< Tilbake til oversikten

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

#501

Kitt sa for siden:

Nemlig! Om man gjør som du sier, feller man. Om man strikker helt som normalt, men gjennom to masker i stede for en, får man 2rsm, 2 rette masker strikket samtidig!;)


#502

Viclin sa for siden:

De siste dagene har jeg ligget på 75-117 gram. Stort sett rundt 75-90.


#503

SunnhetMedSirrup sa for siden:

men noe jeg gjerne vil.. hvor opretter jeg en BLOGG? eller en HJEMMESIDE? har sett litt rundt, men de fleste er ikke noe særlig :(

hvordan lagde dere, deres blogg?


#504

SunnhetMedSirrup sa for siden:

huff.. jeg lurer på mye idag..! har dere noen gode bøker og anbefale? legevitenskap,helse,forskining bak dette osv, leter litt etter en kolestrol,mettet fett bok.. som ikke handler om at rødt kjøtt skal du max spise 2 ganger i uka.

tips??


#505

Viclin sa for siden:

Jeg har min blogg på Blogger/Blogspot: toneklone.blogspot.com Den får jeg oppdatert fra mobilen.
Savner litt ting der, men den er gratis og helt grei.


#506

Photobscura sa for siden:

Jeg har også en side på blogspot: jorunmedgarn.blogspot.com/ og er ganske fornøyd, selv om jeg ikke har oppdatert den på en stund. (Har f.eks ikke klart å finne en funksjon med kategorier ...).

Ellers kan jeg anbefale deg "The great cholesterol con" av Anthony Colpo.


#507

ireile79 sa for siden:

Noen som har et godt måleredskap på nett som viser fett- karbo og proteinnivå i maten..... Tror jeg får i meg for lite fett..... Og ser at flere av dere vet eksakt hvor mye dere få i dere... hjelp!! Vekta står stille på 3. uka... grrrrr


#508

Photobscura sa for siden:

Jeg har stort sett brukt Mat på Data, enn om den har noen småfeil, så får jeg ganske bra oversikt.


#509

Viclin sa for siden:

Hvis du "tagger" innleggene dine, havner innleggene dine i kategorier. Om det var det du mente?


#510

Photobscura sa for siden:

Ah, ok. Jeg har ikke testet så nøye ennå, hadde tenkt å lage kategorier som "hekling", "strikking" etc.


#511

Viclin sa for siden:

Ja, da kan du skrive det i et felt under innlegget. Da havner det i kategorier på siden. :)


#512

ireile79 sa for siden:

Flott, takker :D


#513

Gracella sa for siden:

Er det ikke en bok som heter "Den store kolesterolbløffen" eller noe slikt?
Det er bare å spørre de som jobber på biblioteket, de vet hvor kostholdsbøkene er.


#514

SunnhetMedSirrup sa for siden:

tusen takk ! men jeg har nettop bestilt tre bøker:)

-Good Calories, Bad Calories - engelsk
-Fett och kolesterol är hälsosamt! - svensk
-Nästan allt om människan - svensk


#515

Photobscura sa for siden:

Du tenker vel enten på den jeg nevnte, "The Great Cholesterol Con", eventuelt "The Cholesterol Myths" av Uffe Ravnskov.


#516

ireile79 sa for siden:

Er det noen her som fryser mer nå enn før de begynte på lavkarbo diett?? Jeg føler at jeg går å småfryser hele tiden... Normalt??


#517

Kitt sa for siden:

Da jeg gikk på GR lærte jeg at 3 kg fett tilsvarer en ullgenser.
Ser ut som om du har kledd av deg to stykker. :heia:
Ikke rart du fryser!;)

Seriøst pleier de fleste på ketolyse å være varme, men vi er jo ikke alle like!


#518

ireile79 sa for siden:

Jeg blir veldig varm om kvelden og på natta, men sånn tidlig på morran før lunsj er jeg iskald på fingrene og småfryser... Skjønner at noe skjer inni der :heia:


#519

ireile79 sa for siden:

JØSS!! En ullgenser på 3 kg fett... Da skjønner jeg :D


#520

Jabba sa for siden:

Kan man drikke for mye vann?
Jeg drikker 1 liter til frokost - 2 liter i løpet av arbeidsdagen, 1 liter til middag og 1,5 - 2 liter i løpet av kvelden.....Altså ca 5-6 liter i løpet av dagen....I tillegg drikker jeg 2-4 krus med te....
Er det for mye?


