< Tilbake til oversikten

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

#401

inel sa for siden:

Jeg har lest Atkins boka, og syns ketolyse ligner veldig på Atkins' fase 1 og 2. Betyr det at det går greit å prøve seg på et av lavkarbobrødene som ligger her på forumet selv om jeg går på Atkins og ikke ketolyse?


#402

Photobscura sa for siden:

Når det gjelder kjøtt, bortsett fra kylling, da, som generelt er magert og må fetes opp i matlaginga, så prøver jeg å ha en fingerregel om at dersom fettinnholdet er høyere enn proteininnholdet så er det bra saker.
Det utelukker ikke andre kjøp, forsåvidt.


#403

Photobscura sa for siden:

Ikke dersom du er i induksjonsfasen, da de fleste brødene lages av cottage cheese, hvilket ikke er "tillatt" i induksjonsfasen. Det samme gjelder alt av nøtter og frø.


#404

Carisma sa for siden:

Ingen av mine veninner har unger, så det slipper jeg billig unna :D

Det ble en vinflaske, med en bok med vintips og en egen logg del for å skrive om viner, vurdering osv. Ganske fancy egentlig.


#405

Kanutten sa for siden:

Karbinnholdet vil nok minke ja, men hvor mye vet jeg ikke...


#406

inel sa for siden:

Et lite Atkins spørsmål til.. I boka står det grønnsaksmengdene man kan spise oppramset i dl. Hvis man fyller et litermålet med f.eks. blomkålbunter blir det jo masse luft mellom buntene, men er det sånn man skal måle...? Er lettere i gram.. Eller kan jeg bare veie dem og regne karbo selv? Så jeg ikke overstiger grensen på 15-20 karbo.


#407

Photobscura sa for siden:

Det der er vel bare lagt fram som eksempler. Jeg målte alt rått, på kjøkkenvekt. Enkelt og greit :)


#408

Furine sa for siden:

Her i Belgia fins det King Oscar makrel i tomat med mindre karbohydrat enn Stabburet sin (3,7g mot 5g). Men eg ser på dei norske heimesidene til King Oscar at makrel i tomat på markedet i Norge er på same nivå som Stabburet. Snodig! Det fins også ein makrel i tomat med chili, den er god! Og no ser eg at den har enda mindre karb, berre 2,3g.
Stabburet sin er kjempegod, men trur nok det er ein del sukker i tomatsausen...


#409

Jabba sa for siden:

Jeg lurer på en, vel to ting faktisk, vedr. Cocosa - den med kokos smak....
Er denne såpass søt i smaken at den kan erstatte sukketter i te? (Jeg bruker 2 sukketter pr 1 krus te)
Og kan man ha den i varme drikker?


#410

Carisma sa for siden:

Jeg har vært hos legen og tatt blodprøver for vitaminmangel i dag, men mens jeg venter på svar kan jeg jo spørre her. Har blitt veldig fysen på salt i det siste, altså ikke bare salte ting, men må ha ekstra salt på alt mulig. Jeg har ikke vært sånn før, noen som veit hva det kan indikere?


#411

Alyssa sa for siden:

Jeg tror det rett og slett indikerer salt(natrium)mangel. Leste nettopp en artikkel om det i Mat og helse, interessant lesning. Spesielt trening og stress øker saltbehovet, og har man saltsug er det gjerne kroppen som sier ifra at den trenger mer natrium. :)



#413

Carisma sa for siden:

Det ser ut til å stå Extra Virgin på flaska, da er den kaldpresset. Står det ikke noe, er den varmpresset og bør unngås.


#414

Jabba sa for siden:

OK ! takk Carisma!


#415

Jabba sa for siden:

Dere som er på vedlikehold og/eller er ferdig slanket - bruker dere lavkarbobrød som kjøpes i butikken? Tenker da på Fedon sitt brød og så er det vel et Vita hjertegod som er lavt på karber?
Brukes brød daglig på vedlikehold/ferdig slanket?


