< Tilbake til oversikten

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ferskenbeinet sa for siden:

Lurer på en ting. Leggvarmere.
Jeg ser de over alt i butikker denne sesongen, men ikke ei sjel som bruker det ute blant folk? HOT or NOT?

Opheliia sa for siden:

Ja, det tror jeg. Er du allergisk mot noe i utgangspunktet?

Jeg har allergi og kan ofte ende opp med noe ala det du skriver der...:o

Opheliia sa for siden:

Når jeg tenker meg om så har jeg ikke sett noen som bruker det.....men altså, hvis du vil bruke leggvarmere så kan jeg ikke se at du ikke skal gjøre det bare fordi du ikke har sett noen andre gjør det?

Det jeg derimot har sett som mange jenter bruker er slike lange sokker, som går opp til kneet omtrent..de blir brukt til skjørt/shorts (med selvfølgelig tights/leggings under) og støvletter/ankelstøvletter.

Akat sa for siden:

Screwdriver, men ananas istedenfor appelseinjuice! :) (til en senere gang). Du drikker mindre sprit+ at det er mindre karbs i den og ananasjuicen bidrar til at nyrene renser ut alkoholen med urin mye kjappere enn annen alkohol - ergo blir den kortere i kroppen og gir kroppen mindre mulighet til å ta opp ting...

TS:
Tenk over hva øl er brygget på, så er det litt lettere å forstå at vin er lavkarbo til sammenligning...I tillegg drikkes det ofte flere enheter øl per enhet vin...;)

Marisol sa for siden:

Jeg lurer på Sukrin!
[font=Century Gothic][/font]
Har kjøpt meg en pakke siden jeg har sett flere oppskrifter med Sukrin. Men så leser jeg at den inneholder 100g kh pr 100g?? What? Noen som kan forklare meg?
Er det andre søtstoff som er bedre å bruke?

Lurer litt på Kaffe i samme slengen.... Jeg er en skikkelig kaffekjerring og drikker noen kopper i løpet av dagen...Er det bedre å drikke koffeinfri kaffe? - Mindre kh??
[size=3][/size]

Cherry sa for siden:

sukrin er 0 karber og null kalorier. Nesten det beste av det beste. Etter stevia.

halkatlala sa for siden:

jeg har belgisk fløtevaffel mix fra foseid. er det noen her som vet om det går an å stteke den i vanlig vaffeljern?

halkatlala sa for siden:

hmmm...kalrte ikke å vente på svar, jeg. bare prøvde, jeg. det gikk ikke an. de ble fllate og tørre. nå har jeg helt resten av røra i muffinsformer og slengt dem i ovnen. får se om det går an å lage muffins av det :)

Carisma sa for siden:

Jeg lurer på om jeg får noe uttelling på jobbsøkinga/intervjuer snart jeg?... :(

Også lurer jeg på om noen veit om noen som trenger folk? Hovedsaklig i IT-bransjen og fortrinnsvis innen salg/leveranse osv.

Muttern_123 sa for siden:

Min første dag med lavkarbo....fikk et dillemma: Røyker og er dermed avhengig av drops! Hva kan jeg spise som ikke ødelegger opplegget??

TrillTrall sa for siden:

Du slutter å røyke. løsningsorientert ;)

Hvis du mener du er avhengig av drops for å kamuflere røykånden så kan jeg fortelle deg at det er bare tøys. Det stinker like mye uansett. Jeg mener ikke å være frekk, men det gjør det altså.

Carisma sa for siden:

Som eks røyker har jeg funnet ut at det lukter faktisk mye er av klærne enn av ånden, så pastiller har lite å si ja :ja:

TrillTrall sa for siden:

Har en venninne som sluttet å røyke for ett års tid siden. Hun røykte bare utendørs og mente at det kunne da ikke lukte sååå ille av henne? En tid etter røykeslutten fikk hun sjokk da hun fant frem noen klær som hadde hengt i klesskapet en tid... De stinket!

