Furine sa for siden:
American coffee altså. Eg meiner, dei kallar jo kaffi med amaretto "Italian", "French" er med cognac etc...
Furine sa for siden:
American coffee altså. Eg meiner, dei kallar jo kaffi med amaretto "Italian", "French" er med cognac etc...
Bulldog sa for siden:
Jack Daniel's har en nokså fremtredende (ubehagelig, imo) vaniljesmak som ikke fins i irsk whiskey, men jeg tror ikke noen vil legge merke til det i en Irish Coffee.
Carisma sa for siden:
:eek:
Sambo (som også er whiskeymann) mener bourbon ikke er drikkenes :D Derfor jeg lurte på om den kan brukes til noe overhodet liksom :rolleyes: Det skal jo egentlig være billig og kjip sprit i isrish'en så da får jeg prøve detn :)
Furine sa for siden:
Jack Daniels er ikkje bourbon, i følge min kjære, den er sokalla "Tennessee whiskey". Bourbon blir det kalla dersom det er meir enn 51% mais seier han (til dømes Four Roses), Jack Daniels har mindre mais enn det.
Men du har rett, Irish coffee skal jo ha billig, kjip whiskey. Men jaggu er det godt likevel! Mmmm... Fekk lyst på irish coffee sjølv no. Du må fortelle korleis det vart!
Generelt sett så likar eg ikkje så godt amerikansk whiskey sjølv, likar best skotsk whisky!
Carisma sa for siden:
Jeg liker egentlig ikke brun sprit i det hele tatt, men tenkte jeg skulle benytte mulgheten til å briefe med kaffemaskinen og bli kvitt litt av all alkoholen vi har stående når jeg får besøk etterpå :D
Furine sa for siden:
God plan, det! :)
heltny sa for siden:
i sverige fant jeg en inpakka 500g "cocosus" eler noe. det er vist rent kokosfett på ingredienser. ikke herdet.? er det.. sunt som det som koster 100kr..?
Photobscura sa for siden:
Jeg lurer på hvor Drammen stasjon ligger! Prøver å finne en adresse, men har så langt ikke lyktes. Jeg skal dit i morgen, og er ikke det minste kjent, så jeg trenger en adresse, sånn at jeg kan se gangtrasseen på trafikanten.no så jeg vet hvor jeg skal gå og hvor god tid jeg har ...
Furine sa for siden:
Eg fann Drammen Togstasjon på STRØMSØ TORG, men eg er heller ikkje kjend, så det var kanskje ikkje til hjelp?
Takk, men jeg finner det ikke på trafikanten, så jeg er like langt :(
Furine sa for siden:
Åh... Bruk noko anna enn trafikanten til å leite fram ruta? Google maps kan rekne ut avstand til dømes. Eller er du avhengig av buss?
Nei, jeg skal til en gynokolog som jeg tror ligger i sentrum, så jeg tar toget fra Oslo til Drammen.
Har aldri brukt google maps, men skal forsøke :)
Furine sa for siden:
Ah ok, sjekk ut google maps då, der kan du sette inn frå A til B, fungerer fint! Du kan velge med bil eller til fots. Eventuelt kan du prøve en.mappy.com/
Jeg fant det! Hurra! Takk :)
arnakristin sa for siden:
Dette bakeriet ligger rett ved siden av jernbanestasjonen. Akkurat nå stemmer ikke kartet med terrenget, rundkjøringen er borte da de holder på å renovere det gamle jernbanetorget.
www.gulesider.no/gs/companyDetails.c?q=st+hallvard&lineId=Z0HIX3MQ
Trenger du privatguide i Drammen så får du bare si i fra… :D
Furine sa for siden:
Flott! :)
Fant jo ut av det :). Jeg skal til Willumsens Kvinneklinikk i Nedre storgate 31, så at det ikke var så langt å gå, typ ti minutter.
[color=#000000][/color]
[color=#000000][/color]
Regner med at du finner fram… :D
Dr. Willumsen holder til i samme lokaler som Trimmen fysikalske og Elixia, så det er lett å finne.
Lillevoff sa for siden:
Kjøpe munnstykke eller hva det nå heter som elegante damer brukte før i tiden?
