< Tilbake til oversikten

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

#201

Kanutten sa for siden:

:eek: :snurt:Overhooooodet ikke misunnelig! :p


#202

Carisma sa for siden:

Åja, jeg var der i går! :D Sto litt for langt bak til å få den helt store cave-opplevelsen, men absolutt godkjent :ja:


#203

Photobscura sa for siden:

Vi snek oss ganske langt innpå fra siden, trikset sitt ;). Vi kom litt for sent, og jeg gikk glipp av Red Right hand :hylgrine:

Nei, nå skal ikke tråden skl ut, så jeg skal stille et spørsmål: Hvordan kan man fortsatt føle seg full nærmere et døgn etter at man begynte å drikke? (Og minst atten timer etter at man slutta).


#204

Jabba sa for siden:

Hvordan regner jeg ut når jeg skal få neste menstruasjon ?
Burde jo visst dette - men etter årevis med p-piller, spiraler og tull og tøys med syklusen så husker jeg ikke hvor mange dager jeg skal regne mellom siste dag i sist menstruasjon - første dag i neste menstruasjon....
Hjelp?


#205

Kanutten sa for siden:

Det varierer. Men de regner fra første dag til første dag. Og 28-30 dager er det normale??


#206

Lava sa for siden:

Jeg lurer på om det var Photo som en gang nevnte at en eller annen
butikk solgte matvin?
En som inneholdt noe krydderaktig, slik at den var tillat solgt i butikker.

Eller kanskje noen andre også vet hva det kan være for en butikk?
(eller hva vinen evt heter)


#207

Carisma sa for siden:

Har sett matvin på Smart CLub, og på velassorterte Ica butikker.


#208

Kanutten sa for siden:

Både Ica og Eurospar har både rødvin og hvitvin som er på normal prosent, dvs ca 12%... De inneholder i tillegg salt og pepper som gjør at de ikke er drikkelige, men ypperlige til mat!!1 Bruker dem ofte jeg..


#209

Luna* sa for siden:

Jeg lurer på hvilke vitaminer dere tar dere som er på lavkarbo?


#210

Sunfrid sa for siden:

Jeg har slitt med en gjenstridig lungebetennelse nå i 10-12 dager, var hos legen i dag (peicillin-kuren virket ikke). Men det rare er at ingen prøver slår ut, alt er fint og etter prøvene å dømme er jeg frisk som en fisk....... :p Legen hørte noe grums på høyre lunge og hosten lar seg ikke helt skjule...... :eek: Det jeg da lurer på: kan dette være noe forbigående med bakgrunn i ganske radikal kostholdsendring (la om kosten i slutten av april), er det noen som vet?????
Har ikke tatt noe tilskudd av vitaminer, kanskje jeg skulle gjøre det, ja det tror jeg hadde vært lurt :o

Takknemlig for alle svar.....


#211

Mt2t sa for siden:

Først og fremst vil jeg anbefale deg å prøve en bøyle-bh i str. 85E (eller 80E tilogmed). Jeg gjorde det og fikk "nye" pupper av å smalne inn rundt ryggen og heller ha en cup større. Er kjempefornøyd med en triumph jeg kjøpte på Cubus. "Ladyform soft W" står det på vaskelappen. Tror det er navnet ,men er ikke sikker; den er så himla utvaska:rolleyes:


#212

Kanutten sa for siden:

Jeg kan bare fortelle hva JEG opplevde for et par år siden.. Jeg hosta og hosta, var hos lege og fikk penicilin. Det hjalp ikke. Ingen prøver slo ut hos meg heller. Hosta fremdeles, surk i brystet og legen økte penicilin. Legen ba meg ta tiden til hjelp. :confused:

Sta som jeg er troppa jeg opp på sykehuset og nektet å fjerne meg derifra før de hadde tatt røntgen av lungene. :rolleyes:
Resultatet ble innleggelse tvert.. Jeg hadde innkapsla lungebetennlese som IKKE lar seg kurere av vanlig penicilin. Var innlagt 14 dager med antibiotika via drypp.