#521

Kitt sa for siden:

Ettersom du sprer det såpass utover dagen, er det nok ikke et problem.
Men vær så snill å pass på at du får i deg nok salter og mineraler! De renner nok tvers i gjennom deg!

Er du virkelig så tørst?
Er du testet for diabetes?

Sliter for å komme over 2 liter, jeg! :p


#522

Jabba sa for siden:

Tørst og tørst fru blom.....jeg tar med meg Imsdal flaska overalt og da drikker jeg jo hele tiden :-).....
Nei - ikke testet for diabetes så vidt jeg vet....


#523

Gracella sa for siden:

Kan man drikke for mye vann?

Ja!
Er du i tillegg kvinne, kan du drikke på deg et inkontinensproblem siden urinblæren blir fylt og tømt "for ofte". Jeg husker ikke hvor jeg leste det, men det var enten noen leger eller noen forskere som gikk i mot rådene om å drikke så mye vann som vi gjør pga dette.

Hvis man drikker veldig mye vann på en gang (flere liter) kan man forstyrre saltbalansen i kroppen og enda verre; nervebanene kan slutte å fungere (K- ionene kommer for langt fra hveradre og signaler fra hjernen når ikke fram til f.eks hjerte....)
Men det er nok heller sjeldent at slikt skjer, he, he ;)


#524

Rottis sa for siden:

Kaffe og slike ting er vanndrivende, og dersom man drikker kaffe kombinert med vann vil man jo gå på do hyppigere. Burde man da 1) ikke drikke kaffe, eller 2) drikke mindre vann når man drikker kaffe?

Jeg vet det er anbefalt å drikke mer vann når man drikker kaffe, men det virker jo nesten litt selvmotsigende dersom hyppigere vannlating for kvinner i verste fall kan gi en et inkontinensproblem..

:D


#525

Kitt sa for siden:

For å si det sånn, jeg er veldig glad jeg ikke skal jobbe på sykehjem når min generasjon og den etter kommer dit!
Ikke bare er de vant til å dusje minst en gang om dagen, men de kommer til å være lekk alle mann!:D

Leste her inne et sted at kaffe slett ikke var vanndrivende, men husker ikke hvor. Har aldri drukket en kopp kaffe i mitt liv, så jeg har liksom ikke så mye jeg skulle sagt om den saken!:p


#526

Rottis sa for siden:

Etter en rask googling konkluderer jeg med at studier har vist at kaffe ikke er vanndrivende, men at denne nye kunnskapen ikke er like utbredt blant folket som den gamle kunnskapen!

Tisser man mindre av å drikke mineralvann i stedet for rent vann..?


#527

Kitt sa for siden:

Fint, da husket jeg ikke feil!:p

Skulle tro det! Mineralvann inneholder jo en del salter og mineraler som burde holde på vannet!
Man skal jo feks bare gi Farris til små barn om de har diare/oppkast!


#528

Rottis sa for siden:

Ah, da skal jeg drikke mer mineralvann. Syns jeg flyr på do i ett, i går tror jeg at jeg var på det lille rommet fem ganger i løpet av et par timers tid! Får nok i meg litt for lite salter og mineraler antakelig, er ikke særlig generøs med saltet på maten heller (syns ikke det smaker noe godt!) .

At man skulle bare gi farris til barn med omgangssyke visste jeg ikke! Lærer mye her inne!


#529

Kitt sa for siden:

Fort gjort å gå litt tom for salter når man flyr på lillerommet til stadighet!
Er ikke mye som skal til faktisk!

Blander du Farrisen med eplemost til barn med omgangssyke, får de i seg næring og salter som holder på væske i kroppen! Smart!