#416

Zincite sa for siden:

Kan bare svare for meg selv, jeg har regnet meg som ferdig slanket siden nyttår. Nå har jeg jo ikke fulgt noen spesiell filosofi, men jeg kan nok putte kostholdet mitt i LCHF sekken. Spiser i hverdagen rent kjøtt, fisk, egg, ost og grønnsaker. Bruker godt med fløte og smør også. Har lett for å komme i ketose, og jeg er ikke av de som ikke forpester omgivelsene dessverre :o

Jeg begynte også for noen uker siden å bli litt tynnere enn jeg ønsker, så nå har jeg kjøpt brød. Og mere nøtter. Spiser ikke brød hver dag, men tester ut hvordan kroppen liker det nå. Har høvlet godt med smør og ost over - og kost meg. Har gått litt opp igjen - det svinger litt. Målet er rundt 72kg, jeg er 185cm høy. Uvant og uventet "problemstilling " å prøve å gå opp :eek:

Uklart svar i tråden for enkle og korte svar :o - men jeg ønsker å fortsette med mye fett både av helsegrunner og for å vedlikeholde vekta. Ser allikevel at jeg må innføre litt flere karber.
Tror alle må finne sin egen vei - og hvilken mat kroppen trives med. Tror også at det kan forandre seg over tid med hva kroppen vil ha.

Skal prøve å bake nøttebrød og se hvordan det blir :) kanskje det blir brød nesten hver dag da :confused:


#417

Jabba sa for siden:

Jeg er en smule lei av kokte grønnsaker...så nå lurer jeg....kan jeg "bake" grønnsaker i ovn? Putte en del opphakkede grønnsaker i ei ildfast form med masse olje over ? Hvor lenge må de stå? Tenkte jeg skulle bruke blomkål, brokkoli, paprika og minimais....


#418

Orkide sa for siden:

Jeg ville brukt en temperatur mellom 175 og 200 grader, og følge med til grønnsakene er møre:)


#419

Carisma sa for siden:

Det er sikkert litt seint nå, men brokkolien blir svidd i ovnen... :rolleyes: Andre ting er kjempefint å bake, vi gjør det hvertfall hver helg,kanskje oftere.


#420

Jabba sa for siden:

Grønnsakene ble gode de - men Carisma har rett - en må passe på brokkolien!
Tusen takk for hjelpen!


#421

Tiki sa for siden:

Er jeg i ketose forde om jeg er på fargemål 10 på ketosestixen? (Det nest laveste før neg.) Evt. hva skal jeg gjøre for å få sterkere farge på stixen.

Hilsen en fersking i starfasen


#422

Photobscura sa for siden:

Ja! Utslag er utslag, spiller ingen rolle hvilken styrke på stiksen.


#423

Carisma sa for siden:

Utsalg er utslag, det sier ingenting om "hvor mye" du er i ketose. Den aller mørkeste fargen indikerer som regel mest at man drikker for lite vann.


#424

Tiki sa for siden:

Åå tusen takk for beroligende svar. :D Vil det si at jeg skal pøse på med fett? Kan jeg f.eks. spise rent fett som ostechips på kvelden uten å kombinere med proteine f.eks.

Super tråd.


#425

Carisma sa for siden:

Gulost inneholder i følge matvareguiden.no 27g protein pr 100g, så i ostechipsen er det både protein og fett.


#426

Lava sa for siden:

Jeg lurer på hva dere gjør med dataen for å få bort smuler og
diverse som har en tendens til å finne veien ned i tastaturet?

Spiser ikke mat ved dataen, men det kommer ting og rusk oppi likevel..

Har hørt om små støvsugere, men vet ikke om de funker.
Nå snur jeg dataen på hodet, og banker lett på baksiden og får ut litt
på det viset, men noe legger seg gjerne under en viktig knapp,
som da blir hard å trykke på.. :P

(er helst den gamle pcn som er verst da, den bruker flere)


#427

Carisma sa for siden:

Du får kjøpt bokser med trykkluft på de fleste dataforhandlere, som data kjeden o.l, for å rense tastaturer med.


#428

Photobscura sa for siden:

Jeg tar bare støvsugermunnstykket og åpner spjelet (eller hva det heter) så den ikke suger så hard, og så drar jeg over tastaturet. Mens den er avslått, helst. Eller så slår jeg gjerne på en hel haug med underlige funksjoner :p


#429

Areola sa for siden:

For en som bare bruker stasjonære pc'er hørtes det veldig unødvendig ut å måtte snu dataen for smuler i tastaturet! :lol:


#430

Carisma sa for siden:

ja, alle vet jo at dataen er den flate tingen på pulten, og den står jo uansett opp og ned! Bare se her: www.youtube.com/watch?v=aY_CidIS8YM :lol:



#432

Carisma sa for siden:

Jeg skal permitteres fra jobben (pga finanskrise) fra fredag. Kan jeg kreve å få bruke laptopen, selv om den er jobben sin? Jeg er jo fortsatt ansatt i firmaet, selv om lønna kommer fra Nav.