Be om en røntgenundersøkelse.. Lykke til! :klem:


#213

Kanutten sa for siden:

??? Rekker det rundt skrotten da??? Jeg bruker 95 d. Bør jeg gå ned til 85 e eller f??


#214

Photobscura sa for siden:

Det med bh-størrelse avhenger veldig av både hvor mye ryggfett man har, og av bh-en. Jeg kan ikke gå under 85 rundt foreløbig, selv om jeg har hatt denne størrelsen i nesten to år nå, da tyter det ut både over og under.
Jeg gikk til en litt sånn fin undertøyssjappe (på Steen og Strøm) og fikk målt meg. Kjøpte en av de billigere bh-ene deres bare for å ha gjort det. Den kosta nesten 500 kr, men det synes jeg det var verdt.
De aller fleste har visstnok feil bh-størrelse, faktisk, og ikke minst går folk rundt og tror at cup-størrelser er konstant. Jeg kjenner ei som fikk målt seg, hun hadde brukt typ 80C i årevis, men da de målte henne var hun 70F! Hun fikk en helt annen kroppsholding, og så mye mer proposjonert med riktig størrelse, og selv om jeg "bare" har c-cup så har hun en god del mindre pupper enn meg, fordi hun er smalere rundt. Det går proposjonalt -cup og omkrets ;)

Dessuten! Man bør alltid kjøpe bh-er som passer på de ytterste hektene. De utvider seg gjerne, og da kan man bruke de mye lenger ;). Og ALDRI vask bh-er med skyllmiddel. Det ødelegger elastisiteten ;).
Det var dagens BH-leksjon :D


#215

Kanutten sa for siden:

MÅÅ få sjekka puppa..... plages med å finne noe jeg trives med..


#216

Photobscura sa for siden:

Kanutten! Jeg retta opp innlegget mitt litt (eller la til litt mer ;))


#217

Kanutten sa for siden:

OMvendt proposjonalt mener du.... Jeg har alltid trodd proposjonalt.... :o


#218

Photobscura sa for siden:

Nei, cupen følger omkretsen. Like store pupper har ikke å ha lik cup dersom man har forskjellig omkrets.


#219

Kanutten sa for siden:

Dette er omvendt proposjonal...Ho minsker omkretsen, men går opp i cup...
Bør teste dette jeg hos proffer....


#220

Photobscura sa for siden:

Om jeg ikke husker feil, så er den rette måten når man måler seg for å finne omkretsen å trekke fra ti cm og runde av oppover.


#221

Photobscura sa for siden:

Ja, men det er ikke bygd på noen logikk, den størrelsen hun hadde. Hun har bare blingsa. Det jeg mener er at BH OG cup følger hverandre proposjonalt! Det har ingenting med de feilmarginer vi selv måtte ha i vår generelle villfarelse over hvilken bh-størresle vi tror vi har ;)


#222

Kanutten sa for siden:

Jammen jammen, det er da mange syyylslanke damer med stooore cupper! Medfødte!


#223

Photobscura sa for siden:

OOOOMKREEEETS :lol:! UNDER brystet, ikke cup ;)
Cup-størreslen retter seg etter noen mål som jeg ikke vet, men de følger omkretsen!


#224

Photobscura sa for siden:

Haha, BH-er altså, det er en helt egen vitenskap :D


#225

Kanutten sa for siden:

Joo, skjønner det, men når jeg er slank ramler jeg ned på 95 b... nå er jeg 95 d.. Havner nok aldri på 95 b igjen,, vil det heller ikke.. :o


#226

Jabba sa for siden:

Jeg fant en kjempefin en på Lindex - en Thriump BH som heter Comfort Minimizer W. Jeg fant ut at jeg tidligere hadde hatt 95D og ikke 90D som jeg skrev - og nå kunne jeg gå ned til 90C. Mine pupper har faktisk blitt merkbart mindre - hurra! (Jeg var aldri helt fornøyd med mine store pupper.)
Og BH gav meg faktisk en push-up effekt! Kjempefornøyd!