Anarko sa for siden:

Muttern, om du virkelig vil ha drops så kan jeg anbefale relax. Men de er litt avhengighetsdannende... tygger og tygger og tygger...
Men enig med resten av gjengen, det kamuflerer ikke røykluft :)

vimsen85 sa for siden:

Sukrin er sukkeralkoholer, noe som betyr at KH ikke tas opp i tarmen, men de utskilles i urinen (tror jeg.. Correct me if I'm wrong)

Er det ikke mye Kh i ananas?

Rin sa for siden:

Jeg bruker dem flittig, jeg, men under bukser og lite synlige - de er jo der først og fremst for å holde meg varm, ikke til å sprade med? :)

Anarko sa for siden:

Jeg husker når leggvarmere var veldig in i sånn ca -99... Jeg hadde mange leggvarmere, som jeg brettet utenpå skoene, og følte meg skamkul i bukse med fastsydd skjørt utenpå, leggvarmere og buffalo-sko.

Kanutten sa for siden:

Jeg var i Trondheim nettopp og jeg ble meeeget overrasket over hvor mange damer som brukte vanlige fjøsstøvler MED leggvarmer inni som var brettet utover støvelskaftet.. De gikk med slike støvler tom til korte finkjoler!!! INNE!! På konserten! :eek: :lol:

TrillTrall sa for siden:

hehe Dere er tydeligvis mye yngre enn meg. Leggiser, som vi kalte dem, var hottere enn hotters på 80-tallet! Gjerne i kombinasjon med strekkbukser og lodden pusegenser, gjerne i en eller annen neonfarge. Tilhørende hockeysveis var et must! Lekkert! :eek:

Rin sa for siden:

Høhø, jeg husker også det der, det var sånn folk så ut da jeg gikk på ungdomsskolen - sammen med sånn kort frisyre med pigger i nakken. Buksene hadde gjerne splitt foran også? Jeg boikottet selvsagt hele trenden siden jeg var altfor innmari alternativ og spesiell til å iføre meg noe som ikke var svart. :D

Nerthus sa for siden:

Snakk om at jeg nå fikk DET flashbacket! Hadde pulsvarmere i neongult, leggevarmere i neongult... ick! ler (OGSÅ på 80-tallet ;) - på fjortis-disko på Hollywood i Trondheim... oh herlige tid...)

TrillTrall sa for siden:

:lol: Var på Hollywood 2-3 ganger tror jeg, har aldri vært noen byløve. :)

Nerthus sa for siden:

haha så gøy - hver eneste tirsdag (tror jeg det var) da jeg var 13-14 år... men jeg var jo sååå ute da... det var liksom venninna mi som var den "kule" - jeg hang bare med så godt jeg kan og syntes alt var så tja, stress med mote og musikk og gutter og sånt! Det har jo endret seg med årene da!! :D

Leggvarmere tror jeg har vært tilbake som mote minst 2-3 ganger siden 80-tallet ihvertfall ;) mimrer litt nå

grotingeling sa for siden:

Hollywood........ mimre mimre mimre :rolleyes:
80-talls leggings....... check :D
Hockeysveis - nope :p

vaskeklut sa for siden:

hehehe! jeg vet hva du sikter til, men de leggvarmerne er faktisk påsydd som for i støvlene:) de bretter de ikke utpå! at de bruker det til finkjoler og sånn skal jeg ikke forsvare, dog. :P

Sjanten sa for siden:

Joo, da - inne på en annen tråd her i går var det en som kalte seg ketolikk:p

Idarull sa for siden:

Har bestilt kokosmel også har jeg lest feil (bestilt fra USA) og det er 4 gram karbo i en ts på 14 gram. Har jeg regnet helt feil hvis jeg sier det er 28 karber i 100 gram? Det er ikke sååå ille som jeg først trodde da. Synd det er kort dato på det, kunne spart det til senere og mer karber.