Ser kult ut i hvert fall :D
Carisma sa for siden:
Det finnes noen sånne "plugger" til å sette på røyken som visstnok skal fjerne tjære. :rolleyes:
Hehe, nei, det gidder jeg ikke. Munnstykke, joda, det er kult, men det ser nå ganske pretensiøst ut, og det kan jeg ikke være bekjent av :p
Carisma sa for siden:
Også passer det liksom litt dårlig på rullings :lol:
Hehe, ikke sant! Men jeg foretrekker rullings, da. Samt at det blir billigere, og hehe, faktisk er det bedre helsemessig enn ferdigrøyk, om man skal være nøye på det :p.
Jabba sa for siden:
Hvorfor tar det lengre tid å bli kvitt vannet enn det det er å få det på?
Altså - fra mandag til tirsdag gikk jeg opp 800 gr - regner jo med at dette er vann. Men hvorfor i alle dager tar det mye lengre å bli kvitt det igjen??? Jeg sliter enda med de grammene....
Carisma sa for siden:
Kan jeg langtidssteke koteletter i ovnen mens jeg er på trening?
En plass stod det at de kan steike i 2 timer på 160grader. Men er det skummelt å reise fra det en times tid? :confused:
frifuggel sa for siden:
Jeg setter på langtidssteiking før vi drar på turer osv, kjekt at maten er nesten ferdig når vi kommer sultne hjem! Om det er farlig? Hvis man har elektriske feil, så.. Sier til meg selv at det like fort kan ta fyr om jeg er hjemme :o
heltny sa for siden:
jeg spør igjenn jeg :)
i sverige, nordby selger de "cocos" eller ligende. det er en 500g pakke med kokosfett. det er hardt. på ingredienser står det bare kokosfett. ikke herdett.
er det herdett? :confused::)
Kitt sa for siden:
Dersom du finner navnet på produsenten, kan du søke på nettet og se om du finner ut noe mer!
Var det billig, er det nok ikke av sunneste type fett!:eek:
heltny sa for siden:
18kr! :)
så det var kansje bare delfia..
men på bruksområder stod det fin til drinker og sånt.. så jeg tummla litt.
Det skulle jeg jo tro. Jeg steker mine i 40 minutter på tohundre grader, og da er de akkurat passe stekt :). Ellers finnes det sånne tidslåser man kan få kjøpt på Clas Ohlson, som du putter i stikkontakta, og som har et eget uttak, og så kan du stille inn en viss tid for hvor lenge du ønsker det skal gå før det du har plugga i slår seg av. Men, komfyrer har kanskje litt sånn annerledes kontakt?
Dette tror jeg at jeg har spurt om før, men jeg spør igjen: Jeg har en skaijakke (jukseskinn), jeg synes liksom den er alt for fin og shiny, har ikke brukt den så mye, for den er liiit for liten (men det skal den jo ikke være alt for lenge :D), jeg vil at den skal se litt mer brukt ut, litt slitt liksom. Noen tips om hvordan jeg gjør det så det også ser passe autentisk ut uten å ødelegge jakka direkte?
heltny sa for siden:
ok! noen spørsmål jeg grubblet på.. men jeg gir meg.. :lol:
Raffinert olje? Er det det samme som.. Uhm? Transfett?
Fruktose. (Ikke at jeg eter det:lol:) Men undrer. Sukker er bygd opp av et fruktosemolokyl,og ett gluktosemolokyl. En sier all form for karbohydrat blir omdannet til gluktose. Blir fruktose det også? Hvordan skjer det. er litt usikker etter jeg leste at det måtte laktat (riktig?) til for og bryte ned laktose.
Går det ann og legge siste innlegg her på lavkarbo.no som første når vi går inn på tråden? (de nyeste øverst, altså.)