Når den store hunden (rottis:p) er dårlig i magen, får han bittelitt sukker og salt i drikkevannet. Har gjort det med alle hundene jeg har hatt. Virker som bare det!:D


#530

Lava sa for siden:

:eek: Får jeg ikke kaffe hos deg da??? :eek:

:lol:

Kunnskapsrike Kitt! :klem:


#531

Kitt sa for siden:

Du kan drikke så mye kaffe du bare orker, men da må det bli pulverkaffe! Har ikke noe annet og aner ikke hvordan jeg skal bruke kaffetrakteren til å lage kaffe i!:o:rolleyes::p

Men ellers er jeg ganske dyktig som vertinne, tror jeg!:p


#532

Lava sa for siden:

Pulverkaffe er fint, det bruker jeg hjemme også!
Og at du er en god vertinne, tviler jeg ikke ett sekund på! :klem:


#533

Kitt sa for siden:

Phu! Da er det i orden!:D
Man gjør så godt man kan, vet du! Her er kanskje ikke like ryddig bestandig, men maten er god og selskapet hyggelig!:p:love::lol:


#534

Jabba sa for siden:

Så bør jeg kutte ned litt på vannet da? Jeg drikker ikke kaffe - men litt te. Bruker litt salt i matlagingen....


#535

Carisma sa for siden:

Jeg ville ikke kuttet ned. En veninne av meg drikker rundt 8 liter pr dag, og om hun drikker mindre blir hun dårlig. Kroppen har vendt seg til inntaket. Selv er minimumsgrensa mi på 3-3,5 liter, men det hender jeg er oppe rundt 5.


#536

Gracella sa for siden:

:_oy:
8 liter!

Det må da bli slitsomt i lengden...


#537

Carisma sa for siden:

Hvor mye koster det å fornye førerkortet? Altså bare få skrevet ut en ny sånn plastkort-sak da det gamle er mistet... :o


#538

Kitt sa for siden:

Fant dette:
Utstedelse av nytt førerkort koster kr 185,-. Du må også ha nytt bilde, ...

Tar en uke å få det i posten, tror jeg!


#539

Carisma sa for siden:

:eek:


#540

Kitt sa for siden:

Tror de tar det der, men du må nok sjekke det.

Sist jeg skulle ha bankkort i ny bank, hadde de eget "fotorom", faktisk!:)


#541

Carisma sa for siden:

Ja, jeg bare liker ikke å bli tatt bilde av :o Og var egentlig ganske happy med det jeg hadde på forrige gang :D
Men jeg har blitt frastjålet lommeboka en gang og måtte ha nytt, og mener jeg ikke trengte bilde da? At de hadde alt liggende inne og bare laget en kopi? Men mulig jeg husker feil da...


#542

Rottis sa for siden:

Må du ikke anmelde førerkortet for stjålet og få kjøretillatelse og komme tilbake etter en måned for å "bekrefte" at førerkortet virkelig er tapt?

Jeg skriver en refleksjonsoppgave hvor jeg tar utgangspunkt i å reise med t-bane. Burde jeg omtale det som "t-banen" eller bare "t-bane"? Jeg har avgrenset "samfunnet" mitt til å være en tilfeldig t-banevogn i Oslo. Dersom jeg velger "t-banen", er det da et egennavn?

Hah, sær problemstilling :P


#543

Carisma sa for siden:

:ja: Lommeboka forsvant på en bytur i juli, har hatt midlertidig tillatelse siden det. Må bare huske å gjøre det nå, før fristen går ut etter 3 mnd.


#544

ireile79 sa for siden:

Hvordan skal fordelingen være mellom fett og proteiner?? Prosentvis liksom.... Noen som har en god standard??


#545

Carisma sa for siden:

75% fett
20% proteiner
5% karbohydrater

Energien altså, ikke gram.


#546

Kitt sa for siden:

Du må ta utgangspunkt i energi%.
Fett inneholder 9kcal pr g, proteiner og karber 4.
Skal du ha 15g karber, blir det 60 kcal.
Så skal du regne ca 1g protein pr kg kroppsvekt om du er i normal aktivitet, halvannet til 2 g etter som hvor aktiv du er.
Og da blir fettet resten!

De fleste på ketolyse ligger på rundt 75-80% fett, så vidt jeg har skjønt.

Ble du noe klokere?
Jeg regner ikke annet enn ca karber, bare putter på litt ekstra fett uansett og går greit ned.


#547

Lava sa for siden:

Uten å være ekspert, ville jeg gått for "T-banen" :ja:

(alstå som egennavn, om det er lovlig da..)
Evt holdt meg til å si "vognen" i oppgaven


#548

Serenio sa for siden:

Hva kan jeg bruke Tyrkisk naturell yoghurt til?