#227

Sunfrid sa for siden:

Jeg hadde lungepose-betennelse for et par år siden, så de tok røntgen ved første legebesøk nå, bare for å være sikker...... Mye slim og oppblomstring av lungebetennelse, men ellers ok.
Men takk for svaret/tipset/omtanken!:helsesjek

Har starta med vitaminer i dag så da lever jeg i håpet......:_plystre:


#228

Carisma sa for siden:

Mine blir også mindre, men ikke på hurra-måten. Bare lange og flate.. :rolleyes: Har aldri heller likt de store tunge jeg har fått utdelt. Men før har jeg aldri gått ned på puppa, bare på rumpa, så jeg burde kanskje ikke klage, men... :o


#229

Gracella sa for siden:

Det finnes programmer som kan holde styr på mensdagene, jeg hadde et til min palm som jeg var kjempefornøyd med. Det heter La Femme.
Det finnes sikkert masse andre under navn som Ladycomp, ladyplanner, osv. Du må bare søke litt på nettet. Det finnes nok programmer til både laptopper, mobiler og PDA'er.


#230

Photobscura sa for siden:

Nå har ikke jeg sett på teve på ukesvis, men jeg mener å huske å ha sett en reklame for en mascara som hadde skikkelig stor børste.
Er det noen som husker hvilket merke, og hva den mascaraen heter?


#231

Carisma sa for siden:

Det er nok ikke denne, men dette er den desidert beste mascaraen: www.klikk.no/produkthjemmesider/norskukeblad/article271216.ece
:ja:
Laaaange vipper! Og så er den kjempefin hvis man har ømfintlige øyne.



#233

Kanutten sa for siden:

Jeg vill også prøve noe nytt innen mascara og endte opp med en sak fra Dior; Iconic Extreme. Den har en tett kort børste.... stikk i strid med det jeg er vant med, men jeg liker den! Fikk også presentert en børste som vibrerte og dura! :eek: Den føltes meget rar, men funker sikekrt heeelt utmerket! :p


#234

Kanutten sa for siden:

Jeg lurer på.... HVOR skal tegnsettingen være når man tilfører en smileys???

Eks: Jeg luuurer fælt :confused: .
Eller: Jeg luuurer fælt. :confused:

Noen glupe hau her som vet??? Er smileyser blitt en del av bokstavrekka?? Eller ei??

Photo???? :p


#235

Mt2t sa for siden:

Foretrekker å bruke smileys som punktum, jeg:)


#236

Lava sa for siden:

Jeg setter utropstegn ol forran smilyen! :ja:


#237

Carisma sa for siden:

Hvorfor blir man helt ødelagt av å sove i sola?


#238

Photobscura sa for siden:

Fordi man blir varm og dehydrert, kanskje? Når særlig hodet varmes opp så kan det vel sammenlignes med en febertilstand? Dette er bare en betraktning, foråsivdt ...

Og, jeg kjøpte den maskaraen jeg snakka om; Extra volume collagen av L'oreal. Den var faktisk meget god, en stund ... Etter noen timer kjentes vippene som gummi (collageget?), og de buet seg faktisk nesten litt for mye, og jeg har veldig lange vipper, og dyptsittende øyne, så de kilte meg liksom på huden under øyebrynet :p. Og børsten som var veldig stor, og fin sånn sett var litt vanskelig for undervippene. Så, jeg endte opp meg å kjøpe Max Factor masterpiece Max igjen, da jeg så den på salg på H&M i går. Har jeg altså slått meg til ro med ett merke? Hurra :D
Se der, der svarte jeg meg selv :)


#239

hanne42 sa for siden:

Jeg har kommet opp i en situasjon som jeg trenger noen tips til å komme ut av: Jeg har en venninne som jeg ser ca en gang i uka. Denne venninnen har en mann som min samboer ikke kan fordra, sannsynligvis fordi min venninnes mann er den ekleste formen for FrPer og min samboer er godt oppunder kommunist med hippi-tendenser. Ikke en god match der, nei. Problemet er at dette andre paret gjerne vil ha med oss på alskens konserter og middager og diverse annet. Vi har takket ja noen ganger og det skulle vi jo aldri gjort. Nå takker vi nei hver gang og det er litt pinlig. Jeg har lyst til å beholde vennskapet med venninnen, men vi er ikke nære nok til at jeg kan forklare situasjonen på en ærlig måte.