Idarull sa for siden:

Okei ;) jeg er ikke allergisk Mot noe. Men klør på armene til vanlig. Klør til det blir sår. Alltid gjort!

senorita sa for siden:

Jeg kommer til 29 gram. (4/14*100). men ja.. det er jo ikke så ille men.. det er jo litt..

Idarull sa for siden:

Oki ikke så langt unna da. Takk for at du gadd :)

silje21 sa for siden:

hei trenger litt hjelp. skal lage Gerds ostekake, men lager geleen selv, etter dette tipset
"
Laget gelè av 2dl funlight granateple,
1dl vann og 5ts gelantinpulver( hadde holdt med 4 tenker jeg,og jeg mener 1ts pulver=1 gelantinblad)."

Det jeg lurer på, må gelatinpulveret varmes med saft og vann, eller holder det å bare blande det sammen??
XD

Ferskenbeinet sa for siden:

gelatinpulverer må varmes, ellers får du lett småklumper

Augustina sa for siden:

Jeg skulle så gjerne ha skrudd ned sultfølelsen min, hvordan gjør jeg det best?

Til nå spiser jeg 15-20 karbs per dag, ofte er jeg opp i 80 prosent fett per dag. Spiser alt fra 1500 til over 2000 kcal per dag. Trener 4-5 ganger i uka. Føler liksom jeg er flink meg fettet og jeg drikker flere liter vann om dagen, så hvorfor er jeg sulten hver 4-5 time da? Det er jo en forbedring fra høykarbo (hver 2-3 time), men lell. Folk her inne går jo halve dagen uten mat uten at det er et problem. Jeg vil også ha det sånn, hehe :p

I VOF stod det at man burde spise lite på morgenen fordi spiser man stort gir man signaler til kroppen om at den trenger mye energi den dagen (om jeg husker rett), men jeg ser at de som spiser et par egg og en god dose bacon er de som virkelig holder seg fra frokost til middag. Er VOF litt på ville veier her? :o

silje21 sa for siden:

hehe så må jeg da først varme opp vann/saft blandingen, og Så ha i pulveret? eller mikse alt sammen og så varme det opp?
geeeez jeg er fersk gitt :p

Kitt sa for siden:

Står det ikke på pakken, da?
Skal vi se:
Her står det:

Pulveret skal røres ut i litt lunkent vann (ca 2ss vann pr ts pulver) og svelle noen minutter før varm væske tilsettes!

silje21 sa for siden:

eh hehe :o skal straks på butikken og kjøpe gelatinpulveret :rolleyes:
Men tusen takk:D da har jeg litt mere peil hvertfall

TrillTrall sa for siden:

Det er vel, som det meste annet, også individuelt. Jeg holder ikke hele dagen på 2 egg og bacon til frokost. :) Og jeg er absolutt ikke noen stor mann på 190 cm / 150 kg bare så det er sagt... 152 cm / 53,5 kg, det er meg. Og jeg spiser nok en del flere kalorier enn Lille Gubben (179 cm / 76 kg) pr. døgn. hehe

Opheliia sa for siden:

Jeg spiser 2 egg og bacon (varierer hvor mye) til frokost, da er jeg sulten igjen rundt 1-2 tiden:) Spiser litt da...og på kvelden når jeg er hjemme:)

Men jeg trener ikke så mye som deg...