#433

ireile79 sa for siden:

Det skulle vel ikke være noe problem vel...? Så lenge du er ansatt og ikke har fått oppsigelse, kan de jo ikke ta fra deg maskinene hvis den er utdelt til deg....
Her må du nesten høre med firmaet. Men så vanskelig kan de vel ikke være???


#434

Carisma sa for siden:

Tro meg, det er få som kan være vanskeligere enn de jeg jobber for! Innimellom blir jeg faktisk imponert... Første plassen jeg har hørt om som blir støtt av at folk tilbyr seg å jobbe overtid f.eks :lol:


#435

ireile79 sa for siden:

HVA??!!! Er DET mulig da???
Trodde arbeidsgiver ble glad hvis noen gjorde det frivillig når det var mye å gjøre jeg, men... Trydeligvis ikke... :D


#436

Carisma sa for siden:

ikke så lenge mottoet er "alle de ansatte er bare her for å være jævlige!"... :D


#437

Photobscura sa for siden:

Noen som er vel bevandret på Smart Club (typ Alna eller Slependen) og vet om de fører Redken-produkter der, gjerne CAT proteinhårkur, og ca hvor mye den koster?


#438

ireile79 sa for siden:

Jeg vet at når Smartclub i Råde eksisterte så hadde de Redken produkter.... lå på rundt en 250 kr tror jeg får en fl på 400ml eller noe.... litt usikker her altså :)


#439

Viclin sa for siden:

Jeg betaler ca 220 kr for Redken Allsoft shampoo og balsam på Lookfantastic, inkl porto. Der koster Cat-kuren 115 kroner + frakt, som er på ca 25 kroner eller deromkring.


#440

Carisma sa for siden:

Og leveringstida er som regel veldig bra. En gang bestillte jeg på lørdag midt på dagen, og hadde pakka på på mandag! :eek:
Ellers har det som regel ligget på 4 dager.


#441

Photobscura sa for siden:

Åh, det er jo helt utrolig!
Satan, jeg blir så utålmodig. Må vente til jeg har spenn i mårra, men bra leveringstid, altså. Jeg har jo en kur på prøvepose fra frisøren i mellomtida.

Sånn i dag lurer jeg på hvilke farger det er som kan dempe inntrykket av meget orange hår? :lol: Jeg tror jeg kommer til å gå mye i svart framover, og sminke meg en del mer :p



#443

Gracella sa for siden:

Hvorfor dempe?? Kjør på med musefletter og fregner....:D

;)


#444

Carisma sa for siden:

Jeg har en 5 år gammel skinnjakke som begynner å bli tørr i skinnet. Er det noe jeg kan behandle den med for å få den myk igjen?




#447

Photobscura sa for siden:

Hahaha! Jeg har vel kanskje en liten redsel for at noen tror jeg har ramla med hue først inn i tredveårskrisa med denne hårfargen. Damn at det fortsatt er litt for varmt å gå i lue :p. Neida. Fargen er ikke så ille!

Hva er forskjellen? Haha, dere må ikke forvirre meg med enda flere tips, det var liksom den Cat som jeg fikk anbefalt av frisøren min :p

Jeg har forresten Nisim shampoo og balsam, men ville det vært en fordel å kjøpe de i samme serien som Redken Extreme? Hmmm ... Må jo tenke litt økonomisk også, forsåvidt ...


#448

Carisma sa for siden:

Burka er jo ganske populørt på østkanten... :lol:


#449

Viclin sa for siden:

Hold deg til Cat du, om det var det frisøren anbefalte. Jeg syns Joico K-Pak er en like god kur, og den lukter så vanvittig godt! Men det er sikkert mange andre bra proteinkurer på markedet også. Så hold deg til Redken. :)
Syns du ikke det holder med bare kur etter en liten stund, kan du jo supplere med shampoo og balsam, men det er ikke nødvendig - om håret ditt føles greit uten.
Det er forøvrig også en fordel til med Redken; Lookfantastic selger hele tiden Redken duo - shampoo og balsam samlet til rett under 200 kr. Sist jeg kjøpte, var det tre for to, så jeg fikk med en ekstra shampoo.
Så billig er ikke Joico der, tror jeg. Da tror jeg du må bestille en og en for å komme under tollgrensa.