#549

Kitt sa for siden:

Ta en titt i denne tråden!


#550

Rottis sa for siden:

Det var lurt! Da blir avgrensningen "bekreftet" underveis. Takk!


#551

Krizzi sa for siden:

hei
jeg er sikkelig fersking her. håper det noen der som kan svare meg på følgende.
hvorfor må vi som nettopp er begynt på ketolysekuren vente 4 uker å drikke vin :confused:


#552

Carisma sa for siden:

Det er anbefalt fordi kroppen forbrenner alkoholen før fettet. De første 4 ukene skal kroppen bruke på å få ordentlig i gang fettforbrenninga. Vil jeg tro.


#553

Photobscura sa for siden:

Jeg h-r l-get en egen tråd om dette, men hv- gjør jeg med pc-en min som h-r fått k-ffe på seg, og m-ngler et p-r vit-le t-stefunksjoner, når jeg g-r-ntert ikke her rekl-m-sjonsrett ettersom det er veeeldig selvforskyldt, og ikke h-r råd (mest s-nnsynlig) til å rep-rere pc-en? Er det noen mulighet for -t p-piret jeg h-r tørket med k-n h- kommet inn under t-stene det gjelder, og -t jeg k-n rense den på noen måte? Fortvilt


#554

Viclin sa for siden:

Hold den opp-ned så mest mulig får rent seg ut. Har hørt om andre som har sølt også, og fått den til å virke igjen etterpå.

Ta ut all strøm og batteri også, sa sambo. Kaffe var visst ikke det verste.


#555

Photobscura sa for siden:

Jojo, men det h-r eg så kl-rt gjort ;). Glemte å fortelle -t dette skjedde for fire d-ger siden, omtrent. Det første jeg gjorde v-r å rykke ut ledning-, slå -v pc-en, og tippe den over så lt det overflødige fikk rent ut, så l jeg et tjukt l-g med dop-pir og stengte pc-en (det er en l-ptop), og snudde den på hodet i en time, så b-re tørket og tørket jeg, hvor jeg enn kom til, til slutt tok jeg den med på b-det og tørket den så lenge jeg orket med hårføner med lunk på.
I st-rten drev den og skrev en h-ug med f-er og r-er, så forsv-nt r-t-sten, og så en h-ug med -ndre t-ster, og så kom -lle tilb-ke, men så f-rsv-nt det noen igjen. Pc-en funker fint ellers, men jeg m-nlger -ltså den første bokst-ven i -lfebetet (som dere sikkert ser :p), bokst-ven som utt-els 'ku', jeg m-nlger -nførselstegn, c-ps loock og t-llet to ... Irriterende! :(


#556

Viclin sa for siden:

Åja, det er så lenge siden, ja.
Jeg sølte en hel drink i tastaturet en gang (ikke bærbar), husket det selvfølgelig ikke dagen etter og trodde jeg hadde fått virus siden tastaturet mitt oppførte seg helt merkelig. Da måtte hele tastaturet byttes.

Kanskje det har ligget noe bøss under tastene som kaffen har klistret fast. Mine taster henger om det ligger en smule av noe under. Men da har jeg bare lett fått ristet den ut da siden det ikke har vært noe vått der.


#557

Carisma sa for siden:

Det høres ut som problemet er samlet på ett sted øverst i venstre hjørne hvertfall... :rolleyes:
Jeg ville ringt den meste datakyndige i bekjetskapskretsen og fått hjelp til å skru av tastaturet og få vasket ordentlig undersiden av det, og hvis mulig brukt en q-tip nedi. Det kan være så enkelt som at en liten matte eller lignende som ligger under tastene har forskjøvet seg når du tippet og tørket maskinen. SKjedde på min minibærbare. Heldigvis gikk det på garanti så jeg var hos en teknikker og fikk fikset det på 2 min.