Takker ! :klem:
heltny sa for siden:
Noen her på forumet snakket om [url]www.Play.com[/url] ,
er det helt gratis frakt derifra? glemte det som stod på tråden:confused:
takker!! :):)
heltny sa for siden:
noen som vet hvor den tråden som pål eller en annen gluping skrev om utskjeielser? :)
litt mere forsket på*
Kitt sa for siden:
heltny sa for siden:
takk. takk. og TAKK! :klem: !! :D
Kitt sa for siden:
Bare hyggelig!:)
Kanutten sa for siden:
Kunne ikke dy meg: Bør eller bør jeg ikke ta svineinfluensavaksinen??? :p
Kitt sa for siden:
Gjør det magefølelsen sier, bare det er basert på ordentlige fakta og ikke skremselspropaganda!:p:p:p
Carisma sa for siden:
Da blir vel oppfølgingsspørsmålet: Hvordan skille fakta fra sremselspropaganda og ønske om økonomisk gevisnt?
Kitt sa for siden:
Se det, det vet jeg ikke!:eek:
Vet bare at jeg får dilla av alt hysteriet. Fra begge fløyer!:eek::p:wacko::blinke:
Rottis sa for siden:
Finnes det noen her som er over gjennomsnittet gode i engelsk, og som kan hjelpe meg å rette en bitteliten engelsk tekst? Det er snakk om fire setninger som skal rettes.
Kanutten sa for siden:
Snakk med Photo du!
Men oppgi gjerne teksten her, så kan du se hvor mange varianter du får! :lol:
Try me :D
Rottis sa for siden:
Takk, da skal jeg ta kontakt med Photo.
Tror ikke jeg skal legge den ut her, da den er av litt personlig art, men det kunne jo vært moro ja! ;)
Der posta vi rimelig samtidig, men bare å sende en PM :)
Rottis sa for siden:
PM sendt!
heltny sa for siden:
er det letters og skaffe muskler når en har fett på kroppen itilleg? eller når en spiser gangske mye ekstra. tenker spesielt på "Bulking" :D
TusenTakk for svar. Ape out!
hi hi hi hi...
Rottis sa for siden:
Jeg driver og ser på billetter til Cali, og søker rundt på Widerøes sider. Billettene er ganske billige, men så står det "Økonomi med restriksjoner" under billettype. Det kan jeg jo forstå, siden de er så billige. Men hvor finner jeg hva restriksjonene er?
Furine sa for siden:
Vanlegvis betyr det at du ikkje kan avbestille dei, altså får ikkje noko igjen av billettprisen om du bestemmer deg for å ikkje reise og vil avbestille. No refund, enkelt og greit. Har nesten berre floge økonomi med restriksjoner, eg ;) Når eg først reiser, så reiser eg, same kva.
frifuggel sa for siden:
Noen som har noe "peil" på å leve ketogent/lavkarbo i forhold til høyt stoffskifte?? Har en venninne som har fått konstatert at hun har denne tilstanden, og hun har alle symptomer på den, utenom vektnedgangen.. Hun er veldig overvektig, og går jo ned på lavkalori, men sliter som bare fy for hvert eneste, lille kilo. Nå er hun så fortvilet over helsen og motivert for å prøve lavkarbo (har inspirert til det.. :o) at jeg lovte jeg skulle "kaste ut fiskesnøret" her inne, hvor det gjerne er noen som har peiling.
Jeg lurer på hvor lenge Nille i Markveien er oppe i dag!
Rin sa for siden:
Til 17.00 :)
Hehe, da, kunne jeg ha rukket det, men jeg fant en hel liten haug av det garnet jeg hadde tenkt å kjøpe der, så jeg trenger ikke å gå noe sted. Hurra! :D
frkprym sa for siden:
Hei Frifuggel. Har ikke egentlig svar til deg, men les denne tråden:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20025
Furine sa for siden:
Har nokon prøvd å putte lavkarbobrød (til dømes Karins beste) i brødristaren? Berre lurer på om det er problematisk sidan der er meir "rare" ting i brødet? Vurderer å rydde vekk brødristaren viss eg ikkje kan bruka han til det.
Kitt sa for siden:
Jeg tar Karins brødskiver rett fra fryseren og tiner dem i brødristeren!
En runde til og jeg har ferskt, varmt, nyristet brød hver morgen!:sikle:
Åh, ja! Rista lavkarbobrød er kjempegodt!
frifuggel sa for siden:
Tusen takk! Fant ikke den tråden da jeg søkte :confused: Fant en masse om lavt stoffskifte, bare. Skal vise denne til L :) Dette var veldig bra!