Cherry sa for siden:

Har fått smaken på farris med limegrass! Fiffige saker for en som aldri har kunne fordra farris! Men er det noe skjulte skumle saker i farrisen min? som sukker?:P

Nerthus sa for siden:

Jeg var VELDIG sulten da jeg spiste generell lavkarbo men så mye mengder jeg ville. Lå nok på kanskje rundt 30 gram karbo pr dag. Sulten konstant nesten! Etter at jeg reduserte kcaloriene (og sikkert fikk bedre sammensetning protein/fett med spisdegslank ferdigmat) forsvant ALL sultfølelse. Spiser du for lite i forhold til at du trener så mye kanskje? Husker jeg rett om du er nær normalvekta di også? Da spørs det om mer mat kan være tingen - fordi (jeg gjetter vilt her) du ikke har SÅ mye fett igjen på kroppen og når du trener så mye så må mesteparten av fettet da komme fra maten du inntar :) Eller? :)

Augustina sa for siden:

Hvor mange timer holder du da? :)

Er vel noen timer det fra frokost til lunsj? Har i grunnen ikke spist egg og bacon til frokost annet enn i helgene, men vurderer sterkt baconomelett nå altså.

Ja, jeg var faktisk mer sulten når jeg spiste mer karbo, etter jeg senkte det til 15-20 holder jeg ofte litt lengre. Føler jeg spiser nok mat da, er ofte oppmot 2000 kcal, noen dager over. Så tror ikke jeg trenger å spise mer? Jeg er normalvektig ja, men skal ned i fettprosent/opp i muskler (har en fettprosent på 24, den skal ned til 20 som tilsvarer en reduksjon på omtrent 2 kilo fettmasse). Poenget var vel at jeg er så lei av å bli "ofte" sulten, og ofte fysen. Jeg vil slutte å tenke på mat, hehe. Men, det går seg kanskje til etterhvert.

Jeg vurderer, etter å ha lest litt hva du har skrevet andre steder faktisk, å gå desto lengre ned på karbene en periode. Kun for å se om det hjelper på metthetsfølelsen. For du spiste ikke rømme/fløte, men du spiser ost, kjøtt, eggesauser, etc? :) Jeg klarer ikke å leve så strikt lenge av gangen, men er interessant å se om det er der det ligger. Teller du kalorier nå som du er så lav på karbene?

Photobscura sa for siden:

Bare heng med andre folk som røyker. Eventuelt har tette bihuler. Funker fett :D

Haha, du litt er meg :p. Doc martens, cordbukser med sleng, cardiganer, band-t-skjorter, alt helst i svart/grått/brunt (ja, brunt, faktisk! Nå kan jeg ikke røre i brune klær med ildtang ..!). Åh, de vidunderlige vgs-dager.

Jeg går i leggiser akkurat nå, faktisk, som jeg strikka selv for mange år siden! Men jeg synes de som er sånn løse over leggen ser bad ut. Da vil jeg heller ha strikka knestrømper, to i ett. Og finkjole og boots er jo hot shit!
Men, for å ha det sagt, jeg er VIRKELIG ingen moteløve. Jeg har nesten ikke skifta stil på femten år, bortsatt fra noen glidende epoker med blomstrete polyesterkjoler og den slags.

Nerthus sa for siden:

Du er bare naturlig "in" når det gjelder fashion vet du - ikke alle som klarer det bare på å følge sin egen stil ;):cool:

Photobscura sa for siden:

Haha, ja, kanskje det! Ellers sies det jo at moter går i sykluser, så jeg er muligens trendy typ hvert tiende år, eller noe. Men igjen så er det jo temmelig safe å gå i svart, da. Det går jo aldri av moten.

Nerthus sa for siden:

Antar det er meg du spør nå sist? Jeg ligger på maks 20 gram karbo pr dag nå - ofte mye mindre da jeg har spist lite grønnsaker i det siste. Teller ikke for øyeblikket - men har noenlunde kontroll - ligger ihvertfall under 2000 kcal. Er aldri sulten lengre...
Men jeg spiser altså fløte og majo og CF så det holder - i MASSEVIS! Elsker litt bladsalat, picnicskinke og ostebiter sammen med egenlaget dressing med halvt om halvt med ekte majo, CF og en dæsj ketchup uten sukker :) Spiser VELDIG lite egg og bacon for tida - går mye i grillet kylling med samme dressing som over uten ketchup men med karrikrydder. Går også en del i cappuchino-smoothie med fløte. ER fryktelig ensidig i matveien for tiden... blir nok en ny runde med spisdegslank snart for å få opp kreativiteten - de har nemlig nesten bare forskjellige måltider i løpet av en uke.

