanskje det er arvelig? Og hvor lenge skal de evt holdes hjemme fra barnehagen da?
Regret sa for siden:
Ja 50 ord, er det de skriver i alle bøkene om utvikling. I den ene så stor det OPPTIL 50 ord, og da høres det normalt ut, men de andre skriver at de skal si rundt 50 ord jo nærmere de er 2 år.. Fra de er 2 og oppover skal de si 900-1000 ord.
Jeg har skrevet en liste etterhvert som han har brukt ordene oftere, så det er akkurat 25 ord nå han sier ofte og han sier 1 setning. Han hermer ofte også, men de ordene er det gjerne bare 1 gang at de kommer og han sier de ikke igjen uten oppfordring.
Regret sa for siden:
Slik jeg har hørt så skal barnet være friskt en hel dag etter sykdom før det kan tilbake til barnehage og skole.
Har forresten hørt om mange som bare får et par stk, og ikke noe mer med det..
BenteR sa for siden:
Vannkopper smitter så lenge det er blemmer, men det kan gå 14 dager fra man blir smittet til man blir syk.
Var iallefall slik vi fikk det forklart i gamle dager.
Ene sommeren klarte 3 av min og få vannkopper, med tre ukers mellomrom.:eek:
Det var en pyton sommer, da vi stort sett var uten besøk og uten mulighet til å gjøre masse av det gøye vi hadde planlagt....
nellie sa for siden:
Ser med glede frem mot 14 dager hjemme med en duracellunge:p Men hvis de prikkene hun har fått er så ille som det skal bli, så kan det jo hende det går fort over. Jeg fikk bare 2-3 prikker jeg også, men jeg var voksen da.
Kanskje sa for siden:
Er det noen som vet om en synsk person kan finne i gjen ting som er forsvunnet? Har selvsagt lett og lett, men det nytter ikke.
[color=seagreen][/color]
Vet noen her inne om noen det går an å spørre? Og hva tror dere det koster?
Regret sa for siden:
Et par jeg kjenner har to gutter som fikk et par prikker bare, og lett feber. De trodde de ble friske og sendte de tilbake til barnehage og skole, men ikke ei uke senere en gang så brøt det ut for fult og ungene ble hjemme i 2 uker. Så de første prikkene var bare forordet..
Jabba sa for siden:
Fikk SMS fra Altinn i dag om at jeg kunne sjekke skatteoppgjøret....når jeg gikk inn på siden der stod det at selvangivelsen min ikke var levert.....
Jeg synes å huske at hvis det ikke var noen endringen trengte man ikke å gjøre noe?....
Hvis jeg ikke har levert - får jeg ikke pengene jeg har tilgode da ? :confused:
Det vil stå det om du ikke har levert den, ja, og det skal du heller ikke behøve å gjør om du ikke har gjort noen endringer. Jeg tror du heller bør sjekke innboksen din. ;)
nellie sa for siden:
Noen kan sjekke skatteoppgjøret fra i dag www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10087730
Jabba sa for siden:
Innboksen min ???? :confused:
Kitt sa for siden:
Typisk da! Jeg som får restskatt, kunne sjekke det i dag. Er jo mye mer spent på hvor mye gubben får igjen, da!:p
Supera sa for siden:
Av og til vannfast mascara.
Lava sa for siden:
Hva gjør dere, åpner dere døren på oppvaskinen helt og slipper ut alle damp når den er ferdig, eller lar dere den stå til det er tørt/kaldt?
Jeg pleier åpne og slippe ut noe damp, og så lar jeg den gli igjen, uten at den lukkes helt.
Noen ganger er det en del vann igjen på tingene, og andre ganger ikke .. hva anbefales?
kattungen sa for siden:
På jobb åpner jeg helt, og etter to-tre minutter trekker jeg ut begge kurvene. Etter fem-ti minutter er alt kaldt nok til at det kan ryddes vekk :p
Hjemme åpner jeg på gløtt, og sånn får den stå til mannen rydder ut av den :D
Kanskje sa for siden:
Lurer igjen jeg, noen som har peiling på om synske personer kan fortelle hvor ting man ikke finner er?
Og kan dere anbefale noen ?
Lava sa for siden:
Huff, hva har du mistet? jeg kan ikke anbefale noen for jeg har ikke prøvd noen.
"Mistet" passet mitt dagen før avreise, og hadde kontakt med både politi og reiseselskap, men fant det igjen bak en kommode.. hadde snudd etuiet opp ned og det datt ut uten at jeg merket det..
Håper du finner det du mistet.
.. fant aldri gifteringen min selv om jeg tømte støvsugerposen og alt mulig..
Lava sa for siden:
Hmm, har ingen mann her som kan ta den jobben :p Da får jeg bare forsette som før, egentlig ikke noe stor problem da :rolleyes:
kattungen sa for siden:
Nå har vi ikke oppvaskmaskin, den er ødelagt, så nå får mannen æren av å vaske opp for hånd isteden :p
bortskjemt :rolleyes:
(ok, vi har en avtale om at den som lager mat slipper å vaske opp - og jeg lager alltid maten :p )
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.