Noen tips?


#240

Carisma sa for siden:

Hvor får man kjøpt ispinneformer??


#241

Photobscura sa for siden:

Jeg mente bestemt at det fantes på Ikea, men jeg har sett gjennom snart hele kjøkken- og barnekatalogen uten å finne noe annet enn isterningsbrett ...

Men jeg mener Nille også har hatt sånne.


#242

Carisma sa for siden:

Mente begge de hadde jeg også , men fant ikke no jeg heller :nei:
Fant noen på europris, men de var helt ubrukelige.


#243

Photobscura sa for siden:

Jeg lurer på om de skal ha det på Åhlens? Men er ikke sikker. Har aldri likt saftis, så det er ikke en issue :p


#244

Carisma sa for siden:

Ah, Åhlens har! Visste jeg hadde sett det for ikke lenge siden. Da blir det åhlens i morra :ja: Jeg skal lage jukse-iskremen med bringebær og fryse ned i de. Og kanskje en variant med kokosmelk.

#245

Lava sa for siden:

Hvis dere møtes en gang i uken, bør du nok kunne fortelle henne at ypen din ikke går overens med hennes..
Si at de ikke har samme meninger osv, men at du håper at dere to kan gjøre ting sammen videre.
ellers må dere bare møte dem og la mennene ha en krangel, slik at de ikke vil være med dere lenger :lol:
Nei, ikke lett dette, men vi har samme (nesten) problem, at min type ikke
liker alle jeg går med, og vi tilbringer lite tid med dem, som par, men jeg er ofte med hun som er venninnen min, uten at det blir et problem.

Tror at sannheten alltid er best i sånne situasjoner.
Lykke til :klem:


#246

Skautrollet sa for siden:

Du har vel egentlig ikke noe bedre alternativ enn å være ærlig mot din venninne? Ser du henne så ofte som hver uke så bør dere vel være åpne mot hverandre? :o
Om mannfolka ikke fordrar hverandre kan dere ikke tvinge gjennom aktiviteter som bare blir vanskelige. Resultatet kan bli konflikter mellom deg og mannen din idet du sikkert vil forsvare dine venner overfor han. På samme måte som du sikkert forsvarer din mann overfor andres kritikk.
Om vennskapet er sterkt nok vil det tåle en dose ærlighet,- om ikke annet er det neppe et vennskap som holder i det lange løp uansett.


#247

Photobscura sa for siden:

Jeg må bare si at jeg aldri har skjønt all denne paraktiviteten egentlig ... :o. Det er viktig å bevare et liv som ikke inkluderer partneren også.


#248

hanne42 sa for siden:

Enig med deg, Photo, jeg har heller aldri skjønt hvorfor de vil ha oss med som par når det er venninnen min og jeg som har noe felles. Men dette andre paret er tydeligvis av typen som liker å være sammen i sosiale situasjoner, mens min samboer og jeg er helt motsatt. Vi har bare noen få felles venner og er vanligvis sosiale hver for oss.

Jeg tror å la dem barke sammen og krangle er litt på hankattnivået:) og dessuten er de begge altfor høflige for det. Så jeg tror jeg nok må ta en prat med venninnen min og kanskje si at JEG liker best at vi ikke har med gutta. Det er ikke ærlig, men det er helt sant;)

Hanne


#249

Lava sa for siden:

Hvor lenge er man påvirket av 4 små glass, (eller 2 vanlige)
før man kan kjøre bil?

når man legger seg nå liksom..



#251

hanne42 sa for siden:

På grunn av diverse hjerteproblemer i nær slekt har jeg fått beskjed om å gå til legen og be om en sjekk av hjertet. Det skal være en ordentlig sjekk, ikke bare blodtrykk og kolesterol og sånne rutinegreier. Er det noen av dere som vet hva dette innebærer?

Takk for svar.:)

Hanne


#252

Vaffel sa for siden:

Det kan f.eks innebære ultralydundersøkelse, EKG, belastningsprøver (sykle)... og kanskje døgn-EKG (gå med en opptaker ett/flere døgn).