Jeg er et matvrak - kan spise mye mer selv om jeg egentlig er mett - må være VELDIG mett for å stoppe naturlig. Så nå spiser jeg begrenset mye vha at jeg planlegger og lager ferdig måltider på forhånd så jeg vet sånn ca hvor mye kcal og karbo det er i de.

:)

Augustina sa for siden:

Husket feil, trodde du spiste Skaldermann null-gi, hehe. Trener du for tiden da? Jeg lurer på om treningen min er en av "synderne" for sultfølelsen, men jeg klarer ikke å la være å trene heller :o

Forøvrig har jeg selv grådig dilla på grillet kylling med karrirømme for tiden, ufattelig godt. Jeg kjenner igjen problemet med å stoppe i tide, er også et innebygd matvrak i meg, derfor jeg håpet at lavkarbo skulle fjerne suget etter mat, sulten og fysingen med andre ord:rolleyes:

TrillTrall sa for siden:

Hm. Tja... Jeg spiser vanligvis frokost kl. 7 og er sulten igjen kl. 11-12 om jeg spiser bare 2 egg og bacon, varer altså 4-5 timer. Jaja, det er kanskje ikke så ille det da. ;)

Augustina sa for siden:

De som spiser egg og bacon og som holder hele dagen må spise to stekte egg med 150 gram bacon, kan ikke skjønne annet :p

nellie sa for siden:

Augustina: Du som legger ut på joggeturer på 16 km og sånt, det er KLART det er treninga som gjør at du er mer sulten. Bruker du pulsklokke når du løper og ser hvor mye du forbrenner?

Kine87 sa for siden:

Halloween! Har en lang svart kjole i fløyel..høres kanskje stygt ut, men syns den er veldig fin og elegant..hva kan jeg gå som på halloween? foruten vampyr ( kjedelig :P )

silje21 sa for siden:

finn fram pisken og vær domina :P
nei jeg vet ikke jeg, bare fantasien som setter grenser.. og min er begrenset :o
Lykke til, blir sikkert kjempebra :D

Kine87 sa for siden:

hehe:p det er nettopp det min er også, fantasi er en fin blå bil..

Opheliia sa for siden:

Frokost inntas i 7.30-tiden til normalt og da er jeg sulten igjen rundt 13.00-14.00.

Jeg har egg og bacon nesten hver dag, til frokost:o

LineJM sa for siden:

Med en lang svart kjole kan du være Morticia Addams ;)

Kitt sa for siden:

Akkurat det jeg tenkte!:D

Augustina sa for siden:

Løper bare én sånn langtur i uka da :) Da svir jeg bort rundt 1000 kcal. Gjør det ofte i helga og de blir ofte brukt til "kos", slik som vin, lavkabosnacks, en ekstra god middag, etc :D Litt feil tankegang sikkert, hehe, burde ha brukt det på ren mat, menmen, man er jo menneskelig. I dag har jeg forresten ikke vært så sulten, så bank i bordet for at trenden fortsetter :p

onelifeandimgonnaenjoyit sa for siden:

Jeg har et spørsmål! Er det noen her som har oppskrift på HJEMMELAGDE sukkerfrie drops? Haar så lyst til å lage :D

arnakristin sa for siden:

Hei,
Her finner du oppskrift med maltitol
[color=#000000][/color]
Grundmasse med maltitol (sukkerfri)
500 ml. (650 gr.) MALTITOL
Kom maltitol i gryden og kog massen som beskrevet i opskriften.
OBS: Massen skal dog koges op til 180° før gryden tages af. Tilsvarende skal massen køle lidt længere ned før man blander den med farve og smag.
www.urtegaarden.dk/Files/Filer/Opskriftsblade/urtegaarden-bolsje.pdf

Cherry sa for siden:

Hvordan i all verden greier folk å spise 86% sjokkis???? Det var riiiiimelig bittert :P

Zillah sa for siden:

Etter å ha spist 70% nokre gongar og vend meg til den, går 86% heilt greit. Men eg har alltid likt mørke sjokoladar betre enn dei søte lyse, så vi er vel forskjellige i smaken.