#558

Photobscura sa for siden:

Jeg h-r -lt sendt min godeste største nerdevenn en melding ;)
Jeg k-n sikkert koble det g-mle eksterne t-st-turet mitt til l-pperten (h-r et g-nske br- trådløst et fr- d- jeg h-dde st-sjonær) enn så lenge i -lle f-ll. Blir litt koko -v å m-ngle en så vit-l t-st ...
Kn-ppene går fint å trykke ned, men håper likevel -t det går å fikse. Jeg k-n vel også u-nsett ringe Dell og høre hv- de h-r å si, jeg nekter å tro -t jeg er den eneste som h-r fått væske i pc-en min :o


#559

Abbe sa for siden:

Tastene er avtagbare, hør med en nerdevenn som har demontert pcer før ;) Punkt en er å sjekke om det bare er noe som har forskjøvet seg, alternativ kan det være at det pga væske er noe dårlig kontakt, men det avhenger av oppbygningen av tastaturet også...

Uansett pleier kaffe i tastatur ofte å gå bra, te også igrunnen... Men juice eller kakao anbefalles ikke :o Det er en grunn til at jeg aldri kjøper trådløse tastatur, har drept tre før jeg lærte :o


#560

Photobscura sa for siden:

Jeg h-r som s-gt l-ptop! Heldigvis så fører l-vk-vrbolivet med seg heller lite juice og k-k-o ;)
Jeg sk-l få nerdevennen min til å åpne det for meg. Tør ikke selv. Men først lurer jeg på om jeg ringer Dell, jeg vet såp-ss som -t dersom pc-en er åpnet -v -ndre enn dem, så mister jeg de siste tre årene jeg h-r igjen -v rekl-m-sjonsretten min, og det er jo ikke særlig ålreit, så det bør være verdt det :o


#561

Abbe sa for siden:

Men å gjøre rent tastaturet er jo ikke å åpne pcen! Sitter på en dell nå jeg og kan nok fint klare å plukke fra hverandre tastaturet om jeg gidder (nå er dette jobbens pc så jeg nekter generelt å gjøre noe som helst med den :rolleyes: er det vi har IKT-personell til!)

Ja, jeg har fått med meg at du har laptop, men så lenge den fungerer har du unngått\redda elektronikken ;)


#562

Photobscura sa for siden:

Åh ... ok :o .. Men hvord-n gjør jeg det? T-stene sitter jo dønn f-st :p


#563

Jabba sa for siden:

Har gått på Ketolyse nå i nesten 11 mnd og har tatt av 25 kilo. I løpet av de siste 6 ukene har vekta gått opp og ned, med andre ord - ikke nedgang.
Hvis du hadde vært i min situasjon og ville hatt prøvd en annen filosofi - hvilken ville du valgt? Og hvorfor?


#564

Carisma sa for siden:

Jeg ville kanksje kjørt på med litt fedonkost noen uker, og så nærmest atkins induksjon etterpå?


#565

Photobscura sa for siden:

Jabba: Du har jo gått ned ganske jevnt og trutt, og mye på forholdsvis kort tid, med mindre du er skikkelig matlei, så ville jeg bare ha fortsatt på den samme måten, om jeg var deg. Men kanskje kutta ut typiske partystoppere, med mindre du alt har gjort det :)


#566

Jabba sa for siden:

Jeg har kutta ut hasselnøttene som var min faste lunch før. Spiser egentlig ikke så mye meieriprodukter - men kanskje litt er nok til at det er partystopper?
Er ikke lei maten........:)


#567

Photobscura sa for siden:

Om du ikke er lei maten, så ville jeg ikke endret på noe, annet enn å kutte de typiske partystopperene, for som jeg forstår det så har plateået ditt vart i mer enn fire uker?
Kutt ut alt av meieriprodukter en stund, alt av nøtter, brøderstatning, kunstig søtning og tomater.
Og så klart, stress ;)


#568

Gracella sa for siden:

:d:d


#569

Carisma sa for siden:

Den var sikkert bare fyllesjuk! :D


#570

Viclin sa for siden:

Haha, den må ha være veldig fyllesjuk. :p


#571

Jabba sa for siden:

Jeg skal teste teorien din Photo - og i dag er første dag uten nøtter, brøderstatning, kunstig søtning, tomater og meieriprodukter. Glemte meg ut et lite øyeblikk og tok en skive ost når gubben laget pizza.....kan en bit ost være nok til å "ødelegge alt"?
Hvor lenge bør jeg teste? 1 uke? 2 uker? 3-4 uker?
Takk for hjelpen!