#450

arnakristin sa for siden:

Jeg brukte alltid vaselin på MC dressen og skinnranselen før i tida, men du kan få fargeforandringer, den lyse skinnranselen ble jo veldig mørk i fargen da. Det finnes jo noen spesialprodukter ute på markedet, men jeg holdt meg til vaselinen da ble skinndressen myk og god igjen og regndråpene prellet av. :D


#451

Carisma sa for siden:

Takk for tips, jeg kan jo teste på innsida av en kant :ja:
Sambo mente det finnes et spesielt middel å behandle med? (selv om vaselin sikkert er billigere :D)

jakka er mørk brun, så den blir nok ikke så mye endret i fargen. og litt gjør ikke noe så lenge det er jevnt. Nå har den nesten grålige felt der den har blitt tørr, det er verre :rolleyes:


#452

Photobscura sa for siden:

Ah, nice. Jeg spurte frisøren om Joico, men hun hadde ingen erfaring med den, men anbefalte varmt Cat og en annen fra Matrix, men sa at det var ett fett, men at Cat kanskje var billigere i forhold til mengde. Den fra Matrix fikk jeg med meg en prøvepose av som holder til to kuringer.
Men håret mitt kjennes ikke skadet ut, litt tørt å ta i -men det kan like så godt skyldes hårsprayen da hun styla håret mitt, ellers er det overraskende mykt og fortsatt blankt. Nå har jeg hår som blir lett fett i utgangspunktet, og frisøren sa at det er den type hår som tåler bleking best.
Da bestiller jeg Redken Cat i mårra. Nå skal jeg ut og flashe flytevesthåret mitt på Løkka :D


#453

Photobscura sa for siden:

Minkolje er dessverre det beste, enn om jeg ikke klarer å bruke det av rent etiske årsaker :o
Jeg har skaijakke, så slipper jeg å ta stilling til det, hehe :p

Ja, apropos det, hvordan får man en skaijakke til å se litt mindre ny og shiny ut?


#454

Kitt sa for siden:

Slipemaskin?:lol:

Neeeei, det jeg skulle si var, angående skinnjakker.
Rundt om på kjøpesentrene og sånt, står det ofte folk som vil pusse skoene dine!
De bruker en liten hvit boks med et sånt lær- merke utenpå. Den inneholder bivoks og jeg har med hell brukt den på både sko, støvler, skinnjakke, skinnsofa, penal, sekk........

Koster litt, men er utrolig drøy. Derfor jeg ikke husker hva jeg betalte, for den siste boksen har vart og vart!:D


#455

Carisma sa for siden:

Hmm, er det sånn med svamp? jeg har en sånn svampt-sak som jeg fikk som give-away fra en av leverandørene våre :rolleyes:


#456

Kitt sa for siden:

Jepp!:)


#457

Tiki sa for siden:

Hvilke type te kan man drikke på Ketolysekur?
Kom gjerne med eksempler.
Finnes det te uten karboh.?

Og hvilke ferdig dressinger anbefaler dere også på ketolysekur?


#458

arnakristin sa for siden:

Tror ikke det er noen restriksjoner om te drikking på ketolysekuren og te er vel stort kh fri. Noen har vært bekymret for kh i frukt te men jeg mener å huske at det ble konkludert med at innholdet av frukt/bær i smakstilsatt te var så lite at det ikke spilte noen rolle. Så det er vel smak og behag hva slags te man liker…
Jeg dikker masse svart te, nå uten suketter :D, men har også kutte ut te i en 2 ukers periode og det var ingen forskjell i vektnedgangen hos meg.


#459

Tiki sa for siden:

Tusen takk. På fruktteene jeg bruker mest fra helsekosten står det 0,9 mg karboh. pr kopp. Synes det er litt mye jeg da hvis en skal drikke noen kopper om dagen. Kan jo da helleeer spise flere lavkarbosiver. Hmm

Men har det noe med hvordan dette bearbeides i kroppen?

Øg hvis noen kan anbefale dressing ;)


#460

arnakristin sa for siden:

Vedrørende te, egg spesielt merke til innlegg nr 7 og 9 :D
forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=733928#post733928


#461

Tiki sa for siden:

Takk for link. Det er vel de fruktteene fra helsekosten de beskriver i tråen jeg er vant å drikke også, men ble likevel litt forvirret av det med 1-2 karber pr. pose i siste innlegget :undrer:


#462

Lava sa for siden:

Nytt tips; tre en nylonsokk over tuten på støvsugeren,
for å unngå at ting løsner og blir sugd ned i den skumle støv-verden.