Eg kjøpte 90% i sommar. Har igjen 1/3 av plata framleis... både fordi eg generelt ikkje har det store behovet for sjokolade, men også fordi den er så mørk at det i seg sjølv ikkje fristar til overspising. 86% er ingenting i forhold til den :p

Cherry sa for siden:

Jeg kjenner jeg grøsser litt innvendig :P 90% faktisk :eek:. 70% er faktisk veldig godt. Mye bedre enn freia melkesjokkis, som man nesten spyr av etter to ruter. Skal prøve å lage kakao på den 86% og se om det smaker like bittert av den når den er blanda ut :P.

TrillTrall sa for siden:

Vanlig melkesjokolade er vemmelig søtt og Bergene Melk er enda søtere! Jeg spiser det ikke og Lille Gubben kjørte i seg en 200 grams plate her om dagen...

Jeg spiser 1-2 små biter mørk sjokolade med 70% kakaoinnhold av og til og synes den er kjempegod, tidligere syntes jeg den var i sterkeste laget. :) 86% er litt bitter ja, sterkere enn det har jeg ikke prøvd.

Kine87 sa for siden:

Adams ja ! Genialt :D takktakk

Carisma sa for siden:

Nonne? Ei veninne var det da jeg hadde 30-årslag/halloweenfest og hun var POPULÆR blandt gutta den kvelden! :D

Kine87 sa for siden:

Nonne hadde vært kult ;)men kjolen er litt for sexy til det! Men har tenkt litt på svartenke. Svart sminke og "tårer"..kanskje :P vinglevoren altså. hehe

Furine sa for siden:

Alt er ei vanesak. Eg et nesten berre 86% sjokolade (og synest den er kjempegod - ein blir "herda" av å bu i Belgia!), tek eg ein bit 70%, så er det som ein liten eksplosjon av søtt! Har 99% sjokolade i hus også, men det er ikkje brukandes til noko anna enn matlaging, putte i sterke chilisausar etc, eller bake med. DET er som rein kakao i platefasong.

Furine sa for siden:

Kor i all verda har det blitt av chatikonet og alt på facebook? :confused: Det var der då tidlegare i kveld.

nellie sa for siden:

Jeg synes også at 86% smaker bedre enn 70%. Har en boks med 99% kakao stående, men har liksom aldri funnet noe passende bruksområde.. Har vel prøvd et par ganger, men alltid endt med å blande ut med en med mindre kakao.

senorita sa for siden:

liker ikke mørk sjokolade jeg.... :( er det eneste jeg får så lar jeg heller være, heheh :p aldri vært sjokoman, verre med smågodt og slike ting... :p

Carisma sa for siden:

Det gjorde ikke jeg heller, før etter en stund på lavkarbo. Nå syns jeg melkesjokolade smaker ubehagelig søtt, og 70% nydelig :D

Cherry sa for siden:

HVORFOR får jeg ikke brukt penger på en sparekonto i DNB? Ikke får jeg overført, ikke får jeg "betale" til meg selv i annen bank, ikke får jeg betale regninger, ingenting. Helt komplett fastlåst er pengene!

Carisma sa for siden:

Hvorfor blir høyre kneet mitt så utrolig hovent når jeg trener for tida? Ikke selve kneet, men rett over.