#572

Jabba sa for siden:

Finnes det noe sted på nett der man kan selge brukte bøker?
Jeg har eskevis på loftet..... sukk


#573

Gracella sa for siden:

Finn.no QXL.no...??

Ellers tar vel Fretex og brukthandlere imot slikt.


#574

Rottis sa for siden:

Loppiser tar imot bøker også. Menner det er sesong nå, hvis ikke er det jo høyeseong til våren/forsommeren.


#575

Carisma sa for siden:

Eller begynne med bookcrossing :D

Noen som vet hvor jeg får tak i hyllepapir til å klistre på hyllene? Altså sånn plastfolieaktig? (eller med treverk-trykk) Mener det har vært oppe her inne før, men fant det ikke igjen.
Maxbo Alna hadde, men de nesten ingenting lenger.



#577

Carisma sa for siden:

Takker! Får stikke innom binders og se om de har noen andre mønster i butikken, tror de rutene kan bli litt slitsomme på gulvet i en hel garderobe! :lol:


#578

Jabba sa for siden:

Spser dere kål til "fårikålen" eller er det for mye karber?
Jeg har hatt dette til middag i dag men begrenset kålet veldig - det er ikke rare biten som veien 100 gr...


#579

Carisma sa for siden:

Jeg ga flass i karbene og spiste masse kål til i dag, tross alt bedre enn potet! :D
Skulle egentlig bruke spisskål, men de jeg fant var så stusselige....


#580

Kitt sa for siden:

Jeg kjøpte spisskål på Ultra forrige uke.
19,- for en liten, stusselig, halvvissen kål!:eek:

Smakte godt til slutt, men var ikke verdt prisen, altså!:nei:


#581

Tiki sa for siden:

Kan mann få mere vann i kroppen når man drikker forlite væske?

Har godt opp nesten 2 kg, de siste dagene. Har drukket litt lite, spesielt rent vann tror jeg nok, men ikke alkehol. Mener ikke jeg har brukt noe mere salt enn vanlig.

Har liksom følt meg så lite oppblåst og vannfylt mens jeg har gått på ketolyse, men de siste par dagene føler jeg vannet i kroppen presse på, og ser det til om med i ansiktet, spesielt om morningen.

What to do?


#582

Photobscura sa for siden:

En skive ost -det er vel begrenset hvor mye det kan ha å si, men det får du uansett ikke gjort noe med, så ... Ikke stress! Det spiller ingen rolle med den osteskiven, som du sier -en forglemmelse.
Fingerregelen for de fleste er å i hvert fall gi en endring tre måneder. Men du burde merke i løpet av denne tiden om det viker på deg.
Uansett, så har du som sagt gått ned mye, og ganske jevnt og trutt, så det kan godt tenkes at kroppen din bare trenger litt ro, for å ''tenke seg om''.
Slapp av! Det kommer når det kommer :)


#583

Photobscura sa for siden:

Om du drikker lite vann så vil kroppen holde på det den har. Om du er kvinne så samler du gjerne også vann rundt menstruasjon. (Jeg kan legge på meg alt fra en halv til to kg rett før mensen).


#584

frifuggel sa for siden:

Jobber med ungdom, da kan man ikke "shake" alle måltidene på jobb.. Klarer nok å snike meg unna frokosten, den har jeg tidligere spist når de står opp, uansett ;) Lunsj spiser vi sammen bare i helgene, den kan jeg rimelig glatt la være å spise. Meeen, må jo ha noe "lurt" til middag. Går greitt å ha med egen mat, men må SPISE, shaking blir et galt signal til de unge, håpefulle. Trenger noe "snopt" som i alle fall ser ut som middag, som holder noen timer i matboks, i kjøleskap.. Selvfølgelig lavkarbo, men kan gjerne se veldig sunt ut! ;) Ikke nødvendig at det kan varmes opp, men gjerne tips om det, også..


#585

Rottis sa for siden:

Gryter kan fint spises kalde, eggerøre og laks, lavkarbolasagne osv. Har spist dette på jobb, det smaker godt varmt som kaldt. Denne lasagnenen er lettlagd og veldig god kald.


#586

Kanutten sa for siden:

En lege fortalte meg at man kan få ødemer i kroppen når man drikker for lite vann. Det er fordi kroppen samler vannet rundt vitale organer. Jeg kan kjenne det på den måten at det blir så stramt over brystet. Men straks jeg får endel vann innabords forsvinner denne pressfølelsen igjen.