Edit: Beklager... jeg tenkte spesialistundersøkelse. På et vanlig legekontor har de vanligvis utstyr til EKG iallefall. Og de henviser videre hvis det trengs.


#253

hanne42 sa for siden:

Hei Vaffel

tusen takk for svar! Ja, jeg er blitt bedt om å søke henvisning til spesialist. Er jo frisk som en fisk og det virker litt teit å be om dette og oppta verdifulle ressurser i helsesektoren, men det kan jo være greit å være føre var hvis det er noe arvelig rusk som dukker opp:rolleyes:

Takk igjen.

Hanne


#254

Jabba sa for siden:

Hvor mye karbo er det i sommerkål? Finner det ikke på matvareguiden.......


#255

Carisma sa for siden:

I følge Frukt.no : Ernæringsmessig kan sommerkål sammenlignes med hvitkål.

Forøvrig har jeg sett ny-spisskål på innvandrersjappa.


#256

Gracella sa for siden:

Er det noen som vet hvor man kan få tak i Epsom salt i Norge? Og hva koster det?


#257

mill@ sa for siden:

Jeg har et spørsmål jeg virkelig trenger svar på..
Hva er nærmest Oslo av Svinesund og Strømstad og hva er best? og Nordby's og dette? hvor ligger det?.. Det er jo ikke meningen å være såpass blond.. Men joda..


#258

arnakristin sa for siden:

Hei,
Svinesund er område i Sverige helt inntil Norskegrensa. Her er en oversikt over hva du finner av butikker der. www.svinesund.com/
Litt lenger inn i Sverige, tror det er ca 6 km finner du Norby senteret som har blitt et gedigent shoppingsenter, der finner du matvarebutikkene Norby Supermarked og MaxiMat. Mer om butikkene på Nordby finner du her, www.nordby.se/
Strømstad ligger lengt unna grensa, tror det er en 15-20 minutters kjøring fra grensa. Vi har helt slutta og stoppe i både Strømstad og Svinesund.
Vi pleier alltid å handle på Nordby senteret, når vi tar Harryturen m/ferja til Strømstad. Mest på Norby Supermarked og jeg er innom Maximat for sukkerfri amerikansk Jell-o (gele) og vaniljeekstrakt har vært utsolgt i det siste).
Noen foretrekker å handle på Eurocash på Svinesund.


#259

Carisma sa for siden:

Jeg har i det siste kun handlet på Rema på svinesund. Det meste har vært billigere der enn i de andre matbutikkene, og det er MYE mindre folk enn på Nordbysenteret. Har gitt opp å forsøke å handle der, totalkaos!


#260

Ivory sa for siden:

Ikke akkurat et lavkarbospørsmål det her, men... ;)

Sønnen min etterlyser musikk fra en film som gikk på TV for ikke så veldig lenge siden (4-5 uker?), men jeg klarer ikke huske navnet på filmen, hvilken kanal den gikk på eller noe... Mulig den gikk på viasat 4.
Jeg så ikke hele filmen, men den handlet om to merkelige brødre som strevde med å komme inn på et populært diskotek i byen de bodde. Den ene var godt likt av faren, og han var sikker på at det var den andre sønnen som dro han andre med seg. Faren hadde en butikk med kunstige blomster, og ville at den ene sønnen skulle gifte seg med dattera i nabobutikken. Det er en spesiell sang/musikk som de spilte når de skulle ut på byen, eller var på byen, og de nikket med hodet sidelengs (i takt). Så helt tåpelig ut.. En dag kolliderer de med en "kjendis" og får endelig tilgang til diskoteket. osv, osv.
Noen som vet hvilken film/musikk??



#262

Carisma sa for siden:

Jeg kunne ikke vært mer enig! Tilbragte noen regnfulle dager på 4H leir på Jorekstad med den på repeat på kasettspilleren i naboteltet DØGNET RUNDT! :D


#263

Ivory sa for siden:

Tusen takk for svar:) Det var den filmen og låta ja:) Sønnen min syntes det var helt latterlig komisk med den nikkinga i takt, hehe ;)


#264

Gracella sa for siden:

Hva er fondant sjokolade?