#463

Carisma sa for siden:

Trenger tips om hyggelige cafeer i Oslo meg gratis nett-tilgang?


#464

Photobscura sa for siden:

Stort sett alle på Løkka :D
Ellers synes jeg Tea Lounge er et av de hyggeligste stedene å sitte alene!


#465

Ignite sa for siden:

Når kan man male impregnert treverk?

Det står alt på nettet fra et par uker til et år...
Jeg skjønner at det må være tørt, men hvordan måler man det da?

:)


#466

Kitt sa for siden:

Han fyren på God morgen Norge sa minst et år!
Er det jeg alltid har hørt også!


#467

Photobscura sa for siden:

Jeg lurer på når det er for sent å kjøpe lottokupong!
Tenkte jeg skulle starte min lotto-karriere i dag, ettersom det visstnok skal bli så mange nye millionærer, så tenkte jeg at jeg jo kunne bli en av dem! Det hadde smakt godt :D
Og må man ha online-kort? Og hvor mye koster det?


#468

Kitt sa for siden:

Se her!


#469

Photobscura sa for siden:

Der fant jeg svar på nesten alt, gitt! (Men jeg er så lat, derfor jeg spurte her :p).
Da har jeg god tid i alle fall, spillestopp fem på seks i kveld. Og man må ha spillekort. Men fant ikke ut hvor mye det kosta, men mener Lava sa at det koster seksti spenn.


#470

Kitt sa for siden:

Under Spørsmål og svar står det at det koster 60,-!:)


#471

Jabba sa for siden:

Jeg spiste dobbelt så mye bacon i forrige uke enn vanlig. Jeg spiser egg & bacon til frokost (3 lange biter) i forrige uke stekte jeg ytterligere 3 biter som jeg har hatt med meg på jobb og spiser ved siden av salaten. Kan dette ekstra inntaket av bacon føre til mer vannansamling i kroppen da bacon er ganske salt. Jeg gikk opp i vekt denne uka og lurer på om det kan ha noe med baconet å gjøre...
Ka dokk trur?


#472

Jabba sa for siden:

Havner Bella og Edward til sengs noengang??? Leser Twilight nå......


#473

SunnhetMedSirrup sa for siden:

det skjer meg og. det er nok saltet, skal en tru;) legger tvilsomt på meg 1kg fett en uke, derreter 2 kilo fett mindre på neste... :D


#474

Viclin sa for siden:

Trenger du noen å gi Grasrotandelen din til, har jeg en forening som trenger flere Grasrotgivere. :flau:


#475

Photobscura sa for siden:

Grasrotandel? :confused:
Det aner jeg ikke hva er en gang. Altså, jeg måtte spørre for å i det hele tatt tolke lottokupongen, jeg :p


#476

Gerd sa for siden:

Du kan gi en andel av det beløpet du tipper til et lag/forening :ja: Tror det er 5% av det du tipper for som da går til den foreninga :) Fin måte å støtte på :D


#477

Photobscura sa for siden:

Ah, det er vel noe å tenke på senere i tilfelle, jeg lever så vidt med en hårtust over fattigdomsgrensa (no kidding), og har sånn sett nok med å støtte meg selv :o (ikke har jeg vunnet noe så langt heller :p)
Men fin ordning, da! Her på Løkka er det f.eks flere panteatuomater som man kan trykke på en annen knapp så gir man pengene sine til en eller annen ungdomsforening e.l, det hare jeg gjort et par ganger.


#478

Viclin sa for siden:

Nei, du støtter ikke 5% ekstra, men av tippebeløpet går 5% til et lag eller en forening du har valgt. Hvis du ikke velger noe, går de 5% bare rett til Norsk Tipping.
De er allerede inkludert i tippebeløpet da. :)


#479

Photobscura sa for siden:

Åh, sånn, ja!
Men da så! Jeg har faktisk tenkt til å tippe denne uka også, føler meg heldig :p
Så, fortell meg om Grasrota di, Viclin!


#480

Viclin sa for siden:

Det er kjempekjekt. Før gikk jo overskuddet til noe Norsk Tipping valgte. Nå kan man velge selv hva man vil gi sitt overskudd til.
Vi har foreløpig 4 Grasrotgivere og fikk utbetalt den nette sum av 378 kroner nå nettopp. :D Vet andre som får mange tusen fordi de har mange Grasrotgivere. En utrolig kjærkommen inntekt.

Sender deg PM, jeg.


#481

Photobscura sa for siden:

Ja, nice!