Hvis jeg spiser for masse karbo får jeg i tillegg ødemer i beinda, men det skal visstnok ha en annen årsak og da er et bare to ting som hjelper; begynne med lite karbo igjen eller ta vanndrivende.


#587

frifuggel sa for siden:

Takker og bukker :) Greitt å ha noe som funker i matboks.. Er heldigvis ikke så mange måltider jeg trenger å ordne på forhånd, regner med at det blir med lasagne eller eggerøre med laks, kan lage til flere dager, er et herk å lage mat nå når jeg "shaker". :p Men, løper ut og handler! Og tenker på at om noen korte uker er det over, da kan jeg spise vanlig lavkarbo igjen... Puh.


#588

Jabba sa for siden:

Trenger tips til kveldsmat:
Jeg spiser egg & bacon til frokost og salat m egg og noe kjøtt til lunch. Varierende til middag, men alltid med mye grønnsaker.
Vil dere snille sjeler gi meg litt inspirasjon til hva kveldsmaten kan bestå i når:

  • det IKKE skal være et meieriprodukt
  • det IKKE skal være nøtter
  • det IKKE skal være grønnsaker (fyller opp karbekvoten ved middagen + salaten)
  • det IKKE skal være kunstig søtning
  • helst IKKE skal være egg (blir så lei hvis jeg spiser egg mer enn 2 ganger til dagen)

Gleder meg til mange gode tips!!! :-)


#589

Jabba sa for siden:

En annen liten ting....hvis jeg spiser to egg til lunchen min (salat) er det nok protein til dette måltidet? Eller bør jeg også i tillegg spise litt kjøtt/fugl/fisk?


#590

Tiki sa for siden:

Høres logisk ut forsåvidt. :nikker: Jeg har ikke mensen,¨eller den er ikke i vente, så det kan ikke være det, for jeg også får mer vann i kroppen før mensen. Men i dag har jeg i alle fall drikket mye mere vann enn på lenge, og prøvd å begrense saltet litt, så får jeg se i morgen. Kjenners litt bedre ut i fingrene i alle fall.


#591

Gracella sa for siden:

Avokado med sitron
reker med majones
evt reker, avokado og majones ;)
Skinkeruller med eller uten majones

Litt karber i majones og avokado, men ikke så mye at det burde utgjøre en fare for å gå ut av ketose.


#592

Lava sa for siden:

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan gjøre dette:
man bruker feks F4, og får den til å bety: Gjenta forrige handling..
Lærte det på sekretærkurs en gang, men har glemt det..

Kjekt å ha hvis man skal markere, endre farge, skriftestr osv på flere
steder i en tekst.
Noen som skjønner hva jeg mener... ?


#593

Furine sa for siden:

Eg har lagt til bilete på profilen, men kan ikkje sjå at det kjem fram på noko av innlegga eg lagar..? Har eg ikkje rettigheiter nok, eller har eg gjort noko feil?


#594

Lava sa for siden:

Du må legge bildet inn som avatar, hvis du vil ha det med i innleggene :ja:


#595

Carisma sa for siden:

Kan melde at om man har "kredittkort" førerkort, altså de små i plast (ikke laminert), så har de bilde liggende. Så om man ser ut sånn omtrent som seg selv fortsatt får man bare en ny utprint sendt i posten. Det kostet forøvrig 200 kr...


#596

Furine sa for siden:

Om mogleg, enda meir forvirra?! Huh, korleis gjer eg det?


#597

Kitt sa for siden:

Når du trykker på Kontrollpanel opp til venstre, får du opp en meny på venstre side.
Der finner du Endre avatar!

Så er det jo bare å gjøre som de ber om nederst på siden!;)


#598

Furine sa for siden:

Tada...? Virka det no? Takk, Lava og Kitt!


#599

Kitt sa for siden:

:heia::heia::heia:


#600

Photobscura sa for siden:

Jeg lurer på om passet er gyldig når det står feil hårfarge? Jeg farga håret rødt i mange år, og i passet mitt står det følgelig at jeg er rødhåret. Nå driver jeg og avfarger det til blondt, må jeg bytte pass da? Er jo så dyrt :o


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.