Jeg har tenkt å prøve meg på blødende sjokoladekake og der skal det være fondant sjokolade... :confused:
Regner med at det er mørk sjokolade, men er jo ikke sikker.

Denne har jeg da tenkt å lage om til lavkarbo:
Blødende sjokoladekake:
6egg
450g fondant sjokolade
200g sukker (Erstatters med splenda, sukrin eller Natreen, tenker jeg)
100g mel
150g smør
Fremgangsmåte:
Smelt smør og sjokolade på svak varme.
Pisk egg og sukker,
tilsett det andre vekselsvis.
Røra has i smurte store muffisformer.
stekes på 180g i 7min.

Hva skal jeg bruke i stedet for mel? JBKM? Og er det da noen som vet hvor mye JBKM jeg skal bruke?
Vel, det kommer uansett til å bli testet ut om ikke så lenge ;)!


#265

Photobscura sa for siden:

Sjekka flere oppskrifter, og det er masse hvetemel i alle :rolleyes:. Her er i alle fall et eksempel på sjokolade fondant!



#267

Gracella sa for siden:

Takker og bukker!
Og spes takk til Carisma som kom med sjoko-delice-oppskriften - den har jeg lett litt etter.
Kan ikke bake nå, men skal prøve å få kokkelert litt i neste uke :)


#268

Jabba sa for siden:

Hvor lang tid tar det å dette ut av ketose etter et karborikt måltid? Hvor kjapt vil stixen vise dette? Vil man kunne tro en er "safe" hvis stixen fremdeles er rosa 12-24 timer etter dette måltidet?


#269

pingu-72 sa for siden:

Jeg lurer på om jeg kan spise scampiene som jeg tinte i forigårs og stekte i går. Haster litt ;)


#270

Photobscura sa for siden:

Absolutt!


#271

pingu-72 sa for siden:

Takk :) de smaker forresten mye bedre enn i går!


#272

Risten sa for siden:

Kan jeg bruke bremykt i stedet for meierismør. Det her 70 % smør og 30 % rapsolje. Hvis ikke, hvorfor ikke?


#273

Carisma sa for siden:

Jeg har fått det for meg at man kan miste lappen om man sykler i alkoholpåvirket tilstand. Stemmer det, eller er det bare inni mitt hode?
Hvis det stemmer, hva er grensa? Samme som for bil?


#274

Jabba sa for siden:

Er det noen som har opplevd suketter i te-en som en partystopper?
Nå snakker jeg ikke om enorme mengder - men ca 8-10 suketter til dagen....fordelt på 4-5 krus m te...


#275

Carisma sa for siden:

Suketter er kjent partystopper ja, siden de er søtstoff.


#276

ireile79 sa for siden:

Jeg har ihvertfall hørt at det er det samme som på bil.....


#277

Photobscura sa for siden:

Hva om man ikke har førerkort?


#278

ireile79 sa for siden:

Hmmmmmmmmmm.... du sier noe der......:confused:


#279

ireile79 sa for siden:

Jeg har et spørsmål forresten: hvor får man tak i mest matvarer uten sukker i Svinesunds området? Nordby?


#280

LilleM0r sa for siden:

Og jeg lurer på hvordan jeg skal få tilbake motivasjonen til å trene....


#281

ireile79 sa for siden:

Huff, ja du sier noe der.... Er i samme bås! Starte på en aktivitet som er helt ukjent kanskje?? Som man syns ser artig ut...


#282

Jabba sa for siden:

Jeg har kjøpt en boks med brekkbønner på Kiwi - men hvordan tilbereder jeg disse?


#283

Jabba sa for siden:

Er det noen av dere som mer eller mindre daglig spiser lavkarbobrød og som IKKE opplever dette som en partystopper?


#284

erleperle sa for siden:

Dette er noe av det vanskeligste. Det som funker best er å presse seg gjennom nok treinger til at du ser resultater. Ser du resultater blir du motivert. Men da må du ha viljestyrke...

Hvordan får man viljestyrke? hvordan trener man viljestyrken?