TrillTrall sa for siden:

Det er ikke en type konto med max antall uttak i året og at du har nådd dette taket i 2010 da? Hvis ikke så må du nesten kontakte banken. :)

Anne sa for siden:

Noen som vet om iPhone stiller seg automatisk i natt eller om vi må stille den tilbake selv?

Cherry sa for siden:

Den har aldri vært brukt, den var sperra til jeg ble 25 og nå har jeg blitt det, så nå skal det brukes :P

...de måtte sende bestilling på åpning:(

Opheliia sa for siden:

Hvor mye veier en daddel?
Ei oppskrift som inneholder 6-7 dadler, er det greit eller totalt no-no?
Jeg vet at dadler faller innenfor frukt.....men ja..allikevel...

vimsen85 sa for siden:

Tror det er 75% sukker i dadler. Men jeg vet ikke hvor mye 7 dadler veier. Det er vel stein i dem, eller?

Opheliia sa for siden:

Jeg fant nemlig oppskrift på "raw sjokolade" som jeg har lyst å teste...oppskriften inneholder 5-6 ferske dadler..

(og jeg har aldri spist dadler før, men tror de inneholder stein?)

Jeg lurer også på hva dere tenker omkring "detox kur" ala den c24. Er det waste of money eller grei investering til kroppen?!

vimsen85 sa for siden:

Dadler er ikke så godt da (syns jeg) og så er dy sykt søte. Kan du ikke ha noe annet i sjokkisen? Nøtter f.eks? Jeg har brukt mye penger på sånne forskjellige detox og rensegreier og ingenting har fått meg til å føle meg så bra som jeg gjør når jeg spiser riktig. Jeg har ikke prøvd den da. Men jeg tror som oftest det er ting de lager for å tjene penger og ikke nødvendigvis at de har så bra effekt..

Grolla sa for siden:

Den stiller seg automatisk :)

Anne sa for siden:

Takk Grolla. Det fant vi og ut i natt:p

Det var en som skulle opp og på jobb0430...og vi var plutselig litt usikre, så vi hadde to mobiler til ringing. Den ene stilte han selv i gårkveld. Den andre (min)lot jeg være, samtn armbåndsuret mitt da, som vi ikke stilte. Det hadde kommet en time lenger da klokka mi ringte, så da var saken klar. Mobilen stilte seg asutomatisk.

Litt av et klokkeprosjekt vi hadde i natt:p

Gracella sa for siden:

Personlig tror jeg ikke på detoxkurer. Nyrene og leveren din tar seg av de renseprosessene som skal foregå i kroppen.
Det lille jeg kan om kjemi og biologi gir meg ikke noen logisk forklaring på at en drikkekur skal kunne "ta med seg slagg og avfallsstoffer" som muligens er lagret rundt i kroppen... Men hvis det smaker godt og gir deg salter, vitaminer og mineraler mens du har en matfaste, så gjør det jo ingen skade ;).

Men jeg har ikke satt meg noe særlig inn i dette, synes bare at det høres søkt ut når jeg ser reklame for slikt...

nellie sa for siden:

C24 var en veldig fin psykisk boost for meg hvertfall. Etter den utrensninga så drakk jeg ikke lightbrus på 3-4 måneder, fordi at jeg følte meg så ren på innsiden. Om jeg var det vet jeg jo ikke, men det kan nok være en god start på en ny kur f.eks:)

Opheliia sa for siden:

Så vidt jeg forstod så skal de være i sjokoladen som søtning:p Istedenfor noe annet...tror de skal "knuses" inn i sjokoladen...

TrillTrall sa for siden:

Men siden de inneholder 72% karber så skal det innmari mye sjokolade til for at det ikke skal bli veldig mye karber pr liten bit...

Opheliia sa for siden:

100 gram dadler gir 66 gr kh:p Det er derfor jeg lurer på hvor mye en veier:o
Dessuten så spiser en jo ikke ALL sjokoladen på en gang, forhåpentligvis:p

vimsen85 sa for siden:

Men kan du ikke heller søte med stevia og sukrin?