Furine sa for siden:
OK, takk! Då skal det testast! Er litt fysen på rista brød :)
Hillelille sa for siden:
Lurer nå mest på hvor jeg har stappa minnepenna som jeg har halve min mastergradsoppgave på.
Carisma sa for siden:
Hillelille: Sjekk på det minst sannsynlige stedet, opp i en sko, i understøysskuffen, kjøleskapet eller lignende :D
Vet noen om en rimelig skomaker sentralt i Oslo? Gjerne østkanten/sentrum området.
Jabba sa for siden:
Jeg skal skrive kjørejournal og lurer på om dere vet hva satsene er? Både med og uten passasjer......
Furine sa for siden:
Slike satsar må vel finnast på nettet ein stad? Men eg veit dessverre ikkje kor....
Rista Karinbrød med litt smør på var berre fantastisk godt!!
frkprym sa for siden:
Jeg lurer på isbergsalat. Når det er litt røde prikker på bladene noen steder, men salaten ellers ser fin og sprø ut, kan jeg da spise den?
Hva er de røde prikkene, og må jeg ta de vekk?
Kitt sa for siden:
De røde prikkene er vel bare steder overflaten er brutt og saften inni oksydert!
Har aldri brydd meg om det!
Prøv å velg andre typer salat enn isberg. Den inneholder stort sett bare vann og ellers ingen nyttige saker!
frkprym sa for siden:
Takk for raskt svar Kitt.:)
Carisma sa for siden:
Jeg lurer på hvorfor jeg ALLTID går opp en halv til en kg dagen etter hard trening? F.eks spinning. Nei, det er ikke muskler.
Viclin sa for siden:
Er det ikke noe med at musklene holder på væske etter hard trening?
Jeg husker aldri hva han heter, men det er en skomaker i Markeveien, i den delen hvor Markveien går langs Olaf Ryes plass, like ved siden av Noodle Pie, tror jeg. Mener han er asiat.
Han er rimelig, og veldig flink :)
Carisma sa for siden:
Ah, takk! Veit hvor det er. Den delen som går mellom apoteket og qba?
Jepp!
De er effektive og billige. Venninna mi betalte femti kroner for å bytte ut reima på en sko der og var kjempefornøyd med jobben, og jeg fikk estimert 300-350 kr for å bytte ut vulkaniske gummisåler på et par sko jeg har (men har ikke kommet så langt som å få det gjort, da).
Carisma sa for siden:
OK, jeg skal bare sette nye hælflikker (heter det det, de dingsene under hælene?) på to par, og få limt hælen på en støvlett, samt spørre om det går an å blokke ut spinningssko over vrista (ganske interessant når de stopper blodomløpet, og man oppdager i det man er skikkelig i fin driv på vei opp i stående at man ikke har følelse fra ankelen og ned i foten :lol:) så det bør ikke koste all verden uansett. Men jo billigere jo bedre :D
beate sa for siden:
Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.
Dypp en sukkerbit i klorin og gni over :ja:
Eller bruk det hvite i skallet på en sitron til å gni over (det har jeg ikke prøvd, bare hørt)
Prøvde du dette Photobscura? Lurer på om det virket for jeg sliter litt med samme problem! :p Hvor lenge har man sukkerbiten med klorin på fingrene? Er det bare nok å gnu over, eller må det sitte litt?
Carisma sa for siden:
Kan noen anbefale et rimelig og greit hotell sentralt i Barcelona?
Hodet mitt er helt ull nå, så jeg lurer på. Når jeg skal ha en lue som skal være ca 57-58 cm i omkrets, og har et garn som har strikkefasthet: 10 x 10 = 10m x 14 p (hvilket er fullstendig gresk for meg akkurat i dag :(). Hvor mange masker trenger jeg sånn omtrent da? :o
frifuggel sa for siden:
57-58 masker.. Tjukt garn!