#285

Photobscura sa for siden:

Jeg tror man rett og slett må finne en treningsform man trives med, å tvinge seg selv er jo ikke særlig motiverende, er det vel? :o ... Ikke for meg i alle fall. Da går det ikke lang tid før jeg dikter opp alskens unnskyldninger for å hoppe over det, bare i dag, og bare i dag blir til uker og måneder.
Jeg har funnet de tre måtene jeg trives med, det er gåturer, yoga og svømming. Jeg kan uansett ikke jogge på grunn av hofter og knær, og det er heelt i orden. Jeg liker det ikke heller :p
Jeg har tenkt å leve i minst tretti førti år til, og de årene skal ikke bære preg av tvang eller smerte om jeg får bestemme :D


#286

Jabba sa for siden:

Når jeg lager middag pleier jeg typiskå frese grønnsaker i stekepanna med masse smør og ha et eller annen form for kjøtt oppi. For å få opp fettprosenten heller jeg gjerne over fløte og lar det surre litt. MEN - så skjer det noe irriterende - smøret og fløten skiller seg slik at middagen hverken smaker eller ser noe særlig god ut!

Hvorfor skjer dette og hva kan jeg gjøre for å unngå det????


#287

Photobscura sa for siden:

Skru ned temperaturen en stund før du heller i fløten, eller bruk creme fraiche i stedet, den tåler mer varme :)


#288

Jabba sa for siden:

OI ! det har aldri falt meg inn at dette er et spørsmål om varme! Takk for hjelpen Photo!


#289

Krøllerellerei sa for siden:

Du bare brekker dem!
:D

Jeg er jo ikke særlig dreven da etter tre dager, men vi bruker en del brekkbønner, og jeg varmer dem bare opp i lettsaltet vann. Heller av vannet og har på meierismør og pepper.


#290

Jabba sa for siden:

FLOTT ! Jo enklere, jo bedre!
Takk for hjelpen!


#291

Kanutten sa for siden:

Hermetiske brekkbønner er ok, men prøv ferske eller frosne! Det er er MEGASNADDER!! Fres dem sammen med bacon. :sikle:


#292

Jabba sa for siden:

Samme tilberedingsmåte eller? Varme opp i litt lettsaltet vann?


#293

Kanutten sa for siden:

Jeg freser dem et par minutter sammen med baconet etter at baconet er omtrent ferdigstekt. Megagodt hvis du i tillegg har litt rømme over baconet og brekkisene... :sikle:


#294

Jabba sa for siden:

Yummi! Høres virkelig godt ut! Kanskje dette blir kveldsmaten min i dag!


#295

Cornelia sa for siden:

Mitt spørsmål er:
Dersom man er i Ketose, da er jo fettforbrenningen skikkelig igang ikke sant?
Det er mange her som sier at søtningsstoff, meieriprod. etc. stopper vektnedgangen deres - mener de da at de går ut av ketosen av disse produktene?
Med andre ord: dersom jeg spiser nøtter og meieriprod. og sjekker å ser at jeg fortsatt er i ketose -vill det si at jeg kan spise disse tingene uten at det ødelegger for meg?


#296

arnakristin sa for siden:

Nei, du ramler bare ut av ketose dersom du spiser for my karber. Så du kan ikke sjekke med ketosestiksen om nøtter og meieriprodukter er partystoppere.
…man kan faktisk være i ketose uten å gå ned i vekt, vekta mi har stått stille i et år nå og jeg har fortsatt over 10 kg som må av til normalvekt. Det har vel ikke vært mye vitenskapelig forskning på de såkalte partystopperne. Det er så individuelt hvordan man reagerer på ulike matvarene, så du må nok bare prøve deg fram.
Det finnes flere tråder her inne om temaet og her er den nyeste, forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27227


#297

ireile79 sa for siden:

Spørsmål: Får man kjøpt bacongull på Kiwi??


#298

Photobscura sa for siden:

Om de har det inne, ja.


#299

ireile79 sa for siden:

He he he..... ja, hva kan man forvente av en lavpris butikk... synd den er min nærmeste :) Ca 500 m unna... he he he. Takk!!


#300

Lava sa for siden:

Da lurer jeg på:
Hvor kjøper man billig, men bra treningstøy?

Skikkelig tent etter 3 uker på "treningsleir" :lol:


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.