#482

Carisma sa for siden:

Jeg har alt jeg trenger til raita, UTENOM mynte.... Og det er jo liksom det som gjør raita til raita da. Noen som vet om det smaker gymsokk av en dressing med resten oppi?


#483

ireile79 sa for siden:

Jeg lurer på om det er best så spise når man er sulten og kun da, eller til faste tider??
I begynnelsen så spise jeg til faste tider, mens nå så er jeg ikke sultet på disse tidene. Så nå spiser jeg når jeg er sulten og det er jo ikke flere enn 2-3 ganger om dagen :eek:

Blir forundret av det jeg :lol:


#484

Alyssa sa for siden:

Det er best å spise når man er sulten, 2-3 ganger dagen er utmerket det :)


#485

Lava sa for siden:

Jepp jepp, spis når du er sulten! :heia:


#486

ireile79 sa for siden:

Ble bare litt bekymret siden jeg spiste flere ganger tidligere.... * innprentet med 5-6 små måltider om dagen" veldig uvant med 2-3 ganger om dagen... :lol:


#487

Photobscura sa for siden:

Ja, det er rart hvordan "ekspertene" har fått en til å tro at man ikke skal følge sultsignalene som jo er der av en grunn, men klokka liksom! For det er jo naturlig, det gjorde sikkert urmennesket også :p


#488

ireile79 sa for siden:

Helt sikkert!! Jeg lurer på en annen ting også jeg da.... Er det noen som vet om man kan bruke vanlig kokosfett i butikken til å "fete" seg opp på?? Istedenfor dyre cocosa....


#489

arnakristin sa for siden:

Vi har vel konkludent med at delfiafettet er varmebehandlet og dermed ikke egnet. Dette har vært diskutert her i forumet fra tid til ennen og noen sendte også e-post til produsenten som aldri svarte.
Et par linker.
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19945&highlight=delfiafett
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=816&highlight=delfiafett


#490

ireile79 sa for siden:

Tusen takk! Da går delfia'n i søpla når jeg kommer hjem!!!


#491

nalana sa for siden:

Det tror jeg ikke du behøver. Disse linkene er ganske gamle. Det finnes nyere linker om Delfiafett her på forumet, som i hvert fall har beroliget meg.


#492

Photobscura sa for siden:

Hvor lenge kan koteletter ligge i kjøleskapet etter at de er tint opp?


#493

Kitt sa for siden:

I hvert fall 2-3 dager, ville jeg tro.


#494

Sunfrid sa for siden:

Det kommer ann på hvor lang holdbarheten var før de ble fryst.... lukt og ta på dem, lukter de vondt eller lukter det bare blod? Er de litt slimete å ta på etter at du har tørket av dem med kjøkkenpapir- så kast dem.... Unner ingen å bli matforgiftet......:)


#495

Photobscura sa for siden:

Men det er jo så slankende :p
Haha, neida. De har ligget siden onsdag kveld og lukter fint og er slimfrie, hurra! Da blir det biffsnadder på en fyllesyk stakkar!


#496

Carisma sa for siden:

Jeg driver med ting jeg ikke kan, dvs strikking :lol:

Og i oppskrifta står det "2 r sm"?? :confused: Jeg har klart å tyde det til 2 rette masker sammen. Men sammen hvordan da? Som når man feller?
Noen som kan forklare?


#497

Jabba sa for siden:

Har noen lest "Tyvene" av Knut Faldbakken? Er den bra?


#498

Kitt sa for siden:

Ja, som når man feller om du med det mener at du rett og slett tar pinnen gjennom to masker i stede for en og så strikker den/de helt som vanlig rettstrikk!


#499

Photobscura sa for siden:

Den setningen der hadde jeg litt problemer med å forstå :o
Men jeg tror du strikker to masker, og så tar du den første og dra over den andre, så du får én mase og et mellomrom. Men kanskje ikke, for da ville det kanskje stått "felle av". Haha, dette var det mye hjelp i :p
Men se HER! Denne siden er i det hele tatt genial, og jeg har hatt mye hjelp av f.eks hekleskolen (om den enn er litt treig i blant av en eller annen grunn).


#500

SunnhetMedSirrup sa for siden:

min tur! :) et spørsmål jeg trur er til alle, for jeg lurer på:

hvor mange gram proteiner spiser dere ca hver dag? :)
(vet de fleste ligger på 1g pr kg kropsvekt, men merker selv jeg ligger på minst 2!)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.