Ja, det er Drops Eskimo, tjukt indeed! Hjertelig! :suss:
Oooog, så lurer jeg på, hvilken skostørrelse bruker sånn ca en ettogethalvtåring? Eller, hvor mange cm lang er i gjennomsnitt foten da? Gjerne et ca-tall, altså. Er snakk om sokker/tøfler :)
beate sa for siden:
Photo!!! Har et spørsmål til deg lenger oppe om du gidder å svare! :D
Åh, beklager! Glemte det helt. Nei, jeg har så ekstremt dårlig råd at sukkerbiter og klorin har jeg faktisk ikke hatt anledning til å kjøpe :o. Beklager!
beate sa for siden:
Søren å da! :p Er det noen andre der ute som vet svaret da? Kanskje du "Gerd" som postet løsningen på hvordan man behandler gule fingre pga. røyk vet svaret på det jeg lurer på lengre oppe?
Hva med å prøve selv? ;)
Ivory sa for siden:
Slutte å røyke! :p hehe ;)
Kjempefestlig
Ivory sa for siden:
Da jeg røykte ferdigrøyk så ble jeg aldri gul. Heller ikke om jeg brukte winnertip (eller hva det het) - husker da ikke jeg, for det er så lenge siden jeg brukte det. Med rullings er det garantert gule fingre.. Det trekker seg så veeeldig inn i huden... Og jeg fant aldri noe som virket. Bruke munnstykke?:rolleyes:
Ivory sa for siden:
Ja, er veldig festlig i kveld.. :p;)
beate sa for siden:
Hehe, du er inne på noe der da! :p
Til Ivory:
Skulle ha sluttet å røyke ja, men det er nok ikke så enkelt dessverre! :(
Carisma sa for siden:
Joda, bare inngå en liten konkurranse med deg selv om hvor lenge du kan la være å røyke :ja: Plutselig er du kvitt suget før du aner!
Jeg lurer på hvordan jeg med hundre prosent sikkerhet kan få åtte tusen kr kasta etter meg før første februar neste år :D
Carisma sa for siden:
Noen velpalsserte annonser i herremagasiner? :cool:
Hahaha. Fønni ju!
Nei, jeg satser på Norsk Tippings forbarmelse! Det er ikke så mye hell i kjærlighet om dagen, så da ligger jeg statistisk sett godt an :p
Ivory sa for siden:
Til Ivory:
Skulle ha sluttet å røyke ja, men det er nok ikke så enkelt dessverre! :([/quote]
Det er ikke enkelt nei, og jeg tror man på en måte er litt redd. Du må ville det 100 %, og du må også ha selvdisiplin. Jeg trodde jeg skulle ha store vanskeligheter med å slutte, men det gikk så bra! :D Har ikke tatt ett eneste trekk siden jeg stumpet 5. oktober i fjor! :D
Dette klarer du også! :heia:
Noen som vet hvor mye en tobakkspakke koster i Sverige nå for tiden?
Carisma sa for siden:
Hvor mange arbeidstimer regner man i et år?
Og gir NAV også halv skatt i desember?
Kitt sa for siden:
Vet ikke helt med arbeidstimer, men NAV gir halv skatt i desember, ja!
Får man penger hver 14. dag, er første utbetaling som regel helt skattefri og så vanlig skatt på neste.
Pleier å komme opplysinger om det på "lønnsslippen" for november!
Carisma sa for siden:
Å, gud det hadde vært deilig! Ikke noe skattetrekk akkurat når jeg skal til Barcelona! :heia:
Lava sa for siden:
Nav oppererer med 260 dager pr år for meg hvertfall :ja:
(er på TU da)
Og sånn på siden, jeg har aldri gule fingre og jeg røyker stort sett rullings,
har nok noe å gjøre med at jeg ikke røyker dem helt opp,
noen vil sågar påstå at jeg kaster halve røyken :p
screwball sa for siden:
Ca 1750t.
37,5t/uke * 47 uker (fratrekt 5 uker ferie).
frkprym sa for siden:
Jeg lurer på hvor mye cocosa koster?
Og så lurer jeg på om noen kan anbefale noe gøy jeg kan gjøre med søsteren min neste lørdag, helst i Kongsvingerområdet (hun har bursdag 40 år)?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.