TrillTrall sa for siden:

I matvaretabellen står det 68 g (tørkede dadler) og på matvareguiden 72,3 på rå dadler...

Opheliia sa for siden:

Eller så kan jeg droppe hele den sjokoladen:o

Her er en annen oppskrift som jeg har lyst å teste.. men vet ikke helt ang alle ingrediensene...:o

60 g kakaosmør
4 ss rått kakaopulver
3 ss carob pulver
1-2 ss yaconsirup
1 ts sukrinmelis
5 dråper stevia vanilla crème (kan sløyfes)
1/2 ts vaniljepulver
1 klype himalayasalt

Smelt kakaosmøret og bland i carob og kakao, rør det godt inn. Ha i resten av ingrediensene og bland alt. Hakk opp litt nøtter, vi brukte hasselnøtter og mandler. Bland nøttene med litt rosiner, ca 2/3 nøtter og 1/3 rosiner. Ha så mye av nøtte/rosinblandingen du vil ha oppi sjokoladen, jeg liker masse:) Ha i former og la stivne i kjøleskap eller fryser. Resten av rosin/nøtteblandingen kan du sette på tett glass, det gjorde jeg så nå står det klart til neste gang jeg skal lage sånn sjokolade.

Opheliia sa for siden:

Carobpulver kalles gjerne kakaoerstatning og foretrekkes av de som vil unngå kakaoens oppkvikkende virkning. Pulveret er naturlig søtt, og smaken minner absolutt om kakao. Carob pulver er laget av fruktbelgene fra Johannesbrødtreet (Ceratonia siliqua), som dyrkes i landene rundt Middelhavet. De lange fruktbelgene males, og pulveret tørkes ved 120 grader C for å oppnå best mulig smak.

Carobpulver (eller karobpulver) kan brukes akkurat på samme måte som kakao – det kan blandes med varm eller kald melk eller plantemelk, du kan ha det i bakverk, i desserter, i hjemmelaget is og så videre.

Carobpulver er naturlig søtt, har lavt fettinnhold og i motsetning til kakao inneholder det ingen stimulerende stoffer (verken koffein, teobromin, fenylalanin eller anandamid).

Johannesbrødtreet fikk navnet sitt etter den bibelske personen Johannes døperen, som skal ha hatt fruktbelgene fra dette treet som eneste føde ved sitt opphold i ørkenen.

Johannesbrødbelgene er ca. 20 cm lange, læraktige frukter som inneholder 12-16 ertestore frø. Av frøene lages for øvrig et annet spesialprodukt: Johannesbrødkjernemel (glutenfritt fortykningsmiddel).
Næringsinnhold per 100 gram:

Energi: 946 kJ / 223 kcal

Protein: 5,4 g

Karbohydrat: 49,6 g

Fett: 0,3 g

Kostfiber: 35 g

Natrium: 0,01 g

Kalsium: 448 mg

Jern: 6 mg

Magnesium: 54 mg stimulerende stoffer (verken koffein, teobromin, fenylalanin eller anandamid).

vimsen85 sa for siden:

Okei. ;) Syns litt av poenget med sjokkis er følelsen den gir :p

Carisma sa for siden:

Jeg lurer på hvorfor jeg aldri lærer? :rolleyes:

arkine sa for siden:

bruk de fornuftig da

vimsen85 sa for siden:

Goood morning (eller ettermiddag som det kanskje heter hos vanlige folk).
Jeg har tenkt å lage medisterkaker i da. Jeg kom på at jeg kjøpte noen utrolig gode karbonader for en stund siden. Det var ost og bacon i dem. Så tenkte jeg at kanskje medisterkaker med ost og bacon hadde vært noe.. Hva tror dere? Raspet ost og baconbiter i...

Gerd sa for siden:

Her er ei sabla god oppskrift på ostekarbonader: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11863

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.